Sunday, 26 November 2017

MUNGKINKAH PEMBATALAN BERSATU AKAN JADI HADIAH KEPADA PERHIMPUNAN UMNO?


Ruang bagi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) atau Bersatu untuk terus hidup dan bernafas dengan selesa nampaknya semakin sukar dan tidak mustahil berdepan hukuman dibatalkan pendaftarannya.


Meskipun minggu lalu ketika Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin bersama rombongannya bertemu dengan Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran atau RoS, Surayati Ibrahim dan dilaporkan jabatan itu memberi jaminan untuk membantu menyelesaikan beberapa isu yang mereka hadapi, segala-galanya kini seperti sudah berubah.


Panas yang diharap sampai ke petang, sebaliknya awan mendung sudah pun menjelma di waktu tengahari. 


Berdasarkan perkembangan terbaru, Bersatu kini harus lebih bersedia menerima hakikat pendaftarannya akan dibatalkan oleh RoS.

Dalam kenyataan terbarunya, Surayati berkata, beberapa cadangan pengeculian yang dikemukakan oleh Bersatu kepada jabatan itu disifatkan tidak pernah berlaku sebelum ini serta bertentangan dengan Akta Pertubuhan 1966.


Sehubungan itu, beliau telah merujuk perkara itu kepada penasihat undang-undang di Jabatan Peguam Negara untuk mendapatkan kepastian.


Menurut Ketua Pengarah RoS itu lagi,  adalah dijangka maklumbalas daripada Jabatan Peguam Negara itu akan diperolehinya dalam tempoh seminggu daripada sekarang.


Tempoh seminggu daripada sekarang itu adalah sekitar tarikh 2 atau 3 Disember depan.


Adakah jika setelah RoS mendapat kepastian daripada penasihat undang-undang Jabatan Peguam Negara bahawa Bersatu didapati melanggar beberapa peraturan dan pengecualian yang dipohon tidak dapat ditunaikan, awal Disember itu merupakan tarikh pengumuman parti yang dipengerusikan Tun Mahathir Mohamad akan dibatalkan pendaftarannya?


Apa mustahaknya Bersatu dibatalkan pada tarikh tersebut?


Perhimpunan Agung UMNO tahun ini akan diadakan bermula 5 hingga 9 Disember dan kiranya pembatalan pendaftaran Bersatu diumumkan sehari dua sebelum ini, bermakna keputusan RoS itu adalah hadiah paling berharga bagi perhimpunan kali ini.


Sudah tentu pengumuman batalnya pendaftaran Bersatu itu nanti akan disambut secara meriah oleh perwakilan yang berhimpun, dijadikan bahan dalam ucapan perbahasan serta penggulungan dan turut disertai seruan agar ahli-ahli Bersatu kembali semula kepada UMNO demi perpaduan Melayu.


Tidak mustahil dalam merayu mereka kembali demi perpaduan Melayu itu, Najib dalam ucapannya akan menangis teresak-esak konon memikirkan nasib bangsa yang berpecah.


Akhirnya, Perhimpunan Agung UMNO tahun ini hanya dipenuhi gegak-gempita mengenai batalnya pendaftaran Bersatu yang dianggap hadiah paling bernilai sebelum tibanya PRU 14 yang secara kebetulan juga UMNO tiada isu menarik untuk mencetuskan kebangkitkan sokongan kepadanya yang kian merudum hari demi hari.


Lalu, lupalah semua orang kepada isu 1MDB, GST, beban kos sara hidup, kenaikan harga minyak, pembaziran, penyelewengan, duit negara hilang kerana disamun, kes-kes rasuah yang bertimbun dan macam-macam lagi masalah yang melanda negara sejak dipimpin oleh Najib.


Apakah ini hanya spekulasi  atau benar-benar akan menjadi realiti? (ShahbudinHusin 26/11/2017)

188 comments:

  1. Replies
    1. jIka Umno tiada pemilihan pimpinan parti boeh di benarkan oleh RoS, mengapa PPBM tidak di beri kelonggaran.\?

      Perlu PPBM melaung ke tidak adilan di sana sini jika tidak di beri kemudahan yang diberi kpd Umno.

      Delete


    2. Setiap.kali pru

      UmnoNOK

      akan panggil.murad murai.masuk.utusex meloya
      " anwar curi duit bank.negara"
      ' anwar jahanam.ekonomi "

      Dan

      Ramai ahki politik di tangkap di larang tanding dan ada yg kena tahan

      Ini budaya umno

      Thwre is no more level.playing field in malaysian politics


      Semua main ROS.PDRM.KEHAKIMAN.SPRM.

      jom lawan umno pru14 !!!

      Kucar kacirkan BARISAN mereka !!

      Dulu kita buat wahabi gaduh sama sunni dah berjaya slrg kita buat pas dan umno bergadoh pula

      Delete
    3. Anon 1233 bodo piang

      Ros tu milik umno ker bodo?


      Ros tu kakitangan KERAAjaan...yg di bayar oleh kami

      Otherwords

      ROS tu civil.servant

      Kuli batak rakyat

      Hamba abdi awam

      Ada paham.piang

      Delete
    4. Cuba teka, berapa jumlah borang keahlian yang akan diserahkan pada perhimpunan tersebut kembalinya semula ahli BERSATU yang khianat kepada umno diketuai dot dot dot..

      Memang meriah tetapi tidak ada maknanya kalau tarikh pilihanraya tidak juga diumumkan..

      Delete
    5. Ahli-ahli bersatu boleh join Amanah atau PKR jika benar nak tumbangkan kerajaan kleptokrasi

      Delete
    6. Diulang ja..

      Sampai kiamat pun spesis Melayu bukan berminat sgt nak cari dan explore kemajuan. Semuanya stim utk sandbagging dari atuk, cucu ke piut miut. Lebih minat cerita mitos hang tuah, pak pandir, lebai malang, masuk syurga neraka, cirit birit, gatal ketiak, geli lubang jubur etc..

      Spesis takde kerja nak majukan diri. Duduk saja2, tunjuk kuat sambil tanggung guni pasir.

      Delete
    7. Assalmuaalykum.....

      Hanya tidak ada mesyuarat di peringkat cawangan, PPBM dah dianggap berdosa besar dan patut dihukum bunuh sampai mati.

      Tapi ada wadah yg jelas2 gagal melaksanakan pemilihan (bertahun-tahun menangguhkannya) kerana pemimpin tertingginya mahu kekal sebagai Presiden Seumur Hidup dianggap wajar-wajar saja.

      Sebaliknya...beribu-ribu juta ringgit, berbilyon-bilyon ringgit habis dibelanjakan, beribu-ribu hektar tanah Malay Reserve digadai jual termasuk tanah milik negara di Spura, mana pergi duit itu?
      Kenapa Juru Audit 1MDB silih berganti?
      Kenapa Kewangan 1MDB tidak diauditkan?
      Mana Laporan Kewangan Tahunan 1MDB yg bertahun-tahun tak disiap-siapkan?
      Mana accountability atau tanggung-jawab Tuan Penssihat & Menteri Kewangan yg membelanja-sakan duit 1MDB itu, haaaa...??

      Apakah kemelut sedemikian dianggap Islamik & adil.......?????

      Astaghfirullah.......!!

      Delete
    8. Waalaikum salam pak othaman

      Sepatutnya melayu hari ini kena bertanya najib perkara seperti di atas bukannya bertanya Tun Mahathir perkara2 yg lampau.

      Masa zaman Tun Mahathir pernahkah melayu hidup susah mcm hari ini?
      Pada zaman Tun Mahathirlah melayu baru kenal dan rasa nikmat lebuhraya walaupun kebanyakkan menteri kabinet mengatakan itu adalah idea doktor gila.

      Hari ini siapakah yg gila?

      Tengku kojola adalah melayu yg mmg gila sebelum dia dilahirkan lagi.

