Thursday, 30 November 2017

RCI FOREX - DIBENTANG DI PARLIMEN, DIBAHAS DI PERHIMPUNAN UMNO DAN SAH MENJADI BAHAN KEMPEN PRU 14


Sebagaimana ramai mempersoalkan keputusan kerajaan pimpinan Najib Razak mewujudkan Suruhanjaya Siasatan Diraja berkaitan urusniaga forex sebelum ini, hasil siasatannya yang dibentangkan di Parlimen hari ini  sekali lagi menyaksikan banyak persoalan timbul daripadanya.


Rasanya tidak perlu dihuraikan lagi apa keputusan atau hasil siasatan RCI forex yang dibentangkan itu kerana ia sudah pun menjadi berita yang heboh hingga ke telefon bimbit makcik-makcik Felda dan menjadi bualan ramai di mana-mana.


Begitu juga dengan keputusan hasil siasatan RCI itu, semuanya sudah pun dijangka sebenarnya. Tiada apa-apa yang pelik mengenainya.


Mempersalahkan Nor Mohamed Yakcop dalam kerugian forex tidak menghairankan sama-sekali kerana beliau sudah pun mengaku bertanggungjawab sepenuhnya ketika memberi keterangan sebelum ini.


Malah, Nor Mohamed Yakcop juga sudah pun dihukum dengan diarah meletakkan jawatan di Bank Negara serta tidak dibenar terlibat dalam hal-hal yang berkaitan kewangan negara oleh Menteri Kewangan, Anwar Ibrahim ketika itu.


Tetapi, yang menghairankan ialah bila Tun Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim adalah antara yang turut dipersalahkan dan dicadangkan untuk disiasat oleh pihak polis berkaitan kerugian forex tersebut.


Ia menghairankan kerana tiada saksi yang memberi keterangan telah mengaitkan nama Tun Mahathir dalam kerugian itu, manakala Anwar pula hanya melaporkan kerugian kepada kabinet berdasarkan laporan audit yang sudah disahkan.


Jika begitu, Najib yang menjadi menteri kabinet dan tidak bersuara apa-apa ketika kerugian tersebut berlaku mesti dipersalahkan sama.


Bagaimanapun, sebelum pihak polis mahu mengambil tindakan menyiasat nama-nama mereka yang dinamakan dalam dapatan RCI forex itu, apa yang harus dilakukan terlebih dahulu oleh polis ialah bertindak terhadap syor Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara atau PAC berhubung laporan audit 1MDB sebelum ini.


Kenapa sampai sekarang masih tiada tindakan diambil, termasuk kepada bekas CEO 1MDB, meskipun sudah beberapa bulan masa berlalu?


Selain itu, membentangkan keputusan RCI forex ini para hari terakhir sidang Parlimen juga mempunyai maksud serta muslihatnya yang tersendiri bagi kepentingan Najib, UMNO dan BN.


Jika sebelum ini tanggapan ramai kewujudan RCI itu adalah semata-mata untuk menyerang Tun Mahathir dan Anwar atau lebih tepatnya, Bersatu, PKR serta Pakatan Harapan untuk menghadapi PRU 14, hakikat tersebut menjadi semakin nyata apabila keputusannya dibentangkan hari ini secara mengejut pada hari terakhir sidang Parlimen.


Ia dengan sengaja bermaksud agar ia tidak dibahaskan oleh Ahli-Ahli Parlimen di Dewan Rakyat, sebaliknya akan menjadi topik perbahasan utama dalam Perhimpunan Agung UMNO pada 5 hingga 9 Disember depan ini.


Najib ternyata lebih mahu hasil RCI forex itu dibahaskan dalam Perhimpunan UMNO berbanding di Parlimen kerana perhimpunan tahunan itu adalah medan bercakap secara sehala oleh para perwakilan yang diberi tanggunjawab untuk berucap. 


Oleh yang demikian, sudah tentu ia akan menjadi ruang yang lebih memudahkan untuk membelasah Tun Mahathir sambil memberi pujian-pujian melangit kepada Najib yang bertanggungjawab mewujudkan RCI itu. 


Lalu, dalam ghairah membelasah Tun Mahathir yang kononnya menyebabkan kerugian kepada negara sebanyak RM30 bilion, terlupalah sekalian pejuang-pejuang Melayu terhadap skandal 1MDB yang ruginya lebih RM50 bilion, walaupun orang yang terlibat itu ada di depan mata mereka.


Terlupalah juga mereka bahawa dalam skandal 1MDB yang sama, di samping ada yang dalam akaunnya terdapat wang beribu-ribu juta, ada juga yang berhibur dan membeli harta-harta dunia bagai nak gila, membikin filem separa porno dengan wang hadiah katanya serta diberikan emas permata yang nilainya berratus-ratus juta, sebaliknya dalam urusniada tiada sesiapa yang kaya dan ia hanyalah kerugian dalam urusniaga.


Lagi pun, UMNO sekarang sedang ketandusan isu untuk menaikkan semangat ahli-ahlinya bagi menghadapi pilihanraya akan datang. Isu forex ini diharapkan dapat mencapai tujuan itu, di samping menutup kelemahan Najib yang deretan senarainya semakin panjang ketika ini.


Dengan hasil RCI forex dibentangkan pada hari terakhir sidang Parlimen dan hanya lima hari sebelum tibanya Perhimpunan Agung UMNO 2017 serta kemudian dengan pantasnya dibuat laporan polis untuk segera dilakukan siasatan, sempurnalah sudah tujuan dan matlamat RCI forex itu diwujudkan oleh Najib.


Mulai hari ini ia akan terus dijadikan isu sehingga tarikh mengundi serta wajib akan dimasukkan sebagai salah satu bahan kempen UMNO dan BN dalam pilihanraya akan datang. (ShahbudinHusin 30/11/2017)

135 comments:

  1. Najib dah kebuntuan dan terdesak kerana 2 tokoh ini dia memang takottttttt......!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. RCI forex ini akan dijadikan bahan temberang untuk orang orang kampung dan pendalaman sabah/sarawak.Hakikat nya "Kepala Bapak" lah yang telah membawa malapetaka kepada rakyat. "Dacing sudah hanching"

      Delete
    2. kih...kih...kih...Mat Salleh mana pulak ni!!!

      Delete
    3. bila baca hal rci forex ni, terus naik darah, rasa nak carut jer kat tan sri sidek and the gang.

      Delete
    4. Pejabat Menteri Besar Selangor mendakwa penyebaran maklumat kononnya anak saudara Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali ditahan kerana terbabit aktiviti lombong pasir haram, adalah berniat jahat.

      Pengarah Komunikasi Strategiknya, Yin Shao Loong, dalam satu kenyataan media berkata, pihaknya kesal maklumat sedemikian bocor secara meluas melalui media sosial dan blog.

      “Pentadbiran ini dimaklumkan salah seorang yang ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan terbabit dalam aktiviti perlombongan pasir haram adalah anak saudara Datuk Menteri Besar Selangor.

      “Kita tidak mempersoalkan tanggungjawab SPRM untuk menjalankan sebarang siasatan.
      “Namun, dalam kes ini, kita kesal kerana pembocoran maklumat secara meluas melalui media sosial dan blogger UMNO sebelum penahanan itu dilakukan, jelas menggambarkan wujudnya konspirasi jahat untuk memburukkan reputasi Datuk Menteri Besar dan Kerajaan Selangor menjelang Pilihan Raya Umum ke-14.
      “Bagaimanapun, sekiranya proses siasatan dijalankan secara profesional dan telus, pentadbiran ini mengalu-alukan siasatan yang mengikut lunas undang-undang tanpa dipengaruhi oleh mana-mana pihak tertinggi yang berkepentingan,” katanya.

      Kenyataan itu bagaimanapun tidak mengesahkan atau menafikan sama ada individu terbabit sememangnya anak saudara kepada Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, atau sebaliknya.
      Cubaan pemberita untuk mendapatkan kenyataan Mohamed Azmin sendiri juga gagal selepas menunggu lebih dua jam.

