Tuesday, 14 November 2017

INI BARU BETUL...PARTI LAIN ADA TAWARKAN APA?

Di sebalik pelbagai dakwaan kononnya Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng bersikap anti Islam, beliau satu-satunya ketua kerajaan negeri yang ada ketegasan tersendiri dalam isu pekerja hotel memakai tudung.


Beliau bukan saja mengatakan larangan pekerja hotel wanita daripada memakai tudung sebagai suatu bentuk diskriminasi, malah memberi jaminan mereka tidak akan dihalang daripada terus mengamalkan pemakaian tersebut di Pulau Pinang.


Susulan itu pula, Biro Undang-Undang DAP lantas menawarkan khidmat guaman percuma kepada pekerja-pekerja hotel yang mungkin terjejas berkaitan polisi larangan bertudung tersebut.


Ketua biro berkenaan, Gobind Singh Deo menegaskan, larangan tersebut adalah jelas sebagai diskriminasi, tidak sensitif kepada kepercayaan agama wanita-wanita Islam serta tidak berperlembagaan.


Jika ada keperluan untuk mendapatkan perintah mahkamah mengenainya, saya bagi pihak DAP sedia menawarkan bantuan guaman percuma kepada mereka yang terjejas itu untuk mencabar kesahihan larangan itu dari segi undang-undang, katanya yang juga Ahli Parlimen Puchong.

Ini baru betul berjuang untuk rakyat namanya, tidak cukup dengan kata-kata dan menggunakan kuasa yang ada, bahkan juga tidak kededut menawarkan bantuan serta khidmat percuma.


Parti lain buat apa, lebih-lebih lagi yang mengaku sebagai parti Islam dan memperjuangkan agama?


Apa yang telah mereka tawarkan?


Cukupkah sekadar mengeluarkan kenyataan media  dan membebel berjela dalam FB saja? (ShahbudinHusin 14/11/2017)

308 comments:

  1. Tawarkan dedak?
    No value at all

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gerakan has called on former Malaysian Bar president Datuk S. Ambiga to disclose her source of information on the alleged financial transaction between 1Malaysia Development Berhad (1MDB), PAS and Prime Minister Datuk Seri Najib Razak.

      Gerakan president Datuk Seri Mah Siew Keong said Ambiga should heed calls to reveal her source of information and cooperate with the authorities so that a full investigation could be carried out, stating that this was also an opportunity for her to defend herself.

      "Members of the public have the right to know how she obtained the information, from whom and by what means.



      "McCarthyism has no room in Malaysia, we cannot have leaders in the country making serious allegations against others without proper regard for evidence or shunning public calls to justify one's claim against others," he said in a statement here Wednesday.

      A news portal reported that Sarawak Report editor Clare Rewcastle-Brown named Ambiga as the source of the information that PAS allegedly received RM90 million from the prime minister.

      In her defence statement dated Oct 11 to a lawsuit filed in London by PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Rewcastle-Brown claimed she and Ambiga spoke about Najib, 1MDB and PAS in July 2016.

      Kerajaan Pulau Pinang perlu mengambil iktibar daripada kejadian banjir besar melanda baru-baru ini memandangkan tahap bencana itu disifatkan berbeza daripada kejadian banjir sebelum ini, katanya kepada pemberita selepas beliau dan pemimpin MIC menyampaikan bantuan kepada 400 keluarga mangsa banjir di Bagan Dalam dan Perai.
      Dr Subramaniam juga berkata sepanjang bencana alam itu melanda Pulau Pinang, perkhidmatan kesihatan diteruskan tanpa gangguan.
      Menurutnya, walaupun terdapat beberapa klinik kesihatan di Seberang Perai dimasuki air, namun pesakit sempat dipindahkan tanpa sebarang masalah.
      “Kementerian ada prosedur operasi standard (SOP) semasa banjir. Selain persediaan bahagian kecemasan, pasukan kesihatan akan pergi memberi bantuan di pusat pemindahan mangsa banjir,” katanya.
      Beliau berkata kehadiran pegawai kesihatan di pusat pemindahan penting dalam usaha mengawal penularan penyakit berjangkit dan bagi memastikan keselamatan dan kebersihan bekalan air dan makanan untuk mangsa banjir.
      Sementara itu, Dr Subramaniam berkata Kementerian Kesihatan masih belum menerima laporan berkenaan wabak penyakit bawaan air susulan kejadian banjir.
      “Kita minta semua penduduk di negeri (dilanda banjir) supaya meminum air masak dan makan makanan yang dimasak dengan air bersih bagi mengelak terdedah kepada wabak penyakit bawaan air,” katanya.

      Delete
    2. Anonymous 17:35 - Do you have any serious mental problem ? looks like you do !

      Delete




    3. Kepala.hotak bapak ko najip


      Borosmah tak.pakai tudung


      Jgn memgada nak.pakai tudung

      Delete
    4. Malaysia baru. Sakit gila babi kau makin teruk ni. Mcmana org gila babi boleh ada luar drp wad gila ni.

      Delete
    5. Kalau komen setakat COPY PASTE, baik tak payahlah menyemak di laman ini. Itu jauh lebih kebudak-budakan.

      Delete
    6. Saudara RATK, tahniah! Hehehehe. Faham, kan?

      Delete
    7. ATUKNYA “TOP DOG”, CUCUNYA TIDUR DGN “DOG”, ELOKLAH TU
      SEMALAM netizen dikejutkan dengan penyebaran gambar apa yang didakwa sebagai cucu Mahathir aka top dog Pakatan, sedang tidur bersama dua ekor anjing (dog), Masih terngiang-ngiang di telinga kita Mahathir bercakap tentang ramai orang mengaku Islam tapi tidak mengamalkan ajaran Islam, dah gambar ini pulak yang keluar.

      Bersangka baik, dia tuju kat cucu dia lah kot.

      Tapi jika ini benar, maka apa yang tinggal kepada Mahathir ini sebagai pemimpin yang patut rakyat hormati, terutama di kalangan orang Islam? Cakap tak serupa bikin!!

      Perkara macam ini mungkin kecil pada sesetengah orang, tapi kalau Mahathir tak mengukur ‘keislaman’ orang lain tu tak apalah jugak. Apatah lagi, Mahathir seringkali menunjukkan dia begitu faham tentang ajaran Islam sebenar dengan mendakwa kononnya membaca Al-Quran hari-hari dan sebagainya, tapi apa yang berlaku sekarang ini, tidak langsung menyokong apa yang dia cakap.

      Orang lain tak sempurna juga amalan dan keluarganya tapi tidaklah mengaku seperti apa yang Mahathir akui, macam hebat sangat.

      Kita takut di kalangan penyembah Mahathir hari ini, boleh terpesong akidahnya kerana beramal seperti mana Mahathir dan keluarga beramal., seolah-olah itulah ajarah Islam yang sebenarnya – maklumlah Mahathir dakwa dia baca Al-Quran hari-hari.. Sebab itu perkara ini perlu diambil serius.

      Belum lagi kita bercakap tentang perkara-perkara lain seperti LGBT dan sebagainya yang kelihatannya seakan “sudah dibolehkan” dimata Mahathir.

      Jadi, apa sebenarnya pemahaman Mahathir pasal Islam? Adakah Islam juga sama seperti perkara-perkara lain yang Mahathir amalkan, ikut untung politik? Ada untung Islam, takde untung, Islam pun melayang, macam itu?

      Delete
    8. Kesian kat macai2 ni. Mental lah. Lepas tu x de modal nak cerita dok sembang panjang menyibok kat sini.
      Ada yg buat kelakar kutuk2.
      Standard low class. Rugi jer yg bayar dia org ni..
      x de quality dab substance. Bila kena counter mula gelabah x de facts nak recounter.
      Hmmm kesian. Lebuh baik berambus dpd blog ni dia org2 ni..
      menyemak jer. Hampeh ..low class ..no substance..tin kosonf..

      Delete
    9. Anon kepala bapak top dog ngan tido dgn dog tak sama maksud
      Mukadimah komen dah meraban
      Maksud komen abis ko lacurkan
      So apa nk heran
      Komen bangang tidak keruan
      Sila belajar

      Delete
    10. ATUKNYA “TOP DOG”, CUCUNYA TIDUR DGN “DOG”,

      KAHKAHKAH...KIKIKI...KIOKKIOKKIOK...

      ADUHAI....INI OLANG PUN ADA KAAAAA!!!!!

      Delete
  2. Jgn nak buat lawakla guan eng! Sentap nnti geng najis! Penat dorang nak pusing nanti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nate kero mung

      Delete
    2. Saudara 21:46, betul tu. Hehehe...

      Delete
    3. NGOK...KIKIKI....

      Delete
  3. No 1 bukan habuan
    Mo1 jadi inspirasi perjuangan menentang kebatilan
    Agenda pakatan

    Vote pakatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. UNDILAH BARISAN NASIONAL UNTUK KESEJAHTERAAN RAKYAT M'SIA...

      Delete
  4. Replies
    1. hadoi!!!!bilola den nak dapek first nih!!!!
      tak po la...lelamo dapek le tu!!!!

      pe pon tahniah DAP....walk the talk k...
      dulu pon ponah belo dak pompuan melayu kek melako tu......

      Delete
    2. Saudara 17:22, silap tu, tuan. Hehehehe...

      Delete
    3. Saudara 17:33, cuba lagi, tuan...

