Wednesday, 8 November 2017

ANTARA CERITA KEJAYAAN NAJIB YANG WAJIB DIKONGSI DAN DIBANGGAI

Barangkali kita boleh bersetuju dengan saranan Ketua Penerangan UMNO, Annuar Musa yang mahu cerita-cerita kejayaan Najib Razak dalam memacu kemajuan negara dihebahkan kepada orangramai.

Katanya, jentera penerangan UMNO tidak harus "malu alah" untuk berbuat demikian, di sebalik ada percubaan untuk menenggelamkan kejayaan yang dilakar oleh Perdana Menteri selama ini.

Cerita-cerita kejayaan Najib, sebahagiannya memang luar biasa dan tidak mampu dilakukan oleh Perdana Menteri sebelumnya.

Sekadar membina lebuhraya, bangunan tinggi, MRT dan sebagainya, itu sebenarnya bukanlah luar biasa. Ia hanya biasa-biasa, malah pemimpin di Afrika pun ramai yang mampu melaksanakannya.

Sebagai bantuan ikhlas kepada jentera UMNO, di bawah ini adalah antara maklumat tambahan berkenaan cerita-cerita kejayaan luar biasa Najib yang tidak mampu dilakukan oleh pemimpin lain yang tidak harus "malu alah" dihebahkan dengan meluas kepada rakyat.

- menubuhkan 1MDB yang akhirnya menjadikan seorang rakyat Malaysia, Jho Low muncul sebagai bilionaire dengan segera.

- menjadikan dirinya sendiri juga seorang bilionaire melalui "derma"  Pak Arab sebanyak RM2,600 juta yang masuk terus ke akuan bank peribadinya.

- menjadikan anak tirinya, Riza Aziz sebagai penerbit filem segera di Hollywood dengan kemampuan menerima hadiah wang berjuta-juta, juga daripada Pak Arab, sedangkan ketika Najib menjadi Timbalan Perdana Menteri, anak tirinya itu belum lagi menjadi apa-apa. 

- menjadikan isteri kesayangannya, Rosmah Mansor meriah membeli-belah di merata dunia serta bebas menggunakan jet kerajaan untuk pelbagai program sama ada di dalam dan luar negara, walhal isteri-isteri Perdana Menteri tidak mampu dibahagiakan sedemikian rupa oleh suami masing-masing.

- menjadikan Najib paling dibanggai meskipun rakyat saban hari digigit GST  kerana dalam masa yang sama kononnya mendapat BR1M sebagai balasannya. Hakikatnya jika secara purata seseorang itu membayar hanya RM5 sehari, ia sudah menjadi RM150 sebulan atau RM1800 setahun dan tanpa disedari cukai GST yang dibayar itu sebenarnya lebih tinggi berbanding BR1M berjumlah RM1200. Tetapi, masih ada berkata, yang penting asal jangan DAP memerintah kita.

Bukahkah hebat dan luar biasa kejayaan-kejayaan Najib itu? 

Jika mahu disenaraikan satu persatu, banyak lagi cerita kejayaan luar biasa Najib yang kalau jentera UMNO tidak "malu alah" menceritakannya, pasti rakyat Malaysia akan sentiasa berbangga dengan kecemerlangannya dalam memimpin negara ini.

Namun, apa yang dipaparkan di atas rasanya sudah pun memadai untuk membuatkan Najib menang bergaya dalam PRU 14 akan datan nanti.

Maka, jentera UMNO janganlah segan-segan atau "malu alah" menghebahkannya mulai sekarang juga. (ShahbudinHusin 08/11/2017).

208 comments:

  1. Satu lagi kejayaan najib ialah dgn mengadakan jualan murah harta benda milik negara! Syabas najib!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SELAMATKAN MALAYSIA DARI DIGELAR NEGARA KLEPTOKRASI! UNDILAH PAKATAN HARAPAN

      HARAPAN MASIH ADA...HAPUSKAN JHO LO

      Delete





    2. Penyokong najip kata

      Kmi rela mkn dedak dari sokong harapan


      Kami rela jadi.murtad dari cari makan dgn china


      Woiii negara komunis china dah halang ketetapan PBB thadap mynmar


      Sejak Najip jumpa trump makin ramai rohingya d sembelih


      Najip penipu


      Negara komunis China yg bolot kekayaan negara rupanyer penghalang tindakan terhadap rejim temteera myanmar !!!

      Ya china komunis rela rohingya d bunuh dari rejim temtera myanmar hamcur


      Inilah kawa baik najip !!!

      Delete
    3. Wakil Presiden Indonesia Jusuf Kalla berkata kenyataan mantan PM hina suku Bugis di Indonesia. Wakil Presiden Indonesia Jusuf Kalla mahu Tun Dr Mahathir Mohamad memohon maaf berhubung kenyataannya terhadap orang Bugis yang dikaitkan dengan lanun.



      Menurut agensi berita ANTARA, Jusuf berkata kenyataan bekas perdana menteri Malaysia itu bukan sahaja menyinggung dan menghina suku Bugis di Malaysia, malah di Indonesia.

      "Pertama, sebagai orang Bugis saya protes dan terkejut. Maka, Mahathir harus minta maaf … orang Bugis itu bukan hanya ada di Sulawesi selatan, tapi di seluruh Indonesia, bahkan di Malaysia," katanya di Jakarta pada Selasa.

      Dr Mahathir ketika berucap dalam satu perhimpunan anjuran parti-parti pembangkang di Petaling Jaya pada 14 Okt lepas cuba mengaitkan keturunan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai mungkin berasal daripada lanun Bugis.

      Semalam, Duta Besar Malaysia di Indonesia Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim (gambar, atas) berkata menyedari tanggungjawabnya sebagai duta dalam menjaga keharmonian kedua-dua negara, beliau telah mengambil inisiatif mengutus surat kepada Dr Mahathir pada 23 Oktober lepas supaya Dr Mahathir mengambil langkah sewajarnya untuk menjernihkan hubungan Malaysia dan Indonesia.

      Namun, jawapan Dr Mahathir dalam surat bertarikh 1 November 2017 itu bukan sahaja tanpa memohon maaf, malah berterusan memburuk-burukkan Najib, katanya.

      Kenyataan Dr Mahathir itu telah menimbulkan rasa kurang senang orang Bugis di Indonesia, sehinggakan Kedutaan Malaysia di Indonesia terpaksa meningkatkan kawalan keselamatan di kawasan kedutaan, selain turut menerima memorandum daripada Perhimpunan Pemuda Bugis Makassar Indonesia pada 20 Okt lepas menyatakan rasa marah mereka terhadap kenyataan Dr Mahathir.

      Delete
    4. Tak habis habis dgn isu bugis ni!!...Tun M kan dh cakap yg Najib tu Lanun bugis.... Ada ke dia ckp semua bugis tu lanun?? Susah sangat ke nk faham?....Ni xde org lain, mesti keje puak puak UMNO totok yg sensasikan isu ni....Najib yg dlm ucapannya semasa bajet, majlis2 lain selalu ungkit isu ni....yg patut mintak maaf sebenarnya Najib.....Dalam akaun ade 2.6 billion, senyap je.....dh kantoi, mengaku pulak pahlawan bugis..... Jadi siapa yg malukan bugis?

      Delete
    5. ADUN Tanjung Bungah Tan Yee Cheu dari parti DAP bermogok lapar selama 12 jam sebagai tanda protes terhadap tragedi tanah runtuh yang mengorbankan 11 nyawa di kawasannya serta tragedi banjir melanda seluruh Pulau Pinang baru-baru ini.

      "Saya lakukan ini demi 11 mangsa yang meninggal dunia dalam tanah runtuh Tanjung Bungah pada 21 Oktober dan tujuh orang yang kehilangan nyawa semasa banjir besar pada 4 dan 5 November," ujarnya dipetik portal berita.

      Ditemui di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang, Yee Cheu berkata mogok laparnya bermula dari jam 7 pagi tadi sehingga 7 petang hari ini.

      Yee Cheu antara ADUN DAP yang paling lantang menentang sebarang pembangunan lereng bukit di Pulau Pinang.

      Beliau juga pernah menghantar bantahan terhadap pembinaan perumahan strata di lereng bukit Tanjung Bungah yang bertukar menjadi tragedi tanah runtuh baru-baru ini.

      Sehubungan kegagalannya menghalang pembangunan serta kejahilan kerajaan negeri terhadap alam sekitar, Yee Cheu pada 21 Oktober lepas memohon maaf kepada seluruh rakyat Pulau Pinang.

      “Saya ingin memohon maaf kepada semua rakyat Pulau Pinang kerana kerajaan negeri tidak menyedari kemungkinan kecuaian, walaupun amat berhati-hati,” ujarnya.

      Beliau sekali lagi menggesa agar kerajaan DAP Pulau Pinang menghentikan projek kediaman di lereng bukit Tanjung Bungah sehingga menemui penyelesaian selamat.

      Delete
    6. Besar sgt kah isu bugis ni sampai nak minta campur tangan lndonesia pula?

      Apa kena mengena isu rumah tangga Malaysia dgn lndonesia? Kalau zaharin takut sgt kat bugis lndonesia baliklah duduk di Malaysia. Nak balik duduk terus dgn najib pun duduklah!!!

      Delete
    7. Tun M tak perlu pun minta maaf dengan orang Bugis tu....puak2 Najib je yang dok jadi batu api.....sedangkan semua orang dah faham apa maksud Tun yang sebenar.Tun tak perlu layan pun puak2 Bugis bengong tu.

      Bugis Makassar tu pulak janganla dok jadi bangang...Bugis yang Tun dok sembang tu sampai ke keBugis Makassar??....tapi apa nak dihairankan orang Indonesia ni memang tak boleh dibuat kawan ,tak kiralah Bugis ka tak....semuanya jahat dan penipu!!.....jadi rasanya tak perlu pun Tun dok ambil kesah .

      Yang siZaharin gigi longgar tu pulak apekehal dok pergi jadi batu api diIndonesia tu...dutala konon....ingat kamu sendiri pun bukan nye orang2 Umno suka sangat!!....jadi duta pun macam bidan terjun jee...ada ramai lagi orang Umno yang lebih layak jadi duta ,tapi kamu Zaharin gigi longgar yang naik,padahal kamu tu pendurhaka sebenarnya!!.....tapi nasib kamu baik sebab Najib tu bodoh dia lantek orang yang seperti kamu, walau pun orang2 Umno sendiri yang berjuang dengan begitu setia sejak sekian lama banyak yang kecewa dengan perlantikan kamu... ingat tuu...

      Delete
    8. Sebelum ini netizen bukan Muslim kecoh isu kontroversi kedai dobi ‘mesra Muslim’ di Muar sehingga tular dan diarahkan tutup oleh Sultan Johor sendiri jika masih degil beroperasi.

      Kes itu dapat perhatian umat Islam yang simpati dengan pengusaha premis tersebut waima ia jelas tidak menyalahi peraturan pihak berkuasa tempatan serta Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

      Ia turut terima sokongan bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad meskipun seorang pendakwah terkenal, Ustaz Zamihan Mat Zin ditahan polis di bawah Akta Hasutan kerana kritik pandangan Sultan Johor itu.

      Begitulah kuat pengaruh golongan bukan Muslim di negara ini meskipun yang jadi penduduk majoriti ialah orang Islam apabila peliknya terpaksa pula mengalah bertolak ansur demi memelihara keharmonian masyarakat majmuk.

      Walhal amalan itu bukan asing di Malaysia kerana premis pertaruhan nombor judi dan kedai jualan minuman keras pun larang pelanggan Muslim untuk masuk berurusan serta tidak pernah menjadi bahan polemik sejak sekian lama.

      Malahan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) turut menyifatkan isu kedai itu bukan besar pun berbanding tindakan segelintir majikan bukan Islam sengaja diskriminasi pekerja Muslim termasuk dalam soal ibadah fardu.

      Delete
    9. Wei...aku bugis. Xmarah pun kt Tun. ChopKalla boleh blah. Mintak najib minta maaf sbb mengaku bugis...

      Delete
    10. Kejayaan apa barang?? PM haprak adalah...........!!

      Delete
    11. 1. Saya mengarah kepada semua PAS Kawasan-kawasan yang terlibat dengan banjir untuk membuka bilik gerakan di kawasan masing - masing untuk menyelaraskan bantuan banjir.


      2. Semua entiti PAS termasuklah Khidmat Malaysia, Jabatan Amal Malaysia, Briged Muslimat dan sebagainya hendaklah diaktifkan dengan segera dengan mengumpulkan anggota untuk melaksanakan gerak kerja bantuan banjir.

      3. Ketua Penyelaras Bilik Gerakan Banjir BPPN Pulau Pinang adalah Saudara Norazman bin Ishak manakala Ketua Operasi Banjir Negeri adalah Saudara Bahrin bin Ahmad, Pengarah Jabatan Amal Negeri Pulau Pinang.

      4. Penyelaras Bilik Gerakan Banjir peringkat PAS Kawasan adalah Naib Yang DiPertua PAS Kawasan dan Ketua Operasi peringkat kawasan adalah Komanden Amal Kawasan.

      5. Dengan ini saya juga melancarkan 'Tabung Bencana Banjir B PPN Pulau Pinang', sila uar-uarkan dan salurkan derma dalam bentuk tunai di akaun Maybank BPPNPP : 5574 01508611.

      Kumpulkan bantuan derma dalam bentuk barang keperluan seperti beras, gula, minyak dan sebagainya untuk disalurkan segera kepada mangsa banjir.

