Sunday, 12 November 2017

NAJIB BELUM YAKIN MENANG, LAPORAN PELBAGAI AGENSI MASIH TAK MEMIHAK KEPADANYA


Pertembungan sebenar PRU 14 adalah perlawanan "kalah mati" antara Najib Razak dengan Tun Mahathir Mohamad di mana siapa yang kalah akan mati dunia politiknya, manakala yang menang terus hidup masa depannya.


Di belakang Najib ada UMNO serta BN dan di belakang Tun Mahathir ada Bersatu serta Pakatan Harapan.


Di bahu Najib terpikul isu-isu seperti 1MDB, Jho Low, Rosmah Mansor, GST, pelaburan China, kedudukan ekonomi, kos sara hidup dan ribuan beban yang lain.


Di bahu Tun Mahathir pula beliau sedang dibebankan  untuk menjawab isu-isu lama semasa kepimpinannya dahulu seperti forex, ISA, kronisme, nepotisme, kekayaan anak-anaknya, selain berkaitan kepentingan Melayu, kedudukan DAP dan pelbagai lagi.


Walapun Tun Mahathir dan Pakatan Harapan mahu menang dalam pilihanraya akan datang, khususnya dengan tujuan untuk menyelamatkan negara daripada pelbagai kebobrokan yang sedang melanda, beliau sebaliknya tidaklah takut kepada kekalahan.


Menang atau kalah, Tun Mahathir dan Pakatan Harapan masih macam biasa saja. Beliau tetap negarawan juga.


Berbeza dengan Najib, beliau bukan saja sangat mahu menang, tetapi amat takut kepada kekalahan. 


Sebaik kalah dan hilang kuasa, Najib dan segala rangkaian yang ada kaitan dengannya pasti akan berdepan dengan proses tangkapan, perbicaraan dan mungkin penjara sebagai tempat kediaman.


Tun Mahathir dan Pakatan Harapan sudah berkali-kali menjanjikan, dalam 100 hari mereka berkuasa, antara perkara yang menjadi keutamaan ialah menangkap Malaysian Official 1.


Perkara itu dengan sendirinya menimbulkan keghairahan kepada rakyat untuk memberi kemenangan kepada Pakatan Harapan, selain kerana tidak sabar untuk menikmati kehidupan baru  tanpa GST, tanpa tol, tidak tiap-tiap minggu dibebankan dengan kenaikan petrol dan macam-macam pembaharuan lagi.


Sebaliknya, jika BN kekal berkuasa, kebosanan sudah boleh dibayangkan kerana di samping muka Najib dan Rosmah mungkin lebih kerap muncul di TV dan tiada isu untuk memenjarakan Tun Mahathir, kadar GST, tol dan harga bawang pun pasti akan meningkat lagi harganya.


Oleh kerana pertembungan itulah, maka usaha membunuh karektor Tun Mahathir dan parti Bersatu yang dipengerusikankannya tidak habis-habis dan satu demi satu dilakukan sehingga sekarang.


Semakin Tun Mahathir dan Bersatu diserang, baik berkaitan isu lama atau isu baru yang sekadar dicipta untuk didongengkan, tidak kira sama ada oleh pemimpin UMNO atau sampah-sarap bekas pemimpin Bersatu yang sedang syok membaham dedak, semuanya adalah gambaran bahawa Najib, UMNO dan BN masih tiada keyakinan untuk menang dan semakin menghampiri detik kekalahan.


Meskipun ramai yang suka dan menaruh harapan kepada Tun Mahathir dan Pakatan Harapan, yang lebih nyata ialah semakin ramai yang meluat, benci dan menyampah kepada Najib.


Kecuali ahli UMNO, itu pun bukan semuanya, susah benar untuk melihat ada rakyat biasa jatuh suka kepada Najib dan Rosmah.


Najib bukan tidak sedar hakikat ini. Maklumat daripada UMNO mengatakan hampir semua agensi yang membuat kajian mengenai kecenderungan rakyat masih mendapati sokongan kepada Najib, UMNO dan BN masih tidak menggembirakan serta belum memberi jaminan ke arah kemenangan.


Dikatakan, di sebalik kerap menampakkan wajah selalu senyum dan seolah-olah yakin, antara sebab Najib masih belum menemui tarikh untuk mengadakan pilihanraya adalah kerana laporan-laporan yang masih kelabu daripada pelbagai agensi yang membuat kajian tersebut.


Dengan undi bukan Melayu secara nyatanya tidak berubah dan kekal berpihak kepada DAP, manakala Melayu urban pula lebih condong kepada PKR, Tun Mahathir dan Bersatu adalah wadah, naungan serta harapan baru bagi Melayu kampung dan luar bandar yang sudah putus harapan kepada UMNO.


Sebab itu, selagi semua laporan pelbagai agensi itu masih kelabu, serangan yang semakin aktif akan terus dihalakan kepada Tun Mahathir dan Bersatu.


Tun Mahathir tidak saja ancaman dan mimpi ngeri buat Najib, malah sudah menguasai seluruh ketakutan yang ada dalam dirinya. (ShahbudinHusin 12/11/2017)

267 comments:

  1. Najib apa kesah. Pru14 ttp BN menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumer sudah siap ready..BN tetap menang bergaya walaupun tipis utk PRU14. Undi dah topup 4 juta dari 11juta ke 15juta.

      Rakyat hanya tolong melopong saja. Kahkahkah.

      Delete
    2. PERGHHHH!!!!!

      Delete
    3. Harap pembangkang, sumer humban ke laut ja. Lebih2 lagi lebai2 berjubah bersrban. Sembang agama kemain kencang, hati nyamuk lagi berjiwa besar.

      Delete
    4. umno bole ler gi mampos..tag line kepala bspak kau la lanon

      Delete
    5. Kesian pembangkang, melalak sampai nak pecah anak tekak dan terkeluar jubo2, menfharap nak menang PRU? Doa sampai buih mulut2 mcm Rohingya dianiaya, Allah pun x dengar segala doa2 pembangkang yg sia2.

      Sebaliknya doa2 menteri UMNO lebih makbul dan berkat.

      Delete
    6. Berhentilah dari membenci BN duhai bani Melayu semua. UMNO terlalu banyak jasa baik membangunkan negara. Yg jahat tu sedikit saja.

      Kamon la ya. Berikan lagi peluang BN memerintah. Malaysia akan bertambah maju di bawah BN. Apalah nak harapkan parti pembangkang sangat? Hidup makin menyusahkan, ada la.

      Delete
    7. BUDIN BELA TOYOL...

      Delete
    8. Woiii bengong 1226

      Umno paling banyak menabur jasa kepada anak bangsa pada zaman siapa?

      Zaman paklah dia tidur. Menantu dia yg berkuasa.

      Zaman najib laki bini berkuasa. Rasuah berleluasa.

      Delete
    9. So budin sebab tak yakin kepala bapak tak berani bubarkan parlimen
      Peluh sejuk hehe

      Delete
    10. NGOK...KIKIKI...

      Delete
    11. Zaman dulu pemimpin UMNONOK banyak berjasa TETAPI pada zaman sekarang UMNONOK banyak mencuri dan menipu orang melayu. Tak sama tu..dulu aku pun dara

      Delete
    12. Anjing kurap 12:26...
      Berapa dapat upah jadi penulis?

      Delete
    13. 1347...ANAK JAKUN MANA PULAK NI....

      Delete
    14. Kasihanilah org2 kampong, hidu mereka susah tanpa BN. Mereka bukannya sesiapa jugak, adik beradik dan kenalan kita.

      BRIM, AZAM dll lebih baik utk mereka. Pembangkang bagi apa pd mereka? Janji kosong saja? Kurang2 dgn BN, dpt BRIM, dpt juga kain batik. Golongan kontraktor middle class, dpt projek2 kecil.

      Pikir2kan.. rupanya pembangkanglah lebih banyak menyusahkan rakyat.

      Delete
    15. Kalau rakyat hidup senang hari ni knp wak kojola kengkang lima kupang masih hisap lagi rokok John????

      Kihkihkihkih

      Delete
    16. Rakyat xdak la terlalu senang. Tapi kurang2 BN bagi juga bantuan sedikit sebanyak. Sokong pembangkang, kita pula yg kena keluarkan wang. Mengkala PAS, lagi yeruk penyokong nak keluarkan duit nak sapot tin milo, beli segala bagai produk agama dll.