      Mohamed Azmin yang berada di pejabatnya di Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (SSAAS) selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES), meninggalkan bangunan pentadbiran itu tanpa sempat ditemui pemberita, kira-kira jam 12.30 tengah hari tadi melalui lif khas.

      Delete
    5. Bukannya susah nak settle kes ni, buat apa siasat dan amik kes mahkamah susah2.. sumbat saja Anwar dan Mahathir 5 tahun dlm penjara tanpa banyak soal. Cakap saja, mereka membahayakan ketenteraman awam segala bagai. Rakyat tak boleh berbuat apa2 punya. Lps tu panggil lebai2 baca doa dan bagi ceramah kat tv dan sumer media gomen cakap suruh bersyukur. Kahkahkah.

      Melalak melolong melopong la 3-4 hari, lps tu diam ja la.

      Delete
    6. Keputusan RCI Forex ni memang dah dijangka. Dari awal lagi semua orang tahu tujuan RCI Forex ni diadakan.

      Apa pun alasan kerajaan yang tidak mengadakan RCI untuk 1MDB yang jadi isu terhangat masa kini tapi sebaliknya lebih cenderung mewujudkan RCI Forex 30 tahun dulu tu 1 Malaysia sudah nampak belangnya.

      Selepas RCI Forex inilah PRU14 akan diadakan, yang mana ia akan dijadikan satu tajuk bahan kempen.

      Rakyat tertanya-tanya kenapa kerajaan tidak sensitif dengan isu 1MDB?

      Kenapa tidak tubuhkan RCI 1MDB yang boleh dikaitkan dengan keputusan mahkamah Singapura ke atas kes Bank BSI?

      Tidakkah keputusan mahkamah Singapura itu ada kaitannya dengan 1MDB?

      Apa sekali pun alasan yang diberi tentang 1MDB, rakyat tetap tahu dan rakyat tak sebodoh seperti yang disangka.

      Delete
    7. Tuan Shahbudin...

      Lepas ini kita buat RCI di blog ini, kita korek & kupas isu yg juga jadi kekhuatiran & perbualan orang ramai, khususnya ahli2 perniagaan & professional berhubung kait Najib menipu ttg pelaburan Syarikat China Komunis membina Stesyen Janakuasa Terbesar Negara di Melaka yg akhirnya terbongkar modal bukan dari China tapi dari KWSP & Lembaga Tabung Angkatan Tentera. Perkara biar kita selongkar supaya rakyat baca blog ini sempena mwnjelang PRU 14.

      Celaka punya Najib, tak habis2 dia nak menipu rakyat, menggadai tanah & harta negara kpd orang asing dgn modal duit tempatan (Malaysia). Dia & Rosmah syok2 makan mark-up & komisyen saja.

      Delete
    8. Dlm pau nnt akan ada suara menentang najib. Sbbnya pru dah hampir. Bekalan dedak dah berkurang. Nak ambil tindakan pun susah sbb ada kebenaran najib merosakkan umno.
      Rci forex umpama keris menikam diri. Salah strategi. Biarkan luncai dgn labunya. Tenggelam dlm kegembiraan sementara.

      Delete
  2. Replies
    1. Jibby sekarang gunakan personal attack oleh kerana ketandusan idea untuk menang pilihan raya.

      Delete
    2. Bila INGAT tindak bertanduk Najib yg gelabah tak tentu arah...saya TERINGAT Kejora Bertanduk......!!

      Delete
  3. Memang sah, Tuan Budin. Wah, saya dapat gangsa. Heheheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah...dapat gangsa. Usaha lagi.. Hihi

      Delete
  4. tahniah pak man
    you first!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perasan pulak...agak2nya ini dinamakan rezeki tak?

      Terima kasih, 2306 & Salam Perjuangan.

      Delete
  5. RCI forex sengaja dibentang last minit, tak dapat debat. Adoi sgt predictable jijik.
    Dgn tak sengaja, satu lagi episod berlaku diparlimen. Sekumpulan pasu bunga telah berguling2 dalam dewan. Angin tak ada,aircond ok jer.. Rupa2nya YB2 PASu berguling sebab 355 yg dah booking tajuk, disisih macam tu saja.
    PASu2 yg buta ni, sembang kencang alim, rupa HAARPRAK tahap TAEK.
    PRU nnt tendang semua ,ya tak ya pun PASu berkecuali, ada tak ada sama..isah tanding lagi baik. Islam hapanya sok9ng mungkar? Taek halal?
    Ya Allah, bantulah kami musnahkan puak zalim UMNOBNPASu ni semua. Dan engkau angkatlah bangsa melayu yg masih Slow learner ...Aamin

    ReplyDelete
  6. The chairman of the forex rci who was the former chief secretary to the government was also sitting at the 1mdb advisory board. And dear Tun and Anwar are of course some of the main characters trying to have those associated with the company to face justice. Hence, that guy has a clear cut conflict of interest in being the head of the rci leading to no credibility whatsoever to what was going on during its proceeding and now the report that it issued.

    Truly?

    ReplyDelete
  7. KIKIKIKIKI.....KIKIKKIKIOKKOOINGGG

    RCI ADE ASAS UNTUK DIBAWA KEADILAN
    ALJUBORI KITTY TUN DAIM TERUS DIAM...
    3 EKOR NI JAWAB MEMASING ADE KELAINAN
    MME WAJIB DIBAWA KE MUKA PENGADILAN
    20 TAHUN DIPENJARA KERJA BERAT DIKENAKAN

    ...... KIKIKIKIKI... BERAMBOSSSSS...

    BERIKAN SAYA 10 DAIM KATA KUTY 22 TAUN LALU
    AKAN MAJU DAN MAKMUR LAH NEGARA KITA...
    ITU BARU SEKO DAIM RUGI 32 BILLION MASA DOLU2
    BAYANGKAN KALAU 10 EKOR DAIM ... BANGKRAP MALAYSIA....


    KIKIKIKIKIIKIKI... BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK....

    PRU SINGAPORK... TUNGGU KAMI DATANG Ke SINGAPORK.... PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA DAN KETENTERAMAN MALAYSIA (RAKYAT DAN PEGAWAI TINGGI SINGAPORK YG MENYERTAI BERSIH DULU.... TUNGGU KAMI DATANG PRU SINGAPORK NNTI....)


    INI KALI..... UBAHHHH & SIMENN

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAHASA KEMUTAN LUBANG DUBUR SYAITAN
      YANG TULIS PULANG BERLIDAH NAJIS SYAITAN

      kejora...kejora

      Delete
    2. YES! HAPUSKAN KLEPTO LAKI BINI... UMNO MENANG RAKYAT SUSAH!!!!!!

      Delete
    3. 22:23, 22:33...

      Heran....sejak semenjak kena londeh kekufurannya mencela Allah meliwat dunia akhirat, kita semua dah tak kedengaran lagi Kejora ekkkk, menunjuk-nunjuk konon nak berehat untuk sembahyang lagi. Kenapa yer?

      Sebaliknya pulak, dia ada TERSASOL memohon DO'A kpd JESUS menurunkan bala & laknat terhadap Tun M. Dia penganut Kristian ker?


      Akhir-akhir ini pulak dia tak putus-putus menyebut-zikir nama dewa2 hindu,.apa ke hal pulak budak nie yer?

      Entah2 dia nie juga penganut hindu tak.......???

      Delete
    4. Tahniah Suman Hindu dpt tempat pertama
      Mesti dia bersorak ayeyy yey appa ammaa
      Dgn Baghwan Vissnu, dia bersyukur sama
      Hebat mubaligh Hindu tua ini punya drama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    5. He..He....Bila Ketua Sami Hindu Berbahasa!!!!

      Delete
    6. john doe30 November 2017 at 09:15

      Saudara Najip dan kawan-kawan lain.

      Berbeza dengan hampir kesemua kawan-kawan lain yang tidak mempercayai penafian Kejora bahawa bukan dia yang mengeluarkan kata-kata 'Allah meliwat', saya pula berpendapat sebaliknya.

