Wednesday, 29 November 2017

KENAPA SPRM TAK SIASAT MB JOHOR?


Berikutan SPRM kini membuat laporan polis untuk mengetahui siapa yang membocorkan dokumen keterangan seorang saksi dalam kes rasuah melibatkan bekas Exco Johor, Abdul Latif Bandi yang mengaitkan Menteri Besar Johor, Khaled Nordin dengan dakwaan menerima wang sebanyak RM12 juta, beberapa persoalan lain mula menjadi perbualan ramai.

1 - Apakah Khaled pernah disiasat oleh SPRM berkenaan keterangan saksi tersebut?

2 - Jika pernah disiasat, bilakah ia dilakukan dan apakah hasilnya?

3 - Kenapa tidak pernah dihebahkan kepada media, sedangkan dalam banyak siasatan atau tangkapan yang dilakukan SPRM sebelum ini, agensi itu begitu cenderung menghebahkan atau memberitahu kepada orangramai apa yang mereka lakukan?

4 - Jika Khaled tidak pernah disiasat, mengapa SPRM bertindak demikian dan apakah alasannya sedangkan mengikut amalan biasa, sebarang maklumat atau penemuan baru mengenai sebarang kes rasuah sudah sewajarnya memerlukan penyiasatan oleh agensi itu?

5 - Setelah dokumen itu bocor dan sekiranya Khaled belum pernah disiasat, apakah SPRM akan segera menyiasat beliau dalam waktu terdekat ini?

6 - Jika SPRM tetap tidak mahu melakukan siasatan keatas Khaled, meskipun setelah kebocoran dokumen keterangan saksi menjadi perbualan ramai, apakah pula hujah dan alasan SPRM?

Meskipun mengetahui siapa yang membocorkan keterangan saksi itu penting bagi SPRM, namun menjawab persoalan-persoalan di atas juga sama mustahaknya.

Sama seperti Khaled yang tiada pilihan untuk terus berdiam diri, SPRM pun tiada alasan untuk tidak memberikan jawapan kepada semua persoalan tersebut. (ShahbudinHusin29/11/2017)

195 comments:

  1. Replies
    1. Maka betullah kata orang. Ikan jerung sentiasa terlepas. Hanya ikan bilis saja yg masuk dan lekat dlm pukat.

      Delete
    2. tu sebab bilis naek harga...jerong harga terkawal...mendapat kawalan dri SPRM

      Delete
    3. Selain berita sensasi melibatkan MB Johor, Negara bergegar dgn fatwa Cybertrooper BN, Kejora yg baru2 ini berkempen dgn fatwanya.....

      Anonymous27 November 2017 at 01:14
      SEMOGA ALLAH "LIWAT" DUNIA & AKHIRAT SI TUA KUTUK MAMAK TAK SEDAR DIRI BAPA KEPADA ANAK HARAM BOBOI BOTAK AUTISTIC YANG TERINGIN SANGAT NAK JADI PM TU. MATILAH KAU WAHAI MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA TENGGARA. MAMPOOOOOOOSSSSSSSSS ......

      Bergegar seluruh alam apabila Allah dikatakan meliwat. Seluruh negara basah & banjir bagai alam turut menangis.

      Nak salahkan siapa, di mana silapnya.......???

      Sila ambil perhatian & buat kajian.

      Delete
    4. Keldai Tua ni lagi...Next keldai please

      Delete
    5. Wak kojola kengkang sekupang ayam bapok tua...shoooo...shoooooo...shoooooooo

      Delete
    6. Kuuuokkkkk Auwwww!!! tag line si Z Bapok...kikiki

      Delete
    7. Kenapa asyik takottttt....??

      Jangan takut bermain tombak
      Atur langkah sampai pandai
      Kalau takut dilambung ombak,
      Jangan berumah di tepi pantai.

      Delete
    8. Atas sebab itu, PKR sehingga ke hari ini dilihat masih bersungguh-sungguh mahu menjalinkan semula hubungan dengan PAS.

      “PKR hendaklah mencari jalan untuk bergabung semula dengan PAS. Jika tidak mahu kehilangan benyak kerusi yang ditandingi oleh calon melayu. Inilah satu pilihan raya yang bakal memusnahkan PKR sendiri,” kenyataan Xavier dipetik yang dilapor Mimie Ayuni.

      Dalam masa sama, Xavier juga turut melahirkan kebimbangan pada PRU 14 nanti PKR akan mengulangi kekalahan besar sepertimana yang dialami parti Semangat 46 pada tahun 1990-an dahulu.

      “Kalau orang dalaman sendiri yang membuat kajian bagi melingkupkan PKR, mesti ada tanda-tanda PKR akan menjadi kenyataan,” ulas Mimie Ayuni.

      Penyokong akar umbi PAS, Wan berkata parti Islam tidak perlu lagi mengulangi episod lampau kerana dengan kerjasama dengan parti Keadilan menyebabkan kerosakan kepada PAS.

      “PKR nak PAS untuk bagi undi Melayu pada mereka.

      “Apa nilai tambah PKR pada PAS?

      “Setahu aku nilai PAS ni dah total rosak di mata penyokong PKR especially golongan liberal dan pembenci Islam yang menghasut mereka menolak PAS.

      “Mungkin yang PAS perlukan bukanlah hubungan dengan PKR tapi hubungan dengan Allah pemilik empunya hati manusia,” katanya.

      Delete
    9. Dalam masa sama, Xavier juga turut melahirkan kebimbangan pada PRU 14 nanti PKR akan mengulangi kekalahan besar sepertimana yang dialami parti Semangat 46 pada tahun 1990-an dahulu.

      “Kalau orang dalaman sendiri yang membuat kajian bagi melingkupkan PKR, mesti ada tanda-tanda PKR akan menjadi kenyataan,” ulas Mimie Ayuni.

      Penyokong akar umbi PAS, Wan berkata parti Islam tidak perlu lagi mengulangi episod lampau kerana dengan kerjasama dengan parti Keadilan menyebabkan kerosakan kepada PAS.

      “PKR nak PAS untuk bagi undi Melayu pada mereka.

      “Apa nilai tambah PKR pada PAS?

      “Setahu aku nilai PAS ni dah total rosak di mata penyokong PKR especially golongan liberal dan pembenci Islam yang menghasut mereka menolak PAS.

      “Mungkin yang PAS perlukan bukanlah hubungan dengan PKR tapi hubungan dengan Allah pemilik empunya hati manusia,” katanya.

      Delete
    10. Sepatutnya manusia bernyawa yg sprm siasat dulu
      Dokumen hanya kertas mati yg tak mampu bela diri
      Khaled boleh buat sidang media letak jawatan
      Ada berani?

      Delete
    11. Kan ada THE 3 BABI. Kenapa babi Kojolla Tua ni lagi. Next babi Geng Najis or Mat Jamban please.

      Delete
  2. klu melibatkan pemimpin pembangkang bkn main pantas disiasat siap dgn coverage media perdana siang mlm asyik ulang2 lg

    ReplyDelete
  3. Tuan Budin, itu soalan yang baik. Bagus. Pengundilah yang perlu menjawabnya di petak pengundian nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak silap,anta dapat nombor 4 ni. Mungkin dapat hadiah hamper dan sijil penyertaan kot..

      Delete
    2. Tak silap, Kejora adalah naib juara pidato anjuran biro penerangan UMNO dgn jumlah penyertaan kesuluruhan 2 orang saja.

      Hebat & tahniah Kejora....!!

      Delete
    3. Krooohhh...krooohhhh...kroohhhhhhh
      Pi jumpa jasa untuk ambil hadiah dedak dan jagung.

      Delete
    4. Kuuuokkkkk Auwwww!!! tag line si Z Bapok...kikiki

      Delete
    5. Ingat2....

      Ramai orang membawa upih
      Janganlah datang dengan menyisih
      Paku dulang paku serpih
      Mengata orang dia yg lebih

      Delete
  4. Apalah Buddin batu api ni sibuk2kan sangat pasal SPRM ni? Dia tu kan agensi penguatkuasa yang profesional..taulah dia orang nak buat keje mereka. Berilah ruang dan peluang yang secukupnya kepada mereka untuk menyiasat sedalam2nya kes ini...kita tentu taknak kalau mereka buat keje tergesa2 dan hasilnya tak memuaskan hati semua pihak pulak. Nanti macam2 pulak tuduhan dan andaian2 negatif dilemparkan pada mereka. Ketegasan SPRM dgn membuat laporan polis tu patutnya dipuji...belum habis siasatan, tak tau hujung pangkal dah nak dibocorkan hasil siasatan..tak ke nanti akan menggangggu ketelusan dan kelicinan penyiasatan. Ingat akta OSA tu main2 ke...rahsia sulit tu, tak mustahil pendedahan mcm ni akan mengganggu guggat keselamatan negara !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kamu kata Geng Najib ???

      Gugat keselamatan Negara ??

      Gugat kedudukkan "Kepala Bapak Kau" adalah !!

      Delete
    2. HAHAHAHA...jahanam mangkuk punya geng najis. KAPLA BAPAK HANG....hahaha

      Delete
    3. Salah ke soalan tu GN? *Rakyat cuma hendak tahu saja, adakah siasatan ada dibuat dalam apabila timbul maklumat seperti ini? Itu saja. Aku yakin MACC begitu profesional dalam menjalankan tugas mrk walaupun ada puak2 tertentu yang berusaha nak jadikan mereka MACCai.