      Delete
  5. Dap umpama ugly duck
    Dicerca dihina sedemikian rupa
    Boleh juga kita umpama dap ini bawang putih yg dicela oleh bawang merah yg busuk hatinya
    Sebab nk kawin ngan anak raja

    ReplyDelete
  6. Sorry anon budin dah kasi kawan piala
    Cuba di lain masa

    ReplyDelete
  7. Cakap wak jahid terima kasih banyak banyak kat guan eng pasal bgi mileage politik penipu dia
    Tapi sayang tak digunakan sebaik mungkin
    Sebab kurang teliti dan wala menggila

    ReplyDelete
  8. DAH TERDESAK
    NAK BELI UNDI MELAYU MCM TU LAH
    KINI PAS DAH TAK ADA UNTUK TARIK UNDI MELAYU BAGI PAKATAN
    PKR DAN PPBM TAHU2 SAJA LAH
    JGN HARAP LAH TOKONG TU SUKA MELAYU/ISLAM

    DIHARAPKAN ORANG2 MELAYU/ISLAM JANGAN TERTIPU DGN SANDIWARA TOKONG INI!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pusing sedara! Jgn tak pusing! Cuba lagi k.....

      Delete
    2. Spin bro spin...lagi spin perkauman lagi bro...ayuh malaysia mampos la kalu umno hidup lagi

      Delete
    3. Nak tarik undi Melayu kejadahnya ini akta undang2 diskriminasi pekerja yg jelas dan terang.

      Betollah apa yg DAP cakap berkenaan undang2 diskriminasi tu. Apa yg silapnya..??

      DAP boleh buat tak tau selamba derk jerrrr........sebab kat Penang boleh kata 90% perhotelan sumernya kepunyaan towkay2 Cina........tapi atas sebab undang2 dan akta maka salahkah kalo DAP ambik inisiatif untuk tegakkan undang2...??

      Dulu maacaaiii haramjadah duk pukul canang kata DAP dan Lim Guan Eng tak benarkan masjid dan surau di serata Penang azan guna speaker.

      Sekarang dah berjuta2 rakyat keluar masok Penang sumer udah tau itu satu fitnah...!!

      Majsid2, surau2 di Penang sampai laaa ni elok jerrrr azan guna speaker 5 kali sehari tanpa ada campurtangan dan larangan dari Ketua Menteri Penang dan DAP.

      Yang bersandiwara tu ialah maacaaiii Jack Sparrow & Co.

      Bila hasil kerja dah tak boleh dijadikan bukti kewibawaan diri...........maka dicarilah silap orang walau kesah 30 tahun dulu pon dikorek..............kemudian direka bermacam cerita itu ini...........termasoklah cerita fiksyen yg tak masok akal.........anak dibinkan kepada datok pon terrrgamakkk direka semata nak tonjolkan diri tu terrrrramaatlah baguuussss....

      Begitulah kalo udah tak ada kepandaian dan kecekapan diri untuk jadi bahan bukti hasil kerja yg baik......

      Macam tu jugak dengan kesah anak Mukhriz yg keluar dalam akhbar arus perdana.

      1Msia terrrkejut berok sebab laporan tu dari akhbar2 arus perdana dan bukan dari akhbar tabloid.

      Patutnya tajuk2 macam tu adalah pilihan akhbar2 tabloid untuk lakukan jualan akhbar mereka.

      Apa keheinye udaaahhh terrrdesaakk bebenor ke yeoppp...??

      Sedangkan cerita yg meletop satu dunia tentang pemborosan aktiviti shopping gila sakan............yg dikaborkan oleh media2 asing sebanyak 6 million tak disentuh langsung oleh akhbar2 ini.

      Tapi berita ni keluar dalam media2 cetak dan elektronik luar negara.......malu....malu....weiiii...!!!

      Berita pasal pembelian kediaman mewah 11,500 kaki persegi berharga RM58.21 juta pon didiam bisukan...........macam lerrr kita sumer tak tau.

      Pendek kata kalo kita nak korek cerita pemborosan yg paling ketara memang boleh buat buku berjilid2......

      Yeop.....ini zaman info dihujung jari lerr yeoooppp...

      Pasal anak Mukhriz baru ni.........kalo anak Mukhriz nak lavish pon lantak deme lerrr yeoppp.........korang-korangnya deme pakei duit sendiri............bukan deme rompak samun duit rakyat Msia yeop....!!

      Belom ada lagi kita dengor duit berbilion2 masok akaun peribody Mahathir atau Mukhriz.

      Kalo ada..........udah lama ada money trail macam yg kita tengok baru2 ni.

      Ini zaman komputer dan IT.........sumer transaksi keluar masok duit dicatit oleh komputer secara otomatik........satu pon tak terrrlepasss.

      Mudah je kalo nak kesan dan jejak money trail tu.

      Di situ ajerrr udaahh nampak nawaitu sebenor.
      Pigiii daaahhh nak tipu sape daaaa....??

      Rakyat Msia sekarang rata2 educated boleh akses internet serata alam.........tak sebut pon tak perrr.........kami boleh cari sendiri maklumat sebenornya yeooopppp.....

      Akhir kalam kepada maaacaaaiii sekalian.........berentilah membodoh-tenginkan kami yg memang celik IT ni.
      Jangan buat koje sia2 yeopppp.....

      Salam kepala bapak ko...!!

      Delete
    4. terbaik ar bro phantom kasi lekeh kepala2 pengkhianat melayu ni semua.
      salam perjuangan dari teman yang jauh dihujung dunia ni.

      Delete
    5. Bro Mat Noor.....lama menghilang yeop..??

      Salam perjuangan tanpa dedak.

      Delete
    6. DAP selalu dipersalahkan, walaupun buat perkara baik. Inilah masalahnya kalau kepala tu terlalu BIRU atau terlalu HIJAU. Belajarlah melihat dengan mata hati juga, tuan, jangan hanya melihat dengan mata kasar. Pandang dunia ini dengan LEBIH LUAS.

      Delete
    7. tidak menghilang bro,sentiasa ada memerhati dari jauh dan sentiasa berdoa semoga malaysia kembali seperti dizaman TUN dahulu.

      Delete
    8. PARTI CAP MUNGE DAH NAK MELINGKOP DAH....

      TERKINI...GAJAH DAH NAIK MINYAK KAT BATU GAJAH....1125 AHLI DAH BERTABURAN...SAMPAH SARAP AKAN BERTIMBUN SEBELUM MENJELANNYER PRU...

      KAHKAHKAH...KAHKAHKAH...KIOK...KIOK...KIOK...

      Delete
  9. DAPig!!!. kau pernah kerja syarikat cina ke Budin? Setakat duduk dalam tempurung Melayu/UMNO sahaja sebelum ini, cakap dan tulis blog cukup senang kawann. DAP tu CINA.Kalau jenis cina ni, mereka akan ambil semua, sikit pun tak tinggal kat bangsa lain. Sebab tu banyak tauke2 cina malaysia cukup bimbang banyak syarikat tanah besar CHINA masuk melabur kerana CNINA tanahbesar ni lagi penyangak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1730,
      yg sangat2 aku bimbang bila masih ada ramai lagi org2 macam kau ni,

      Aku anggap kaulah melayu umno yang menipu bangsa melayu/sendiri selama ini. Kau fikir sendiri kenapa aku kata kau begitu!!!!

      Delete
    2. yg perangai mcm tu tu adalah umno mca dan mic

      cina mca memang sebijik mcm umno ko tu

      Delete
    3. 17.30........kalo udah tau Cina tanah besar lagi penyangak........kenapa korang yg bijak pandai tu boleh deal dengan penyangak besar...???

      Apa ko tak pelik ke........macam kata P.Ramlee dalam 3 Abdul...

      "Kamu kan tau dia tu penipu..........muka dia pon muka penipu........yang kamu "berdua" yang bijak pandai yang boleh kena tipu dengan dia tu pasal apaaaa...???
      Huuuhhh......kamu berdua tu yg bodoh...!!"

      Tak sedar sendiri yg cari pasal terjun lubok....!!

      Delete
    4. PARTI CAP MUNGE DAH NAK MELINGKOP DAH....

      TERKINI...GAJAH DAH NAIK MINYAK KAT BATU GAJAH....1125 AHLI DAH BERTABURAN...SAMPAH SARAP AKAN BERTIMBUN SEBELUM MENJELANNYER PRU...

      KAHKAHKAH...KAHKAHKAH...KIOK...KIOK...KIOK...

      Delete
  10. Yang membela memperjuangkan nasib budak perempuan melayu bawah umur yang dirogol oleh menteri UMNO dulu pun adalah Lim Guan Eng, cina DAP. Sampai kena penjara LGE tu, ingat tak???

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu yg den kato tadi tu, kek melako jadi nyo tu...

      Delete
    2. Caiiii anjing umno mentah lagi mana nak ingat semua tu.LGE pun tak heboh dok canang pasal tu.kalu ketua umno mau di canang satu kampong tak nyer

      Delete
    3. 1910...KO JILAT LAH BUTUH KETUA TO'KONG DAPIGS TU SAMPAI LICIN TAKA....

      Delete
  11. Politik adalah seni
    Biawak pun boleh terbang kalau pandai mengemudi kapal

    ReplyDelete
    Replies
    1. SUDAH LA KO BAPAK JAKUN...

      Delete
  12. Tipu pula bukan bakat
    Ia lahanat yg patut di buang dari bersarang dalam diri

    ReplyDelete
  13. Hasil klepet bukan rezeki
    Ia bakal menjadi kayu api
    Di neraka kelak

    ReplyDelete
  14. KHAS UNTUK KEJORA YANG MALANG.

