Wednesday, 22 November 2017

BENARKAH NAJIB TAK DAPAT DISINGKIRKAN ATAU BELIAU HANYA MAHU SEDAPKAN HATI SENDIRI?


Wahhh....begitu yakin nampaknya Najib Razak bahawa Tun Mahathir Mohamad tidak mampu menyingkirkannya.

Benarkah begitu?

Kata Tun Mahathir pula, Najib sebenarnya takut kalah, sebab itu kelulusan pendaftaran Pakatan Harapan sengaja dilengah-lengahkan.

Atau lontaran keyakinan Najib itu sekadar untuk menyedapkan hati sendiri, sedangkan apa yang dirasa hanya Tuhan saja yang tahu?

Kalau sudah begitu cakap besar, kenapa masih tak jumpa tarikh pilihanraya?
Tun Mahathir seorang diri mungkin tidak mampu menyingkirkan Najib, tetapi beliau bersama Pakatan Harapan serta dengan sokongan rakyat jelata yang cintakan kebenaran, gabungan semua itu tidak mustahil melakukannya.

Ketika ini, Tun Mahathir hanyalah alat kepada rakyat. Meskipun peranan dan pengaruh beliau penting dalam merangsang perubahan, sokongan rakyat kepada perubahan itulah yang jauh penting.

Di banyak negara dan berdasarkan deretan sejarah masa lalu, telah terbukti bahawa bagaimana kuat dan cakap besar sekalipun seorang pemimpin itu terhadap kuasa yang dipegangnya, ia akhirnya terbukti tidak mampu menahan kuasa rakyat.

Prinsip rakyat mudah saja. Selagi pemimpin itu ikhlas berjuang untuk rakyat, tidak rasuah, tidak makan duit, tidak salah guna kuasa, tidak mengkayakan diri sendiri, keluarga, anak-anak serta isteri, tidak menyusahkan dan tidak menjadi bebanan, selagi itulah sokongan dan kepercayaan akan diberikan.

Tetapi, sekiranya sebahagian atau semua elemen itu diingkari, tunggulah nasib dan detik kejatuhannya. Cepat atau lambat, ia pasti akan berlaku.

Sebelum Najib terus bercakap besar bahawa beliau akan terus kekal sebagai Perdana Menteri dan tidak mampu disingkirkan, renungkan sejenak dan fahami antara hakikat di bawah ini terlebih dahulu.

Adakah rakyat dapat terus menerima seorang Perdana Menteri yang secara terbuka mengakui, walau tidak sampai lima tahun berada di puncak kuasa, sudah ada wang sebanyak RM2,600 juta dalam akaun bank peribadinya?

Adakah di mana-mana celah di dunia ini, sama ada dahulu atau sekarang, ada rakyat dapat menerima isteri seorang Perdana Menteri yang suka bermewah, membazir dan dilimpahi jutaan barang kemas di tubuh badannya untuk terus berada di singgahsana kuasa bersama suaminya?

Adakah rakyat tiada keinginan untuk melihat Jho Low dapat dibawa balik ke dalam negara dan seterusnya diadili peranannya berkaitan 1MDB?

Adakah rakyat hanya berdiam diri saja dengan cengkaman GST, kenaikan harga minyak dan kos sara hidup yang setiap hari merobek poket kosong mereka dalam menjalani kehidupan seharian?

Adakah rakyat boleh redha selamanya dengan kehidupan mereka di mana pemerintah yang ada seolah-olah cakap kosong saja mengenai perkembangan ekonomi, walhal pengangguran masih tinggi, lepasan universiti tiada kerja, inflasi memuncak dan iklim perniagaan sentiasa suram?

Kecuali jika rakyat kekal  bersikap "tak apa" atas kesemua perkara diatas, barangkali bolehlah Najib terus berkata beliau tidak mungkin disingkirkan daripada kedudukannya.

Adakah begitu pemikiran rakyat Malaysia sekarang ini, sedangkan Zimbabwe pun akhirnya akur kepada perubahan? (ShahbudinHusin 22/11/2017)

314 comments:

  1. Isu yg tuan mainkan ini perlu dijitukan. Dlm kempen pilihan Raya, fakta ini tidak boleh secara lisan ttp dengan persembahan multimedia, PowerPoint contohnya. PH juga perlu sebar seluas-luasnya manifesto mereka yg memihak kepada rakyat.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Najip jumpa hady wang di ijn bawak cash 45 juta @ 5% dari perjanjian 900 juta

      Terus pak lebai haji korup sangap..sampai jiwa jadi kotir mulut oun kotor

      Smlm dia buat lagi ms jumpa buat d hkl

      4beg 80 juta @5% dari 1.6 billion

      Ini budaya cash is king..

      Setakat harfy wang 900 juta ciput jer

      Kalau sama madey ada berani?

      Jual telor dua biji pun najip tak berani..

      Kami dan Tun tak mahu duit curi ko tu najip

      Kami mau ko turun Skrg

      Selamatkan Malaysia dari

      Tolol yg tak reti urus GLC yg bankrapkan 1mdb

      Tolol !!!!

      Delete
    2. Rakyat Malaysia rindu Taek Jho Low. Pulanglah Taek Jho Low.

      Delete
    3. Di banyak negara dan berdasarkan deretan sejarah masa lalu, telah terbukti bahawa bagaimana kuat dan cakap besar sekalipun seorang pemimpin itu terhadap kuasa yang dipegangnya, ia akhirnya terbukti tidak mampu menahan kuasa rakyat.

      -------

      Skrg, Hadi Awang and the gang serta partinya adalah culprit kpd rakyat Malaysia. Mereka berselindung di sebalik nama agama semata2 utk selamatkan Najib. Sudah terang lagi bersuluh sikap pimpinan PAS selepas ketiadaan TGNA. PH masih ternganga2 mendepani isu besar ini.

      Ditambah pula dgn sebahagian rakyat, ratanya bersikap atas pagar, pengecut dan disumbat dedak tanpa henti, sudah cukup utk melemahkan PH.

      Lagi memburukkan keadaan, peranan jabatan2 gomen melalui barua2nya yg dilantik masih mampu bertahan utk sama2 memainkan peranan mengkucar-kacirkan serangan politik baik drpd rakyat dan pimpinan PH atas kebejatan dan ketidakadilan BN dan kerajaan yg diketuai NAJIB dan UMNO. Rasuah dimana2 hingga ke peringkat kampung2. Ini barua2 BN sudah maklum bahawa kekuatan wang adalah pengaruh utama melemahkan rakyat.

      Berbalik kpd realiti, rakyat dan PH masih lagi mengikut tarian kuda kepang UMNO. Just flow with the music. Ditambah dgn gangguan2 kecil spt permainan naik turun harga minyak dan barang, permainan tarik tali alim ulamak ttg agama, menjadikan hati rakyat tidak betul2 bulat utk melawan.

      Pada saya, faktor2 ini jelas menunjukkan peratusan undi rakyat masih belum cukup bersedia dan mampu memenangkan PH.

      Delete
    4. Kepala bapak nak tahu sedap atau tak bubarkan parlimen that all

      Delete
    5. Pancirit lu najib, sudah lama urang buang kau dgn umno tu,
      Jangan nak prasan,
      Aku bet kau umum pilihan raya skrg,
      baru tahu langit tinggi rendah,
      Baru kau tahu mahu cium tangan rakyat,
      Jgn kau ingat kami ini hamba abdi kunta kinte kau,
      Mau tau sapa kunta kinte lepas kira undi nanti,
      Baru kau tahu ,

      Delete
    6. Dapigs are dirty,ugly and greedy animals.Why you support them?

      Delete
    7. Kokookoooookkkkkk...Auwww
      Puad zakar shittt dah try kau ker wak kojola kengkang?

      Delete
    8. Info ini untuk kaki fitnah terdiri daripada UMNO, PAN dan geng HARAPAN.

      Kadar kemiskinan di negeri jajahan Pas iaitu Kelantan. Walau federal tidak berapa membantu kerajaan negeri tapi dengan kos yg sedikit Pas kelantan masih mampu memerintah dengan baik. Terbaik Pas.

      Delete
    9. Lanchiao pas terbaik
      Gondol hutan sampai orang asli hilang tempat tinggal
      Ekosistem alam skitar jadi cacamerba
      Datang bah hurubhara kelantan
      Bertahun rakyat duduk dalam khemah
      Nk claim memerintah dgn efisyen

      My foot lah

      Delete
    10. Ya perintah dgn baek

      Hutang kerajaan persekutuan dah byr belum?

      HIV di kelate kadar paling tinggi..nate mat tolol nih

      Sampah sarap masuk tong sampah utk d kutip atau masih kena bakar buang dalam perigi

      Bagi kami 100juta pun tak hingin meliwat Kelantan atau melancong.. Pthuiiih

      Tukar kerajaan la weii

      Delete
    11. HE...HE...HE...M'SIA HARU DAH HARU...

      AKU DAH KATA BABI NI AKAN MENYONDOL SIANG MALAM KAT BLOG NI...AL MAKLUM LER ADA KANDANG BABI KAT BELAKANG RUMAH DIA...HARI2 DOK BERBORAK NGAN BABI..TU PASAL ASYIK DOK MENYONDOL...SAMPAIKAN MAK DIA PUN DIA SANGKA BABI BETINA...TU PUN DIA DOK SONDOL!!!!KIKIKI..

      Delete
    12. 1253...ni sakit mental ker..gi la angkat tong taik najisb tunggu tu

      Delete
    13. MO1 confirm dah giler,,tak ada maknanya kami nak undi BN

      Delete
  2. Jawapan nya tidak! Ada lagi soalan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ado, nok tanyo so, maso madey dulu dio beso umum tarikh ugundi awal ko dok Nate kero weh?

      Delete
    2. Budok nate kelatr sesat pas pis pus gedebe beruk mano sibuk main politik ni wei..

      Mung betambus balik kelate negeri miskin di asean..

      Mentekadarah laah royalti minyak yg kena rogol sama Putrajaya

      Delete
    3. Hahaha.. Malaysia haru biru dah sentap. Nate kero duku ni jenis bako pelik.

      Delete
    4. Nate Malaysia haru biru.
      Acu mu jawab, berapo kali madey beri tarikh awal utk bubar parlimen?
      Kawe komen ikut tajuk.
      Nate kero ni, acu jawab gak, ado ko dok?
      Nate kero bako pelik ni buleh limau Hok tokong bui, suko sgt mace beruk Mat yeh buleh minum air nyo mudo.

      Delete
    5. Bodoh punya anon0954
      Kalu kepala bapak mung lambat bubar parlimen bagus juga
      Dapat pakatan kempen lama sikit
      Ni dah nazak meracau lah
      Wei mugabe pung letak jawatah lah
      Letak jawatan bukan mt umno dok suruh
      Nie kuasa rakyat anon bengong

      Delete
    6. Hanipa Maidin berkata, anggota Parlimen (PKR-Bukit Katil) Shamsul Iskandar telah bertemu dengan anggota parlimen PAS sebelum pengundian untuk menolak Bajet 2018 Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) bagi peringkat jawatankuasa.


