Thursday 23 November 2017

BAGAIMANA NAJIB NAK PERTAHAN HADI DARIPADA DAKWAAN ARAB SAUDI?


Walaupun agak terlewat, tetapi sebagai rakan baik, Hadi Awang tetap menunaikan tanggungjawabnya dengan tidak ketinggalan turut membela Najib Razak daripada serangan Tun Mahathir Mohamad berkaitan isu keturunan lanun Bugis yang masih berlarutan sehingga kini.

Cara pembelaan Hadi terhadap Najib pula bukanlah main-main, malah mengaitkan tuduhan seperti itu sebagai mencerminkan pemikiran orientalis Barat, walaupun beliau juga pernah menuduh orang lain sebagai kafir, taghut, politik suku agama suku dan macam-macam lagi.
Nampaknya demi untuk menunjukkan pembelaannya terhadap Najib, Hadi sanggup menelan perlakuan dan tingkah lakunya yang lama dahulu, meskipun perkara itu masih lagi diingati oleh kebanyakan orang.

Tentulah hanya kerana nak menunjukkan pembelaan kepada kawan baik sendiri, maka Hadi sanggup berbuat sampai begitu sekali.

Tetapi, dalam masa yang sama, Hadi dan kumpulan ulama yang dianggotainya telah dituduh oleh Arab Saudi terlibat dalam keganasan antarabangsa.

Dalam hal ini, Arab Saudi dan Raja Salman adalah kawan baik Najib. Bahkan Najib telah memberikan tanah seluas 16 hektar di Putrajaya untuk penubuhan  Pusat Keamanan Antarabangsa Raja Salman.

Diberitakan juga, Putera Mahkota Arab Saudi, Mohamad Salman akan melawat negara ini tahun depan untuk  merasmikan tapak bangunan Pusat Keamanan Raja Salman tersebut.

Bagaimana tapak pusat itu mahu dirasmikan dan seterusnya beroperasi dengan baik dan cemerlang sedangkan individu yang dikaitkan dengan keganasan oleh Arab Saudi sendiri turut berada di Malaysia?
Adakah Hadi akan disiasat oleh PDRM demi untuk Najib menunjukkan kepada Arab Saudi dan Raja Salman bahawa Malaysia juga serius menangani keganasan?

Jika tidak berbuat apa-apa terhadap Hadi, tidakkah Raja Salman nanti akan berkecil hati?

Bagaimana pula pembelaan Najib kepada Hadi, walhal kawan baiknya itu telah lebih dulu membelanya berhubung isu lanun Bugis?

Apa pilihan Najib? (ShahbudinHusin 23/11/2017)

214 comments:

  1. SAYA PINGAT EMAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pingat emas anda ditarik balik! Anda didapati menggunakan bahan terlarang!

      Delete
    2. bahan terlarang yang dibolehkan adalah C4.cuma dimalaysia sajalah lain negeri tak tahu lah....hehehe

      Delete
    3. Cuba tukar kod baru -
      ISU HADI AWANG & PAS #SAYA DAPAT 90JUTA!

      ISU NAJIB & 1MDB #SAYA DAPAT 2.6B

      ISU ROSMAH MANSOR #SAYA DAPAT PERMATA PINK

      ISU RAKYAT #SAYA BAYAR GST

      Jika setuju sayalah yang first.

      SAYA DAPAT 90JUTA!
      Kahkahkah!

      Delete
    4. Beberapa orang anak muda mendapati tidak semestinya mereka perlu menutupi pertanyaan mereka kepada pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Dr Mahathir Mohamad malam ini agar soalan mereka terlihat lebih manis atau berbunyi lebih sopan.

      Antara soalan yang ditanyakan kepada beliau dalam sesi dialog town hall bersama anak muda di Petaling Jaya ialah jika beliau masih berpegang dengan dakwaan beliau bahawa ketua umum HARAPAN Datuk Seri Anwar Ibrahim telah 'melancapkan lelaki lain'.

      Bagaimanapun beliau tidak menjawab soalan itu secara langsung.

      Mahathir memberitahu hadirin pihak polis telah menyerahkan laporan tentang salah laku Anwar kepada beliau tiga tahun sebelum bekas perdana menteri itu ditahan.

      Malahan pada ketika itu, kata Mahathir beliau masih tidak percaya dakwaan tersebut.

      Surat kakak Azmin, laporan polis

      "Saya fikir polis cuba untuk menjejaskan beliau. Beliau timbalan saya, saya tidak arahkan polis untuk ambil tindakan.

      "Tetapi kemudian saya mendapat surat dari adik perempuan (Datuk Seri) Azmin Ali (timbalan presiden PKR) yang saya tidak endahkan tetapi polis memberikan laporan teliti," kata Mahathir.

      Malahan pada ketika itu, kata Mahathir beliau masih tidak percaya dakwaan tersebut.

      "Saya mahu mewawancara orang-orang tersebut dan mereka bersetuju bahawa perkara itu berlaku.

      "Selepas itu saya bertanya apa yang kita semua perlu buat. Parti memutuskan bahawa beliau tidak lagi layak berada di dalam parti atau selaku timbalan perdana menteri.

      Seteru dua dekad, Mahathir dan Anwar berdamai

      "Tetapi melangkaui tindakan polis ketika itu, saya tidak terlibat dalam tindakan polis tetapi mestilah kamu tidak percaya," kata Mahathir.

      Mahathir pada September 1998 berkata pihak berkaitan dalam hal itu telah datang memberitahu beliau apa yang terjadi di antara Anwar dan mereka.

      Mahathir kemudiannya menjelaskan beberapa perlakuan seks di luar tabie yang didakwa dilakukan Anwar.

      Memberitahu sidang akhbar selepas itu, Mahathir berkata seorang lelaki memaklumkan kepada beliau bahawa Anwar bukan sahaja meliwat tetapi 'melancapi' dia.

      "Saya tidak dapat terima seorang lelaki peliwat akan menjadi pemimpin negara ini," kata Mahathir menjelaskan kisah lama itu.

      Walaupun berseteru selama hampir dua dekad selepas pemecatan Anwar sebagai timbalan perdana menteri yang kemudiannya didakwa meliwat dan menyalahgunakan kuasa, kedua-dua Mahathir dan Anwar telahpun berdamai pada September tahun lalu.

      Kedua-duanya kini pemimpin utama Pakatan Harapan.

      Delete
    5. Lanun bugis bahasa tercela. Biawak dan butir tahi bahasa indah.

      Apa kata kita panggil Hadi Awang ni dgn Tuan Guru Butir Taik. Kan lebih beradab dgn bahasa ulamak gitu. Alhamdulillah.

      Delete



    6. Dengan Kepala Bapak Kau Hadi tak maki hamun pula.

      Kalau maki hamun mesti masuk TV. Najib pun kaki maki hamun jugak.



      LIVE MAKI HAMUN DAN MENCARUT PRESIDEN UMNO VS PRESIDEN PAS.

      Anjing salak bukit Bangsat Barua Haramjadah Anal Butir Tahik Bangang.....

      Meletop TV woooooo!!!!!!

      Delete
    7. He...He...He...Bang Non Nuat...Melancapkan kepala bana Mamak Matdey....laaaa...patut ler orang tua Matdey tu...marah...

      Delete

    8. Kemurungan penyebab sakit mental. Kleptokrasi berpunca daripada penyakit psikologi

      - kleptomaniac -

      sakit mental yang menyebabkan pesakit mencuri tanpa sebab dan keperluan. Hanya untuk memenuhi kehendak dan kepuasan mencuri.

      Nasib baik..Pesakit mental kleptomaniac boleh pulih jika ada penasihat seperti Hadi Awang.

      Tapi caranya sangat brutal - pesakit mental akan curi undi daripada parti Hadi Awang untuk diri sendiri.

      Delete
    9. He...He...He...tak lama lagi si Mamak Matdey tu SAKIT MENTAL lah tu....sekarang pun dah nampak tanda2 awal....

      Delete
    10. Kihkihkih wak kojala bapok jadi ayam tua di lorong chow kit..
      Kokookoookkk..Auww

      Delete
    11. Tak pernah lagi dalam sejarah kepimpinan Kerajaan Negeri Selangor disaman oleh sebuah syarikat yang sebelum ini berkhidmat kepada negeri itu kecuali pada zaman PKR memerintah.

      Dari satu sudut, itu membuktikan kejayaan PKR dalam mentadbir urus sebuah negeri dengan baik sehingga tahap difailkan saman terhadap kepimpinan negeri tersebut secara terbuka.

      Tak kira la siapa pun yang memegang kuasa pada ketika ini di Selangor sama ada Azmin atau pun Khalid Ibrahim sebelum ini, tapi apa yang jelas, kedua - duanya merupakan pemimpin PKR.

      Dalam satu kenyataan, Si Khalid Ibrahim tu mendakwa bahawa bersedia untuk menghadapi saman berkenaan kerana proses pengambilalihan itu berlaku semasa beliau memegang jawatan menteri besar.
      “Tidak, saya tidak (takut). Itu hak dia untuk saman, tapi saya jalankan tugas untuk kebaikan rakyat Selangor. Jadi maknanya dia nak harga lebih sajalah,” katanya.
      Puncak Niaga hari ini mengemukakan saman menuntut ganti rugi, faedah ganti rugi dan perbezaan kos antara penilaian PNSB Water Sdn Bhd (dahulu dikenali sebagai Puncak Niaga (M) Sdn Bhd dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) pada RM2.08 bilion hingga RM2.35 bilion dan pertimbangan pembelian sebenar pada RM1.55 bilion di bawah perjanjian pembelian saham bertarikh 11 November 2014 antara Puncak Niaga dan Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd.

      Selain Khalid yang menjadi MB Selangor sebelum ini dikenakan tindakan tersebut, Si Menteri Besar Selangor yang sedia ada, Si Azmin Ali serta Rejim Pakatan juga turut dipertanggungjakan.

      Puncak Niaga mendakwa dalam proses pengambilalihan itu, Azmin selaku Menteri Besar kini dan Khalid sebagai bekas menteri besar telah menyalahgunakan kuasa mereka, dengan memaksa kerajaan pusat menggunakan Akta Industri Perkhidmatan Air.

      Syarikat konsesi air itu juga menerusi kenyataan dalam Bursa Malaysia semalam mendakwa kerajaan negeri ‘bertanggungjawab di atas tindakan Khalid dan Azmin’. Pengurusan kes itu telah ditetapkan pada 28 November ini di Mahkamah Tinggi Shah Alam.

      Apa yang jelas, ketidak-cekapan kedua - dua pemimpin PKR itu membuktikan bahawa parti itu tidak layak untuk memerintah. Sedangkan nak menguruskan sebuah negeri pun PKR tak mampu, inikan pulak diorang ada hati nak merampas Putrajaya. Alamat memang jahanam la jawabnya!!!

      Delete
    12. Untuk mendapatkan topup hanya perlu pekik, "Kamilah Kingmaker!" yang membuatkan Cash is King akur.

      Delete
    13. Tuan budin


      Hadi juga kata..


      Iran iraq lebih baik dari saudee


      Hadi kata


      Syiah lebih baik dari wahabee gilababee


      Takbiiiiiir

      Aluuuuuakbar

      Delete
    14. Wakil rakyat PKR yang dilarang daripada menyampaikan bantuan kewangan kepada mangsa banjir, membidas kerajaan negeri Pulau Pinang yang diterajui DAP dan berikrar untuk terus membantu penduduk di kawasannya.



      ADUN Kebun Bunga, Cheah Kah Peng mendakwa bahawa tindakan itu bertujuan menghukum pengundi beliau.

      "Ketika saat genting ini, saya terkejut apabila dilarang membantu rakyat melalui tindakan yang tidak praktikal dan tidak berperikemanusiaan ini.

      "Saya tidak fikir mana-mana kerajaan yang waras dan logik akan melarang wakil yang dipilih secara demokratik daripada membantu rakyat.
      "Saya tidak tahu idea siapa ini yang melarang kami daripada membantu mereka," kata Cheah kepada pemberita di pusat khidmatnya.

      Diminta penjelasan, Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata keputusan itu susulan "perubahan prosedur dalaman".

      Lim berkata beliau dan ADUN Pulau Tikus, Yap Soo Huey akan mengendalikan tugas itu agar pendaftaran mangsa dapat diselesaikan dalam masa 10 hari.

      "Perubahan prosedur dalaman diperlukan untuk memastikan semua mangsa banjir dapat didaftarkan secara komprehensif.

      "Tumpuannya adalah untuk membantu mangsa-mangsa banjir dan perubahan dalaman adalah penting untuk memastikan mereka mendapat manfaat daripada program RM105 juta Pulau Pinang Bangkit Kembali," katanya.

      Walau bagaimanapun, Cheah berkata beliau akan terus membantu pengundinya yang memerlukan bantuan untuk mendaftar bagi mendapatkan dana RM700 bagi setiap keluarga.
      Wakil PKR itu tidak melihat tindakannya sebagai menentang pihak berkuasa negeri dan berpendapat bahawa keputusan untuk melarangnya adalah "tidak sah dan tidak berasas".

      "Ia adalah satu alasan yang buruk, bukan alasan, bahkan mereka tidak memberi saya penjelasan," katanya.

      Delete
  2. Memang muka pengganas pun tidak syak lagi,,,lol

    ReplyDelete
    Replies

    1. Muka Hadi Awang kemurungan sebab AMANAH dah sambut hari lahir ke 2 dan terus maju.

      Pas pula makin malap dan makin mundur. Tiada lagi isu rakyat yang dibawa sebab berkecuali.

      Delete




    2. Hadi kesedihan parti Pas kini sendirian.

      Umno pun tak sudi lagi jumpa.

      Tapi setiap hari Najib call tanya kabar.

      Hello Kepala Bapak kau Khaddam?


      Delete
    3. Parti Mat sabun tu....pi jalan dah...main buih sabun jer lah ....dah ler perut boroi...terhegeh2 pulak....Amanah taik Kucing....puihh!!!

      Delete

    4. Hahaha...kan betul AMANAH penyebab Hadi kemurungan memonteng je kerja Presiden.

      Kalau tak betul mesti buat tak tahu je. Macam kes 90 juta. Kelam kabut saman dah tak bley gostan.

      Kes betul Najib rasuah Lebai. La ni Najib gelabah contact Shafiee Abdullah lawyer 9.5juta.

      Clare ketawa je sambil lambai tangan -

      See you in court Mr Prime Minister!

      Delete
    5. He...He...He...percaya bebeno kat si Clare BETINO Jalang tu...
      Nuar Al Juburi kata...See i punyer kote!!!!

      Delete

    6. Najib sakit mental nak kena seret masuk court.

      Tak kesian ke Hadi Awang? Najib dah tak pernah kena panggil jadi saksi.

      Terkencing kena sergah dengan lawyer Najib. Pakai pampers Najib. Hancing nanti susah.

      Delete
    7. Semak balik Amanat hady tahun 1981 semuanya berbau suruh buat huru hara dan mengganas

      Delete
    8. KOTA BHARU: Anak lelaki Naib Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Husam Musa, didakwa di Mahkamah Majistret semalam, atas tuduhan memiliki dadah jenis methamphetamine seberat 20 gram.
      Ahmad Syafi Husam, 29, mengaku tidak bersalah atas tuduhan itu di hadapan Majistret Kamarul Hasyime Rosli.
      Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu di tepi sebuah rumah beralamat 409, Jalan Pasir Mas-Salor, Kampung Jelutong, Kota Bharu, pada jam 3.30 petang, 18 November lalu.
      Dia didakwa mengikut Seksyen 12 (2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 39 A (1) akta sama, yang membawa hukuman penjara maksimum lima tahun dan sembilan sebatan.
      Bagaimanapun, Husam yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor, tidak hadir di mahkamah hari ini. Malu? Tiada seorang pun pemimpin AMANAH , BERSATU apalagi DAP datang memberi sokongan Moral. Semua menjauhkan diri.
      Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Muhamad Shahirun Azri Mohd Nordin menawarkan wang jaminan sebanyak RM15,000.
      Bagaimanapun, tertuduh yang diwakili lima peguam yang diketuai Firdaus Mohd Yusof memohon mahkamah mengurangkan wang jaminan sebanyak RM8,000.
      Katanya, anak guamnya yang juga anak sulung daripada tujuh beradik itu akan memberi kerjasama kepada mahkamah sepanjang kes perbicaraan dijalankan.
      Mahkamah kemudian membenarkan jaminan RM10,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 14 Januari ini sebagai tarikh sebutan semula kes – BH

      Delete
    9. Pas secara x rasmi hanya
      ada 11 mp.tiga mp pas jadi
      harum manis iaitu kubang
      kerian,pasir putih dan pokok
      sena.mp marang adyik ponteng
      sidang parlimen.lepas p/raya
      ke 14 mungkin hanya tinggal
      10 terkonteng dalam parlimen.
      zaman pas dah berlalu.

      Delete
    10. Penghinaan terhadap Islam dengan mengambil mudah kepada syiar Islam makin menjadi-jadi di negara kita kerana sikap orang Islam sendiri yang suka berselisih sesama sendiri.

      Delete
  3. sudah sudah lah dengan cerita Bugis nie...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Cerita Najib Lanun Bugis akan jadi kisah dongeng rakyat Malaysia.

      Macam Dongeng Pak Pandir dan Pak Kaduk. Ini namanya Pak Bugis.

      Delete
    2. Selepas PRU13, parti Melayulah paling banyak pecahnya. Dari PAS lahir PAN. Dari UMNO lahir PPBM dan WARISAN. Ketika wujudnya Pakatan Rakyat, sekurang-kurangnya Melayu berada dalam dua blok sahaja, iaitu blok kerajaan/BN dan blok pembangkang/PR. Melayu lebih mudah membuat keputusan sama ada untuk bersama BN atau melihat perubahan melalui PR. Untuk PRU14 yang bakal tiba, ke mana dan bagaimana nasib Melayu yang bertongkat kata ‘tak akan Melayu hilang di dunia’?



      Dalam menghadapi PRU14, Melayu perlu berfikir lebih panjang dan mendalam. Pilihannya sama ada mengekalkan kebobrokan BN yang sedia ada, memperjudikan nasib kepada dasar baru yang ditentukan oleh DAP atau memilih untuk sejahtera bersama Islam. Seperti kata Mursyidul Am PAS, Ustaz Hashim Jasin, pilihlah antara kerajaan hidayah atau kerajaan jibayah.

      Kerajaan jibayah adalah kerajaan yang mementingkan urusan dunia yang bercorak material sahaja. Manakala kerajaan hidayah adalah kerajaan yang selari dengan doa selepas solat yang bermaksud, “Wahai tuhan kami, kurniakanlah kepada kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan jauhkan kami daripada api neraka.”

      Dua parti teras terbesar Melayu, UMNO dan PAS masing-masing dengan nisabah sokongan 51:39. Manakala 10 bahagian lagi berada bersama PH. Bagaimana pola sokongan Melayu untuk PRU14 nanti? Di atas kertas, dijangkakan antara 10 - 15% pengundi Melayu UMNO akan beralih kepada PAS atas beberapa faktor. Antaranya, kehilangan kepercayaan terhadap kepimpinan Najib, kos sara hidup dan imej PAS dengan BPMS serta lerainya persepsi ‘PAS tunggangan DAP’.

      Manakala 10 - 15% pula akan bersama PPBM/PH dan WARISAN. Bermakna UMNO dijangka kehilangan undi Melayu sebanyak 20 - 30%. Ini amat mengancam survival UMNO/BN. Inilah justifikasi penganalisis politik yang menjangkakan tiada pemenang mutlak dalam PRU14 nanti. Lantas PAS menyuarakan kondisinya sebagai kingmaker.

      Persoalannya, bersediakah Melayu mencub nasib berpayung di bawah PH yang didominasi parti chauvanis DAP? Kini pun Melayu boleh lihat bagaimana sikap DAP terhadap Melayu dan Islam. Sebagai indikatornya, tiada seorang Melayu pun diterima untuk mengisi CEC DAP. Manakala sikapnya terhadap Islam sudah terjawab apabila Lim Kit Siang sampai hari ini tidak berani mengotakan janjinya untuk menyaman TGHH yang secara terang-terang menghujahkan DAP anti-Islam.