      Delete
    9. Zack, cuma dalam angan angan saudara dan pembangkang Melayu hidup lagi baik zaman TDM. Begitu mudah keluarkan air liur sebagai fakta. Paras kemiskinan tegar zaman TDM sekitar 10% dan kini hanya 0.6%. Zaman TDM berlaku krisis ekonomi paling hebat pada 1998. Banyak syarikat bumiputra bungkus. Bank kenakan kadar pinjaman sampai 17% hingga ada yg tak terbayar ansuran rumah dan pinjaman perniagaan. Banyak rumah yg diambil alih bank. Krisis ini meruncing sampai bankpun muflis. Dana Harta dan Dana Modal dicipta untuk mengawal keadaan ini. Semua hasil TDM 'lesapkan' harta melalui berbagai bagai skandal. Negara yg sepatutnya kaya hampir muflis. Rakyat merana dan sangat marah. Ingat beratus ratus ribu rakyat Melayu keluar ke jalanan mahu TDM letak jawatan kerana mufliskan negara melalui korupsi dan kapitilisma kroni? Mudah benar Zack lupa. Kini cuba sucikan pula najis TDM dengan kata kata. Bangunlah dari tidur Zack. Kembalilah ke alam realiti. Minta Allah pelihara negara dari manusia perosak ini.

      Delete
    10. Mr Jamilah aka mr J

      Aku dah lama bangun dari tidur sebab tu lah aku keluar drp parti umno.

      Mr. Jamilah aka mr j kau boleh teruskan angan2 kau dan boleh terus bermimpi di siang hari.

      Kau tau knp aku cakap mcm tu?

      Sebab kau ada mata tapi buta. Kau ada telinga tapi pekak.

      Elok sgtlah kalau kau ambil tengku kojola kengkang sekupang kepala mancis tu jadi laki kau.

      Kamu berdua sama2 padan dan sama2 tiga suku!!!!! Tontonlah tv3 tu sampai mati.

      Bye bye mr jamilah aka mr j. Kau tunggu dan duduklah dlm umno tu sampai kau jadi presiden parti.!!!!

      Delete
    11. Assalam Abg Din.. Puihhh... Pahlawan PENGECUT!! Buang telor laa.. Pondan!!

      Delete
    12. Mr. J @ 18:48

      Cerita kamu berkenaan krisis ekonomi 1997 /1998 adalah penipuan paling mega pernah terbaca olih saya Mr. J .

      Mr. J , yang ramai turun "padang" itu adalah kes Anwar , bukan nya krisis ekonomi .

      Serta kamu juga berkata ada bank yang muflis . Tolong nyatakan bank mana satu yang muflis itu ?? Jika kamu tidak bolih namakan satu pun bank yang muflis pada 1997/98 , kamu ini adalah seorang penipu paling keparat pernah saya jumpai (di alam maya ni).

      Kamu faham kah apa fungsi Danaharta serta Danamodal itu ??

      Delete
    13. Dia tu kuluplah pak diny mana dia reti melayu pun.

      Delete


  2. Penhecut pondan umno bapok tua


    Main tipu pru 14 lagii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesyurat Agong sendiri pun tak boleh jalankan ,nak menyalahkan orang .Ini ke kekuatan parti yg di pimpin bekas PM dan TPM?.cermin diri sendiri jangn dok menyalahkan orang lain.Orng bodoh je yg nak ikut parti tak ikut undang-undang dan parti tak ikut perlembagaan sendiri.

      Mahathir saja nak tipu kamu semua macam dia tipu orng Umno semasa 'mematikan Umno tahun lapan puluhan dulu.Itu sebabnya hanya orang bodoh saja yg sanggpu ikut Mahahtir.Mahyuddin pun dah menyesal tertipu dari jadai TPM sekarang dah jadi bos parti tak tahu buat EGM dan AGM.Malunya.

      Mahathir dok marah pada orang muda yg asyik tanya pasal kesah lama beliau,tanpa menyedari aanak muda tu sebenarnya nak tunjukan mereka tak percaya pada Mahahtir.Mereka tak bodoh,macam hang ni.

      Delete
    2. Hang pi lah tanya mak bapak hang sebab apa hang dilahirkan bapok.

      Delete
  3. ROSmah.ni main politik ya


    Pegawai KERAjaam ROS NIH YA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga umno berakhir selepas
      p raya ke 14 nanti.spesis
      yang tak tahu membela bangsa.

      Delete

  4. Najip pondan jumpa NUAT di HKL

    Mcam.pondan

    Mcm bapok tua tak tentu arah


    Apakah pas pis pus tak cukup korum


    Nak.kalah laaa teewww

    ReplyDelete


  5. Ramai MP bn boikit parlimen sehingga BN hampir kalah undi bajet 2018

    Ramai ahli parlimen kuciwa tak dapat duit dari najip

    Bajet di sabah pun tak cukup

    Mp.BN boikot parlimen lagiii


    Habisssss laaaaaa BN

    ReplyDelete
  6. Hadi bawang pengganas arab saudee versi asean terlepas lagi

    Seleoas pdrm kata hadi bawang bukan di bawah siasatan polis


    Cash is king tolong lagiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi awang mulut ganas...kuat klentong...

      Delete
    2. Dia dah tibai dedak 90juta

      Mcmana hati tak gelap

      Busyuk dan hampir ke jurang murtad

      Ceramah pun dah tak.ikut alkoran

      Delete
    3. Terkenang lagu "Madu 3' dendangan Seniman Agung kita....

      Musti pandai membohong
      Musti pandai temberang

      Alamak sayang
      Dah pecah tembelang....!!

      TV3 Suku & Hadi Awang Bini 3 tersangatlah sinonim, kan..kan..kan.....???

      Delete
    4. Othaman, akal saudara dah rosak akibat puja TDM siang malam. Sila baca komen saya berkaitan manusia perosak ini diatas. Tiada faedah Othaman puja sehebatnya manusia ini. Dlm masa yg sama keji Ulama' yg beri peringatan. Buanglah taksub. Pandanglah pada semua fakta. InsyaAllah akan faham kebenaran. TDM tiada kuasa nak beri Othaman syafaat dihari Qiamat.

      Delete
    5. Mr jamilah aka mr j

      Akal hang pi belai dan dodoi hj hadi awang laknatullah alaihi tu sampai lena.

      Kalau hang bodoh hang jgn ingat orang lain pun bodoh mcm hang.

      Hang masih sembahyang dua imam lagi ker?

      Jadi siapa yg lupa apa ulama besaq pas tu dah buat? Jadi siapa yg bodoh? Hang ker aku?

      Delete
    6. Mr. J , komen apa yang kamu nyatakan itu ?? Komentar yang kamu sampaikan selama ini hanyalah satu statement sahaja .

      Jadi tidak heranlah , kamu cuba mengelak dari membalas soalan2 mudah saya !

      Delete



  7. Ostad arab kata jangan amalkan assobiyah

    Sebab tu arab ada yg sunni dan syiah

    Di malaysia amalan asobiyah menular teruk macam mereka yg mendakwa merekalah KAUM.BUGIS

    MEREKALAH BANGSA JOHOR


    Woii sudah sudah lah.. amalkan asobiyah weiii.. main main bangsa kata hadi bawang pada amanat 1981 adalah KAPIIIIR

    umno untuk melayu bangsa melayu
    Ini amalan asobiyah
    Slrg umno adalah bugis pula

    Dulu hadi kata kapi
    Tapi slrg boleh pula sebut bangsa melayu bangsa johir..