    Dr. Mas sudah ke kebas
    Hanya 2 hari berkenalan
    kami sama-sama satu fahaman
    Kami tidak se over anda
    Dia beritahu aku,tentang anda

    Lantas Blog Budin aku masuk

    Hari ini aku tak dapat tidur
    Karana ingatkan teman baru

    Berambut sulaman perang,
    putih melepak
    Berhemah dan manja
    Berumur 29 tahun
    Educated
    Lebih cantik dari Dyana Sofia

    Jika PH menang, selayaknya dia
    Jadi Setiausaha Politik

    Nak kira .....
    tak sepadan ngan aku yang dzoif ini
    Tapi dari jelingannya,
    aku perasan dia menaruh minat kat aku


    mungkin itu hanya perasaan aku.........

    apapun aku bersyukur
    dan jika boleh biarlah perkenalan ini
    akan menguntum mekar

    aku ibarat jejaka malaya terakhir kini

    ReplyDelete
    Replies
    1. 17:34

      Jgn ler cuba menipu di maya punya media
      Hamba udah kenal sgt dgn hati budi si dia
      Mas seorang gadis baik dan berhati mulia
      Akan hamba nanti Mas, dgan penuh setia

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    2. Mas kata dia dah beritahu abah dan mama
      Famili dia tak kisah, kalu Mas tukar agama
      Dia ada kata pinangan hamba kan diterima
      Cuma tunggu Mas tamat PhD utk bersama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Buat kejora dri Mas;

      Buat kejora, hati Mas sebenarnya tidak ada langsung perasan buat abang. Abang ibarat seorang kakak buat Mas, kerana perwatakan abang yg lebih mirip kepada kaum Hawa!

      Mas sudah jumpa kekasih hati yang hensem dan segak bergaya, tidak seperti abang/kakak yang hanya hidup segan mati lagi baik!


      Selamat tinggal kak kejora...

      Delete
    4. Kih kih kihh.. 17:59 cuba mahu buat lawak
      Jgnlah cai tergamak buat perangai biawak
      Udah kerap sgt, samaran begini dari awak
      Hamba tau budii bahasa si gadis Sarawak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    5. Usahlah Mas bersedih atau berhati walang
      Abng faham tugasan PhD jadi penghalang
      Tidak sabar rasa abg menanti Mas pulang
      Abg tak termakan fitnah cai-cai jembalang

      _____________________________
      A.RAMLIE: KU NANTI KAU PULANG
      (https://www.youtube.com/watch?v=rl34xmtDUWg)

      Puan cantik bistari
      Puan yang muda manja
      Sebelum intan pergi
      Nyanyikanlah hamba

      Hati ku rasa bimbang
      Tanpa diri mu cik puan
      Jauh dari pandangan
      Dekat di hati ku

      Chorus:

      Aku berjabat tangan
      Aku renung wajah mu
      Airmata berlinang
      Gambaran hati

      Sejarah cinta kita
      Belum pernah terjadi
      Kita berpisah jauh
      Oh beginilah

      Selamat pergi sayang
      Hamba tetap doakan
      Jangan berhati bimbang
      Ku nanti kau pulang

      _________________________
      Buat si dia pulangmu ku tunggu,
      Salam rindu di angin nan lalu.
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    6. Pegi jahanam dgan mas kalo puak kepala bapak
      Nk merenyeh cite cinta kowg lak kat sni weii
      Tak malu cite cinta bawak g tmpat politik
      Bodoh btul

      Delete
    7. Apa keheinya berasmaradana dalam blog politik ni...??

      Kalo nak berasmaradana pon pegi lerrr ke PD.......baru kena dengan tempatnya....

      Ini dalam blog apa kejadahnya meraaapuuu maannjanggg ni yeooppp....???

      Delete
    8. BONGOK...KIKIKI...

      Delete
  15. Syabas LGE dan Govind Singh. I salute u Sirs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I pun salute u Guan eng sbb u pandai beli banglo dgn harga terlajak murah.

      Delete
    2. Itu tanda pembeli bijak

      Kepala bapak utang aabar bayar dua kali kategori bijak gak anon kepala bapak ?
      Atau terlajak bijak?
      Atau kena pijak?

      Delete
    3. Ha.ha..tepat&padu bro,,I like it..

      Delete
    4. BONGOK...KO SOKMO CAI2 FUKATAN HAPRAK ..DAH KENA KINCIN SAMA KETUA TO'KONG DAPIGS....

      Delete
  16. Jgn lah org2 Melayu tertipu, ini sandiwara
    Nak beli undi Melayu DAP cuma berpura2
    Jiwa hamba ini masih belum hilang gelora
    Teringat paha gebu cucu Madey si Meera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh


    http://www.suara.tv/2017/11/13/cucu-mahathir-dikecam-tidur-dengan-anjing/

    ReplyDelete
  17. Sandiwara?
    Bonus 3 bulan gaji
    Belanjawan negeri sihat
    Sandiwara?
    Hehe anon ko ni bipolar disorder
    Atau ADHD ?
    pathetic
    Tanda denial syndrom
    Tak sayang anak cucu ko?
    Layak ko mati nnti kena kencing kat kubur ko sowg sekali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raja Auta Taik Kuda

      Delete
    2. Anon kepala bapak tak faham kawan tulis ekk
      Jgn segan segan mintak pencerahan k

      Bodoh tu satu aib dalam diri
      Dgn menuntut ilmu
      Hilang lah aib

      Delete
    3. BAPAK JAKUN BONGOK....

      Delete
  18. Berbaik sangka ... bukan kah itu saranan Nabi kita.
    Adakah orang Islam tidak bijak menangani isu seperti ini?
    Pak lebai ingat nak tambah bini ... rumah besar ... kereta besar .... itu jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rite saudara aziz naim berbaik sangka tapi kena disertai sikap berhati hati
      Itu tanda ada ilmu

      Delete
  19. TQ, LGE,tgk pas hadi cakap apa

    ReplyDelete
  20. Ini bukan negara badak

    ReplyDelete
  21. Orang islam bukan tak bijak
    Akan tetapi segelintir yg bijak
    Yg bangang pun ada tak kira apa pun pegangan agama dan bangsa

    Maka moga kita diberikan kefahaman dalam beragama dan dikurniakan keupayaan mentakwil ssuatu cerita

    Ilmu allah itu luas
    Andai ditebang semua tumbuhan di dunia
    Dikeringkan air laut menjadi tinta
    Nescaya tidak akan habis perbendaharaan ilmu allah
    Hatta di tambah tumbuhan dan air laut itu utk menulis ilmu allah ini
    Khalas

    Bodoh itu sifat
    Pandai pun sifat

    Pilihan do tgn masing masing

    Antum jgan ckap kawan tak payung

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAYUNG KO KUNCUP...BAPAK JAKUN....

      Delete
  22. Kekalahan PH, DAPig mula terasa hangat
    Dia pun pura2 pro- Islam punya semangat
    Helah si tokong ini kita udah kenal sangat
    Depan dikasi madu belakang nanti sengat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe taktik kepala bapak buat owg serba salah sebab nk cover sendiri punya salah

      Sepatah kata wak jahid lempar batu sembunyi tgn

      Sila rujuk kronologi anon kepala bapak
      Dont worry kalo lupa
      Ramai owg diluar sana sperti ko anon
      Tapi ikut statistik
      Ramai yg dah sedar
      Ingat tue kamu akan jadi
      Endangered spesies sama cam badak sumatera
      Nnti pakatan menang kita mohonkan geran wwf utk konservasi puak ko di sepilok atau berhampiran dgn nya k

      Jangan cakap pakatan tak payung lak nnti

      Delete
    2. ANON 1808...SETUJU SANGAT...

      APA LE KO BONGOK SANGAT RATK...DAH BANYAK MAKAN SUP TULANG BABI DAPIGS ...TU SEBAB JADI MERABAN MACAM TU....

      Delete
  23. khairulryezal osman14 November 2017 at 18:09

    Ini bkn negara taliban!!!pemilik hotel yg tk suka boleh keluar p. Pinang!!-sultan melaka murka!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA LA KO BONGOK...TAK TAHU KE KO KENA KINCIN SAMA KETUA TO'KONG DAPIGS TU...BONGOK...

      Delete
  24. Hehe budin kalo dubuk kepala bapak tgk topik cam tak bleh blah sure rating turun kahkahkah

    ReplyDelete
  25. olih kerana seekor specis hitam nak tolong MELAYU habis stu dunia cina kominis pncetus 13 may kena sanjung kena jilat olih bidin dan sejenis dengan nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pusing sikit jer lagi! Kitorang dah nak percaya dah ni! Skit jer lagi k!

      Delete
    2. Macy,
      This is the best among all comment.
      Rasalah kau kojolla.
      Kikiki

      Delete
    3. Tengah mulan mcm ni. Malam hujan pulak. Banjir di sana sini. Merosot sungguh income wak kojola kengkang..

      Delete
  26. KITA JGN TERKEJUT NANTI BILA LGE KELUAR KENYATAAN:

    SUATU MASA YG SESUAI NANTI...SAYA AKAN MASUK ISLAM...
    (MUNGKIN NAK JADI MENANTU BOBOI KOT...DIA DAH NAMPAK GAMBAR MEERA CUCU MADEY KAT ATAS CRUISE TU...)