      Apa agaknya akan terjadi pada kuasa Melayu dan institusi Islam seperti JAKIM , mahkamah syariah dan sebagainya? Kena fikir juga tentang agenda kristianisasi dan Islam liberal yang bernajis dalam kotak fikir Melayu PH. Melayu kena berfikir masak-masak sebelum nasi menjadi bubur. Jangan sudah terhantuk baru terngadah.

      Di penjuru lain, sanggupkah Melayu terus kekal dalam kemelut ekonomi yang ditanggung rakyat dan negara? Sanggupkah Melayu melihat rasuah berleluasa, ketirisan dalam pengurusan pembangunan dan pemimpin yang korup? Sanggupkah Melayu membiarkan ‘9 dragon’ mencatur ekonomi haram dan kuasa? Sanggupkah Melayu membiarkan gejala dadah, zina, buang bayi dan pelbagai jenayah dalam kalangan anak bangsa yang merosakkan segala?

      Manakala di satu penjuru lagi, Melayu yang akan menentukan sama ada PAS/GS menjadi pemenang mutlak atau sebagai kingmaker. PAS ada track record pemerintahan di Kelantan, Terengganu dan Kedah untuk dinilai. Setidak-tidaknya carilah hujah yang cukup tuntas untuk menafikan PAS-lah yang mengangkat daulat Islam sepanjang pemerintahannya.

      Delete
  4. Hadi terroris sejak Amanat Haramjadah lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PADA tengah hari ini, Malaysiakini, menerbitkan berita bertajuk "Hanipa Sekolahkan 'Adik Berhingusnya' Dalam PAS".

      Wah, hebat kan tajuk berita ini...?

      Persoalan ini saya tujukan khas kepada sidang editor Malaysiakini.

      Mengapa portal ini sering bersikap berat sebelah dalam pemberitaan?

      Sehingga ke hari ini, Malaysiakini hanya menyenaraikan nama 6 Ahli Parlimen PAS yang tidak hadir ketika pengundian.

      Di manakah senarai nama 26 Ahli Parlimen Pakatan Harapan yang juga tidak hadir pada malam itu?

      Adakah Malaysiakini takut hendak menyenaraikan nama tokoh besar PH yang tidak hadir;
      1. Ketua Pembangkang, Dato' Seri Dr Wan Azizah (Permatang Pauh)
      2. Ketua Ahli Parlimen DAP, Lim Kit Siang (Gelang Patah)
      3. Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin (Pagoh)
      4. Timbalan Presiden PKR, Dato' Seri Azmin Ali (Gombak)
      5. Pengerusi DAP, Tan Kok Wai (Cheras)
      6. Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar (Lembah Pantai)

      Portal Malaysiakini memang terkenal dalam kepakaran spin dan menipu sama sahaja seperti pemimpin Pakatan Harapan.

      Contohnya; lihat status FB Ahli Parlimen PKR, YB Fuziah dan Ustaz muda PKR yang bertuankan DAP, Wan Ji.

      Mereka menggunakan perkataan "Undian Tolak Kenaikan Harga Barang" dan "Undian Sokong Turunkan Harga Minyak".

      YB PAN Kuala Terengganu yang berdiri di tepi jalan menuju Parlimen pula memegang placard yang tertulis "Keputusan Undi Untuk Menentang Kenaikan Harga Minyak dan Barangan serta Kos Sara Hidup".

      Sebab itu saya sudah cadangkan Pakatan Harapan ditukar namanya kepada "Pakatan Penipu".

      Hal ini kerana sebenarnya Undian Belah Bahagian yang berlangsung pada malam Isnin itu adalah Bajet 2018 Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) bagi peringkat jawatankuasa.

      Mengapa disebar kepada orang awam undian itu berkenaan hal lain?

      Ia dibuat untuk menggambarkan dua Ahli Parlimen PAS yang berkecuali seolah-olah menyokong Kerajaan BN untuk kenaikan harga minyak, barang dan kos sara hidup.

      Bukankah itu menipu namanya?

      Delete
  5. Org baru kira OK no 2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penulis HARAPAN dalam media mereka menyerang PAS kerana 2 MP PAS bertindak berkecuali di dalam undian usul pengundian blok (belah bahagian) RUU Perbekalan KPDNKK. Perbahasan peruntukan kementerian berperingkat yang sudah berlangsung sejak 14/11/17 hingga 28/11/17.


      Mereka menyebar luas kononnya berkenaan kos sara hidup dan kenaikan harga barang. Mereka juga membuat fitnah kononnya dengan berkecualinya 2 MP ini maka PAS setuju bahawa rakyat sekarang sedang bermewah dan tidak di bebani oleh kemelesetan ekonomi. Ini fitnah sangat jahat terhadap PAS.
      Undian belah bahagi ini berlaku apaaila G Manivannan (PKR-Kapar) bangun sebaik sahaja Menteri KPDNKK Datuk Seri Hamzah Zainudin menggulung perbahasan RUU Perbekalan peringkat jawatankuasa bagi kementeriannya.

      Manivannan telah mencadangkan supaya undi belah bahagian diadakan untuk menentukan sokongan terhadap RUU Perbekalan tersebut dan cadangan itu kemudian diterima oleh Timbalan Speaker Datuk Seri Ronald Kiandee.

      Semasa bahas RUU Kementerian Kerjaraya, HARAPAN tak minta pengundian blok? Adakah mereka setuju dengan tol yang ada serata tempat di negara kita?

      Ini dipanggil manipulasi isu. Tak hairanlah untuk menutup 26 MP yang tak hadir, cybertropper HARAPAN diarah untuk menyerang PAS. Malangnya surat sebaran ini terlepas di media sosial. Mana cybertropper nak letak muka. Cybertropper cap ayam!!

      Lama tak dengar kenyataan Khalid Samad, Bila Khalid keluar suara memang melucukan. Dia kata 26 MP tak hadir tu strategi, takut BN tahu nak buat pengundian blok. Orang biasa cakap menipu, dia akan menipu walaupun penipuan menunjukkan dia ni tak cerdik.

      Marzuki Abd Rahman ada menulis antara tokoh besar PH yang tidak hadir masa pengundian Bajet untuk Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) beroperasi bagi tahun 2018 ialah

      1. Ketua Pembangkang, Dato' Seri Dr Wan Azizah (Permatang Pauh)
      2. Ketua Ahli Parlimen DAP, Lim Kit Siang (Gelang Patah)
      3. Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin (Pagoh)
      4. Timbalan Presiden PKR, Dato' Seri Azmin Ali (Gombak)
      5. Pengerusi DAP, Tan Kok Wai (Cheras)
      6. Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar (Lembah Pantai)

      INI STRATEGI YANG SANGAT BERKESAN UNTUK KABUR BN KATA KHALID SAMAD... jangan gelak.

      Antara isi kandungan Bajet KPDNKK yang hendak diluluskan yang berjumlah RM1.43 billion adalah untuk melaksanakan program;

      - pembangunan perdagangan dalam negeri
      - pembangunan koperasi
      - pendayaupayaan pengguna
      - kecemerlangan organisasi

      Ini bukan undian berkenaan usul untuk kenaikan kos sara hidup dan harga petrol seperti yang di FITNAH oleh puak parti Islam baru AMANAH (PAN) dan HARAPAN.

      Delete
    2. Cash is the king kena pertahan diri instead dari di maki hamun oleh king makerdan mengeluarkan amanat baru untuk melendeh ke puak lain mmg gatal geng lebai takda pulak geng najib sekali boleh menyanyah kopipes maki hamun carut bagai
      Ketua kencing mcm kelawar
      Anak buah perangai vampire
      Quote kawan arini

      Delete
    3. Mantan Pengarah Strategi PKR Johor, Nor Azman Hashim, memutuskan untuk menyertai PAS setelah yakin dengan dasar Islam yang menjadi asas perjuangan PAS berbanding parti-parti lain tidak mengambil Islam sebagai dasar parti.

      Beliau yang juga mantan Naib Ketua Angkatan Muda Johor dan menyertai parti itu pada tahun 2007 telah menyerahkan borang menyertai PAS kepada Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Nasharuddin Hassan Tantawi.

      Penyerahan borang tersebut dilakukan sempena majlis ceramah Program Jelajah Gerakan Sejahtera Islam Peringkat Negeri Johor yang diadakan di Simpang Renggam, dekat sini, 23 September lalu.

      Hadir sama pada majlis ini Pesuruhjaya PAS Johor, Ustaz Abdullah Husin; Ketua Ulamak PAS Johor, Ustaz Azli Sham Azhar; Ketua Muslimat PAS Johor, Atiah Ahmad dan Yang DiPertua PAS Kawasan Simpang Renggam, Ustaz Alias Isnin.

      Delete
  6. Alamak Xdpt emas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naib Presiden Amanah, Datuk Husam Musa hari ini menyatakan solidariti bersama Datuk Nozula Mat Diah, selepas Adun Barisan Nasional (BN) itu diusir keluar dari Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan.

      Ia selepas Speaker, Datuk Abdullah Ya’kub cuba menghalang Nozula, yang juga ketua pembangkang negeri, daripada membahaskan Bajet 2018 dibentangkan Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob Isnin lepas, dengan alasan sudah sampai masa untuk sesi penggulungan.

      “Sidang DUN Kelantan ditamat awal untuk persiapan kiamat petang ini?” sindir Husam yang juga Adun Salor.

      “Apa salahnya YB Paloh dibenarkan berucap, paling lama setengah jam. Sidang ditarik sampai petang, lalu ditangguhkan? Penat sangatkah Speaker dengan tambahan setengah jam lagi masa bersidang?”

      Husam berkata DUN Kelantan yang dikuasai PAS itu selalu “terkejar-kejar untuk bersurai”.

      “Apa yang menyebabkan kerajaan Kelantan terburu-buru tak menentu?” tanya beliau.

      Husam membandingkan tempoh masa pendek diperuntukkan DUN Kelantan membincangkan bajet dengan DUN Pahang yang bersidang sehingga 7 hari.

      “Mengapa Kelantan mesti hanya 2 hari? Dari 3 hari, petangnya tidak ada sidang, masa sebenar bersidang kurang dari 3 hari. Saya yakin sidang akan ditangguhkan tengah hari ini. Petang tak ada lagi sidang.”

      Sambil menyatakan solidariti bersama pembangkang negeri, Husam berkata akan turut memboikot penggulungan perbahasan oleh kerajaan.

      Selepas Nozula ditemani keluar dewan, 4 Adun BN, Mat Razi Mat Ail (Pengkalan Kubor), Datuk Ramzi Ab Rahman (Dabong), Ab Aziz Yusoff (Galas) dan Zulkifle Ali (Selising) turut bertindak keluar sebagai tanda solidariti.

      Delete
  7. (0000000((>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    LIDAH SAMURAI

    Jodoh/rakan akan ditemukan tuhan
    pada sifat yang sama!!!!!
    pasti ada tarikan
    pasti akan bekerjasama
    demi menyuburkan jenis-jenis sifat tersebut

    ReplyDelete
    Replies
    1. formula roh kemanusian:

      X2 + X2 =2X4

      2X4=Molikul yang memudaratkan rakyat

      Delete
    2. JANGANLAH KECEWAKAN KAMI, KAK ROS!!!

      Delete
    3. Jangan kecewakan kami kak ros
      Kak ros boleh dikecewakan kami kerana tidak menyokong kepala bapak next ge14 nnti

      UNDI PAKATAN
      SATU HARAPAN
      SATU KEADILAN
      UNTUK RAKYAT
      DARI RAKYAT

      Delete
    4. DAP telah melarang wakil rakyat parti mereka menyertai program akur janji mengisytiharkan harta yang dianjurkan pusat kajian INVOKE kelolaan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli, lapor sumber dalaman parti berkenaan.

      Sumber dalaman itu memberitahu The Star bahawa arahan tersebut dikeluarkan DAP menerusi sebuah memo yang diedarkan kepada semua wakil rakyat DAP menerusi aplikasi Whatsapp secara tertutup.

      “Memo itu menyebut ‘aku janji (mengisytiharkan harta) akan mendatangkan kesusahan kepada parti’ terutama ketika pilihan raya semakin tiba,” ujar sumber berkenaan.

      Pegawai parti yang tidak mahu namanya disiarkan, berkata mesej itu disebarkan dalam sembang kumpulan WhatsApp tertutup yang dipanggil “Ahli Parlimen DAP”, yang terdiri daripada semua ahli Parlimen parti berkenaan.

      Ketua Ahli Parlimen DAP adalah Lim Kit Siang.

      “Dalam perbincangan tertutup itu, kebanyakan Ahli Parlimen DAP bersetuju bahawa mereka hanya bersedia melakukannya (mengisytiharkan aset) sebaik sahaja mereka membentuk kerajaan yang akan datang,” kata pegawai itu.

      Bagaimanapun, pegawai itu mendakwa terdapat pertembungan pendapat antara beberapa Ahli Parlimen, di mana sembilan daripada mereka mahu menandatangani borang pengisytiharan aset sementara yang lain menentang.

      Naib Presiden DAP Teresa Kok berkata dia tidak pernah dihubungi INVOKE untuk menandatangani ikrar akuan aset tersebut.

      Beliau juga turut menafikan terdapat sebarang arahan yang dikeluarkan parti dalam kumpulan WhatsApp tertutup itu.

      Minggu lalu, Rafizi mencadangkan agar wakil rakyat Pakatan Harapan mengisytiharkan harta bersama INVOKE menjelang PRU14 di samping berikrar taat setia bersama Pakatan Harapan sekiranya menang pilihan raya.

      Bagaimanapun Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad menegaskan cadangan tersebut merupakan idea INVOKE, bukannya Pakatan Harapan.

      Ujarnya Majlis Presiden Pakatan Harapan belum membuat sebarang keputusan untuk mengisytiharkan harta sepertimana dicadangkan oleh Rafizi.

      “Dia yang buat pengisytiharan. Kita tidak tahu apa-apa. Kita ada strategi kita sendiri dan akan ikut keputusan akhir yang akan dibuat Majlis Presiden,” kata Mahathir.

      Delete

  8. KUIS dilabel pengganas mesti pasal Hadi Awang pergi persidangan Syiah di Iran masa Alleppo Syria kena serang.

    Pedajal sungguh Hadi Awang. Qardhawi dah mengamuk hari tu, dia buat dunno je. Kalau Hadi Awang letak jawatan, sah KUIS tak kena cop pengganas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tindakan Arab Saudi dan 3 negara lain menyenaraikan Kesatuan Ulama Muslimin Sedunia (IUMS) sebagai terlibat dalam keganasan adalah isu politik negara Teluk, kata seorang pemimpin kanan PAS.
      Datuk Khairuddin Aman Razali, yang juga ketua penerangan Dewan Ulamak PAS, berkata kenyataan yang dikeluarkan Arab Saudi, Mesir, Emiriah Arab Bersatu dan Bahrain itu kerana tidak sebulu dengan Qatar yang menjadi tuan rumah IUMS, organisasi yang antara pemimpinnya ialah Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
      “Ini isu politik negara Arab, bukan masalah kesatuan ulama itu sendiri,” katanya kepada FMT.
      IUMS diasaskan pada 2004 oleh ulama terkenal berpangkalan Qatar, Yusuf al-Qaradawi.
      Pada Jun, Arab Saudi dan beberapa konconya di negara Teluk memutuskan hubungan dengan Qatar, kerana tidak puas hati sokongan negara kecil itu terhadap pemimpin Ikhwanul Muslimun, di samping dilihat mesra dengan Iran, musuh utama Arab Saudi di rantau itu.
      Susulan itu, pakatan itu mengeluarkan senarai negara, pertubuhan dan individu yang kononnya terlibat dengan keganasan.
      Selain IUMS yang ditambah dalam ke dalam senarai tersebut, mereka turut menamakan Majlis Islam Antarabangsa atau Massaa, di samping 11 individu lain.
      “Kedua-dua entiti itu adalah organisasi pengganas yang mahu mempromosikan keganasan dengan mengeksploit wacana Islam sebagai alasan menutup bantuan kepada aktiviti pengganas,” kata kenyataan 4 negara itu dipetik Arab News.

      Delete


  9. Tak susah nak putuskan..

    Raja Salman... 2.6 billion.

    Hadi Caiman... - 90 million.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkasa menentang sekeras-kerasnya termasuk akan mengisytiharkan “perang” jika kerajaan mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC).
      Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, kerajaan perlu menolak pengiktirafan UEC kerana ia bertentangan Dasar Pendidikan Kebangsaan yang terkandung dalam Akta Pendidikan 1996 dan Perkara 152 (1) Perlembagaan.
      “Jangan ada parti-parti politik kecoh dan bising, jika UEC tidak diiktiraf kerajaan Malaysia.
      “Menjelang pilihan raya umum, banyak buat tuntutan demi undi. Kita semua tidak boleh tolak ansur,” katanya ketika berucap pada Persidangan Agung Tahunan ke-8 Perkasa di Stadium Taman Tasik Titiwangsa.
      Pada 8 Februari lalu, Pengerusi Persatuan Gabungan Jawatankuasa Sekolah Cina (Dong Zong), Datuk Vincent Lau Lee Ming menafikan silibus subjek Sejarah diambil dari China dan Taiwan.
      Beliau berkata, pihaknya bersedia berbincang dengan Kementerian Pendidikan mengenai keputusan mewajibkan pelajar lulus subjek Sejarah bagi UEC.
      Ia selepas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dilaporkan akan meminta menteri pendidikan menjalankan kajian mendalam berhubung pengiktirafan UEC, pada 4 Februari lalu.

      Delete
  10. Ana. No 11... Pingat plastik.. Kuikuikui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warkah daripada Budak Berhingus kepada Abang YB Sepang

      1. Terima kasih banyak kepada Abang YB yang begitu bersungguh untuk responbalas terhadap apa yang saya dedahkan berkenaan sandiwara Pakatan Harapan berkenaan undi belah bahagian.

      Tidaklah saya sangka penulisan seorang budak pejabat atau sekadar "budak berhingus" seperti saya ini mendapat perhatian luar biasa Abang YB.
      2. Abang YB memperlekeh saya dengan menggunakan perumpamaan pepatah melayu "bapa borek anak rintik", untuk menggambarkan saya mengikut jejak langkah pemimpin PAS.
      Ya, semestinya saya berhasrat menjadi pewaris perjuangan PAS bukannya DAP apatah lagi PAN.
      Selagimana PAS berada di landasan perjuangan menegakkan Islam, insyaAllah saya tetap teguh bersama bahtera ini walau pelbagai ujian datang melanda.

      3. Adakalanya saya kasihan melihat Abang YB kerana kelihatan seperti dihinggapi penyakit 'gila talak'. Abang YB sudah pun keluar daripada PAS dan menubuhkan PAN setelah kalah dalam pemilihan tahun 2015.
      Sekarang sudah tahun 2017, posting FB Abang YB pada setiap hari bagaikan orang meroyan, tidak sah kalau tidak menghina dan mengutuk PAS, 'parti suci' yang Abang YB gelar.
      Bahkan, nama FB Page Abang YB pun masih menggunakan nama PAS. Abang YB masih rindukan PAS ke.?

      4. Izinkan saya budak berhingus ini menasihati Abang YB agar tidak lupa akan hakikat bahawa Abang YB dapat bergelar Yang Berhormat dan menikmati elaun bulanan Ahli Parlimen yang berjumlah RM 25,000 itu adalah hasil daripada kemenangan kerusi yang ditandingi atas nama Parti Islam Se Malaysia (PAS), parti yang Abang YB hina dan keji sepanjang hari.

      Abang YB juga mungkin sudah terlupa teks Baiah janji setia ketika menjadi calon PAS pada PRU 13 dulu;

      " Wallahi , Wabillahi , Watallahi , bahawa saya (nama calon) yang diamanahkan oleh Parti Islam Se-Malaysia (PAS) untuk bertanding bagi (nama pilihan raya dan kerusi) bersumpah dengan nama Allah, sama ada saya menang atau saya kalah dalam pilihan raya ini, saya tidak akan mengkhianati parti dan perjuangan parti ini.

