Wednesday 29 November 2017

KALAU BENAR TIDAK TERLIBAT, KHALED TAK PERLU BERDIAM DIRI TERLALU LAMA

Selain Najib Razak yang terus dibelenggu skandal 1MDB dan kemasukan wang RM2,600 juta ke dalam akaun peribadinya, sekarang ini tumpuan yang juga melibatkan wang berjuta-juta tentunya terarah kepada Menteri Besar Johor, Khaled Nordin. 


Berdasarkan dokumen seorang saksi kes rasuah bekas Exco Johor, Abdul Latif Bandi yang bocor di internet, Khaled didakwa telah menerima sekitar RM12 juta dalam apa yang dipercayai sebagai skandal tanah dan pertukaran  status Bumiputera kepada bukan Bumiputera.


Sebelum itu, isu berkenaan telah pun dibangkitkan oleh Adun Senai, Wong Shu Qi, tetapi beliau akhirnya diarah keluar Dewan, selain dihadapkan kepada Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan DUN Johor.


Memandangkan SPRM melahirkan rasa kesal dengan kebocoran tersebut serta akan membuat laporan polis mengenainya, ia secara langsung menunjukkan dokumen yang bocor itu adalah tulen, asli dan benar.


Sehubungan itu, di sebalik desakan Pakatan Harapan Johor agar beliau memberi penjelasan benar atau tidak pernah menerima wang RM12 juta sebagaimana yang diberi keterangan oleh seorang saksi itu, Khaled sejujurnya tidak perlu menunggu terlalu lama untuk berbuat demikian.


Jika dakwaan saksi itu tidak benar, Khaled mesti tampil dengan penuh keyakinan tidak terlibat atau bersama senaskhah Al-Quran sebagai sumpah kata-katanya adalah penuh kebenaran.

Kemudian, beliau juga boleh menyaman saksi tersebut yang mendakwa pernah memberikan wang kepada Khaled, sama ada dalam bentuk tunai mahupun cek.


Sekiranya Khaled tidak mampu mempertahankan dirinya atas keterangan saksi itu, pilihan yang paling wajar baginya ialah segera meletakkan jawatan dan membiarkan proses undang-undang lain berjalan terhadap dirinya.


Tiada pilihan untuk berdiam diri atau sekadar berkata “tiada komen” mengenai dakwaan yang secara langsung ditujukan kepadanya  itu.


Malah, jika terlalu lama baru berani tampil memberi penjelasan saja pun akan menimbulkan banyak keraguan terhadap intergriti Khaled sebagai ketua kerajaan negeri.


Ini kerana dakwaan menerima wang dalam skandal tanah dan pertukaran status Bumiputera adalah tuduhan yang serius dan merupakan pengkhianatan besar kepada bangsa dan negeri Johor.


Ayuh Khaled, segeralah berterus-terang dan berdiri atas kebenaran sebagai anak bangsa Johor yang benar-benar jantan. (ShahbudinHusin 29/11/2017).

337 comments:

  1. YA, kHALID TAK PERLU BERDIAM DIRI TERLALU LAMA. bAHAYA TU... EH, SAYA "FIRST" KALI INI. YEAHUUUU YABEDABEDU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aik.. apa pasal latif bandi jdk saksi pulak dan bukan org kena tuduh?

      Delete
    2. Tahniah mahligai seni
      Salam perjuangan
      Khaled dah peluh sejuk kerusi di johor dah tak selamat
      Hidup azmin
      Atas kedatangan ke jphor tempoh hari

      Delete
    3. Wow...!! Anta dpt emas.. Tahniah!

      Delete
    4. Yeah.. Tunggu barua2 dan anjing2 SPRM, Polis dan Jabatan Peguam buat kerja ja. Lagi bising bertambah kantoi, lebih selamat barua2 penguatkuasa gomen buat kerja2 cover.

      Moga2 selamat dan kes ditutup. Kalo 2.6 billion pun bleh selamat, inikan 12 juta. Kicik punya barang ja boss.

      Delete
    5. Alahai Menteri Besar rembat 12juta je,hmm setakat 12juta tu Kak Mah selit tepi coli je.

      Delete
    6. “Orang-orang seperti Siti Kasim ini sepatutnya telah lama diambil tindakan, dia bukan sahaja telah mencabar tugas duli-duli Tuanku malah secara terang-terangan menghina Islam,” kata Setiausaha Agung Pertubuhan Tarekat Muktabar Malaysia (PERTAMA) Sheikh Abd Kareem Sheikh Kadaeid.

      Menurutnya, bukan sahaja dari pihak pejabat penguatkuasa agama Islam malah pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) serta semua agensi yang terlibat menguatkuasa Islam perlu bertindak kerana perkara ini melibatkan perlembagaan negara dan apabila melibatkan perlembagaan ia juga melibatkan keselamatan Islam itu sendiri.

      “Kalau terus dibiarkan perkara ini, di manakah kita sebagai orang Islam meletakkan Perlembagaan Malaysia dalam pentadbiran hidup kita?” soal beliau.

      Beliau berkata, tertera Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan dengan jelas menyatakan Islam adalah Agama Persekutuan, itulah nilainya yang wajib diletakkan tinggi supaya semua orang sedar dan hormat kedudukan Islam itu, tindakan tegas perlu diambil berlandaskan kedudukan Islam di dalam perlembagaan yang telah termaktub.

      “Jika tindakan tegas terus diambil, saya percaya tidak ada sesiapa yang berani mengganggu gugat kedudukan Islam lagi,” katanya.

      Sheikh Kareem berkata, PERTAMA amat menyokong semua usaha-usaha dalam menjaga kemurnian Islam sebagai agama Persekutuan.

      “Maka semua pencemaran dalam bentuk fahaman-fahaman yang bercanggah dan menggangu gugat keaslian Islam itu sendiri perlu diambil tindakan tegas dan pantas.”

      Menurut beliau lagi, visi Islam yang mengikut otoriti agama yang duduk dibawah duli-duli Tuanku yang merupakan pelindung agama Islam dan mengikut amanah duli-duli Tuanku itu adalah fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah.

      “Agensi-agensi penguatkuasa seharusnya menjaga dan mengambil tindakan menghalang sebarang bentuk penularan, penyebaran ajaran-ajaran yang bertentangan,” tegasnya.

      Beliau berkata, penyebaran satu fahaman yang melanggar nilai perlembagaan adalah merupakan satu kesalahan tetapi agensi-agensi ini seolah-olah seperti tidak ada dan mungkin kerana di dalam agensi-agensi ini terdapat orang-orang yang tidak ada nilai perlembagaan dalam hati mereka, tidak ada nilai Islam di dalam hati mereka dan hanya melihat Islam itu bersifat “personal”.

      Menurut Sheikh Kareem, “Di Singapura misalnya mereka ada Religious Harmony Act, kalau ada budak seperti Siti Kassim ini di Singapura sudah lama dia ditangkap, kalau di negara Brunei jangan cakaplah, apatah lagi di Arab Saudi.”

      Delete
    7. Beliau berkata, tertera Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan dengan jelas menyatakan Islam adalah Agama Persekutuan, itulah nilainya yang wajib diletakkan tinggi supaya semua orang sedar dan hormat kedudukan Islam itu, tindakan tegas perlu diambil berlandaskan kedudukan Islam di dalam perlembagaan yang telah termaktub.

      “Jika tindakan tegas terus diambil, saya percaya tidak ada sesiapa yang berani mengganggu gugat kedudukan Islam lagi,” katanya.

      Pendapat say tentang apa yang termaktub dalam perlembagaan itu memang betul. AKAN TETAPI, mereka yang dipertanggungjawabkan tifak beramanah. People in power buta, pekak dan bisu demi wang ringgit.

      Curi dikata derma
      1MDB dianggap Quran...tidak boleh dibincang
      PM langsung di protect dari hadir ke mahkamah dsbnya.

      Kalau mahu islam dipandang tinggi, act as a muslim. Ini tidak, cakap berdegar2, ribuan program forum perdana, sinar islam, islam ini islam itu....TAPI CAKAP TAK SERUPA BIKIN. Sapa nak hormat.

      Perlembagaan satu hal. Tapi pematuhan langsung ZERO....oh ada tapi penuh dengan kepalsuan dan hipokrit..termasuk AGAMAWAN

      Wallahuaklam

      Delete
    8. TERIMA KASIH, KAWAN-KAWAN. YA, KITA PERLU LAWAN BN SAMPAI KITA MENANG. INSYAALLAH.

      Delete
    9. Wak Suman Tempe kata...Orang tulis perkataan Besar ni ...Budak Terencat Akal!!!...kikiki...

      Delete



    10. Macam mana dia nak mengaku atau menafikan sebab dia TAK TAU dan TAK INGAT.



      Delete
  2. Skandal khaled akan terbongkar tak lama lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak tak kelibat si Kejora musibat?

      Delete
    2. He..He..He...Keldai Tua dah pindah sebelah!!!

      Delete
    3. Menipu pun tak cerdik .. yang lain air paras lutut tetapi Ketua Pemuda PAN Kelantan punya nak berlakun redah air sampai paras pinggang konon.

      Dia lupa tayar pacuan empat roda sebelah pun setakat 1/4 tayar ditenggelami air.

      Tipu dengan PAN tidak boleh dipisahkan .. seperti kentut dengan taik.

      TENKIU

      Delete
    4. Mana kojola berani


      Kopypes pak othoman memang power


      ADA GAMAKNYA CIKGU MENGAKU MOSLEM BOLEH KKUAR AYAT


      TUHAN LIWAT



      BETULLAH IBLIS SETAN KOJOLA NI

      MEMANG BUKAN CIKGU BUKAN ISLAM BUKAN MANUSIA


      DIA NI SPESIES UMNO KUTIP DI GUA NIAH.. MAHKLUK JEMBALANG LAKNTULLAH ADIK BERADIK YAKJUD MAKJUD


      panggil kojola dari gua sekarang


      Kami nak bertarung dgn ibkis setan murtad ni

      Delete
    5. umporno. napsu besar. semua nak besar. rumah besar. kete besar. bini besar....badak la.

      kepala bapak pun nak besar.

      Delete
  3. Sekarang johor kubu barisan
    Lepas pru pakatan akan jadikan johor kubur bagi barisan insyaallah

    Undi pakatan
    Lawan tetap lawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro,Lawan ttp Lawan!!
      siasat jgn x siasat..banyak kes tergantung..masih ke berpilih pilih..makin banyak terbongkar..makin UMNOBN hampiri rebah..maka PH ambil alih..Insyallah.

      Delete
    2. Next Keldai..

      Delete
    3. SEHINGGA kini, PAS masih dengan keputusan Majlis Syura Ulamak dan sokongan sebulat suara ahli dalam Muktamar 2017, bahawa tiada apa-apa lagi di antara PAS dan PKR. Tiada sebarang perubahan strategi yang diumumkan oleh PAS berkenaan hubungan dengan PKR selepas daripada itu, sama ada di peringkat nasional, negeri ataupun parlimen tertentu.

      Namun di pihak PKR, masih terdapat beberapa pihak yang melihat keperluan untuk bersama PAS. Mereka mengakui kekuatan PAS yang kian meningkat terutama di kalangan pengundi muda dan pengundi atas pagar kalangan kaum melayu. Dapatan-dapatan Merdeka Centre, IDE dan kajian dalaman setiap parti membuktikan perkara sedemikian. Membuatkan mereka mahu tidak mahu terpaksa mendekati PAS kembali akhirnya.

      KEMELUT PKR

      Kini, PKR berbelah bahagi. Anggota mereka pening dalam menentukan hala tuju PKR. Jika mereka masih dengan PH, mereka akan kehilangan banyak sokongan muslim kerana DAP yang menunjukkan sikap anti-Islamnya membuatkan melayu semakin menjauhi semua yang bersekongkol dengan DAP. Kemasukan ahli-ahli melayu kepada DAP tidak mampu menjelirakan orang melayu untuk menerima DAP melainkan 2 ke 3 peratus mereka yang berfikiran liberal sahaja.

      Anggota PKR sedar hakikat ini, tetapi pucuk pimpinan parti itu kini dikuasai oleh kem yang telah dipegang oleh DAP. Mereka cuba sedaya upaya menyingkirkan pihak yang sanggup menjadi kuda DAP ini, tetapi sistem pemilihan kepimpinan PKR yang terlalu pelik (satu ahli satu undi) menyebabkan manipulasi pemilihan berlaku.

      Kepimpinan yang ada sekarang adalah kepimpinan yang dilantik sejak 2014, yang menyaksikan proses pemilihan berjalan hampir setahun kerana terlalu banyak kepincangan berlaku sepanjang proses pemilihan. Sehingga kini, mereka belum berani membuat pemilihan bimbang kedudukannya tergugat.

      Secara mudah, kita boleh bahagikan PKR kepada dua kem. Kem yang menyebelahi DAP dan kem yang menyebelahi PAS. Sebenarnya di bawah setiap kem ini masih terdapat klik-klik kecil yang lain. Di samping itu, terdapat juga PKR yang independen, tidak PH dan tidak PAS. Lebih memihak kepada PSM tetapi terlalu minoriti.

      APA PERLU PKR BUAT?

      Khusus bagi pihak yang masih menyedari kepentingan untuk bersama PAS, mereka sebenarnya masih ada jalan. Jika dilihat antara punca PAS berputus dengan PKR adalah kerana mereka lebih menyebelahi DAP daripada PAS, sehingga merugikan PAS. Presiden PAS juga telah menegaskan, PAS tidak akan bekerjasama dengan DAP dan mana-mana pihak yang bersekutu dengan DAP. Maksudnya, DAP menjadi sebab kenapa PAS dan PKR berpecah.

      Kalau PKR yang pro-PAS setakat berjumpa dengan PAS untuk mengadakan kerjasama atas alasan-alasan kebaikan dua penjuru semata-mata, mustahil PAS akan menerima. PAS sudah mempertimbangkan kemungkinan tiga penjuru sebelum daripada memutuskan tahaluf dengan DAP lagi tahun 2015.

      Apa yang perlu mereka lakukan, adalah bersikap lebih vokal untuk memberikan pandangan kontra kepada kepimpinan tertinggi mereka. Nyatakan dengan berani bahawa mereka tidak bersetuju untuk terus mengadakan hubungan DAP. Gerakkan akar umbi yang banyak kecewa dan menjadi pasif selepas pemilihan 2014. Bina jatidiri PKR sebagai parti independen dan memiliki kekuatan teras.

      PKR juga perlu dilihat tegas dengan isu-isu yang melibatkan kepentingan umat Islam supaya tidak dilihat terikut dengan ideologi DAP. Perlu berani nyatakan pandangan tersendiri, walaupun berbeza dengan DAP. PKR bukan seperti PAN yang ditaja oleh DAP. Justeru apa yang perlu ditakutkan sangat sampai semua pendirian mereka perlu mengikut telunjuk parti cauvinis itu.

      Delete
    4. SAUDARA RATK, LAWAN SAMPAI MENANG. INSYA-ALLAH.

      Delete
    5. Wak Suman Tempe kata...Orang tulis perkataan Besar ni ...Budak Terencat Akal!!!...kikiki...

