Sunday, 26 November 2017

INSYA ALLAH, ADA SYURGA MENANTI BUAT KETUA PEMBANGKANG KEDAH


Sekalung dan setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada Ketua Pembangkang Kedah dan Adun Anak Bukit daripada Pas, Amiruddin Hamzah yang telah membuat keputusan paling berani dengan meninggalkan Pas untuk menyertai Bersatu.


Jika beliau keluar Pas lalu menyertai Amanah, ia barangkali tidaklah terlalu menghairankan kerana Amanah adalah pecahan daripada Pas.


Begitu juga jika beliau menyertai PKR atau DAP, ia juga bukanlah mengejutkan sangat memandangkan kedua-dua parti itu pernah bersama dengan Pas dalam Pakatan Rakyat sebelum ini.


Tetapi, tindakan beliau menyertai Bersatu, sebuah parti yang berasal daripada UMNO, nyata membuka lembaran baru dalam pemikitan dan perkembangan politik negara menjelang pilihanraya akan datang.


Ia dengan sendirinya bukan saja menggambarkan adanya keyakinan terhadap masa depan Bersatu, bahkan melalui parti itu terlihat adanya jalan menuju syurga menerusi perjuangan menumbangkan UMNO dan BN bersama-sama Pakatan Harapan yang dianggap sebagai amar makruf nahi mungkar paling besar ketika ini.

Amiruddin sendiri mengakui keputusannya memilih Bersatu adalah kerana ingin bersama-sama dalam perjuangan menumbangkan UMNO dan BN setelah mendapati semakin mustahil untuk melihat Pas dapat bekerjasama dengan Pakatan Harapan.


Katanya, dalam berhadapan PRU 14, mood rakyat secara keseluruhannya adalah untuk menukar kerajaan, baik di peringkat Pusat mahupun negeri dan beliau tidak mahu terpisah daripada arus tersebut.


Lihat...inilah pejuang amar makruf nahi mungkar yang tulen dan sebenar-benarnya. Ketika bersama Pas, parti itu selalu mendendangkan irama lagu bahawa perjuangan mereka adalah amar makruf nahi mungkar, menentang kezaliman dan memberi keyakinan bahawa pasti ada syurga di hujung perjuangan.


Tetapi, sejak kebelakangan ini, entah disampuk hantu mana, perjuangan Pas semakin tidak keruan dan berubah-ubah haluan.


Sekejap mahu sendirian, sekejap yang lain mahu jadi penasihat kerajaan, kemudian mahu jadi "king maker", selepas itu berubah lagi dengan keyakinan mampu menubuhkan kerajaan, walau kerusi yang ditandingi hanya 100 saja dan terbaru ini nampaknya seronok jadi berkecuali pula.


Dulu juga Pas mengatakan perjuangan mereka adalah hudud, kemudian berubah menjadi negara kebajikan, alih-alih sekarang ini sudah berpuas hati dengan Akta 355 saja, walaupun ia menjadi sejarah dunia sebagai satu-satunya usul yang hanya dibaca, kemudian ditangguh beberapa kali dan tidak mungkin dibahas sampai bila-bila.


Jika asyik  berubah dalam hala perjuangan dan tidak pernah konsisten, di mana syurga yang konon dikejar selama ini?


Lantaran itu, keputusan Amiruddin meninggalkan Pas dan menyertai Bersatu untuk bersama-sama dengan Pakatan Harapan bagi menumbangkan UMNO dan BN adalah pilihan yang tepat bagi dirinya.


Insya Allah, inilah pilihan yang menjanjikan syurga sebagai balasannya setelah Pas yang dijadikan wadahnya sebelum ini sudah jauh melencong ke jalan lain yang entah ke mana halanya, manakala Amiruddin memperlihatkan konsistennya terhadap perjuangan amar makruf nahi mungkar sejak dulu, kini dan selamanya.


Pilihan Amiruddin ini juga seharusnya diikuti sama oleh lebih ramai pemimpin dan ahli Pas yang lain jika benar mereka mahu menjadikan pahala dan syurga kekal sebagai idaman dalam perjuangan. (ShahbudinHusin 26/11/2017)

414 comments:

  1. ni baru hidayah...bkn mcm mamat fraud

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subahanallah
      Terima kasih YB Amiruddin kerana menyertai kami.

      Biarlah mr jamilah aka mr j dgn mimpi indahnya.

      Delete
    2. Memang amat baik tindakan ADUN ini meninggalkan PAS yang mana di dalamnya ada walaunta bangang bernama Wan Rosli aka An Anonymous itu. Tidak kiralah parti mana menjadi pilihan, asalkan bukan PAS dan UMNO.

      Delete

    3. PAS pong pang pong pang.. mengatakan PAS kuat....

      Fastaakim. Himpunan Hijau. Demo pacak bendera di WTG.

      Masih ada lagi yang bye-bye kan PAS..

      Delete



    4. Macam ayam... Berteloq sebiji rioh satu negara.




      Delete
    5. Pesanan bt pas, jangan paksa baiah bodoh. Kepentingan rakyat lebih penting dari walak membuta tuli kpd pemimpin yg tak fikir masa depan.

      Delete
    6. Non 0313

      Kokookookkk..Auwww

      Delete
  2. bulan pun x keruan....kekalkan je la berkecuali...pru nt jgn tanding.. berkecuali je la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tinggalkan saja si punggok yg sentiasa merindukan bulan..

      Delete
  3. MAKA MAKIN KETATLAH "TAPISAN" SATU AGENSI KE ATAS PPBM. HEHEHEHE... SYABAS ADUN ANAK BUKIT. YANG LAIN-LAIN DIALU-ALUKAN BERBUAT DEMIKIAN. AHLAN WA SAHLAN.

    Eh, saya dapat pingat GANGSALAH. Yeaahuuu yabedabedu... Hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tidur malam laa mr eddie ah wang.
      Itu lah hang mr jamilah aka mr j. Hang tak cerdik....

      Delete
    2. PAS melalui proses pembersihan. Akibat slogan 'PAS for all' dulu PAS hilang prinsip dan halatuju. Syukur dengan keluarnya sebahagian mereka masuk PAN dan harapnya yg saki baki inipun akan menyusul keluar. PAS sebenarnya lebih teguh dengan keluarnya mereka. Sebahagian besar mereka yg keluar ini tiada apa apa prinsip selain matlamat nak jatuhkan UMNO. Matlamat juga menghalalkan cara. Biar gadai akidah, bangsa dan Negara pada kafir evengelis dan liberal asal capai matlamat ini. PPBM tiada apa apa matlamat perkasakan Islam. Jelas bahwa yg lompat dari PAS ke PPBM pun tiada matlamat Islam dalam diri mereka. Pemimpin PPBM inilah yg menentang RUU355 dan melarang isterinya berhijab. Anak perempuannya menjadi aktivis halalkan LGBT dan murtad. Begitu terpesung mereka ini. Apakah syurga menanti mereka yg mendokong perjuangan terpesung?

      Delete
    3. Komen orang yg langsung tak cerdik..corner sana corner sini.
      Apa kena mengena adun ni keluar drp parti pas dgn matlamat lslam?
      Bila masanya bekas adun pas ni gadai akidah?
      Hang pun hisap rokok john mr jamilah aka mr j.

      Delete
  4. Politik oh poliik....negaraku malaysia...rakyat semakin keliru dikelirukan dan mengelirukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tarak sapa yg keliru. Yg keliru tu orang yg tak baca, sekadar angguk angguk apa mat maslan cakap, apa ku nan cakap, apa umno cakap. Tak mau keliru senang jerr; jgn baca utusan atau tengok tv3.

      Delete
    2. mana tak nya keliru....power bank pun pasir...bukan jer keliru....jadi buasir ler jawab nya!

      Delete
  5. HIDUP BERSATU !!!!!!!!!!!
    HIDUP TUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    YEAHHHH..HOOOOOOOOOOOOO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengsan tengku kojola kengkang sekupang dapat berita ni.
      Tengah syok2 hisap rokok john terus tersedak lalu mampuih terus....

      Delete
    2. Dia tengah bengang sebengang-bengangnya kena tibai konon ngaku pemegang 'tenggiri busuk' & seorang 'lastik-pelastik'.

      Adakah patut seorang degree holder & linguistik tidak tahu mengeja & membezakan 'carrier' dgn 'career'. Belajar kat mana tuu, haaaaaaaaa......??

      Binawe betul....!!

      Delete
    3. Dia tu mmg kaki temberang pak othaman.
      Dulu dia belajar kat pusat serenti.

      Delete
  6. makin kuat gabungan menentang kerajaan najib..alhamdulilah..semoga kerajaann bn umno tumbang..aaminn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa yg masuk bersatu haram jadah tu..tak kenal asal usul langsung..

      Delete
    2. Ehhh...sentap nampak!!! Dapat sekupang saja kot.
      Pi makan panadol naaa..

      Kokookoookkkk...Auww

      Delete
  7. Bravo!!!!!

    Bravo!!!!!!

    Bravo!!!!!!

    Bravo!!!!!!

    ReplyDelete
  8. pas dgn hadi ni sombong. sampai sekarg masih dgn amanat puaka dia. umporno kapir, blm ada berubah. hadi tak sanggup utk review amanat dia. itu sama dgn mengaku dia salah, pas salah selama ini. that will be the final nail to pas.

    dgn keangkuhan hadi, pas boleh kerjasama dgn kapir, sebelum ni ada kapir harbi. umporno ni ntah kapir apa ntah, hanya hadi saja yg tau.

    memang serasi keangkuhan pas dan kesombongan umporno.....bapak kepada segala bapak, pembohong, penipu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dad

      Eddie ah wang dah demam kora!!!