      Terdapat kebarangkalian yang mengeluarkan kata-kata itu bukanlah Kejora tetapi seorang pendedak lain iaitu Virgo.

      Saya memanggilnya Virgo disebabkan nama ini ia pernah gunakan sekejap di dalam usahanya untuk kenakan saya di blog KD tapi akhirnya di dalam proses yang sama ia yang melutut minta nyawa daripada KD untuk hentikan saya daripada melengkapkan 3 kali sumpah laknat bahawa ia memiliki sifat-sifat pembenci kebenaran ketiga-tiga kaum kafir iaitu Yahudi Nasrani dan Musyrikin. Kemudian ia kembali anon tetapi saya terus menggelarnya Virgo, nama yang ia sendiri pilih untuk dirinya.

      Saya boleh bezakan Kejora dengan Virgo antaranya daripada satu sudut iaitu sekalipun Kejora ini kuat mencarut dan memaki hamun tetapi ia belum pernah mencerca Allah mahupun ayat-ayatNya walaupun saya telah mengenalinya hampir 3 tahun. Ia hanya mencarut dan mencerca manusia.

      Walaubagaimanapun Virgo ini, ia baru saja join dunia dedak tetapi ia tidak pernah berfikir dua kali pun untuk mencerca ayat-ayat Allah, mengambil tempat Allah di dalam urusan laknat melaknat, memasukkan kalam yang tiada di dalam ayat-ayat Allah yang suci dan 1001 kefujuran yang lebih dahsyat daripada Kejora.

      Maka itu kadang-kadang kita boleh melihat di blog ini komen berturut2 dari dua orang pendedak yang beranon disebabkan satu komen milik Kejora dan satu lagi komen milik Virgo.

      Kejora hanyalah seorang pembenci kebenaran kaedah memperolok-olokkan sedangkan Virgo memiliki pada dirinya ketiga-tiga kaedah pembenci kebenaran iaitulah memperolok-olokkan (seperti Kejora), beralasan (seperti Unknown sahabat) dan memutar belit (seperti Mr J). Malah, Virgo ini juga pernah mengaku melakukan sesuatu yang di luar daripada kitab iaitulah merepot polis apabila tidak mampu menjawab hujah. Low class betul.

      Kejora berhujah dengan cara bermain-main dan tidak kisah pun untuk menang di dalam berhujah. Lihat saja cara ia berhujah dengan pak Othaman, betul-betul kaedah memperolok-olokkan. Sebab itu juga Kejora tidak melatah ataupun bengang dipanggil kengkang dan seumpamnaya sebab ia sendiri pun hanya bermain-main.

      Delete
    7. Tuuu dia...saya tak mengada-adakan cerita maupun fitnah.

      Kejora tak luput berzikir menyebut-nybut nama dewa hindu.

      Delete
    8. Othaman mubaligh Hindu serabut serabai
      Rupa2 nya dia ini munafiq ifrit, maa cii bai
      Kejora kasi dia bogel, John Doe pula tibai
      Dah tak lama ler tu kubor udah melambai

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    9. Anon 23:17

      Siapalah malaun yang tubuhkan 1MDB ??

      Satu Malaysia dia buat macam babi ...

      Katanya unik mendatang manafa'at beberapa generasi ..

      Rupa2 nya hutang yang bakal di pikul berguni guni .

      Yang kaya raya Taek Jho , badak sumbu dan anak tiri ..

      Sampai terjual harta Negara kat komunis di luar negeri .

      "Kepala bapak kau " yang buat ni patut di sula buntot dia dengan gerudi besi ..

      Patut di sumpah laknat kat dia ni dari hidup sampai kita mati .

      Delete
    10. PERHATIKAN SEMUA:

      Kejora berniat jahat memaparkan tulisan sdra John Doe bila melihat ada peluang untuk cucuk jarum mengadu domba sesama kita.

      Saya secara peribadi percaya dia ini memang setan bertanduk yg boleh berubah pelbagai bentuk rupa untuk mengelirukan kita. Ini berdasarkan pengalaman lebih 4 tahun bertikan lidah dgnnya.

      Delete
    11. ANONYMOUSJULY 30, 2013 AT 5:43 PM

      Satu lagi fahaman yg menyeleweng, saya rasa lebih bahaya dari syi'ah, ialah fahaman hindu-islam. Fahaman ini kononnya islam berasal dari agama hindu! Keterangan tentang kedatangan islam dan nabi terakhir kononnya disebutkan dlm kitab hindu. Maklumat/berita ttg kedatangan nabi terakhir (Muhammad) kononnya disampaikan oleh baghwan (tuhan) visnu melalui perantaraan veda (malaikat, barangkali)dan nama nabi Muhammad disebutkan dlm kitab hindu sbg 'Alkalki authar'. Pengasas ajaran itu dalam blog ini bernama Othaman b Ahmad! Awas umat Islam semua dgn ajaran sesat baru ini.

      http://parpukari.blogspot.my/2013/07/panas-berapi-hingga-kini-chorus-hotel.html#comment-form

      Delete
    12. ANONYMOUS JULY 30, 2013 AT 9:40 AM

      En Othaman, pembawa fahaman "Islam berasal dari Hindu" ini sebelum ini telah menghilangkan diri selama seminggu lebih setelah dihentam teruk. Setelah dia bermunajat dgn 'Baghwan Visnu'nya, dia mendapat semangat 'Alkaki Autha'nya semula dan kini memberanikan diri semula untuk tampil kembali.
      Wow bravo, old stupid idiot feeling young again and not behaving like an old wise educated man, but worst more than a sick mad monkey. Bullshit you obsolete old coward Alkaki Autaman .. ahh.. mad!

      http://parpukari.blogspot.my/2013/07/panas-berapi-hingga-kini-chorus-hotel.html#comment-form

      Delete
    13. ANONYMOUS JULY 30, 2013 AT 9:43 AM

      Mr Ahmad is visnu and maha-thir worshipper .. that is surprising!!

      http://parpukari.blogspot.my/2013/07/panas-berapi-hingga-kini-chorus-hotel.html#comment-form

      p/s: Ahmad adalah nama panggilan Othaman bagi followers luar negara yg menggunanakan surname.

      Delete
    14. Suman adalah munafiq besar, berhati khaldu
      Dgn Kejora, dia sering kena pukulan yg padu
      Dia ni berpura2 Islam tapi sebenarnya Hindu
      Sekali lagi ifrit tua ini akan melopong terkedu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

      Delete
    15. Kita perlu hati2, dgn Suman burong gelam
      Dia ini jenis tonggeng bontot kepala selam
      Jelas sgt, dia jenis dua muka punya talam
      Penyebar ajaran Hindu yg berpura2 Islam

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    16. Suman sebar ajaran ini tercetus keresahan
      Sbb itu, Suman terok jadi bahan belasahan
      Pengikut blog ramai jadi marah tidak tahan
      Dia ni cuba terapkan Visnu sebagai Tuhan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    17. Suman masa tu sudah tahap sasau sawan
      Dia ditiibai terok sampai tak daya melawan
      Lama dia melarikan dirii, mcm babi buruan
      Orng marah, dia perkenal Tuhan Baghwan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    18. Suman masa tu ajaran Hindu dia nak lobi
      Katanya, dlm kitab Hindu ada cerita Nabi
      Apa lagii, terok dia kena hentam bertubi2
      Lama dia lari, diburu umpama sekor babi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    19. ‘Islam asal Hindu’ Suman mendabik dada
      Malaikat yang bawa wahyu katanya Veda
      Terok le dia kena balun, Suman taik kuda
      Lama juga, baru kemarahan org jadi reda

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    20. Itulah kalau nak tahu Suman haram jadah
      Bukan jer Suman ni terkenal penjilat ludah
      Demi kepentingan dirii, apa saja dia redah
      Kinii ini dia mubaligh Hindu, hamba dedah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    21. Suman seorang munafiq bukan reka-reka
      Tapi pelesit tua ini pandai bermuka-muka
      Hamba yakin, dia bukan Islam, itu celaka
      Sbb tu hamba berani kata dia ahli neraka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    22. Suman pasti terkejut mau rebah
      Kita dah tau dia punya musibah
      Dia berlakon Islam, ini bedebah
      Rupanya tuhan Visnu disembah

      Kah kaahh kaaahh kaahh kaahh

      Delete
    23. Suman Hindu kafir, kote dia tak kerat
      Dia percaya jumpa Visnu kat akhiirat
      Dia berlagak Islam, rupa nya keparat
      Datang ke Malaysia dibawa mudarat

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    24. Apa bukti 3 posting itu....
      ANONYMOUSJULY 30, 2013 AT 5:43 PM
      ANONYMOUS JULY 30, 2013 AT 9:40 AM
      ANONYMOUS JULY 30, 2013 AT 9:43 AM

      saya yang tulis?

