Sunday, 19 November 2017

UMNO WP TAK PERCAYA KETUA2 BAHAGIAN?


Selama dua hari, semalam dan hari ini, UMNO Wilayah Persekutuan telah mengadakan majlis perjumpaan untuk seluruh pemimpin peringkat cawangannya.

Majlis yang diadakan di PWTC itu melibatkan semua Ketua UMNO Cawangan, Ketua Wanita, Ketua Pemuda dan Ketua Puteri.

Untuk hari ini yang melibatkan Ketua UMNO Cawangan seluruh Wilayah Persekutuan, perjumpaan itu dihadiri oleh Pengerusi Badan Perhubungannya, Tengku Adnan Tengku Mansor.

Adalah dipercayai majlis perjumpaan ini diadakan sebagai persiapan untuk menghadapi PRU 14 yang dijangka diadakan pada awal tahun depan.

Dalam perjumpaan tersebut, semua Ketua Cawangan telah diberikan wang tunai RM1000 setiap seorang, manakala Ketua Wanita Cawangan, Ketua Pemuda Cawangan dan Ketua Puteri Cawangan masing-masing sebanyak RM500.

Tidak seperti selalunya di mana peruntukan itu biasanya diberikan melalui Ketua-Ketua Bahagian dan diperturunkan kepada semua ketua sayap, kali ini nampaknya agak berbeza kerana ia disampaikan secara terus ke tangan pemimpin-pemimpin peringkat cawangan tersebut.

Kenapa keadaan ini berlaku?

Apakah UMNO Wilayah Persekutuan dan Tengku Adnan sudah tidak percaya kepada Ketua-Ketua Bahagian?

Apakah ada rekod sebelum ini yang menunjukkan peruntukan yang diberi kepada Ketua Bahagian tidak sampai kepada pemimpin-pemimpin UMNO cawangan dan sayap-sayapnya?

Jika tiada bukti wang pernah diselewengkan, apakah asas yang menyebabkan kali ini ia disalurkan terus kepada pemimpin cawangan tanpa melalui Ketua-Ketua Bahagian?

Di mana air muka Ketua-Ketua Bahagian bila Tengku Adnan sendiri yang memberi wang kepada pemimpin-pemimpin UMNO peringkat cawangan seluruh Wilayah Persekutuan?

Apakah kaedah ini mampu menghasilkan kejayaan cemerlang dalam pilihanraya akan datang?

Bagaimana dengan peruntukan lain apabila Parlimen dibubarkan nanti?

Apakah sekali lagi Ketua Bahagian akan diketepikan juga di mana wang akan terus diberikan kepada Ketua Cawangan atau Ketua Pusat Daerah Mengundi?  (ShahbudinHusin 19/11/2017)

103 comments:

  1. Mereka saling mencurigai secara diam, namun di pentas umum mereka semacam bersepadu. Itulah lakonan politik BN. Sepak terajang mereka sangat dahsyat. Tolak BN, pilihlah Pakatan Harapan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, saya orang PERTAMA memaparkan komen pada ruangan hantaran (posting) Tuan Budin kali ini. Yahuuuu, yabedabedu. Hehehehe. Jangan marah, kawan-kawan.

      Delete
    2. Silakan orang KEDUA memaparkan ulasan. Tulis baik-baik, ya. Hehehe...

      Delete
    3. Tahniah MS, saya sebenarnya bagi peluang org lain pulak utk tmpat pertama, dah penuh lemari dgn trophy! He2 he2

      Delete
    4. BUDIN...JEALOUS KER!!!!

      YIEEEEE HAAAAAA!!!!

      Delete
    5. Saudara Macy, terima kasih, ya. Hehehhe...

      Delete
    6. MAHLIGAI SENI SI ADAM ANAK KESAYANGAN MAK LAMPIR DAH NAK RUNTUH...KIKIKI...

      YIEEEE HAAAAAA!!!!!

      Delete
    7. Ketua2 Bahagian awal2 lagi dah dapat dedak lebat berbanding Ketua2 Cawangan yg dapat keciput RM500.

      Takkan tak faham.

      Delete
    8. Bapak2, hari ini kita belajar mengeja...

