Saturday, 18 November 2017

NAJIB TERDESAK DAN TERCARI-CARI TALIAN HAYAT, HANYA 60 KERUSI BN BOLEH MENANG


Perkara pokok yang harus kita fahami ialah apakah Najib Razak sedia melawat Anwar Ibrahim di hospital jika beliau benar-benar kuat untuk menghadapi PRU 14 akan datang?

Masih ingatkah kita bagaimana Najib begitu takut dengan Langkah Kajang yang mahu meletakkan Anwar sebagai Menteri Besar Selangor, lalu proses rayuan kes liwatnya dipercepatkan sehingga perbicaraan berlarutan sampai ke malam?

Lupakah kita, walaupun kes liwat Anwar dikatakan hanya kes peribadi antara Ketua Umum PKR itu dengan Saiful Bukhari Azlan, tetapi kerajaan kemudian melantik Shafee Abdullah, seorang peguam kanan yang mesra UMNO untuk mengetuai pendakwaan yang seterusnya di didedahkan oleh Sarawak Report menerima wang sebanyak RM9.5 juta daripada Najib?

Meskipun Shafee menyatakan tidak masuk akal untuknya menerima wang tersebut, tetapi penafiannya hanya dilakukan beberapa bulan selepas itu, sedangkan sebelumnya beliau sentiasa mengelak untuk memberikan jawapan.

Najib pula, sehingga ke hari ini tidak pernah mengia atau menidakkannya, meskipun wang tersebut turut didakwa bersumberkan daripada dana 1MDB yang diselewengkan.

Jika tidak terdesak dan mencari-cari talian hayat, apakah Najib mungkin sudi meluangkan masa menziarahi Anwar setelah didapati bertungkus-lumus mahu "mematikan" semua langkah politik pencabarnya yang hampir menjatuhkannya dalam PRU 2013 lalu?
Hakikatnya, stail politik Najib untuk merapatkan diri dengan lawannya memang selalu bermula dengan ziarah di hospital. Pas dapat dilembutkan hatinya kerana beliau sebelum itu beberapa kali melawat Dr. Haron Din (kini allahyarham) dan Hadi Awang di hospital ketika kedua-duanya menerima rawatan.

Najib ternyata sekali lagi menggunakan pendekatan yang sama untuk menyelamatkan dirinya daripada asakan Tun Mahathir Mohamad dan Pakatan Harapan yang semakin melemaskan dirinya.

Bagaimana Najib begitu terganggu dan dihantui oleh bayangan Tun Mahathir kebelakangan ini dengan kerap membandingkan dirinya dengan bekas Perdana Menteri adalah bukti yang menunjukkan harapan kemenangan semakin jauh daripada UMNO dan BN.

Selain laporan pelbagai agensi yang membuat kajian mengenai kecenderungan rakyat masih lagi memperlihatkan hasil negatif, seseorang yang rapat dengan puncak kuasa di Putrajaya memberitahu, jumlah kerusi Parlimen yang selamat bagi UMNO ketika ini hanyalah  sekitar 50 hingga 60 kerusi saja.

Dalam masa yang sama, seorang pemimpin veteran UMNO pula menyebut, parti-parti komponen seperti MCA, MIC dan Gerakan bukan saja "lingkup" dalam pilihanraya akan datang ini, bahkan mungkin membuatkan buat kali pertamanya semua presidennya akan kalah di kawasan masing-masing.

Dengan jumlah kerusi Parlimen di Semenanjung ada 165 dan UMNO hanya menang sekitar 60 kerusi, manakala MCA, MIC dan Gerakan tidak mampu menyumbang apa-apa, inilah ketakutan sebenar Najib dalam pilihanraya akan datang ini.

Selain itu, parti Warisan Sabah pimpinan Shafie Apdal dikatakan mampu menyumbang sekurang-kurangnya 10 kerusi Parlimen lagi berdasarkan sambutan ramai terhadap parti itu.

Di Sarawak, sikap kritikal kerajaan negeri dalam beberapa isu dengan kerajaan pusat kebelakangan ini adalah gambaran fleksibel mereka, meskipun masih bersama dalam BN.

Dengan ini, keyakinan Tun Mahathir sebelum ini bahawa Pakatan Harapan mampu mencapai kemenangan dan menumbangkan Najib,  UMNO dan BN, biar pun dalam pertandingan tiga penjuru kerana Pas memilih untuk bertanding secara sendirian, bukanlah omong kosong atau cakap-cakap tepi jalan.

Gambaran itu sebenarnya sudah sampai ke Seri Perdana dan  ke bilik tidur Najib sendiri. Sebab itu, melangkah saja dari kediamannya, apa yang menghantui Najib tiada lain selain bayangan gagah perkasa Tun Mahathir.

Hanya jika Najib dapat melembutkan hati Anwar dan  PKR untuk memihak kepadanya serta mengkucar-kacirkan Pakatan Harapan, barulah mungkin kelabu kemenangan itu mampu bertukar menjadi putih.

Tetapi pantun Anwar selepas beberapa jam dikunjungi Najib, barangkali adalah jawapan yang menyenangkan hati-hati yang tidak sabar menunggu perubahan.

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Ziarah kami antara nampak
Esok pilihanraya Lawan Tetap Lawan

Perubahan dan lahirnya sebuah kerajaan baru sepertinya tidak dapat dielakkan lagi  kerana nampaknya Anwar tetap mahu bersama Tun Mahathir dan Pakatan Harapan. (ShahbudinHusin 18/11/2017)

203 comments:

  1. Replies



    1. Bila nak.buat pru14?

      Mana teloq pahlawan biol.bugis ada berani?

      CIA dah kata kedah dan johor confirm bungkus...

      najip.jumpa.nuat nak.mintak ehsan nuat jangan penjarakan dia selepas harapan menang 100.hari


      Kesian aku tengok.ketua bapok UMNO ..niii


      Melutut depan nuat...

      Apa.ingat nuat nak suntut???

      ko.pegi minta maaf keluarga atatoya..

      C4 dan badak berpisah tiada

      ..bapok betul.ketua ahli.umno.nii

      Delete





    2. Apa yg korang cakap nih, seperti yang korang semua tahu bahawa PAS suduh tidak lagi memberi sokongan kpd PH, Oleh itu Najib tidak memerlukan apa2 sokongan dp mana2 pehak selain dp parti component BN untuk mengalahkan PH pada bila2 sekarang.

      Jadi Najib menziarah Anwar tak lebih dp menziarahi senior nya dulu du mana Anwar adalah TPM dan Najib adalah Menteri Pelajaran.






      Delete
    3. Di ulang pkr parti yg konsisten dgn perjuangan
      Tak kemana lawatan kepala bapak nie nk beri impak positif berpihak padanya

      Fatamorgana orang yg dah nak nazak

      Delete
    4. Hi hi hi. Main silap mata kot?

      Delete
    5. Nampak gayanya, kepincangan dikalangan kepimpinan PKR hari ini semakin bertambah parah apabila mereka mengumumkan pengagihan kerusi Pilihan Raya tanpa sebarang konsensus.

      Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila dikalangan pemimpin parti itu sendiri bercanggah pendapat berkaitan dengan pengagihan kerusi dikalangan puak Pakatan Haprak tu sendiri.

      Jika semalam, Si Azmin Ali tu mendakwa PKR sedia memberikan laluan kepada PPBM dan PAN untuk bertanding dibeberapa kerusi mereka dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.


      Kenyataan Si Azmin itu menjadi bahan persoalan apabila ianya dibuat tanpa sebarang konsensus muktamad dari pucuk pimpinan parti itu sendiri. Dan ia bukan kali pertama dilakukannya.

      Bagi sesetengah pihak yang mempertikaikan keputusan Si Azmin itu hanya menganggap ianya sebagai kenyataan peribadi dan bukan keputusan pucuk pimpinan parti.

      Bahkan ada juga yang mendakwa kononnya Si Azmin tu hanya sekadar mahu menyelamatkan kedudukkan dirinya sebagai Menteri Besar Selangor semata - mata.

      Menurut mereka, Azmin tidak mempunyai kuasa untuk membuat pengumuman seperti. Sebaliknya, ia perlu diumumkan secara terbuka oleh pucuk pimpinan Pakatan dalam satu kenyataan bersama.

      IRONIKnya, keputusan Si Azmin itu dilihat bercanggah dengan apa yang pernah dinyatakan oleh Rafizi yang mendakwa kononnya dia yakin PKR dan DAPigs tidak akan menyerahkan kerusi mereka.

      Kata Rafizi, jalan penyelesaian berhubung isu pembahagian kerusi itu hanya boleh dimuktamadkan melalui pengundian perwakilan yang diadakan disetiap cabang seluruh Negara.
      “Hanya dengan keputusan dimuktamadkan mengikut kaedah kongres khas ini, barulah kita boleh berlaku adil kepada rakyat Malaysia, rakan Pakatan Harapan dan diri kita sendiri,” kata Rafizi yang mengakui perbezaan pendapat itu berlanjutan terlalu lama melalui laman blognya.
      Secara tidak lansung, percanggahan itu membuktikan bahawa PKR pada ketika ini memang benar - benar sedang berada didalam kemelut kepimpinan yang sangat kronik kerana masing - masing sibuk nak menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!

