Saturday, 11 November 2017

MENGAPA HADI TAK BERANI SEBUT ADA PENYANGAK JUGA DALAM UMNO?

Untuk kesekian kalinya dan bukan pun berita baru, Presiden Pas, Hadi Awang sekali lagi menegaskan bahawa parti itu itu tidak akan bekerjasama sama ada dengan BN mahupun Pakatan Harapan.

Menolak UMNO dan BN, ini hujah yang diberi oleh Hadi:-

Pas tidak boleh bersama kerajaan yang dituduh, sehingga dibuktikan bersihnya atau kesalahannya. Kaedah Kehakiman Islam yang dipakai oleh barat, menetapkan pihak yang yang dituduh masih bebas dan tidak boleh dihukum bersalah, selagi tidak dibuktikan kesalahannya oleh mahkamah, bukan oleh media tanpa sempadan.

Pas juga tidak boleh terus berpihak sebelum dibuktikan bersihnya, khususnya dalam keadaan yang bergelumang dengan salah laku dan kelemahan urus tadbir yang telah diwarisi oleh pemimpin dahulu dan terdahulu.

Menolak Pakatan Harapan, Hadi memberi hujah demikian pula:-

Pas tidak boleh memberi harapan kepada Pakatan Harapan (PH) yang menjadi pendakwa atau mengaku menjadi peguam kepada mangsa kezaliman, kerana di dalamnya ada juga pemimpin penyangak yang dahulu dan terdahulu bersekongkol dengan punca masalah negara, dan tuduhan sama yang bertali arus laksana mata rantai atau biji tasbih yang dibilang setiap kali berwirid.

Di sana pula ramai kalangan yang tidak boleh menjadi saksi yang adil mengikut perhitungan Islam yang menjadi pegangan Pas.

Cuba bandingkan kedua-dua hujah Hadi itu?

Kenapa begitu lemah-lembut, hati-hati dan penuh helah dalam hujah untuk menolak UMNO dan BN berbanding alasan yang diguna kepada Pakatan Harapan?

Dalam Pakatan Harapan sajakah yang ada penyangak dan golongan tidak boleh menjadi saksi?

Apakah dalam UMNO dan BN semuanya suci, tiada penyangak dan kalau pun ada kesalahan yang ditimbulkan, maka ia perlu dibuktikan terlebih dahulu?

Adakah asasnya menuduh penyangak dan melabel mereka yang tidak boleh menjadi saksi dalam Pakatan Harapan itu serta pernahkah ia dibuktikan di mana-mana mahkamah sebelum ini?

Tidakkah skandal yang berlaku dalam UMNO dan BN di bawah kepimpinan Najib Razak sehingga menjadi sebutan seluruh dunia membuktikan penyangak dalam kerajaan sekarang lebih ramai dan maha hebat berbanding dahulu?

Kenapa Hadi masih tak berani menyebut ada penyangak sedang berleluasa dan bermaharajalela, meskipun ia sangat jelas di depan matanya? (ShahbudinHusin 11/11/2017)

232 comments:

  1. Salam.sebab cinta dunia melebihi cinta pada akhirat. Itu sebab Hj Hadi merapu . Kalau zaman Nik Aziz mana dia berani cakap lepas. Semua kemut Utk diri sendiri sebab merasakan diri terlebih sempurna dari orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia baru ada idea ke, nak bercakap pasal benda sesat yg baru... Penyangak tu dia la kot.. Amanat utk org kerajaan dah ditarik balik ke? Klu belum, buat yg tu dulu..perkara tu shj dah buatkn kamu sebagai penyangak agama..

      So dah kena dah, penyangak dgn penyamun... Sesuai sangat berkawan...

      Delete
    2. Apa yg jelas DNA pun sama kata hj annuar musa.
      Maka sama2 pun penyangak dan penipu.

      Delete
    3. Cahaya AlMajid, pasal kita terlampau menurut nafsu maka kita tak nampak cahaya. Terimalah bahwa penyokong PH ini adalah dari golongan yg memusuhi Islam seperti Ambiga Bersih, Persatuan Kristian Malaysia, DAP dan juga Melayu liberal dan pemimpin yg dahaga kuasa dan tidak mahu pencen. Janganlah semudah tu tuduh TGHH cinta dunia. Kalau benar dia cinta dunia TGHH akan lepaskan pegangan agamanya dan terus dokong kepimpinan DAP untuk dapat kuasa dan habuan dunia. Bukalah matahati. Berhentilah dari merendahkan mereka yg mendokong Islam dan menyanjung musuh musuh Islam sebagai suci dan ikhlas. Janganlah jadi naif akibat ikut nafsu. Tiada faedah dunia akhirat dari perbuatan ini.

      Delete
    4. Ayahtakbetulah hadi awang dah meracau, atau isim ke? Berat sangat dah tanggungan menunggu kafarah dari Allah atas segala dosa dosanya mengkafirkan ahli2 umno dan sesiapa saja yg tidak bersama / menyokongnya /partinya selama ini dan hingga kini melalui AMANAT HJ HADI.

      Delete
    5. Bukti jelas keracauan hj hadi dari kenyataannya sendiri.

      Saya petik sedikit Tuan Shah dari posting tuan,....

      ``Kaedah Kehakiman Islam yang dipakai oleh barat, menetapkan``............

      Kenyataan ini tidak selayaknya keluar dari mulut seorang Timbalan Pengerusi Pertubuhan Ulama Sedunia!!! - Sungguh memalukan Islam sedunia!!!!!
      Bila masa barat menggunakan kaedah kehakiman i
      Islam dalam sistem pentadbiran / kehakiman mereka?

      hj hadi telah menjual agama Islam dengan harga yg sangat murah.
      Ini benar2 satu dari kifarah kechil dari Allah yg mesti ditanggung oleh hj hadi si pengkafir sesama umat Islam.

      Bertaubatlah hj hadi sebelom kamu mati.

      Delete



    6. Dulu memang TGHH debut ada penyangak dlm UMNO, sekarang tidak lagi sebab kepala bapak segala penyangak telah keluar dp UMNO dan menubuhkan parti lain.



      Delete
    7. Salam perjuangan
      Hehe pandai betul budin berkias
      Terus terang kan lebih
      Best
      Hehe topik alergi nie
      Peluh sejuk geng kepala bapak

      Delete
    8. Allah sudah tunjuk Elhazi elmerong didunia supaya menjadi iktibar kpd umat melayu.
      Kita tunvgu apa nasib pak badak dan mom hippo akan datang.
      Insha Allah kita dapat lihat.

      Delete
    9. Bingung MJ nie... perkara takfiri mainan hj Eddy dalam amanat bonggol pun masih berterusan dekat ko, sbb ko kan macai tegar... Takyah susun ayat bagus2 klu ko sendiri yg gelap hati...

      Delete
    10. Amanat Hardy lah punca segala perbalahan sesama Islam,,dan juga dalam UMNO lah terdapat "Ibu segala penyangak" dedak dah masyukk yang haram boleh jadi halalan taiyiban,, masyaallah

      Delete
    11. Lebai nie kurang oksigen di kepala.

      Delete
  2. I have said it before and I'm gonna say it again! I have not have a single doubt in my mind that any statement that comes out of TGHH, is prepared and endorsed by PMO office.

    The tone of the language and the way the word is written, clearly confirmed our suspicion that TGHH is nothing more than just a puppet, dancing to the moves made by hands with strings attached to him! Funny how money can change things. Can't wait for the trial to take place!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Macy,

      I cannot help but agree with your comment.

      For all purpose and intent, the RM90 mil and or RM200 mil payment from Umno was the sweetener for support to protect najib from being ousted. If najib goes down, the whole pack including PAS and its leaders will be down too....

      Wallahuaklam

      Delete
    2. Macy, your hate for PAS makes you very naive. If you truly know TGHH personality you would not ever utter the words you have said. TGHH is in a 'ceasefire' with UMNO. This is on principal of upholding Islam as the other side is a clear enemy of Islam. TGHH knows that if PH gets power than Islam will be diminished as the evengelists and liberals seek to dismantle the syariah and Islamic Institutions that uphold Islam. The activities for 'riddah' will be legalised and amplified. Do you even realise the consequences what you are supporting? Pasal terlalu lama terbenam dlm najis Pakatan neraca pertimbangan kita hanya berkisar pada habuan dunia. Dusta 90 juta terus dipermainkan walau jelas tiada bukti. Sayang kita lupa dan abai akhirat sebagaimana kaum kaum terdahulu.

      Delete
    3. Again you are dead wrong j! I don't hate PAS. I am one of them and i know more than you do what is really going on with the people in PAS. Here you are again keep blaming DAP and what not to cleanse your sin. It is just does not work that way! You think supporting najib will make you go to heaven? Think again!

      Delete
    4. Terbakar rumah nampak asap
      Terbakar hati siapa yg tahu
      Pakatan dicop penghasut rakyat
      Untuk kebaikan negara
      Kalau nak tahu

      Kepala bapak sila jawab pantun ku ini
      Khas untuk mu

      QUOTE ON THIS TOPIC
      SAYANG

      Delete

    5. Kahkahkah! Spot On. Sebab itu tiada skrip bajet macam tahun lepas.

      Yang itu kita dah ketawakan penjual agama Hadi sebab ponteng kali ke tiga bentang Bajet. Macai lapor kepada tukang skrip dan ubah baru pula.

      Delete
    6. Perlu ke PAS? Until now don't know how they can help people livelihood. I only know they love to punish people.

      Delete
  3. penyangak Kepala Bapak ko.

    ReplyDelete
  4. Ana no. 5 wow!!hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi awang pak kaduk moden
      Kepala bapak sang kancil negara
      Ingat dapat habuan kenduri
      Itu kenduri kepala bapak yang kasi

      Hehe

      Pengikut lebabai telinga kuali
      Kepala bapak dowg tak peduli
      Gasak rakyat ngan gst
      Gasak fana dunia sendiri

      Hehe

      Juta juta konon kepala bapak kasi
      Untuk lebai turun beraksi
      Watak yg menjalani urusan sendiri
      Agar 3 penjuru menjadi realiti

      Hehe

      Sayang sayang seribu kali
      Kepala bapak punya nasib kali ni
      Lupa cut lebabai punya aksi
      London b
      Pula aksi terkini

      To be continued soon

      Syair kisah malu alah jawabnya

      Baru habanero
      Kurang panas kepala bapak

      Delete
    2. Mahligai seni.. Ante tak ambik bahagian hari ni? Hari tu dah menang tempat first... Hihihi

      Delete
  5. Penyangak mcm Hadi yg bikin orang Melayu Msia mundur dan terus mundur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yg sebenarnya hj hadi awang mau supaya orang melayu terus bodoh dan menjadi pengikut pas selama lamanya. Janji orang pas boleh kahwin lebih daripada satu.

      Delete
    2. Isu memali dah ckup buat benchmark ulamak tersohor
      Boleh serumah dgn zamihan
      Ultraulamak
      Mmg lahanat penjual agama nie
      Tunggu

      Delete
    3. Al muna pikun....he....he....

      Delete
  6. Cybertrooper Umno marah dapat powerbank "cap ayam"


    BARU-BARU ini, Biro IT Umno yang diketuai oleh Ahmad Maslan, mengumpulkan ribuan askar maya (cybertrooper) untuk mengampu dan menyokong Umno di internet terutama di media sosial, sempena PRU14 Tidak lama lagi.

    BACA — Khairy Jamaluddin suruh cybertrooper Umno guna teknik copy paste supaya nampak bijak.

    Difahamkan dalam majlis yang diberi nama "Konvensyen media sosial Umno" itu, setiap seorang peserta diberikan pakej barangan untuk memudahkan kerja-kerja mereka menjadi "machai" Umno dan Barisan Nasional.

    Antara barangan yang diberikan ialah, simcard Celcom, T Shirt, sebuah buku, dan powerbank. Salah seorang sahabat yang pergi ke majlis itu memaklumkan mereka juga diberikan telefon pintar jenis Samsung J7 Pro.



    Namun baru seminggu majlis itu berlangsung, sudah ada cybertrooper yang meluahkan rasa tak puas hati, kerana mendakwa powerbank yang mereka terima adalah "cap ayam".

    Mana tidaknya, baru guna untuk charge handphone dalam 10 minit, dah "kong".



    Rupa-rupanya bukan rakyat sahaja kena tipu dengan Umno dan Barisan Nasional, machai dan pendukung yang pertahankan mereka pagi petang siang malam di facebook pun kena kencing juga kahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...mr Jebon kojola kengkang dan gengster najib kena kincin...dapat cap ayam...huhuhuuu

      Delete
    2. Si Bapok Wak kojola kengkang tu pun ayam..

      Delete
    3. Anon, komentar diblog ini tiada apa apa habuan. Saya kerja dgn syarikat cari rezeki. Malangnya bila dah lama berkawan dgn Pakatan neraca pertimbangan kita hanya berkisar keliling habuan dunia. Mungkin kerana habuan dunia itu adalah matlamat hidup Pakatan. Ketahuilah bukan semua usaha untuk dunia semata.