      Delete
    4. Rahasia ini dah lama warga Johor tahu bila exco perumahan kena cekup, tapi tak berani heboh sebab Khaled Nordin menjadi kesayangan Sultan Johor.

      Delete
    5. Hmmmmmm!!!! Kedai tua ni lagi....

      Delete
    6. MB Johor itu terkenal 'Diam Diam Ubi'. Dalam diam, dia berisi.

      Delete
    7. Takooottttt lah tuuuuuuu...pi hisap rokok john

      Delete
    8. Next keldai please

      Delete
    9. SPRM mengambil masa terlalu lama untuk siasat Khalid.. Sepatutnya selepas mendapat keterangan dari saksi, SPRM terus serbu rumah Khalid dan kena kan tahanan dalam rumah..

      Kalau SPRM profesional.. dalam apa keadaan pun kerja mereka tidak tergesa-gesa...

      Selepas EXCO di tahan... selang sehari anak dia pulak kena tahan.. apa cerita?

      Pasti kalau belum tentu lagi, MB Johor tentu nya orang Bugis kan..

      Delete
    10. Harap maaf...

      saya sibuk mengejar isteri orang..beri saya tempoh setahun dua lagi untuk siasat kes dato khalid nordin.

      Yang benar
      Dzulkifli KP SPRM

      Delete
    11. Akibat RCI Forex:

      Hendak ditepuk si daun salang,
      Tengah meracik tertikam duri;
      Badak menepuk air di dulang,
      Habis terpercik kemuka sendiri.

      Delete
    12. Sprm profesional sangat lah geng najib sampai boleh panjat bini orang
      Osa?
      Osa kepala hotak ko geng najib
      Nnti yg di osa dokumen bukan pelaku
      Kertas benda hidup ke geng najib?
      Mmang sampai kiamat lah tak setel

      Delete
  5. Apa kita nak harapkan lagi dari agensi agensi penguatkuasa dibawah najib! Ketua dia sdiri buat onar pun senyap jer smpai skang. Lagipun semuanya sekapal ngan najib! Tunggu jerlah bila kapal karam!

    ReplyDelete
  6. Kita sebagai rakyat Msia yang waras jangan sekali2 menjatuhkan hukuman semata2 kerana berdasarkan emosi dan telahan /andaian syok sendiri aje. Kedaulatan undang2 dan sistem kehakiman kita mesti dijunjung...seseorang itu tidak bersalah sehingga dibuktikan sebaliknya melalui perbicaraan yang adil di mahkamah. Jangan cepat sangat bergembira di atas kesalahan orang lain yang kita sendiri tak pasti kesahihannya tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undang2 dan system kehakiman ???


      Haaaaa ...haaaaa...haaaaa ...tergelak besar dibuatnya saya .


      Undang2 hutan , system kehakiman di adili di mahkamah kangaroo ..

      Delete
    2. Maki hamun orang tak pa ya wak kojola kengkang?
      Sekupang saja bah hisap rokok john.

      Delete
    3. Hoi mangkuk geng najib! Hang toksah dok hujah mcm2 la.orang tarak percaya dah...hihihi kapla bapak hang

      Delete
    4. Pak Othaman
      Waras ker orang yg kata tuhan meliwat?

      Delete
    5. Saya masih waras hanya ralat kerana budak mulut celupar masih main sembunyi-sembunyi.

      Mari kita bersama-sama teruskan perjuangan yg dah mula berputik tanda2 kejayaan di atas perkembangan semasa, heboh jadi bahan perbualan di warong2, restoran mamak, pasar & tempat umum masyarakat setempat.

      Johor UMNO dilahirkan. Johor juga UMNO disemadikan. Terima kasih UMNO atas jasa2mu selama ini.

      Delete
    6. Hmmmmmmm!!!!! Keldai tua ni lagi...

      Delete
    7. Hmmmmmmmmmmmmmmm..aik sakit tekak ker?

      Delete
    8. Kuuuokkkkk Auwwww!!! tag line si Z Bapok...kikiki

      Delete
    9. Macamana nak kata dia salah dan macamana nak hukum dia.. sebab tak langsung soal siasat..

      Bila tak ada tindakan segera menjalankan siasatan... dan berdolak dalih macam GN cakap.. mesej nya ialah berlaku pemindahan RM12 juta..

      Yang rakyat minta siasat lah.. kenapa tak siasat.. kalau dah siasat bila dan apa hasilnya?

      GN kamu jangan cakap putar belit..

      Delete
    10. umporno tau tibai puki lepas tu kasi c4. napsu besar.

      Delete
    11. Geng najib nie cakap ikut imaginasi takda asas
      Berani lak komen kat blog politik
      Layaknya geng najib ko g lah kat tmpat yg cite hantu khurafat bidaah tu tmpat sesuai utk hujah cam ko nie lahanat

      Delete
  7. SPRM buat laporan polis .

    Polis tengah menyiasat KP SPRM .

    SPRM Tangkap anggota polis .

    Polis menahan anggota SPRM .

    Last last , semua kena OSA ( bab kata Geng Najib ) untuk menyelamatkan Negara .

    Ini lah yang di katakan penguatkuasaan kong kali kong .... kita sumbat mereka2 ni kedalam tong ( tapi tak payahlah di simenkan )!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kp sprm cilake tu tunggu je lps pru14 nanti.PH ambik alih pentadbiran kerajaan,aku sendiri akan pi siasat mangkuk tu.tak sabar rasanya nk sekeh kepala pengacau bini orang tu.celaka kepala bapak hang

      Delete
    2. Pak diny.., terasa sedih yang amat sangat jika ada rakyat Msia yang terhakis semangat patriotismenya sejak kebelakangan ini. Apa saja yang dikaitkan dengan goverment of the day diperlekeh dan dijadikan bahan jenaka..sehingga agensi2 penguatkuasa yang bertungkus lumus bersengkang mata saban waktu untuk memastikan kita dapat hidup dalam suasana aman dan tenteram pun dipertikaikan tahap keprofesionalan mereka.
      Tak malu ke kita negara luar pula yang menyajung tinggi dan tabik kepaad mereka..PDRM diiktiraf sebagai salah sebuah agensi yang menjadi rujukan dalam bidang counter terrorism sehingga ramai penguat kuasa2 luar spt FBI, INTERPOL pun datang berguru dengan mereka. SPRM pula menjadi mentor kepada S/Jaya anti rasuah KSA yang baru2 ni telah melaksanakan ops anti korupsi besar2an di negara mereka.
      Nak tanyalah, apakah kita mendapat satu kepuasan diri dengan mengutuk dan mempersendakan kredibiliti mereka..atau pun mungkin kita pernah melalui satu peristiwa pahit secara peribadi yang membuatkan kita begitu berdendam kepada mereka? Atau adakah kerana kita masih terbelenggu dengan mentaliti kolonial, yang mengganggap apa saja dari barat tu hebat dan baik belaka...yang ada di negara ini 2nd class? Rakyat Msia yang bersemanagat patriotik pasti berbangga denagan keprofessionalisme dan ketinggian integriti yang terdapat pada setiap warga PDRM dan SPRM dalam melaksanakan tugas2 mereka yang sehingga kini tidak pernah menimbulkan apa2 isu besar.
      Sejarah telah membuktikan, warga yang agung adalah mereka yang berbangga dengan kemampuan anak wantan negara tersebut dan memberi sepenuh kepercayaan kpd mereka untuk melaksanakan urus tadbir dengan berkesan. Tak payah pergi jauh..belajarlah dengan rakyat INDONESIA yang sangat tinggi semangat patriotik mereka dalam segala bidang kehidupan...hatta mereka tidak teragak2 untuk berkorban nyawa demi sang garuda merah. Berbeza dengan rakyat Msia yang taunya hanyalah mencari kesalahan dan kelemahan kerajaan..mengutuk, menghina saja 24 jam. Janganlah kita sampai dikatakan, umpama kera di hutan disusukan..anak di pangkuan mati kelaparan!

      Delete
    3. Elok kau tutup jer mulut tu!! Tiap kali bukak mulut, ada jer benda bodoh yg kuar! Perumpamaan tu elok utk najis jer! Nak bantu ekonomi amerika konon! Ptuiiii!

      Delete
    4. Yieeeee Haaaaaaa!!! tag line si Bapok Macy...kikiki...

      Delete
    5. Budak2 kutu embun dulu dicekup & dimasukkan ke dalam lokap kerana disyakki hisap ganja. Mereka dibebaskan setelah pemeriksaan air kencing mereka negative. Kejora kepala kumpulan itu melepaskan geram dgn berkatan, "Hey bodoh, lu orang buta tangkap wrong gang, kita bukan hisap dadah tapi hisap rokok john".

      Sebab itu mereka diberi jolokan "Ronggeng".

      Delete
    6. Jokowi serahkan album rock yang di hadiahkan oleh PM Denmark kepada jabatan siasatan rasuah..

      Najib dapat derma.. tak mengaku.. kemudian kata derma..

      kalau ketua macam ini siapa lah yang nak patriotik sangat.. tentera kita semua nya cari makan..

      Nasib persara yang dapat pujian negara luar.. cuma indah khabar..