      Delete
    6. LAWAN TETAP LAWANNNNNNNNNNNNN!

      Delete
    7. Kita tetap lawan & nyahkan pemimpin dayus takut bini, takut kuasa2 besar, takut orang tua 92 tahun tapi membohong & menyonglap tidak pulak takut.

      Delete
    8. Nyahkan BN dari tampuk kuasa.
      Pungut semula duit rakyat yg diseleweng.
      Kita bina MALAYSIA BARU YG HARMONI UNTUK SEMUA KAUM.

      ALLAH RAHMATKAN TUN MAHATHIR.

      Delete
    9. tun taik diktator

      Delete


  2. Genng Najis kata dia ada kebun


    Kebun apa?

    Kebun BABI ker?


    JV dengab MCA DAN GERAKAN ???

    nama pun GENG NAJIS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia pi rumah john minta nak hisap rokok john

      Delete
    2. Bro Zack, Geng Najis bercakap benar yang dia ada kebun. Begini, sebenarnya dia di kurung di dalam kebun babi kepunyaan tuannya budak chubby Jho Low. Ia seperti kita tinggal di rumah keluarga kita tapi rumah itu Atok atau Bapa yang punya. Tapi kita bagi tau kawan kita semua itu rumah saya. Kebun tu Kojolla dan lakinya Mr Jebon pun kata mereka yang punya. Dulu kebun tu penuh dengan babi tetapi oleh kerana babi lain enggan bodek dan tidak mau makan dedak jadi semua di sembelih dan hanya tinggal 3 ekor kaki jilat ni. Si gemuk pun panggil lah 3 ekor kesayangan dia ni THE 3 BABE. Buat pencerahan Zack dan pembaca blog Budin.

      Delete



  3. Bila nak panggil PRU ? NAJIP PONDAN BAPOK?


    dulu tambat hadi

    Ini nak tambat aljuburi pula???


    Pondan gay betul najip nih

    ReplyDelete


  4. Pak othoman

    Kojola si.kojol.ni budak suruhan unit pemuda...


    Ramai setan macam dia niii..


    Tapi dia ni yg paling sengkek

    Buat projek KJ bagi terus bankrap

    Sudahnya JUAL PANTATun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia buat bisnes sewa powerbank la ni...

      Delete


  5. Najip jumpa trump

    Kata bincang pasai rohingya


    Rupenyer kelentong penipu

    Sejak najip jumpa trump makin ramai rohingya kena rogol

    Ada yg lepas kena rogol tpksa jalan kaki 100 kilometer sampai kelentit lebam dan meleceh akibat tak d rawat rogolan ganas tentera myanmar

    Inilah PM pemipuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkihkih...M'sia Haru dah tak keruan...1-5 meroyan macam orang TERENCAT AKAL!!!!

      Delete
    2. Hebat betul annuar tu...sakit pun tetap melawan

      Delete
    3. Ko.ketawa pun macam mat lampirr

      Memang babi betul.. ko jadi lepas kena dedak Najis ajinotolol JASA

      Delete
    4. Anwar org islam yg jadi.mangsa pemjara kes politik - pertubuhan bangsa bangsa bersatu UN


      yg sumbat nuat dalam sel.sapa?

      Org islam jugak ker?

      Delete
    5. KAH...KAH...KAH...DAH NAFSU NUAR AL JUBURI TU KUAT NAK KATA APA....BETULLAH ORANG DOK KATA..

      KERANA NAFSU...BADAN BINASA...KIKIKI...NASIB LAH KO BADAN OIIIII!!!!!

      Delete
    6. nafsu mak badk pun kuat jugak..sebab tu rembat jibby walau I dah ada laki tau,,hebat tak mak badak..jgn jeles ye..I wife PM

      Delete
    7. Pkr Parti berprinsip
      Rakyat keutamaan
      Lawan tetap lawan

      Delete
    8. PKR...PARTI BERPRINSIP.....KAH..KAH..KAH..

      RATK UDAH2 LER TU!!!!

      Delete
    9. Siapa yg lawat siapa anon kepala bapak
      Lawan tetap lawan
      Itu lah prinsip perjuangan

      Yang bodoh cam ko je mengekek ketawa padahal malu nk gila

      Delete
    10. Dia mmg bodoh makan taik kucing pun dia kata makan cheese cake..

      Delete
  6. BUDIN...KO TAK NAK BUAT ULASAN PASAL...
    SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI JIJAH KIPAS DOK LAWAT HJ. HADI MASA KAT HOSPITAL DULU TU KER...KIOK...KIOK...KIOK...ULAS LER SIKIT...NGOK!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terina kaish azmin

      Sebab bagi kerusi pkr kpd amanah dan ppbm

      Tq asmin sebab bantu kukuhkan pakatan harapan selangor

      Dan tak.lupa rm1 juta kpd.kami d penang..mangsa banjir

      Sayang asmin..

      Bodo pas kelantan sengkek 50 000 ker..tapi pakai range rover 500 000...

      Tq asmin mb kesayangan rakyat tq

      Delete
    2. Buat liputan pasal handbag rosmah lagi kelas dohhh....buat mcm si vida tu,masuk selongkar umah dia.

      Delete
    3. 12.00. Nak kasi tau, Azmin tu MB, Kak Zizah MP. Ko apa ada? Ko le yg jamban. Nak cari mkn pun terpaksa kipas org. Uwek!!! Tak malu.

      Delete
    4. 1200 mulut macam cipap.babee


      Setiap.minit memyibuk di blog tuan yg d hormati budin..


      Apa mesej mulut cipap.babee ni oun tak tau selain ketawa


      Kiiiiiiih kiiiiiiih kiiiih

      Kioook.kiiiiok

      Kahhhh ahhhh.kaaaaaah

      Betul.bunyi macam babee kentut

      Delete
    5. si bodoh cai amno..ko buat la blog sendiri..pastu ko buat live video pasal semah badak tu..tgk berapa follower

      Delete
    6. 1216...video pasal badak tu tak tahu plak aku...tapi video/you tube pasal si Nuat Al Juburi tu tahu lah aku...kikikikikiki...!!

      Delete
    7. 1232..video pasal mak badak la ko letak kat blog ko..yg sakan nyopping kat milan ..yg c4 perempuan mongolia..pastu ko buat pesta pooja letak pic semah badak atau dokumentari badak sumatra..semah tu kan suka berbomoh

      Delete
    8. Lanjutan Siapa Rosmah Mansor Yang Sebenar?.

      Ketahuilah yang sepatutnya menjadi isteri pertama Najib bukan lah Rosmah Mansor seperti yang diketahui kini.

      Rosmah Mansor bukanlah isteri yang pertama bagi Najib. Beliau dilahirkan di Kuala Pilah, Negeri Sembilan pada 1951.

      Beliau merupakan isteri yang kedua bagi Najib. Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan dua orang anak, Norashman dan Nooryana Narjawa. Beliau jugak mempunyai seorang anak, Azrene Soraya hasil daripada perkahwinan beliau yang pertama dengan bekas suaminya yg lalu.

      Ramai yang tidak mengetahui kisah sebenarnya bagaimana Rosmah Mansor berjaya mendapatkan PM Najib dari bekas isterinya, Tengku Puteri Zainah iaitu seorang kerabat raja sebuah negeri di Pantai Timur. Ketika itu PM Najib adalah MB Pahang pada usia yang terlalu muda. Menurut maklumat, Rosmah Mansor senantiasa berkunjung ke pejabat MB Pahang untuk bertemu PM Najib. Beliau dibawa oleh rakan karibnya iaitu Allahyarhamah Datuk Maznah Mazlan yang kini menjadi Timbalan Menteri dan ADUN Muadzam Shah.

      Khabarnya, boleh dikatakan setiap hari Rosmah Mansor akan gedik mengadap Najib, dan setiap kali itulah jugalah hanya Rosmah yang dibenarkan naik ke Pejabat MB Pahang, lain-lain orang tidak dibenarkan masuk. Kejadian dan mungkin boleh di kategorikan sebagai skandal itu berlaku agak lama, hinggakan Najib ketika itu terpaksa mengarahkan pihak-pihak tertentu untuk mengalihkan kenderaan rasmi MB untuk membuktikan bahawa beliau tiada di pejabat setiap kali Rosmah Mansor datang. Peliknya, Datuk Maznah hanya socai menunggu di lobi Wisma Sri Pahang tempat kejadian ini berlaku.

      Bersambung....

      Delete
    9. Hubungan pelik Rosmah Mansor yang datang ke pejabat ini berlarutan agak lama, hinggalah ditemui isteri Najib dikatakan terkena penyakit misteri yang sukar diubati. Maka dengan alasan itu akhirnya, PM Najib menceraikan isterinya dan sanggup berkahwin dengan Rosmah Mansor setelah membayar sekian harga kepada suami/pemilik Rosmah Mansor yang sah ketika itu.

      Entah berapa harga yang telah ditebus talaq oleh Najib pun tidak pasti, mungkin ratus ribu RM atau juta RM agaknya. Ini didedahkan kepada rakan-rakan rapatnya dan juga Allahyarhamah Datuk Maznah Mazlan. Berbanggalah Rosmah Mansor kerana memiliki lelaki seperti Najib Razak, seorang anak bekas Perdana Menteri yang amat disayangi rakyat satu ketika dulu.