    Apa punya lebaiii nii

    ReplyDelete


  8. Kenapa tangguh pemilihan PAU UMNO lagi 18 bulan...

    Mana telur najip

    Bapok tua bugis ni macam pondan

    Jumpa Nuat tongeng pungung macam dah tak nak jadi p.m


    Buat lah pemilihan umno slrg

    Ahli umno nak ubah dah tak tahan bapok tua bugis pegang kuasa

    ReplyDelete


  9. Pas pis pus di jemput ke PAU UMNO 2017


    BUDIN WEIII WAKIL PAS HADIR LAAA

    ADA JEMPUTAN

    TAK.MALU.MUKA BETUL LOBAI YG DOK KATA UMNO NI ASOBIYAH POLITIK SUKU ISLAM SUKU..MELAYU UTK MELAYU

    ReplyDelete



  10. Alamak

    Kojola.sibuk.di.pwtc

    Colect dedak utk jual berita umno


    Kojola.dok.melepak di pwtc..

    Madam J pun ada


    Eehhb mana mat pork pulak..

    Yg kata saudee zionis

    ReplyDelete
  11. At HKL VIP orthopaedic ward:


    N: How's your shoulder?
    A: The surgery was successful.

    N: Your neck?
    A: Pain in the neck sometimes but tolerable.

    N: I am ok but kadang2 kepala pusing.
    A: I tau you kepala banyak pusing dalam. You know what I mean!

    N: Ha, ha. You macam kita muda2 dulu.
    A: Jib, kau memang tak guna buat I macam ni.

    N: I have no control of the persecution.
    A: What do you say "cash is king?"

    N: You were one before!
    A: It was paper loss.

    N: Ask Madey stop pulling me down.
    A: I am in Sg. Buluh.

    N: How much?
    A: Not anymore.

    N: Berapa?
    A: Kepala bapak kau.

    N: You rot.
    A: Don't be cock sure.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruk gila batang Bodo ni

      Delete
    2. Hello out there....

      Has Kejora obtain the $0.50 cents to enable him buying 'Hacks' sweet for his extra service to his customer to feel good and cool at Salem high country...??

      Delete
    3. Salam Pak Othaman,
      I heard Kojola was tibai by Banglaman atas bawah but the guy just went off with the $0.50 cents supposed for kojolla.
      Felt sorry for my dinda kojolla..

      Delete
    4. Dak aihhhhh...sekupang saja pun.
      Siapa mau ayam tua. Dahlah tua bapok pulak tu.

      Tak percaya?

      Kalau tak percaya dengar bunyi dia berkokok dulu ya..

      Kokookooookkk...Auwwww.

      Delete
  12. Weiii


    Pru 14 umno.kalah teruk...


    Di kala saham dunia naik.mendadak rekod baru

    Bursa kl jahanam

    Vietnam bursa tertinggi 900 mata

    Tapi bursa kl mcm nak bankrap

    Apa dah jadi


    BN akan kalah teruk ker??

    Rumah baru di bina d johor 35000 tak terjual

    Apa dah jadi bangsa asobiyah johor..

    Nak bankrap ker khaled spek no no nodin

    Jgn tido khaled woiii..

    ReplyDelete
  13. Mana machai najip.pegi?



    Hisap John ker...



    Jom.ubah pru14 di kelantan. Bo la wei. Tukar hok.lain pulok laaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia baru...

      Never stop giving Kejora $0.50 cents to enable him buying 'Hacks' sweet for his extra service to his customer to feel good and cool at Salem high country.

      Delete
    2. Hacks kurang power

      We wanna giv him kopiko

      It makes his customers.dick always tegang..

      Can go on and on and on for hours

      Try gv one to kojola,pak othoman he will feel un precedented non stop jigsaw expwrience.. like an otomated machine..

      Delete
    3. Bro Malaysiabaru,
      Dengar semua machai kena panggil balik buat penapisan kerana komem bodoh,bangang,auta memalukan Kepala Bapak AhMO1. Mungkin THE 3 BABI Geng Najis,Kojolla,Mat Jamban kena posting ke Chow Kit.

      Delete
  14. Makin meluat dgn umnooo ada le,kini bukan cite beend vs ph,tetapi beend vs rakyat esp orang melayu,cukup2lah ditipu selama 60 th ni,apa milik melayu yg tak tergadai di tangan pemimpin mereka?
    Mana biasiswa utk anak melayu yg susah tetapi cerdik?,apa jd perutk mara dlm pendidikan utk anak2 melayu?,cuba tanya musang...

    ReplyDelete


  15. Roti mahyidin satu

    Roti najip satu


    Roti najip takde teloq

    Roti najip roti kosong

    Sebab otak dia kosong

    Dia pecat TSMY sebab takut kalah pemilihan..

    Yang suruh dolah demgkur letak jawatan adalah muhyiddin. Najip takde telur taknberani...

    Tapi yg naik jadi p.m si bapom tua yg takde telur niii


    Apa daaaaa

    Roti najip tarak teloq satu MAMAK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysiabaru...

      Begitu sensasinya kisah 'Takdak tulur ini', sampai-sampai ianya merebak & diguna pakai oleh peniaga2 mee rebus (makanan yg popular di JB).

      Delete
    2. Pak Othaman

      Ah MOI mana ada tulur.

      Delete
  16. Aku confirm undi ph,wp bersatu dibatalkan pendaftarannya.....isu rompakan 2.6b dr mdb tak mungkin dilupakan begitu saje....
    Blm cite jual aset negara....hanya gol yg tak berakal aje menyokong beend sekarang...

    ReplyDelete
  17. Daftar ke tak bukan isu. Org umno kena terima yg rakyat dah tak percaya kat najib. Bukan sebab tun, mukhriz ataupun muhyiddin pun. Rakyat dah tak larat tengok najib. Majoriti tak akan undi BN. Kritik dan sangkal sampai letih. BN akan kalah banyak sampai tak boleh perintah. Tunggulah PRU nanti. Melalak kat blog2 ni buat apa. Campur org bawah baru tau keadaan sebenar. Berentilah kutuk tak tentu pasal. Nanti bila dah kalah malu lak nak mintak maaf.

    ReplyDelete
  18. Kalo tak de bersatu ahli2 bersatu masih boleh ubdi PH...bukan masalah besar...

    ReplyDelete
  19. http://www.ismaweb.net/2017/11/angin-kencang-berterusan-hingga-esok/

    ARI NI CHAMTRAIL BANYAK DI UDARA
    SENJATA HAARP SATU2 NYE YG ADA
    2 ARI LAGI TIMBUL LAH HURU HARA
    KITA TENGOK SAJA SAPA YANG KENAA...

    ....

    NAK DI ULANG LAGI KE PANTUN SANTAI SENTAP PADA PUAK YG TAK RETI BAHASA NIHHH...


    KIKIKIKI...

    KALAU DAH PANTEK KATAKAN PANTEK SAJA
    TAKKAN PANTEK BERTUKAR CIPAP LA PULA
    BERAPA RAMAI PANTEK&CIPAP DLM CAP MUNGE
    SUSAH SANGATKAH NAK TAHU JAWAPANNYA


    KIKII... BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK


    INI KALI HAAAHH...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Have you got your $0.50 cents to buy 'Hacks' for your extra service to your customers in order to satisfy them to feelin' good & cool like Salem High Country, eh.......??

      Delete
    3. Ini kali Hahhhhh..Gambir Sarawak mau ker????
      Hancur powerbank hang kojola oiiiii ehhh..silap. Tengku Kojol..lahhhh

      Delete
  20. Malaysia Baru apa kelas isap John.
    Isap ERA lagi best tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jamil dear...

      That is his speciality and quality, a pursuit, area or skill to which he has devoted much time and effort and in which he is expert at.

      Delete
    2. najib ilmu hisap pun bangang.

      25-9=15
      400x1000=40,000

      lingkup dgn lanun lancau ni! hisap apa la yg dia bole?

      Delete
  21. shahbudindotcom.blogspot..
    menjadi mentor saya jarak jauh..
    tulisan pandangan yg menggegarkan jiwa yg batil.