      Delete
    6. ANON BODOH OWG TULIS IKUT KEPERLUAN BODOH

      salam perjuangan mahligai seni doakan sahabat kita di johor ttap dalam perjuangan
      Insyaallah
      Hehe tmpat kawan dah ada individu umno nk nyusup dalam pakatan
      Jaga jaga sahabat d johor

      Delete
  4. Selagi melayu walaupun beragama islam, cinta Allah dan Rasul rela dibisu, dipekak dan dibuta dengan wang ringgit oleh pemimpin kleptocratic, jangan harap sebarang perubahan. Allah telah janjikan pertolongan jika kita sendiri berusaha tolong untuk berubah. Namun kita masih berfantasi, berauta dan berkepalsuan. Semua yang ada di depan mata adalah superficiality dan hypocrisy at thr highest level.

    Saya yakin dan percaya, usaha pihak luar untuk unravel the corruptions in malaysia viz 1MDB, SRC thieveries and the most controversial donation by stupid arab prince will be met with success.....insyaAllah.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. True.

      Btw, did you see that son of a bitch Kejora. If h e appears here, don't give him the least chance to open n his damn bloody mouth. Blast him real good, man.

      Salam Perjuangan.

      Delete
    2. Wak Suman Tempe....pePET bini ko dah CEBOK ke lom!!!! Bau BACIN lah dalam blog ni....kikiki...

      Delete
    3. NYAHKAN PRO-DAP

      Mungkin mereka memikirkan sukar untuk berbuat demikian kerana mereka juga menumpang sokongan DAP terutama kalangan non-muslim. Tetapi sedarkah mereka, sokongan non muslim kini semakin lemah kepada DAP?

      Strategis DAP, Liew Chin Tong sebelum ini menyatakan bahawa sokongan cina kepada DAP kini sudah jatuh sehingga ke 65%. PRU13 Dahulu mereka capai sehingga 85-90% sokongan. Kenyataan Liew Chin Tong itu adalah sebelum berlaku tanah runtuh dan banjir besar di Pulau Pinang. Sekarang, kemungkinan besar tidak sampai 65% pun.

      Justeru PKR perlu mengkaji kembali apakah masih relevan untuk terus bergayut kepada DAP. Kalau cina pun sudah menolak DAP, apa lagi yang masih diharap kepada parti tersebut? Silap haribulan, PKR akan ikut lingkup sekali dengan DAP.

      PKR masih ada kelebihan tersendiri. Mereka lebih dilihat parti yang multi-racial berbanding parti-parti lain. Walaupun PAS tidak memilih kaum, tetapi persepsi kaum Cina majoritinya masih negatif kerana diracun oleh DAP. DAP pula walaupun bukan parti kaum, dominasi Cina di dalamnya menyukarkan masyarakat membuang stigma perkauman.

      Kini PKR perlu meneroka segmen pengundi tersendiri. Mereka perlu mengambil peluang merebut kira-kira 30% cina yang sudah hilang sokongan dari DAP. Jika tidak, kemungkinan cina ini akan kembali kepada BN, ataupun berkecuali.

      MAHATHIR LIABILITI

      PKR juga perlu mengambil peluang merebut sokongan melayu di kalangan bekas penyokong Umno. Sikap mereka yang berbaik dengan Mahathir adalah satu kesilapan besar. Bekas ahli Umno yang pro-reformasi menolak parti tersebut kerana Mahathir. Semakin mereka merapati Mahathir, semakin orang melayu menjauhi PKR.

      Kenyataan terbaru Mahathir yang negatif terhadap Anwar mungkin menjadi turning point yang baik untuk PKR mengkaji kembali hubungan mereka dengan Mahathir. Orang tua itu sehingga kini masih tidak mengakui kesalahannya terhadap Anwar. Jangan sampai Najib pula yang memanipulasi isu ini untuk menarik Anwar dan otai-otai reformasi.

      Muhyiddin juga perlu berani bertindak sekarang. Kita tahu sehingga kini beliau dan penyokongnya masih tidak senang dengan hegemoni Mahathir di dalam parti tersebut. PPBM sepatutnya lebih independen, tidak tunduk di bawah PH yang dikuasai DAP. Idea Mahathir ini hanya akan menjauhkan PPBM daripada orang melayu. Lihatlah sekarang, seorang demi seorang penaja parti tersebut meninggalkan.

      Mahathir dah mula cari pasal dengan semua orang. Sampai memainkan sentimen kabilah. Kerana nak serang Najib, habis semua Bugis dihalaunya dari Malaysia. Sultan Selangor murka. Sultan Johor terasa. Bukankah Muhyiddin juga Bugis? Bukankah kubu kuat PPBM di Johor, di mana ramai mereka adalah Bugis? Kenapa sampai ke situ menghina Bugis?

      Mahathir kini bukan setakat buat orang melayu marah, tetapi cina juga menjauhi PH. Lupakah kisah bagaimana perwakilan DAP dalam perhimpunan mereka tahun lepas menghentam Lim Kit Siang yang cuba rapat dengan Mahathir? Kini, seorang demi seorang anggota DAP melarika diri.

      DAP liabiliti dalam konteks melayu. Mahathir liabiliti dalam konteks Cina.

      POLITIK WANG

      Walau bagaimanapun, kita sangat memahami sekatan untuk mereka memulakan langkah berani itu. Semuanya hanya kerana fulus. Kalau mereka lawan Mahathir, mereka akan kehilangan sumber dana. Samalah kalau lawan DAP, mereka hilang dana. Bila tiada dana, tiadalah lagi umpan mereka untuk mempengaruhi jentera di bawah.

      Nak buat macam mana. Negara sudah diajar terlalu lama dengan politik wang ini. Sampai bila jadi pembangkang pun masih tak dapat nak kikis perangai itu dalam politik. Inilah ujian sebenar siasah. Harta dan takhta.

      Sebab itulah, PAS bersungguh bawa Budaya Politik Matang dan Sejahtera (BPMS). Untuk buang budaya politik jahiliah yang sudah berpuluh tahun menguasai Malaysia. Politik sebegini tidak ada untungnya kepada demokrasi. Politik jahiliah hanya akan menyuburkan politiking, membelakangi kepentingan agama dan rakyat.

      Delete
    4. PAS PIS PUS.
      PAS DAH MAMPUS.

      Delete
  5. Khalid tu bugis atau jawa atau melayu, atau banjar atau johorean. Nak jawab kena ikut keturunan nanti malu atau terasa. Kalu melayu, berani kerana benar, takut tu dah pasti salah. Kalu lain tu, tak pasti la pulak, tapi kalu pm bugis, diam tu, biar berlalu, orang lupa dah hal lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah sampai masanya Malaysia keluar dari kepompong politik konvensional. Rakyat sekarang semakin meluat dengan politik disebabkan budaya-budaya tidak sihat dalam politik. Bukan salah politik kerana politik juga sebahagian dari ajaran Islam. Tapi salah orang politik yang tidak mengamalkan Islam dalam berpolitik.

      PAS SUDAH SELESA DENGAN KEADAAN

      Kesimpulannya, sebelum mendekati PAS, jauhi diri dahulu daripada DAP. Bina kekuatan sendiri dan belajar untuk menyokong perjuangan PAS. Barulah ada modal untuk berunding dengan PAS. Jika setakat bergantung kepada status-quo sekarang, atau bermodalkan kenangan-kenangan manis lama yang sudah jauh ketinggalan dengan perkembangan semasa, tidak ada apa-apa yang mampu merasionalkan PAS untuk kembali bekerjasama.

      Jangan bimbang. Seperti yang ditegaskan oleh Presiden dan juga Majlis Syura, PAS masih sedia bekerjasama dengan mana-mana pihak, asalkan menguntungkan Islam. PAS dilihat positif kepada Umno dalam beberapa sudut adalah atas isu-isu yang melibatkan kepentingan Islam. Maka tidak mustahil parti-parti lain juga boleh bersama PAS, jika mereka meletakkan kepentingan kepada Islam. PAS menolak DAP pula kerana mereka merugikan dan menghalang agenda Islam Maka kerana itulah PAS menolak semua pihak yang bersekongkol dengan DAP.

      Walau bagaimanapun, seperti ditegaskan di awal tulisan ini, setakat ini PAS masih belum punya apa-apa pendirian yang berbeza dari keputusan muktamar dan Majlis Syura. Dan PAS cukup selesa dengan keadaan sekarang. Membina kekuatan tersendiri atas muafakat GAGASAN. Berkecuali dari BN dan PH. Fokus untuk mencapai misi King-Maker menerusi PRU14. Tidak terikut dengan rentak BN mahupun PH.

      Dengan pendekatan baru politik tanah air ini, penerimaan awam kalangan orang melayu kepada PAS meningkat dengan mendadak mengatasi BN. Dan graf sokongan PAS semakin meningkat hari demi hari. Bermakna langkah yang PAS ambil sekarang adalah tepat.

      Justeru, PKR perlu bekerja lebih gigih supaya dilihat ada nilai dalam politik Malaysia. PKR yang tidak dibayangi DAP. PKR yang berdiri atas ideologi perjuangan sendiri. PKR yang memiliki penyokong teras tersendiri. Nilai-nilai inilah yang mungkin boleh digunakan sebagai bargaining power untuk berbincang dengan PAS.

      Jumpa lagi PKR. Semoga berjaya.

      Delete
    2. PAS kumpil tin Milo dulu.
      Nak pakai duit buk di court London.
      Eddy Ingat Minah salleh tu batang pisang. Melupor sekaliJubbo kena panggil nnt.
      Ko pun tau Jubbo gigil lutut kepit tu mana brrani nek court.
      Ni semua Eddy Brahmin punya pasal.

      Delete
  6. Jentera pakatan akan terus mengempur di johor dan terus memberi penerangan kepada rakyat utk memastikan johor jatuhh ketangan pakatan kali ini

    ReplyDelete
  7. Sekejap lagi mr. Kopi pes akan sampai.... Hihihi

    KJ arahkan macai upahan buat kopi pes... Agar kelihatan bijak sikit daripada biasa... Kah kah kah

    ReplyDelete
  8. Cukuplah khaled utk penggal kali ini

    Undi pakatan
    Khalass

    ReplyDelete
  9. Kedatangan azmin di kota masai amat memberansangkan
    Penduduk di kota masai mula sedar
    Setelah azmin dihalang masuk ke bukit mutiara dan puteri wangsa oleh pihak umno
    Tuanku bertitah ini padang kamu silakan

    Terima kasih tuanku

    Nyata barisan tidak mampu menghalang kemaraan kami dari pakatan

    RAIKAN DEMOKRASI

    ReplyDelete
  10. Menteri zaman mugajib nak resign??? Jangan harap lar Budin..paling kuat..dengan golden silence meeka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. You know what, I met some of former colleagues in UMNO last Sunday during a futsal compettion and they confessed now a lot of them blurred but scared. They know that I'm very outspoken speaking without fear or favour as I am not beholden nor earn a living with the govt nor UMNO.

      Delete
    2. Keldai Tua ni lagi...Next Keldai Please...

      Delete
    3. So...takkan sembang kencang saja. Buktikanlah, bila & di mana kita boleh jumpa, musibat.....??

      Delete
    4. Tuan othman; i think those who are scared to speak out are scared for a reason, just for one reason....baggage.

      Delete
    5. Peng­a­sas PPBM, Kamarul Zaman Habibur Rahman mendedahkan, berdasarkan Per­lembagaan PPBM, parti sepatutnya mengisy­tihar sumbangan dana atau derma kepada Majlis Pimpinan Tertingginya.

      Menurut Kamarul Zaman perkara itu tidak berlaku. Setiap kali dia hadir mesyuarat parti, dana yang PPBM dapat tidak pun diisytihar daripada sumber mana wang dan dana itu diperolehi.

      Sudahlah jumlah sebenar ahli tidak diketahi dan tidak diumum sehingga kini kepada umum, dana parti bunga juga tidak diketahui daripada mana punca sebenarnya.

      Dakwa Kamarul Zaman, keadaan itu amat mengelirukan beliau serta ahli-ahli PPBM kerana PPBM selama ini begitu melaung-laungkan soal ketelusan dan mengkritik musuh politik yang didakwa tidak mengamalkan integriti tinggi.

      “Saya ingin melihat PPBM mengadakan Mesyuarat Agung Tahunannya (AGM) kerana mahu ahli-ahli mempersoalkan perkara ini. Saya harapkan ada ketelusan untuk mengisytihar berapa jumlah dana yang dikumpul daripada ahli dan derma yang diterima.

      “Selama ini PPBM mengkritik pihak luar kononnya ada berlaku penyelewangan, tetapi mereka sendiri tidak pernah isytiharkan kewangan sendiri (kepada ahli parti),” kata Kamarul Zaman, semasa menjadi seorang daripada ahli panel bual bicara bertajuk Krisis Perlembagaan PPBM: Apa Kesudahannya? anjuran MyKMU, Agendaily dan MassaTV di Kuala Lumpur pada 23 November 2017.

      Mahathir dan Muhyiddin seringkali mengelak dari menjawab soalan bila ditanya daripada mana datangnya sumber kewangan Parti Bunga. Selain itu, mereka berdua juga cuba menyembunyikan rekod kewangan PPBM. Apa yang hendak disembunyikan sangat? Dapat duit dari sumber yang haramkah?

      Penyataan kewangan dan dari mana dana parti PPBM perolehi seboleh bolehnya hendak disembunyikan dari pengetahuan semua ahli PPBM. Mungkin kerana itulah PPBM takut sangat hendak buat mesyuarat agung.

      Apa yang hendak ditulis dalam penyatan kewangan PPBM? Hasil dan duit yang masuk dalam akaun parti daripada sumber mana? Siapa yang derma? Bila sudah dibentang, penyata kewangan itu perlu diserah kepada ROS.

      Kalau RM32 billion pun Mahathir boleh buat ‘tidak tahu’ dan senyap, inikan lagi hal tentang penyata kewangan parti bunga. Macam macam silap mata boleh dibuat oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk mengabui mata ahli ahli PPBM di bawah yang menyokong mereka dengan penuh ketaksuban.

      “Sikap pucuk kepemimpinan PPBM mengecewakan dan membuatkan ahli-ahli parti yang selama ini bertungkus-lumus mencari ahli baharu, menghabiskan wang ringgit dan tenaga untuk menggerakkan parti menjadi mangsa keadaan,” kata Kamarul Zaman.

      Mereka yang waras dan belum lagi menjadi “zombie” politik akan tahu pembohongan Mahathir ini. Namun bagi yang sudah taksub dan terlalu fanatik dengan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz, mereka ini akan mempercayai apa sahaja yang Mahathir cakap.

      Sampai Mahathir suruh Tun Hasmah tidak pakai tudung pun mereka pertahankan habis habisan. Peluk dengan anjing pun, mereka pertahankan juga. Soal hukum agama pun tolak ketepi semata mata hendak pertahankan Mahathir. Apa boleh buat, orang sebeginilah yang Mahathir dambakan sokongannya.

      Mahathir dan Muhyiddin seboleh bolehnya mahu menyembunyikan siapa “pemberi dedak” kepada PPBM. Kunci peti besi itu hanya diketahui oleh orang terdekat sahaja. Mahathir tidak mahu kongsi pun dalam mesyuarat. Apakah duit yang datang dari peti besi itu duit dari hasil yang bersih atau duit dari hasil yang haram ?

      Bila mempertikaikan orang sedap sangat Mahathir tanya dari sumber mana dan kata wang curi dan macam macam lagi tuduhan. Bila kena atas batang hidung sendiri, Mahathir boleh buat senyap dan buat buat “tidak tahu”. Dari mana sebenarnya wang dana PPBM? Kenapa hendak sembunyi sembunyi?