      Dgn BN, pemimpin lebih banyak memberi. Orang ni, bagi betis nak peha.. matilah gitu.

      Yg terlalu susah tu, mungkin terkeluar dari lingkungan bantuan BN, mungkin tidak memohon bantuan, mungkin juga hidup tersisih dari skuad bantuan BN.

      Percayalah.. BN lebih banyak membantu drpd pembangkang. Cuba list dan jumlahkan, bezakan bantuan yg BN beri dan yg PH beri.

      Lagikan DAP, AMANAH dan BERSATU serta PKR, apa orang2 kampong dan orang2 susah dapat??? Yilekkk..

      Delete
    17. Amacam sokong PH? Apa dapat? Patut la berdiam diri dari bagi komen merapu-rapu.

      Berubahlah, seburuk-buruk BN, rakyat tetap mendapat pelbagai bantuan dan kemudahan.

      Delete
    18. ADA...SI JIJAH KIPAS LAMPAI TANGAN KAT ORANG KAMPUNG DIA....SAMBIL MENIKMATI PEMANDANGAN INDAH BANJIR KAT PENANG DALAM KERETA...KIKIKI...

      Delete
    19. Ada...si kengkang dok lambai2 tangan kat lorong chow kit tu..sambil hisap rokok john

      Delete
    20. BONGOK...KIKIKI...

      Delete
    21. Kelaslah kau 1441, jinak habis puak2 PAKATOON HARAPOON dan PASIK ni. Selalu terkinja-kinja macam beruk sokong DAP ngan PASIK.

      Senyap tak berjawap. Ek idak, uk pun idak.

      Delete
    22. Hehe anon kepala bapak1627
      Kitaowg pakatan tak perlu terkinja kinja
      Better ko g bedah lasik mata ko g kuar tgok keadaan semasa tak lak rabun semacam ekk

      Delete
    23. Hehe anon kepala bapak1627
      Kitaowg pakatan tak perlu terkinja kinja
      Better ko g bedah lasik mata ko g kuar tgok keadaan semasa tak lak rabun semacam ekk

      Delete
    24. BAPAK JAKUN DAH MAI BALIK DAH!!!!

      Delete
  2. BUDIN BLOGGER BONGOK...BATU API...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada aku kesah kojolla woi..

      Kikiki kekeke kakaka

      Delete
    2. Batu api anon kepala bapak?
      Batu api utk kebaikan apa salahnyer
      Penghasut rakyat pun kowg nk panggil kitaowg takda hal

      Delete
    3. Wak kojola kengkang lima kupang mmg bongok dan bangang sebab kepala dia kecik mcm kepala mancis otak pun kecik.
      Hisap rokok John dia pandailah.

      Delete
    4. Pencacai ini dah dapat charger 5 minit? He he he he.

      Delete
    5. John yg dok mai charged battery kat pungkoq wak kojola kengkang lima kupang....murah.
      Kihkihkih

      Delete
    6. NGOK ...KIKIKI...

      Delete
  3. Mahathir adalah mimpi ngeri najib sipenyamun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya sepatah kata anon?
      Ngok atau bongok?
      Terpakai pada siapa?
      Hilang upaya utk berkata kata?

      Delete
    2. Bengong punya wak kojola kengkang lima kupang.
      Si kengkang ni mmg pelahap
      Makan Taik kucing pun dia kata cheese..

      Delete
    3. NGOK KIKIKI...

      Delete
    4. Ini jenis gila bulan mengambang.
      Satu jenis penyakit bila suatu bulan masuk hari ke 14hb.
      Penyakit ini tak sembut......psnyakit keturunan.
      Nasib kau lah....

      Delete
  4. Tahniah tropers dgn komen ngok..perkataan ngok sdh cukup menunujukkan hujah anda yg penuh dgn ilmiah dan fakta. Sbg hadiah terima lah powerbank pasir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Power bank pasir!
      Bayaran dedak!
      Di maki tuan bangang!
      Kena bayar GST juga!
      Kena bayar juga petrol!
      Kena kerja malam di Chow Kit!
      Bodoh betul kojolla ni. Apa boleh buat bodoh itulah kriteria minta kerja cybertrooper umgnok.

      Delete
    2. NGOK...KIKIKI...

      Delete
    3. Satu satunya bapok yg boleh bunting akibat rokok john...

      Delete
    4. Hehe ngok lidah kelu tidak terkata
      Lepas pru diburu pula
      Hehe ngok ngok ngok
      Mmang bongok

      Delete
    5. a9 dan power bank baru dah mula tugas. 4000 ahli umno yg ngok siap sedia berjuang. macai dan dedak sedang mempertahankan pahlawan bugis yg melanun 2.6 billion serta penjual segala harta dan hartanah milik kita. akan terbaca la komen kopipes serta carutan kerana duit sudah tibai. jangan komen dan carut secara percuma kerana ketua anda dah tibai puluhan juta.

      Delete
    6. Bapok ni punya powerbank busuk nak mampuih...

      Delete
    7. KIHKIHKIH....JANGAN LER JEALOUS Z.....

      Delete
    8. Aku ingat bukan pasir dalam powerbank tu tp dedak kasar. Senang nak menyondol time makan.

      Delete
    9. PAK JI LAT...KO JILAT LER BONTOT MAMAK MATDEY TU SAMPAI LICIN TAKA....KIKIKI....

      Delete
  5. Menentang Najib bererti menentang kejahatan,evil dan kegelapan..menghumban regim najib menjadi fardu ain keatas semua umat islam di tanah melayu..Penyokong2 najib adalah kafir harbi yg wajib di perangi..InsyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. EVIL EMPIRE KEPALA BAPAK
      THAT FOR SURE
      KASI KAPUT
      PRU KALI NIEE!

      UNDI PAKATAN

      Delete
    2. 1336..BAPAK JAKUN KER BAPAK BABUN NI....

      Delete
    3. AII SEBUT TIME JER?
      NAMA GELARAN PUN JUST FOUR HURUF
      TAKUT KAWAN PERASAN KER?
      HEHE
      KALO TAKUT TAK YAH REPLY ANON KU SAYANG

      IKHLAS DARI SAHABAT
      RATK (RAGE AGAINST THE KLEPET)
      12 NOVEMBER 2017

      Delete
    4. BAPAK JAKUN DAH MEROYAN...ANAK JAKUN SESAT TAK PULANG2....IKIKIKI....

      Delete
  6. Menentang Najib bererti menentang kejahatan,evil dan kegelapan..menghumban regim najib menjadi fardu ain keatas semua umat islam di tanah melayu..Penyokong2 najib adalah kafir harbi yg wajib di perangi..InsyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yennadey thamby Averroes....!!

      நிகழ்ந்துவரும் இன்றைய சூழலில் வெற்றிகரமாக இயற்கை விவசாயம் செய்யும் ஒரு விவசாயியின் அனுபவப் பகிர்வு நமக்கு ஆச்சரியத்தையும் உத்வேகத்தையும் அளிப்பதாய் உள்ளது. இது எப்படி சாத்தியமாகிறது… தெலுங்கானாவைச் சேர்ந்த இந்த விவசாயி சொல்லும் பல அரிய தகவல்களின் முதற்பகுதி இங்கே!


      நிறைவுக்கு வந்தது. துணை ஜனாதிபதி அவர்களின் தலைமையில், அவருடைய முழு ஆதரவுடன் நேற்று நிகழ்ச்சி நடந்து முடிந்தது. இன்று சத்குரு அவர்கள் “நதிகளை மீட்போம்” திட்டப் பரிந்துரையை பிரதமர் திரு.நரேந்திர மோடி அவர்களை சந்தித்து அவரிடம் ஒப்படைத்தார்.

      Ayo-yo thamby...chiitt...poo daahh.....!!

      Delete
    2. Hanya John (Kekasih gelap wak kojola kengkang ni saja) yg faham tulisan tamil.