    ReplyDelete
  22. Lagi nak batal lagi ramai sokong sbb dah nampak desperado mereka nak menang sangat. Satu strategi yg akan "backfire". Org Melayu, Cina dan Iindia akan nampak bahawa mereka2 yg jadi penghalang akan hasrat rakyat semua kaum termasuk Sabah (Sarawak x pasti) akan lagi semarak semangat bangkit dlm PRU nanti.
    Duit bukan boleh beli semua org. Kali ni ramai yg tertipu akan sedar bahawa Tuhan tidak akan ubah nasib kita kalau kita x usaha ubah sendiri. Bnyk kali dah kena tipu x kan sanggup kena tipu lagi dan lagi. Kalu kena sanggup kena tipu lagi dgn duit sedikit mereka2 ini telah mempertaruhkan masa depan diri, anak2, cucu2 dan cicit2 jadi susah papa kedana dan minta sedekah sampai bila2 pun.
    Bangsa Malaysia jadi bangsa yg bangsat dan melarat sebab x tahu guna kuasa 5 tahun sekali. Adakah bangsa Malaysia bangsa yg bodoh dan dungu?
    Hanya dek gula2 lupa semua. Jadi malas, bodoh dan tiada daya saing dan perjuangan. Kenapa harus takut dengan perubahan? Selama 10 tahun yg lepas adakah hidup telah lebih makmur, bertambah ilmu, senang dan bertambah baik kualiti dan ekonomi? Atau masih selesa dengan kesusahan, kealpaan, pekak, buta dan tuli terhadap perlakuan penindasan dan kezaliman yg berlaku sekarang?
    Parti2 politik yg berkuasa sekian lama hanya berjuang utk kepentingan diri sendiri dan keluarga serta kroni medeka. Rakyat miskin majoritinya di biarkan merana dan melarat. Pengemis PATI lebih senang hidup sbb x bayar cukai hidup free shj. Rakyat dan pembayar cukai di tindas dgn mcm2 polisi yg tak ada impak jangka masa panjang. Hanya dapat habuan gula2 yg sedikit utk tutup mulu dan jadi bodoh diam setiap 5 tahun. Bodohny rakyat kena pukau dek habuan sedikit dan sekejap shj tapi melaratengah sampai ke bila.
    Tiada manusia dan parti politik dan pemerintah yang akan hidup selama2nya dulu kini dan sekarang. Bacalah sejarah mana2 buku pun dari zaman Nabi Adam sehingga tamadun2 Eropah, Benua Amerika, Asia dan Timur Tengah. Teori Darwin pun x pernah kata sesuatu spesis akan hidup selama2nya bahan akan mengalami kepupusan dan di ganti dgn spesis yg lebih baik dan berkesan.
    Hanya Allah swt 'Azzawajalla yg akan berkuasa keatas segala2nya yg ujud dari dulu, kini dan selama2nya. Parti2 politik boleh mampus wal kojol esok atau lusa..Yg makhluk kata dulu kini selama2nya hanya melawat sifat tuhan dan boleh masuk golongan musyrikuun.
    Demikianlah Sunnatullah.

    ReplyDelete
  23. Saya berpendapat bahawa gerakan rakyat untuk menolak umno/bn dalam PRU14,sudah pun melepasi tipping point..dah tak bolih buat u-turn ..PPBM ada ke takda sudah tidak menjadi faktor...

    ReplyDelete
  24. 1259 HAARPRAK Wire putus dah masuuuk.SAH, terang menduakan kuasa Allah SWT. CHECK.

    Dah bgtau...sempat tak sempat ko taubat tu, paduli hapa haku,lantak ler ko?! Byk yg mendapat "hidayah rezeki" dari UMNOBNPAS sudah pun sampai tahap jahiliah ini.

    SUDA SINDRI GALILAAHH!

    ReplyDelete
  25. ..A..A
    ////))))
    ///….q
    ///…..<======= ))))
    ///)))))
    ///))))))))
    ///))))))))))))
    ///))))))))))))
    ///)))))))))))
    ///))))))
    II
    II
    II
    II
    IIbbbbb

    Gambar terbaru…….
    KEJORA BUNTING HISAP JOHN

    (mesti kejora copy-paste punya)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha

      ini dia mulut sial kejora!!!

      <00000000>

      <00000000>

      Delete
    2. Ini gambar Zack pasar borong sdg isap kote mamak Kerala

      Delete
    3. Kihkihkih.... tengku kojola kengkang bin tengku adnan @ tengku basong!!!!

      Delete
    4. Zack bro....

      Don't you ever forget to give Kejora $0.50 cents to enable him buying 'Hacks' sweet for his extra service to his customer to feel good and cool at Salem high country. Pls remember that...!!

      Delete
    5. Sdra Zack...

      Semasa saya masih aktif & menjawat jawatan dalam UMNO, tukun Denan ini tak pernah lupa menghantar kad ucapan kpd saya ketika tarikh kelahiran saya, Hari Raya Aidil Fithri, Tahun Baru & sebelum tarih Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian.

      Handal tak tukun Denan berkempen, amat menyentuh perasaan & qalbu, kan?

      Delete
    6. Pak Othaman

      La ni sekupang saja dah.
      Kihkihkihkihkih...

      Delete
  26. Apa yg cai2 kalut sangat. Kalau cap munge bubar, cai boleh masuk PKR ke, DAP ke, PAN ke...sama jer, pembangkang longkang jugak...

    ReplyDelete


  27. Jangan bimbang tuan2 puan2, UMNO tidak pernah mengambil kesempatan atas kesilaoan dan kelemahan pehak lain,

    UMNO hanya bergantung kepada kekuatan dan kegagahan diri sendiri saja.




    ReplyDelete
    Replies
    1. umporno ambik mana yg sempat. yg tak sempat, dia sebat jugak. banyak cerita, kasi c4, kasi simen.

      Delete
  28. PPBM bubar sila masuk PAN.
    Nanti boleh selfie laga dada dgn amoi
    Mcm yg pengerusi PAN buat tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika Najib rasa menang dengan kegagalan penubuhan BERSATU.. Lebih baik Tun Mahathir jadi ahli DAP..

      Delete
    2. Sebenarnya kemenangan ditentukan oleh pengundi2 DAP (Di Atas Pagar) jika kita bijak menyampaikan mesej dgn hemah & santun tanpa tebiat perilaku Kojolla & pink lip's NATO (No Action Talk Only).

      Delete
  29. Bagi Najib kain buruk

    Kain yang buruk...
    Hai, kain yang buruk berikan Najib

    Untuk menyapu.. untuk menyapu si air lah mata..

    Najib akan terisak-isak terharu semasa ucapan di akhir perhimpunan ..

    ReplyDelete
  30. Bukan itu sahaja


    Sekumpulan Bugis dari serantau akan jadi tetamu jemputan khas..

    ReplyDelete
  31. Yabg peliknya Pengerusi PPBM bekas perdana menteri, Presidennya pulak bekas timbalan perdana menteri, timbalan president bekas menteri besar takan lah nak urus pendaftaran pun tak tau cara, BANGABG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu sebab orang percaya RoS dipergunakan oleh Najib.

      Parti belum di tubuhkan dah kena tolak permohonan nya. Belum lagi parti itu bergerak.

      Apa susahnya penubuhan parti...Kalau tak betul nasihatkan bukan ditolak..

      Tak ada sebab untuk RoS tolak penubuhan BERSATU...

      Lainlah jika penglibatan pengganas atau di tuduh oleh Arab sebagai pengganas.

      Delete
    2. Hanya tidak ada mesyuarat di peringkat cawangan, PPBM dah dianggap berdosa besar dan patut dihukum bunuh sampai mati.

      Tapi ada wadah yg jelas2 gagal melaksanakan pemilihan (bertahun-tahun menangguhkannya) kerana pemimpin tertingginya mahu kekal sebagai Presiden Seumur Hidup dianggap wajar-wajar saja.