      "Jika saya mengkhianati parti dan perjuangan parti ini, maka saya akan dilaknati Allah, para malaikat dan sekalian para pelaknat."

      Semoga kita semua ingat asal usul diri kita dan sedar akan tiba masanya kita akan pulang bertemu kembali menghadap Allah Yang Maha Esa.

      Wassalam.

      Daripada,
      'Budak Berhingus Pejabat Parti Suci'

      Delete
    2. Budak berhingus dari Parti suci dalam debu.......!!!! Pieee lah

      Delete
    3. Pada 1 April lalu, Perkasa mengancam mahu menyaman kerajaan jika mengiktiraf UEC.
      Menerusi resolusi sidang meja bulatnya, Perkasa digesa membawa isu UEC ke mahkamah untuk memohon pembatalan sekiranya kerajaan mengiktirafnya atas apa alasan sekalipun, termasuk memenuhi syarat yang ditetapkan Kementerian Pendidikan Tinggi.
      UEC adalah peperiksaan seragam untuk pelajar di 60 sekolah menengah Cina di seluruh negara, dan dikendalikan Dong Zong sejak 1975.
      Sijil itu diiktiraf pelbagai universiti terkemuka di seluruh dunia, termasuk Universiti Harvard, Universiti Oxford, Universiti Cambridge, Universiti Toronto dan Universiti Nasional Singapura (NUS).
      Tetapi di Malaysia, UEC tidak diiktiraf Kementerian Pendidikan Tinggi untuk kemasukan ke universiti awam.
      Di bawah pentadbiran bekas ketua menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem, negeri itu mengiktiraf UEC yang bermakna lepasan UEC boleh mencari pekerjaan dalam sektor awam negeri, memasuki kolej dan universiti milik negeri serta memohon pinjaman pendidikan Yayasan Sarawak.
      Dalam perkembangan lain, Ibrahim mencadangkan kerajaan menggubal Akta Sabotaj Ekonomi bagi menangani isu rasuah dan penyalahgunaan kuasa.
      Beliau menyarankan akta itu menggunakan konsep Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960 bagi mengurangkan proses perundangan panjang dan longgar.
      “Isu melibatkan rasuah ratusan juta, mereka ditangkap, disisat dan dibawa ke mahkamah. Selepas itu, reman, bukti hilang dan bila nak dakwa kita tidak tahu.
      “Cara terbaik guna konsep ISA dan tidak perlu pakai baju Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang hanya riuh di televisyen.
      “Masuk dalam lokap, pasang lampu merah seperti pengalaman dulu dan tanya mana duit kamu simpan. Berapa banyak duit kamu simpan. Berapa banyak kamu lenyapkan duit kerajaan,” katanya.

      Delete
  11. AJK BAHAGIAN PUN TAK KENAL, BAGAIMANA NAK BUAT AGM?
    Sejak sehari dua ini, hangat diperkatakan tentang perihal parti ‘cap bunga’ yang kini berdepan tindakan pengharaman dari Jabatan Perdaftar Pertubuhan (RoS). Khabarnya setelah ahli parti itu mengadu, tembelang busuk di dalam parti itu kian ketara baunya di seluruh negara.

    Salah satu perkara yang terbongkar adalah tentang parti itu yang gagal melaksanakan mesyuarat AGM termasuk di peringkat cawangan. Benar atau tidak, namun itulah antara perkara yang menjadi bahan sindiran sinis dari ramai pengkritik.

    Pada pandangan penulis, kegagalan mengadakan mesyuarat berstruktur parti itu merupakan satu isu yang tidak mengejutkan. Tiada apa yang perlu dihairankan jika perkara itu berlaku. Jika Ketua Bahagian pun tidak kenal AJK Bahagian, tidak aneh jika Cawangan gagal bermesyuarat.

    Penulis ingin kongsikan satu cerita nun dari utara semenanjung negara, tempat lahirnya dua pemimpin utama parti ‘cap bunga’. Mengimbas kembali kenangan lama, nampaknya dia belum pernah belajar dari kegagalan silamnya.

    Dia sebelum ini jarang pulang ke negeri lahirnya kerana bermastautin di ibu negara. Namun bagi membolehkan dia mendapatkan pengalaman memimpin dari bawah, dia terpaksa diberi laluan untuk menjadi Ketua UMNO Bahagian di negeri tersebut.

    Bagaikan ‘rusa masuk kampung’, dia serba kekok. Bahasa utaranya bagai dibuat-buat, pelat ibu negara agak tebal mengatasi loghat negeri kelahirannya. Namun itu boleh diperbaiki sedikit demi sedikit dan akhirnya dia berjaya bergelar Ketua Bahagian atas pengaruh ‘bin’ yang dimilikinya.

    Namun begitu, meskipun dia bergelar Ketua UMNO Bahagian, dia sangat gagal memahami budaya politik di bahagian itu. Mungkin kerana membesar di kota metropolitan dan luar negara, dia ‘lupa’ usul dirinya yang datangnya dari kampung.

    Dia jarang berada di kawasan. Tugas barunya selepas dilantik menjadi Menteri Besar membuatkan dia menjadikannya sebagai alasan untuk jarang berada di Bahagian. Maklumlah, dia terpaksa membahagi masa. Sekejap di ibu negeri manakala masa lapangnya lebih banyak diluangkan bersama keluarga di ibu negara.

    Boleh dikatakan hampir setiap minggu dia berulang alik dari ibu negeri ke ibu negara. Setakat jet peribadi, itu biasa. Apatah lagi kapal terbang kormesil biasa, hingga dapat anugerah ‘frequent flyer’ khabarnya. Kapal terbang bagai kenderaan rasminya, bukan? Maklumlah, orang kaya…

    Menurut rakan-rakan di Bahagian tersebut, dia hanya meletakkan wakilnya sahaja untuk mengendalikan segala amanah dan tanggungjawab sebagai Ketua UMNO Bahagian. Jika segalanya lancar, tidak mengapalah. Malangnya, serba serbi tidak memuaskan hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. panjang bro!!!!
      dulu tak diajar merengkas karangan ke???

      dah lebih panjang dari ulasan Budin..

      DICADANG BUAT BLOG SENDIRI

      NANTI..
      Berok, Ungka,lembu balar saja yang masuk

      Delete
    2. Alahai.... cai penulis dongeng criter pasal umno ker? Sudah sudahla tu..more pressing issue yg perlu diambil kira oleh semua pemimpin atasan adalah kos sara hidup yg semakin mencengkam! Apa yg menteri kepala bapak buat? Goyang telur semua sambil cai macam kau ni tukang hayun telur supaya terus bergoyang! You and your fucking umno ministers can all go to hell for all i care!

      Delete
    3. Hi Bapok Macy!!!

      Yieeee Haaaaaaa!!! kikiki...

      Delete
    4. Hi ayam tua bapok
      Kokookooookkkk...Auww

      Delete
    5. Kokookooookkkk...Auww ...kikiki...

      Delete
    6. Yang benar Ros pun siapa yang perintah kalau bukan MO1 tu.....!!!
      Takut kalah buat 1001 macam alasan yang tak logik,,,dasar haprak punya kerajaan kleptokrasi.....!!

      Delete
    7. Perkasa menentang hak sama rata yang didakwa menjadi sindrom sehingga menular kepada parti politik dalam negara ini.
      Presidennya, Datuk Ibrahim Ali bimbang sekiranya kerajaan memberikan hak kesamarataan itu, ia akan menjejaskan pelbagai peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan.
      “Kita tidak rela agama Islam disamaratakan tarafnya dengan lain-lain agama di Malaysia. Kita tidak redha dasar sosioekonomi pribumi disamaratakan tarafnya dengan bukan pribumi.

      “Kita menentang bahasa Melayu disamaratakan tarafnya dengan lain-lain bahasa ibunda di negara ini dan menentang sekolah aliran kebangsaan disamaratakan tarafnya dengan sekolah jenis kebangsaan.
      “Sebelum mereka laksanakan, langkah mayat saya dulu sebelum terima kesamarataan,” katanya ketika berucap pada Persidangan Agung Tahunan ke-8 Perkasa di Stadium Taman Tasik Titiwangsa hari ini.
      Beliau merujuk Perkara 152 mengenai bahasa Melayu dan Perkara 153 berkaitan hak keistimewaan orang Melayu serta Bumiputera.
      Katanya, Perkasa menggesa pejuang cauvinisme kaum tidak menyalahgunakan demokrasi untuk menghasut dan menyemarakkan kebencian antara pribumi dan bukan pribumi.
      “Jangan hancurkan Malaysia dan musnahkan pribumi kerana politik cauvinisme tidak mempunyai tempat di negara ini.”

      Delete
  12. Kira-kira tiga tahun menjadi Ketua UMNO Bahagian di situ, makin teruk keadaannya. Malah jangan kata Ketua Cawangan, Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagiannya sendiri pun dia tidak kenal? Pelik atau tidak, itulah dia anak seorang ‘negarawan’ yang kononnya ‘berjaya’.

    Tidak hairanlah jika majoriti pemimpin, AJK, Ketua Cawangan dan akar umbi parti di Bahagian tersebut memendam rasa. Hendak ditegur, hendak dikritik, bimbang pula ‘dicantas’ langsung tidak mendapat sebarang bantuan kepada rakyat di cawangan.

    Pada sesuatu masa, ada yang terfikir mahu bersuara gara-gara tidak tahan. Tapi timbul pula rasa risau jika diambil tindakan disiplin. Padahal, jalan raya kampung teruk berlubang tidak diselenggara, lampu jalan banyak yang tidak menyala, malah kebajikan rakyat di kawasan langsung tidak terjaga…

    Yang ada hanyalah janji kosong wakilnya. Jika ‘kejar’ dia di ibu negeri, sekali lagi mereka dihadiahkan janji kosong. Jangankan peruntukan untuk rakyat di kawasan, dia jenguk pun tidak. Yang dia tahu hanyalah ‘swafoto’ dan berulang-alik naik kapal terbang?

    Maka itu, tidak hairanlah jika parti yang dia pimpin selama lebih setahun ini gagal menjalankan mesyuarat cawangan. Yang hadir pun tidak cukup korum? Kenal AJK Bahagian pun tidak, inikan pula dia hendak kenal rakyat jelata?

    Jadi, usah aneh dengan apa yang berlaku. Orang berstatus ‘aristokrat’ sealiran dengannya memang begitu. Dia hanya mahu dikenali, tapi dia sendiri tidak menghargai atau mengenali pendokongnya. Maka tidak hairanlah juga jika orang di kawasannya menolak kepimpinannnya.

    Alhamdulillah, dia akhirnya terpaksa melepaskan jawatan hasil dari ‘kejayaan hebat’nya sebagai pemimpin yang ‘terlampau bertanggungjawab’. Dan kini bersama parti baru yang diasaskan bapanya, dia bergelar Timbalan Presiden.

    Tapi malang, dia bukan saja tidak berubah belajar dari kesilapan lalu, malah bertambah buruk perangainya. Enggan menyedari silap sendiri, dia tergamak mahu menyalahkan ahli parti sendiri yang mengadu pada RoS dan menuding jari pada KDN? Orang macam ini pun ada ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi teruk bunga raya, mesyuarat Agong pun dg hantu raya saja.

      Delete
  13. HURU-HARA BILA ‘1 BUKIT 3 KEPALA’, SIAPA MENANG?
    Dalam satu program dialog dengan seorang bekas Perdana Menteri dan sahabat karibnya yang merupakan seorang ‘maharaja’ dari ‘dinasti Lim’, mereka ditanya oleh anak-anak muda yang hadir di program tersebut.

    Bekas Perdana Menteri ditanya tentang perihal bekas Timbalannya dahulu yang dikatakan tidak bermoral terlibat dalam salah laku seks luar tabii’, manakala ‘maharaja’ itu ditanya sama ada dia akan menubuhkan RCI untuk menyiasat salah laku bekas Perdana Menteri itu.

    Jawapan dari bekas Perdana Menteri itu menjelaskan dia percaya bekas Timbalannya itu terlibat melakukan salah laku seks luar tabii selepas menemubual mangsa-mangsa. Jika dia tidak percaya, tak mungkin dia akan bawa isu tersebut ke Majlis Tertinggi dan berbincang tentang tindakan yang wajar diambil, bukan?

    Manakala ‘maharaja’ itu pula mengaku konsisten dengan dakwaannya terhadap bekas Perdana Menteri itu dan cenderung bersetuju untuk menubuhkan RCI bagi menyiasat skandal-skandal yang didakwanya ketika ‘diktator’ itu memerintah.

    Sebagaimana yang kita maklum, Pakatan Harapan boleh dikatakan hampir sebulat suara mahu bekas Timbalan Perdana Menteri yang kini berada di penjara Sungai Buloh sebagai Perdana Menteri jika mereka menang pilihan raya.

    Namun begitu, bekas Perdana Menteri itu boleh mencelah untuk menafikan banduan itu sebagai Perdana Menteri atas alasan ‘malu melantik seorang banduan yang terpalit dengan salah laku seks luar tabii’ untuk menjadi Perdana Menteri.

    Hujah tersebut mungkin amat payah untuk dipatahkan oleh parti di dalam Pakatan Harapan kerana ia membabitkan isu moral, maruah dan imej kerajaan. Mana mungkin rakyat dapat menerima seorang yang dipercayai ‘mel*anc*pi lelaki’ sebagai Perdana Menteri, bukan? Itu boleh menyebabkan Pakatan Harapan ditolak rakyat sepenuhnya.

    Maka bekas Perdana Menteri itu secara tidak langsung boleh memasukkan ‘jarum politik’nya di dalam Pakatan Harapan dengan mencalonkan individu pilihannya. Pada pandangan penulis, itulah yang dia tunggu-tunggu selama ini.

    Untuk mencalonkan Presiden ‘cap bunga’, dia boleh memberi alasan bahawa pengaruh pemimpin Pagoh itu tidaklah sehebat mana berbanding dirinya dan anaknya. Pada hemat penulis, hampir pasti dia akan calonkan anaknya itu sebagai Perdana Menteri.

    Dia boleh menggunakan alasan dengan mengatakan imej anaknya yang kelihatan ‘bersih’ dan popular. Malah dia boleh memberi sebab usia anaknya yang masih nampak muda itu sebagai paling sesuai untuk menjadi Perdana Menteri bagi tempoh yang lama.

    Jika ada yang menentang cadangannya itu, maka seperti biasa, dia akan ‘membelasah’ penentang itu semahu-mahunya. Apa saja peluru akan digunakan, malah untuk buat ‘u-turn’ pun dia sanggup, asalkan calon pilihannya itu menjadi Perdana Menteri.

    Apa tindakan ‘maharaja’ ketika itu? Penulis yakin, ‘maharaja’ itu akan mengerah segenap kuasa yang ada bersama pakar-pakar perundangan dan perlembagaan untuk segera menubuhkan RCI, ‘khas’ buat bekas Perdana Menteri itu.

    Sekiranya berjalan mengikut perancangan dan plot jalan cerita yang dirangka, maka jangka hayat ‘anak bekas Perdana Menteri’ itu memegang tampuk pemerintahan berkemungkinan besar akan ‘pendek sependek-pendeknya’. Maka dia sekali lagi terpaksa meletak jawatan…

    Penulis dapat bayangkan ketidakstabilan politik negara bakal berlaku jika ia benar-benar berlaku. Walaupun hanya kemungkinan buat masa ini, ia pasti akan memberi kesan buruk kepada segenap aspek di negara kita, khususnya ekonomi.

    Itupun jika Pakatan Harapan mampu menang di peringkat persekutuan. Itupun jika parti ‘cap bunga’ itu lulus pendaftaran dan tidak diharamkan RoS. Jadi, jangan gelabah. Kita perlu pastikan BN terus mengemudi negara dan biarkan bekas ‘diktator’ itu gigit jari…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makin panjang pulak dia ni menulis..
      Woi!!!! siapa nak baca

      Delete
    2. He...He...He...Bang Non Nuat...Melancapkan kepala bana Mamak Matdey....laaaa...patut ler orang tua Matdey tu...marah...

      Delete
    3. Kihkihkih baru habis hisap John ker?
      Byk telan money?
      Kokookoookkkk...Auww

      Delete
    4. Kokookooookkkk...Auww...kikiki...

      Delete
    5. Sayap Pemuda Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini menggesa kerajaan tidak mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC)
      Ketuanya, Burhanuddin Ruslan berkata, silibus pembelajaran di sekolah menengah persendirian tidak memenuhi aspirasi kebangsaan.
      “Mereka berdegil dan keras kepala tidak mahu berada dalam sistem pendidikan negara. Jadi, adakah layak untuk kita memberi pengiktirafan kepada golongan yang degil dan keras kepala ini.
      “Keduanya, silibus pembelajaran mereka tidak mencerminkan nasionalisme, tetapi lebih berkiblatkan negara Taiwan dan China, di mana silibus mata pelajaran Sejarah hanya menyentuh sedikit sahaja sejarah Malaysia, tetapi lebih menumpukan sejarah China,” katanya dalam kenyataan yang diedarkan kepada media hari ini.
      Burhanuddin berkata, pengiktirafan UEC bertentangan Dasar Pendidikan Kebangsaan yang terkandung dalam Akta Pendidikan 1996 dan Perkara 152 (1) Perlembagaan kerana meminggirkan bahasa Malaysia sebagai bahasa rasmi dan wajib.
      “Keempat, jika pengiktirafan diberi, pasti ia menggagalkan usaha kerajaan membina negara bangsa dan perpaduan serta mengorbankan dasar kita yang berpaksikan pada Penyata Razak 1956.
      “Kelima, keseluruhan matlamat, sistem, kualiti penilaian, buku teks dan isi pendidikan tidak diiktiraf, disediakan pihaknya sendiri yang tidak mengikut falsafah pendidikan negara,” katanya.

      Delete
  14. Hadi kaki ponteng istiqamah.

    Hadi kaki tangguh bahas RUU355.

    Hadi kaki maki hamun dan mencarut anak butir tahik, barua-broker, pengkhianat, anjing salak babi, nyamuk dalam kelambu, bewok.............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Timbalan Menteri Pendidikan II, Datuk Chong Sin Woon mempertikaikan kemampuan sesetengah wakil rakyat mewakili masyarakat jika tahap penguasaan bahasa Melayu mereka lemah.
      Beliau dipetik Sin Chew Daily sebagai berkata, kelemahan menguasai bahasa kebangsaan itu menyebabkan sesetengah ahli Parlimen atau adun tidak mampu menyuarakan masalah rakyat dengan berkesan, malah menjadi bahan tawa wakil rakyat Melayu dalam sesi perbahasan di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN).
      Katanya, ramai yang beranggapan belajar bahasa Melayu membazir masa menyebabkan sering timbul perkataan “lu lu, wa wa” ketika berkomunikasi dengan kaum lain.

      Chong ketika menghadiri program di sebuah sekolah rendah di Seremban pada malam kelmarin menyifatkan tahap penguasaan bahasa Melayu sedemikian “tak boleh pakai”.
      “Menguasai bahasa Melayu ialah tanggungjawab warganegara, hanya selepas orang Cina boleh bertutur bahasa Melayu dengan baik, barulah maruah mereka selaku warganegara dapat dipertingkatkan.”
      Beliau membidas sesetengah orang Cina menganggap bahasa Melayu tidak penting, malah ada netizen yang berpendapat bahasa kebangsaan itu hanya boleh diguna pakai dalam negara ini, manakala bahasa Inggeris serta Cina “lebih laku” di seluruh dunia.
      Sehubungan itu, beliau menyeru netizen tidak mengelirukan orang lain supaya tidak belajar bahasa itu melalui penyebaran kenyataan kononnya “bahasa Melayu tidak penting dan jangan bazir masa belajar bahasa Melayu”.

      Delete
  15. ISA: BUDAK-BUDAK BOLEH LA DIA ‘AUTA’…
    Dalam satu program dialog dengan anak-anak muda bersama sahabat karibnya, Lim Kit Siang baru-baru ini, ‘negarawan ulung’ telah ditanya tentang tindakannya yang menahan ramai individu di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

    Maka dia pun ‘melencong’ menuding jari kepada tiga orang bekas Perdana Menteri sebelumnya, Allahyarham Tunku Abdul Rahman Putra, Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein dan Tun Hussien Onn.

