Thursday, 16 November 2017

JUALAN SATE MELAMBUNG KERANA MRT, NAJIB SAH SYOK SENDIRI!!


Apa merepek ni Najib!!

Barangkali itu ayat paling sesuai ditujukan kepada Perdana Menteri, Najib Razak apabila beliau mengatakan jualan sate Kajang telah melambung sejak adanya MRT.

Adakah orangramai menggunakan perkhidmatan MRT hanya untuk makan sate di Kajang dan bukannya sebagai kemudahan pergi bekerja atau sebagainya?

Adakah juga MRT laluan Sungai Buloh - Kajang yang menelan kos RM23 bilion itu dibina semata-mata untuk meningkatkan jualan sate?

Apakah sate Kajang sebelum adanya MRT tidak begitu baik jualannya?

Apakah kerana tidak begitu dilayan oleh Donald Trump ketika di Vietnam dan Filipina baru-baru ini sehingga dalam video yang tular menunjukkan berpusing badannya kerana tiba-tiba Presiden Amerika itu lalu di belakangnya, sedangkan beliau sedia menunggu untuk bersalam dengannya, maka Najib jadi merepek begini teruk sekali?
Sebagai makluman kepada Najib yang mungkin masih tidak tahu, untuk menikmati sate Kajang, orangramai tidak perlu lagi ke sana kerana di  sekitar Lembah Kelang saja sudah bersepah-sepah cawangan makanan itu dibuka di merata-mata tempat.

Malah di beberapa hentian R&R lebuhraya juga turut terdapat kedai sate Kajang yang sentiasa mendapat sambutan ramai.

Di Putrajaya sendiri, tidak jauh dari Seri Perdana  iaitu di Taman Warisan Pertanian di Presint 16 pun ada kedai sate Kajang yang membolehkan Najib memesannya bila-bila masa.

Itu belum termasuk lagi sate Kajang yang dijual ala gerai di banyak medan selera dan tempat-tempat makan pada waktu malam di sekitar Kuala Lumpur.

Dengan pertumbuhan dan meluasnya kedai sate Kajang sejak beberapa tahun kebelakangan ini, orangramai sebenarnya tidak perlu lagi ke Kajang atau menaiki MRT untuk menikmati makanan tradisi Malaysia itu.

Sate kini boleh didapati di mana-mana saja, kecuali bagi sesetengah orang yang mahu berjalan-jalan sambil makan angin ke Kajang.

Ada atau tidak ada MRT, sate Kajang sebenarnya tetap laku dan peningkatan jualannya lebih mungkin disebabkan pengusahanya kini membuka banyak cawangan di pelbagai tempat serta kawasan dan bukanlah sangat kerana adanya MRT.

Jadi, janganlah Najib merepek dan perasan sangat dalam hal ini!!

Kalau mahu dibuat perbandingan, selain terkenal kerana sate, Kajang juga lebih dikenali kerana Anwar Ibrahim pernah berhasrat bertanding di situ untuk menjadi Menteri Besar Selangor bagi mengambil alih tempat Khalid Ibrahim, sebelum ia kemudian ditandingi oleh Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

MRT tidak menjadikan Kajang lebih terkenal seperti sebelumnya.

Selain itu, dengan tak habis-habis berbangga kerana MRT juga menunjukkan Najib hanyalah syok sendiri dan seolah-olah hidup dalam dunianya saja.

MRT bukanlah sesuatu yang baru kerana ia hanyalah kesinambungan kepada LRT yang telah dibina ketika era pentadbiran Tun Mahathir Mohamad sebelum ini.

Najib barangkali boleh berbangga dengan MRT jika negara sebelum ini tiada LRT, Komuter, Monorel, ETS dan sebagainya atau sekiranya MRT yang dibinanya tidak menggunakan tiang dan hanya terawang-awang di atas awan.

Dari segi idea, mewujudkan rangkaian LRT, Monorel dan ETS oleh Tun Mahathir jauh lebih wajar dibanggai kerana ia dimulakan dengan tiada apa-apa berbanding MRT yang hanya merupakan kesinambungan dan tokok tambah semata-mata.

Ibarat kata, apa yang Najib lakukan dengan membina MRT ini hanyalah umpama menambah sayur atau daging kepada sekawah kari yang sudah disiapkan rencah dan kawahnya oleh Tun Mahathir.

Malulah sikit kalau ia pun nak syok sendiri!! (ShahbudinHusin 16/11/2017)

289 comments:

  1. Kelakar tgk org syok sendiri ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri kewangan apa idea dan kata2nya penuh sampah dan jadi bahan gelak ketawa rakyat? 'Malaysia berada di landasan ekonomi yg betul' diulang berpuluh kali sejak 2009. Cakap tak serupa bikin, janji byk tak tertunai. Sapa peduli dengan mrt? Sampah..

      Delete
    2. Tahap pemikiran najib tak patut jadi PM. Ni setakat jadi pengerusi SPAD atau jaga bas rapid boleh la.

      Delete
    3. Ini untuk bijaN

      KEPALA BABPAK KAU
      BODOH , STUPID

      Delete
    4. MAT BONGOK...

      Delete



    5. Satey lembik..


      Stey kajang bukan bersih pun

      Ada berak lalat

      Lagi satu satay hangit adalah penyebab utama cancer


      Mana ada org d dunia.luar makan satay yg sgt bahaya utk kesihatan

      Mat saleh pun tak.makan satay


      Satay di mekah dan jeddah apa cerita bankrap kedai makan felda?


      Cinta satay



      Sudah lembik

      Delete
    6. Kamu yg bodoh dan mangkuk ayun serta berfikir cam budak cicir SRP....apa yg dikatakan oleh najib mengenai sate itu ialah beliau memberi salah satu contoh kecil dan mudah difahami oleh rakyat teramai atau dengan makna lebih holistik lagi ia akan meningkatkan kegiatan ekonomi,perniagaan serta sektor perlancongan kerana dengan adanya kemudahan MRT itu akan memudahkan pengangkutan rakyat dan perlancong kesana-kemari,itu maksudnya....bodoh macam budak tahap bangang

      Delete
    7. 10.53 dah jadi kebiasaan macai najib lebih sudu dari kuah. Najib cakap sepatah, macai pandai2 buat tafsiran sendiri. Kau ni kategori bangang yg najib maksudkan. Ingat dulu najib pernah panggil macai umno bangang?