      Senaraikan dan hubungi individuyang boleh meminjamkan jentera seperti kenderaan 4x4, bot penyelamat, chain saw, water pumpdan sebagainya untuk gerak kerja misi bantuan banjir.

      6. Insya-Allah, PAS akan kerjasama dengan agensi kerajaan yang terlibat seperti Jabatan Bomba dan Penyelamat, APMM untuk melaksanakan gerak kerja bantuan banjir.

      Moga Allah mempermudahkan usaha kita.

      USTAZ MUHAMAD FAUZI YUSOFF
      Pesuruhjaya
      PAS Negeri Pulau Pinang
      5 November 2017

      Delete
    12. Malu alah?
      Kalo barang
      Alah membeli
      Menang memakai
      Kalo kepala bapak
      Alah mengklepet
      Menang mencukai

      Undi pakatan
      Alah memangkah
      Menang membela

      Delete
    13. SAYA membesar di kawasan-kawasan kampung yang dibangunkan atas tanah wakaf di Pulau Pinang.
      Dari usia 4 ke 13 tahun, saya tinggal bersama keluarga di Kampung Makam, yang pada masa itu mempunyai 56 buah rumah, kebanyakannya rumah papan dua tingkat bertangga batu dan bertiang.


      0:00


      0:00


      0:00


      0:00

      Penduduknya tentulah orang Islam, kebanyakannya Melayu sementara segelintir keturunan India. Ada satu dua keluarga dari-pada keturunan Arab.

      Macam mana boleh jadi begitu saya tidak tahu, tetapi sejak keluarga saya berpindah ke kampung itu pada 1954 hinggalah ke hari ini, terdapat sebuah kedai Cina jual barang-barang runcit yang berdinding dan berbumbung zink.

      Menariknya, sekali sekala, apabila hujan lebat, halaman empat lima biji rumah yang dekat dengan Sungai Pinang akan dinaiki air.

      Bagi mereka remaja, air yang naik setakat 1 meter itu sudah cukup bagi dijadikan kolam besar untuk berenang dan bermain polo air.

      Kanak-kanak sama ada ber-diri keliling kawasan itu untuk tolong kutip bola atau bermain kejar-kejar.
      Berjam-jam kami bermain hingga kecut jari dan menggigil kesejukan sehinggalah dimarahi ibu bapa dan dipanggil balik. Bagi kami ia adalah pesta air.

      Pada suatu pagi pada peng-hujung tahun 50-an, penduduk kampung itu tiba-tiba dikejutkan dengan air pasang setinggi lebih 1 meter.

      Masa itu, air naik di sekitar empat atau lima buah rumah, tetapi melibatkan hampir semua 56 buah rumah di seluruh kampung.

      Kampung Makam terletak dekat Jalan Dato' Keramat dan hanya 4 kilometer dari pusat bandaraya
      Habis kayu, papan, perabot, perkakas rumah, kerusi meja, dan apa sahaja yang boleh terapung memenuhi sekitar kampung. Masa itu semua tandas menggunakan tong getah.

      Bayangkan anak-anak berenang dan bersuka ria dalam air keruh dengan berpuluh-puluh tong tera-pung di seluruh kampung.

      Bagi kanak-kanak dan remaja, biar apa pun yang terapung, biar keruh macam mana pun air, ia tetap suatu pesta air yang sangat menyeronokkan.

      Yang lebih bernasib baik guna-kan getah tayar sebagai pelampung. Yang lain sekadar memeluk batang pokok, kayu atau papan.

      Masa itu kami tidak tahu, bahkan tidak peduli kenapa air boleh tiba-tiba naik mendadak di seluruh kampung.

      Lama kemudian baru kami memahami rupa-rupanya kampung itu ditenggelami air kerana kawasan berdekatan sudah ditambak untuk projek perumahan, bangunan perniagaan dan sebuah panggung.

      Counter Hall, juga terletak di tebing Sungai Pinang, dekat Stadium Pulau Pinang, adalah antara kawasan yang dinaiki air setiap kali hujan sejak dahulu lagi.

      Ketika dalam Darjah Satu hingga Darjah Empat di Sekolah Umum Dato’ Keramat, sekali sekala saya ikut rakan sedarjah, Nasir, ke rumah neneknya di Counter Hall. Nasir adalah anak seniman agung Allahyarham Tan Sri P Ramlee.

      Paling seronok kalau kawasan itu dinaiki air. Kami randuk sampai basah uniform sekolah sebelum saya meneruskan perjalanan balik ke rumah. Masa itu saya sudah tinggal di Kampung Dodol, Jalan Perak, yang jarang dinaiki air.

      Hari ini Counter Hall terus dinaiki air setiap kali hujan, apa lagi dengan wujudnya penambakan kawasan untuk projek-projek pembangunan di sekitarnya. Wallahuaklam.

      Hari ini saya turut bersimpati dengan penduduk-penduduk Pulau Pinang dan kawasan utara yang mengalami masalah banjir teruk.

      Kali ini bukan sahaja Counter Hall dan beberapa kampung yang saya tinggal dinaiki air, malah merata tempat di seluruh Pulau Pinang ditenggelami air dengan teruk.

      Dengan beberapa kes kematian dan kerugian harta-benda akibat banjir yang melumpuhkan Pulau Pinang serta melibatkan Kedah, Perlis dan utara Perak, ia tidak lagi boleh dipandang remeh.

      Delete
    14. Kepada penyokong najib harap ubah pemikiran,
      Sudah banyak kesalahan najib, sampai tak tertanggung rakyat,
      Masih cuba lagi nak tutup kesalahannya yang sudah ramai ketahui,

      Delete
    15. 7hb nov 2017 ingat bbaik

      Aduh sakit kaki ku
      Udah sakit taruk minyak
      Aduh pedih poket ku
      Kepala bapak naik kan minyak

      Kebaikan kpala kakak laa

      Kakaka
      Siapa makan cili dia rasa pedas
      Dia malu sendiri
      Tuduh kawan cakap lepas
      Yo yo yo

      Delete
  2. Replies



    1. Ya bapak.najip.lah yg kawan baik.dgn china komunis


      China komunis lah yang halang ketetapan PBB thdap rejim tentera myammar dgn kuasa veto

      Ya china komunis yg sapu forex city bandar malaysia dan segala keringat rakyat


      sekali lagi


      KEPALA BAPAK KO NAJIP

      Delete
    2. Ramai Natizen mengecam cara DR Wan Azizah melawat mangsa banjir sekadar berada dalam keadaan dan melambai tangan.

      Delete
    3. Habis tu ko nak kak wan tongeng jubo ker???


      Macam si badak dan najip bwrpimpin tangan ... seronok badak jumpa air

      Dulu kelantan banjir apa najip.buat main golf dgn.obama

      Delete
    4. Tragedi banjir besar dan tanah runtuh terkini yang berlaku di Pulau Pinang adalah terburuk dan telah menyebabkan gangguan kepada kehidupan seharian penduduk, demikian menurut Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), S. M. Mohamed Idris.

      "Ya, telah berlaku hujan lebat tanpa henti dan angin yang sangat kuat. Tetapi faktor utama yang menyebabkan banjir besar dan tanah runtuh ini adalah disebabkan oleh penghapusan hutan bukit. Penolakan sungai dan pembangunan di Pulau Pinang yang telah menggantikan kawasan hijau dengan konkrit.

      "Ini mengakibatkan hujan lebat yang tidak dapat dialirkan kerana kehilangan pokok dan kawasan yang bertindak sebagai 'span' menyerap air dan kerana sistem sungai dan saliran tersumbat oleh lumpur dan tidak dapat membersihkan air hujan.

      "Kerajaan negeri harus menyedari sepenuhnya bahawa kita berada dalam krisis alam sekitar dan sosial. Ia tidak boleh dinafian lagi bahawa kita mempunyai masalah yang besar dan harus ditangani," ujarnya mengingatkan kerajaan negeri sepatutnya tidak mempertahan dan menafikan bahawa tiada krisis atau masalah.

      Beliau yang juga Presiden Sahabat Alam Malaysia (SAM) menuntut kerajaan negeri memperuntukkan lebih banyak dana pemuliharaan dan baik pulih lereng bukit yang rosak, serta mendalamkan sungai-sungai supaya dapat mengalir dengan baik.

      Kerajaan negeri juga tuntutnya, mesti memperuntukkan lebih banyak kakitangan untuk memeriksa cerun bukit dan tanah bersebelahan bukit dan mengambil tindakan pencegahan.

      "Kerajaan negeri mesti menggesa dan memastikan pemaju swasta untuk mengambil langkah-langkah pencegahan tambahan. Jika mereka didapati tidak berbuat demikian, atau hujan di masa depan menyebabkan masalah sama, mereka harus didakwa secara serius di mahkamah dan membayar denda.

      "Kerajaan negeri harus mengkaji kekurangan dan kelemahan dalam undang-undang dan garis panduan untuk kualiti alam sekitar, pembangunan lereng bukit, saliran yang mencukupi dan mengambil tindakan untuk menghapuskan kekurangan dan kelemahan ini," gesa beliau.

      Tambah Idris, tindakan juga harus diambil untuk menghentikan semua kerja di lereng bukit atau di tanah tinggi tanpa mengira sama ada tanah dan cerun ini adalah di bawah atau melebihi 250 kaki.

      Sehingga katanya, kajian dilakukan ke atas semua projek dan aktiviti di kawasan tersebut, serta menghentikan semua kerja yang sedang dilakukan di kawasan tanah bersebelahan dengan cerun bukit atau tanah tinggi di mana membawa risiko hakisan dan tanah runtuh.

      "Semua projek yang diluluskan di atas tanah tinggi dan di atas tanah yang mempunyai lereng bukit, sama berada di atas 250 kaki atau tidak harus ditunda dan dikaji semula dengan langkah-langkah tambahan harus dikenakan.

      "Ini untuk memastikan kawasan itu selamat dan mempertingkatkan penguatkuasaan untuk memantau projek-projek ini," ujarnya.

      Beliau turut menggesa menghentikan kelulusan untuk semua projek baru di tanah tinggi dan lereng bukit dan di tanah bersebelahan dengan cerun bukit sama ada tanah tersebut melebihi 250 kaki atau tidak, selai meminta ditiadakan pembangunan di rizab sungai.

      Kerajaan negeri terangnya, harus mempunyai cara baik pulih yang melibatkan perancangan negeri serta perancangan dan penilaian projek dan proses kelulusan oleh pihak berkuasa perbandaran.

      Mereka tegasnya, mesti meletakkan kepentingan rakyat dan alam sekitar jauh dari kepentingan para pemaju.

      Idris turut mendesak Kerajaan Persekutuan memainkan peranan utama dengan memperuntukkan dana kecemasan untuk Pulau Pinang bagi menangani masalah risiko cerun bukit, tanah runtuh dan banjir.

      "Kerajaan Persekutuan harus segera mengukuhkan peranan dalam bidang di mana ia mempunyai kuasa seperti untuk membuat penilaian impak alam sekitar terhadap projek-projek.

      "Juga melaksanakan tanggungjawab atas proses kelulusan dengan serius serta memantau kesan persekitaran dari projek-projek yang sedang dibangunkan," aju beliau. -

      Delete
    5. Yg hangpa pi tambak laut tu tak pa pulak?

      Delete
    6. Terbaharu, sebuah hotel terkenal di Kuantan, Pahang mencetuskan kemarahan umat Islam apabila bertindak biadab melarang wanita Muslimah yang berhijab untuk menggunakan kemudahan kolam renang di premis berkenaan.

      Isu ini didedahkan portal Menara.my yang memetik kekesalan Presiden International Women’s Alliance for Family Institution and Quality Education (WAFIQ), Prof Madya Dr. Rafidah Hanim Mokhtar menerusi akaun Facebooknya.

      “Saya menyeru pihak berkuasa, Majlis Raja-Raja, pihak perhotelan Malaysia memandang serius perkara ini dan memastikan tiada hotel lain bebas memaparkan papan tanda bersimbol yang mengelirukan sebegini,” rayu beliau.

      Mengulas isu larangan pemakaian burkini untuk Muslimah berenang di kolam renang hotel itu, Rafidah Hanim menzahirkan kebimbangan kerana ia jelas merupakan diskriminasi terhadap wanita Islam untuk menutup aurat.

      “Papan tanda ini adalah satu bentuk diskriminasi kepada Muslimah mengggunakan kemudahan kolam renang. Larangan ini juga bermakna anak Muslim terhalang mandi di situ kerana ibu mereka tidak dapat memantau efektif.”

      Beliau turut bimbang larangan tersebut boleh jejas perpaduan kaum di negara ini kerana simbol digunakan itu ialah tanda spesifik merujuk Muslimah yang bertudung, padahal amalan beragama juga adalah hak asasi setiap manusia.

      Untuk rekod, larangan hijab dilaksanakan di beberapa negara Eropah yang sering mendakwa menjunjung prinsip kebebasan bersuara tetapi tidak untuk umat Islam konon atas faktor keselamatan.

      Delete
    7. Kepala bapak tenggelam?
      Mana tak tenggelam
      Sauh dilabuhkan
      Layar di kembangkan
      Alamat bakal karam
      Akibat ribut


      Haha anuar musa kata pencapaian mengkagumkan
      Menjilat cara anuar musa yg mengkagumkan sebenarnya
      Penjilat sejati

      Delete
    8. KEMARAHAN rakyat Pulau Pinang atas kelembaban kerajaan negeri menguruskan situasi pasca banjir memang ada asasnya.