      Hanipa Maidin berkata lagi, pertemuan tersebut bagi mendapatkan jaminan mereka mengundi bersama anggota Parlimen Pakatan Harapan (HARAPAN) untuk menolak bajet tersebut.

      “Anggota Parlimen Bukit Katil (PKR) sebenarnya yang paling kecewa semalam. Beliau beritahu kami (PAN) yang beliau telah berjumpa MP parti suci (PAS - Mereka label PAS dengan pelbagai istilah tak apa.. halal) sebelum undi dan dapatkan jaminan mereka untuk mengundi bersama HARAPAN.

      “Tiba-tiba undi MP 'parti suci' tak solid (kukuh). Masih ada dua MP yang berkecuali,” kata Hanipa di Facebooknya semalam.

      Lebai tak pasti samada semasa membuat kenyataan ini Hanipa Maidin ada mengguna "PIL KUDA" atau tidak. Kenapa lebai kata demikian?

      Kalau betullah Shamsul Iskandar jumpa anggota parlimen PAS dan minta sokongan bagi UNDIAN BELAH BAHAGI, kenapa Shamsul Iskandar tak jumpa Wan Azizah bos partinya sendiri serta 25 lagi anggota parlimen HARAPAN untuk JANGAN PONTENG SEMASA PENGUDIAN nanti. Itupun kalau betul dan memang mereka merancang untuk membuat UNDIAN BELAH BAHAGI??

      Betul ke ada perjumpaan?
      Kenapa 26 anggota parlimen HARAPAN macam tak tahu aje?? Rileknya aje ponteng!!

      Hanipa Maidin cuba nak kelentong dan cuba nak membuat 'tahik' kepada PAS.
      Memang kerja parti Islam baru AMANAH (PAN) hidup atas MENIPU. Ahli-ahlinya ditipu kononnya PAS nak berUG dengan UMNO. Mereka percaya ulama PAS dapat duit nak berUG dengan UMNO. Hakikatnya semua itu adalah fitnah kerana nak rebut jawatan dalam PAS sahaja. Bila kalah buat onar burukan PAS. Mereka berdendam atas kekalahan yang dialami.

      Kalau Hanipa Maidin ini cerdik adalah lebih baik dia mempersoalkan kemana perginya 26 anggota lain yang tak hadir semasa undian belah bahagi.

      Delete
    7. Anon 949

      Masih lagi berbahasa dialek loghat kg di dalam blog kebangsaan..

      Tinggalkanlah loghat "kuchalana" kata najip kleptokrat..

      Macm mana nak maju kalau bahasa pun takde tahap kebangsaan..

      Pergi kelate mache pegbi negara asing.. Nak order teh ais.. Jadi teh beng..

      Kepala bana apa.. Korang nii

      Martabatkanlah bahasa kebangsaan..

      Cina dap pun dalam AGM kami cakap bahasa Malaysia..

      Malula weii chai umnoNOK Bn MCA weii

      Delete
    8. HE...HE...HE...M'SIA HARU DAH HARU...

      AKU DAH KATA BABI NI AKAN MENYONDOL SIANG MALAM KAT BLOG NI...AL MAKLUM LER ADA KANDANG BABI KAT BELAKANG RUMAH DIA...HARI2 DOK BERBORAK NGAN BABI..TU PASAL ASYIK DOK MENYONDOL...SAMPAIKAN MAK DIA PUN DIA SANGKA BABI BETINA...TU PUN DIA DOK SONDOL!!!!KIKIKI..

      Delete
  3. CHE DET SEBENONYE DAH KALAH
    DEMI EGO PALA BAPAK YG TEBAL
    MAKA MAMAK RASA DIA KEBAL
    PRU 14 NANTI KITA KASI BEDAL


    BERRAMBOSSS BARUA DAP@SINGAPORK


    AKU FIRST.... KIKIKIKI..





    INI KALI LAH HAAAHHH. ...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah buat survey brape kerat ahli umno yg tinggal? Huhuhu

      Delete
    2. Kepala bapak ko.la first


      Budak tolol singapom barua umno dingapore

      Delete
    3. Lepas pru 14 utusan meloya jangan tanya pulak..apa lagi melayu/rakyat malaysia mahu?

      Delete
    4. Saya Umno. Tapi PRU14 saya undi Pakatan.

      Delete
    5. Samalah dengan saya 8.50. Saya pun UMNO, dulu, kini dan selamanya. Siap AJK lagi. Tapi kali ini sori la. Saya dan keluarga saya akan bagi undi kepada Pakatan. Bye-bye UMNO.

      Delete
    6. Tun pertahan rakyat dikatakan ego?
      Kepalal bapak bikin masalah pada rakyat dan kes klepet seluruh negara ko anggap wira negara?

      MEMANG LAHANAT PENILAIAN KO ANON LAHANAT

      Delete
    7. 09.14..Alaah..setakat AJK cawangan tu tak heranlah..itu pun bukan melalui pemilihan mesyuarat agung, tapi dilantik oleh ketua cawangan kerana kau sanggup jadi baruahnya...betul tak?
      kikhkikikihkiokikikikiki...

      Delete
    8. Kokoookoooookkkkk...Auww AJK cawangan chow kit.
      Jln pun terkengkang kengkang promote punkoq tonggek dia
      Kihkihkihkih...pungkoq tonggek tapi dah robek.

      Delete
    9. Ko lagi rendah dari barua geng najib
      Ko kasta pariah dalam umno
      Penjilat setia
      Jilat sampai kilat
      Maruah ko langsung tercampak
      Pengkhianat

      Delete
    10. Hanipa Maidin dan parti Islam baru AMANAH (PAN) lebih suka melihat aib PAS daripada menoleh aib PAKATAN HARAPAN sendiri.

      Mereka cuba mengalih isu ini dengan membuat fitnah dan menyalahkan PAS dalam kekalahan 1 undi dalam pengundian belah bahagi. Cybertropper mereka menjalankan 'pswar' untuk merosakkan imej dua pimpinan PAS. Akhbar sokongan mereka turut serta.

      Malaysia Dateline yang diketuai oleh Zul Solong dan Taufik (Ahmad Lutfi sudah macam menghilang diri) cuba mengalih isu ini dengan menyalahkan PAS. Mereka sudah berperangai macam wartawan dan penulis UMNO. Hilang etika dan jati diri kewartawan dek kerana habuan meterial dan nafsu.

      Sepatutnya MalaysiaDateline menyiarkan berita seperti ini.

      Politik murahan menyebabkan Zul Sulong dan Taufik menjadi celaru dalam membela kebenaran. Islam amalan sebelum ini sudah luntur dalam diri mereka. Mereka lebih utama fitnah daripada menyiarkan kebenaran. Saling tak tumpuh macam UMNO yang mereka tentang selama ini.

      Sebelum mengakhiri tulisan kali ini, lebai nak berpesan kepada Hanipa Maidin...
      ENGKAU TU PEGUAM, NAK MENIPU PUN JANGAN BODOH SANGAT..

      Delete
    11. Bodo Pas. Nak komplen MP PH ponteng konon. Presiden sendiri garu kote kat rumah.

      Delete
  4. Allah yg Berkuasa. Kita tiada upaya utk menentukannya. Yg penting PAKATAN HARAPAN terus ASAK sampai SENAK. PASTI USAHA TANPA SIA.
    # Jom UBAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjuangan menentang klepet
      Hapus gst dan kembalikan subsidi
      Dan juga utk mengembalikan maruah rakyat yg di malukan oleh pemimpin bodoh di mata dunia

      Siapa yg bangga dgn pencapaian kepala bapak itu mmg bodoh yg tertinggi darjatnya

      Delete
    2. Beberapa orang anak muda mendapati tidak semestinya mereka perlu menutupi pertanyaan mereka kepada pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Dr Mahathir Mohamad malam ini agar soalan mereka terlihat lebih manis atau berbunyi lebih sopan.

      Antara soalan yang ditanyakan kepada beliau dalam sesi dialog town hall bersama anak muda di Petaling Jaya ialah jika beliau masih berpegang dengan dakwaan beliau bahawa ketua umum HARAPAN Datuk Seri Anwar Ibrahim telah 'melancapkan lelaki lain'.

      Bagaimanapun beliau tidak menjawab soalan itu secara langsung.

      Mahathir memberitahu hadirin pihak polis telah menyerahkan laporan tentang salah laku Anwar kepada beliau tiga tahun sebelum bekas perdana menteri itu ditahan.

      Malahan pada ketika itu, kata Mahathir beliau masih tidak percaya dakwaan tersebut.

      Surat kakak Azmin, laporan polis

      "Saya fikir polis cuba untuk menjejaskan beliau. Beliau timbalan saya, saya tidak arahkan polis untuk ambil tindakan.

      "Tetapi kemudian saya mendapat surat dari adik perempuan (Datuk Seri) Azmin Ali (timbalan presiden PKR) yang saya tidak endahkan tetapi polis memberikan laporan teliti," kata Mahathir.

      Malahan pada ketika itu, kata Mahathir beliau masih tidak percaya dakwaan tersebut.

      "Saya mahu mewawancara orang-orang tersebut dan mereka bersetuju bahawa perkara itu berlaku.

      "Selepas itu saya bertanya apa yang kita semua perlu buat. Parti memutuskan bahawa beliau tidak lagi layak berada di dalam parti atau selaku timbalan perdana menteri.

      Seteru dua dekad, Mahathir dan Anwar berdamai

      "Tetapi melangkaui tindakan polis ketika itu, saya tidak terlibat dalam tindakan polis tetapi mestilah kamu tidak percaya," kata Mahathir.

      Mahathir pada September 1998 berkata pihak berkaitan dalam hal itu telah datang memberitahu beliau apa yang terjadi di antara Anwar dan mereka.

      Mahathir kemudiannya menjelaskan beberapa perlakuan seks di luar tabie yang didakwa dilakukan Anwar.

      Memberitahu sidang akhbar selepas itu, Mahathir berkata seorang lelaki memaklumkan kepada beliau bahawa Anwar bukan sahaja meliwat tetapi 'melancapi' dia.

      "Saya tidak dapat terima seorang lelaki peliwat akan menjadi pemimpin negara ini," kata Mahathir menjelaskan kisah lama itu.

      Walaupun berseteru selama hampir dua dekad selepas pemecatan Anwar sebagai timbalan perdana menteri yang kemudiannya didakwa meliwat dan menyalahgunakan kuasa, kedua-dua Mahathir dan Anwar telahpun berdamai pada September tahun lalu.

      Kedua-duanya kini pemimpin utama Pakatan Harapan.

      Delete
    3. ELOK KEDUA2 NI DI LAGA DAN DILANCAPKAN!!!!