      Hasratnya untuk menjadi wanita nombor satu tercapai seketika tatkala isteri bekas Perdana Menteri Pak Lah, iaitu Hindon meninggal dunia akibat penyakit barahnya. Namun, perjalanan Rosmah Mansor sedikit terhalang selepas Pak Lah berkahwin kali kedua dengan Jeane Abdullah. Akhirnya hajat itu terbantut, namun usahanya tetap berjalan.

      Rosmah Mansor terus melangkah dan melangkah, segala yang menghalang langkah PM Najib pasti akan diketepikan. Maka wujudlah berbagai skandal yang mengaitkan namanya seperti kes Altantunya, isu pembelian kapal selam dan jet sukhoi, isu pakaian seragam pelatih PLKN dan banyak lagi. Perjalanan Rosmah Mansor sedikit terencat dengan isu-isu ini. Namun, baginya perjalanan semakin hampir cuma masanya belum tiba.

      Akhirnya kini, Rosmah Mansor sudah hampir berada dikemuncaknya. Kelibat beliau lebih hebat dari mana-mana isteri raja-raja Melayu atau Perdana Menteri sebelum ini. Kemana PM Najib pergi, maka beliau tetap akan mengekorinya. Beliau terlalu marah jika wajahnya tidak dipaparkan di media ketika beliau berada bersama PM Najib dalam mana-mana acara rasmi. Kemunculannya di kaca tv setiap hari adalah arahan kemestian supaya dia lebih glamour dari artis2 dan juga menteri2 kabinet, termasuk Najib sendiri,

      Pernah terjadi sebuah stesyen televisyen swasta di beri surat "tunjuk sebab", gara-gara mengambil gambar PM Najib dengan ternampak hanya tangannya sahaja di kaca TV. Rosmah Mansor tidak suka ini terjadi, beliau memberi amaran "tunggulah beliau jadi wanita nombor satu negara nanti".

      Katanya itu masih terpahat di minda dikalangan wartawan media terbabit. Mereka takut dengan amaran Rosmah Mansor. Beliau kini sedang mengatur strategi agar tidak ada orang yang menggagalkan rancangannya itu. Jika ada pasti "dipastikan" mereka akan gagal termasuklah Pak Lah, Anwar dan lain-lain lagi. Masa semakin tipis dan beliau harus berwaspada. Khabarnya beliau sudah mula berangan-angan untuk berada di Pejabat Perdana Menteri, bukannya PM Najib.

      Bagi memastikan semua pihak berbuat baik dengannya, maka beliau telah membelikan jam-jam tangan yang nilainya jutaan ringgit untuk diberikan kepada isteri-isteri pembesar negara dan raja-raja Melayu. Beliau sanggup lakukan semua ini demi mendapat sokongan dan yakin PM Najib akan menjadi orang nombor satu negara dan beliau bakal ditabalkan sebagai "wanita nombor satu".

      Terdapat juga khabar angin mengatakan Tun Mahathir ada memberi "kata dua" kepada PM Najib, jika beliau ingin mengejar impiannya itu beliau harus "lepaskan Rosmah". Ini kerana Tun Mahathir tahu siapa Rosmah Mansor dan apakah kaitannya dengan skandal-skandal yang dimaksudkan. Apapun, sama-samalah kita nantikan perjalanan Rosmah sebagai "wanita nombor satu" selepas ini.

      Delete
    10. SUDAH LAH KO SUMAN...DAH BANYAK KALI AKU BACA KO PUNYER KARANGAN PENDEK NI...MASUK TONG SAMPAH JER....MACAM KELUARNYER BERAMAI AHLI2 CAP MUNGE DAN BERTABURAN MENJADI SAMPAH DI MERATA2 KAWASAN...HIKHIKHIK...

      Delete
    11. Cepat pak man sambung! X sabar nak baca citer menarik ni....

      Delete
    12. Lanjutan Siapa Rosmah Mansor Yang Sebenar?

      Dari 7 isteri Perdana Menteri, semenjak PM pertama, isteri kepada PM terkini, PM Najib dianggap yang paling kerap diharungi kontroversi yang tidak putus-putus.
      Jika era PM kelima, Tun Dol, diselar oleh seban malas & kuat tidur hingga menempatkan menantunya di tingkat 4 Jabatan Perdana Menteri. Najib Razak pula didakwa menempatkan pejabat isteri kedua kesayangannya di dalam bangunan yang sama. Rosmah Mansor dilihat sedang menikmati kedudukan mewah sebagai isteri PM Malaysia apabila bukan sahaja berjaya mencuri tumpuan malahan menjadi satu-satunya isteri PM yang menerima peruntukan yang tinggi dan pejabat khas di Putrajaya untuk dia melakukan tugas. Apa bidang tugasnya, tak pulak ada portfolio yang spesifik.

      Rosmah Mansor bukan sahaja memiliki pejabatnya sendiri malah turut mempunyai bahagian atau jabatan yang dinamakan Bahagian Wanita Pertama Malaysia atau First Lady of Malaysia Division.

      Tindakan tersebut turut dianggap satu pembaziran apabila melibatkan perbelanjaan tambahan dana kerajaan seperti gaji pegawai dan kakitangan, ubahsuai pejabat dan pelbagai kos lain yang berkaitan. Umum mengetahui bahawa isteri PM Malaysia ni mempunyai citarasa yang cukup tinggi.

      Rosmah juga didakwa menderhaka kepada Yang Dipertuan Agung dan Permaisurinya kerana menggunakan gelaran Wanita Pertama Negara yang sepatutnya gelaran bagi Permaisuri Agung seperti yang termaktub di dalam Perlembagaan Negara.

      Kontroversi gelaran ini yang telah lama ditimbulkan semenjak isu iklan satu muka surat penuh di akhbar New York Times yang memaparkan beliau sebagai Wanita Pertama Malaysia tidak berapa lama dahulu.
      Rosmah dilihat berusaha menjadikan gelaran tersebut sebagai gelaran rasmi kepadanya apabila menganjurkan Sidang Kemuncak Wanita Pertama selama tiga hari yang menelan belanja RM4.5 juta.

      Malahan sesetengah pihak menganggap dari hari ke hari, Rosmah dilihat begitu dominan dalam pentadbiran PM Najib dan dikatakan sebagai pihak di belakang tabir dalam beberapa keputusan pentadbiran PM Najib.

      Bersambung....

      Delete
    13. Disamping itu, keputusan PM Najib meletakkan Senator Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil sebagai Menteri di Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat sebelum ini juga 'dibaca' sebagai tindakkan bagi membolehkan Rosmah lebih berperanan jauh dalam hal ehwal yang membabitkan pentadbiran kementerian tersebut.

      Malahan Rosmah turut diberikan kuasa untuk mengendalikan program Permata yang sepatutnya lebih relevan jika diletakkan di bawah kendalian Kementerian Pelajaran yang mana menterinya ialah Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sendiri.

      Pernah, ketika Rosmah berada di Arab Saudi, beliau juga mengadakan perbincangan dengan Menteri Pelajaran Arab Saudi, Putera Faisal Bin Abdullah Bin Mohamad Al-Saud Royal Suite, Intercontinental Hotel di sana sekaligus seolah-olah membelakangkan peranan Muhyiddin sebagai Menteri Pelajaran.

      Rosmah dianggap menghina Islam apabila menjadi penaung Festival Busana Muslim yang diadakan di Monte Carlo, Monaco yang memperagakan 'busana muslim' memaparkan nama Nabi Muhammad dalam keadaan terbalik dan mendedahkan aurat wanita.
      Rosmah dikatakan telah menginap di Hotel Atlantis, Dubai yang menelan belanja sebanyak 120,00 dirham atau kira-kira RM100,000 untuk satu malam.
      Kontroversi tidak putus2 yang melibatkan Rosmah juga mungkin merumitkan lagi PM Najib apabila kos perbelanjaan isterinya itu ke luar negara dikatakan mempunyai signifikan terhadap peningkatan 40 peratus peruntukkan perbelanjaan lawatan JPM ke luar negara seperti yang pernah diumumkan dalam Parlimen dahulu.
      Keputusan Najib dalam belanjawan 2011 yang memperuntukan sejumlah RM111 juta bagi Pusat Anak Permata Negara yang dinaungi isterinya sebelum ini telah mendapat bantahan keras dari ahli-ahli parlimen yang mewakili Pakatan Rakyat.
      Bagaimanapun tidak dapat dipastikan samada keputusan-keputusan PM Najib yang menyentuh isterinya itu dibuat berdasarkan nasihat yang diberikan oleh penasihat-penasihatnya termasuk syarikat penasihat komunikasinya, APCO itu atau pun terpaksa menolak nasihat tersebut bagi memberi laluan kepada isterinya itu.

      Delete
    14. kalau macai Najib bersungguh-sungguh membela Najib dan Rosmah ok lah.. sebab Rosmah tu sah bini si Bugis..

      Tapi yang bersungguh-sungguh mempertahankan Jho Low dari tuduhan menyamun duit rakyat.. itu yang bagang nya..

      siapa Jho Low ni? Cina pulak tu..

      Delete
    15. Wak Suman Tempe...tak nak Citer pasal si Shamsidar ...Bini si Assmin MB Jamban tu pulak ker!!!Good Story tu...!!