      Delete
    2. Dad, dulu masa PAS bersama PR dan hentam UMNO kita sorak dan sokong. Bila keluar saja tiba tiba PAS dah jadi jahat dan tiada apa apa kebaikan. Seolah matlamat jatuhkan UMNO itu menentukan baik buruknya seseorang. Mungkin 'prinsip' ini juga yg bawa kita menyokong kafir evengelis dan liberal naik. Mungkin kerana ini juga kita tiba tiba cinta kembali dgn TDM. Walau dulu kita mangaku TDM ini korup dan zalim serta banyak 'lesapkan' harta rakyat untuk kroni. Rakyat merana ketika itu. Apakah semurah begitu 'prinsip' kita?

      Delete
  9. Tahniah Amirudin..dpt hidayah jumpa nabi Matdey Laknatullah 'alaihi-anti-Islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaa awat hang sentap!!!!! Sepatutnya hang berkokok
      Kokookoookkkk...Auw
      Kihkihkihkihkih

      Delete
    2. Woiiii...mau gambir sarawak ker? Buat sapu pungkoq hang.

      Delete
    3. Bro Zack,

      22:53 nih telinga dia PANAS sampai keluar asap...but at point of the dimwit's writings his arse probably already on fire...hence the smoke!!!!

      You know donkeys' ears are extended and very much peculiar compared to horses...that is why HORSES are sub species of equus ferus but not the donkeys....don't ask my why and what connection to the donkey's arse 22:53...donkeys don't take lesson/s, period!

      Delete
    4. Bro 0531

      Itu orang punya bontot sudah keluar asap...

      Kihkihkih

      Delete
  10. Hahahaha... budin.. budin. Hang dh pandai pulak nk menentukan siapa yg masuk syurga siapa yg tak.. pokok dek kau la budinnnn....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu menyindir nama nya.

      Bukan berjuang dengan PAS sahaja boleh masuk syurga.

      Bukan UMNO sahaja yang membela orang Melayu..

      Delete
    2. Umno tak ada pun orang melayu tak akan mati.

      Delete
  11. ALLAAAAHHH…INGATKAH BERITA GEMPAR APA…

    TAK ADA APA BENDA PUN, DARI PEMBANGKANG MASUK PARTI PEMBANGKANG JUGAK…

    MACAM KELUAR DARI TONG SAMPAH, MASUK KE TONG TAIK…

    LEBIH KURANG MCM CITER ZAID IBRAHIM SAJA LAH…KELUAR DARI PKR, MASUK DAP…
    ZAID NAMPAK PKR TAK CUKUP POWER UNTUK MENENTANG PERKEMBANGAN ISLAM… DALAM DAP DIA AKAN DAPAT LEBIH BANYAK ‘BACKING’. & ‘SUPPORT’…

    SAMALAH JUGAK DENGAN AMIRUDDIN KELABU NIH… DALAM PAS SUSAH DIA NAK TERAP ATAU PRAKTIK FAHAMAN LIBERALNYA TU… DALAM BERSATU LEBIH MUDAH SEBAB PENGERUSI DIA ORANG FAHAMAN LIBERAL…

    CERITA MCM INI PUN CAI2 SERONOK TERLONCAT SERUPA KERA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan macam berita tergempar kutip paper lama kat selangor. Ini berita pas dan umno bakal tumbang di kedah. Zaman mb lulus srp akan berakhir.

      Delete
    2. melalak beruk lah kau berangan..

      Delete
    3. Dia dengkilah tew..

      Kihkihkihkih

      Delete
    4. Toksah temberang & gormal ler, Kojolla keparat.

      Tak malu ker hari2 kena tibai dgn kebodohan & kesesatan kamu itu, HAAAAAAAA.....??

      Delete
  12. Syurga atok hang

    ReplyDelete
  13. Ini ajaran baru dari Nabi Matdey ker:

    "...adanya keyakinan terhadap masa depan Bersatu, bahkan melalui parti itu terlihat adanya jalan menuju syurga..."

    Rasanya, admin kena mengucap atau bersyahadah semuala...dah jauh dia sesat admin ini sejak menyokong Bersatu@Matdey... dah terang dan sah, pengerusi Bersatu tu munafiq fasiq, anti-Islam, admin boleh kata perjuangan parti dgn ketua sesat ini,jalan menuju ke syurga...

    Astaghfirullaahal-'adziimm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sindiran terhadap pas yg selalu kata undi pas masuk syurga. Benda simple pun tak paham. Bongok betul.

      Delete
    2. Syurga pas ada kat chow kit tu. Bidadari pas si bapok tengku kojola kengkang al tonggeng buyung.

      Delete
    3. sekurang-kurangnya Tuan Budin bersandarkan Insyallah..

      Lobai PAS bersandarkan nombor ahli..

      Delete
  14. Ini juga satu kenyataan fasiq dan menyesatkan:

    "Pilihan Amiruddin ini juga seharusnya diikuti sama oleh lebih ramai pemimpin dan ahli Pas yang lain jika benar mereka mahu menjadikan pahala dan syurga kekal sebagai idaman dalam perjuangan."

    Implikasinya:

    Semua ahli2 Pas akan masuk neraka, kecuali jika mereka keluar dari PAS dan memasuki Bersatu...
    (Parti Syurga di bawah nabi Matdey kot..)

    Astagfirullaahal-'adziimm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PARTI SYORGA KEPALA BAPAK APA, WANITA ISLAM NAK PAKAI TUDUNG PUN TAK BOLEH...

      Delete
    2. Depa punya "hadis nabi Madey":

      Anak cucu elok main dgn anjing.
      Yg betina jangan (dilarang) pakai tudung.
      Zaman sekarang ada pisau cukur, buat apa nak simpan janggut...

      Delete
    3. Dah gelap masa depan cik gu mathematics tu.
      Woiii.ambil pencen laaaa!!!
      Pi berehat.
      Kihkihkih

      Delete
    4. Ngko bising apa ini, Z.Taik kuda
      Apa kat jubor terong masiih ada
      Nak suruh pencen apa ke benda
      Kerja baru lagi, umur pun muda

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete


    5. Dalam BERSATU - Syurga Menanti.

      Dalam PAS - Syahid. Terus masuk Syurga.

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. Demi kebaikan diri kamu, rentikanlah pantun-pantat birat lagi berkarat kamu tuu, Kojolla.

      Tak ada siapa pun minat, bertambah meluat lagi adalah.

      Kamu nie tak faham ker tak pakai tudung belum lagi merusak aqidah, hanya berdosa saja.

      Tapi, tak pakai tudung, tayang erlagak bemas intan berlian & handbag hasil mencuri duit hutang riba tanggungan rakyat lebih dahsyat dan berat dosanya.

      Kenapa lembab tak faham-faham, bahlol?

      Delete
    8. Dah ler tak pakai tudung, ayat Quran sepatah abok tak reti baca...hidup dgn anjing...
      Islam hapa kebenda...
      Islam muka talam...

      Delete
    9. Jangan hina anjing. Anjing adalah salah satu haiwan bakal penghuni syurga kerana jasanya sepertimana termatub dalam Surah Al Kahfi

      Delete
    10. Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Keluarga Matdey keluarga Al-Kahfi????
      Berpelok dgn anjing, buka aurat...yg betina skirt pendek sampai nampak lurah b*r*t...keluarga Al-Kahfi....???
      Quran tak tahu sepatah abok, Al-kahfi...???
      Sokong murtad & LGBT keluarga Al-Kahfi???

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Bukan Al-Kahfi lah Suman.. Al-Kahpiaq...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Delete
    11. Astaghfirullah....tergamaknya kamu Kojolla mengata Allah 'meliwat' dunia & akhirat.

      Ajaran & pegangan agama apa yg kamu tuntut nie, Kejora....???

      Memang kamu dah jauh terpesong SESAT lagi MENYESATKAN, nudzubillah min zalik....!!!


      ULANG TAYANG BETAPA SESATNYA KEJORA hingga dgn biadab mengata....Allah liwat dunia akhirat. Sebagai bukti, saya siarkan semula apa yg Kejora lontarkan bahasa kesatnya terhadap Sang Maha Pencipta & Maha Kuasa.

      Anonymous (Kejora) 27 November 2017 at 01:14:

      SEMOGA ALLAH "LIWAT" DUNIA & AKHIRAT SI TUA KUTUK MAMAK TAK SEDAR DIRI BAPA KEPADA ANAK HARAM BOBOI BOTAK AUTISTIC YANG TERINGIN SANGAT NAK JADI PM TU. MATILAH KAU WAHAI MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA TENGGARA. MAMPOOOOOOOSSSSSSSSS .....


      Memang terkutuk budak puaka ini.....!!

      Delete
  15. ADUN PAS masuk BERSATU.

    Kenapa? kan BERSATU masih belum di luluskan lagi..

    Itu yang jadi kejutan..

    BERSATU nampak nya lebih suci dari PAS.. Mahathir lebih mulia dari Hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila sampai yg benar yg bathil pasti akan hancur.Tak sia2 aku keluar drp umno.

      Delete
  16. admin kepala dah bersabut tu..bersatu nak bungkus..sepanjang tahun politik..politik..fitnah caci bohong..sampai nak kena haram oleh ros..syurga taik kau lah admin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aik marah..pi lah sumbat pungkoq hang dgn gambir sarawak tu dulu.

      Delete


    2. wahai calun penghuni neraka..

      Belum ada mahkamah buat keputusan yang memutuskan Tun buat fitnah.

      Belum pernah Tun mencaci orang sebagai barua, me anjing kan orang, mem babi kan orang..

      Bohong Tun lawan penyamun Najib bukan kerana dibayar..

      Delete
  17. Parti Berkecuali Malaysia dah tak relevan pd rakyat Malaysia

    ReplyDelete
  18. Pak Arab kawan baik Najib kan kata Persatuan Ulama adalah penganas.

    Penganas kan kejam dan kerjanya membunuh..

    Betul lah siapa yang masih bersama PAS akan ke neraka jika di ambil dari apa yang Pak Arab tu cakap.