      Bukan jenis saya dan tak' pernah guna pakai acronym 'Anonymous.

      Saya bangga dan hargai dgn nama yg diberi oleh Almarhum ayah kandung saya.

      Toksah putar belit & auta lah, Kejora.

      Delete
    25. Memang lah itu bukan tulisa awak Suman Hindu, tapi komen folowers2 yg menghentam posting awak di atas penyebaran ajaran Hindu-Islam yg awak bawa tu.

      Saya masih mencari posting awak itu, tapi belum jumpa lagi setakat ini...tak tau lah kalau2 awak yg jumpa dulu dan dah delete posting itu!

      Delete
    26. Komen2 followers konon.

      Itukan kamu sendiri yg tulis memfitnahkan saya.

      Delete
  8. Yang sungguh menghairankan ialah mengapa rakya Malaysia ini terlampau baik.....malah bukan baik sahaja tetapi terlampau bodoh kerana sanggup membiarkan seorang pemimpin yang jahat dan zalim seperti Najib bermaharajalela dengan begitu sahaja.Menyokong segala perbuatan Najib seolah terkena pasong.Hanya sanggup berbahas dan memberi pandangan diblog2 seumpama inictanpabsebarang tindakan!!??.....

    Dimanakah anak2 muda dan cerdekpandai2 semua??...apakah kamu hanya berani melalak dan meraung diblog2 sahaja tanpa sebarang tindakan??.....sedangkan Negara dan bangsa sedang diperjudikan oleh sekumpulan pemimpin2 yang rakus dan bongsat!!...

    Bangunlah semua dan ayuh sama2 kita berjuang demi Negara yang kita cintai ini tidak kira siapa kita dan apa bangsa kita.Kita tendang pemimpin2 yang jahat dan zalim.

    Salam perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...aku tak hairan....
      ...sebab aku tak tahu...

      Delete
  9. Ana third ke ni?? Mcm ye je..

    ReplyDelete
  10. kik kik kik ...

    mamposs ler mamak 3 ekor serangkai

    mamak matdey kutty
    mamak pak sheikh jubori
    mamak yaakop tandori

    ReplyDelete
    Replies
    1. kejora...kejora

      nak keluar ke tak nak keluar!!!!!!

      Delete
    2. kejora..kejora
      yang liwat lubang jubur mu dulu bukan mamak
      tapi melayu bernama dogol gemuk

      Delete
    3. Kau tu yg patut mampos, beranak ikut lubang jubur!!!!

      Delete
    4. Kejora anak luar nikah, keluar dulu kembar dgn taik!

      Delete
  11. BNM forex panel fingers Dr Mahathir, Anwar

    MAMPOS LER NGKO DUA EKOR KEPALA SETAN HAPRAK

    https://www.themalaysianinsight.com/s/25277/

    ReplyDelete
    Replies
    1. 23.33
      Kepala setan paling besar adalah mo1. 1 dunia dah tahu

      EX umno JERAI

      Delete
  12. Nor Mohamed disyaki pecah amanah dana BNM

    MAMPOS LER NGKO KELING YAAKOP PENCACAI KELING KUTTY

    https://www.msn.com/en-my/news/national/nor-mohamed-disyaki-pecah-amanah-dana-bnm/ar-BBFWY8C?li=BBvaMpr&ocid=spartanntp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nor Yaakop orang berintegriti
      Tak mudah disuap tak boleh dibeli
      Bukan macam menteri menteri
      Semua melahap tak henti henti

      Delete
  13. RCI: Dr M relakan tindakan menteri kewangan dalam isu forex

    MAMPOS LER NGKO PAK SHEIKH JUBORI, MAMAK KUTTY PEDAJAL KO SEKALI LAGI

    https://www.msn.com/en-my/news/national/rci-dr-m-relakan-tindakan-menteri-kewangan-dalam-isu-forex/ar-BBFXbpM?li=BBvaMpr&ocid=spartandhp

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEJORA !!!
      bukan tun yang liwat ko!!
      bukan nuat yang liwat ko!!
      bukan daim yang liwat ko!!!

      yang liwat ko du dogol gemuk
      dia dah kena penjara

      yang ko dendam ngan orang lain buat pe

      Delete
    2. BUDIN tak dendam ngan sapa pun!!!!

      Delete
    3. Jgn katakan Tun M & DS Anwar Ibrahim atau sesiapapun, malah Allah SWT pun Kejora caci hina hingga dikatakan meliwat Tun dunia akhirat.

      Naudzubilla Min Dzalik.

      Delete
    4. Dari Parpukari.blogspot.my:

      OTHAMAN AHMAD JUNE 24, 2013 AT 11:47 AM

      Anonymous June 24, 2013 at 8:50 AM
      Macam cerita Tiga Abdul pulak..... "... kalau setuju sain sini..." hehehe.

      Komen saya:
      Lawak Tiga Abdul arahan Seniman Agung P. Ramlee berkelas dan tak jemu-jemu sepanjang zaman, walau ditonton berulang kali. Lawak ANWAR MENJIJIKKAN...MELUATKAN...!

      Delete
    5. Tiap2 hari kutuk Nuat, itu je yg Suman buat
      Kalau tulis dgn pen, mmg tak cukup dakwat
      Dia kata lawak Nuat itu, org jijik dan meluat
      Kinii: ‘adik Man rela kalau Bg Non nak liwat’

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    6. Dari Parpukari.blogspot.my:

      OTHMAN AHMAD JUNE 29, 2013 AT 2:24 PM

      Itulah padahnya apabila beliau (Sukarno) menerapkan FAHAMAN LIBERAL (KESETARAAN) YAKNI, AGAMA ITU SEMUA SAMA TARAFNYA, KOMUNISME & AGAMA disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, HARAM & HALAL TIDAK LAGI JADI PEDOMAN HIDUP malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.


      INILAH FAHAMAN YG DIDUKUNG OLEH AD DAJAL MALAYSIA, SI ANUS IBRAHIM yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila TUN DOL MELEPASKAN ANWAR DAJAL DARI KANDANG TAHANAN, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator.

      Salam Hormat & Ikhlas dari
      Othaman Ahmad
      MELAYU MUDAH LUPA

      Delete
    7. Liihat sikap sebenar, Othaman haram jadah
      Sifat talam dua muka dia hamba nak dedah
      Dulu Nuat digelar Addajal dimaki dan ludah
      Kinii: ‘Bg Nuat, boleh adik Man mari pindah’

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    8. Perkara ini baru saja berlaku, tidak lah lama
      Suman kata, Nuat bawak ajaran liberalisma
      Dia juga kata Nuat amal kesetaraan agama
      Tapii, kenapa kini dgn Nuat ingin bersama?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    9. Lagi2 diungkit-ungkit kisah purbakala yg dah basi... hanya untuk menegakkan benang basahnya.

      Kejora..kejora, bagsatttttttttt....!!

      Sekali air bah
      Pantai pun berubah

      Lain ulu lain parang
      Lain dulu lain sekarang

      Jika perlu, saya sanggup jumpa DS Anwar Ibrahim minta maaf, bila beliau insaf & ikhlas dalam perjuangan hakiki. Lagipun DS Dr Azizah tak banyak kerenah & ekkkk macam Borosmah.