      Berani kerana benar. Kalau takut, mesti ada buat benda yang salah. Mahathir ambil duit kroni dari sumber tidak halalkah untuk biayai PPBM? Sebab itu takut dan tidak mahu bagi orang tahu? Boleh jadi juga. Kerana hendak pada kuasa, apa sahaja boleh berlaku. Rakyat kena terus tanya dan tanya. Dari mana sumber dana parti PPBM?

      Delete
    6. Knp ayam tua bapok wak kojola kengkang tu marah2 ekkk?
      Woiii...wak hang pi main dgn adnan mansorlah si beruk tua tu..sama2 bodoh sama2 bangang!!!!

      Delete
    7. Z berniaga Terong kat Pasar Borong dah mai...baru balik niaga...TERONG bENGKOK TGH LAKU..

      KUOOOOKKKKK AUWWW!!!!tag line si Z Bapok...kikiki...

      Delete
    8. Siapa mamat


      BABEEJUBORAHMAN NI


      Dulu sergah najip

      Skrg nak.gaduh dgn ppbm


      Murahnya harga babeerahman ni cicit bangla.pakistan sesat di p.d


      Mcm ni pun ppbm.boleh bawa.masuk.party..

      Sepak dia jauh jauh sampai ke bangla rhingya mat babeeburjuborahman

      Delete
    9. Bang man pontian pakatan kasi gegar la

      Delete
  11. Tidak mustahil umno yg lahir di johor bumi bertuah
    Akan dikubur kan pakatan di tempat lahir mereka sendiri
    Pru kali ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. R-Roper
      A-Aku
      T-Tengkorak
      K-Kering

      Next Keldai Please!!!!

      Delete
    2. Peng­a­sas PPBM, Kamarul Zaman Habibur Rahman mendedahkan, berdasarkan Per­lembagaan PPBM, parti sepatutnya mengisy­tihar sumbangan dana atau derma kepada Majlis Pimpinan Tertingginya.

      Menurut Kamarul Zaman perkara itu tidak berlaku. Setiap kali dia hadir mesyuarat parti, dana yang PPBM dapat tidak pun diisytihar daripada sumber mana wang dan dana itu diperolehi.

      Sudahlah jumlah sebenar ahli tidak diketahi dan tidak diumum sehingga kini kepada umum, dana parti bunga juga tidak diketahui daripada mana punca sebenarnya.

      Dakwa Kamarul Zaman, keadaan itu amat mengelirukan beliau serta ahli-ahli PPBM kerana PPBM selama ini begitu melaung-laungkan soal ketelusan dan mengkritik musuh politik yang didakwa tidak mengamalkan integriti tinggi.

      “Saya ingin melihat PPBM mengadakan Mesyuarat Agung Tahunannya (AGM) kerana mahu ahli-ahli mempersoalkan perkara ini. Saya harapkan ada ketelusan untuk mengisytihar berapa jumlah dana yang dikumpul daripada ahli dan derma yang diterima.

      “Selama ini PPBM mengkritik pihak luar kononnya ada berlaku penyelewangan, tetapi mereka sendiri tidak pernah isytiharkan kewangan sendiri (kepada ahli parti),” kata Kamarul Zaman, semasa menjadi seorang daripada ahli panel bual bicara bertajuk Krisis Perlembagaan PPBM: Apa Kesudahannya? anjuran MyKMU, Agendaily dan MassaTV di Kuala Lumpur pada 23 November 2017.

      Mahathir dan Muhyiddin seringkali mengelak dari menjawab soalan bila ditanya daripada mana datangnya sumber kewangan Parti Bunga. Selain itu, mereka berdua juga cuba menyembunyikan rekod kewangan PPBM. Apa yang hendak disembunyikan sangat? Dapat duit dari sumber yang haramkah?

      Penyataan kewangan dan dari mana dana parti PPBM perolehi seboleh bolehnya hendak disembunyikan dari pengetahuan semua ahli PPBM. Mungkin kerana itulah PPBM takut sangat hendak buat mesyuarat agung.

      Apa yang hendak ditulis dalam penyatan kewangan PPBM? Hasil dan duit yang masuk dalam akaun parti daripada sumber mana? Siapa yang derma? Bila sudah dibentang, penyata kewangan itu perlu diserah kepada ROS.

      Kalau RM32 billion pun Mahathir boleh buat ‘tidak tahu’ dan senyap, inikan lagi hal tentang penyata kewangan parti bunga. Macam macam silap mata boleh dibuat oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk mengabui mata ahli ahli PPBM di bawah yang menyokong mereka dengan penuh ketaksuban.

      “Sikap pucuk kepemimpinan PPBM mengecewakan dan membuatkan ahli-ahli parti yang selama ini bertungkus-lumus mencari ahli baharu, menghabiskan wang ringgit dan tenaga untuk menggerakkan parti menjadi mangsa keadaan,” kata Kamarul Zaman.

      Mereka yang waras dan belum lagi menjadi “zombie” politik akan tahu pembohongan Mahathir ini. Namun bagi yang sudah taksub dan terlalu fanatik dengan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz, mereka ini akan mempercayai apa sahaja yang Mahathir cakap.

      Sampai Mahathir suruh Tun Hasmah tidak pakai tudung pun mereka pertahankan habis habisan. Peluk dengan anjing pun, mereka pertahankan juga. Soal hukum agama pun tolak ketepi semata mata hendak pertahankan Mahathir. Apa boleh buat, orang sebeginilah yang Mahathir dambakan sokongannya.

      Mahathir dan Muhyiddin seboleh bolehnya mahu menyembunyikan siapa “pemberi dedak” kepada PPBM. Kunci peti besi itu hanya diketahui oleh orang terdekat sahaja. Mahathir tidak mahu kongsi pun dalam mesyuarat. Apakah duit yang datang dari peti besi itu duit dari hasil yang bersih atau duit dari hasil yang haram ?

      Bila mempertikaikan orang sedap sangat Mahathir tanya dari sumber mana dan kata wang curi dan macam macam lagi tuduhan. Bila kena atas batang hidung sendiri, Mahathir boleh buat senyap dan buat buat “tidak tahu”. Dari mana sebenarnya wang dana PPBM? Kenapa hendak sembunyi sembunyi?

      Berani kerana benar. Kalau takut, mesti ada buat benda yang salah. Mahathir ambil duit kroni dari sumber tidak halalkah untuk biayai PPBM? Sebab itu takut dan tidak mahu bagi orang tahu? Boleh jadi juga. Kerana hendak pada kuasa, apa sahaja boleh berlaku. Rakyat kena terus tanya dan tanya. Dari mana sumber dana parti PPBM?

      Delete
    3. KIK KIK KIK...

      WAN SUMAN TEMPE DAH MEROYAN SAKAN
      MALAM TADI DIA KENA LANYAK TEROK DENGAN CIKGU MATHS TU, SAMPAI TAK TIDOR SEMALAMAN

      JAP LAGI, KALAU CIKGU TU MASUK, MAMPOS WAK SUMAN MEROYAN RABAN, SILAP2 KE WAD JANTONG SI TUA RENTA BODOSS NI...

      F**K YOU SUMAN TEMPE!!!

      Delete
    4. Kejora selain pengecut, kopipes bahan sampah yg dia mampu buat. Haramjadah kamu Kecut.

      Delete
    5. R- Rejimen
      A- anggota
      T- tolak
      K- kleptomania

      what u say 1003?

      Delete
    6. Cik gu maths?
      Boleh tolong kira telor ayam bapok ker?

      Delete
    7. Cikgu Maths...
      Tolong kira Terong Bengkok si Z Bapok tu berapa kg laku....

      kuooookkkkk auwwww!!! tag line si Z Bapok...kikiki...

      Delete
    8. Zack...

      Test kat dia...

      2 sama 2 jadi berapa?

      Delete
    9. Zack Niaga Terong Pasar Borong...tanya kat Wak Suman Tempe...dia dah CEBOK pePET bini dia ke lom...ada bau BACIN lah kat blog ni!!!kikiki...

      Delete
    10. Nampak sangat macai sekor ni x de idea. Selain buat kacsu dan kopi pes jer. Inilah tahap macai yg di upah kacau blog org lain sbb blog dia org x laku dan tiada yg nak singgah baca propaganda hampeh. Maka terpaksa kacau blog org sbb telah di bayar 50 sen sbb x de kualiti dan hsnya pakar buat kerja kacau di alam maya.
      Hakikinya frust nonggeng sbb tiada ammo nak guna selain guna bahasa kesat standard otak udang..

      Delete
    11. Mana ada 50 sen. La ni tinggal sekupang saja.

      Delete
    12. Aku kering diperah cukai lahanat GST
      jho lo gemuk berpesta pora

      Ada ramai rakyat di luar sana kering macam aku
      Anda anon lahanat bagaimana?
      DASAR PENJILAT REJIM PEMUPUS

      Delete


  12. Kalo BN kalah dlm pru ini memang Najib tak guna punya org, bodo punya org.

    Kalo PH kalah dlm pru ini memang Mahathir tak guna punya org, bodo punya org.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau saja sembang kencang tapi tak ada telor, itu bukan saja bahlol tapi pengecut.

      Dgn orang tua pun Kejora TAKOTTTTT. Kejora lebih layak tukar nama KECUTTT....!!

      Delete
    2. Next Keldai Tua Please...

      Delete
    3. Apa yang Pak Othaman ni meracau pelik sangat ni pagi ini???

      Delete
    4. Witness statement leaked could either be the work of unhappy sprm IOs who have been working hard but were let down by the man in power or by the alleged defendant and his legal team.

      Remember, the witness is an intermediary....not wanting to be jailed with others but also khalid who have been receiving the corrupt money.

      If melayu muslim continue to be blind, deaf and dumb, we hope the johore sultan will act and speak without fear or favour.

      Otherwise we continue to live in neverending superciality and hypocrisy......

      Please help us Allah....aamiin

      Delete
    5. Mana kamu nak letak muka bila kamu dah saya londehkan...

      Konon cikgu, tapi rupa nya cik gundu.

      Sembahyang tapi cerca Allah sebagai peliwat.

      Kopipes berjela-hela nak lagak macam pejuang, tapi dicabar jumpa, lari lintang pukang.

      Haramjadah betul Kejora Kecut...!!

      Delete
    6. Mana wak kojola kengkang tu tak takut Pak Rahman? Dia bertelur sebiji saja!!!

      Delete
    7. Makcik uzur ke Pakman ??

      Delete
    8. O.rang
      T.ua
      H.ipokrit
      A.nda
      M.emang
      A.hli
      N.eraka

      Delete
    9. bukan uzur...tapi panTAT bini Wak Suman tu tak CEBOK2...tu pasal blog ni bau BACIN...

      Delete
    10. O.rang
      T.ua
      H.aprak
      A.mpu
      M.adey
      A.nti
      N.ajib

      Delete
    11. O.rang
      T.ua
      H.ipokrit
      A.njing
      M.atdey
      A.hli
      N.eraka

      Delete
    12. O.rang
      T.ua
      H.aprak
      A.njing
      M.atdey
      A.nti
      N.ajib

      Delete
    13. W.ajah
      A.wak
      K.erepot

      S.eperti
      U.ngka
      M.onyet
      A.wak
      N.ampak

      T.ua
      E.go
      M.ampos
      P.elir
      E.ngkau

      Delete
    14. Zack pasar borong...Mana kau tau Wak Sumantua kutuk tu ada telor sebiji aje? Dia sendiri beritau kau ke...atau kau pernah ngendap masa dia kincin. Dia bukan telor sebijik lah, tapi ...takde tolor langsung ! RATK yang bagitau aku...

      kihkikioikikhkikikikoikhkikikikiik..

      Delete
    15. Makcik uzur, saya baca al quran.

      Kejora bapuk saya, hiiii SELISIH, saya bukan jenis suka benda terlarang, termasuk duit haram riba macam duit 1mdb, Kejora. Itu pegangan hidup saya.

      Delete
    16. Z.ahir
      A.anda
      C.uma
      K.ecil

      A.nda
      R.odok
      M.asuk
      S.angkut
      T.erong
      R.amai
      O.rang
      N.aik
      G.eli

      Delete
    17. SUMAN BAPOK HINDU BACA QURAN???

      BIAR BETUL WAK...

      TAHU KER DIA, BELAH MANA ATAS, BELAH MANA BAWAH?

      KIK KIK KIK...

      Delete
    18. kah...kah...kah...Wak Suman Jin Mata Toncet....

      Tompok - tompok Tahi Unta....kikiki....

      Delete
    19. right bro1035..ameen..ameen..ameen

      Delete
    20. This comment has been removed by the author.

      Delete



    21. Macam tu ker ifrit kojola ni gelak



      Manusia.ke.binatang dia.nih

      Delete
    22. Untuk membuktikan siapa benar siapa
      pembohong, saya paparkan semula semua dialog-dialog saya dgn Kejora ttg celaan hina Kejora yg dia lontarkan - Allah meliwat Tun Mahathir dunia & akhirat.

      (Pembaca semua boleh rujuk portal ini bertarikh 26/11/17 yg dipostkan oleh Tuan Shahbudin pd 22:24 bertajuk "Insya Allah Ada Syurga Menanti Buat Ketua Pembangkang Kedah").


      Anonymous27 November 2017 at 00:33
      Dah ler tak pakai tudung, ayat Quran sepatah abok tak reti baca...hidup dgn anjing...
      Islam hapa kebenda...
      Islam muka talam...


      Othaman Ahmad27 November 2017 at 00:46
      Jangan hina anjing. Anjing adalah salah satu haiwan bakal penghuni syurga kerana jasanya sepertimana termatub dalam Surah Al Kahfi


      Anonymous27 November 2017 at 00:56
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Keluarga Matdey keluarga Al-Kahfi????
      Berpelok dgn anjing, buka aurat...yg betina skirt pendek sampai nampak lurah b*r*t...keluarga Al-Kahfi....???
      Quran tak tahu sepatah abok, Al-kahfi...???
      Sokong murtad & LGBT keluarga Al-Kahfi???

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      Bukan Al-Kahfi lah Suman.. Al-Kahpiaq...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh


      Anonymous27 November 2017 at 01:14
      SEMOGA ALLAH "LIWAT" DUNIA & AKHIRAT SI TUA KUTUK MAMAK TAK SEDAR DIRI BAPA KEPADA ANAK HARAM BOBOI BOTAK AUTISTIC YANG TERINGIN SANGAT NAK JADI PM TU. MATILAH KAU WAHAI MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA TENGGARA. MAMPOOOOOOOSSSSSSSSS ......


      Othaman Ahmad27 November 2017 at 03:46
      Astaghfirullah....tergamaknya kamu Kojolla mengata Allah 'meliwat' dunia & akhirat.

      Ajaran & pegangan agama apa yg kamu tuntut nie, Kejora....???

      Memang kamu dah jauh terpesong SESAT lagi MENYESATKAN, nudzubillah min zalik....!!!



      Nah.... saya serah pada Allah Yang Maha Mengetahui dan budibicara anda pembaca siapa yang benar siapa syaitan manusia.

      Assalamualaykum.

      Delete



    23. Mengucap.panjang kami semua blogger


      Dalam.etika.bloging tidak.permah ada

      Seorang yg mengaku dirinya mamusia@ human being @ nas @ jasad @ @%#&÷*

      Boleh bertutur itu macam.punya bahasa

      ...