      Delete
    16. Shamsidar tidak merobek & menjahanamkan ekonomi & maruah negara. Shamsidar tak pernah mengangkat dirinya sebagai FLOM & pemangku PM. Shamsidar tak guna jet mewah kerajaan buat makan angin & shopping sakan serta menyakau duit rakyat berjuta-juta. FAHAMMMMMMMM, goblok.....???

      Delete
    17. DIA TAK MEROBEK...DIA KENA ROBEK....KIHKIHKIH....

      WAK...KO FAHAAAMMMM TAK NI HAAAAAAA!!!!

      Delete
    18. Pungkoq wak kojola kengkang pun kena robek juga...tapi bukan freee
      Kena bayar lima kupang !!!!!

      Delete
    19. seman dgn setan kan adik beradik..suka mencaci petibadi orang..iblis kau man..

      Delete


  7. Ekonomi saudee wahabi gilababee.makin parah

    Recession 2017 setelah menguncup 0.3%

    Kepala butoh darah muda 32 tahun rampas kuasa jadi raja terlajak muda

    Bergaduh dgn kerabat dgn qatar dgn lebanon habis semua dia nak.perang

    Di yemen anam.babi wahabi 32 tahun ni dah bunoh 10000 kanak kanak..guna jet sundal pesawat saudee wahabii

    Inilah bila.raja muda tunjuk hero padahal apa pun tarak

    ReplyDelete
    Replies
    1. M'sia Haru..adakah anda Sihat hari ni....bawak2 mengucap!!!ingat2 Tuhan sikit....

      Delete
    2. Sekejap.ko ketawa


      Kejap.ko tya are u okay ?


      Kejap.ko pantatutun


      Apa.ke.babee punya malhlok ko nii


      Ko.ada kaki brp? 4?

      Pendek tak kaki ko tuh?

      Delete
    3. Serang terus malaysia baru
      Salam perjuangan

      Delete


  8. Tun mahathir kata org arab tolol sebab perang d yemen sampai 10 000 juta kebulur..akibat serangab puak ASWJ wahabi gilababi al asaudee

    Inilah kawan baik.najip...raja siulman bin sialman

    16 ekar putrajaya yg tun bina selamba najis ni bagi wahabi gilababee!

    Sebab tolong menipu 2.6b dyit kerajan saudee..

    ANZ banj dah buka siasatan.. memang ambank buat pukimak dan d denda bank negara isi 1mdb

    ReplyDelete
  9. Malaysia baru komen 1 hingga 10 semua kau bedal!!!..line internet kau cap apple ke??..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gue di salah satu pejabat di belakang orchard road...

      Bincang nak.tumbang najip


      Di sini semua pakar dunia ada

      Bwrbincang apa harapan nak buat selepas 100 hari kenangan pru14..

      Ramai korporat yg pro BN dah panik..kami minta jgn derma kpd najip itu saja..tiada tindakan dari kami dlm masa 100.hari..

      Singapok.punya internet 2gbps laa baii !!

      Negara malaysiaL.ko apa boleh lawan.. telekom bodoo malaysia fibre pun dah putus..

      Inilah korang bayar gst 40b tapi infrastruktur asas maklunat pun korang tahap korea utara


      Bodo TMnet

      Delete
    2. M'SIA HARU...PEJABAT KO DIBELAKANG LORONG CHOW KIT ROAD....HE..HE..HE...PATUT LER KUAT MENCARUT!!!!BUAT LAH APA2 PUN ASAL KO BAHAGIA...NYANIAN KUMPULAN ARMADA...TAPI INGAT BUKAN 'ARMADA' PARTI CAP MUNGE YG DAH TAK WUJUD TU...KIHKIHKIH...

      Delete
    3. cap dacing pun dh pupus kat selangor

      Delete
    4. Dekat dengan stesen lorong kunyit ko...hehehehe

      Delete
    5. Setahu aku si bapok wak kojola kengkang kepala mancis ni tak dak pejabat apa pun.
      Dia dok berdiri saja kat celah2 tiang tepi long.
      Kalau hujan dia akan dok di bawah tangga di lorong chow kit tu sambil tangan dia melambai kat jantan yg lalu lalang kat situ.
      Biasanya bangla..

      Delete
  10. Malaysian Cybertrooper18 November 2017 at 12:14

    Fakta yg dinyatakan oleh Sdr Budin la penyebab sebenar Najib bukan saja tak tido malam malah akan terkenchet setiap kali teringat pada Tun Mahathir.

    Salam perjuangan buat semua rakan-rakan di blog ini.

    #KepalaBapakKau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha bro malaysian cybertrooper kepala bapak tak lak start telan preskripsi pil lh tak lama lgi akibat kemurungan

      Delete
  11. Tuai padi antara masak
    Esok jangan layu-layuan
    lawatan Assmin & Jijah Kipas Hj. Hadi buat2 tak nampak
    Esok pilihanraya Fukatan Haprak dikubur tanpa Nisan

    KIOK...KIOK...KIOK...KIOK..KIOK...

    BUDIN ....ADA AKU KESAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lawatan semah ke milan pun ko x kesah ke?

      Delete
    2. Bodoh pantun pun nk ciplak
      Tukar maksud jer
      Mmang cytro kepala bapak nie bodoh belaka
      Upah nk mahal
      Peranti nk mahal

      Mat maselan pun gonjol
      Upah cytro goblok

      Delete
    3. Si bapok tu mana tahu Milan kat mana. Paling jauh yg dia biasa pi pun kat kawloon jln TAR saja pun...selebihnya kat lorong chow kit tu lah.
      Lama dah dia dok berniaga tang tu..
      Mr Balun Singh dgn Mr. John pun tinggal kat atas loteng dekat2 situ juga.

      Delete
  12. Sahabat sekalian..cer kongsi sikit mana 60 kerusi selamat amno tu..hihi..rasenye kat selangor ni ilekkk..negeri lain caner? Kat selangor ni PH menang besar InsyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAT SELANGOK...PKR...AKAN DIHUMBANKAN DI LEMBAH YG HINA...SIASSMIN MB JAMBAN...KAT GOMBAK...SAH HARAP NAK MENANG ITU PUN KALAU DIA BERANI NAK TANDING KAT SITU...NAK HARAPKAN CAP MUNGE DAN AMANAH YG TAK BERAPA AMANAH TU...SAH HARAP LER....KECUALI DAP DI KAWASAN BANDAR...TAPI KALI NI PKR PASTI HANCUR....ASSMIN MB JAMBAN AKAN JADI MB PALING PENDEK USIA PENTADBIRANNYER...KIHKIHKIH...

      Delete
    2. 1250..ko ingat ini negara semah badak keee.. selangorian ni bijak bestari..kalu makcik felda tu bulih la ko nk buduhkan..dah berapa penggal ph pegang selangor? kami masih nk air free, bus free..dulu time bn tiap tahun air naik,,tak kuasaa makk

      Delete
    3. anon1254...thumb up!

      Delete
    4. 1254...kihkihkih..air Free...ko nak tahu tak air selalu tak dak kat Selangok ni!!!!

      Delete
    5. Anon kepala bapak nk sedapkan hati kepala bapak jilat tak ingat

      Cukup bonus tiga bulan gaji jadi benchmark

      Kepala bapak ader?

      Delete
    6. BONUS NAK PRU...GULA2 GETAH...MENGATA ORANG!!!!!

      Delete
    7. Biasalah si bapok wak kojola kengkang tu mmg ada dua mulut.
      Dua dua untuk sewa...

      Delete
    8. Z...HEBAT LAGI MAK KO...ADA 3 MULUT LAGI...TU SEBAB CEPAT BUNTING KARABAU SEKALI HAYUN JER DEK 3 EKOQ GIGOLOK TERUS BUNTING KEMBAU SIAM...KIHKIHKIH...

      Delete






  13. dLIGHT ofLUV..

    Salam CAHAYA-Cinta NYA..


    CAHAYA itu TAK tau meminta, hanya mmBERI..

    CAHAYA itu TAK tau menipu mnCURI n MIRACLE adanya..


    CAHAYA itu indah percuma-FREE n begitulah Cinta-NYA..

    CAHAYA itu, adalah CAHAYA n CAHAYA itu sifatnya kudus telus tulus tembus demi menerangi "KEGELAPAN2" iaitu KEGELAPAN minda yg sgt2 mudah ditipu-diBELI-ditakuti diBODOH-disamar-dikeliru dgn berbagai2 slogan TOPENG sandiwara2 dusta oleh d "BARBARIC-mind" yg kelahap HARTA-KUASA-n-GLAMOR yg seolah2 tiada batas dgn kezaliman n keganasannya..

    ..CAHAYA itu CAHAYA n CAHAYA tidak pernah "BIAS" n sentiasa "LURUS-Tembus" n sesekali tidak akan memehak kpd apa jua jenis tipu-SAMAR-keliru @ SANDIWARA2 Cover-UP konspirasi2 jahat n keji yg masih ingin survives ddlm keGELAPan..