    KIH KIH KIH ...


    http://www.suara.tv/2017/11/13/cucu-mahathir-dikecam-tidur-dengan-anjing/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga jadi kenyataan anon hidayah datang tanpa disangka sangka
      Ambil iktibar sirah rasulullah sendiri
      Abu talib abu lahab abu jahal uncle rasulullah tapi still kufur tapi dekat sangat dalam hidup baginda

      Rahmat allah tu luas

      Delete
    2. LGE kena masuk islam kerana kes khalwat bawa bini kau kojolla 1824 ke Bali.
      Gobind pun kena sebab tibai pungkok hang.
      Apa kau rasa wahai mulut binatang sebusuk Dubok.
      Sampah masyarakat.Penganut agama Jho Low. Mulut babi,iblis,syaitan.
      Inilah cai umngok macam umngok juga mengumpat anak perempuan orang macam lah sendiri tiada anak.

      Delete
    3. 3 BABI ini, urat saraf otak dia dah kejang
      Apa ke jadah membebel berleter panjang
      Nanti tidak pasal2, ko makan penerajang
      Anak apa ke benda, cgu ni masih bujang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

      Delete
  27. 13may?
    Hehe zaman nasionalis dah tak relevan
    Ia sejarah negara
    Ko g tgok kat arkib negara
    Kolonial british pun dah lama blah anon
    Skang nie dah generasi kedua
    Yg dibina atas dasar berbilang bangsa dan agama
    Yg dipertuan agong payung negara
    Anon hafal dan hadamkan tak rukun negara?
    Perlembagaan camna?
    Rasis btul ko anon
    Jgan nk main politik
    Main bola pun ko tak layak
    Sila duduk dalam gua

    ReplyDelete
  28. Kita sudah faham sikap LGE si ular tedung
    Sokongan Melayu kpd PH makin mendung
    Lalu, kebenciian Melayu dia cuba bendung
    Dia pun berpura2 suka Islam pakai tudung

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye lah ye lah ye lah! Nanti kita suruh sumer pompuan islam bukak tudung cam al badaki! Okehhhh!

      Delete
    2. Cam Meera Ally al-Boboi wal-Kutty...

      http://www.suara.tv/2017/11/13/cucu-mahathir-dikecam-tidur-dengan-anjing/

      Delete
    3. Kih kih kih..jgn sampai LGE nak suruh Nek Semah bini Kutty pakai tudung sudah..nanti diterajang si Boboi, anak dia...

      kokikokikokikokikokikokikokikokik...

      Delete
    4. Kojolla marah dah,takut LGE kahwin pompuan lain. Mau juga kahwin anak dia. Ok lah

      Delete
    5. Wak kojola kengkang ni walaupun punkoq dia tonggek tapi kepala dia kecil sebesar mancis saja.

      Bayangkan kalau dia pakai tudung jadi apa?
      Tentulah jadi ular senduk...

      Delete



  29. CAHAYA-Cinta NYA..

    dLIGHT ofLUV is in u, in ur HEART my dearONE..


    Ibarat se Kilas...Ikan di AIR
    CAHAYA Menyuloh...Pantas n TERANG
    CAHAYA-Cinta NYA, Arif n MAHIR
    Menolong Membantu, Memudah meLAPANG


    CAHAYA-Cinta NYA..Murni nan SUCI
    Menolong Membantu...Memudah meLAPANG
    dLIGHT ofLUV...Without Agenda pentingDIRI
    dLIGHT ofLUV...Sharing n GIVIN Gumbira RIANG


    dDARK n dFOOL..

    Bersangka BURUK..ddlm GELAP
    Ddlm GELAP....Khianat meNIPU
    Ddlm GELAP...Songlap meNYONGLAP
    Yg ber NIAT Baik, Dimusuhi SELALU


    Lets dLIGHT ofLUV in u shining, n sharing it with ur luv ONEs s wel s with all of our people/generation in this country, hi hi..

    ReplyDelete
  30. Lebai mana ruu355?
    Memperkasa kan islam?
    Dap terkedepan dalam isu islam
    Hehe buat malu je
    Tak layak gelaran ulamak pewaris para nabi
    Penyemak masyarakat itu layak
    Amanat?
    Apa cite?

    Baling batu sembunyi tangan lah tue

    ReplyDelete


  31. dLIGHT ofLUV..



    dLIGHT ofLUV...Indah ber SERI
    Cinta ber KASEH, Kaseh memBERI
    Kaseh memBERI, Tak khianat menCURI
    Bak Kaseh "IBU"..Membawa ke MATI


    dLIGHT ofLUV...Cinta AZALI
    Cinta AZALI....Abadi ke MATI
    TAK Tau Khianat, FITNAH menCURI
    Begitulah "pemimpin", Yg kita HAJATI

    Bukan "PEMIMPIN"..Yg GAH ber Kata
    Cover-up Konspirasi, Ber SANDIWARA
    FITNAH menCURI..Sentiasa berDUSTA
    Maki-U-Turn-PONTENG, Mnjd Amalannya


    CAHAYA-Cinta NYA...

    Salam CAHAYA...Shbt Budiman
    CAHAYA-Cinta NYA, ddlm Kalbu Mu
    Bersama2 CAHAYA Itu, Kita Semarakkan
    Kan Lenyaplah GELAP/tipu, Samar Kliru


    dLIGHT ofLUV has no no no n NO personal interest my dearONE...s dLIGHT ofLUV is d mightiest Power of GOD in u, thts only n ONLY know how to LUV to GIVE n to SHARE like dSUN does, Oh! how beautifull it is my dearONE hu hu..

    ...n d more u LUV to give n share d more more n MORE double triple n MORE-growing "Abundance" u'll b hi hi..



    ReplyDelete
  32. Puak haprak dah rasa suasana kian terik
    Dgn puak haprak ni org2 Islam dah serik
    Kini mula le berpura2 puak DAP musyrik
    Sokongan Melayu/Islam cuba nak ditarik

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg kita nak tarik orang muslim dan non muslim utk membina malaysia utk jdi negara yg mampan dan bermaruah
      Daripada jatuh ketangan kepala bapak yg munafik nie

      So darjat munafik dgn kuffar apa bezanya dalam syarak anon?
      Sila bentangkan
      Kalau kamu orang yg benar
      Tiada maklumbalas
      Terbuka hijab orang seperti kamu

      Delete
    2. Org melayu islam sokong DAP bukan atas dasar pegangan ugama mereka, tetapi atas dasar good governance and at the same time, ugama tidak dicampur adukkan dlm perlembagaan DAP. Purely politik, ugama atas hak masing masing. Umno, on the other hand, berjuang utk agama adalah salah satu daripada tiga teras utama parti! Tetapi, dgn kelakuan pemimpin yg menerajui umno sekarang ni memberi gembaran yg buruk mengenai islam sama seperti isis yg menyebabkan islam ditakuti.


      Kita sebgai org islam harus dan wajib bersuara utk memperbetulkan keadaan supaya tidak menjadi syaitan bisu, apatah lagi mrnyokong mungkar!

      Delete
    3. Mulot kata......."saya hanya takotkan Allah" tapi langsuir kepala besar duduk sebelah pon takot nak ditarbiyahkan.

      Balaaahlah.....kepala bapak ko....!!

      Delete
    4. Wak kojola kengkang hisap rokok john
      Pungkoq tonggek dia makan roti panjang john.

      Delete
  33. Kikiki hari kene buli kene hempuk je mamat kejora tu.tak sedar2 jgk lagi.dah tepu agaknyer dia dan anak bini dia dgn umno ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si bapok wak kojola kengkang anak ramai.
      Sekali dia beranak keluar 8 ker 12 ekoq..

      Delete
  34. Isu tudung makin panas,tadi aku baru beli satu,tudung saji,buat tudung lauk,
    eh..kepala bapak ngko ,semalam hujan,bulan depan pun panas,hari tu aku
    jumpa kasut,hari2 ada pokok ,kepala bapak ngko..

    ReplyDelete
  35. Umno.mana ada pakai tudung

    Depa.pakai condom ataih kepala ..

    Kapla apa

    Korang paham sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan sergah dubuk ni bro malaysia baru kang dowg gelabah puyuh
      Mati beragan semua
      Sunyi lak tmpat budin
      Tiada sarkis
      Hehe

      Delete




  36. dDARK n dFOOL

    Ddlm GELAP...Mudah meNIPU
    Ddlm GELAP, Songlap meNYONGLAP
    Isu "Kaum-n-Agama", Mnjd Keris-mu
    Maki-HAMUN-Meracau, Tiada berADAB



    CAHAYA-Cinta NYA..


    dLIGHT ofLUV is owez shining in ur HEART my dearONE..


    Tanya lah DIRI mu...Kdlm HATI
    CAHAYA-Cinta NYA, kan Memberi JAWAPAN
    Yg KORUP Khianat...Fitnah-PONTENG-mnCURI
    NAFAS Mu kan Sesak, Dek Buntu keGELAPAN


    Bahasa Diri Mu...Bahasa KALBU
    CAHAYA-Cinta NYA, Tak Mampu Kau TIPU
    dLIGHT ofLUV....Keajaiban Yang SATU
    Kau RAKUS-Menipu, Kau kan Buntu-KELU slalu


    dLIGHT ofLUV in u, will set u to "LIGHT" upon urself first rather than to d others, so u'll c d degrre of Sincerity-HONESTY in urself.. n "instantly" u'll know either u r Barbaric-Coruppted or NOT!

    only n ONLY those who really deepy luv "dLIGHT ofLUV" in them will dare to do tht HONESTLY, n of course thts d "pemimpin" SEJATI yg dicari2 hi hi..

    n dLIGHT ofLUV has no no no n NO agendas NO personal interest n NO pentingDIRI my dearONE ha ha..