      Delete
    7. geng taik. patriotism dgn negara. dgn kepala bapak kau.....ptuiiii!

      lancau lu najib!

      Delete
    8. Othaman kuat hisap kote keling, komen macam budak-budak tadika ....

      Delete
    9. Foooh....la mak !!!!

      Geng Najib si tukang kebun cuba untuk menyekolahkan saya dengan panjang lebar .

      Rumusan saya . Kamu ni kurang bercampur dengan orang . Maksud saya masyarakat luar Malaysia . Tidak payak pergi jauh . Ke Thailand dan Indonesia pun sudah cukup .

      Tahu kah kamu Malaysia menjadi "butt of the joke " sama ada di Bangkok atau pun Jakarta ??

      Di Thailand , mereka berkata ' Thaksin lari bukannya kerana rasuah (tetapi itulah yang dikatakan) . Kerajaan tentera ingin menangkap dia kerana menjual syarikat telekomunikasi terbesar milik dia iaitu Shinawatra Line kepada Temasek Holding . Dengan penjualan itu , Singapore bolih 'mengawal' ruang udara Thailand .

      Yingluck lari kerana cuba menolong petani Thailand dengan membeli beras pada harga tinggi dari pasaran . Akibatnya kerajaan terpaksa menanggung kerugian sekitar USD2 billion .

      Di Indonesia . Speaker Dewan Perwakilan lari merata tempat sehingga kemalangan yang menyebabkan dia patah kaki . Dia di katakan melakukan pecah amanah .

      Malangnya di Malaysia .. rentettan dari 1MDB , ada duit masuk akaun Najib sebanyak 2.6 billion . EDRA energy yang menyumbang 15% tenaga kepada Negara terjual kepada syarikat asing . TRX yang asalnya milik Negara (bermakna harta semua rakyat) telahpun mula dijual 'piece by piece, bundle by bundle' kepada syarikat asing .

      Ditambah lagi RM42 juta dari SRC yang masuk akaun Najib dan terus 'hilang' hingga kini .

      Di mana Najib sekarang ?? masih cuba menabur tipu dan auta sehingga tersembur air liur dengan selamat .

      Geng najib ... itu yang kamu bilang badan penguatkuasaan Malaysia 'tip~top' , nombor one ???? Bolih jalan da ......

      Delete
    10. Membawa sayur ke hujung kampung,
      Mencari nyonya menjual setanggi;
      Kejora bertelur riuh sekampung,
      Rupa rupanya bertelur sebiji.

      Delete
    11. Zack...tau tak pekerjaan Kejora?

      Hari hari menjala ikan
      Menjala ikan di tepi muara
      Hari hari mencari makan
      Mencari makan Allah dicerca

      Delete
    12. Jokowi pun layan heavy metal
      Si najib layan mengklepet menipu mendengki
      Mmg lahanat dapat pm mcam nie
      Join jokowi lagi best
      Dari join geng najib bodoh
      Baik layan flores boleh gak g nusa kembangan tgok biawak komodo yg makan bangkai lagi baik dari baca komen meraban geng najib ni

      Delete
  8. Replies
    1. Hi Bapok Macy!!!

      Yieeeee Haaaaaaa!!! tag line si Bapok Macy...kikiki...

      Delete
    2. Yieeeee Haaaaaaa!!! tag line si Bapok Macy...kikiki...

      Delete
  9. Apa la korang ni, tak boleh sabar sikit ke? Berilah ruang masa pada Apandi tu untuk mencari helah bagaimana wang RM12 juta tersebut boleh diklasifikasikan sebagai derma. Sementara itu, korang bersabarlah...

    ReplyDelete
  10. Satu Lagi Skandal Wang Rakyat Di Pulau Pinang!
    Kerajaan Pakatan Harapan sekali lagi menjadi topik panas rakyat, bukan kerana keberkesanan mereka mentadbir tetapi wujudnya satu lagi skandal yang melibatkan wang rakyat.

    Inilah masaalahnya apabila DAP diberikan kuasa majoriti dalam Dewan Undangan Negeri sehinggakan pelbagai pembentangan yang meragukan dan tidak trasperen boleh diluluskan begitu sahaja.

    Dan jika ada ADUN PKR atau DAP yang tidak sebulu dengan LGE dan kerajaan DAP, mereka akan ditindas dan dizalimi secara terang-terangan.

    Pada 14 November 2017, Rang Undang-Undang diluluskan (dengan undi majoriti) untuk menubuhkan sebuah syarikat untuk menguruskan taman semula jadi dan Taman Botani Pulau Pinang.

    Enakmen baru membenarkan penubuhan sebuah Perbadanan Taman Negara (Botanic) Pulau Pinang untuk mengawal selia Taman Botani Pulau Pinang.

    Di antara yang dipersoalkan ialah pengurus besar perbadanan itu perlu melaporkan kepada pengerusi padahal umumnya, pengurus besar akan melaporkan kepada lembaga pengarah dan bukannya pengerusi.

    Turut dibimbangkan mengenai pengkorporatan Taman Botani Pulau Pinang ini akan membuka jalan bagi pengkomersilan taman-taman, padahal Taman Botani adalah taman awam yang digunakan oleh rakyat negeri untuk aktiviti rekreasi.

    ReplyDelete
  11. Terbaru ialah pendedahan tentang draf Special Area Plan (SAP) yang terpaksa disemak semula kerana ‘pindaan terdahulu dibuat oleh perunding luar yang tidak mahir dalam botani’. Timbul persoalan,

    1. Bagaimanakah perunding luar yang ‘tidak mahir dalam botani’ boleh diberikan projek tersebut?
    2. Berapakah wang rakyat yang hangus begitu sahaja disebabkan ketidakcekapan memilih perunding yang benar-benar mahir?
    3. Apakah ianya seperti kertas feasibility studies (18 bulan yang lepas) untuk projek terowong dan lebuh raya yang bernilai RM305 juta di mana RM135 juta telah dibayar tetapi kajiannya tidak siap-siap sehingga ke saat ini?
    Kerajaan DAP akan menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) dengan Taman Botanic Singapura untuk ‘bertukar pengetahuan teknikal mengenai pengurusan taman botani’.

    Hairan kerana apakah tidak ada sesiapa pun dalam Malaysia ini yang ada kemahiran tentang pengurusan taman botani hinggakan kerajaan DAP perlu merujuk negeri Singapura?
    Malah, jika kita merujuk web Singapore Botanic Gardens, wujud pengkomersilan di dalamnya di mana pengunjung perlu membayar yuran jika mahu masuk ke dalam sesetengah kawasan dalam botani tersebut.

    Maksudnya, kerajaan DAP akan sekali lagi memeras duit rakyat seperti yang mereka lakukan sebelum ini.

    Pelbagai caj telah dikenakan kepada rakyat Pulau Pinang. Surcaj air naik 4 kali sejak DAP memerintah. Begitu juga dengan caj parking sehingga tengah malam, cukai katil, caj plastik 20 sen, kadar saman, cukai pintu (2016) dan sewa warung pun naik.

    Dan tidak lama lagi, rakyat Pulau Pinang akan terpaksa membayar yuran jika mahu masuk ke dalam sesetengah kawasan dalam Taman Botani.

    Rakyat Pulau Pinang juga berkemungkinan besar akan berdepan dengan surcaj air yang akan naik sekali lagi. Begitu juga dengan pelbagai kenaikan yang terpaksa ditanggung oleh rakyat negeri jika DAP mentadbir selepas PRU14 atau dibiarkan berleluasa tanpa check and balance yang kuat dalam dewan undangan negeri.

    Begitu juga dengan pendedahan terbaru Ketua Audit Negara tentang George Town World Incorporated (GTWHI) di mana Lim Guan Eng adalah pengerusinya.

    Ketua Audit Negara melapurkan tentang pengurusan aktiviti dan tadbir urus adalah kurang memuaskan kerana terdapat beberapa kelemahan yang perlu diberi perhatian:

    i. pelantikan kontraktor dibuat secara lantikan terus tanpa kelulusan Lembaga Pengarah;
    ii. projek lewat disiapkan dan denda kelewatan tidak dikenakan.
    iii. syarat-syarat perjanjian program George Town Festival tidak dipatuhi.
    iv. Standard Operating Procedures pengurusan projek/program tidak disediakan dan Jawatankuasa Audit tidak diwujudkan.
    Segala di atas menunjukkan sebuah kerajaan negeri yang gagal mentadbir (failed state).

    Rakyat juga sedia maklum bahawa kerajaan DAP hanya pandai menjual tanah rakyat kepada pemaju untuk menjana sebahagian besar daripada pendapatan negeri. DAP memang layak dipanggil Developers Action Party.

    Dr Novandri Hasan Basri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai ....

      Siapa dan walaunta mana pulak ni yang membawa 'masuk' posting Dr MIM yang suam2 sejuk ni masuk sini ???

      Delete
  12. ADUN PAS MASUK PPBM? DAH BOLEHLAH BUAT MESYUARAT CAWANGAN TU
    KHABARNYA hari ini seorang ADUN PAS di Kedah menyertai PPBM – satu satunya parti politik yang masih belum mengadakan mesyuarat cawangan, apatah lagi mesyuarat agung tahunan dalam negara kita. Menjadikan PPBM sekarang ‘diperkuatkan’ dengan 1 ahli parlimen dan 3 ADUN – kesemuanya menang atas tiket BN dan PAS dalam PRU13 yang lepas.