      Delete
    4. Cukuplah bersekongkol dgn mungkar j! Tak ada untungnya! Bangkai dah ada bau! Kalau tutup sekalipun, bau tetap ada!

      Delete
    5. 13:01,
      Semua 4000 macai umno yg diberikan segala gajet dan keperluan utk menyerang blog2 pro Pakatan akan menjawab seperti jawapan kamu.

      Saya petik apa yang dilakukan ahli propaganda Nazi Jerman Jo­seph Goebbels yang berkata: ‘Pembohongan yang di­ulang-ulang akan (dianggap) menjadi kebenaran’.
      Ini lah doktrin yang kamu semua cuba tanamkan kepada kami....maaf kami masih punya iman.

      Delete
    6. Hi mr j kalo awak buat keje takder habuan sia sia jer lah merepek meraban hari hari kena bahan
      Frankly speaking mr j awk bakal dapat anugerah life achievement belasahan of this year pathetic

      Delete
    7. Even 2.6b in Najib's Ambank personal account dan 2m in Rosmah's they do have more than 40 different types of answers!

      Begitu kerja keras mereka ini yang konon tak dapat upah dan kerja ikhlas menjadi penunggu blog Shahbudindotcom.

      As money will never buy everything, Najib akhirnya kena bergantung pada kuasa speaker untuk tolak semua soalan berkaitan The Scandal Head of Your Father - 1MDB.

      Delete
    8. He..J....barua....
      Kamu jangan dok teberang kat sini.

      Pi sekolah semula tanya ustaz sifat sifat manusia munafik.
      Ada erti mrj?

      Delete
  7. Jawab Di janggan tak jawab...ala benda pasai fulus yang sedang digembar-gembur. Masaalah bukan takat cara berpolitik aje tapi termasuk juga fulus yanf udah masuk dan udah dijoli katakkan.

    ReplyDelete
  8. hadi hanya lebai taik kucing nasak asam saja.

    ReplyDelete
  9. sejak kebelakangan ini nilai 'saham' PAS tlh jatuh merudum.

    hj hadi, drpd 'tuan guru' tlh menjelma menjadi sebagai 'tukang karut' dlm pasukan dikir barat nya.

    CRB melalui SR akan menelangjangkan parti ularmak yg munafik ini - insya'allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Dato'

      It will be a foreign non muslim AG, enforcement agencies, countries and individuals who will bring najib and his sipporters to their knees.

      I have lost hope on all agamawans who prefer to remain dumb, blind and deaf in return for worldly pleasures but have the cheek to teach commoners of what islam is,all about. Kemungkaran di delan mata langsung tak diambil peduli.

      May Allah save us true Malaysians.

      Wallahuaklam

      Delete
    2. Melayu bodoh saja yg akan jadi ahli pas. Sanggup sembahyang dua imam. Sanggup putuskan silatulrahim sesama lslam hingga sembelihan dan perkahwinan orang2 umno pun haram.

      Pernahkah nabi dan para sahabat baginda ajar kita mcm tu?

      Hj hadi awang yg ajar orang melayu mcm tu. Maka dia sendiri pun dah terkeluar drp lslam.

      Delete
    3. Dah jadi Tuan Ragu...

      Delete
    4. Rahman JPC, begitu kuat iman kita pada CRB walau jelas tak dapat bawa sezarah bukti pasal isu 90 juta. Malang bila akal dikuasai nafsu. Matahati jadi buta. Walau dah ramai yg nampak CRB tiada bukti namun nafsu kita tetap mendorong kita percaya dusta ini. Apa dah jadi Rahman? Kenapa begitu?

      Delete
    5. Mr J....insya Allah an individual kafir will bring najib to his knees...nsyaAllah

      Delete
  10. Shafee boleh jawab bayaran RM9.5 juta lebih awal’
    Nov 10 2017 / Suara Keadilan
    Kelewatan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah menjawap dakwaan bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membayarnya RM9.5 juta untuk memenjarakan Ketua Umum Pakatan Harapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Fitnah II menimbulkan persoalan.

    Peguam Anwar, N Surendran dan Latheefa Koya dalam kenyataan mereka menegaskan bahawa Sarawak Report pertama kali melaporkan perkara itu pada 31 Mei manakala anak guam mereka memfailkan saman berdasarkan tuduhan itu pada pada 9 Jun.

    "Oleh itu, Shafee dengan mudah boleh memberi jawapannya sebelum saman itu difailkan. Kelewatan Shafee membuat penafian hanya meninggalkan kita dengan lebih banyak soalan yang tidak berjawab.

    "Shafee juga mendakwa beliau mahu mengulas mengenai dakwaan itu lebih awal tetapi tidak boleh berbuat demikian kerana saman oleh Anwar telah difailkan dan menunggu perbicaraan di mahkamah.

    “Ini bukan alasan yang boleh diterima kerana tidak mengulas apa-apa sebelum ini," kata Surendran dan Latheefa.

    Shafee pada Rabu lalu menepis dakwaan bayaran RM9.5 itu sebagai "tidak masuk akal".

    Jawapan tersebut diajukan Shafee selepas berdiam diri sejak beliau diumumkan menerima bayaran tersebut.

    Shafee sebelum ini dilantik pada 22 Julai 2013 untuk mengetuai pasukan pendakwaan di Mahkamah Rayuan dan bukan melalui amalan konvensional menggunakan khidmat pendakwaraya awam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1156, apa bukti yg saudara ada untuk percaya tuduhan ini? Apakah air liur CRB yg kafir itu dianggap suci? Walau tiada dapat zahirkan bukti dlm kes saman 90 juta? Shafee dah nafi walau dia tak perlu jawab kerana tuduhan tiada bukti. Kalau saudara tiada bukti saya syor saudara diam dan pelihara akhirat. Jangan jadi tukang sebar fitnah dan dusta bagi pihak CRB.

      Delete
    2. isu bukan air liur. mengapa ambiga ditekan? Rafizi dan husam dah khabarkan. mengapa hendak saman di london. itu tindakan BODOH...istilah najib sendiri

      Delete
    3. Anon 1321, pakailah akal sikit. Bila isu 90 juta jelas tiada bukti kenapa terus percaya? Dulu cabar TGHH saman kalau benar. Bila saman dan nampak jelas dusta CRB dituduh bodoh pula. Dlm pada itu kita terus putar isu sampingan yg tak relevan untuk tegakkan benang basah. Keluarlah dari dunia dusta ini.

      Delete
    4. Mr J11 November 2017 at 13:26

      saya percaya sebab dalam malaysia tak ada siapa yg berani. at least di london....tengoklah nanti sapa yg betul sapa yang deny deny deny

      Delete
    5. Mr j ikut hukum air liur manusia tak najis tapi dari segi urf atau adat ia menjijikkan
      So setakat ni air liur claire masih suci
      Perbuatan yg dituduh tu tidak suci
      Sila tunggu pembicaraan nanti

      Delete
    6. Kita juga tunggu alasan Najib nak lari dari mahkamah London.

      Delete
  11. Lobai Hadi dah lame tak tukar spek....tu pasal dia tak nampak penyangak paling besar dlm dunia ade dlm umno....lagi pon mata dia kebu bila dah rentap ratusan jota dari kassim baba...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai hadi tu gila dan sesat yg kita nak pi ikut dia tu buat apa?

      Delete
    2. Kojola kengkang dan mr jerbon yg ikut tuan ragu lobai hadi...

      Delete
    3. Anon 1158 pssst

      Tuan lebai g specialist amik lasik
      Jangan cakap kawan tak payung
      Ujar kepala bapak

      Delete
  12. Rakyat miskin tak ada baju
    Membantu itu perbuatan baik
    Kalau ingin negara maju
    Jangan pilih parti yg munafik

    ReplyDelete
  13. Lobai hadi dah jadi rakan karib kassim baba penyangak terbesar didunia
    .....sape mao kasi ratusan jota...tak boleh sebut laaa....paham2 laaa

    ReplyDelete
  14. Lagi pon lobai hadi dibayar ratusan jota oleh kassim baba untuk lobai hadi sokong dan pastikan kassim baba menang pru14...

    Lobai hadi kena pandai2 berkuntau untuk elak serangan dan jangan serang umno...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas bertanding pru bukan untuk menang....tapi untuk menangkan umno walopun perahu pas dah bocor...

      Delete
  15. Dua tiga kucing berlari
    Mana nak sama kucing belang
    Masa nik aziz ada , malu alah
    Bila nik aziz tiada, buka tembelang

    Kuala Besut airnya tenang
    Tempat mandi muda mudi
    Dulu ku sangka Pas parti yg suci
    Rupanya berkawan dengan buaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni apa ke jadah ni?
      Pantun bukan, syair bukan, puisi pun bukan...perosak bahasa...
      Masalah besar bila tak lulus BM dlm SPM, ikut menyampok..

      Delete
    2. 12:30, Shabbas, hebat mung....teruskan!
      13:06, yang penting isi nya tu, kat sini bukan kelas bahasa pun, kelas politik itu pasti ok. peace not war.

      Delete
    3. Kuala Besut tu tempat ambo....he..he.....
      Jika J barua ni nak kenal ambo sila datang kuala besut....ambo belanja keropok getel(keropok lekor)
      he....he. ...

      Delete
  16. PAS bersama rakyat hadapi krisis keyakinan
    ABDUL HADI AWANG 10 NOVEMBER 2017
    PILIHAN RAYA Umum adalah mahkamah rakyat. Kerajaan menjadi pihak yang dituduh. Pembicaraannya memerlukan pengakuan secara rela hati yang penuh keinsafan dan keterangan saksi yang adil, serta bukti-bukti benar yang membantunya.

    PAS tidak boleh bersama kerajaan yang dituduh, sehinggalah dibuktikan bersihnya atau kesalahannya. Kaedah Kehakiman Islam yang dipakai oleh barat, menetapkan pihak yang dituduh masih bebas dan tidak boleh dihukum bersalah, selagi tidak dibuktikan kesalahannya oleh mahkamah, bukan oleh media tanpa sempadan.

    PAS juga tidak boleh terus berpihak sebelum dibuktikan bersihnya, khususnya dalam keadaan yang bergelumang dengan salah laku dan kelemahan urus tadbir yang telah diwarisi sejak pemimpin yang dahulu dan terdahulu.

    PAS tidak boleh memberi harapan kepada Pakatan Harapan (PH) yang menjadi pendakwa atau yang mengaku menjadi peguam kepada mangsa kezaliman, kerana di dalamnya juga ada para pemimpin penyangak yang dahulu dan terdahulu bersekongkol dengan punca masalah negara, dan tuduhan sama yang bertali arus laksana mata rantai atau biji tasbih yang dibilang setiap kali berwirid. Di sana pula ramai kalangan yang tidak boleh menjadi saksi yang adil mengikut perhitungan Islam yang menjadi pegangan PAS.

    PAS percaya bahawa rakyat yang mahu menjadi hakim yang adil melalui pilihanraya itu sedang menghadapi krisis keyakinan bagi menentapkan hukumannya kepada siapa hendak dihukum atau dipersalahkan. Dalam keadaan penyakit politik wang yang menimpa rakyat dan menimpa Umno yang sedang memerintah, yang dimulakan oleh pemimpin terdahulu dan selepasnya dan kini tidak mudah untuk diubati, namun tidak ada penyakit yang tidak ada ubat yang wajib dicari selagi belum mati, maka ikhtiar hendaklah diteruskan.

    Ucapan YB Datuk Husni Hanzalah, Ahli Parlimen Tambun menggambarkan betapa krisis keyakinan berlaku sehingga beliau meletakkan jawatan daripada Kabinet, kerana ada masalah dalam kerajaan sejak dahulu dan betapa saksi yang fasik atau yang tidak nyata adilnya menjadikan beliau tidak boleh dipancing oleh pembangkang yang bertemakan Pakatan Harapan, yang tidak boleh diberi harapan. Namun, beliau bersikap mengikut konsep demokrasi yang sihat dengan menjadi anggota kerajaan yang memberi nasihat, dan masih ada lagi orang sepertinya di dalam kerajaan, namun tidak mahu menjatuhkan kerajaan dengan cara yang tidak bersopan. Berbeza dengan PAS yang menjadi pembangkang yang menasihat, namun sama-sama berpegang kepada konsep nasihat di mana sahaja seseorang itu berada berpandukan Hadis Rasulullah S.A.W:

    الدين النصيحة قلنا: لمن؟ قال لله ولكتابه ولرسوله ولأئمة المسلمين وعامتهم. رواه مسلم

    Sabda Rasulullah S.A.W: “Agama itu nasihat”. Kami (para sahabat) bertanya: “Untuk siapa?” Sabda Baginda S.A.W: “Bagi Allah, Rasul-Nya, Kitab-Nya, hak para pemimpin dan masyarakat umum” (Hadis Riwayat Muslim)

    Walaupun demokrasi barat yang bermoral menunjukkan perubahan boleh berlaku seperti di mana-mana negara yang mengubah kerajaan melalui Pilihan raya Umum yang bersih, namun perubahannya sangat rapuh yang sekadar mengubah pemimpin dan parti pemerintah.