      M - Mahafiraun
      A - Adalah
      H - Hamlau
      A - Akhirat
      T - Terlupa
      H - Haramjaddah
      I -Ini
      R- Rehat jer lah

      Orang Tua Renta tak Sadau diri & bekas pemimpin yg busuk hati.

      Delete
    9. Btw...bila PAU untuk pemilihan akan diadakan tuu? Kenapa asyik tangguh..tangguh..tangguh...??

      Apa Najib takut kalah ker? Kenapa Registrar Of Sialan (ROS)tak ambil tindakan, pilih kasih ker.....??

      Delete
    10. 22.58, dah takda modal lagi ke?

      Delete
    11. This comment has been removed by the author.

      Delete
    12. MO1 banyak buat taik sewaktu mentakbi Negara oleh yang demikian beliau harus berfikir berkali-kali sebelum membuat PRU 14

      Delete
    13. Nak bg duit cash by hand tu HAK dia. Tp dr mana duit tu dtg kami berHAK tahu.

      Delete
  2. Kalau bagi kat atas, nak sampai bawah, nanti tiris la pulak! Biasala umno dgn ketirisan x dapat nak dipisahkan! Tu yg kepala bapak dapat pwer bank pasir tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BAPOK MACY.....

      YIEEEEEE HAAAAAA!!!!!KIKIKI...

      Delete
    2. Woi pondan siplis!!! Jgn guna aku punya tag line! Dasar kepala bapak!

      Delete
    3. Berat Nate kero duku nih

      Delete
    4. BAPOK MACY JANGAN LER MARE....KIKIKI...

      YIEEEE HAAAAAA!!!!

      Delete
    5. Fuh, untungnya "anon" yang taip "Yieee haaaa" tu kan? Satu "yieeee haaa" berharga 20 sen. Seratus "yieee haaa" dah RM20. Itu baru sejam tu. Jangan marah....

      Delete
    6. budak terencat akal dah sesat....

      Delete
    7. Buah cempedak di luar pagar
      Juboq MACY BANGKAMAN tolong jolokkan
      Saya di sini baru belajar
      Salah dan khilaf mohon dimaafkan..
      kikhkikikhkikhkikkkikiki
      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I...

      Delete
  3. Mugabe dah selamat diterajang oleh parti nya sendiri.

    MO1 bila lagi ?
    Cepat la sikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mugabe dah selamat diterajang oleh parti nya sendiri.

      Mamak Matdey sebaya dengannyer bila lagi ?
      Cepat la sikit

      Delete
    2. UMNO pakai sistem lain dari zimbabwe. UMNO lebih mirip Korea Utara.
      Presiden dan Warlord Akeristokarat call the shot. Yg sekebihnya Ahli hnya trimpah jamban. Sesekali diberi makan Taek.
      U MUST NEVER OBJECT. HIDUP MALAYU

      Delete
    3. Mugabe tu boleh naik sekapal dengan MOI
      Mugabe dan konco- konconya kaya Raya, rakyat hidup menderita kesusahan- Ada kuasa untuk kepentingan diri- rakyat jeata yang ramai- ramai tu lantak korang lah!
      This is pay back time!

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Mamak Matdey kita cayang, tanak terajang dia...
      Kita memang nak terajang MO1 @ Najib macam anon 2337 nak tu.... cepat la PRU14 MO1...kami nak terajang awak cukop2...sekali ingan parti2 awak, cepat lah PRU14....woi!!! mak badak sembab lembab...suh MO1 cepat skit leh....

      Delete
    6. Mahathir sudah di terajang ..

      Sekarang Mahathir berjuang dan perlu di ingat Mahathir sengaja pilih dia 'di terajang' ..

      Delete
    7. SIDE TRACK

      A COMPARISON BETWEEN WIFE OF A PRIME MINISTER AND SELF ACCLAIMED FIRST LADY OF MALAYSIA (FLOM):

      We had five prime ministers before Najib, yet not a single wife was hated and abused, including even Mahathir's wife. On the contrary, the previous premiers' wives were treated with much affection and respect.