      Delete
  14. Anon 23.21....mana lagu2 A.Ramlee tu dah lama tak dengar!!....malulah agak nyer tu sebab orang dah tahu yang sibapok ni dah berusia!!.....dah lebih 70 tahun umor pun masih dok berlagak/bercakap macam orang2 muda lagi....insaf2la weh...rumah kata pi,kubor kata mai dah!!....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya tak ye anon 23:29

      bapok ni ngako cikgu konon..ptuihhhhh

      Delete
    2. Sdr. anon 23.48....si bapok tu ngaku cik gu??.....nyanya la siapa2 jadi murid sibapok ni.....tentu turut jadi sasau macam dia!!.....

      Delete
  15. Dr M suffering from ‘post-power’ syndrome, former Indonesian minister says

    KUALA LUMPUR, Nov 30 — Tun Dr Mahathir Mohamad is now suffering from a "post-power" syndrome after being prime minister for so long, former Indonesian Minister of Justice and Human Rights Hamid Awaludin said today.

    Hamid said this is why Dr Mahathir has been attacking Prime Minister Datuk Seri Najib Razak and has in the past criticised Tun Abdullah Ahmad Badawi during the latter's tenure as PM.

    "Dr Mahathir has suddenly become a leader with a 'post-power syndrome' affliction because he hates every single leader who has replaced him, Hamid said in a press conference today.

    He was commenting on Dr Mahathir's recent allegation that Najib's ancestors might have been linked to ‘Bugis pirates’.

    "This means Dr Mahathir cannot accept the fact that he is no longer in power. It is fine to not see eye to eye with Najib but do not bring in issues of race and ethnicity," the Indonesian leader said.

    On October 14 at the “Love Malaysia, End Kleptocracy” rally at Padang Timur, Dr Mahathir had in his speech alleged that PM Najib's ancestors might have been linked to ‘Bugis pirates’.

    His remark was met with displeasure from Indonesian Vice-President Jusuf Kalla, who had demanded for an apology from the former prime minister.

    Several parties representing the Bugis community in Malaysia and Indonesia had also demanded Dr Mahathir to openly apologise over the issue.

    The Sultan of Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah had also recently expressed outrage over Dr Mahathir’s statement.

    The palace also called for an investigation under the Sedition Act 1948, urging action against Dr Mahathir.

    https://www.msn.com/en-my/news/national/dr-m-suffering-from-%E2%80%98post-power%E2%80%99-syndrome-former-indonesian-minister-says/ar-BBFWLPV?li=AA570g&ocid=spartandhp

    ReplyDelete
    Replies
    1. a stupid has been indonesian politician. najib is so desperate, even get a long gone indo to work for him.

      hari tu ke tibai si najib ni. jokowi jeling sinis aje. ape ke hal ahok punya masaalah pun najib nak campur.

      bodoh punya pm. bodoh punya najib.

      Delete
    2. Tak payah sibuk urusan negara orang la. Jaga negeri sendiri dulu. Negara dah la miskin. Rakyat hidup merempat. Pengemis berlegar-legar sekeliling tempat. Sungai kotor hitam pekat.

      Negara kotor dan bau busuk. Turun saja kapal terbang sampah merata alam. Saujana mata memandang. Macam tak ada majlis perbandaran. Dah lah pergi mana-mana bau pelik dan busuk.

      Delete
  16. Kerajaan negeri yang dipimpin oleh Azmin Ali nampaknya menjadikan negeri itu seperti lubuk mereka untuk kaut wang daripada menjadikan negeri itu tempat mereka berbakti untuk rakyat.

    Dalam Laporan Ketua Audit Negara (LKAN) 2016 Siri 2 yang dikeluarkan oleh Jabatan Audit Negara (AG) baru-baru ini, selain Pulau Pinang yang banyak unsur mencurigakan untuk songlap duit, Selangor juga apa kurangnya.

    Kalau Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sudah dipersoalkan cuba songlap berjuta-juta wang peruntukan kerajaan negeri, Menteri Besar Selangor, Azmin Ali juga banyak perkara yang boleh dipersoalkan dalam Laporan Audit Negara yang melibatkan negeri itu.

    Dalam laporan berkenaan dinyatakan ada 57 peratus projek yang diluluskan Kerajaan Negeri Selangor untuk tahun 2016 direkodkan masih belum dimulakan. Mengapa ia masih belum dimulakan? Dalam hal ini, Azmin dikenali dengan suka memilih kontraktor atau syarikat yang ada hubungan kroni.

    Biasanya, projek berkenaan lambat dimulakan kerana Azmin masih belum memilih lagi syarikat mana yang boleh dilantik pada masa sama boleh memenuhi kepentingan beliau dalam projek itu. Penangkapan anak saudara Azmin oleh SPRM, mungkin ada kaitan dengan projek projek ini agaknya.

    Jumlah 57 peratus projek yang belum dimulakan itu ialah yang paling tinggi berbanding negeri-negeri lain. Lebih teruk dalam laporan berkenaan, kerajaan negeri hanya berjaya menyiapkan 8 peratus sahaja projek. Peratusan itu adalah yang paling rendah berbanding negeri lain.

    Selain itu, di halaman 57 laporan berkenaan dinyatakan daripada 116 projek dalam pelaksanaan, terdapat 21 projek yang lewat dari jadual. Antara faktor yang menyumbang kepada projek lewat jadual adalah prestasi kontraktor yang kurang memberangsangkan, isu pengambilan tanah, kerja pengalihan utiliti dan isu reka bentuk yang belum muktamad.

    Ketika Datuk Seri Najib bentang Bajet 2018 di parlimen, bukan main lagi bising Azmin Ali dalam twitter pertikai itu dan ini. Rupanya bila disemak di Selangor, antara yang paling teruk pretasinya melibatkan projek pembangunan untuk rakyat.

    Ahli Parlimen Sungai Besar, Budiman Mohd Zohdi dalam satu kenyataan berkata, peruntukan bagi semua projek tahun lepas telah diluluskan menerusi Belanjawan Negeri 2016, yang dibuat pada tahun 2015.

    "Kini sudah hampir kepada penghujung tahun 2017. Selepas hampir dua tahun peruntukan diluluskan, laporan ini adalah jelas sesuatu yang begitu memalukan dan Menteri Besar, Azmin Ali perlu menjelaskan perkara ini kepada rakyat negeri Selangor.

    "Azmin Ali selalu mendabik dada kononnya pentadbirannya telah membawa banyak kejayaan. Namun laporan yang dikeluarkan ini dengan jelas menunjukkan kepincangan ketara pentadbiran negeri di bawah beliau," katanya.

    Azmin lebih banyak ambil tahu hal ehwal negeri lain daripada ambil kisah hal negeri sendiri. Azmin sibuk pusing dan jelajah negeri lain untuk jadi Presiden PKR dari mempedulikan nasib rakyat Selangor.

    Oleh sebab itulah di Selangor, 57% projek belum dimulakan untuk rakyat. Rumah mampu milik rakyat belum lagi dibina. Rumah bilal kena roboh.

    Projek untuk buat rumah maksiat, pusat judi dan pub siap cepat. Tumbuh bagaikan cendawan di Selangor. Tanah rakyat diseleweng dan diberi pada kroni. Anak saudara sendiri kaya raya. Inilah dia cara Azmin Ali dan PKR memerintah Selangor.

    Rakyat Selangor masih lagi boleh terima cara begini? Anak saudara dia duit penuh berguni, rakyat hendak rumah tidak dapat dapat lagi sampai ke hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak nampak jalan langsung umno nak rampas slgor setakat isu tahap jamban kau ni...hahahaha

      Delete
  17. INI DOOOONIA SUDAH DOONIA AKHIR ZAMAN
    OPICER K'JAAN SMPI PENCEN TAK JADI JUTAWAN
    PENGANGUR MUDA KOMPOL 4 JOTA SENANG GABAN
    CAT GERBANG BANGANG PUN 10 JOTA DIKERJAKAN
    TAK KE BABI SELANGORK PUNYA KERAJAAN...


    BERAMBOSSSS. .. TAHNIAH RAKYAT SELANGOR DARUL PLURALIST MURTAD....