      Delete
    8. Sorry nak keluar topik sekejap

      Terima kasih najip kerana menjadikan harga minyak setiap minggu LEBIH MURAH berbanding MINGGU2 BERIKUTNYA

      Delete
    9. NAJIB NK BUKA SATE BUGIS KT MRT

      JAMAL JAMBAN TOLONG JUAL

      DPT IDEA SETELAH DISATEKN OLEH TRUMP

      Delete
    10. Kalau kita berucap mengguna skrip yang diprepare awal-awal nampak perfect dan sedap didengar tapi kalau kita bercakap on the spot dan tiada skrip cam mana?

      Delete
    11. 10:53. Saya percaya dgn anda. PM skrg ada sentuhan emas. Dia buat MRT, jualan sate kajang melambung naik, kegiatan ekonomi, perniagaan juga meningkat naik. Tak lupa juga harga minyak. Ianya pun dah tiap2 minggu naik. Lps ni harga brg lain dijangka turut naik. Jd mmg wajar anda selaku macai memuji dia dgn melambung2. Mari perjuangkan UMNO - Usir Macai Negara Okay.

      Delete
  2. Kelakar tgk org syok sendiri ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala b*t*h bapak bijan dan penguin.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Perniaga2 sate di kajang tak ada angkat placard pun kata l love pm.
      Kecuali wak kojola kengkang yg mencuba nasib untuk menyewa powerbank tonggeknya di kajang dgn harga 4 kupang 1 cucuk...

      Delete
  3. Ana third! Wowww...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang sakit jiwa..

      Macam Kepala Bapak kau..

      Delete
    2. Dengki le tew.. Kih kih kih

      Delete
    3. Ini untuk bijaN

      KEPALA BAPAK KAU
      BODOH , STUPID

      Delete
    4. MAT BONGOK...

      Delete
    5. 08 30

      Dapat third pun berbangga nak bagi tahu semua orang ..

      Berapa kali dapat first? Tak pernah !..

      Nak dengki apa ... bukan nya dapat hadiah.. tapi nampak jiwa sedang sakit .. sebab tak dapat ...Dapat first lagi..

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  4. Muka tak malu asyik guna ayat "kawan baik saya..trump". Kahkahkah..

    ReplyDelete


  5. Najib sepatutnya
    Mempromosi makanan sihat..

    Promosi satay dan durian itu kerja si penjual..

    Najib PM.

    Kerja PM mempromosi lokasi yang strategik untuk industri dan pembangunan yang canggih.

    Macam ini .. lebih baik Najib jadi Presiden Persatuan Durian dan Satay Kajang ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini untuk bijaN

      KEPALA BAPAK KAU
      BODOH , STUPID

      Delete
    2. 0950...MAT BONGOK...

      Delete
    3. Sewa Powerbank bumiputra... 1 cucuk 4 kupang....Baya pun tak mau..depa dah tau ada kangkung

      Delete
  6. Wahai najib durjana tak usah lah kau memuji muji dan berbangga serta taksub kepada si kapir laknat teram yang terang terang memusuhi islam itu..

    Banggsa bukan islam di malaysia yang ada ic malaysia kau kata musuh islam dan melayu.tapi si teram yang jelas dan nyata membenci islam kau puja2.si anjing caiiii pulak dok puji kau jib...

    ReplyDelete
  7. En Shah,
    Ma'af Gue, Tapi gue lasa lu munya nada manyak 'personal' lo.
    Gue ingat aa tak payah terlalu personal, mungkin ikut conto macam breder @ bambu river masa bahas sama itu olang, gue ingat kat Dewan Bahasa. Ini cakap2 hat sate kajang manyak lemeh, munkin teknik kale dali isyu
    harga MRT itu melambung secala melampau kasi lebih 100 bilion dan mungkin mau kasi GLC China macam itu blog Rafizi tulih ma...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini untuk bijaN

      KEPALA BAPAK KAU
      BODOH , STUPID

      Delete
    2. 0953...MAT BONGOK...

      Delete
  8. Isu remeh saja, tak menarik langsung untuk diperbincang. Full stop.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUDIN...SAPA TAK KENAL...BATU API...BUDAK BONGOK...DAH LAH BONGOK...BANGANG PULAK...

      Delete
  9. Ramai rakyat tertanya2 kenapa Made4y Al Kutty begitu beria2 sangat meminta ROS meluluskan pendaftaran PH. Ramai penganalisa politik non partisan menegaskan sebenarnya Madey tau dan sedar bahawa cap mungenya tidak sekukuh parti2 lain dalam PH, sokongan rakyat terhadapnya masih ditahap paling minima. Dia tau jika bertanding atas parti ni, pasti akan kalah teruk dan tak mustahil majoriti calon2nya akan kehilangan wang deposit. Sebab itulah, seboleh2nya dia mahu calon2 cap mungenya bertanding di bawah logo PH utk menumpang populariti dan sokongan rakyat terhadap parti DAP, PKR dan PAN. Jika ditakdirkan PH tidak diluluskan pendaftarannya, solusi yang terbaik untuk Madey adalah dgn mengarahkan calon2nya bertanding menumpang tiket parti komponen lain dalam PH aatu pun jika tidak dibenarkan mereka...bubarkan terus cap munge dan menarik diri dari PRU 14 nanti !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni komen tnpa fikir sb bateri dah nak habis dek power bank pasir

      Delete
    2. Ini untuk bijaN dan geng

      KEPALA BAPAK KAU
      BODOH , STUPID

      Delete
    3. 0955...MAT BONGOK...

      Delete
    4. Minyak Naik ... orang UMNO bagi minyak free isi motosikal..

      Durian naik ..
      Satay naik ...

      Buat bodoh... memang bodoh kata Najib!