    ReplyDelete
  19. Admin dah menghampirii tahap kekufuran
    Elok ler kalu hamba nak bagi sikit tegoran
    Dia kata masuk Bersatu, syurga ganjaran
    Sdg Madey sepatah pun tak tau Al-Quran

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengki lah tew..
      Ambil pencen sajalah
      Pi berehat.

      Delete
    2. Ngko bising apa ini, Z.Taik kuda
      Apa kat jubor terong masiih ada
      Nak suruh pencen apa ke benda
      Kerja baru lagi, umur pun muda

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Aku tujukan korus lagu dengdangan Dhalan Zainudin ni kpd tengku kojola kengkang dgn ucapan semuga terhibur dan senyum2lah selalu.

      🎤♩ Walaupun kau tersenyum namun orang pun tahu apa isi hati mu♩

      Delete


    4. Di tinggal ahli Mu..
      Di tinggal ahli Mu..

      Delete
    5. Maaf Z, hamba kurang arif dgn lagu2 lama tu...

      Hamba lebih suka lagu zaman hamba dari kumpulan spt May, Mega, Gamma, Ekamatra, BPR, Spring, Stings, Dinamik, Damasutera, Lela, Wings, Legacy, Lefthanded, Tropika, XPDC, Kristal, Amuk, Laksmana, Fotograf, Heavy Machine, Search, Handy Black, Scorr, Slam, Visa, Gravity, Spider, Febians, Data, Headwinds, Umbrella, Illusi, Exist, Ukays, Slash, Kamikaze, Sweet Child, Kris, Samudra,Lestari...

      Delete
    6. Ohh hamba rupanya. Ingatkan kuli saja.

      Delete
    7. Z, dia tu tahap dangdut jerrr, tak payah kau layan dia.

      Delete
  20. Peliklah kan..tak dengar apa2 berita, tup2 masuk cap munge. Macam ada yg tak kena aje lah kan...ialah cap munge punya pengerusi tu super billionaire, setakat nak tabur untuk tarik orang masuk parti takde masaalah beb. Sebagai ADUN yg lama dalam politik, takkan lah tak tau cap munge ni tengah ada isu berkaitan pendaftarannya, tunggu masa aje nak diharamkan oleh ROS...tak terfikir ke dia benda2 macam ni..nanti kalau dalam PRU14 nanti dah tentu tak boleh bertanding bawah logo cap munge, takkan lah nak numpang logo PAN ,DAP atau PKR. Ini mesti ada kawtim yg baik punya dgn pengerusi cap munge, dengan boboi jadi orang tengahnya...kalau tak, sorilah ADUN tu nak letak leher sendiri untuk dipancung...betul tak?

    ReplyDelete
    Replies


    1. Tak ada orang yang bodoh bak guna duit sendiri nak tarik orang masuk parti..

      ingat Najib guna duit sendiri ke tarik Mat Tyson?

      PAS yang berdaftar dah tak relevan..

      Delete
    2. Isu pendaftaran tak adalah besar sangat berbanding isu merampok harta rakyat. Kihkihkih... Kautim? Lagilah kihkihkih. Andaian GN yg boleh dibakul sampahkan. Woi KJ! Ambik org lain jd cytro. Tak mencabarlah dia ni. Agaknya langsung tak turun kawasan. Sbb tu merapu.

      Delete


  21. PAS tentu lah malu... kecewa.. geram.. yang keluar Ketua Pembangkang.


    Macamana dia nak membangkang jika PAS buat keputusan berkecuali..

    ReplyDelete
  22. PAS...Parti Ajaran Sesat..period.

    hari tu pas memepersenda penang banjir..

    hari ini pantai timur sudah bermula banjir!!
    bila penang banjir bala tuhan!!
    bila kelantan banjir!!!

    PAS 2..3 TAHUN LAGI AKAN Beransur-ansur PUPUS..Seperti parti najib...

    parti DINOSOR..akan masuk museum..

    ReplyDelete
  23. Dengar khabar pengaruh dan sokongan kepada ADUN ni pun dah amat2 teruk. Pengundi2 di kawasannya pun dah muak dan bosan dengan caranya yamg tidak membela rakyat di situ. Dulu pun mereka mengundinya di anak bukit kerana menghormati Allahyarham Dato Fadzil Noor, mantan ADUN di situ. kalau nak harapkan kredibiliti sendiri memang takdelah, serupa BOBOI yg numpang tui bapanya, Mady kutty tu. Khabar yang sohih bertiup kencang yang mengatakan dia akan ditolak oleh rakyat jika dipilih berrtanding lagi di situ..jadi sebelum itu terjadi, lebih baiklah dia cak alip but....cabut !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tipuuuuu....saya orang Baling; saya tau umno/pas akan tumbang. Orang kedah malu dapat mb form 3. Pi stadium final hari tu orang johor sendiri nampak mb kena booo dgn orang kedah. Ingat bagi tiket preeee boleh kautim kami kaaa? Piiirah.

      Delete


    2. Ya ke?

      Adun ni ke yang kena boo kat Stadium tu hari?

      Delete
    3. Sudahlah GN!!! Kalau setakat dgr khabar baik tak payah. Hang pi kedah sana, hang tengok dgn mata kapla hang sendiri. Bukan kata BN aje nak bungkus, dgn macai2 sekali makan tahi bungkus. Pirahhhh mabuk.

      Delete
    4. Aisey man ....hidup lagi rupanya kaki penipu , putar belit , mengaku bijak pandai dalam serba serbi pekebun di blog Tn Budin ini ? Siapa lagi kalau bukan si Geng Najib .

      Hello Geng Najib ,

      Sudah kamu baca dan selidik ke kisah Pulau Batu Putih atau Pedra Branca yang telah saya pamerkan link pada posting Tn Budin yang lepas .

      Kamu biasalah , tulis merapu . Bila di rujukkan fakta dan maklumat sahih , kamu 'menghilang' . Tup tap tup tap , timbul semula dengan dongeng baru . Sah sudah muka kulit muka kamu sungguh tebal !

      Kata orang tak punya kredibiliti ...kamu tu , komen langsung tak ada kredibiliti , reliability dan bermacam macam T .. akhir sekali semua Tipu !

      Delete
    5. Pak diny...perasan tak kalau pak tengok muka BOBOI tu bila dia adakan PC pasal kemasukan YB Amiruddin ke dalam cap munge. Kalau perati betul2 dari gaya cakap dan gerak tubuhnya kita dapat agak BOBOI ni sebenarnya dah risau kemasukan YB tu. Cakap pun dah tergagap2 dan suaranya tenggelam timbul aje.
      Rakyat Msia yg waras boleh nampak sebenarnya BOBOI ni dah risau yg amat sangat sebab kedudukan dia sebagai orang no 3 cap munge dah semakin goyang dan ada persaingan. YB Amiruddin tu cakap confident aje, memang layak untuk menggantikan tempat BOBOI dalam hairaki cap munge...ataupun ada kemungkinan dia boleh mencabar jawatan presiden yg disandang oleh Din Pagoh 1 hari nanti. Tak terfikir ke dibenak kepala Pak diny yg hebat dalam sepak terajang politik Msia..kemasukan YB Amiruddin ni bukannya suka2 tapi ada agenda tersembunyi yg memang telah dirancang untuk infliterate ke dalam cap munge ni dan wreck havoc dari dalam...umpama api dalam sekam yg membara senyap2 dari dalam...fikir2kan lah ye Pak!

      Delete
    6. So ! apa masaalahnya si Geng Najib ??

      Jikalau Amiruddin punya kredibiliti untuk memikul tanggung jawab , biarkan lah dia nak duduk no.3 ke , no.2 ke atau sampai masa nanti duduk no.1 !

      Geng Najib , saya bukannya ahli politik . Jadi saya tak ambil pusing sepak terajang di dalam politik ini .
      Apa yang saya kisah adalah IMPLIKASI hasil dari sepak terajang di dalam politik itu keatas scenario kehidupan di Negara ini .

      P.S. Mukhriz yang saya tahu , adalah seorang yang lembut bak orang putih kata "soft spoken by nature". Dia bukannya jenis yang suka terpekik terlolong serta cakap merapu saperti Hishamuddin atau pun Zahid . Telahan itu ramai yang menganggap dia kurang confidence dan kredibilti . Dengan memiliki dua ijazah , satu dari university di Jepun dan satu lagi dari university di US , saya tiada was2 dia mampu menongkah arus politik Negara ini .

      Delete
  24. Syurga baru di bawah Bersatu:

    Nabi - Matdey Laknatullaah ‘al-anti-Islam
    Khalifah1 - Suman bahalol burong gelam
    Khalifah2 - Doe jap timbul jap tenggelam
    Khalifah3 - Z terong ada lekatt kat dalam
    Khalifah4 - MsiaHaru, agama jahil kelam

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. …A….A..,
      ????????
      ….O….O..
      ……..Y…..
      (0000000)
      (0000000)

      Teruskan perjuangan mu sahabat ku KEJORA!!
      Teruskan caci maki hamun mu
      Ha…..ha…..ha……ha..
      Bahasa mu bahasa ku jua
      Bongkak mu, adalah sifat ku
      Kita bersatu!!!!!
      Aku pendampingmu!!!!
      Najis mu makanan ku
      Otak mu,lendir najis ku
      Kita bersatu

      Ha…..ha…..ha……

      Delete
    2. Opps...sorry, tertinggal sorang lagi khalifah:

      Khalifah5 - Mekcy, si jubor tepong talam

      Delete
    3. Syurga baru di bawah Bersatu:

      Nabi - Matdey Laknatullaah ‘al-anti-Islam
      Khalifah1 - Suman bahalol burong gelam
      Khalifah2 - Doe jap timbul jap tenggelam
      Khalifah3 - Z terong ada lekatt kat dalam
      Khalifah4 - MsiaHaru, agama jahil kelam
      Khalifah5 - Mekcy, si jubor tepong talam

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    4. Kojolla dah menggelupur bagai anak polong sesat tak bertuan dek ditibai macam roti canai takdak tulur.