    Konsep barat itu tanpa aqidah beriman kepada Allah, Hari Akhirat dan perhitungan dosa dan pahala, menjadikannya sangat rapuh sehingga tidak boleh bertahan lama, apabila yang mengambil alih kuasa pemerintahan mengulangi perkara yang sama atau lebih parah lagi.

    Di sinilah Allah memberi petunjuk betapa perlunya perubahan pemikiran yang salah dengan kembali kepada kebenaran dan mengubah tindakan yang zalim kepada yang adil, daripada akhlak yang keji kepada akhlak yang mulia. Firman Allah:

    إِنَّ ٱللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوۡمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنفُسِهِمۡۗ ١١ الرعد

    “Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri” (Surah Ar-Ra’d: 11)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat kurang yakin dengannlobai hadi yg baham ratusan jota duit haram dari penyangak kassim baba...

      Delete
    2. 1233 ko jangan ikut sama melelong agamaku yg suchi ini!!!

      Delete
    3. Sebelum ini sanggup sokong BN dengan nak jadi penasihat kerajaan. Dengan jelas bagitahu Pas nak tawan 5 negeri dan selebihnya bagi pada Umno.

      Tiba-tiba dah tukar pula tak boleh bersama dan berpihak? Apa punya Lebai skrip tak konsisten dengan ceramah. Cakap tak serupa bikin.

      Pas dah semakin lama semakin tidak relevan. Orang Melayu Islam ada pilihan parti Islam yang baru, anti rasuah skandal 1MDB dan yang penting dalam satu gabungan besar untuk satu lawan satu dengan BN di SELURUH negara. Ini baru Pakatan Harapan.

      Bukan setakat bertanding 100 dan target menang 40 kerusi. Langsung tak masuk akal.

      Delete
    4. 'Baso jenis tok lebai munafik,makan duit haram.' Bila dah dapat duit dedak baru cakap jiran sebelah(berlainan parfi) itu saudara kita. Tak boleh bermusuh dgn sesama agama.
      Konon nya strategy berhemah......sebelum ini berpuluh tahun dok menuduh orang lain kafir itu strategi apa?
      Dah dapat dedak haram baru kenal jiran sebelah.
      Strategi KEPALA BAPAK KAU
      .........MUNAFIK...

      Delete
  17. Maka Rasulullah S.A.W. yang menafsirkan Al-Quran secara amali dengan memulakan dakwah dan politiknya mengajak kepada perubahan peribadi supaya menerima Islam. Baginda S.A.W melaksanakannya melalui ucapan, perbincangan dan perutusan yang dihantar kepada raja-raja dan para pemimpin dengan menyebut ayatnya:

    أسلم تسلم

    “Terimalah Islam (dengan beriman dan beramal) nescaya kamu selamat.”

    Tindakannya tidak merampas kuasa dan menurunkan takhta sewenang-wenangnya. Sesiapa yang berubah kepada Islam seperti Raja Habsyah, Raja Oman, Raja Bahrain dan lain-lain terus dikekalkan kedudukannya, ini menunjukkan bahawa konsepnya bukan mengubah orangnya sahaja tetapi mengubah dasar dan sistem.

    Maka Islam menolak perubahan zahir dan diri tanpa perubahan aqidah, akhlak dan sikap kerana tiada mencapai maksud kebaikan dan kebajikan, serta nahi mungkar, dengan hanya sekadar meruntuhkan jahiliah dan diganti dengan jahiliah lain. Perubahan musim politik tanpa Islam yang berlaku di negara Arab menjadi iktibar. Tegasnya, tegakkan Islam dalam dirimu dan tegakkan juga Islam di dalam negaramu.

    Khalifah Umar bin Al-Kahttab R.A. menegaskan:

    الرجوع إلى الحق خير من التمادي في الباطل

    “Kembali kepada kebenaran itu lebih baik daripada berterusan dalam kebatilan”

    Maka PAS menegaskan hanya kepemimpinan Muslim yang bersama Islam boleh menyelamatkan negara sama ada kembali kepada Islam atau perubahan kepada sesiapa sahaja yang menerima Islam yang sebenarnya, bagi mengisi mengikut acuan Islam yang telah ada dan melakukan perubahan di tempat yang perlu.

    Ketegasan PAS ini bukannya bersifat fanatik melulu, tetapi berpijak di atas ajaran Islam yang nyata sempurna yang tidak ada dalam ideologi atau teori ciptaan manusia. Maka PAS tidak boleh terikut dengan pihak yang lain atau sekadar dipergunakan oleh pihak yang berbeza dasar dan hala tujunya. PAS boleh bekerjasama dan bersefahaman dengan semua pihak yang tidak mengacau dasar Islam dan halatuju wawasannya yang berkekalan.

    Bahtera PAS tidak boleh disertai oleh golongan yang lain tujuannya, walaupun ahli PAS tidak mengenalinya tetapi kami percaya kepada jaminan Allah yang memelihara Islam dan perjuangannya dengan firman-Nya:

    مَّا كَانَ ٱللَّهُ لِيَذَرَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ عَلَىٰ مَآ أَنتُمۡ عَلَيۡهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ ٱلۡخَبِيثَ مِنَ ٱلطَّيِّبِۗ وَمَا كَانَ ٱللَّهُ لِيُطۡلِعَكُمۡ عَلَى ٱلۡغَيۡبِ وَلَٰكِنَّ ٱللَّهَ يَجۡتَبِي مِن رُّسُلِهِۦ مَن يَشَآءُۖ فَ‍َٔامِنُواْ بِٱللَّهِ وَرُسُلِهِۦۚ وَإِن تُؤۡمِنُواْ وَتَتَّقُواْ فَلَكُمۡ أَجۡرٌ عَظِيمٞ ١٧٩ آل عمران

    “Allah tidak sekali-kali akan membiarkan orang-orang yang beriman dalam keadaan yang kamu ada sekarang (bercampur aduk mukmin dan munafik, bahkan Dia tetap menguji kamu) sehingga Dia memisahkan yang buruk (munafik) daripada yang baik (beriman) dan Allah tidak sekali-kali akan memperlihatkan kepada kamu perkara-perkara yang ghaib akan tetapi Allah memilih dari Rasul-Nya sesiapa yang dikehendaki-Nya (untuk memperlihatkan kepadanya perkara-perkara yang ghaib). Oleh itu berimanlah kamu kepada Allah dan Rasul-rasul-Nya dan jika kamu beriman dan bertakwa, maka kamu akan beroleh pahala yang besar.” (Surah Ali-Imran: 179)

    PAS berusaha mendapat keyakinan rakyat dengan tegas kepada keyakinan PAS sendiri berpegang kepada Islam, disertakan hujah yang diucap, yang tersurat dan tersirat dengan ikhlas yang diketahui Allah. PAS beramal dengan kemampuan kemenangannya di Kelantan sehingga kini dan ketika PAS memimpin Terengganu dan Kedah yang boleh dibuat perbandingan oleh semua pihak dengan mereka yang juga memerintah mengikut bidang kuasanya. PAS tidak pernah jatuh dan kalah kerana kesilapan dasarnya, tetapi dijatuhkan oleh pihak lain yang bertembung dengan dasarnya, bahkan sehingga kini Alhamdulillah, tidak ada seorang pun yang dipanggil oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

    “Sejahtera Bersama Islam”

    ABDUL HADI AWANG
    Presiden PAS
    Bertarikh: 20 Safar 1439 / 10 November 2017

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka nasi lauk ikan sembilang
      Lawan dengan pucuk paku
      Konon bersama rakyat hadapi krisis keyakinan
      Kenapa dalam parlimen YB Pas ramai membisu( pasu bunga)

      Delete
    2. Bercampor aduk tak boleh tapi baham duit penyangak tak pe...hihi

      Delete
    3. Bercampuk aduk macam sokong RUU355 + Azalina + Taki + Hadi + Najib + S. Subramaniam + MCA + tanam jirat + Padang Merbok x tangguh = jual agama Islam.

      Delete
  18. Dalam Pakatan Ada Pemimpin Penyangak
    KUALA LUMPUR: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan partinya tidak boleh bersama pakatan harapan kerana didalamnya ada pemimpin penyangak.

    Beliau berkata, PAS yang dipimpinnya ketika ini lebih selesa untuk menjadi pihak yang berkecuali dalam mendepani krisis keyakinan rakyat menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.
    "PAS tidak boleh memberi harapan kepada Pakatan Harapan yang menjadi pendakwa atau yang mengaku menjadi peguam kepada mangsa kezaliman, kerana di dalamnya juga ada para pemimpin penyangak yang dahulu dan terdahulu bersekongkol dengan punca masalah negara.

    "Di sana pula ramai kalangan yang tidak boleh menjadi saksi yang adil mengikut perhitungan Islam yang menjadi pegangan PAS," katanya dalam kenyataan.

    Beliau berkata, PAS juga tidak boleh bersama kerajaan iaitu pihak yang sentiasa dituduh oleh pembangkang, sehinggalah dibuktikan bersihnya atau kesalahannya.

    "Kaedah kehakiman Islam yang dipakai oleh barat, menetapkan pihak yang dituduh masih bebas dan tidak boleh dihukum bersalah, selagi tidak dibuktikan kesalahannya oleh mahkamah, bukan oleh media tanpa sempadan.

    "PAS juga tidak boleh terus berpihak sebelum dibuktikan bersihnya, khususnya dalam keadaan yang bergelumang dengan salah laku dan kelemahan urus tadbir yang diwarisi sejak pemimpin yang dahulu dan terdahulu," katanya.

    Dalam kenyataan sama, Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang turut memuji sikap ditunjukkan bekas Menteri Kewangan II, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, yang mungkin tidak bersetuju dengan keputusan kerajaan namun tidak menjatuhkan kerajaan menerusi cara tidak sopan.

    "Beliau bersikap mengikut konsep demokrasi yang sihat dengan menjadi anggota kerajaan yang memberi nasihat, dan masih ada lagi orang sepertinya di dalam kerajaan, namun tidak mahu menjatuhkan kerajaan dengan cara yang tidak bersopan.

    "Berbeza dengan PAS yang menjadi pembangkang yang menasihat, namun sama-sama berpegang kepada konsep nasihat," katanya.

    Beliau berkata, ketegasan PAS ini bukannya bersifat fanatik melulu, tetapi berpijak di atas ajaran Islam yang nyata sempurna yang tidak ada dalam ideologi atau teori ciptaan manusia.

    "Maka PAS tidak boleh terikut dengan pihak yang lain atau sekadar dipergunakan oleh pihak yang berbeza dasar dan hala tujunya. PAS boleh bekerjasama dan bersefahaman dengan semua pihak yang tidak mengacau dasar Islam dan hala tuju wawasannya yang berkekalan," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi rembat ratusan jota dari kassim baba ...mata jadi kelabu tak nampak penyangak terbesar dlm dunia adalah kassim baba...

      Delete
    2. Mana dapat duit beli kereta mewah cash terrr????

      Delete
  19. wooo pas dah kena sogok, dah makan duit umno sejak dr pru13 lg. elok sgtlah diorg kluar dr pakatan, barua diorg ni rupanya.. kelantan pun x maju2 dr dulu sampai skrg. hadi peduli apa, dia org tganu. guna agama utk dpt undi lobai2 pas nih..

    ReplyDelete
  20. Sobabnya hadi dah termakan DEDAK.Period.

    ReplyDelete
  21. PAKATAN HARAPAN KINI MENJADI PAKATAN PENYANGAK
    Pakatan Harapan yang ditubuhkan hasil kerjasama antara DAP, PKR, PAN dan PPBM bukan lagi sebuah pakatan untuk membela rakyat. Sebaliknya ia telah menjadi sebuah pakatan dan tempat himpunan para penyangak politik.



    Ini diakui sendiri oleh bekas pemimpin utama Pakatan Rakyat iaitu Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang dalam satu kenyataannya.



    Disebabkan Pakatan Harapan merupakan lubuk untuk para penyagak, maka Abdul Hadi enggan membenarkan partinya iaitu PAS untuk terus bekerjasama dengan blok pembangkang itu.



    Sebaliknya PAS harus bergerak sendiri dan menjadi entiti berkecuali bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke14 (PRU14) akan datang.



    “PAS tidak boleh memberi harapan kepada Pakatan Harapan yang menjadi pendakwa atau yang mengaku menjadi peguam kepada mangsa kezaliman, kerana di dalamnya juga ada para pemimpin penyangak yang dahulu dan terdahulu bersekongkol dengan punca masalah negara.



    “Di sana pula ramai kalangan yang tidak boleh menjadi saksi yang adil mengikut perhitungan Islam yang menjadi pegangan PAS,” katanya dalam kenyataan.



    Sekiranya perkara ini datangnya dari mulut seorang bekas pemimpin utama gabungan mereka, maka sudah tentu ada kebenarannya yang pihak luar (selain Pakatan Pembangkang) tidak mengetahuinya.



    Beliau turut menambah bahawa PAS terus tegas dalam perjuangan politik matangnya.



    Haji Abdul Hadi menambah, ketegasan PAS ini bukannya bersifat fanatik melulu, tetapi berpijak di atas ajaran Islam yang nyata sempurna yang tidak ada dalam ideologi atau teori ciptaan manusia.