      Timbalan Pengarah Khidmat Malaysia, Dr Azman Ibrahim berkata, walaupun air dah surut sepenuhnya di sebelah pulau, mangsa banjir yang nak pulang ke rumah mendapati rumah mereka penuh lumpur dan sampah.

      "Lumpur pula agak tebal. Di luar kemampuan mangsa untuk menguruskan sendiri operasi pembersihan disebabkan ketiadaan peralatan seperti water jet," ujarnya.

      "Tak ada sebarang agensi kerajaan yang mari tanya khabar untuk bantu kami." Inilah antara keluhan mereka.

      Justeru, katanya PAS melalui Khidmat Malaysia membawa politik penyelesaian.

      "Bukan kerja kita nak memanaskan lagi suasana. Kerana itu Khidmat Malaysia telah membuat kerahan mobilisasi ke seluruh negara agar petugas Khidmat Malaysia negeri-negeri menghantar segera tenaga bantu dan peralatan segera bagi operasi pembersihan dan pemulihan," jelasnya yang juga AJK PAS Pusat yang turut berada di Pulau Pinang.

      Tambahnya, rakyat agak bernasib baik kerana bekalan air tak terputus yang mengelakkan kesan sampingan lebih buruk

      Delete
  3. Replies
    1. Setiap saat rohingya d sembelih rogol bunoh oleh tentera myanmarbyg di sokong rejim komunis china ROC...


      Ya ROC yg sapu forex city bandar malayzia dan TEMBOK.BESAR CHINA DI KUANTAN !!!


      skrg cakap

      Kepala.bapak.siapa ???

      Delete
    2. 1) Inilah gunanya kawan. Walaupun berbeza ideologi politik, masa susah pakat-pakat tolong. Gaduh-gaduh dalam media tu wayang saja hangpa nak tau. Tahniah KM Lim Guan Eng kerana membuang ego dan meminta bantuan pusat. Memohon bantuan pemerintah kleptokrat. Terima kasih TPM Zahid Hamidi kerana response pantas menghulur bantuan.

      2) Terima kasih juga kepada negeri-negeri yang kaya atas bantuan yang diberikan. Tahniah dan terima kasih kepada negeri miskin yang turut menghulurkan bantuan kepada negeri kaya yang ditimpa musibah ini.

      3) Ini adalah pengajaran dari langit. Ini adalah program dari langit yang disusun khas oleh Yang Maha Kuasa, untuk menyedarkan kita dan anda semua betapa kita tak boleh sombong walau kita kaya dan hebat. Masing-masing memerlukan antara satu sama lain.

      Ka tak sedar lagi?

      4) Seperti yang kita duk tau, ini adalah banjir besar yang sangat jarang berlaku di Pulau Pinang. Kelihatan umat Pulau Pinang yang agak cempegha dan ada yang peghak dengan air banyak. Pakat biar anak-anak duk main air banjir. Be careful man.

      5) Tinjauan kami dapati di kebanyakan kawasan perumahan, air dalam longkang dan pembentungan tidak mengalir dan kelihatan bertakung. Jika hujan lebat lagi sehari dua, akan lebih banyak kawasan akan tenggelam.

      6) Pengajaran dari langit, bahawa inilah hasil kerosakan yang dibuat oleh tangan-tangan manusia. Pembangunan tanpa mengambil kira alam sekitar. Pembangunan yang hanya mencari keuntungan semata-mata. Sehingga ada laporan bahawa ada sebilangan pemaju buat acuh-tak acuh dengan laporan serta aduan penduduk. Peduli apa kan? Duit dah dapat. Bwahahaha...

      Satu lagi...

      7) Air banjir Pulau Pinang ni, warna teh tarik. Tak jernih langsung. Theoritically disebabkan penggondolan hutan di Lojing, Kelantan. Apakah Kelantan tidak sedar bahawa kegiatan pembalakan itu telah menyusahkan Pulau Pinang? Hentikan pembalakan di Lojing!

      Akhir sekali...

      8 ) Semoga semua pihak bersabar dan terus menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir dan mangsa tanah runtuh akibat musibah yang melanda Pulau Pinang hari ini. Tak perlu buat laporan polis. Tak perlu kaitkan dengan Oktoberfest. Cukuplah dengan akal yang Allah bagi, bermuhasabahlah.

      Sekian

      Delete
    3. Awat tak kaitkan sekali dgn casino di genting highlands?

      Delete
    4. Kementerian Dalam Negeri (KDN) mendapati pendakwah kontroversi dari India, Dr Zakir Naik tidak mempromosikan sebarang keganasan, kata menterinya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

      Zahid yang juga timbalan perdana menteri berkata, kementerian itu telah meneliti semua ucapan yang dibuat pendakwah berkenaan.

      "Kami di KDN telah meneliti semua video dan transkrip teks dari ucapan beliau, tidak ada satu pun (ucapan) menggalakkan kegananasan, tidak ada

      "Interpretasi (tanggapan) itu adalah daripada tokoh tertentu di luar," katanya.

      Berhubung dakwaan pembabitan Zakir dalam serangan pengganas di Dhaka India yang menyebabkan dia meninggalkan negara itu pada 2016, Zahid berkata ia juga merupakan suatu tanggapan.

      "Peristiwa di Dhaka, itu adalah persepsi dari negara berkenaan

      "Apa yang berlaku di sana bukan disebabkan motivasi atau provokasi oleh Dr Zakir Naik, (tapi) ada faktor-faktor lain," jelasnya.


      Delete
  4. Syed Mokhtar , Tony Fernandes ,Mokhzani serta ramai lagi mengambil masa bertahun tahun berniaga untuk menjadi billionaire . Dizaman "kepala bapak kau" , senang saja . Janji sanggup menjadi teman tidor sebantal .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebuah NGO mesra BN, Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) hari ini mempersoalkan kegagalan Tun Dr Mahathir Mohamad selaku pengerusi Pakatan Harapan untuk hadir di Pulau Pinang bersama mangsa banjir di negeri itu.


      "Pemimpin kerajaan semua sudah turun ke Pulau Pinang, dan hari ini Datuk Seri Najib berlepas ke sana dan meninjau keadaan banjir dan mangsa banjir, Mahathir ke mana?

      "Sebagai pemimpin pakatan gabungan pembangkang, Mahathir patut yang paling awal datang ke Pulau Pinang dan hulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa ini,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
      Menurutnya, jika sekalipun perdana menteri selama 22 tahun menerajui negara itu tidak dapat turun padang, selaku pemimpin pakatan pembangkang, beliau boleh menyumbangkan sedikit hasil kekayaan ahli keluarganya untuk meringankan penderitaan yang dialami oleh mangsa banjir.

      "Oleh kerana beliau enggan turun padang, elok sumbangkan 10 peratus daripada kekayaan keluarga Mahathir kepada DAP Pulau Pinang untuk bantu mangsa banjir," kata Ramesh.

      Menurutnya, tidak ada masalah bagi Mahathir yang juga adalah pengerusi BERSATU berbuat demikian memandangkan anak-anaknya kini sudah kaya dan memiliki harta berbilion ringgit dalam pelbagai cabang perniagaan.
      "Sebagai pemimpin Pakatan Harapan, Mahathir sepatutnya hulurkan bantuan paling banyak kerana beliau pengerusi pakatan dan beliau perlu menjadi yang pertama memberikan sumbangan.

      "Sumber harta keluarga dan anak-anak beliau ada banyak dan ia boleh digunakan sedikit untuk membantu mengatasi masalah banjir di Pulau Pinang," kata Ramesh.

      Hari ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengketepikan perbezaan politiknya dengan kerajaan negeri Pulau Pinang dengan melawat negeri yang dilanda banjir paling teruk dalam sejarahnya.

      Ketibaan perdana menteri bersama isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dan Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai disambut oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

      Semalam, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang menghabiskan masa melawat mangsa banjir menzahirkan perasaan kagumnya terhadap kerjasama semua pihak di Pulau Pinang dan Kedah dalam menguruskan bencana di dua negeri berkenaan.
      Katanya, tanpa kerjasama itu tidak mungkin pihak terbabit dapat menangani bencana itu dengan baik terutama dalam memastikan kebajikan mangsa banjir terjamin.

      Delete
    2. Diny, cukuplah dgn kitar semula segala dongeng pembangkang. Perebutan kuasa kat Saudi pun dituduh kerana 1MDB. Hebat DSN boleh cipta senjata bernama 1MDB yg boleh hancurkan dunia. Kata org korporat Diny. Takkan tak boleh bezakan antara fakta dan auta. Antara polisi yg mampan dan politikkan isu tanpa polisi. Mengakulah yg projek projek seperti RAPID akan banyak bantu tingkat ekonomi dan pekerjaan. Tak kan semua teruk kot. Lagi tahun depan dianggarkan 100 000 pekerjaan akan dijanakan dlm industri pembuatan dari tempoh bersara yg tertangguh akibat umur pencen tingkat ke 60 thn. Harapnya tiada di antara mereka yg terus nak kerja dan kuasa sampai umur 93 thn.

      Delete


    3. Zaman kepala bapak kroni lagi denng menjadi billionaire. Semua anak2 habis jadi billionaire.


      Delete
    4. Zahid dan Najib lawat pun sebab jawatan dan tugas resmi.. Semua persediaan dan perlengkapan dah siap.. Tun Mahathir, kena ingat, Pengawal Peribadi pun kena tarik.. Pengiring pun dah tak dapat lagi..

      kalau semua tu dah tak ada.. kenapa nak bezakan dengan Najib dan Zahid dalam soal banjir ini?

      Delete
    5. PAS akan menghantar bantuan awal 200 orang petugas dan 30 tan makanan ke Pulau Pinang, kata Ketua Pengarah Pengurusan Bencana Dan Kecemasan Malaysia (Khidmat Malaysia), Datuk Iskandar Abdul Samad.

      Beliau berkata, penghantaran tersebut akan dikelolakan oleh Pengurusan Bencana Dan Kecemasan Malaysia (Khidmat Malaysia).
      “Petugas-petugas tersebut akan datang dari Jabatan Amal Malaysia, Briged Muslimat, Ameerah, Nusaibah, Skuad Kami Prihatin dan Skuad Khidmat,” ujarnya dalam satu kenyataan ringkas.

      Selain dari itu, kata beliau Khidmat Malaysia akan mewujudkan ‘Dapur Rakyat’ di lima lokasi di Pulau Pinang.

      "Tujuan program ini adalah untuk menyediakan makanan untuk mangsa-mangsa banjir dan para petugas," ujarnya yang juga Naib Presiden PAS.

      Delete
    6. 1MDB tu bukannya hancurkan dunia tapi hancur kan negara dan masa depan anak anak muda. Jangan lah ingat Najib tu pandai sangat.. Sebab Najib tu tak bagus lah sampai Anuar Musa cakap jangan malu alah.. mana ada orang berjaya yang sampai begitu susah nak di khabarkan kejayaan nya.. Syed Al Bukhari tu pun di sebut-sebut kejayaan dia.. tak payah ada Ketua Penerangan kena minta orang hebahkan kejayaan dia..

      Kalau lah umur persaraan tu bukan 60 tahun tetapi 100 tahun 85% akan masih bekerja. kita jangan tengok Tun Mahathir sahaja bidang lain termasuk kewartawanan dan perubatan.. selain kerana minat, mereka terpaksa cover belanja anak yang semakin tinggi dan juga untuk mereka kerana kebanyakan anak tak ada masa atau tak mampu dari segi kewangan untuk menjaga mereka.

      Tak cara.. cuba letak umur persaraan 80 tahun?

      Delete
    7. Malu alah nie boleh didefinasikan mencari jarum dalam jerami amat sukar mencari kebaikan kepala bapak kerana di litupi dengan ulah yg lebih dari kelaziman
      Jadi terpaksa selongkar nk cari kebaikan hakiki dalam Ä·eburukan yg bertimbun

      Delete
    8. Anggota Parlimen Padang Besar BN Datuk Zahidi Zainul Abidin ketika membahaskan Bajet 2018 di parlimen hari ini menzahirkan rasa sedih beliau berkenaan banjir besar yang melanda utara semenanjung Malaysia dan membangkitkan kemungkinan bencana itu adalah karma (balasan tuhan).

      "Kita kena ingat. Terjadinya banjir ini adalah kerana kita lihat penebangan hutan di kawasan-kawasan bukit di Pulau Pinang yang tidak betul, pengurusan pembangunan yang tidak betul.

      "Jangan lupa, kadang-kadang apabila kita melakukan perkara-perkara yang tidak baik, diantaranya, kita melaga-lagakan sesama agama, kita menghina agama, menganjurkan pesta-pesta yang jauh tersasar daripada agama orang lain dan membangkitkan kemarahan orang lain, maka sudah tentulah hukum karmanya akan tiba dan rakyat yang menderita," kata anggota parlimen Umno itu.

      Delete





  5. Kapla bapak ko tauke Judi genting



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli PPBM Negeri Sembilan menuntut kepimpinan pusat parti itu mengadakan mesyuarat agung bagi menyelesaikan kepincangan kepimpinan negeri.

      Bekas Setiausaha Pendaftaran PPBM Negeri Sembilan Abdul Rashid Mohamed berkata ahli di peringkat akar umbi keliru apabila terlalu banyak individu yang mendakwa mengetuai kepimpinan negeri.

      “Ketika ini ramai sangat yang mengaku sebagai pemimpin, sekejap orang itu, sekejap orang ini…kami ahli akar umbi yang juga penggerak parti cukup keliru mana satu yang betul, kami pun tidak tahu,” katanya kepada pemberita selepas membuat aduan di Ibu Pejabat Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM) di sini hari ini.