      Delete
    3. Hehe arul kanda atau ksn bin abdullah yg komen nie?
      Dey ikut perlembagaan negara anon kita bahasa pengantar apa?
      Kalo nak tulis camni bleh komen kat blog modi pm india
      Ngok ngek ngok punya anon

      Delete
    4. jgn lupa ambil bayaran atas komen anda tu. buat kerja biar berbayar. kepala bapak kau dah kasi berjuta kepada kepala bapak media sosial umno.

      Delete
    5. 1316...ANAK JAKUN DAH KUAR HUTAN....

      Delete
    6. Anon1358
      Kami tak makan duit haram saperti kau.
      Kamu dapat upah dari duit haram!!

      Delete
    7. BODOH PIANG....

      Delete
  7. Rakyat tetap akan jadi susah jika undi diberi kepada umno. Jgn gadaikan lagi nasib ktk, ketua umno dan kuncu2 dah tak pedulikan rakyat, mereka ashik cari kekayaan. Kalau pakatan berkuasa pasti byk pemimpin yg korup akan ditangkap untuk bersihkan negara....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayangi negara anda Malaysia.
      Anda perlu buat sesuatu melindungi negara anda.
      Ini tempat anak_cucu anda untuk hidup akan datang.

      Jangan ikut kumpulan munafik yang hanya pandai berpura pura.

      Delete
    2. OLEH ITU UNDI LAH BARISAN NASIONAL....

      Delete
  8. Utusex dan Berita Hambar konon nak attack cucu Tun, hidup mewah.

    Soalannya sekarang....
    1. Adakah cucu Tun disiasat oleh Doj?
    2. Dalam akaun bank cucu Tun ada 2.6b?

    Siapa punya idea bodoh ni. Lagi rakyat menyampah sebab amno nampak takde confident sampai kena attack cucu Tun. Tun, keep cool, never attack anak atau cucu cicit orang ameno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah mula mula tukang masak
      Pengiring last last cucu lak
      Kalo tun bela kucing pun kena kucing tun dah kemarau isu la kpala bapak nie

      Delete
    2. 1317...SUKA TOL KER YA BAPAK JAKUN...

      Delete
    3. Anon kepala bapak segan nk sebut nama kawan sebut time line kawan jer hehe bro pakatan jgn bahan dier
      Kawan kira orang ituu gak
      Hehe
      Anon kepala bapak fan kawan dalam diam kot?
      Mengekor je keje nye

      Delete
    4. BAPAK JAKUN DAH MEROYAN...ANAK JAKUN SESAT TAK PULANG2....

      Delete
  9. Dr Jomo Ramal Pembangkang Kalah PRU-14

    DR JOMO Kwame Sundaram, pakar ekonomi di Institut Strategik dan Kajian Antarabangsa (ISIS) meramalkan pembangkang tidak akan menang dalam pilihan raya ke-14 berdasarkan kemelut yang mereka alami sekarang ini, walaupun Barisan Nasional (BN) tidaklah sekuat mana.

    https://penyusakti.wordpress.com/2017/03/28/dr-jomo-ramal-pembangkang-kalah-pru-14/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr jomo apa kredit dier?
      Oh kredit dedak dan kangkong

      Delete
    2. 1338...BAPAK JAKUN SONTOLOYO...

      Delete
    3. Hehehe mmuah kat anon kepala bapak

      Delete
    4. Hehehe mmuah2 kat BAPAK JAKUN SONTOLOYO...

      Delete
  10. Jomo: Malays won’t accept opposition, even if unhappy with BN

    KUALA LUMPUR: Any “profound sense of disgust” Malays may harbour for the current administration will not necessarily translate to support for the opposition, says Jomo Kwame Sundaram.
    The prominent economist said the Malay community had never seen such crass, greedy and immoral behaviour as that exhibited by the current regime.
    “But at the same time, they won’t embrace the opposition. They are constantly reminded that Lim Kit Siang will be the prime minister,” he said, referring to the DAP supremo.
    “There is a great sense of insecurity,” Jomo said at a forum titled “Envisioning the Future: Malaysia Beyond GE14”.
    Umno leaders, right-wing Malay NGOs and the Malay media have all repeatedly claimed that Lim was using the Pakatan Harapan (PH) platform to become prime minister.
    PH leaders, however, have said the allegation was merely Umno’s ploy to scare the Malays from voting for the opposition.
    Jomo said there were also many indicators that the Indians and Chinese have become less antagonistic towards Barisan Nasional (BN).
    “More importantly, they are despondent about what the opposition can really offer them.”
    Earlier, he expressed concern that the opposition’s “incompetence” would only strengthen the present regime.
    Three-cornered fights, he warned, will help the BN secure a two-thirds majority, while the number of seats for PH would decline.
    Later, Jomo said voting against Umno did not necessarily mean it would be of any help to the opposition coalition, as it was divided.
    “Voters have two choices, either PAS or PH.
    “However, the Muslim and Malay credentials of the latter are compromised,” he said.
    Malay dissent, therefore, is likely to go to PAS unless PH components and the Islamist party can collaborate like they did in the last general election.
    “It’s simple arithmetics, it’s not rocket science.”

    https://www.msn.com/en-my/news/national/jomo-malays-won%e2%80%99t-accept-opposition-even-if-unhappy-with-bn/ar-AAurw0R?li=AAaD62f&ocid=spartandhp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uweek make me me puke on your face kepala bapak fans

      Delete
    2. 1339...ANAK JAKUN SESAT ....

      Delete
    3. Hehe dalil anon kepala bapak ni fan kawan

      Delete
    4. BAPAK JAKUN MEROYAN CARI ANAK JAKUN...SESAT DALAM BANDAR...TAK JUMPA JALAN MASUK HUTAN...KIKIKI...

      Delete
    5. Kata prof jomo - The Malay community had never seen such crass, greedy and immoral behaviour as that exhibited by the current regime.
      Ini yg buat aku malas nak undi parti Dashing. PH kalah atau menang tak jd soal dgn aku asalkan aku tak bersekongkol dgn puak2 tamak ni. Tp yg terus nak mkn dedak, silakanlah. Ini negara demokrasi.

      Delete
    6. PAK JI LAT...KO JILAT LER BONTOT MAMAK MATDEY TU SAMPAI LICIN TAKA....KIKIKI....

      Delete
  11. BN Menang Besar PRU14 Dakwa Penganalisis Politik

    BN Menang Besar PRU14 Dakwa Penganalisis Politik. Seorang pemerhati politik meramalkan Barisan Nasional (BN) akan memenangi lebih banyak kerusi jika Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) dipanggil dalam 10 bulan akan datang.

    Prof Hoo Kee Ping yang pernah melakukan kajian mengenai corak pilihan raya umum di Malaysia berkata, kemungkinan kemenangan akan memihak BN.

    Menurut beliau, terdapat 4 faktor yang memihak BN berbanding pembangkang.

    Yang pertama, kata beliau, kemungkinan persaingan 3 penjuru antara Umno-Pakatan Harapan-PAS.

    Sebab kedua, menurut beliau, adalah kelembapan ekonomi yang menyebabkan ramai pengundi Cina cenderung untuk memilih BN demi kestabilan.

    Sebab ketiga, perbalahan dalaman dalam Pakatan Harapan dan ini disusuli dengan persempadanan semula kawasan pilihan raya yang membabitkan pengundi Melayu aand Cina.

    Beliau diminta mengulas mengenai kenyataan Perdana Menteri Datuk Ser Najib Razak semalam, BN sudah bersedia untuk menghadapi PRU14 walaupun ia dipanggil lebih awal.

    Najib, pengerusi BN dan presiden Umno, berkata, persiapan rapi sedang dilakukan oleh parti komponen BN dan Umno, dan beliau yakin jentera pilihan raya mereka kuat bagi memastikan kemenangan.

    http://www.addindeen.com/2017/04/bn-menang-besar-pru14-dakwa.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye la BN menang besar sorak aje tapi negara tergadai...kikiki

      Delete
    2. Panggil laa nak tunggu apa lagi? Rakyat dah muak dan meluat

      Delete
    3. komen kopipes lebih baik dari carutan. kopipes bukti macai guna lutut. ok, boleh minta bayaran kat ketua unit media sosial. jangan kasi percuma. jer kerja tu.

