Saturday, 4 November 2017

HUSNI BAKAL MB PERAK?


Apabila bekas Menteri Kewangan Kedua, Husni Hanadzlah yang sebelum ini pernah merajuk dan mempertikai kewujudan 1MDB, tetapi tiba-tiba memuji Najib Razak dan mengutuk enam pemimpin Pakatan Harapan, ramai yang bertanya apa sudah jadi kepadanya?

Adakah ia berkat tambahan ilmu agama yang dipelajarinya di Jordan?

Atau dedak sudah mula mempengaruhinya?
Apa pun bagi Mukhriz Mahathir, Husni kini sudah pusing 180 darjah berbanding sebelumnya.

Tetapi, khabar dari Perak memberitahu, Husni kini kembali menyokong Najib kerana dikatakan telah dijanji untuk dijadikan Menteri Besar Besar dalam PRU 14 akan datang ini.

Beliau bakal menggantikan Zambry Abdul Kadir yang dijangka melepaskan jawatan jawatan Menteri Besar yang disandangnya selama ini dan seterusnya akan diletakkan bertanding di peringkat Parlimen pula.

Dikatakan juga, pemilihan Husni kerana Najib tiada pilihan lain memandangkan Timbalan Perdana Menteri, Zahid Hamidi turut cuba untuk meletakkan "orangnya" sebagai calon Menteri Besar bagi menggantikan Zambry itu.
Calon pilihan Zahid Hamidi bagi mengambil alih tempat Zambry ialah Adun Rungkup, Bagan Datuk yang juga Exco Kerajaan Negeri Perak, Shahrul Zaman Yahya.

Dalam pertembungan dengan pilihan Zahid Hamidi itu dan untuk tujuan menghadapi kemaraan Pakatan Harapan yang dilihat turut berpeluang cerah merampas kembali Perak, Husni dikatakan menjadi pilihan kerana dipercayai dapat memungkinkan Najib mampu mengimbangkan kedua-dua keadaan tersebut. (ShahbudinHusin 04/11/2017)

349 comments:

  1. Kapal sudah nak karam..bocor di semua negeri..

    Cuma yang bocor kat london..susah sikit nak tampal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi.. kes di London senang sangat nak tampal bro. Itu tugasan lebai2 PAS je. Dustakan orang ramai dgn ayat2 mantra agama, trus suci bersih murni dan maksum selalu.

      Kurang2 relate gini ja..InsyaAllah..Alhamdulillah..Syukur.. terus jadi biol 44 hari punyalah.

      Bani Melayu ni, kalo xder orang memdustakan dia dgn ayat2 agama, maka dia sendiri akan berpikir bagaimana nak dustakan diri sendiri dgn ayat2 agama. Ini spesis Allah Taala mmg ciptakan khas jadi biol mcm ni. Mcm Dia ciptakan Yakjuj dan Makjuj juga. Termasuk Dajjal.

      Gitulah designnya dgn Bani Melayu. Copy n paste jer. Easy easy peasy.. kunfayakun.

      Delete
    2. Lobai pas ni walaunta, xleh pikir..yg penting taat walau disuruh terjun

      Delete
    3. Tanpa PAS, PKR Takut Kalah Besar PRU 14

      PAS kini mungkin sedang tersenyum sinis melihat gelagat PKR yang saling bercakaran sesama sendiri selepas Majlis Syura Ulama memutuskan hubungan tahaluf siyasi dengan parti Keadilan itu pada 11 Mei lalu.

      Surat Anwar dari penjara yang mahu menjalinkan semula hubungan politik dengan PAS mengesahkan lagi PKR benar-benar resah dengan keputusan Majlis Syura Ulama PAS itu.

      PKR ketandusan pemimpin hingga terpaksa bergantung kepada ‘arahan’ daripada pemimpin bergelar banduan di balik tirai besi Sungai Buloh.

      Jika pemimpin pun PKR ketandusan, apatah lagi pengikut di peringkat akar umbi.

      Sering kita dengar rungutan penyokong-penyokong PAS sebelum ini terpaksa menjadi tukang pasang bendera dan berkempen di kawasan-kawasan PKR bertanding kerana parti Keadilan itu tidak mempunyai penyokong akar umbi.

      PKR hanya ada ketua-ketua Cabang sahaja, tetapi tidak mempunyai ketua-ketua ranting.

      Pengundi yang tinggal di kawasan majoriti Melayu seperti Perlis, Kedah, Kelantan, Terengganu, Johor dan Pahang boleh mengesahkan perkara ini bahawasanya PKR tidak mempunyai pengikut, kecuali beberapa kerat pemimpin Melayu yang gila kuasa serpihan daripada UMNO ataupun PAS.

      Hatta di negeri-negeri campuran seperti Selangor, Melaka, Perak dan Negeri Sembilan, PKR masih gagal membina rangkaiannya sendiri meskipun parti itu sudah berusia 18 tahun.

      Di negeri yang diperintah PKR sendiri, Selangor, yang Menteri Besarnya daripada PKR selama dua penggal, namun sehingga kini, parti Keadilan gagal membina rangkaian di peringkat akar umbi.

      PKR Selangor hanya nampak gak di bangunan SUK, Shah Alam, namun apabila turun ke lapangan, parti itu bergantung kepada akar umbi PAS dan DAP.

      PKR tidak ada sokongan akar umbi di peringkat cawangan seperti PAS dan UMNO, yang parti itu hanya ada pemimpin-pemimpin di peringkat cabang yang sedang sibuk melobi projek, Ahli Majlis dan pelbagai jawatan bergaji yang lain.

      Ini sedang dirisau oleh Menteri Besar Selangor, Azmin Ali daripada PKR. Dia tahu keadaan sebenar di lapangan itu.

      Anwar yang sedang meringkuk di penjara pun tahu keadaan itu. Sebab itu mereka takut menghadapi PRU 14.

      Kalau sebelum ini, Anwar dan PKR sering mendabik dada kerana berjaya menjadi ‘king maker dalam politik pembangkang.

      Sebelum dimasukkan semula ke penjara, Anwar dengan angkuh berceramah di luar negara, mendabik dada kononnya dia hebat menjadi orang tengah antara PAS dan DAP.

      Anwar boleh main dua kolam. Kolam PAS dan kolam DAP. Jika berada di lapangan akar umbi PAS, Anwar main kolam Islam dan jika berada di lapangan akar umbi DAP, Anwar main kolam Malaysian Malaysia.

      Kini, pewaris Anwar, Azmin hanya boleh main satu kolam sahaja, iaitu kolam DAP. Kolam PAS sudah terputus.

      Delete
    4. kolam untuk badak berendam ke

      Delete
    5. Kita mandi kolam di london la pulak lepas ni. Jgn ponteng tau... err jgn lari ke Tehran dah laaa kikiki

      Delete
    6. Dia geng2 taliban la... Mane joint tehran... Dia lari afgan, takpun lepak saudi..