    ReplyDelete
  37. Pisahnya sesiku,jerijinya dipegu
    Tertanggal imbang,melantun para
    Dosanya daku, janjinya seminggu
    Ku tinggal abang, meruntun lara


    Masih di kayang ,erat terurus
    Berlenggang ria,kemas berlagu
    Berkasih dan sayang ibarat arus
    Berpegang setia mas menunggu


    Salam rindu buat abang
    Mas tak sangka,abang terlalu sayangkan mas

    tq, abang

    mas merah/KL/7.40 malam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketupat seraga, petanda raya
      Lepas semahyang, sesuai disaji
      Tepat ku duga, dinda cahaya
      Mas ku sayang, dah tunai janji

      Kemas dulang, peti di para
      Bersama menanti, duduk bersila
      Mas pulang, di hati gembira
      Umpama mati, hidup semula

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Abang/rumah warden
      KL/Nov14/2033

      Saayaaaanng Mas...

      Delete
    2. Kikiki, rupanya mas tu masingh, singkat Mas, kah kah..kantoi

      Delete
    3. Mr Balun singh tu jgn kacau itu wak kojola kengkang lima kupang punya

      Delete
    4. Zack pasar borong bahlol

      Delete
    5. Skang ni dah turun 4 kupang! Kikikiki

      Delete
    6. Remang rembang, dijemur sagu
      Pinda pedati, batang keluli
      Memang abang, seumur tak ragu
      Dinda pasti, datang kembali

      Kah kaahh kaaahh kaaahh kaahh

      tq Mas, sayaaaaanng...

      Abang/KL/Nov14/2240

      Delete
    7. Lelayang bertali, tertimpa cabang
      Badai jalan, runtuh di rimba
      Ayang kembali, berjumpa abang
      Bagai bulan, jatuh ke riba

      Nila terbang, langsung ke Pedu
      Sami India, di pesta irama
      Rela abang, mengusung rindu
      Demi bahgia, kita bersama

      Kah kaahh kaaahh kaaahhh kaahh

      Pergilah sayangku demi masa depan kita..
      Abang/KL/Nov14/2246

      Delete
  38. PAS Parti agama,,,kata DAP Kafir..jahat..nak sebarkan evangalisma.

    Bila kelantan banjir dap bagi 1.1million.siap buat rumah mangsa bajir lagi..Publisiti kurang.
    Bila panang banjir, Pas bagi rm50k..Publisiti bagai nak rak,siap kata balasan tuhan..

    Bila wanita bertudung di dikriminasi,,fuhh kutuk dap bagainak gila..

    Bila bab pertolongan macamana nak tolong wanita teriniaya..MEMBISU..
    Bab kahwin lebih satu..hehehehe dia yg lebih2..

    ReplyDelete
  39. Tadi terlihat berita tv 3...Nazri Aziz buat kenyataan marah peraturan larang pekerja wanita islan pakai tudung...

    Bodooh Nazri mcm mr Jebon...ade kuasa kenapa tak tutup hotel yg yg larang wanita islam pakai tudung kerana bertentangan dengan perlembagaan...

    Umno ni cakap jer bela islam tapi takut nak ambil tindakan tegas supaya hak orang islam tidak dipermainkan...

    Mr Jebon cakap pasal evangelis tapi evangelis yg pertahankan hak orang islam...

    Mr hebon dan umno memang bodooosss...

    Mr jebon cakap ikut quran tak boleh ambik orang jafir jadi jetua...

    Tapi adekah orang islam akan jadi jetua di penabg jika bn menang?...

    Mr hebon irang umno paling bodooh...no 2 bodooh gengstrer najib dan kojola kengkang yg dah rosak akidah...hehehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tangkap dan dakwaa orang yg nak menimbulkan kemarahan iran islam...ini negara kepala bapak sape yg punyer...

      Haji kassim baba ostad Jahid dan jamil khir bodooh2 belaka...membiarkan pihak yg cuba mencabar gak orang islam...

      Lobai hadi dan pas pon senyap....oktober fest untuk orang kapir bukan main bising...maruah wanita islam takut nak bersuara dan berdemo...

      Delete
    2. Bawak maria ozawa jmpa lebai
      Kalo maria ozawa tak dapat isap kotey lebai
      Kerat kotey kawan

      Delete
    3. Kerja hisap rokok ni kerja wak kojola kengkang.
      Rokok john rokok Lobai dia peduli apa.
      Janji dapat 5 kupang

      Delete
  40. RUU PAS tak de ke hukuman kpd orang yg mencabar hak orabg islam?...kata bela islam....kes tudung pon bisu 1 jota bahasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Camne nk hukum anon ruu355 tu bentang wat perhiasan jer
      Bincang pun hangat hangat taik ayam
      Promosi bagai nak rak
      Demo macam nk g perang
      Last last peruk bawah karpet
      Aper cite?

      Delete
    2. 2045,
      saya tambah lagi 89 jota , baru cukop 90 jota bahsa = rm 90 jota gitewww....
      tu yg jadi bisu kelu kaku lobai lobai pas jadi tonggol kayu......

      Delete
    3. Sy up lagi 110juta,,,be cukup 200j..kayo2..

      Delete
  41. TMJ sindir pemimpin paksa kerajaan guna wang rakyat bayar jet peribadi
    DALAM tulisan terbaru yang menjadi viral di laman sosial, Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim (TMJ) turut menyentuh tentang pemimpin yang memaksa kerajaan menggunakan wang rakyat untuk membayar jet peribadi mereka.

    "Pemimpin yang berpura-pura dengan apa yang mereka pakai, tetapi di sebaliknya, memaksa kerajaan menggunakan wang rakyat untuk membayar jet pribadi mereka." Tulis TMJ, yang disiarkan di halaman facebook Johore Southern Tiger.

    Dalam tulisan yang bertajuk "Saya akan sentiasa berdoa untuk kestabilan anda, Malaysia" itu, TMJ mempersoalkan apa yang sudah terjadi kepada Malaysia.

    "Apa yang telah berlaku kepada negara yang saya hormati? Sebuah negara yang dahulunya saya bangga untuk memanggilnya sebagai rumah saya. Sebuah negara yang saya berdoa untuk kestabilan. Apa yang telah berlaku kepada sahabat kesayangan ku Malaysia? Saya berharap suatu hari nanti, anda akan kembali pulih semula," tulis TMJ.

    Baginda turut meluahkan rasa kecewa, apabila rasuah sudah menjadi budaya di Malaysia manakala media pula melindungi rasuah dan menjadikan orang-orang yang tidak bersalah sebagai mangsa untuk menjual cerita. Selain itu orang-orang yang kurang berpendidikan sentiasa ditipu, dimanipulasi oleh sistem dan diperas.

    "Pada hari ini saya berada di sebuah negara di mana rasuah telah menjadi sebuah budaya. Sebuah negara di mana media melindungi rasuah dan menjadikan orang-orang yang tidak bersalah sebagai mangsa untuk menjual cerita. Orang yang kurang berpendidikan sentiasa ditipu, dimanipulasi oleh sistem dan diperas. Ia telah menjadi tempat di mana orang kaya semakin kaya manakala orang miskin semakin miskin." tulisnya.

    Ikuti tulisan lanjut TMJ — Johore Southern Tiger

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sob sob sob! Itulah yg patik cuba sampaikan Tuanku! Tapi macai macai kurap langau tak faham faham Tuanku! Patik berkongsi kesedihan dgn Tuanku. Kami rakyat bersama sama dgn Tuanku ! Kita hapuskan petualang negara dan macai macai bodoh bengap makan taik semua tu Tuanku! Daulat Tuanku!

      Delete
    2. Pandai mereka menterbalikkan dunia.. perasuah sebenar sedang bebas.. tua penyangak yang disanjung kunun mulia.. bila tangkapan demi tangkapan mereka yang didakwa merasuah dengan rompakan yang sangat dahsyat.. kita sedang faham bahawa rasuah telah berakar umbi sekian lama mungkin semasa TMJ itu sendiri masih menyusu.

      Jadi itulah kejayaan untuk merungkai penyangak2 besar negara.. selama 22 tahun terlindung.. hasutan apakah yang dibawa apabila mengaitkan wang rakyat bayar jet pribadi??

      apakah itu bermaksud di Johor?

      apakah zaman dahulu tiada jet peribadi dibeli?

      Munafik akhir zaman yang berlakon..teruskanlah lakonan ini.. Allah Maha Mengetahui.. perisai2 dunia takkan selamat buat kamu menutup wajah sebenar apabila di akhirat nanti.. biarpun siapa kamu disembah disanjung dijilat di dunia ini..kamu pasti akan rebah.. hanya Allah SWT Tuhan Yang Maha Esa! Tuhan Yang Layak di Sembah..!
      ALLAHU AKBAR!

      Wallahualam

      Delete
    3. Munafik tu yg suka berbohong! Tak ada duit dlm akaun konon!

      Delete
  42. Musuh rakyat ialah cash is the king yg mendokong kapitalis
    Dan lebai ilmu tak masak nie
    Mereka bersekongkol walau tak bersama
    Taktik pecah dan perintah
    Ajaran penjajah british
    Imej melayu dan islam hanya topeng yg menyembunyikan
    Matlamat busuk mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raja Auta Taik Kuda

      Delete
    2. Setuju.. auta ja lebih.. asyik menyendeng komen2 orang lain.. tak lebih dari penambah bisikan syaitan je si RATK!