      Delete
    5. Sewa Powerbank wak kojola kengkang 1 jam 4 kupang.

      Delete
  10. Mungkin selepas ini...banyak lagi produk akan melambung naik...naikkkk harga..

    ReplyDelete
  11. Kasi can tuan sdra kat najib tu nak bangga skit, x banyak pun. Itulah pencapaiai terbaik beliau yg tak seberapa tu! Lain tak ada, kalau ada pun semua yg buruk buruk. Kalau tgok berita skang ni pun intro caption dah tak ada lagi klcc ke putrajaya ke! Yg ada pusing pusing mrt jer! He2 he2....sedih betul ngan pm sorang ni!

    ReplyDelete
  12. Najib syok sendiri kalian sudah tahu. Tapi cai najib pon mau sama syok sendiri mcm badak air dapat air pepsi yg paling aku geli. Dah lah cai dpt makan tulang jer pon nak syok sendiri sampai dia panggil dirinya geng najib ?? Puuikkk !

    ReplyDelete
  13. Ini mesti kerja rosmah ketuk, luku kepala najib hari-hari sampai najib jadi tongong kebelakangan ni merepek cerita pasal sate dan durian..

    ReplyDelete
  14. Kajang Pak Malau kajang berlipat
    Kajang hamba mengkuang layu
    Kajang punya MRT banyak faedah dapat
    Satey Kajang dpt bantu peniaga2 Melayu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chow kit apa ada?
      Dulu 5 kupang
      Skrng 4 kupang

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. umno itu lanun, lanun itu umno
      kepala lanun itu kepala bapak kau, kepala bapak kau itu kepala lanun

      Delete
  15. Khyrulrezal s/o Osman Kutty16 November 2017 at 08:54

    Setelah dianugerahkan Bapa Durian Musang King. Kali ini beliau memenangi anugerah Bapa Satay Kajang pula. Setelah Semua anugerah Bapa segala Bapa dimiliki, maka wajar kita mengucapkan kepada beliau , HIDUP!KEPALA BAPAK KAU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. hidup kepala lanun! hidup kepala bapak kau!

      Delete
  16. SATEY KAJANG SATU MENIFESTASI KEMAKMURAN
    BANYAK CTH MRT SIAP EKONOMI SETEMPAT NAIK
    ALAHAI.. TU JER ISU YAMG NAK DIKETENGAHKAN
    PRU 14 MAMPOS PAKATAN TEKAN BUTANG PANIK


    MME NAK MAMPOS PUAK HARAMJADAH PRU NI...




    BERAMBOSSSS BARUA SINGAPORK@DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib...bapa kepala bapak kau!

      Delete
    2. Ini untuk bijaN

      KEPALA BAPAK KAU
      BODOH , STUPID

      Delete
    3. 0958...MAT BONGOK...

      Delete
    4. mat singapore yg bongok....satay kajang dah puloh tahun ada, maju. dulu bas foh hup itu la yg bawak org ramai pegi kajang makan sate. sekarng bas foh hup dah masuk kandang, kepala bapak kau pulak puji diri sendiri!

      memang kepala bapak kau itu kepala lanun!

      Delete
  17. Memang dah nyata lah apa apa Yang dekat dengan perkhidmatan stesen sebegini akan menjanq keuntungan Besar. Jangan jadi hamlau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAN BUDIN TU BATU API...HAMLAU BUDAK NI....

      Delete
    2. Mari2 sewa powerbank tonggek 4 kupang.
      Contack wak kojola kengkang

      Delete
  18. Salah satu keputusan yang telah diambil dalam mesyuarat kepimpinan tertinggi PH baru2 ni adalah mewajibkan setiap calon PH yang bertanding untuk mengisytiharkan harta mereka. Sebuah J/kuasa khas dalaman akan dilantik untuk melaksanakan operasi ini. Madey Al Kutty juga telah menyatakan kesanggupan untuk mengisytiharkan segala aset2 dan harta yang dimilikinya samaada di dalam atau di luar negara, jika parti memutuskan dia adalah calon dalam PRU nanti. Mengikut laporan terkini. LHDN, BNM dan SPRM telah menyatakan kesediaan mereka menghantar pegawai2 pakar mereka untuk memastikan kelicinan operasi pengisytiharan harta Madey mengikut SOP yang sedia ada. Persoalan yang paling besar di sini ialah, sanggup ke Madey mendedahkan keseluruhan harta dan aset2nya tersebut..bagaimana dengan harta2nya yg berbillion2 yang terkini diparking di tangan kroni2nya selama 22 tahun dia menjadi PM..sanggup kah beliau mendedahkan pemilikannya dalam bank2 di serata dunia, termasuk di Eropah dan Afrika..apahal pulak asetnya dalam syarikat2 anak2nya serta kroni2nya. Boleh ke kita yakin Madey akan berlaku telus dalam mengisytiharkan harta2nya dan tidak berlaku hanky panky belakang tabir? Hanya masa saja yang akan menentukan jawapan kepada persoalan2 yang sememangnya dinantikan dengan penuh debaran oleh seluruh rakyat Msia !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sarapan tahi ke tadi?

      Delete
    2. Karooot tak komediaa....

      Delete
    3. Ini untuk bijaN dan GENG

      KEPALA BAPAK KAU
      BODOH , STUPID

      Delete
    4. ..maka mereka pun bersembang..bila kami pangkah PKR,melayu bangang..cakap kami dah jadi barua DAP..kalau kami pangkah umno?? jadi LEMBU lah kami sama dengan macai macai Umno..
      sembang sembang pg d sebuah warong kopi d kg kami.
      selamat berjuang teman teman semua.
      lawan ttp lawan!!

      Delete
    5. Ramly burger tak laku...Aderrrr akuuuuu kesahhhhhh? Futooooo...pagi2 buta dah kena todi campur samsu dengan perisa ketum kat warong ye...tabik springlah kat kau! kihkikoikhkikiokihkikikiki...

      Delete
    6. 1019...MEMANG BAPAK BARUA PUN KO....