    ..CAHAYA itu ibarat CINTA ia hanya CINTAkan yg telus tulus-LURUS-KUDUS-sejujur2 kejujuran yg TERANG terbuka n itulah CAHAYA-Cinta NYA, ha ha..


    dLIGHT ofLUV...Tiada "BIAS" Nya
    pemimpin n RAKYAT...Tiada berBEZA
    pemimpin itu WAJIB...di Suloh CAHAYA
    pemimpin itu BUKAN, Songlap brSANDIWARA


    pemimpin itu....Rakyat BIASA
    pemimpin bukannya, untuk diPUJA
    MERIT-Integrity, AUDIT-halus-terBUKA
    Itulah dLIGHT ofLUV, CAHAYA-Cinta NYA


    Apb pemimpin...dipuja n diPUJI
    pemimpin itu...kan besar KEPALA
    Sandiwara Jijik....Fitnah menCURI
    pemimpin-Barbaric, RAKYAT jd MANGSA


    Lets dLIGHT ofLUV in u, thts in ur HEART shines shines n owes shining my dearONE, bcoz thts d MIRACLE d greatest mightiest GODs energy in u, hu hu..


    ReplyDelete
  14. Mana yg selalu first ????

    Cuti sekolah ker???

    Makan amgin????

    Elooo PRU14 dah dekat... kalau tak.mampu nak.komen lagi...


    Tolong derma.kepada INVOLE RAFIZI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rehat baiii..kami bukan mcm cai amno yg dibayar maslan..cyber pet pot umnobngok

      Delete
    2. Semua dah tahu dan kenal perangainmat maslan...jadi boleh pikir cai bagaimana yg akan diupah oleh maslan....hihihi...3 suku?

      Delete
    3. hwyy..maslan tu mak badak amik okayy..pointer 3.8 gitewwww..cuma sijil tu ermm mak bayar

      Delete
  15. Heyy cai amno..I mak badak akn jd calon kalu najip kiok ok.. I pun layak bertanding ye,,korang cai sekalian sila sokong mak badak nanti

    ReplyDelete


  16. dLIGHT ofLUV..


    Bila Hidup Mu...Disinari CAHAYA
    Diri Mu kan diHARGAI...Kemana2 JUA
    Dgn CAHAYA Mu itu...Semua Insan GUMBIRA
    Lautan-DARATAN-Tumbuh2an, Pun Ikut berSAMA


    CAHAYA-Cinta NYA, Miracle AZALI
    Ber Tasbih LANGIT, berTahmid diBUMI
    dLIGHT ofLUV....sentiasa Kaseh memBERI
    Semakin mmBERI, Melimpah-ruah Rezeki diLIMPAHI


    Believe s believin is dSEEING n what we SAY-intently we shall be my dearONE, hi hi..



    ReplyDelete
  17. Dalam keadaan sekarang yg makin hampir tarikh tamat parlimen najib makin terdesak....najib sanggup berlakon demi survival politik dan keselamatannye...

    Kalo menang pon dengan bilangan kerusi yg makin kurang najib akan didesak berundur....kalo kalah lagi parah sungai buluh inn dah standby...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADA AKU KESAH...

      Delete
    2. kesah semah badak nyopping

      Delete
    3. Ko tak kesah
      Kepala bapak kesah
      Peluh sejuk tunggu pru nk sampai

      Delete
    4. Engkau tak kesah
      Kepala bapak ko kesah
      Peluh sejuk tunggu pru makin dekat

      Delete
    5. Dia nak kesah apa? Dia ada dua mulut. Mana2 pun boleh pakai...

      Delete
  18. Ciss.. Asyik terlepas first je!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. CHISSSS, SAYA PUN TERLEPAS HARI INI, TUAN!

      Delete
  19. RoS kata PPBM langgar perlembagaan pasal tak buat AGM. Pastu ugut nak diregister. Tahukah RoS PPBM baru berusia setahun jagung? PPBM sekarang ini sedang giat membuka cawangan di seluruh Semananjung selain membuka perwakilan di Sabah dan Sarawak.

    Kesemua ini memerlukan masa sekurang-kurangnya 2 tahun bagi cawangan-cawangan dan juga bahagian-bahagian to get it up and running. Pendaftaran di peringkat cawangan dan bahagian masih belum kemas dan sempurna, bagaimanakah nak buat AGM?

    Ternyata setahun masih belum mencukupi untuk menyelesaikan masalah tadbir urus dan urusan parti dan PPBM memerlukan sedikit masa lagi. Bukankah itu sesuatu yang lumrah bagi mana-mana parti baru yang ditubuhkan?

    RoS beritahu PPBM langgar perlembagaan parti sendiri pasal tak buat AGM. Kau nak bercakap pasal perlembagaan parti, UMNO masih belum laksana pemilihan parti walaupun tempoh untuk pegang jawatan menurut perlembagaan parti Umno hanya sah untuk tempoh 3 tahun sahaja.

    Pemilihan parti yg terakhir adalah pada tahun 2013, jadi mandat bagi pemegang jawatan habis pada tahun 2016. Tetapi pemilihan parti tidak diadakan pada tempoh yang sepatutnya dan ditunda kononnya akan diadakan selepas pilihan raya.

    Selepas 2 tahun dan dah nak masuk tahun 2018, pilihan raya tidak berlaku dan alasan Umno untuk menangguhkan pemilihan parti tidak boleh diterima. Sudah lebih 2 tahun tempoh tamat tapi penjawat jawatan dalam parti tidak segan silu masih menjawat jawatan yang dipegang dengan tidak sah. Apa tindakan RoS dalam perkara ini? Mengapa tiada tindakan di pihak RoS?

    Bukankah menangguhkan pemilihan parti tanpa alasan yang kukuh melanggar perlembagaan parti? Bukankah ini satu bentuk pelanggaran perlembagaan parti yang mana pemilihan parti hendaklah diadakan setiap 3 tahun?

    MCA khabarnya melanggar perlembagaan parti kerana tidak mengadakan pemilihan parti selepas kesemua penyandangnya habis tempoh menjawat jawatan selama 3 tahun. Mengapakah RoS hanya memejamkan mata dalam perkara ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PADAN MUKA MAMAK MATDEY....

      Delete
    2. 12:42....

      Itulah double standard ROS yg ketua pengarahnya dah nak tamat tempoh datang bulannya. Dia sayangkan jawatannya ikut telunjuk Najib, Rosmah & Jahid Sontoloyo.

      Delete
    3. Ros= rosemah= badak..memang patut pun jahat

      Delete
    4. pak othman..cer senaraikan kerusi selamat amno kat semenanjung..saya rasa mcm dah ilekkk..harapkn sabah jer

      Delete
    5. Buat sidang media untuk adress isu PPBM, bila wartawan tanya bila nak luluskan pndaftaran Pakatan Harapan, jawapan dia ‘no komen’.

      Hello, you’re DG of RoS, the highest decision making person in the office. You’re supposed to give us updates as it is fall within your job scope. We are not asking where do you live or where do you park your car.

      You can’t just simply said ‘no comment’ like that. If you refused to answer the question which very much involved the conduct of your office, you shouldn’t held the PC in the first place.

      Delete
    6. 1300..SAMAN JER ..APA KO NAK KESAH....TAK PERLU NAK MEROYAN!!!!!

      Delete
    7. 1320..ko kan gemuk mcm semah sebab tu meroyan

      Delete
    8. TAK MENGAKU SALAH SENDIRI !! AKHIRNYA TUDUH ROS TAK BETUL !!

      Agaknya dah memang menjadi kelaziman dalam Pakatan apabila melakukan kesilapan maka akan ada orang lain atau pihak lain yang akan dikambing hitamkan.

      PPBM baru baru ini ditegur oleh pihak ROS yang mengatakan bahawa parti berkenaan telah melanggar perlembagaan parti dah salah satu daripadanya adalah dengan mewujudkan sayap ARMADA yang mana ianya tidak terdapat dalam perlembagaan.



      Pihak PPBM juga didapati gagal untuk melaksanakan mesyuarat agung kali pertama selepas parti itu ditubuhkan selama setahun sejak bulan september 2016.

      Tapi macam biasa, PPBM mula menyalahkan ROS yang dikatakan tidak adil sedangkan sebelum menubuhkan parti PPBM sudah pasti semua undang undang ROS dan perlembagaan PPBM itu sendiri di selidik dengan teliti.

      Sangkakala sebenarnya tak merasa hairan atau terkejut jika PPBM di haramkan kerana ianya diterajui oleh Tun Mahathir yang juga pernah membuatkan UMNO diharamkan satu masa dulu dan kini ianya berlaku pula dalam parti beliau sendiri.

      Jadi disini kita sama sama tunggu apa cerita selanjutnya kisah PPBM, adakah mereka nanti akan layak untuk meletakkan calon dan bertanding dalam pilihanraya akan datang.

      Delete
    9. Kenapa 1mdb tak pula disita & diharamkan bila bertahun-tahun laporan kewangan tidak disediakan, haaaaaa.....???

      Delete
    10. Kalau kau orang lalu kat lorong chow kit tu terjumpa orang yg berjalan kengkang mmg sah lah dia tu si bapok wak kojola kengkang 4 kupang.

      Delete
  20. Bang ShAhbudin..kebelakangan ni najib banyak main wayang..itu wayang kita tahu dia punya ending..antara najib dan anuar?..seperti bumi dan langit..mau tunjuk pd kita konon masih kawan..mahathir hantam dia cukup cukup .aha..dia sudah rasa sengit..itu pasal dia tabur sana sini dgn ringgit..takut UmnoBn rebah dia nanti lari tercirit cirit.
    seperti Pahlawan kami laungkan..Lawan ttp Lawan..Ya..Lawan ttp lawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah ph menang..semah akan jd macam grace zimbabwe ngan imelda philiphines..