      Delete
    3. Buktikan anon dgn intelek
      Nama pun komen kawan boleh sanggah atau sokong

      So napa lak tak leh nk sendeng?
      Takat sendeng kuntau kawan dah khatam boring banyak bunga

      Nie skang kawan krav maga terus kasi buah pukul terus lock

      Tok guru tel aviv yg ajar
      Dah tanya mufti bleh blajar krav maga tak
      Dowg kata mubah
      Rasulullah pun penah jubah baginda yahudi jahitkan
      So ok lah

      Delete
  43. LGE suruh pakai tudung, kemain lagi kemas
    Itu petanda PH dah semakin gelisah cemas
    Hamba sangat gembiira dgn kehadiran Mas
    Bukan lah bandingan harga segunung emas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masingh..hu hu..hu

      Delete
    2. Yang cemas tu kepala bapak ko

      Delete
    3. Kepala bapak kojola sebesar kepala jarum peniti saja..

      Delete
    4. Kojola kengkang sudah rosak aqidah....

      Delete
    5. Zack pasar borong dgn komen bodoh berpisah tiada.
      Bodoh keturunan.

      Delete
    6. Rosak Aqidah melayu pakatan secara perlahan2. satu persatu dakyah mereka jilat.. lama2 mereka akan sanggup ubah apa2 shj..

      dulunya God Kristian disamakan dengan Allah SWT. satu cubaan perosakan Aqidah yg sgt dahsyat bg yg mendalami ilmu Tauhid

      Malangnya ramai yang terikut.. jd jangan hairanlah jika semakin banyak musibah2 yang melanda keranan kemurkaan Allah terhapa dakyah mempersekutukan KE-Esaan Allah Taala dengan makhluk

      Sedih hari demi hari umat Islam hanya hidup dgn bisikan2 materialistik pembangkang.. Ketuhanan dan kebaikan bukan lagi teras...bohong satu kemestian..fitnah satu keajaiban..

      hilanglah Rahmat Allah Taala.. semoga diriku terpelihara dari dakyah2 kuffar dan munafiqun akhir zaman ini..

      Amiin!

      Delete
    7. Hehe anon kepala bapak interesting komen ko

      So nama allah tu eksklusif utk owg muslim
      Non muslim tak leh guna?

      Jadi kalo non muslim tanya ko balik kalo allah tu milik owg muslim
      Non muslim ngan binatang dan semua benda kat dunia nie sapa punya?

      Ko nak jawab macam mana?

      Allah tu maha esa maha perkasa
      Dia tak hadap pembelaan namanya yg mulia
      Kita semua akan menghadapnya tak kira kita suka atau terpaksa
      Mandatori pada semua yg bernyawa

      Kalo nama allah eksklusif pada muslim
      Non muslim tk lh sebut
      Disiplin ilmu tauhid akan tercemar

      Allah itu bermaksud satu dalam bahasa arab

      Andai bible pakai nama itu
      Keaslian kita mereka pula yg tercemar sebab mngubah bahasa kitab mereka sendiri

      Dalam ayat al quran dah kisahkan peristiwa nie

      Jadi jgn sesatkan diri ko dalam membela islam
      Ia lebih luas dari kefahaman yg ko komenkan disini

      Nyata dangkal akibat inginkan mileage politik yg dah nk nazak tu

      Delete
    8. Iyolah lebai klepet duit rakyat oiiii!

      Delete
    9. Sila belajar ilmu teologi
      Anon jgn taksub membuta
      Tanpa faham falsafah dan teras agama itu sendiri
      Agama bukan takat ikut ikutan sahaja
      Ia adalah manual dalam hidup yg membeza kan manusia dgn haiwan dan makhluk lain

      Delete
  44. ish...ish...ish... bagusnya lge & dap... maju islam dgn ada parti mcm dap.. klu mcm ni aku nak pangkah dap.. dap pembela islam... tahniah mr budin..

    ReplyDelete
  45. Hotel Association Malaysia tu 90% puak dapig..
    depa buat isu yang tak sepatutnya jadi isu.. untuk perangkap kerajaan..

    lepas tu tiba2 Dapig tunjuk hero pada kunun bela Islam..
    kenapa Oktoberfest Arak beria2 sangat nak buat?? Arak dari Agama mana atau moral mana?

    Lakonan bodoh mcm untuk perdaya umat Islam sebagai mileage PRU di jilat rapi oleh Buden KelptoPenyangak Kutty..

    sedangkan yang membela kekuatan Islam di Malaysia selama ini ialah PAS dan UMNO sahaja.

    Lakonan ini akan expired tak lama lagi..
    kasih macai..terbuai dengan kebodohan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko siapa dlm persatuan hotel?....ko ade kelayakan ker tukang sahkan ahli persatuan hotel?...kerja kojola jual temberang....nak bersuara pertahankan islam takut....bila kapir pertahankan islam ko mengada2 plak konar baring...oktoberfest untuk kapir ko menyalak gila2...

      Delete
    2. Hampir hampir melompat dah kitorang dgn komen kau tu! Cuma ada skit kureng! Cuba lagi cai..sikit jer lagi!!!!

      Delete
    3. Now siapa yg bodoh kitaowg ke ko?

      Delete
    4. Apa tindakan pas&umno,,yg mengaku pembela Islam..lembab mcm siput kh_n_ir...dh tu nak salahkn orng lain...

      Delete
  46. Dlm pemilihan pemeritahan.. umat Islam diwajibkan meletakkan pilihan utama ialah pemerintah kelompok orang Islam.

    Kecualilah di negara bukan Islam. Kenapa hanya satu lakonan kafir harbi yang selama ini menentang Islam terus dijilat terima sebagai 'pembela'org Islam..

    Dakyah mereka sangat licin, tak perlu kita pertikaikan cuma kenapa semakin ramai yang jahil dan terbuai dengan lakonan begitu.

    JIka betul mereka mahu membela umat Islam, minta mereka lancarkan manifesto memartabatkan undang2 Syariah, memperkasakan Akta 355, meluluskan pindaan2 di DUN Selangok. yang disekat baru2 ini..

    mcm tu mudahnya org Islam pakatan haprak tertipu dengan lakonan.. yg pasti PRU14 semakin hampir.. Insya Allah Allah Maha penentu melalui asbab undi rakyat..

    Semoga Pakatan akan tumbang hina kali ini..modal mereka sudah tiada melainkan lakonan murahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okeh! That's it. Kau dapat yakinkan kitorang pasal DAP! Now what! Masuk umno..okeh! Erkkk! Tapi lebai hadi cakap umno ni kapir, camana tu?...

      Delete
    2. Sibodoh bersuara sumbabg tak de otak....Pas dan umno sendiri tak mau buat hudud nak harapkan orang bukan islam plak...

      Kes tudung yg kecik pon umno dan pas bisu tak berani bertegas....RUU jadi modal politik....pooorah...

      Delete
    3. DAP berlakon ke tak berlakon ker tak jadi hal....DaP bukan boleh perintah mesia tanding 60 kerusi heer...dalam PH melayu yg majiriti...sekurang2 nye DAP hormat hak irang islam bila menentang arahan persatuan hotel...

      Kerajaan bn dan pas kelantan tak buat ape3 nak bela islam...

      Delete
    4. anon 22;04

      Tregganu Klantan n Perlis nape tak buat hudud sampai skrg..kat situ hampir 100% Melayu-Islam kan..licik lakonan pura2 siapa nih?

      Kat Trengganu dulu dah lulus nape tak diteruskan, So sape yg licik berlakon dok tipu Melayu?

      Delete
    5. Tak buat Hudud denagn tolak Hudud itu dua puak yang berbeza.
      Tak buat tak maksud menghina dan menolak

      Tapi sudahlah taknak buat..menghina pulak..main2 dengan Hudud..hina nama Allah pulak..

      aku rasa ko tak cukup sekolah masa keick dulu..sbb tu bodoh. benda asas Agama pun tak boleh fikir.

      Ko Solat berapa waktu sehari bro?

      Delete
    6. MElayoo BODOH lembu dalam PH berpecah macam tempurung tu ko kata majoriti?

      Ko harap Mat Sabon PAN puppet tajaan DAPig tu akan tegak Islam?

      Ko rase Madey Penyangak Ulung anti Islam tu nak sokong undang2 Islam atau pertahankan hak Melayu? dia MAMAK la ngok!

      dn paling simple..ko tengok DUN Selangok dan Perak satu masa dulu..bila bertembung isu kepentingan Islam dan Melayu.. Melayu HAPRAK PH majooriti tu agguk ke lawan ke DAPig?

      Nizar Lambai jadi perkakas Ngeh Ngok DAPig utk laksanakan Agenda Besar DAPig pusat..apa boleh lawan?

      Usul untuk perkasakan Mahkamah Syariah dan Perjawatan di Selangok ditolak mentah2 oleh Hannah Yoeh..

      so ko nak bukti mcm mana skrg? bukti ko kena sembelih mcm ROhinga di Arakan ke??