    Dia kata, zaman tiga Perdana Menteri sebelumnya itu lebih ramai individu yang ditahan di bawah akta itu berbanding di zamannya. Maksudnya, dia merujuk kepada jumlah tahanan yang ditangkap di zamannya berbanding sebelumnya.

    Pada pandangan penulis, nampaknya bekas ‘diktator’ itu cuba memperbodoh-bodohkan anak-anak muda yang hadir di program tersebut. Dia cuba ‘divert’ isu sebenar dan mengemukakan hujah yang terlalu rapuh.

    Sebenarnya, jumlah bilangan tahanan hanyalah faktor sampingan sahaja. Lagipun, jika diteliti tahanan-tahanan ISA di zaman tiga Perdana Menteri sebelumnya itu adalah kebanyakkannya melibatkan pergerakan pengganas komunis dan subversif di zaman tersebut.

    Kita semua tahu bila ancaman komunis dapat ditamatkan dan yang paling jelas, ancaman tersebut telah berkurangan sejak dia naik ‘takhta’ sebagai ‘diktator’. Maka, tidak hairanlah jika ramai yang ditahan di zaman komunis mengganas itu, bukan?

    Berbanding di zaman ‘maha-Firaun’, siapakah yang menjadi mangsa tahanan di bawah ISA? Setelah gerakan komunis ditamatkan, nampaknya dia menggunakan kuasa dan akta yang ada untuk menahan ahli-ahli politik yang disyaki menentang rejimnya?

    Penulis melihat, keberkesanan tindakan itu telah menyebabkan ramai ahli politik yang takut padanya. Bukan saja di kalangan pembangkang, malah pemimpin parti yang mewakili Barisan Nasional (BN) termasuk UMNO pun dia ‘cekup’, bukan?

    Apa puncanya? Dia mendakwa ahli-ahli politik yang ditahan itu dipercayai mampu mengancam keselamatan dalam negara? Penulis tidak dapat bayangkan Dato’ Seri Ahmad Zahid Hamidi, Dato’ Ibrahim Ali dan sewaktu dengannya dulu mampu mengancam keselamatan negara.

    Apakah mereka dianggap mengancam keselamatan negara dengan mengadakan demonstrasi jalanan, membantah dan mengancam kedudukannya sebagai Perdana Menteri ketika itu maka mereka layak dianggap ‘mengancam keselamatan negara’?

    Jika pandangan itu benar, maka sepatutnya lebih ramai yang ditahan di bawah ISA pada zaman ini, bukan? Bukan saja mengganas berdemontrasi jalanan setiap tahun, malah ramai yang kurang ajar menjejaskan imej Kerajaan dan Perdana Menteri.

    Jadi, perlukah mereka semua yang terlibat itu, termasuk bekas ‘diktator anak beranak’ itu ditahan di bawah ISA? Mujurlah ISA telah dimansuhkan. Jika tidak, pasti kem tahanan di Kamunting itu jadi macam ‘kandang kambing’, sesak penuh dengan tahanan ISA.

    Jelaslah isu signifikan yang dipersoalkan dalam hal ini adalah lebih kepada ‘punca ditahan’, bukan jumlah bilangan.

    Punca ramai individu ditahan di zaman tiga Perdana Menteri sebelumnya adalah normal kerana berpunca dari pengganas komunis. Sedangkan mereka yang ditahan di zaman ‘diktator’ itu adalah kerana menentang kepentingan politik peribadinya, bukan?

    Mungkin dia fikir, dia boleh ‘auta’ budak-budak yang ada di depannya di program tersebut. Namun yang pasti, dia tidak mungkin dapat menipu mereka yang tahu dan hidup di zaman dia bermaharajalela sebagai ‘diktator’ paling berjaya dulu.

    Pada hemat penulis, anak-anak muda tidak perlulah tanya kepada ‘negarawan maksum’ itu kerana dia sememangnya ‘tidak pernah buat salah’. Jika buat salah pun, dia akan cuba sedaya upaya pesongkan hujah supaya memihak padanya. Dia memang biasa begitu sejak dulu, ‘dah lama dahhhh….’.

    ReplyDelete
  16. HADI...Muka pengganas..memang ada!!
    Amanat hadi,mengganas bunuh 4 orng polis..
    sekarang nak bodek najib nak padam amanat hadi..
    Tiba2 b.dgn umno yg masih lagi mengamalkan undang2 penjajah..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kematian polis yg 4 org itu adalah dp peluru sesat polis kawan2 mereka juga, mana sempat org kampung nak serang mereka dg parang dab kapak... Sebelum org kampung serng, polis lebih dulu tembak mereka.

      Delete
    2. Ada video orang kampung hayun parang dan kayu pada polis. Ada juga senjata api dirampas! Jangan nak buat cerita dongeng. Cerita mulut banyak manipulasi dan bohong.

      Delete
    3. Kalo ko ada M16 dan org nak serang ko dg parang, ko nak biar ke. Bercakap biar ada logik le, jangan duk merapu saja, jadi macam topdog.

      Delete
    4. Kerajaan India menaikkan duti import ke atas minyak sawit mentah (MSM) Malaysia kepada 15% daripada 7.5% sebelum ini, untuk mengawal penghantaran lebih murah dan menyokong kilang penapisan tempatannya.
      Cukai import ke atas minyak kacang soya dan minyak bunga matahari juga masing-masing dinaikkan kepada 17.5% dan 12.5%.
      Pakar Produk Derivatif Kanan Phillip Futures Sdn Bhd, David Ng berkata, keputusan kerajaan India itu disebabkan kejatuhan harga minyak bijian di bawah paras harga sokongan minimum.
      “Bagaimanapun, langkah itu akan menjejaskan eksport kita ke pasaran India yang ketika ini merekodkan 2.5 juta tan. Kita akan menyaksikan eksport MSM ke India berkurangan disebabkan kenaikan cukai import oleh kerajaan India,”

      Delete
  17. DR. M, KIT SIANG SUKAR PIKAT GOLONGAN MUDA
    Ber­­a­ngan-angan kononnya generasi muda kini beralih menyokong pembangkang tetapi sebaliknya terjadi apabila Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Lim Kit Siang seolah-olah ‘panas punggung’ apabila dilihat gagal menjawab persoalan yang dilontarkan oleh golongan itu dalam satu forum di sini, malam semalam.

    Dalam forum anjuran pembangkang di Petaling Jaya, Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan Penasihat DAP itu menjadi ahli panel untuk menerima segala soalan daripada para peserta.

    Berdasarkan pemerhatian, forum tersebut dihadiri kira-kira 120 orang, rata-rata berusia bawah 35 tahun dan majoritinya kaum Cina.

    Dewan agak riuh apabila seorang peserta forum bertanyakan pendirian Dr. Mahathir mengenai tuduhan liwat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, 20 tahun lalu.

    Namun, jawapan yang diberikan ternyata mengecewakan hadirin yang hadir apabila bekas Perdana Menteri itu seperti me­nyalahkan pihak polis dengan anggapan cuba menjatuhkan pemimpin PKR berkenaan.

    “Saya ingat polis cuba menjatuhkan beliau. Oleh itu, saya tidak buat apa-apa tindakan. Pihak polis kemudiannya terus memberi laporan terperinci, tetapi saya tetap tidak mahu mempercayainya,” katanya dalam forum tersebut.

    Dalam usaha mempertahankan diri, Dr. Mahathir berkata, tindakan diambil terhadap Anwar selepas mendapat pandangan pemimpin-pemimpin UMNO lain untuk menolak bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

    Beberapa soalan lagi yang ditujukan kepada Dr. Mahathir dan Kit Siang dilihat seperti sindiran terhadap kedua-duanya yang diketahui sebelum ini merupakan musuh politik sesama mereka.

    Soalan terus ‘dikenakan’ terhadap Dr. Mahathir dan kali ini melibatkan penggunaan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) untuk menahan ahli-ahli politik pembangkang.

    Dr. Mahathir bagaimanapun memberitahu, penguatkuasaan ISA yang digunakan oleh beberapa Perdana Menteri sebelumnya menyebabkan lebih ramai ditahan berbanding tempoh 22 tahun pemerintahannya.

    Dalam pada itu, Kit Siang yang lebih banyak berdiam diri juga tidak terlepas daripada sasaran pemuda-pemuda yang hadir apabila ditanya mengenai amalan kronisme Dr. Mahathir sewaktu menjadi Perdana Menteri dan tentangan kepada aktiviti daga­ngan mata wang asing (forex) pada awal 1990-an.

    Penasihat DAP itu tidak menjawab soalan seperti yang diharapkan dan tidak cuba langsung mempersoalkan perkara berkenaan.

    Ketika ditemui Utusan Malaysia, seorang peserta yang hanya mahu dikenali sebagai Jason sebelum itu bertanyakan konsep ketuanan Melayu kepada Dr. Mahathir melahirkan kekecewaan dengan jawapan yang diberikan apabila bekas Presiden UMNO itu mendakwa ketuanan Melayu sebagai pandangan ekstremis.

    “Saya tidak berpuas hati de­ngan jawapan yang diberikan. Sedangkan beliau sebelum ini menerusi ucapan serta penulisan ternyata memperjuangkan orang Melayu,” katanya.

    Moderator forum itu terpaksa menamatkan sesi pertanyaan atas alasan keadaan kesihatan Dr. Mahathir yang tidak begitu baik.

    Antara soalan yang tidak dijawab sepenuhnya oleh Dr. Mahathir termasuklah dakwaan buruknya mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan konsesi tol di lebuh raya utama negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puiiii.. Puiii dan puiii..!!

      Delete
    2. 2321...teruskan..teruskan...

      Delete
    3. DAP masih belum menyerahkan laporan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM).
      Ketua Pengarah JPPM Surayati Ibrahim berkata, sehingga hari ini pihaknya masih belum menerima sebarang laporan daripada parti itu walaupun hampir seminggu berlalu.
      “Saya belum terima apa-apa laporan dari DAP,” kata Surayati pada sidang media di ibu pejabat JPPM hari ini.
      Advertisement

      Beliau ditanya sama ada JPPM akan mengiktiraf barisan kepimpinan baharu yang terpilih dalam pemilihan semula itu.
      Barisan itu menyaksikan 90% kepimpinan terdahulu kekal dalam jawatankuasa itu. Pemilihan semula itu juga menyaksikan tokoh DAP Lim Kit Siang meraih undi terbanyak.
      Kit Siang meraih 1,199 undi daripada 1,346 undi, diikuti Gobind Singh Deo (1,198 undi) dan Lim Guan Eng (1,180 undi).
      Kongres khas itu diadakan berikutan arahan daripada JPPM.
      Pertikaian antara DAP dan JPPM mengenai pemilihan parti 2012 timbul pada Julai, 3 tahun selepas perkara itu disangka selesai.
      Pada 7 Julai lepas, JPPM mengeluarkan kenyataan mengarahkan DAP mengadakan pemilihan CEC baharu, selepas memutuskan pemilihan semula sebelum ini, yang diadakan pada 29 September 2013, tidak mengikut undang-undang.

      Delete
    4. Aku pun ikut forum tu. Kehadiran lebih ramai dari jumlah disebut. Perkara yang ditulis tak ads pun dibicarakan dalam forum tersebut. Semua lancar dan ok. Tipu ka? Brp byk dpt dedak?

      Delete
  18. MAHATHIR & MUGABE – DUA DIKTATOR YANG ‘RESIGN’
    SEBELUM semalam, Mahathir adalah satu-satunya self proclaimed diktator dalam dunia yang meletak jawatan secara sukarela. Gelar diktator ni, bekas musuh yang sekarang jadi kawan-kawan dia dalam Pakatan jugak yang gelarkan dan dia mengaku pulak tu, cuma katanya dia satu-satunya diktator yang meletak jawatan dalam dunia.

    Diktator lain, sama ada tumbang secara rampasan kuasa atau terbunuh dalam proses itu.

    Tapi hari ini, Mahathir sudah ada kawan, nama dia Mugabe dan ironinya, dua tua kutuk ini memang benar-benar berkawan pun di garis masa yang sebenar. Masing-masing bukan saja sebaya dari segi usia dan tabiat nak berkuasa selama boleh, tapi juga pernah mengguna duit rakyat untuk berbalas-balas hadiah sesama mereka.

    Itu yang pelik bila pengendali akaun Twitter milik Mukhriz, cuba mengaitkan Mugabe yang semalam meletak jawatan, dengan Datuk Sri Najib pulak!! Apahal kau, Mugabe tu kawan baik bapak kaulah, Najib apa kena mengena?

    Mahathir, dari banyak segi, adalah sama dengan Mugabe, bukan Najib – terutama bab kemaruk nak berkuasa walaupun umur dah di hujung senja. Orang takde akal saja cuba mengaitkan Najib dengan Mugabe dan sememangnya penyokong Pakatan dan Mahathir, kurang berakal pun.

    Dah, pergi buat mesyuarat cawangan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. heran aku...
      pasal apalah ko ni bodoh sangat!
      tak dapat beza punca sebab

      CUBAAN MENGHARAMKAN BERSATU

      PASAL TAKUT PENGARUHNYA LAH...

      BODO.....BODO

      Delete
    2. 2323...teruskan...teruskan...

      Delete

    3. Telo Najib suda yillek.

      Rosmah rebus kasi makan hanjing.

      Hanjing kenyang dia mari salak.

      Lapar kalu sama Rosmah punya kaki hanjing kasi gigit.

      Delete
    4. Telo Matdey suda yillek.

      Siti Hasmah rebus kasi makan hanjing.

      Hanjing kenyang dok kepit sama cucu tak menyalak.

      Lapar kalu sama Siti Hasmah punya kaki hanjing kasi gigit.

      Itu Matdey punyer cucu kasi lancap Hanjing punyer konek.

      Delete
    5. Mahathir letak jawatan adalah kerana intelligent unit meramalkan PAS akan menang besar dlm pru itu.

      Delete
    6. Umno juga diharamkan
      Pada sidang media itu, Surayati mengingatkan orang ramai untuk tidak membuat tuduhan tidak berasas terhadap JPPM.
      Beliau berkata Umno, yang menerajui gabungan Barisan Nasional, juga diharamkan pada 1988 kerana tidak mengikut peraturan parti.
      Surayati dalam kenyataannya berkata kepimpinan PPBM harus tahu peraturan parti sendiri.
      “Ini perkara serius. Ia pernah berlaku pada 1988 apabila Umno diharamkan,” katanya.
      Beliau mengulangi amaran pendaftaran PPBM boleh dibatalkan jika tidak menyelesaikan beberapa masalah berkaitan nama sayap Pemuda dan Wanita parti dalam perlembagaan mereka.
      Beliau berkata kegagalan parti untuk menjalankan mesyuarat agung tahunan di peringkat bahagian dan pusat dengan bilangan kehadiran yang mencukupi juga boleh menyebabkan pendaftaran dibatalkan.
      Pemuda PPBM diberi nama “Armada” manakala Wanita PPBM diberi nama “Srikandi” walaupun tidak dinyatakan dalam perlembagaan.
      Surayati berkata PPBM hanya mengadakan mesyuarat jawatankuasa khas yang hanya melibatkan ahli majlis pimpinan tertinggi dan bukannya ahli akar umbi.
      Ketua pengarah baharu itu turut mengingatkan orang ramai untuk tidak memanipulasikan isu pendaftaran PPBM.
      “Jika tuduhan masih berterusan, saya akan ambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang terlibat.
      “Sebarang perkembangan mengenai siasatan akan dimaklumkan dari semasa ke semasa,” katanya, merujuk kepada PPBM yang ingin tahu nasib mereka menuju pilihan raya umum ke-14 nanti.
      Beliau berkata JPPM ada menerima aduan daripada bekas ahli PPBM yang dipecat.
      Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad baru-baru ini berkata PPBM mempunyai bilangan ahli mencukupi tetapi mengatur ahli ke dalam bahagian dan cawangan belum selesai.

      Delete
  19. ASALNYA TAK TAHU PUN ANWAR MEL*NC*P SAMBIL MELIWAT, MAHATHIR YANG BERITAHU DUNIA TENTANG ITU
    SOALAN peserta majlis anak muda bersoal jawab dengan Mahathir dan Kit Siang malam tadi mengenai adakah tua kutuk itu masih mempertahankan kenyataannya tahun 1998 dahulu bahawa Anwar meliwat sambil melancapkan orang yang dilihwatnya, membuatkan penulis teringat kisah lama.

    Ya, ketika Anwar dipecat dari jawatan dalam kerajaan dan UMNO, rakyat hanya diberitahu tujuan pemecatan itu kerana Anwar terlibat dalam kegiatan tidak bermoral aka homoseksual dan dengan mrlakukan seks dengan bini orang sahaja. Kita tidak tahu langsung pasal Anwar melancapkan mangsanya sambil meliwat.

    Perkara itu (Anwar melancapkan mangsa liwatnya) hanya rakyat tahu bila Mahathir muncul dalam TV dan memberitahu dunia mengenainya. Tak ada siapa pun menanyakan soalan itu kepada Mahathir tapi Mahathir sendiri yang membangkitkan perkara itu. Dari rakyat tak tahu, kepada tahu

    Boleh dikatakan, Mahathir sengaja membangkitkan perkara itu untuk menjustifikasikan tindakannya memecat Anwar, dalam masa yang sama, memburukkan lagi imej Anwar. Dahlah buruk Anwar ini dilihat orang kerana terlibat dalam kegiatan tidak bermoral, datang Mahathir sebut pulak perkara yang hanya menjadikan rakyat bertambah jijik kepada Anwar.

    Itu kerja Mahathirlah tu. Kau cakap dia terlibat dengan kegiatan meliwat saja cukuplah, yang pergi tambah dengan dia melancapkan sewaktu melakukan perbuatan tu, dah kenapa pulak? Nampak sangat nak bagi malu tahap maksimum

    Sebab itu kita sukar percaya Anwar dan Mahathir berbaik semudah itu saja sebab memikirkan apa yang pernah Mahathir lakukan, katakan terhadap Anwar. Mana ada penyokong Anwar yang waras boleh menerima penghinaan sebesar itu dilakukan Mahathir ke atas Anwar – melainkan mereka berpura-pura melakukannya untuk mendapat keuntungan politik.

    Padanlah masa sakit, tak peduli nak datang melawat pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUN PM KE TUJUH
      ANWAR PM KE LAPAN

      DAH SET DALAM SEJARAH POLITIK M'SIA

      Delete
    2. He...He...He...Bang Non Nuat...Melancapkan kepala bana Mamak Matdey....laaaa...patut ler orang tua Matdey tu...marah...

      Delete
    3. Kihkihkih ayam tua bapok aka wak kojola kengkang tunggang langgang..
      Dah hisap rokok john?
      Byk telan money john..?
      Kokookookkk..Auww

      Delete
    4. Kokookookkk..Auww...kikiki...

      Delete
    5. It is no bed of roses for PKR’s Kebun Bunga assemblyman Cheah Kah Peng after the Penang government decided to leave him out of the process of approving and handing out the RM700 one-off flood aid to his constituents.

      The cash aid is part of the Penang government’s initiative to help some 100,000 households affected by the Nov 4-5 floods.

      State assemblypersons are supposed to receive the applications from flood-hit victims in Penang from Nov 20 and approve them.

      Breaking his silence following a news report of his barring, Cheah said it had been no bed of roses after getting an email from the state government.

      In a press conference at his service centre at Rifle Range, Air Itam, Cheah said he first received an email on Nov 20 from state secretary Farizan Darus.

      He said in that email, Farizan simply said he would be “exempted” from all matters related to the RM700 flood aid.

      Cheah said he had received about 200 applications via forms supplied through his service centres. Others had applied for aid online via penangbangkit.com.

      There are currently 19,278 voters in the Kebun Bunga constituency, with a large number from the Rifle Range area.

      Cheah said since he had been left out of the picture, the village security and development committees or JKKKs had been busy helping victims fill up forms for the aid.

      Cheah said he had asked Farizan why he had been left out but there had been no reply.

      “Look, I am not talking about ‘I like you, you like me’ politics here. We are here to help the people.