    INI KALI LAH..... 3 BOLAN JER TINGGAL SEBRLUM INI KERAJAAN PLIRALIST MURTAD MAMPOSS...



    BERAMBOSSSS BARUA DAP@SINGAPORK...

    ReplyDelete
  18. kepala lancau la lu najib!

    ReplyDelete
  19. Kegagalan parti cap bunga Mahathir mengadakan mesyuarat cawangan sehingga kini sekadar mengesahkan bahawa Mahathir adalah seorang diktator. Mahathir cuba nak lembutkan gelaran diktator ni dengan mengataan dia diktator yang resign tapi memang dia diktator yang sebenarnya.

    Diktator mana tahu buat kerja ikut peraturan ni, ikut apa cakap dia saja, semua pun boleh langgar.

    Tapi masa jadi Perdana Menteri dulu bolehlah, dah takda apa jawatan ni, kenalah ikut peraturan macam orang lan. Tak hairan Mahathir guna pendekatan jumpa Menteri untuk menunjukkan seolah dia masih lagi berpengaruh.

    Nanti senanglah tunjuk pada RoS, aku dah jumpa Menteri, kau kena ikut cakap aku. Nasib baik Menteri tak peduli, terpaksa Mahathir adakan juga mesyuarat cawangan sebelum adakan mesyuarat agung seperti mana yang tercatat dalam perlembagaan partinya sendiri.


    Tapi dengan struktur parti yang berterabur, cawangan entah mana, bahagian pun dah banyak melingkup, sukar baginya untuk mengadakan semua mesyuarat-mesyuarat tersebut.

    Itu yang sampai sekarang masih tidak ada mesyuarat lagi tu.

    ReplyDelete
  20. a day will come when some one pack a c4 up your asshole najib! your asshole will grin as wide as your kepala bapak!

    ReplyDelete
  21. Kejora is good in poems, like Shakespeare
    In maths, he is as excellent as John Napier
    While in religion, as if an ‘ustaz' he appear
    That’s why, the old idiot is trembling in fear

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. a piece of a 'motherfuckingassrimmingdickhead'!

      Delete
    2. sentap ler lagi tew!!!!

      Delete
    3. Dad....

      William Shakespeare wrote 'Lady Macbeth'.

      I reckon Self proclaim Cik Gundu is the author of FLOM - another self-proclaim First Lady of Malaysia.

      Delete
    4. kik kik kik ...

      mamposs ler mamak 3 ekor serangkai

      mamak matdey kutty
      mamak pak sheikh jubori
      mamak yaakop tandori

      Delete
    5. Apa merapu ini Tamil Elam punya soldadu
      Ko cakap apa benda tu Wak Suman Hindu
      Mungkin kat Baghwan Visnu nko mengadu
      Lepas tu, Visnu wahyu ko istilah cik gundu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    6. Hahaha ade lagi si kejira dunguuu bingaiii kat sini

      Delete
    7. pak othaman,

      in the middle ages, the scots have their lady macbeth. in this century, the zimbabweans have their lady mugabe, and unfortunate for us, we have our own lady 'kepala bapak'.

      if you recall, they have similarities. the period they were and are in, civil chaotic, treason, peasants sufferings, greed.

      the similarities have to stop!

      it is not the scots, the zimbabweans, it is us, malaysians have to stop it.

      Delete
    8. Ada...aku ini kejora akan sentiasa ada selagi dedak menyuap mulutku

      Delete
  22. Caiii umno tak rase pelik atau hairan ke??

    Atau semua dah dikaburi ketaksupan kepada panglima bugis??



    1mdb tersalah bayar kat kompeny klon berbillion..pastu bayar lagi sekali jumlah sama kepada kompeny yang spatutnya.lagi bayar denda lewat berbillion...lagi bayar bunga lagi pulak berbillion. Caiii umno buat tak nampak salah najib. Konon tak baerkaitan.bekas2.CEO yg disalahkan tapi tak pulak diburu sampai dapat


    Kes forex walau langsung tak yang terlibat atau disebut nama oleh saksi utama iaitu tan sri nor yaakob ,nama annuar dan tunM pulak boleh tersangkut.

    ReplyDelete
  23. Penguasa aka UMNO BN terang terang telah mempercayai undang undang dan sistem kehakiman sesuka hati. Malaysia kini telah dirosakkan teruk oleh Najib Razak selaku president UMNO kerana terdesak untuk selamatkan dirinya serta regim korup. Tanpa segan silu lagi mereka merogol sesuka hati secara terbuka tanpa sedikit pun merasa malu dan berdosa. Andai rakyat Dan anak anak muda terus biarkan situasi ni berterusan, besedialah untuk hadapi kesukaran hidup yang berlipat kali ganda berbanding kepayahan sekarang.

    ReplyDelete
  24. The old Hindu skunk, is now in deep tension
    Kejora disclosed to the readers, his mission
    He is scared of Kejora, like a black magician
    But Kejora is just an ordinary mathematician

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha ade lagi si bodoh ni kat sini

      Delete
    2. ada lagi belum mampos si keldai 0035 ni

      Delete
    3. Selagi nenek kejora belom mampos kat kampung selagi tu la cucu dia si kejora tu meracau

      Delete
  25. now it is not about tun, about anwar, about ph. this is about you, najib 'kepala bapak' and umporno!

    you have turned this country into your own playtent. you have turned our money into you monopoly shit.
    you have turned some malaysians into your anal lickers. you have turned some women into stinking cunts.
    you have turned your ball lickers into hounds from hell.
    you have turned innocent malaysians into beggars.

    you have turned some malays into slow leaners.
    you have turned some ministers into bloated evils.
    you have turned the ringgit into junks.
    you have turned loyal workers into unemployed.

    you have shoved our pride into china a-hole.
    you have turned saints into sinners.
    you have turned sinners into saints.
    you have turned yourself into the devil, and...

    indeed you are the devil himself! God forgives us!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat lirik lagu cantik ni...... nama band kejora the faggots.. genre ..death metal..nama album ..donation and corruption..he2 he2

      Delete
    2. kik kik kik ...

      mamposs ler mamak 3 ekor serangkai

      mamak matdey kutty
      mamak pak sheikh jubori
      mamak yaakop tandori

      Delete
    3. Kikiki..

      mak kejora sundal lahirkan kejora
      Babak kejora kat kg makan babi
      Anak beranak kejora berak cirit

      Delete
    4. Walau pun saya bukan mamak . Tetapi untuk mengatakan mamak akan mamposs , jauh sekali .


      Perhatikan saya kat kedai2 mamak , ada kah mamak yang 'berselimpuk' dari pagi sampai petang masuk kemalam tersantak kesubuh ??

      Majoritinya kumpulan budak2 bangsat melayu . Makan sekeping roti canai atau sepinggan maggi goring dengan segelas teh/kopi Tarik . Dudok berjam jam semuanya kerana wifi free .

      Saya empunya sahabat , tuan punya rangkaian kedai2 makan di lembah kelang . Tahu kereta apa yang dia ada diantara deretan kereta kepunyaannya ????..... Ferrari !!!!

      Budak2 bangsat melayu ada apa ??? sebuah proton satria burok ..tetapi dari jauh dengar bunyi serupa bunyi Ferrari . Tunggu punya tunggu nak lihat , slownya mari , bila dah tiba , punyalah slow untuk pergi .

      Barulah perasan bukannya Ferrari , hanya ekzos nya saja sebesar kepala bayi . Keretanya ??? huh huh burok punya besi !!

      Tapi tak mengapa ... Mr . J khabarkan orang Malaysia semua hidup senang ....ada lebih 10 juta kenderaan di jalan raya walaupun banyak yang gerak semput2 dan kadang2 mati .

      Delete
    5. M.ai
      A.ku
      C.ium
      Y.ou

      hmmmuuuaahh...cup(5x)...
      alahai...keras pulak kote nih..