      Delete
  5. Accept the fact

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Semenjak malam tadi, kecoh di alam maya berkenaan berita Kerajaan hampir kalah dalam undian Bajet 2018 dengan keputusan 52 yang menyokong, 51 menolak, dan 2 berkecuali.

      Oleh kerana Pakatan Harapan kalah dengan majoriti 1 undi sahaja, maka mereka dengan semudahnya menjadikan PAS sebagai kambing hitam untuk dipersalahkan.
      2. Terdapat beberapa kekeliruan dan penipuan fakta yang perlu diperjelaskan di sini;

      a) Adakah undian malam tadi adalah berkenaan usul untuk kenaikan kos sara hidup dan harga petrol.?

      Jawapannya: TIDAK.

      Undian malam tadi adalah berkenaan meluluskan Bajet untuk Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) beroperasi bagi tahun 2018.

      b) Apakah isi kandungan Bajet KPDNKK yang hendak diluluskan malam tadi.?
      Bajet yang berjumlah RM1.43 billion adalah untuk melaksanakan program;
      - pembangunan perdagangan dalam negeri
      - pembangunan koperasi
      - pendayaupayaan pengguna
      - kecemerlangan organisasi

      c) Mengapa ada ahli Parlimen PAS berkecuali dan ada yang menolak ketika pengundian semalam.?

      Ketika undian belah bahagi peringkat Dasar Bajet 2018 berlangsung pada 13 November 2017, sudah ada keputusan secara kolektif lebih awal untuk Ahli Parlimen PAS Berkecuali atas sebab yang sudah diperjelaskan sebelum ini.

      Namun, undian belah bahagi di peringkat Jawatankuasa (Kementerian) seperti yang berlaku semalam adalah perkara di luar jangka yang berlaku secara mengejut (on the spot) tanpa sempat para Ahli Parlimen PAS mengadakan mesyuarat precouncil bagi membuat keputusan secara kolektif.

      3. Apa yang berlaku di dewan malam tadi telah menzahirkan hikmah besar di sebaliknya iaitu hasrat PAS untuk menjadi King Maker bukanlah omong kosong.

      Senario ini terbukti apabila walaupun hanya dengan 2 orang sahaja Ahli Parlimen PAS Berkecuali, ia menjadi penentu keputusan samada Kerajaan berjaya meluluskan Bajet atau PH berjaya dalam operasi serang hendap undian belah bahagi tersebut.

      Delete
    2. MAKA PADAN LAH MUKA PKR SETELAH DITALAK TIGA OLE PAS!!!!!KIKIKI....

      Delete
    3. King Maker memonteng. Sembang kencang memusing2.

      Delete
  6. setuju 100%. lebih baik berubah, daripada tiada perubahan, kerana tanpa perubahan, nasib rakyat akan kekal: tiada masa depan yang cerah, dengan keadaan ekonomi sekarang ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4. Adakah salah PAS Berkecuali.?

      Ia adalah pendirian konsisten PAS yang telah dizahirkan semasa pengundian Bajet bagi tahun 2016 dan 2017 lagi.

      Hal ini kerana PAS berpandangan terdapat unsur yang bermanfaat untuk rakyat seperti subsidi dan ada juga elemen negatif seperti GST yang menyusahkan rakyat.

      Maka, PAS memilih untuk berkecuali iaitu tidak menyokong sepenuhnya dan menolak sepenuhnya Bajet tersebut.

      5. Hakikatnya, PH telah gagal dalam pengundian malam tadi. Namun, PAS pula yang dipersalah sebagai punca kekalahan mereka. Adakah ini adil.?

      Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa terdapat lebih 20 orang Ahli Parlimen PH tidak hadir semasa pengundian berlangsung.

      Portal Malaysiakini pro PH hanya menyenaraikan nama 6 Ahli Parlimen PAS yang tidak hadir sedangkan mereka tidak pula melaporkan siapa Ahli Parlimen PH yang tidak hadir.

      Oleh kerana mereka malu untuk mendedahkan nama tersebut, eloklah saya bantu menyenaraikan sebahagian tokoh besar PH yang tidak hadir iaitu;

      a) Ketua Pembangkang, Dato' Seri Dr Wan Azizah (Permatang Pauh)
      b) Ketua Ahli Parlimen DAP, Lim Kit Siang (Gelang Patah)
      c) Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin (Pagoh)
      d) Timbalan Presiden PKR, Dato' Seri Azmin Ali (Gombak)
      e) Pengerusi DAP, Tan Kok Wai (Cheras)
      f) Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar (Lembah Pantai)

      Senarai nama ini panjang lagi, cuma sebaiknya juak PH bertanyalah kepada pemimpin mereka yang tidak hadir ini.?

      Adakah mereka ponteng dewan.? Adakah mereka berkecuali.?

      Bukankah ketidakhadiran mereka ini adalah punca utama kegagalan PH dalam operasi serang hendap pengundian semalam.?

      6. Kepada pemimpin dan penyokong PH, berhentilah membuat fitnah dan mengkambing hitamkan PAS demi menutup kegagalan strategi mereka sendiri.

      Kononnya, undian semalam untuk kenaikan kos sara hidup dan harga barang sedangkan sebenarnya, undian tersebut adalah untuk meluluskan Bajet Kementerian KPDNKK beroperasi.

      7. Adakah PH benar-benar serius untuk menolak Bajet.?
      Atau sebenarnya mereka hanya bersandiwara menipu rakyat.?
      Untuk makluman, terdapat sebanyak 25 Kementerian di bawah Kerajaan Pusat.
      Apabila Bajet sudah diluluskan di peringkat Dasar, ia kini berada di peringkat Jawatankuasa iaitu perbahasan menjurus kepada pecahan terperinci mengikut butiran kepala pembangunan setiap Kementerian.

      Perbahasan peringkat Jawatankuasa sudah bermula pada Selasa, 14 November 2017.
      Mengapa PH tidak pula meminta undian belah-bahagi setiap kali bajet Kementerian selesai dibahaskan.?

      Contohnya, semalam terdapat 3 Bajet Kementerian dibahaskan iaitu
      a) Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan
      b) Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan
      c) Kementerian Kerja Raya

      PH hanya meminta undian belah bahagi ketika Bajet KPDNKK sahaja. Jelas, mereka hanya main-main sahaja sebenarnya.

      8. Pemimpin PH saban hari mengecam, memperli dan memfitnah PAS. Tetapi, anehnya ketika pengundian semalam tanpa segan silu pula mereka merayu kepada PAS untuk mengundi menjayakan misi mereka.

      Hipokrit bukan.?

      PAS mereka tak mahu, tetapi undi Ahli Parlimen PAS mereka mahu.
      Oh, mungkin mereka baru tersedar bahawa undian PAS bernilai emas rupanya.

      Delete
    2. MAKA PADAN LAH MUKA PKR SETELAH DITALAK TIGA OLEH PAS!!!!!KIKIKI....

      Delete
    3. Saya memang mendukung P. HARAPAN sepenuh jiwa & raga. Namun luahan 12:04 ada kebenaran & manfaatnya bila direnung & dikaji sehalus-halusnya.

      Kita jgn nak menuding puak di sana aja ketika kita kalah undian dalam parlimen.

      Kenapa di pihak kita sendiri ramai yg AWOL (Absent Wothout Official Leave)..??

      Delete
    4. Berkecuali sbb tak boleh nak fikir. Nak mengelak takut dipersalahkan apabila keputusan tak menguntungkan. Penakut & tak mampu buat keputusan baik jgn jadi MP.

      Delete
  7. Tewaskan bn di beberapa buah negeri lagi sudah cukup buatkan najib tak senang duduk selepas pru 14 walaupun dia yakin bn menang. Warlord umno akan jadi gila seperti jamal di selangor. Gila tak cukup makan. Maka najib akan panik cari jalan memperbadankan jabatan kerajaan seperti yg berlaku pada kastam awal tahun depan bagi penuhi tengkolok macai2 umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mustahillah PM Najib tidak dapat disingkirkan
      Berbagai skandel penyelewngan telah dilakukan
      Sehingga YDP Parlimen pun diCash is kingkan
      DiPRU14 nanti PH menang, umno BN diTalkinkan

      Delete
    2. Amanah Baling bergolak apabila separuh ahli dan kepimpinan utama termasuk ketuanya keluar parti selepas berlaku krisis perebutan jawatan.

      Difahamkan, antara jawatan dikosongkan pimpinan sebelum ini ialah ketua, ketua wanita dan setiausaha.

      Salah seorang bekas pimpinan Amanah, Rosli Hassan berkata, keputusan meletakkan jawatan beramai-ramai itu bagi menyedarkan sebahagian pimpinan lain yang disifatkan 'tidak telus'.

      "Sejak Amanah Baling ditubuhkan pada 2016, pengurusan berjalan lancar. Ramai daripada ahli Pas ketika itu keluar menyertai Amanah.

      "Tetapi apabila berlaku perebutan bagi tiga jawatan tertinggi, ia menyebabkan berlaku perpecahan menjadi dua kumpulan," katanya kepada pemberita, di sini, hari ini.

      Menurutnya, krisis bermula apabila bekas ahli Umno diterima masuk ke dalam parti biarpun individu berkenaan dipercayai menyebabkan perpecahan dalam Bersatu Baling.

      "Daripada Umno individu itu masuk ke dalam Bersatu, selepas berjaya meretakkan pimpinan Bersatu Baling beliau beralih menyertai Amanah.

      "Keputusan itu diterima sebahagian lain dan sebahagian lagi menentang," katanya.

      Delete
    3. PARTI AMANAH MAT SABUN TU...BAIK TAK OSAH LER...

      AMANAH SANGAT KER PARTI BADUT NI!!!!

      Delete
  8. Matdey tidak payah mimpi le nak berkuasa
    PRU-14 nanti, PH sudah pasti akan binasa
    Lihat saja ler di parlimen, peristiwa semasa
    Ternyata satu undi Pas pun sangat berbisa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pru 14 pas masuk longkang. Setiap kali bersidang di parlimen kdg2 sampai malam, bila suruh buat keputusan..dia berkecuali. Baik tak payah datang. Baik idris ahmad dan siti zailah besarkan alat kemaluan masing2 di rumah. Kahkahkah

      Delete
    2. Kes tipu undi belah bahagi pun boleh berlaku dalam Dewan Rakyat. Malu Parlimen Malaysia oi.

      Delete
    3. Seeloknya bila penyokong pas beratur panjang masa oilihanraya, ikut resam pemimpin diorang. Bila dapat kertas undi, jangan pangkah sapa2. Tulis perkataan "saya berkecuali" pada kertas undi. KAHKAHKAH tongong punya lebai@ustaz palsu.