      “Any sensible logical or sane government would not stop its democratically-elected rep from helping the people.

      “Why, at this very crucial moment, are those deserving of the aid being deprived of it? It is a very impractical move; very unintelligent move,” he said.

      Earlier today, Penang Chief Minister Lim Guan Eng had said the decision to bar Cheah was due to “internal procedural changes” suggested by Farizan.

      Lim said he would now personally hand out the cash aid to constituents of Kebun Bunga, with the assistance of Pulau Tikus DAP assemblywoman Yap Soo Huey.

      Cheah said he would continue to help the people of Kebun Bunga, as it was his “God-vested democratic responsibility” to be with them.

      “It is the people who voted for me; no other authority can take it away from me or take me away from them.

      “If you say you are taking over, why aren’t you here? Why are the voters being punished?”

      When asked why he had been sidelined, Cheah said: “I do not know, you must ask the CM and the state secretary. I have no clue.”

      Delete
  20. ‘BUNGA RAYA’ LAYU, BAKAL GUGUR SEBELUM KEMBANG…
    Sebelum ini, parti ‘cap bunga’ mewar-warkan kepada kita kononnya parti itu mendapat sambutan hangat, khususnya dari kalangan anak muda. Kononnya kerana terlebih laris hinggakan borang keahlian habis tidak sampai setengah jam.

    Ada juga ‘macai-macai’ mereka yang menyebarkan gambar borang keahlian yang kononnya ‘banyak’ dan kaunter pendaftaran menyertai parti itu yang seolah-olah penuh sesak diserbu mereka yang mahu mendaftar diri.

    Namun begitu, selepas setahun lebih parti itu ditubuhkan, maka kita dapat lihat dan nilai sendiri tentang apa sebenarnya yang berlaku. Jika sebelum ini cerita itu berkisar di kalangan akar umbi sahaja, akhirnya makin ramai yang mendedahkan ‘pekung’ dalam kelopak layu ‘bunga raya’.

    Sehingga kini, jumlah sebenar keahlian parti ‘cap bunga’ itu masih kekal ‘misteri’. Biar pun dicabar berulang kali untuk mendedahkan jumlah sebenar ahli partinya, pucuk pimpinan parti itu tetap enggan memberitahu. Bagaikan ada sesuatu yang mereka sembunyikan…

    Lebih setahun ditubuhkan, kita melihat semakin ramai yang meninggalkan parti ‘cap bunga’. Bukan saja akar umbi yang mengambil langkah tersebut, malah ramai pemimpin dan pengasas parti itu bertindak meletak jawatan serta merta keluar parti.

    Jika dilihat pada trend tersebut, maka ia saling tak tumpah seperti apa yang pernah berlaku di dalam PKR suatu di awal penubuhan dahulu. Mereka yang dulu sanggup menjadi ‘benteng bernyawa’ mempertahankan Anwar Ibrahim, ramai yang tinggalkan ‘perjuangan’.

    Penulis masih ingat beberapa pengasas, aktivis terkenal dan pemimpin reformasi mendedahkan bahawa antara faktor utama mereka meninggalkan PKR adalah kerana ia semata-mata perjuangan politik peribadi Anwar dan keluarga, tidak lebih dari itu.

    Malah ramai di kalangan mereka yang mendakwa diri mereka tertipu dengan pengaruh pidato Anwar yang hebat dengan gaya retorik politik yang meyakinkan. Itu sememangnya normal kerana memang pengaruh Anwar agak besar ketika dia dipecat.

    Hakikatnya, PKR pada usia pertama bertanding pilihan raya hanya mampu memperoleh satu kerusi Parlimen sahaja. Itupun di kubu kuat Anwar di Permatang Pauh. Jika tidak kerana segala budi yang Anwar tabur di situ ketika bersama UMNO, jangan haraplah dia boleh menang…

    Rasionalnya, melihat pada apa yang berlaku pada PKR tersebut, ianya boleh dikatakan hampir sama dengan apa yang berlaku pada parti ‘cap bunga’, bukan? Malah mungkin masa depan yang lebih buruk bakal dihadapi oleh parti ‘jadi-jadian’ itu.

    Kenapa? Kerana keahlian PKR terbuka kepada semua kaum, manakala keahlian ‘cap bunga’ pula untuk orang Melayu sahaja. Lagi pun, ketika PKR lahir, Melayu hanya pecah tiga sahaja sedangkan ketika ‘cap bunga’ ditubuhkan, Melayu sudah pecah lima. Nampak?

    Maka mungkin kerana menyedari ahlinya terlalu sedikit dan mungkin kurang dari PAN, maka parti ‘cap bunga’ enggan dedahkan jumlah sebenar bilangan ahli mereka. Apatah lagi sudah ribuan ahli yang tinggalkan parti itu, maka lagilah mereka cuba sembunyikan…

    ReplyDelete
  21. Pada pandangan penulis, parti ‘cap bunga’ kini sedang compang-camping di sana-sini. Jika tidak diharamkan RoS pun, kelopak-kelopaknya bukan saja sudah layu, malah makin carik teruk dikeronyok oleh ahli sendiri yang sudah mula ‘tersedar’.

    Ramai yang nampaknya sudah sedar agenda sebenar yang tersembunyi pemimpin utama parti tersebut. Siapa yang terpilih dan siapa pula yang hanya dipergunakan? Ramai yang rasa diperalat macam ‘pampers’, selepas dipakai mereka akan ‘terbuang’…

    Apa yang jelas, perjuangan ‘cap bunga’ nampaknya bukan untuk rakyat, jauh sekali untuk negara. Kita pun dapat lihat siapa sebenarnya yang cuba ‘diselamatkan’ dan siapa pula yang hanya sanggup menjadi pekakas politik kepentingan peribadi.

    Mungkin hanya yang makan ‘dedak’ saja yang masih ‘buta hati’. Mereka mungkin sedar apa yang berlaku dalam parti mereka. Hendak patah balik, risau dikutuk sahabat handai. Hendak keluar parti, takut tak dapat ‘dedak’. Maka terpaksalah bersama ‘cap bunga’.

    Bagi mereka yang memahami dan kenal dengan corak catur politik ‘diktator’ itu, maka mereka akan dapat mengesan dengan mudah tentang apa yang berlaku. Tapi jika baru saja kenal politik, maka tidak hairan jika mereka terus jadi ‘macai pekakas’ dalam parti ‘cap bunga’. Terimalah hakikat…

    ReplyDelete
  22. MISTERI PARTI ‘CAP BUNGA’ YANG MEMALUKAN…
    Masih lagi kecoh diperkatakan tentang parti ‘cap bunga’ yang dipengerusikan oleh seorang ‘negarawan terulung’ yang diandaikan sebagai ‘maksum’. Khabarnya, kedudukan parti itu kini sedang terancam dengan kemungkinan diharamkan RoS.

    Parti itu bukan saja dipengerusikan bekas Perdana Menteri, malah ia juga berpresidenkan seorang bekas Timbalan Perdana Menteri. Manakala Timbalan Presidennya pula adalah anak ‘negarawan’ yang merupakan lulusan luar negara dan bekas Menteri Besar.

    Pendek kata, parti itu kononnya ditadbir urus oleh kepimpinan yang bukan calang-calang, malah paling hebat di seluruh cakrawala ini. Namun begitu, agak musykil juga mengapa mesyuarat cawangan pun gagal disempurnakan?

    Pada pandangan penulis, hakikatnya nama-nama besar itu hanya ‘besar’ pada cakapnya sahaja. Namun dari segi pengurusan, mungkin semuanya gagal-gagal belaka. Perlembagaan parti sendiri pun mereka langgar? Inikan pula perlembagaan negara…

    Tapi apakan daya, jika kita tegur atau kritik pun, bukannya mereka mahu mengaku kelemahan diri sendiri. Seperti biasa, mereka akan cari pihak lain untuk mereka ‘kambing hitam’kan. Orang lain juga yang ‘bodoh’, mereka jugalah kononnya paling ‘betul’ dalam dunia?

    Sebelum ini, mereka sudah terbiasa berada di atas barangkali. Sudah biasa duduk di kerusi empuk dan hanya duduk menunggu kertas-kertas laporan terhidang di depan mata. Kalau dengan UMNO bolehlah mereka buat begitu, tapi dengan parti ‘cap bunga’ maka silap besarlah!

    Mengapa? Jika diteliti pada ‘macai-macai’ yang berjaya dipengaruhi oleh ketiga-tiga ‘M’ itu, kita akan mudah dapat menjangka apa yang akan berlaku. Yang masuk parti ‘cap bunga’ pun bukan orang lain, orang UMNO pun rata-ratanya kenal dan tahu kemampuan mereka, bukan?

    Lagipun, di zaman siapa UMNO pernah diharamkan di negara kita hingga terpaksa ditubuh ‘UMNO baru’? Hanya di zaman dia sahaja yang pelik-pelik berlaku. Berapa kali pula krisis perlembagaan berlaku di zaman ‘negarawan ulung’ itu?

    Apa puncanya jadi begitu? Pada pandangan penulis, ia berlaku kerana dia fikir dirinya ‘serba betul’ dan ‘paling berkuasa’ dalam dunia. Jangankan menentang, baru kemuka cadangan pun dia ‘pangkah silang’! Siapa bersuara, ‘ke dalam’lah jawabnya…

    Jadi, tidak hairanlah jika dia hanya mampu terjah KDN tanpa menyedari urus tadbir kepimpinannya sendirilah yang pincang hingga menyebabkan RoS terpaksa memberi amaran begitu sama ada pada ‘cap bunga’ mahupun Pakatan Harapan.

    Tiada yang misteri pun melainkan ‘misteri’ yang berlaku di dalam parti ‘cap bunga’. Malah dikatakan ‘misteri’ yang menyelebungi parti itu turut menjadi bahan sindiran PAS? ‘Daftar parti pun gagal, macam mana nak urus negara?’. Memalukan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENGULAS BODOH

      LEMBU PUN TAK SE BODOH LU

      Delete
    2. kejora bunting cap ayam

      Delete
    3. 2331...teruskan...teruskan...

      Delete
    4. Si ayam tua bapok tu bunting karabau...kihkihkih
      Kokookoookkk...Auww

      Delete
    5. Kokookookkk..Auww...kikiki...

      Delete
    6. As a Malaysian Chinese, I’m only too familiar with the resentment nursed by my kin since the early days of independence.
      We bitterly describe ourselves as “second-class citizens” and, at first opportunity, rant about rampant discrimination against us. We’re the natural constituency of Pakatan Harapan because it supposedly promotes equality for all.
      Advertisement

      Of course, it may not surprise you that a good number of us are actually bald-faced hypocrites.
      I was appalled when I read that some Malaysian hotels prohibited their female Muslim staff from wearing the hijab while doing frontline work. But what absolutely sickened me was the number of non-Muslims and non-Malays defending those hotels. Apparently, some instances of discrimination are more equal than others.
      This isn’t even a close call by any means. The excuse given by the Malaysian Association of Hotels (MAH) – that the hotels, especially the international chains, were merely following worldwide policies – was an extraordinarily poor one. International hotel chains routinely make changes and exceptions to suit local laws, customs, sensitivities, and tastes.
      In fact, in the United States, the anti-hijab rule in the aforementioned hotels would almost certainly be a violation of federal law (see the legal precedent laid down by Equal Employment Opportunity Commission v Abercrombie & Fitch Stores).
      More importantly, there’s nothing about the hijab that prevents the wearer from performing her duties competently and efficiently. Nothing that would hamper her interactions with guests.
      To argue otherwise is to imply that Muslim identity is inherently inferior (read: unpresentable) and/or threatening – textbook Islamophobia. I doubt hotels mean to endorse this vile sentiment, but they should amend their policies accordingly to prove that they don’t.
      What’s much harder to rectify is our worsening religious and racial polarisation. On social media, many non-Muslims and non-Malays were quick to dismiss the controversy.
      They took turns to call it a small matter, a distraction, and/or a private business decision. Of course, I’m willing to bet that these same people reacted quite differently when they learnt that a laundrette in Johor had restricted its customers to only Muslims.

      Delete


  23. Semalam Mahathir kata Anwar kuat lelancap,.... Sehingga kini tiada komen dp Kak Wan atau pun Nurul.



    ReplyDelete
  24. MAHATHIR DINASIHATKAN JANGAN TAMBAH DOSA DIHUJUNG USIA
    Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad perlu memperbanyakkan amal ibadat untuk dijadikan sebagai ‘bekalan akhirat’ daripada bersesak-sesak turun ke Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) sebagai calon, kata Ketua Umno Bahagian Selayang, Datuk Abdul Shukor Idrus.

    Beliau berkata, beliau terbuka dan berbesar hati mahu menasihati Pengerusi Pakatan Harapan itu jika tiada mana-mana pihak yang mahu berbuat demikian.

    “Jadi kalau tiada orang nasihat, biar saya yang nasihat (tapi) kalau tak nak dengar terpulang pada Tun. Kalau Tun dengar (nasihat ini) dalam usia Tun begitu tua, Tun patut tumpu keluarga (dan) ibadah.

    “Tun sediakan untuk hari kemudian (akhirat) supaya kita sejahtera di dunia dan di akhirat.

    “Saya kesian (dengan Tun M), saya tak tahu kenapa tiada orang memberikan pandangan atau nasihat kepada Tun. Atau Tun ni tak boleh makan nasihat?,” soal beliau.

    Baru-baru ini, Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman membayangkan bekas perdana menteri itu dijangkakan akan bertanding di Parlimen Putrajaya atau Langkawi pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

    Dalam pada itu, Shukor berkata dengan usia Mahathir hampir mencecah satu abad itu, adalah tidak elok beliau berceramah politik dengan menyebarkan fitnah kepada kerajaan.

    “Dengan usia Tun (Dr Mahathir) yang begitu tua, saya kira kalau Tun tumpukan kepada keluarga, ibadah untuk menyediakan hari kemudian adalah lebih baik daripada Tun yang dah usia sebegitu tua Tun ke lapangan politik lagi kemudian Tun tabur fitnah, tambah dosa,” katanya.

    Sebelum ini, Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz juga pernah menasihatkan perkara yang sama kepada Mahathir. Beliau menyarankan Mahathir agar bertaubat dan kembali ke tikar sejadah apabila Mahathir sering mengecam parti Islam itu.

    “Taring Tun Mahathir secara rasminya tercabut. Saya sarankan beliau banyakkan berada di tikar sejadah dan di hadapan Kaabah.

    “Jika Tun kembali kepada Allah dengan taubat yang benar itulah sebaik-baik kehidupan di hujung hayat. Saya mendoakan,” katanya.

    ReplyDelete


  25. Bukti BERSATU makin popular. Umno kena serang berhempas pulas.

    Macam PKR dulu. Makin diserang makin banyak negeri perintah.

    Johor on the way. BERSATU BANGSA JOHOR!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Umno Johor dalam bahaya. BN bakal jadi pembangkang di Johor selepas PRU14!

      Delete
    2. Jangan yang dikejar tak dapat ...yg dikendong berciciran...udah ler!!!...kikiki...

      Delete
    3. Kubu Umno Johor dah berlubang2 akibat ditembusi BERSATU.

      Jika BERSATU tak diharamkan guna taktik kotor, Johor bakal menjadi negeri Pakatan Harapan selepas PRU14.

      Bangsa Johor takkan tunduk kepada Najib yang singkir anak Johor tanpa maruah! Nyahkan Najib dan Umno dari JDT.

      Delete
    4. Ramai dah ke ahli cap Munge ni!!!pungut kat lorong mana ...Bak kata Z bapok dan Wak Suman Tempe...pungut kat Lorong Gelap Chow Kit....kah...kah...kah...

      Delete
    5. Remember the smouldering outrage that swept social media and newspaper front pages back then? The Godzilla-sized hypocrisy here is grating, but also utterly predictable. I’ve seen it so regularly that I can’t be bothered to keep tabs anymore.
      When I wrote last year about a systemic anti-Malay bias in private sector hiring, I saw a torrent of comments from non-Malays denying that the discrimination was even real.
      Never mind that my article cited the findings of two prominent economists who studied job interview callback rates. Many commenters even made vague and not-so-vague insinuations about how Malays were lazy and/or less capable – which, of course, only served to prove my point.
      Others eagerly highlighted racism practiced by the government and Malays. But they miss what should be elementary to anyone: two wrongs don’t make a right. And they sure as hell don’t make things any better – quite the opposite, in fact.
      In Malaysia, the unsaid truth is no religious or ethnic group has a monopoly on prejudice. And we’re obliged to call out discrimination in whatever form whenever we see it.
      I, for one, am determined to have the backs of Muslims and Malays, just as I expect them to do the same for me. If you’re unwilling to do that – to reject hypocrisy and hold fast to basic principles – then at least have the decency to shut up and accept you’re just as bigoted as the very people you criticise.

      Delete
  26. MAHATHIR TIDAK PERNAH MENJAWAB DENGAN BAIK SOALAN BERKAITAN ANWAR
    Sudah banyak kali Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Mahathir didesak supaya menyatakan pendirian sebenarnya mengenai kes liwat Anwar Ibrahim. Namun soalan itu tidak pernah diendahkan oleh Mahathir.

    Sebaliknya Mahathir tetap `liat’ untuk memohon maaf terhadap Anwar itu. Mahathir akan cuba mengalihkan soalan berkenaan dengan menyalahkan pihak lain.

    Senang cerita, Mahathir seolah-olah tidak terlibat langsung dalam isu liwat Anwar Ibrahim, ketika ketua umum PKR itu dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri pada 1998.

    Terbaru, semalam pada sesi “townhall” yang diadakan oleh Mahathir bersama anak-anak muda di Petaling Jaya, Mahathir telah ditanya soalan sama ada beliau masih berpegang dengan dakwaan bahawa Anwar telah ‘melancapkan lelaki lain’.

    Namun seperti biasa Mahathir tidak menjawab soalan itu secara langsung tetapi menyatakan ia adalah tindakan polis dan beliau tidak terlibat.

    “Tetapi melangkaui tindakan polis ketika itu, saya tidak terlibat dalam tindakan polis tetapi mestilah kamu tidak percaya,” kata Mahathir.

    Demikian jawapannya kepada pertanyaan anak muda itu iaitu jawapan lazim yang akan diberikan kepada setiap soalan mengenai isu liwat Anwar.

    Disebabkan jawapan seperti itulah maka dalam program Nothing to hide 2.0 pada Ogos lalu, Mahathir berdepan dengan `kerusi terbang’.

    Ketika itu Mahathir ditanya mengapa beliau bersetuju untuk memilih Anwar sebagai Perdana Menteri jika PH menang pilihan raya umum sedangkan sebelum ini Mahathir mengatakan Anwar tidak layak kerana kesalahan liwat dilakukannya dan dianggap tidak bermoral.

    Mahathir tidak menjawabnya sebaliknya memusing cerita. Sedangkan pada sidang media pada 22 September 1998 yang dibuat Mahathir, Perdana Menteri keempat itu mendakwa Anwar terlibat dalam perbuatan liwat dan seorang peliwat tidak layak menjadi pemimpin negara.

    Bukan dalam isu Anwar semata-mata, malah dalam banyak isu lain, Mahathir akan menyalahkan pihak lain. Isu Memali dan soalan mengenai Anwar ini gagal dijawab oleh Mahathir mengakibatkan bukan hanya selipar, malah botol air, kerusi dan suar berterbangan dalam dewan.

    Jika dalam isu Anwar dan Memali beliau enggan menjawab secara langsung namun dalam isu kerugian Bank Negara Malaysia sebanyak RM30 bilion akibat urus niaga matawang asing (Forex) pula, Mahathir menjawab `tak tahu, tak ingat, tak siapa beritahu’ kepada sidang panel Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI)yang ditubuhkan bagi menyiasat kerugian berkenaan.

    Jawapan-jawapan Mahathir ini menambahkan lagi misteri mengenai apa yang berlaku kepada Bank Negara, kes liwat Anwar dan isu Memali. Kesimpulannya, Mahathir tidak akan memohon maaf kepada apa yang berlaku.