      Dia tengah bengang sebengang-bengangnya kena tibai konon ngaku pemegang 'tenggiri busuk' & seorang 'lastik-pelastik'.

      Dah tuu...ada ati pulak nak sembrono menggelar orang, no way, why you idiot...!!

      Adakah patut seorang degree holder & linguistik tidak tahu mengeja & membezakan 'carrier' dgn 'career'. Belajar kat mana tuu, haaaaaaaaa......??

      Binawe betul....!!

      Delete
    5. Silap tu Suman, degree dlm Matematik tapi 'gifted' dlm linguistic..

      Typing error tu biasa ler Wak..

      Kalu gua bak kuar awak punya GRAMMATICAL ERROR masa kat blog Parpu & Putra, mengelupor ko Wak...

      kih kih kih...

      Delete
    6. That was not mispelling error but rather ignorance to distinguish between 'career' and 'carrier'.

      Delete
  25. Itu baru warm up... akan ada lagi kejutan dari PAS sekiranya tghh dgn status quo nya yg memihak kepada umno. PAS dgn umno adalah musuh tradisi turun temurun bgi ahli bawahan. Tghh mungkin boleh ketepikan amanat beliau dgn 90 jota, tapi ahli bawahan tidak mungkin boleh melupakan perseteruan mereka sejak dulu... makin dekat pru makin menarik! Najib ngan hadi borak topik apa mlm ni agaknya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. …A….A..,
      ????????
      ….O….O..
      ……..Y…..
      (0000000)
      …v……..v..
      (0000000)

      balas komen si Macy ni.Kejora!!!
      lidah mu, lidah ku
      lidah hitam bercabang

      ha.....ha.....ha...

      Delete
    2. Tak guna hang melawan.

      Lebih baik hang menyerah kalah sajalah kojola.

      Delete
    3. Kebencian ahli2 PAS dulu bukan dengan parti Umno. tapi dengan presidennya yg dulu iaitu Madey Al Kutty. Dia ternyata tidak ada berkeinginan langsung untuk menerapkan kesyumulan islam dalam pentadbira dan kehidupan rakyat. Apa saja yg berkitan dgn islam akan ditentangnya habis2an..termasuklah menghina sunnah berjanggut dan memperlekehkan hukuman potong tangan yang merupakan tuntutan dalam hudud. Dia juga yang mengarahkan agar ahli2 PAS di Baling digempur kerana agenda politiknya. Kini Madey menjadi pengerusi PH..jadi sewajibnyalah PH dianggap sebagai kesinambungan kepada agendanya yg terdahulu dan wajar digempur habis2an. Umno di bawah DSNR telah menunjukkan perubahan yg amat ketara utk mendaulatkan islam sebagai cara hidup dan ini selari dengan perjuangan PAS iaitu poltuk matang dan sejahtera...berbeza dengan apa yg ditonjolkan oleh PH iaitu politik fitnah, hasut, adu domba dan pecah belah. Telahan bahawa perseteruan yg masih membara antara ahli akar umbi PAS dengan umno adalah telahan yg dangkal dan tak releven lagi kerana kebencian ahli2 PAS adalah kpd sosok tubuh yg bernama Mady Al Kutty..ke mana saja dia pergi, tetap akan menjadi musuh utama mereka!

      Delete
    4. Sudahla geng najis! Looks like you really don't know shit about nothing don't you? Scumbag!

      Delete
  26. Dengan ini di sahkan Adun Anak Bukit, Amiruddin Hamzah tidak terlibat atau menerima sebahagian dari RM 90 juta yang di sebut oleh SR.

    ReplyDelete
  27. Matdet ngan Boboi la ni kalut dok kelepiaq
    Barisan penyokong depa ni dok koi lepeaq
    Boboi pi Jerlun, 2-3 ekoq saja yg hampiaq
    Mau ke dak, depa nii idup seghopa kapiaq

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ((((((
      O ?)
      >….) ahhh…ahhhh..sado!!!!!
      …… \\ aaaa….aaaaa..wow!!!!
      ………//))
      ………//………..))
      ……//………………))o))
      …//…………….//…//
      ……………….//….//
      ………………//…//
      ,,,,,,,,,,==I ==//

      Delete
    2. Lebih baik hang menyerah sajalah kojola..

      Delete
    3. For your own good Kejora, pls abstain from talking cock.

      Don't like the way you walk
      Don't like the way you talk
      Don't like the way you walk
      When you talk, you talk cock

      Got it, stupid.....???

      Got it, kiddo......??

      Delete
    4. ((((((
      O ?)
      >….)…. sluppp!!!slup!!!!!!
      …… \\ ….. aaaa….aaaaa..wow!!!!
      ………//))
      ………//………..))
      ……//………………))o))
      …//…………….//…//
      ……………….//….//
      ………………//…//
      ,,,,,,,,,,==I ==//
      KEJORA TONGGENG
      Juboq tikuih !!!!
      Ha…..ha….

      Delete
    5. For your own good Suman, pls abstain from sucking cock.

      Don't like the way you lick
      Don't like the way you suck
      Don't like the way you lick
      When you suck, you suck cock

      Got it, stupid.....???

      Got it, idiot......??

      Delete
    6. WAK MASIH ISAP BG NON PUNYA KER?
      RENTIKAN LAH WAK...
      KIH KIH KIH ...

      Delete
    7. PETIKAN BLOG PARPUKARI

      OTHAMAN AHMADJUNE 26, 2013 AT 4:30 AM

      Cina seperti Kit Siang & Guan Eng bukan saja persendakan Bahasa Melayu, malah kuasa dan kedaulatan Melayu juga diperlekehkan. Kenapa ini terjadi? Kerana Anwar durjana........ contoh baru-baru ini Anwar telah mengajar dan membuka ruang bagi cina & india untuk bersikap biadap & derhaka kepada pemimpin Melayu & institusi raja-raja Melayu. Anwar bertanggapan seolah-olah DYMM Seri Paduka Baginda Yg Di Pertuan Agung diperalatkan oleh UMNO/BN dalam titahnya.

      Selain itu, atas nama demokrasi, beliau mengaskan titah baginda itu diperboleh malah harus dibahas oleh wakil-wakil keparat yg tak berhormat dalam dewan parlimen. Anwar harus didakwa atas kebiadapan beliau.

      Delete
    8. Dulu dia marah LKS &LGE sbg kafir harbi
      Nuat jugak dimaki dan serang bertubi-tubi
      Kini dia buat muka tebal, mcm muka babi
      LKS, LGE & Nuat dah jadi dia punya nabi

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    9. Ternyata Suman ifrit ini anak haram jadah
      Banyak kisah dajal ni hamba boleh dedah
      Dulu Nuat dikutuk, hiina dan dimaki ludah
      Kini, kalu Nuat mintak pun, dia rela tadah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

      Delete
    10. Suman babi ni memang mulut dia celupar
      Orang yg tidak kenal boleh ler dia gempar
      Dgn hamba terok ler babi ni menggelepar
      Kalu terjumpa, sahih hamba terus tampar

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    11. Memang sesal 1000 kali sesal dulu kempen untuk pertahankan Najib & BN. Setelah PRU 13, saya mulai sedar Najib & Rosmah banyak pecah amanah serta menyeleweng merompak perbendaharaan negara, terutama dalam isu dana 1mdb. Lagak berlebihan FLOM tiap hari menonjol diri lebih sudu dari kuah seolah menambahkan meluat, yg tak pernah dilakukan oleh isteri2 pm terdahulu. Saya nampak ^ sedar KERAjaan BN (Borosmah Najib) lebih bahaya & memudaratkan dari DAP di atas pengkhianatan laki bini ini bersetongkol dgn Yahudi Goldman Sachs & APCO Worldwide. Selain itu, negara hilang maruah & jati diri ikut & tunduk kpd kemahuan Spura (kes jembatan bengkok & tanah KTM di Spura) serta menjilat Obama dalam Perjanjian Syaitan TPPA yg berkesudahan terbuang ke longkang tapi membuang masa & ratusan juta balam mempromosinya).

      Ada FAHAMMMMMMMM........??

      Lain ulu lain parang
      Lain dulu lain sekarang

      Delete
    12. PETIKAN BLOG PARPUKARI

      OTHAMAN AHMADJUNE 25, 2013 AT 4:43 PM

      Sedih kan? Para penyokong bergaduh sampai nak berbunuhan, alih2 pemimpin dok lepak gelak ketawa dari angkat sumpah sampai ke meja makan dan sesi bergambar.
      Padan muka 1Malaysia kena tipu...Anonymous June 25, 2013 at 5:59 AM

      Komen saya:
      Rakyat dibohongi oleh pemimpin-pemimpin dgn sandiwara mereka, Selepas berlakon, para pemimpin berebut mengangkat SAMPAH di dewan parlimen sebagai wakil rakyat untuk terus membohongi rakyat.

      Hentikanlah slogan 1 Malaysia kerana ini ada persamaan dgn slogan DAP Malaysian Malaysia yg berniat untuk membasmikan Hak Keistimewaan Melayu dan Bumiputera. Fahaman sama rata (tidak ada keistimewaan) ini juga adalah slogan Liberalisme yg diperjuangkan oleh Ad Dajal Anwar Ibrahim.

      Ternyata slogan 1 Malaysia gagal menyatu-padukan rakyat. Malah PRU 13 telah menunjukkan Cina bersikap perkauman chauvinist (pura-pura baik dgn Melayu) dan juga tidak menghormati & menyokong kerajaan langsung.