    Kira hebatlah tu, dah bolehlah buat mesyuarat cawangan? Tak bolehlah kot sebab mesyuarat cawangan bukan kira berapa banyak ambik wakil rakyat orang!!

    Agak aneh kenapa parti Mahathir ini sibuk mengumpulkan pemimpin di atas tapi melupakan akar umbi yang dibawah. Patutnya sekarang usaha ditumpukan untuk mengemaskan struktur parti supaya diakhirnya ahli akar umbi dapat mengadakan mesyuarat cawangan bagi mengelak pendaftaran dibatalkan, ini benda lain pulak yang dia buat.

    Dia kumpul pemimpin atas ramai-ramai pulak dulu.

    Padahal, hari-hari kita dengar isu pemimpin peringkat bahagian PPBM buat aduan mengenai struktur parti itu kepada RoS dengan terbaru di Johor. Ada juga beberapa bahagian penaja membubarkan bahagian masing-masing seperti yang banyak berlaku di Perak. Minggu sudah RoS memberi amaran kerana melanggar perlembagaan sendiri dan sebagainya. Semua ini tak selesai, dia dok utama kerja ambik wakil rakyat orang lain pulak.

    Mungkin dia harap dengan membawa masuk ramai wakil rakyat dari parti lain masuk parti dia, dengan itu saja dapat memberi persepsi kepada rakyat Malaysia bahawa parti itu semakin kuat biarpun hakikatnya sebenarnya sedang berkecamuk dari pelbagai segi.

    Kalau itulah niatnya, penulis boleh katakan mereka silap!! Setakat seronok di kalangan penyokong sendiri bolehlah sekejap, bukan ada impak apa pun sama sekali. Lagi dia buat orang PAS marah pada Mahathir adalah.

    Apa pun, ini semua untuk rakyat menilai bagaimana parti yang menawarkan diri untuk menjadi kerajaan di Malaysia ini. Tak tersusun, tak teratur dan meletakkan keutamaan kepada perkara lain bila ada isu yang lebih mendesak.

    Dia nak berkhidmat kepada rakyat macam mana, dalaman dia sendiri pun berterabur?

    ReplyDelete
  13. SUAMI LARANG SAYA BERTUDUNG, KATA SITI HASMAH
    Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali mendedahkan beliau tidak bertudung kerana dilarang suaminya Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Siti Hasmah berkata demikian ketika ditanya pemberita berkaitan larangan bertudung terhadap pekerja kaunter depan sesetengah hotel di negara ini.

    “Saya fikir puan bertanya kepada orang yang salah.

    “Saya tidak bertudung, daripada mula sampai sekarang ini saya tak bertudung,” katanya ketika ditanya dalam sidang media.

    Beliau kemudian mendedahkan dirinya tidak bertudung kerana tidak mendapat keizinan suaminya.

    “Suami saya larang saya bertudung. Bila bertudung kena minta kebenaran daripada suami.

    “Saya ada teringin (bertudung) lepas balik dari Makkah, naklah ambik berkat, pakailah tudung, sampai dia (Mahathir) palingkan mukanya,” katanya.

    Beliau sebelum itu merasmikan simposium “Siti Hasmah: Wanita pencorak masa depan negara” di Bukit Damansara anjuran Wanita Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

    Sementara itu, ditanya sama ada wajar atau tidak larangan hotel itu, Hasmah menjawab:

    “Hotel ada dia punya undang-undang dan peraturan. Dia nak jaga juga dia punya perusahaan.
    “Bagaimana dengan yang lain juga, ada yang mereka bertudung, ada tempat-tempatnya.

    “Kalau dalam hotel banyak pelancong datang, tengok orang bertudung mungkin ada perasaan lain sebab dalam negara dia mungkin ada sesuatu perkara yg berlaku berkenaan orang pakai tudung, terutamanya di Eropah.

    “Tengok macam Perancis,” kata Hasmah lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Urghhhh uappppp! Ngantuknya!

      Delete
    2. Kisah buat pedoman:

      Bila pintu diketuk, serorang wanita yg dah bersuami bergegas lari ke pintu menyangka suaminya pulang. Sangking tak sabar dia lupa pakai tudung tapi terkejut melihat posmen tercegat di depan pintu. Apa lagi, dgn panik wanita itu menarik kain ke atas menutup muka & kepala tapi tak sedar dia telah menayangkan 'syurga idaman' free show.

      Moral of the story:
      Kejora teramat bengap. Tudung kepala lebih utama dari isu negara sampai2 dia berfatwa Allah meliwat.

      Delete
    3. Yieeeee Haaaaaaa!!! tag line si Bapok Macy...kikiki...

      Delete
    4. Othaman kuat hisap kote keling, komen macam budak-budak tadika ....

      Delete
    5. Othman Ahmad, posmen tu bingung berfikir kenapa anggota sulit wanita tu ada di kepala nya. Setelah berfikir dia rasa nasib baik tak di kepala bapak. Kalau di kepala bapak lagi haru.

      Delete
    6. 12juta masuk poket dia tak kisah. Sebaliknya heboh pasal pada siapa nak lapor, yuran botani, isu tudung laki bini, struktur parti dan bla bla bla. Macam ni korang uruskan negara? Patutlah hancur. Ini baru satu mb, satu negeri. Lain2 tpt belum tahu lagi. Punah negara ni kalau terus dibiarkan mcm ni.

      Delete
    7. Tup..tup..tup..tanah negara di pesisiran selat Tebrau habis tergadai kpd China Komunis.

      Kesian mengenangkan pengorbanan sia-sia pejuang2 anggota keselamatan dulu yg terkorban dan cacat kekal.

      Siapa petualang, pengkhianat & musuh negara sebenarnya.......??

      Delete
  14. UMNO dan rembat merembat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH main rembat saja..
      Bila tanya...
      Tak tahu. ... Tak ingat


      Delete
    2. Rosmah & Kejora hobi mereka sejak kecil suka main 'batu serembat' hingga ke masuk alam dewasa terus merembat sakan.

      Delete
    3. Keldai tua ni lagi...Next keldai please

      Delete
    4. syaitan suka ini bapok Kejora,
      dalam citerr blog yang lepas,
      setan kata dia kat ponggong kejora.

      betul ke kejora????

      ye..elehhhh..melenting lak bapuk ni

      cian bapok

      Delete
    5. Dia suka yg bengkok mcm john punya
      Kihkihkihkih

      Delete
  15. Othaman Ahmad & Kejora 2 x 5 je ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiiiiiii, S E L I S I H........!!!!

      Delete
    2. pak man seorang pejuang kebenaran,

      kojolla buta hati,buta akai,buta apa lagi?

      Delete
    3. Pak Man TELO ke Pak Man tak ada TELOR...

      Delete
    4. Kenapa Najib gemar pilih individu yg 'kaki rembat' pegang jawatan tertinggi dalam kerajaan & GLC macam Isa Samad, Annuar Musa, KJ, Khaled Nordin, Ali Rustam, Khalid A Bakar, Pandir Ali, Zulkifli SPRM dll..??

      Sebab Najib 'takdak tulur' dah genggam 'telor' mereka supaya mereka sentiasa patuh & akur.

      Delete
    5. ….//////////\\\\\\\\\\....
      …////////////\\\\\\\\\\...
      ..//////////////\\\\\\\\\\\..
      ------------------------
      .(……O……..O…)
      .(…………(…)……)
      .(…………(oo)……
      …….(00000000)..
      …….(oooooooo).
      …………..\\//…..

      Arwah Suman Tempe Dlm Kenangan

      kih kih kih...

      Delete
    6. Melata orang datang & pergi
      Pergi singgah rumah penghulu
      Mengata orang disumpah mati,
      Entah entah dia yang dulu?

      Delete
  16. aku heran la dgn si kejora ni..
    hari-hari dia kena kutuk,maki, hamun kat blog,
    esok ada balik,,,
    calang-calang orang dah lari..

    aku nak tanya hang betoi-betoi jora!!!
    hang makan upah ka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20 sen satu pantun................
      buat beli Rokok John Black

      kikikiki

      Delete
    2. Kuuuokkkkk Auwwww!!! tag line si Z Bapok...kikiki

      Delete
  17. Tanah orang Melayu.. tukar status kepada pegangan bebas..

    Yang bagus nya Adun yang tanya bukan bangsa Melayu.. jauh lagi Bugis..

    kerja siapa ni yang sepatutnya jaga hak bumiputera? Bukan UMNO ke? Tak kan DAP...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila cakap pasal tanya aku tetingat dialog p ramlee dalam 3 Abdul, takkan tanya pasal hospital harta nak kena potong? Sama aje dgn situasi sekarang. Baru tanya betul ke tak betul ada terima wang, terus kena keluar dewan. Tak patut.

      Delete
  18. mamat yg dok kira keldai tu brp dapat dari jasa? pengor!

    kepala bapak dapat puki mongol. kau ada? mak badak dapat birkin? kau ada?

    ReplyDelete
  19. Teruk...
    Zaman Najib yang paling teruk..

    Satu je yang baiknya zaman Najib.... Restaurant Makan Percuma... sampai Najib pun makan percuma..