    Mahathir akan tetap mempertahankan dirinya dengan apa cara sekali pun asalkan apa yang dihajatinya akan tertunai. Di hati Mahathir, dia tetap percaya Anwar masih seorang peliwat.

    ReplyDelete
  27. DAH LAMA DAH BAGITAU, MAHATHIR SAJA YANG BUAT BUAT TIDAK TAHU
    Memang penyakit “tidak tahu” ini digunakan sepenuhnya oleh Mahathir bila berhadapan dengan sesuatu isu. Bila kantoi hilang RM32 billion, cakap tidak tahu. Bila Sultan Selangor murka kerana menghina etnik Bugis, sampai ke hari ini Mahathir masih buat “tidak tahu”.

    Malah bila berhadapan dengan masalah parti yang dia buat sendiri pun, Mahathir masih bersikap “tidak tahu” dan menyalahkan ROS.

    Diri sendiri yang cuai namun orang lain yang dipersalahkan. Inilah perangai buruk pembangkang yang tidak henti-henti menyalah orang lain bagi mengelakkan diri mereka dipersalahkan. Contoh yang ketara adalah melibatkan pendaftaran Pakatan Harapan (PH) dengan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

    Punca sebenar kelewatan pendaftaran PH adalah disebabkan kegagalan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan DAP mematuhi syarat yang oleh ROS. Namun malangnya, pembangkang menuduh kelewatan itu disengajakan dan dipolitikkan oleh kerajaan.

    Sedangkan ROS pernah memberi amaran kepada PPBM mengenai tiga kesalahan yang dilakukannya iaitu tidak mengadakan mesyuarat agung tahunan, menubuhkan sayap pemuda dikenali sebagai ARMADA dan menangguhkan mesyuarat agung tanpa peruntukan dalam perlembagaan parti sehingga boleh menyebabkan parti itu dibatalkan.

    Manakala dalam isu DAP pula, parti itu berdepan dengan kemelut pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) yang tidak sah sebelum ini dan perlu mengadakan semula pemilihan CEC baru.

    DAP sudah lama diberitahu untuk buat pemilihan semula, mereka buat tidak tahu sahaja. Dekat dekat hendak PRU14 baru hendak buat. Itu pun separuh sahaja yang datang.

    Namun begitu, selepas seminggu mengadakan pemilihan semula CEC, parti tersebut masih belum menghantar laporan kepada ROS untuk pengesahan rasmi.

    Jadi sebenarnya salah siapa dalam hal ini? Takkan semua kesalahan perlu diletakkan kepada kerajaan walhal dua parti ini telah diberikan peringatan lebih awal lagi sebelum ini.

    ROS telah memberikan peringatan kepada PPBM supaya mengadakan mesyuarat agung tahunan (AGM) kerana jika lambat berbuat demikian, maka ia berdepan pembubaran. Peringatan itu diberikan pada September lalu, iaitu sudah lebih tiga bulan.

    Hingga kini PPBM belum mengadakan AGM berkenaan. Malah kenyataan Setiausaha Agung PPBM, Datuk Dr. Shahruddin Md. Salleh bahawa parti tersebut telah membuat AGM pada 2 November 2016 adalah tidak tepat.

    Ini kerana hanya 12 orang ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM yang direkodkan hadir sedangkan dalam Fasal 28 perlembagaan parti itu sendiri menyebut bahawa sebarang pindaan perlu dipersetujui tidak kurang daripada dua pertiga perwakilan yang hadir dalam perhimpunan agung tahunan atau perhimpunan agung khas.

    Kalau 12 dari 30 orang sahaja yang hadir baru 40% yang hadir, tidak cukup 2/3. Apa sudah jadi, 60% lagi sudah hilang kepercayaan pada Mahathir kah?

    Ini parti Mahathir Mohamad sendiri. Kenapa beliau tidak menyelesaikan perkara ini lebih awal. Bukannya tiada peringatan diberikan dan kenapa PPBM tidak mengikut perlembagaan yang mereka sendiri tulis dan buat.

    ReplyDelete
  28. Realitinya, Mahathir lebih sibuk menganjurkan demo kononnya untuk menyelamatkan Malaysia, malangnya demo berkenaan iaitu anti kleptokrasi yang diadakan di Petaling Jaya pada bulan lepas adalah gagal.

    Bukan itu sahaja, Mahathir sendiri berdepan dengan tekanan akibat keceluparan mulutnya yang mengaitkan keturunan Bugis dengan lanun ketika berucap pada demo berkenaan. Patutnya tumpuan diberikan kepada parti sendiri jika mahu PPBM mengambil bahagian dalam pilihan raya umum nanti.

    Dalam isu DAP pula, ROS telah mengarahkan parti itu supaya mengadakan pemilihan semula CEC sejak bulan Julai lagi. Hanya selepas beberapa bulan, barulah pemilihan itu diadakan iaitu pada 12 November lalu.

    Pada mulanya DAP membantah tetapi mereka terpaksa akur selepas beberapa kali didesak oleh ROS selepas mendapat aduan daripada ahli-ahli DAP sendiri.

    Jadi dalam isu kelewatan pendaftaran PH ini, pembangkang tidak perlu menuding jari kerana ROS bertindak atas peruntukan yang termaktub dalam undang-undangnya.

    Tidak perlulah menuding jari kepada pihak lain. Selesaikan sendiri masalah dalaman mereka dengan segera dan ikutlah peraturan yang ditetapkan. Undang-undang yang ada adalah untuk diikuti, bukan dipandang sepi.

    Usah buat perangai “tidak tahu” dalam hal ini. Undang undang parti sendiri pun mereka tidak mahu patuh apatah lagi janji janji manis mereka kepada rakyat.

    Sudah pasti semua janji itu pun mereka akan mungkiri. Jangan percayalah pada pembangkang yang berperangai begini. Rakyat dah lama dah tahu taktik “tidak tahu” ini. Berapa kali hendak tipu rakyat?

    ReplyDelete
  29. KENAPA DAP DAN PPBM TIDAK MAHU ISYTIHAR HARTA?
    BARU-BARU ini, pakar strategik PKR Rafizi Ramli cuba mengajak kepimpinan parti Pakatan Harapan untuk menyertainya mengisytiharkan harta benda mereka. Mereka dijemput melalui sebuah program yang diatur oleh INVOKE.

    Kononnya perkara itu adalah untuk persediaan bagi menghadapi PRU14 yang akan datang.

    Ia kurang mendapat sambutan. Hanya Rafizi dan 30 wakil rakyat dan pimpinan Pakatan Harapan sahaja yang rela untuk orang umum mengetahui berapa banyak harta mereka.

    Daripada 30 ini, 10 adalah Ahli Parlimen, iaitu Datuk Mahfuz Omar dari P8 Pokok Sena, Datuk Johari Abdul dari P15 Sungai Petani, Dr Hatta Ramli dari P31 Kuala Krai, Datuk Dr Mujahid Yusof dari P57 Parit Buntar, Imran Abdul Hamid dari P74 Lumut, Fuziah Salleh dari P83 Kuantan, Wong Chen dari P104 Kelana Jaya, Khalid Samad dari P108 Shah Alam, G Manivanan dari P109 Kapar, Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid dari P112 Kuala Langat.

    Menariknya, bila ditanya mengenai ketiadaan wakil-wakil DAP, selain wakil-wakil PPBM, di dalam majlis ini, Rafizi menjawab begini: “DAP is because from the very beginning kita tak fokus sangat kepada DAP because they are not marginal seats, so it is very difficult to convince the public to come forward and join and help our campaign and become volunteers kalau we just pakai pukul rata, because what is the point of helping PJU, same way Pandan, not a single minute or penny has gone to Pandan, because these are non-marginal seats, so we have not been helping DAP at all.”

    Persoalannya kenapa DAP dan PPBM enggan untuk isytiharkan harta benda mereka? Apakah mereka takut rakyat tahu bahawa mereka mencipta kekayaan melampau ketika bergelar wakil rakyat?

    Apakah mereka takut rakyat sudah tidak lagi menaruh kepercayaan terhadap mereka apabila mengetahui bahawa merekalah pemimpin politik yang terkaya di negara ini dan bukannya pemimpin Barisan Nasional?

    Mereka takut lakonan ‘wayang’ mereka yang lagak miskin dan tidak berduit itu akhirnya diketahui rakyat jika harta mereka diisytiharkan.

    Rafizi sepatutnya berlaku jujur kepada rakyat Malaysia dengan menjelaskan sebab atau sebab-sebab sebenar mengapa DAP tidak melibatkan diri atau tidak dilibatkan dalam program INVOKE ini kerana kenyataan beliau bahawa ketidakterlibatan DAP adalah kerana kerusi-kerusi DAP bukan kerusi-kerusi marginal jelas sangat tidak boleh dipertahankan.

    Jika tidak, ia boleh membawa kepada timbulnya pelbagai persepsi negatif di kalangan rakyat Malaysia seperti apakah Rafizi sengaja mahu sabotaj DAP atau DAP sengaja mahu sabotaj Rafizi, atau apakah Rafizi mahu melindungi harta para pemimpin DAP dari didedahkan, dan sebagainya.

    Atau adakah Rafizi cuba untuk mempermainkan atau cuba memerangkap pemimpin kaya raya dalam DAP dan PPBM?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape umno dan bn tak buat pengidtiharan harta?...menteri2 dan mb dan exco dulu yg kena ustihar harta...

      Delete
    2. Minggu lalu, Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) melondehkan lagi masalah PPBM kepada umum.

      ROS berkata PPBM boleh diharamkan pendaftarannya kerana melakukan tiga kesalahan yang melanggar perlembagaan parti itu.

      Antara kesalahan yang menjatuhkan imej PPBM dengan teruk ialah ketidak-mampuan mengadakan mesyuarat agung tahunan. Dua lagi kesalahan yang lain ialah menubuhkan sayap pemuda dikenali sebagai Armada dan menangguhkan mesyuarat agung tanpa peruntukan dalam perlembagaan parti.

      Di sebalik masalah yang sebegitu serius, PPBM telah menganjurkan sambutan ulang tahunnya di Muar pada tanggal 14 September yang lalu, untuk membina persepsi umum bahawa segala-galanya sedang berjalan lancar untuk parti itu.

      Namun, persepsi yang palsu tidak akan dapat bertahan.

      Alasan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa PPBM masih gagal mengadakan mesyuarat agong kerana peringkat bawah belum mengadakan mesyuarat masing-masing juga susah diterima.

      Bukankah tanggungjawab pimpinan tertinggi untuk mengarahkan bila cawangan-cawangan perlu mengadakan mesyuarat agong?

      Apakah arahan itu sudah dikeluarkan? Jika ya, setakat ini berapa cawangan yang sudah mematuhi arahan itu? Berapa cawangan yang ingkar atau tidak mampu mengadakan mesyuarat agong? Apakah ia disebabkan setiap cawangan PPBM tidak cukup korum untuk mengadakan mesyuarat agong mereka atau ada masalah logistik yang lain?

      Sekiranya arahan untuk mengadakan mesyuarat cawangan belum pernah dikeluarkan, bukankah ini satu kecuaian pengurusan parti?

      Bagaimana pula kemelut yang melanda nama Armada, sayap pemudanya? Menurut Shaharuddin, PPBM kini terpaksa akur untuk tidak menggunakan nama Armada sehinggalah pindaan perlembagaan parti diluluskan oleh pihak ROS. Armada kini hanya boleh dikenali sebagai Pemuda PPBM.

      Shahruddin berkata keputusan menggunakan nama Armada merupakan sebahagian daripada perlembagaan Bersatu yang diputuskan dalam mesyuarat agung luar biasa pada 2 November 2016. Namun, ROS tidak mengiktiraf mesyuarat tersebut disebabkan hanya 12 orang ahli majlis tertinggi sahaja yang menghadiri mesyuarat itu.

      Kelakarnya, perlembagaan PPBM sendiri di bawah Fasal 28 menyatakan bahawa “sebarang pindaan kepada perlembagaan parti itu mesti disokong oleh tidak kurang daripada 2/3 perwakilan yang hadir di AGM atau EGM”.

      Jadi, bagaimana kesilapan ini boleh berlaku? Bagaimana PPBM boleh melanggar perlembagaan sendiri?

      Siapakah yang patut bertanggungjawab? Kesalahan tidak boleh diletakkan pada setiausaha agung parti itu Datuk Dr Shaharuddin Md Salleh sahaja.

      Di manakah kebijaksanaan Presiden parti Tan Sri Muhyiddin Yassin dan timbalannya Datuk Mukhriz Mahathir? Dr Mahathir sudah terlalu sibuk dan tua untuk menguruskan parti, jadi perkara ini tidak boleh dipersalahkan pada beliau.

      Namun, ketiga-tiga kesilapan PPBM ini telah memalukan Dr Mahathir yang sering cuba mendesak ROS untuk mempercepatkan proses pendaftaran Pakatan Harapan.

      Dr Mahathir perlu memastikan PPBM mematuhi segala undang-undang terlebih dahulu sebelum mendesak ROS untuk mempercepatkan proses pendaftaran Pakatan Harapan.

      Semakin lambat PPBM menyelesaikan masalahnya, semakin kuatlah alasan ROS untuk melengahkan pendaftaran Pakatan Harapan. Salah siapa?

      Delete

  30. Bersemangat Dato Seri Kopipes.

    Kahkahkah!

    ReplyDelete
  31. Hadi Awang melacurkan agama sendiri demi kepuasan hati.

    Keluarga Islam hancur bercerai berai dan kapir mengkapir.

    Hadi Awang berdosa besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia mmg neraka jahanam punya orang.

      Delete
    2. Kokookookkk..Auww...kikiki...

      Delete
    3. Dengar tu..ayam bapok kengkang dah berkokok di lorong hj taib.
      Kihkihkih

      Delete
    4. Kokookookkk..Auww..tag line Z Bapok...kikiki...

      Delete

  32. Hadi Awang sebagai penasihat Najib yang paling bahaya.

    Penasihat yang pakar dalam keganasan dan huru hara.

    Najib jadi sakit mental dengan nasihat pengganas sedunia. Arab Saudi pun ada ibu pejabat anti keganasan untuk spy.

    Patutlah Hadi Awang makin kuat ponteng kerja. Dia diintip kerana disyaki pengganas yang jadi penasihat Najib!

    ReplyDelete
  33. woi hantu copy paste. ko pun dah kena sindrom kemurungan berlebih sama macam kepala bapak kau.

    yg tengah nazak sekarang ni kepala bapak kau. kau tak kesah ke??

    nanti pak arab tu tak ngaku pulak dia dah kasi derma. sekarng kepala bapak kau nak kena pilih, pak arab atau pak hadiuang tu.....kau cuba la cari idea nak tolong dia.

    hadiuang dah pau kepala bapak. kepala bapak pulak pau pak arab tu. nanti tak betul, pak arab pau pulak kepala bapak cakap dia tak pernah derma.....mamposs la kepala bapak kau.

    kak mah punya la sakit hati nanti, duit takde, dia pau pulak kepla bapak kau.....ujung2 nasib kepal bapak kau dah macam mugabe......kak mah take over!

    lantak kau laaa....semuanya kepala lanun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. teruskan...teruskan copy paste...biar cai2 haprak Meroyan!!!!

      Delete
    2. Ooi dad, buat blog sdn bhd le, mana copies u boleh delete buang.

      Delete
  34. Auto copy paste bot terganggu jika kita masuk komen berturut-turut.

    Dato Seri Kopipes punya server dah jem.

    Dato Seri Kopipes mengeteh dan terlupa reset server.

    Kopipes tewas tanpa bertanding macam Najib. Takut bertanding sebab dah tahu akan kalah teruk.

    ReplyDelete
  35. UMNOBBPAS dlm fasa mampos. Itu sebab Cai Powerbank Pelesupasir dikerah kempen diblog2 PH.
    Blog , Media mereka tak laku, dahjd pusat jana fitnah kpd PH dan Tun.

    Sifat2 Maki,Tipu,Curi,Riak,Pecah Amanah,Zalim,Angkuh, CUBA SOGLAP KUASA RAJA2,Momok gunakan Agama,Totok Bangsa sama mcn zionist, Hutang, Gadai, Lelong Tanah air, sudah sebati likat dalam UMNOBNPAS.

    Masih lagi nk benamkan akal pemikiran Rakyat dgn doktrin ala komunus korea utara.

    Maka betul lah RAHMA sudah sampai N

    ReplyDelete
  36. Assalamualaikum,,,
    Selawat dan Salam ke atas Junjungan,,,,
    Saya bukan nak mengutuk Husam atas penangkapan anaknya dan tidak juga bermaksud mahu menghina mereka mereka yang keluar PAS tetapi sekadar ingin meluahkan rasa keinsafan dan rendah hati terhadap kebesaan kuasa ALLAH menyelamatkan jemaah Islamiah dari fitnah yang besar.Bayangkan kalau hari ini Husam masih lagi ADUN PAS, apa akan jadi kepada PAS setelah berita penangkapan ini tersebar?



    Husam sebelum disingkir dari PAS telah melakukan banyak provokasi yang diantaranya boleh dikira melampau terhadap PAS.Dengan provokasi melampaunya akhirnya dia dipecat dari PAS dan selepas itu provokasi Husam bersmbung setelah dia diterima masuk dalam PAN.Ketika provokasi termasuk provokasi di Pasir Putih melibatkan pasar Siti Hajar masih berjalan, tiba tiba Husam tersentak dan seluruh dunia politik tanahair juga tersentak dengan berita penangkapan anaknya, anak yang sepatutnya memiliki reputasi anak yang soleh dari pemimpin didikan TGNA.

    Keadaan sepatutnya begitu, sebab seorang yang terbabit dengan dadah pil kuda bukan terbabit satu malam, ianya boleh difahami sudahpun berlarutan lama sebelum tertangkapnya dia yang membawa maksud mungkin penglibatan anaknya dengan pil kuda sudah lama kecuali penangkapan ini adalah satu perangkap musuh musuh politiknya untuk menjatuhkannya.

    Kita tidak boleh membuat kesimpulan lagi kerana kesnya masih dalam siasatan polis, dan saya tidak bermaksud mahu menyimpulkan apa apa tetapi ingin mengajak pembaca semua merenung tentang apakah yang akan berlaku seandainya Husam masih ahli PAS dan masih ADUN PAS?

    Apakah PAS tidak akan diserang kerana memilik ADUN yang ada anak yang terbabit dengan Pil Kuda? Apa akan diprovokasikan oleh macai macai parti musuh terhadap PAS.Rasanya PAS akan menerima satu tamparan yang cukup hebat hasil dari peristiwa ini.

    Barangkali inilah hikmah kepada pemecatan Husam dari PAS.PAS diselamatkan ALLAH dari tercemar dan dengan itu juga ianya menjadi satu ujian besar setelah ujian musibah banjir di Penang.Ujian kepada ahli PAS agar tidak cepat melatah menyerang parti lawan atau Husam sendiri akibat musibah yang menimpa keluarganya.

    Kalau ahli PAS dapat menahan diri dari mengutuk Husam atau partinya kerana musibah ini maka insyallah, PAS sudah matang dan akan dapat membezakan dirinya dengan parti lawan yang diketahui masih lagi galak memainkan sentimen politik provokasi dalam setiap kesempatan yang mereka miliki.

    Sekaligus ianya menjadi bukti nyata akan kebesaran kuasa ALLAH dalam merencanakan setiap sesuatu lantaran sewajarnya menginsafi bahawa dalam setiap perkataan dan perbuatan kita jangan sesekali kita celupar mulut atau terlajak menganggap bahawa kita berkuasa atas segalanya.Sentiasa mengingatkan diri ini akan had kita sebagai manusia.

    Musibah ALLAH datang dalam berbagai bentuk,begitu juga rahmat dan hikmahnya......


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan Pas kelantan tak verani buktikan balak tak hilang...jual tanah kerajaan...hehehe...

      Pil kuda belum jelas kedudukannye...mahkamah akan menentukan betul ato salah....segalanyr mungkin...

      Delete
  37. Dalam HARAPAN ada beberapa orang lagi macam Rafizi. Contoh terbaik untuk masa ini adalah Husam Musa. Kalau dengar cakap dia anda akan lupa... lupa segalanya. Hebatnya Husam dia ada kuasa 10.