      Beribu-ribu juta ringgit, berbilyon-bilyon ringgit habis dibelanjakan, beribu-ribu hektar tanah Malay Reserve digadai jual termasuk tanah milik negara di Spura, mana pergi duit itu?
      Kenapa Juru Audit 1MDB silih berganti?
      Kenapa Kewangan 1MDB tidak diauditkan?
      Mana Laporan Kewangan Tahunan 1MDB yg bertahun-tahun tak disiap-siapkan?
      Mana accountability atau tanggung-jawab Tuan Penssihat & Menteri Kewangan yg membelanja-sakan duit 1MDB itu, haaaa...??

      Apakah kemelut sedemikian dianggap Islamik & adil.......?????

      Delete
  32. Replies
    1. Janji bukan UMNOBNPAS...dah cukup tu. Bodoh ada tepi dia. Bodohnya melayu takkan sampai azali?

      Delete
  33. ROS ...mah kumpul Berkin.
    Grace kumpul Gucci.
    Rakyat semua miskin...
    Tunggu tarikh mengundi...

    600 tahun dijajah,
    60 tahun dilapah,
    Silap undi,
    Melayu tak ada ubat dah,
    Mak bodo 600 tahun lagi lah

    ReplyDelete
  34. )))))))))))))))))))
    )))))))))))))))))))
    )))))… O…..O..)
    )))(………….Y……)
    .)))(……..(000000)
    )))))……………..=============== ))))))
    ))))..(… ..(000000))

    KEJORA KANGKONG BUNTING
    HISAP JOHN BLACK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn mudah lupa...beri Kejora $0.50sen untuk khidmat ekstranya itu, tau....!!

      Delete
    2. Dia hisap rokok john pun sekupang saja dah la ni.
      John tak mau bayar lima kupang dah sebab powerbank kojola ada kangkung..

      Delete
  35. perhimpunan penjilat2 dan masuk bakul angkat sendiri. akan bertan2 la penjilat kepala bapak lanun. kalau tak jilat nama tak masuk list calun. akan ada gag order, 1mdb, tantuya, sirul, trx, ecrl tak boleh sentuh. tapi si kepala bapak lanun mau cerita dia bapak durian, dia bapak india, dia bapak hospital cina, dia bapak mrt, dia bapak satay, dia juga kepala bapak umporno.

    kita tunggu apa lagi yg keluar nanti. bangsat sudah, stupid, kepala bapak kau, bangang.

    lancau lu najib!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Persidangan Agung UMNO Najib Borosmah dah pun dinobatkan & dikenali sebagai PAU kuih pau, tak ada ummpphh langsung.

      Sebab itu UMNO & BN Borosmah Najib dah dianggap remehan dgn bukti raihan hanya 47% undi popular pd PRU 13. Bayangkan apakah keputusan PRU 14 itu nanti.....??

      Delete
    2. najib dah sound kat melaka.....mau jaga bini. paham2 je la.....wanita umporno, putri umporno.....kena jilat rosmah baik punya.

      Delete
    3. Mamaakk! Roti Umno satu. Kasik banjir kuah ikan tau.

      Delete
  36. Najis pasti umum bubar Dewan PAU 2017.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada tulur ker dia berbuat demikian, saya tak yakin.

      Delete
  37. MINGGU DOPAN PERHIMPONAN UMNO YG DISAYANGI
    APA LAGI MAMAK KUTTY ALJUBOORI AKAN DILANCAPI
    SESAMALAH KITA TONGGU UCAPAN DASAR PARTI
    PASTI KUTY ALJUBOORI TOKONG GIGIL CABOT LARI


    KIKIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dad...

      Siapkan paku, kita paku pontianak puaka cukup2.

      Delete
    2. MINGGU DOPAN PERHIMPONAN UMNO YANG DIBENCI
      APA LAGI KEPALA BAPAK MAU MENCAROT LAGI
      SAMASAMALAH KITA TONGGU UCAPAN KETUA KLEPET PARTI
      PASTI AHLI BODEK TAKOT JHO LOW KENA KENCING LAGI

      KIKIKIKI

      Delete
    3. Bye bye umno..aku ceraikan kau dgn talak 3.

      Delete
  38. U=untuk
    M=mengampu
    N=Najib
    O=only

    ReplyDelete
  39. PPBM/PH, JGN LAH HARAPKAN BELAS KASIHAN (MERCY) DRPD ROS YG TERPAKSA AKUR KPD KEHENDAK KERAJAAN (UMNO/BN).

    APATAH LAGI JIKA KEPUTUSAN NYA (ROS) ADALAH SAH DARI SUDUT UNDANG2.

    MENGIKUT FIRASAT SAYA, PPBM TIDAK AKAN BERANI MEREKA BATALKAN PENDAFTARAN NYA TAPI AKAN D 'GANTUNG TIDAK BERTALI' AGAR TERHALANG BERTANDING DLM GE14 INI.

    SO JUST PREPARE 4 D WORST CASE SCENARIO.

    CALUN2 PPBM YG TLH D PILIH N D PERSETUJUI OLIH RAKAN2 DLM PH, WAJIB MEMULA KAN AKTIVITI2 MEREKA D BAWAH NAUNGAN PARTI2 (RAKAN)INI.

    JIKA PUTRAJAYA D TAWAN, USAHA PENDAFTARAN PPBM N PENUBUHAN PH AKAN MENJADI 'FORMALITY' SAJA.

    AHLI2 MPT N PEMIMPIN YG CUAI SAHINGGA MEMALUKAN KEPIMPINAN WAJIB D HUKUM N JIKA KESALAHAN MEREKA BERAT (SERIOUS) D PECAT.

    BATAL K TIDAK, TIDAK LAGI MENJADI ISU OLIH KERANA PENGUNDI SUDAH PUN MEMBUAT KEPUTUSAN UTK BERSAMA2 NEGARAWAN KITA TUN DR MAHATHIR, INSYA'ALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu UMNO Borosmah Najib memang mudah lupa pepatah lama mengatakan...

      Bersatu kita teguh
      Tanpa bersatu kita rapuh & roboh.

      At anyway, with or without PPBM, wholeheartedly million out there anxiously waiting PRU 14 giving No Support and Votes to BN, but to new fresh Hope, Pakatan Harapan, be it Amanah, Keadilan or DAP.

      Delete
    2. Cubalah betulkan diri dari salahkan org lain. Parti sendiri tak terurus hingga Bahagian2 sendiri yg lapur ROS. ROS pula disalahkan. Begitu budaya rendah pembangkang. Tahu ada undang undang dan peraturan maka ikutlah. ROS cukup sabar....

      Delete
    3. Mr jamilah aka mr j yg sebenarnya cukup sabar...

      Delete
    4. Mr. J , mengapa MO1 tidak tahu atau sedar bahawa 1MDB telah membuat bayaran kepada Aabar BVI palsu sedangkan artikel 117 penubuhannya terang2an menyatakan segala transaksi harus mendapat kelulusan dia ??

      Ini baru betul2 "Kepala Bapak Kau".

      Delete
  40. DIMAKI HAMUN,DIUGUT TERUS TAAT.
    TAPI TAKYAT BUKAN BODO KEPARAT.
    UMNOBNPAS SUDAH PUN BOLEH DIKERAT..
    MATLAMAT SUDAH TEKAD,
    NIAT SUDAH BULAT..
    UMNOBNPAS MEMAMG ORANG2 JAHAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerat macam mana tuu..apakah kerat 18 macam yg menimpa Almarhum YB Datuk Mazlan di Pahang dek perbuatan khurafat Mona Fandi, sahabat seperguruan FLOM.....??

      Delete
  41. Tn Shah,
    Minta izin c&P..