      Delete
    4. ok ok...najib boleh buat pru dah...ha ha ha

      Delete
    5. Hehe anon depa nk byar spontan pnya cytro mahal dan pencari bakat dowg tak ketemu kot
      Kahkahkah
      Kawan dalam kelas tersndiri
      Begitu juga bro pakatan yg lain
      Maka berbangga lah kita serta bersyukur dgn bakat yg dikurniakan allah
      Fact yg dubuk kepala bapak tak dapat deny
      Point of this day

      Delete
    6. 1344...BAPAK JAKUN KER BAPAK BABUN NI...SIAMANG KOT ...KIKIKI....

      Delete
    7. bro, RATK berpuaka...itu pasal anon x berani tulis...anon tu nak elak anon tu terasuk..puas pulak nak cari bomoh..hihi

      Delete
    8. PUAKA MAK LAMPIR....KIKIKI...

      Delete
    9. Bro ramly petuanya know your enemy sila rujuk art of war by sun tzu hehe prosa klasik jer bukan pengikut clash of civilistation yg kompleks sangat atau teori big bang yg mencengangkan
      Hehe

      Delete
    10. BAPAK JAKUN DOK MERAYAU2...CARI ANAK JAKUN TAK PULANG2......ENTAH2 DAH DI MAKAN BABUN...KIKIKI...

      Delete
  12. Financial Times Dan The Economist Ramal BN Menang PRU14

    Pasukan Penyelidikan Sulit Financial Times dan The Economist Intelligence Unit menjangkakan Barisan Nasional akan memenangi pilihan raya umum ke-14 pada tahun hadapan.

    Financial Times, dalam satu artikelnya bertajuk “Malaysian Consumers Start 2017 On Pessimistic Note” pada 4 Januari 2017, meramalkan pilihanraya umum ke 14 akan diadakan pada suku ketiga tahun ini, dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berada di landasan yang betul untuk memenangi pilihan raya.
    “Kami menjangkakan Najib akan memenangi pilihan raya umum akan datang” ramal Financial Times

    “We expect Mr Najib to win the next general election. The main opposition party, Pakatan Harapan, is attempting to reach a deal with the Islamist party PAS to avoid dividing the votes against BN. We expect these negotiations to fail, much to Mr Najib’s advantage” tulis Financial Times

    Manakala satu lagi majalah berpengaruh ekonomi iaitu The Economist, menerusi The Economist Intelligent Unit, meramalkan Barisan Nasional berada dalam keadaan baik untuk memenangi pilihan raya umum akan datang.

    “Given the fragmented opposition, made up of three separate groups, the ruling Barisan Nasional coalition appears well placed to win the next election whenever it is held” ramal The Economist Intelligence Unit.

    The Economist menyatakan perpecahan pembangkang memberi kelebihan kepada BN. The Economist turut meramalkan ekonomi Malaysia berkembang pada kadar 4.5% hingga tahun 2021.

    Menurut pasukan penyelidikan Financial Times itu, Najib juga akan mendapat manfaat hasil kegagalan yang dijangka dalam rundingan antara Pakatan Harapan dan PAS.

    Financial Times juga menyatakan ;

    “Kami menjangkakan ekonomi Malaysia berkembang antara 4.4 peratus dan 4.7 peratus pada 2017, meningkat daripada anggaran 4.2 peratus tahun ini,” katanya.
    – BB

    http://www.pru14.tv/2017/01/05/financial-times-dan-economist-ramal-bn-menang-pru14/

    ReplyDelete
    Replies
    1. YES...YES...YES...PERGHHHH!!!!FUKATAN HAPRAK DAH NAK MELINGKOP DAH...PI JALAN DAHHHH!!!!!

      Delete
  13. Dr Mahathir akui BN akan menang jika saingan 3 penjuru

    PETALING JAYA: Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui pertandingan 3 atau 4 penjuru antara parti utama pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan memberi kemenangan kepada BN.

    Bekas perdana menteri itu berkata, parti pembangkang yang bekerjasama di bawah Pakatan Harapan berkemungkinan besar menang jika pilihan raya hanya membabitkan mereka dan BN.

    Bagaimanapun, katanya, ada parti lain yang kononnya akan menurunkan calon untuk melawan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan BN.

    “Kesannya ialah pengundi yang berhasrat mengalahkan Najib akan berpecah 2 atau 3.

    “Penyokong Najib, kerana sebab-sebab tertentu akan bersatu mengundi BN. Najib akan menang kerana berpecahnya undi pembangkang.

    “Dengan perkataan lain, parti-parti yang memecahkan pengundi penentang sehingga pertandingan menjadi 3 atau 4 penjuru, sebenarnya menyokong BN dan Najib,” tulisnya dalam blognya semalam.

    Beliau menyifatkan tindakan parti itu sebagai mengkhianati usaha menjatuhkan Najib dan menghentikan kerosakan kepada negara.

    “Najib akan teruskan cara pentadbiran yang umum tahu,” katanya.

    Walaupun Dr Mahathir tidak menamakan mana-mana parti, ia difahamkan beliau merujuk PAS.

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/05/13/dr-mahathir-akui-bn-akan-menang-jika-saingan-3-penjuru/

    ReplyDelete
    Replies
    1. kopipes jer? faham ker? atau baca tajuk dan kopipes. bayaran dah dapat?

      Delete
    2. PERGHHHH!!!!HABIH LER FUKATAN HAPRAK...BERSEPAI...

      Delete
  14. Mr kopi pes bersama samsung J7 dan powerbank pasir dah sampai!! Perghhh...

    KJ kata bila buat kopi pes nampak bijak!!! Kah kah kah

    No komen... Kih kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aper barang kopipes kan anon kitaowg spontan jer taip komen tak yah skrip bagai
      Kalo dubuk kepala bapak tak caya bring lah
      Insyaallah tau lah betapa spontaneous nyer pakatan pnya bakat niee
      Hehe lalalala

      Delete
    2. NGOK....KIKIKI...

      Delete
    3. Hehe anon1329 nak test air watpe hulur kaki jer terjun lar
      Baru tau lh berenang ke dak
      Amacam?ada berani?

      Delete
    4. DAH LER BANGAANG TOLOL PLAK......

      Delete
  15. Mungkin ia nya akan jadi suatu kebetulan
    Tapi atas tu bukan no ekor punya ramalan
    Ia hasil dari kajian pakar2 berbulan-bulan
    PRU14 utk PH kita ucapkan selamat jalan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersedialah PH selamat jalan dan selamat sampai ke Putrajaya.

      Jgn lupa tunaikan janji kpd rakyat siasat sehingga ke akar umbi kesemua penyagak2 umno yg telan duit dan harta rakyat.

      Delete
    2. IM TOUR DREAM
      MAKE UR REAL
      IM THE EYES
      WHEN YOU CAN FEEL
      IM THE PAIN THAT YOU
      CA HEAL

      IM YOURS
      VOTED PAKATAN
      MANDATORY
      FOR JUSTICE

      Delete
    3. SAD BUT TRUE
      METALLICA
      SONG ANTHEM
      FOR THIS TOPIC
      ANYONE?
      PLEASE COPYPASTE FOR ME
      THANKS

      Delete
  16. Cai2 sudah mula garu kepala tidak keruan
    Kemenangan BN mmg dah jadi ketentuan
    Dan akan kalah PH yang tiada arah tujuan
    Bukan aota, tapi Madey punya pengakuan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan auto tetapi benar belaka wak kojola kengkang lima kupang hisap rokok John...

      Delete
    2. NGOK...KIKIKI...

      Delete
  17. Cai2 kena lah akur dan menerima hakikat
    Kepada rakyat, BN tetap sentiasa melekat
    Para penganalisis dah buat timbang sukat
    Penghujung riwayat PH, dah sangat dekat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Betul seperti apa yg di kata
      Bn tetap sentiasa melekat di pungkoq wak kojola kengkang lima kupang..

      Delete
    2. DAH LER TOLOL BODOH PIANG PLAK.......