      Abdul Rashid yang mewakili bahagian PBBM Rembau hadir ke JPPM bersama wakil bahagian PPBM Seremban, Teluk Kemang, Rasah dan Kuala Pilah mengemukakan aduan kepada JPPM.

      Abdul Rashid mendesak Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Timbalan Presiden Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir agar tidak mengelak daripada bertanggungjawab atas kepincangan yang berlaku terutamanya kegagalan mengadakan mesyuarat agung tahunan yang sepatutnya diadakan awal September lepas.

      “Kami desak perkara ini diselesaikan. Kenapa sukar dan mengelak daripada mengadakan mesyuarat agung tahunan sedangkan ia termaktub dalam akta pertubuhan,” katanya.

      Abdul Rashid berkata pihaknya berharap JPPM dapat menyiasat isu tersebut dan mengarahkan PBBM mengadakan mesyuarat agung bagi menyelesaikan kemelut tersebut.

      Delete
  6. Tahniah ese x jadi johan..no.3 yo...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Korang tak aci laa.
      Bagi can orang lain la pulak untuk jadi first, second, third....

      Ni kepala bapak jiban punya hal la nih.

      Delete
    2. No 3?

      Cuba check.balik...


      Ini semua salah.kapla.bapak.ko.najip... internet slow...

      Dah no 3...

      Kami.dok.new york pun.boleh sapu habis naib joham smpai 100 kalau kami nak... di new york bulan 100mbps tapi 2gbps!!!


      Ingat tu semua penyokong bodoo najip.negara kamu.internet pum.mcm tahiiii

      Delete
    3. SEPERTI yang diketahui, rakyat Pulau Pinang tatkala ini sedang ditimpa musibah yang amat dasyat apabila hampir sebahagian besar kawasan di negeri itu telah ditenggelami air.

      Namun apa yang lebih malang lagi adalah sikap tidak ambil berat kerajaan negeri serta segelintir pemimpin mereka yang dikatakan langsung tidak turun padang membantu mangsa banjir.

      Sejak semalam, tular beberapa klip rakaman video memaparkan mangsa banjir memarahi Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Ramkarpal Singh gara-gara didakwa tidak membantu rakyat di kawasannya.

      Dalam rakaman terbabit, lelaki yang tidak dikenali mempersoalkan tindakan kerajaan negeri yang didakwa tidak menghulurkan bantuan awal yang sewajarnya kepada penduduk terjejas.

      Individu berkenaan malah menzahirkan rasa kecewa apabila layanan yang diberikan ketika menyalurkan bekalan makanan kepada mangsa-mangsa banjir seoalah tidak menunjukkan sikap menghormati semasa manusia.

      “Anda hanya datang ke sebuah rumah dan ‘buang’ makanan, adakah cara begini anda bekerja? Anda ingat kami terdesak.

      “Kamu pergi dan lihat rumah mereka, di mana mereka mahu tidur malam ini? Di mana mereka mahu ambil tilam?” ujar lelaki itu dalam nada marah.

      Malah Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) juga menurut individu itu gagal menyediakan kemudahan asas seperti peralatan ‘water jet’ yang kebiasaannya digunakan oleh penduduk untuk membersihkan rumah mereka selepas dimasuki air.

      “Water jet pun tidak ada, apa jenis kerajaan sehingga perkara-perkara sebegini pun tidak boleh disediakan?

      “Fikirlah fikirlah untuk rakyat, jangan hanya datang melawat lepas itu balik. Semua yang berlaku ini berpunca daripada kamu semua, jangan kata ini takdir Tuhan.

      “Tuhan beri kita otak untuk berfikir. Jangan potong bukit ini, jangan potonglah,” tambahnya.

      Lelaki berkenaan turut mendakwa pemimpin kini hanya pandai berkata namun tidak bertindak untuk rakyat.

      Sepanjang tempoh video, Ramkarpal dilihat hanya berdiam diri seolah-oleh tidak dapat menjawab segala dakwaan yang dilemparkan kepadanya.

      Sementara itu, Ahli Perlimen Bukit Gelugor itu menerusi laman Facebook memuat naik gambar sekitar lawatannya ke rumah mangsa banjir di kawasan Thean Teik, Kg Sheikh Madar, Kg Sheikh Eusoff, Farlim, Paya Terubong, Air Itam dan beberapa kawasan lain yang terjejas.

      “Kami sedang berusaha untuk memberi bantuan makanan kepada mangsa-mangsa banjir dan berdoa agar bencana sebegini tidak berlaku lagi,” tulisnya.

      Hujan berterusan sejak Sabtu lalu melumpuhkan sehingga 80 peratus kawasan di Pulau Pinang dan turut menyebabkan hubungan jalan terputus.

      Keadaan tersebut turut menjejaskan sebahagian kawasan di Georgetown dan Seberang Perai, selain menyebabkan hakisan tanah, pokok tumbang serta kesesakan lalu lintas luar biasa.

      Delete
    4. Bukan jangan potong bukit.. jangan beli atau tinggal kan pulau.. yang dia sibuk jangan potong bukit, buat apa. Lepas ini pun dengan kelulusan pakar pembangunan di lereng bukit tetap di buat..

      Boleh tak potong bukit tapi segala cukai kena naik lah terutama cukai pintu dan cukai tanah..

      Delete
    5. Kahkahkah malaysia baru kesian kepala bapak internet slow punn ko salahkan kepala bapak jadi malu alah la kepala bapak

      Delete





  7. Kepala bapak ko bekas perdana memteri kedua




    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli Parlimen Cheras (DAP) Tan Kok Wai hari ini malu sendiri apabila teruk ‘ditibai' di Dewan Rakyat oleh kerana satu kenyataan bodoh sombong yang dibuat olehnya.

      Dakwa Tan, pihak kerajaan telah ‘mungkir janji’ apabila gagal memberikan amaran awal terhadap kondisi cuaca buruk yang bakal berlaku.

      Bagaimanapun, dakwaannya itu telah dibidas sekerasnya oleh Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) Datuk Abu Bakar Mohamad Diah, yang menyatakan amaran peringkat kuning telah pun dikeluarkan melalui laporan ramalan cuaca yang disiarkan menerusi televisyen.

      “Jika anda menonton televisyen, anda tentu akan tahu bahawa satu amaran peringkat kuning telah dikeluarkan pada Nov.1 yang lalu,” katanya menjawab tohmahan melulu Tan itu.

      Rabu lalu, satu amaran hujan lebat di Pulau Pinang yang menjangkakan banjir besar akan berlaku di negeri itu pada hari minggu telah dikeluarkan oleh MetMalaysia, kata Abu Bakar hari ini.

      Hujan lebat yang berterusan selama 15 jam di Pulau Pinang Sabtu lalu mengakibatkan banjir besar di beberapa kawasan di negeri itu, dan mengorbankan sekurang-kurangnya tujuh mangsa setakat ini

      Delete
    2. Kepala bapak kroni

      Delete
    3. Pulau Pinang bukan sekali banjir dan semua nya besar dan semua kawasan yang di jangka banjir di beri amaran kuning tapi yang teruk kena Pulau. Pinang lah..

      jadi yang kata mungkin banjir besar tu besar yang macamana?

      Kenapa dah tahu amaran kuning Kerajaan tak sediakan bantuan tentera lebih awal sebalik nya kena minyak jam 3 pagi..?

      Delete
  8. Masa najib sebuah pesawat mas didavid copperfieldkan satu lg dilastik dgn peluru brpandu...hebat tk hebat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum,
      Selawat dan Salam ke atas Junjungan,,,

      Itulah jihad PAN, menentang pemimpin yang zalim.PAS yang didakwa mereka bersubahat dengan pemimpin zalim bukan berjihad tetapi menerima dedak dari pemimpin yang zalim.Berpelukan dengan pemimpin zalim tidak boleh, bersama dengan pemimpin zalim dalam membantu Islam Rohinya juga zalim, bersama dalam satu pentas anjuran NGO untuk penyatuan melayu juga tidak boleh, meneriman bantuan kerajaan zalim oleh kerajaan PAS ketika musibah banjir juga tidak boleh, kalau PAS buat juga semua itu, bermakna PAS nak berug dengan Umno, parti penyamun yang dipimpin oleh pemimpin zalim.PAN melawan parti zalim itu dan tidak pernah mahu bersama samanya.

      Tetapi sayang seribu kali sayang, DAP sebagai sekutu kuat PAN sudah tidak mahu berpegang dengan itjihad sesat PAN ini apabila Penang dilanda musibah banjir besar.DAP menerusi kalifah ala Umar Abd. Aziznya mula mula sekali menalipon seorang pemimpin zalim dari Umno untuk memohon bantuan.Kemudiannya, berpelukan dengannya sebelum melawat mangsa banjir.

      Bukankah itu pemimpin zalim yang berpelukan dengan LGE? Apa bezanya dia dengan Najib yang berpelukan dengan TGHH? Kalau TGHH dikatakan nak berug dengan Umno kerana pelukan Najib itu, kenapa DAP tidak pula dituduh mahu berug dengan Umno? mana PAN?

      Nak katakan LGE berdepan dengan kes kecemasan, apa beza pula TGHH ketika bersama Najib? Apakah nasib yang menimpa saudara Rohinya kita itu bukan kecemasan? Apakah pertemuan yang dirancang oleh NGO untuk menyatuan melayu juga bukan kecemasan? Cuba PAN senaraikan di mana hadirnya TGHH bersama Najib atau dengan lain lain pemimpin zalim Umno lain tanpa adanya kepentingan dan maslahat umat? Maknanya tiada bezapun antara LGE berpeluk dengan Zahid Hamidi dengan TGHH berpeluk dengan Najib.Kalau TGHH dituduh bersubahat dengan pemimpin zalim, maka LGE pun sama, cuma bezanya kali ini PAN memilih untuk menyorok!

      Di mana Hanifa Maidin? di mana Khalid Samad? di mana Husam Musa? setakat ini tak nampak seorangpun yang menampilkan diri menyumbang kepada mangsa banjir di Penang dan Kedah.Yang nampak ialah jentera PAS yang sudahpun bergerak dan bekerja membantu mangsa.Begitu juga yang ketara ialah sumbangan seorang bilal sebuah surau yang menunjukkan kemanusiaan sejagatnya dengan membenarkan sekumpulan orang bukan Islam menumpang di suraunya.Bilal ini orang mana? orang PAN atau PAS?, yang pasti beliau adalah seorang Islam yang benar benar menghayati ajaran murni Islam, bukan Islam liberal yang PAN anjurkan.

      Kita boleh nampak hikmah banjir yang melanda Penang menerusi peristiwa ini.Dan siapa tahu ada di kalangan mereka yang diberi tumpang itu mendapat hidayah ALLAH untuk menerima syahadah, Besarnya kuasa mu ya ALLAH!

      Namum PAN mungkin terhijab dari melihat hikmah ini kerana sebelum ini mereka cukup bebal untuk mengakui bahawa pegangan mereka terlalu salah, jauh menyimpang dari ajaran Islam sebenarnya.Apa yang mereka ikut ialah apa yang diajarkan oleh DAP, A kata DAP, maka A kata PAN, B kata DAP B kata PAN. perangai barua yang mungkin akan memakan diri sendiri.

      Itu baru musibah banjir yang ALLAH hantar, bukan musibah yang besar lagipun, DAP dahpun gelabah jilat air liur sendiri, hilang sudah sembang besar, bukan negeri taliban konon sebaliknya dengan muka tak malu LGE berpelukan dengan Zahid sesudah dia hampir menangis mohon pertolongan dari orang yang zalim.

      PAN pula nak kata apa? makin kesian! atau Khalid Samad nak terus bercakap pasal orang bukan Islam minum arak? dan Hanifa Maidin pasal penghinaan terhadap Islam itu sebenarnya kritik yang perlu diambil secara positif oleh orang Islam!

      Delete
    2. Jelas PAN dah sesat jalan. Ramai antara mereka ini dulu IRC dan ABIM. Laungan Daulah Islamiah tak lekang dari lidah. Kini menjadi kaldai menegakkan Daulah Kuffar wal Liberal. Cakap pun dah lain. Merebut kuasa sudah mengatasi prinsip yg lain. Walhal kalau sebahagian mereka dapat jawatan dlm rejim yg majority Evengelis liberal, mereka tidak dapat juga bawa Daulah Islam. Hanya jadi alat kafir rosakkan Islam. Bot Dr Mujahid karam baru ini. Entah apa tandanya. Sesekali elok juga berhenti sejenak buat muhasabah.

      Delete
    3. Bot karam apa tanda..?

      MH dua terhempas lagi besar dan teruk tanda nya tau..

      Mat Sabtu tak ada lah kata Kepala Bapak Hang depan DAP..
      Macam MCA yang seronok sebab Si Bugis kata Kepala Bapak Kau kepada orang Melayu yang menentang dia.


      ingat macamana kita bergaduh jangan sampai kita hina bangsa kita depan bangsa lain..

      Delete
    4. Kapalterbang hilang apa tandanya j?