      Delete
    13. Itu lah gelaran, yg Suman babi selalu beri
      Nuat akan dia sebut Ad-Dajjal setiap hari
      Tapii Suman babi ikut pendirian Malabari
      Sekarang, kalu Nuat mintak pun, dia beri

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

      Delete
    14. Suman babi kini dah mula ler menggeletar
      Kisah lama dia, hamba korek semula kitar
      Dia dah mati akal, tak tahu nak kilas putar
      Besok hilang ler dia, kat hospiital terlantar

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    15. Mlm ini Suman babi dah bernasib malang
      Silap le, dgn Kejora dia nak tunjuk belang
      Hamba tau sgt kejahatan ini bapok jalang
      Kini malu tersipu, terus lesap menghilang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

      Delete
    16. Demam Najib dah menular ke benak Kojolla hingga dia pun terikut-ikut mengungkit kisah lama. UMNO dan saya dah bercerai talaq 3, Kejora, kerana tingkah Najib Rosmah laki bini.

      Memang sesal 1000 kali sesal dulu kempen untuk pertahankan Najib & BN. Setelah PRU 13, saya mulai sedar Najib & Rosmah banyak pecah amanah serta menyeleweng merompak perbendaharaan negara, terutama dalam isu dana 1mdb. Lagak berlebihan FLOM tiap hari menonjol diri bak lebih sudu dari kuah menambahkan meluat, yg tak pernah dilakukan oleh isteri2 pm terdahulu.

      Saya nampak & sedar KERAjaan BN (Borosmah Najib) lebih bahaya & memudaratkan dari DAP di atas pengkhianatan laki bini ini bersetongkol dgn Yahudi Goldman Sachs & APCO Worldwide. Selain itu, negara hilang maruah & jati diri bila Najib ikut & tunduk kpd kemahuan Spura (kes jembatan bengkok & tanah KTM di Spura) serta menjilat Obama dalam Perjanjian Syaitan TPPA yg berkesudahan TPPA terbuang ke longkang dan membuang masa serta kerugian ratusan juta membiayai promosinya).

      Ada FAHAMMMMMMMM........??

      Lain ulu lain parang
      Lain dulu lain sekarang
      Setelah hujan & bah
      Pantai pun ikut berubah


      Delete
    17. WAK SUMAN BINGAI

      ADAKAH DGN BERCERITA PASAL KEBURUKAN NAJIB BOLEH MENGHAPUSKSAN KEBURUKAN YG KO LEMPAR KAT NUAR TU?

      Delete
    18. Perlu untuk menyedarkan rakyat, terutama orang2 lama yg kurang terpelajar dan buta I/T, asyik terperok dgn tv3 suku dan tv rehat tidur makan (rtm).

      Saya dan teman2 seperjuangan terpaksa kerja keras turun ke padang mendekati mereka menyampaikan mesej tingkah mungkar Najib Rosmah serta pencacai mereka yg mengampu & disuap dedak & menyakau rasuah.

      F A H A M M M .........!!

      Delete
  28. PAS/UMNO DER UNTERGANG THE DOWNFALL is imminent.

    kejatuhan mereka dan akan pupus selamanya.

    ReplyDelete


  29. Selangor tu kalau tak ada campur tangan pihak lain.. ada yang dah belah tinggalkan PAS.

    Semoga tindakan berani Adun Anak Bukit daripada Pas, Amiruddin Hamzah memberi kesedaran pada pemimpin PAS yang lain.

    ReplyDelete
  30. Tu lah sibuk pasal rebut tanah dengan Husam..

    Menang kes.. bersorak gempita seluruh alam..

    Tup.. Tup... ahli keluar parti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Husam pulak...tup tup...polis selongkar rumah...
      Tokey dadah rupanya...

      Delete
  31. CEO Proton yang baru Li Chunrong menyatakan sykt itu akan mengeluarka 3 jenis model kereta yg baru di pasaran Msia iaitu kereta pemanduan automatik, kereta elektrik dan kereta terbang menjelang tahun 2018. Disamping itu, selain model Boyue, sykt iti kan menaik taraf 8 model yg sedia ada untuk memberi lebih daya saing dalam pasaran tempatan dan a/bangsa. Beliau menyasarkan model2 Proton akan menembusi psaran otomobil US dan eropah dalam masa 5 tahun.
    Proton akan diberikan penjenamaan semula iaitu Bao Teng,yang bermaksud khazanah negara dalam bahasa cina.
    Nampaknya. tindakan DSNR dan kerajaan untuk mou dengan Geely tak sia2 dan merupakan pelaburan yg menguntungkan negara. Beruntunglah Msia kerana proton memiliki CEO yang dinamik dan proaktif. Beliau sentiasa berfikiran out of the box jika dibandingkan denaga kepimpinana Madey kutty dalam proton dulu. Tidak mempunyai idea2 baru dan segar untuk menjual nama proton di pasaran luar dan hanya berani berkokok di kg halaman saja.
    Beruntunglah k/tangan proton kerana mendapat CEO hebat mcm ni , yg ada visi dan jelas misinya..berbanding dgn kekaburan di era Madey dulu.
    Berbanggalah kita sebagai rakyat Msia, jika dalam masa 5 tahun lagi atau pun kurang dari itu, jika kita melawat ke Eropah, US atau ke asia tengah kereta2 berjenama proton ajan memenuhi jalanraya di tempat tersebut...sesuatu pencapaian yg gagal direalisasikan oleh Madey kutty yg kononnya digelar bapa proton, lebih layak dgn panggilan bapa U-TURN dan bapa perpecahan kaum di Msia !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun kopipes -
      Dengan pembelian Proton itu, pemodal China kini mengusai dua syarikat tempatan dalam industri bersangkutan pemotoran. Disember lalu, syarikat penapisan minyak China, Shandong Hengyuan Petrochemical Co, membeli 51 peratus saham kilang penapis Shell di Port Dickson dengan harga ASS$66.3 juta (kira-kira RM300 juta).
      Kedua-kedua pembelian ini adalah sebahagian kecil sahaja daripada senarai membeli-belah China di Malaysia yang termasuk pembinaan pelabuhan, hartanah, landasan kereta api dan pemberian hutang.
      Penjualan harta negara secara besar-besaran kepada China tidak langsung menghairankan kalau kita faham dasar dan kedudukan ekonomi Malaysia di bawah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
      Pertama, di bawah Program Transformasi Ekonomi (ETP) rekaan Datuk Seri Idris Jala, kerajaan komited kepada pembebasan ekonomi dan pasaran bebas. Ertinya siapa yang ada duit bebas menguasai ekonomi negara.
      Jadi adalah tidak menghairankan kalau syarikat luar yang banyak duit, khususnya dari negara China, berlumba-lumba membeli harta di negara kita.

      Kesimpulannya... Puiiiiii

      Delete
    2. Najib nak menipu kalu dijual apa segala mak nenek kepala bapak dia kat china pun ia masih dalam negara kita...padahal semua atas nama je lagi malaysia semua tu.tapi dimiliki rakyat china.maksud free hold kalau caiiii tak paham pi tanya ahmad maslan kahhh kahhh kahhh kahhh

      Delete
    3. Kalu dah free hold maksudnya najib kepala bapak tu pun takkeh nak jejak kat property tu kalu si si china tu tak izin bodohhhhhhhhhhh caiiii umno

      Delete
    4. 01:33....

      Allahyarham Tun Razak REFORM negara dgn dasar & Rancangan Malaysia/Malaysia Plan.

      Tun Mahathir TRANSFORM/menjayakan Reform Tun Razak dan menambahbaikan.

      Datang si Toyol Najib, dia DEFORM/menjahanamkan segala usaha yg dah berjalan lancar dgn penuh kejayaan.


      Itulah catatan sejarah yg dapat kita saksikan.

      Delete
    5. Najib menjahanmkan Malaysia , tu si bododh Othaman yg cakap...

      Malaysia tengah berkembang pesat sekarang ni dengan wawasan yg jelas dan hala tuju negara yang sangat jelas...cuma ramai orang dengki...sebab tu ramai org nak sabotaj negara, sabotaj Najib dan sabotaj BN

      tapi Allah bersama dengan orang yg benar

      Sebab tu BN terus memerintah dan akan menang besar dlm PRU 14 nanti...percayalah!!

      Delete
    6. Allah takkan bersama mereka kerana berbagai musibah dah melanda negara sebagai peringatan baik di darat, gunung, laut & udara tapi Najib & gerombolannya masih tak sedar2.

      Kini Allah telah singkapkan semua penipuan Najib dgn aib tak terhingga melebar keseluruh pelusuk dunia.

      Kejora pulak semalam dan hari ini dedahkan penipuannya konon ada degree & liguistik tapi tak tahu membezakan 'career' & 'carrier basikal tuanya'. Dah tuu, hari ini dia mencerca hina Allah meliwat dunia akhirat.

      Najib, Rosmah & Kejora dah kena bayar cash, itu baru di dunia belum lagi di akhirat kelak.

      Delete
  32. SEMOGA ALLAH "LIWAT" DUNIA & AKHIRAT SI TUA KUTUK MAMAK TAK SEDAR DIRI BAPA KEPADA ANAK HARAM BOBOI BOTAK AUTISTIC YANG TERINGIN SANGAT NAK JADI PM TU. MATILAH KAU WAHAI MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA TENGGARA. MAMPOOOOOOOSSSSSSSSS ......

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Astaghfirullah....tergamaknya kamu Kojolla mengatakan Allah 'meliwat' dunia & akhirat.

      Ajaran & pegangan agama apa yg kamu tuntut nie, Kejora....???

      Memang kamu dah jauh terpesong SESAT lagi MENYESATKAN, nudzubillah min zalik....!!!

      Perhati & saksikanlah semua, teman2 & pembaca blog budiman.

      Assalamualaykum....

      Delete
    3. ULANG TAYANG BETAPA SESATNYA KEJORA hingga dgn biadab mengata....Allah liwat dunia akhirat. Sebagai bukti, saya siarkan semula apa yg Kejora lontarkan bahasa kesatnya terhadap Sang Maha Pencipta & Maha Kuasa.