      Delete
    7. aset kepala bapak lanun itu pun kena check jugak.....kepala bapak kau!

      Delete
  19. Kepala bapak dia la....
    Nak ketawa pun tak jadi.
    Ayat budak Darjah 6
    Ini sahaja taraf pemikiran Perdana Menteri yang UMNO boleh sediakan sekarang.

    Pergi Mampus la UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu kurang
      mesti masukkan
      BODOH STUPID

      Delete
    2. 1002...MAT BONGOK...

      Delete
    3. Powerbank tonggek untuk di sewa 4 kupang l jam.
      Contack wak kojola kengkang di kajang

      Delete


  20. CAHAYA-Cinta NYA..


    CAHAYA-Cinta NYA...Ddlm Diri
    Menyuloh TERANG....Kdlm Kalbu
    Total Menjunjung, INTEGRITY-Trnsparency
    Tak Tau menCURI...Tak Tau Menipu


    Salam CAHAYA, Sahabat Budiman
    CAHAYA Hati Mu...Bersinar Cemerlang
    Budi Pekerti Mu...INDAH Menawan
    Sekudus SALJU...Tak PUAS Memandang

    CAHAYA-Cinta NYA bila kita 'bayangkan' ddlm diri n HATI .. pasti akan merubah "landskap" pemikiran BAHASA n perbuatan/tindakan, n Cinta-KASEH-Sayang akan sentiasa mnjd PAKSI demi empati serta simpati utk memBERI memBERI n kaseh memBERI sesama insani..

    ...meNIPU BELIT FITNAH menCURI sudah mnjd terlalu jijik kotor "BARBARIC" yg tiada tempat nya lg ddlm HATI ini, n itulah elegance-MIND yg kita impi2kan..


    d elegance-MIND...Impian Kita
    CINTA Murni....Rkyat Malaysia
    Kaseh memBERI...Sesama Manusia
    Melimpah berGANDA2, Rezeki dari'NYA


    Lets dLIGHT ofLUV shines in ur HEART my dearONE, bcoz dLIGHT ofLUV is d greatest mightiest GIFT from GOD tru ur HEART hu hu..

    "Believin is dSEEING n what u SAY-intently u shall b.."

    ReplyDelete
  21. Buat sekalian kalinya kenyataan Najib ni membuktikan bahawa ia mempunyai minda yang kecil dan lemah selain kebudak-budakan.

    Level pemikiran najib adalah setakat nasik lemak anak dara, uber dan sate Kajang. Sebab tu dia hanya mampu tidur dan bermain hp ketika ucapan penting dibuat oh jangan lupa utupun setelah ia menjeling dengan lahap ke arah betis wanita di sebelahnya.

    Syok sendiri tahap gaban sampai Trump pun nampak naik rimas dengan Najib.

    Kasihan negaraku Malaysia dapat PM taraf mangkuk pinggan camni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. He2 he2..cayalah bro john..salam

      Delete
    2. Weiiii...nak tanyalah MACY, betul ke bini kau kena tibai dengan segerombolan BANGLAMAN sampai pandangannya berbalam2? kihkioikihikkikihikikikiki..

      Delete
    3. SUDAH LA KO OSTAT DOE HAPRAK DAN BAPOK MACY...ANJING KURAP BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS...

      Delete
    4. kepala bapak lanun itu kepala bapak kau

      Delete
  22. NEW YORK: Harga minyak jatuh untuk empat sesi dagangan selepas kerajaan Amerika Syarikat (AS) melaporkan peningkatan tidak dijangka dalam simpanan minyak mentah dan gasolin.

    Harga minyak dunia jatuh. Harga di malaysia naik. Terima kasih najib razak.

    ReplyDelete
  23. Di bangladesh kalau bina MRT mungkin rakyatnya akan sokong anda 7 keturunan. Di malaysia, semua ini dah tak hairan. Jadi..bila najib fikir penduduk malaysia jakun dengan MRT, dia silap besar. Apa lagi yg boleh dibanggakan najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu yang kau alpa, ada yang pm najib boleh banggakan. kalau pm2 sebelum beliau tentunya serangan politik serta berbentuk peribadi tidaklah seteruk beliau tapi beliau masih mampu bertahan. pagi petang siang malam ada sahaja usaha buruk dilakukan untuk memaksa beliau melepaskan jawatan tetapi beliau setakat ini masih mampu bertahan. maknanya beliau lebih cekal dan kuat berbanding dengan pm2 yang lepas. itulah sekurang-kurangnya yang beliau boleh banggakan. tak gitu?

      Delete
    2. Pencapaian najib pru 2013 dulu lebih teruk dari dollah badawi 2008. Sebengong dollah badawi tau jugak erti tanggungjawab, letak jawatan. Najib?

      Delete
    3. KIHKIHKIH...MAMAK MATDEY...SIAP SELFIE LAGI SAMA HASMAH...NAIL MRT....INGAT JAKUN MANA NAIK MRT...KIKIKIKIKI...ROPE2 NYER KETUA PERAMPOK BAPAK JAKUN MATDEY...

      Delete
    4. dia bangga semua kepala dia punya...biarkan dia ambik...

      kepala bapak penipu
      kepala bapak kelepet
      kepala bapak lanun
      kepala bapak kangkung
      kepala bapak bangsat
      kepala bapak bangang
      ...kepala bapok..???...oopssss betul ke??

      peace brader!

      Delete
  24. tuan budin, kau tak rasa ke jalan kau hari ini semakin senget ke kiri? tak rasa bahu sebelah kiri kau bertambah berat? para pengkomen yang memaki hamun dan menghina sampai ke fizikal pm serta isterinya pastinya dianugerahkan samada pahala atau dosa dan....kau sebagai penyedia ruang mungkar tersebut pastinya akan dapat juga sebahagian anugerah tersebut... tak gitu tuan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berjuta duit lebur nak rebranding najib, namun tiada hasil. Di mata rakyat malaysia skrg, bila nampak muka jendul najib teringat najis. Bila terdengar nama najib, terdetik soalan..bila dia nak mampus??