      Delete
    6. Macam biasalah melayu tetap tak sedar diri di bawah payung panglima bugis..tak sedar2 diri sungguh.baru dapat naikkan harga musang king je dah berkokok satu felda di kepohnya....berbeza sungguh dgn tun mahathir.satu pun jasanya tak di hebohkan.

      Delete
    7. Eisyhh... tak romantic lah...
      Cuba sekali lagi...

      M.ai
      A.bang
      C.ium
      Y.ou

      hmmmuuuaahh...cup(7x)...
      alahai...lagi keras mencanak kote nih..

      Delete
    8. Kejora kau try Cium bontot mak kau kejora bau tungkit

      Delete
    9. Selera pulak babak kau ek kat jalang yg berakankkan kau tu kejora

      Delete
    10. Hmmmmm....segala mamak di Restoran Mamak seluruh negara beserta pekerja2 import dari India & Nepal pun dah tahu Roti Najib 'Tulur Takdak'.

      Delete
    11. Rosmah potong dah telor najib buat jampi kat siam

      Delete
  26. ….//////////\\\\\\\\\\....
    …////////////\\\\\\\\\\...
    ..//////////////\\\\\\\\\\\..
    ------------------------
    .(……O……..O…)
    .(…………(…)……)
    .(…………(oo)……
    …….(00000000)..
    …….(oooooooo).
    …………..\\//….

    SUMAN MUBALIGH HINDU


    KITA--------------------------SUMAN

    Tuhan-------------------------Baghwan

    Allah--------------------------Visnu

    Muhammad Saw------------Alkalki Authar

    Malaikat Jibril---------------Veda

    Masjid------------------------Kuil

    Islam--------------------------Kafir Munafiq


    ASTAGHFIRULLAAHAL‘ADZIIM…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat Kejora ....ingat bontot rosmah


      Bontot rosmah....ingat muke kejora

      Delete
    2. Ada seorang tua yg takut dengan bayang2
      Org tu nyawanya dah dekat nak melayang
      Seumur hidup dia tak pernah sembahyang
      Dia Hindu yg belakon Islam, main wayang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    3. Kejora maknya kristian
      Bapaknya negro jual dompet
      Islamnya kemana,agamanya ke mana
      Bodohnyer je lebih

      Delete
    4. Suman barua memang pembawa musibah
      Tuhan Hindu, Baghwan Visnu dia sembah
      Mmg kita tak boleh biar, inii dajal bedebah
      Kalu jumpa aku nak tampar kasi dia rebah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    5. Kiki kejora menyembah si najib,najib pulak sembah rosmah hari2.elok la semua semua pi sembah china komunis tanah besar.aku kalu jumpa mak kejora aku ikat kat pokok bagi kerengga gigit pxxxt dia.sebab beranakkan si kejora kapir

      Delete
    6. Sia sia betul lubang pxxxxt mak kau mengembang kasi kau kuar.last2 tua bangka tak sedor2 diri ditipu najib

      Delete
  27. Pecah berita...anak sedara Asmin direman SPRM 7 hari kerana terlbat dalam kes melindungi kegiatan melombomg pasir dan batu haram di Selangor . Sprm juga membekukan akaun syarikat sebanyak rm4 juta kepunyaan syarikat tersebut.
    Memang dari dulu lagi, rakyat Selangor dah tau kronisme dan nepotisme telaha bertapak dengan kukuh di negeri tersebut. Bukan saja ahli keluarga, bahkan Semin juga terlibat dengan berbagai2 salahguna kkuasa untuk kepentingan diri dan ahli2 keluarga. Banyak syarikat2 milik kerajaan selangor diterajui oleh adik beradik dan sepupu sepapatnya. Dah tentu Semin memponyai kepentingan kewanag dalam syarikat2 tersebut dan dia dikatakan antara individu yang terkaay di Selangor.
    Semin melantik Adam Rosli sebagai gatekeeper untuknya..segala projek2 dan tender2 yang diluluskan oleh pejabat MB mesti ada persen tertentu untk dirinya. Memang patutlah DS Jamal menawarakan diri untuk bertandinh di DUN Bukit A/Bangsa..atas permintaan warga di situ kerana tak tahan akan sifat kerakusan Semin yang melampau batas.
    Berceramah sana sini macam hebat sangat..sampi ke Johor dijelajahnya, kononnya untuk menyelamatkan Msia dari rasuah, tapi tak sedar dia sendirilah Pala bapak segala Rasuah di Selango!

    ReplyDelete
  28. Ternyata RCI telah memutuskan bahawa Madey Kutty memang menjadi dalan utama dalam kerugian besar BNM dalam kes FOREX tu. Walau macam mana sekali pun cuba disembunyikan perananya tu, akhirnya terbongkar juga.
    Memang tepat tindakan DSNR mengarahkan agar RCI tetsebut diadakan kerana kerugian berpuluh2 billion tu pastinya telah merencatkan pembangunan negara. dan pertumbuhan ekonomi dan kesan negatifnya dapat dirasai hingga sekarang. Rakyat wajar didedahkan akan malapetaka besar yang telah disebabkan oleh Madey semasa rejimnya dulu.
    Yang brrsalah tetap aakn menerima hukuman yang setimpal, tanpa mengira jawtan dan kedudukannya, walaupun bergelar mantan PM. Jawatan yang disandang bukan bukanlah tiket untuk membangkrapkan negara dan meraih keuntungan peribadi spt dalam kes FOREX ni.
    Sebijak2 Madey menafi dan meletakkan kesalahan tersebut di bahu orang lain , nampaknya telah memakan diri sendiri...ibarat perumpamaan sepandai2 Madey melompat, akhirnya pasti akan masuk ke Sg Buluh juga !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang lagi walaunta yang terus menerus menonjolkan dirinya seolah olah cerdik pandai tetapi hakikat bangang lagi bodoh .

      Hello Geng Najib .

      Kenyataan kamu yang menyatakan kerugian Forex 25 tahun dulu telah memberi kesan negative sehingga sekarang ke atas pembangunan Negara dan pertumbuhan ekonomi adalah kenyataan paling bangang ,biol serta bodoh yang pernah saya dengar !!

      Inilah taraf kelompok yang telah melalui bermacam macam transformasi yang di ilhamkan olih "Kepala Bapak kau" . Maka tidak heranlah sebagai contoh MAS , selepas lebih 15 tahun Mahathir tidak berkuasa masih berantakkan . Sedangkan dalam masa 15 tahun Air Asia yang bermula dengan 2 biji Boeing 707 burok serta bermodalkan dengan wang simpanan juga gadaian rumah olih Tony Fernandes dan Kamaruddin Meranun , kini mempunyai 280 biji pesawat .

      Kesimpulan nya , jikalau hati tidak ikhlas ditambah dengan para pemimpin berotak haramzadah , beri lah mereka masa memimpin lagi 50 tahun , Negara ini akan dipenuhi olih para bangsat serta pariah !!

      Delete
    2. Kamu terlalu banyak makan kari kpla ikan durilh beb..itu baru RCI..selanjut belum apaapa lg kau dah jatuhkan hukum..mandaimandai je..tp apakan daya RCI ka..PDRM ka..SPRM ka..AG ka..Hakim ka..Menteri Ka..najib dah pulas telor masing masing..kami x terkejut pun..termasuk lah kamu..yg penting bagi kami UMNOBNPAS tumbang..
      Lawan ttp Lawan!!

      Delete
  29. Di ladang banyak kambing biri2
    Kambing dibela oleh wak Suman
    Jasa DS Rosmah tidak terperi
    Akan dikenanag sepanjang zaman

    Suman bermain di tepi lurah
    Baju kotor terkena tanah
    DS Rosmah contoh wanita solehah
    Bakal bidadari di dalam jannah

    Pergi ke pekan bersama Saniah
    Kotey Suman, Zack yang kulom
    Tahniah diucapkan pada DS Rosmah
    Memang layak gelaran FLOM

    Sungguh sedap celoteh mak jemah
    Cucu Suman belajar mengeja
    Sangatlah tinggi darjat DS Rosmah
    Berbanding Siti Hasmah bawah tapak kakinya aje


    kikhkioikikiokikhkikiki..