      Anonymous (Kejora) 27 November 2017 at 01:14:

      SEMOGA ALLAH "LIWAT" DUNIA & AKHIRAT SI TUA KUTUK MAMAK TAK SEDAR DIRI BAPA KEPADA ANAK HARAM BOBOI BOTAK AUTISTIC YANG TERINGIN SANGAT NAK JADI PM TU. MATILAH KAU WAHAI MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA TENGGARA. MAMPOOOOOOOSSSSSSSSS .....


      Memang terkutuk budak puaka ini.....!!

      Delete
    4. Kik kik kik... Suman Suman...
      What proof do you have that the above is Kejora's writing...???

      Suman dah tiada cara nak perburukkan Kejora...terpaksa guna cara fitnah pulak...

      Mmg tektik lama putar belit puak pembangkang ni, tak boleh lekang dari fitnah...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    5. Anonymous 26 November 2017 at 23:31
      Depa punya "hadis nabi Madey":

      Anak cucu elok main dgn anjing.
      Yg betina jangan (dilarang) pakai tudung.
      Zaman sekarang ada pisau cukur, buat apa nak simpan janggut...


      Anonymous 27 November 2017 at 00:29
      Syurga baru di bawah Bersatu:

      Nabi - Matdey Laknatullaah ‘al-anti-Islam
      Khalifah1 - Suman bahalol burong gelam
      Khalifah2 - Doe jap timbul jap tenggelam
      Khalifah3 - Z terong ada lekatt kat dalam
      Khalifah4 - MsiaHaru, agama jahil kelam
      Khalifah5 - Mekcy, si jubor tepong talam

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh


      Anonymous27 November 2017 at 00:56
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Keluarga Matdey keluarga Al-Kahfi????
      Berpelok dgn anjing, buka aurat...yg betina skirt pendek sampai nampak lurah b*r*t...keluarga Al-Kahfi....???
      Quran tak tahu sepatah abok, Al-kahfi...???
      Sokong murtad & LGBT keluarga Al-Kahfi???

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Bukan Al-Kahfi lah Suman.. Al-Kahpiaq...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh


      Anonymous 27 November 2017 at 01:18
      BAHAWA SAYA DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON DOA TERHADAP ILAHI UNTUK MEMATIKAN TUN MAMAK TUA KUTUK DENGAN SEGERA DIDALAM KEADAAN HINA SEPERTI BERUK MATI TERMAKAN TAIKM SENDIR. MATILAH LAH KAU WAHAI MAMAK TUA KUTUK DURJANA MUGABE ASIA TENGGARA.....
      ---------------------------------------

      Dah bertalu-talu kamu mencaci & meleceh-lecehkan Tun Mahathir & saya, dan akhirnya terlajak menghina & mencerca Allah SWT, kini tanpa rasa kesal & dgn bangsatnya pulak kamu nak nafikannya.
      -------------------------------------

      Posting2 di atas itu milik siapa, haaaa..?? Sekilas ikan di air & lenggok bahasa kamu itu dah kami semua tahu
      kepondanan kamu itu.

      Kamu yg sering melaung-laung konon bersembahyang tapi hari ini terbongkar-dedah kamu sebenarnya setan puaka gamak menghina & mencerca Allah meliwat.

      Rahsia sebenar keperibadian kamu itu, syukur telah Allah bongkar dengan keceluparan mulut kongkang kamu itu.

      Terkutuklah kamu di dunia & akhirat, hai Kejora keparat.....!!

      Delete
  33. BAHAWA SAYA DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON DOA TERHADAP ILAHI UNTUK MEMATIKAN TUN MAMAK TUA KUTUK DENGAN SEGERA DIDALAM KEADAAN HINA SEPERTI BERUK MATI TERMAKAN TAIKM SENDIR. MATILAH LAH KAU WAHAI MAMAK TUA KUTUK DURJANA MUGABE ASIA TENGGARA.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya caiiii anjing umno je yang masih sanggup meyokong najib si pencuri,penjual negara,harta negara,perabis harta negara skrg ni...yg beragama islam hadhari

      Delete
    2. Do'a si biadab sesat yg kuat carut, kaki porno & homoseks serta mana mungkin terkabul. Malah Tun bertambah bertenaga & sentiasa tenang & senyum, tidak terpekik terlolong macam Najib & Jahid.

      Delete
    3. Najib tu elok pi tanam kat negara china la bila mati nanti.tanah malaysia ni mesti tak terima mayat dia.kompommmmmmmm kubur jadi pendek bila nak tanam

      Delete
    4. Bandingkan penulisan haprak budak ponteng sekolah Kejora @ 01:14 dgn dgn penulisan tertera di bawah...

      Tun Mahathir worked hard to turn Malaysia into an industrialized economy with impressive economic progress. An Islamization of Malaysia took place during Mahathir's watch.

      His "Look East" policy and "Buy British Last" initiatives at the start of his premiership shocked so many. Also, Mahathir's aversion towards the Commonwealth and towards Australian political attitudes would have been expected. In short, a historical diagnosis informed by moral outrage, followed by a quick cure had been the gist of Mahathir's long period as leader of the Malays.

      In the later part of his period in power, however, especially after 11 September 2001, his speeches began to touch more and more on Islam, on the backwardness of Muslims, the misunderstanding of Islam, and Western aggression against the Muslim world. This was understandable in the wake of the invasion of Afghanistan, and then Iraq. However, this shift in focus has become permanent, given his retirement and the unhappy attempts he had made over the past year to criticize the Malaysian government over various matters, especially with regard to the national car project.

      Tun Mahathir had gone from being leader of Malays to the position of strident.

      Does the existing PM, Najib has the gut and calibre like Tun Mahathir.....??


      ps:
      Kejora, jgn aibkan diri dgn penulisan haprak kamu tuuuu.....!!

      Delete
  34. Pokok sena, adun kubang rotan bila nk menyusul..

    ReplyDelete
  35. Matdey adalah perosak agama dan bangsa
    Dia akan buat apa saja utk penuhi cita rasa
    Tidak dipeduli, walau Melayu pecah binasa
    Ini yg buat Sultan Johor murka tidak selesa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lantak la sape nak murka.asal najib mampos takda kubur lepas ni aku ok jer bro

      Delete
    2. Dia dah jauh terpesong hingga tergamak mengata Allah meliwat dunia & akhirat.

      Delete
    3. anon 01.34....
      sedap nya kata orang macam tu
      Kenapa kau benci sgt dgn Najib??
      Semua yg buruk pasal Najib adalah dari berita yg kau baca...
      Kau pasti ke??


      Delete
  36. Najib tu elok pi tanam kat negara china la bila mati nanti.tanah malaysia ni mesti tak terima mayat dia.kompommmmmmmm kubur jadi pendek bila nak tanam

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn cakap mcm ni..

      Nanti balik kepada kamu cercaan kamu ni

      Apa salah Najib??


      Delete
    2. Macam kamu cerca Allah meliwat dunia akhirat kah?

      Delete
  37. Hadi's response on being named by the Saudis for links to terrorism :

    " I return to the Quran (for guidance) although the ruler who is the servant of the Two Holy Cities has forged intimate ties with Israel and the United States, because my faith is not with the Kaabah but with Allah," Hadi said in an article published by PAS mouthpiece Harakahdaily on Tuesday, referring to Saudi Arabia's King Salman Abdul Aziz .

    The question is ??

    Isn't he the same King being given a big piece of land somewhere in Putrajaya by Hadi's wasatiyah buddy ??

    Isn't he the King from the same royal household who donated nearly USD700 million to Hadi's wasatiyah buddy . It was reported that some of the donation was shared by PAS members ??

    ReplyDelete
  38. Dapat laporan, sebenarnya sebab utama YB Amiruddin tak mahu masuk PAN ialah dia tak mahu bersama2 dengan orang kuat parti tu yang anaknya menjadi tokey dadah terbesar di Kelantan...macam mana nak mentadbir negeri dan rakyatnya tu nanti kalau anak sendiri pun tak boleh dididiknya dengan betul...entahlah..walahhuaklam !

    ReplyDelete
  39. Kalau tanya maan2 ahli mahupun pemimpin PAS, kemasukan YB Amiruddin ke dalam cap munge tidak akan meninggalkan sebarang kudis pun kepada PAS...malah ia merupakan 1 hikmah yang tersembunyi. Orang2 spt Husam Kusam dan Amiruddin ni lebih bagus keluar untuk memperteguhkan parti dalam persediaan menghadapi PRU 14 nanti. Parti tak memerlukan orang yang ibarat anai2 , bertukar menjadi kelkatu dan terbang mengejar api yang dibakar oleh Madey Al Kutty. Akhirnya akan membakar diri kerana terpedaya dengan perjuangan yang sia2. takde ada sedikit pun perasaan malu kerna membawa lari kerusi DUN tu dan mengkhianati kepercayaan dan amanah pengundi2nya...wajiblah merangkak berjumpa dengan setiap seorang darinya untuk memohon ampun dan maaf kepada mereka jika masih ada sekelumit perasaan malu dan bersalah dalam diri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah masaalah kamu dan para walaunta .

      Apabila ada yang keluar dari Bersatu , kamu uar2 kan parti Bersatu sedang menuju kehancuran .

      Jikalau parti lain kamu kata buang kudis .

      Itu lah bila dikatakan para walaunta ini punya otak senget , tak mengaku pulak .

      ### BTW , sudahkah kamu , Geng Najib membaca kisah Pulau Batu Putih aka Pedra Branca melalui link yang saya syorkan di posting Tn Budin yang baru lepas ?? ####

      Delete
    2. Salam sejatera sdra diny yusoff...

      Budak Kejora dah terlajak sasol hingga tergamak biadab mengata Allah meliwat. Pagi ini Allah SWT telah mendedahkan siapa dia sebenarnya..... syaitan berkepala manusia.

