Sunday, 19 November 2017

ZAHID HAMIDI AKHIRNYA SAHKAN ANWAR YANG BERJIWA BESAR, BUKANNYA NAJIB


Pujian beberapa pemimpin UMNO dan laskar maya pro kerajaan yang mendakwa Najib Razak sebagai pemimpin berjiwa besar kerana sanggup melawat Anwar Ibrahim yang sedang menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur dengan sendirinya terbatal apabila ia disanggah oleh Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi.


Dalam ulasannya selepas beliau dan Najib serta isteri masing-masing melawat Anwar, Zahid Hamidi berkata, Ketua Umum Pakatan Harapan dan PKR itu adalah seorang yang berjiwa besar.

“Beliau (Anwar) berjiwa besar menerima kunjungan PM dan Rosmah dan hari ini (lawatan) saya dan isteri saya dengan hati yang besar.


“Saya tahu dari bahasa badannya, Anwar menerima kami dengan baik,” kata beliau.


Memang tidak dapat dinafikan, Anwarlah yang benar-benar berjiwa besar dalam hal ini, bukannya Najib.


Dia yang dipenjara, dicemuh dengan segala kata nista serta disakiti, tetapi dengan lapang dada dapat menerima kunjungan orang yang pernah menyakitinya, minta bergambar seolah-olah  tak bersalah dan kemudian memasukkan dalam media sosial untuk menunjuk-nunjuk kesucian hati dan menziarah kononnya kerana simpati.


Jika Anwar berjiwa kecil, beliau boleh saja tidak menerima kunjungan sesiapa untuk melawatnya, terutama mereka yang pernah mencemuh, menyakiti dan menghambur keaiban kepadanya, kecuali ahli-ahli keluarganya saja.


Atau beliau boleh juga meletakkan syarat agar mereka yang melawatnya tidak dibenarkan mengambil gambar, apalagi berkongsi gambar tersenyum itu di mana-mana medium media sosial.


Agak-agaknya jika itu syarat yang diletakkan oleh Anwar atau ahli keluarganya kepada Najib dan Zahid Hamidi, adakah kedua-dua pemimpin itu masih sudi pergi ke HKL?


Kenapa Najib dan Zahid Hamidi sendiri yang dengan pantas berkongsi gambar lawatan mereka di media sosial, tetapi tidak oleh Dr. Wan Azizah Wan Ismail atau anak-anak Anwar yang turut berada di HKL ketika itu?


Jadi, apa sebenarnya tujuan mereka melawat Anwar itu?

Dengan terbukti Anwar yang berjiwa besar menerima kunjungan musuh politiknya,  apakah isi yang ada dalam jiwa Najib dan Zahid Hamidi ketika pergi ke HKL dan kemudian cepat-cepat menyebarkan gambar lawatan masing-masing supaya diketahui oleh seluruh rakyat negara ini?


Benarkah ia disebabkan simpati dan rasa kemanusiaan?


Jika begitu, bolehkah pada minggu depan Anwar segera dibebaskan? (ShahbudinHusin 19/11/2017)

292 comments:

  1. Apa-apa pun LAWAN TETAP LAWAN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn lupa blogers sokong najib, ramai ramai lawat DSAI,najib pm pujaan dah melawat DSAI, kamu semua kena tunjuk contoh sekali baru sesuai dgn kata Kata komen sebelum ni yg menjilat licin najib rosmah,

      Delete
    2. Ini satu pengiktirafan kepada kepimpinan Pakatan Harapan. Jika macai dan walaun ada kematangan, mereka sendiri pun malu nak menghina DS Anwar Ibrahim selepas 2 pimpinan mereka juga mengiktiraf Anwar selaku pemimpin Pakatan Harapan. Tahniah kepada Anwar..setelah dimalukan dan dihina akhirnya kerana takut dengan Tun M Umno mula sedar ketokohan Anwar.

      Delete
    3. Aku tak boleh nak bayang macam mana rosmah kena paksa dgn najib mengadap DSAI,
      apa agak nya statement yg najib ckp pd rosmah sampai dia ikut sekali,
      Mungkin kata Kata ugutan bakal masuk jel bila umnobn kalah pru14 ni, baru terhegeh hegeh bersiap, agak nya sambil rosmah bersiap najib membebel dan dibalas rosmah "kepala bapak kau, jalan lah dulu, bukan aku tak tahu jalan ke hospital tu, bangsat punya laki dah terdesak nak kalah paksa paksa ugut aku pulak jumpa",
      Agak nya itu kot,

      Delete
    4. Mabuk ke sibuk kau pagi2 buta ni...yang menziarah DSNR, yang diziarah nuar KS...kau dapat apa haah? Dia orang baik2 aje, kau aje berangan nak jadi batu api konon...piraaaaah!

      Delete
    5. Kesian Najib. Sepatutnya pujian PEMIMPIN BERJIWA BESAR datang daripada keluarga yang dilawat dan diliwatnya.

      Malangnya tuan punya badan walau tersenyum...dalam hati LAWAN TETAP LAWAN! Hebat DSAI lagi daripada KBK dan Rosmah.

      Delete
    6. Jgn lah marah geng najib,
      Kata Ahmad nisfu kalau marah kena jual,
      Lawan tatap lawan,
      Org Sabah semua sudah tolak najib umnobn,
      Semua BN sabah sudah manggalatar kapala lutut, badiri pun senget sebelah dlm parlimen bila DS Safie Apdal talanjang kan mereka dlm parlimen,
      Hampir terkeluar berak dr pancirit mereka,
      Utk pengetahuan blogers panjilat pencirit najib, makna pancirit tu ialah lubang dubur kalau bahasa Sabah,
      BN Libaran, Putatan, Tanum, manggalatar lu,
      DSSA sudah kembali,

      Delete
    7. Kahkahkah nie apa punya lawak budin ooi

      Delete




    8. GENG NAJIB

      ingat kami ingat BATU API


      Kaaaah kaaaah kkaaaaaahhhhh

      Budin, projek kita melagakan jahid dan Najis dah menjadi nampaknya


      Tak sabau nak tgok depa berdua bergaduh mcm apa dia buat TSMY !!!



      Kiiiiiiiiih


      Kiiiiiiiiiiih



      Kiiiiiiiiiiiiiiih

      Delete
    9. Geng najib ingat kami nie penghasut rakyat ke arah kebaikan

      Jangan marahh

      Kikikikiok

      Delete
    10. 09.14...Pencirit kepala bapak kau. Apa citer dengan Piee Pedal yang dah bedal 1.5 billion dana KKLW tu..seakarang dah panas pungkok pulak bila adik sendiri kata Piee lah yang jadi mastermind dalam kehilangan dana tu. Sekarang terpalit pulak dengan salahguna kuasa menganugerahkan tender penyenggeraan pembangunan UMS kepada kroni2nya, lepas tu tak ngaku dituduh pulak DS Musa Aman yang terlibat. SPRM tak bodoh, tak macam rakyat Sabah mcm kau nilah. DFengar khabar, akaun parti Warisan dah dibekukan kerana terdapatnya bukti2 kukuh yang menunjukkan sejumlah besar wang yang diselewngkan tu dimasukkan kedalam akaun parti. Ini dah melibatkan akta money laundering..AMLA pulak. Rembat 1 hal, gubah wang haram hal yang lain..berat dakwaan tu dan berpeluh tolor Piee Pedal nak jawab tu. Sekatrang ni pun, banyak cawangan2 Warisan dah dibubarkan dan ahli2nya bertaburan keluar parti. Yang tinggal hanyalah mungkon orang2 mcm kau yang totok dan buta hati dan jiwa...masih nak bersekongkol dengan penyamun tarbus mcm Piee Pedal ni.Memang ada kebemarannya jenaka yang dibuat oleh warga Sabah..Warisan ni ibarat kapal lanun yang dah bocor, belayar ke laut lepas dan takkan kembali ke Sabah lagi buat selama2nya! kikikihkiokikikokikiki..

      Delete
    11. Geng najib,
      Mana kawu copy paste ini semua, baru saja DS Safie Apdal masuk parlimen hantam semua BN Sabah mangalatar,
      Tidak gentar DSSA buka semua pakong pakong semua,
      BN Tanum bilang mereka geng keras, pancirit lu, menyesal org Sabah undi BN,
      Kami bukan kapal bocor, tapi kapal pamacah batu yg menghantam BN Sabah straight to pancirit musa aman sampie tembus ka Sarawak,
      Indak begitu bahhh..

      Delete
    12. Orang Sabah bilang si bapok wak kojola kengkang 4 kupang aka gn minta amput.....
      Hari2 dia minta amput..
      Dia ketagihan hisap rokok john.
      Kihkihkih..

      Delete
    13. Aku masih boleh control tidak menyebut main main bapak semua,
      Bapak itu seperti Apai, ketua rumah panjang yg kami hormati,
      Jaga kapala kau sendiri, Jgn sampai Apai tuai bagi makan babi,

      Delete
    14. Aduh Zack, amput...kah kah kah kawu tahu makna amput itu rupa nya...

      Delete
    15. Ayam bah itu si wak kojola kengkang..

      Delete
    16. Aik lupa mau kasi ketawa
      Kihkihkuhkihkih....

      Delete
  2. Memang Anwar berjiwa besar,tetapi TUN berjiwa besar sebab melawat anwar semasa anwar dibicarakan di mahkamah.

    Najib dan zahid dikira berjiwa besar jika mereka,bicarakan anwar di mahkamah syariah!! sebab tuduhan ini,sesuai di mahkamah syariah...

    i'm the 1st

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry unlucky,2nd!!

      Delete
    2. Nmpaknya semua dikata berjiwa besar melawat insan yg mereka fitnah dn siksa.
      Jiwa besar tapi buah kecil atau tiada nk buat apa?
      Mereka zalim dn tidak berperikemanusian!

      Delete
    3. Mereka memang pandai mereka cipta, berlakon, berlakon.......

      Delete
    4. Kahkahkah kepala bapak berhalusinasi
      Wak jahid yg delusi lak
      Geromal jgn tak geromal

      Delete
  3. Anwar bos Ahmad Zahid masa di Pemuda Umno dulu. Tambah pulak, Tun Mahathir kata, masa Anwar jadi Menteri Kewangan, Zahid ada RM160 juta aset. Tun tahu, sebab dia mintak depa berkenaan declare assets kpd dia di zaman dia mmerintah 22 tahun.