      Delete
    4. Di Akhir zaman ulama` jadi bisu buta tuli
      Al Qura`an dan hadiths mereka perdagangkan
      MP Pas ulama? tetapi rakyat tidak dipeduli
      Tunggulah siksaan dalam neraka disediakan

      Delete
    5. Sekumpulan bekas dan ahli DAP hari ini membuat laporan kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) Selangor kerana tidak berpuas hati dengan pemilihan semula Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP baru-baru ini.


      Jurucakapnya, Pannerselvam G. Letchumanan mendakwa pemilihan itu dijalankan secara tidak adil dan telus susulan wujudnya penipuan pada kertas undi dan kaedah pengiraan yang mencurigakan.

      “Kami mengesyaki kertas undi yang terpilih mesti dicetuskan, dimanipulasi dan kertas undi diubah dalam bilik pengiraan yang dibuat secara tertutup.

      “Calon dan ejen calon tidak dibenarkan masuk dalam proses pengiraan undi dilakukan secara tertutup itu,” katanya kepada pemberita selepas menyerahkan surat bantahan kepada RoS Selangor, di sini, hari ini.

      Pada 12 November lalu, pemilihan semula CEC DAP dijalankan di Pusat Konvensyen Darul Ehsan (IDCC) di sini berikutan dakwaan wujud penyelewengan dari segi kesilapan pengiraan undi pada pemilihan yang dilakukan [ada 15 Disember 2012.

      Selain itu, DAP juga sebelum ini didakwa gagal memberikan notis yang secukupnya kepada 753 perwakilan sah dan layak mengundi.

      Pannerselvam juga mencurigai pengiraan kertas undi yang dilakukan oleh beberapa kakitangan sama ada mereka mewakili firma audit, Grand Thornton atau sebaliknya.

      “Kami syak mereka adalah ahli DAP yang menyamar sebagai kakitangan Grand Thornton,” dakwanya.

      Katanya, mereka tidak bersetuju dengan pengiraan kertas undi DAP yang mudah tercicir, dimanipulasi dan diubah.

      “Jika anda layak mengundi, perwakilan kena tulis nombor calon sahaja, jika ahli tulis 1,2,3,4,5,6,7,8,9, semua nombor ini boleh diubah dengan nombor lain seperti 10,11,12 dan nombor 2 boleh diubah kepada 12, 21,22,23,32,52, dan 62,” katanya.

      Delete
  9. Najip bugis bapak segala pentamun


    Taubatlah dari mencuri


    Dyit genting tak cukup lg ker

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awalnya barua tokong masuk kerja. Nak claim limau lebih ke?

      Delete


    2. Dari 3000 cyber warior umnoNOK dah 500 letak jawatan

      Dedak KJ tak cukup

      Bajet 2018 bagu JASA 280% lebih..kaya JASA

      tapi mat cyber tak merasa

      Woiii puad zakarshit..ko rembat mana duit lebih utk JASA?

      Ko pun nak lari juger bila najip tumbang ?

      Cilaka

      Delete
    3. JASA nie badan yg mendoktrin kan rakyat jadi bodoh
      Sebab itu yg mengepalai badan itu mereka yg bodoh
      Puad zakarshi ko batu pahat menang election ke dak?
      Yg kepala bapak amik owg bodoh nie pegang jasa
      Menempah kalah lah
      True fact
      Puad zakarshi nie langsung tak tau apa apa selain kebolehan menjilat

      Delete
  10. Zaman Pak kadiaq dulu pun sama gak blogger ketiak masam Ooi. Ada ke dia umum tarikh pilihanraya awal?
    Bila ditanya, jawapannya... Belum ada ilham lagi.
    Bila dah pencen, sibuk komplen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu 2 / 3 macam kacang.

      Delete
    2. Sekarang barisan ingat dapat 2/3
      MIMPI DI SIANG HARI
      TAK PERCAYA BUBAR PARLIMEN
      LAGI LAMA JGAN 2/3 2/100 PUN KOWANG MENYEMBIH NAK DAPAT

      Delete
  11. TDM sebenarnya banyak bawa masaalah bagi Pakatan. Kalau dulu segala skandal zamannya seperti forex dan perwaja dikaitkan dgn BN, kini dikaitkan pula dgn PH. PH sebenarnya mendokong biawak hidup. Mereka yg dibutakan politik hasut benci diblog ini tak perasan bahwa rakyat sudah penat dgn pemerintahan TDM. Mereka tak mahu pemerintahannya kembali dan skandalnya bak pisang berbuah dua kali. Rakyat baik dari kalangan Melayu atau Cina dan dari Semenanjung atau lebih lagi dari Sabah & Sarawak. TDM merupakan senjata terbaik bagi BN tumbangkan PH dgn bergaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 6 tahun tun m ada proton

      6 tahun dolah dengkor ada koridor

      6 tahun najip ada bankrap 1mdb

      Delete
    2. Zaman forex dulu kau masih budak hingusan. Apa kau tahu selain kelentong anak raja penipu RPK. Mahathir desak dari dalam dollah badawi dah senget..inikan pulak najib si lembam. Down syndrome pun boleh jadi PM dan menteri kewangan. Mana tak hancur ekonomi malaysia..balik2 laung "malaysia berada di landasan ekonomi yg betul". Landasan taik babi kau najib

      Delete


    3. Sebodo pak lah graduan pengajian Islam pun ada hasil


      Kepala bana dah 9 tahun apa pun takde

      Negara d gadai sama komunis

      G. S. T lagii merompak kantong rakyat

      Graduan ekonomi si najip ni ker pak otohman?

      Mana sijil dari notingham forest robin hood simpan?

      Tunjuk tengok..

      Delete
    4. Aku Umno. Aku tau Najib masalah paling besar.

      Delete
    5. Mr j ko berani ckap forex tun punya salah?
      Rci kepala bapak tu ape cite?
      Nor mohamad yacob cakap apa?
      Nor mohamad yacob kabinet siapa?
      Dia dah beritau dia yg bertanggung jawab so knapa nak tuduh tun lagi
      Mr j ko cakap macam tue brmakna ko mengiyakan kepala bapak dah melacurkan undang undang
      Ironi betul lah ko mr j
      Ko tak tau reverse tapi ko spin lgi makin lah nmpak bodoh ko

      Delete
    6. Mr j...sila pi mampos, pi join mak bapak kau

      Delete
    7. ehhhh.....jap cik j,
      b4 u going to mampos, come come 2me.....i wanna fuck u puteri umno pretty......muah muah muah,,,

      Delete
    8. Aku cap Munge. Aku tau Mamak Matdey Al Kutty masalah paling besar.

      Delete
    9. 11.11

      Be careful..puyeri umno chow kit mari..

      Must check if kelate.mari puyeri umno..

      Itu cipap bos atatuya sudah hantam belum?

      Nanti putet umno makan kuaci..sambil main Iphone..

      Delete
    10. HE...HE...HE...M'SIA HARU DAH HARU...

      AKU DAH KATA BABI NI AKAN MENYONDOL SIANG MALAM KAT BLOG NI...AL MAKLUM LER ADA KANDANG BABI KAT BELAKANG RUMAH DIA...HARI2 DOK BERBORAK NGAN BABI..TU PASAL ASYIK DOK MENYONDOL...SAMPAIKAN MAK DIA PUN DIA SANGKA BABI BETINA...TU PUN DIA DOK SONDOL!!!!KIKIKI..

      Delete
    11. Mr. J , kamu ini hanya bijak membuat berbagai andaian saja . Itu pun di Blog Budin saja .

      Di posting Budin yang baru lepas , ada saya ajukan soalan tentang kehidupan majority rakyat yang tersepit antara dua darjat . Apa yang saya sampaikan itu bukannya andaian tetapi kenyataan Mr. J.

      Andaian kamu TDM itu ibarat biawak hidup belum pun ada kepastiannya . Bubarkan parlimen sekarang ... baru kita tau sama ada bukit itu ada yang tinggi dan ada yang rendah . Kita buatkan PRU sekarang ..baru kita tau sama ada laut itu dalam atau pun cetek !

      Janganlah bikin serupa "Kepala bapak Kau" yang berkata minyak itu naik bukannya disebabkan harga minyak naik , sebaliknya subsidi yang di kurangkan sedikit . Pada pendapat dia lagi , dua factor ini jauh perbedzaan nya .

      Bolih kah di guna pakai penjelasan si malaun ini hai Mr. J .... Malaun yang tidak dapat membedzakan antara "leasehold" dengan "freehold" ?

      Bolihkah penjelasan malaun ini di percayai wahai Mr. J ... Malaun yang tidak dapat mentakrifkan antara wang derma dengan wang curi ???

      Bolihkah di yakini si malaun ini yang tidak dapat membedzakan antara Aabar Ori dengan Aabar yang penuh dengan daki ??

      Mr. J . saya masih tertunggu tunggu berapa lama lagi laporan RCI forex akan di bentangkan di parlimen . Tak kan YDP Agong mengambil bagitu lama untuk meneliti laporan itu ????

      Delete
  12. Usah bermimpi ler puak haprak taik kucing
    Tidak akan ke mana fitnah dan air kencing
    Hanya pembangunan jer rakyat terpancing
    PRU-14, rakyat akan tetap memilih dacing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dacing penuh tahi najib dipikul oleh macai amenooo...kau sorang angkut. Hahahaha

      Delete
    2. Dacing BN dipenuh tahi bercampor air kencing
      DiBuat mandian macai2 umno beramai ramai
      Dengan Kos sara hidup kini semakin meruncing
      BN akan berkecai dalam PRU14 yang dok mai

      Delete
    3. Skang nie dubuk dah tak der hujah tajam
      Gila meraban
      With no substance
      Amat kesian

      Delete
  13. Pembangunan macam di chow kit ke kojola?

    Atau pembangunan mcm THE GREAT WALL OF KUANTAN???

    brp sen dah ko dapat hasil pembangunan bn?

    Kena jual pungkoq jugak d chow kit..murah dah harga patantatun ko tu.. Si PUAD nak byr

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN susah sebab Najib. Aku Umno nak undi Pakatan PRU14. Mampus pi Najib.

      Delete
    2. Pembangunan dengan berhutang?
      Bila hasilnya rakyat akan kecapi?
      Apakah takda jalan lain utk menaikkan negara?
      Penemuan saintifik?
      Pejuang keamanan?
      Negara jadi ekonomi moghul?
      Tak dapat dunia peringkat asean pun rakyat bangga
      Rakyat pendapatan tinggi?
      Kualiti pendidikan?
      Pengurangan statistik jenayah dalam negara?
      Pelabur asing berlumba lumba invest ke dalam negara?

      Erkks

      Delete
  14. 4 unsur yang akan jadikan laluan BN mudah:

    PPBM puak Melayu belot yg berpaling tadah
    PKR, puak yg pantang tengok jubor terdedah
    PAN, parti dgn ketua terlibat berniaga dadah
    DAP, puak ifrit anti-Melayu babi haram jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laluan mudah celah kopek rosmah? Hahaha..berapa kerat ahli umno yg tinggal?

      Delete
    2. Aku Umno. Isu Najib buat susah BN. Punca masalah.