      Delete
    3. Sad but true anon
      GST?
      FUEL PRICE?
      ERKS U NAME IT

      Delete
  18. Khyrulrezal s/o Osman Kutty.12 November 2017 at 13:19

    Saya ahli UMNO ,cawangan Kg Damai KUANG , akan menyokong PH pada PRU 14 nanti kerana tertarik dengan janji untuk mendakwa MO1 dan Kuncu~kuncunya ,jika berjaya mengambil alih tampuk KERAJAAN nanti. Janji Tau !Jangan Tipu!. Tak sabar nak tengok MO1 & FLOM pakai baju , seorang warna OREN. Seorang lagi baju warna UNGGU LOKAP POLIS. Nanti saya berjanji akan menghadiri hari pendakwaan di mahkamah dengan teriakan,..KEPALA BAPAK KAU lah LANUN. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH.

    ReplyDelete
  19. Melopong dan terkedu lah puak cai2 unta
    PRU14, mereka tetap akan berputih mata
    Hujah ini bukan kosong, tapi bukti diserta
    Selain itu, boss cai2, Maydey sendiri kata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akibat hisap rokok John juboq wak kojola kengkang lima kupang kepala mancis terlopong mcm terowong

      Delete
    2. SAD BUT TRUE ANON
      GST?
      FUEL PRICE?
      ONE M DB?
      U NAME IT

      Delete
  20. Tidak sabar rasa nya mau bertepuk tangan
    Utk bersorak, atas BN punya kemenangan
    Biar lenyap, parti Mat Jenin punya angan2
    Serta padan dgn muka si Matdey bajingan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum wrt semua blogger..

    Secara peribadi, saya bukan ahli dan penyokong mana-mana parti politik serta pemimpinnya. Saya lebih cenderung sebagai pemerhati politik dari jauh sejak awal tahun 80-an.

    Pada saya, isu yang menjadi semakin kuat pengaruh dalam unjuran dan kestabilan politik negara di kucar-kacir sejak bermulanya Saudara Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak di lantik ke jawatan sebagai salah seorang Anggota Kabinet. Sejak itu sudah kelihatan akan permainan dan percaturannya bermula.

    Keadaan semakin parah, setelah Saudara Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri. Dari situ sudah kelihatan bermacam-macam masalah di masa depan sudah berkecamuk. Pelbagai isu berkaitan beliau muncul satu persatu.

    Kemusnahan ekonomi negara Malaysia semakin ke tahap yang paling membimbangkan mula muncul sejak Saudara Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak nampak akan jalan ke arah puncak kepimpinan kerajaan akan menjadi milik mutlaknya. Di situ, tiada sesiapa dikalangan pemimpin lain nampak sesuatu yang ganjil mula menampakkan bayang dalam setiap perjalanannya menuju ke arah itu.

    Maaf jika ada kekurangan atau kesalahan fakta. Tetapi saya akan sambung lagi di masa-masa akan datang dengan fakta lengkap kepimpinan kerajaan yang mula menampak akan kegagalan penjawatnya.

    Terima kasih.

    Wassalam.

    “ Bersemangat Malaysia untuk semua Bangsa dan Etnik “

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa jibon jadi men pertahanan, si boRos dah sapu semua projek di bawah kementerian. Bila jibon dilantik tim pm, orang kerajaan semua tepuk dahi, dah tahu apa akan berlaku. Nah, sekarang semua dah tahu kan.

      Delete
    2. 1329..ADA AKU KESAH....

      Delete
    3. Haji rostam

      We salute your non partisan views and neutral oberservation on malaysia politcs since 1980s

      We hope to have more haji rostam walking around malaysia to spread the views on the major problems and dire situation of this rotten to the core country

      Kepala.bapak ko razak husein

      Delete
    4. BAPAK BONGOK...KIKIKI...

      Delete
  22. Kurangnya jumlah trafik dubuk kepala bapak disini
    Kerana tmpat budin menjadi mimpi ngeri yg boleh mmbawa kesan psikologi pada dubuk
    Yg boleh membawa mereka dihinggapi penyakit bipolar disorder dan penyakit yang sewaktu dgnnya
    Hasil kajian institut kepala otak

    ReplyDelete
  23. Penganilisis udah kaji, politik punya corak
    2018 ke Putrajaya, BN langkah mengorak
    Pasti le riang rakyat jelata bertepok sorak
    Melopong terkedu geng puak cai2 haprak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  24. Najib mana berani nak bubar parlimen awal-awal. Dia akan buat macam PRU-13. Tunggu mandat abis sendiri. Dah nak dekat abis mandat, sipi-sipi, barulah dia TERPAKSA bubar parlimen pasal Dun-Dun Negeri banyak dah bubar. Itulah Najib kalau korang nak tahu..

    ReplyDelete
  25. Salakan anjiing2 haprak tak akan ke mana
    Rakyat tidak suka pembelot & peliwat hina
    BN tetap akan kekal, dudukii singgahsana
    Ianya dari hasil kajian pakar2 yg bijaksana

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketawa pihak dubuk kepala bapak hanya ketawa dalam tangisan yang tidak boleh tidak berkumandang lepas pru akan datang

      Delete
    2. 1357...ANAK JAKUN SELUAR DAH TERLONDEH...

      Delete
    3. Anak jakun lebih mulia dari ANAK HARAM MACAM KAU. PATUT PUN SUKA MAKAN DUIT HARAM.

      Delete
    4. 1432....ANAK BABUN KE SIAMANG NI....TENOK KOT....KIKIKI...

      Delete
  26. Beranikah Najib membubarkan parlimen? Mana berani.

    Walau apa pun yang Najib buat dia tetap tak akan memperoleh ketenangan untuk membubarkan parlimen.

    Lihat saja selepas ia pergi mengadap Trump dan mempersembahkan ufti yang tidak diminta, selepas ia pulang ia hanya mampu mengarahkan macai2 A9nya gebang dalam blog bahawa ia tak ditangkap bermaksud ia tak bersalah. Sampai macam tu punya mengadap Trump dan macam nak gila macai2nya gebang dalam blog pun Najib masih tak ada ada kekuatan untuk membubarkan parlimen. Kesimpulannya, Najib tak akan perolehi kekuatan itu bila-bila pun.

    Saya meramalkan Parlimen akan terbubar sendiri dan sebelum atau semasa tarikh itu Najib akan melakukan sesuatu yang luar biasa untuk selamatkan tengkuknya. MKN? Mungkin juga.

    Sepertimana Firaun yang berkuasa itu tidak pernah beroleh ketenangan berhadapan dengan Nabi Musa a.s dan akhirnya ia dan konco-konconya tumbang melalui kekuasaan Allah, siapa yang berani berkata perkara yang sama tidak mungkin akan berlaku ke atas Najib dan konco-konconya?

    Hanya masa yang akan membuktikan.

    GENG NAJIB, bersedialah.. Itu hari kamu tanya saya tunggu sampai bila. Jawapan saya tunggulah sampai tempoh itu tamat. Apabila tempoh itu tamat maka tiada lagi sebarang penangguhan akan diberikan dan bagi mereka yang tidak sempat berpatah balik, segala penangguhan yang diberikan akan menjadi sia-sia.

    Ramalan saya ini mungkin salah, tapi bagaimana kalau ia benar-benar terjadi? Kamu sudah bersedia GENG NAJIB?

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SUDAH LER KO USTAZ DOE HAPRAK ANJING KURAP BELAAN DAPIGS...

      Delete
    2. Kepala.bapak jakim.perkudakan pas.pis pus ruu335 !! Macam anjing kurap pas di hayun jaje ruu335 kapir biddah lahanat kat parlimen


      Tuhan tak restu undang2 bodoooo macak ruu335

      Tak.akan lulus parlimen

      Letak jawatang la lobai hardy wengKER ...pi melancap mlm jumaat d rusilaa

      Kiiiiiih kiiiiiih kiiiiihhh

      Delete
    3. DAH LER BONGOK....BAHALUL PULAK....

      Delete
    4. tn.Joe, sya masih ingat lg semasa awal kemunculan cyber world m'sia bgmana tdm dimaki-hamun, cerca dgn pelbagai gelaran & karikatur (mulanya era netizen melayu biadap) tp orgtua tu tetap cool spt skg. climaxnya sya perhatikn, tukang2 carut tsb mengharung hidup pelbagai masalah (myself observation) tp tdm still relax & easy. semasa, masih ada lg tukang carut yg tak belajar dr sejarah malah tambah resepi fitnah & rekacerita tak masuk akal (org sekolah tak mungkin percaya) utk mengena orgtua tu. pd sya, kesilapan tdm hanya kerana beliau mempengaruhi keputusan melantik dsn sbg mo1 & beliau amat menyesali keputusan ini & terpaksa membayar harga yg mahal. bg tukang2 carut pula, sejarah akn berulang & nntikn janji Allah ( disebut dlm byk surah, tak perlu hipokrit) kerana kurang ajar pd orgtua yg berjasa. insyaallah.