      Delete
    2. Otak ko yg senget mana ko rase...mlm tadi ko beratur lane sangat nak isi minyak...tu pasal ko tak rase ape2... Hihihi..

      Delete
    3. Ini untuk bijaN dan GENG

      KEPALA BAPAK KAU
      BODOH , STUPID

      Delete
    4. BUDIN NI MANA TAHU DOSA DAN PAHALA....BUDAK HAMLAU...KALAU AKU DAPAT AKU JENTIK JER TELINGA BUDIN NI...TAK PUN AKU SUNU JER MUKA DIA KAT TAHI BABI....

      Delete
    5. brand najib sekarang paling top " kepala bapak kau".....tak payah nak perhabis duit nak iklankan.

      Delete
  25. Semalam tersebar berita tentera telah mengambil alih tampuk pemerintahan kerajaan di Zimbabwe. Presidennya, Robert Mgabe yang dipilh secara sah oleh rakyat melalui P/Raya yang adil dan telus, telah dikenakan tahanan rumah oleh tentera. Kita sebagai rakyat Msia sepawajibnya mengambil iktibar dan bersyukur atas keamanan yang kita miliki sekarang ini. Kita juga patut berbangga kerana Msia diiktiraf sebagai salah sebuah dari 10 negara di dunia yang paling selamat untuk didiami dan dilawati oleh pelancong2. Cuba kita bayangkan, jika insiden yang berlaku di Zimbabwe tersebut terjadi di negar kita, pasti kehidupan sehari2an rakyat marhaein spt anda dan saya akan terjejas teruk.Ini membuktikan pemimpin2 negara khususnya DSNR telah berjaya meletakkan Msia di landasan yang betul dari segi kestabilan ekonomi dan politik menuiju visi TN50. Kadang2 terfikir jugak, apa perlunya kita terpengaruh dengan hasutan dan fitnah berterusan pembangkang yang kejenya takde lain, hanya bertujuan untuk mewujudkan ketidakstabilan dalam negara..sedangkan kerajaan yang sedia ada telah terbukti berjaya melaksanakan tugas yang diamanahkan oleh rakyat dengan cemerlangnya. Tersangat betul pandangan DSNR...pembangkang ni keje lain takde, jika dia tak dapat convincekan rakyat, mereka akan confusekan pulak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape plak yg ko ni mengarut gengster najib...mugabe telah nenjahanamkan ekonomi zimbabwe...cina kominis yg mengusai ekonomi zimbabwe...

      Ko takut kassim baba ditumbangkan kerana telah sebabkan ekonomi dan ringgit mesia jatuh...aset dijual kpd cina...pinjam duit cina kominis tapi bagi orang kominis buat projek...ko gelabah....hehehehe...

      Delete
    2. Ini untuk bijaN dan GENG

      KEPALA BAPAK KAU
      BODOH , STUPID

      Delete
    3. 1004..MAT TONGOK...

      Delete
    4. tersebar berita.....kepala bapak kau itu kepala bapak lanun!

      Delete
  26. Hjkassim baba nemang dah terjenal di mesia sebagai kaki kuat klentong...perangaikuat klentong dah berjangkit kpd cai2 bodoos...

    ReplyDelete
  27. cec dap terkini, mendiang karpal singh yang dah matipun dapat 43 undi. nampak sangat pemimpin melayu yang wujud dalam parti dap lebih tak guna berbanding dengan mendiang karpal singh yang telah mati. bodoh sangatlah melayu kalau bersekongkol dengan dap melalui ph. orang bukan melayu yg mati lebih dipercayai jadi pemimpin daripada melayu hidup dalam dap? rela ke dibangsatkan lagi wahai melayu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ko masuk dap ko akan dipilih...

      Delete
    2. Lagi baik bersekongkol dengan perompak yg naikkan harga minyak masak dan minyak petrol....betul tak?...

      Delete
    3. Sudah la geng bangsat! Umno tu sdiri yg bangsat kan bangsa melayu, kau tu yg tak sedar. Yg dok bagi cina jho lo enjoy ngan duit cukai rakyat tu pehal. Tgok ekor tu ada taik ke tak?

      Delete
    4. Umno sendiri bangsatkan
      Ahli2 umno...minyak mahal ahli umno pon beli harga yg sama...gst pon ahli umno yg bangsat pon kena jugak...

      Delete
    5. Ahli2 umno dibangsatkan oleh umno kerana bodoss...susah nak cedikkan jenis keturunan bodooos sombong...bapak gengster bajib kojola bapok kengkang dan mr Hebon senua kate2 hasil merompak bersama umno..

      Delete
    6. KAHKAHKAH...OLANG MATI PUN DAPAT UNDI KAAAA...AIYAAAA..INI OLANG PUN ADA KAAA...MATI TAIK KUCING LAAA ITU MELAYU DAP...CITTTT...KINCING TARAK BUNYI...MACAM BUDIN...

      Delete
    7. umno itu lanun, lanun itu umno
      kepala bapak lanun itu kepala bapak kau
      kepala bapak kau itu kepala bapak lanun

      Delete
    8. Aku tak rasa hina kalau dibangsatkan oleh bangsa asing sbb mana2 bangsa pun buat mcm tu dkt orang yg tak sama warna kulit dgn mrk. Tp aku langsung tak boleh terima kalau dibangsatkan dan dibodohkan oleh bangsa sendiri. Hanya yg mengharap dedak saja yg sanggup menghulur tengkuk utk terus diperbodohkan.

      Delete
    9. bro...apa lagi klu yg membangsat kan tu dah memang lebih bangsat lagi!!

      Delete
  28. Sedar tak sedar tinggal beberapa bulan saja lagi menjelang PRU 14. Bagi pemimpin korup macam najib, kencingnya dah mula keluar nanah, beraknya dah mula keluar darah. Kalah bererti kena dakwa. Bini, anak, menantu, anak tiri, adik beradik semua tak selamat. Dah boleh tempah baju oren. Mana lu mau lari, najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hj ksssim baba nasih panik nak bubar parlimen...ostad jahid pon same gelabah...