    Jadi, mesti lah Zahid "SAHKAN ANWAR YANG BERJIWA BESAR"

    Tambah lagi - Zahid mesti nunggu nak jadi PM. Nakkan depa yang masih nyokong Anwar sokong dia. Mana tahu, besok lusa ada pemilihan pemimpin Umno. Najib takkan tangguhkan pemilihan itu selama lama dia merintah. Masa itu, lihat lah Zahid tanding jawatan apa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bukan sahaja musuh PH dan dunia. Malah dalam Umno juga ada 'musuh' yang tertawa dengan kejatuhan Najib sekarang. Sebab itu, sabotaj Najib bukan sahaja daripada luar, malah dalam, tepi-tengah-kiri-kanan-depan-belakang.

      Delete
    2. Yg satu school drop-out, satu lagi Phd beli. Berlakon, berlakon.....

      Delete
    3. Kat sekolah saya, tak buat mesyuarat pemilihan PIBG je pon kena jawab surat tunjuk sebab.... sekolah cikgu kengkang lima kupang tu tak kot sbb dia org kuat umno.....asal umno semua boleh kan cikgu???

      Delete
    4. Tak pulak ROS (Registrar of Sialan) ambil tindakan kat sekolah itu, kenapa.. kenapa?

      Berlakon, berlakon...

      Delete
    5. Takpe bang man dowg sabotage ppbm pakai ros

      Ppbm tanding tiket bebas pun pakatan kasi pangkah pru nnti

      Delete
    6. Itu cikgu bapok
      Cik gu bapok minta amput tapuk tapuk...bah

      Delete
  4. BERITA sebegini,sebenarnya memberi ADVANTAGE pada pakatan harapan!!bermakna pimpinan tertinggi PH akan lebih bersatu!!serta berhati-hati dgn propoganda BN.

    sekarang ni,gerakkan PH,Bergerak cukup pantas,kempen ka peringkat akar umbi..

    Azmin dgn groupnya.di seluruh malaysia.
    Rafizi dgn invokenya.di seluruh malaysia.
    PPBM,bergerak cergas di kedah/johor..
    Amanah dgn meriahnya..di kelantan..
    ceramah PH bersama president di felda2..
    pengerusi PH/president2, TUGASNYA dgn baik,dengar cerita,calan2 MP/DUN di seluruh negara 80% complete.

    Kalu momentom ini ,digiatkan diseluruh malaysia,kejayaan di putrajaya,pasti berlaku.
    saya ahli pkr sejak 1999,belom pernah melihat gerakkan sebegini rupa,biasanya semasa bersama PR,banyak kerenah PR hadapi dgn PAS,MEREKA SELALU mungkir janji,bila majlis president bersetuju,tetapi pas mungkir,ada 5 tempat pas mungkir janji.lawan sesama sendiri.
    Saya sangat2 berharap kepimpinan TUN,PH bergerak maju..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marilah kita semua mendoakan kesejahteraan dan kesihatan DSAI dan moga2 dia mendapat perlindungan dari Illahi. Disamping itu juga marilah kita mendoakan agar puak2 yang mnezalimi dan memusuhi DSAI akan mendapat balasan yang setimpal. Kita juga mesti mendoakan bahawa Parti2 buruk dan reput iaitu UMNO dan PAS akan terkubur dalam PRU akan datang dan DSAI akan dapat mencapai impiannya untuk melihat UMNO dan sekutunya PAS berjaya ditendang keluar dari Putrajaya. Sememangnay tidak ada langsung pemimpin2 UNO dan PAS yang berjiwa besar. Malaysia dan rakyat akan lebih sejahtera dan bahagia tanpa UMNO dan PAS. Asalkan bukan PASU.

      Nick.
      Cape Tiger.

      Delete
    2. Semoga Allah SWT membuka hati, melapangkan dada & teguh iman DS Anwar Ibrahim dari lakonan badut2. Berlakon, berlakon....

      Delete
    3. Wak Suman Tempe...kau pun apa kurangnya hebat berlakon. rasanya layak untuk merangkul anugerah aktor popular sepanjang zaman. Tak ingat...dulu tahun 2013, bukan main lagi kau kutuk dan hina Nuar dengan panggilan Anus Ibrahim dan AD DAJJAL, tapi kini berlakon mendoakan kesejahteraannya pulak. Takke ini lakonan yang terterrer sekali sepanjang zaman sejak merdeka? Dahlah Wak, orang dah tau wak ni tak lain dari seorang opportunis politik yang takde pendirian langsung... umpama lalang,cepat sangat berubah halanya bila ditiup angin1 KIKIKIKIKIOKIKIKHKIKIKI..

      Delete
    4. Hehe barisan lahanat ni dah mula nmpak kerosakan nya dari luar dan dalam

      Samalah dgn geng najib nie
      Seorang cytro berbagai identiti demi menjilat cash of the king yg menyanyah nie

      Kasi kaput pru nnti

      UNDI PAKATAN

      Delete
    5. slamat pg semua...kpd GengNajib..jgn suka telahan bukan bukan..lain padang lain belalang,,x gitu

      Delete
    6. KITAR SEMULA BUAT BAHLOL YG TAK RETI BAHASA:

      Dah saya jelaskan entah berapa kali, sekali bah, pantai pun brubah. Lain ulu lain parang. Dia nie anak jalang tak berpendikan tinggi serta tanpa asuhan orang tua.

      Kelihatannya dia dah ketandusan idea hanya mampu mengkopipes nukilan serta ayat2 yg pernah saya utarakan. Dia macam Najib, tak ada kewibawaan & jati diri langsung.....!!

      Pintu taubat sentiasa terbuka sebelum kita mati atau kiamat. Apa salahnya jika DS Anwar Ibrahim dah insaf & bertaubat, takkan selamanya kita nak buruk sangka & condemn seseorang selamanya.

      Yg pasti & jelas, kamu, Najib & Rosmah dah jauh tersasar demi imbuhan dunia, terutama sekali kamu yg kurang didikan & pelajaran. Najib & Rosmah mengidolakan Cash, Obama, Trump, USA, Zionist, China Komunis.

      Berbanding dgn Kojolla yg taksub mengidolakan KJ, Najib & Rosmah, saya hanya menyembah Allah SWT, sama sekali tidak percaya dgn idola2.

      Nabi Muhammad SAW, Tun Mahahir adalah sekadar Mentor & guru saya saja.

      Delete
    7. Dia mana ada idea pak othaman
      Kepala mancis..
      Dia tarak baca punya worang
      Pungkoq dia tonggek..
      Belakang taruh dia tahu laaaa..
      Sewa powerbank...
      Apa boleh buat. Cari makan...

      Delete
  5. BERMULA dari sebaran sekeping gambar daripada akaun Perdana Menteri, ianya mula ditularkan lewat petang semalam. Bagai halilintar semua cyber trooper PKR dan PAN ranap hancur dan tiada bangkai. Bagai dibom dengan senjata nuklear yang paling power di abad ini.

    Sebelum ini lidah mereka gian bertari, jari jemari rancak berkeyboard. Macam bermacam kata nista sebelum ini. Mereka dengan mulut manis mengecam Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang kerana menerima kunjungan dari seorang pemimpin negara yang amat mereka benci setakat ini.

    Mereka kata Lebai PAS terkulai layu di sisi Najib, ada dedak melintasi katil, Lebai PAS gila berUG, Lebai PAS kemaruk kuasa, Lebai PAS pelahap jawatan dan bermacam kata nista mereka hambur di media sosial sebagai penghias catatan mereka.

    Bila mereka sendiri memakan liur Mahathir, orang yang menzalimi Anwar Ibrahim, pemimpin idola mereka satu waktu dahulu bermula refomasi 1998, mereka sudah boleh melupakan Bapak Anwar yang dituduh peliwat oleh Mahathir.

    Hari ini tiada lagi pemuda gagah reformasi, tiada lagi angkatan hebat yang sering melaungkan reformasi di jalanan. Semuanya hilang bila Mahathir berjaya menjadi dewa mereka sekali lagi. Anwar kian dilupakan. Oleh kerana Anwar memang licik dia berjaya keluar dari kurungan untuk mengingatkan pengikutnya yang dia masih hidup.

    Anwar kesepian, tidak seperti dahulu lagi. Penyokong PAS, penyokong reformasi, pentas PAS, pentas Anwar, bila Anwar diberi sedikit kuasa Ahli Parlimen Pematang Pauh, yang tidak boleh disembunyikan faktanya PAS membantu memenangkan beliau di sana, Anwar kian gian dan rancak berpolitik dalaman.

    Dia cuba menjadi Menteri Besar Selangor dengan cara pelik iaitu Langkah Kajang. Taktik Anwar yang didukung Rafizi dan sekutu DAPnya tidak menjadi dan Anwar kini meringkuk di sebalik jeriji Sungai Buloh tanpa dipedulikan lagi. Mahathir dijulang ke sana ke mari.

    Bila sekeping gambar Najib yang mereka sudah labelkan manusia paling celaka dan sial terpaku duduk tersenyum sinis di sisi katil Bapak Anwar Ibrahim di Hospital bersama bini masing-masing, semua pendekar cyber terkunci mulut dan jari. Kaku, lumpuh dan terduduk.

    Kelicikan Anwar tidak menjadi lagi kali ini. Walaupun dia berjaya keluarkan diri dia sementara dengan alasan kesihatan, sebenarnya Anwar hendak sampaikan mesej kepada pengikutnya yang dia masih hidup. Tapi sebaliknya. Tiada pengikutnya melaungkan Hidup Anwar di hadapan hospital, sebaliknya Najib meranapkan kelicikan Anwar dalam masa beberapa detik sahaja.

    Suara rengetan pun yang keluar busuk kohong bagaikan bangkai, jari-jari pun memburuk bagai kena penyakit kencing manis tahap 10. Jatuh tulang-tulang jari, lidah memburuk dan mereka cuba bersembunyi muka mereka di sebalik sekeping tisu tangan...hanya sekeping gambar tersebar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. FAKTA, Semasa anwar kena dgn saiful,Hadi senyap.

      Tapi bila najib terima 2.6 bIllion,hadi kata kena ada saksi.

      Kita husnuzan pada sesiapa nak melawat anwar!!

      Adakah kita berbohong bila mursyudul am pas ada porshe!!
      adakah kita berbohong Khairuddin ada audiq7!!
      adakah kita berbohong TAKI pendaftaran no kereta rm100,000.
      Adakah kita berbohong ustaz nasha terima rm200juta!!
      Adakah kita berbohong Hadi selalu ponteng parlimen!!

      Kita tak menjadi masaalah jika pas,tak gunakan nama islam,tetapi pas gunakan islam untuk JUSTIFY segala perbuatannya,walaupun banyak yg bercangah!!