      Delete
    2. BANG SHAHBUDIN...ADUHHHH...GETIK AKU...LOYA TEKAK AKU...SI RAMLY BURGER NI...BAPUK MANA PLAK NI!!!!

      Delete
    3. 1259.jeles le teww..ko kan cai kuli semah, sape nk respect kat ko..hamba abdi yg hina

      Delete
    4. Akak jora! Akak jora! Naper ubang uki akak ucuk erk! Kikikikiki

      Delete
    5. Sianon@1256.kitakan ada adap dan adat..tuan punya blog kita kasi hormatlh..untung dia bagi masuk..xkan nak terjah je..orang tua kami dah ajar dah dan berpesan..jgn lupa menghormati orang..baik muda atau pun tua..

      Delete
    6. Baik lah Bang Ramli...AUWWWW!!!! cubit2 pulak Bang Budin ni...Jahat ler Abang Budin ni!!!!

      Delete
    7. selamat berjuang bang anon1440...kami pun berjuang..kalah menang penentunya d atas kertas..kita tunggu PRU14..x lama lg kot..
      Lawan ttp Lwan

      Delete
    8. Selamat berjuang bang Ramly Burger...AUWWWWW!!!!

      Delete
    9. Satu lagi kalau nak kenal si bapok wak kojola kengkang ni tengok kepala dia. Kalau kecik mcm btg mancis saja dialah tu..

      Delete
  21. Ketusi bn paling banyak yg menang di serawak...

    Bn tumbang parti2 di serawak akan keluar dari bn masuk PH demi bajet untuk serawak...

    Umno dah boleh cari siapa layak ganti najib lepas pru sebagai ketua pembangkang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1250..APA YG KO MEROYAN NI JANG OIIII!!!NTAH2 KO TU DAH LAYAK KER MENGUNDI KE IDAK!!!

      Delete
    2. 1302..takut le teww.. lps bn kalah sape nk bayar duit sewa rumah ko..sian ko kan..jd cai semah badak

      Delete
    3. HE...HE...HE...TAK MAIN LER RUMAH2 SEWA CAM KO TU!!!

      Delete
    4. 1307..ko lupe kew rumah ko tu maslan yg bayar..kepala kena hantuk dgn semah ke?

      Delete
    5. hp tu pun pkai samsung A9 dpt free..lg xnk ngaku...

      Delete
    6. Ciri2 lain yg ada kat si bapok wak kojola kengkang ni tengok pungkoq dia.
      Kalau tonggek lain mcm saja dialah tu....

      Delete
    7. CIRI2 LAIN YG ADA PADA MAK Z TU TENGOK PADA DIA PUNYER PUNKOQ...KALAU BUNTING KARABAU DAN TONGGEK MENGHADAP KE LANGIT KETUJUH TU..TAK LAIN TAK BUKAN MAK DIA LAH TU!!!KIKIKI......

      Delete
  22. Masa pembentangan budget ke 18 tempohari. Kak Wan dipermainkan. Apa punya manusia jenis macam ni. Demi survival politik . Najis pun sanggup di telan kalau terdesak ,demi terus berkuasa. Ini lah seni berpolitik BIJAN .Hehehekikikihahahakahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1301...BIASA LAH TU...KALAU AKU LEBIH PADA TU AKU BUAT KAT JIJAH & THE GANG...KIHKIKIH...

      Delete
    2. 1305..sebab tu ko tu bodoh..kerja kuli ..

      Delete
    3. 1308..WALAU PUN AKU BUKAN KULI...TAPI KAU DAH MENGHINA PEKERJA2 YG BEKERJA SEBAGAI KULI...NTAH2 PENDAPATAN DIORANG LAGI BERSIH DARI KO!!!!

      Delete
    4. 1329..kereta pun amno bg..ko memang kuli..kuli semah al badaki

      Delete
  23. Sini badak sana badak, kiri badak kanan badak, mana ada jibby situ ada badak..sapekah badak?

    ReplyDelete
  24. Nabi besar kita (Mohammad SAW) amat menggalakan ziarah/kunjung (dgn niat yg baik) bagi mengeratkan silatul rahim.

    Malaysia adalah Negara hukum. yg d dapati tlh membuat kesalahan tetap akan d hukum (dunia akhirat).
    kesalahan membunuh n mengkhianati Negara, hukuman nya 'gantung sampai mati'.

    perkara yg serupa sedang berlaku d Indonesia sekarang. Pres jikowi masih lagi amat erat dgn setya novanto (ketua DPR) yg sedanag menghadapi pertuduhan korupsi yg amat serious.('sinetron tiang listrik' utk mengelak d tahan sedang d mainkan olih novanto sekarang).

    pd jokowi semua warga adalah sama d sisi hukum Negara.

    adalah d harapkan rosmah/najib akan juga d ziarahi olih semua pemimpin Negara semasa mereka merengkuk dlm penjara (jika d dapati bersalah)olih kuasa baru d Putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAHMAN...BILA KO DAH JADI OSTAT NI....UDAH2LER TU MAN!!!!

      Delete
    2. anon 13:32,

      ostat ?????

      hi hi hi.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. He's such an illiterate idiot....!!

      Delete
    5. WAK SUMAN TEMPE..AKU INGAT KO DAH KOJOL!!!!ADE ROPE NYER.....

      Delete
    6. Yg nak mamposs tuu kamu & Najib serta gerombolannya....asyik melarikan diri saja.

      Delete
    7. Yg nak mamposs tuu Wak Tempe & Matdey serta gerombolannya....asyik singkap kain orang jer kain sendiri dah terlondeh...
      Lodeh oh Mak Lodeh...kah...kah...kah...

      Delete
  25. Dengan izin pak rahman

    MASALAHNYA ADALAH


    BAPAK SEGALA DEDAK DATANG KE HKL.BUKAN DGN TANGAN KOSONG

    PKMAK TU BUAT PERANGAI SAMA.MASA.JUMOA HARDY WENG

    TANYA ASSMIN

    BRP.BEG BAPAK DEDAK BAWAK KE HKL.SMLM..?

    4 BEG... 80 JUTA

    DULU DI IJN 2 BEG 40 JUTA..AHWANG SAPU TERUS... SAMPAI DAKWAH AGAMA PUN JADI CELARU HATI DAH KOTOR.. MULUT PUN KOTOR


    INI NUAT LA PAK RAHMAN..

    APA ADA 80 JUTA DEMI SEBUAH NEGAR KEADILAN ?

    KALAU ASSMIN REMBAT 4 BEG TU KAMI TAK TAU SEBAB LEPAS BAPAK DEDAK.BALIK BEG JAMES BOND 4 BIJI DAH TAKDE..

    80 JUTA UTK BUAT TEMUJANJI DGN NUAT IBRAHIM? DI HKL?

    KALAU HARDY DAH TERMKAN.ADAKAH NUAT PUN MAKAN?


    2 BULAN LEPAS SEMASA NUAT KATA NAK BUAT KERJASAMA DGN PAS.. KAMI MAKI HAMUN NUAT SAMPAI ACCIDENT DI SG BULOH HIWAY

    BACA KOMEN DLM.BKOG INI...

    TU LAH ABANG NUAT.. ORG CAKAP.JGN CAMPUR PAS KAU SURUH ASMIN MASUK KELAMBU HARDY TGH MALAM..

    KAN DAH...

    BANG NUAT TLG DGR CAKAP.KAMI


    80 JUTA 4 BEG BOND BAPAK DEDAK BG SMLM JGN AMBIK !!!

    HARDY WENG JGN NAK CAMPUR !!

    INGAT NUAT !!!!
    JANGAN BAGI KAMI ULANG AMARAN NIH!

    SEBAB LEPAS NI TAKDE AMARAN DAH..

    KITA MAIN CARA MANIAC PULAK OKEY !!!


    BYE BANG NUAT !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ya lupa pulak

      Semoga pak.syeikh cepat sembuh

      Ingat amaran dan pesan kami !!

      Delete
    2. dan juga d panjangkan umur...x gitu malaysibaru..ameen ameen ameen

      Delete
    3. kah...kah...kah..teruk dah m'sia haru ni meroyan...kejap jadi Ostat ...kejap jadi pak carut...

      Cai2 Haprak...kalau rasa Fukatan Haprak dah kuat...tak perlu nak Meroyan sangat siang malam 26 jam sehari!!!!

      Delete
    4. 80juta hehe lebai sampai200juta

      Takkan nk kenen pkr stake holder terbesar 80juta ?
      Ni cite dongeng ke rekayasa?

      Delete
    5. 80juta hehe lebai sampai200juta

      Takkan nk kenen pkr stake holder terbesar 80juta ?
      Ni cite dongeng ke rekayasa?

      Delete
    6. Malaysiabaru...

      Tolong aturkan pertemuan saya dgn Kojolla. Nak tengok dia beranikah?

      T

      Delete
    7. M'SIA BARU TU PUN DAH 'HARU' KO NAK KATA APA WAK....