      Dr Siti Hasmah Mohamad Ali, 92, has always been admired by friends and foes alike for her gentle and motherly nature.

      Unlike Rosmah Mansor, she has never been caught up in any controversy, political or otherwise.

      She is instead more known for her philanthropic efforts through the Association of Wives of Ministers and Deputy Ministers (Bakti), her deep interest in badminton as well as being an inspiration as the first Malay woman to qualify as medical doctor.

      Only two women have the distinction of earning such contempt and loathing - Rosmah and that obnoxious and shameless Umno Wanita chief Shahrizat Abdul Jalil.

      Delete
    8. M.amak
      A.nak
      H.aram
      A.niaya
      T.ipu
      H.asut
      I.blis
      R.asuah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      M.amak
      A.njing
      H.aprak
      A.sal
      T.aik
      H.indu
      I.ndia
      R.enta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      M.ahafiraun
      A.nak
      H.aram
      A.njing
      T.ua
      H.aprak
      I.man
      R.osak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      M.amak
      A.njjng
      H.aprak
      A.ngkuh
      T.amak
      H.anya
      I.kut
      R.asa

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      M.ohon
      A.llah
      H.ukum
      A.gar
      T.erus
      H.ancur
      I.blis
      R.enta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    9. Saya yakin jika Tun Dr. Siti Hasmah masih di Putrajaya, beliau akan mengetuai delegasi bantuan kemanusiaan puak Rohingya ke Myanmar sepertimana dulu beliau pergi ke Palestin.

      Rosmah Mansor bila nak pergi nie, takkan asyik nak nyopping sakan ajer....???

      Delete
    10. Dari Tapah ke pekan Tampin
      Berehat sebentar di pohon Sena
      Siti Hasmah dah sampai ke Palestin
      Rosmah Mansor dah sampai ke mana?

      Dunia Arab mengenal Mahathir
      Mengenal Mahathir melebihi Malaysia
      Apalah diharap wanita sihir?
      Wanita sihir melingkup negara

      Delete
    11. Rosmah cekap membaca quran
      Hasmah tak pernah kedengaran
      Hiidup penuh dengan kekufuran
      Harap hebat rambut palsu karan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    12. Pantun sampah Kojolla langsung lari tajuk dgn ketiadaan nilai bahasa. Apa ke halnya pulak dia kaitkan dgn rambut palsu, betul2 bengap.

      Berjalan jalan hendak ke mana
      Merayau hingga terketar lutut
      Apa gerangan dengan saudara
      Lain ditanya jawab melalut

      Delete

    13. Siapa yang cekap membaca Quran ke dan juga cekap mengguna ilmu hitam?

      Delete
    14. Wak...masaalahnya Asmah ni dah takde lagi kat PutraJaya. kalau ada pun sekejap2 aje temankan Madey Kutty kat Yayasan Perdana , yang didudukinya secara haram tu. Dulu pun, nama aje ke Palestin, tapi tak jejak kaki pun kat negara tu. Dia hanya bertunggu bertangga di Lebanon aje...takut nak ke Palestin yang tengah bergolak hebat tu. Tu pun kebetulan aja dia ke sana,menemani Madey kutty untuk lawatan kerja ke Timur Tengah...bukannya tujuan semata2 untuk beri bantuan kemanusiaan ke Palestin. Lainlah pemergian rombongan kemanusiaan Dato Azeez yang mewakili DSNR, DS Rosmah dan kerajaan Msia, ke Rakhine, Myanmyar dan Kem Pelarian Rohingya di Bangladesh..ini baru betul rombongan anak jantan. Khabarnya disambut besar2an oleh pelarian dan dianggap pembela dan penyelamat maruah etnik Rohingya. Sehingga kini, mana ada kita dengar rombongan dari PH yang berani ke sana...cakap aje berdegar2 , konon amat2 perihatinn nasib pelarian di sana, tapi habuk pun tarak..setakat cakap aje, sesapa pun boleh buat.
      Saya lebih tabik kat Buskers yang buat persembahan sekitar ibukota baru2 ni. Mereka sepakat untuk mendermakan semua duit pungutan yang diterima selama seminggu ,kpd tabung pelarian Rohingya. Wak nak tanyalah..berapa banyak yang Madey Kutty dan Asmah dah dermakan kpd mereka..dia kan super billionaire, reta makan tak abis, takkan kedekut taik idung masin? Ada cita2 nak bawak reta tu sama2 masuk kuboq ke?
      # REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    15. Mugabe wants to flee to Malaysia. Kawan baik dia PM.