      Delete
    3. Aku Pakatan. Madey mari buat masalah besar dlm pakatan.

      Delete
    4. Najib maki bangang kau sokong dia?

      Delete
    5. Saya dari zaman hang tuah dah undi umno, tapi pru kali ni jangan harapla nak undi bn, saya akan undi pakatan....ada fahammmmm!

      Delete

    6. 9.03 macai cybertrooper umngok oooiii.
      Orang Pakatan takkan cakap camtu.
      Mengong lu.

      Delete
    7. Undi barisan mcm undi parti likud pimpinan netanyahu
      Umno zionis
      Kerana mendukung rasis

      Delete
    8. Aku cap Munge. Isu Mamak Matdey Al Kutty buat susah Fukatan Haprak. Punca masalah.

      Delete
  15. Najib kena letak jawatan. Ganti orang lain. Najib menyusahkan Umno.

    ReplyDelete
  16. BERAPA KAT AHLI UMNO YG TINGGAL AGAKNYA..?
    KAH KAH KIKI..GAMAKNYE KAMU DAH ILANG AKAL
    BERAPA JOTA PULA AHLI CAP BUNGA YANG ADA ..?
    TUA RENTA GI BERAMBOS DAN MOHON MENINGGAL


    KIKIKIKIKIKI... BERAMBOSSSSS KO SAJA DAN MOHON TUHAN UTK MENINGGAL...


    KIKIKIKIKIJI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. MCA haprak, MIC hancur..harapkan umno. Ku nan ada telur nak update ahli yang masih setia? 3 jota ahli taik abah dia

      Delete
    2. Anon0904 kader parti umno likud dikesan
      Pengkhianat rakyat

      Delete
  17. Padan muka PH..dulu belagak sangat, kononnya PAS ni takde memberi sebarang nilai tambah pada PH dan tak releven lagi dalam pakatan. Amanah yang jadi baruah DAP diperkudakan sepenuhnya untuk menyingkirkan PAS agar keluar dari pakatan. Dragon LKS dah nampak betapa pengaruh dan sokongan rakyat kpd PAS semakin bertambah dari hari ke hari..dah tentu ia mampu menggugat hegemoni DAP dalam PH. Dragon sedar PASlah yang akan menjadi batu penghalang paling besar untuknya menjadi PM nanti.
    Rupa2nya Allah maha besar. Sehebat2 perancangan manusia, hebat lagi ketentuan Allah. Bila PH gagal menolak undi belah bahagi bajet KPDNKK, barulah mereka terkedu dan sedar betapa undi PAS yang mereka singkirkan dulu, sangat2lah berharga mengalahkan emas nilainya.Jadi amat tepatlah telahan ramai penganalisa2 politik Msia yang mengatakan PAS adalah kingmaker dalam senario politik masakini.Kini PH dalam keadaan serba salah dan menyesal yang tak sudah...ibarat suami yang meroyan gila talak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Dulu pas berjaya menjadi sebahagian dari pemain politik disebabkan Pas berada dlm pakatan rakyat. Kita tengok nanti berapa krusi yg pas mampu menang pru 14!

      Delete
    3. Yang penting Najib berundur. Umno akan lagi kuat. Najib menyusahkan Umno.

      Delete
    4. Terkedu apanya? Rakyat akan label pas parti sampah, lebai dapat elaun ribu2 pergi parlimen pakai kot, bila suruh mengundi dia berkecuali. Tak ada pendirian. Kalau tak ada pendirian, tak usah datang parlimen. Duduk rumah usap adik dengan minyak lintah la idris ahmad..kawan anda lagi 6 orang pun ada pendirian, ada dan siti zailah macam ayam berak kapur.

      Delete
    5. Hehehe. Puji ada makna tu....apa pun yg nampak sebagai anjing peliharaan siapa ye.. Rakyat dok lihat dan menilai. Ape pun PARTI AMANAH yg beruntung ye tak?... He he he. Lobai menternak banghal . hehehehahahakikikikahkahkah.

      Delete
    6. Geng najib kader umno likud yg mengkagumi dasar pandang ke israel
      Dengan piagam
      HIDUP MELAYU!
      NYATA DUSTA SEMATA

      Delete
    7. Woiiii..wak kojola kengkang ayam tua bapok
      Kokookooookkkk...Auwwww

      Delete
  18. Sebelum PRU14 Najib tolong berundur. Kami akar umbi susah nak kempen. Orang tanya isu 1MDB, Jho Low! Kami tak tau jwb. Najib kena berundur. Utamakan parti Umno bukan individu. Najib menyusahkan Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib menyusahkan semua org, bukan stakat umno, tapi semua rakyat terkesan dgn kebodohan najib. Amat malang bagi rakyat malaysia mmempunyai pm seperti najib, dan tambah malang bila ada tukang jilat yg hanya memperbodohkan diri mereka sendiri setiap kali mereka berhujah menyokong najib!

      Delete
    2. Hi Bapok Macy!!!!

      Yieeeee Haaaaaa!!!!! kikiki...

      Delete
  19. Najib dan rosmah liabiliti umno. Hidup segan mati tak mahu. Parti jadi rosak dek kerana pasangan biawak hidup. Sila berundur sebelum nasib anda jadi seperti robert mugajib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dah jadi kan umno syarikat sdn bhd kepunyaan beliau. Tiada lagi parti yg memperjuangkan apa apa utk rakyat, hanyalah sebuah entiti yg cuba utk melindungi najib.

      Delete
    2. Lalu diupahnya barua yang bukan ahli umno, yang langsung tiada jawatan di peringkat akar umbi untuk mempertahankan beliau di media sosial. Ahli dipinggirkan dari beri pandangan demi kebaikan parti. Dibantutkan pemikiran. Tak malu ke umno diwakili oleh barua2 seperti geng najib, mr j dan saka2/hantu raya yang lain??

      Delete
    3. Ini adalah satu fitnah yg tidak boleh diterima. Saya akan sue awak!

      Delete
    4. 09.18...cakap siang pandang2, cakap malam ngendap2 beb. Sapa kata cai2 kat sini takde jawatan dalam Umno..adalah lah. Tu haaah..Wak Suman Tempe, dia kan mantan pengerusi tetap Umno bahagaiannya kat Johor selama 5 penggal...dahsyat tu, kira otai lah kan. Dia kena tendang keluar pasal rembat duit parti dan bukak bisness sendiri. Kau ingat dia tu sengkek ke?
      kikihkiokikhkikikikikiokhkiki..#REFORMASIMADEYMATIJADIB**I

      Delete
    5. Buat rci geng najib kalau kata tuduhan ko tu ada substance
      Kalo takda ko nie mala fide niat ko tue

      Delete
    6. Woiii...Ayam tua bapok wak kojola kengkang kepala mancis..
      Nak suruh orang lain jadi mcm kau ker berniaga sewa bontot dan hisap rokok john waktu malam secara ngendap ngedap!!!
      Bunting pun senyap senyap...
      Itulah bila makan menyorok tapi bila dah kenyang menunjuk...
      Bila nak beranak ni? Darsyat sungguh kau ni sekali beranak sampai lapan ekor mcm babi.
      Kihkihkihkih

      Delete
  20. Semakin ramai rakyat Msia yang waras mula tertanya2...mampukah parti cap munge ni menarik sokongan dan memenangi hati mereka jika isu remeh temeh seperti pendaftaran parti dan mesyuarat AGMnya pun tak dapat diselesaikannya. Bukan calang2 orang yang menerajui parti ni..takkan lah mantan PM yang mentadbir negara selama 22 tahun, mantan TPM dan mantan MB tidak perasan dan biasa dengan SOP untuk mendaftarkan sesebuah parti baru. Pelikkan...kalau wak2 kat kampung, kita fahamlah...tapi kalau mantan pemimpin2 besar negara macam mereka, tak boleh diterima dek akal yang waras.
    Din Pagoh, dalam kenyataanya baru2 ini, mengatakan anadaikata cap munge dibatalkan pendaftaran mereka kerana tidak akur kepada arahan yang ditetapkan oleh ROS, dia pasrah dan menerimanya dengan berlapang dada. Tambahnya, ROS tidak boleh disalahkan sama sekali dalam isu ni, tapi kesalahan tersebut perlulah dipikul sepenuhnya oleh pengerusinya ..Madey Al Kutty. Menurutnya, walaupun telah diingatkan berkali2 olehnya agar AGM perlu diaadkan dengan segera, tetapi tidak diendahkan oleh Madey...yang ketika itu terlalu sibuk menjaja fitnah dan hasutan ke seluruh pelusuk negara bersama2 peminpin2 PH yang lain. Mengikutnya juga, ramai ahli2 cap munge telah hilang hormat dan kepercayaan kepada pimpinan tertinggi cap munge dan ini merupakan petanda yang amat2 tidak baik kepada PH menjelang PRU14 nanti, Sekarang,bakal calon2 cap munge berada dalam dilemma yang amat besar...persoalannya, mahukah parti PAN, DAP dan PKR mengorbankan kerusi2 mereka untuk memberi laluan kepada calon2 cap munge ni...apakah reaksi dari penyokong2 parti2 tersebut kelak? Kita hanya mampu menggeleng2kan kepala saja dengan telatah cap munge ni..apa taknya, diri sendiri ular lidi, tapi berlagak seperti naga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau beriya2 bagi komen, kau ada jawatan ke dalam umno? Kalau tak ada, tak payahlah susah2. Buat malu umno. Kau sapa nak wakili umno?

      Delete
    2. semakin ramai ahli umno yg tidak porno tertanya2....mampukah kepala bapak penyamun ni menarik lebih ramai sokongan umporno untuk terus pertahankan kepala bapak penyamun.

      rumah banyak tak terjual, minyak naik lagi, ipic nak kena bayar lagi ni bulan depan, jasa pun nak kena bayar, duit dah habis, arab dah pokai, banyak dah kena tangkap.....meleleh la takde derma lagi.

      kepala bapak kau!

      Delete
    3. Sebelum ni bising rumah mahal.
      Bila mahal mmg payah nak jual.
      Bila payah nak jual ia akan jd lambakan
      Bila jd lambakan, biasanya harga akan turun

      Berapa puluh buah syarikat pemaju perumahan yg dah muflis akibat rumah tak terjual.

      PADAN MUKA.

      Delete
    4. Kehkehkeh bro dad ada bhgian umno nk beli batang penyapu buat tiang bendera pun dah takder budget
      Fact umno dah nazak
      Tapi still mekap tebal tebal
      Tak ingat nak mati langsung

      Delete
    5. Geng Najib dan Geng Jho Low ni...... boleh lah dikatakan talibarut Jho Low.... Putera Arab yang masukan duit RM2,600,000,000,000.00 juta duit MDB tu dah kena tangkap oleh Kerajaan Arab Saudi... patutlah meroyan semacam... :P

      Kerja talibarut ni ialah hari2 membedal cina DAP dan PH,,,, tapi cina dari Negara China Komunis dan cina Jho Low membedal harta negara senyap dan diam kaku.... betul2 talibarut Jho Low ni,,,, :D

      Delete
    6. Aku cap Munge. Isu Mamak Matdey Al Kutty buat susah Fukatan Haprak. Punca masalah.