      Delete
  26. cepat ke lambat ke pru14 umNo tetap pergi melingkup..rakyat dah meluat dgn umNo. MO1 sungai buluh menunggu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkihkih...lagi lambat pru lagi ramai ahli2 cap Munge dok meluat tengok muka Mamak Matdey tu!!!!!
      ARMADA...dah jadi 'MADA' atau pun 'MAMAKDA'...BOLEH JALAN DAAA!!!!

      Delete
    2. Pegi daaa...Najib yg melengah-lengah PRU, kami Pakatan Harapan dah lama menanti.

      Delete
    3. ...DAH LAMA MENANTI ...TAK SABAU NAK MAMPOS!!!!

      Delete
  27. Ziarah yg ikhlas mmg dialu²kan. Tp klu masuk media bagai dah x ikhlas la tu. Terdesak dan dgr nasihat linkupwin. Kahkahkah. Najib...najib. nasib la kau labu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1430...ko mengata si Assmin Mb Jamban dan si Jijah Kipas tu ker!!!!!

      Delete
    2. Orang terdesak mana ade ikhlas...ade tujuan tertentu...najib main wayang...

      Delete
  28. Aku tetap bertekad memangkah PH,ingin melihat masa depan msia yg cerah,sekarang negara rosak sbb dipimpin pemimpin tak amanah dan pengkhianat kp bangsa dan negara,,,yg jelas melayu makan melayu,ckp berdegar2 kerana agama dan bangsa....poorah..rm2.6b dirembatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa-apa pun...NO to Fukatan Haprak.

      Pull stop!

      Delete
    2. RAIKAN DEMOKRASI
      UNDI PAKATAN

      Delete
  29. Simpan tulisan saya ini.
    Saya fikir ROS tak akan luluskan pendaftaran PH.
    PRU 14 berlangsung dengan BN menentang wakil dari setiap parti lawan yang guna logo parti masing-masing.
    Kuputusan yang tidak memihak kepada BN akan berpihak kepada parti campuran (BN + PKR + PAS) untuk bentuk kerajaan.
    Berhati-hati dengan PKR (bukan niat nak pecah belahkan PH)
    Kecuali pimpinan PH buat sesuatu sebelum PRU 14 yang boleh beri jaminan / pastikan gabungan parti sedia ada dalam PH tidak belot selepas PRU 14...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ppbm tak lulus ros anon
      Pakatan harapan ttap ada dgn coalition yg asal setakat ni
      Dari pakatan rakyat sampai pakatan harapan pkr masih teguh stakeholder terbesar pakatan
      Yg belot adalah pas

      Delete
  30. Apa-apa pun...NO to UMNO/BN.

    Pull stop!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa-apa pun...NO to Fukatan Haprak.

      Pull stop!

      Delete
    2. Tak suka macam mana pun,jangan mencarut.Ko ni...dengan Najib 2X5 je.Otak dah tak keruan.

      Delete
    3. Berhenti tarik! Yiee haaaaa!

      Delete
    4. People say that we're to blame I say
      No no no it's just BN's game
      Must we let them fool us
      no no no
      Have we got our freedom
      no no no
      Is it getting better
      no no no
      Are we gonna wait another term
      no no no
      Are gonna let our nation crumbles
      no no no no no

      Say no to UMNONOk......!!

      Delete
    5. Tak suka macam mana pun,jangan mencarut.Ko ni...dengan Mamak Matdey 2X5 je.Otak dah kena sawan.

      Delete
    6. Wak Suman Tempe...apasal? NONOK ko dah kulup balik ker!!!!!Mai sini aku sunatkan balik....

      Delete
    7. Beranikah...selama yg melarikan diri bagi bermacam jelah tuu siapa, haaaaaaa....???

      Delete
    8. WAK SUMAN TEMPE...KO BARU BALIK BERTAPA DARI GUA MANA.....MENGUMPUL SEMULA SAMPAH SARAP YG DAH HILANG TU KER!!!HE...HE..HE...ARMADA DAH JADI 'MADA' ATAU 'MAMAKDA'...PI JALAN DAH!!!!

      KO FAAAHAAAM TAK HAAAAAAA???

      Delete
    9. I've enough of you. Tell me where and when will you sunat me and I'll be there, why you son of a bitch.....???

      Delete
    10. NILAI MEMORIAL PARK...1 DEC...JAM 12..T/H MALAM...

      Delete
    11. Apa kata di Putra World Trade Centre, di ibu pejabat UMNONOK itself, bukan tempat terpencil....beranikah?

      Delete
    12. TEMPAT TERPENCIL LER SEDAP WAK...KITA BOLEH BERDUA2 AN...TAKUT GELAP KER!!!!

      KO FAAHAAAM TAK NI HAAAAAA!!!!

      Delete
    13. Dah agak dah, mesti beri alasan melarikan diri, kan..kan..kan.......???

      Delete
    14. DAH AGAK DAH , MESTI KO TAK BERANI KAT TEMPAT GELAP TU....KAN...KAN...KAN...???

      WAK...KO FAAAHAAAAMMM TAK NI HAAAAAA!!!

      Delete
    15. Kojolla sebiji dua biji pengecut macam Najib yg ayikw menyorok dalam kain orang perempuan tak berani tampil bagai anak jantan.

      Delete
    16. Sibahlol kengkang nak main2 jer...

      Delete
    17. WAK SUMAN TEMPE 2 BIJI TOLO KOCUT ..TERGOYANG2 JO MACAM TOLO MATDEY.....ASYIK SELAK KAIN ORANG JER...KAIN BINI SENDIRI PUN DAH TERLONDEH...KIHKIHKIH....

      WAK...KO FAAAHAAAMMMM TAK NI HAAAAA!!!!!

      Delete
  31. LAWAN TETAP LAWAN....

    IDUP..IDUP..IDUP..

    IDUP RAKYAT....
    REFORMASI..REFORMASI...REFORMASI

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1545...mana ada Reformasi lagi...tu masa Zaman Nuar Al Juburi masa dok melawan si Mamak Matdey tu....ko tak ingat ker...lupa lah tu macam Matdey!!!!kihkihkih...

      Delete
    2. ko tu kais pagi,makan petang,duduk umah pprt jerr...sokong ajib!!hehehehhehehehhihhh

      Delete
    3. Tidak juga, ramai kenalan & saudara mara saya warga Indonesia baik di sini maupun di sana dah mula sedar betapa bengapnya Najib & Jahid Sontoloyo berbanding ketokohan Tun Mahathir. Ini dapat dilihat juga kenyataan dari Pak Jokowi sendiri.

      Delete
    4. OTHAMAN (PENJILAT LUDAH KAHAK GELEMA HIJAU) EMPAT TAHUN DULU

      (PETIKAN KATA-KATA OTHAMAN AHMAD DARI BLOG PARPUKARI)
      ________________________________________

      OTHMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 2:24 PM

      AnonymousJune 29, 2013 at 12:12 PM menyatakan:
      Sukarno udah conquer mana Negara bung? Indon udah kena kongkeq ada lah ...
      ----------------------------------------------------------------

      Komen balas Othaman Ahmad:

      Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan FAHAMAN LIBERAL (KESETARAAN) YAKNI, AGAMA ITU SEMUA SAMA TARAFNYA, KOMUNISME & AGAMA disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, HARAM & HALAL TIDAK LAGI JADI PEDOMAN HIDUP malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.

      INILAH FAHAMAN YG DIDUKUNG OLEH AD DAJAL MALAYSIA, SI ANUS IBRAHIM yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila TUN DOL MELEPASKAN ANWAR DAJAL DARI KANDANG TAHANAN, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir.

      Salam Hormat & Ikhlas dari
      Othaman Ahmad
      MELAYU MUDAH LUPA

      Delete
    5. 1627...memang patut ler si wak suman tempe ni disunatkan lagi sekali....

      Delete
    6. Ko hanye pandai ulangtayang benda yg dah basi...berapa ribu kali.lagi ko perlu ulangtayang?...bodoohnye ko ketinggalan zaman....jeturunan pak pandur...

      Delete
    7. Dah saya jelaskan entah berapa kali, sekali bah, pantai pun brubah. Lain ulu lain parang. Dia nie anak jalang tak berpendikan tinggi serta tanpa asuhan orang tua.

      Kelihatannya dia dah ketandusan idea hanya mampu mengkopipes nukilan serta ayat2 yg pernah saya utarakan. Dia macam Najib, tak ada kewibawaan & jati diri langsung.....!!

      Delete
    8. Kojolla....

      Pintu taubat sentiasa terbuka sebelum kita mati atau kiamat. Apa salahnya jika DS Anwar Ibrahim dah insaf & bertaubat, takkan selamanya kita nak buruk sangka & condemn seseorang selamanya.

      Yg pasti & jelas, kamu, Najib & Rosmah dah jauh tersasar demi imbuhan dunia, terutama sekali kamu yg kurang didikan & pelajaran. Najib & Rosmah mengidolakan Cash, Obama, Trump, USA, Zionist, China Komunis. Sementara kamu mengidolakan KJ, Najib & Rosmah. Saya hanya menyembah Allah SWT, sama sekali tidak percaya dgn idola2. Nabi Muhammad SAW, Tun Mahahir adalah sekadar Mentor & guru saya saja.

      Delete
    9. anon@1602..correction..still around..beb
      REFORMASI!!.REFORMASI!!!..REFORMASI!!!!