      Delete
    5. USTAZ DOE FUKATAN HAPRAK ANJING BELAAN DAPIGS TU KER....PI MELINGKOP LA ....1615...MAMAK MATDEY...SEDANG BERASMARADANA NGAN SI KETUA TO'KONG TU..TAK LAMA LAGI ORANG TUA TU KENA KINCIN LAH TU!!!!

      Delete
  27. Kajian pakar, menutup cai punya muslihat
    Rakyat pasti tak mahu terima PH penjahat
    Oklah cai2, hamba pohon diri nak berehat
    Jika tiada aral ptg kang hamba mari pahat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe kajian pakar menutup ulah kepala bapak
      Money trail doj melondeh kan ulah kepala bapak
      IRONIK SUNGGUH

      Delete
    2. BAPAK JAKUN DAH MEROYAN...KIKIKI...

      Delete
    3. Bapak anak haram....patut pun sanggup buat kerja hina bersekongkol menipu bangsa sendiri.

      Delete
    4. MACAM MATDEY BUAH KUNDUR KEPALA BANA KUTTY....

      Delete
  28. Komen drp z pasar borong hanya sekadar tulis kengkang lima kupang. Aku rasa dia ni gila iseng slps tuhan Harun kena tangkap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Z BAPOK TU TENGAH GUMBIRA...MAK DIA TENGAH BUNTING KARABAU..AKIBAT KENA BALUN JANTAN GIGOLOK...TAK LAMA LAGI DIA AKAN DAPAT ADIK KEMBAU SIAM...KUAR NANTI ROPE...KARABAU BALAU....

      Delete
    2. Brp kali nak ckp? Jgn babitkn mak bapak org. Nak hujah dgn iimu, dgn fakta, bukan carut, pantun bodoh, atau maki hamun. Heran aku dgn kj, dgn mat maslan. Mcm mana org teruk mcm ni boleh jd cytro. Lain kali hantar org yg pandai sikit baru sedap nak berbalas hujah. Kalau setakat hantar malaun sengkek hisap rokok john tp letak dlm kotak marlboro, baik x payah.

      Delete
    3. PAK JI LAT...KO JILAT LER BONTOT MAMAK MATDEY TU SAMPAI LICIN TAKA....KIKIKI....

      Delete
  29. Kepala bapak je yg kata bijak sana sini anon kepala bapak
    Satu dunia cakap moron tak ingat
    Apa cite?
    Menang sorak dah terbogel kotey nampak terus melompat mmg badut lahanat

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1352..ANAK JAKUN TERLONDEH SELUAR NAMPAK KOTEY...

      Delete
  30. Bang Shahbudin, itu tanda tanda kita akan menguasi putrajaya..insyallah..memang najid dah gelabah dah..itu smpai tersembul ayat yg x bermaruah dr mulut seorang PM..strategy mahathir dah mengena..lg lg najib dah kena kinciing dgn Professor2 kangkung dia...alamak bila nak PRU
    Lawan ttp lawan
    Mara ttp Mara
    PH ambil alih...UMNOBNPAS ketepi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan Ramly bingai, talibarut DAP
      Baru bangun, masih lagi bermimpi
      PH itu kari tawar, tak cukup resepi
      Tak de jalan nak minta BN ke tepi

      Kah kaahh kaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    2. RAMLY...ORDER SATU BURGER KING....TAK MAHU SAYUR...TILOR KASI DOUBLE...CEPAT SIKIT ...LAMBAT KASI CANCEL....

      Delete
    3. 100 HARI

      LAHANAT BUGIS
      AKAN MAKAN KACANG BUNCIS
      KOTEY D HIRIS
      BOROSMAH 24 JAM BERAIR TIRIS


      KAAAAH KAAAAHHHHH KAAAAAAAHHHH

      Delete
    4. M'SIA HARU....SUKA GINTIL KOTEY.....

      Delete
  31. sebab utama najib tak berani BUBAR!!! IALAH FIX DEPOSIT BN..seperti Sabah dan serawak...Balance tinggal NIL...

    PH beri offer yg cukup bagus untuk sabah dan serawak...iaitu memberi royalti minyak 20% tak macam sekarang hanya 5%..Kelantan/terengganu dapat balik royalti minyak mereka....

    YANG NI NAJIB TAK TAHAN!!!!..

    Sekarang ni cara yg paling senang..kucar-kacirkan PPBM..Hari-hari siarkan keluarnya ahli ppbm..sampai PR14,yg tinggal ahli PPBM 3 ORG shj.Techtik BN ni banyak kali digunakan pada PR12/13 DULU,Pada PKR...SEHINGGA AHLI pkr tinggal cuma 3 orng shj..wan azizah,nurul,azmin....
    sekarang ni di PR14,PPBM kena..nanti tektik ini digunakan di sabah..parti warisan tinggal saorng shj,shafiee afdal...

    hahahahah..Rakyat marhaen dapat membacanya...kali ini kamu umno/najib...bye/bye/mahu melihat najib/badak ka-tali gantung sebab arahan C4kan altantuya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAH LER BANGANG ..TOLOL PULAK....

      Delete
  32. Cai2 mula gelisah, perut kembong kempis
    Fakta kebenaran cai2 tiada daya nak tepis
    Nak fikir tak mampu, otak dah makin nipis
    Yg cai mampu cakap pun…elehh kopipes

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Aik 1401, tadi kata hendak berehat
    Tak sampai satu jam dah dtg melompat
    Ini petanda BN sudah sangat tenat
    Macai nak rehat kejap pun tak sempat

    ReplyDelete
  34. Sebaik Shafie Afdal keluar UMNO BN dan menubuhkan WARISAN, dan diambang WARISAN Makin bertapak kukuh Dan mendapat sambutan hangat rakyat Sabah, entah KEBETULAN ke berapa kali, Shafie Afdal tiba tiba dibabitkan tuduhan rasuah.

    Sebelumnya puluhan kebetulan telah berlaku. Bekas TPM Muhyiddin Yasin, selepas saja dipecat dan setelah memimpin BERSATU, secara kebetulan juga dia didapati ada skandal dengan isteri orang.

    Begitu juga Tun Mahathir, sejak memimpin BERSATU dan HARAPAN, kebetulan lagi berlaku dimana tiba tiba saja beliau didapati menyeleweng kegiatan Forex BNM dieranya. Malah Dato Anwar Ibrahim duly, setelah mengkritik pemerintah waktu itu berkenaan isu kronisme dan sebaik memimpin gerakan reformasi, berlambak kebetulan berlaku. Dia tiba tiba didapati meliwat, didakwa ada ratusan juta wang di akaun bank luar negara, didapati menjadi dalang musuh luar negara dan pengkhianat negara malah di era Najib, terus berlaku kebetulan lagi di mana air maninya dikatakan ads dalam bontot "shit" Saiful.

    Di negara BolehLand pimpinan UMNO BN, rupanya Allah jadikan banyak sekali kebetulan nya yer???

    Apa artinya semua ini???.

    Maknanya kekuasaan dipergunakan sesuka hati. Segala institusi perundangan dan penguatkuasaan diperlukan dan dirogol untuk menutup segala sopak dan najis yang bersarang meluas dalam regim pemerintah yang berkuasa iaitu UMNO BN. Pemecatan, penamatan dan penggantian pegawai2 di institusi penting spt AG, SPRM, PDRM, SPR dan sebagainya hakikatnya adalah usaha mewujudkan rangkaian pegawai boneka untuk menyelamatkan pimpinan korup mega yang bermaharajalela ketika ini.