      Delete
  21. TUNTUT PULAU BATU PUTIH UTK MALAYSIA
    AKSI KE ARAH KETENTERAAN AKAN BERMULA
    SINGAPORK JIRAN YANG PALING DURJANA
    SABOTAJ EKONOMI PUSAT FITNAH ASIA TENGGARA

    MASA PERANG DAN ANGKAT SENJATA
    PROVOKASI DI JANA SINGAPORK CELAKA
    SUPER KIASU KRONI DAN FITNAH DI ASIA
    PERANG PADA SINGAPORK SUDAH BERMULA


    MASA ANGKAT SENJATA DAN SABOTAJ APA SAJA BERKAITAN SINGAPORK PERLU DILAKUKAN...
    HAPUSKAN BARUA SINGAPORK DI MALAYSIA DAN MASA UTK PERANG DENGAN SINGAPORK... PRU SINGAPORK SUPER KIASU.. SUPER KRONI PALING CELAKA DI SINGAPURA MENINDAS KAUM MELAYU ISLAM ... INI MASA UNTUK AJAR SINGAPURA@LEE KWAN YU BERMULA..



    INI KALI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena sawan babi ke? Merapu sampai singapore. Label macai bangang mcm najib cakap. Suruh ku nan selaku setiausaha agung kira bilangan ahlinya yang masih setia. Tunjuk pada najib. Jgn bagi angka tipu. Itu jam jugak najib masuk icu.

      Delete
    2. Wei dok maki singapok tanah air kau dulu buat apa

      Internet speed negara singa ni 2gbps

      Ko apa ada 300mbps

      Malu laaa sikit ..kutip gst 40b..tapi kemudahan asas klemudahan maklumat macam tahi

      Nak.nyoping birkin singapok jugak

      Iphone 10 dah kluar di sana..negara angkat kamu malasyiaL dok.main china made huawei cipap..zte..alahai..

      Mat pork..tak habis habis

      Delete
    3. Elok kau pindah Singapore laa. Sana lebih maju & advance. Tak dak orang larang ponnnn

      Delete
    4. Orang takda ilmu politik
      Diupah meraban blog politik
      Itulah si anon kepala bapak yg tongong
      Takder impak komen ko nk menusuk hati kami
      Belasahan or loser

      Delete


  22. Halaluyaaaaah


    Yieee haaaaaaa


    Jeddah dah banjir teruk


    Bala apa pulak ni.. negara islam.kunun

    Wahabee lageee..

    Lebih teruk dari penang

    Baru jer mike sound raja terlajak muda

    Baru jer madey sound pak arab tolol

    Ya alloh tq vm sambut doa kami

    Baru smlm berdoa kemusnahan puak wahabee gilababee di blog ni dah makbol

    Mari doa lagi sekali

    Gantikanlah pemguasaan 2 kota suci umat islam dgn keturunan sayidina ali yg sah.. bukan puak proksi zionis.yg gila

    Amen
    A-men
    Amin


    Kaaaaah kaaaaaaah kaaaaaahhhh kesiaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syiah laknatullah sudah mari.... puiii...!!

      Delete
  23. Malaysia haru biru. Spesies cakap pandai tapi jubor berulat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for the honest compliment ...

      Kami akui kami memang pandai dan bijak

      Jon masuk harapan..

      Esok kita buat press concerence..

      Bloger umngok nak jadi cerdik macam kami


      Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah


      Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah


      Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

      Delete
    2. HE...HE...HE...M'SIA HARU DAH HARU...

      AKU DAH KATA BABI NI AKAN MENYONDOL SIANG MALAM KAT BLOG NI...AL MAKLUM LER ADA KANDANG BABI KAT BELAKANG RUMAH DIA...HARI2 DOK BERBORAK NGAN BABI..TU PASAL ASYIK DOK MENYONDOL...SAMPAIKAN MAK DIA PUN DIA SANGKA BABI BETINA...TU PUN DIA DOK SONDOL!!!!KIKIKI..

      Delete
  24. Woii najib, bila nak kira penyokong umno yang masih setia? Setakat lambak macai sampah di blog dan media sosial, tak beri kesan berguna buat umno. Rasa terhina ahli umno bila pandangan mereka diketepikan, diwakili oleh sampah-sampah ni. Halimunan yang mengaku mewakili suara umno, daftar ahli pun tak pernah. Suruh pertahankan umno, lebih bangga pertahankan najib sekeluarga. Bikin malu je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah entah baru daftar ngundi
      Wei tunggu lepas tiga bulan start kowg daftar bru msuk sini merepek balik

      Delete
    2. Woii Mamak Matdey, bila nak kira penyokong cap Munge yang masih setia? Setakat lambak macai sampah di blog dan media sosial, tak beri kesan berguna buat cap Munge. Rasa terhina ahli cap Munge bila pandangan mereka diketepikan, diwakili oleh sampah-sampah yg bertaburan ni. Halimunan yang mengaku mewakili suara cap Munge, daftar ahli pun tak pernah. Suruh pertahankan cap Munge, lebih bangga pertahankan Mamak Matdey sekeluarga dan Kroni. Bikin malu je.

      Delete
  25. Rakyat Msia yang waras ingin mengucapak setinggi2 tahniah kepada DSNR yang kini berada di Serawak untuk persidangan dan simposium WIEF sedunia yang dihadiri oleh ramai key player ekonomi dunia dan pemimpin2 negara luar, khususnya dari US, Eropah dan juga Asia . Yang paling menakjubkan ialah kemampuan kerajaan pimpinan DSNR untuk menarik pelabur2 luar untuk melabur dalam pelbagai sektor khususnya yang melibatkan perusahaan makan halal, telekomunikasi, industri berat dan sektor pengangkutan. Banyak MOU telah ditanda tangani antara key2 player tersbut dengan kerajaan Msia ,yang melibatkan pelaburan berjumlah USD10 billion bersamaan L/Kurang RM40 billion. Sudah tentu, dengan pelaburan yang sebegitu besar, pastinya akan merancakakan pertumbuhan ekonomi negara di samping menyediakan peluang2 pekerjaan yang cukup2 banyak dalam pelbagai bidang untuk rakyat
    Persoalan besar di sini...di manakah kebenaran tuduhan PH , khususnya si Pizi yang asyik2 mengatakan Msia menuju ke arah negara bankrap dan pelabur2 semakin menjauhkan diri dari Msia. Atau tuduhan2nya tu hanyalah semata2 untuk meraih political mileage untuk PH dan langsung tidak bersandarkan kepada situasi ekonomi semasa negara. Kita semua tau, pizi ni memang cekap dalam bab2 memutarbelitkan stastik dan angka2 ...pakar economic jargon yang pasti akan mengangakan mulut orang2 yang mendengarnya. Sepatutnya kepakaran beliau dalam bidang ekonomi dan akauntasi digunakan untuk bersama2 berganding bahu dengan kerajaan untuk memperteguhkan lagi ekonomi Msia, bukan untuk menabur fitnah dan hasutan berterusan dengan menyelewengkan dan memutarbelit fakta yang sebenarnya. Amat tepat ingatan jujur DSNR baru2 ni..PH ni kerjanya takde lain, jika dia tak daptkan convincekan rakyat...dia akan confusekan mereka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM lembam. Baka down syndrome. Laki bini pura2 tak bersalah. Pura2 tak ambil tahu hal pasangan. Padahal najib lambak kekayaan & kemewahan hasil menyamun pada bini, bini pulak kaki hasut laki suruh sakau hak rakyat sampai susut kantung negara. Ini pasangan celaka namanya. Hanya yang bodoh percaya kelentong najib dan rosmah.

      Delete
    2. Sudahla tu geng najis haprak! Org dah tak baca kau punya komen lagi..buat penat jer tulis!

      Delete
    3. Hanya si jakun tertarik dengan helah najib hebat di mata dunia. Najib baik dengan trump, najib lepak dengan presiden china, najib tido satu bantal dengan robert mugabe. Itu semua sampah. Satu sen takde guna pada rakyat

      Delete
    4. Tak cukup jmput mugabe presiden sudan pun turut serta tempoh hari
      Persatuan penyamun n lanun ada reunion ker?

      Delete
    5. Geng najib juboq lusuh
      Kihkihkihkih

      Delete
    6. Mamak Matdey si Tua Nyanyuk. Baka down syndrome AlPuki Kutty. Laki bini asyik dok kumpul kekayaan keluarga. Pura2 tak ambil tahu hal ahli parti cap Munge. Padahal Mamak Matdey lambak kekayaan & kemewahan sampai ke luar negara hasil merompak dan menyamun. Bini pulak dok diam Matdey dok sakau duit berbilion ringgit untuk kemewahan keluarga. Ini pasangan lahanat dan Munafik namanya. Hanya yang bodoh piang percaya kelentong Matdey dan Boboiiii.

      Delete
    7. Geng Najib dan Geng Jho Low ni...... boleh lah dikatakan talibarut Jho Low.... Putera Arab yang masukan duit RM2,600,000,000,000.00 juta duit MDB tu dah kena tangkap oleh Kerajaan Arab Saudi... patutlah meroyan semacam... :P

      Kerja talibarut ni ialah hari2 membedal cina DAP dan PH,,,, tapi cina dari Negara China Komunis dan cina Jho Low membedal harta negara senyap dan diam kaku.... betul2 talibarut Jho Low ni,,,, :D

      Delete
    8. Aku cap Munge. Isu Mamak Matdey Al Kutty buat susah Fukatan Haprak. Punca masalah.

      Delete
  26. Undurlah Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undurlah Mamak Matdey...awak tu pun dah Tua Nyanyuk.

      Delete
  27. Presiden dulu tak susahkan ahli dan parti Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Matdey-Pengerusi cap Munge banyak menyusahkan ahli cap Munge dan si Jidin Pagoh-Presiden Parti serope tak ada kejer..duduk bawak ketiak Matdey jer!!!...

      Delete
  28. Atas sebab tertentu, tun m n tun lah secara 'sukarela' melepaskan jawatan yg penuh dgn 'kekuasaan' ini.

    najib sudah tentu mempuyai sebab2 mengapa beliau begitu iltizam utk kekal berkuasa.

    warga Zimbabwe (melalui tentera) tlh dgn jelas merasakan 'enough is enough' n akhirnya Mugabe terpaksa berundur. masa depan nya n isteri tersayang masih kabur.

    kenyataan najib yg saya anggap begitu 'riak' menunjukan orang yg dlm keadaan 'cemas'. sudah terlalu lewat utk beliau membetulkan keadaan peribadi yg(saya yakin) tidak bolih d selamatkan lagi.

    kita tunggu saja apa kesudahan nya rejim najib/rosmah ini.