      Delete
    16. Tun Mahathir memang pemimpin & pejuang sejati. Beliau tidak pernah kecut dgn sesiapa pun & melarikan diri sembunyi dalam kain bini. Dia memimpin bukan dipimpin macam Najib tunduk akur dgn bini, Obama, Lee Hsien Loong, China Komunis & Trump.

      Beliau sentiasa di barisan hadapan untuk menerajang Najib serta gerombolannya. Najib bersua muka pun dah kecut, apa lagi masuk gelanggang berdepan dgn beliau. Kini ada ura2 dari beliau untuk mencabar Najib di N2H III...Najib beranikah...??

      Delete
    17. Wak, rasanye DSNR takde masaalah untuk menghadiri program tu...takut Madey Kutty tu pulak yang tak berani. Yelah...dah tentu igauan yang dihadapinya dibaling dengan suar dan kerusi , dihentak dengan soalan2 panas dari ahli2 cap mungenya sendiri dalam NTH2.0 tu masih segar diingatannya. Khabarnya, sejak peristiwa hitam tu, dia dah paranoid dan tak lena tido malamnya. Persoalannya...mampu ke si tua renta kutuk ni sanggup menghadapi kejadian tu sekali lagi, jika ditakdirkan program NTH3.0 ini menjadi kenyataan...bukan apa takut2 dia pulak mengikut jejak langkah Nuar KS berkampung di hospital pulak nanti...tak mustahil kan wak? Taqk dapek den nolongnyeee...yang pasti Waklah orang pertama yang akan menemaninya di sana!
      # REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    18. Adakan saja perdebetan itu di audotorium tv3 atau rtm siap kawalan kett serta siaran langsung...macam di negara2 maju seperti USA, UK, Australia termasuk Indonesia semasa kempen pilihanraya.

      Najib berani tidak......???

      Delete
    19. Geng Najib ni aku tengok makin hari makin biadap dan kurang ajar bahasanya.

      Geng Najib, engkau memang celaka sial binatang hanjing punya orang!

      Itula ayat yang paling sesuai dengan orang biadap, kurang ajar dan haram jadah sepertinya.

      Kalau kau tak tahu jaga bahasa kau, aku pun tak jaga bahasa aku pada kau.

      Delete






    20. Pak.othamn


      TERBAEEEK !!!!

      pantun yg sangat bermakna tulus dan berintipati


      Kamai sebulat suara menobatkan pantun pak othman yang paling baik di laman budin..ini


      Kipidak pak othaman !


      Kami sentiasa dengar dan peduli

      Delete
    21. Sdra Malaysiabaru....

      Luahan sdra itu lebih berharga dari duit berjuta-juta dan ianya menyuntik semangat saya untuk berkhidmat lebih kuat demi agama, bangsa dan negara,

      Terima kasih & Salam Perjuangan.

      Delete
  4. Duit yang di berikan itu untuk parti atau untuk menampung kos petrol yang semakin mahal ?

    Sengkek jugak ketua cawangan UMNO dan yang lain-lain..

    Kalau di hisab .. jumlah yang Jho Low dapat .. Yang Riza dapat dengan MACAI dapat .. nisbah nya ....

    Tapi pada saya, mereka diberi sumbangan berupa sedekah lah jugak ..

    Begitu lah kedudukan melayu yang di jadikan oleh Pemimpin UMNO ..

    ReplyDelete
  5. ANAK HUSAM MUSA BERGELUT DENGAN POLIS...

    ADUSSSS...BERTAMBAH KUSAM LER NAMPAKNYER MUKA KUSAM HUSAM TU....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak tiri Najib buat porno. Anak najib kuat DJ in da hauz

      Delete
    2. Cucu Mamak Matdey suka main ngan Anjing kurap...kikiki...