      Iblis pun tak berani mengeluarkan kata2 terkutuk kpd Sang Pencipta.

      Delete
    3. Geng Najib @ Kojora....

      Tak payah lah nak gormal auta, semuanya dah jelas terbongkar siapa kamu sebenarnya.

      Ingat....Budak Kejora dah terlajak sasol hingga tergamak biadab mengata Allah meliwat. Pagi ini Allah SWT telah mendedahkan siapa dia sebenarnya..... syaitan berkepala manusia.

      Delete
    4. Sepandai-pandai melompat si berok-berok.
      Akhirnya terkangkang sangkut di atas pokok.

      Delete
    5. Kenapa tak masuk Amanah???

      Amanah teruk sangat ke??...mungkin kot. Hampeh!!

      Bersatu rasanya lagi teruk....Parti yg mungkin akan dibatal pendaftaran. Pati ni yang dia masuk...

      Apa2 pun dia telah buat keputusan yang bodoh!!

      We wait and see...

      Delete
  40. BERITA TERBAIK BUAT RAKYAT & PAKATAN HARAPAN:

    Sila rujuk & tonton You tube dgn topik "Pakatan Harapan Johor Tembusi Kubu UMNO Terkuat Di Dunia", pulblished on 25/11/17.

    Kejora sering memomok & memperlecehkan usaha saya salema ini berkempen di Felda. Alhamdulillah, tak sia-sia pengorbanan saya, dah mula menampakkan hasil positif. Saya ada bersama dalam himpunan ini dgn rakan2 seperjuangan.

    Memang alamat UMNO-BN bakal mampos kojol di PRU 14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PETIKAN DARI BLOK PARPUKARI


      OTHAMAN AHMADJUNE 24, 2013 AT 6:42 PM

      ANWAR - Raja Munafik

      Dulu kata akan bersara kalau gagal menumbangkan kerajaan UMNO..... tapi tak buat pun.

      Dulu protes sana sini tak nak menerima keputusan PRU 13 kerana ada penipuan, tapi hari ini dengan muka tak malu angkat sumpah menerima perlantikan ahli parlimen. Yang menyakitkan hati, dia berjamuan besar dgn Najib & Muhyddin Yassin lagi. Penyokong2nya sesak nafas dgn jerebu, bertekak& berpencak silat dgn peagawai keselamatan.

      Alngkah BODOH nya segelintir insan yg taksub dgn Anwar Ibrahim.

      Delete
    2. WAK SUMAN BINGAI

      JGN PULA KEBURUKAN DAN PENGHINAAN YG KO LEMPAR KE ATAS ANWAR, KO CUBA NAK TUTUP DGN BERCERITA TENTANG KEBURUKAN NAJIB...IA DUA PERKARA YG BERASINGAN...

      Delete
    3. Otahman ...kau syiok sendiri.

      Rasanya dah 2 PRU lepas, kata BN akan tumbang, masa tu pembangkang tengah popular.....tapi tak menang jugak.

      Rasanya kali ni...pembangknag yg carca marba, Bersatu yg bakal di batal pendaftaran, sikap & perangai madey yg byk menyusahkan pakatan pembangkang, ketiadaan pemimpin yg berwibawa dlm pakatan harapan....

      Rasanya kena tunggu 50 tahun lagi kot nak tumbangkan BN

      Delete
    4. Saya syiok sendiri? Apa kamu merepek nie tolol....!!

      Bila pulak dah 2 PRU saya kata BN akan tumbang. Lagi2 kamu karut mengarut.

      Come on stupid, saya masih mendukung & berkempen serta berceramah sampai PRU 13. Dah ler, toksah temberang menipu Kejora, kamu dah keterlaluan menipu & mencerca orang. Kamu semakin hari semakin melalut sehingga Allah pun kamu cerca meliwat.

      Delete
  41. Menyertai Illuminati memberi anda kelebihan yang sangat banyak untuk ahli yang mendapat faedah $ 150,000 Hubungi saya jika anda serius dalam menyertai Illuminati hari ini dan menjadi kaya. Sekiranya anda tidak serius tidak menghubungi saya menyebabkan menjadi kaya mempunyai proses Bermula sentiasa sukar tetapi Akhir membuat hidup anda manis Selamanya WhatsApp kami +13176681073. Jangan hubungi saya jika anda tidak serius.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di atas ini apa ke halnya? Tak pasal2 nak alih tiang gol kah, nak tutup kemaluan besar kah?

      Delete
  42. Mmg terbukti jelaas, ketololan Suman kera
    Kebodohan & kedunguan dia, amat ketara
    Nak pertahan dirinya dah tak ada lagi cara
    Semua tulisan kutuk Matdey dikata Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah bertalu-talu kamu mencaci & meleceh-lecehkan Tun Mahathir & saya, dan akhirnya terlajak menghina & mencerca Allah SWT, kini tanpa rasa kesal & dgn bangsatnya pulak kamu nak nafikannya, ya....!!

      Posting2 di bawah ini milik siapa, haaaa..?? Sekilas ikan di air & lenggok bahasa kamu itu dah kami semua tahu
      kepondanan kamu itu.

      Kamu yg sering melaung-laung konon bersembahyang tapi hari ini terbongkar-dedah kamu sebenarnya setan puaka gamak menghina & mencerca Allah meliwat.

      Rahsia sebenar keperibadian kamu itu, syukur telah Allah bongkar dengan keceluparan mulut kongkang kamu itu.
      ------------------------------------

      Anonymous 26 November 2017 at 23:31
      Depa punya "hadis nabi Madey":

      Anak cucu elok main dgn anjing.
      Yg betina jangan (dilarang) pakai tudung.
      Zaman sekarang ada pisau cukur, buat apa nak simpan janggut...


      Anonymous 27 November 2017 at 00:29
      Syurga baru di bawah Bersatu:

      Nabi - Matdey Laknatullaah ‘al-anti-Islam
      Khalifah1 - Suman bahalol burong gelam
      Khalifah2 - Doe jap timbul jap tenggelam
      Khalifah3 - Z terong ada lekatt kat dalam
      Khalifah4 - MsiaHaru, agama jahil kelam
      Khalifah5 - Mekcy, si jubor tepong talam

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh


      Anonymous27 November 2017 at 00:56
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Keluarga Matdey keluarga Al-Kahfi????
      Berpelok dgn anjing, buka aurat...yg betina skirt pendek sampai nampak lurah b*r*t...keluarga Al-Kahfi....???
      Quran tak tahu sepatah abok, Al-kahfi...???
      Sokong murtad & LGBT keluarga Al-Kahfi???

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Bukan Al-Kahfi lah Suman.. Al-Kahpiaq...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh


      Anonymous 27 November 2017 at 01:18
      BAHAWA SAYA DENGAN RASA RENDAH DIRI MEMOHON DOA TERHADAP ILAHI UNTUK MEMATIKAN TUN MAMAK TUA KUTUK DENGAN SEGERA DIDALAM KEADAAN HINA SEPERTI BERUK MATI TERMAKAN TAIKM SENDIR. MATILAH LAH KAU WAHAI MAMAK TUA KUTUK DURJANA MUGABE ASIA TENGGARA.....
      ---------------------------------------

      Terkutuklah kamu di dunia & akhirat, hai Kejora keparat.....!!

      Delete
  43. Kenapa tak masuk Amanah???

    Amanah teruk sangat ke??...mungkin kot. Hampeh!!

    Bersatu rasanya lagi teruk....Parti yg mungkin akan dibatal pendaftaran. Pati ni yang dia masuk...

    Apa2 pun dia telah buat keputusan yang bodoh!!

    We wait and see...

    ReplyDelete
  44. Otahman ...kau syiok sendiri.

    Rasanya dah 2 PRU lepas, kata BN akan tumbang, masa tu pembangkang tengah popular.....tapi tak menang jugak.

    Rasanya kali ni...pembangknag yg carca marba, Bersatu yg bakal di batal pendaftaran, sikap & perangai madey yg byk menyusahkan pakatan pembangkang, ketiadaan pemimpin yg berwibawa dlm pakatan harapan....

    Rasanya kena tunggu 50 tahun lagi kot nak tumbangkan BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pulak dah 2 PRU saya kata BN akan tumbang. Come on stupid, saya masih mendukung & berkempen serta berceramah sampai PRU 13. Dah ler, toksah temberang menipu Kejora, kamu dah keterlaluan menipu & mencerca orang. Kamu semakin hari semakin melalut sehingga Allah pun kamu cerca meliwat.....

      Anonymous (Kejora) 27 November 2017 at 01:14:
      SEMOGA ALLAH "LIWAT" DUNIA & AKHIRAT SI TUA KUTUK MAMAK TAK SEDAR DIRI BAPA KEPADA ANAK HARAM BOBOI BOTAK AUTISTIC YANG TERINGIN SANGAT NAK JADI PM TU. MATILAH KAU WAHAI MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA TENGGARA. MAMPOOOOOOOSSSSSSSSS .....

      Terimalah padahnya nanti di atas keceluparan mulut longkang kamu itu. Iblis pun tak berani mengutuk Allah seperti kamu.

      Delete
    2. kik kik kik ....
      Suman iblis kata 06:06 & 01:14 tu tulisan Kejora...
      Padan ler sebelum ini si Doe tibai tua renta ni..
      Asal sokong BN/Najib atau tibai Matdey, dia cap Kejora..
      Mmg bodoh piang bingai dungu bengap bangang tolol bahalol samdol badigol bebal baghal bengong tongong ini tua renta ...

      Delete
    3. Mana ada orang beriman dgn Rasul dan Allah SWT gamak hari2 menipu, membohong, mengauta, mencarut, putar belit hingga sampai tahap mencerca Zat yg mencipta kita sebagai peliwat dunia akhirat.

      Astaghfirullah....!!