      Delete
  2. Husni bakal mb perak?
    Betul ker budin? Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. p.hantu ada harapan rampas perak..betul ke budin..kah..kah.kah..silap2 bungkus..

      Delete
    2. kuih badak berendam xleh bungkus

      Delete
  3. Malaysian unplugged blogspot.com
    Mari hadamkan
    Bersama sama

    ReplyDelete
  4. Kluang man kapal karam sebab krew krew punya ulah menebuk lantai kapal utk dapat minum air dengan mudah
    Si pemimpin wasatiyah langsung tak menegah

    ReplyDelete
  5. BODAK HOSNI TU AHLI MUNGA KO PAN KINI..?
    CAWANGAN BODAK HOSNI KEK MANO PULO..?
    KIKIKI.. BRAPO RAMAI AHLI DAK HOSNI NI..?
    ANGAN TINGGI HARAP NAPSU KOJO TIADO. ...

    KIKIKIKI... MANA MAU NYER YEOPPPP...OOIII


    KIKIKIKI...

    BOBOI BAKAL MB KEDAH LAMA
    HOSNI PULA DI CANANG DI PERAK ...
    YEOPP MANA MAUNYER JADI KETUA
    AHLI DAN CAWANGAN PUN HAPRAK...



    KIKIKIKIKI... BODIN NI BLOGGER SYOK SENDIRI .. TAK BERPIJAK DI BOMI YANG NYATA


    BERAMBOSSSS BARUA SINGAPORK@DAP



    INI KALI MME NAK MAMPOS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merempat tempat orang cai jibby

      Delete
  6. Husni nie tak istiqomah ngan pendirian nye konon pi jordan g blaja balik jilat bontot jiban
    Kahkahkah
    Seorang lgi pemimpin parti bersaka nie yg takder kredibiliti serta kualiti pemimpin sejati
    Adakah umno dah tandus pemimpin berbakat?
    Ikut perhatian ya sudah pupus yg berbakat
    Yang menjilat dan mengangkat bodek jer yg tinggal
    Pengikut mereka pun bodoh bodoh alang dicampur lagak songsang
    Apa yg diharap pada mereka?
    Gulung dan tanam pada pru akan datang

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku mengikuti komen2 ratk ni. aku lihat betapa buruknya akhlak dia. kalau komen mesti berbaur hinaan, kecaman dan sumpah seranah. entah2 yang dimaki itu adalah saudara mara dia sendiri yang masih menyokong bn. berubah la, komen molek2, bukan ikut nafsu syaitan. yang buruk2 tu mesti dengan hasutan iblis. mungkinkah ratk sendiri memang sejati dengan akhlak begitu?

      Delete
    2. 742.. Buruk lagi akhlak kejora yg suka mencarut..yg ko datang sini sape suruh? Ingat ni utusan meloya ke? Tau ler ko dpt dedak..shuh shuh

      Delete
    3. Oh nak reverse buruk kat kawan balik tgk kronologi bru ko boleh reverse jgn short cut tgh tgh nk adili owg lain anon
      Yg salah tetap salah
      So ko nie cukup berprinsip ker?
      Renung diri ko cukup ilmu ke nak langgar?

      Delete
    4. 7.42..

      Itu hal RATK dgn tuhan dia la. Yg ko sibuk tu, ko tu rasul Allah ker?

      Delete
    5. Pada kawan yg halal jelas
      Yg haram jelas
      Yg syubhat baik jauhkan
      Kita banyak kan doa agar allah mengurnia kan kefahaman dalam agama dan diberi ilmu mentakwil sesuatu
      Ikhlas adalah kunci bagi mereka yg ingin terjun ke dalam nya
      Kawan tak peduli bidasan yg tumpul
      Kawan juga takkan membela yg serong hatta yg berlaku serong itu ibu bapa kawan
      Kawan akan berhikmah dalam mentarbiah
      So prinsip ini disiplin kawan

      Delete
    6. Dr Mahathir tahu kaum Melayu semakin menolak kepimpinannya dalam PPBM, dalam masa sama bekas Perdana Menteri itu tidak yakin kaum Cina menyokong sepenuhnya parti Melayu-PPBM-pimpinannya, jadi strateginya memukul ras Bugis untuk mengaut undi majoriti kaum Cina kepada partinya menjelang PRU 14.

      Taktik ini pernah dilakukan Anwar Ibrahim sebelum PRU 2008. Anwar tahu pengundi Melayu semakin menjauhi dirinya dan PKR, lalu dicanang ke seluruh pelusuk negara Agenda Ekonomi Baru (AEB) bagi menggantikan Dasar Ekonomi Baru (DEB).

      AEB disukai bukan Melayu kerana ia berkonsepkan sama rata seperti slogan perjuangan DAP. Hasilnya Anwar dan PKR mengaut undi Cina yang besar dalam PRU 2008 dan PRU 2013.

      Dr Mahathir kini mungkin mengambil sikap yang sama seperti Anwar; melupakan undi Melayu untuk mengaut undi bukan Melayu.

      Keturunan Bugis yang dilanunkan oleh Dr Mahathir berkait rapat dengan dua aspek iaitu ras Melayu dan keturunan Raja-raja Melayu.

      Kedua-dua aspek itu menjadi tonggak perjuangan DAP dalam melaksanakan Malaysian Malaysia ke arah membuang hak keistimewaan orang-orang Melayu dan membuang Raja-raja Melayu yang bakal diganti dengan sistem Republik.

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali bin Abdul Rahman pernah mendedahkan DAP khususnya Lim Kit Siang melabelkan Raja-raja Melayu sebagai berketurunan lanun untuk terus menyemai kebencian ahli-ahli parti kepada ras Melayu dan sistem raja-raja Melayu.

      “Lim Kit Siang biasa kata dalam mesyuarat (DAP), Raja-raja yang ada di Malaysia ini adalah dari keturunan lanun, perompak dan penjudi. Adakah anda mahu negara kita diperintah oleh keturunan lanun ? , dia tanya, “ dedah Mohamad Razali dalam satu ceramah.

      Maksudnya, taktik Dr Mahathir melanunkan ras Bugis bukan perkara baharu, malah telah dilakukan Kit Siang sejak dari dahulu lagi dalam mesyuarat-menyuarat tertutup DAP.

      Sudah semestinya, apabila Dr Mahathir menyuarakan perkara itu-melanunkan Bugis-secara terbuka, mesej itu sampai ke akar umbi pengundi-pengundi Cina.

      Ras Bugis adalah salah satu ras dalam keturunan Melayu. Banyak lagi ras lain dalam rumpun Melayu, seperti Jawa, Banjar, Boyan dan sebagainya. Ras-ras ini diikat dalam Perlembagaan Persekutuan Artikel 160 yang menyebut orang Melayu adalah beragama Islam, mengamalkan adat budaya Melayu, bertutur menggunakan bahasa Melayu dan lahir sebelum hari merdeka sama ada di Persekutuan atau Singapura.