    “Maka PAS tidak boleh terikut dengan pihak yang lain atau sekadar dipergunakan oleh pihak yang berbeza dasar dan hala tujunya. PAS boleh bekerjasama dan bersefahaman dengan semua pihak yang tidak mengacau dasar Islam dan hala tuju wawasannya yang berkekalan,” katanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi nak bawak pas bersama penyangak paling besar dlm donia...

      Delete
    2. Hadi boy ah wang,
      selain dia menjadi ahli persatuan setan bisu dia juga hipokrit bila mengatakan hanya dlm PH ada penyangak:-,tidakkah dia tahu.....

      1. MO1=PM Najib=songlap rm2.6bilion=penyangak
      2. TPM=zahid midi=belasah separuh mati boyfren anak dia=penyangak
      3. MENTERI=nazri=pukul guard niteclub=penyangak
      4. MENTERI=tajudin ramli=anak pukul MP Khalid Samad di perkarangan Parlimen=penyangak

      banyak lagi lah.....buta ke ostad Wang?

      Delete
  22. DR. MAHATHIR DIHAMBAT ‘DOSA’ SILAM?
    Tun Dr. Mahathir Mohamad kini menjadi liabiliti kepada Pakatan Harapan ekoran insiden Operasi Lalang yang berlaku 30 tahun lalu.

    Menerusi artikel Antara minta maaf dan sokongan tiket undi Mahathir, bekas Perdana Menteri yang kini Pengerusi Pakatan Harapan didesak sekumpulan 77 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) untuk mengakui kesilapan dan ‘dosa’ silam beliau berhubung insiden itu.

    Dalam kenyataan bersama baru-baru ini, kumpulan NGO terbabit mengemukakan beberapa tuntutan termasuk mendesak Dr. Mahathir meminta maaf atas penahanan 106 orang tanpa bicara semasa Operasi Lalang sewaktu beliau memerintah negara.

    Tuntutan maaf juga perlu dibuat kepada bekas Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas dan hakim-hakim mahkamah lainnya yang diberhentikan pada 1988. Permohonan maaf harus dibuat secara terbuka kepada rakyat Malaysia dengan penuh keinsafan.

    Seterusnya, kumpulan NGO itu juga menggesa suatu siasatan lengkap dibuat berhubung dakwaan bahawa para tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960 telah diseksa.

    Kenyataan tuntutan bersama NGO itu dibuat bersempena de­ngan pameran awam bagi memperingati ulang tahun ke-30 Operasi Lalang baru-baru ini.

    Terdapat empat NGO yang memulakan inisiatif membuat kenya­taan tersebut iaitu Jawatankuasa Hak Sivil Dewan Perhimpunan Selangor dan Kuala Lumpur (KLSCAH), KLSCAH Youth, Teoh Beng Hock Trust for Democracy dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram).

    Kumpulan NGO terbabit mengatakan Operasi Lalang pada tahun 1987 adalah satu bentuk penindasan dan gangguan terancang terhadap rakyat Malaysia bagi mengalihkan masalah UMNO ketika itu.

    Begitupun Dr. Mahathir ber­ulang kali mengatakan Operasi Lalang dikendalikan pihak polis dan beliau tidak ada kuasa untuk membantah perintah penahanan.

    Sebagai pengerusi gabungan Pakatan Harapan, Dr. Mahathir sekarang bersekutu dengan beberapa individu yang pernah ditahan semasa Operasi Lalang, dan perkara itu mendapat perhatian masyarakat terutama NGO yang bekerjasama dengan pembangkang.

    Kumpulan NGO terbabit bimbang sekiranya kempen-kempen sosial yang dianjurkan dengan bantuan dana kerajaan negeri parti pembangkang menjadi lemah di­sebabkan ‘rekod’ lama Dr. Mahathir.

    Justeru mereka enggan mem­biarkan ‘dosa-dosa’ silam Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu dilupakan begitu sahaja sehingga menjejaskan perjuangan Pakatan Harapan untuk mengubah kerajaan dalam Pilihan Raya Umum Ke-14.

    Hakikatnya, desakan permo­honan maaf itu adalah permintaan paling minimum rakyat khususnya daripada penyokong Dr. Mahathir sendiri dan secara tidak langsung memberi baya­ngan kepada Pakatan Harapan.

    Dengan kehidupan yang ter­sepit, ditambah pula politik tanah air semakin buruk, keyakinan rakyat pasti akan hilang. Dalam keadaan ini, penulis tidak akan menyalahkan pengundi kerana tidak mampu berfikir untuk membuat undi pilihan.

    Rakyat kini menunggu tindakan susulan daripada Dr. Mahathir dan sehingga itu tuntutan 77 NGO dianggap menyumbang kekalahan pembangkang, kecuali Pakatan Harapan beranggapan antara pencapaian politik dan demokrasi serta hak asasi manusia bukan sebagai jaminan untuk tiket undi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kassim baba punye angkara hasut melayu benci cina...

      Delete
    2. Kassim baba kena tangkap khalwat di Port Dickson dengan artis punya pasal.

      Delete
  23. KHUTBAH JUMAAT: RAMAI GUNA TEKNOLOGI TULAR FITNAH, BERITA PALSU, BUKA AIB
    Khutbah Jumaat semalam mengingatkan orang ramai untuk sentiasa menjaga lidah termasuk penulisan diatas talian seperti Facebook, Whatsapp, Instagram, Twitter, dan WeChat.

    Kata khatib, penggunaan media baru merupakan kaedah perhubungan baharu masyarakat terjalin selain daripada pertemuan dan perbualan seharian.

    “Namun, jika dilihat pada realitinya hari ini, ramai yang gagal mengawal lidah tatkala berbicara. Masyarakat kini bebas menuturkan apa sahaja mengikut pertimbangan akal sendiri dan diburukkan lagi degnan dorongan nafsu serta bisikan syaitan.

    “Bahkan dengan kemudahan teknologi terkini, ramai yang semakin berani menularkan berita palsu, cerita fitnah dan mendedahkan aib orang lain, sedangkan Allah s.w.t memberi peringatan yang jelas sepertimana firman-Nya dalam surah Al-Ahzab ayat 50-51 yang bermaksud:

    “Wahai orang-orang yang beriman, bertaqwalah kamu kepada Allah dan katakanlah perkataan yang benar (dalam segala perkara), supaya Dia memberi taufiq dengan menjayakan amal-amal kamu, dan mengampunkan dosa-dosa kamu. Dan (ingatlah) sesiapa yang taat kepada Allah dan rasul-Nya, maka sesungguhnya dia telah berjaya mencapai sebesar-besar kejayaan”.

    Khatib kemudiannya menggariskan empat jenis ‘lidah’ yang membawa kepada kemudaratan dalam kehidupan manusia.

    Pertama adalah dari lidah membawa fitnah yang akan berakhir kepada pertengkaran mengakibatkan runtuhnya perkahwinan, keretakan kekeluargaan, permusuhan sesama jiran seterusnya mengancam keharmonian kemasyarakatan.

    Kedua adalah lidah menyembunyikan kebenaran dengan mengeluarkan kata-kata dusta yang jelas dilarang oleh Allah sepertimana disebut dalam surah An Nahl, ayat 116-117.

    “Dan janganlah kamu berdusta dengan sebab apa yang disifatkan oleh lidah kamu “ini halal dan ini haram”, untuk mengada-adakan sesuatu yang dusta terhadap Allah, sesungguhnya orang-orang yang berdusta terhadap Allah tidak berjaya.

    “(Mereka hanya mendapat) sedikit kesenangan (didunia) dan mereka pula akan beroleh azab siksa yang tidak terperi siksanya”.

    Ketiga daripada lidah yang mengeluarkan kata-kata penghinaan yang menjatuhkan maruah orang lain dinasihati untuk berfikir dahulu akibatnya, sepertimana diriwayatkan oleh Imam Shafie.

    “Jika seseorang itu hendak berbicara maka hendaklah dia berfikir terlebih dahulu. Jika dia merasa bahawa ucapan tersebut tidak merugikan, maka ucapkanlah. Jika dia merasa ucapa tersebut ada mudaratnya atau dia ragu-ragu, maka hendaklah ditahan (jangan diucapkan).

    Dan keempat adalah lidah yang menyampaikan kebenaran menerusi penghinaan atau sindiran.

    “Lidah yang menyampaikan kebenaran, namun kebenaran itu disampaikan melalui penghinaan ataupun sindiran menggunakan perkataan yang menyakiti hati. Akhirnya ia menjadi sia-sia dan tidak mencapai matlamat kerana disampaikan tanpa adab menurut Islam,” kata khatib lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah menatang apenye?....kassim baba yg banuyak klentong cekik rakyat...

      Delete
    2. Kes bibir merah khalwat di PD dan meliwat Altantuya sampai negara Mongolia pun tahu. Khatib je pura-pura buat tak tahu.

      Delete
  24. UMNO pun Parti Suci seperti PAS.
    Penyagak cume dlm Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno Pas merasa diri suci
      Tak mengaku diri sebagai penyangak
      Konon nak berUG tapi ahli tak sudi
      Kini najib hadi gigit jari

      Delete
    2. Tolonglah woi...apa nak satu Msia banjir ke...banjir muntah!!!!

      Delete
  25. 1. Lebai2 PAS dan ustaz2 umno jangan ingat kamu adalah pewaris nabi.

    2. Lebai2 PAS dan ustaz2 umno jangan ingat kamu adalah manusia maksum dan boleh keluar fatwa sesuka hati tanpa lihat realiti, kebenaran dan fakta terlebih dahulu

    3. Lebai2 PAS dan ustaz2 umno jangan ingat kamu adalah pembela bangsa dan agama. Sebaliknya pemecah perpaduan melayu dan muslim dalam malaysia.

    4. Lebai2 PAS dan ustaz2 umno jangan ingat kamu adalah pentafsir kehidupan dengan berbicara pasal sunnah nabi dan rujuk pada kitab2 lama yang belum tentu kesahihannya

    ingatlah.....ijmak ulamak bukan semestinya 100 betul kerana selagi kamu bernama manusia, banyak khilaf dan ketidaksempurnaan

    ingatlah......jika kamu berpegang teguh pada al quran dan hadith yang benar......agamawan tak jadi bisu, pekak dan buta dek nikmat dunia. sepatutya kamu bersuara pada perkara yang batil dan tekan pada perkara yang haq.

    ingatlah...semua kita akan berjumpa our creator...dan akan diadiliNYA. justice will prevail. apa yang kamu ajar kononnya berilmu tak semest bawa kita ke syurga. Apa kah mengkafirkan orang boleh? Allah yang maha tahu. Adakah bersekongkol dengan pencuri duit rakyat digalak dalam islam dan pencuri dilindungi?

    Ingat....we do not depend on your words to go to jannah. InsyaAllah berbekal dengan iman dan kepercayaan pada Allah swt dan ikuti apa yang guru agama kita dulu ajar, kita boleh juga sampai ke jannah. Bukan cash dari najib, perlindungan apandi ali dan dzulkifli, hakim2 yang telah dilanjut kontrak walaupun bersalahan dengan undang2 persekutuan atau Fuzi pdrm atau sapa yang berkuasa di malaysia......wallahuaklam

    ReplyDelete
  26. Mr J11 November 2017 at 13:01
    Anon, komentar diblog ini tiada apa apa habuan. Saya kerja dgn syarikat cari rezeki. Malangnya bila dah lama berkawan dgn Pakatan neraca pertimbangan kita hanya berkisar keliling habuan dunia. Mungkin kerana habuan dunia itu adalah matlamat hidup Pakatan. Ketahuilah bukan semua usaha untuk dunia semata.

    Komen saya MR J....u better live in Timbaktoo.

    I live outside Malaysia and come back every three months. When i commented in this blog, i do not expect praises or concurrence with anyone. It is show of my frustration at people like you. You claim yourself a malay and muslim tapi a true muslim would not rekain deaf, dumb and blind to benda yang batil.

    if u still deny najib is a thief than i believ u r still an illiterate.

    u can deny, deny and deny. trust me one day a kafir brings najib to his knees, insyaallah, i will the first to fly back to malaysia..KUALA LUMPUR and buat kenduri kesyukuran di masjid yang saya akan pilih nanti.....

    ReplyDelete
    Replies

    1. Boleh ke ko ceritakan cara mana anak2 Mahathir menjadi billionaire.??. yg LKS, Barry Wain, Anwar dan Rafizi yg menyebutnya

      2. Kalo memilih dua org jahat sebagai ketua, pilihlah org yg kurang jahat.



      Delete
    2. Anonymous11 November 2017 at 13:25

      mintak jgn alih tiang gol

      Delete
    3. Jebon tu pakar ekonomi kaki temberang...

      Delete
    4. Kalau nak dgr cerita anak TM jd kaya mesti kena dgr mcm mana anak TR jadi kaya dulu. Dgrnya ada anak raja arab bg derma kat dia. Ehehhhh. Tp kat arab ranai anak raja kena tangkap rasuah. Mcm tak logik pukak dia org bg derma.