    Bukan tak ada duit.. tapi UMNO kalau percuma tak kira lah presiden ketua bahagian sampai lah ke ahli macai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayang 1000 kali sayang...

      Rakyat diumpan dgn Klinik 1Malaysia tapi ubat dah habis. Kedai 1Malaysia awal2 dah gulung tikar tutup kedai sebab Mydin merajuk.

      H A M P A - K E C I W A .....!!!

      Kempen PRU 13 dalam moneyposto katanya 'rakyat didulukan, rakyat dicapatikan'. Kempen PRU 14 boleh percaya ker....??

      Delete
    2. ….//////////\\\\\\\\\\....
      …////////////\\\\\\\\\\...
      ..//////////////\\\\\\\\\\\..
      ------------------------
      .(……O……..O…)
      .(…………(…)……)
      .(…………(oo)……
      …….(00000000)..
      …….(oooooooo).
      …………..\\//…..

      Arwah Suman Tempe Dlm Kenangan

      kih kih kih...

      Delete
    3. Kak Rosmah orangnya katek
      Bila berjalan terkedek-kedek
      Kejora pula ilmunya cetek
      Tak sepadan dgn yg cerdek

      Delete
    4. Dah ku tenung pualam bersifat
      Burung merbuk tadi berburu
      Dah ku renung dalam makrifat
      Kejora sibuk nak jadi guru

      Delete
    5. Kak Rosmah orangnya cantik
      Bila berjalan berkain batik
      Kejora hebat ilmu matematik
      Tak sangka orangnya sgt cerdik

      Delete
    6. Dah ku tenung pualam bersifat
      Burung merbuk tadi berburu
      Dah ku renung dalam makrifat
      Kejora rupanya seorang guru

      Delete
  20. Keluarga PARIA 69

    1. Matdey Mamak Tua Kutuk = Hindu Purba
    2. Marina = Kapir Harbi
    3. Mukhriz Aka Boboi Botak Autistic = Free Thinker
    4. Mirzan = Buddhist
    5. Mokhzani = Hindu Ala Melayu Bali
    6. Hasmah = Syiah Laknatullah ??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sehebat dahsyat Kejora berfatwa.....

      Anonymous27 November 2017 at 01:14
      SEMOGA ALLAH "LIWAT" DUNIA & AKHIRAT SI TUA KUTUK MAMAK TAK SEDAR DIRI BAPA KEPADA ANAK HARAM BOBOI BOTAK AUTISTIC YANG TERINGIN SANGAT NAK JADI PM TU. MATILAH KAU WAHAI MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA TENGGARA. MAMPOOOOOOOSSSSSSSSS ......

      Bergegar seluruh alam apabila Allah dikatakan meliwat. Seluruh negara basah, tenggelam & banjir bagai alam turut menangis.

      Nak salahkan siapa, di mana silapnya.......???

      Delete
    2. ….//////////\\\\\\\\\\....
      …////////////\\\\\\\\\\...
      ..//////////////\\\\\\\\\\\..
      ------------------------
      .(……O……..O…)
      .(…………(…)……)
      .(…………(oo)……
      …….(00000000)..
      …….(oooooooo).
      …………..\\//…..

      Arwah Suman Tempe Dlm Kenangan

      kih kih kih...

      Delete
    3. Keluarga najib 8x8

      1-Tun rahah = kepala segala kaki judi malaysia,raja judi,bagi makan anak cucu share syarikat judi genting

      2-najib razak =raja segala penipu,pencuri,cakap meneran2,perasuah ,penipu orang melayu

      3-rosmah musibat= ketua perabis duit negara,muka hodoh,gemuk badak,muka tak malu

      4-reza aziz =ketua pembikin video lucah dunia melayu,berkongsi harta curi dengan si jho low,penumpang kapal terbang tetap kerajaan kesana kemari

      5-ashman=bakal jadi debu hasil perbuatan mak ayah dia...


      KEPALA BAPAK KAU NAJIB

      Delete
    4. Kesihan sangat Suman monyet berok kera
      Kebodohan bapok khunsya ini amat ketara
      Hanya dgn baghal unta keldai dia ni setara
      Posting dari orang lain difitnah kata Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    5. Ternyata Suman ini, makhluk syaitan jahat
      Hanya bohong / fitnah, dia punya muslihat
      Tak jalan, Ramly Ahmad dan anon nasihat
      Sbb itu kepala dajal ini hamba terus pahat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    6. Bertobatlah Suman sebelum ko jadi aruah
      Tak usahlah Wak Suman mahu lagak juah
      Hari ini, sekali lagi Wak akan makan kuah
      Nun, cerita Wak ni Hindu, jelas kat bawah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
  21. Anonymous said...
    R Rakyat beri
    A manah, tp makin menjadi bangsat.
    H anya tahu klepet kawtim persen.
    M emberi undi bak bg bunga pd kera.
    A khirnya....UMNO pun dah jadi
    N atang telan TAEK.

    Justeru lengkap 660 tahun Melayu bodo tak bertepi,Islam utk tontonan, dengan restu PAS, anak tiri UMNO.

    Dgn izin Allah, dan atas kesedaran iman, maka PRU14, Tammat sudah lah penipuan Bangsatwan dan Brahmin yg jijik selama ini.

    Aamin

    ReplyDelete
  22. Di Msia akhbar di Indonesia koran
    Macy disepak sampai tertonggeng
    Sepatutnya ini Suman kena baca Quran
    Bukan habis masa menari ronggeng

    Zack hari tu kena masuk lokap
    Kerana mencuri seguni kerang
    Wak Suman si tua yang banyak cakap
    Satu pun tak betul, semua temberang

    Rasa hati berdebar debar
    Ingin berdepan si Suman celaka
    Diminta cai2 semuanya bersabar
    Jangan di ganggu siasatan mereka

    Pergi ke kebun membawa bekal
    Berhenti sekejap solat zohor
    Kalau tak tau hujung pangkal
    Usah difitnah Menteri Besar Johor

    Zack bergayut di atas dahan
    Di ketawa Macy tak kering gusi
    Jangan percya segala tuduhan
    Ini ternyata hanyalah konspirasi



    Pergi ke kebun membawa bekal
    Berhenti sekejap solat zohor
    Jika tak tahu hujung pangkal
    Usah difitnah menteri besar Johor

    Macy bergayut di atas dahan
    Zack ketawa tak kering gusi
    Jangan percaya segala tuduhan
    Itu semua hanyalah konspirasi

    Pergi ke kebun sama pak Samad
    Di tengah jalan kena saman
    Kalau nak tau sapa pemberi maklumat
    Dia sepupu pada wak Suman

    Hendak berburu menangkap kancil
    Spender koyak Zack yang punya
    Ini ternyata kes yang kecil
    Datang wak Suman dibesar2kannya

    Pergi bertandang ke rumah Salim
    Sambil membawa si buah dadu
    Wak Suman nampak macam alim
    Tapi rupanya berhati khaudu

    Suman dikata berak tak cebok
    Sambil berak mengarang seloka
    Cai2 semuanya jangan menyibuk
    Taulah SPRM buat keje mereka

    Sedang asyik mengisi borang
    Tak sedar duduk di tebing yang tohor
    Khalid Nordin bukan calang2 orang
    Dia ni kesayangan Sultan Johor

    Wak Suman suka melanggan bohsia
    Dia jenis tak kira pahala dosa
    Jangan sesekali membocor rahsia
    Kelak dicekup di bawah OSA

    Jangan makan sambil berdiri
    Sedap sungguh si air kopi
    Wak Suman kutuk tak sedar diri
    Kuboq kata mai mai rumah kata pi pi

    Zack suka mencuri roti
    Bila ditangkap kena ketuk ketampi
    Ke mana wak Suman selepas mati
    Hendak ke syurga janganlah mimpi

    kikhkikipikoikihkioikikikiokihkiki

    #REFORMASI MADEYMATIJADIB**I









    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng najib dungu dan bingai
      Orang mencuri disokong bagai
      Tapi dah kerap sgt ditibai
      SeMakin bodoh,semakin lah bingaiiii

      Delete
    2. Sayang tak sayang sangat lah bro.undang2 malaysia sapa makan rasuah atau disebut peruntukkan khas@derma bagi orang umno tetap akan dihukum bila PH berkuasa tahun depan

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Ayam bapok tua Wak kojola kengkang sekupang Kemut roti panjang john.

      Delete
    5. Z.akar
      A.anda
      C.uma
      K.ecil

      A.nda
      R.odok
      M.asuk
      S.angkut
      T.erong
      R.amai
      O.rang
      N.anti
      G.elak

      Delete
    6. kik kik kik

      Zack konek kenit...

      Delete
    7. Z.akar
      A.ku
      C.iput
      K.enit

      Delete
  23. Nasib baik pantun bodoh takde malam ni...bodoh dunguuuuu bingaiiii tapi nak berpantun lah pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun pusaka berikias buat fatwa sonsang tercela:

      Jika lidah tergigit gigi
      Tentulah luka berdarah lagi
      Kejora meludah melangit tinggi
      Jatuh bertepek muka sendiri.