      Delete
  45. Budin kau syiok sendiri la...

    Pilihan menjanjikan syurga la konon...


    Hehehe....ceteknya pemikiran. Ini tanda2 orang yg terdesak.

    BN akan menang besar
    PH akan hancur, Bersatu akan bubar. Amanah akan hidup segan, mati tak mahu. PKR terus ketandusan pemimpin (dalam parti pun dah ada 2 kem).
    Yg untung nanti DAP yg akan terus mengemudi PH.

    Sekalai lagi orang melayu diperbodoh dan diperguna oleh DAP




    ReplyDelete
  46. Sana sini menyalak je Suman anjing dubok
    Dari Singapura, datang ke marii bikin sibok
    Mmg pengkhianat besar, ini ibliis tua cabok
    Satu hari dgn gua dia akan rasa penumbok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora dah terover menyimpang, menipu, membohong, mencarut, mencerca hingga Allah dicerca meliwat.

      Delete
    2. Salam pak, saya dah tulis sebelum ni kejora adalah manusia yg telah jauh tersesat tapi saya tak pula menyangka beliau sanggup mencerca Allah! Ini mmg x boleh dibiarkan! Mmg kejora tidak tahu apa bala yg sedang menanti beliau...tunggulah kau bapok iblis!!!!!!~

      Delete
    3. Wa alaykum salam, sahabat.

      Mari kita tutoh tibai dia kali kali dia muncul.

      Salam perjuangan.

      Delete
  47. Suman tua renta tapi perangai spt budak2
    Diia mau menang jugak, tidak dapat tidak
    Tapii lunyai dia, dgn pantun hamba ledak
    Marah dia, rambut cacak spt buku landak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora dah terover menyimpang, menipu, membohong, mencarut, mencerca hingga Allah dicerca meliwat.

      Delete
  48. Suman makin lama, makiin kurang waras
    Bedilan dtg dari Kejora makin padu deras
    Makin dia marah, makin burok rupa paras
    Dah ler kotey lembik, tak mahu lagi keras

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada orang beriman dgn Rasul dan Allah SWT gamak hari2 menipu, membohong, mengauta, mencarut, putar belit hingga sampai tahap mencerca Zat yg mencipta kita sebagai peliwat dunia akhirat.

      Astaghfirullah....!!

      Delete
  49. Suman membebel serupa nenek kebayan
    Ini lah yg dikata org tua2, mulut tempayan
    Marah dia, rambut cacak mcm duri durian
    Seronok juga pagi2, ibliis ini hamba layan

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok kau bertaubat dan jgn lagi nak mempersendakan nama Allah! Kau faham tak ni? Ni perkara serious...jgn nak cari bala.....

      Delete
    2. Mu sehak ko Mekcy...banyok ko dapak pitih gi juar jubor semalae...kawae gocoh dengae Sumae iblih, mu maghi kacar wat gapo...
      Baik mu gi juar budu...sak ni kawae gagar jubor mu pulok...auw auw auw...

      Delete
    3. Mana ada orang beriman dgn Rasul dan Allah SWT gamak hari2 menipu, membohong, mengauta, mencarut, putar belit hingga sampai tahap mencerca Zat yg mencipta kita sebagai peliwat dunia akhirat.

      Astaghfirullah....!!

      Delete
  50. Suman iblis tidak ikut agama punya lunas
    Hari2 membebel, tiada hujah yang bernas
    Seronok juga acah iblis ini bagi dia panas
    Kasii marah, rambut cacak spt duri nenas

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg dah sesat!!! Apa byk sgt ke dedak tu sampai sanggup pesong kau punya akidah? Hahhh! Bapok sialll! Baik kau bertaubat skang ni! Sblum bala dtg menimpa kau tu!

      Delete
    2. Mu tu yae keno tobak cepak2 Mekcy...kijo juar jubor tu mu ingak tok bedoso ko...???
      Metekedaghoh pitih harae sokmo...!!!

      Delete
    3. Molek demo tobak pahtu ngucap biar ore sini jdi saksi..jange gadai isle sbb nok belo najib..tok ngapuh! Tobak cepak nate...mu ni tok takut balo ko nate ponde!

      Delete
    4. Sdra Macy...

      Sepandai-pandai melompat si berok.
      Akhirnya terkangkang sangkut di atas pokok.

      Kejora pulak semalam dan hari ini dedahkan penipuannya konon ada degree & liguistik tapi tak tahu membezakan 'career' & 'carrier basikal tuanya'. Dah tuu, hari ini dia mencerca hina Allah meliwat dunia akhirat.

      Najib, Rosmah & Kejora dah kena bayar cash, itu baru di dunia belum lagi di akhirat kelak.

      Delete
    5. Sedih bila org islam sanggup mencerca Allah demi membela najib! Sungguh sedih pak....

      Delete
  51. Othaman Ahmad27 November 2017 at 07:26

    Wa alaykum salam, sahabat.

    Mari kita tutoh tibai dia kali kali dia muncul.

    _________________________________

    Kih kiih.. Suman tua renta serabut serabai
    Tak tau sedar diri kubor sedang melambai
    Penakut dayus, serupa bapok maa chii bai
    Takut sorang lwn sorang, diajak geng tibai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn mati sbgai mendiang kejora! Tobak cepak nate ponde!!!!!!

      Delete
    2. Sepandai-pandai melompat si berok.
      Akhirnya terkangkang sangkut di atas pokok.

      Kejora pulak semalam dan hari ini dedahkan penipuannya konon ada degree & liguistik tapi tak tahu membezakan 'career' & 'carrier basikal tuanya'. Dah tuu, hari ini dia mencerca hina Allah meliwat dunia akhirat.

      Najib, Rosmah & Kejora dah kena bayar cash, itu baru di dunia belum lagi di akhirat kelak.

      Delete
  52. PETIKAN DARI BLOG PARPUKARI

    OTHAMAN AHMADJUNE 24, 2013 AT 8:12 PM

    Anonymous June 24, 2013 at 6:05 PM
    Lantaren gantengnya bapak anwar memimpin ABIM, makanya PAS kepingin benerr melamar beliau nyertai perjuangannya PAS … namun bapak anwar masih butuhin nyertai umno karna ingin menyucikan segalanya korupsi serta kotoran yg dilihat dlm umno …

    Kometar gue:
    Memang bener bapak Anwar punya banyak fan di Indon kerana fahaman sama....Islam pluralime atau Islam Liberalime. Justeru di sana banyak perkahwinan campuran terjadi tanpa perlu menukar agama. Angkara ini.....anak2 jadi gelandangan..mau kata Islam bukan..mau kata Kristnen bukan...mau kata hindu atau budha pun bukan. Malah ada yang pilih tanpa ikatan perkahwinan dan paling menjijikkan berpasangan sesama jenis.

    Untuk makluman anda, Anwar pilih masuk UMNO kerana beliau percaya PAS tidak mungkin memberinya peluang menjadi perdana menteri. PAS tidak ada kredibiliti untuk menerajui negara. Hanya mampu untuk negeri daif dan mundur seperti Kedah & Kelantan saja. Anwar telah diberi peluang untuk menjadi pemimpin (perdana menteri) tapi tidak mendapat keredhaan sang Maha Kuasa kerana ketidak ikhlas & masalah akhlak buruknya. Beliau juga sering membohongi rakyat. Saya jadi heran, orang yg bergaji hanya RM10,000 sebulan sebagai ahli parlimen kok bisa-bisanya mampu memiliki rumah bungalow bernilai RM7 juta...??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik bertobat segera bapok sebelum bala menimpa! Kpd rakan rakan ph, kejora telah mempersendakan nama Allah dan beliau boleh dikategorikan halal darahnya sehingga beliau bertaubat. Please take note!

      Delete
    2. Kemunafiqan Suman iblis ini mmg ler terok
      Dia tuduh, Anwar rasuah dan akhlak burok
      Tapi kini terhegeh2 puji Anwar, mcm berok
      Dgn hamba, si Suman tak dapat menyorok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    3. Daghoh kawae memae halar dae bersih Mekcy...
      Daghoh demo tu harae kotor...sebak dok masuk macae2 lender kok jubor demo tu...
      kih kih kih ...

      Delete
    4. Diputarnya, diungkitnya kisah2 lama basi yg untuk memburukkan saya bila tak menyokong BN dan beralih mendukung DS Anwar Ibrahim.

      Sepandai-pandai melompat si berok.
      Akhirnya terkangkang sangkut di atas pokok.

      Kejora pulak semalam dan hari ini didedahkan sendirinya (dgn kehendak Allah SWT) di atas penipuannya konon mendabik dada ada degree & liguistik tapi tak tahu membezakan 'career' & 'carrier basikal tuanya'. Lepas tuu, dia gamak mencerca hina Allah meliwat dunia akhirat.

      Najib, Rosmah & Kejora dah kena bayar cash menerima aib tak terhingga dek terbongkarnya keperibadian terkutuk mereka itu .

      Ini baru di dunia belum lagi di akhirat kelak.

      Delete
  53. PAS Parti keliru!!

    SEKEJAP NAK JADI INI!
    SEKEJAP NAK JADI ITU !!Sekarang ni arab saudi dah level hadi sebagai terrorist!!
    TITM Kata Amiruddin kena ceraikan isteri!!pula!
    kejap umno kafir!!
    kejap umno wali pula!!

    Yg kat bawah ni!!penin'..Yg BRAHMIN dapat juta-juta!

    ReplyDelete
  54. TAK LAMA LAGI DAH!!

    Parti2 dinosor ni!!
    talian hayat dahpun nak habis!!

    DAH ramai dah nak tinggalkan partiumno/pas ni!!hanya tunggu masa sahaja!!

    Parti BANGSAWAN & BRAHMIN ni yg tinggal geng2 mewah2 belaka!! yg kuli-batak,walaunta dapat sekupang dua..ciput ajerr.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...