      Delete
    7. yg pasti rakyat x nk penyamun bugis wal semah

      Delete
  7. Kahkahkah muncul anon dengan tulisan besar merepek mengutuk meraban at last halau lak owg ape kejadah ko ingat blog kakak ko pnya?
    Pegi jahanam dgn berambus ko lahanat sejati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa PPBM Ramai Musuh Dalam Selimut

      Parti yang kononnya namanya Bersatu, ahli-ahlinya tidak dapat bersatu, saling curiga-mencurigai antara satu sama lain sehinga muncul musuh dalam selimut.

      Krisis demi krisis dalaman Bersatu bukan tokoh-tokoh kecil. Ia dimulai daripada pengasas parti itu sendiri.

      Misalnya, Kamarulazman Habibur Rahman, salah seorang pengasas Bersatu yang akhirnya keluar parti pada 19 April 2017.

      Kamarulazman berkata Bersatu amalkan kronisme dan 'kasta'.

      "Saya mula sedar dalam Bersatu seperti ada perbezaan darjat dan kasta. Seseorang ahli akan tinggi darjatnya sekiranya dia merupakan kenalan presiden, timbalan presiden dan setiausaha agung.

      "Saya sangat kecewa, golongan yang benar buat kerja dilayan seperti kelas kedua. Belum pun kita bergerak jauh, kita telah mengamalkan sikap pilih kasih dan kronisme yang mendalam," katanya.

      Malah Kamarulazman mendakwa ada dua kem dalam Bersatu; kem Pengerusi, Dr Mahathir Mohamad dan kem Presiden, Muhyidin Yassin.

      Kem Timbalan Presiden Muhriz Mahathir sering dirujuk kem Pengerusi dan sebab itu dia dipangil ‘boboi’.

      Kamarulazman pula mempunyai sokongan akar umbi sendiri sesuai dengan jawatannya sebagai ketua Gerakan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM).

      GKCM ini bukan kumpulan elit. Mereka kumpulan akar umbi yang tidak mampu mempunyai kolam renang di banglo mewah sendiri atau mempunyai duit banyak untuk melancong dan membeli belah dengan kadar GST yang tinggi di luar negara.

      Apatah lagi mereka tidak mempunyai koleksi kereta-kereta mewah, jauh sekali membeli jet peribadi.

      Kamarulazman sendiri adalah seorang cikgu yang sesuai dengan jiwa ‘kasta’ kumpulan marhaen dan akar umbi.

      Seorang lagi pengasas Bersatu adalah Anina Saadudin. Awalnya dilantik Ketua Srikandi Bersatu kerana jasa-jasanya turun naik ke balai polis membuat laporan terhadap Najib Razak.

      Akhirnya, Anina sendiri dijatuhkan secara terhina oleh elitis Bersatu sendiri. Kononnya Anina ada skandal seks dengan sipolan walaupun tiada sebarang bukti, kecuali tulisan di Whatsaps sahaja.

      Anina dilucutkan jawatan Ketua Srikandi Bersatu dan dipinggirkan dari arus perdana politik.

      Sejarah tidak pernah menipu. Anina adalah orang kiri Dr Mahathir, di samping seorang lagi orang kanan, Khairuddin Hassan yang kini telah hilang dari radar politik

      Apakah kini Dr Mahathir sudah tidak sayang Anina dan Khairuddin, sebagaimana mereka berdua disayangi ketika mereka berdua turun naik balai polis mengkritik Najib Razak suatu ketika dahulu.

      Juga, apakah Anina dan Khairuddin juga sudah tidak sayang kepada ayahanda Dr Mahathir sepertimana suatu ketika dahulu.

      Apakah faktor Dr Mahathir gagal menyatukan ahli-ahli bersatu, malah mereka semakin berpecah belah antara satu sama lain sehingga melemahkan parti itu sendiri.

      Dr Mahathir faktor pemecah atau faktor bersatu parti Bersatu.

      Sering kita dengar ‘krisis dalaman’ antara Dr Mahathir dengan Muhyiddintetapi ia sekadar khabar angin sahaja.

      Ia seperti api dalam sekam yang tidak nampak di permukaan, walaupun pada hakikatnya sedang membara di peringkat dalaman.

      Sama juga kes Hamidah Osman, Naib Presiden Bersatu. Dia hanya diam walaupun macam-macam khabar angin yang dikaitkan dengannya.

      Delete
    2. musuh penyamun dlm pirate of caribean oppss pirate of bugis

      Delete

    3. Najib agih dedak. Sejak kena bambu dengan Sadiq terus stop. Hahaha! Jualan diskaun harga murah. Sapa lagi nak kena beli hari ni? Abe Jik pitih banyokkkkkk.

      Kahkahkah!

      Delete
  8. statement budin menunjukkan keyakinannya bahawa bn akan menang lagi. cuma nak sedapkan hati bahawa ph ada sedikit kekuatan. itu sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bn menang dlm mimpi rosi ..muah muah muah

      Delete
    2. Negeri-negeri yang akan jatuh ke tangan Pakatan Harapan adalah:

      Perlis,Kedah,P.PINANG,Perak,SELANGOR,Wilayah Persekutuan,N.Sembilan,Melaka,dan Johor.

      Manakala Sabah pasti jatuh ke tangan WARISAN.Sarawak bersikap akan menyertai siapa yang menang.

      Delete
    3. Yg confirm Ph menang perak, selangor , kedah , WP..sebab bnyak undi bandar, negeri yg banyk felda ni x tau bro..dedak dah di tabur

      Delete
    4. rakyat kedah sokong mockeris botak boboi bengap tak cukup loghat tu ke??

      Uuuweekkkk...kroookhhh...khooiihhhh...hakktuihhhhh

      Woii ASKAR BODO.. popular lagi Johari BAdul pencacai Nuor Ketom tu dr Boboi Bengap Botak tu..

      kahh..kah..kahhhh Boboi bengap..MB half day ... kah..kah..kahh..

      buat program kat Air Hitam, Jerlun boleh kira orgd dtg.. itpun siam kampung pakai seluar sekerat.. boleh kira dengan jari kelingking

      dtg stadium bazar Ramadhan.. bawak dedak berbeg2.. org ramai buat bodo je.. tak peduli pon.. Boboi Bengap..tersengih2 macam kerang busuk.. xde perasaan malu.. macam org kesah dia ada ke tak.. tarik perhatian tak laku ponn..





      kekekeke... kah..kah..kah ASKAR BODO boleh cakap Oghang Kedah sokong BOBOI BENGAPP tak cukup suku ni?? kahh..kah...kahhh.. mmng tanda parti bodoh baboi munge karak ni akan rebah lepas pru14.. bubar terus lerr!!

      mase kena pecat dr jawatan MB.. xde pulak rakyat Kedah membanjiri Masjid Zahir/ Wisma Darul Aman/ Stadium Darul aman macam kehebatan Ketom Peliwat Negara dulu.. itu pun Ketom tak naik2 dh menjadi menteri...

      kah...kah...kah..

      ko tunggu le nanti.. Jerlun akan humban mokceris boboi bengap tu ke mana.. fail2 kelulusan projek di Langkawi zaman anak penyangak ni jd MB masih tersimpan molekk..

      kekekeke...

      boboi oh boboi..nasib mu sungguh malang..anak penyangak terbilang..

      kekekekek

      Delete
    5. anak penyamun bugis kahwin badak

      Delete
  9. UNDI PAKATAN PRU AKAN DATANG
    BERAMBUSS JIBAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAHATHIR PILIH HABISKAN SISA HIDUPNYA DENGAN MENJADI ‘MACAI’
      Tidak ada sesiap yang pernah menjangkakan bahawa Tun Dr Mahathir Mohamad akhirnya akan tunduk dan akur kepada kesemua musuh-musuh politiknya dahulu. Semasa dia masih berkuasa, nama-nama seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mat Sabu, dan ramai lagi, cukup dibenci Mahathir dan ada diantaranya, pernah dipenjarakan olehnya.