      Delete
    2. Makin kuat la kejora meracau sebab hari hari disesah kiri kanan.muke pun dah herot macam bontot babi gamaknyer

      Delete
    3. Ayam bapok tua wak kojola kengkang sekupang hisap curut kat lorong hj taib

      Delete
    4. Kat malaysia ni mmg dah biasa dan kerap sangat dah dimana pendedah maklumat,pemberi maklumat terhadap salah laku puok umno@barisan nasional disiasat oleh polis...hanya yang betul berani akan sanggup bekorban untuk kebenaran

      Delete
    5. O.rang
      T.ua
      H.indu
      A.njing
      M.unafiq
      A.hli
      N.erana

      Delete
    6. Z.akar
      A.anda
      C.uma
      K.ecil

      A.nda
      R.odok
      M.asuk
      S.angkut
      T.erong
      R.agam
      O.rang
      N.yah
      G.ila

      Delete
    7. Othaman Ahmad suatu masa dulu cuba memesongkan orang2 Islam dengan mengatakan bahawa agama Islam berasal dari Hindu. Dia mengatakan keterangan tentang kedatangan nabi terakhir ada disebutkan dalam kitab Hindu, dimana Nabi Muhammad idsebut dlm kitab itu sebagai ‘Alkalki Authar’. Katanya, kisah Alkalki Authar ini disampaikan oleh Baghwan (Tuhan) Visnu melalui perantaraan Veda (umpama malaikat).

      Akibat dari penyebaran fahaman Hindu-Islam ini, Othaman telah dikecam terok dan menghilang lama dari blog cyber.

      Delete
    8. Dari Parpukari.blogspot.my:

      OTHAMAN AHMADJULY 31, 2013 AT 12:27 AM

      AnonymousJuly 30, 2013 at 9:40 AM berkata:
      En Othaman, pembawa fahaman "Islam berasal dari Hindu" ini sebelum ini telah menghilangkan diri selama seminggu lebih setelah dihentam teruk. Setelah dia bermunajat dgn 'Baghwan Visnu'nya, dia mendapat semangat 'Alkaki Autha'nya semula dan kini memberanikan diri semula untuk tampil kembali.


      AnonymousJuly 30, 2013 at 9:43 AM berkata:
      Mr Ahmad is visnu and maha-thir worshipper .. that is surprising!!


      AnonymousJuly 30, 2013 at 5:43 PM berkata:
      Satu lagi fahaman yg menyeleweng, saya rasa lebih bahaya dari syi'ah, ialah fahaman hindu-islam. Fahaman ini kononnya islam berasal dari agama hindu! Keterangan tentang kedatangan islam dan nabi terakhir kononnya disebutkan dlm kitab hindu. Maklumat/berita ttg kedatangan nabi terakhir (Muhammad) kononnya disampaikan oleh baghwan (tuhan) visnu melalui perantaraan veda (malaikat, barangkali)dan nama nabi Muhammad disebutkan dlm kitab hindu sbg 'Alkalki authar'. Pengasas ajaran itu dalam blog ini bernama Othaman b Ahmad!
      Awas umat Islam semua dgn ajaran sesat baru ini.

      Komen balas saya:
      Anon di atas nampaknya dah kehabisan modal dan merepek dgn tuduhan tidak berasas.

      Delete
    9. Setelah menghilangkan diri lama, Othaman pembohong tampil menafikan dengan mengatakan ianya adalah tuduhan tidak berasas.

      Begitu juga malam kelmarin, bila ditunjukkan posting dia menghina Anwar dan DAP, dia mengatakan semua itu tidak besaras dan rekaan Kejora. Namun, bila Kejora tunjukkan link, dia mengaku semula.
      Berhati-hatilah saudara semua dengan Othaman penyebar ajaran Hindu yang bermuka-muka ini. Dia bukan Islam, cuma berlakon sahaja, saya sangat pasti tentang ini.

      Delete
    10. Di dalam blog, Othaman penyebar ajaran Islam-Hindu ini dikenali juga dengan nama Ahmad. Mungkin ada follower luar Negara yang mengambil nama hujungnya (surname), iaitu nama bapanya.

      Delete
    11. Suman adalah munafiq besar, berhati khaldu
      Dgn Kejora, dia sering kena pukulan yg padu
      Dia ni berpura2 Islam tapi sebenarnya Hindu
      Sekali lagi ifrit tua ini akan melopong terkedu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

      Delete
    12. Kita perlu hati2, dgn Suman burong gelam
      Dia ini jenis tonggeng bontot kepala selam
      Jelas sgt, dia jenis dua muka punya talam
      Penyebar ajaran Hindu yg berpura2 Islam

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    13. Suman sebar ajaran ini tercetus keresahan
      Sbb itu, Suman terok jadi bahan belasahan
      Pengikut blog ramai jadi marah tidak tahan
      Dia ni cuba terapkan Visnu sebagai Tuhan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    14. Suman masa tu sudah tahap sasau sawan
      Dia ditiibai terok sampai tak daya melawan
      Lama dia melarikan dirii, mcm babi buruan
      Orng marah, dia perkenal Tuhan Baghwan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    15. Suman masa tu ajaran Hindu dia nak lobi
      Katanya, dlm kitab Hindu ada cerita Nabi
      Apa lagii, terok dia kena hentam bertubi2
      Lama dia lari, diburu umpama sekor babi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    16. ‘Islam asal Hindu’ Suman mendabik dada
      Malaikat yang bawa wahyu katanya Veda
      Terok le dia kena balun, Suman taik kuda
      Lama juga, baru kemarahan org jadi reda

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    17. Suman seorang munafiq bukan reka-reka
      Tapi pelesit tua ini pandai bermuka-muka
      Hamba yakin, dia bukan Islam, itu celaka
      Sbb tu hamba berani kata dia ahli neraka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    18. Laa.. Wak Suman Tempe mubaligh Hindu rupanya.
      Patutlah cikgu math tu selalu cakap.
      Baru terperasan, bila cikgu tu cakap dia Hindu, tak pernah pun dia marah atau melenting.
      Aku ingat cikgu tu saja2 nak gelar Suman ini Hindu. Rupa-rupanya dia tahu sejarah silam Suman mubaligh Hindu ni.
      Suman..Suman…pandai kamu menyamar Islam yer!

      Delete

    19. Encik othman


      Terbaeek tulisan encik hari ni



      Panas betul nampak si kejora

      Tak diam duduk dia ni mcm. Cacing kekurangan dedak


      Hihiiiii

      Delete
    20. APA??? PAK MAN KADOK MUBALIGH HINDU???
      CILAKA PUNYA TUA RENTA KAFIR HARBI!

      Delete
    21. Asraghfirlahhh…selama ini, aku fikirkan Suman Tempe ini Islam.
      Syabbas anon Kejora di atas pendedahan ini…

      Delete
    22. HARI INI TERBONGKAR SUMAN PUNYA PERMAINAN
      BERPURA-PURA JADI ISLAM HANYA SATU LAKONAN
      RUPA-RUPANYA DIA HINDU TAK ADA KEIMANAN
      PATUTLAH BENDA HARAM JADI DIA PUNYA MAKANAN

      PERGI MAMPOSSS KAMU SUMAN SINGAPORK HINDU!!!

      Delete
    23. Itulah kalau nak tahu Suman haram jadah
      Bukan jer Suman ni terkenal penjilat ludah
      Demi kepentingan dirii, apa saja dia redah
      Kinii ini dia mubaligh Hindu, hamba dedah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    24. Suman Hindu kafir, kote dia tak kerat
      Dia berlagak Islam, rupa nya keparat
      Datang ke Malaysia dibawa mudarat
      Rasa nanti balasan neraka di akhirat

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    25. Suman pasti terkejut mau rebah
      Kita dah tau dia punya musibah
      Dia berlakon Islam, ini bedebah
      Rupanya tuhan Visnu disembah

      Kah kaahh kaaahh kaahh kaahh

      Delete
  24. Keluarga najib 8x8

    1-Tun rahah = kepala segala kaki judi malaysia,raja judi,bagi makan anak cucu share syarikat judi genting

    2-najib razak =raja segala penipu,pencuri,cakap meneran2,perasuah ,penipu orang melayu

    3-rosmah musibat= ketua perabis duit negara,muka hodoh,gemuk badak,muka tak malu

    4-reza aziz =ketua pembikin video lucah dunia melayu,berkongsi harta curi dengan si jho low,penumpang kapal terbang tetap kerajaan kesana kemari

    5-ashman=bakal jadi debu hasil perbuatan mak ayah dia...


    KEPALA BAPAK KAU NAJIB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kapla bapak AlJubbo adalah balachi tentera jepun, kampitei.

      Anak butir AlJubbo pulak kerja klepetai , Kepitae/kepitaek.

      ..mana nak tumpah cirit kalu.bukan anak. Bapak berak, Anak Cirit.
      Harmony gitu...PAS restu pulak tu,lagi la syumul.