    TIDAK ADA JALAN TERBAIK LAIN MELAINKAN RAKYAT MALAYSIA SEMUA KAUM MENYATUKAN SOKONGAN DAN MEMBERI UNDI KEPADA PAKATAN HARAPAN SECARA SOLID (SAY NO TO BN & PAS) DALAM GE 14 AKAN DATANG. INI SAJA JALAN TERBAIK MENYUMBANGKAN REGIM KLEPTOKRASI DAN MENGHERET SEMUA YANG TERLIBAT KE MUKA PENGHASILAN TERMASUK KEPALA KLEPTOKRASI, NAJIB RAZAK. PILIHAN LAIN HANYA AKAN MENGEKALKAN KUASA REGIM KORUP NAJIB YANG DIPERKATAKAN DI SELURUH DUNIA. MARUAH NEGARA MENJUNAM DAN KEMBALIKAN RAKYAT MAKN MENJUNAM KERANA PELBAGAI DASAR ROSAK OLEH KEPALA REGIM PENYAMUN SORANG INI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa artinya semua ini???.

      MAKNE NYER...FUKATAN HAPRAK DAH NAK MAMPOS....KIKIKI...

      Delete
  35. BN d sarawak susah nak dikalahkan kecuali iban dengan cina bergabung

    Namun di malaya, besar kemungkinan mca, getakan dan mic tersembam

    Bagi PAS, dengan bantuan wang umno masoh bernyawa d kelantan.

    Umno 50:50 subjec to court actions in AG singapore dan switzerland dan DoJ in US. The court case in london will provide direction on PAS' survival.

    I think Najib cuak but it has to be held by august next year.

    Umno nampak dengan mahathir

    DAP akan memang lebih kerusi cashing on MCA's n Gerakan's positions which in their weakest position.

    MIC may be almost wiped out.

    Depending on what wud happen in the next couple of months.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon

      Yahudi the economica kata najip menang lagi


      Yahudi dah bagu saport.. 40b najip sembah lahanat bapak yahudi trump

      Di heret borosmah telanjang kpd trump...

      Bukan saja bini... hartanah negara ... tapi maruah dan agama di kangkang kpd trump


      Melayu hiduo d celah kangkang trump


      Tppa di hanoi pun fail jahanam..


      Apa la.bodo najip ni atau sgj ikut rentak trump utk bubar tppa. Depan apec soking blkg nak sabotaj sebab arahan yahudi trump

      Delete
  36. Saya ingin menambah sedikit ulasan tuan admin berkenaan pertembungan antara Tun dan najib pru akan datang. Pertembungan kali ini mungkin antara Tun dan najib, tetapi tentera yg berada dibelakanh Tun adalah rakyat majoriti manakala tentera yg menyebelahi najib adalah askar upahan yg bilangannya tak seberapa! Askar upahan yg hanya berjuang tanpa roh dan jiwa, akan berpaling dan lari bila terdesak, sedangkan rakyat akan terus melawan walaupun dan melawan sehingga kemenangan tercapai!

    Sekiranya Tun tumpas, akan ada pengganti utk membawa panji perjuangan, manakala pihak najib pula akan bertempiaran lari sekiranya najib jatuh!


    Ayuh semua rakyat malaysia! Kita dapatkan kembali maruah negara dan pastikan pengkhianat bangsa dan negara dihukum!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAPOK BONGOK DAH MAI....

      Delete
  37. BN expected to win in GE14, says global financial services firm

    KUALA LUMPUR: Barisan Nasional (BN) is expected to win again in the coming 14th general election (GE14), says global financial services firm Nomura Holdings Inc.
    Nomura senior economist Euben Paracuelles said the positive outlook is backed by Malaysia’s current improved economic outlook for the second half of 2017 (2H17).
    “Chances of the BN coalition of Prime Minister Najib Razak winning more seats is a real possibility at this point if the election is called this year,” he said in a conference call from Singapore at its Kuala Lumpur headquarters here today.
    Malaysia’s 14th general election must be held before August next year but is speculated to be held sometime between October 2017 and May 2018.
    Euben said the government will be more likely to concentrate only on important operating expenses for the country rather than spending lavishly as they did in previous elections.
    The government is likely to maintain its budget deficit target of 3% this year when compared with 3.1% in 2016, he added.
    Euben said a very tight fiscal policy is essential for Najib to be able to maintain his current fiscal reforms and boost investor confidence.
    He noted that the government had already introduced the goods and services tax (GST) and subsidy rationalisation for certain items.
    “From the investors’ perspective, what matters to them is the fiscal reforms that they have already seen in Malaysia.
    “What would give investors confidence is a similar government that would take over and continue similar fiscal policies,” he said.
    Nomura revised Malaysia’s gross domestic product (GDP) for the 2H17 to 5.3% compared with its earlier 4% growth forecast issued at the end of March.
    This is backed by stronger exports and diminishing political noise, he said.
    “This will work in BN’s favour to retain its power.
    “Although there would be exaggerated political noise from the opposition, considering issues like 1MDB, it is unlikely that this will derail the train of growth for Malaysia throughout this year.”
    Euben said shocks from the troubled sovereign wealth fund 1MDB seem to be tapering off in the market.
    He said unlike in 2015, the market nowadays seems not to react as negatively as it did before.
    Nomura also maintained its ringgit forecast of 4.32 against the US dollar by end of the year.
    “Also, there is no track record of a different coalition running Malaysia. And if the opposition wins the election, it is highly likely that they will continue the same fiscal reforms as Najib’s coalition to maintain the economy,” added Euben.

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/07/03/bn-expected-to-win-in-ge14-says-global-financial-services-firm/

    ReplyDelete
  38. BN akan menang besar PRU14
    by Elzan Adam

    “BN akan menang besar PRU14,” kata Prof. Datuk Dr. Mohammad Redzuan Othman, seorang ahli akademik yang cukup dikenali kerana hasil kajiannya yang kadang kala mencetuskan kontroversi. Kerana bertegas dengan prinsip ketelusan dan pertanggungjawaban akademiknya, Mohammad Redzuan terpaksa keluar meninggalkan biliknya sebagai Pengarah UMCEDEL (Pusat Kajian Demokrasi & Pilihan Raya Universiti Malaya) – yang beliau sendiri tubuhkan – apabila hasil kajiannya tidak memihak kepada pemerintah.

    Begitupun, beliau tidak menoleh ke belakang dalam memacu integriti dan kredibilitinya sebagai ahli akademik. “Akademik, adalah mengatasi politik,” katanya kepada Editor Sinar Harian, MUHAMAD MAT YAKIM dan jurufoto, AFIQ RAZALI di pejabat Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel), Shah Alam, baru-baru ini.

    Mohamad Redzuan kemudiannya bercakap panjang mengenai isu-isu persempadanan semula kawasan pilihan raya yang menjadi topik panas seminggu dua ini. Beliau juga turut menyentuh beberapa isu lain dalam pertemuan yang penuh mesra.

    Read more…
    https://www.malaysiadreamnews.com/3639/bn-akan-menang-besar-pru14/

    ReplyDelete
  39. BN akan menang besar pada PRU14, kata VC Unisel

    Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel), Prof Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman meramalkan Barisan Nasional (BN) akan menang besar pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

    Beliau yang pernah menjawat kerusi Pengarah Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (UMCEDEL) itu berkata, ramalan tersebut berdasarkan cadangan persempadanan semula kawasan pilihan raya kali ini.

    "Sejarah menunjukkan bahawa setiap kali dibuat persempadanan, BN akan mencatat kemenangan besar. Kemenangan yang dicapai BN pada 2004, kebanyakan orang anggap bersebab dengan faktor Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi) semata-mata.

    "Sebenarnya tidak. Pak Lah hanyalah salah satu faktor.
    "Pada PRU 2004, banyak kerusi yg dimenangi pembangkang dalam PRU 1999 dirampas semula oleh BN bukan kerana faktor Pak Lah. Sebaliknya kerana persempadanan semula," ujarnya, memetik wawancara yang diadakan bersama Sinar Harian.

    Baru-baru ini, susulan kritikan pada syor persempadanan semula, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyarankan pihak berkelayakan dalam bidang perundangan agar membuat bantahan.

    Bantahan patut dibuat pada masa ditetapkan dan "bukannya membuat tuduhan melulu" terhadap badan itu, kata Pengerusi SPR, Datuk Seri Mohd Hashim Abdullah.
    "SPR mengalu-alukan setiap bantahan dan representasi, namun begitu ia perlu dikemukakan secara rasmi mengikut saluran dan perundangan yang ditetapkan," katanya.