      Hari ini, senarionya sudah berubah. Ketika dia mengumumkan untuk meletakkan jawatannya selaku Perdana Menteri pada 2003, ramai yang beranggapan, dia bakal menjadi rujukan dan panduan buat Perdana Menteri selepasnya. Manakan tidak, dengan pengalamannya di dalam politik, sudah pasti ianya mahu di pelajari oleh ramai orang termasuk dua orang Perdana Menteri selepasnya.

      Namun, apa yang berlaku adalah sebaliknya. Dia secara tiba-tiba berubah menjadi seorang yang begitu taksubkan kuasa sehinggakan dia sanggup menjadi dalang utama untuk menjatuhkan kedudukan Tun Abdullah Ahmad Badawi selaku Perdana Menteri.

      Mungkin pada ketika itu, ramai yang beranggapan, tindakannya itu adalah untuk menyelamatkan kepimpinan negara. Tambahan pula pada waktu itu, Barisan Nasional dan UMNO yang pernah diketuainya berhadapan dengan prestasi yang cukup buruk sehingga kehilangan majoriti dua per tiga seperti yang selalu dimenangi oleh Barisan Nasional dan UMNO.

      Nyata, tanggapan orang ramai terhadap tindak tanduknya selepas pencen dari jawatan Perdana Menteri, meleset sekali lagi. Dia melancarkan serangan terhadap Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, bekas seorang anak didiknya satu ketika dahulu hanya kerana mengutamakan kepentingan peribadinya semata-mata.

      Sehinggakan, dia akhirnya sanggup menyerahkan dirinya kepada kesemua bekas musuh politiknya untuk dijadikan hamba bagi membolehkan gabungan DAP, PKR dan PAN menumbangkan kerajaan dan Datuk Seri Mohd Najib. Tidak cukup dengan itu, dia dan Tan Sri Muhyiddin Yasin menubuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang antara lain bertujuan untuk menjahanamkan UMNO.

      Hari ini, kesemua langkah dan tindakannya lebih menjurus kepada membantu bekas musuh politiknya, Lim Kit Siang mencapai impian yang cukup diingininya, iaitu menjadi Perdana Menteri dan menguasai tampuk pemerintahan, impian yang dibina sejak awal penubuhan DAP pada tahun 1966.

      Kita sebenarnya sudah kehilangan seorang tokoh yang pernah dijulang sebagai Negarawan hanya kerana kemaruk kuasanya. Kita hari ini berhadapan dengan satu watak hitam yang lahir hasil daripada kehitaman hatinya sehinggakan maruahnya sebagai seorang Negarawan digadai di kaki musuh politik yang pernah dilabelnya dengan pelbagai nama.

      Inilah Mahathir Bin Mohamad, seorang yang pernah menjadi Perdana Menteri namun dihujung usianya, dia lebih gembira menyaksikan perpaduan rakyat Malaysia dirosakkan dengan fahaman politik kotor yang diamanahkan kepadanya oleh DAP dan Pakatan Harapan.

      Delete
    2. ok la dari jadi anjing k9 semah

      Delete
  10. Gila x sokong ..silap haribulan mati kena simen

    ReplyDelete
  11. Saudara RATK semangat nmpk pagi ni..jom minum kopi

    ReplyDelete
  12. Budin reverse psychology jer tue
    Dubukana paham

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. Kita set time ajak semua , aku blnja..kejora ko jgn sebuk..ko main jauh jauh

      Delete
    2. Jom kita rapat kan silaturahim

      Delete
  14. Dah kena ugut le tewww..takut kena c4

    ReplyDelete
  15. Kawan tak sangka anon mengikuti tulisan kawan hehehe terima kasih anon tapi bila nak langgar kawan tue fikir dulu sebelum bahan yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cybertruper amno tu bro, bahaya dedah identiti, silap silap dia korek kisah peribadi kita pahtu depa burukkn..hari hati dgn depa ni..

      Delete
    2. Yup kawan maklum anon0806
      Thanks atas pesanan
      Tpi dowg pkir korek peribadi
      Kita
      Tak kesah bro allah tu adil dia korek aib kita kat dunia
      Allah dedah aib dowg nnti kat akhirat
      Dapat pahala free jawabnya
      Takpe menentang kemungkaran ikut kemampuan tak berani tampil tentang dalam hati itu selemah lemah iman kan
      Janji allah tak sama dgan janji jiban...

      Delete
    3. DEMI MEMUJUK HATI DAP, MAHATHIR SANGGUP BUAT APA SAHAJA
      Hadir konvensyen DAP, hadir pejabat DAP, tarik balik gelaran rasis Kit Siang dan anggap DAP bukan lagi “syaitan’. Mahathir sanggup buat apa sahaja demi memujuk hati DAP.

      Ingatkan tidak puas hati sebab tanah runtuh, rupanya ada sebab lain. Tidak puas hati dengan Mahathir rupanya. ADUN DAP Tanjung Bungah, Teh Yee Cheu mendakwa kerjasama DAP dengan Mahathir menjadi punca mengapa beliau membuat keputusan mahu meninggalkan DAP.

      “Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dipengerusikan Dr. Mahathir juga tidak mempunyai agenda yang jelas dan hala tuju yang boleh dipersoalkan. Sebenarnya gabungan DAP, PKR dan PAN sudah cukup baik dan tidak memerlukan penglibatan PPBM,” kata Teh Yee Cheu dalam satu sidang akhbar pada 1 November 2017.

      Bukan Teh Yee Cheu sahaja yang membalun Mahathir, bekas bekas tahanan ISA semasa zaman Mahathir juga mengecamnya.

      Mereka anggap Mahathir kini merapu banyak dan tidak layak bercakap soal kleptokrasi lagi. Kecaman terhadap Mahathir itu disuarakan dalam Forum Awam ‘Sisi Cerita Saya’ sempena tiga dekad Operasi Lalang yang diadakan pada 29 Oktober 2017.

      “Sejak bersara, beliau asyik merapu saja setiap kali orang tanya mengenai Operasi Lalang yang dilancarkan pada 27 Oktober 1987.