      Cayang UMNO

      Delete
  25. Beritap panas.ada 3orang menteri kabinet akan panas telor menjelang pru nanti.beberapa skandal tahap 5bintang akan disedahkan oleh skuad khas.wait n c ok anjing2 umno sekalian

    Tunguuuuuuuuuuuuu....kikikiki

    ReplyDelete
  26. setnya novanto (orang ketiga berkuasa), ketua dpr Indonesia sudah menjadi tersangka KPK kerana terlibat dgn amalan rasuah yg amat besar.

    beliau melalui peguam nya tlh merayu kpd pres joko widodo utk intervensi.

    jawapan pres jokowi senang saja. semua warga sama d sisi undang2 Negara.

    beliau sekali lagi dgn tegas mengarahkan kuasa hukum Negara agar 'memiskinkan n permalukan koruptor' tanpa pilih bulu.

    bilakah kita akan mendpt pemimpin saperti ini???

    buat masa sekarang saya hanya menaruh harapan k atas yb rafizi. olih demikian saya berharap sangat agar tun m sudah sedar n akan memberi nya peluang sebagai salah satu pemimpin pelapis terpenting dlm kerajaan PH.

    ReplyDelete
  27. Pencherahan mengenai kenapa harga ikan bilis naik dengan mendadak.

    Pada suatu masa bilis bukanlah makanan mewah. Kini bilis yang Gred 1 dan telah dikopek menchechah RM100...yang biasa pun RM60 atau RM70 sekilo.

    Mengapakan ini berlaku. Pakar ekonomi akan berkata semuanya akibat The Law of Supply and Demand....Penawaran dan Permintaan.Memang boleh dibahas terima semuanya.

    Namun ada suatu sebab mussabab faktor yang menyumbang kepada kenaikan harga bilis....sebab nya Penawaran mengechot (contraction in Supply).

    Tahukah pembacha2 Tukar Tiub yang budiman apakan faktor itu ???

    Jawaban nya S.P.R.M atau M.A.C.C !!!!

    Mana mungkin kata ahli ekonomi?....Benar Tuan2.Sebab nya SPRM.!!!

    SPRM menangkap terlalu ramai Bilis Bilis. Lantas Penawaran Bilis di pasaran mengechot .Harga Melambong. Harga JERONG maseh stabil.Maseh ramai JERONG bebas.

    Bilis kembong
    Terong buah kerdas
    Bilis di kurong
    Jerong bebas

    Siakap senohong
    Gelama ikan duri
    Maseh chakap bohong
    dah lama jadi penchuri

    Kah Kah Kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah..

      Tak rugi saya baca sampai habis.. Berisi rupanya..

      Terbaik bro..

      Delete
  28. Agama uTUrN Matdey Iskandar Kutty Sekeluarga

    Keluarga PARIA 69

    1. Matdey Mamak Tua Kutuk = Hindu Purba
    2. Marina = Kapir Harbi
    3. Mukhriz Aka Boboi Botak Autistic = Free Thinker
    4. Mirzan = Buddhist
    5. Mokhzani = Hindu Ala Melayu Bali
    6. Hasmah = Syiah Laknatullah

    ReplyDelete
  29. LOL .... TERBAEK !!!!!

    Keluarga PARIA 69

    1. Matdey Mamak Tua Kutuk = Hindu Purba
    2. Marina = Kapir Harbi
    3. Mukhriz Aka Boboi Botak Autistic = Free Thinker
    4. Mirzan = Buddhist
    5. Mokhzani = Hindu Ala Melayu Bali
    6. Hasmah = Syiah Laknatullah

    ReplyDelete
  30. Kah kah kah



    Kojola tahajud terus blog maki allah


    Bangun tido bukan nak ibadat

    Jumpa pc bukak pantun lapan kerat

    Maki allah katanya bukan dia terlibat

    Habis tu siapa lagi wahai budak keparat

    Jgn dolan dalih lagi kalau mulut dah mcm pantat

    ReplyDelete
    Replies
    1. mulut dia macam pantat mak kau yang kena main ngan keling?

      Delete
    2. Kahnkah kah


      Najib pun sempat blog pagi buta


      Hari ni semua pantun cantik

      Pamtun pak othman lagi best

      Tibai si kojola

      Delete
    3. Saudara Najip dan kawan-kawan lain.

      Berbeza dengan hampir kesemua kawan-kawan lain yang tidak mempercayai penafian Kejora bahawa bukan dia yang mengeluarkan kata-kata 'Allah meliwat', saya pula berpendapat sebaliknya.

      Terdapat kebarangkalian yang mengeluarkan kata-kata itu bukanlah Kejora tetapi seorang pendedak lain iaitu Virgo.

      Saya memanggilnya Virgo disebabkan nama ini ia pernah gunakan sekejap di dalam usahanya untuk kenakan saya di blog KD tapi akhirnya di dalam proses yang sama ia yang melutut minta nyawa daripada KD untuk hentikan saya daripada melengkapkan 3 kali sumpah laknat bahawa ia memiliki sifat-sifat pembenci kebenaran ketiga-tiga kaum kafir iaitu Yahudi Nasrani dan Musyrikin. Kemudian ia kembali anon tetapi saya terus menggelarnya Virgo, nama yang ia sendiri pilih untuk dirinya.

      Saya boleh bezakan Kejora dengan Virgo antaranya daripada satu sudut iaitu sekalipun Kejora ini kuat mencarut dan memaki hamun tetapi ia belum pernah mencerca Allah mahupun ayat-ayatNya walaupun saya telah mengenalinya hampir 3 tahun. Ia hanya mencarut dan mencerca manusia.

      Walaubagaimanapun Virgo ini, ia baru saja join dunia dedak tetapi ia tidak pernah berfikir dua kali pun untuk mencerca ayat-ayat Allah, mengambil tempat Allah di dalam urusan laknat melaknat, memasukkan kalam yang tiada di dalam ayat-ayat Allah yang suci dan 1001 kefujuran yang lebih dahsyat daripada Kejora.

      Maka itu kadang-kadang kita boleh melihat di blog ini komen berturut2 dari dua orang pendedak yang beranon disebabkan satu komen milik Kejora dan satu lagi komen milik Virgo.

      Kejora hanyalah seorang pembenci kebenaran kaedah memperolok-olokkan sedangkan Virgo memiliki pada dirinya ketiga-tiga kaedah pembenci kebenaran iaitulah memperolok-olokkan (seperti Kejora), beralasan (seperti Unknown sahabat) dan memutar belit (seperti Mr J). Malah, Virgo ini juga pernah mengaku melakukan sesuatu yang di luar daripada kitab iaitulah merepot polis apabila tidak mampu menjawab hujah. Low class betul.

      Kejora berhujah dengan cara bermain-main dan tidak kisah pun untuk menang di dalam berhujah. Lihat saja cara ia berhujah dengan pak Othaman, betul-betul kaedah memperolok-olokkan. Sebab itu juga Kejora tidak melatah ataupun bengang dipanggil kengkang dan seumpamnaya sebab ia sendiri pun hanya bermain-main.

      Ada pula Virgo berhujah dan ingin menang tapi ia tak pernah menang dan disebabkan itu ia selalu geram dan memanggil orang lain bengap dan seumpamanya sebab nak nafikan kelemahan diri, sama seperti Najib kepala bapak kau berulangkali memanggil Tun M stupid padahal seluruh dunia melihat dialah sebenarnya stupid sedangkan Tun M adalah genius. Virgo ernah berulangkali memanggil pak Diny bengap bengap, bengap, padahal hujahnya sendiri tang macam macam sampah. Ia betul-betul hidup dalam 'denial syndrome' sedangkan hati kecilnya tahu ia hanyalah hampas, cuma lidah dan jarinya saja tidak mahu mengakuinya.

      Sdr Macy yang turut aktif di blog KD juga kenal siapa Virgo ini.

      Sekiranya Virgo dan Kejora adalah orang yang sama sesungguhnya 'Kejora telah pun naik pangkat kefujurannya'. Walaubagaimanapun sebagai bersangka baik kepada Kejora saya mengatakan Virgo dan Kejora adalah dua individu yang berlainan.

      Kejora tidak mampu untuk berlepas diri dari Virgo dan hanya menafikan bukan dia yang keluarkan kalam itu tapi ia tak mampu untuk mengatakan itu adalah Virgo di atas sebab-sebab tertentu. Virgo dan Kejora sama-sama memahami apa maksud saya ini.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. TQ john Doe, di atas penerangan saudara
      Mmg Suman cepat emosi dalam berbicara
      Dulu pun sdr tegur, sbb dia buat salah kira
      Semua yng komen pro-BN dia kata Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    5. John Doe sikap nya tegas & fikiran terbuka
      Dia berterus terang Nuat dia mmg tak suka
      Bukan spt Suman munafiq yang bermuka2
      Semua pengakuan Suman bohong belaka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    6. Dulu hamba gelar john Doe ini ostat skrap
      Tapi dlm bab aqidah, dia ini boleh diharap
      Bukan mcm Suman tua renta anjing kurap
      Suman itu munafiiq, populariti nak digarap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    7. Doe tampil, bukan sbb Kejora dia nak bela
      Tapi Doe tak suka cara fitnah keji dan cela
      Suman bertindak tahap sasau, mireng gila
      Dibuat nya fiitnah, tanpa takut Allah Ta’ala

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    8. Hamba & Doe selalu bertentang pendapat
      Tapi pandangan dia, banyak juga yg tepat
      Terutama pasal Suman dagang merempat
      Sbb tua renta ini asyik fitnah, mengumpat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
  31. 7. Wak Suman aka (Anak Haram Matdey Ngan Amah Keling) = Zoroastrianism

    ReplyDelete
  32. KIKIKIKI...