      Delete
  27. Dulu Engkau Tukar Pegawai Kerajaan Tak Sokong UMNO/BN Sekarang Engkau Rasa Bagaimana Pegawai Engkau Kena Tukar Pula!!
    Bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad mendakwa bahawa banyak kakitangannya yang lama berkhidmat dengannya telah ditukarkan oleh kerajaan persekutuan. Beliau berkata antara mereka yang baru-baru ini digantikan adalah pengawal peribadi, pengiring dan pembantu rumah.

    Tun Mahathir tidak boleh berdalih dalam soal peruntukan 21 orang kakitangan yang dibayar oleh kerajaan (maknanya rakyat tanggung) untuk dia. Untung Mahathir, dah dapat duit pencen serta elaun dan 21 orang pegawai lagi membantunya.

    Jabatan Perdana Menteri (PMD) dalam satu kenyataan hari semalam berkata, bahawa kerajaan masih memperuntukkan 21 kakitangan kepada Mahathir. Menurut JPM, pejabat Dr Mahathir telah dibekalkan dengan perjawatan yang meliputi pejabat beliau di Yayasan Kepimpinan Perdana (YKP) serta kediaman beliau di The Mines Resort City, Selangor selaras dengan Akta Ahli Parlimen (Saraan), 1980 (Akta 237).
    Kita juga tak lupa bagaimana pertukaran pembantu rumah (juga tukang masak) Tun Mahathir dimanipulasi bagi kepentingan politik sehingga fakta sebenar dikaburi. Kita marah kerana kita difahamkan mereka memecat.Kita tak suka Najib tetapi kita juga tak suka cara Mahathir membawa pemikiran pembangkang dengan nilai politik murahan tanpa asas politik sejahtera seperti diajar oleh agama kita
    Sebelum ini kita juga dimomok dengan isu kononnya khidmat pengiring trafik Tun Mahathir ditarik balik. Sebaran mengatakan kini khidmat bodyguard Tun Mahathir juga ditarik dan khidmat kontrak tukang masak dan pembantu rumah di pejabatnya juga ditamatkan. Inilah gambaran diwar-warkankan kepada kita.

    Sebaran gambar Mahathir menangis kerana 2 pegawai peribadinya dipecat telah menjadi viral. Kononnya Mahathir tidak pernah menangis melainkan semasa dia hendak letak jawatan pada perhimpunan UMNO dulu. Kesedihan Tun Mahathir ini membuatkan orang ramai marah kepada Najib dan UMNO.

    Beberapa kemudian Khairy Jamaluddin mendedahkan gambar itu adalah gambar 2 tahun lalu dan kenyataan itu palsu. Tiada pemecatan pagawai UTK untuk bekas Perdana Menteri. Rupanya gambar yang tersebar adalah hasil ciptaan saraf UMNO untuk memperkenakan parti BERSATU dan saraf ini berjaya kerana cybertropper dan blogger PAKATAN HARAPAN turut menyebar luas gambar tersebut.

    Kali ini Tun Mahathir dan HARAPAN terkena. UMNO/BN mula menyerang. Mereka mendedahkan bahawa 21 kakitangan untuk bekas PM tidak pernah dilucutkan. Mahathir tersempit dan mula menjawab isu ini sebagaimana dia menangkis dalam isu BUGIS.

    UMNO/BN guna strategi mencari kelemahan kerana UMNO tahu mereka sukar berhadapan dengan Tun Mahathir yang licik politiknya. Takkan pembaca tak sedar bagaimana Mahathir mencairkan Lim Kit Siang dan Mohamad Sabu yang suatu masa dulu cukup lantang menyerang Mahathir. Jadi mereka cari kelemahan Mahathir untuk diserang.

    Semalam Mahathir menjawab lagi serangan dengan mengatakan kerajaan menukar pegawainya dan sekatan keatasnya. Katanya “Saya jadi canselor universiti swasta. Universiti itu diarah supaya hentikan saya jadi canselor. Ini tentu kerja kerajaan."

    Rupanya Mahathir lupa apa yang Najib buat kepada dia adalah hasil didikannya bagaimana dia membuat jahat kepada pimpinan pembangkang terutamanya kepada PAS. Bagaimana pimpinan dan penyokong PAS ditukar jika mereka pengawai kerajaan, Kalau mereka ada syarikat syarikatnya disekat kontrak dan sebagainya.

    Hai.. dia baru kena tukar ganti sahaja pegawai dan mula merasa sakit... Tahukah betapa sakitnya rakyat akibat kejahatan Tun Mahathir selama 22 tahun kerana ada rakyat tidak menyokong UMNO/BN?? Tahukah Mahathir berapa ramai pegawai kerajaan berpisah dengan anak isteri kerana bodohnya pemikiran orang UMNO yang tak boleh terima ada parti lain seperti PAS di Malaysia??

    Akhirnya doa almarhum Ustaz Fadhil Mohd Noor betul-betul telah dimakbulkan oleh Allah s.w.t. dia telah dikhianat oleh Najib anak didiknya sendiri. Sehingga akhir hayat Najib akan menghantui kehidupan Tun Mahathir Mohamad bapa permodenan kita....

    ReplyDelete
    Replies
    1. u r out of topic sir unless u r an illiterate.
      thank you.

      Delete
  28. Johor palace yet to grant audience to Jakim
    Read more at https://www.malaysiakini.com/news/401577#Cwb3bJQQuCjyOQ2v.99.

    Harap Sutan Johor tak bagi muka kat JAKIM. Semoga ALLAH SWT selamatkan umat melayu islam selain dari umno dan pas

    ReplyDelete
    Replies


    1. Kalo ada kedai toto.
      bertulis "org Islam tidak di benarkan",

      Boleh ke tak boleh.

      Delete
  29. Wang Rakyat Selangor Terus Dibazir, Bina Parkir Perpustakaan RM43 Juta
    1. Sebelum Pilihanraya Negeri Sarawak, saya telah mendapat senarai dokumen projek-projek mega yang diluluskan di bawah pentadbiran MB Azmin Ali di Selangor. Ternyata banyak projek diluluskan dengan nilai yang tidak munahsabah dan cara yang amat meragukan. Namun pendedahan dokumen ini kami tangguh sehingga selesai PRN Sarawak.

    2. Sebelum ini SAMM telah membuat beberapa pendedahan yang masih belum dijawab, antaranya ialah mengenai projek ubah suai ringan pintu gerbang dengan kos bernilai hampir RM10juta. Hanya jawapan selamat diberi kononnya projek ini adalah dari wang penderma yang didahulukan kosnya oleh kerajaan negeri, malah salah seorang Adun PKR selangor jawab kononnya ia kehendak istana.

    3. MB Selangor juga gagal perjelaskan apa kepentingan wang rakyat sebanyak RM65.03j dibazirkan untuk ubah suai Masjid Shah Alam seperti kerja ganti kubah dan pejabat masjid. Apabila dibangkitkan oleh wartawan, Azmin marah dan suruh wartawan menjawab dengan tuhan, kerana ganti kubah mahal untuk bela syiar islam.

    Sedangkan Pakatan Rakyat sendiri pernah mengkritik pembaziran Masjid Kristal di Terengganu, hari ini Azmin buat hal yang sama. Persoalannya, berapa banyak institusi islam, sekolah-sekolah agama, pusat ilmu dan kebajikan islam yang mampu terbela dengan jumlah wang RM69.04 juta, daripada hanya disalurkan ke sebuah masjid?

    4. Kemudian SAMM dedahkan pula pemberian kompartmen balak kepada dua syarikat tanpa tender terbuka. Satu syarikat bertaraf “enterprise” (bukan sdn bhd) telah diberi tanpa tender terbuka hak membalak bernilai puluhan juta ringgit. Bila dipersoal azmin cuba cuci tangan kononnya dia tak terlibat malah dia menipu dalam media pada awalnya dengan mengatakan pemberian balak itu melalui tender terbuka. Pendedahan SAMM juga dijawab oleh salah seorang exco selangor dengan ugutan saman.

    Namun seluruh kerajaan selangor harus malu mempunyai MB yang dibuktikan menipu di media apabila dokumen minit mesyuarat kerajaan negeri yang berlebel “rahsia” yang didedah membuktikan kelulusan tender balak itu sememangnya tidak melalui proses tender terbuka dan Azmin terlibat mempengerusikan mesyuarat exco meluluskannya. Azmin terus membisu.

    5. Terbaru kami mendapat dokumen projek di bawah tajuk “Cadangan menyiapkan tempat letak kereta perpustakaan Raja Tun Uda, Shah Alam”. Projek ini diluluskan kepada sebuah syarikat dengan nilai RM43juta. Soalnya apakah relevannya RM43juta dibazirkan hanya untuk menyiapkan PARKIR sebuah perpustakaan? Lebih jenaka lagi melalui carian di media, perpustaan itu sendiri disiapkan hanya dengan kos RM60 juta sahaja (sebelum azmin MB). Ini membawa maksud tempat letak kereta hampir sama harga dengan perpustakaan?

    6. Kegilaan seumpama ini harus dihentikan. Dalam simpanan kami ada banyak lagi projek mengarut membazir dengan nilai amat tidak munasabah. Sampai bila perkara ini harus diteruskan?

    7. Azmin dituntut menjelaskan butiran perbelanjaan projek yang diluluskan dari pintu gerbang (RM9.7j), ubah suai Masjid Shah Alam (RM69.04j) dan terbaru tempat letak kereta perpustakaan RaTU, Shah Alam.

    8. Harus diingat, rakyat Selangor suatu ketika dulu berkorban menumbangkan kerajaan Umno kerana memilih perubahan dan reformasi bersama Pakatan Rakyat. Jika kerajaan Selangor terus membazir dan hanguskan duit rakyat, apakah pengorbanan rakyat Selangor dipersiakan?

    9. PKR, DAP, Amanah malah Pas yang sama membentuk kerajaan selangor harus tampil juga menyatakan pendirian mengenai kegilaan kerajaan Selangor di bawah Azmin yang meluluskan projek dgn nilai yang sangat menjolok mata. Projek yang diagih tanpa tender terbuka ini amat bertentangan dengan perjuangan yang semua laungkan selama ini. Jika tidak rakyat akan melihat kamu sama sahaja seperti Umno barisan nasional.

    Lebih lagi ini membuktikan kempen memperguna nama rakyat ‘Selamatkan Malaysia’ yang diterajui azmin bersama bapa angkatnya Mahathir hanya munafik semata-mata.

    Badrul Hisham Shaharin (cheGuBard)
    Pengasas
    Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Repot sprm ler...

      Delete
    2. chegu Bard.......u r a bankcrupt and nobody. tak usah nak masuk campur unless u ni sama dengan ulamak yg buta, pekak dan bisu

      Delete
    3. Chegu Bard...jgn banyak ceritalh pasal sgor...ko dah xda tmpt lg...banyat sangat dokumen ko dlm smpanan luahkan sjlh..ko jgn mcm sesumpah ezam dahlh..habis satu malaysia melalak pasal kleptomania ko kat mana...
      Sgorku ok..Rakyat happy..tunggu nak kePutrajaya skit lg...ko faham

      Delete
  30. Parti Minoriti Nak Sertai HARAPAN. Ada duit RM500 juta ke?
    Parti Generasi Baru (NewGen) sekali lagi menyatakan hasratnya untuk menyertai Pakatan Harapan (HARAPAN), kali ini dengan janji untuk meningkatkan undi masyarakat India sebanyak 15 peratus kepada pembangkang dalam pilihan raya umum (PRU) ke-14.

    Presidennya, Rajaretinam Armuggan berkata hasrat itu disampaikan dalam pertemuan dengan Pengerusi HARAPAN Tun Dr Mahathir Mohamad di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya, hari ini.

    Katanya, parti itu telah membuat analisis menyeluruh bagaimana peralihan undi masyarakat India akan memberi impak pada PRU akan datang.
    Persoalannya...

    Agaknya HARAPAN nak terima ke parti yang hampir di 'hijack' oleh Ezam Mohd Noor dan Khairuddin Abu Hassan ini?

    April 2017 lalu mereka berdua ini telah merampas Parti Generasi Baru ini untuk ditukarkan kepada Parti Bebas Rasuah (PBR). Tapi usaha ini tidak berjaya.

    Kedua
    Parti kecil ni ada duit RM500 juta ke, untuk membeli jiwa pimpinan PKR, DAP dan PAN sebagaimana dibuat oleh parti BERSATU?
    Bagaimana nasib dengan PSM yang begitu aktif memerangi UMNO/BN untuk bersama PAKATAN HARAPAN patut dipelajari oleh Rajaretinam Armuggan.

    Kenapa PAKATAN HARAPAN ketepikan parti PSM sehingga parti ini merajuk dan kini bersikap dingin dengan PAKATAN HARAPAN.

    Kita masih ingat lagi bagaimana Ahli Jawatankuasa Pusat PSM, S Arutchelvan yang menaruh harapan kepada PH yang terdiri daripada PKR, DAP serta PAN akan berunding dengan PSM pada saat-saat akhir semasa penubuhan PAKATAN HARAPAN dahulu.