      Delete
    2. Sedar tak sedar tinggal beberapa bulan saja lagi menjelang PRU 14. Bagi bekas PM dan Bapak Ketua Perompak macam Mamak Matdey Al Kepala Bana Kutty, kencingnya dah mula keluar nanah, beraknya dah mula keluar darah, jantung nyer hampir tak berdenyut dan hatinyer dah membarah tahap 4. Kalah bererti nak MAMPOS humban ke laut bagi Jaws baham. Bini, anak, menantu, anak tiri LGBT, adik beradik semua tak selamat. Dah boleh tempah baju oren. Mana lu mau lari, Mamak Matdey Al Kepala Bana Kutty...?

      Delete
    3. kepala bapak kau itu kepala bapak lanun!

      Delete
  29. Pehal MRT Kajang, nak diitohmah yg bukan2
    Ia udah banyak bantu, kurangkan kesesakan
    Tidak dinafi, ia nya ada banyak lagi kebaikan
    Niaga sate pun tumpang senang cari makan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala baoak ko bapok....hihihihi...

      Delete
    2. Kikiki...

      jakun jer yg teruja tahap bingaiii dgn mrt ni.kalu kat negara timor leste presiden dia buat mrt logik la jadi jakun penduduknya.


      Kepala bapak kau la najib.kau ingat orang malaysia ni tak sekolah macam pendedak umno kot.

      Delete
    3. 1030...ARI TU AKU INGAT JAKUN MANA JER YG NAIK MRT SAMA BINI DIA...SIAP SELFIE LAGI..ROPE2 NYER SI JAKUN MAMAK MATDEY....KAHKAHKAH...TERUJA BETUL JAKUN MATDEY NAIK MRT...ENTAH2 JAKUN2 CAI HAPRAK YG PALING RAMAI NAIK MRT...KIOK...KIOK...KIOK...

      Delete
    4. BUKAN JAKUN MATDEY JE AKU TENGOK NAIK MRT NI..SI JAKUN JIJAH KIPAS PUN NAIK...SIAP POSTING LAGITU...AL MAKLUM LER SENANG NAK PI LIWAT BANG NUAT DIA KAT SG. BULUH...KIKIKIKIKI...

      Delete
    5. Bila x ada hujah, keluar pantun bangang. Hahaha

      Delete
  30. Berbangga sangat ke caiii anjing umenok.bila ada seorang perdana menteri yang pemikirannya standard ahmad bashah je???


    Yang bercerita pasal durian dan sate dgn penuh kebanggaan di majlis2 anjuran umenok..pembaca golongan caiii boleh nilai sendiri la ok tahap pemikiran pahlawan melayu korang tu.. Si najib ni lah satu2 pemimpin yang berbangga bila bersahabat baik dgn presiden trump.tak ada lain2 pemimpin dunia walau negara seperti senegal atau zimbabwe pun nak berbangga nak berkawan baik dgn trump

    ReplyDelete
    Replies
    1. He2..baik ada makna tu... jgn tak ada makna..he2

      Delete
    2. MAKNE NYER...KO ORANG NI BAPAK TONGONG....

      Delete
    3. pm paling bangang
      25-9=15!!!!

      patut pun dapat gelaran menteri kewangan paling bingai dalam dunia!!!!

      Delete
  31. Teruk betul ler PH parti liberal pluralist sesat
    Hari2 ulang maki cerca, Umno & BN bangsat
    Semua dikata salah, kalu dibuat k'jaan pusat
    Bila buat MRT pun, dilemparkan kata2 kesat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah itu sahaja yang najib mampu buat...mrt. 8 tahun jadi PM sumbangannya hanya MRT kahkahkah..

      Delete
    2. Fuyyooooo...mrt woooo. Apa penduduk gua musang, kinabatangan, baling dapat dengan mrt? Fuhhhh...mrt tu.

      Delete
    3. Hahahahaha brim ade la...hidup mewah bagai dah melayu hasil brim

      Delete
    4. Hari ni bangun minyak naik lagi
      Esok entah apa pulak kena bagi
      Dapat brim pun hanya celah gigi
      Apa punya pm asyik kita yg rugi

      Kikikikikikikikiki

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Powerbank tonggek boleh tibai ikut suka hati 4 kupang 1 jam

      Delete
  32. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ado ke selero lagi?

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Hisap rokok john 4 kupang
      Sewa powerbank tonggek pun 4 kupang

      Delete
  33. Boikot MRT. Kalau ada kempen macam ni, budak sekolah akan diwajibkan naik. Umno taja. Baru sekat utusan meloya & berita hairan di selangor dah gelabah.

    ReplyDelete
  34. heheheh.....
    Apo kono ajib ni hahhhh...buang tabiat gamaknyeee...
    Pakr ekonomi ajib.....penjualan sate seantaro dunio!!!
    duria...musang king....heheheheheh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Ini powerbank yg ada terowong one way
      4 kupang sahaja

      Delete
  35. Sambil menghayun cangkul berbudi pada tanah di kebun, sempat juga mencuri2 masa membaca perkembangan terkini politik di negar bertuah ini. Salah satu yang menarik perhatian ialah kenyataan Pizi, Raja pitnah dan hasut tersohor di Malaya ni. Jibaok ni menyatakan 30 orang calon PH dalam PRU 14 akan mengadakan sessi pengisytiharan harta pada hari Ahad ini di Summit USJ.Rakyat Msia yang waras berpendapat, jika betul2 PH ni bersikap telus, sewajarnya lah dijemput SPRM untuk membantu PH melaksanakan ops tersebut, barulah perisytihaarn tersebut valid, bukannya secara tertutup dan dalaman sahaja seperti yang dinyatakan oleh J/Kuasa audit dalaman PH. Pizi juga ada menegaskan bakal calon akan menandatangani ikrar bekerja untuk rakyat dan wajib membayar rm20 juta kpd Tabung raj=kyat jika mereka berpaling tadah selepas dipilih. Itu yang tersurat, tapi yang tersiratnya bolehlah kita simpulkan bahawa PH sendiri tidak menaruh kepercayaan kpd calon2 mereka sendiri sehingga terpaksa memasukkan klausa tersebut dalam ikrar akujanji calon2 mereka. Ramai bakal2 calon mengatakan mereka berkecil hati dan kecewa apabila kesetiaan mereka yang tidak berbelah bahagi kpd pH disangsikan oleh pucuk pimpinan dan ini telah memberi tekanan dan bebanan psikologi yang amat tinggi kepada mereka. Ada juga cakap2 sinis yang mengatakan bahawa klausa yang tak masuk akal tersebut sengaja dimasukkan kerana manifestasi kekecewaan Pizi sebab tidak layak untuk bertanding kerana bakal masuk ke dalam kes OSA. Kalau belum lagi PH memerintah dah meletakkan berbagai2 syarat yg karut marut kpd calon2nya, bagaimana pula keadaanya nanti jika dah membentuk kerajaan pula..nampak gaya hancur dan punahlah negara tercinta ni dikerjakan mereka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tukang jilat telo umno! tukang jilat telo lanun! tukang jilat telo kepala bapak kau!