    Syor persempadanan semula yang dikeluarkan didakwa hanya memberi kelebihan kepada Umno.

    Ia dikatakan boleh mengurangkan kerusi campuran akibat peralihan pengundi, meningkatkan majoriti Melayu dan mengurangkan perwakilan bukan Melayu di kawasan berkenaan.
    Mengulas lanjut, Mohammad Redzuan berkata, pada PRU 2004, ramai orang Melayu memihak kepada pembangkang berikutan peristiwa mata lebam.

    "Orang Cina pula solid kepada BN. Persempadanan 2004 dibuat dengan membanyakkan kerusi campuran dengan pengundi Melayu dan bukan Melayu pada nisbah 60:40 atau 55:45. Ini membawa kepada banyak kawasan campuran diwujudkan terutama di pantai barat Semenanjung.

    "Pada pilihan raya 2008, kawasan campuran memihak kepada pembangkang (BN tewas). Jadi persempadanan yang baharu ini perlu dibuat mengikut kelompok. Kaum Cina satu kelompok, Melayu satu kelompok," jelasnya.

    Apa yang sedang berlaku ini, ujar beliau, boleh dianggap seperti satu penyelewengan dan jenis penipuan yang dihalalkan.

    "Mereka menang dengan cara yang tidak gentleman. Saya yakin majoriti rakyat mendukung amalan demokrasi, mereka terima siapa yang mendapat mandat rakyat, satu undi menang pun kena terima, itu kematangan demokrasi tetapi biarlah dengan cara yang baik," tambah beliau.

    https://www.malaysiakini.com/news/357713

    ReplyDelete
  40. Kikikiki....


    ISU TAK YAKIN MRNANG PULAK DAHH NII..
    CAP MUNGA DAH BRAPA JOTA JOTA AHLI
    CAWANGAN & BAHGIAN DAH BRAPA KINI.?
    CECITER SEBEMUL CITEE PASA JENTERA PARTI



    KIKIKIKI... BERAMBOSSSS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ARMADA ...DAH JADI...MAMAKDA.....KIKIKI...KAHKAHKAH...KEHKEHKEH...

      Delete
    2. waaaa....ah cai 1606 dah dapat p/bank baru ke? panjang tulis tu!!!...jangan cap ayam lagi dah lah.....makan pasir nanti jawapnyerrrr........claim dedak minggu lepas punya dah dapat lom?????...ki ki ki ki ki kihhh

      Delete
    3. Mahathir Hantu Paling Besar

      Apabila Dato' Seri Tuan Guru Presiden PAS menyatakan PAS enggan bekerjasama dengan Pakatan Harapan sebab adanya "pemimpin penyangak" didalam gabungan tersebut ..

      maka meloncat sakan para juak PH sampai ada yang naik angin satu badan terasa dan ingatkan TGHA tujukan kepada Tun Mahathir Mohamad ... sedangkan TGHA tidak sebut pun siapa pemimpin berkenaan. Mungkin terlebih sangat makan cili padi agaknya.

      Mereka dalam masa yang sama lupa betapa Anwar Ibrahim menggelar Tun Mahathir sebagai Bapa Perasuah, Mahazalim, Mahafiraun dan Mahadiktator.

      Mat Sabu gelar Tun Mahathir sebagai Kepala Perompak dan Bapa Pelingkup Negara.

      DAP pula kata Tun Mahathir sebagai hantu paling besar.

      Rafizi cakap Tun Mahathir lidah bercabang anaknya pemilik syarikat arak terbesar di Asia Tenggara yang memiliki syarikat minyak Petron dan hasut rakyat jangan beli menyak distesen Petron sebab setiap sen dari pembelian minyak di Petron akan menyumbang kepada perkembangan syarikat arak San Miguel.

      Dan kesemua kenyataan ini mereka tidak pernah tarik balik maupun mohon maaf.

      Yang itu juak-juak PH tidak terasa hati pula .. yang tidak disebut nama melompat beruk terasa sakan?

      Delete
    4. EKELEH....ah cai HAPRAK 1617 dah dapat p/bank baru ke? panjang tulis tu!!!...jangan cap ayam lagi dah lah.....makan pasir nanti jawapnyerrrr........claim dedak minggu lepas KAT KETUA TO'KONG DAPIGS dah dapat lom?????...kiOK kiOK kiOK kiOK kiOK kiOKKKKK

      Delete




  41. CAHAYA-Cinta NYA..


    Salam CAHAYA...Sahabat Sejati
    CAHAYA yg TERANG, Menerangi Alam
    CAHAYA-Cinta NYA, Kaseh memBERI
    TAK Putus memBERI...Siang n Malam


    Salam CAHAYA...Shbt Budiman
    CAHAYA-Cinta NYA...ddlm Kalbu
    CAHAYA-Cinta NYA, Menyuloh Jalan
    Menyuloh ygGELAP/tipu..Samar-Keliru


    Apb CAHAYA mu, TERANG Benderang
    TERANG di Hati...TERANG Fikiran
    TERANG Melihat, Yg GELAP n Curang
    Barulah "TERANG"..Jln "Penyelesaian"


    Resmi CAHAYA...Bak Resmi MENTARI
    Seindah2 Kaseh, Yg Kaseh memBERI
    Yg Kaseh memBERI, TAK Tau menCURI
    Bak Kaseh "IBU"...Kaseh yg SEJATI
    Kaseh nya "IBU"..TAK Sggup mngKHIANATI
    Kaseh nya "IBU"...Membawa ke MATI



    Kaseh nya "IBU"...Membawa ke MATI
    Begitulah KASEH, "Pemimpin" ygSEJATI
    Dgn CAHAYA-Cinta NYA...Kita SULOHI
    Semoga "Pemimpin" Begitu, Hadir diSISI


    Can u look upon d SUN my dearONE, d one n ONLY job d SUN does is LUV to give-give-give-give-give-give n keep GIVIN dLIGHT to us n all over d Planet, n thts d "MIRACLE" of GIVIN instead of 'stealing' ha ha..

    My dearONE..

    GIVIN is "MIRACLE", while 'stealing' is retarded or simply DEAD! hu hu..





    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sape suka kpd yg GELAP
      dan semuanya BENCI kpd penCURI
      Hatta sipenCURI juga BENCI disonglap
      sipenCURI juga BENCI diCURI n dikhianati

      Hoho alangkah hodoh n jijik nya jd penCURI hi hi..

      Delete
  42. Jelas bukti kajian, pakar dlm politik siasah
    Kemenangan BN dlm PRU14, spt dah sah
    Cai2 bingai, dlm hati terus dilanda gelisah
    Tapi cai2 tahu le, menegak benang basah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. MATDEY SUKA NAIK KUDA
      HARI2 DIA NAIK KUDA
      SATU HARI BALA MENIMPA
      JATUH PELANA MATDEY TERSEMBAM TAHI KUDA

      KIOK...KIOK...KIOK...KIOK...KIOK...

      Delete
    2. Ha ha ha ha kelakarnya...ha ha ha ha kelakarnya... beruk pun pandai buat lawak zaman najib ni!

      Delete
  43. Analisiis dibuat oleh pakar2 & para ilmuan
    Samas saja mereka punya titik pertemuan
    Rakyat pilh parti yng membawa kemajuan
    Bukan parti caca merba, tiada arah tujuan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kajian daripada proffesor Drake College menunjukkan barisan nasional akan kalah dgn teruk pru14 nanti. Majoriti pengundi menggangap najib adalah liabiliti kepada negara!

      Delete
    2. Kajian daripada proffesor Drake College menunjukkan Fukatan Haprak akan kalah dgn teruk pru14 nanti. Majoriti pengundi menggangap Matdey dan Lim Kt Sial adalah liabiliti kepada negara!

      Delete
  44. Minta minta BN ngan UMNO ngan PAS sekali lingkup! Baru boleh aman dan sejahtera Mesia ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta minta Fukatan Haprak yg diketuai Dapigs sekali lingkup! Baru boleh aman dan sejahtera Mesia ni.

      Delete
    2. MAKA UNDILAH BARISAN NASIONAL UNTUK KESEJAHTERAAN RAKYAT M'SIA...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...