      Di zaman TGNA,Amat jarang kita deengar benda2 di atas..

      Delete
    2. Komen2 panjang dan mengarut dari walaun2 PAS sedikit pun tidak menarik minat rakyat Mlaysia. PAS sudah jelas ditolak oleh rakyat dan komen2 mengarut dan "looney" dari walaun2 PAS juga tidak dibaca oleh orang2 yang waras dan bijak. kalau walaun2 nak postkan banyak2 lagi komen seperti butir2 taik kambing, silalah tapi harus sedar rakyat Malaysia tak berminat malah menjuihkan bibir kepada PAS dan pentaksub2 mereka. Rakyat Malaysia akan berkecuali dari mengundi PAS sebagaiman MP2 PAS duduk berkecuali membesarkan perut duduk goyang kaki dalam Parlimen. Asalkan bukan PASU.

      Nick.
      Cape Tiger.

      Delete
    3. Bebal punya komen dan analisa..hasil dari cirit dedak..

      Delete
    4. Kamu pakai nama blogging aminsihat, tapi kamu tak amin dan kepala tak sihat bila mengata Anwar "berjaya keluarkan diri dia sementara dengan alasan kesihatan, sebenarnya Anwar hendak sampaikan mesej kepada pengikutnya yang dia masih hidup.

      Bodoh bangang tak membaca kenyataan doktor bekenaan sakit belakang dan bahu nya yang perlu di bedah. Apa kah kamu begitu jahil dan mundur memikirkan sakit begitu boleh di ubat dengan berbagai jenis daun, tak perlu di bedah?

      Atau kamu jenis yang corot dan kudut memikirkan pemberita tak boleh beritakan hal dia di bawa ke hospital untuk pembedahan? Hutan mana kamu tinggal di abad 21 ini?

      Mengarut, takda hati perut, penganut PAS saperti kamu ini.

      Kamu dapat tempias dari RM90 juta Najib di beritakan kasi pemimpin korang ke?

      Delete
    5. Orang berdo'a diakhiri dgn Ameen.

      Tapi ada jelmaan puaka ketawa
      Kah..kaahh..kaaahhh &
      mengilai Kih..kiihh..kiiihhh

      Ada ker ajaran agama sedemikian rupa?
      Tampak tersangat janggal macam School Drop-Out & Fake Phd holder tiba2 ziarah DS Anwar Ibrahim.

      Berlakon, berlakon...
      berlakon, berlakon....

      Delete
    6. Amin...awak ni tak sihat.....
      gi makan ubat cepat.....pas tu ajaran sesat
      selisih ma`lekat empat puluh empat
      cepat cepat taubat
      masih sempat

      Delete
    7. aminnnn.....kepala bapak dah nazak!

      Delete
    8. Bro dad cash is the king lupa to live is to die

      Akibat ada menyara puaka
      Nazak nnti kena cabut bumbung seri perdana supaya dapat mati
      Kalau tak cabut azab lorr

      Tok bomoh deepak pun tak dapat nk nolong ehh

      Delete
    9. aminsihat..sorilah..coretan kamu banyat taik palat...simpan jelah

      Delete
  6. Tahniah bro 731 , anda Johan bersama AAA+
    Saya bersetuju dengan anda. Mereka mendakwa dan menjatuhkan hukuman kpd DSAI menggunakan undang2 TOUGHUT JAHILIAH yg dulunya ditentang oleh Pas tetapi kini disokong pula oleh parti suci???Pas! Pas JAHIL LAGI MENYESATKAN UMAT. TINGGALKANLAH PAS, TUMBANGKAN UMNO BN dlm pru14 nanti.

    DS ANWAR IBRAHIM NEGARAWAN BERJIWA BESAR - LA TAHZAN, RODHITUBILLAHIRABBA......

    LAWANNNNNNNNNN TETAP LAWANNNNNNNNNNNNNNN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai haram hadi dan pas dan makan rasuah haram dari najin...

      Delete
    2. Si bapok wak kojola kengkang pun cari nafkah secara haram
      Dia berniaga powerbank dan hisap rokok John...kihkihkih

      Delete
  7. Sedih Tgok bloger sokong najib,
    Sudah tak tentu di hala nak buat komen,
    Komen berbentuk apa pun tak tahu nak tulis,
    Semua nya serba tak kena,
    Sudah serabai otak,
    Mohon selepas ini blogers sokong najib ramai ramai buat rombongan lawat DSAI,
    Mrk mesti kena pegi krn najib PM sanjungan mrk dah lawat,
    Pegi Jgn tak pegi,
    Apa komen seterus nya ni wahai blogers najib,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dibuat salah, tak buat salah.
      Jadi semuanya memang salah.
      Nawaitu dari awal nak dapat duit berbilyon-bilyon tak kira hasil riba + bunga riba tertinggi hadi beban rakyat & negara. Bersekongkol dgn Zionist Goldman Sachs & APCO pulak tuu....!!!

      Berlakon, berlakon....

      Delete
    2. Hehe najib dgn senang hati serah tugas pm pd dsai
      Daripada serah jawatan pada wak jahid kot

      Tue yg dua ekor berebut ziarah dsai

      Dari cempedak baik lah nangka
      Dari g jahid baik bg dsai pula

      Bukan apa nk tebus dosa sebelum kaput nnti

      Hehe jgn cakap kawan sangka buruk lak

      Kahkahkah

      Delete
    3. Hehe tak yak panjang lebar dsai smpai msg pada para penyokong pantun tuai padi ckup menganalogkan pendirian beliau yang sekeras waja

      LAWAN TETAP LAWAN
      HIDUP PAKATAN

      Delete
    4. Memang tak dapat dinafikan Nuar KS ni sekeras waja...terutama K***Y nya tu. Kalau tak takkanlah dapat disontotnya pungkoq si Saifool yang tak berdosa tu kaw2 punya ! kikihkikokikihkikikiki..

      Delete
    5. Buat salah tak buat pun salah jadi wak kojola kengkang serba salah..
      Kihkihkih

      Delete
  8. Masa Wak Jahid datang, Wan Azizah hantar anak perempuan dia 2 orang untuk rai. Walaupun dia tu TPM. Wan Azizah kata ‘aku peduli apa kau TPM ke apa, kalau datang setakat untuk bergambar sakan, untuk political mileage, aku tak ada masa nak layan..’

    ReplyDelete
  9. Kalo anwar tidak berjiwa besar anwar tidak sanggup masuk penjara...
    Zahid pon berjiwa besar jugak...Zahid nak kaut yg besar2 supaya cepat kaya....

    Jahid tak sanggup bersama anwar untuk menumbangkan umno....Zahid tak sanggup hidup susah...

    Sekarang Jahid mahu puji anwar disaat umno akan tumbang angkara najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. School Drop-Out memang bernafsu besar sampai sanggup tebus talaq rampas bini orang & menceraikan isteri sah tanpa pengetahuan isteri yg tak berdosa. Nafsu saja besar jiwa tak besarpun...takut Rosmah, takut Obama, takut Putin, takut China Komunis, takut Trump, takut orang tua 92 tahun.

      Fake Phd holder pulak asyik flip flop, sekejap taksub dgn DS Anwar, lepas tuu dgn Tun M dan kini pulak dgn School Drop-Out untuk mendapat jawatan Timbalan Penjilat Menteri merangkap Menteri Seluar Dalam Negeri. Alih2 ada tanda akan berpaling balik kpd DS Anwar melihat PH ada harapan besar dalam PRU 14 tak lama lagi.

      Delete
    2. Wak jahid ni dapat no2 pun cukup
      Takda kredibiliti dan ability
      Dalam kepemimpinan

      Delete
  10. Sapa sebenarnya yang paling terkesan dengan lawatan DSNR dan DSZH tu...dia yang selama ni cuba meminggirkan DSAI dari sebarang puncak kuasa dalam PH dgn cakap2 takkan membebaskan DSAI cepat2 bila PH berkuasa nanti. Dia juga semakin risau dan tak senang duduk kerana sedar perancangan jijiknya untuk menduduki jawatan PM ke 7 semakin malap dan pasti terjejas andaikata DSAI dibebaskan awal sebelum PRU14 nanti. Kesian betul si tua renta kutuk ni, semakin panjang umurnya semakin mengarut dan buruk perangai jijiknya tu. Tobat2lah si tua kutuk, takkan masih nak melayan nafsu yang tak bertepian tu..jangan sampai nyawa kat halkum baru nak sedar, tersangatlah lambat dan tak bermakna masa tu ! Israel kalau dah menjenguk, tugas yang diamanahkan tetap dan pasti akan dilaksanakan tak cepat atau lambat sesaat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de kesan ape2 pon...anwar dah memaafkan tun madey demi nak menangkap prompak...gengster najis nak bela prompak....ajaran agama mana yg gengster najis pakai?...ajaran agama makhluk bertanduk...

      Delete
    2. Kami PH,dah bertekad!! kami tak kesah,siapa jadi PM,kami dah sepakat,jika ditakdirkan PH berkuasa,TUN panjang umur,dan boleh bertanding,mungkin dia jadi INTERIM PM ,sementara DSAI di bicarakan semula di mahkamah syariah/atau pengampunan,dan mengikut prosess undang2 DSAI jadi PM,jika mereka tak sempat atau pergi dulu,kita ada Muhyidin/Azmin/rafizi/Husam/Muhkriz/sallehudin/nurul/pemimpin2 muda syed saddiq/anak fadzil noor..INSYALLAH.

      Delete
    3. Siapa pon jadi pm tak pebting...yg penting perompak dan gerombolan serta lobai haram yg bersubahat mesti di hapuskan...

      Delete
    4. Ustaz Kasim Elias tak pernah ajar penutup do'a dgn ketawa 'kah kaahh kaaahhh" & mengilai pontianak "kih kiihh kiiihhh" kecuali puak2 Baruah Najib (BN).

      Delete
    5. DSAI dah maaf kan Tun,
      Demi utk menangkap lanun pancirit bugis tu, keturunan bugis konon phuii,
      Geng Najib makna pancirit itu ialah lubang dubur, iaitu tampat di mana blogers sokong najib manjilat bagilir gilir, tak perlu di cebok najis nya kerana sudah ada machine pancuci nya,
      Jadi kekotoran najib sentiasa ada pancuci nya supaya nmpk bersih,
      Tapi yg teruk nya blogers sokong najib lah,
      Hari hari bargalumang dgn kotoran dan najis, aduh kasian nya....