      Delete

    3. AMANAH ramai peguam.
      Jika anak Husam di perkenakan oleh orang lain samada kenalan atau musuh harap dia di bela dengan sebaik-baik nya..

      Setakat ini kenyataan Polis ialah menjumpai pil didalam poket .. Tapi tak pasti samada air kencing anak Husam di uji ...

      Dalam kes begini, pernah se orang pelajar rakyat Korea di bebaskan setelah di penjara selama setahun apabila akhirnya Pegawai Penyiasat mengaku memalsukan kes.

      Kalau anak Husam melakukan nya,.semuga Husam tabah dan teruskan perjuangan menumbangkan PAS Kelantan .

      Delete
    4. Sampai sorok muka...diperkenakan oleh orang....ekeleh...

      Delete
  6. Mesti banyak dedak masuk untuk cytroo aka citaroo najib razak.. biasalah tiap kali mereka post komen, semua tak masuk akal.. hakikatnya bnyk umno bhgian WP sendiri akan buat umno wp tumbang.. nape xcaya?.. tanya la ngo2 yg konon nya support umno wp.. hakikatnya mereka hnya sapu dedak selagi yg boleh.. ada yg bgtau .. kalau mereka sokong bapak penyamun, merek tetap kena pow kiri kanan spt rakyat .. tak laku pon kad keahlian umno skrg nih! Memalukan adalah .. kenyataan terbuka presiden salah satu ngo yg bernaung ngan umno pusat dimana presiden berpangkat dato.. kenyataaan beliau amat memalukan .. macai2 yg disumbat ngan dedak powerbamk pasir harap maklum ye.. yg dpt madu bos awak, yg dpt pasir awak dan keluarga awak.. maruah semurah pasir...

    ReplyDelete
  7. Kalau niat Ku Nan nak tunjuk terror...

    Ketua Bahagian akan up .. RM 1200 untuk semua ketua ....lepas itu cantas ketua cawangan .. itu kerja mudah bagi Ketua Bahagian... ketua yang lain pun jadi penakut ...

    Ada duit ada kuasa...

    ReplyDelete
  8. Husam Kusam..nampak gayanya, Allah maha adil. Balasan diberiNya cash di dunia yang fana ni. Begitulah hebatnya doa dan munajat ahli2 PAS yang dikhianatinya dalam isu WTG tu...jangan sekali2 kita pertikaikan kehebatan solat hajat ni. Sekarang, anak kau telah kantoi dengan 200 bijimpil kuda dalam pemilikannya. Pening kepala kau..lepas satu satu musibah yang menimpa. Kalau sabit kesalahan tu, berat juga hukumannya..apa lagi tunggu Husam kusam oooiii...kumpulkan lah ahli2 Amanah kau dan buat solat hajat pulak, kalau solat istikharah lagi bagus, mintak petunjuk mcm mana nak settlekan kes yang rumit ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertambh KUSAM ler muka orang tua si Husam tu....kikiki...

      Yieeee Haaaaaaaa!!!!Tag line..Bapok Macy...kihkihkih...

      Delete
    2. Nabi Noh diuji dengan kemungkaran yang dilakukan oleh anak dan isteri baginda.

      Tak pulak Allah murka pada Nabi Noh.

      Siapa kah kita cuba mengaitkan ayah dan anak dalam hal ini...

      Tepuk dada tanya iman...

      Delete
    3. Sudah la pondan! Menyampah org dgn kau punya merapu tu! Kalau x tahu citer sebenar, usah dok jual lendir kau kat sini pulak!

      Delete
    4. Filem P. Ramli kata....Anak Bapak....kikiki...

      Yieeee Haaaaaaaa!!!!Tag line..Bapok Macy...kihkihkih...

      Delete
    5. Saya pun rasa tangkapan anak Husam ini memang ada kena mengena dengan solat hajat PAS.

      Sebaik selepas solat hajat, anak Husam pun kena tangkap.

      Maka bertambah kuat dan yakin lah pengikut PAS dengan ketua mereka dan imam yang pimpin solat hajat.

      Anak Husam mesti di tangkap selepas solat hajat tersebut.