      Justeru, tiada istilah taubat dalam kamus Dr M (Tun Mahathir). Selepas 30 tahun, tiba-tiba beliau hanya tahu jawab ‘eh, saya tak ingatlah apa yang terjadi’,” kata Dr Kua Kia Soong, Penasihat Suara Rakyat Malaysia (SUARAM)

      Nampaknya bukan Hadi Awang dan Nik Abduh sahaja yang desak Mahathir bertaubat, bekas tahanan ISA pun mahu Mahathir bertaubat.

      Teh Yee Cheu dan Dr Kua Kia Soong dan bekas bekas tahanan ISA adalah aktivis yang punyai pengikut dan pengaruh tersendiri. Mereka menentang kuat hubungan Mahathir dalam DAP. Apa pilihan yang ada pada Kit Siang? Mahathir sudah beri derma RM1 billion, terpaksalah juga bersekongkol dengan Mahathir .

      Bagi Mahathir pula, dia akan buat apa sahaja demi memujuk DAP agar tidak meminggirkannya. Parti PPBM tidak buat mesyuarat agung pada 9 September lepas tidak penting baginya. Biarlah majlis itu jadi hari jadi atau apa pun, itu tidak penting bagi Mahathir. Apa yang penting bagi Mahathir sekarang adalah hubungannya dengan DAP.

      PPBM jadi haram di sisi ROS pun Mahathir tidak kisah lagi. Berapa ramai ahli PPBM pun Mahathir tidak kisah. Ahli ahli PPBM hendak bergaduh sesama sendiri pun Mahathir tidak kisah. Paling penting dan utama bagi Mahathir adalah parti DAP sahaja. Lantaklah apa hendak jadi dengan PPBM pun.

      Terbaru, selepas dikritik hebat oleh bekas bekas tahanan ISA, Mahathir menyatakan dia rela dipersalahkan di atas seksaan yang dialami oleh tahanan berkenaan. Namun masih enggan memohon maaf secara terbuka kepada mereka.

      Untuk rekod, sebanyak 106 orang telah ditahan tanpa bicara manakala lesen penerbitan tiga buah akhbar ditarik balik semasa Ops Lalang diadakan pada 27 Oktober 1987.

      Hanya kerana mahu memujuk hati DAP, Mahathir yang sudah masuk kem pembangkang, rela pula dipersalahkan. Beliau sanggup melakukannya demi DAP.

      Tapi untuk PKR, sehingga sekarang Mahathir tidak meminta maaf kepada Anwar Ibrahim dan keluarganya atas tuduhan liwat. Sampai Wan Azizah menangis nangis baru baru ini, pun Mahathir masih “buat bodoh” sahaja.

      Dalam kes Anwar, Mahathir yang juga pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) menyifatkan ia sebagai satu “kejadian masa lalu”. Bila ditanya hal liwat ini, Mahathir merapu dan alih topik lain.

      Sementara dalam isu Ops Lalang, Mahathir sekali lagi cuba mengelak diri dengan memberitahu bahawa keputusan untuk menangkap seseorang bukan terletak di tangannya dan kononnya beliau sendiri pernah bertanya kepada polis sama ada ISA wajar dihapuskan atau tempoh penahanan dipendekkan menjadi setahun.

      “Mereka (polis) tidak setuju,” kata Mahathir dalam catatan terbaru di blog beliau. Mahathir mula reka cerita dan cakap merapu.

      Jika Mahathir betul-betul serius, sudah lama beliau memansuhkan ISA. Namun beliau tidak berbuat demikian hingga digelar sebagai maha zalim dan maha firaun serta diktator.

      Delete
    4. najib jumpa china komunis, jual tanah

      Delete
  16. Replies
    1. MEMANG MALANG NEGARA KU!

      LAGU NEGARA KU PUN TAK BOLEH ADA DALAM BLOG INI
      CUBA TENGOK DALAM ENTRY SEBELUM INI, LAGU NEGARAKU KENA DELETE

      BLOG INI BUKAN SAHAJA TEMPAT MELUAH KEBENCIAN KEPADA UMNO ATAU BN ATAU PAS, TAPI JUGA TEMPAT MELUAH KEBENCIAN KEPADA NEGARA MALAYSIA
      CUBA MASUKKAN APA2 KOMEN CACIAN ATAU KUTUKAN KEPADA NEGARA MALAYSIA, PASTI IA TIDAK AKAN DIDELETE, TAPI LAGU NEGARA KU KENA DELETE

      TERNYATA BLOG INI BLOG TALI BARUT YAHUDI!

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. terkejut ala ala badak ke

      Delete
    4. dah tahu yahu apsal ko nyalak kat sini anjing K9 ? jibby kn yg bergambor dgn netanyahu..cer ko google cai

      Delete
    5. 0901
      menyalak sbb kepala botak mukriz tu serupa kepala butoh pak dia, matdey

      kikikikikikik...

      Delete
    6. Yahudi kakak ko anon takder yahudi tak dapat ko menempel kat sini
      Smartphone ko pegang tu kenyang yahudi makan royalti
      Sendiri busuk hati tuduh org lain yahudi lak
      Ape kemende komen ko anon
      Lagu negaraku tue taraf sama ke ngan ayat quran dan hadis?
      Lagu negaraku tu ada tak suruh jgan klepet yg ko gasak anta lgu negara ku pehal puas mencarut patriotik la plak
      Hai manusia apa ko nie

      Delete
    7. 9.05 dah takut le teww..dah xde modal ko carut..gi lah ko dildo semah

      Delete
    8. 0908, hang pun tak dak modai, carut jugak
      baik hang pi tutoh burit mak hang!

      Delete
    9. cai amno merotyan kat blog PH, sian mykemut dan utusan dah xlaku..kikiki

      Delete
  17. Bang Shahbudin,apa yg x ada,apa yg x boleh..pusing 180 ke berpusing mcm gasing pun boleh...dedak atau ugut ke..ntahlh.memang kapalnya nak tenggelam.. dorang tau dorang lemah dan dah nak lemas..diam x diam dorang dah mula bersilat sesama dorang...pru dah dekat..
    Lawan ttp lawan
    Mara ttp mara
    PH ambil alih
    UMNOBNPAS ketepi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah saudara ramli
      Semoga istiqomah dalam perjuangan

      Delete
    2. Sukran bro

      Delete
    3. mimpi tu jgn siang hari..parti rojak mana layak perintah..nanti huru-hara..kepala lain2 otak pikir lain..

      Delete
    4. Hasmah dan anak-anaknya Marina,mohzani,mirzan dan mukriz nasihatkan kat laki dan pak hang supaya duk kat umah...laki dan pok hang dah tua benor dan hamper nyanyok dah...banyak tutur kata laki dan pak hang dah mengarut dan melampui batas.

      Nasihat kat laki dan pak hang supaya duk diam2 kat rumah,perbanyak amal ibadat buat bekal dikemudian hari, Laki dan pak hang dah tua jadi buatlah perangai macam tua.