      Delete
    6. Insyallah pakatan tidak tandus tokoh pemimpin yg mampu memimpin negara

      Ada stok yg berkaliber

      Barisan u name it your top dog line up

      Delete
    7. Tumpaskan najib dan kuburkan wak kojola kengkang yg jalan berlenggang lenggang tu...
      Powerbank dia tonggek...

      Delete
  11. Abwar berjiwa besar....sanggup memaafkan tun madey demi menangkap perompak..

    ReplyDelete
  12. Anwar orang bijak berpolitik...ostad Jahid bertaraf anak murid...Anwar dah paham tujuan najib dan ostad Jahid datang melawat disaat hampir lru...seblm ni 2 ekor ni buat tak peduli pon masa abwar dlm sepital...

    Jahid bersubahat dengan najib memenjarakan anwar guna jubo sefool...

    Tak usah harap anwar tolong umno untuk menang pru...umno mesti dinyahkan....lawan tetap lawan kata anwar..

    Anwar bukan mcm lobai haram hadi nudah dibeli oleh najib......lawatan dan pujian Jahid mengesahkan umno akan tumbang dlm pru nanti...

    Cai2 bodooo boleh BRAMBUSSS

    ReplyDelete
  13. JGN LAH PERLEKEHKAN ROSMAH. BELIAU LAH YG SEBENARNYA BERJIWA N BERAKLAK 'TERPUJI'.

    SEPATUT NYA HEADLINES SESUAI BERBUNYI SAPERTI BERIKUT :-

    "FLOM RELA BERGAMBAR DGN IBU (PEMIMPIN PEMBANGKANG) NEGARA".

    APAMCM? HI!HI!

    ZAHID? BELIAU LAH INSAN YG PALING GEMBIRA KERANA BERPELUANG BERTEMU SECARA TERBUKA DGN 'BOSS' DIA TANPA WAS WAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yg bersubahat jugak mesti dihapuskan...talam 3 muka...masa senang nak tumpangb sama bila susah cabut lari....sekarang nak tunjuk baik konon..

      Delete
    2. Anehnya kenapa tak duduk rapat dgn DS Dr. Wan Azizah tapi berkepit dgn School Drop-Out, janggal ler, macam tak ikhlas jer.....!!!!

      Delete
    3. Wak...apa yang wak jeleskan sangat tu, biarlah dia nak duduk kat mana2 pun...bukannya dia ada jontik tolor wak pun kan? kikikihkikokikikikiki...

      Delete
    4. Kurang komen meraban dari dubuk kepala bapak kecuali geng najib gila kemungkinan mat maselan marah kerana cytro banyak meraban dan tak beri impak pada imej kepala bapak

      Delete
    5. mestilah dia berkepit dgn school drop out tu pak man,senang nak di senggol nya kalau si bahalol tu tersalah ckp.

      Delete
    6. Jom kita jentik telor wak kojola kengkang, pungkoq tonggek gigi jongang tu..
      Kihkihkih

      Delete
  14. (PETIKAN KATA-KATA OTHAMAN AHMAD DARI BLOG PARPUKARI)

    OTHMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 2:24 PM

    AnonymousJune 29, 2013 at 12:12 PM menyatakan:
    Sukarno udah conquer mana Negara bung? Indon udah kena kongkeq ada lah ...
    ----------------------------------------------------------------

    Komen balas Othaman Ahmad:

    Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan FAHAMAN LIBERAL (KESETARAAN) YAKNI, AGAMA ITU SEMUA SAMA TARAFNYA, KOMUNISME & AGAMA disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, HARAM & HALAL TIDAK LAGI JADI PEDOMAN HIDUP malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini. 

    INILAH FAHAMAN YG DIDUKUNG OLEH AD DAJAL MALAYSIA, SI ANUS IBRAHIM yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila TUN DOL MELEPASKAN ANWAR DAJAL DARI KANDANG TAHANAN, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir. 

    Salam Hormat & Ikhlas dari
    Othaman Ahmad
    MELAYU MUDAH LUPA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suman now feels ashame and in deep worry
      Kejora knew a lot of his previous bad history
      I disclose the scene from the blog Parpukari
      What he said to Anuat, now he felt very sorry

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Poorah kojola...berapa ribunkali ko nak ulang tayang...ko jugak mesti dihapuskan...

      Delete
    3. Ngko dah gi lawat Nuat ker, Wak perut bujal
      Dulu kemain terok si Nuat itu, ko tibai tunjal
      Ngko kata Nuat itu, Anus Ibrrahim Ad-Dajjal
      Gi ler cium tangan sblm ngko menemui ajal

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

      Delete
    4. Kojolla kengkang...ko pon bersubahat dengan najibb...ko brambusss najib nak tumbang daaa...

      Delete
    5. Fuck tough Manglish...

      Pls do not ashame yourself with your garbage English which my Spore kindergarten grand nephews & nieces command much much better.

      My gracious.....!!

      Delete
    6. Pekara ini tak ada kena mengena dgn perjuangan saya,
      Tugas utama saya pasti kan PAKATAN menang pilihan raya,
      Aku pun bekas penyokong najib sebelum Pru13,
      Sekarang tidak lagi,
      Kpd blogers sokong najis kamu semua pancuci pancirit najib, machine pambersih nya

      Delete
    7. Wak..apa lagi tunggu, tubuhkanlah cawangan cap munge kat Singapork tu..kan wak ni berkiblatkan ke PAP, sepupu sepapat DAP tu? kikikihkiokikikiki...

      Delete
    8. Pada pukimak barua singapork yg merempat di Malaysia ... PRU Singapork tunggu kami di Singappork bila PRU kamu tiba.... Melayu Singapork yg ditindas oleh rejm super kiasu... supee kroni... menjaeah kekayaan Singapork secara systematic pada kroni anak beranak ... tunggu kami Datang... remaja sepeeti Amos Lee ramai di Singapork. .....

      Delete
    9. KITAR SEMULA BUAT BAHLOL YG TAK RETI BAHASA:

      Dah saya jelaskan entah berapa kali, sekali bah, pantai pun brubah. Lain ulu lain parang. Dia nie anak jalang tak berpendikan tinggi serta tanpa asuhan orang tua.

      Kelihatannya dia dah ketandusan idea hanya mampu mengkopipes nukilan serta ayat2 yg pernah saya utarakan. Dia macam Najib, tak ada kewibawaan & jati diri langsung.....!!

      Pintu taubat sentiasa terbuka sebelum kita mati atau kiamat. Apa salahnya jika DS Anwar Ibrahim dah insaf & bertaubat, takkan selamanya kita nak buruk sangka & condemn seseorang selamanya.

      Yg pasti & jelas, kamu, Najib & Rosmah dah jauh tersasar demi imbuhan dunia, terutama sekali kamu yg kurang didikan & pelajaran. Najib & Rosmah mengidolakan Cash, Obama, Trump, USA, Zionist, China Komunis.

      Berbanding dgn Kojolla yg taksub mengidolakan KJ, Najib & Rosmah, saya hanya menyembah Allah SWT, sama sekali tidak percaya dgn idola2.

      Nabi Muhammad SAW, Tun Mahahir adalah sekadar Mentor & guru saya saja.

      Delete
    10. WAK SUMAN TEMPE...NONOK KO KULUP LAGI TAK...MAI SINI AKU TOLONG SUNATKAN...TAPI LEPAS TU KO BEREHAT LER SEBULAN...TAK BOLEH NGENTOT NGAN BINI KO!!!

      Delete
  15. Madey Al Kutty memang ternyata dan terbukti berjiwa besar, kalau tak takkanlah dia sanggup memfitnahkan Nuar dengan tuduhan liwat tu. Dia memang berjiwa besar, kalau tak, takkan dia sanggup berpeluk cium dengan Dragon Lim yang pernah dilabelkannya sebagai bapak segala Rasis di Msia. Kita tabik jiwa besarnya bila dia sanggup merasuah Dragon Lim 1 billion semata2 untuk menjadi pengerusi PH seumur hidup. Inilah Madey yg berjiwa besar yang jadi pujaan dan sanjungan Wak Suman Tempe hingga ke akhir hayat! kihkikikikhokikikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kusah dah basi...sgala dah setel...ko sibuk oer hal geng makhlok bertanduk?...bukan nsjib jer ko pon akan kojol...hihihi...konpanik yeek...

      Delete
    2. Woi budak beringus geng najis, hingus hijau kau tu meleleh tu. Kau raup sedut balik masukan dlm mulut ko, hah! hapa lagi! Telanlah....bodoh, org bepolitik ko pon sibuk nak bepolitik, sepak terajang politik tak tau???

      Delete
    3. Kihkihkih...sentap lah tuuuuuu...

      Delete
  16. Najib terbukti jiwa vesar....bini besar...rompak pon besar..

    ReplyDelete
  17. Semua orang tau Madey ifrit punya musibah
    Dia terpaksa cantas Nuat, kalu tak dia rebah
    Lalu dia fitnah Nuat liwat &zina spt bedebah
    Biila terdesak, dgn Nuat dia melutut sembah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko berdubahat dengan bajib...ko boleh brambuuus...najib dah nak kojol....hehehehe hehehe

      Delete
    2. Wak kojola kengkang tiap2 malam pun melutut tapi angkat pungkoq tinggi tinggi...Mr Balun singh sudah berdiri.
      Nanti langkah panjang berak senang gigi jogang mata juling...
      Kihkihkihkih

      Delete
  18. http://www.ismaweb.net/2017/11/video-simposium-siasah-syariyyah-forum-dan-sesi-soal-jawab/

    HERMENUTIKA SIASAH PLURALIST MURTAD
    TERUK SSGT KE SAKIT BAHU ALJUBOORI NI...
    APA2 PON BUDAK JUBO TU PLURALIST JAHAT
    ISLAM YG SUCI MAU DI LACURI SI ALJUBOORI

    LAWAT ALJUBOORI SATU STRATEGI
    BOBOI JIDIN KUTY TERKEDU BANGANG
    TAK ADE HEBAT MANA PUN ALJUBOORI NI
    SAJA NAK KASI KEPALA BANA KUTT BENGANG



    KIKIKIKIKIKI....

    BERAMBOSSSSSSS..... BARUA SINGAPORK@DAP



    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat pork bin Mat Bak Kut Teh
      Badan panjang kaki pendek
      Hog hog hog oink oink oink
      Pheeeeeewetttttttf....
      Kihkihkih..

      Delete
  19. Hebat manusia bernama Anwar Ibrahim. Dasyatnya aura dan kharisma insan yang bernama Anwar Ibrahim. Sinar politiknya terus bersinar, bercahaya bergemerlapan walau pelbagai usaha dilakukan oleh seteru politiknya untuk melenyapkan karier politik beliau. Setelah pelbagai usaha dilakukan, anehnya sinaran politik beliau terus bersinar..