    'they shld hv abdicated by yesterday'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warga chow kit road masih berkokok lagi cari pelanggan
      Kokookoookkkkk...Auwww

      Delete
    2. Rahman....jpc tu apa?

      ...Jolok Punkoq Cibai...ker!!!

      Delete
    3. anon 12:05

      cuba beristigfhar banyak2.

      orang yg mempunyai akhlak n minda yg rosak saja yg selalu berfikiran mcm sdr.

      kalu nak tahu,tunggulah apabila PH berkuasa nanti (insya'allah). saya akan cari sdr melalui MCMC n beritahu secara personal makna nya.

      deal???

      Delete
  29. Hehe nak sedapkan hati sendiri
    Menipu yg konon diri tu layak dapat mandat lagi
    Nk mandat hapuskan gst
    Kembalikan kan subsidi
    On the spot
    Ada berani
    Kalo berani pun
    Yg melingkup diri sendiri
    Seba ini berkaitan ekonomi
    Pemimpin bersilih ganti
    Takda intergriti buat apa kita nk bagi menjaga kita
    Ini macam bagi leher sendiri utk disembelih lagi sekali
    Membodoh kan orang tak agak agak

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah...kah...kah...

      tak tahu ler leher sapa yg akan kena sembelih...

      tapi leher si Mamak Matdey tu liat sikit kot!!!kikiki...

      Delete
  30. PULAU BATU PUTIH BUAT AGENDA
    PERANG SINGAPORK VS MALAYSIA
    MASA BERLEMBUT SUDAH TIADA
    PENSABOTAJ FITNAH HARUS DIAJAR


    BERAMBOSSSS..... BARUA DAP@SPORK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila singapore berperang dgn malaysia bodoh?
      Dua negara nie ada diplomatik bilateral ko nk tipu agak agak
      Membohong tak ingat

      Delete
  31. PH parti gagak cuba nak bergaya jadi merak
    Tak ada arah halaa tuju hanya kencing berak
    Satu cara saja boleh menang ini parti haprak
    Serupa cerita pak kadok, iaitu menang sorak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Hutang ipic kena bayar tak lama lagi
    Kepala bapak naikkan minyak berbelas kali dalam tahun nie
    Pokok tak bayar bunga mesti bagi

    ReplyDelete
  33. CAP survey harga makanan laut naik 300% tue yg nk beli ikan kembung hararga murah sikit dari harga sebiji lori

    ReplyDelete
  34. Cara puak2 dajal haprak rakyat tak berkenan
    Fitnah, tohmahan jadi mereka punya mainan
    Apa yg rakyat mau liihat ialah pembangunan
    Buat apa le pilih yg kiri, kalu dah ok yg kanan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangunan dgn jual aset negara?
      Orang asli brazil lgi pandai dari ko anon1146

      Terang dan nyata

      Delete
    2. si assmin Mb Jamban pun nak jual Selangok sama China!!!!....kikiki...

      Terang dan nyato..apo nak dikato...

      Kalau orang lain buat tak bole..tapi kalau Assmin Mb Jamban buat tak mengapa...apa dah!!!!pi jalan dah!!!!

      Delete
    3. RATK..yang kau jual aset pungkoq kau tu pada BANGLAMAN kat chokit tiap2 malam apa citer?
      kihkikioikhkikikiki...

      Delete
  35. Betul la tu. Tun tak bole singkir PM. Yg bole rakyat je.

    ReplyDelete
  36. Dua tiga hari lepas, Suman cuba lagak brutal
    Tapi tak tahan iblis tua tu, kena sekeh sental
    Terus dia jadi murung, diserang sakit mental
    Pasti kini, terlantar semula kat wad hospiital

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun layak jalang chow kit, mana bahasa, mana pembayang langsung tiada.

      Jika kail panjang sejengkal
      Lautan dalam toksah diduga
      Otak mu sewel dungu & dangkal
      Siang & malam disesah cerca

      Buah cempedak di luar pagar
      Buah delima dalam lemari
      Socai badak cakap berdegar
      Disuruh jumpa cabut lari

      Nah, berani bersua sekarang nie....??

      Delete
  37. Dengar khabar Madey dah kena tibai kaw2 punya dengan anak2 muda yang berani dalam sessi dialog Town Hall di pj baru2 ni. Soalan berkaiatan dengan tuduhan Madey kononnya Nuar KS melancapkannlelaki lain dan kemudian meliwatnya , tak dapat dijawab dengan memuaskan oleh Madey.
    Spt biasa dia menyalahkan orang lain, dalam kes ni pihak polis yang didakwanya menjalankan siasatan sendiri tanpa pengetahuannya. Boleh kita pervaya ke cakap si tua kutuk ni..logik Ini mengingatkan kita ke sebagai PM, dia tak tau apa yang dilakukan oleh polis..apa kuasa polis lebih besar dari jawatannya ke?
    Ini mengingatkan kita kepaad kes Memali..Madey memutarkan skrip yang sama..dia tak tau segala perancanagan polis dan tidak pernah dimaklumkan oleh mereka mengenai operasi tersebut. Selain menyalahkan polis, dia juga mengkambing hitamkan Tun Musa dan meletakkan segala bebanan keatas Tun Musa...hakikatnya, Madey waktu tu berada di pejabat PMnya dan mengikuti segala perkembangan dengan penuh teliti serta mengarahkan KPN b/mana untuk bertindak.
    Memang patutlah Madey ni dianugerahkan gelaran RAJA U-TURN...sentiasa berputarbelit untuk menyelamatkan diri, hari ini cakap lain..esok lain pulak jadiknya.
    Jika ditanya lebih2, senang aje jawapannya...saya dah tua, tak ingat lagi...dah lama sangat benda tu, lupa dah...inilah hakikat sebenar sosok tubuh tua renta tak sedar diri yang bernama Madey Al Kutty AL Kerala...mentor terunggul kepada wak Suman Tempe !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib dan Geng Jho Low ni...... boleh lah dikatakan talibarut Jho Low.... Putera Arab yang masukan duit RM2,600,000,000,000.00 juta duit MDB tu dah kena tangkap oleh Kerajaan Arab Saudi... patutlah meroyan semacam... :P

      Delete
    2. Ada jawatan dalam umno? Dah daftar ahli ke belum? Cawangan mana? Bahagian mana? Kalau tak ada, tak usah bagi komen wakili umno. Memalukan..orang umno sendiri menyampah baca. Hahaha

      Delete
    3. GN...kita lancapkan jer mulut lancap si Mamak Matdey tu!!!!

      Delete
    4. Menteri luar Saudi kata 2.6b duit raja saudee bagi lawan isis di asia


      Menipuuuuu jer kerjaaaa

      Nampak tak raja tua bangka menpu utk najip dapat tanah 16ekar d putatjaya

      Ko ambil putatjaya

      Ko terima bala..banjir besar d jeddah weiiii


      Esok banjir sampai anak raja terlajak muda panjat bumbung Kaabah pulak..

      Mana nak lariii pembohong dajal puak Arab keturunan yahudi gilababi

      Delete
    5. Arab Saudi tu dah kena srnjata HAARP... geoengineering technology. .... org bodoss.jer.tatau pasal HAARP ni...

      Delete
    6. 12.44...Bukan ke HAARP tu sejenis alat muzik klasik yang digunakan oleh BANGLAMAN untuk mendodoikan RATK dan Zack pasar borong lepas pungkoq dia orang kena tutuh kaw2 punya dengan dia orang supaya cepat tidur?
      kihkikokikhkikikhkikihkikikhkikhkiki...

      Delete
    7. HAARP = HIGH ARORA ACTIVE RESEARCH PROGRAME ....

      JANGAN JADI MACAM MACAI MAMAK KUTY.. ALJUBOORI.. MAT SABUN.. DAN ISYAM JAMPARI.... ARI2 JADI BATU API...

      BUKA MINDA ... ZAMAN CANGGIH MAKLIMAT DI HUJUNG JARI..

      Delete
    8. Haarp taik babi kau. Mana punya askar sesat nih..makan taik

      Delete
    9. KIKIKIKI....

      PUAK MAMAK KUTY SLLU MEROYAN SAKAN
      ALMAKLUM LA SUMA TAK KENA MASA NI
      NAK MESYURAT PULAK TAK CUKUP KORUM
      BAIK CAP MUNGA BUBAR MASUK DAP


      KIKIKIKI.... BARAMBOSSS

      Delete
  38. Najib dah declare dia tak boleh disingkirkan..jadi lamvat lagi lah parlimen di bubarkan....silap2 tak bubar langsung...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Matdey takut nak declare dia punyer harta sekeluarga....takut di tuduh Bapak segala Perompak...pasal dia punyer ahli cap Munge dia tak kisah nak jadi apa...asal si Boboi dia dok bela dan dodoi...silap haribulan parti cap Munge akan diharamkan...maka melutut ler si Mamak Matdey pada si Ketua To' Kong tak keruan....hehehe...

      Delete
  39. Opposition expected to retain Selangor state in Malaysia elections: Analysts

    Opposition-held Selangor announced a three-month bonus for state civil servants during the tabling of the state's Budget 2018. (File photo: AFP/Goh Chai Hin)

    By Amy Chew @AmyChewCNA
    22 Nov 2017 08:01AM (Updated: 22 Nov 2017 08:25AM) Share this content


    KUALA LUMPUR: Selangor, the opposition-held and richest state in Malaysia, home to some of the country’s top universities and best-educated citizens, will be hotly contested in the upcoming general elections which must be held by August 2018.

    The ruling Barisan Nasional (BN) coalition is going all out to win back the state from the opposition – launching a slew of infrastructure projects in recent years - but analysts expect Selangor to remain in the hands of the opposition.

    Analysts say the opposition coalition of Pakatan Harapan has certain advantages in Selangor that it does not have in other states - among them is the large pool of well-educated citizens who are sensitive to issues affecting the whole country, not just the state.

    Read more at http://www.channelnewsasia.com/news/asiapacific/opposition-expected-to-retain-selangor-state-in-malaysia-9427290

    ReplyDelete
  40. Najib tak dapat disingkirkan hanyalah dongengan
    Kami rakyat akan jentik dia guna tiga jari tangan
    PRU14 ni ayuh semua rakyat kita berikan penangan
    Mari pastikan umno bn pas hanya tinggal kenangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sebenarnya tak ada chemistry & ummphh untuk menjadi pemimpin dibanggakan. Dia selama ini hanya tumpang tui nama Tun Razak, perlindungan Tun Mahathir dan terakhir guna sogokan "Cash Is King".

      Dia bukan seorang Thinker (Ahli Pemikir), tak ada jati diri, tak berwawasan, dayus, bacul, pengecut, pengkhianat, pembohong, penipu, perompak, penindas rakyat dgn penghapusan sabsidi & gst memeritkan rakyat.