      Sehingga tohan pun dia buat buat mainan

      Tuan othomam

      I am.speechless

      haramjadah kojola ifrit iblis setan punya biadap bahasa jati diri

      Delete
    24. Peng­a­sas PPBM, Kamarul Zaman Habibur Rahman mendedahkan, berdasarkan Per­lembagaan PPBM, parti sepatutnya mengisy­tihar sumbangan dana atau derma kepada Majlis Pimpinan Tertingginya.

      Menurut Kamarul Zaman perkara itu tidak berlaku. Setiap kali dia hadir mesyuarat parti, dana yang PPBM dapat tidak pun diisytihar daripada sumber mana wang dan dana itu diperolehi.

      Sudahlah jumlah sebenar ahli tidak diketahi dan tidak diumum sehingga kini kepada umum, dana parti bunga juga tidak diketahui daripada mana punca sebenarnya.

      Dakwa Kamarul Zaman, keadaan itu amat mengelirukan beliau serta ahli-ahli PPBM kerana PPBM selama ini begitu melaung-laungkan soal ketelusan dan mengkritik musuh politik yang didakwa tidak mengamalkan integriti tinggi.

      “Saya ingin melihat PPBM mengadakan Mesyuarat Agung Tahunannya (AGM) kerana mahu ahli-ahli mempersoalkan perkara ini. Saya harapkan ada ketelusan untuk mengisytihar berapa jumlah dana yang dikumpul daripada ahli dan derma yang diterima.

      “Selama ini PPBM mengkritik pihak luar kononnya ada berlaku penyelewangan, tetapi mereka sendiri tidak pernah isytiharkan kewangan sendiri (kepada ahli parti),” kata Kamarul Zaman, semasa menjadi seorang daripada ahli panel bual bicara bertajuk Krisis Perlembagaan PPBM: Apa Kesudahannya? anjuran MyKMU, Agendaily dan MassaTV di Kuala Lumpur pada 23 November 2017.

      Mahathir dan Muhyiddin seringkali mengelak dari menjawab soalan bila ditanya daripada mana datangnya sumber kewangan Parti Bunga. Selain itu, mereka berdua juga cuba menyembunyikan rekod kewangan PPBM. Apa yang hendak disembunyikan sangat? Dapat duit dari sumber yang haramkah?

      Penyataan kewangan dan dari mana dana parti PPBM perolehi seboleh bolehnya hendak disembunyikan dari pengetahuan semua ahli PPBM. Mungkin kerana itulah PPBM takut sangat hendak buat mesyuarat agung.

      Apa yang hendak ditulis dalam penyatan kewangan PPBM? Hasil dan duit yang masuk dalam akaun parti daripada sumber mana? Siapa yang derma? Bila sudah dibentang, penyata kewangan itu perlu diserah kepada ROS.

      Kalau RM32 billion pun Mahathir boleh buat ‘tidak tahu’ dan senyap, inikan lagi hal tentang penyata kewangan parti bunga. Macam macam silap mata boleh dibuat oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk mengabui mata ahli ahli PPBM di bawah yang menyokong mereka dengan penuh ketaksuban.

      “Sikap pucuk kepemimpinan PPBM mengecewakan dan membuatkan ahli-ahli parti yang selama ini bertungkus-lumus mencari ahli baharu, menghabiskan wang ringgit dan tenaga untuk menggerakkan parti menjadi mangsa keadaan,” kata Kamarul Zaman.

      Mereka yang waras dan belum lagi menjadi “zombie” politik akan tahu pembohongan Mahathir ini. Namun bagi yang sudah taksub dan terlalu fanatik dengan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz, mereka ini akan mempercayai apa sahaja yang Mahathir cakap.

      Sampai Mahathir suruh Tun Hasmah tidak pakai tudung pun mereka pertahankan habis habisan. Peluk dengan anjing pun, mereka pertahankan juga. Soal hukum agama pun tolak ketepi semata mata hendak pertahankan Mahathir. Apa boleh buat, orang sebeginilah yang Mahathir dambakan sokongannya.

      Mahathir dan Muhyiddin seboleh bolehnya mahu menyembunyikan siapa “pemberi dedak” kepada PPBM. Kunci peti besi itu hanya diketahui oleh orang terdekat sahaja. Mahathir tidak mahu kongsi pun dalam mesyuarat. Apakah duit yang datang dari peti besi itu duit dari hasil yang bersih atau duit dari hasil yang haram ?

      Bila mempertikaikan orang sedap sangat Mahathir tanya dari sumber mana dan kata wang curi dan macam macam lagi tuduhan. Bila kena atas batang hidung sendiri, Mahathir boleh buat senyap dan buat buat “tidak tahu”. Dari mana sebenarnya wang dana PPBM? Kenapa hendak sembunyi sembunyi?

      Berani kerana benar. Kalau takut, mesti ada buat benda yang salah. Mahathir ambil duit kroni dari sumber tidak halalkah untuk biayai PPBM? Sebab itu takut dan tidak mahu bagi orang tahu? Boleh jadi juga. Kerana hendak pada kuasa, apa sahaja boleh berlaku. Rakyat kena terus tanya dan tanya. Dari mana sumber dana parti PPBM?

      Delete
    25. Mmg lahanat ketawa macam polong
      Abis tu permain agama
      Nk politik jgn sampai mainkan agama
      Mengucap anon kepala bapak

      Delete
  13. bangsa johor tuuu..ayuh sultan..apa titah tuanku.

    ReplyDelete
  14. Tuan Othaman, saya ini bukanlah mahu menyebelahi mana-mana pihak.
    Cuma saya nasihatkan agar Tuan Othaman banyak-banyak istighfar dan bersabar.
    Dalam dunia pentas cyber ini memang begitulah adat resamnya, kadang-kadang kita menyentuh hati orang dan kadang-kadang orang menyentuh hati kita. Maki hamun, caci cerca dan carut marut adalah sesuatu yang memang sukar nak dielakkan.
    Kalau Tuan Othaman terus bertindak terlalu mengikut emosi dan perasaan marah, puak-puak yang anti dengan Tuan Othaman akan lebih seronok mengejek dan mempermainkan tuan.
    Tuan Othaman memang mempunyai banyak pengetahuan dalam bidang politik, tapi cubalah beraksi dengan menunjukkan kedewasaan dan kematangan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro 1042...tu sebab aku suka sakat si Wak Suman ni....dia Ego dan sombong ...

      Delete
    2. AKU PUN SERONOK TENGOK BAPOK TUA SUMAN TEMPE TU MEROYAN RABAN.
      BILA DIA KALAH BERHUJAH ATAU TERKANTOI, MULA LER DIA MENGAMUK CABAR ORANG SANA SINI

      KIH KIH KIH...

      Delete
    3. Kami setuju pendapat anon1042 Tuan Othaman..bawa bertenang jelah..kita teruskan saja komen komen dblog Tuan Shahbudin ni..dorang nak ungkit ke nak sungkit ke..biarkan jelah..yg pentingnya UMNOBNPAS tumpas..PH ambil alih..Lawan ttp Lawan menjelang PRU14..

      Delete
    4. Wak Suman Tempe akan lebih meroyan dan meracau gila kalau cekgu math tu tibia dia dengan pantun.
      ini cekgu tu belum masuk lagi. Jap lagi, bila cekgu tu bawa masuk pantun tibai tua renta ni, boleh lah kita tengok dia punya racau bebel...

      kokikokikokikokikokikokikokikokik...

      Delete
    5. Ke mana dia menghilang, Suman ifrit jahat
      Dah mati akal kah, dia nak susun muslihat
      Sampai orang ramai terpaksa bagi nasihat
      Agaknya semalaman berjaga dia tak sihat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    6. Saya hargai pandangan sdra 10:42.

      Tapi bila berurusan dgn Kejora, minta maaf saya tiada maaf baginya kerana tingkah & perangai keterlaluan hingga Allah SWT pun dia perlecehkan sehingga gamak mencerca mengata Allah meliwat Tun Mahathir dunia kiamat. Setahu saya, Firaun, Nimrod maupun Iblis tak berani mencemuh Allah sampai tahap sekeji itu. Apakah kita sebagai orang Islam patut berdiam diri saja.

      Lagi satu, si bedebah ini pakar memutar belit fakta atau kata2 kita hingga seolah-olah kita yg salah. Pernah saya dgn seorang sahabat hampir salah faham dek ulahnya. Cuba perhatikan cara dia cuba mengadu domba anda dgn saya melalui komen si bedebah ini pd 10:55.

      Kita kena sentiasa waspada terhadap makhluk ini yg tidak diketahui asal usulnya tapi tingkahnya lebih dahsyat dari syaitan sampai2 Sang Maha Suci Allah pun dia gamak cerca & hina.

      Assalamualaykum 10:55.

      Delete
    7. Pak othman jgn layan beruk 1042


      Hentam.si kojola habisan sampai dia jadi SEWEL

      Nampak.gaya hampir bengong dah kojola nih bila kena dgn pak ithman

      Dia sensitif kalau oak othman balun dia..

      Sy rasa kojola ni dulu pernah berguru dgn bapak

      Jadi bila guru tegur anak.murid..mana tidaknya member9ntak


      BALAUN PAK.OTHOMAN BALUN SI KOJOLA TU

      kami sentiasa d belakang

      Anon 1042
      .
      Blah masuk blog mykmu pegi j8had d sana kalau ada telur..

      Delete
    8. Suman barua dajal cuba buat onar & ulah
      Dia fiitnah, konon ‘Kejora menghina Allah’
      Tapi ditambah (Kejora) ternyata dia salah
      Mlm tadi kantoi, terus iblis ini cabut belah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

      Delete
    9. Kita kena sentiasa waaspada terhadap Wak Suman Tempe...Makhluk Perosak Bangsa BEKAS AJK UMNO yg dah jadi sampah masyarakat ni...Keturunan asal dah tahu dari Singapork...tingkahlaku lebih dahyat dari kera dan dari syaitan sampai2 Maha Suci Allah pun dia dok putar belit dan gamak cerca & hina!!!!

      Delete
    10. Itulah sifat Wak Suman Tempe yang kena buang dari UMNO selepas Matdey bersara...dendam betul dia kat Najib...
      Masa zaman Matdey dulu banyak projek kroni yg dia dapat, di samping hasil haram gelap sakau songlap...
      Padan muka Suman Tempe ni, elok sangatlah dia berambos ke mana pun, jgn datang kat UMNO sudah.

      Delete
  15. Ikut kajian ahli2 psikologi, ada banyak tanda2 yang menunjukkan seseorang tu dah hampir kitaran hayatnya...senanag cerita tanda2 dah nak gol. Antaranya semakin tua , ego , sombong, cakap merapunya semakin menjadi2...dan ini memang sangat2 tepat dengan watak wak suman sejak dua menjak ni. Dahlah tua kutuk, berlagak pandai serba serbi...kuat merajuk ngalahkan budak2 yang kalah main guli. Sikit2 nak cabar orang jumpa, bila disahut ..senyap sunyi macam cacing kepanasan. Dulu cabar aku kata nak bersua muka kat himpunan krepekbasi...penat aje aku tunggu, rope2nya balik JB awal. Temberang dan kaki geromal aje lebih Si tua baruah PAP ni...sikit2 cerita pasal Spore, tak sedar melayu Spore jadi 2nd class citizen. Aku yakin Wak Suman si luman ni sebenarnya ejen upahan PAP yang diletakkan untuk mengkucar-kacirkan perpaduan orang melayu kat Msia ni...kira talam bukan 2 muka lagi, tapi lebih dari tu beb. Tak mana berkatnye hidup orang tua bangka macam ni...dia ni tunggu masa yang sesuai aje nak ngendeng Madey Al Kutty balik kerala !

    kihkikiikhkohkikokikikokikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora biadab, pembohong & kufur...

      Rekod dalam blog ini adalah saksi & bukti kamu benar2 pembohong. Malah ramai pembaca blog ini juga jadi saksi.

      Insya Allah, akan saya paparkan buktinya nanti.

      Delete
    2. Memang Suman iblis, otak dah huru hara
      Akibat meunjuk ego, dia hadapi sengsara
      Dia tak terkawal lagi hati panas membara
      Hinggakan 'Geng Najib' dikatanya Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Tukar nama.kojola.kpd

      Ifrit suruhan ah jib gor
      Si bapok ketagih nak jubor
      Otoman dah bagi penampor
      Terberak tercirit dlm seluor


      Delete


  16. Laporan CIA


    Kedah dan johor habis lunyai





    Mat salleh dah cbut dari malaysiaL

    Vietnam bursa 900 mata naik dua kaki ganda sejak 2015

    Thai dan jakarta bursa paling tinggu

    Hong kimong juger

    Ini MalaysiaL bursa malaysi ftse klci 714 mata

    Tak.naik naik dari tahun lepas

    Tak de rekod baru mcm semua bursa di asia kecuali mongolia..

    Adoiiii haram jadah apa njip urus ekonomi


    Macam PANTAT urus ekonomi..

    ReplyDelete
  17. Nak tanya MENGAPA ADA HAMBA ALLAH yang berani LEAK documents rahsia?

    ReplyDelete
  18. Kota Masai tu kan kubu kuat DAP...orang cina ramai kat situ. Ikut laporan, masa Semin datang tu, yang datang memenuhkan paadng tu ialah kaum depa...senang citer ahli2 DAP. Ikut hati, dia orang taknak datang..tapi bila keluar arahan sapa yang tak hadir akan dikenakan tindakan disiplin parti..terpaksalah datang w/pun dengan berat hati.
    Khabarnya orang2 melayu memang ada jugak tapi duduk jauh2...ada yang pakai ikat muka dan topeng muka kerana takut dikenali. Rasanya tak sampai pun 20 orang. Kalau tak kerana kehadiran kau cina, memang Semin cakap sorang2 ajelah..tak pun berucap pada jemaah jin aje.
    Tulah pasal, Semin ni sanggup datang jauh2 ke Johor...nak cari dan riki tempat selaamt untuknya bertanding dalam PRU14 nanti...seram dia bila dapat tau DS Jamal nak lawan dia kat bukit A/Bangsa. Ikut kajian terkini. kalau dia stay jugak kat situ..konfom bungkus punya dengan DSJ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari tu komen pasal orang kedah. Hari ni pasal johor pulak. Lepas ni mana? Kelate? Balik balik "khabarnya itu ini"....temberang kuat, reality on the ground tak mau di akui.

      Delete
    2. kahkahhhehehe..maaf cakaplh bro GN..kamu ni memang kaki putar belitlh...kikikikili..nak cakap mana ye..kamu dlatih begitu ke..banyak mkn kari kpla ikan senohong..agaknya lah tu...kikikikikakaka

      Delete
    3. GN dgn Kejora adalah orang yg sama.

      Delete
    4. Ya betul

      Dua dia kaki carut


      Sekejap.t8lang kebun
      Sekejap.guru


      Sewel.betul.berok.2 kepala.ni

      Delete
    5. Udah2 ler kelentong tu, Suman memerang
      Fitnah & tohmah, tak perlu lagi nko karang
      Udah tidak laku lagi, nko punya temberang
      Pembohongan nko diketahui semua orang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
  19. Isu yg lebih besar ialah kenapa tanah ditukar status ke bukan bumi?