      Delete
    5. Mr. J,

      Ada ke dalam manifesto PH kalau memerintah malaysia, akan tukar perlembangaan, akan tukar agama islam sebagai agama rasmi malaysia? adakah dalam manifesto PH ada nak jadikan malaysia negara liberal? di penang, dah berapa masjid dah dirobohkan dan digantikan dengan gereja? tolong jawab

      EX umno JERAI

      Delete
    6. Kepala bapak menang alah dalam memupus aset negara anuar musa salah ayat kot?
      Jilat punya pasal tu yg tukar jadi malu alah
      Very good nuar musa u are best booty licker
      Said kepala bapak

      Delete
    7. Mr j di motivasikan dgn ayat malu alah
      So kepala bapak di jilatnya sampai kilat.
      Rite mr j

      Delete
    8. Mengkapirkan orang je Mr J dari dulu, kini dan selamanya. Dah kenapa kau ni J? Asyik ulang² kaset Hadi Awang ke? Takfiri ni dosa besar tau.

      Delete
  9. Tak perlu beritahu pun rakyat dah nampak tapi kecil banding dengan jasa mahathir,

    ReplyDelete
    Replies
    1. FALSAFAH politik ‘tiada hujan, tiada banjir' pernah diungkapkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng ketika menjawab isu bencana banjir kilat di Pulau Pinang pada tahun lalu.

      Namun, alasan manis daripada Setiausaha Agung DAP itu nampak gayanya gagal meyakinkan rakyat apabila tiada tindakan serius dalam menangani masalah banjir kilat terutamanya ketika hujan lebat.

      Sehinggalah semalam, negara dikejutkan dengan berita bencana banjir kilat terburuk apabila lebih 80 peratus kawasan di semua daerah negeri itu ditenggelami air.

      Tiga mangsa termasuk dua warga emas dilaporkan terkorban di dalam dua lokasi berasing manakala ribuan lagi mangsa banjir kini sedang menantikan bantuan daripada anggota penyelamat dan sukarelawan.

      Pelbagai bantuan daripada Kerajaan Pusat telah disegerakan sejak awal pagi meliputi Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA).

      Guan Eng turut dikatakan menghubungi terus Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi kira-kira jam 3.30 pagi bagi meminta bantuan Angkata Tentera Malaysia (ATM) mengendalikan situasi banjir yang semakin buruk.

      Sememangnya tanggungjawab kerajaan pusat adalah menyalurkan bantuan sewajarnya walaupun negeri tersebut di bawah pentadbiran pembangkang.

      Malah, Kerajaan PAS Kelantan hari ini turut mengumumkan bantuan segera sebanyak RM50,000 dan menghantar sukarelawannya bagi membantu mangsa-manga banjir.

      Ironinya, Guan Eng pada awal tahun ini pernah mengeluarkan kenyataan berbaur penghinaan apabila menggambarkan Kelantan seperti tiada kerajaan ketika bencana banjir besar yang melanda negari Serambi Mekah itu.

      Delete
    2. DAP menyumbang RM 1.5 juta dan beberapa kontena bekalan untuk mangsa banjir Kelantan.

      Ada juga lah maka LGE dalam TV yang menunjuk dia meninjau kawasan jam 3 pagi..

      Delete
    3. Betul anon1157 buat kebaikan tak yah suruh orang sebut
      Jadi kalo sebut bukankah mengungkit namanya?
      Mana ikhlasnya?
      Puak kepala bapak boleh muhasabah diri ya

      Delete
  10. Penjilat najibrosmah kelulut dedak dah..
    BERSATU.PEKAN.RENGIT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam satu rakaman video yang diambil ketika sambutan Majlis Sambuan Tahun Baru Cina Pakatan Harapan 2017, Guan Eng dengan megahnya menggambarkan Kelantan seoalah-olah negeri muflis tidak berduit!

      “Ini adalah negeri bankrap, negeri yang sudah bankrap itu sebab pemimpian dia bangkrap,” katanya yang turut mengatakan punca banjir di negera itu disebabkan bukit-bukit ditarah.

      Tidak setakat itu, Guan Eng turut mempersoalkan ekonomi Kelantan apabila penjawat-penjawat awam di negeri itu yang disifatnya ‘tak mampu dibayar gaji’.

      “Mampukah nak bayar gaji kakitangan kerajaan sehingga kena pinjam wang daripada kerajaan persekutuan, ini adalah negeri gagal,” katanya.

      Pemimpin tertinggi Pakatan Harapan itu juga pada dua tahun lalu pernah menuduh kononnya banjir yang berlaku di Kuala Lumpur disebabkan rasuah dalam kerajaan Barisan National.

      Kini bagaikan menjilat ludah, Guan Eng kembali meminta bantuan daripada pihak-pihak yang pernah diludahnya dan mungkin selepas ini beliau akan senyap ‘seketika’ meredakan isu banjir. Apa-apa pun, DAP menang, rakyat Pulau Pinang berenang!

      Delete
    2. RM 50,000.. nak repair dapur rumah pun untuk 3 buah sahaja. Dah berlagak. Setakat buat syarat je bagi...

      Cakap besar atau tidak.. kita tengok berapa pendapatan hasil Pulau Pinang dengan Kelantan.. ok?

      Delete
  11. Kejayaan Kepala Bapak Kau! Aku ni dok terkial-kial menyara hidup ko nak suruh oang kata dia Berjaya. Kau ni jenis pundek agaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak kroni kau

      Delete
    2. Pakar sejarah Tan Sri Prof Khoo Kay Kim mengkritik mereka yang menyifatkan Bugis sebagai “lanun”, sambil berkata golongan tersebut buta sejarah.

      Bercakap kepada FMT, Khoo menyifatkan gelaran itu sebagai “pembohongan” itu bermula pada abad ke-18 oleh pegawai British di Tanah Melayu.

      Menurutnya, cerita direka mengenai lanun bagi menjustifikasi penguasaan British di Tanah Melayu.

      “Mereka memerlukan alasan untuk diberi kepada kerajaan British. Dengan mengatakan raja-raja Melayu adalah lanun, ia lebih mudah bagi mereka untuk campur tangan.

      “Kerajaan British akan menghentikan tindakan tersebut jika mereka tahu cerita lanun adalah satu pembohongan.”

      “Lanun Bugis” kini kerap disebut dalam ceramah politik pembangkang, yang menyasarkannya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang menyifatkan dirinya mempunyai semangat perjuangan Bugis.

      Baru-baru ini, penggunaan istilah itu oleh Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad mengundang kecaman daripada ahli masyarakat berketurunan Bugis, termasuk Sultan Selangor yang menuntut bekas perdana menteri itu disiasat di bawah Akta Hasutan.

      Dr Mahathir bagaimanapun menjelaskan beliau tidak bermaksud menyerang orang Bugis keseluruhannya.

      “Saya tidak pernah kata orang Bugis semuanya lanun. Yang saya kata ialah Najib mungkin berasal dari lanun Bugis,” katanya.

      Khoo bagaimanapun berkata Bugis tidak boleh dianggap sebagai lanun yang merompak.

      “Kawasan sekitar Selat Melaka dan Laut China Selatan adalah sebahagian jajahan kerajaan Tanah Melayu dan jika ada kapal masuk ke rantau ini dan tidak membayar tol, maka pemerintah mempunyai hak untuk menyerang kapal itu.”

      Bugis berpindah ke Tanah Melayu dari Sulawesi sekitar abad ke-17.

      “Mereka adalah pedagang berjaya dan juga pejuang yang handal. Jadi mereka berjaya mengawal semenanjung Tanah Melayu.”

      Khoo berkata Bugis menaiki takhta kesultanan di Selangor secara sah pada pandangan tradisi Melayu.

      “Dalam tradisi Melayu, seseorang hanya boleh dipanggil sultan jika dia mempunyai daulat.

      “Ketika Bugis menguasai Selangor pada 1745, pemerintah tidak menggunakan gelaran sultan. Baginda hanya digelar Raja Lumu.

      “Tetapi pada 1766, Raja Lumu berlayar ke sebuah tempat bernama Kota Lumut (bukan Lumut sekarang) di Perak, dan di sana baginda diangkat sebagai sultan oleh Sultan Perak, Sultan Mahmud dan kemudian baginda menggunakan gelaran Sultan Salehuddin Shah.”

      Delete
  12. Gue tampil, wakilin Bugis punya angkatan
    Udah lama kami di sini sbgei warga watan
    Sebahagian udah pun peroleh kerakyatan
    Kami Bugis moden bukan tinggal di hutan

    Waduh waduh waduh waduh waduh waduh


    Ingin gue luahin rasa, di dalam ini catatan
    Ditujukan khas buat bapak Mahdir mantan
    Usah lah soal bangsa dibikin ribut-ributan
    Bapak hanya bikin malu partai lu Pakatan

    Waduh waduh waduh waduh waduh waduh


    Emangnya sensitif bila bangsa jadi sebutan
    Kenyataan bapak Mahdir berunsur hasutan
    Lagak nya persiis bajingan goblok syeithan 
    Bapak Mahadir ini, bapak segala kejahatan

    Waduh waduh waduh waduh waduh waduh


    Syabbas bapak Najib,lu tampil anak jantan
    Belakang pak Mahdir lu udah kasi sebatan
    Nggak peduli sama musuh punya rungutan
    Sama lu Mahadir, Bugis akan bagii kejutan

    Waduh waduh waduh waduh waduh waduh


    Emang nya buruk peribadi si bapak Kerala
    Apa mantan Mahdir inii sudah di tahap gila
    Marahiin Pak Najib, bangsa Bugis dia cela
    Dilabelin kepala bapak,pantas usah dibela

    Waduh waduh waduh waduh waduh waduh


    Emangnya sengaja Pak Mahdir ini cari bala
    Dia mikirin dirinya masih lagi bagei serigala
    Dibuat gak peduli, ditegurin Pak Jusuf Kala
    Tenyata Pak Mahdir bersikap keras kepala

    Waduh waduh waduh waduh waduh waduh


    Pak Mahdir ini ngak kenal dosa dan pahala
    Terus aaja di dalam kesesatan sampai bila2
    Kalauu di Indon, kami akan penggal kepala
    Dengan buluh runcing, duburnya kami sula

    Waduh waduh waduh waduh waduh waduh

    ReplyDelete
    Replies
    1. bugis ini kepala otak dia

      Delete
    2. Ko kenal ke dosa pahala?....hari2 tanggong dosa bersubahat membela ketua prompak...cakap tak serupa bikin...

      Delete
    3. SYABBAS MAT BUGIS

      JGN LUPA PRU14, SEMUA WARGA INDON YG LAYAK MENGUNDI...
      KITA KASI KIOK BAPAK KERALA..

      KIOK... KIOK... KIOK...

      Delete
    4. Kojola bugis dari monggolia...hehehe

      Delete
    5. Terbaik bro 1159

      Gue orang Bugis yang udah dapatin kerakyatan di Sabah...gue orang kuat GERAKAN SABINDO di Tawau.

      Gue dan angkatan akan berkempen di Sabah untuk pastikan orang Indon dan Filipin di sini membantu BN habis-habisan dlm PRU14 kelak.

      Hidup Bugis!
      Hidup Indon!
      Hidup Filipin!
      Hidup BN!

      Mampos Kepala Bapak!

      Delete
    6. harap sabah terus hancur dek penyamun2....

      alhamdulillah

      Delete
    7. 12:25

      Tak kan nak biar Sabah hancur?

      Mana boleh biar dekat penyamun2 konco Shapie Pedal tu..!!!

      Delete
    8. Kena kempen kuat kerana musa dah tak aman lagi....hihihi...

      kepala bapak ko stupid

      Delete
    9. Malapetaka malaya bermula dari bugis


      Sejak mat bugis campurtangan ke malaya di selangor berbagai perang saudara berlaku


      Angkara bugis... malaya serah diri kpd british... serah puk* kpd yahudi...angkara bugissss

      Jgn bwrdalih

      Skrg rakyat mahu malaysia malaysia bukan bugisssss

      Delete
    10. Menurut Persatuan Melayu Bugis Selangor (PMBS), budaya Bugis dan Melayu saling berkaitan kerana hubungan yang panjang antara satu sama lain.

      Mohamad Romazi Nordin yang mengetuai unit kebudayaan PMBS berkata salah satu faktor yang boleh membawa kepada penggabungan kedua-dua budaya itu adalah melalui perkahwinan.

      Katanya, perkahwinan antara 2 etnik ini berlaku walaupun semasa era Kesultanan Melaka.

      “Perkahwinan antara orang Bugis dan Melayu sudah mengikat tali persaudaraan dan kekerabatan dan mewujudkan satu hubungan yang saling berkait atau faktor persaudaraan,” katanya yang juga setiausaha Persatuan Sejarah Malaysia cawangan Selangor.

      Bagaimanapun, Romazi berkata kedua-dua budaya tidak banyak beza pada permulaannya kerana orang Melayu dan Bugis hidup dalam persekitaran yang sama.

      Beliau berkata kedua-dua etnik itu menghasil dan memakan makanan yang sama, selain menikmati jenis muzik dan pantang larang yang sama.

      “Ada persamaan dari segi pantang larang, makanan dan juga muzik.

      “Kita Bugis juga ada kepercayaan yang sama dengan Melayu, contohnya kepercayaan tidak boleh memotong kuku pada waktu malam kerana percaya ia mengundang perkara yang buruk,” katanya.

      Delete
    11. 1450 dah bagi satu maklumat yang bernas
      Tak spt MsiaHaru mcm cacing kena panas
      Rambut udah cacak mcm duri buah nenas
      Masih aora bapok walau cuba lagak ganas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
  13. Kejayaan terbesar mengongsi rompakan wang 1mdb billion2...

    Membuat hutang dengan rakan karib kominis untuk bina ecrl dan express link ke singapore....

    Menjual aset kpd kominis...