    #REFORMASIMADEYMATIJADIB**I

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Geng Najib ,

      Ketaksuban kamu sudah sampai ketahap paling kronik . Sudah sampai ke dalam terowong yang gelap .

      Kamu tidak sedar yang kamu telah acapkali memeluk dosa yang nyata .

      Saya bukanlah ahli ugama tetapi masih lagi dapat membedzakan mana yang hitam dan mana yang tidak hitam .

      Memang tidak dinafikan malaun yang kamu puja , malaun yang kamu puji , malaun yang kamu sanjung tinggi , malaun yang kamu angkat sebagai solehah itu mempunyai intan PERMATA .

      Mengata Siti hasmah yang tidak berhijab . Apa kurangnya dengan malaun yang kamu , Mr. j dan para walaunta puja itu . Di sebalik itu berbangga pula dengan mengatakan berbelanja sehingga RM1200 sekali mereka bentuk "sumbu" dia sedangkan ramai rakyat yang kais pagi makan pagi , kais petang makan petang .

      Kebenaran menerima "hadiah" intan PERMATA ratusan juta ringgit dengan tidak menyaman sekelumat pun penuduh . Kata2 akan mengambil tindakkan undang2 hanya tinggal kata2 kosong .

      Telah terbukti didalam banyak artikel serta di akui olih sahabat andai malahan ahli keluarga malaun ini bahawa dia kerap "menderam" dengan menggunakan bomoh dan pawing termasuk yang di datangkan khas dari India !!!

      Hello Geng Najib , taubatlah kamu . Jangan nanti malaun yang kamu puja dan puji , pada usia 66 tahun jalan terkedek kedek , di khuatiri nanti pada usia sebagitu kamu jalan terjengket jengket !!!

      Delete
  30. Rakyat marhaein yang aku temui mencadngkan agar kerajaan melalui agensi2 yang ada khususnya kementerian penerangan , membuat road show ke seluruh pelusuk negara khususnya ke kawasan pendalaman dan Felda untuk memberi penerangan dan penjelasan berkaitan kerugian negar dalam isu FOREX ni dan peranan sebenar yang dimainkan oleh Madey Kutty dalam kerugian tersebut.
    Wajar juga diadakan satu rancanagan khas di media TV, kalau boleh secara langsung untuk mendengar penerangan berkaitan kerugian FOREX dan penglibatan Madey oleh pengerusi RCI Forex secara eksklusif. Selama ni rakyat telah disuap dengan spin dan putar belit oleh PH yang menidakkan penglibatan Madey dalam isu besar ni. Semoga kerugian besar negara ni menjadi titik hitam sejarah yang takkan kita lupakan sampai bila2!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Geng Najib ,

      Dari kerajaan membadzirkan wang rakyat untuk kerja menipu lagi baik dan afdal di gunakan bagi kabajikkan rakyat di kampong2 dan Felda .

      Pemimpin2 yang memerintah sekarang ini di buai olih perasaan fantasi .

      Realiti nya Negara ini adalah teruk dari segi ekonomi baik kerajaan apatah lagi ramai rakyatnya .

      Kamu layari lah link ini :

      www.youtube.com/watch?v=nS1Z6bhs2eU

      Dengar apa kata pakar analisis ekonomi menerangkan tentang reality keadaan ekonomi semasa Malaysia .

      Bagus itu kamu , Mr. J dan para walaunta mendengar apa penerangan serta pencerahan keadaan sebenar masaalah yang melanda Negara ini .

      Delete
    2. Tak ade road show pasal 1:mdb?...forex hilang duit tak fi buktikan masuk poket saper2 pon...

      1 mdb hilang duit dah di buktikan oleh FBI masuk poket prompak...

      Delete
    3. Saper kater duit forex tak masuk poket saper2...kalu tak, mcm maner poket madey boleh kembong bilion2...

      Delete
    4. Anon 08:36

      Nampak gayanya kamu lebih bijak serta bijaksana dari para panel RCI . Dengan di ketuai olih malaun belaan "Kepala Bapak Kau" melaporkan tiada duit masuk kedalam akaun sesiapa pun atau sesiapa yang mendapat keuntungan peribadi , bagaimana kamu bolih membuat tuduhan yang tidak berasas lebih2 lagi di pagi Juma'at serta Maulidur Rasul ini ???

      Insaf2 lah wahai malaun dan para walaunta ... Saya yang bukan ahli ugama serta kurang didikkan ugama ini pun tahu apa itu dosa , apa itu pahala ....apa itu syurga , apa itu neraka !!!!!

      Delete
    5. Rakyat masih tertanya tanya..najib 1mdb dgn 50bilion hilang kemana?..2.6b dkocek kau x heran ke..yg ini kau x korek ke..dlm perniagaan ada untung rugi..tp imdb nampak betul songlap bersama kroni..apa boleh GN kasi klia ke?

      Delete
  31. Ini cara najib dan umno gembar gemburkan isu firex.....pada masa mula2 nak tubuhkan RCI dulu pon dah heboh kononye tun bersalah...

    Sekarang panel yg najin lantik baru repot polis pon dihebohkan seolah2 tun madey bersalah....

    Polis hanye siasat jika ade wang forex masuk akaun saper2...pegawai kementerian kewangan bank negara dan idit turut disiasat...

    Satu kerja sukar bagi polis...

    Akhirnye senyap begitu saja...hanye untuk modal pru...dan nak lari dari isu 1 mdb...ramai yg dah cedik sekarang...tinggal cai yg masih bodooo

    ReplyDelete
  32. O.tak biol…….…….........K.uat bertenaga
    T.ua renta………….........E.lok budi pekerti
    H.indu paria…………......J.aguh berpantun
    A.njing Madey..……........O.tak bergeliga
    M.ati pucok… ….…….....R.upa menarik
    A.nak haram………… ....A.malan murni
    N.eraka di akhirat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    ReplyDelete
  33. Z.akar……………...…..M.emang
    A.ku…………………....A.ku
    C.iput………………......L.ahanat
    K.enit………………......A.anjing
    ………………………....Y.ang
    A.da……………...…….S.erupa
    R.upa…………...……...I.blis
    M.ancis………...……...A.tau
    S.aja………………...…B.inatang
    T.entu……………...…..A.njing
    R.amai………………....R.upa
    O.rang………………....U.ngka
    N.anti
    G.elak

    Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

    ReplyDelete
  34. M.ai
    A.bang
    C.ium
    Y.ou

    Hmmmuuaaahhh…cup(3x)
    (sambil raba bontot)

    Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

    ReplyDelete
  35. How could any minister have missed forex losses, asks Kit Siang

    PETALING JAYA: DAP parliamentary leader Lim Kit Siang wants to know how the “colossal” forex losses suffered by Bank Negara Malaysia (BNM) in the 1990s could have escaped the attention of any cabinet minister, including Najib Razak who was the defence minister at the time.

    He said the commission had recommended that an investigation be carried out to determine the responsibility of BNM officials and other personalities including the prime minister and finance minister.

    These positions were then held by Dr Mahathir Mohamad and Anwar Ibrahim.

    “What about the responsibility and culpability of the cabinet ministers at the time, including Najib?” Lim asked.

    https://www.msn.com/en-my/news/national/how-could-any-minister-have-missed-forex-losses-asks-kit-siang/ar-BBFX3nI?ocid=spartandhp

    ReplyDelete
  36. Buatlah apapun salahkan Mahathir,salahkan Anwar..demi Allah, Umno akan tumbang, percayalah.kejahatan,kemungkaran paling dahsyat yg melampau,melebihi batas norma manusia biasa, demi untuk mengekalkan kuasa, buatlah apa sahaja!.. Rakyat mendoakan. Yg menyokong Umno hanya segelintir saja, segelintir ahli2 yg berkepentingan. Najib akan ditolak rakyat. Mahathir, Pakatan dan Anwar akan kekal dihati rakyat.Tak percaya? Tak percaya? anda sah orang umno,hihi!!

    ReplyDelete
  37. eToro is the ultimate forex broker for new and professional traders.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...