    ReplyDelete
  20. Suman iblis berjaga mlm serupa kongkang
    Nak lwn Kejora sanggup mata disengkang
    Tapi terok berbiirat dia kena tibai belakang
    Mlm tadi, Wak kena terguling terkangkang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. The record serves and testify the opposite of your lying.

      Delete
    2. Peng­a­sas PPBM, Kamarul Zaman Habibur Rahman mendedahkan, berdasarkan Per­lembagaan PPBM, parti sepatutnya mengisy­tihar sumbangan dana atau derma kepada Majlis Pimpinan Tertingginya.

      Menurut Kamarul Zaman perkara itu tidak berlaku. Setiap kali dia hadir mesyuarat parti, dana yang PPBM dapat tidak pun diisytihar daripada sumber mana wang dan dana itu diperolehi.

      Sudahlah jumlah sebenar ahli tidak diketahi dan tidak diumum sehingga kini kepada umum, dana parti bunga juga tidak diketahui daripada mana punca sebenarnya.

      Dakwa Kamarul Zaman, keadaan itu amat mengelirukan beliau serta ahli-ahli PPBM kerana PPBM selama ini begitu melaung-laungkan soal ketelusan dan mengkritik musuh politik yang didakwa tidak mengamalkan integriti tinggi.

      “Saya ingin melihat PPBM mengadakan Mesyuarat Agung Tahunannya (AGM) kerana mahu ahli-ahli mempersoalkan perkara ini. Saya harapkan ada ketelusan untuk mengisytihar berapa jumlah dana yang dikumpul daripada ahli dan derma yang diterima.

      “Selama ini PPBM mengkritik pihak luar kononnya ada berlaku penyelewangan, tetapi mereka sendiri tidak pernah isytiharkan kewangan sendiri (kepada ahli parti),” kata Kamarul Zaman, semasa menjadi seorang daripada ahli panel bual bicara bertajuk Krisis Perlembagaan PPBM: Apa Kesudahannya? anjuran MyKMU, Agendaily dan MassaTV di Kuala Lumpur pada 23 November 2017.

      Mahathir dan Muhyiddin seringkali mengelak dari menjawab soalan bila ditanya daripada mana datangnya sumber kewangan Parti Bunga. Selain itu, mereka berdua juga cuba menyembunyikan rekod kewangan PPBM. Apa yang hendak disembunyikan sangat? Dapat duit dari sumber yang haramkah?

      Penyataan kewangan dan dari mana dana parti PPBM perolehi seboleh bolehnya hendak disembunyikan dari pengetahuan semua ahli PPBM. Mungkin kerana itulah PPBM takut sangat hendak buat mesyuarat agung.

      Apa yang hendak ditulis dalam penyatan kewangan PPBM? Hasil dan duit yang masuk dalam akaun parti daripada sumber mana? Siapa yang derma? Bila sudah dibentang, penyata kewangan itu perlu diserah kepada ROS.

      Kalau RM32 billion pun Mahathir boleh buat ‘tidak tahu’ dan senyap, inikan lagi hal tentang penyata kewangan parti bunga. Macam macam silap mata boleh dibuat oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk mengabui mata ahli ahli PPBM di bawah yang menyokong mereka dengan penuh ketaksuban.

      “Sikap pucuk kepemimpinan PPBM mengecewakan dan membuatkan ahli-ahli parti yang selama ini bertungkus-lumus mencari ahli baharu, menghabiskan wang ringgit dan tenaga untuk menggerakkan parti menjadi mangsa keadaan,” kata Kamarul Zaman.

      Mereka yang waras dan belum lagi menjadi “zombie” politik akan tahu pembohongan Mahathir ini. Namun bagi yang sudah taksub dan terlalu fanatik dengan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz, mereka ini akan mempercayai apa sahaja yang Mahathir cakap.

      Sampai Mahathir suruh Tun Hasmah tidak pakai tudung pun mereka pertahankan habis habisan. Peluk dengan anjing pun, mereka pertahankan juga. Soal hukum agama pun tolak ketepi semata mata hendak pertahankan Mahathir. Apa boleh buat, orang sebeginilah yang Mahathir dambakan sokongannya.

      Mahathir dan Muhyiddin seboleh bolehnya mahu menyembunyikan siapa “pemberi dedak” kepada PPBM. Kunci peti besi itu hanya diketahui oleh orang terdekat sahaja. Mahathir tidak mahu kongsi pun dalam mesyuarat. Apakah duit yang datang dari peti besi itu duit dari hasil yang bersih atau duit dari hasil yang haram ?

      Bila mempertikaikan orang sedap sangat Mahathir tanya dari sumber mana dan kata wang curi dan macam macam lagi tuduhan. Bila kena atas batang hidung sendiri, Mahathir boleh buat senyap dan buat buat “tidak tahu”. Dari mana sebenarnya wang dana PPBM? Kenapa hendak sembunyi sembunyi?

      Berani kerana benar. Kalau takut, mesti ada buat benda yang salah. Mahathir ambil duit kroni dari sumber tidak halalkah untuk biayai PPBM? Sebab itu takut dan tidak mahu bagi orang tahu? Boleh jadi juga. Kerana hendak pada kuasa, apa sahaja boleh berlaku. Rakyat kena terus tanya dan tanya. Dari mana sumber dana parti PPBM?

      Delete


  21. Khaled ni mb paling bapok

    Suara pun macam nak ajak org main

    Mata empat

    Lagak coool.macam nerd kolej


    Khaled udah laa... anak buah ko pun kami kenal semua budak.hingusan habis kolej..dan mrsm dan sbp..

    Kerja takat executive tak naik pangkat tapi ko angkut bagi lesen mpob laa bagi lesen i.t laa lepastu bukak.kolej..bankrap


    Skrg ko nak meniaga TANAH lot pulak

    Babee betul ko kalid 4 mata nerd sbp

    Nak jadi mb kena kuat kental berani

    Bukan MACAM BAPOK KHALED WEII


    DAH LAH MNGU LEPAS BAPOK TUA NAJIP.HULUR JUBO DI WAD HKL

    nak apa boss bapok ku tu

    MALU KAH SEEKOR KERAjaan tarap p.m lawat BANDUAN

    Bapok ker benda kau dan najip nih

    Habisssslah johir mcm ni

    ReplyDelete
  22. UUMNO yg lahir di Johor sudah besar dan jadi watak SAZALI !!.
    Skrg dia dah jerit
    "BAPAK YG SALAH!!!.Sazali dah besar, Sazali tau apa Sazali.buat !! BAPAK YG SALAH" !!

    Sazali (UMNO) dah conteng muka (MELAYU JOHOR), dgn restu Oztad2 side kick ponteng sekolah penipu licik set2 PAS tu.

    UMNO (SAZALI) BORN IN JOHOR , GAVE BIRTH TO PAS (SARIP DOL)

    LET BOTH BE BURIED IN JOHOR.
    PLEASE HELP RID THE MELAYU OF THE SCOURGE. Mohon Tuanku put a STOP.
    THE SCUMS HAVE TO GO !!

    Ampun Tuanku

    ReplyDelete
  23. Kerana lhaled bapok

    Penuh pondan di j.b

    Sapa nak.membapok mcm khaled mata 4

    Sialakn only in J.B

    ReplyDelete
  24. Tanda tanda rakyat johor bosan dgn umno


    1. Bekas mb johir kalah di parlimen
    2. Sharir samad nak pencen
    3. Firex city oenuh dgn komunis
    4. Duit sgpok mahal.giler
    5. Johir kena rembat komunis
    6. Brg mahal sbb mat pok nyoping
    7. Kes exco kawa baik khaled kena cekup 30 juta. Kalex bebas sebab najip
    8. Byk hartanah bumi di jihor dah jadi freehold
    9. Anak jihor merempat di k.l cari kerja
    10.PALING TERUK...







    35000 RUMAH D JOHOR TAK TERJUAL

    tak ke babee nama yer tu uryskan negeri dan bangsa johir mcm siallll

    Ampun tunke mohon pecar ifrit setan iblis kalid nih !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peng­a­sas PPBM, Kamarul Zaman Habibur Rahman mendedahkan, berdasarkan Per­lembagaan PPBM, parti sepatutnya mengisy­tihar sumbangan dana atau derma kepada Majlis Pimpinan Tertingginya.

      Menurut Kamarul Zaman perkara itu tidak berlaku. Setiap kali dia hadir mesyuarat parti, dana yang PPBM dapat tidak pun diisytihar daripada sumber mana wang dan dana itu diperolehi.

      Sudahlah jumlah sebenar ahli tidak diketahi dan tidak diumum sehingga kini kepada umum, dana parti bunga juga tidak diketahui daripada mana punca sebenarnya.

      Dakwa Kamarul Zaman, keadaan itu amat mengelirukan beliau serta ahli-ahli PPBM kerana PPBM selama ini begitu melaung-laungkan soal ketelusan dan mengkritik musuh politik yang didakwa tidak mengamalkan integriti tinggi.

      “Saya ingin melihat PPBM mengadakan Mesyuarat Agung Tahunannya (AGM) kerana mahu ahli-ahli mempersoalkan perkara ini. Saya harapkan ada ketelusan untuk mengisytihar berapa jumlah dana yang dikumpul daripada ahli dan derma yang diterima.

      “Selama ini PPBM mengkritik pihak luar kononnya ada berlaku penyelewangan, tetapi mereka sendiri tidak pernah isytiharkan kewangan sendiri (kepada ahli parti),” kata Kamarul Zaman, semasa menjadi seorang daripada ahli panel bual bicara bertajuk Krisis Perlembagaan PPBM: Apa Kesudahannya? anjuran MyKMU, Agendaily dan MassaTV di Kuala Lumpur pada 23 November 2017.

      Mahathir dan Muhyiddin seringkali mengelak dari menjawab soalan bila ditanya daripada mana datangnya sumber kewangan Parti Bunga. Selain itu, mereka berdua juga cuba menyembunyikan rekod kewangan PPBM. Apa yang hendak disembunyikan sangat? Dapat duit dari sumber yang haramkah?

      Penyataan kewangan dan dari mana dana parti PPBM perolehi seboleh bolehnya hendak disembunyikan dari pengetahuan semua ahli PPBM. Mungkin kerana itulah PPBM takut sangat hendak buat mesyuarat agung.

      Apa yang hendak ditulis dalam penyatan kewangan PPBM? Hasil dan duit yang masuk dalam akaun parti daripada sumber mana? Siapa yang derma? Bila sudah dibentang, penyata kewangan itu perlu diserah kepada ROS.

      Kalau RM32 billion pun Mahathir boleh buat ‘tidak tahu’ dan senyap, inikan lagi hal tentang penyata kewangan parti bunga. Macam macam silap mata boleh dibuat oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk mengabui mata ahli ahli PPBM di bawah yang menyokong mereka dengan penuh ketaksuban.

      “Sikap pucuk kepemimpinan PPBM mengecewakan dan membuatkan ahli-ahli parti yang selama ini bertungkus-lumus mencari ahli baharu, menghabiskan wang ringgit dan tenaga untuk menggerakkan parti menjadi mangsa keadaan,” kata Kamarul Zaman.

      Mereka yang waras dan belum lagi menjadi “zombie” politik akan tahu pembohongan Mahathir ini. Namun bagi yang sudah taksub dan terlalu fanatik dengan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz, mereka ini akan mempercayai apa sahaja yang Mahathir cakap.

      Sampai Mahathir suruh Tun Hasmah tidak pakai tudung pun mereka pertahankan habis habisan. Peluk dengan anjing pun, mereka pertahankan juga. Soal hukum agama pun tolak ketepi semata mata hendak pertahankan Mahathir. Apa boleh buat, orang sebeginilah yang Mahathir dambakan sokongannya.

      Mahathir dan Muhyiddin seboleh bolehnya mahu menyembunyikan siapa “pemberi dedak” kepada PPBM. Kunci peti besi itu hanya diketahui oleh orang terdekat sahaja. Mahathir tidak mahu kongsi pun dalam mesyuarat. Apakah duit yang datang dari peti besi itu duit dari hasil yang bersih atau duit dari hasil yang haram ?

      Bila mempertikaikan orang sedap sangat Mahathir tanya dari sumber mana dan kata wang curi dan macam macam lagi tuduhan. Bila kena atas batang hidung sendiri, Mahathir boleh buat senyap dan buat buat “tidak tahu”. Dari mana sebenarnya wang dana PPBM? Kenapa hendak sembunyi sembunyi?

      Berani kerana benar. Kalau takut, mesti ada buat benda yang salah. Mahathir ambil duit kroni dari sumber tidak halalkah untuk biayai PPBM? Sebab itu takut dan tidak mahu bagi orang tahu? Boleh jadi juga. Kerana hendak pada kuasa, apa sahaja boleh berlaku. Rakyat kena terus tanya dan tanya. Dari mana sumber dana parti PPBM?

      Delete
  25. Madah berhelah untuk wak suman tempe.. luv u ..muah..muah...

    Budak-budak bermain cepe
    Mati disondol seekor tapir
    Sapa tak kenal si Suman Tempe
    Pakwe kpd Zuraidah mak lampir

    Khayal mendengar lagu Saleem
    Tak sedar dipatuk ular berbisa
    Kononya wak suman berlagak alim
    Rupanya shaitan bertopengkan manusia

    Terjumpa satu majalah kuno
    Dalamnya banyak gambar cipap
    Wak Suman mengaku dia ahli UMNO
    Rupanya di SPORE jadi baruah PAP

    Melawat Macy di pusat serenti
    Membawa bersama semangkuku bubur
    Dulu Suman maki nuar tak henti
    Sekarang syok jilat nuar punya jubur

    Duduk memancing di atas titi
    Sambil memancing memakan roti
    Ini Suman ngaku dia berhenti
    Rope2nya dia kena buang parti

    Zack dipukul dengan beruti
    Dia dipukul di atas lori
    Lepas Suman keluar ditendang parti
    Habis duit UMNO dibawa lari

    Memang sedap masakan kari
    Sambil makan berkain pelikat
    Dengan duit yang dibawa lari
    Suman kini membuka syarikat

    Sambil mandi sempat menyelam
    Ternampak seekor si ikan duri
    Ini Suman apa jenis punya islam
    Guna duit haram menyara anak isteri

    Pergi bertandang ke rumah kader
    Pergi ke sana dengan kawan
    Jangan disebut pasal si Madey
    Suman nanti jadi gila sawan

    Pergi ke kebun membawa parang
    Unuk menebas pohon pegaga
    Suman berlagak sepeti garang
    Rupanya ular lidi terperasan naga

    Pergi ke pekan dengan Andy lala
    Terjumpa pulak dengan cik nyonya
    Asal MADEY memang dari Kerala
    Rupa2nya Suman sekampung dengannya

    Lepas Saturday ialah Sunday
    Ini spander Zack yang punya
    Punyalah Suman taksub pada Madey
    Jiwa dan raga diserahkan padanya


    kihkiioikikikihkikiokikiki..

    #REFORMASIMADEY KUTTYMATIJADIB**I



    ReplyDelete
    Replies
    1. GN, tumpang tambah satu rangkap:

      Suman Tempe dari Singapura
      Datang sini dagang merempat
      Nak buat fitnah ke atas Kejora
      Kantoii dan malu yg dia dapat

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh

      Delete
  26. Suman terpaksa dinasihat suruh bersabar
    Tapi dia eksyen jer, main wayang gambar
    Kemain lagii, konon Kejora dia mau cabar
    Kejora kuar jer dia selimut dlm kain gebar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan sifat orang beriman sering ketawa berdekah "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh". Itu dah cukup mencerminkan betapa rendahnya pekerti Kejora.