    Memahalkan harga barang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekayaan yerbedar merompak BNM RM 32 B

      Delete
    2. HILANG sudah cakap besar tentang lebihan wang dalam akaun Kerajaan Negeri. Hilang sudah cakap besar kononnya dengan naiknya pemerintahan DAP di Pulau Pinang, masalah banjir di Pulau Pinang akan dapat diselesaikan dalam tempoh yang singkat. Hilang sudah cakap besar, pentadbiran Pulau Pinang lebih jujur, telus dan lebih baik untuk rakyat.


      Untuk mengurangkan jumlahnya, Kerajaan Negeri Pulau Pinang hanya berani mengambil statistik 2013 sehingga 2018 sahaja. Chow Kon Yeow yang merupakan Exco Kerajaan Tempatan dalam jawapan kepada soalan lisan pada Sidang DUN Mesyuarat Kedua Penggal Kelima Yang Ke-13, mengesahkan sejumlah 119 kejadian banjir kilat telah melanda Pulau Pinang dalam tempoh 5 tahun.

      Delete
    3. 14.37.... Ko bodooo...mana ade siasatan forex sahkan tun madey rompak 32 billion....kaki temberang otak nereng....kepala bapak ko stupid...

      Delete
    4. Anon kepala bapak 1437
      Sila tanya nor mohamed yacob utk pencerahan
      Hehe dah backfire pun tak serik lagi
      Nie la namanya malu alah lebih tepat kat tmpat kawan panggil terbongek

      Delete
  14. Kejayaan terbaru mempopularkan kepala bapak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seperti biasa, Kerajaan DAP memberi alasan, punca sebenar kejadian banjir kilat di kawasan pulau itu adalah disebabkan jumlah taburan hujan yang tinggi dalam tempoh sehari (menyamai sebulan) dan air pasang tinggi merupakan antara faktor penyumbang kepada kejadian tersebut. Taufan Doksari juga dipersalahkan.

      Kerana faktor-faktor tersebut, sungai dan sistem saliran di taman dan kampung sedia ada tidak dapat menampung jumlah kadar air aliran permukaan hujan lebat. Kata Kon Yeow, Kerajaan Negeri melalui Jabatan Alam Sekitar (JAS) telah melaksanakan projek tebatan banjir di kawasan panas di seluruh negeri itu.

      Delete
  15. Kejayaan kassim baba ygbiasa biasa ialah klentong sana klentong sini...kepala bapak klentong....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas pelbagai pendedahan dan jangkaan banjir besar akan melanda Pulau Pinang ekoran pembersihan puncak bukit dan penarahan lereng bukit selain pembangunan tak terkawa, semalam banjir besar melanda Pulau Pinang lagi. Untuk tempoh 24 jam, Lim Guan Eng dan semua kepimpinan negeri hilang ghaib seolah-olah mereka tidak wujud di dunia ini. Manakala pegawai-pegawai penerangan Ketua Menteri seperti Zaidi Ahmad, masih lagi berdendang tentang 1MDB tanpa sedikit pun bercakap atau menyentuh tentang banjir yang mengancam Pulau Pinang.

      Awal subuh, Lim Guan Eng akhirnya muncul dengan wajah sedih dan memaklumkan tentang ‘kejayaannya’ menghubungi Timbalan Perdana Menteri bagi mendapatkan bantuan Angkatan Tentera Malaysia kerana paras banjir telah meningkat kepada 10 sehingga 12 kaki ‘melepasi’ bumbung rumah.

      Delete
    2. Bodooh...hujan lebat berterysan 15 jam dan air pasang besar daa...bongok kojola...

      Delete
  16. Cikgu Kejora, lu istiirehat sahaja sekarang
    Biiarin Mat Bugis dahulu di medan perang
    Gue nggak rasa genter walau diri seorang
    Petang & malem, giliran ckgu pula serang

    Waduh waduh waduh waduh waduh waduh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow Mat Bugis, gua caya dgn lu
      Ok lah Mat Bugis, lu tibai ler dulu
      Kasi puak2 cai tu makan tak lalu
      Ptg kang gua pulak sekeh & palu

      Kah kaahh kaahhh kaaahh kaahh

      Delete
    2. GST AKAN NAIK 12% JIKA UMNO MENANG!!!! UNDILAH PAKATAN HARAPAN

      HARAPAN MASIH ADA..HAPUSKAN UMNO

      Delete
    3. Kejora Bapok Kengkang Lima Kupang
      - 1001 penyamaran lu, kitowng tau -
      Lu dah jadi sesumpah kan! Hambik ni - Kepala bapak kau - Itu Pak Najib yang ajarin gue, lu jgn ngak tau loh...ya kan Mat Bugis?

      Ini untuk kamu, pelajarin deh...

      Kami tak heran cai umno punya pukulan
      Pukulan si bapok apa boleh beri kesan?
      Komen meraban cai umno penuh khayalan
      Korang mabok lupa diri hilang perasan

      Kini bukan zaman kapal layar daceng karat
      Orang dah guna overcraft, timbang digital
      UmnoBNpas terbakar sebelom datang akhirat
      Akibat amal mungkar halal haram dia bedal

      Malaysia perangi rasuah paling handal di dunia
      Sehinggakan negara luar jadikan contoh ikutan
      Tiba tiba kini 1MDB diganyah di seantero dunia
      Tapi di Malaysia dipuji oleh bisu punya setan

      Cerita 1MDB ini memang susah dan berbelit belit
      Mengalahkan belajar hukum feqah dan ilmu faraid
      Sebenar nya memang sengaja rakyat diputar belit
      Sebab itulah smpi skrng sorang pon tak `get raid`


      Waduh waduh waduh waduh waduh waduh
      Kejora Kengkang Lima Kupang bodoh sangat
      Lu guna dialek jawa, jeleknya waduh
      Bugis bukan jawa,ngapain lu bodoh banget

      Cerita cerita cerita, jangan tak cerita
      Najib hebat Malaysia terkenal dan dihormati
      DiSebabkan 1MDB seluruh rakyat menderita
      Tanggung hutang sebelum lahir sampai ke mati

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Pastinya ramai yang masih ingat bagaimana bongkaknya Lim Guan Eng mengecam Kerajaan Negeri Kelantan kerana banjir besar pada penghujung tahun 2014 yang berpunca dari Hulu Kelantan. Walhal kawasan berkenaan juga menempatkan projek pembalakan yang dikonsensikan kepada syarikat dua bersepupu Nga-Ngeh yang juga merupakan pemimpin utama DAP Perak.

      Konon kata Guan Eng, banjir itu berlaku kerana kelemahan pentadbiran Kelantan. Kononnya kerana ketirisan dan kegagalan pengurusan kewangan Kelantan yang diperintah oleh PAS. Kerajaan Negeri Kelantan seolah-olah tidak wujud ketika banjir.

      Delete
    6. Agareba
      kepala bapak mappadulung sarunbontot pakai timun dont speak bugis languages like that
      Kepala bapak udah jadi bugis murtad lorr

      Delete
  17. KEPALA BAPAK KAU.... hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak kroni kau

      Delete
    2. Sekarang, apa yang dikatakan oleh Lim Guan Eng, berbalik kepada dirinya!
      Malu nak berterus-terang yang dia minta bantuan daripada Majlis Keselamatan Negara (MKN), dia awal-awal bagitahu yang dia meminta bantuan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

      Banjir di negeri-negeri di Malaysia, bukanlah perkara asing. Kadar taburan hujan di negara ini memang tinggi. Tetapi apabila seorang Ketua Menteri bercakap besar, memperlekehkan Menteri Besar dan pentadbiran negeri lain yang dilanda banjir seperti yang dilakukan oleh Lim Guan Eng, apa yang berlaku di Pulau Pinang, membuatkan ramai yang memulangkan paku buah keras kepada Guan Eng walaupun pada masa yang sama, bantuan digerakkan untuk rakyat dan penduduk Pulau Pinang yang terjejas akibat banjir.

      Delete
  18. Aduyaiiiii.perdana menteri ape ni guna bahasa kotor ..najib ni dah tertekan sgt kot?? Sampai dah menjatuhkan diri ke tahap rempit kat dataran merdeka malam minggu.nak tujuk gagah sampai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kutty boleh belah balek karalla

      Delete
    2. Ini dilaporkan di muka dua ruangan Star Biz akhbar The Star pagi ini.
      Perenggan pertama: Tan Sri Mokhzani Mahathir anak Tun Dr Mahathir yang melabur dalam sektor O&G atau minyak dan gas 15 tahun lampau kini sedang menjual kepentingannya.



      Perenggan empat: jika beliau berjaya menjual 10.1% pegangannya dalam Sapura Energy Berhad pada harga diskaun antara RM1.42 ke RM1.49 seunit maka beliau dijangka memperolehi antata RM859.1 ke RM901.5 juta.

      Beliau menjual kepentingannya itu kerana tidak lagi yakin pada sektor O&G.

      Perenggan sepuluh: Pada Febuari 2014 empat bulan sebelum mula jatuhnya harga minyak mentah dunia Mokhzani telah menjual 190.3 juta sahamnya dalam Sapura Kenchana pada harga RM4.30 seunit dengan pulangan RM820 juta.

      Jual Sapura Energy dijangka perolehi sekurang-kurangnya RM 859.1 juta.

      Jual Sapura Kenchana 3 tahun lepas memperolehi RM820 juta.

      Syabas tokoh korporat berjaya.

      Ikut rekod 15 tahun lepas iaitu 2002 kebetulan Perdana Menteri ketika itu ayahanda Mokhzani.

      Kebetulan bukan "hearsay".

      Delete
  19. Ada anjing tompok baru ke menempek kat blog hebat ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat bugis ngan kejora tu sama jer bhai, ip sama jer!

      Delete
    2. Mat kutty nope belah balik karalla

      Delete
    3. Saya pada asalnya tidak berminat memberi ulasan tentang tulisan kawan lama saya ini.


      Beliau dahulu seorang yang tajam analisa dan ulasannya tetapi sejak menjauhkan diri dari PAS setelah banyak makan hasilnya beliau hari ini memilih untuk menyerang PAS barangkali itulah punca rezekinya.

      PAS sebuah parti politik yang berdaftar. Di Malaysia kita punya puluhan parti politik seumpama itu, kecil atau besar, lama atau baru.

      Malaysia bukan Korea Utara, sesiapa sahaja boleh memilih untuk berparti atau tidak. Melompat atau setia pada satu parti itu hak masing-masing.

      Tidak ada kuasa pun satu parti menyekat ahlinya dari keluar masuk parti.

      Zulkifli Sulong dulu PAS kini pro Pan ..... tidak ada masalah.

      Sayuti Omar dulu pro PAS kemudian hentam Husam Musa hari ini puji Pan dan Husam kembali .... tiada masalah.

      Yang terjejas cuma maruah seseorang itu pada mata yang lain.

      Keluar PAS penuh dengan marah dan kekecewaan, kemudian tubuh parti baru yang diisytihar mahu melawan dan mengganti PAS maka layaklah mereka dianggap musuh politik oleh PAS.

      Khianat pada perjuangan PAS tetapi mahu terus disayangi dan dianggap kawan ..... " you cannot have the best of both worlds .... kawan ku".

      Pan tiada dapat keahlian kerana kononnya PAS kekang ahlinya dari menyertai part itu, kenyataan Zul sungguh lucu bukan seperti Zul yang saya kenal dulu yang tulisannya punya kualiti dan penuh bernas hujah-hujahnya.

      Dari PAS sahajakah sasaran keahlian Pan? Sempit sungguh.

      Kalau ada ahli PAS yang tergiur mahu lompat masuk Pan sebagaimana gerombolan pencuri-pencuri kerusi PAS dahulu tiada siapa yang dapat halang mereka.

      Masalahnya adakah lagi yang berhajat mahu jadi ahli Pan sekarang ini?

      Yang dah Pan tapi kini mahu " u turn" kembali adalah kita dengar.

      Apa pun terhibur jugalah membaca tulisan Zul.

      Janganlah menyembah terlalu rendah kawan ku sehingga mendedahkan aib dan kelemahan sendiri. Tak kan dapat ahli baru pun cara ini. Makin takut dan bimbang pula rasanya orang nak menyertai Pan.

      Biarlah PRU ke 14 nanti menentukan segalanya samada langit tinggi ataupun rendah.

      Delete
  20. Laporan qazaf ke atas YB Husni Hanazlah

    Petang kelmarin YB Hanipa dan YB Raja Kamarul Bahrin membuat laporan qazaf ke atas Yb Tambun Husni Hanadzlah yang menuduh DSAI kononnya meliwat anak saudara beliau semasa beliau berbahas bajet di Dewan Rakyat pada 1.11.2017 yang lepas.

    Hanipa dan Raja Bahrin membuat laporan qazaf tersebut kerana ketika Yb Tambun berbahas , mereka berdua berada dalam dewan.

    Turut bersama kereka tadi Yb Sg.Petani ( PKR ), Yb Indera Mahkota ( PKR ), Yb Kelana Jaya ( PKR ), Yb Kapar ( PKR ) dan Yb Shah Alam ( Amanah ).

    Merteka memohon JAWI siasat Yb Tambun di bawah seksyen 41 Akta Kesalahan Jenayah Syariah ( Wilayah Persekutuan ) 1997.

    Laporan kesalahan jenayah Qazaf ke atas YB Dato' Seri Haji Ahmad Husni bin Mohamad Hanadzlah (Ahli Parlimen Tambun) di bawah seksyen 41 Akta Kesalahan Jenayah Syariah ( Wilayah- Wilayah Petsekutuan ) 1997 ( Akta 559 ).