      Pejabat ROS pun digunakan untuk menganiaya DAP, PPBM & HARAPAN. UMNO yg bertahun-tahun gagal mengadakan pemilihan setelah tamat tempoh pemegang jawatan, tak dikenakan tindakan.

      1mdb pula yg gagal menyiapkan laporan kewangan tahunan bertahun-tahun juga dilepaskan begitu saja. Apa nie, kerajaan kacang putih ker, kenapa..kenapa..kenapa......??

      KEPALA BAPAK..KEPALA BANAK KAMULAH NAJIB.....!!

      Delete
    2. Diam lah ko Wak Suman Tempe Kepala Bana Bangsat!!!!

      Delete
    3. Apa diam diam, bukankah mulut longkang kamu tuu banyak membohong konon UMNO Najib paling konsisten adakan pemilihan.

      Konsisten KEPALA BAPAK, KEPALA BANAK KAMU...!!!

      Kenapa Ketua Penjarah ROS (Registrar of SIALAN), Puan Itik Serati tidak deregister/batalkan UMNO yg gagal adakan pemilihan bertahun-tahun lamanya. Najib nak jadi presiden seumur hidup tanpa pemilihan mengikut perlembagaannya kah?

      Kelihatan jelas semua pemegang jawatan dari Presiden sampai ke Ahli Najis Tertinggi semua dah tamat tempoh & HARAM JADAH, tau.......!!

      Saya mantan Pengerusi Tetap UMNO Bahagian 5 penggal. Segala peraturan & peruntukan/artikel perlembagaan UMNO dalam benak & memory saya.

      Sengaja saya ulang tayang berkali-kali dgn harapan semoga dunia tahu Najib & gerombolannya dalam UMNO telah melanggar perlembagaan partinya.

      Aneh...kenapa pihak ROS tak ambil peduli, tapi ttg PPBM & DAP diperbesar-besarkan.

      Di mana keadilannya & Undang-undang di negara kita sekarang....??

      Delete
  41. Modal terdesak cai2 haprak PH ...bila lagi nak bubar Parlimen, rakyat dah tak sabar nak mengundi untuk humbankan BN ni. Kadang2 ada rasa nak tergelak pulak...betul ke pembangkang ni dah cukup bersedia? Dalam keadaan mereka bergelut dengan pendaftaran PH yang masih di awang2an..dengan isu cap munge yang berkemungkinan dibatalkan pendaftarannya kerana tidak mengadakan AGM parti, bukannya EGM, seperti yang termaktub dalam perlembangaan cap munge dan diarahkan oleh ROS..dengan isu penggunaan nama ARMADA..dengan masaalah DAP yang masih belum menyerahkan laporan lengkap pemilihan semula CECnya kepada ROS dalam masa yang ditetapkan..pening2 kepala pemimpin2 tertinggi PH dibuatnya. Tidak kah dengan melewat2kan PRU tu akan memberi peluang yang secukupnya untuk PH menyelesaikan segala isu dalaman parti2 berkenaan? Kalau ditakdirkan DSNR mengumumkan pembubaran parlimen dalam masa terdekat, cuup bersediakah PH untuk menggerakkan jentera2 P/Raya mereka...mungkin PAN dan PKR takde masaalah sangat, yang aku risaukan DAP dan cap munge ni. kesian kau tengok calon2 mereka yang dah buat persiapan bagai nak rak..tup2..tak boleh bertanding guna logo sendiri pulak sbb parti mereka dah dibatalkan pendaftaran. Mau ke PKR dan PAN memberi laluan kerusi2 mereka kepaad calon2 cap munge dan roket ni, pulak tu betanding guna logo dia orang..takke gamat jadiknya nanti. Sepatutnya PH berterima kasih sangat2 kepada sifat2 kemanusiaan yang tinggi dalam diri DSNR..bukannya membuat cabaran agar membubarkan parlimen cepat2, yang pasti akan merugikan PH sendiri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kenal ahli umno senang je..yg ni bukan ahli umno, ini ahli neraka bersama najib.

      Delete
    2. Kojolla seperti Najis syok sendiri. Mereka lupa waktu kempen PRU 13 di Penang, Najis di lambung tinggi-tinggi dgn jamuan dan hiburan gangnam Korea serta anugerah 'Ajibgor'. Tahu-tahunya, keputusan PRU 13 hampeh, lebih 90% pengundi Cina menolak BN yg masyhur sampai digelar 'tsunami Cina'.

      Najib Rosmah & para pencacai-pencacainya cakap besar saja tapi takut untuk berhadapan dgn Tun M (termasuk samseng kg dusun Botak liCHIN Nazry Najis).

      Jika mereka benar2 ada kotey, bubarkan parlimen sekarang & adakan p/raya segera...bukan menganiaya guna pejabat Reistrar of Sialan (ROS).

      Sejarah negara telah tercatit Tun M tidak perlu menunggu tempoh 5 tahun untuk mengadakan 6 p/raya umum tapi tetap mengungguli kemenangan cemerlang-gemilang dgn raihan 3/4 majoriti. Tun M sendiri buat kajian dgn menyelusuri sendiri tempat awam seperti masjid, pasar, kompleks membeli belah untuk mengetahui senario sebenar untuk menentukan bila p/raya patut diadakan. Saya diberitahu ini oleh bekas bodyguardnya yg berkhidmat dgn majikan saya sebagai Chief Security.

      Delete
    3. GN...aku tompang tergelak boleh!!!!kikiki...kah...kah...kah...kiok...kiok..kiok..

      GN...si Wak Suman Tempe baru mai...lambat kali ni...sebab malam tadi sampai ke subuh dok cari pengundi baru cap Munge...nak ganti sampah sarap yg dah kuar...mudah kata ...dah caklik but!!!

      Ko pi tanyer...setakat ni berama ahli yg dia dah daftarkan kat JB tu....kikiki....

      JAWAB WAK SUMAN ...JAWAB...KIKIKI...

      Delete
    4. Geng Najib ini apakah memang betul jelmaan babi?
      Gayanya begitulah, sebab babi tak toleh belakang
      Umno sudah tiada pemilihan parti 2th bertubi tubi
      Mengapa masih memerintah patutnya sudah bongkang

      Delete
    5. Kojolla tolol lagi bahlol...

      Benar kata2 hikmag Rakan Seperjuanku, dad...

      "beli lombong mongolia, yg dapat puki. tapi lagi la bodoh, puki kasi mati".


      Kerja siapa tu, agak2 ada motive jealousy tak...kenapa hakim2 kita jatuh hukum tanpa kenal pasti motive pembunuhan? Dah ler tuu, pembunuh boleh lepas jel, keluar negara dgn mudah macam ada tangan2 ghaib yg membantu, kan..kan..kan..??

      Peliklah undang2 negara di bawah pantatberak Najib & Rosmah....!!

      Nah kau, jawab pantun ku....

      Dari hulu singgah ke jeti
      Membawa bakul untuk menjaja
      Sejak dulu disumpah mati
      Sumpah Kojol tidak ke mana

      Pergi ke pekan berbaju merah
      Membawa hati yang duka lara
      Kenapa pulak saya nak marah
      Hidup mati Allah yg punya

      Jika kail panjang sejengkal
      Lautan dalam toksah diduga
      Otak mu sewel dungu & dangkal
      Siang & malam disesah sentiasa

      Buah cempedak di luar pagar
      Buah delima dalam lemari
      Socai badak cakap berdegar
      Disuruh jumpa cabut lari

      Amacam, berani bersua sekarang nie....??

      Delete
  42. NAJIB LAHANAT PUKIMAK DIA
    ROSMAH GEMOK SERUPA BABI
    PUAK UNMO SOKONG DIA
    SEBAB DAPAT DEDAK MAKANAN BABI

    HAHAHAHA...

    KAPALA OTAK SIAL BAPAK KAUNLA NAJIB

    PERGI MERAMBUS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikkkk..Lain macam aje aku tengok kau ni..ooooo..dalam diam2, rope2nya kau gian dengan butuh dia ke?
      kihkikikokikikhkikikikhkiokikiki
      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I...

      Delete
    2. Geng Najib dh panas lobang taek tahap tetok. Sentiasa dia menyondol blog PH. Kandang babi mykecut dan media2 tivi3 suku, tak berani pulak buka dialog.
      Everything Feel Good , MY FOOT@@

      Delete
    3. kah...kah...kah...1309..dah Sentap....

      Sentap sebab tak puas makan dedak Babi Dapigs...kihkihkih...

      Delete
    4. Heyyy Kojolla bangsat....

      Ajaran agama ada mengatakan dalam darurat, kita boleh makan khinzir untuk terus hidup. Tapi kita tetap DIHARAMKAN makan suap atau hasil rasuah tak kira darurat ker tak darurat.....F A H A M M M.....!!!!

      Apa ulamak UMNO tak ada mengajar atau buat dekk ajer kerana dah kekenyanganmakan hasil riba haram + bunga 10% riba duit Yahudi Goldman Sachs tuu, haaaaaaaaa.....??

      Delete
  43. Cakap besar ,ckp bohong,memuji diri sendiri,perompak,penganiaya
    pemimpin sebegini perlu ditolak....rosak bangsa dan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1340...ko mengata si Mamak Matdey tu ker!!!kikiki...

      Delete
  44. SATU SOALAN JER KAMI NAK TAHU NI.....
    KLU BANYAK SOALAN PENING PLAK NNTI
    BERAPA JOTA AHLI CAP MUNGA KINI...?
    SOALAN MUDAH SUSAH SSGT KE NAK BAGI...


    Kikikikiki....


    ReplyDelete
    Replies
    1. 1345...jawapan mudah aku beri...

      Jawab nyer ELEK!!!! kikiki...

      Delete
  45. Bukan Mahathir yang akan jatuhkan tetapi rakyat Malaysia. Rakyat Malaysia yang tahu menggunakan undinya. Rakyat Malaysia yang tidak mementingkan diri sendiri, kalis sogokan terutamanya duit (spt contoh Si Geng Najib yang sanggup menggadai apa saja demi wang). Rakyat Malaysia yang sedar tentang masa depan yang lebih cemerlang tanpa BN. Rakyat Malaysia yang peduli mengenai keluh kesah rakyat dalam menjalani kehidupan seharian dan bertapa negara ini dijarah dan dirompak bergitu lahap. Rakyat Malaysia yang sedar bahawa negara ini punya 2 undang-undang; satu untuk UMNO dan satu lagi untuk rakyat biasa. Dunia ini sentiasa berputar. Siapa pernah menjangka Marcos, Saddam, Gadaffi, Hosni Mubarak, Shah Iran dan Mugabe akan jatuh. Namun ianya berlaku. Cuma masa menentukkannya. Dan InsyaAllah dengan kuasa tuhan dan doa rakyat yang ikhlas pasti ianya akan berlaku. Sabar ya Najib

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...