      Delete
    10. WAK SUMAN TEMPE DAH JADI OSTAT PULAK DAH....KIH...KIH...KIH...

      WAK...KO FAAHAAMMMM TAK NI HAAAAAAA!!!!

      Delete
  32. Bukan TRANSFORMASI...

    Dari pencuri Toooooooooooing jadi tok lebai
    2.6billion tooooooooooing jadi duit deerma

    ReplyDelete
  33. TUN&NUAR ...REFORMIS NEGARA!!

    Dulu kunan(INDON)..kaki bodek TUN..
    Dulu Zaid hamidi(INDON) kaki bodek NUAR..

    mAMAT2 INDON ni bukan pejuang,sekarang ni mereka mungkin nak rebut dari ajib.../badak....hanya tunggu peluang.

    mamat indon mana kesah 6.7juta pendatang asing,terutama dari indon,lagi ramai lagi bagos,lama2 duduk mesia dapat kerakyatan boleh join umno...Ini betul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1556..MAMAT BANGLA 40,OOO EKOQ TU TAK NAK MASUKKAN SEKALI KER!!!

      Delete
    2. hehehehehh.....kais pagi makan petang....!!ciaaaaaaaan

      Delete
  34. ADA TAK TENTERA SIBER (CYBERTROOPER) BN DI SINI? JIKA ADA SILA ANGKAT TANGAN (MENGAKU). HEHEHEHE...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADA TAK TENTERA SIBER (CYBERTROOPER) FUKATAN HAPRAK DI SINI? JIKA ADA SILA ANGKAT KAKI (MENGAKU). HEHEHEHE...

      Delete
    2. WAH, SEORANG DAH TAMPIL. HEHEHEHE...

      Delete
    3. Sebenarnya ada sekor aja lalat langau tapi berlakon pelbagai watak untuk menunjukkan konon Najib & Rosmah masih ramai penjilat mereka.

      Delete
    4. Jgn lupa kawan the worst nightmare of hyena kepala bapak
      Tak ngeri ker?

      Delete
  35. Setuju Najib dah terdesak macam biawak terjatuh di hadapan ular yang lapar. Kalau lari pasti kena terkam dan tak sempat nak melawan dan kalau melawan pula hampir pasti akan ditewaskan.

    Najib boleh cuba mengilas macam mana pun termasuklah cuba mencari sekutu baru selepas parti pak lebai pun kelihatan masih tak mampu yakinkannya bahawa dirinya nmdan rejim UmNi-BN akan beroleh kemenangan, pada akhirnya Najib tetap akan tewas sebab sunnatullah mengatakan yang bathil itu pasti akan lenyap.

    Kecualilah sekiranya ia mahu mengakui kesalahannya, bertaubat dan meletakkan jawatan sebelum ketewasannya itu tiba. Pilihan yang terbuka luas untuknya tapi kelhatan sebagai bukan satu pilihan pada pandangan matanya.

    Kasihan Najib, ia benar-benar buta mata hati untuk melihat hakikat bahawa dirinya benar-benar sedang menuju ke gaung kebinasaan.

    Kasihan lagi para macai A9 yang tidak sedar mereka juga sedang menuju ke arah yang sama. Bezanya, Najib dah rembat berbilion-bilion dan umurnya pun dah 64 tahun, memasuki usia bonus, sedangkan para macai A9 ni rata-ratanya dibayar ciput je pun dan ramai juga masih muda dan adat kata masih panjang umur mereka.

    Sesal kemudian tiada berguna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KIH...KIH..KIH...OSTAT DOE FUKATAN HAPRAK...ANJING KURAP BELAAN KETUA TO'KONG DAPIGS DAH MAI DAH...BERI KULIAH ASAR!!!!

      Delete
    2. Alamak brother, bila you sebut usia bonos, tersentak juga diri ini. Walau apa pun, saya tetap yakin kita di pihak yg benar. Biarlah di hujung & sisa2 bonos hayat ini saya korbankan demi mengegakkan kebenaran menghapuskan pembohongan & kelleptokrasi Najib & Rosmah.

      Delete
  36. Najib zalim terhadap isteri pertama dan anak kandungnya demi Rosmah Mansor:

    YM Tengku Puteri Zainah Tengku Iskandar, bekas isteri Najib,menangkis fitnah-fitnah yang menuduh beliau tidak siuman dan uzur untuk menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri.

    Menurutnya, fitnah-fitnah tersebut sengaja disebarkan untuk menjatuhkan imej dan memalukan beliau sebagai salah seorang kerabat di-Raja Kelantan.

    Tengku Puteri Zainah menegaskan beliau tetap bersabar dan berusaha menyelamatkan rumahtangganya daripada menuju keretakan meskipun fitnah-fitnah tersebut sering menghantui fikirannya.

    Walaubagaimanapun telah ditakdirkan Allah SWT penceraian berlaku juga antara beliau dengan Datuk Seri Najib pada bulan April 1987, 25 tahun yang lalu.

    Menurut Tengku Puteri Zainah lagi, beliau telah diceraikan tanpa pengetahuannya dengan beberapa alasan.

    Beliau melahirkan rasa sedihnya kerana walaupun setelah menjalanikan hidup berumahtangga selama hampir 10 tahun dan telah dikurniakan seramai tiga cahayamata, tiba-tiba diceraikan tanpa pengetahuan beliau.

    Tengku Puteri Zainah juga memberitahu bahawa sebelum penceraian berlaku, beliau serta bekas suaminya tidak pernah bersengketa.Cuma selepas suaminya dilantik menjadi Menteri Belia Dan Sukan di tahun 1987, Datuk Najib tidak pulang ke rumah selama lebih enam bulan sebaliknya beliau menetap di hotel.

    Menurut beliau, Datuk Seri Najib hanya mengunjungi beliau di waktu-waktu tertentu sahaja ketika beliau ditempatkan di rumah milik kerajaan.

    Tengku Puteri Zainah diceraikan dengan talak satu kini tinggal bersama dengan tiga anaknya Mohd. Nizar, 32 tahun, Puteri Nerlisa, 28 tahun dan Mohd. Naziffuddin, 25 tahun.

    Tengku Puteri Zainah telah berjaya menuntut nafkah sara hidup sementara untuk baliau dan anak-anaknya dari bekas suaminya itu di Mahkamah Tinggi Syariah. Tengku Puteri Zainah dan anak-anak, walaupun mereka cuba menunjukkan kegembiraan di wajah masing-masing, tetapi itu hanya sekadar kegembiraan kerana menyambut kedatangan Hari Raya, bergambar di pagi Hari Raya Puasa 1987

    Dan pada malam menjelang Hari Raya itu jugak lah PM Najib dan Rosmah pergi ber'honeymoon' di Eropah. Dan menjadi pertama kali nya Nizar, Puteri Norlisa dan Naziffuddin berhari raya tanpa bapa mereka disisi.

    Harap2 DS Anwar Ibrahim tidak termakan umpan racun kedua penyangak laki bini yg datang menjenguknya di hospital.

    Najib & Rosmah dah kebuntuan idea bagaimana nak menghadapi PRU 14 hingga melacurkan diri kpd orang yg dikenakan penjara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. otak kau penuh taik..dah payah lah cerita panjang2..macam sampah busuk isinya

      Delete
    2. Bile kena batang idung ko!!macam taik!!sudahlah kais pagi makan petang.

      Delete
    3. BAYANGkan,JIKA nAJIB BAIK dan menjaga Tunku puteri zainah!!isteryg cukup setia!!

      adakah malaysia akan jadi macam sekarang!!!

      Delete
  37. Pada penyokong PH Don't worry:Okongan rakyat majority sudah berpehak.

    GABUNGAN Parti2 dlm PH MEMANG HEBAT MERANGKUMI SEMUA golongan RAKYAT.
    PH: kITA ADA GABUNGAN pelbagai kaum PKR Majority melayu
    Kita ada parti pelbagai kaum majoritynya cina.
    Kita ada PPBM 100% MELAYU.
    kITA ada parti progresive mengarah ka ISLAM.

    lENGKAP...PPBM Adalah melayu akan reform dari umno,mempunyai jati diri,merasa kesusahan,TAK MAKAN DEDAK,orng melayu inilah akan bersaing dgn bangsa dunia tiada gentar/takut.
    Amanah: Mencorakkan pejuangan islam "rahmatulalamin" secara inclusif...

    KESIMPULANNY PPBM gantikan di reformkan dari umno.
    amanah gantikan di reformkan dari PAS.

    lengkap dah...untuk politik masa hadapan.

    Jika kita ada niat nak bersama umno dan PAS UNTUK BERKUASA...Ia akan bermasaalah,sebab budaya mereka tak berubah.jalan yg lebih baik ialah jika ahli2 umno dan pas nak berubah merekalah kena joint parti2 dlm PH..

    ReplyDelete
  38. najib ziarah ke..najib melutut mengadap ehsan?..sebenarnya ramai pengikut najib dah kecut perut bila tgk najib dah hilang pedoman smpi tepaksa ziarah yg terpaksa dibuat..lalu dispin cerita..
    ziarah men ziarah diunjurkan agama..
    kahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL Tuan:

      Sebenarnya bila najib/zahid melawat nuar,seperti melawat banduan politik..Nuar dan PH Mendapat publisiti di tv3...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...