    Pengadu :

    Yb Raja Kamarul Bahrin Shah bin Raja Ahmad
    dan Yb Mohamed Hanipa bin Maidin.

    Tarikh kejadian : 1.11.2017 ( Rabu )

    Tempat Kejadian : Dewan Rakyat Malaysia.

    Isi atau Intipati Aduan

    1. Pada 1.11.2017 ( Rabu ) dalam jam sekitar 12.40 pm , Yb Dato' Seri Haji Ahmad Husni bin Mohamad Hanadzlah iaitu Ahli Parlimen Barisan Nasional daripada Tambun, Perak telah berbahas Bajet 2018 di Dewan Rakyat.

    2. Semasa beliau berbahas bajet tersebut, kami berdua selaku pengadu di dalam laporan ini, juga berada di dalam Dewan Rakyat dan dapat mendengar ucapan perbahasan beliau tersebut.

    3. Antara lain, Yb Tambun telah menyatakan di dalam ucapannya tersebut perkataan-perkataan berikut :-

    ".. Do you know who is Anwar Ibrahim? Saya orang Anwar Ibrahim. I left him.Selepas dia berhenti jadi Timbalan Perdana Menteri, I helped him pergi ke rumah dia di Bukit Damansara. For 10 days i was watching him, I said, no.

    Bila dia terlibat dengan liwat. Liwat, dia terlibat dengan anak buah saya. We are brought n tears. I went to Jordan, saya baca kitab.Kalau orang libat dengan liwat, dilaknati Allah and the whole population will suffer macam di sodom di Jordan..."

    4. Dalam ucapannya itu juga, Yb Tambun juga kemudiannya menyebut nama individu yang dikatakan tersebut sebagai Hairani Nafis. Beliau menyebut dengan perkataan-perkataan berikut :-

    " ..Saya tidak tahu tapi kes itu is kes. Yang kes Hairani Nafis, everybody di UKM tahu...

    Bersama-sama ini kami lampirkan bersama-sama sesalinan Hansard Dewan Rakyat bertarikh 1/11/2017 yang melaporkan ucapan verbatim beliau tersebut untuk rujukan tuan.

    5. Kami sesungguhnya percaya kata-kata yang dikeluarkan oleh Yb Tambun tersebut di atas adalah satu tuduhan jenayah qazaf ke atas Dato' Seri Anwar Ibrahim di mana Yb Tambun telah menuduh Dato' Seri Anwar Ibrahim dengan tuduhan meliwat seseorang iaitu anak buah beliau dan tuduhan liwat tersebut dibuat tanpa Yb Tambun mengemukakan empat ( 4 ) orang saksi lelaki yang benar-benar menyaksikan tuduhan perbuatan liwat tersebut.

    6. Justeru itu kami sesungguhnya percaya Yb Tambun telah melakukakan satu kesalahan jenayah syariah qazaf dan amat wajar disiasat di bawah seksyen 41 Akta 559 tersebut. Sekian laporan kami berdua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Berape kali kena liwat dengan nuar?...sedap tak?....hehehe...kojola memang bapuk kaki tonggeng...

      Delete
  21. Mat Indon Bugis tu tak pernah pun keluar berpantun. Tapi sejak Matdey kata semua orang Bugis adalah keturunan lanun, mmg terbakar betul mereka.

    Itu nasib baik tak ada medan berentap fizikal. Kalau tidak, boleh ler tengok geng2 Bugis dgn keris & parang mata berkilat...

    Kih kih kih...kecut telor Matdey dibuatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada sapa takut ngan bugis penyamun woiii! Dah ada modal ker jadi batu api pulak! Low class!

      Delete
    2. Madey cop kepala bapak kassim baba lanun bugis tapi cai2 bodos buat temberang madey tuduh semua bugis...

      Delete
    3. Hello 1350 cai bingai biol gila!
      Berapa sen dibayar si tua Kerala?
      Kau kata Sultan Selangor bodos pula?
      Tak kan dia bodos juga Pak Jusuf Kala?

      Delete
    4. Ko yg temberangkangkan jusuf kalla dan sultan selangor...temberang ni kan kerja ko...hihihi

      Delete
  22. NAJIB rosmah gagal nyata la

    ReplyDelete
  23. NAJIB gagal cerai isteri pertama
    Gagal khawin janda bini orang
    ROSMAH gagal laki pertama minta cerai
    Gagal rampas laki orang

    ReplyDelete
  24. Najib hebat. Kisah hidupnya patut difilemkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Martin scosese ok kot
      Bleh wat 2 3 mdb bleh kwan jdi pngerusi nak party sama kendall jenner

      Delete
    2. Dumb n dumber pilihan saya
      Amat tepat utk describe kepala bapak juga badak dan dubuk brekor sekelian
      Siappa makan cili dia rasa pedas
      Siapa ambil hati dia cakap
      Aku cakap lepas
      Amboi amboi amboi
      Hehe
      Ter altimet lak

      Delete
  25. Satu jasa kepala bapak najib yang tidak akan dilupakan sampai bila2 ialah mengena GST pada rakyat di saat ringgit jatuh menjunam.

    ReplyDelete
  26. AYUH RAKYAT MALAYSIA! SELAMATKAN NEGARA KITA DARI DI GADAI UTK BAYAR HUTANG 1MDB! UNDILAH PAKATAN HARAPAN!

    HARAPAN MASIH ADA..HAPUSKAN UMNO

    ReplyDelete
  27. I just cannot stop myself from having the three following added to the list of his amazing success:

    bringing untold amount of shame to Malaysia and Malaysians worldwide due to the 1MDB unending saga;

    giving the communists from Mainland China the free rein in our beloved Malaysia ensuring the future is bleak for many of us;

    destroying Malaysia's future once one and one's political party continue to be in power following the next general election.

    Indeed?

    ReplyDelete
  28. Anuar Musa ni la ni kalau bercakap macam orang mamai yang dah nak mampos.....manusia tak mengenang budi...laknatullah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anuar musa dah tenggelam dlm dunia politik...ade skendel...

      Delete
  29. Jangan malu alah?

    Alahai Nuar....jangan jugak malu dedahkan skandal ko sendiri selain segala BAPAK SKANDAL yang berlaku dibawah kepimpinan Najib dan BN.

    Jangan jugak malu...
    Banggang!
    Bangsat!
    Haramjadah!

    KAPLA BAPAK KO!

    Otak korang kat mana punya KAPLA?

    ReplyDelete
  30. Kejayaan TERBILANG Njaib:

    Ada 4 pembunuhan di zamanya,yg membabitkan suami/isteri..

    1.Hebatnya C4PKAN ALTANTUYA,bodynya berkecai semasa najib jadi menteri pertahanan...Kejayaan hebat najib memperkenaLkan C4.

    2. Pembunuhan pegawai kastam yg ada kena mengena dgn mak badak,pegawai kastam in juga yg memeriksa kotak yg berisi cincin 24juta dari jacob smith california dan kastam inlah juga yg disuruh oleh mak badak untuk delete nama dlm pasport Amina/altantuya,diharapkan di dalam perbicaraan razak baginda Altantuya tiada berada di malaysia.

    3.Pembunuhan taukey ambank mendapati irregulaties dlm account najib,dlm perjalanan ka bank negara untuk buat report 2.6 billion najib.Ia ditembak kerana ia menjadi saksi penting penerima najib dan dia juaga menjadi saksi untuk rasuah scorpee di paris prancis.

    4.Kevin morais adalah saksi penting dalam usaha untuk mendakwa najib,ia berjawatan DPP,timbalan Pendakwaraya.I bernasib baik sehari sebelom dia meninggal,dia dah submit original copy document PENDAKWAAN.

    Kita sebagai rakyat biasa,adakah dipandang oleh najib???dia memandang kita dgn pemberian DEDAK,dan berbohong di media2 perdana.
    Dia mempotraykan dirinya sebagai UMARAK yg di kelilingi oleh ulamak dedak2. Di canagkan oleh anak KRUAK,di ibarakan seperti josehp Goedbell,"MENTERI PROPOGANDA HITLER/NAZI". dI MEDIA dan media eloktronik negara.

    Dari pengajaran sejarah,sehebat manapun mereka bergerak,sepandai-pandai tupai melompak,akhirnya jatuh ketanah jua...

    ..............PR14.....BANGSAWAN VS MARHAEN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembunuhan Jalil Ibrahim, skandal BMF?

      Pembunuhan 14 org awam termasuk wanita & kanak2 di Memali?

      Delete
    2. Ingat org lain je dia mampak?
      Ingat hal dia org tak nampak?
      Dulu 30 bilion dia dah rompak!
      Mmg haram jadah kepala bapak!

      Delete
    3. Tua renta nyanyuk busuk hapak.
      Jubor kurap penuh kudis sopak.
      Dulu sepak org, kini dia kena sepak.
      Mmg selayaknya dipanggil kepala bapak.

      Delete
    4. Ikut ckp Sirul kes Altuya Madey penyangak dikatakan terlibat??

      Delete
    5. Macai kepala bapak kassim baba mao cerita kisah bunuh tapi takut tubuh RCI ato repot polis...penakut cakap besar...

      Delete
    6. ko ada repot polis macai bingai 1658?

      Delete
  31. jangan dibiarkan kapala bapak lari ke koh samui. apa nasib macai2 nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia lari nyorok dlm kain semah jer...

      Delete
    2. Komen ASKAR BODO kikikiiki..

      Delete
  32. ya betul..membodek yg luar biasa bkn semua pemimpin ameno blh buat. bukan calang2 org yg boleh jilat sehingga taik pun kata wangi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikkk bodek tapak kaki TonTaik boleh sgt ye? Lesap 30 billiun boleh senyap?? Skrg terkinja2 ckp psl org lain, pasal matdey penyangak lngsung tolak tepi?? Keciann.. Xde publisiti

      Delete
    2. Taik palat jho lo tu lemak manis agaknya dorang sedap dok pelahap tu!

      Delete
  33. Syabas pantun Pak.. Mmg bengang sungguh macai madey kleptokutty, budeng keling xtau nk buat entry apa hari ni..dia tala kt Pak Annuar pulak..kikikiki.. Boboi Bengap xnmpk btg idung pun banjir kedah, penang??

    ReplyDelete
  34. kepala...kepala...kepala bapak kau...hahahaha... najib dah jatuh ke tahap yang hina....

    ReplyDelete
  35. Nampaknya Mat Bugis sudah pun berehat
    Biarlah hamba pula urus, ini cai2 penjahat
    Hamba akan lbh kepada memberi nasihat
    Kalau ada cai juah, hamba akan taji pahat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  36. BANGKITLAH RAKYAT MALAYSIA BERSAMA SAMA KITA JATUHKAN KERAJAAN KLEPET DUIT RAKYAT! RAKYAT DITEKAN, TAPI MENTERI UMNO ANAK BERANAK SENANG LENANG! UNDILAH PAKATAN HARAPAN

    HARAPAN MASIH ADA...HAPUSKAN UMNO

    ReplyDelete
  37. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  38. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AYUH KEARAH GST SIFAR! UNDI PAKATAN HARAPAN!


      HARAPAN MASIH ADA, ..HAPUSKAN UMNO

      Delete
  39. Kehebatan meningkat hutang negara hampir 1 trillion adalah satu kehebatan luar biasa, kemudian perkenakan GST pada rakyat tak kira kecil besar miskin kaya kerja atau menganggur, jasa ni dah cukup menjerut perut rakyat sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. JASA PALING BESAR NAJIB..CEKIK DUIT RAKYAT UTK BAYAR HUTANG ANAK BERANAK BERJOLI! UNDI PAKATAN HARAPAN UTK MASA DEPAN LEBIH CERAH..


      HARAPAN MASIH ADA..HAPUSKAN UMNO

      Delete
  40. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  41. Masalah jugak dengan kojolla yg pendek akal
    Susah pula nakk di ajar , sebab otak dangkal
    Selangor dapat 3 bulan bonus,jangan sangkal
    Ko RM 1000,lama-lama ko naik basikal,baghal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  42. Segala keperluan, DS Najib mmg mengerti
    Sebut lah saja, pembangunan punya entiiti
    Sekolah, hospital, air, api, jalan, sungai, titi
    BR1M dan pelbagai ikhsan melekat di hati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  44. Admin buat tohmahan, kerajaan diperburok
    Ditokok tambah pula oleh cai2 bingai berok
    Tapi keadaan yg sebenar tak ada pun terok
    Kemudahan & pembangunan merata cerok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tohmahan kepala bapak ki stupid....reka temberang plak haramjadah kojola kengkang...

      Delete
  45. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  46. Kejayaan dia yg paling hebat ialah menipu kita semua setiap kali dia bukak mulut. Itulah yg paling hebat. Tipu dan senyum tu memang skill luarbiasa. Tak peduli apa org cakap memang tabiat hebat. Sekarang ni pulak dah mula maki org. Itulah lengkapnya pakej najib razak. Semoga Allah swt beri balasan kepada dia ...ameeeen

    ReplyDelete
  47. Kejora kacak segak, muda trang tang tang
    Jadi cikgu, pagi kerja tapi relax bila petang
    Masa lapang tibai k’jaan punya penentang
    Dlm sehari, 5@ 6 ekor cai pasti terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora boncit, pemalas dan tiada motivasi
      Jadi cikgu,tuang kelas jadi guru basi
      Masa lapang,buat pantun,buruk tiada isi
      Lebih elok masuk zoo,sana telor kena kasi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh
      Reply

      Delete
  48. Kita tau Najib sibuk, atas bawah kiri kanan
    Namun dia tak pun lupa hal pembangunan
    Cai2 ambil peluang mahu kasi dia tekanan
    Ayuh, kiita bantu Najib ringankan bebanan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  49. Mmg kita akui, Tun M dulu nya amat hebat
    Sukar nak dikesan, berbilion yg dia rembat
    Kinii ikut puak PH, dia jadi celupar musibat
    Padan pun kalu ‘kepala bapak’ dia disebat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  50. Renteten petanda umno bakal terlungkop di kedah.