    Baru-baru ini dia promosi alat jimat minyak boleh tahan sehingga 15 tahun dan membuat pembakaran 100%. Lebai tak na komen pasal Husam Musa buat kali ini sebab dia masih berduka cita...

    Tapi kali ini lebai hanya nak ulas pendek pasal harga petrol aje. Geng minyak Husam, si Rafizi.

    2 Januari 2015 lalu Rafizi mengessa kerajaan persekutuan menukar jadual menyelaraskan harga petrol dan diesel dari sebulan sekali kepada setiap seminggu sekali.

    Rafizi berkata rakyat akan dapat menikmati harga petrol yang jauh lebih rendah (misalnya harga RON95 bagi minggu ini menurutnya sepatutnya hanya RM1.87 seliter mengikut pelarasan mingguan seperti dicadangkan).Katanya, rakyat tidak perlu membayar “cukai tersembunyi” yang terlalu tinggi seperti yang berlaku sekarang.

    “Apabila harga yang dibayar oleh rakyat jauh lebih tinggi dari harga pasaran sebenar yang ditetapkan oleh formula, setiap sen lebihan itu dikutip oleh Kerajaan Persekutuan sebagai cukai,” kata Rafizi.

    Engkau orang tahulah NAJIB bila ada projek boleh masuk poket dan cekik darah rakyat dia terus laksana cadangan Rafizi Ramli.

    Apa terjadi...

    Dulu harga minyak naik setiap bulan, sekarang harga minyak naik setiap minggu. Itulah jasa idea bernas si RAFIZI RAMLI, pakar strategik HARAPAN.

    ReplyDelete
  38. Beberapa orang anak muda mendapati tidak semestinya mereka perlu menutupi pertanyaan mereka kepada pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Dr Mahathir Mohamad malam ini agar soalan mereka terlihat lebih manis atau berbunyi lebih sopan.

    Antara soalan yang ditanyakan kepada beliau dalam sesi dialog town hall bersama anak muda di Petaling Jaya ialah jika beliau masih berpegang dengan dakwaan beliau bahawa ketua umum HARAPAN Datuk Seri Anwar Ibrahim telah 'melancapkan lelaki lain'.

    Bagaimanapun beliau tidak menjawab soalan itu secara langsung.

    Mahathir memberitahu hadirin pihak polis telah menyerahkan laporan tentang salah laku Anwar kepada beliau tiga tahun sebelum bekas perdana menteri itu ditahan.

    Malahan pada ketika itu, kata Mahathir beliau masih tidak percaya dakwaan tersebut.

    Surat kakak Azmin, laporan polis

    "Saya fikir polis cuba untuk menjejaskan beliau. Beliau timbalan saya, saya tidak arahkan polis untuk ambil tindakan.

    "Tetapi kemudian saya mendapat surat dari adik perempuan (Datuk Seri) Azmin Ali (timbalan presiden PKR) yang saya tidak endahkan tetapi polis memberikan laporan teliti," kata Mahathir.

    Malahan pada ketika itu, kata Mahathir beliau masih tidak percaya dakwaan tersebut.

    "Saya mahu mewawancara orang-orang tersebut dan mereka bersetuju bahawa perkara itu berlaku.

    "Selepas itu saya bertanya apa yang kita semua perlu buat. Parti memutuskan bahawa beliau tidak lagi layak berada di dalam parti atau selaku timbalan perdana menteri.

    Seteru dua dekad, Mahathir dan Anwar berdamai

    "Tetapi melangkaui tindakan polis ketika itu, saya tidak terlibat dalam tindakan polis tetapi mestilah kamu tidak percaya," kata Mahathir.

    Mahathir pada September 1998 berkata pihak berkaitan dalam hal itu telah datang memberitahu beliau apa yang terjadi di antara Anwar dan mereka.

    Mahathir kemudiannya menjelaskan beberapa perlakuan seks di luar tabie yang didakwa dilakukan Anwar.

    Memberitahu sidang akhbar selepas itu, Mahathir berkata seorang lelaki memaklumkan kepada beliau bahawa Anwar bukan sahaja meliwat tetapi 'melancapi' dia.

    "Saya tidak dapat terima seorang lelaki peliwat akan menjadi pemimpin negara ini," kata Mahathir menjelaskan kisah lama itu.

    Walaupun berseteru selama hampir dua dekad selepas pemecatan Anwar sebagai timbalan perdana menteri yang kemudiannya didakwa meliwat dan menyalahgunakan kuasa, kedua-dua Mahathir dan Anwar telahpun berdamai pada September tahun lalu.

    Kedua-duanya kini pemimpin utama Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
  39. Hanipa Maidin dan parti Islam baru AMANAH (PAN) lebih suka melihat aib PAS daripada menoleh aib PAKATAN HARAPAN sendiri.

    Mereka cuba mengalih isu ini dengan membuat fitnah dan menyalahkan PAS dalam kekalahan 1 undi dalam pengundian belah bahagi. Cybertropper mereka menjalankan 'pswar' untuk merosakkan imej dua pimpinan PAS. Akhbar sokongan mereka turut serta.

    Malaysia Dateline yang diketuai oleh Zul Solong dan Taufik (Ahmad Lutfi sudah macam menghilang diri) cuba mengalih isu ini dengan menyalahkan PAS. Mereka sudah berperangai macam wartawan dan penulis UMNO. Hilang etika dan jati diri kewartawan dek kerana habuan meterial dan nafsu.

    Sepatutnya MalaysiaDateline menyiarkan berita seperti ini.

    Politik murahan menyebabkan Zul Sulong dan Taufik menjadi celaru dalam membela kebenaran. Islam amalan sebelum ini sudah luntur dalam diri mereka. Mereka lebih utama fitnah daripada menyiarkan kebenaran. Saling tak tumpuh macam UMNO yang mereka tentang selama ini.

    Sebelum mengakhiri tulisan kali ini, lebai nak berpesan kepada Hanipa Maidin...
    ENGKAU TU PEGUAM, NAK MENIPU PUN JANGAN BODOH SANGAT..

    ReplyDelete
  40. . Semenjak malam tadi, kecoh di alam maya berkenaan berita Kerajaan hampir kalah dalam undian Bajet 2018 dengan keputusan 52 yang menyokong, 51 menolak, dan 2 berkecuali.

    Oleh kerana Pakatan Harapan kalah dengan majoriti 1 undi sahaja, maka mereka dengan semudahnya menjadikan PAS sebagai kambing hitam untuk dipersalahkan.
    2. Terdapat beberapa kekeliruan dan penipuan fakta yang perlu diperjelaskan di sini;

    a) Adakah undian malam tadi adalah berkenaan usul untuk kenaikan kos sara hidup dan harga petrol.?

    Jawapannya: TIDAK.

    Undian malam tadi adalah berkenaan meluluskan Bajet untuk Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) beroperasi bagi tahun 2018.

    b) Apakah isi kandungan Bajet KPDNKK yang hendak diluluskan malam tadi.?
    Bajet yang berjumlah RM1.43 billion adalah untuk melaksanakan program;
    - pembangunan perdagangan dalam negeri
    - pembangunan koperasi
    - pendayaupayaan pengguna
    - kecemerlangan organisasi

    c) Mengapa ada ahli Parlimen PAS berkecuali dan ada yang menolak ketika pengundian semalam.?

    Ketika undian belah bahagi peringkat Dasar Bajet 2018 berlangsung pada 13 November 2017, sudah ada keputusan secara kolektif lebih awal untuk Ahli Parlimen PAS Berkecuali atas sebab yang sudah diperjelaskan sebelum ini.

    Namun, undian belah bahagi di peringkat Jawatankuasa (Kementerian) seperti yang berlaku semalam adalah perkara di luar jangka yang berlaku secara mengejut (on the spot) tanpa sempat para Ahli Parlimen PAS mengadakan mesyuarat precouncil bagi membuat keputusan secara kolektif.

    3. Apa yang berlaku di dewan malam tadi telah menzahirkan hikmah besar di sebaliknya iaitu hasrat PAS untuk menjadi King Maker bukanlah omong kosong.

    Senario ini terbukti apabila walaupun hanya dengan 2 orang sahaja Ahli Parlimen PAS Berkecuali, ia menjadi penentu keputusan samada Kerajaan berjaya meluluskan Bajet atau PH berjaya dalam operasi serang hendap undian belah bahagi tersebut.

    ReplyDelete
  41. Baru terperasan tulisan seorang penyokong DAP bernama Izmil Amri dalam portal berita Roket Kini dan portal berita Malaysia Kini pada 13 November 2017 bertajuk “‘DAP parti Cina’ itu cerita tahun 2012” dan “'DAP parti Cina? Kita boleh ketawa sambil tepuk dahi'”.

    Agak melucukan bila Izmil Amri memperkenalkan diri dalam tulisannya sebagai seorang yang “berasal dari Pulau Pinang dan sering gagal dalam banyak hal”, tetapi bila membaca tulisannya ini maka amat boleh difahamilah mengapa beliau “sering gagal dalam banyak hal””.

    Seperti tertera dalam tajuknya, tulisan Izmil Amri memperkatakan bahawa “‘DAP parti Cina’ itu cerita tahun 2012” yang tidak relevan selepas 2012, tetapi tanpa beliau sedari, pemimpin Melayu DAP yang beliau petik, Dr Ariffin Omar, pun berbeza pandangan dengannya.

    Ini kerana Dr Ariffin Omar, Senator DAP yang Izmil Amri kagumi, masih lagi menulis selepas 2012, lebih tepat lagi pada 12 Mei 2013, bahawa imej DAP masih imej sebuah parti Cina dan bahawa bilangan orang-orang Melayu dalam DAP masih menyedihkan.

    Dr Ariffin Omar malah mengakui bahawa beliau sangat ragu DAP boleh dapatkan sokongan luar bandar dalam PRU 14 kerana usaha-usaha untuk mendapatkan ahli-ahli Melayu adalah tugas sukar sedangkan untuk masuk ke luar bandar ahli-ahli Melayu diperlukan.

    Jadi jelaslah bahawa Izmil Amri, seperti kegagalan-kegagalannya sebelum ini, gagal teruk di dalam menghujahkan “‘DAP parti Cina’ itu cerita tahun 2012” kerana kenyataan Dr Ariffin Omar ini dibuat selepas 2012, malah kenyataan ini juga masih lagi benar sekarang.

    Kita ikuti kenyataan penuh Senator DAP, Dr Ariffin Omar, mengenai DAP ini:
    “Saya telah sebutkan berkali-kali bahawa harapan tunggal untuk merebut kuasa dari BN adalah mendapatkan sokongan luar bandar. Jika kamu melihat latar belakang DAP dari segi sejarah, ia asasnya adalah sebuah parti bandar terutamanya dengan sokongan orang Cina. Bagaimanapun, ia telah iltizamkan dirinya kepada satu platform berbilang-bangsa mendakwa bahawa ia mewakili (atau hendak mewakili) seluruh rakyat Malaysia. Buat masa sekarang ia masih dilihat sebagai sebuah terutamanya parti orang Cina. Sudah tentu usaha-usaha telah dibuat untuk mendapatkan ahli-ahli Melayu. Tetapi ini adalah satu tugas sukar. Sekarang ini ada ahli-ahli Melayu dalam DAP dengan sesetengahnya bertanding dalam pilihan raya dan menang atas tiket DAP. Saya tidak nafikan ini. Tetapi bilangan orang-orang Melayu dalam parti masih menyedihkan dan ini sama sekali tidak membantu imej DAP. Dalam pilihan raya umum lalu, tidak dinafikan DAP mendapat sokongan Melayu bandar tetapi imejnya masih imej sebuah parti Cina sebab kita masih belum membuat satu cubaan serius untuk menarik ahli-ahli Melayu ke dalam parti. Untuk masuk ke dalam kawasan-kawasan luar bandar, kamu perlukan sokongan Melayu dan memiliki lebih ramai ahli-ahli Melayu akan membolehkan ini berlaku... Jujurnya kita hanya ada 4 tahun sebelum pilihan raya yang seterusnya dan saya sangat ragu sama ada kita boleh melakukannya. Tetapi kamu tidak boleh kata, apa sahaja boleh berlaku dalam politik.”

    ReplyDelete
  42. Hanipa Maidin berkata, anggota Parlimen (PKR-Bukit Katil) Shamsul Iskandar telah bertemu dengan anggota parlimen PAS sebelum pengundian untuk menolak Bajet 2018 Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) bagi peringkat jawatankuasa.


    Hanipa Maidin berkata lagi, pertemuan tersebut bagi mendapatkan jaminan mereka mengundi bersama anggota Parlimen Pakatan Harapan (HARAPAN) untuk menolak bajet tersebut.

    “Anggota Parlimen Bukit Katil (PKR) sebenarnya yang paling kecewa semalam. Beliau beritahu kami (PAN) yang beliau telah berjumpa MP parti suci (PAS - Mereka label PAS dengan pelbagai istilah tak apa.. halal) sebelum undi dan dapatkan jaminan mereka untuk mengundi bersama HARAPAN.

    “Tiba-tiba undi MP 'parti suci' tak solid (kukuh). Masih ada dua MP yang berkecuali,” kata Hanipa di Facebooknya semalam.

    Lebai tak pasti samada semasa membuat kenyataan ini Hanipa Maidin ada mengguna "PIL KUDA" atau tidak. Kenapa lebai kata demikian?

    Kalau betullah Shamsul Iskandar jumpa anggota parlimen PAS dan minta sokongan bagi UNDIAN BELAH BAHAGI, kenapa Shamsul Iskandar tak jumpa Wan Azizah bos partinya sendiri serta 25 lagi anggota parlimen HARAPAN untuk JANGAN PONTENG SEMASA PENGUDIAN nanti. Itupun kalau betul dan memang mereka merancang untuk membuat UNDIAN BELAH BAHAGI??

    Betul ke ada perjumpaan?
    Kenapa 26 anggota parlimen HARAPAN macam tak tahu aje?? Rileknya aje ponteng!!

    Hanipa Maidin cuba nak kelentong dan cuba nak membuat 'tahik' kepada PAS.
    Memang kerja parti Islam baru AMANAH (PAN) hidup atas MENIPU. Ahli-ahlinya ditipu kononnya PAS nak berUG dengan UMNO. Mereka percaya ulama PAS dapat duit nak berUG dengan UMNO. Hakikatnya semua itu adalah fitnah kerana nak rebut jawatan dalam PAS sahaja. Bila kalah buat onar burukan PAS. Mereka berdendam atas kekalahan yang dialami.

    Kalau Hanipa Maidin ini cerdik adalah lebih baik dia mempersoalkan kemana perginya 26 anggota lain yang tak hadir semasa undian belah bahagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 mp pas tu talibarut umno...

      Delete
  43. Umnobnpas dah mmg nmpk, tak ada siapa baca blog hijab litup mrreka.
    Menteri kabinet pulak setiap buka mulut bau hancing. Lawak pun ada.
    Cai Trompah Taek Pekesupasir asyik, c&p.
    Memang UMNOBNPAS dah tahap
    Anak Butir Taek, dan perlu segera diFLUSH

    ReplyDelete
  44. IPOH, 23 Nov – Tindakan Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir dalam ceramahnya di Kampung Simee, di sini minggu lepas memberi gambaran tidak baik kepada generasi muda, kata Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan (BNBBC) Perak, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib.

    Beliau berkata sebagai ahli politik ‘senior’, Nga sepatutnya menunjukkan contoh yang baik dan bukannya menjadikan sikap mengeluarkan kata-kata kesat sebagai budaya dalam politik.

    “Bagaimana kalau generasi muda mahu menceburkan diri dalam politik dan melihat sikap sedemikian, mereka akan tawar hati,” katanya kepada pemberita di luar persidangan Dewan Undangan Negeri di sini hari ini.

    Dalam pada itu, Mohd Khuzairi yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Slim turut menggesa pihak polis mengambil tindakan tegas terhadap Nga kerana membuat laporan palsu dengan menafikan tindakannya walaupun ia telah dirakam dengan jelas.

    “Tindakan Nga yang mendakwa video itu telah disunting juga dilihat sebagai tidak relevan memandangkan video berdurasi 30 minit itu dengan jelas menunjukkan dia menghamburkan kata-kata kesat tersebut,” katanya.

    Selasa lalu (21 Nov), Nga yang juga Anggota Parlimen Taiping membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Ipoh di sini meminta pihak berkuasa menyiasat kebenaran tuduhan beliau mengeluarkan kata-kata kesat berbaur perkauman terhadap Zambry.

    Malah, ADUN Kepayang itu mendakwa rakaman video berkenaan telah disunting dan diubah suai bagi menimbulkan ketegangan kaum.

    ReplyDelete
  45. Kita tentu akan berasa mual dengan pelbagai tuduhan melulu tentang PM Datuk Seri Najib Razak dan isu pendaftaran Pakatan Harapan.

    Kononnya ‘bolak balik dan ketidaklulusan Pakatan Harapan menunjukkan ketakutan Najib’ dan ‘perbagai alasan tidak masuk akal dan nampak sangat tektik untuk tidak meluluskannya diberikan’.

    Tuduhan itu dinyatakan oleh penyokong tegar Mahathir, Mohd Sayuti Omar @ blogger MSOmelayu.

    Beliau ternyata berbohong kerana media melaporkan Dr Mahathir Mohamad mengakui Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang diterajuinya, punca proses mendaftarkan gabungan pembangkang di bawah nama Pakatan Harapan, masih terbantut.

    Mahathir berkata, partinya gagal menyelesaikan masalah dalaman yang dihadapi, manakala punca lain yang melambatkan kelulusan pendaftaran nama pakatan itu adalah disebabkan DAP.

    Jelas bahawa blogger MSOmelayu ini gagal (atau sengaja buat-buat tidak tahu) untuk memahami bahawa isu pendaftaran PH ini adalah disebabkan oleh parti PPBM dan DAP itu sendiri.

    ReplyDelete
  46. Sudah menjadi resam dunia apabila mereka yang gagah pasti akan dijulang setinggi yang boleh. Apa sahaja yang diperkatakannya pasti akan menjadi ikutan ramai. Bagi nasib sikerdil, kepintaran mereka dalam menjalani kehidupan adalah tiket untuk meneruskan kehidupan. Untuk menyanggah si gagah, pastinya bukan satu perkara yang mudah.

    Inilah ibaratnya hubungan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang diketuai oleh Tun Dr Mahathir Mohamad di dalam Pakatan Harapan. Umum sedia maklum bahawa DAP adalah ketua bagi pakatan pembangkang ini dengan Lim Kit Siang dianggap sebagai ketua de facto pakatan ini.

    Namun, apa yang melucukan apabila PPBM dalam satu mesyuarat tertingginya baru-baru ini, cuba menunjukkan parti mereka adalah parti yang cukup gah di dalam Pakatan Harapan.

    Manakan tidak, melalui kenyataan Mahathir, partinya mengumumkan Pakatan Harapan akan menggunakan satu lambang dan satu manifesto untuk mengharungi Pilihan Raya Umum ke 14 kelak.
    Tindakan Mahathir ini sebenarnya cukup pelik kerana di dalam Pakatan Harapan sendiri mempunyai Majlis Kepimpinan Tertingginya sendiri yang akan memutuskan masa hadapan pakatan berkenaan. Sebelum ini, semua parti yang menganggotai Pakatan Harapan tidak pernah mengeluarkan apa-apa kenyataan sebelum majlis berkenaan mengadakan mesyuarat mereka.

    Namun bagi Mahathir, beliau dilihat amat berharap pengumuman berkenaan akan dipersetujui oleh semua pemimpin utama PKR, DAP dan PAN. Boleh dikatakan, langsung tidak ada sebarang konsesus di capai dalam membicarakan perkara ini walaupun keinginan kuat Mahathir ini pernah disuarakan semasa Konvensyen Pakatan Harapan tahun lalu.

    Bukankah pelik jika dinilai umur kewujudan PPBM berbanding 2 lagi parti teras Pakatan Harapan, DAP dan PKR? PPBM baru sahaja di tubuhkan pada September tahun lalu dengan PKR sudah berusia lebih 17 tahun dan DAP sendiri sudah berusia 51 tahun.