    Clare R. Brown, SR; 19 Nov 2017

    *Hypocrite and Coward*

    *Malaysians who are honest and wish their country well will have been revolted by images in the Press showing arch criminal Najib and his criminal wife Rosmah at the KL hospital bedside of his victim Anwar Ibrahim.*

    *This, as most Malaysian voters will realise, was a visit not from sympathy but from fear". As the whole sordid story of Najib’s thefts and other crimes, his blatant manipulation of the Courts. his open contempt for the Constitution has become public, un-denied and undeniable, his image and that of UMNO has stunk in the nostrils of most Malaysians.*

    *Faced with the upcoming general election Najib has resorted to any tactic to try to make himself less unpopular and, even a little, respected. In the light of this, his hospital visit to the man whose life and career he has tried to destroy by false accusations, crooked lawyers and Courts and innuendo is seen for what it is. An attempt to show himself in a better light. If, he hopes, his former electoral base see him behaving in a favourable light they may be less inclined to vote him out.*

    *Dream on Najib. Your reputation as a mega thief, a man willing to do anything to cling on to power and fill your pockets and your wife’s jewel cases, is established beyond any possibility of repair. You are a thief, and worse. All Malaysia knows it and no amount of hospital visits or photoshoots can change that. Anwar is in prison now. Why not ask him about prison life; before you start to learn first hand.*

    *Comments from Readers*

    Chua Chwee Seng
    20 hours ago

    Clare your judgement is spot on. *Najib & Hamidi are trying to remind Anwar that they have the power to let him stay in Sungei Buloh & rot by canceling the early release/remission in April 2018 for good behaviour. Anwar is also being courted to convince Mahathir to back off & save UMNO & the Malay supreme race. Anwar & family knows Najib & Hamidi are desperate to save themselves but trying to play mind games with Anwar showed they are worse than desperate, they would be selling their mothers & wives if they are still alive. Everyone knows the GE14 is for UMNO to lose unless gerrymandering & vote buying are used by UMNO to cheat the Rakyat & I can bet my last dollar this GE14 would see the dirtiest GE ever held in Malaysia.* I have never seen worse human beings now controlling Election Commission, that guy should be hang from day 1 together with the AG, Chief Judge & COA Judge, Rosmah, Najib, Hamidi, Keruak, Ku Nan, Pandikar, Sabri, Annuar & all members of the Cabinet & Malaysia will be great again. They think the Malays & other natives are easily bribed come election time. The opposition will rise just by telling the truth to the Rakyat. UMNO still think the groundswell is still in their favour as Najib are able to keep stealing tax payers funds to buy over the Malays e.g. PAS with just 90M Ringgit. The problem is 90M was shared by Nasharudin & a few PAS elites only (those with flash cars, new homes & wives traded for new models), 99% of PAS members got fuck-all. Birds of the feathers fucked together - UMNO & PAS - same fucking thieving DNA, some people call it light fingers. Truth will kill them. Spread the truth worldwide & shame them to death.

    Reply


    Watch Dog--> Chua Chwee Seng
    18 hours ago

    It is already that African leaders are making fun of Malaysia especially on corruption. *This week marked maybe the end of an era of Robert Mubage and hope that it is a jinx too for Malusia and we will make Malaysia great once again. The wind of change is blowing towards PH and will uproot all DUMNO's rotten roots.*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabas anon 17.46,C&P begini lah yang dapat meyemarakkan lagi semangat pro PH..'with or without Bersatu'asalkan bersatu kita jatuhkan umno/bn,insyaAllah.

      Delete
    2. CRB yg kafir juga jadi rujukan kita. Terutama bila dah sah tiada bukti dlm tuduhan 90 jutanya. Bagaimana agaknya kita nak jawab di Padang Masyhar? Menurut nafsu dan berteman setiakan kafir. Manakala yg Islam dikeji, difitnah dan hendak digantikan dgn kafir evengelis kesayangan?

      Delete
    3. sudah la j. hari tu kau jugak refer k kapir. bila org lain tak boleh.

      kepala bapak kau!

      Delete
    4. dad , he is experiencing dementia of the utmost chronic level .

      Delete
  42. Dinda kojolla marilah pindah ke PH sebab Umgnok dah nak lupus dah lepas PRU14. Laki kau Mat Jaban dan Geng Najis akan jadi babi panggang untuk Jolok Gemuk. Marilah sayang. Muuuaaahhh

    ReplyDelete
  43. MAMAPUS KAU MAMAK TUA KUTUK MUGABE ASIA TENGGARA, SYATITAN BERPERANGAI FIRAUN YANG DURJANA MENGHALANG ISTERI TUA KEREPOT MEMAKAI TUDUNG. DASAR MAMAK IBLIS AKHIR ZAMAN BERANAKAN BOBOI BOTAK AUTISTIC BERCITA-CITA JADI PM MALAYSIA....

    HARAP JESUS HANCURKAN MAMAK TUA KUTUK ANAK BERANAK DENGAN SEGERA!!!!!

    TAKBIR 10X

    ReplyDelete
    Replies
    1. )))))))
      0…?)
      >…..)…AUW!!!…..AUW!!.ahhhhhh
      ===))))
      …………..))))
      ……… //…….))))
      ………//………. )))))))
      ……//……………….)))))))
      …//…………………..)))))O))
      ……………………/./…/./
      ……………….././…..//
      …………… ././…….//
      ……….xxx//…xxx//

      Bapuk kojolla tengah menonggeng dalam belukau
      Tunggu pelanggan datang

      Delete
    2. aku nampak....aku nampak..
      Tudia..ponggongnya kodek-kodek..

      hihi

      Delete
    3. Tadi HAARPRAK COCKTRAIL hapa tah. Ni datang Jesus pulak. Budak wire putusni masok pulaak.

      Delete
    4. lobang ponggong tudia!!!ha,,,ha
      sebesar lobang meriam buluh...

      di kira sudah sizen dah...

      HARAP KEJORA KEMBALI KE PANGKAL JALAN

      BAWA-BAWA BETOBAT

      Delete
    5. Kejora tu rasa dah tukar jadi berok! Tak boleh lagi nak slamatkan..

      Delete
    6. tak baik macy ckp kat abg gitu,
      berdosa tau

      Delete
    7. Abg pondan beruk..yiee haaaa

      Delete
    8. janganlah lah kate gitu sayang,
      abang Kejora ni manco tau,
      tak caya...tengok ni xxxxxx

      Delete
  44. selepas royal London circus perhimpunan pekembar merupakan pertunjukkan sarkas terbesar di Malaysia...x sabar nak tengok menatang2 peliharaan najib beraksi jilat menjilat sesama sendiri....sapa jilat badak paling kuat dapat dedak paling banyak n.yg paling pentingnya nama masuk senarai haram jadah...

    ReplyDelete
  45. Selagi masih berakal, Tun M tahu cara lain untuk kalahkan Najib. Tun M boleh dijemput semasa perhimpunan UMNO untuk dedahkan strategi.

    Best man wins.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak ke PutraJaya, tak semestinya naik bas jer, naik kereta pun boleh, naik motor pun boleh janji sampai. Rakyat has making ways to new guys to take over PJaya..cara mana sampai x penting, janji sampai and start cleaning up! Busuk bangkai kat PutraJaya dah pekong sgt, satu Mlaysia dah loya!

      Delete
  46. Norashman, the son of Prime Minister Najib Razak, recently posted a picture of himself at a Victoria’s Secret Fashion Show in Shanghai last week. Norashman, 27, had a seat at the show which featured models in scintillating lingerie and posted a selfie with one of the models, Josephine Skriver. Ashman, as he is known to friends, is well known to social media users as he frequently documents his love for music on Instagram. But most posts show him trailing his father on official business trips, including a ministerial meeting with US President Donald Trump in September.

    reject family klepet!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Reject pemfitnah

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete

  47. demokrasi dilondehkan!!!!!!!!!!!