      Sebagai isteri dan anak-anak harus menjadi penasihat kearah yang baik...kalau nak ikut nafsu kita akan lesu,kalau nak ikut hati,mati.

      Sebagai seorang berakal dan beriman,bila dah usia semakin senja seharusnya " Mengecilkan impian dunia,membesarkan impian akhirat"

      Delete
    5. anak najib buat filem porno hollywood muah muah muah

      Delete
  18. Husni has been Najib's man and will always be...He is part of the MO1 gang of Bandits.

    Something to ponder...
    Malaysians are backward thinkers...they never progress intellectually.

    Malaysian failed to see the clear and present danger...instead they are dwelling on the past...Forex RCI, Memali Tragedy...and now Ops Lalang.

    How about the Current and Present Dangers?...
    Kleptocracy?...
    Blatant abuse of power...
    Selective prosecution and persecution...
    and the mother of all dangers...CORRUPTIONS...

    We don't look up to integrity, honesty and compassion as our values anymore.

    Are we still human at all?...where is our humanity?

    Beware of the clear and present danger...for the sake of our children...they are still human after all even if we have forgotten to be one.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rite putrakraken
      Banyak kerosakan dinegara kita sekarang hinggakan ilmu dicemar agama dilanggar
      Semata mata untuk memuaskan nafsu seorang pemimpin
      Apakah mereka buta?
      Akan tetapi inilah ujian pada yg menegakkan kebenaran
      Bila kemenangan diperolehi
      Kemanisan akan menjelma

      Delete
    2. MESYUARAT AGUNG PPBM BERTUKAR JADI ‘PARTY’ HARI JADI?
      Mengikut Akta Pertubuhan 1967 dan Peraturan-Peraturan Pertubuhan 1984, mana-mana pertubuhan yang berdaftar wajib mengadakan mesyarat agung sendiri setelah cukup waktunya.

      Berpandukan akta dan peruntukan peraturan ini, maka beberapa pemimpin peringkat akar umbi PPBM di Johor telah bertindak membuat laporan kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) berhubung kegagalan parti mereka itu mengikut peraturan yang ditetapkan.

      Mereka mempertikaikan pucuk pimpinan PPBM yang disertai oleh Tun Dr Mahathir Mohamad, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang menurut mereka telah melanggar peraturan ditetapkan.

      Jika berpaksikan kepada akta tersebut, parti berkenaan sepatutnya mengadakan mesyuarat agung tahunan selewat-lewatnya 9 September lepas, iaitu dalam tempoh setahun selepas penubuhan parti.

      Bagaimanapun sehingga ke hari ini, parti yang kononnya mahu mentadbir negara itu masih gagal berbuat demikian.

      Yang ada hanyalah perayaan sambutan hari jadi parti di Muar, Johor baru-baru ini, dan ia bukanlah mesyuarat agung seperti kewajipan buat mana-mana pertubuhan.
      Kenapa pucuk pimpinan kroni DAP itu enggan menganjurkan mesyuarat agung? Adakah mereka berasa takut tiga jawatan tertinggi parti itu cuba dicabar oleh akar umbi?

      Sebelum ini tular di media sosial PPBM mengalami krisis keretakan dalaman yang amat dahsyat antara kem Mahathir, kem Muhyiddin dan kem Mukhriz.

      Masing-masing cuba untuk meragut jawatan di peringkat negeri dan bahagian selepas PPBM ditubuhkan pada lewat tahun lalu.

      Sekiranya mesyuarat agung pun mereka takut untuk anjurkan, bagaimana Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz mahu memberi bukti bahawa mereka mampu menjadi pemimpin negara yang cukup hebat?

      Jika jawatan dan kedudukan sendiri di dalam parti pun mereka takut kehilangannya, bagaimana pula mereka mahu menyuburkan amalan demokrasi yang dipegang dalam sistem negara kita selama ini?

      Delete
    3. lantak lah party besday, janji bukan parti semah nyopping bag hermes

      Delete
  19. Woi Boboi botak, ko cermin diri sikit!

    Husni pusing 180 darjah sahaja.

    Bapak ngko pusing 360 darjah.

    180 darjah masa dia jilat Kit Siang.
    180 darjah lagi masa dia sembah Nuat.

    Jumlahnya 360 darjah lah tu!

    Mengata dulang paku serpih, tak ukur baju di badan sendiri!

    Yennadey poodaachit.. poodah…

    ReplyDelete
    Replies
    1. sentap ke cai semah..

      Delete
    2. Mukhriz dan bapak dia pusing 360 kerana nak tangkap prompak...Husni nak pertahankan prompak...

      Di jordan Husni jumpe ayat ato hadis pertahankan prompak satu amal maarof....

      Delete
    3. Mangkok,...kalau pusing 360 bermakna orang itu tak berubah.Tetap di posisi yang sama.

      Delete
    4. lantak la nk pusing, janji bukan penyamun bugis

      Delete
  20. SO WHAT?

    JIKA MAHADIR DULU MELIHAT KIT SIANG SEBAGAI RACIST, KOMINIS DAN ANTI MELAYU, KINI DIA MULA BERTUKAR FIKIRAN DAN PANDANGAN TERHADAP KIT SIANG, TAK JADI MASALAH.

    JIKA MAHADIR DULU MELIHAT ANWAR SEBAGAI PELIWAT, KAKI BETINA, MENYALAHGUNA KUASA, KINI DIA MULA BERTUKAR FIKIRAN DAN PANDANGAN TERHADAP ANWAR, TAK JADI MASALAH.

    KINI BILA NAJIB YANG DILIHAT HUSNI SEBAGAI TIDAK BETUL DLM MENGURUS TADBIR 1MDB, KINI DIA BERTUKAR FIKIRAN DAN PANDANGAN TERHADAP NAJIB, KENAPA HARUS MENJADI MASALAH?

    MASING2 ADA HAK BUAT PILIHAN DAN PANDANGAN SENDIRI!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko buta politik...politik tak de musuh dan kawan selamamye....natlamat sama nak tangkap prompak...bukan mcm ko nak pertahankan prompak....amal makruf?...

      Delete
    2. so what? ko buat apa kat sini? ini tuan puan blog punye pandangan..ko x suka gi la blog my kemut or blog cucu pakai selampit tu..jgn meroyan kat sini dedakian

      Delete
    3. atau ko buat blog sendiri pastu ko puji la najib dan semah..semah berjasa dlm pendidikan..sekarang ni semua kanak kanak kat malaysia dari umor 5 tahun dah reti speaking english kalah singapore..we luv semah, our next pm

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. 905..hang la yg kalot, xde sape suka ameno..kahkah, ingat ini negara badak ke..meroyan kat blog orang , sian cai semah

      Delete
    7. yelah, ameno dah terdesak sangat...tu tanda depa dah takut..nk harap undi non malay..jgn harap..ko harapkn undi dari lobai walaunta tu amno

      Delete
    8. bang@0905, betul..sini dpertikaikan orangnya x berprinsip..perjuangan untuk tempolok sendiri.
      tolong hadamkan.