      Delete
    2. KAHKAHKAH...SI PIJI PONDAN SOTONG NI...GORENG TOPUNG PUN SODAPPPPP!!!!!!LEMAK BERKRIM....

      Delete





  36. dLIGHT ofLUV..


    d elegance-MIND...Gelombang Baru
    Mengubah Landskap...MINDA ter Indah
    d BARBARIC-mind....Kan LAYU Berlalu
    Kan Pupuslah Budaya, Tamak-FITNAH-Rasuah


    INTEGRITY-Trnsparency, MERIT-Trtinggi
    AUDIT-Telus-Tembus, TERANG Terperinci
    Yg Jd pemimpin2 Itu, RKYAT yg Bayar Gaji
    Apb Dah TAK Layak, RAKYTkan 'Tendang' keTepi


    dLIGHT ofLUV adalah kesedaran trtinggi yg akan wujud dikalangan rkyat yg TIADA pentingDIRI, yg akan dpt melihat bhw pemimpin2 itu TIADA "keistimewaan" walau sedikit pun-"MELAINKAN" mrk juga wajib wajib wajib n WAJIB menyuloh seterang2-CAHAYA-Cinta NYA kdlm diri mrk terlebih dahulu..adakah kau bnar2 LAYAK ditempat itu?

    ..adakah mrk "BARBARIC" n masih suka bersandiwara dgn COVER-Up konspirasi2 kejam zalim TAMAK serta BUAS demi kroni anak isteri n terus ingin mmenCURI mnCURI menCURI n menCURI berpuloh ratus billiun2 lg??? hi hi..

    dLIGHT ofLUV wont let u n me to b "FOOLED" n cheated again n again my dearONE, n s a leader u merely just a SERVANT/worker NOT more than that n they should know n deeply "REALISED" tht, u know! ha ha..

    ReplyDelete
  37. Replies
    1. BTUI...APA KE JADDAH NYER....LEPAS NI MESTI BUDIN SPIN KISAH PAS PLAK ...TAK CAYA TENGOK LAH...

      Delete
  38. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1122..KO LAH YG BODOH...NAK PENING2 KEPALA BUAT APA...BIARLER DIA SORANG DOK PIKIK...NGOK...

      Delete

  39. Tak ada pulak negara lain seperti Singapura atau Jepun pemimpin nya mendabik dada kata pengangkutan MRT telah meningkatkan jualan Rojak Singapura atau Shuhi..

    Tak mengejutkan landasan di pantai timur siap nanti ... Najib berjaya meningkatkan jualan Tom Yam.

    Dalam dua hari nanti akhbar UMNO akan menyiarkan temubual penjual satay dan siarkan gambar puteri UMNO sedangkan makan satay ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab di lain2 negara bekas PM TIDAK gila kuasa.... cucu2nya pun tak nampak bermewah seperti cucu pm22.

      Delete
    2. Yelah! Negara lain bini pm pakai hbag murah jer, sini birkin bgai ye tak! He2

      Delete
    3. nanti najip jual budu dalm mrt...kepala bapak kau!

      Delete
    4. KIHKIHKIH...MAMAK MATDEY...SIAP SELFIE LAGI SAMA HASMAH...NAIL MRT....INGAT JAKUN MANA NAIK MRT...KIKIKIKIKI...ROPE2 NYER KETUA PERAMPOK BAPAK JAKUN MATDEY...

      Delete
  40. Khabarnya, rakyat Australia akan mengundi samaada utk legalise atau pun tidak perkahwinan sesama gender di negara tersebut dalam masa terdekat. Di Msia pun dah tular perkahwinan sesama lelaki baru2 ini, yang diberikan sokongan padu oleh aktivis2 LGBT, khususnya di Selangor dan Penang. Rakyat Msia pun sedia maklum kerajaan PH di kedua2 negeri tersebut merupakan penyokong kuat LGBT dan ia telah menjadi dasar utama perjuangan parti tersebut. Realiti utk Msia menjadi hab utama LGBT di Asia pasti akan menjadi kenyataan andaikata PH memerintah nanti jika dilihat kepada aktiviti2 LGBT yang mendapat sokongan kuat kerajaan PH di Selangor dan Penang. Naauzubillah...marilah kita semua menitipkan doa khusus setiap kali lepas solat agar dijauhi Allah daripad bencana akhir zaman ini dari melanda negara kita! Aminnnnnn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa kerajaan PH pulaq,kerajaan Malaysia bagaimana???kerajaan dlm negeri2 bn macamana???
      Kamu faham tak ketua agama malaysia siapa????

      baca perlembagaan malaysia tak???

      Delete
    2. Tukang karut umno yg mengarut!

      Delete
    3. Sekurang-kurang nya australia buat jugak undi ..

      Kenapa Parlimen Malaysia tak buat undi ..

      Bila berlaku perkahwinan sejenis salahkan DAP...

      Jika dah berlaku di malaysia tak payah tunggu .. sekarang ini pun Malaysia dah jadi hub..