    ReplyDelete
    Replies
    1. KAIN AKAK KEJORA TERLONDEH!!!!!!

      Delete
    2. nampak puntung mancis kocik

      la.......
      kakakakakakakakaka

      Delete
    3. Buasir dier lgi panjang!! He2 he2

      Delete
  48. KO NAK HARAMKAN BERSATU
    buatlah!!!!!!!!!!!

    KO TAK NAK LULUS LOGO PH
    buatlah!!!!!!!!!!!!!

    KO NAK PENJARAKAN PEMIMPIN PH
    buatlah!!!!!!!!!!!!!

    Undi kami....
    Selain BN/PAS !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    yeah hoooooo............

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama je ngan ako...ha...ha..

      tq BRO 19:57

      Delete
  49. Pendaftaran cap munge ROS tolak ke tepi
    Tenggelam lah kini, Matdey punyaa mimpi
    Lps ini dia kena pilih, masuk PKR de DAP
    Pada muka, bakal neraka punya kayu apii

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendaftaran sodok Kojolla,mai kaih
      Tak lakulah Kojolla,sebab sizen
      Lps ini dia kena pilih,negro kurap lah
      Padan muka, bakal neraka punya kayu apii

      Delete
  50. ((((((
    O ?)
    >….) ahhh…ahhhh..sado!!!!!
    …… \\ aaaa….aaaaa..wow!!!!
    ………//))
    ………//………..))
    ……//………………))o))
    …//…………….//…//
    ……………….//….//
    ………………//…//
    ,,,,,,,,,,==I ==//

    Gambar terbaru KOJOLLA
    diambil menggunakan DRON

    HA…HA..
    Mampos ko…kih….kih


    ReplyDelete
  51. Parti cap munge menghadapi nasib celaka
    Melopong terkedu le Matdey syetan puaka
    Kat dunia, dia melalui hudup sedih & duka
    Dia akirat pula mengelupor dlm api neraka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengelopor..lah ko ngan si sado tewww..

      ahhh.....ahhhhh... auw..bapuk

      Delete
  52. Cai-cai anjing puak haprak terus menyalak
    Pendaftaran Cap Munge, ROS sudah tolak
    Pas pula tidak layan lagi, PH dok gila talak
    PRu14 nanti, kitorang tunggu jer nak gelak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PERHATIAN DAN PERINGATAN TERHADAP KEJORA:

      Sepengetahuan saya, belum pernah ada cikgu sepanjang masa (24 jam) mencarut, mengeji, mencaci, berpantun-pantat biadab tanpa sopan, ketawa mengilai berdekah-dekah mengakhiri do'a. Cikgu jenis apa, tauliah dari siapa & dapat dari mana tuuu....?? Bila masa dia mengajar, apa & siapa diajarnya tuu? Kurang Ajar adalah.....!!

      Cikgu syok sendiri kah, atau cikgu ngaku sendiri macam 'First Lady of Malaysia' & 'Pahlawan Bugis' tanpa dinobat atau ada kesahihannya....??

      Melihat dari keperibadian & tingkahnya selama ini, jauh panggang dari api, S E L I S I H ........!!!

      Delete
    2. Sado......ah.....muahhhhhhhh!!!!

      auw...sakit..sial kau!!!!!

      Delete
    3. apa pak man ni!!!!!
      aku tengah sodap ....
      ganggu je...

      ahhhh....teruskan sado...ah!!!!

      Delete
    4. Suman idiot, U don't have to be so sarcastic
      My carrier is not an imagination but realistic
      I hold Honour Class Degree in Mathematics
      But Allah gave me, a gifted skill in linguistic

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    5. …..?....?...
      /////\\\\\\
      c…O…..O..?
      ……. oo…..
      ……xxxx….
      ……0000….

      Lagi…..lagi… sadooooooooo!!!!
      Yang ko guna batang Mop tu buat mende!!!

      Delete
    6. Its reality, not simply a dream or imagination
      Maths teaching is my permanent profession
      I teach function, equation, stats, progression
      Algebra calculus probability & all calculation

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    7. 5 1/4 - 1 3/4 =
      ko selesaikan?

      Delete
    8. This comment has been removed by the author.

      Delete
    9. Pardon me, do I hear right or wrong the uneducated Kojolla scoundrel posseses Honour Degree and a linguistic when he only has a basikal tua carrier, my goodness...!!

      Look idiot, don't you ever bluff when you can't even spell and distinguish a carrier and a career.

      Sorry kiddo, again, you exhibit your idiocy to the entire world.

      Go back to primary school, will ya.
      Nak temberang pun, agak-agak ler bahlol....!!

      Delete
  53. Padan muka Matdey, udah terima balasan
    Baru2 inii, kena main dgn budak hingusan
    Kini cap munge pula kena cari batu nesan
    Si tua renta ni, kalu tak kojol pun pengsan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhhhh!!!!!!!sado....
      lagi....lagi....aaaaaaaaaaaaa...

      Delete
    2. Kejora syaitan berlagak Degree
      Ko belum kenal,Masters Sains Politik
      Pelajar terbaik Berlin,kau naik ngeri
      Ku halau kau, peluh kau menitik

      Delete
    3. Look idiot, don't you ever bluff when you can't even spell and distinguish a carrier and a career. Degree, lingusitic my foot.....!!

      Sorry kiddo, again, you exhibit your idiocy to the entire world.

      Go back to primary school, will ya.
      Nak temberang pun, agak-agak ler bahlol....!!

      Delete
  54. Shame Matdey now hides behind the curtain
    He is so thick skinned & made a lot of U-turn
    For all his sins, he's being punished in return
    On top of all he'll loose in GE14 quiet certain

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir, Najib & you are world apart. He is a qualified medical practitioner from King George College, S'pore when both of you were not even born.
      Look idiot, don't you ever bluff when you can't even spell and distinguish a carrier and a career. Degree, lingusitic my foot.....!!

      Sorry kiddo, again, you exhibit your idiocy to the entire world.

      Go back to primary school, will ya.
      Nak temberang pun, agak-agak ler bahlol....!!

      Delete
  55. Wow..cgu maths berpantun Bahasa Inggeris
    Ini jauh lebih berbisa, darii tikaman dgn keris
    Wak Suman pasti akan rasa hati nya terguris
    Basah pula ler katil terkucil pampers dia tiris

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bunting....penjual kain!!!
      Ngako cikgu..
      kahhhh kahhhhhhh

      Delete
    2. spelling tonggang terbalik...makna dah tah ke mana....adjective pakai salah, pun nak dibanggakan.

      kepala bapak kau!

      Delete
    3. Kojolla nak temberang konon dia ada ijazah.
      Dah saya kata, budak nie bahasa Inggeris dia memang 'fuck tough', tak reti nak beza & mengeja carrier & career.

      Yg pasti dia nie dulu ponteng sekolah duduk bawah pokok getah dgn basikal tua yg berkarya (carrier).

      Ketawakan dia, kawan2.....!!

      Delete
  56. Haramkan BERSATU,....Perhimpunan UMNO juga akan dianak haramkan.PRU 14 negara dalam darurat.Itu kehendak najib anak haram untuk selamatkan dirinya serta anak2 haram sekelian.Sedar lah UMNO berapa ramai orang Melayu yang darahnya sudah menyirap angkara kau bugis penyamun.

    ReplyDelete
  57. Ikut kiraan , patut sudah pupus, tapi Kojola ni contoh terbaik Melayu Tongong Tahap Taek.

    Nak kata melayu, tak ada adab.
    Nak kata Arab, sawo matang misai pun tak ada.
    Nak kata Macho, selak nampak kepala taugeh yg layu.
    Nak kata pandai, otak selut totok bertaek.
    Nak kata islam,........(x snggup tulis)

    ReplyDelete
    Replies
    1. arab anunya bosar...
      di nihhh batang mancis..