    Kenapa salahkan penyokong Kedah yang boo MB mereka sendiri?

    Walaupun perbuatan tersebut adalah sesuatu yang amat buruk kerana mengaibkan beliau tetapi pernahkan kita bertanya apakah punca terjadinya sedemikian? Apakah punca rakyat Kedah mengejek-ngejek MB mereka sendiri?

    Jawapannya Mukhriz Mahathir masih lagi disayangi rakyat Kedah. Beliau masih lagi popular di kalangan rakyat Kedah. Rakyat Kedah buang Pas dulu dari tampuk pemerintahan negeri pun pasal mendengar ura-ura yang Muhkriz bakal jadi MB Kedah jika BN menang di Kedah.

    Bila Mukhriz duk elok jadi MB tiba-tiba beliau dipecat tanpa sebab. Siapa yang tak marah bila MB yang popular dikalangan rakyat dibuang dan digantikan dengan ‘yes boss’. Ahmad Bashah terpaksa terima hakikat yang beliau akan duduk atas ‘bara api’ sehinggalah PRU-14!..

    Kerusi MB Kedah adalah hak milik rakyat Kedah, bukan milik orang politik di Putrajaya. Rakyat adalah boss kepada MB.

    Ya kita boleh berbuat sesuka hati seperti tukar MB macam tukar seluar sebab kita ada kuasa. Tapi beringatlah rakyat jelata bukannya robot. Mereka ada hati. Mereka ada perasaan. Kalau kau buat mereka seperti sampah yang boleh di tolak ke bawah ke tepi, bersedialah menerima api amarah mereka.

    Apa yang berlaku di stadium di Shah Alam adalah satu peringatan kepada politik pemerintah yang pilihan rakyat hendaklah dihormati jika mahu rakyat menghormati kamu. Kalau kamu boleh buat sesuka hati, rakyat Kedah pun boleh berbuat sesuka hati seperti mengeboo MB mereka sendiri di tempat lawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya sdh kena booo pun masih tak sedar diri..itulah yg dikatakan setiap perbuatan ada balasannya. terimalah

      Delete
  51. Usah nak lagak kemas, cai2 bapok sotong
    Berdebat tiada hujah cuma aota kelentong
    Lagii pulak, dgn admin korang bergantong
    Ada hujah cai tak reti balas, admin potong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak la yg potong bajet tu, sbb mak nak masuk dlm bajet permata mak..extra tu boleh mak buat nyopping

      Delete
  52. Pakar sejarah Tan Sri Prof Khoo Kay Kim mengkritik mereka yang menyifatkan Bugis sebagai “lanun”, sambil berkata golongan tersebut buta sejarah.

    Bercakap kepada FMT, Khoo menyifatkan gelaran itu sebagai “pembohongan” itu bermula pada abad ke-18 oleh pegawai British di Tanah Melayu.

    Menurutnya, cerita direka mengenai lanun bagi menjustifikasi penguasaan British di Tanah Melayu.

    “Mereka memerlukan alasan untuk diberi kepada kerajaan British. Dengan mengatakan raja-raja Melayu adalah lanun, ia lebih mudah bagi mereka untuk campur tangan.

    “Kerajaan British akan menghentikan tindakan tersebut jika mereka tahu cerita lanun adalah satu pembohongan.”

    “Lanun Bugis” kini kerap disebut dalam ceramah politik pembangkang, yang menyasarkannya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang menyifatkan dirinya mempunyai semangat perjuangan Bugis.

    Baru-baru ini, penggunaan istilah itu oleh Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad mengundang kecaman daripada ahli masyarakat berketurunan Bugis, termasuk Sultan Selangor yang menuntut bekas perdana menteri itu disiasat di bawah Akta Hasutan.

    Khoo bagaimanapun berkata Bugis tidak boleh dianggap sebagai lanun yang merompak.

    “Kawasan sekitar Selat Melaka dan Laut China Selatan adalah sebahagian jajahan kerajaan Tanah Melayu dan jika ada kapal masuk ke rantau ini dan tidak membayar tol, maka pemerintah mempunyai hak untuk menyerang kapal itu.”

    Bugis berpindah ke Tanah Melayu dari Sulawesi sekitar abad ke-17.

    “Mereka adalah pedagang berjaya dan juga pejuang yang handal. Jadi mereka berjaya mengawal semenanjung Tanah Melayu.”

    Khoo berkata Bugis menaiki takhta kesultanan di Selangor secara sah pada pandangan tradisi Melayu.

    “Dalam tradisi Melayu, seseorang hanya boleh dipanggil sultan jika dia mempunyai daulat.

    “Ketika Bugis menguasai Selangor pada 1745, pemerintah tidak menggunakan gelaran sultan. Baginda hanya digelar Raja Lumu.

    “Tetapi pada 1766, Raja Lumu berlayar ke sebuah tempat bernama Kota Lumut (bukan Lumut sekarang) di Perak, dan di sana baginda diangkat sebagai sultan oleh Sultan Perak, Sultan Mahmud dan kemudian baginda menggunakan gelaran Sultan Salehuddin Shah.”

    __________________________________________
    Terima kasiih Dr Khoo sbg professor sejarah
    Harap bahan ini dibaca dek Matdey penjarah
    Matdey kinii resah gelisah & kehilangan arah
    Cai2 bingai yg terkedu diharap jgn lah marah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si anu batang mancis
      tiada apa-apa kesan pada wanita
      wanita lagi marah ade... laaaa

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
      Reply

      Delete
  53. Sekadar membina lebuhraya, bangunan tinggi, MRT dan sebagainya, itu sebenarnya bukanlah luar biasa. Ia hanya biasa-biasa, malah pemimpin di Afrika pun ramai yang mampu melaksanakannya.

    yg luar biasanya kelepet 2.6b..hutang 1MDB 52b..hutang negara hampir 1T..jual tanah pd cina..GST. hanya pencacai ameno dan kaki bodek je yg bangga sgt ni. Maklumlah dah hujung2 karier..cari talian hayat le.

    ReplyDelete
  54. Dekat nak pru macam2 perasaan keluar dari mulut pemimpin umno memberitahu umno di bina berdasarkan linangan air mata, konon marah pada mahathir pulak.......agaknya akan keluar air mata selepas pru nanti

    ReplyDelete
  55. Petrol price Malaysia  (Fuel RON95, RON97 & Diesel) for  9 – 15 November 2017 

    RON95 : RM2.31 per litre with increased by RM0.07
    RON97 : RM2.60 per litre with increased by RM0.06
    Diesel : RM2.20 per litre with increased by RM0.03
    Euro 5 : RM2.30 pet litre with increased by RM0.03

    Cilake besar Kassim baba cekek leher rakyat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kassim baba dah papa kedana...kepala bapak dia...

      Delete
    2. UTK PENDIDIKAN PERCUMA, UNDILAH PAKATAN HARAPAN

      HARAPAN MASIH ADA..HAPUSKAN UMNO

      Delete
    3. Angin kemain ti ggi nak bantu ekonomi amerika konon...ekonomi malaysia hebat...

      Kassim baba cekik leher rakyat...
      Minyak proses kata pakar ekonomi Jebon bodoosss

      Delete
    4. Naik ke turun harga semua aspek dikaji
      Tapii cai, cacian udah jadi makanan ruji
      Minyak naik cai akan makii, cerca & taji
      Bila harga turun tak pernah pun cai puji

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Bila turunye?....dari 1.90 tak pernah turun bawah 2.00 pon bodoos...

      Delete
    6. Ada hutang IPIC belum settle. Bencana di PP sedut pula duit. Mana lagi nak pencuri nak rembat jika bukan minyak dan GST?

      Delete
  56. Bugis bila maju, ngak akan mundurr setapak
    Gue marii, bukan utk buang masa atau lepak
    Mahu ajariin sama si brengsek kepala bapak
    Supaya tutur kata, jgn sesuka hati dicampak

    Waduh waduh waduh waduh waduh waduh

    ReplyDelete
  57. Waduh..ini ptg, cikgu ama gue bergandingan
    Berjagalah kalian, pembelot goblok bajingan
    Lo semua akan rasain kami punya penangan
    Akan kami pastikan BN kekalin kemenangan

    Waduh waduh waduh waduh waduh waduh

    ReplyDelete
    Replies
    1. si kejora anunya batang mancis
      buat penyamaran jadi bogis

      kakakakakakak

      Delete
  58. Salah satu kejayaan najib yg terbesar :

    Bapaq buat Felda
    Anak ranapkan felda

    Felda berhutang >40billion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli hitel tak daftar nama felda...shahrir menikus dengan rafizi....

      Delete
  59. satu lagi kejayaan najib"

    Mahathir dan pak lah tinggalkan currency malaysia vs usd, sekitar 3.5----3.8..
    handalnya najib pandai ekonomi upkan lagi sehingga

    4.0---4.2..

    ReplyDelete
  60. keputusan debat maya sehingga pukul 7.

    1.Geng PH dapat membuat pencerahan kepada
    isu yang di bawa oleh Budin. Ramai yang
    kagum terhadap ulasan geng PH.Rata-rata
    dapat manfaat dari cara isi penyampaian
    geng PH walaupun seringkas.
    TAHNIAH!!!!!!
    Saya beri markah : 99.9

    2.Geng UMNO/PAS bukannya tak boleh mengulas,
    tetapi terbawa-bawa dek sentimen perkauman
    yang menyemarakkan rasa kebencian bangsa
    serumpun.
    Penulis pantun KEJORA sekadar menjadi
    "hiburan jalanan'kerana isi pantunnya
    hanya untuk mencaci bekas pemimpin.
    Hebat juga Tun, kerana cai-cai ini terpaksa
    menghalakan meriam besar kepadanya,sedang
    dia seorang warga emas. Itulah kehebatan
    Tun yang dikagumi.

    Untuk geng PH,saya beri 0.09 markah.
    Kalau ikut hati saya nak bagi markah 0,
    tapi kesian lak.


    SEKIAN DARI JURI DEBAT.
    KEPUTUSAN ADALAH MUKTAMAT.
    rayuan tidak diterima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan Juri, ada error tu...erata cepat!!!

      Delete
    2. Saya kejora....
      Saya kejora....
      saya terima keputusan dengan hati terbuka
      saya menyesal.....
      saya menyesal.....

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. KPI penyokong cyber BN gagal dicapai. Isu semudah menyenaraikan kejayaan PM Najib tidak sesenang menyenaraikan kelemahan dan skandal beliau. Serangan pada Tun M juga agak memalukan seolah-olah seluruh tentera Bugis takut pada seorang Mamak berumur 92 tahun. Ini perlu perhatian Ahmad Maslan sebagai ketua.

      Namun mereka sangat rajin dan tidak putus asa, tahan maki satu kredit. Ini wajar menjadi contoh kepada penyokong PH.

      Delete
  61. Satu lagi yang Najib buat, tak dibuat oleh PERDANA MENTERI lain, ialah membuat rumah pelarian, tempat nak semunyik di pulau Koh Samui, timur Segenting Kra.Jelas sudah, dia ni memang banyak buat dosa. Kiranya dia nak jadi macam ketua kartal dadah di British Colombia. Bina kota persembunyian dengan membawa sekali hasil penyangaknya.

    ReplyDelete
  62. Mmg puak cai, ada jer sengketa mereka cari
    Kerja lempar dakyah & tohmahan setiap hari
    Tidak pernah bersyukur apa yg kerajaan beri
    Sewenang2 tanpa bukti dituduh PM mencuri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAYANGI MALAYSIA! MARI KITA SEMUA BERSAMA SAMA MENDAPATKAN BALIK MARUAH NEGARA YG TERCEMAR OLEH PENYAMUN KLEPTO ANTARABANGSA! UNDILAH PAKATAN HARAPAN


      HARAPAN MASIH ADA...HAPUSKAN UMNO

      Delete
  63. Kejora Kejora Kejora
    Tak tumboh tidak melata, kalau tak sungguh kami tak kata. Kami ada bukti. Tak cukup hanya dengan pantun penafian kamu tu......apa orang kata...guna air lior jerrr.....tak cukup tak kukuh!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tuan, bukti air liur tidak cukup..

      Delete
  64. Cai2 bahalol hanya mengikut kehendak rasa
    Bikin malaikat siibuk dgn buku catatan dosa
    Sdg kan kemakmoran merata di kota & desa
    Rakyat semua hiidup senang, aman sentosa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. JURI KATA KO
      "PEMANTUN JALANAN"

      KALO AKU
      MALU OOOOOOOOOO

      Delete
    2. INGINKAN GST SIFAR? UNDILAH PAKATAN HARAPAN!


      HARAPAN MASIH ADA...HAPUSKAN UMNO

      Delete
    3. Saya kejora, saya tahu saya tak boleh menandingi ph, tapi saya perlu cari duit! Tolonglah fahami keadaan saya!

      Delete
    4. 19:42 tiada apa hujah mau pertikai
      Fakta sebenar, Kejora udah rungkai
      Tak kan nak diheran, PH ciput cikai
      Lps PRU, dah sah nak jadi bangkai

      Kah kaahh kaaahh kaaahhh kaahh

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...