      Delete
    7. 29 april 2014: mca dan gerakan menolak hudud, demo didepan wisma mca

      15 dec 2015; mca menolak pelaksanaan hudud dibawa pas


      Mca akan adakan demo membantah pengharaman judi dikelantan

      Dan banyak lagi kalau nak tulis


      Menyalak bagai nak rak , ekor sendiri bergelumang taik jo lo

      Delete
    8. Hehe nk bela kepala bapak klepet sama lebai sekufu ngan kepala bapak
      Si anon kepala bapak meroyan bgi alasan mempertahankan islam
      Hehe yg bakar tahfiz tu bangsa siapa?
      Asuhan siapa?
      Silap sendiri tak didik anak bangsa
      Nk kan sokongan dakwa dia pembela agama
      Hehe macam nie kata pembela ummah
      Pembela klepet adalah
      Menipu jdi rukun
      Menspin jadi kitab
      Menafi jadi rakaat
      Itu akidah cash is the king
      So pergi tunai haji pakai duit curi 1mdb boleh lorr
      Erkss syarat mmg sah sbb mampu
      Tapi disisi allah siapa yg tahu
      Hehe hatta mampu pegi andai jiran berdekatan ada yg susah pun masih afdal tolong jiran dari g haji
      So lihat keindahan islam itu dari akhlak rasulullah itu sendiri

      Delete
    9. Habits tu mana prgi pemimpin ko yg mengaku Islam tu...knp lambat bertindak...

      Delete





  47. CAHAYA Cinta NYA..


    Adalah CAHAYA warisan Anbiya' warisan nabi2 n wali2 NYA yg tiada tiada n TIADA barang sklumit debu pun diHATI mrk mementingkan diri n itulah "warisan" ygSEJATI hi hi..


    Why n why?

    Bcoz dLIGHT ofLUV is so "cool" so so so "cute" so "beautifull" so so so PEACE-n-JOYs n full with "ABUNDANCE" of wisdom n wealth-CREATION s thts NOT 4 sales or exchangeble with anythings else my dearONE..

    Yg trpenting-trUTAMA s d one n ONLY d ABSOLUTE "priority" they hv in their li fe is simply to b dLIGHT ofLUV..one n ONLY to b dLIGHT ofLUV..khalas titik n fullSTOP!



    dLIGHT ofLUV...Tak Tau meNIPU
    dLIGHT ofLUV..Hanya Kaseh memBERI
    An elegance-MIND..Kan jd MILIK Mu
    Dek CAHAYA-Cinta NYA..Memancar diHATI


    dLIGHT ofLUV...Memancar diHATI
    Semua ter Pancar...Semua GUMBIRA
    dLIGHT ofLUV, Tak Sklumit PentingDIRI
    MERIT-Integrity, AUDITnya-Stelus-CAHAYA

    dLIGHT ofLUV surely make evryONE hepi by showing d way how easy to push d DARKNESS away from our life, BUT not 4 d "barbaric-MIND" s they oredy ADDICTED into d darkness so MUCH! n of course they'll fight till d end, even s they oredy know they'll surely defeated n LOSS hu hu..


    owez b dLIGHT n dLIGHT ofLUV my dearONE s u r d sure winner ha ha..


    ReplyDelete
  48. pekerja2 wanita islam receptionist kena tanggal tudung lah ye? ini umno punya kerja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno dan pas bisu...

      Delete
    2. sbb ko buta dan pekak.. hanya dengar dan lihat sumber dajjal.. UMNO dn Menteri berkaitan awal2 dh bantah.selama ini bantah macam2..ko ckp Taliban la ekstrimis la.. jumud lah!
      Hotel tu hak siapa?

      Delete
  49. Bila parti UMNO lawan cepat2 macai tuduh jadi Taliban.
    Bila melibatkan industi perhotelan yang dikuasai bukan Islam.. Kerajaan tak bersetuju tapi mereka yang kuasai premis.

    Isu ini nampak sangat rekaan DAP. Hanya baru sehari dimainkan begitu cepat DAPig yang selama ini anti segala2nya berkaitan Islam tiba2 terus tunjuk hero

    Manakala macai chap kuda tua mula berkuda kepang bersorak seronok main isu ini.. kelihatan mereka sangat tandus isu untuk mencai modal untuk cuba kaitkan dengan UMNO jugak..

    tp rakyat sedar.. lakonan tetap lakonan. Biarkan mereka. Oktoberfest kita bukan negeri taliban - LGE Penang..esok tu hancur banjir tanah runtuh sana sini.. LGE menangis 3 second. macai sgt sedih.. esok banjir ini semua salah Kjrn Pusat..salah Kedah salah hujan salah Jabatan Meteorologi..

    apa lagi??

    ReplyDelete
  50. FIR'AUN

    Ustaz : "Kalau kita hidup zaman Firaun agak-agak kita jadi pengikut Firaun ke, atau pengikut Nabi Musa?"

    Jemaah : "Tentulah Nabi Musa."

    Ustaz : "Yakin?"

    Jemaah : "Yakinnnnn"

    Ustaz : "Tapi yang membangunkan Mesir, Firaun. Yang bina piramid, Firaun. Yang terKAYA, Firaun. Yang ada kuasa tentera, bala tentera dan pengikut yang ramai, Firaun. Yang boleh beri PERLINDUNGAN Firaun. Yang MAHA Berkuasa Firaun

    Yang boleh sediakan MAKANAN MINUMAN, Firaun. Yang boleh sediakan HIBURAN, Firaun. Yang buat shopping complex, Firaun. Musa cuma pengembala kambing je. Cakap pun tak fasih. Senjata dia pun cuma sebatang tongkat. Masih yakin?"

    Jemaah : »»dah mula diam««

    Ustaz : "Dah la kerja cuma jaga kambing, tau-tau ajak kita redah laut tak guna sampan atau kapal. Yakin ke kita nak ikut Musa ni?"

    Dasyat Ustaz ni perli......

    Betapa manusia zaman Firaun dan zaman kita TIDAK BANYAK BEZA.

    Kita di zaman ini masih lagi lebih percayakan pada harta, kedudukan, duit, pangkat, jawatan dan pengaruh.

    Kebenaran kita akan tolak bila terkena orang yang berpengaruh, orang berkuasa dan orang yang kita idolakan.

    Sungguh...Fir'aun itu tetap wujud hingga ke akhir zaman...cuma berlainan wajah dan bentuk.

    Sama2 kita bermuhasabah diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat anon 2223 analogi yg tepat kawan kias tadi kalau kawan bagi maria ozawa kat lebai
      Maria ozawa tak dapat isap kotey lebai
      Kawan kerat kotey kawan
      Still dowg tak faham
      Hehe

      Delete
  51. LAYU SEBELUM BERKEMBANG, TONGKANG PPBM PECAH LAGI... KALI INI DI BATU GAJAH PULA!

    Semakin ramai yang mengesahkan bahawa Tun Dr. Mahathir sebenarnya tidak peduli pun dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia atau nama timang-timangannya Parti Cap Bunga walaupun dia adalah Pengerusi parti berkenaan. Sebaliknya keberadaan Mahathir di dalam parti itu hanyalah kerana anaknya, Mukhriz Mahathir walaupun pada peringkat awalnya, ada 'lakonan' kononnya Mahathir tidak membenarkan Mukhriz memegang sebarang jawatan dalam parti tersebut.

    Selepas pergolakan dalam PPBM Johor, kini penularan 'wabak' tersebut berlaku pula di Perak membabitkan Bahagian Batu Gajah.

    Difahamkan seramai lebih 1000 orang ahli PPBM Bahagian berkenaan mengikuti jejak Ketua Penaja PPBM Batu Gajah, Mohd Shirin Adenan bersama-sama 18 orang AJK Bahagian itu keluar parti, sekaligus membubarkan PPBM Bahagian Batu Gajah.

    Sebelum ini, tiga orang Ketua Penaja Bahagian PPBM di Perak membabitkan Gopeng, Parit dan Kuala Kangsar telah berbuat demikian.

    ..............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai, tanpa ppbm sebelum ni pun perak dah cukup goyang macam inul darastuta punya goyang! He2 he2

      Delete
  52. Sudah nampak belang sebenar puak puak haprak umno parti kudis buta nih! Kononnya nak tegakkan islam bagai tapi bila ada org bukan islam yg mendahului, dituduh berbagai pula. Pendek kata, buat tak kena, bangkang lagi la! Yg betul hanyalah mereka walaupun berbillion habis kena seleweng! Dasar kucing kurap! Umno ni agaknya bau bacang dgn setan kalau tak pun tiga pupu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa? sebab puak ko bersifat begitu. Sebagao contoh semasa Oktoberfest ramai bantah.. NGO bantah.. Polis bantah tapi sebab ketua penyangak dan ketua tokong pelakon sokong.. ko pun menentang balik siapa yang bantah isu arak liar tersbut..

      jgn berbohonglah..Allah Maha Tahu.. loyar buruk ko tu..

      Itu tuduhan pada UMNO dan PAS.
      Semasa UMNO dan PAS mahu buat pinda RU355 kenapa tuduh dan fitnah bukan2? Taliban lah.. bukan undang2 Islam lah. Tapi bila kafir penentang ini tunjuk lakonan terus kena sujud??

      sorry lah bro.. ko nak jilat silakan. kita tak suruh berperang dengan mereka tapi sama sekali takkan ikut jejak langkah mereka!

      ko nak citer billion ke ape ke itu lantak ko le.. bab Agama sempadannya jelas berdasarkan nas dan ilmu. Nk loyar buruk itu suka hati ko le.. mati nanti masing2 menjawablah depan Allaah Taala.

      Delete
    2. Benda baik tak ada siapa pun yg bantah la kulup! Cuma tak tahan tgok ugama digunakan utk meraih simpati politik!