    Kemana sahaja beliau pergi, walaupun tidak lagi memegang apa-apa jawatan yang boleh memberikan ganjaran atau habuan kepada pengikut beliau, beliau tetap menjadi perhatian umum ke mana sahaja beliau pergi.

    Kemana sahaja beliau muncul, beribu-beribu pengikut pengikut setianya juga akan turut sama muncul in order to get a glimpse of him dan juga untuk memberi sokongan.

    Jika dalam kerajaan dahulu sebagai TPM, beliau diberikan kawalan keselamatan ketat selaku VVIP with heavy entourage complete with pegawai-pegawai keselamatan UTK dan polis-polis pengiring bermotosikal dan motorcade, ketika dipenjarakan dan menjadi banduan, beliau juga diberikan kawalan keselamatan yang begitu ketat dengan ‘heavy security entourage’ melibatkan berpuluh-puluh pegawai keselamatan polis dan penjara.

    Ke mana sahaja beliau pergi hatta walaupun hanya sebagai seorang banduan, beliau akan diberikan kawalan keselamatan persis VVIP yang tidak dinikmati oleh banduan-banduan yang lain. Begitulah hebatnya manusia bernama Anwar Ibrahim.

    Apabila membuat kemunculan di tempat-tempat awam termasuk di kompleks-kompleks mahkamah yang merupakan tempat di mana beliau kerap membuat kemunculan, beliau terpaksa di bawa masuk melalui pintu rahsia melalui laluan tikus bagi membolehlan beliau tidak dapat dilihat di khalayak umum dan tidak dilihat oleh penyokong setia beliau.

    Sebagai contoh ketika perbicaraan RCI forex baru-baru ini, beliau terpaksa di bawa masuk ke dalam kompleks mahkamah melalui pintu rahsia. Hatta pihak wartwan pun tidak menyedari yang beliau sudah pun masuk ke dalam mahkamah untuk memberi keterangan. Begitulah agungnya manusia bernama Anwar Ibrahim.

    Manusia yang bernama Anwar ini sememangnya tidak boleh dibenarkan unyuk membuat kemunculan di khalayak dan terpaksa dihalang daripada dilihat oleh penyokong-penyokong beliau kerana dibimbangi ia akan membangkitkan gelombang sokongan padu dan besar-besaran yang kemudiannya akan sukar dikawal oleh pihak keselamatan. Begitulah hebatnya manusia bernama Anwar Inrahim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada pula pemimpin Melayu Islam yang terasa hati bila baca nanti. Pimpinan Melayu Islam sekarang ini lemah dan tak bermaruah. Berjiwa kecil, pengaruh tak luas mana, maki-memaki sesama Islam, matlamat untuk perut dan bawah perut semata-mata. Bukan untuk negara, bangsa dan agama. Hanya kepentingan diri sahaja. Masih belum terlambat menjadikan Tun M dan Anwar sebagai teladan.

      Delete
  20. Rakyat Msia yang waras pun tersangat2 pelik..baru tersebar gambar DSNR dan DSZH menziarahi Nuar KS, dah menggelabah bagai nak rak, buat andaian macam2 yg menyerlahkan ketakutan yang amat2 sangat. Baru ziarah orang sakit aje tu...kan tu sunnah Nabi. Belum lagi diumumkan tarikh PRU sebenar, yang pasti akan menyaksikan jentera P/Raya BN bergerak in full strength, lagilah mereka semua meroyan sakan , langsung tak boleh tido malam. Betapa benarnya kenyataan ..a picture tells a thousand words!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko geng makhlok bertanduk yg gelabah...

      Masa kuat najib dan wak jahid tak pedulikan anwar...dah 3 kali anwar masuk sepital...dah lemah baru terhegeh2 nak tunjuk baik konon...bagi pujian lagi..jecian ko umno nak mampoos...ko ingat anwar mcm lobai haram pas mudah dibeli...ko bodoh gengster makhlok bertanduk...hehehe...

      Delete
  21. ORANG BANGANG JER SANJUNG ALJUBOORI NI
    TAK ADA APE YG HEBAT SELAIN PLURALIST MURTAD
    GAY LGBT LISBO COMANGO SUMA ALJUBOORI PUNYA SAHABAT
    SAMA JUGA DNG FAMILY MAMAK KUTY PUNYA MUSIBAT...

    DOLU DOLU SAMAR SEBAB DEPA HEBAT MENYAMAR
    SKG SUMA YG SAMAR DAN TERANG LAGI BERSULUH
    CUMA ORG PALA BAPAK BANA PIKIRAN BANGANG DAN SAMAR
    GAY LGBT COMANGO G25 BARUA YAHUDI YG BERSUNGUH2...


    ORANG BODOH PALA BAPAK BANGANG JER SOKONG ALJUBOORI MAMAJ KUTTY....




    KIKIKIKIKI.. BERAMBOSSSSS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bangang mengata wak jahid hammidi plak...umno dah nak mampos ko masih merapooo...

      Delete
    2. Kesian Najib dapat macai macam ini. Sia-sia dia nak political miliage dengan iktiraf aura tokoh Anwar dari Tun M.

      Malangnya macai masih dibayangi aura Tun M. Itulah hebatnya 2 tokoh Pakatan Harapan yang dahulu digelar Harimau Asia!

      Delete
  22. Othaman is nothing, just an idiot lame duck
    By Kejora's pantun, ever since he got struck
    Looking pantun in English, he will feel stuck
    As usual he'll counter back:"u'r English suck"

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dan umno dah nak mamposss..ko helabah yeek...tak caye tanye wak jahid komedi...hehehehe....ko pon boleh bramboooosssss...

      Delete
    2. Fuck tough Manglish Kojolla...

      Times over times been telling you off to abstain of ashaming yourself with your garbage English which my Spore kindergarten grand nephews & nieces command much much better.

      Another thing, can't you for once write on your own capacity without plagiarizing me or others effort?

      My gracious.....!!

      Delete
    3. Kejora`s mind has been stuck
      It`s means BN will get no luck
      long long time u`ve been fuck
      By Unmobn who`s nothin but suck

      Delete
    4. Oooo patutlah malam tadi dia mengerang sakan..

      Delete
  23. AL ANUS WAK SUMAN SI BANGANG PLURALIST
    SEKARANG AL ANUS MANGANG DI JILAT KEMBALI
    NI LA CONTOH SI BOGIS S'PORK MEREMPAT DISINI
    KLU LEMAS BERAK TERAPONG PUN SI SUMAN PAUT KINI



    KIKIKIKI... BARUA2 DAP@SINGAPORK SILA MENINGGAL....


    BERAMBOSSSS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KITAR SEMULA BUAT BAHLOL YG TAK RETI BAHASA:

      Dah saya jelaskan entah berapa kali, sekali bah, pantai pun brubah. Lain ulu lain parang. Dia nie anak jalang tak berpendikan tinggi serta tanpa asuhan orang tua.

      Kelihatannya dia dah ketandusan idea hanya mampu mengkopipes nukilan serta ayat2 yg pernah saya utarakan. Dia macam Najib, tak ada kewibawaan & jati diri langsung.....!!

      Pintu taubat sentiasa terbuka sebelum kita mati atau kiamat. Apa salahnya jika DS Anwar Ibrahim dah insaf & bertaubat, takkan selamanya kita nak buruk sangka & condemn seseorang selamanya.

      Yg pasti & jelas, kamu, Najib & Rosmah dah jauh tersasar demi imbuhan dunia, terutama sekali kamu yg kurang didikan & pelajaran. Najib & Rosmah mengidolakan Cash, Obama, Trump, USA, Zionist, China Komunis.

      Berbanding dgn Kojolla yg taksub mengidolakan KJ, Najib & Rosmah, saya hanya menyembah Allah SWT, sama sekali tidak percaya dgn idola2.

      Nabi Muhammad SAW, Tun Mahahir adalah sekadar Mentor & guru saya saja.

      Delete
    2. CER BOKTI KAN ALJUBOORI DAH TAUBAT
      CARA MUDAH BERAMBOS DARI POLITIKUS MESIA
      TAK PERLU CAMPOR LAGI DNG POLITUK MUSIBAT
      ITU CARA BARU DAH TAUBAT NAMANYA
      KLU SETAKAT KELUARGA NAK GELI SANA SINI BAIK BERAMBOS LAHANAT...!!!

      BARUA DAP@SINGAPORK SILA MENINGGAL DAN BERAMBOS SSSS..


      INI KALI HAAAHH...

      Delete
    3. Pak Othman tentunya bukan orang sebarangan. Sebab itulah macai Najib selalu beri perhatian. Kalau diukur ilmu dan pengalaman. Ibarat bumi dengan bulan.

      Macai Najib dahaga dengan layanan. Kurang kasih sayang sungguh kasihan. Dihina dimaki orang veteran. Anak mereka nanti Allah jadikan balasan.

      Jika mereka rasa bertuhan. Pasti hikmah dalam teguran. Malangnya diri sombong bagai syaitan. Memaki hamun dan menghina jadi amalan.

      Delete
    4. Perlu diketahui....Allah SWT sentiasa ampunkan hamba-hambaNya asal tak mensyirik & mengidolakan orang.

      Barang sesiapa yg mengidolakan & menyembah Muhammad, Muhammad SAW telah kembali ke Rahmatullah. Kita hanya diminta mengikut ajaranya melalui sunnah & al Quran.

      Sesiapa yg menyembah Allah SWT, Allah SWT Maha Kekal dan Maha Kuasa.

      That is the difference between my addeen and your strayed faith, Kojolla.

      Delete
    5. yg ni namanya Blogger Pakarramu..blogger pas

      Delete
    6. WAK SUMAN TEMPE 2 BIJI TOLO KOCUT ..TERGOYANG2 JO MACAM TOLO MATDEY.....ASYIK SELAK KAIN ORANG JER...KAIN BINI SENDIRI PUN DAH TERLONDEH...KIHKIHKIH....

      WAK...KO FAAAHAAAMMMM TAK NI HAAAAA!!!!!

      Delete
    7. Bahasa & perilaku Kojolla mecerminkan peradaban & falsampah KERAjaan Borosmah Najib.

      Tahniah & terima kasih tidak terhingga kerana membantu kami dalam menumbangkan KERAjaan BN.

      Harap teruskan maki carut kamu tuu, dan jangan lupa dgn wirid ngilai pontianak & ketawa terbahak-bahak syaitan tuu, tau..!!