      Delete
    2. Peng­a­sas PPBM, Kamarul Zaman Habibur Rahman mendedahkan, berdasarkan Per­lembagaan PPBM, parti sepatutnya mengisy­tihar sumbangan dana atau derma kepada Majlis Pimpinan Tertingginya.

      Menurut Kamarul Zaman perkara itu tidak berlaku. Setiap kali dia hadir mesyuarat parti, dana yang PPBM dapat tidak pun diisytihar daripada sumber mana wang dan dana itu diperolehi.

      Sudahlah jumlah sebenar ahli tidak diketahi dan tidak diumum sehingga kini kepada umum, dana parti bunga juga tidak diketahui daripada mana punca sebenarnya.

      Dakwa Kamarul Zaman, keadaan itu amat mengelirukan beliau serta ahli-ahli PPBM kerana PPBM selama ini begitu melaung-laungkan soal ketelusan dan mengkritik musuh politik yang didakwa tidak mengamalkan integriti tinggi.

      “Saya ingin melihat PPBM mengadakan Mesyuarat Agung Tahunannya (AGM) kerana mahu ahli-ahli mempersoalkan perkara ini. Saya harapkan ada ketelusan untuk mengisytihar berapa jumlah dana yang dikumpul daripada ahli dan derma yang diterima.

      “Selama ini PPBM mengkritik pihak luar kononnya ada berlaku penyelewangan, tetapi mereka sendiri tidak pernah isytiharkan kewangan sendiri (kepada ahli parti),” kata Kamarul Zaman, semasa menjadi seorang daripada ahli panel bual bicara bertajuk Krisis Perlembagaan PPBM: Apa Kesudahannya? anjuran MyKMU, Agendaily dan MassaTV di Kuala Lumpur pada 23 November 2017.

      Mahathir dan Muhyiddin seringkali mengelak dari menjawab soalan bila ditanya daripada mana datangnya sumber kewangan Parti Bunga. Selain itu, mereka berdua juga cuba menyembunyikan rekod kewangan PPBM. Apa yang hendak disembunyikan sangat? Dapat duit dari sumber yang haramkah?

      Penyataan kewangan dan dari mana dana parti PPBM perolehi seboleh bolehnya hendak disembunyikan dari pengetahuan semua ahli PPBM. Mungkin kerana itulah PPBM takut sangat hendak buat mesyuarat agung.

      Apa yang hendak ditulis dalam penyatan kewangan PPBM? Hasil dan duit yang masuk dalam akaun parti daripada sumber mana? Siapa yang derma? Bila sudah dibentang, penyata kewangan itu perlu diserah kepada ROS.

      Kalau RM32 billion pun Mahathir boleh buat ‘tidak tahu’ dan senyap, inikan lagi hal tentang penyata kewangan parti bunga. Macam macam silap mata boleh dibuat oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk mengabui mata ahli ahli PPBM di bawah yang menyokong mereka dengan penuh ketaksuban.

      “Sikap pucuk kepemimpinan PPBM mengecewakan dan membuatkan ahli-ahli parti yang selama ini bertungkus-lumus mencari ahli baharu, menghabiskan wang ringgit dan tenaga untuk menggerakkan parti menjadi mangsa keadaan,” kata Kamarul Zaman.

      Mereka yang waras dan belum lagi menjadi “zombie” politik akan tahu pembohongan Mahathir ini. Namun bagi yang sudah taksub dan terlalu fanatik dengan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz, mereka ini akan mempercayai apa sahaja yang Mahathir cakap.

      Sampai Mahathir suruh Tun Hasmah tidak pakai tudung pun mereka pertahankan habis habisan. Peluk dengan anjing pun, mereka pertahankan juga. Soal hukum agama pun tolak ketepi semata mata hendak pertahankan Mahathir. Apa boleh buat, orang sebeginilah yang Mahathir dambakan sokongannya.

      Mahathir dan Muhyiddin seboleh bolehnya mahu menyembunyikan siapa “pemberi dedak” kepada PPBM. Kunci peti besi itu hanya diketahui oleh orang terdekat sahaja. Mahathir tidak mahu kongsi pun dalam mesyuarat. Apakah duit yang datang dari peti besi itu duit dari hasil yang bersih atau duit dari hasil yang haram ?

      Bila mempertikaikan orang sedap sangat Mahathir tanya dari sumber mana dan kata wang curi dan macam macam lagi tuduhan. Bila kena atas batang hidung sendiri, Mahathir boleh buat senyap dan buat buat “tidak tahu”. Dari mana sebenarnya wang dana PPBM? Kenapa hendak sembunyi sembunyi?

      Berani kerana benar. Kalau takut, mesti ada buat benda yang salah. Mahathir ambil duit kroni dari sumber tidak halalkah untuk biayai PPBM? Sebab itu takut dan tidak mahu bagi orang tahu? Boleh jadi juga. Kerana hendak pada kuasa, apa sahaja boleh berlaku. Rakyat kena terus tanya dan tanya. Dari mana sumber dana parti PPBM?

      Delete
    3. Relaks aje Pak Othaman. Dah tak lama lagi pun nak mengundi. Dijangka selepas CNY tp sebelum Ramadan. Dalam 4 bulan lg kot. Skrang ni biarlah mrk mencarut sepuas2nya. Nak buat macam mana kan? Dulu masa rebung, tak nak dilentur, dah besar jd macam ni le. BTW, smlm ada org beriya2 kopipes dari blog parpukari (mamak?) Tak patut. Sbb setahu saya tukang kopipes tu anti mamak tapi akhirnya mamak jua yang dijilatnya. Hahaha...

      Delete
    4. He...he...he...Wak Sumn Tempe...suka jilat Mamak Matdey punyer punkoq!!!

      Delete
  27. Kasihan sungguh dgn Suman anjing dubok
    Bini dia berbau hancing, kencing tak cebok
    Tua renta iblis ni tidak ada apa hanya abok
    Bila kalah berhujah, ajak orang bertumbok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  28. *Untuk Pengetahuan sahabat sahabat semua..*

    *Macai Umno BN yang jadi Cybertrooper di bayar Rm10.00 untuk satu posting menggunakan DAP sebagai isu Perkauman dan untuk menakutkan orang Melayu atas arahan diri pemimpin atasan mereka.*

    *Setiap komen dan like mereka dapat bayaran Rm1.00, jika banyak komen dan like banyak lah duit mereka dapat.*

    *Setiap Menteri mempunyai minima 100 Cybertropper mereka yang di bayar elaun mengikut posting komen dan like.*

    *Najib, Zahid, mempunyai tidak kurang 3000 cybertrooper yang di bayar elaun bulanan serta di lengkapi kemudahan IT.*

    *Isu utama mereka:-*
    *DAP*
    *TUN M dan Keluarga*
    *MANAH*
    *BERSATU..*

    *Dari info yang saya terima dalam masa terdekat mereka akan mainkan semula Isu LIWAT DS Anwar...* *Mereka sebenarnya takut jika Rakyat bercakap atau muat naik isu Skandal Najib seperti, 1MDB, Derma, Hadiah Anak Tiri buat Filem Lucah, Rasuah Kementerian, Curi duit dari GLC seperti Felda, MARA, Air SABAH, YAPIEM, ROSMAH salah guna dana PERMATA, ISU SPRM dengan Bini orang, Isu AG dan Isteri AG dapat Projek berjuta ringgit, ISU Judi dan Kongsi Gelap banyak libat kan Menteri dan Penguatkuasa termasuk PDRM.. Jual Tanah kepada China, SG Besi, Kuantan, Pengerang, PROTON, TRX, dll.*

    *Jangan layan atau komen apa sahaja isu dari macai Umno, info ini saya dapat dari Grup Cybertrooper Umno BN, Ketua nya bergelar Ayahanda... ThinkTank adalah skuad spin Umno BN...*

    *Jika mereka tak boleh jawab isu Najib yang kita post, mereka akan maki hamun sebab tak boleh nak spin.*

    *Kalau posting mereka tiada komen dan like mereka akan rasa terhina serta akan rasa tidak berguna menjadi sia sia..*

    *Sebagai contoh yang nyata lihat kepada Ketua Bahagian Si Jamal Jamban yang di arah tanpa tujuan dan fakta membuat Provikasi dengan,*
    *Memakai Kain Tuala dan Timba Air,*
    *Bawa Kereta Mayat dan Keranda persenda Islam,*
    *Pecah Botol Bir,*
    *Tidur Dalam Khemah, ini semua memalukan orang Melayu, Orang Melayu bijak pandai tak buat perkara sebegini,* *tetapi kerana Umno di huni oleh Melayu berfikiran Primitif tak bertamadun maka* *mereka tidak malu untuk berbuat demikian kerana UPAH LUMAYAN.*

    *UMNO sebenarnya PERKAUMAN, MEMECAH BELAHKAN BANGSA MELAYU, MENIMBULKAN HURU HARA, UNTUK MENUTUP KEROSAKAN YANG TELAH NAJIB LAKU KAN. NAJIB SANGGUP MENGAKU SEBAGAI BANGSA BUGIS UNTUK DAPATKAN SOKONGAN POLITIK PADA PRU14, SEDANGKAN BANGSA BUGIS SEJATI YANG ADA MARUAH DIRI YANG HORMAT KEPADA BANGSA LAIN BENCI KEPADA NAJIB DAN TIDAK AKAN SOKONG BN PADA PRU14, YANG SOKONG HANYA BUGIS NGO YANG DAPAT GERAN TAHUNAN PRO KERAJAAN SAHAJA. JUMLAH BUGIS YANG SOKONG NAJIB SANGAT MINIMA...*

    *Raja Naga*
    Ex supervisor.
    Power bank pasir ko bagi kami !!!
    Kunang boleh kata slow learner.
    Skang meh kita tengok sapa slow !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peng­a­sas PPBM, Kamarul Zaman Habibur Rahman mendedahkan, berdasarkan Per­lembagaan PPBM, parti sepatutnya mengisy­tihar sumbangan dana atau derma kepada Majlis Pimpinan Tertingginya.

      Menurut Kamarul Zaman perkara itu tidak berlaku. Setiap kali dia hadir mesyuarat parti, dana yang PPBM dapat tidak pun diisytihar daripada sumber mana wang dan dana itu diperolehi.

      Sudahlah jumlah sebenar ahli tidak diketahi dan tidak diumum sehingga kini kepada umum, dana parti bunga juga tidak diketahui daripada mana punca sebenarnya.

      Dakwa Kamarul Zaman, keadaan itu amat mengelirukan beliau serta ahli-ahli PPBM kerana PPBM selama ini begitu melaung-laungkan soal ketelusan dan mengkritik musuh politik yang didakwa tidak mengamalkan integriti tinggi.

      “Saya ingin melihat PPBM mengadakan Mesyuarat Agung Tahunannya (AGM) kerana mahu ahli-ahli mempersoalkan perkara ini. Saya harapkan ada ketelusan untuk mengisytihar berapa jumlah dana yang dikumpul daripada ahli dan derma yang diterima.

      “Selama ini PPBM mengkritik pihak luar kononnya ada berlaku penyelewangan, tetapi mereka sendiri tidak pernah isytiharkan kewangan sendiri (kepada ahli parti),” kata Kamarul Zaman, semasa menjadi seorang daripada ahli panel bual bicara bertajuk Krisis Perlembagaan PPBM: Apa Kesudahannya? anjuran MyKMU, Agendaily dan MassaTV di Kuala Lumpur pada 23 November 2017.

      Mahathir dan Muhyiddin seringkali mengelak dari menjawab soalan bila ditanya daripada mana datangnya sumber kewangan Parti Bunga. Selain itu, mereka berdua juga cuba menyembunyikan rekod kewangan PPBM. Apa yang hendak disembunyikan sangat? Dapat duit dari sumber yang haramkah?

      Penyataan kewangan dan dari mana dana parti PPBM perolehi seboleh bolehnya hendak disembunyikan dari pengetahuan semua ahli PPBM. Mungkin kerana itulah PPBM takut sangat hendak buat mesyuarat agung.

      Apa yang hendak ditulis dalam penyatan kewangan PPBM? Hasil dan duit yang masuk dalam akaun parti daripada sumber mana? Siapa yang derma? Bila sudah dibentang, penyata kewangan itu perlu diserah kepada ROS.

      Kalau RM32 billion pun Mahathir boleh buat ‘tidak tahu’ dan senyap, inikan lagi hal tentang penyata kewangan parti bunga. Macam macam silap mata boleh dibuat oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk mengabui mata ahli ahli PPBM di bawah yang menyokong mereka dengan penuh ketaksuban.

      “Sikap pucuk kepemimpinan PPBM mengecewakan dan membuatkan ahli-ahli parti yang selama ini bertungkus-lumus mencari ahli baharu, menghabiskan wang ringgit dan tenaga untuk menggerakkan parti menjadi mangsa keadaan,” kata Kamarul Zaman.

      Mereka yang waras dan belum lagi menjadi “zombie” politik akan tahu pembohongan Mahathir ini. Namun bagi yang sudah taksub dan terlalu fanatik dengan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz, mereka ini akan mempercayai apa sahaja yang Mahathir cakap.

      Sampai Mahathir suruh Tun Hasmah tidak pakai tudung pun mereka pertahankan habis habisan. Peluk dengan anjing pun, mereka pertahankan juga. Soal hukum agama pun tolak ketepi semata mata hendak pertahankan Mahathir. Apa boleh buat, orang sebeginilah yang Mahathir dambakan sokongannya.

      Mahathir dan Muhyiddin seboleh bolehnya mahu menyembunyikan siapa “pemberi dedak” kepada PPBM. Kunci peti besi itu hanya diketahui oleh orang terdekat sahaja. Mahathir tidak mahu kongsi pun dalam mesyuarat. Apakah duit yang datang dari peti besi itu duit dari hasil yang bersih atau duit dari hasil yang haram ?

      Bila mempertikaikan orang sedap sangat Mahathir tanya dari sumber mana dan kata wang curi dan macam macam lagi tuduhan. Bila kena atas batang hidung sendiri, Mahathir boleh buat senyap dan buat buat “tidak tahu”. Dari mana sebenarnya wang dana PPBM? Kenapa hendak sembunyi sembunyi?

      Berani kerana benar. Kalau takut, mesti ada buat benda yang salah. Mahathir ambil duit kroni dari sumber tidak halalkah untuk biayai PPBM? Sebab itu takut dan tidak mahu bagi orang tahu? Boleh jadi juga. Kerana hendak pada kuasa, apa sahaja boleh berlaku. Rakyat kena terus tanya dan tanya. Dari mana sumber dana parti PPBM?

      Delete
    2. Setuju...ada juga org keturunan bugis buka mulut bila tgok muka najib kat tv3 suku.katenye najib
      Kepala bapak tu banyak menyuap kepala bapak persatuan bugis di malaysia.macm2 habuan dapat.tapi yg bawah2 ni tak merasa ape pun.

      Itu lah hakikat cash is king budaya najib kepala bapak

      Delete
  29. Kepala Bapak Mahu Kirim "Khalid" Untuk Pujuk Claire Setuju "Menamatkan" Saman !!