    Kata Arutchelvan, “Mereka tidak hantar surat rasmi atau mengadakan perbincangan rasmi dengan kami. Malah, pada pilihan raya sebelum ini, mereka mahu kami bertanding menggunakan logo mereka. Kami tidak fikir mereka memandang kami dengan serius,”

    Akhirnya PSM merajuk dan bersendirian. Kini PSM bukan lagi bersama dengan PH malah dah menyerang HARAPAN dan tidak mustahil akan berlaku pertandingan tiga penjuru dikawasan PSM kuat.

    Cuba fikir kalau betul HARAPAN mahu menetang UMNO/BN atas dasar memerangi rasuah dan penyelewengan PSM adalah gabungan terbaik. Tapi mereka ketepikan PSM kerana;

    1. HARAPAN pun sebenarnya menyeleweng juga dan jika ada PSM mereka tak akan tenang....

    2. Parti kecil mana ada duit?? Sebenarnya mereka tak mahu PSM menjadi beban kepada HARAPAN. Tapi sikap mereka berlainan dengan PAS. Biar PAS berkali-kali menolak, mereka masih menghantar orang untuk berunding dengan pelbagai formula gabungan untuk menarik PAS dalam kerjasama dengan HARAPAN. Kenapa?? Kerana kalau ada PAS, HARAPAN boleh ada 'HARAPAN" untuk menang PRU-14 nanti. Selain itu mereka boleh jadikan PAS sebagai tangga untuk dipijak macam mereka buat pada PAKATAN RAKYAT sebelum ini.

    BERSATU walaupun musuh dengan semua parti HARAPAN kerana kejahatan Mahathir sebelum ini tapi semuanya boleh dimaafkan. Kenapa?? Kerana janji bantuan 500 juta untuk PRU-14 nanti. Dedak ini halal bagi HARAPAN. Dedak Najib sahaja HARAM...

    Mata lebam, tahanan ISA, dll semua kezaliman Mahathir sudah jadi halal untuk jatuhkan Najib berserta duit akujanji 500 juta!

    Untuk ini ahli-ahli dan penyokong HARAPAN diberikan kata hikmat iaitu.... DEMI UNTUK PERJUANGAN RAKYAT KAMI RELA LUPA SENGKETA LAMA!! KAMI SANGGUP KETEPIKAN MASALAH PERIBADI DEMI PERJUANGAN RAKYAT... Kan hebat tu!

    Betul kata Najib yang selalu diulang-ulang oleh Mahathir "CASH IS KING"
    Cash is King pun Najib belajar dengan Mahathir...
    Kita aje bodoh buat tak faham

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous11 November 2017 at 13:23

      a person who is corrupted will be blind, deaf and mute when "dedaked". And a good example is YOU..

      Delete
  31. Bekas Duta Tinggalkan PAS Kerana Politik Bolasepak
    “Macam pasukan bola sepak. Kalau dulu pasukan bola Malaysia masyhur, siapa kapten ? Soh Chin Aun. Tak ada apa-apa, Abdullah Nordin boleh bermain di sebelah Chin Aun, Santokh Singh bermain di belakang beliau,” demikian analogi yang digunakan oleh bekas calon PAS, Yeop Adlan.

    Beliau yang juga bekas diplomat Malaysia pernah bertanding mewakili PAS di parlimen Hulu Langat pada PRU11. Analogi yang digunakannya terbabas benar daripada kaedah dan matlamat politik dalam Islam. Jadi timbul tanda tanya apakah tujuan manusia seperti Yeop Adlan ini melibatan diri dalam politik? Pangkat? Kedudukan? Material?

    Politik Islam bukan politik bolasepak. Dalam bolasepak, tujuannya adalah nak dapatkan gol, nak dapat piala. Segala strategi digerakkan ke arah tujuan itu. Tak kiralah siapa yang skor dan siapa yang mengawal gawangnya. Tak kiralah apa warna kulitnya. Tak kira pemain tempatan atau import. Asalkan dapat gol. Asalkan dapat piala. Itulah objektifnya.

    Selalu juga berlaku, pemain dan jurulatih pasukan juara beralih angin kepada pasukan lain jika kena dengan tawaran kontraknya. Jelasnya, politik bolasepak adalah gol, piala dan material.

    Kalau itulah justifikasi Yeop Adlan dan manusia sealiran dengannya, maka tidak peliklah mereka meninggalkan PAS. PAS tidak berjaya mendapat gol yang banyak untuk mengikat Yeop. PAS tak pernah mendakap piala untuk meyakinkan Yeop. Maka PAS tak dapat beri apa-apa material untuk memuaskan hati Yeop.

    Yeop melihat politik dari kacamata material semata-mata. Sebab itu Yeop boleh teruja dengan DAP. Konon DAP boleh memajukan negeri dan negara. Konon ketrampilan DAP boleh menurunkan hutang daripada RM680 juta tinggal RM66 juta. Anehnya Yeop tidak pula teruja dengan Kelantan, sebuah negeri miskin yang dinafikan royalti tetapi mampu mensejahterakan rakyat. Pembangunan dan ekonomi rakyat Kelantan berada jauh lebih baik daripada beberapa buah negeri BN yang ditatang bagai minyak yang penuh.

    Tak sangka fikiran sekular Yeop masih kuat meskipun pernah bersama PAS. Kalau nak beranak, ikutlah kata bidan. Kalau nak selamat, ikutlah kata ulama. Sayang, Yeop tak minat itu semua. Yeop tak terbuka untuk melihat politik dari panduan Islam. Al-Quran dan al-hadis banyak memberi panduan. Islam mengajar cara memilih pemimpin dan objektif berpolitik . Manakala sirah-sirah Nabi s.a.w. cukup lengkap untuk dijadikan panduan berpolitik.

    Sayang, Yeop tinggalkan ulama menuju dakapan si kafir yang memusuhi ulama. Yeop tinggalkan parti yang dasarnya Islam, rujukannya al-Quran dan al-hadis menuju parti yang hanya bertopeng khalifah Umar Abdul Aziz. Biar betul Yeop.

    Saya tidak percaya Yeop begitu dangkal dengan politik Islam. Kalau Yeop berpolitik dengan tujuan mencari gol, piala dan material, patutlah Yeop dan PAS tak kekal bersama. Sayang, Yeop dah berumur 74 tahun. Muhammad Taib, 72 tahun. Mahathir sudah 92 tahun. Rumah kata pergi, kubur kata mari. Nasihatku, janganlah dipilih lorong yang gelap untuk menuju kubur yang zulmat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous11 November 2017 at 13:26

      anda tak tentukan sapa masuk neraka dan syurga. bukalah mata, bukalah mulut dan bukalah telinga selebar2nya......lihat lh kebenaran, fakta dan berealiti

      Delete
  32. Lawak politik PH di kala banjir teh tarik Penang!
    PH makin rancak buat lawak sama derasnya air banjir yang melanda Penang.Makin bantuan dimiinta dan dihantar ke Penang, pelawak pelawak politik PH terutama dari PAN dan PKR makin rancak melawak, walaupun suara pemimpin utama mereka dari DAP nampaknya makin tenggelam dihanyut air banjir teh tarik Penang.Bersama sama air banjir yang mengalir deras, timbul juga cerita lawak dari MP PH yang mengadu qazaf DSAI di JAWI serta timbul juga cerita penglipurlara Husam Jin kuasa 10 tentang keyakinan PAN menang 13 kerusi dari PAS.Sebelum itu PH berarak sabagai tanda solidariti 1000 hari DSAI dipenjara, berarak sederas air banjir di Penang.Itu antara lawak yang PH buat sempena banjir teh tarik di Penang.



    PH tetap dengan lawak politiknya walaupun rakyat berdepan musibah.PH tak berminat nak kerahkan semua tenaga yang ada untuk membantu, cukuplah dengan LGE yang mendapat bantuan dari lanun Bugis untuk menangani banjir sambil pemimpin PH lain boleh melawak.

    Sesudah lawak selamatkan negara dari kletopkrasi yang gagal, tiba tiba musibah melanda sebuah negara yang diperintah oleh PH, musibah yang agak serius dan membawa kerosakan yang agak teruk kalau tak lebih teruk mungkin sama teruk dengan Kelantan di akhir tahn 2014 dulu.Musibah ini melenyapkan terus suara celupar pemimpin PH dari DAP, LGE dan LKS di mana kedua duanya tidak lagi berpeluang untuk melawak dan sekaligus LGE menelan air liur orennya sendiri apabila lawaknya tentang PAS tidak pandai mengurus Kelantan ketika berdepan banjir dulu kini terpalit kepadanya.Bukan itu saja lawak mengenai kerajaan persekutuan penyamun dan melanun serta zalim yang tidak boleh dijadikan kawan dan tidak boleh meminta apa apa pertolongan kini terpaksa dilupakan dulu.LGE hampir menangis ketika menalipon Zahid Hamidi pohon bantuan meyelamatkan Penang dan kemudian kelihatan berpeluk dengan Zahid sebelum meninjau keadaan banjir.LGE kemudiiannya melupakan lawak penyamun dan melanunnya untuk menyambut Najib dan akhirnya mendapat 1.5 juta ringgit dari ketua lanun untuk membantu Penang.

    Ego dan angkuh seorang pemimpin PH hanya dilenyapkan dengan musibah banjir.Kelakar memikirkannya tetapi bagi pemimpin PH yang lain, ego mereka tatap berjalan seperti biasa.Lawak mesti diteruskan, kalau tidak PH mungkin akan berkubur.Bukan nak bina pasukan penyelamat yang mantap dan kuat, tetapi pemimpin seperti Husam Jin kuasa 10 yang ada cukup kuasa untuk membantu mangsa banjir di Penang sepertimana dia lakukan di Kelantan dulu,tetapi terus melawak dengan hujah PAN akan menang 13 kerusi di Selangor dan PAS akan dapat undi tercorot seperti PRK Sungai Besar.

    Itu lawak Husam, Khalid dan Hanipa pun turut melawak, menerusi komen kelakarnya tentang qazaf dan Hudud dalam kes tuduhan Husni terhadap DSAI.Begitu juga DSWA turut didapati melawak untuk melawat mangsa banjir menerusi menjengok keluar tingkap kenderaannya sahaja.Tapi LKS tenggelam bersama banjir nampaknya, tiada apa apa suara yang kedengaran.Mungkin bantuan 1.5 juta ringgit dari kepala lanun itu sudah mendiamkan LKS.Entah macam manalah nak selamatkan negara kalau macam ni!

    ReplyDelete
  33. Apa yang dikata oleh TGHH ada lah tepat
    Tembelang akan timbul lambat atau cepat
    Bersama dgn PH banyak dosa nanti dapat
    Kat akhirat, neraka le abadi punya tempat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tembelang tuan ragu hadi dah timbul....ku sangka 90, jota tapi ratusan jota di rembat tuan ragu....tuan ragu rembat duit haram tak haram....hihihi

      Delete
  34. Tapi awas, suara mereka ini mungkin tenggeam semasa banjir, tapi selepas banjir nanti belum tentu, mana tahu kalau mereka akan kembali seperti asal buat lawak lagi, menyambung lawak PAS nak ug dengan Umno, PAS bersengkongkol dengan lanun walupun dia baru terima 1.5 juta ringgit dari lanun sebab katanya duit itu bukan untuk mereka tetapi untuk rakyat.Mana tahu....

    Sekarangpun ada penjilat penjilat PH yang liberal yang memutarbelitkan kenyataan.Bila ada yang menulis atau memberi komen tentang kecelurapan mulut LGE dan pemimpin PH menuduh kerajaan Kelantan tidak ujud, tidak pandai mentadbir negeri semasa banjir d Kelantan dulu, adalah penjilat PH yang bongok memutar belit dengan katanya di Kelantan, Penang dan Selangor pun beri bantuan dan ada menghantar pasukan bantuan walaupun ada yang dihalang.Ngok penjilat PH yang liberal ni, orang komen pasal keceluparan mulut dan tuduhan yang dilemparkan pemimpin PH bukannya pasal bantuan yang diberi walaupun kalau nak disoalpun boleh sebab LGE masuk Kelantan dulu bukan ikut pintu depan tapi pintu belakang.

    Lawak oh lawak...........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous11 November 2017 at 13:30

      unless u r illiterate, jangan alih tiang gol

      Delete
    2. Kassim baba buat lawak....kepala bapak ko bodooosss...hihihi

      Delete
  35. Bagus TGHH, yg satu tindakan berhemah
    Ia juga, utk kebaikan Islam punya ummah
    Dgn penyangak tak mahu duduk serumah
    Biarkan puak dajal haprak itu terus lemah

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam kepala hotak ape tuuu rembat duit haram...lobai wang haram

      Delete
    2. Di selangor dan pulau pinang pas masih duduk serumah dgn pkr dan dap.
      Woiiiii...siapa yg haprak wak kojola kengkang lima kupang berkepala mancis????

      Delete
    3. Itu rumah lama Z.Ngamterong...sama2 buat, tak kan nak bagi puak haprak jer..

      Delete
    4. KAHKAHKAHKAH....dah bercerai pun boleh dok serumah.
      Hang ni agama apa wak kojola kengkang lima kupang?