      Delete
    8. Bapak2, hari ini kita belajar mengeja...

      M - Mahafiraun
      A - Adalah
      H - Hamlau
      A - Akhirat
      T - Terlupa
      H - Haramjaddah
      I -Ini
      R- Rehat jer lah

      Orang Tua Renta tak Sadau diri & bekas pemimpin yg busuk hati.

      Delete
  24. Ketua Wira Perkasa, Burhanuddin Ruslan meminta agar kerajaan jangan melayan permintaan agar UEC, sijil peperiksaan bersekutu diberi pengiktirafan. Ternyata UEC ini tidak akur kepada dasar kurikulum kebangsaan yang telah ditetapkan oleh KPM. UEC ini kini banyak dijalankan oleh SM2 jenis kebangsaan Cina yang semakin tumbuh bak cendawan selepas hujan di negara ini. UEC ini juga dijadikan modal politik oleh DAP untuk meraih sokongan kaum cina dengan alasan, kerajaan melakukan diskriminasi terang2an terhadap hak kaum tersebut untuk mendapat pelajaran tinggi. Untuk pengetahuan ramai, UEC ini adalah mengikut 100% sistem kurukulum yang diamalkan di taiwan dan macau. Cthnya, sejarah yang diterapkan adalah sejarah negara China dan langsung tak menyentuh sejarah Msia. Sekarang, timbul pula permintaan dari DAP agar UEC ini diiktiraf setaraf SPM dan lulusannya boleh memohon untuk berkhidmat dengan kerajaan. Dikhabarkan kerajaan Taiwan juga ada memohon agar IEC ini diiktiraf oleh KPM demi masa depan generasi muda cina. Nampak gayanya, tekanan politik yang dikenakan oleh DAP semakin menjadi2...umpama sudah diberikan betis, kini mengidam peha pulak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abwar nusa yg setuju...Oerkasa juga mintak umno tengok makin ramai melayu yg miskin kerana harta begara dirompak oleh umno...umno kincin orang melayu...

      Delete
    2. www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/11/19/perkasa-lebih-95-rakyat-miskin-ialah-bumiputera/

      Perkasa mendakwa lebih 95% rakyat miskin di Malaysia terdiri daripada Bumiputera yang jauh ketinggalan dalam bidang sosioekonomi.
      Naib Presidennya, Datuk Ruhanie Ahmad berkata, kedudukan sosioekonomi Bumiputera dalam keadaan bahaya.
      “Lebih 75% pekerja am di Malaysia adalah Bumiputera, lebih 75% pekerja bergaji rendah di Malaysia adalah Bumiputera dan lebih 75% penganggur di Malaysia juga adalah Bumiputera.
      “Jadi, inilah hakikat sebenarnya mengenai Bumiputera sekarang dan tidak adil jika status sosioekonomi mereka disamaratakan dengan lain-lain kaum di Malaysia,” katanya ketika berucap di Forum Belanjawan 2018: Di Mana Keistimewaan Bumiputera malam tadi.
      Pengerusi Biro Ekonomi dan Agenda Nasional Bumiputera Perkasa itu menggesa kerajaan menangani segera ketidaksamarataan itu berpandukan Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.
      “Segala dasar dan program afirmatif dan ‘empowerment’ sosioekonomi Bumiputera tidak boleh disamaratakan status dan fokusnya dengan program dasar untuk membela nasib sosioekonomi lain-lain kaum di Malaysia.”
      Seorang panelis dalam forum itu, Dr Mohd Yusof Saari berkata, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) tidak perlu dilaksanakan.
      Pensyarah kanan Fakulti Ekonomi dan Pengurusan Universiti Putra Malaysia itu berkata, BR1M tidak membantu apabila harga makanan semakin meningkat.
      “Sepatutnya beri subsidi penuh pada rakyat. Misalnya untuk barang asas seperti makanan. Ini kerana orang kaya tak banyak belanja untuk makanan. Tetapi rakyat marhaen yang banyak belanja untuk membeli makanan.”
      Pada 30 Oktober lalu, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dilaporkan berkata, pertambahan penerima BR1M membuktikan dasar ekonomi kerajaan gagal mengeluarkan rakyat daripada belenggu kemiskinan.
      Beliau berkata, program bantuan wang tunai itu terbukti berjaya jika penerima BR1M semakin berkurangan, bukannya meningkat.
      Katanya, bermula dengan 4.1 juta penerima BR1M pada 2012, pentadbiran Barisan Nasional (BN) bukan sahaja gagal mengurangkan jumlah itu, sebaliknya ia bertambah 2.9 juta penerima sejak 5 tahun lalu kepada 7 juta penerima.
      Presiden PKR dan Pakatan Harapan itu berkata, kerajaan yang bertanggungjawab akan memikirkan dasar yang mampu membimbing kelompok itu keluar daripada kepompong kemiskinan, bukan sekadar memberi “ikan” tetapi juga “kail”.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Wak..saya amat2 bersimpati komen Wak telah diremovekan oleh Budin Raja batu api se Malaya ni. Takpe Wak..jangan putus asa, ini adat orang berpolitik. Masih ada banyak masa lagi untuk wak mencuba nasib...selagi nyawa belum sampai ke halkum...tak gitu Wak? kikhkiokikikihkikikihkiokiki.......

      Delete
    5. Andai goblok & sembrono. Bukan Admin yg delete, tapi saya sendiri yg buat sebab tersalah column, bahlol.....!!

      Delete
    6. He2 he2, GN yg bodoh biol! Kalah remove by author tu, maknanya penulis yg delete, kalau budin yg delete, dia akan kuar remove by blog administrator! Mmg kau cai paling bangang mat maslan pernah ada!

      Delete
    7. GN tu bunting
      Tapi pelik knp dia mengidam paha pulak?

      Delete
    8. GN bukan saja tak tau bahawa kita yang guna google account ni boleh delete komen sendiri, malah dia juga tak tau yang dok perjuangkan UEC ni adalah MCA dan bukan DAP.

      Di gua manalah agaknya GN ni bermastautin.

      Delete
    9. Awal siang hari lagi si Kojol @ GN dah mendedahkan kebahlolan dia. Patutpun dia kena sekel & letuk, tapi tak jugak serik2.

      Delete
    10. SUDAH LAH KO OSTAT DOE ANJING KURAP BELAAN KETUA TO'KONG DAPIGS....

      Z AKU TAHU LER MAK KO TU TGH BUNTING KARABAU...TAK KAN PELIK PULAK ...ORANG MENGIDAM MACAM MAK KO TU...PAHA BABUN PUN DIA SANGKA PAHA GIGOLO... TU LAH ASYIK MELUKAH JER...KAN DAH BUNTING TIPA2 TAHUN...UNTUNG LAH KO...TIAP2 TAHUN DAPAT ADEK KEMBAU....KELUUAR SOK...MACAM PERANGAI BABUN...

      Delete
    11. Bapak2, hari ini kita belajar mengeja...

      M - Mahafiraun
      A - Adalah
      H - Hamlau
      A - Akhirat
      T - Terlupa
      H - Haramjaddah
      I -Ini
      R- Rehat jer lah

      Orang Tua Renta tak Sadau diri & bekas pemimpin yg busuk hati.

      Delete
  25. Najib dah terlambat. Tun dah melawat Anwar dulu, dah kawtim dulu. Phuii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sembah anwar pon tak guna...anwar bukan lobai haram pas boleh dibeli...

      Delete
    2. Tun menziarah, Najib melacur diri sebab desperate.

      Delete
    3. Ooooo...wak kojola kengkang pun melacur diri juga tapi dia cari makan...

      Delete
    4. Bapak2, hari ini kita belajar mengeja...

      M - Mahafiraun
      A - Adalah
      H - Hamlau
      A - Akhirat
      T - Terlupa
      H - Haramjaddah
      I -Ini
      R- Rehat jer lah

      Orang Tua Renta tak Sadau diri & bekas pemimpin yg busuk hati.

      Delete
    5. Negara luar & Institusi Pengajian Terkemuka Dunia berlumba-lumba nak dapatkan pendapat & nasihat The World Renowned Surviving Statesman.

      Tapi haprak2 BN (Baruah Najib), terutama budak terencat akal dan kurang pendidikan lagi biadab langsung buta, pekak & tuli tak sedar diuntung.

      Tun Mahathir dibayar untuk consultancy professionalnya...sebaliknya Najib membayar berjuta-juta hanya untuk selfie & menjual muka selamba.
      Itulah perbezaan ketara antara guru & anak murid derhaka.

      Si Kojol pulak tanpa malu masih tersidai siang malam tanpa diundang merapu raban di halaman orang.

      Delete
    6. DI HALAMAN ORANG......KAH...KAH...KAH...

      WAK SUMAN TEMPE...KO BARU BALIK BERTAPA DARI GUA MANA.....MENGUMPUL SEMULA SAMPAH SARAP YG DAH HILANG TU KER!!!HE...HE..HE...ARMADA DAH JADI 'MADA' ATAU 'MAMAKDA'...PI JALAN DAH!!!!

      KO FAAAHAAAM TAK HAAAAAAA???

      Delete
  26. Najib harapkan lobai haram pas yg dibeli ratos jota untuk kekal berkuasa...tak pedulikan anwar masuk sepital...

    Sekarang terbukti lobai haram pas tak berguna langsung makin lemah...

    najib panik...terpaksalah najib dan ostad wak jahid sembah anwar...

    Tapi anwar bukan lobai haram pas mudah dibeli...

    Saat anwar menghapuskan perompak 2 dah hampir dekat...


    Bisa sungguh penangan orang tua renta bernama tun msdey...tun madey berjaya kucar kacirkan umno dan najib...najib bodooo dlm berpolitik....sama bodoo dengan cai2 yg diupah oleh mat maslan...

    ReplyDelete
  27. Dengan lawatan sembah anwar oleh najib dan wak otad Jahid maka terbukti umno dan pas akan kojol dlm pru nanti...PH hanye perlu perhebatkan kempen kpd rakyat....jangan biarkan najib dan umno kincin lagi rakyat malatsia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua tindakan Najib tak menjadi & bercelaru sampai ke tahap 'despeardo'.

      Delete
    2. perggghhhh...semangat abang 1032, caya lah...ke kat keybord ni je? kita kena sama sama kempen ye bang, paling tidak pd keluarga tersayang lagi terdekat, kalau dpt pd jiran2 sebelah, cantik lagi terus kembang pada setaman sekampong... terusnya dan terusnya, barulah umno pas boleh kojol di pru14 nanti. ayuh bro , ikut saya turun padang untuk Pakatan Harapan ke Putrajaya.....