    Menarik untuk dikongsikan tulisan Syed Akhbar Ali kali ini. Benarkah apa yang telah beliau coretkan di blognya? Ceritanya tak ubah macam cerita mission Impossible. Jom kita terjah dahulu... berikut adalah terjemahannya :

    Hanya mendengarnya hari ini. Cakap-cakap ialah Kepala Bapak yang ingin menamatkan saman fitnah yang difailkan terhadap Claire Rewcastle Brown (Sarawak Report).

    Mereka merancang untuk menghantar "Khalid" berjumpa Claire untuk membuatnya bersetuju jika saman terhadapnya ditarik balik.

    Pada masa yang sama mereka juga mahu Claire membatalkan kaunter saman dan tuntutan balasnya. Saya siasat dengan seseorang yang mengenali Claire yang mengatakan dia tidak tahu menahu mengenai rancangan ini.

    Sekiranya itu berlaku, bersedialah Cik Brown. Mereka mesti bersedia untuk membayar wang yang besar untuk keluar dari kesilapan yang benar-benar bodoh ini. Satu lagi kegagalan strategik mereka.

    Walau apa pun, adakah anda tahu bahawa seluruh penasihat media Ketua Kepala Bapak adalah "pelajar yang lembam"? Ya, mereka semua adalah graduan UITM. Itu rakan Tengku, Farid dan lain-lain. Malah saya rasa Sup Kambing Kuala Kangsar juga. Patutlah. Dudsville.

    Jika Kepala Bapak berupaya mengakhiri saman, sila minta bayaran, ditambah, ditambah, ditambah. Jika seseorang yang tercicir sekolah menengah (gagal MCE) boleh dibayar RM5 juta untuk menulis sampah, tentunya menarik semula saman yang akan memalukan Ketua Bapak dan seluruh pasukan pelajar lembam mestilah bernilai lebih banyak lagi.

    Krismas boleh datang lebih awal untuk Cik Brown. Bawa mereka untuk dibersihkan.

    Mereka sedar sekarang bahawa pembelaan yang difailkan oleh Claire Rewcastle Brown akan memalukan mereka setinggi langit.

    Tambahan lagi mereka telah mengupah peguam paling mahal di UK untuk memfailkan saman itu. Siapa yang akan membayar yuran guaman, yang dipercayai berjumlah beberapa juta Ringgit?

    Bagaimana jika rakan-rakan Bawang itu hanya membatalkan saman kerana 'tidak ada cukup wang' untuk membayar para peguam? Itu akan menjadi sangat memalukan.

    Mereka tidak boleh meminta ahli lembu untuk menderma lebih banyak dana. Ahli lembu tahu nombor plet semua kereta-kereta mahal yang telah dibeli dengan wang itu. Mereka tidak boleh sebodoh itu. Atau bolehkah mereka?

    Maka banyak perut-perut yang memulas. ~ Sumber asal di sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peng­a­sas PPBM, Kamarul Zaman Habibur Rahman mendedahkan, berdasarkan Per­lembagaan PPBM, parti sepatutnya mengisy­tihar sumbangan dana atau derma kepada Majlis Pimpinan Tertingginya.

      Menurut Kamarul Zaman perkara itu tidak berlaku. Setiap kali dia hadir mesyuarat parti, dana yang PPBM dapat tidak pun diisytihar daripada sumber mana wang dan dana itu diperolehi.

      Sudahlah jumlah sebenar ahli tidak diketahi dan tidak diumum sehingga kini kepada umum, dana parti bunga juga tidak diketahui daripada mana punca sebenarnya.

      Dakwa Kamarul Zaman, keadaan itu amat mengelirukan beliau serta ahli-ahli PPBM kerana PPBM selama ini begitu melaung-laungkan soal ketelusan dan mengkritik musuh politik yang didakwa tidak mengamalkan integriti tinggi.

      “Saya ingin melihat PPBM mengadakan Mesyuarat Agung Tahunannya (AGM) kerana mahu ahli-ahli mempersoalkan perkara ini. Saya harapkan ada ketelusan untuk mengisytihar berapa jumlah dana yang dikumpul daripada ahli dan derma yang diterima.

      “Selama ini PPBM mengkritik pihak luar kononnya ada berlaku penyelewangan, tetapi mereka sendiri tidak pernah isytiharkan kewangan sendiri (kepada ahli parti),” kata Kamarul Zaman, semasa menjadi seorang daripada ahli panel bual bicara bertajuk Krisis Perlembagaan PPBM: Apa Kesudahannya? anjuran MyKMU, Agendaily dan MassaTV di Kuala Lumpur pada 23 November 2017.

      Mahathir dan Muhyiddin seringkali mengelak dari menjawab soalan bila ditanya daripada mana datangnya sumber kewangan Parti Bunga. Selain itu, mereka berdua juga cuba menyembunyikan rekod kewangan PPBM. Apa yang hendak disembunyikan sangat? Dapat duit dari sumber yang haramkah?

      Penyataan kewangan dan dari mana dana parti PPBM perolehi seboleh bolehnya hendak disembunyikan dari pengetahuan semua ahli PPBM. Mungkin kerana itulah PPBM takut sangat hendak buat mesyuarat agung.

      Apa yang hendak ditulis dalam penyatan kewangan PPBM? Hasil dan duit yang masuk dalam akaun parti daripada sumber mana? Siapa yang derma? Bila sudah dibentang, penyata kewangan itu perlu diserah kepada ROS.

      Kalau RM32 billion pun Mahathir boleh buat ‘tidak tahu’ dan senyap, inikan lagi hal tentang penyata kewangan parti bunga. Macam macam silap mata boleh dibuat oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk mengabui mata ahli ahli PPBM di bawah yang menyokong mereka dengan penuh ketaksuban.

      “Sikap pucuk kepemimpinan PPBM mengecewakan dan membuatkan ahli-ahli parti yang selama ini bertungkus-lumus mencari ahli baharu, menghabiskan wang ringgit dan tenaga untuk menggerakkan parti menjadi mangsa keadaan,” kata Kamarul Zaman.

      Mereka yang waras dan belum lagi menjadi “zombie” politik akan tahu pembohongan Mahathir ini. Namun bagi yang sudah taksub dan terlalu fanatik dengan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz, mereka ini akan mempercayai apa sahaja yang Mahathir cakap.

      Sampai Mahathir suruh Tun Hasmah tidak pakai tudung pun mereka pertahankan habis habisan. Peluk dengan anjing pun, mereka pertahankan juga. Soal hukum agama pun tolak ketepi semata mata hendak pertahankan Mahathir. Apa boleh buat, orang sebeginilah yang Mahathir dambakan sokongannya.

      Mahathir dan Muhyiddin seboleh bolehnya mahu menyembunyikan siapa “pemberi dedak” kepada PPBM. Kunci peti besi itu hanya diketahui oleh orang terdekat sahaja. Mahathir tidak mahu kongsi pun dalam mesyuarat. Apakah duit yang datang dari peti besi itu duit dari hasil yang bersih atau duit dari hasil yang haram ?

      Bila mempertikaikan orang sedap sangat Mahathir tanya dari sumber mana dan kata wang curi dan macam macam lagi tuduhan. Bila kena atas batang hidung sendiri, Mahathir boleh buat senyap dan buat buat “tidak tahu”. Dari mana sebenarnya wang dana PPBM? Kenapa hendak sembunyi sembunyi?

      Berani kerana benar. Kalau takut, mesti ada buat benda yang salah. Mahathir ambil duit kroni dari sumber tidak halalkah untuk biayai PPBM? Sebab itu takut dan tidak mahu bagi orang tahu? Boleh jadi juga. Kerana hendak pada kuasa, apa sahaja boleh berlaku. Rakyat kena terus tanya dan tanya. Dari mana sumber dana parti PPBM?

      Delete
  30. Kejora berhujah macam budak tak sekolah...dh tua pun tak bijak berfikr.sekali beckap bau pekung mulut

    ReplyDelete
  31. Sprm tangkap exco pecah lobang mb plak...ade sindiket rasuah dlm umno...

    Sprm kena siasat jangan pecah main silap mata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peng­a­sas PPBM, Kamarul Zaman Habibur Rahman mendedahkan, berdasarkan Per­lembagaan PPBM, parti sepatutnya mengisy­tihar sumbangan dana atau derma kepada Majlis Pimpinan Tertingginya.

      Menurut Kamarul Zaman perkara itu tidak berlaku. Setiap kali dia hadir mesyuarat parti, dana yang PPBM dapat tidak pun diisytihar daripada sumber mana wang dan dana itu diperolehi.

      Sudahlah jumlah sebenar ahli tidak diketahi dan tidak diumum sehingga kini kepada umum, dana parti bunga juga tidak diketahui daripada mana punca sebenarnya.

      Dakwa Kamarul Zaman, keadaan itu amat mengelirukan beliau serta ahli-ahli PPBM kerana PPBM selama ini begitu melaung-laungkan soal ketelusan dan mengkritik musuh politik yang didakwa tidak mengamalkan integriti tinggi.

      “Saya ingin melihat PPBM mengadakan Mesyuarat Agung Tahunannya (AGM) kerana mahu ahli-ahli mempersoalkan perkara ini. Saya harapkan ada ketelusan untuk mengisytihar berapa jumlah dana yang dikumpul daripada ahli dan derma yang diterima.

      “Selama ini PPBM mengkritik pihak luar kononnya ada berlaku penyelewangan, tetapi mereka sendiri tidak pernah isytiharkan kewangan sendiri (kepada ahli parti),” kata Kamarul Zaman, semasa menjadi seorang daripada ahli panel bual bicara bertajuk Krisis Perlembagaan PPBM: Apa Kesudahannya? anjuran MyKMU, Agendaily dan MassaTV di Kuala Lumpur pada 23 November 2017.

      Mahathir dan Muhyiddin seringkali mengelak dari menjawab soalan bila ditanya daripada mana datangnya sumber kewangan Parti Bunga. Selain itu, mereka berdua juga cuba menyembunyikan rekod kewangan PPBM. Apa yang hendak disembunyikan sangat? Dapat duit dari sumber yang haramkah?

      Penyataan kewangan dan dari mana dana parti PPBM perolehi seboleh bolehnya hendak disembunyikan dari pengetahuan semua ahli PPBM. Mungkin kerana itulah PPBM takut sangat hendak buat mesyuarat agung.

      Apa yang hendak ditulis dalam penyatan kewangan PPBM? Hasil dan duit yang masuk dalam akaun parti daripada sumber mana? Siapa yang derma? Bila sudah dibentang, penyata kewangan itu perlu diserah kepada ROS.

      Kalau RM32 billion pun Mahathir boleh buat ‘tidak tahu’ dan senyap, inikan lagi hal tentang penyata kewangan parti bunga. Macam macam silap mata boleh dibuat oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk mengabui mata ahli ahli PPBM di bawah yang menyokong mereka dengan penuh ketaksuban.

      “Sikap pucuk kepemimpinan PPBM mengecewakan dan membuatkan ahli-ahli parti yang selama ini bertungkus-lumus mencari ahli baharu, menghabiskan wang ringgit dan tenaga untuk menggerakkan parti menjadi mangsa keadaan,” kata Kamarul Zaman.

      Mereka yang waras dan belum lagi menjadi “zombie” politik akan tahu pembohongan Mahathir ini. Namun bagi yang sudah taksub dan terlalu fanatik dengan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz, mereka ini akan mempercayai apa sahaja yang Mahathir cakap.

      Sampai Mahathir suruh Tun Hasmah tidak pakai tudung pun mereka pertahankan habis habisan. Peluk dengan anjing pun, mereka pertahankan juga. Soal hukum agama pun tolak ketepi semata mata hendak pertahankan Mahathir. Apa boleh buat, orang sebeginilah yang Mahathir dambakan sokongannya.

      Mahathir dan Muhyiddin seboleh bolehnya mahu menyembunyikan siapa “pemberi dedak” kepada PPBM. Kunci peti besi itu hanya diketahui oleh orang terdekat sahaja. Mahathir tidak mahu kongsi pun dalam mesyuarat. Apakah duit yang datang dari peti besi itu duit dari hasil yang bersih atau duit dari hasil yang haram ?

      Bila mempertikaikan orang sedap sangat Mahathir tanya dari sumber mana dan kata wang curi dan macam macam lagi tuduhan. Bila kena atas batang hidung sendiri, Mahathir boleh buat senyap dan buat buat “tidak tahu”. Dari mana sebenarnya wang dana PPBM? Kenapa hendak sembunyi sembunyi?

      Berani kerana benar. Kalau takut, mesti ada buat benda yang salah. Mahathir ambil duit kroni dari sumber tidak halalkah untuk biayai PPBM? Sebab itu takut dan tidak mahu bagi orang tahu? Boleh jadi juga. Kerana hendak pada kuasa, apa sahaja boleh berlaku. Rakyat kena terus tanya dan tanya. Dari mana sumber dana parti PPBM?

      Delete
    2. Sory saya sibuk ejas bini orang ni...lain kali la saya siasat ok

      Yang benar
      DZulkifli MACC

      Delete
    3. Sorry saya sibuk ejas bini orang ni...lain kali saya ejas balik laki2 pulak...ok

      Yang benar
      Bang Non Nuat

      Delete
  32. Dari Parpukari.blogspot.my:

    OTHAMAN AHMADJUNE 23, 2013 AT 9:07 AM
    Penggubal undang-undang (wakil parlimen) sedia ada semuanya berkepentingan untuk memuaskan hawa nafsu sendiri, bukan tujuan untuk rakyat dan negara. Si PEMBANGkANG dgn tipu muslihat berjuang habis-habisan menghapuskan ISA dan Ordinan Darurat. Sementara Si PEMERINTAH kecut dan akur dengan kehendak mereka.

    Both sides (beyond any doubt) are insincere and corrupted! .......................................FED-UP.

    Dari Parpukari.blogspot.my:

    OTHAMAN AHMAD JUNE 23, 2013 AT 9:07 AM
    Penggubal undang-undang (wakil parlimen) sedia ada semuanya berkepentingan untuk memuaskan hawa nafsu sendiri, bukan tujuan untuk rakyat dan negara. Si PEMBANGkANG dgn tipu muslihat berjuang habis-habisan menghapuskan ISA dan Ordinan Darurat. Sementara Si PEMERINTAH kecut dan akur dengan kehendak mereka.

    Both sides (beyond any doubt) are insincere and corrupted! .......................................FED-UP.

    http://parpukari.blogspot.my/2013/06/gempar-berapi-video-penyokong-pkr-pukul.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak pembangkang, rupa nya mmg sgt jahat
      Mereka bergiat dengan penuh helah muslihat
      Patut pun puak ni Wak Suman taji dan pahat
      Elok ler dlm blog ni, Wak bagi sedikit nasihat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

      Delete
  33. Lim guan eng beli tumah dikatakan rasuah...sekarang mb johor dikhabarkan songlap berbelas jota sprm buat2 bisu dan pekak...kata nak perangi rasuah....hrhehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peng­a­sas PPBM, Kamarul Zaman Habibur Rahman mendedahkan, berdasarkan Per­lembagaan PPBM, parti sepatutnya mengisy­tihar sumbangan dana atau derma kepada Majlis Pimpinan Tertingginya.

      Menurut Kamarul Zaman perkara itu tidak berlaku. Setiap kali dia hadir mesyuarat parti, dana yang PPBM dapat tidak pun diisytihar daripada sumber mana wang dan dana itu diperolehi.