      Delete
  36. You call yourself a political prisoner and a prisoner of conscience but were you not convicted and jailed for sodomy?

    Yes, but it was political.

    In what way was your jailing political when you were convicted for sodomy?

    The accusation of sodomy is false and they fabricated the evidence against me.

    Which evidence?

    My sperm in Saiful’s backside.

    How did your sperm get into Saiful’s backside then?

    It was planted.

    How did they plant your sperm in Saiful’s backside? Would they not first need your sperm to plant it in Saiful’s backside?

    I don’t know how they got it. The police must have done something to get my sperm. Ask the police. How would I know?

    In that case why did you refuse to testify in your trial? Would it not have been better if you had testified and told the court all this?

    No.

    Why?

    They will use my testimony against me somehow.

    How are they going to use your testimony against you if you tell the truth?

    I don’t know. I only know they will use it against me.

    Like last time?

    Yes, like last time.

    But last time you also did not testify at your trial.

    That is beside the point.

    In what way is it beside the point?

    Last time Mahathir was the Prime Minister and this time it is Najib who is Prime Minister.

    What has that got to do with you testifying at your own trial?

    Aiyah, you are not a lawyer. What do you know about such matters?

    ReplyDelete
    Replies
    1. shah....ramai sangat orang tak reti baca.

      sapa tak reti baca tolong get lost

      Delete
    2. Loyar shafei tak berani nafi terima 9.5 jota dari kassim baba...sape yg shafei bayar?....hihihi

      Delete
  37. Thank you, Datuk Seri. Do you have anything more to add?

    Yes, we must save Malaysia by kicking out Barisan Nasional. If Pakatan Harapan wins the next election we are going to abolish all taxes and give the rakyat everything free. The rakyat will not need to pay one sen. We will make sure that the price of petrol will be cheaper than the price of water and the government will subsidise 90% of the cost of petrol. We will also spend RM10 billion a year to pay for the cost for toll-free highways all over Malaysia. Every year we will give back RM50 billion in subsidies to the rakyat. We will decide later where to find the money but most likely we will print more money to pay for it since our income will be only 20% of our expenditure.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous11 November 2017 at 13:40

      bro, kalau tak reti komen tak payah lah

      Delete
    2. 13:40

      DAP:

      As far as money is concerned, you don't have to worry. We have a lot of billionaire 'taukehs' with us. But the first step is to topple BN together with Najib.


      PPBM:

      Don't look down to us. Our boss is a multi-billionaire. He had collected it trough out 22 years during his regime. He alone is can outnumber all the billionaires you (DAP) are having.


      Chairperson:

      And you PKR, what are you going to contribute to the country, if we manage to topple the present government.


      PKR:

      Don't worry, even though we're not as rich as both of you, we're ready to provide the PM to the country...


      PPBM:
      (???..@#$%^&*=+#%^&*!~#)

      Delete
    3. Bro1340..perli ye...pgkah PHlh mau tengok boleh x boleh..contoh sudah ada...sgor ok je..Rakyat happy

      Delete
  38. TGHH ada lah seorang ulamak yang mulia
    Orgnya banyak ilmu agama seimbang usia
    Walau pembangkang, dia sayangi Malysia
    Dia juga tak suka, cara tua renta dari India

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulia kepala bapak ko makan duit haram.kassim baba...

      Delete
    2. Ko tu masih kapir ...lobai hadi belum batalkan amanatnye...

      Delete
  39. Secara jujur dan ikhlas cuba jawab soalan mudah ni; 'kata-kata yang keluar dari mulut Haji Hadi ni ada nilai kah di sisi orang-orang selain penyokong taksub PAS? '

    Daripada takfir kepada sekutu, daripada Hudud kpd RUU355, daripada Negara Islam kepada Negara Berkebajikan, daripada perlembagaan penjajah kepada mempertahankan perlembagaan... Apalah nilai yang ada pada kalam-kalam yang keluar dari mulut Haji Hadi ni.

    ReplyDelete
  40. Moga2 pintu taubat politik trbuka untuknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah makan duit haram hati jadi gelap...otak meracau...

      Delete
  41. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii...dah berapa lama dah hang dok hisap rokok john????

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Cikgu slamat ptg...tadi pg dah buat solat dhuha ke...
      Semboyan dah dlaungkan..ada mcm nak kiamat ke..

      Delete
  42. KIKIKIKI..

    NOK PAKSA ORE LAEN SEBUT PENYANGAK PULAK
    LU SAPA NAK SURUH ORE LAEN KATA ITU DAN INI.?
    BOKTI TAK ADE TETIBA PAKSA HUKUM PENYANGAK
    TERDESAK SUNGGUH PUAK HAEAMJADAH KINI..

    KIKIKIJIKIKIKI....


    BERAMBOSSSSSS....

    ReplyDelete
  43. 14.18,kasihan kp hang,tak tau bezakan antara ulamak dgn ularmak,suruh sekolah malas,ini le jadinya,langsung tak boleh berfikir....buta akal ,buta hati....

    ReplyDelete
  44. Biarkan hadi bercakap apa yg dia mau,makin byk bercakap semakin banyak salah,orang mula menilai sape dia...ckp berdegar2,parlimen asyik ponteng....halal ke elaun yg di ambil....cakap tak serupa bikin,hanya yg cetek ilmu pengetahuan Islam aje yg terpedaya dgn dia ni.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org dah menilai PH ni memang dah gila talak. Puak babi Gila talak.

      Delete
    2. Waauu..baik punya bahasa...siapa mengajar tu..

      Delete
    3. 1415...bro ustdzustadz umno dan pas tmpat aku mengaji x pernah pun gajar gitu...ni berat ni..

      Delete
    4. Bro 1454 bkn 1415...silp..
      Politik kan..pakai lah bhs yg elok...boleh..emosi sngat ke

      Delete
    5. Dia dok belajar kat lorong chow kit tu laaa...

      Delete
  45. Ikut suka hj Hadi lah nak ckp apa, nak berkawan dan berkahwin dgn sapa pong. Yg semua jd gila babi pasal apa?

    Z pasar borong... makin teruk gila babi kau

    ReplyDelete
  46. Kalau hamba tiada Z.Ngamterong sebut2
    Bila hamba masuk bapok ni kelam kabut
    Hamba tak kasar, cuma tibai cara lembut
    Itu pun tak cukup tanah, diia belah cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masuk lubang pungkoq hanglah wak kojola kengkang lima kupang.
      Mcm? Malam ni hisap rokok john lagi ka?

      Delete
  47. PAS berjuang mahu tegakkan syiar Islam
    Dgan puak PKR & DAP jalan mmg kelam
    Maka dgn Umno dihulur tangan bersalam
    TGHH & DSN mahu lupa, sengketa silam

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam? Salam ada makna tu..tak pa lah hang pi perabih kerja hang hisap rokok John tu dulu

      Delete


  48. Salam CAHAYA...Shbt Semua
    CAHAYA-Cinta NYA, Tiada "Bias"nya
    FITNAH mnCURI, Sedondon Berdusta
    Semuanya kan TERANG, ddlm CAHAYA


    Semuanya kan TERANG, disuloh CAHAYA
    Hatta Nun Jauh....Dilubuk HATI
    Apb CAHAYA mu..."Jujur" ber BICARA
    Disitulah Mahligai, Keinsafan DIRI


    d barbarick-MIND tht only know how to cheat-trick-rob-n-KILL could ONLY survives in d darkness, while an elegance-MIND would owes stand TALL in LUV-n-peace of dLIGHT ha ha..


    Disitulah 'Mahligai', Keinsafan DIRI
    Apb "pemimpin"...Luhur dan JUJUR
    MERIT-Audit, INTEGRITY-Transparency
    Rakyat GUMBIRA...Negara kan MAKMUR


    ...turn dLIGHT on in ur HEART my dearONE, coz dLIGHT ofLUV in u n me will sure win againts d dark-OLD energy tht simply cannot stand in d presence of dLIGHT hu hu..

    Rakyat GUMBIRA...ddlm CAHAYA
    Semua Jelas....Semuanya TERANG
    Takde yg u-Turn..Ponteng brDUSTA
    pemimpin TAK brani, mnCURI n CURANG



    ReplyDelete
  49. KIKIKIKKI...

    DARI LANON BOGIS TUKA LANON MELAYU
    MAMAK MOLOT CELUPAR KUTTY LAHABAU
    U TURN SANA SINI KONAR BARING MALU
    TU MAMAK MUDAH LUPA NNTI JAWAB TATAU


    KIKIKIKIKI.. MUDAH LUPA.. U TURN SINI SANA...


    KIKIKI... BERAMBOSSSS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan mcm hang wak kojola kengkang lima kupang oiiiii...Hang boleh la dok pi tonggek tang tu dan dok pi tonggek tang ni

      Kihkihkih

      Delete
  50. Puak Haprak itu pluralist, dia punya corak
    Kekuatan tak ada, hanya megah bersorak
    Kini sudah makin longlai, dia punya gerak
    Lepas PRU jer, akan berkecai berselerak

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Burit mok mu busuk bang nga
      Pelir pok mu ketik tung nga
      Ore royat mu tok sir dennga
      Dok isap pelir mulut nganga

      Muahhh muahhhhh muaahhhhhhh

      Delete
    2. Kihkihkihkih...kihkihkih...kihkihkihkihkih

      Delete
    3. KAHKAHKAHKAH..KAHKAHKAH...KAHKAHKAHKAH..

      Delete
    4. Dia sentap dah tu bro macy
      Kihkihkihkih..

      Delete
    5. 15:40

      Mu kecek molek awae, jangae dok ngaghuk
      Kito ni oghae Islae dok molek kecek caghuk
      Ambo baco pung penak, ni dado dok ughuk
      Ogahae ghamar baco kato mu buto peghuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  51. BANJIR P PINANG TOKONG SALAH KAN KEDAH
    DERMA BANJIR MASUK TABUNG PARTI DAP LAGI
    BALA DEPAN MATA DUIT DERMA DEPA BELASAH
    INGAT NEXT MONTH BANJIR BESO DATANG LAGI


    KIKIKIKIKI....


    BERAMBOS



    INI KALI


    UBAH DAN lu BERENANG SENDIRI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derma tu jgn disebut sebut! Sensitive tu, nnti perkataan derma hanya boleh digunakan oleh org tertentu shj!

      Delete
    2. Orang bunting mana boleh berenang nanti pungkoq masuk air..kihkihkih

      Delete
  52. Kenapa Hadi,majority tak sebut tuan guru!!hADI Shj.

    kenapa nik aziz disebut tuan guru nik aziz..TGNA..

    fikirlah sendiri!!

    ReplyDelete
  53. Dari Terengganu ke pasir putih
    Singgah beli kacang putih
    Hadi berani saman orang putih
    Bicara nanti kena cakap orang putih

    ReplyDelete
  54. Gi mano abih puok ponde palo pok
    Gi juar jubo ko gi dok juar kropok
    Lagu nilah kalu jatea jdi bapok
    Pusing pusing duk nyusoh mok pok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kihkihkihkih
      Dapat lima kupang tu.

      Delete
    2. Bapok 17:18

      Malae nii, mu dok gii caghi jatae
      Memae siilak mu ikuk pakaktae
      Peghangar supor kegho di utae
      Buyi komeng macae iblih setae

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
  55. Kemudahan untuk Dr Mahathir: Kenyataan JPM tidak benar?

     MALAYSIA DATELINE

    Jabatan Perdana Menteri (JPM) pada 9 Oktober telah mengeluarkan kenyataan berkenaan kemudahan yang diberikan kepada Dr Mahathir sebagai mantan Perdana Menteri.

    Menurut kenyataan tersebut, kerajaan tidak pernah menarik apa-apa kemudahan yang disediakan kepada mana-mana bekas Perdana Menteri termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad.

    JPM memaklumkan, pejabat Dr Mahathir dibekalkan dengan perjawatan yang meliputi pejabat beliau di Yayasan Kepimpinan Perdana (YKP) serta kediaman beliau di The Mines Resort City, Selangor, selaras dengan Akta Ahli Parlimen (Saraan), 1980 (Akta 237). Sebanyak 21 perjawatan diperuntukkan kepada Dr Mahathir.

    Namun merujuk kepada apa yang dipaparkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamed dalam bognya Chedet berkaitan perkara di atas, fakta sebenar mengenai layanan dan kemudahan yang beliau perolehi sekarang didakwa adalah seperti berikut:

    1. Dahulu disewa ruang pejabat di Yayasan Kepimpinan Perdana untuk beliau. Sewa ditamatkan dan disuruh guna pejabat kerajaan yang tidak sesuai.

    2. Akta Parlimen menyebut akan kelayakan mengguna pesawat terbang kerajaan. Sekarang tidak dibenar. Sebaliknya sesiapa yang cuba memberi pinjam pesawat persendirian dilapor kepada Jabatan Perdana Menteri.

    3. Secara tidak langsung tidak dibenar menggunakan rumah penginapan Kerajaan Persekutuan di London.

    4. Dua pengiring motorsikal, 4 pengiring UTK yang dibekal pelepas semburan pemedih mata, telah ditarik balik walaupun mantan Perdana Menteri lain masih dibekal.