      Delete
    3. Bapak2, hari ini kita belajar mengeja...

      M - Mahafiraun
      A - Adalah
      H - Hamlau
      A - Akhirat
      T - Terlupa
      H - Haramjaddah
      I -Ini
      R- Rehat jer lah

      Orang Tua Renta tak Sadau diri & bekas pemimpin yg busuk hati.

      Delete
    4. Negara luar & Institusi Pengajian Terkemuka Dunia berlumba-lumba nak dapatkan pendapat & nasihat The World Renowned Surviving Statesman.

      Tapi haprak2 BN (Baruah Najib), terutama budak terencat akal dan kurang pendidikan lagi biadab langsung buta, pekak & tuli tak sedar diuntung.

      Tun Mahathir dibayar untuk consultancy professionalnya...sebaliknya Najib membayar berjuta-juta hanya untuk selfie & menjual muka selamba.
      Itulah perbezaan ketara antara guru & anak murid derhaka.

      Si Kojol pulak tanpa malu masih tersidai siang malam tanpa diundang merapu raban di halaman orang.

      Delete
    5. WAK SUMAN TEMPE...KO BARU BALIK BERTAPA DARI GUA MANA.....MENGUMPUL SEMULA SAMPAH SARAP YG DAH HILANG TU KER!!!HE...HE..HE...ARMADA DAH JADI 'MADA' ATAU 'MAMAKDA'...PI JALAN DAH!!!!

      KO FAAAHAAAM TAK HAAAAAAA???

      Delete
  28. apa maknanya bila najib/zaib melawat anwar??

    maknanya lobai hadi dan 10 budak hitam parti suci dah tak geng dia lagi.

    sebab lobai 10 budak hitam pergi pandai saman SR di u.k!!

    sekarang mati kutu najib!!

    nanti bila perbicaraan disambung!!najib kena jadi saksi!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasakan & padan muka dia bila disoal jawab dalam kandang.....!!

      Delete
    2. badak...cilako si lobai tu!! napo dio orng buek camtu!!
      10 budak hitam tu!!usahlah gangu ambiga!!nampak sangat cam kau bersalah!!

      Delete
    3. Bapak2, hari ini kita belajar mengeja...

      M - Mahafiraun
      A - Adalah
      H - Hamlau
      A - Akhirat
      T - Terlupa
      H - Haramjaddah
      I -Ini
      R- Rehat jer lah

      Orang Tua Renta tak Sadau diri & bekas pemimpin yg busuk hati.

      Delete
    4. Bagi membalas repekan budak lahir tak cukup bulan yg tersiar di atas, sila baca...

      Negara luar & Institusi Pengajian Terkemuka Dunia berlumba-lumba nak dapatkan pendapat & nasihat The World Renowned Surviving Statesman.

      Tapi haprak2 BN (Baruah Najib), terutama budak terencat akal dan kurang pendidikan lagi biadab langsung buta, pekak & tuli tak sedar diuntung.

      Tun Mahathir dibayar untuk consultancy professionalnya...sebaliknya Najib membayar berjuta-juta hanya untuk selfie & menjual muka selamba.
      Itulah perbezaan ketara antara guru & anak murid derhaka.

      Si Kojol pulak tanpa malu masih tersidai siang malam tanpa diundang merapu raban di halaman orang.

      Delete
    5. M.amak
      A.nak
      H.aram
      A.niaya
      T.ipu
      H.asut
      I.blis
      R.asuah

      Delete


  29. MAKLUMAT TERBARU KAMI TERIMA


    4 beg james bond 80 juta tidak d tuntut abang Nuat..

    Jadi kita semua selamat...


    Tahniah bang nuat

    Jangan jadi mcm hadi..




    Al najisi dtg melawat bawak buah tangan

    2 beg 40 juta katanya nak buat pinangan

    Jantung dok bergegar pun beg dia simpan

    40 juta beb siap boleh tolak nafsu setan



    Berambosssss pas pis pus

    Bang nuat lepaih hang kluaq jel ana belanjer rojak SINGAPORE !

    ReplyDelete
    Replies
    1. KKIKI..KUI..KUI...

      MESIABARU NI SYIAH ORANGNYA
      BUKTI TAK ADE TAKKIYAH ASASNYA
      SYIAH NI ELOK SSGT DI BOM SAJA
      MUNAFIK PURA2 NI RUKUN SYIAHNYA


      PUIIIIIII...SYIAH SILA BERAMBOSSSSS

      Delete
    2. Phuiiii...powerbank si bapok wak kojola kengkang berbau hanyir.

      Delete
    3. Bau tahik ayam dan kencing najib..

      Delete
  30. APASAL Najib dan Zahid tak datang serentak melawat nuar???

    Any idea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal pala bapak kau yang berjambul macam putik nenas tu tak beri kebenaran...kalau boleh dia nak ikut sama tapi DSNR tak bagi! kikkhkikokikikihkiki...

      Delete
    2. Pala bapak wak kojola kengkang sebesar kepala jarum peniti..

      Delete
  31. KUKIKIIUIIKUII..KUII..

    DESPRATE LA PULAK KIKIKIKUI..KUI..KUI..KIKI
    KUTY ALJUBORI COMANGO TUA RENTA
    POITIK ADU DOMBA DAN JUGA MEMBATU API
    POLITIK BODOH X DE FAKTA JADIKAN IDOLA...



    BARUA KUTY ALJUBOORU DAP@SINGAPORK

    SILA MENINGGAL


    KIKIKIII..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najiblah al-juburi, ada affadavit bersumpah,bersama altantuya. Tak gitu!

      Delete
    2. padanlah!! najib sakit mental,anak2 buah diapun,sikit punya mental disorder!!

      Delete
    3. Anak2, hari ini kita belajar mengeja...

      M - Mahathir
      A - Adalah
      H - Hamba
      A - Allah
      T - Terbaik
      H - Hebat
      I -Inspirasi
      R- Rakyat Malaysia

      Jadilah warga yg hormat orang tua & kenang budi pemimpin yg telah membangunkan rakyat & negara.

      Delete
    4. WAK SUMAN TEMPE 2 BIJI TOLO KOCUT ..TERGOYANG2 JO MACAM TOLO MATDEY.....ASYIK SELAK KAIN ORANG JER...KAIN BINI SENDIRI PUN DAH TERLONDEH...KIHKIHKIH....

      MAMAK MATDEY KEPALA BANA KUTTY-MAHATAIK

      WAK...KO FAAAHAAAMMMM TAK NI HAAAAA!!!!!

      Delete
    5. Bapak2, hari ini kita belajar mengeja...

      M - Mahafiraun
      A - Adalah
      H - Hamlau
      A - Akhirat
      T - Terlupa
      H - Haramjaddah
      I -Ini
      R- Rehat jer lah

      Orang Tua Renta tak Sadau diri & bekas pemimpin yg busuk hati.

      Delete
    6. Khadam KBK mana tahu hormat orang tua. Sebijik perangai tuan dia Najib KBK.

      Delete
    7. Kojolla...

      Tak nak mengilai macam pontianak datang bulan ker seperti perilaku kamu biasa-biasa tuu.....??

      Delete
    8. WAK SUMAN TEMPE...KO BARU BALIK BERTAPA DARI GUA MANA.....MENGUMPUL SEMULA SAMPAH SARAP YG DAH HILANG TU KER!!!HE...HE..HE...ARMADA DAH JADI 'MADA' ATAU 'MAMAKDA'...PI JALAN DAH!!!!

      KO FAAAHAAAM TAK HAAAAAAA???

      Delete
    9. Apa...mada..mada.. 'Madah Berhelah' macam kisah masyhur Najib dgn ZZ di Port Dickson itu ker.....????

      Delete
    10. M.ohon
      A.llah
      H.ukum
      A.gar
      T.erus
      H.ancur
      I.blis
      R.enta

      Delete
  32. NAK MUDAH BOKTI DAN FAKTA MESTI ADA
    SETAKAT GELI GELAMAN MCM KUTY RENTA
    DOJ FBI SWISS DI JADIKAN FITNAH ADU DOMBA
    KUTY DICABAR KEMUKA FAKTA SMPU LA TELO MASUK LAM PERUT NYA



    KIKIKIKIKIKI.... MINTAK KUTTY TUA RENTA BAWA BOKTI KE MAHKAMAH SEKADAR 'HEARSAY' JER


    .... SILA BERAMBOSSSS DAN MENINGGAL




    KIKIKIKI... BERAMBOSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tak boleh tido mlm....tido dlm persidangan....kojola bapuk boleh tido...

      Delete
    2. Nampaknya tahap kekalutan dan kerisauan najib dah masuk dlm kategori RED ALERT, dimana hasil risikan telah tidak menyebelahi beliau. Kedah, perak, selangor, penang, sabah,wilayah dan kelantan akan jatuh ke Pakatan manakala johor, terengganu dan perlis pula tidak lagi selamat. Yang ada hanyalah pahang, melaka, dan nogori! Serawak tentunya akan mengikut arus!

      Najib tahu, Tun adalah grandmaster dlm politik! There are few more bombs just waiting to be dropped as we edge closer to 'the Day' ,and najib knows he needs to be steps ahead of Tun! Najib's visit was not just a typical visit from one muslim to another, it is a preparation to something bigger and could be a final throw of a dice should all the odds are against him!

      Bad news is, doesn't matter who is on najib's side, people are ready to walk him to the exit door. Sayonara najib!

      Delete
    3. Hi Bapok Macy!!!!

      Yieeeee Haaaaaaa!!!!...kikiki...

      Delete
  33. Skunk Suman is nothing, just a big boaster
    He tried to act as if he's a furious gangster
    But he end up a clown that persist laughter
    "U'r English sucks", the only way he counter

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola kengkang counters his own backside.

      Delete
    2. Z...AKU TAHU LER MAK KO TGH BUNTING KARABAU...LEPAS KENA BALUN 3 EKOQ JANTAN GIGOLOK...NAK HARAPKNA BAPAK KO...YG KONEK SONTOT TU...TERHEGEH2 LER GAMAKNYER...DITENDANG LAH DEK MAK KO BAPAK KO TU...TAPI MAK KO DLM KEADAAN BUNTING TU NAK JUGAK MENGANGKANG KAT CHOW KIT...LEPAS TU KO TGH TUNGGU PUNGUT KOMISEN....KIKIKIKI....

      YIEEEE HAAAAAA!!!!

      Delete
    3. Bapuk kojola jenkang dah sentap dan bengang....tak lame lagi umno mampus...tanye wak jahid kalo tak caye....

      yiee haaaa

      Delete
    4. Bahasa & perilaku Kojolla mecerminkan peradaban & falsampah KERAjann Borosmah Najib.