      Kalau tak .. Tak kan berani dia orang buat lelaki kahwin lelaki ..

      Delete
    4. umno pengasas sek bawah umur!!! knp umno tak bangga???...umporno!!!

      Delete
    5. KIHKIHKIH...MAMAK MATDEY...SIAP SELFIE LAGI SAMA HASMAH...NAIL MRT....INGAT JAKUN MANA NAIK MRT...KIKIKIKIKI...ROPE2 NYER KETUA PERAMPOK BAPAK JAKUN MATDEY...

      Delete
  41. Bagaimana najib SURVIVE memerintah malaysia.
    Sebab najib ada kuasa.
    Bila ada kuasa dia gunakkan apparatus kerajaan untuk melindunginya.Dalam masa yg sama,di belasah duit rakyat untuk membeli kesetiaan.

    Tektik najib bila berlaku bencana yg bermula darinya.
    seperti pembunuhan altantuya dan 3 orang yg lain,semata2 mereka menjadi saksi najib/rosmah.
    Kuasa di gunakan,seperti polis,sprm,AG,MEDIA PULA akan buat diversion,duit digunakan seperti membeli pak lobai2,lobai2 dari zakim pun dibeli,ada kerabat2 diraja dibeli juga..Bila ada kes najib sekeluarga..mereka2 di atas digunakan untuk divert cerita najib...
    Paling terbaru kes saman hadi di U.K,cerita media perdana tidak disiarkan,ambiga pula menjadi mangsa,pak2 lobai digunakan semahunya untuk divert attention..

    Tetapi najib lupa kuasa allah,sepandai2 tupai melompat akhirnya,ketanah jaua..

    PENDEFFENCE NAJIB:

    lOBAI2 200JUTA,4K Mcai2,media perdana,pdrm/sprm,AG..Selagi najib berkuasa mereka2 inilah,akan mempertahankan najib,walupun terang2 najib buat kerosakkan.

    ReplyDelete
  42. Wakil ARMADA lanchang, Bentong Airul Amir Amiruddin menggesa ROS agar membatalkan pendaftaran Parti cap munge atas dakwaan menipu mereka untuk mempercayai bahawa Armaada adalah satu entiti yang sah dan berdaftar dengan ROS. Hakikatnya, entiti tersebut tidak termaktub dalam perlembagaan cap munge. Sadiq Sigaraga juga telah diminta untuk meletakkan jawatan kerana kegagalannya untuk menyelesaiakan isu pendaftaran Armada sebagai sayap pemuda cap Munge. Mereka juga kecewa Madey Al Kutty yang ternyata lepas tangan dan tidak berbuat apa2 utk menyelesaikan isu besar ini. Tambah Airul, ramai lagi ahli2 Armada di seluruh negara merasakan mereka telah diperkudakan oleh Madey dan SS selama ini utk menjalankan kerja2 jijik menghasut dan menyebarkan fitnah2 kepada rakyat jelata di tempat masing2. Setelah semakan terperinci dibuat dengan ROS, ternyata pendaftaran untuk sayap pemuda, wanita dan serikandi saja yang telah diluluskan, langsung tidak menyebut nama ARMADA dalam pendaftaran parti. Airil menambah, kemarahan dan kekecewaan ahli2 Armada yang ternyat haram, sudah tidak dapat dibendung lagi dan lebih banyak cawangannya akan dibubarkan dalam masa terdekat ini dan mereka kan keluar parti beramai2 tanda protes. Jadi benarlah jangkaan ramai penganalisa politik tempatan yang meramalkan parti cap munge ni akan berkubur tanpa nesan dengan rasminya sebelum PRU ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tukang karut yg mengarut!

      Delete
    2. wakil umno cawangan sungei besi, zaharin...kepala butuhkan najib!!!!!

      memangla kepala bapak kau!! semua kepala najib punya...he he he he

      Delete
    3. NAK MAMPOS LER TU PPBM NI....MAMAK MATDEYNI MANA INGAT ORANG BAWAHAN DIA...KRONI DIA ..DIA JAGA LAH...TU PASAL LAH...RAMAI AHLI DAH BERTABURAN JE...YG MASIH TINGGAL HANYA CAI HAPRAK DUNGU JER...

      Delete
    4. Gengster najib jual temberang lagi...ROS yg blm meluluskan pindaan perlembagaan bersatu yg memasukkan ARMADA....

      Delete
  43. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaki temberang nak hiborkan hati kerana kassim baba panik...

      Delete
  44. Mmg sudah kering modal cai2 Matdey kutty
    Kemajuan negara di bwh BN, depa sakiit hati
    Umpat maki caci bagi depa mmg dah sebati
    Habis tak ada idea, bak kuar citer pasal MRT

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Powerbank tonggek dan kengkang 4 kupang. Murah2 ada audio lagi..boleh jolok ke kiri ke kanan..bunyi pun ada

      Delete
    2. Kena cap ayam dengan mat maslan...padan muka kerana bodoo sangat...

      Delete
  45. Lama dia ilang, Seman kengkang perut bujal
    Terok lunyai kena lanyak, si tua lahanat dajal
    Dah kerap berulang ke ICU, hamba taji tunjal
    Dengar khabar terkini, iblis ini dah temui ajal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  46. Kepala bapak ko tu kan dah sewel otaknya,byk sgt makan haram,menganiaya dan menipu rakyat msia siang malam.
    Memang perlu dinyahkan dlm pru ke 14,sape pun tak ingin berpiem kan orang GILA

    ReplyDelete
  47. https://youtu.be/wQGThRb3img

    Orang afrika pon kenal malaysia negara perompak...hehehehe..

    ReplyDelete
  48. Geng najib
    Kenapa le sifat BODOH hang ni semakin melantun2 semenjak kebelakangan ni?

    ReplyDelete
  49. MUKHRIZ GADUH BESAR DENGAN TUN MAHATHIR GARA-GARA ANAK TUNJUK GAYA HIDUP MEWAH

    http://mymassa.blogspot.my/2017/11/mukhriz-gaduh-besar-dengan-tun-mahathr.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...