    5. Beberapa kakitangan pejabat dan tukang masak ditarik balik dan diganti dengan yang lain.

    6. Dr Mahathir letak jawatan di Proton, Petronas (dilucut sebagai penasihat) dan juga sebagai Canselor Universiti Teknologi Petronas. Tetapi Universiti swasta dinasihat untuk tamatkan Dr Mahathir sebagai Canselor.

    7. Perbuatan seperti ini tidak pernah dilakukan kepada bekas Perdana Menteri Tunku Abdul Rahman dan Tun Hussein Onn walaupun mereka tidak sokong Kerajaan-kerajaan pada masa itu.

    8. Kegunaan dewan-dewan untuk Kerajaan Pusat, Negeri diperintah Barisan Nasional dan bandaraya tidak dibenar. Dewan swasta diberi amaran akan menerima padah jika disewa kepada sesiapa yang menjemput Dr Mahathir.

    9. Prinsip negara demokratik ialah parti pemerintah tidak boleh guna kemudahan kerajaan untuk kepentingan parti.

    ReplyDelete
  56. Dulu miskin sekarang kaya
    Dulu pakai waja sekarang pakai vellfire
    Amanah parti miskin Pas parti kaya
    Bila Pas lingkup hadi kena fire

    ReplyDelete
  57. SUCI DALAM DEBU

    (tribute to Pas yang dapat duit Najib curi daripada 1MDB.)

    Engkau bagai kereta yang mewah,
    Di dalam garaj banglo mewah,
    Zahirnya duit cash itu,
    Terlihat..
    Kecurian terlindung jua...

    Cash bukan hanya di mata
    Cash lahir dari akaun Ambank
    Biarlah salah di mata mereka
    Biar kecurian terlihat
    Antara kita...

    Kuharapkan Hadi kan terima
    Walau dipandang hina
    Namun hakikat duit 1MDB
    Lebai lain yang rasa...

    Suatu hari nanti pastikan Clare cerita
    Syurga jadi neraka
    Money trail jadi berita.

    Bukan khayalan yang Najib berikan
    Tapi duit cash 1MDB Ustad Nasha..

    Kerana Cash is king
    Lautan London pun
    sanggup Hadi renangi jua...

    Sesuai dinyanyikan di masjid, surau dan markaz Pas yang berdekatan dengan anda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Take BEER!!!! Take BEER!!!! Take BEER!!!!!!

      Delete
    2. #
      Rahsia MO1 akan terbuka
      Hadi kena pangkah bersama
      Di London Melayu Islam kan lihat
      Bersinarlah hakikat
      #

      Delete
  58. Jasa tgh meeting tergempar. Aksi 4000 Caitrom Jamban Taek,4 jam A9Q7J7 didapati Tak Sampai.
    Findings:
    Hujah terlalu dangkal.
    Strategi C&Paste pjg2 org tk baca.
    Maki hamun hnya meningkat lebih kencian pada UmnoBNPas.
    Perli tk berisi menampakkan kebodohan.
    Alih Tiang, backfire.
    Bawa lari tiang, lg backfire.
    Maki tuan blog, nmpk biadap
    Pujuk, momok bangsa, tak makan.
    Teknik syukur,berserah secara islamic, dah kantoi.
    Momok Bandingkan Tun Dap,PH adalah mungkar kecil vs UmnoPas suci, nak kna maki ada.
    Status : Cai4000 dh pening, dah lah power bank bagi cap ayam. Ni org tgh kotim budget nehhh!
    Mitigation options (undian):
    1. Usul tambah 4000 caitaekbaru?
    2. Ganti power bank.

    Keputusan Undian:
    Tambah 4000 caitaekbaru -1 org.
    Ganti power bank-3999 org.

    Pengerusi 3.85 senyum lebar, dan yakin power bank baru akan dpt mematahkan hujah Budin.

    Sambil itu, org tgh terus contact nego price dgn supplier diShenzen, bagi bekalan Direct Award segera 8000 power bank baru baru.
    45 saat lepas tu, Jasa siap email PO je Shenzen.

    Shhhh.Shhh,shhhhhhhhhh !

    ReplyDelete
  59. Hadi bercakap tentang penyangak?? Bukan dia sendiri penyangak ke bersama konco konco PAS dia termasuk Nasha... kenyang dah melahap duit lebih RM90 juta yang disumbat oleh Kepala Bapak... Tunggu Husam Musa dedahkan semuanya macam SR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul 1826.
      Dah la teran marah Husam mcm keluar Taek. Kan Jubbo dh ingatkan,jgn skali2 Taek keluar!
      Saman jt sini, tak nak, nak londun juga. Wa dah ckp Mahal beb Low bhai...
      Tahu laa, puak brahmin, tek tarek pun kt lundon.
      Kalu nnt sponsor lari ampus nk bayar kos kt lundun tuu.
      Mana nak cari Tin Milo brrsaiz tong drum?! Jual 500 vHellfire pun tak terbayor.
      Kt lindon tu pulak, depa tak pakai AG jenama Dhobi.
      Hukum Brahmin pun tak efektip kt sana tu.Amanat Bonggok Mereng pun tk terpakai kt sana.
      Ampus ler Pas, siap terberak Taek Brahmin, tepalit UmnuBn , marah la Jubbo.

      Adolaaa kassemmmmm!

      Delete
    2. 18:42 mcmana kau boleh terlepas drp wad gila?

      Delete
    3. 1849,
      psst. ko boleh supply Tong Milo? Majlis Lajuna Fastalkin sudah declare wang nak pakai banyak ktblondon nehhh.
      Jubbo dah hint2 minta tarek balik..Woi , maaluu ler kiter ! Mo tarok mana muko Ulawak Sadonia kito?
      Pinjam ubat gila ko tu sket...

      Delete
    4. Wak kojola kengkang lima kupang pun ada stock pil gila....

      Delete
  60. Hadi tak berani sebut penyangak umno sebab penyangak umno tu yang bagi suapan juta juta kat dia dan geng lobai dia. Sama sama penyangak sama sama tibai duit sama sama cover laa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi tetap tak boleh lawN kepala perompak (ikut kata Mat Sabu).

      Delete
    2. 1848,
      Ini sialan ker candangan?
      Skrg ko tau sbb apa ko kandas kt sekolah kan?
      Baca topik sekali lagi, dtg balad semula. Last try tau !!

      Power bank baru dah sampai, dth collect mlm ni.

      Delete
  61. Ikut suka tghh lah nak cakap apa pun.
    Ikut suka tghh lah nak berkawan dgn sapa
    Ikut suka tghh lah nak berkahwin dgn sapa

    Yg blogger ketiak masam dan kumpulan z pasar borong susah hati dan ambik cakna sgt apahal?

    Gila talak?
    Gila meroyan?
    Gila Babi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai Brahmin dh nek jadi tahap Dewa, sbb apa takut ni. Ulawak Donia mesti lah diuji periksa setiap masa.
      TAKOOOT? Gentle la bhai, Islam kan kena matap tegap.
      Oops lupa Brahmin Edei Avanganesh. Sorry, abaikan

      Delete
  62. BULAN DEPAN BANJIR BESO LAGI
    TOKONG KATA BANJIR DAH TAK DE LAGI
    TAK PA SENJATA HAARP KITA DAH READY
    TUNGGU JERR TGK TOKONG NANGIS KALI INI..


    KIKIKIKIKI...


    BERAMBOSSSSSS... 2ND BANJIR UTK P PINANG NEXY MONTH...


    UBAH DAN KU BEReNANG LAGI ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thunderstorms, heavy rains and strong winds are expected to hit 12 states nationwide tonight.

      The states are Kedah, Penang, Perak, Selangor, Kuala Lumpur, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Pahang, Kelantan and Sabah.

      The alert was issued by the Meteorological Department on its Facebook page.

      www.google.com.sg/amp/s/www.nst.com.my/node/301724/amp


      Ni HAARP ko juga ker, HAAPRAK 1856?

      Delete
    2. Wak kojola kengkang lima kupang tu budak bapok bodoh. Kepala pun sebesar kepala mancis. Otak kecik..sebab tu dia tak habis2 dok syok sendiri saja

      Delete
  63. Ada lagi ke ulamak di Malaysia? Yang terakhir ialah arwah Nik Aziz. Selepas beliau semuanya ular menyorok dalam semak hatta gelarannya ulamak. Sekarang dunia penuh dengan fitnah, susah nak percaya pada sesiapa pun termasuk agamawan. Nabi dah pesan, pegang pada AlQuran dan sunnah. Jaga maruah keluarga. Ulamak yang seleweng dan jual agama ini sudah ramai, terlampau ramai dalam lipatan sejarah tamadun Islam. Sebab itu empayar dan budaya Islam luntur disebabkan ular-ular ini. Merekalah pengikut-pengikut Dajjal sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai Umno Pas
      #thedajjalgents

      Tutup mata sebelah pada Skandal 1MDB
      Buka mata sebelah cari salah Mamak umur 93 tahun.

      Delete
    2. Ulama pas main kote pandai lah

      Delete
  64. PM - takut bini

    DPM - pembohong berkali-berkali

    MACC bos dzulkifki commits adultery

    AG Apandi blocks all reports jadi NO ENTRY

    Kepala PDRM penakut ineffective namanya Fuzy

    Hilang 100 juta menterinya Khairy

    Speaker parliament jadi bisu bilik toilet baru di beri

    MO1 itu najib, rahman dahlan yang buat deklarasi

    Menteri Keruak burung tiada isi

    ......

    ReplyDelete
  65. Peguam Negara arah siasat lagi kes ketua SPRM, kata KPN
    Melati A. Jalil, Jason Santos · Diterbitkan pada 11 Nov 2017 3:35PM

    Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad kini berada di tengah-tengah kontroversi selepas klip video yang mendakwa beliau bercuti dengan seorang wanita yang bukan isterinya di Bali tersebar. – Gambar The Malaysian Insight, 11 November, 2017

    SIASATAN polis terhadap Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Dzulkifli Ahmad berhubung dakwaan hubungan sulit dengan wanita yang sudah berkahwin masih berjalan, dengan kertas siasatan dihantar dua kali kepada Jabatan Peguam Negara, kata Ketua Polis Negara hari ini.

    Mohamad Fuzi Harun berkata polis telah menghantar kertas siasatan pada 17 Oktober dan sekali lagi pada 30 Oktober dan akan melakukan kali ketiga selepas jabatan itu menyerahkan kembali kertas terbabit kepada mereka untuk maklumat lebih lanjut.

    "Kertas siasatan dihantar semula kepada kami sekali lagi kerana banyak langkah susulan yang perlu diambil sebelum boleh menghantar semula kertas itu," katanya sidang media selepas melawat pusat latihan Unit Tindakan Khas di Cheras hari ini.

    Dzulkifli kini berada di tengah-tengah kontroversi selepas klip video yang mendakwa beliau bercuti dengan seorang wanita yang bukan isterinya di Bali tersebar.

    Polis kini menjalankan siasatan di bawah Seksyen 498 Kanun Keseksaan kerana menggoda wanita yang sudah berkahwin.

    Beliau bagaimanapun tidak mengesahkan namun tidak menafikan lelaki dalam klip video berkenaan adalah dirinya dan hanya berkata beliau tidak akan tunduk dnegan "taktik koto

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini taktik apundi melambat2 kan tindakan...1 mdb jugak di suruh polis siasat lagi...

      Adekah polis siasat wang pelaboran 1 mdb di luar negara?...

      Nak menenrukan kesahihan orang dlm vudeo pon perlu masa yg lama?....

      Delete
    2. Rekod Imigration, tiket flight dan Register bilik pun bukan saya, seakan2 saya sj.
      Kita sedang canaikan fakta supaya semua rekod2 berkaitan diatantuyakan. Vuma problem dekat hotel , tu. Tgh kauyim dgn manager hotel, siap tu kita keluarkan PC.
      Sekian maklum.

      Delete
    3. Siasatan main bini irang ni mudah jer...tengok pasport zulkipli dan perempuan ni ....ade vop dantatikh tak dlm pasport...

      Dari tiket kapalterbang pun boleh dikesan ...tiket ade nama...

      Polis mintak hotel2 sahkan nama 2 orang ni dlm daftar masuk hotel...bilik no berape....hotel pon ade cctv...perkara mudah jeer...

      Delete
  66. Lobai hadi bukan takut tapi lobai hadi tiada keberanian nak sebut....biasalah dah bedal ratusan jota jadi tak berani...

    Lobai hadi kata umno blm dibuktikan bersih...kenape tak bersih?....adekah kerana kassim baba yg telah dibuktikan oleh siaatan fbi sebagai ketua prompak 1 mdb?...

    Kalo dlm pakatan ade penyangak kenape lobai hadi tak repot polis?...lobai pon temberang jugak?...RCI firex yg di tubuhkan oleh kassim baba dah buktikan tiada penyangak dlm OH....lobai hadi ni bengong....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm tu lah ulama tin milo.
      Nak bertanding lebih drp 100 kerusi
      Hajat nak menang 44 kerusi saja!!!!!
      Dia tak mau tubuh kerajaan lslam dah.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...