      Delete
  21. Bangun semua...slamat pd cikgu..kejora.
    cikgu hari klas tambahan..kami belajar kemahiran hidup..subject pantun hari isnin..nak ingatkan je cikgu itu pun cikgu x g meeting.
    LAWAM tetap LAWAN
    semboyan kramat dah d laungkan..siapa kata nak kiamat

    ReplyDelete
  22. Nampak sangat cai ameno ni bodoh..suka hati la tuan budin nk post apa..nk letak pic dia ke , politik ke? yg korang meroyan apsal? nak sangat buat blog sendiri tempek muka semah ko tu, dah la rupa dia dah macam wicked witch dalam cerita Oz, x kuasa nyah

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1mdb tu bawak untung kan cai amno? sbb tu rm1=1usd

      Delete
  24. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terpaksa la ikut kang kena C4

      Delete
  25. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lps ni selidik perbelanjaan semah nyopping handbag

      Delete

  26. Salam CAHAYA.....Shbt Semua
    CAHAYA-Cinta NYA...Kita Bersaudara
    Ddlm CAHAYA-NYA...Tiada berRAHSIA
    Tiada ber"RAHSIA"...menCURI berDUSTA


    Salam CAHAYA....Shbt Budiman
    CAHAYA-Cinta NYA...TERANG Benderang
    Tiada yg ditipu...dikeliru diBODOHkan
    Tiada Konspirasi-KORUP..Khianat n Curang


    Ddlm CAHAYA-@-Minda rkyat yg terang-LURUS-telus-tembus, TAK akan wujud lg "pemimpin2" yg BERANI menipu serta bermain2 konspirasi-WAYANG sprt yg ada skrg..

    Bnyk sekali konspirasi2-Sndiwara-KORUP telah trjd sblum ini, semata2 utk menipu menipu menipu serta 'MENGELIRU'kan rkyat dgn kos yg sgt MAHAL!

    "TIADA yg kau tipu melainkan diri mu sendiri"
    Lihat apa yg trjd kini didepan mata mu(pemimpin) sndri!

    ...turn dLIGHT on in ur HEART my dearONE, all n ALL ignorances FOOLs n fears sure gone!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang@947 May Allah blessed us all.
      To turn the Light is none other than the Al'Qurqn and the Hadith.So keep reading and uderstand it. But theives and hooliganism will still around..Allah knows what He is doing.

      Delete
  27. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semah xleh garu kepala, sbb rambut teknik rebonding,nanti lagi nmpk pendek..pendek dan gemuk

      Delete
    2. Nek Semah, mak Boboi, lagi xleh garu kepala, botak terus, tak der sehelai rambut pun...
      kikikikikikikik...

      Delete
    3. janji x de diamond pink..kikikiki..yelah menabung dari baby

      Delete
    4. kitorang ada semah next pm..ko hado?

      Delete
    5. Sudah dua kali Mahathir terlibat kontroversi dengan golongan diraja – sejak dia jadi Top Dog Pakatan ini saja. Kalau campur masa dia jadi Perdana Menteri dulu, jawabnya tak terkira.

      Apa pun, dalam kedua-dua kontroversi ini, Mahathir guna budak-budak untuk menjawab bagi pihaknya dan ia adalah budak-budak yang sama (yang kata cuba dirasuah RM 5 juta untuk keluar PPBM tapi tak pula berani nak melapurkan kepada SPRM) menjadi orang suruhannya.

      Kelas macam manakah orang yang pernah digelarkan negarawan ini bila hanya berani guna budak-budak?

      Apa Muhyiddin tak berani ke depan, apa Mukhriz tak berani ke depan atau mana-mana tua bangka dalam PPBM tu yang berani ke depan untuk mempertahankan Mahathir, asyik budak-budak ini saja? Atau mereka sengaja menjauhkan diri biar kalau kena apa-apa pun budak ini yang ke dalam dulu?

      Mengotorkan tangan orang lain supaya tangannya sentiasa bersih dan suci, bukan asing bila bercakap pasal Mahathir. Dari dulu Mahathir memang macam itulah untuk menjaga kredebiliti dirinya di kemudian hari, supaya apa yang buruk tidak terpalit semua ke muka dia. Itu yang kita lihat apa-apahal buruk masa dia PM pun, semua bukan dia yang salah, tapi orang lain.

      ISA, itu arwah Megat Junid yang sign, Ops Lalang, itu polis, Skandal Forex, itu Nor Mohammad Yaakob, Memali, itu Musa Hitam dan pelbagai lagi. Sehingggakan boleh dibuat buku bertajuk “Taik aku, busuknya orang lain – perjalanan hidup The Kutty”.

      Tapi sampai masanya Mahathir kena keluarkan ‘telur’ yang di dalam tu. Beranilah sikit mengambil tanggungjawab apa yang kau sendiri cakap/buat. Umur 92 dah, nak tunggu bila lagi? Berhentilah menggunakan budak-budak untuk menjalankan kerja kotor tu.

      Delete
    6. tangan kotor sape yg bunuh altantoya? ke dia saja nk letupkn c4

      Delete
  28. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. petunjuk ala ala penyamun bugis

      Delete
  29. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semah gi milan nyopping beg hermes

      Delete
  30. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila jibby nak resign, dah xlama dah nk masuk dlm kandang

      Delete
  31. http://keris7lok.blogspot.my/2017/11/azmin-ali-malu-selepas-budiman-hentam.html?m=1

    BUDIMAN SKOLAHKAN ASSMIN ADANYA
    BAJET 3 BOLAN BONOS TERKINJA DEPA
    PENDIDIKAN PERCOMA KOMA SEMUANYA
    API AIR PERCOMA TINGGAL CITER AUTA


    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. auta untuk pendedak amno ke? kat selangor air 20m3 masih percuma..kah kah kah, jealous la tewww

      Delete
    2. dacing senget dah x laku kat selangor..dah expired

      Delete
  32. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelas untuk badak ke

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. ok cikgu...teruskan...kami ada keje sikitlh..nak racun pokok pokok renek..mempelas..kekakcang..bayaman..semak kat pokok 60thn tu...dah clear senanglh nak tebang pokok tua tu..dahan..rantuing dah reput...buahnya banyak membusuk...tebang jelh1!Jom kekebun.

      Delete
  33. HOSNI U TURN KANAN DAN KIRI
    SUMA U TURN AKHIR TAK MENJADI
    BOBOI SABUN JIDIN TOKONG DAN KUTY
    BERAPA RAMAI AHLI CAP MUNGA KINI...?

    KIKIKIKII...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg pasti bunga terus berkembang mekar, elok dari keris bogel berdacing senget

      Delete
  34. yeop bior bebenor,di perok sekang ni,letak ape pun,bn tetap kalah..period.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi ke, teman ase peghak, tp dah ngundi kat selangor..kat selangor confirm ph menang

      Delete
  35. Tuan kata jikalau nak daging, kena menyalak sikit.