      Delete
  58. Dah tak nampak lagi, Suman biol berlegar
    Ifrit tua ni abok tak ada, cakap je berdegar
    Tegok pantun B.I Kejora, lutut dia longgar
    Dia cuma tau, ‘buah cempedak luar pagar’

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. …….A……A……
      . ////.O..O\\\\..
      ////.....w….\\\
      ////…..oo……\\\
      ////\XXXXX/\\\.
      ///……………….\\\
      ///………………..\\\
      OH…,Kejora kekasih ku!!!
      Sifat mu dan aku sama
      Suka menfitnah dan mencela
      Kebaikan adalah KEBURUKAN pada kita
      Keburukkan pula KEBAIKAN pada kita

      Tiada balasan yang ku pinta
      Dari ilham jahat yang ku berikan pada mu
      Bukan tuhan yang beri ilham padamu
      Tapi aku……aku…hi…hi
      Hanya najis mu yang ku pinta
      Itulah MAKANAN kesukaan ku

      Aku kan sentiasa mendampingi mu!!!


      Delete
    2. Udah2 ler 21:27, cai pukiimak mireng gila
      Gambar ko lukis tu sebijiik Matdey Kerala
      Mana ada hamba ni suka memfitnah cela
      Yg hamba buat tu kjaan hamba mau bela

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

      Delete
    3. Saya masih sihat wal afiat tapi masih tertawa menahan perut melihat kebodohan kamu tapi nak ekk konon ada degree & seorang liguistik.

      Tenggiri busuk & lastik-plastik adalah, Kojol.....!!

      Delete
  59. CEO baru cadang ganti nama Proton kepada "Bao Teng" dalam bahasa Cina

    KETUA Pegawai Eksekutif (CEO) baru Perusahaan Otomobil Nasional Sdn Bhd (Proton), Li Chunrung dilapor mencadangkan penukaran nama Proton dalam bahasa Cina kepada nama "Bao Teng".

    Katanya ketika berucap dalam persidangan usahawan Malaysia-China ke 7 semalam, orang China sudah biasa menterjemah Proton menjadi "Bao Teng" tetapi rakyat Malaysia menggelarnya "Pu Teng".

    Katanya, "Bao" bermaksud khazanah atau harta benda manakala "Pu" membawa maksud biasa.

    Pada 24 Mei lalu, DRB-Hicom mengumumkan penjualan sebanyak 49.9 peratus sahamnya dalam Proton kepada Zhejiang Geely Holding Group Co Ltd (Geely), sebuah syarikat gergasi automotif negara China yang sebelum ini telah mengambil alih Volvo dari Sweden.

    Penjualan saham itu sekaligus membolehkan Geely menguasai kepentingan sebanyak 51 peratus saham pembuat kereta Britain, Lotus melalui Proton dalam urus niaga bernilai RM277.85 juta, manakala baki 49 peratus lagi menjadi milik Etika Automotive Sdn Bhd.

    Sumber — FMT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sodap nama tuhhhh

      namanyer gini.

      bukan Bao Teng tapi"Bau Taik Kojolla"

      Delete
    2. Senang gini lah

      Bahasa budak hingusan unit it pemuda umno

      Proton = poe-ki

      Ya dlm melayu PUKI tambak MAK

      Delete
  60. Bro phantom

    Dah kluar dah si.kojola...

    Dari pagi sampai petang dia kolek dedak lepast
    Projek dgn anak murid dia yg nak spm

    Tension soalan tak jawab.. depa berdua menghisap..

    Tak senonoh betul

    ReplyDelete
  61. Mana dia menghilang Suman lima kupang
    Dah masuk wad lagi ke, ini anak gampang
    Nak lagak juah tak padan hencot tempang
    Ntah bila boleh berjumpa, nak ku lempang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5 1/4 - 2 3/4 =

      soalan mudah,coba ko selesaikan!

      Delete
    2. Buah nangka di luar pagar
      Ambil galah tolong jolokkan
      Kejora ini budak baru
      Kalau salah jolok lah.

      Delete
    3. Fill in the blank:

      Suman = RM1.00 - RM0.50 = _______

      Delete
    4. jawab soalan anon 21:47 tu kojol!
      kalo ko benar-benar guru matematik

      ko ingat aku tak tau ke?
      ko tu penjual kain

      Delete
    5. kalo ko tak tau jawab ,ko buat gini..

      susun pecahan tersebut dalam bentuk lazim
      (inovasi baru dalam menyelesaikan masalah
      pecahan)

      ... 5 1/4
      ..- 2 3/4
      ---------
      ---------
      pinjam satu dari 5 kepada 1/4=5/4
      lopeh tu ,tolak lerr..ha..ha

      Delete
    6. Kem onn kojola. Jhn bagi malu depan jasa IT junior lain2 tuh. Dah la baru ni ngamok ko kena maki kes Pelesupasir tuu.Kem On Kojola, soalan kacang tuh

      Delete
    7. Anonymous26 November 2017 at 21:47
      5 1/4 - 2 3/4 =

      soalan mudah,coba ko selesaikan!
      _________________________________

      21:47 naper beri soalan tahap sek rendah
      Malu lah nak jawab, soalan beginii mudah
      Graduate diberi soalan fraction, apa jadah
      Bagi soalan KBAT ker baru le ada faedah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      That is a very low simple type of question
      Don’t U ever expect it’ll make me tension
      I’ll give U the answer without explanation
      5 1/4 - 2 3/4 = 2 ½ , is that the solution??

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    8. 2213, inggerisi tahap taek yg basi, piawaian United Mongrels & Nuts Organisation.

      Delete
    9. Now I'll explain:

      Make both fraction as a single fraction, that is,

      5 1/4 equals to 21/4 and
      2 3/4 equals to 11/4.

      Then, U subtract 11/4 from 21/4, that is,
      21/4 - 11/4

      Since both fractions have common denominator, then you can subtract the numerator (21 - 11).

      So, 21/4 - 11/4 = (21 - 11)/4 = 10/4
      10/4 can be reduced to 5/2 and
      5/2 = 2 ½ (or = 2.5 in decimal form)

      So, the final answer can be:

      5/2 (in single fraction form) or
      2 ½ (in mixed fraction form) or
      2.5 (in decimal form).

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


      Delete
    10. Ya....good..
      sekarang soalan bm teka-teki

      kau pernah makan biji cempedak kan ??

      ada sejenis biji,kalo ko nak makan
      ko kena langkah dulu..biji apa tu
      kejola????

      jawab...sampe pagi pun ko tak boleh

      Delete
    11. JUST FOR FUN:

      The total number of Surah in the Al-Quran is 114, right?

      Try and calculate this:

      114 - (your age) + 3 = ________

      What do you get in the blank?
      It's the year you are born, isn't it?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    12. buat KEJORA :

      2.5(in decimal form)
      ITULAH SAIZ ANU YOU IN YOUR SPENDE!!

      kahhhh...kahhhh

      Delete
    13. 22:26

      Soklan bebudak tadika...

      BIJIK DAM BRO..

      (Ngko ingat aku fikir bijik kelentit ker?)

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    14. Pasti cai2 bingai kini bengang dan berang
      Dgn Ciikgu Kejora, tak leh jual temberang
      Ini pahlawan Kejora bukan ler sembarang
      Jauh hebat, dibanding Suman memerang

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

      Delete
    15. Kejora...

      Don't like the way you walk
      Don't like the way you talk
      Don't like the way you walk
      When you talk, you talk cock

      Got it, kiddo......??

      Delete
  62. lancau jasa dah mulakan perang. semua agensi kerajaan akan jalankan perintah utk lindungi umporno dan kepala bapak kau. semua berkaitan 1mdb akan d haramkan.

    they want war, we will give them war.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...