    Adakah keegoan kedua-dua parti ini akan terhakis apabila mahu mendengar pandangan “budak mentah” dalam Pakatan Harapan?
    Sudahlah keahlian sendiri masih kekal misteri sehingga kini, hari ini mereka berlagak abang besar di dalam Pakatan Harapan.

    Mungkin bagi PPBM, usia dan pengalaman Mahathir harus di hormati oleh semua pihak memandangkan beliau pernah menjadi Perdana Menteri dan Tan Sri Muhyiddin sendiri pernah menjadi Tumbalan Perdana Menteri.
    Akan tetapi, mereka harus sedar, DAP dan PKR adalah dua parti teras yang jauh berpengalaman dalam kem pembangkang. Siapa PPBM, sebuah parti kerdil ini mahu mengarahkan DAP dan PKR mengikut kata-katanya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanye boleh buat temberang jee laa...hehehe...

      Delete
    2. Dan hanye pandai buat cerita dongeng yg di ulang siar kerana tak mampu nak pecahkan PH yg semakin di sukai rakyat malaysia...

      Delete
  47. Keselamatan Hadi bergantung kpd Najib...Hadi kena pastikan najib terus kekal berkuasa untuk lindongi dia...
    Hadi dan Pas tak mampu nak perintah malaysia kerana randing pru 100 kerusi...

    Tapi jika Salman berkeras nak tangkap Hadi najib kena akur kerana Salman ade separuh saham Rapid...kalo salman tarik saham Rapid boleh lingkup Raid...Rapid ebih penting kod Najib....

    Beraat Hadi yg di cop pengganas oleh salman...

    ReplyDelete

  48. Hadi ada senapang patah .

    Tetapi Hadi tak ada kebun.

    Hobi Hadi bukan bercucuk tanam.

    Tapi Hadi ada senapang patah dan selalu berlatih menembak ..

    Baru ku tahu ..

    ReplyDelete
  49. Yg merah karat itu keris kontot,
    SiJubbo Abg Sawan digelar kleptot.
    Yg hijo tajam itu duri nenas,
    SiEddy Brahmin digelar Pengganas

    ReplyDelete

  50. "Saya telah menyatakan bahawa antara sebab kenapa geng-geng atau kumpulan ateis ini naik meluat dengan agama kerana mereka melihat agama ini hanya benda yang diperalatkan untuk mempertahan kerajaan yang rasuah, yang menyeleweng,” kata anggota parlimen Shah Alam Khalid Samad.

    Katanya, apabila agama tidak dilihat relevan untuk menegakkan keadilan dan mendatangkan kebaikan kepada masyarakat umum, golongan itu akan mula mempertikaikan agama.

    "Kamu jahat tapi bercakap pasal agama, dan kamu gunakan agama untuk pertahankan diri, jadi ini menjadikan kamu penyumbang kepada semaraknya unsur aties dalam negara ini.
    "Kamu gunakan Islam untuk justifikasi kesalahan kamu. Kamu bertanggungjawab dengan berkembangnya ateis ini," kata Khalid dalam sidang media di Parlimen, hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila orang yang bukan ahli di beri jaga agama iaitu Islam ini lah jadi nya.

      Ahli bukan sekadar tahu dan tinggi Ilmu nya tetapi yang patuh dan taat pada ilmu nya.

      Macamana nak beriman pada rukun sedangkan yang ibadat solat, puasa dan yang lain-lain yang nyata itu pun tak di jaga.. boleh menipu, boleh bertolak-balik ...

      Semasa ku masih remaja dalam mencari pengertian hidup ini dengan jalan agama pun terkeliru dan kadangkala keciwa .. apa lagi hari ini apabila agama bukan menjadi seseorang itu baik mengikut piawaian Islam..


      Delete
  51. FALSAMPAH NAJIB

    i SCRACTH YOUR BACK,YOU SCRACTH MY BACK..

    nAJIB sUAP HADI & 10 BUDAK HITAM,Account 2.6billion najib di BELA.

    nAJIB buat GST/Barang naik..MP PAS Berkecuali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kau sibuk pasal PAS apehal?
      Kan dah bercerai?
      Kau ni Gila talak?
      Atau gila iseng?
      Atau gila babi?

      Delete
    2. Lebih elok kalau kau gila babi
      Sbb kau mmg rapat dengan pemakan babi

      Delete
    3. lagi babi najipyg baik dgn china komunis..lobai herdi bawang pun sayang najip

      Delete
  52. pas pis pus ..now everybody cam necome lobai..sayang mak badak

    ReplyDelete
  53. Kepala otak cai2 biol makin mendidih panas
    Rambut pun tercacak mcm durii buah nenas
    Admin udah ketandusan isu-isu yang bernas
    Ada ker logik dituduh TG Hj Hadi pengganas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. heyy mak badak bijak wokayyy..next pm

      Delete
    2. Otak mak badak memang bergeliga..mcm ular..laki orang pun I rembat

      Delete


  54. Hadi kata syiah itu lebih baik dari wahabee gilababeee



    Ambik ko

    Zamihan pun marah najip bagi 16 ekar kepada wahabi gilababi..

    Esok isis pulak cari pasal di putatjaya 17 ekar raja soltan siulman bin sialman al saladman

    Barun skrg naib ketua kesatuan ulamarrmak dunia (kud) tahu syiah itu bagus dari wahabee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketua Wahabi Dr Maza tu ler yg dok sokong Matdey & famili...
      Sbb itu ler, famili Matdey hidup dgn anjing...

      Delete
    2. najib hidup ngan badak ngan babi jho lo..lobai herdy tukang jilat

      Delete
    3. 09:34

      Tolong bagi link...!

      Ini link untuk 08:40:
      http://www.suara.tv/2017/11/13/cucu-mahathir-dikecam-tidur-dengan-anjing/

      Delete
  55. Walaupun isu basi Bugis dah reda tetapi Hadi bangkitkan untuk menunjukkan dirinya sebagai pemimpin Islam.

    Sepatutnya Hadi bingkas menolak tuduhan Arab dan menafikan penglibatan ulama sedunia sebagai pengganas ..

    Najib perlu di selamatkan dari maruah Islam .

    ReplyDelete
  56. Dah nak mampos, blog tajaan si kerala India
    Admin mmg jelas mati akal ketandusan idea
    Posting sampah sarap, yang mampu disedia
    Mungkin Madey dah down sikit, upah kat dia

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampah sarap pun ko.balas


      Sibuk.masuk.blog ni setiap saat

      Macam.babi sundal pelaxur komunis di great wall.of kuantan

      Delete


    2. Pahang darul komunis


      Trade rembibi only.

      Hamba abdi dari xinjiang puak.uighur islam auction..

      Setiap hari komunis china bunoh umat islam.xinjiang

      Najip buat bodo lagi hulur projek 56billion buat KTM

      Delete


  57. Senarai wanted @ pengganas di lindungi kerajaan malaysia


    1. ZAKAR NAIIIK memcacak

    2. YAHADI AHWANG alsesati


    3. Zamihan al extremist



    4. KOJOLA AL BABUN

    ReplyDelete
  58. BN makin diteriima rakyat, caii2 mula dengki
    Penyokong PH pula tak berapa kerat berbaki
    Blog dajal ini jadi tempat cai2 mencaci maki
    Tiap hari mulut cai pot pet pot pet mcm puki

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala hotak kau ! Mimpi di siang hari ? Bagus. Itu saja cai dedak boleh buat. teruskan usaha dan tekad untuk dapatkan dedak lebih. tahniah !

      Delete
    2. kah...kah...kah...

      Anon 0836...Cikgu ...yg ini ana tatak boleh tahan mahu ketawa sebab terlampau geli hati!!!

      'Tiap hari mulut cai pot pet pot pet mcm puki'

      Terima kasih Cikgu....kikiki...

      Delete
  59. Bagi Saudi, hadi adalah lanun. Kepala bapak tak boleh lawan Saudi kerana kalau kepala bapak bangang bukak mulut busuknya. Saudi dan UAE akan terajang kepala bapak kow kow. Apa orang umno boleh buat ? Dok diam pegang teloqbusuk jer lah. Siapa berani lawan ? Tak ada teloq ?? Mau garu teloq ?? kah kah kah !

    Kepala Bapak Siapa ???

    ReplyDelete
  60. Hadi mmg tak guna. Tau bising pasal org. Tapi bila rakyat org melayu terhimpit harga naik, Gst dan minyak naik dia dok diam. apa punya pemimpin pas ?? Pas nak bela rakyat ? Kepala hotak kau !

    Hey hey bapak jgn sebut !!

    ReplyDelete
  61. Dia mintak kami derma untuk tindakan mahkamah di UK. Tapi kenapa tak mintak pemimpin Pas yg kaya raya pakai kereta mahal ?? kenapa nak mintak ahli pas duit derma ?? Apa punya hadi. Dok diam saje sedangkan rakyat hidup sengsara. tak cukup duit nak byr rumah kereta sekolah anak. kepala hotak apa nak citer pasal Madey ?? Zaman madey mana ada org susah mcm ni ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman Madey mana ada budak2 kampong bawa hphone ke sekolah...
      Zaman Madey mana ada budak2 kampong bawa motorsikal sendiri ke sekolah...
      Zaman Madey, ramai budak2 kampong yg berbasikal atau jalan kaki jer ke sekolah...
      Itulah kenyataan kemakmuran yg dikecapi rakyat zaman sekarang, berbanding zaman Madey dulu...

      Delete
    2. 08:59

      Cakap pakai kepala otak, jgn pakai kepala bapak ko...
      Kih kih kih...

      Delete
    3. 9.32..9.33, terlebih air badak semah ke? zaman sekarang ada gst bangang..lobai pas pun bodoh sama mcm umporno

      Delete
    4. Zaman Tun Mahathir Atur GSM 011 baru adalah bodoh..kau sanggup pikul battery ART 900 tu ke sekolah ker?
      Battery pun kau tak mampu beli.
      Bodoh punya orang!!!

      Zaman Tun kau sorang sajalah yg berjalan kaki ke sekolah orang lain semuanya naik bas sekolah.

      Delete
    5. Kokookookkk..Auww...tag line si Z Bapok...kikiki...

      Delete
  62. Mana dia hilang, si Suman pendtg Singapore
    Tak cukup ilmu, iblis ini gatal nak bertempor
    Kena tiibai dgn Kejora, dia terus mengelupor
    Ingin jadi ayam jagoh, jadi ayam berak kapor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak lagi hebat bakal next pm , mcm grace zimbabwe

      Delete
    2. 0928...Cikgu...Ko nak tahu Wak Suman Tempe dah terlebih makan julap...Asyik dok dalam Jamban sambil makan aiskrim...hikhikhik!!!!

      Eloklah si Wak Suman Samseng tu Berambos...

      Delete
  63. Sinopsis Kisah Masyakarat Layu Song Sang.

    Tapak 17 hektar utk Pusat tahanan ala Al Huantanamo utk menahan El Eddy dan Kunco2 Sammy Hun hampir siap.
    Mengetahui perkara ini, semua 3 juta Masyakarat Layo Song Sang pengikut UMNU akan boikot pergi Haji sehingga Jubbo keluar kenyataan atsu tarek blk tanah Salman.
    Penjumud Partai Hijobulan juga tak mau kalah.18 juta Ahli PAS akan ambil lebih byk langkah antaranya:
    -Semua Ostard Ostrich2 akan tanggalkan gelaran bunyi Arabik dipangkal nama mereka.
    Pelajar Saudi akan dilarang mengikuti kursus teknik Ilmu Tin Milo anjuran PAS mulai sesi 2018.
    -Persatuan Janda 2 anak Rantau Panjang akan boikot umrah selama 6 bulan mulai 2018.
    El Eddy akan cuba gembelengkan tindakan susulan dari
    20 juta ahli Hijobulan,
    20 Juta ahli Keriskarat
    400 juta rakyat indon.
    Mengikut rekod ejen plobi, semasa El Eddy di'calon'kan dulu, angka 440 juta Layo Song Sang digunakan.
    Jawatankuasa El Areb pilih El Eddy sbb angka kaum umati yg besaq itu.

    ...upgrade menyusul.
    Takbeer Barbican 0% Al Chohol



    ReplyDelete
  64. Caii2 bingai haprak terus tertekan & melatah
    Kebanyakan isu, geng pro-kerjaan kasi patah
    Admin pula, buat posting sampah yg entah2
    Kitorang nak buat komen pun nak termuntah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakul tadi ko letak mana 948?
      Ada anak butir Taek Low dlm tu.

      patah? tak betul taek ada.
      muntah? loya ada, hujah cirit.
      Ko budak lagik ekk?

      Delete
    2. 10:00 apa yg ekk...eekkk...mcm anak beruk terlekat biji durian.

      Delete
    3. ekk tu adalah air badak yg ko minum ..semah da
      jampi dgn kencing lobai herdy bawang

      Delete
    4. ekk..ekkk...1016..ko budak lagi ekk?

      ...Bapok Babun kot!!!! kote sontot....kikiki...

      Delete
  65. mungkin antara perkara yg hendak di'nasihat'kan oleh hadi pd najib ialah mengenai isu sunni-syiah.

    kita lihat hadi lebh cenderung kpd iran syiah. sedangkan atas nasihat agamawan2 yg benar di Malaysia ini menasihati akan bahayanya syiah dan perlunya menepis pengaruh syiah di Negara ini.

    maka tidak boleh tidak kita perlu lebih cnederung kepada arab Saudi. ini kerana Saudi menjadi benteng negara2 umat islam kecil yg sedang terancam syiah seperti yemen dan lebonan.

    pm yemen sendiri meminta bantuan Saudi utk menangani kebagkitan syiah houthi yg didokong iran walaupun iran bertakiyyah tidak terlibat. biasalah syiah pembohong besar pengikut dajjal.

    begitu juga pm lebonan hariri yg melarikan diri dn minta perlindungan di Saudi kerana Hezbollah sudah menguasai seluruh lebonan dan akan menjadikan lebonan satu lagi bumi syiah yg akan mengancam seluruh Tanah arab akhirnya.

    kedatangan raja salman ke msia dan Indonesia mungkin antaranya utk membantu islam asia tenggara menepis syiah. ia amat perlu dan wajar di sokong.

    cumanya mungkin hadi sedikit kecewa kerana najib dan kerajaan Malaysia lebih cenderung kpd Saudi dan menolak syiah. 'gagal menasihati' najib utk lebih lunak kpd iran syiah. hadi semata2 berpegang kpd fahaman umum iaitu Saudi adalah alat US dan musuh islam. dan ini adalah doktrin syiah utk memburuk2kan Saudi dan menyisih umat islam dpd menyokong Saudi.

    walhal syiah iran pun sekongkol dgn Russia dan china membantai umat islam Syria secara terang-terangan.

    dlm isu menangani teroris. perlu diingat teroris bukan semata2 ISIS tetapi teroris lebih jahat adalah syiah seperti mana yg berlaku di Syria dan Iraq. tp kerana mereka berbentuk Negara(iran&syria&kerajaan Iraq), maka yg dituduh teroris adalah yg ditindas iaitu mujahiden dpd umat islam sunni.

    para mujahiden pula cuba diresapi oleh ISIS yg menjadikan mereka sentiasa terfitnah oleh kafir dan khawarij. dan akhirnya iran dan syiah akan terus cuba dinobat sebagai hero umat islam.

    apa2 hal pun.. hadi tanggunglah apa saja bahana yg najib bakal terima. WHATS A FRIEND FOR? kan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini komen drp badigol kepala taik keling Kerala.

      Delete
    2. al herdy bawang dapat duit dari klepet najip...king maker lepas ni amno ngan pas gabung jadi pasemno, semah badak jd pm

      Delete
    3. ASALNYA TAK TAHU PUN ANWAR MEL*NC*P SAMBIL MELIWAT, MAHATHIR YANG BERITAHU DUNIA TENTANG ITU
      SOALAN peserta majlis anak muda bersoal jawab dengan Mahathir dan Kit Siang malam tadi mengenai adakah tua kutuk itu masih mempertahankan kenyataannya tahun 1998 dahulu bahawa Anwar meliwat sambil melancapkan orang yang dilihwatnya, membuatkan penulis teringat kisah lama.

      Ya, ketika Anwar dipecat dari jawatan dalam kerajaan dan UMNO, rakyat hanya diberitahu tujuan pemecatan itu kerana Anwar terlibat dalam kegiatan tidak bermoral aka homoseksual dan dengan mrlakukan seks dengan bini orang sahaja. Kita tidak tahu langsung pasal Anwar melancapkan mangsanya sambil meliwat.

      Perkara itu (Anwar melancapkan mangsa liwatnya) hanya rakyat tahu bila Mahathir muncul dalam TV dan memberitahu dunia mengenainya. Tak ada siapa pun menanyakan soalan itu kepada Mahathir tapi Mahathir sendiri yang membangkitkan perkara itu. Dari rakyat tak tahu, kepada tahu

      Boleh dikatakan, Mahathir sengaja membangkitkan perkara itu untuk menjustifikasikan tindakannya memecat Anwar, dalam masa yang sama, memburukkan lagi imej Anwar. Dahlah buruk Anwar ini dilihat orang kerana terlibat dalam kegiatan tidak bermoral, datang Mahathir sebut pulak perkara yang hanya menjadikan rakyat bertambah jijik kepada Anwar.

      Itu kerja Mahathirlah tu. Kau cakap dia terlibat dengan kegiatan meliwat saja cukuplah, yang pergi tambah dengan dia melancapkan sewaktu melakukan perbuatan tu, dah kenapa pulak? Nampak sangat nak bagi malu tahap maksimum

      Sebab itu kita sukar percaya Anwar dan Mahathir berbaik semudah itu saja sebab memikirkan apa yang pernah Mahathir lakukan, katakan terhadap Anwar. Mana ada penyokong Anwar yang waras boleh menerima penghinaan sebesar itu dilakukan Mahathir ke atas Anwar – melainkan mereka berpura-pura melakukannya untuk mendapat keuntungan politik.

      Padanlah masa sakit, tak peduli nak datang melawat pun.

      Delete
  66. Apekah persamaan antara mak badak, ilmelda marcos ngan grace zimbabwe..sila teka..kalu memang dpt hadiah percutian bersama jho lo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa persamaan ayam tua bapok kengkang 4 kupang dgn mak badak?

      Delete
    2. Kokookoookkkkk...Auwww

      Delete
  67. Mak badak memang suh maslan amik cyberpetpot umnobngok orang yg x lepas spm..depa tu semua dari cai putri ammmno bohsiak ngan mat rempit anak ketua cawangan..maklumla yg dalam amno ni memang mak amik yg bodoh jer

    ReplyDelete
  68. Kokookoookkkkk...Auwww

    ReplyDelete
  69. Padan muka Dato Seri Kopipes berkulat tunggu artikel baru.

    Najib Kleptokrat
    Rosmah Shoppingat
    Hadi Khadam Penasihat.

    Najib, Rosmah dan Hadi penyebab Melayu jadi bangsat.

    ReplyDelete
  70. Caii2 bingai haprak, dah makin sasau sawan
    Mereka jadi dengki TGHH & DSNR berkawan
    PRU 14, kerajaan tak akan mampu PH tawan
    Akan terkedu le nanti, si keling India tok wan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  71. Dapat rasa Tuan Shah tengah ketawa pada Dato Seri Kopipes yang tak sabar-sabar nak kopipes pada artikel baru yang tak muncul sejak pagi tadi.

    Kahkahkah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kokookookkk..Auww...tag line si Z Bapok...kikiki...

      Delete
  72. Jangan kemurungan tunggu artikel baru sudah... selang 5 minit refresh...kahkahkah!

    Sakit mental Najib merebak kepada macai Powerbank pasir.

    Itu baru penangan blog Pro Pakatan Harapan.

    Kalau Pakatan daftar masuk PRU14... mau terus masuk kubur sendiri merangkak-rangkak. Pondan pun tak kecut macam Najib dan Zahid... Hadi Awang langsung ponteng... Kahkahkah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Haramjadah tu ke?
      Pengerusi Pakatan Haramjadah ni lah yg beritahu satu dunia bhw Anwar suka melancap...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...