      Delete
    3. Owh oktober fest tak jdi anjur ko bising
      Kat johor tiap tiap thun anjur lorr

      Nape tak hantam?

      Delete
  53. Mereka boleh meloyar buruk, spin isu ini isu itu untuk kelirukan segala2nya..tapi Allah Maha Mengetahui.. Allah Maha Melihat lagi Maha Berkuasa..

    Satu ketika kita lihat sungguh riang ria mereka ini mengeji menghina cabang2 Islam..ulamak2 ilmuan Islam..

    satu ketika kita lihat mereka mula berkopiah berserban menjadi alim.. bercakap tentang mahu membela orang Islam.. yang tak pernah tutup peha pun tiba2 berjubah litup tudung..

    satu ketika mereka menjadikan orang Islam seperti mangsa Agama..kunun di Taliban kan oleh pemerintah.. manusia2 seperti Siti Kassim dijulang sebagai pejuang2 mereka.. atas nama Humanity..

    semua2 ini adalah warna2 golongan ini.. golongan ini takpernah letih dan jemu dalam berpura-pura..untuk apa? untuk menguasai sepenuhnya kedudukan yang ada..

    Jika mereka dapat kedudukan itu maka gugurlah satu persatu perlembagaan-perlembagaan yang didukung sekarang ini yang kian rapuh.. kita boleh berloyar buruk denagn mereka2 ini..tapi akhirnya pewaris anak cucu kita yang akan jadi mangsa..

    Hanya pada Allah SWT ku berserah menghadapai golongan Yakjud Makjud ini.. golongan penunggu2 Dajjal. Apalah yang ada melainkan doa sebagai senjata pada Allah Yang Maha Esa. Petah lidah putar belit mereka memang mengasyikkan..

    Semoga umat yang cintakan Agama dan Bangsa dan Watan akan mendapat lindungan Allah SWT dari fitnah dan kejahatan dakyah mereka2 ini.. Amiin ya Robbal Alamin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaminnn! Semoga kaki klepet duit rakyat di londehkan dgn semalu malunya! Dan semoga rakyat yg dizalimi dgn cukai gst terbela!

      Delete
    2. Hehe cuba jadi lebih islam
      Dari islam yg dibawakan rasulullah

      Berapa banyak umat terdahulu
      Di binasakan oleh allah
      Kerana sikap berlebih lebihan nie

      Delete
  54. MANA MARINA COMANGO? MANA SUARA SUHAKAM? MANA DIA MUKA BAMBIGA?

    Suara Samseng Muda Johore mana???

    Mana pejuang kebebasan, kenapa tidak bersuara dalam isu tudung, soal Presiden Isma

    BANGI, 25 Safar 1439H, Selasa – Sikap membisu pejuang hak asasi manusia dalam isu larangan bertudung ke atas pekerja meja hadapan hotel diselar oleh Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman.

    “Mana pejuang kebebasan? Mana pergi pejuang hak asasi? Kenapa mereka tidak bersuara?,” soal Ustaz Abdullah dalam satu kenyataan hari ini.

    Ustaz Abdullah berkata, golongan pejuang kebebasan sepatutnya tidak berdiam diri dalam mempertahankan hak asasi wanita Islam untuk pakai apa yang mereka suka.

    Katanya lagi, hak kebebasan individu memilih pakaian sepatutnya dihormati termasuk bagi umat Islam.

    “Apa hak hotel untuk mencampuri hak kebebasan individu seseorang? Tidakkah memilih pakaian adalah kebebasan yang perlu dihormati oleh majikan?

    “Atau sebenarnya mereka pun sebenarnya tak suka apa yang namanya Islam?,” soalnya lagi.

    Isu tudung ini menjadi hangat berikutan kenyataan Presiden Persatuan Hotel Malaysia (MAH) yang mempertahankan tindakan industri perhotelan negara melarang pekerja wanita beragama Islam bertudung bekerja di bahagian perkhidmatan pelanggan, sambil menegaskan ia sebahagian daripada polisi antarabangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soalnya, apa yg parti pemerintah yg kononnya pembela agama buat selama ni? Barulah boleh tunding jari kat org lain!

      Delete
    2. Ko tu yg pekak dan tak faham isu.. Isu ni bari ditimbulkan. Kerajaan batu dilontarkan isu ini. Selama ini kerajaan ada biarkan ke??

      Isu arak krjn umno bn bantah puak ko tk sokong pun..malah support kafir lg.. Aku nk tnya, apa prinsip hidup ko sokong itu ini? Politik bebal PH ni ko rasa waras ke biol? Nk tegak Islam konsisten lah bkn pilih sedap bulu!

      Delete
    3. Mekcy bapok...

      Ini kes terpencil...hal di Pulau Pinang, bukan satu Malaysia.
      Apa pembelaan yg wakil orang Melayu/Islam, PKR di Panang buat selama ini?

      Kecek kemaing latae...tapi bodoh supor natae...

      Delete
    4. Ehhh babi! Kat mana dan negeri mana yg anjurkan arak lahanat? Parti lahanat kau tu konsisten ke? Sokong penyangak dqn pembohong tu konsisten ke babi? Anak babi nak mampos!

      Delete
    5. Angin aku dgn puok puok babi ni!

      Delete
    6. kik kik kik...
      Mekcy meghoyae meghabae...
      Supor bapok gatar lubae..

      Delete
  55. LGE tahu yng PH kini sdg hadapi tekanan
    Parti chavenis DAP, Melayu tak berkenan
    Maka si tokong mula le mengatur lakonan
    Sokongan pakai tudung dia punya mainan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  56. Orng2 Melayu tak akan tertipu dgn mudah
    LGE pertahan pakaii tudung, apa ke jadah
    Mlm ini utk hamba, mlm yang paling indah
    Mas begitu mesra, mari berpantun madah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  57. Saja ler nak tanya...

    Wanita2 Islam yg kerja hotel di P.Pinang dulunya tak dibenar pakai tudung. Mungkin ini dah diperkenan oleh kerajaan P.Pinang termasuk Nek Jijah kipas sendiri...

    Apa yg orang Melayu/Islam PKR buat? Kenapa tak berani buat bantahan, ambil lawyer mcm skrg ini? Heh he... takut dgn DAP ya?

    Kini kerajaan P.Pinang dah sedar, orang2 Melayu/Islam membenci DAP...

    Maka bermulalah drama tahun ini...LGE sbg hero org2 Islam, tampil dgn gagah pertahan hak wanita2 Islam pekerja hotel pakai tudung...kenapa tidak Kak Jijah kipas sendiri, yg bertudung tu..? Heh he...dah terjawap kat atas tu...

    Namun, orang2 Melayu cerdik...mereka tidak mudah terperangkap dgn sandiwara murahan ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaa.. bapok kengkang dok bniaga kat chow kit tu ..ku nan x cakap apa pun!

      Delete
    2. Bapok tu nak ku nan rupanya..
      Kihkih

      Delete
    3. Gapo Mekcy bapok dok jawak 2323 hok atah nih...
      Yo teghuh lopak gi jawak 2333 hok bawoh nuh..

      Kalu kawae ghoyat demo bengak bingar, demo maghoh pulok Mekcy..

      Delete
  58. Jd macai dapig mcm buden kutyy mudah je kje.. 24 jam buat kebencian.. Sokong kafir dan penyangak..kebenaran bukan prinsip. Jnji dedak!

    Mati nnt xtau le pe ko nk defend. Jd admin blog mcm ni.. Fikir samalah hidup Akhirat.. Bekalan jenis apa ko nk bawak hari2 ko tadbir blog kebencian mcm ni?

    Semua benda ko spin, ko putar ko hasut.. Macai ko seronok bkn main..at the end apa hasilnya?? Didunia pn tkkn menang bg golongn yg hidup ats dasar kebencian, menipu.

    Sedarlah dakyah musuh2 Islam bkn shj dr kafir tp dr sesama Islam spn blog buden ni. Kje putar belit n membela puak kafir harbi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah kerana kita x nak bersubahat dgn pembohong, penyeleweng duit rakyat, dan penzalim yg mengenakan cukai keatas org2 miskin maka kita secara otomatik menyokong kafir? Pakai otak boleh tak?

      Delete
    2. Mekcy bapok bengak bingar bongok bangae...

      Delete
  59. Kapir mau tegak Islam, boleh ker percaya
    Umat Melayu Islam, jangan lah terpedaya
    Mas kembali jumpa abg bawa siar cahaya
    Utk PhD mu, abg doakan selamat berjaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok wak kojola kengkang!!!
      4 kupang boleh ka?
      Hisap rokok saja..belakang tak mau.

      Delete
  60. Ketua Pegawai Eksekutif MAH- YAP LIP SENG. MALAYSIA ASSOCIATION HOTEL

    "Urusan dan pengurusan pakaian kakitangan adalah hak pengurusan hotel itu.."

    So celah mana nk salahkan kerajaan hotel milik cina2 Dapig..majoriti.. Cerdik jg game dapig nk alih CEC ke3 yg kekal menipu dan tak tunjukkan senarai penuh nama perwakilan seluruh negara..

    Isu nk alih betapa totok rasisnya DAPIg pd hari ini berdasarkan keputusan CEC..

    Muka2 totok anti Islam ini nk harap bela kita?? Weii bodoh sgt kenapa macai madeyy oii??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro 2350...tokong dah terdesak...kena pandai2 berlakon ler...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...