      Tahniah & terima kasih kerana membantu kami dalam menumbangkan KERAjaan BN.

      Delete
    5. Bapak2, hari ini kita belajar mengeja...

      M - Mahafiraun
      A - Adalah
      H - Hamlau
      A - Akhirat
      T - Terlupa
      H - Haramjaddah
      I -Ini
      R- Rehat jer lah

      Orang Tua Renta tak Sadau diri & bekas pemimpin yg busuk hati.

      Delete
    6. Bagi membalas repekan budak lahir tak cukup bulan yg tersiar di atas, dgn segala sukacitanya saya menjawab...

      Negara luar & Institusi Pengajian Terkemuka Dunia berlumba-lumba nak dapatkan pendapat & nasihat The World Renowned Surviving Statesman.

      Tapi haprak2 BN (Baruah Najib), terutama budak terencat akal dan kurang pendidikan lagi biadab langsung buta, pekak & tuli tak sedar diuntung.

      Tun Mahathir dibayar untuk consultancy professionalnya...sebaliknya Najib membayar berjuta-juta hanya untuk selfie & menjual muka selamba.
      Itulah perbezaan ketara antara guru & anak murid derhaka.

      Si Kojol pulak tanpa malu masih tersidai siang malam tanpa diundang merapu raban di halaman orang.

      Delete
    7. M.amak
      A.njing
      H.aprak
      A.sal
      T.aik
      H.indu
      I.ndia
      R.enta

      Delete
  34. Adat lah kat Mesia ni kan, biasanya org yg nak mintak sesuatu lah yg pergi berjumpa ngan org yg ada power kan, contoh macam ni:-
    - pak mail pegi pgwai risda nak mintak bantuan baja
    - pak awang pegi ke pgwai pikanan minta bantuan enjin
    - cek kiah pegi ke pgwai kemas minta bantu mesin jahit
    - geng najis pi ke pejabat tanah nak mintak tanah
    - saiful bahalol pi jumpa najib nak mintak biasiswa
    - najib pi mengadap Mao Tse tung minta pinjam duit
    La ni pi pakat2 ngadap Anwar kat spital je pon, `MINTA NYAWA` kat Anwar utk tolong umno dipilih lagi dlm pru14 nih! Sori la geng najis, geng kamu tak yah sebut sunah2 lah, munafik kamu semua tu, pakai hukum yg untung kat hangpa ja. Tak caya?
    - tipu kata takdak rm2.6 bilion dlm akaun, sunah ke?
    - GST kena semua termasuk asnaf tu sunah ke?
    - tipu kata bila ada GST rega barang turun tu sunah ke?
    - 1MDB takdak penyata kewangan bertahun tu sunah ke?
    - rembat duit MARA/felda/kementerian/jabatan tu sunah ke? ..... dll/

    Sudahlah geng najib....korang memang MUNAFIK!

    ReplyDelete









  35. Salam CAHAYA..


    CAHAYA-Cinta NYA...Indah berSERI
    Bak Sinar Mentari...Luas meMANDANG
    CAHAYA-Cinta NYA, TAK "heran" di KEJI
    Tak "kesah" diTUMBUK, dihenyak diTERAJANG


    CAHAYA-Cinta NYA...Tak "hirau" diBENCI
    TAK "kesah" di MAKI.. TAK "luak" di KEJI
    CAHAYA-Cinta NYA, Kan diCARI kan diHAMPIRI
    Akhirnya yg GELAPkan Sedar, n mengINSAFI DIRI


    Sampai Bila kah...Ingin berGELAP?
    Konspirasi-SANDIWARA...Menipu RAKYAT
    Sampai Bila kah, Rakus-Zalim-mNYONGLAP??
    Smoga dLIGHT ofLUV, d elegance-MIND mnjd OBAT


    Lets dLIGHT ofLUV d compassion d GIVIN n d SHARING power tru ur HEART shines brightly my dearONE, bcoz its so "cool" so so so beautifull, hu hu..

    ReplyDelete
  36. Najib berjuwa vesar kata oembodek najib...

    Besar mana tuuu gaknye...penjenyah berjuwa besar...untung cai2 upahan pandir...

    ReplyDelete
  37. Kerana jiwa besar najib isa samad dan anuar musa jadi besar jiwa...
    Felda beli hotel tak daftar atas nama anak syrakat felda...

    Duit untuk Mara anuar muso guna untuk red warriors...

    Dua2 besar kepala bila sprm relax....bos sorm pon jiwa besar....bercuti di bali dan hongkong debgan belanja besar...bersama bini orang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan dah ada idolanya yg berkhalwat di pejabat MB Pahang 22 tahun lalu diakhiri dgn tebus talaq merampas bini orang. Apa salahnya dia ikut jejal idolanya itu..??

      Delete
    2. Bapak2, hari ini kita belajar mengeja...

      M - Mahafiraun
      A - Adalah
      H - Hamlau
      A - Akhirat
      T - Terlupa
      H - Haramjaddah
      I -Ini
      R- Rehat jer lah

      Orang Tua Renta tak Sadau diri & bekas pemimpin yg busuk hati.

      Delete
    3. M.amak
      A.nak
      H.aram
      A.niaya
      T.ipu
      H.asut
      I.blis
      R.asuah

      Delete
    4. Kepala bapak ko ...dah dekat nak mampoosss pon masih merapu....hihihi...

      Delete
    5. M.amak
      A.njing
      H.aprak
      A.sal
      T.aik
      H.indu
      I.ndia
      R.enta

      Delete
    6. Sudah2 lah Wak oooiiii! Cukup2lah Wak ni menburkan fitnah tak henti2, siang malam. tuduh orang khalwatlah..bersekedudukanlah, ada bukti ke wak...ada 4 orang saksi yang boleh dipercayai ke wak...atau wak ni nak citerkan latar belakang dulu2 wak tu yang pernah buat keje2 macam tu. Ataupun wak ni makin tua renta makin kuat nafsunya, ngalahkan Nuar KS pulak. Wak ni , kalau citer pasal khalwat dan rampas2 bini orang ni bukan main suka lagi...ish3x..bahaya betullah wak ni, jangan jadi macam harapkan pagar, pagar yang tibai padi sudahlah wak..! kihkikiokikikhkikikiki....

      Delete
    7. M.amak
      A.njjng
      H.aprak
      A.ngkuh
      T.amak
      H.anya
      I.kut
      R.asa

      Delete
    8. Sd OI bala ceritakan najib sula lubang kunyit Altonya...pI Bala diberitahu oleh Razak baginda rakan karib najib...

      sula menyula kerja bapuk wak kojola kengkang...

      Delete
    9. M.ohon
      A.llah
      H.ukum
      A.gar
      T.erus
      H.ancur
      I.blis
      R.enta

      Delete
    10. KENANGAN MENGUSIK JIWA:

      Ramai yang tidak mengetahui kisah sebenarnya bagaimana Rosmah Mansor berjaya mendapatkan PM Najib dari bekas isterinya, Tengku Puteri Zainah iaitu seorang kerabat raja sebuah negeri di Pantai Timur. Ketika itu PM Najib adalah MB Pahang pada usia yang terlalu muda. Menurut maklumat, Rosmah Mansor senantiasa berkunjung ke pejabat MB Pahang untuk bertemu PM Najib. Beliau dibawa oleh rakan karibnya iaitu Allahyarhamah Datuk Maznah Mazlan yang kini menjadi Timbalan Menteri dan ADUN Muadzam Shah.

      Khabarnya, boleh dikatakan setiap hari Rosmah Mansor akan gedik mengadap Najib, dan setiap kali itulah jugalah hanya Rosmah yang dibenarkan naik ke Pejabat MB Pahang, lain-lain orang tidak dibenarkan masuk. Kejadian dan mungkin boleh di kategorikan sebagai skandal itu berlaku agak lama, hinggakan Najib ketika itu terpaksa mengarahkan pihak-pihak tertentu untuk mengalihkan kenderaan rasmi MB untuk membuktikan bahawa beliau tiada di pejabat setiap kali Rosmah Mansor datang. Peliknya, Datuk Maznah hanya socai menunggu di lobi Wisma Sri Pahang tempat kejadian ini berlaku.

      Bersambung....

      Delete








  38. dLIGHT ofLUV..


    Apa yg kau Perlukan....ddlm GELAP?
    Tentulah CAHAYA, yg Bersinar TERANG
    Mengapakah kau Gelabah, gara2 mNYONGLAP??
    Kerana "Kesengsaraan-RKYAT"..Datang meNYERANG


    dLIGHT ofLUV...Indah terBAYANG
    dPEACE of Givin n Sharing, Tiada TANDINGAN
    Kaseh memBERI mu, Membawa kau TERBANG
    d "FEELING" peace of JOYs, nun Tinggi di AWAN


    Salam CAHAYA....Shbt Budiman
    CAHAYA-Cinta Mu, berGEMERLAPAN
    dLIGHT ofLUV....Indah Menawan
    Bak Kaseh "IBU", Abadi Berkekalan


    Lets dLIGHT ofLUV in u shines brightly..

    n no no no n NO more "DARKNESS-Corrupt-foolishness" of d child's "barbaric-MIND" to b a leader n leads us anymore my dearONE, ha ha..

    ReplyDelete
  39. Wak kojola kengkang19 November 2017 at 13:35

    Wak Jahid buat komidi...lawat anwar kerana kemanusiaan....sblm ni wak Hahid tak de sifat kemanusiaaan....

    Masa senang sangguo buat ape saje nak tompang senang....masa susah cabut lari takut tak boleh kaut kekayaaan....itu lah sifat orang umno...berjuang nak buncitkan perut...sifat kehewanan...

    Sekarang bila umno dah lemah lobai haram Pas tak boleh diharapkan dan fitnah keatas DAP tak jalan baru datang sifat kemanudiaan...

    Ini macam pejuang yg orang melayu boleh harapkan untuk berpayung?....

    Baik buang jer lah umno kalo orang nelayu nak maju dan selamat...pemimpin umno kuat kincin merata2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. M.amak
      A.nak
      H.aram
      A.niaya
      T.ipu
      H.asut
      I.blis
      R.asuah

      Delete
  40. Kasihan tgk 13.48,secebis pun,mcm
    tiada nur iman secebis pun dlm dadanya,seorang negarawan yg cukup banyak jasanya membina bangsa dan negara diperlakukan sebegini....sedih tenguk begini rupa perilaku org2 melayu pd zaman cash is king ni....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...