    ReplyDelete
  36. http://parpukari.blogspot.my/2017/11/cili-kasi-taruk-cincin-dan-menabung.html?m=1

    LINK ATAS FITNAH MENABUNG DARI KECIL NAK BELI CINCIN PINK DI USA.....

    LINK FITNAH MENABONG DUIT UTK CINCIN PINK INI
    FITNAH DI SEBAR DALAM KHUTBAH JOMAAT LAGI
    KO HADAP SAJA LA FITNAH YG DEPA TEMPAH INI
    AKHIRAT NNTI MERANGKAK TANGGUNG SENDIRI


    ... KIKIKIKIKI...... BUAT FITNAH DLM KHUTBAH JUMAAT KAT MASJID DI UTARA SANA.... ORG UTARA NI SUMA TAK BOLEH PAKAI LANSUNG..




    KIKIKKIKIKIKI.... BERAMBOSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  37. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  38. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Dapat tawaran MB segalanye berubah...yg haram jadi halal...yg mungkar dah jadi maaruf...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  39. Kikiki...

    YEOPP APA KE HEE NYER BUDAK HOSNI NII..?
    ATER KEJAP KE HULU KEJAP KE HILIOR PULAK
    APE DAH TERANTOK BAGHU NOK TERSEDO DIRI
    SUMO GANG PAKATON ABIH DI SESAH JUGAK



    KIKIKIKIKI..... INI KALI HAAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak ckp peghak x jadi, mcm orang utan

      Delete
  40. sbb husni x sokong dia maka semua kutuk..klu skg semua puji..dah faham sgt mentaliti parti haprak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo jahat di kutuk...kalo baik di puji...kalo prompak tu baik?...

      Delete
  41. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepentingan semah diamond pink

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  42. YEOP UDAH UDAH LA MELABON NII..!!
    ARI DAH TINGGI MASIH TEBO AIR LIO BASI
    SI HOSNI PLAK U TURN TAK BRAPE MENJADI
    ATAU DEDAK YG DIJANJI TAK MENCUKUPI...



    kikikikiki.....

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ilmu auta derma 2.6 bilion

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  44. Kassim baba nesti jaga kepentingan keselamatanye dulu...

    Kassim baba bukan percaya penuh kpd wak Jahid ...puji2 kpd Wak Jahid hanye iklan jee...

    Wak Jahid pon tahu dia ade saingan untuk naik no1...Jahid kena atur langkah...

    Tapi Jahid tak de karisma untuk jadi no1... Jahid hanye sesuai jadi ketua samsing...

    ReplyDelete
  45. Husni pi jordan belajo quran...Ayat mana yg Husni jumpa boleh sokong prompak?...

    Cikgu kengkang 5 kupang dah jumpa ayat tapi rahsia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  46. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semah dapat hidayah untuk menabung dari baby..pahtu boleh nyopping

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete

  47. INI adalah pertama kali kita mendengar gelaran Darul Penyangak, yang diberikan Mahathir kepada rakyat dan negara ini hamya kerana dia marahkan Perdana Menteri untuk sebab yang terbukti salah. Hakikatnya, duit rakyat dikelepet RM 32 billion dibawah dia sehingga anak-anaknya hampir semua menjadi jutawan, rakyat pulak yang jadi penyangaknya.

    Mereng dah orang tua ni. Mahathir dan gelaran penyangak bukan benda baru. Masa duit jatuh tahun 1997, George Soros dipanggilnya penyangak matawang, tahun 2013, dah bukan penyangak pulak dah. Mudahnya, gelar-gelar macam ini hanya ikut nafsu politik Mahathir saja, bukan ada apa.

    Anyway, patutnya dia yang sakau, dialah jadi penyangak, kenapa mesti rakyat? Kita dapat apa bila duit RM 32 billion itu lesap, habuk, lainlah Mahathir, dalam masa sama, anak-anaknya jadi kaya raya. Tak tahulah pulak kalau kemelesetan ekonomi 1997-2001 tu dianggap sebagai “hadiah” kepada rakyat kerana kejayaan melesapkan RM 32 billion? Ironinya, Mahathir yang melesapkannya pulak nak dianggap macam hero, logik mana yang dipakaikan ni?

    Sudah tentu Mahathir dan penyembahnya akan bertanyakan bukti (Mahathir sakau RM 32 billion), tapi Mahathir tuduh Datuk Seri Najib Tun Razak hilangkan RM 42 billion “di udara yang nipis”, bukti mana dia pakai? Kurang-kurang, RM 32 billion ada RCI yang mengesahkan duit itu memang lesap dan Mahathir kalau tak jadi barua yang melesapkan, jadi barua yang mensenyapkan kelesapan itu dari diketahui rakyat.

    Mana-mana satu pun terlibatlah.

    Lagipun berdasarkan prosiding RCI itu, nampak memang Mahathir terlibat, tak logik ada rakyat yang berkuasa membelanjakan berbillion wang negara tanpa diketahui Perdana Menteri dan Menteri Kewangan pada waktu itu. Nak ambik duit rakyat mesti ada kebenaran yang diamanahkan menjaganya – kerajaan, bukan ambik begitu saja macam mak bapak dia yang punya.

    Apa pun, wajarkah rakyat dihina begitu rupa bagi perkara yang tidak berlaku? Kita tahu menghina memang kegemaran Mahathir selepas kuda dan lesapkan duit rakyat, tapi come on la. Tua-tua ganyut macam ni nak berlagak samseng, buruk benar rupanya.

    RM 42 billion tidak hilang, sementara RM 2.6 billion adalah derma politik – bukan curi duit sesiapa, kalau ya, mana buktinya? Tapi Mahathir kenapa tuduh rakyat dan negara ini sebagai penyangak pulak? Janganlah kata gelaran Darul Penyangak tu untuk Najib pulak selepas ni, mana ada orang digelar sebagai Darul, negara atau negeri adalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. penyangak bugis wal semah al klepet berbibir pink

      Delete
    2. dah ler terencat akal...telor sambang plak...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  48. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memerang ke badak yg dok dlm kolam tu

      Delete
    2. ...budak terencat akal memang kuat nafsu...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    10. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  49. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  50. Husni dpt hidayah ibarat cahaya yg terang
    Dia nak kembali sokong kerjaan sekarang
    Kesan nya, saham PH nilai jadi berkurang
    PRU 14, PH akan masuk ke dalam jurang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  51. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. badak sentiasa bermaya sebab kuat makan

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. badak xleh ketawa..boleh nganga ja..kangkung pun ok sebab murah

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  52. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  53. Benarkah Husni nak dijadikan MB Perak?

    Atau sebenarnya Husni terpaksa U-turn sebab Najib dah berjaya ugut Husni melalui skandal peribadi?

    Alaaaaa.. Macam yang KP SPRM kena tu...

    Cer tengok camna Abu Hassan Omar yang sudah lama menyepi tetiba 'kembali'..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...ADA AKU KESAH...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...