      Sudahlah jumlah sebenar ahli tidak diketahi dan tidak diumum sehingga kini kepada umum, dana parti bunga juga tidak diketahui daripada mana punca sebenarnya.

      Dakwa Kamarul Zaman, keadaan itu amat mengelirukan beliau serta ahli-ahli PPBM kerana PPBM selama ini begitu melaung-laungkan soal ketelusan dan mengkritik musuh politik yang didakwa tidak mengamalkan integriti tinggi.

      “Saya ingin melihat PPBM mengadakan Mesyuarat Agung Tahunannya (AGM) kerana mahu ahli-ahli mempersoalkan perkara ini. Saya harapkan ada ketelusan untuk mengisytihar berapa jumlah dana yang dikumpul daripada ahli dan derma yang diterima.

      “Selama ini PPBM mengkritik pihak luar kononnya ada berlaku penyelewangan, tetapi mereka sendiri tidak pernah isytiharkan kewangan sendiri (kepada ahli parti),” kata Kamarul Zaman, semasa menjadi seorang daripada ahli panel bual bicara bertajuk Krisis Perlembagaan PPBM: Apa Kesudahannya? anjuran MyKMU, Agendaily dan MassaTV di Kuala Lumpur pada 23 November 2017.

      Mahathir dan Muhyiddin seringkali mengelak dari menjawab soalan bila ditanya daripada mana datangnya sumber kewangan Parti Bunga. Selain itu, mereka berdua juga cuba menyembunyikan rekod kewangan PPBM. Apa yang hendak disembunyikan sangat? Dapat duit dari sumber yang haramkah?

      Penyataan kewangan dan dari mana dana parti PPBM perolehi seboleh bolehnya hendak disembunyikan dari pengetahuan semua ahli PPBM. Mungkin kerana itulah PPBM takut sangat hendak buat mesyuarat agung.

      Apa yang hendak ditulis dalam penyatan kewangan PPBM? Hasil dan duit yang masuk dalam akaun parti daripada sumber mana? Siapa yang derma? Bila sudah dibentang, penyata kewangan itu perlu diserah kepada ROS.

      Kalau RM32 billion pun Mahathir boleh buat ‘tidak tahu’ dan senyap, inikan lagi hal tentang penyata kewangan parti bunga. Macam macam silap mata boleh dibuat oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk mengabui mata ahli ahli PPBM di bawah yang menyokong mereka dengan penuh ketaksuban.

      “Sikap pucuk kepemimpinan PPBM mengecewakan dan membuatkan ahli-ahli parti yang selama ini bertungkus-lumus mencari ahli baharu, menghabiskan wang ringgit dan tenaga untuk menggerakkan parti menjadi mangsa keadaan,” kata Kamarul Zaman.

      Mereka yang waras dan belum lagi menjadi “zombie” politik akan tahu pembohongan Mahathir ini. Namun bagi yang sudah taksub dan terlalu fanatik dengan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz, mereka ini akan mempercayai apa sahaja yang Mahathir cakap.

      Sampai Mahathir suruh Tun Hasmah tidak pakai tudung pun mereka pertahankan habis habisan. Peluk dengan anjing pun, mereka pertahankan juga. Soal hukum agama pun tolak ketepi semata mata hendak pertahankan Mahathir. Apa boleh buat, orang sebeginilah yang Mahathir dambakan sokongannya.

      Mahathir dan Muhyiddin seboleh bolehnya mahu menyembunyikan siapa “pemberi dedak” kepada PPBM. Kunci peti besi itu hanya diketahui oleh orang terdekat sahaja. Mahathir tidak mahu kongsi pun dalam mesyuarat. Apakah duit yang datang dari peti besi itu duit dari hasil yang bersih atau duit dari hasil yang haram ?

      Bila mempertikaikan orang sedap sangat Mahathir tanya dari sumber mana dan kata wang curi dan macam macam lagi tuduhan. Bila kena atas batang hidung sendiri, Mahathir boleh buat senyap dan buat buat “tidak tahu”. Dari mana sebenarnya wang dana PPBM? Kenapa hendak sembunyi sembunyi?

      Berani kerana benar. Kalau takut, mesti ada buat benda yang salah. Mahathir ambil duit kroni dari sumber tidak halalkah untuk biayai PPBM? Sebab itu takut dan tidak mahu bagi orang tahu? Boleh jadi juga. Kerana hendak pada kuasa, apa sahaja boleh berlaku. Rakyat kena terus tanya dan tanya. Dari mana sumber dana parti PPBM?

      Delete
    2. Sory saya sibuk ejas bini orang ni...lain kali la saya siasat ok

      Yang benar
      DZulkifli MACC

      Delete
    3. Bodoh...org bukan nak petahan tun pun.rakyat nak najib mamposssss jer

      Delete
    4. Sorry saya sibuk ejas bini orang ni...lain kali saya ejas balik laki2 pulak...ok

      Yang benar
      Bang Non Nuat

      Delete
    5. Kenapa habijubur tak tanye masa mesyuarat?

      Bila hbijubur nak saman syed saddiq?...

      Delete
    6. Nuar tak minat jubo kojola...dah kena dengan balun singh....hehehehe

      Delete
  34. Dari Parpukari.blogspot.my:

    OTHAMAN AHMAD JUNE 24, 2013 AT 12:09 PM

    Kenyataan Yusuf Kalla:
    Isunya untuk apa membuat himpunan tersebut jika ianya hanya memberi keuntungan kepada musuh-musuh Islam dan orang Melayu. Saya sendiri bertanya kepada Anwar, apakah kamu boleh mengontrol (mengawal) parti DAP?

    Komen saya:
    Syukur....Bapak bisa mengerti. Tapi di negara kami masih ada golongan Melayu Baru/Liberal dan juga Ekstrmist Islam yg masih taksub dgn beliau. Dan.... paling mengeciwakan mantan PM Dollah Badawi serta pengikutnya tunduk dan akur dgn fahaman liberalisme Anwar hingga mengkhianati wawasan dan polisi Tun Dr. Mahathir yg mereka anggap kolot dan ketinggalan zaman. Kini fahaman menyimpang berkenaan telah menular parah menyusup ke kepimpinan PM Najib.

    http://parpukari.blogspot.my/2013/06/cili-kasi-taruk-pendedahan-oleh-jusuf.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh...siapa sokong Nuat, dia ekstrimis agama
      Rupa2nya Nuat ini bawak fahaman liberisma
      Fahaman ini membuat Suman terasa trauma
      Kinii: ‘Bg Nuat, boleh tak adik Man join sama’

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

      Delete
    2. Citer lame dah basi..

      Delete
    3. WAK SUMAN TEMPE UDAH TUMBANG!

      YIIEE HAAAA...
      (PINJAM TAG LINE MACY BAPOK)

      Delete
  35. Makin dekat pru makin tak boleh tido najib.....strategi yg di atur oleh punahsihat bodoooh memakan najib sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makin dekat nak pru makin kuat najib merapu..paencacai pun makin kuat melalak mencari dedak
      Ketua2 bahagia pulak makin kuat melobi nak jadi calon.

      Delete
    2. Pencacai makin kuat meroyan...tak dapat nak bagi fakta nak oertahankan kepala bapak dan umno...

      Hehehe...cai bodooo cap ayam....

      Delete
    3. Makin dekat pru makin melalut orang Tua Nyayuk Mamak Matdey ni...ke hulur ke hilir menjaja fitnah yg diatur punahsihat bingai dan bodoh piang akan memakan si Mamak Tua sendiri...tengok ler nanti...

      Delete
    4. Makin dekat pru makin takut pulak si bijan kat tunM...

      Delete
  36. Suman dajal tiada apa, hanya abok debu
    Iblis tua ini Madey cucuk idung spt lembu
    Tiada kelibat lagi ini ifrit tua muka kelabu
    Takut Kejora, dia sembunyi dlm kelambu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha si bodoh dunguuuuu ni lagi

      Delete
    2. Alahai.. cai anjing sekor ni tak sudah sudah nak menyalak dedak

      Delete
    3. Anak Keldai mana pulak ni...Next Keldai

      Delete
    4. Keldai umno la keldai mane lagi nak menepek kat blog power ni

      Delete
    5. Cai kengkang ni bodooh tak reti nak berhujjah...hanye nak main2...

      Delete
    6. CAI2 1255/1256/1307/1322 BINGAI2 NI, CUCU2 KELDAI JER
      ATOK KELDAINYA, SI SUMAN TEMPE UDAH TUMBANG!

      YIIEE HAAA...
      (PINJAM TAG LINE MACY BAPOK)

      Delete
  37. Mb johor hanye perlu panggil sprm siasat untuk bersihkan namanye...

    Tapi ade brani?
    ..
    Siape dlm umno ade brani?....hehehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan puak puak pemakan rasuah ni senang jer..saya hanya istihar harta pada najib

      Delete
    2. Anak Keldai mana pulak ni...Next Keldai

      Delete
    3. Anak keldai kepala bapak bodooss...hehehehe...

      Delete
  38. Kemain lagi Suman cabar kita buat gempar
    Tapii org tahu, hanya eksyen mulut celupar
    Kini iblis tua ini udah lemah lesu terdampar
    Itu belum ler lagi Kejora kasi dia penampar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaa si caii bingaiiii ni lagi

      Delete
    2. laa keldai bingai ni lagi

      Delete
    3. ITU 1303 BINGAI, CUCU KELDAI JER
      ATOK KELDAINYA, SI SUMAN TEMPE UDAH TUMBANG!

      YIIEE HAAA...
      (PINJAM TAG LINE MACY BAPOK)

      Delete
  39. DUA ARI DAH WAK SIMAN BERSILAT
    TIKAM ANGIN ITU SAJE YG DIA DAPAT
    MATA DAH LAYU TAK TIDO TAK DAPAT
    MARAH BEBENOR YEOOP. ..SUMAN MUSIBAT

    UDAH UDAH LA TU WAK SUMAN OOOII.....!!!
    GI TIDO DOLU MLM KANG SAMBUNG ESOK
    DAH TUA RENTA LAGAK CAM NANGOI....!!!
    SILAP ARI BOLAN WAK SUMAN KENA " STROK"



    KIKIKIKIKI.... BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK


    BERAMBOSSS....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup lagi kau mat singapork.bodoh kau tak kurang sikit pun

      Delete
    2. laaa keldai bingai ni lagi...

      Delete
    3. Keldai bingai kepala bapok boddooo...hehehehe..

      Delete
    4. ITU 1304 BINGAI, CUCU KELDAI JER
      ATOK KELDAINYA, SI SUMAN TEMPE UDAH TUMBANG!

      YIIEE HAAA...
      (PINJAM TAG LINE MACY BAPOK)

      Delete
  40. Suman kena terok, dia terkucil dlm seluar
    Kejora tibai dia, hingga sakit dlm dan luar
    Kini udah lari bersembunyi, mcm kelawar
    Hamba akan tala lagi nanti bila dia keluar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  41. YIE HAAA...
    (PINJAM TAG LINE MACY BAPOK)

    WAK SUMAN TEMPE UDAH TUMBANG!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno dan najib yg nak tumbang...pelbagai isu ciotaan jepala bapak sendiri...

      Delete
  42. Lepas mb johor mb mana plak.?...taoi mb2 yakin sprm tak berani usik selagi setiia dengan kepala bapak prompak...isa samad pon setakat reman jeer...

    ReplyDelete
  43. Saranan saudara Budin begitu mudah, kalau tak terlibat sila nafikan. Malangnya yg disebut itu diam, sebaliknya dgn upah sebungkus nasi lemak, macai2 mula menjerit, berpantun, serta menghamun, dan itu mmg ditunggu utk aku ditunjukkan pada org2 umno, tua atau muda. Mereka tak terkata apa, cuma menggeleng. Kesian pada JASA dan cytro yg lain. Disebabkan ada lembu yg suka mencarut, mrk terpalit sana. Hahaha... Nasihat aku, lain kali nak ambik cytro jgn main tangkap muat. Duit habis bayar dia org, tapi hasilnya tak ada sbb dia org bukannya cytro tapi Psycho trooper. Hahaha.., 10000x gelak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Next keldai? Jadi maknanya lepas macai jadi lembu, mereka akan tukar jadi keldai? Okay. Next macai keldai. Tonggeng sikit. Pok! Pok! Pokk! Yieehaaa...

      Delete
  44. Mana Brahmin , tak bunyi pulak, bab MB sunglap songlip? Buka mu.gkar kah itu? Patutla Tuanku dah nyah Jakim. Mana Zamihan jemuan apa semua?
    Nama Jamban, tak kelupor guling pulak tanah melayu dah kena telan ?
    Mana Umno keris kontot?
    Mana Sarip Dol?
    Stakat GN,J,Kojol tak payah. Jasa bersama macai pelesu pasir hanya tahu makan Taek.
    Jubbo dan Hippo berak Taek , UMNO dan Melayu yg kunun Islam hanya cuci jilat ...kaberap kurap.
    600 tahun bodoh
    60 tahun banggang.
    Kalau simpan lagi pelahap h
    jadi pemimpin,
    Melayu jadi bodo kekal tak bertepi.
    Islam jadi alat yg memalukan umat.

    Elok Allah laknatkan dan kasi tammat.

    Aamin.
    tak beer (Barbican)

    ReplyDelete
  45. aku dah agak..ameno dah rasuah berpisah tiada. ameno ni sembang je deras. panglima pun ada 2.6b..apa nak hairan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Next keldai please

      Delete
    2. Keldai kepsla bapak orompak bodoosss nak mampus....hehehehe

      Delete
  46. Aku nak dengar apa kata Sultan Ibrahim. Ini kes BESAR, kes rasuah yang khianat terhadap tanah dan rumah status bumiputera. Kes ini jauh lebih kecil berbanding kedai dobi. Jom kita tunggu dan lihat siapa yang kena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tak fikir duit tu Khaled telan sorang. Aku teringat macam mana penyamun dalam filem P Ramlee agih hasil curi. Hanya orang2 katogeri somebody saja ada bahagian. Percayalah mereka2 ni akan sepakat menutup kurap masing2.

      Delete
    2. Jom kita tunggu...Next keldai please...

      Delete
  47. NAJIB MEMBISU TENTANG DUIT BERBILLION MASUK AKAUN DIA! SHAFIE ABDULLAH JUGA MENYEPI TENTANG BELASAN JUTA RM DUIT TUNAI MASUK AKAUNNYA! KHALED NORDIN MB PASTINYA AKAN MENYEPI JUGA BERKAITAN BELASAN JUTA RM YANG DITERIMA OLEHNYA! BOSS BESAR MEREKA SUDAH BERI TELADAN, MEMBISU SAJA UNTUK SELAMAT. TAPI KATA ORANG TUA, DIAM TANDANYA SETUJU! DIAM JUGA BERARTI SUDAH MATI HUJAH. FAHAM FAHAM SAJA LAH DAN DALAM GE 14 NANTI, SPESIS PIMPINAN LANUN HUKUMNYA WAJIB DITOLAK!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kumpulan prompak negara...SPRM benteras rasuah yg bukan berkaitan najib sahaja...

      Delete
    2. Membisu dab menyepi tak apa...tapi Jangan Tak Tahu...Next keldai please...

      Delete
  48. Pertanyaan adakah khaled nordin terima 12 jota tak betul tuu...

    Yg betul Adakah khaled nordin baham 12 jota.....baru betul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keldai najib bongok please tunjuk bonhok....heheheh

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...