    RAMAN JPC PEMINAT RAPIZI KIKIKIKIKI...!!
    INVOKE DAN KIEP SPT POKER KIRI POKET KANAN
    RAMAN JPC BARU PULIH DARI KECEDERAAN KIKI...
    ANAK SLOW LEARNER LUM ABIS BLAJA LAWAN KJAAN

    ALAHAI RAMAN NI PUN RENTA JUA ORANGNYA
    KURANG SEMANGAT BKN SPT SUMAN LAGAKNYA
    ASAL ADE ISU MOLA LA DIA TERKINJA KINJA
    SEKALI KENA HANTAM SEMINGGU DEMAMNYA...

    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 7;59,

      we shld aknowledge talent n honesty when it avails itself.

      it so happens that at this juncture yb rafizi is d only one that meets my criteria as a political leader ie 'bersih, pintar n cekap'.

      saya tidak pernah mencanangkan kejayaan kesemua anak2 saya (4 orang n semua lulusan professional)).

      yg sulong (kelulusa masters in law n called 2 d bar in 2001) agak pakar dlm 'administrative law'. itulah sebab saya sering membuat rujukan kpd beliau.

      saya tidak berminat utk berkrisis atau berkelakuan biadap d sini. namun dgn 34 tahun pengalaman d peringkat tertinggi, saya cuba berkongsi pendapat.

      tiada sebab mengapa saya patut demam. sebalik nya saya berasa bersyukur kerana dpt amalkan 'mental gymnastics' n cuba perbetulkan banyak fikiran yg serong d sini.

      jika usaha saya ini dpt d menafaatkan olih segelintir pembaca, maka ai nya sudah memadai bagi saya.






      Delete
  33. Johir bankrap dah weii




    35 000 rumah tak terjual


    Apa bala.allah bagi

    Ya tuhan allah yg kojola kata meliwat manusia ciptannya


    Johor weiii


    Mana naknlariii


    Tukar mb lagi baguiis

    Selamat bala allah

    ReplyDelete
  34. Nurul Fadli 34 tahun tidak bekerja namun dipercayai kaya-raya hasil rasuah di negeri Selangor menggunakan kedudukannya sebagai anak saudar Menteri Besar Selangor.

    (Sabah Kini2) – Anak saudara Azmin Ali, Menteri Besar Selangor, Mohd Nuzul Fadli Mohd Noriyualsaid dan 2 lagi ahli perniagaan ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di kediamannya No.35 Jalan Desa Pandan Kuala Lumpur kira-kira 1 tengahari tadi bagi siasatan kes rasuah projek lombong pasir dan pelbagai projek di Selangor yang dianugerahkan oleh Menteri Besar Selangor.

    Dalam serbuan itu sejumlah lebih RM 4 juta ditemui dan akaun dibekukan. Dijangka esok Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia akan membuat penahanan reman di mahkamah mengikut Seksyen 16(a) Akta SPRM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exco johor gadai bangsa johor

      Kpd.komunis dan matbsalleh


      35 juta cash dalam.almari

      Motor besar 20 biji

      Ferari lamborgbini

      INI KER CARA BANGST JOHIR PERINTAH JOHIR??

      TUKAR LA WEII

      PPBM MUHYIDDI YASSIN BAKAL GANTI PUAK KEPARAT BANGSAT GADAINTANAH MELAYU KPD KAPIR

      Delete
  35. Fuyooo...biar betul budak nih!!!

    ReplyDelete
  36. Geng bapok 2017


    Pergi hkl bukan nak melawat

    Tapi

    NAK.KENA LIWAT


    Kaaaah kaaaaaah kaaaaaaah

    Najib. Zahid. Nazri

    3 kurap umno pg hkl jumpa nuat

    Cek jubor tgok ada bolos tak??

    Bapok bapok...takut la teww kalah pru14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg buat najib zahid nazri

      Terkinja kinja nak meliwat nuat di hkl?

      Atatoya pun jubor bolos angkara siapa

      Ehh dah bapat bini seksi baru pun nak meliwat smseng perak nih

      Zahid dan zamihan ..i luv u..apa gay ke dua ekor nih??


      2017 tahun bapok bapok

      Delete
    2. Apa yg buat najib zahid nazri

      Terkinja kinja nak meliwat nuat di hkl?

      Atatoya pun jubor bolos angkara siapa

      Ehh dah bapat bini seksi baru pun nak meliwat smseng perak nih

      Zahid dan zamihan ..i luv u..apa gay ke dua ekor nih??


      2017 tahun bapok bapok

      Delete
  37. Assalamualaikum Saudara Din.
    Buat penat jer bertanya dengan malaun2 ni. Kalau SPRM berani siasat MB tu, sama la kita cerita Jo low bertaubat. Kalau kes Bali pun Boss dia kata jijik, make apa yg berlaku di Bali tu suci la din.
    Renung2 kan.

    ReplyDelete
  38. hantar lah memorandum kat istana johor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hantar memorandum kat istana Johor nak buat apa ????

      Sebelum itu , kamu kena tahu dulu siapa "malaikat maut" di belakang tabir Forest City dulu !!!

      Delete
  39. ….//////////\\\\\\\\\\....
    …////////////\\\\\\\\\\...
    ..//////////////\\\\\\\\\\\..
    ------------------------
    .(……O……..O…)
    .(…………(…)……)
    .(…………(oo)……
    …….(00000000)..
    …….(oooooooo).
    …………..\\//….

    SUMAN MUBALIGH HINDU


    KITA---------------------------SUMAN

    Tuhan-------------------------Baghwan

    Allah---------------------------Visnu

    Muhammad Saw-----------Alkalki Authar

    Malaikat Jibril---------------Veda

    Masjid-------------------------Kuil

    Islam--------------------------Kafir Munafiq


    ASTAGHFIRULLAAHAL‘ADZIIM…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi pembohongan Kejora.

      Dia yg terbukti kufur mentohmah saya pula sebagai penganut hindu. Bukan saya saja, malah Tun Mahathir dan Dr. Zakir Naik pun dituduh pun ditohmah sebagai penganut hindu.

      Saya cabar dia apa bukti saya, Tun Mahathir & Dr. Zakir Naik telah menukar aqidah.

      Delete
  40. KIK KIK KIK...

    HARI INI WAK SUMAN TEMPE KENA TELANJANG LAGI

    DAH TU, DIA KENA BALON PULAK DENGAN JOHN DOE

    MABOK LER KAMU WAK SUMAN HINDU TUA!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. REMINDER (Peringatan):

      Satu lagi pembohongan Kejora.

      Dia yg terbukti kufur mentohmah saya pula sebagai penganut hindu. Bukan saya saja, malah Tun Mahathir dan Dr. Zakir Naik pun dituduh pun ditohmah sebagai penganut hindu.

      Saya cabar dia apa bukti saya, Tun Mahathir & Dr. Zakir Naik telah menukar aqidah.

      Delete
    2. Udah2 ler Wak Tempe...buktinya cikgu maths tu dah tunjuk banyak berlambak kat atas nun. Kau tak baca ker...???

      Apa pulak kau nak sabit Mahathir & Zakir naik?

      Sifat munafiq dan pembonongan kau dah banyak ditelanjangkan oleh cikgu tu, tak payah nak aota lagi...

      Mampos kering ler engkau Wak Suman Tempe!!!

      Delete
    3. KIH KIH KIH...WAK KADOK

      NGKO NI KALAU NAK TERUS LAWAN BERHUJAH, MEMANG TAK AKAN MENANG PUNYA. DAH BANYAK SANGAT PEMBOHONGAN NGKO TERSERLAH.

      DARI SEGI MENTAL DAN INTELEKTUAL NGKO DAH DIKIRA TEWAS. APA KATA KITA CUBA CARA FIZIKAL PULA WAK, ADA BERANI?

      Delete
    4. BUKTI KEPALA BAPAK NGKO APA PULA WAK BAHALOL?

      Delete
  41. Othaman mubaligh Hindu serabut serabai
    Rupa2 nya dia ini munafiq ifrit, maa cii bai
    Kejora kasi dia bogel, John Doe pula tibai
    Dah tak lama ler tu kubor udah melambai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dahlah bodoh biol & dungu
      Perangai buruk suka mencarut
      Kejora menuduh merepek merapu
      Merapu busuk semuanya karut

      Delete
    2. Dahlah bodoh biol & dungu
      Perangai buruk suka memfitnah
      Suman merepek ajaran Hindu
      Kini kantoi lari tak cukup tanah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. WAK TEMPE, NGKO DAH KENA TEROK PUKULAN CKGU KEJORA...MASIH NAK MENEGAK BENANG BASAH!

      NGKO TAK NAK RASA FLYING KICK AKU PULAK KER?
      KALAU KENA, BUKAN LAGI MENEGAK BENANG BASAH, TAPI MENGELAP PIPI BASAH...

      KIH KIH KIH...WAK KADOK...

      Delete
    4. BUKTI KEPALA BAPAK NGKO APA PULA WAK BAHALOL?

      Delete
  42. kih kih kih

    wak suman tempe ni hindu rupanya
    yennadey suman... yenna sholey... pundek..

    ReplyDelete
  43. Malaysia yang Kirkpatrick dan kuku besi terselindung......rakyat sahaja berkuasa tentukan halatuju malaysia..bangkit Malaysia...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...