      Pada hal anak Husam boleh ditangkap semasa Husam dalam PAS


      Anak Husam boleh di tangkap selepas Husam bangkit kan isu balak dan isi RM 90 juta..

      Tapi anak Husam di tangkap selepas solat hajat ...

      Persoalan juga .. kenapa doa solat hajat di WTG cepat di makbulkan ... kenapa tak doa solat hajat PAS berjaya menduduki Putrajaya atau RUU terus di luluskan tanpa tertangguh ..?

      Delete
    6. PERSOALANNYER...DAH KENA CEKUP!!!! KIKIKI

      YIEEEEE HAAAAAAA!!! TAG LINE SI BAPOK MACY.. KIHKIHKIH...

      Delete
    7. Ayam tua chow kit road
      Kihkihkih...

      Delete
  9. Alahai Buddin ooi...apalah yang kau keypohkan apa yang UMno nak buat..suka hati dialah, sesen pun tak paaki duit kau. Ni mesti kau menyesalkan...dulu orang kuat parti, sekarang ni kau jeleslah bila peruntukan diberikan pada mereka, kau ...haboook pun tarak. Betul kta orangtua2, sesal dulu pendapatan, sesal kemudian takde gunanya beb!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al Budin tu Jealous...kikiki...

      Yieeee haaaaaaa!!!...tag line..Bapok Macy...kihkih..

      Delete
    2. Kau amiklah kalau nak sgt tag line tu pondan kaberet! Pondan sundalll!

      Delete
    3. Jangan Jealous dan sentap Bapok Macy.....kikiki....

      Yieeeee Haaaaaa!!!!

      Delete
    4. Macy apa ni...relax la beb. Takkanlah pasal tagline ni kau nak melenting macam pondan kesurupan, gentlelah bro.Patutnya, kalau BANGLAMAN dah tutuh pungkoq kau kaw2, kemudian kata takde duit nak bayaq..barulah patut kau mengamuk sakan...tak gitu Macy ku sayang...Yieeeee Haaaaa...kahkikkikhkikiokikikikik!!!!!!!

      Delete
    5. Ayam tua chow kit road
      Kihkihkih....

      Delete
  10. Saya masuk politik dan menerima jawatan sebagai Ketua Cawangan kerana saya percaya Najib dan hanya UMNO yang boleh membela nasib orang melayu dan negara.

    Dalam keluarga saya, atok saya ada lah ketua kampong...arwah ayah dan ibu saya adalah ahli se umur hidup... dan kini saya serta keluarga meneruskan perjuangan atok saya..

    Perjuangan saya bukan untuk mendapat projek atau kerana wang ringgit.

    Bagaimana pun saya berterima kasih kepada Ku Nan yang telah menghargai kami sebagai Ketua di peringkat cawangan ..

    - Ketua Cawangan Kampung Pauh Baru -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergh! Anak beranak kepala bapak! Bela melayu? Heee haaa! 95% org miskin adalah melayu! Bela kepala bapak!

      Delete
    2. Pergh! Anak beranak kepala Bapak! macam anak Husam Musa yg muka KUSAM dengan anaknyer...Heee haaa!dah macam Keluarga 69...kikiki...

      Yieeee Haaaaa!!!

      Delete
    3. Macy...

      Itu lakonan si Kojol puaka ajer. Cawangan phantom tak...Bahagian mana, saya ada senarai cawangan2 & Bahagian seluruh semenajung Malaysia.

      Delete
  11. Tuai padi antara masak
    Esok jangan layu-layuan
    Rakyat 1 Msia semua dah nampak
    Madey Kutty bukan negarawan, tapi NEGARASAWAN!
    kikihkikiokihkikikhkiki...
    #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**i!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat negara lain org yg klepet duit dipanggil penyamun, kat malaysia dipanggil perdana menteri! Hee haaaaaa!

      Delete
    2. GN...MUNGE tak sempat nak tuai...dah LAYU....kikiki...

      Yieee Haaaaaa!!!!

      Delete
    3. Ayam tua chow kit road hisap rokok John..
      Kihkihkih

      Delete
  12. Another Side Track:

    TEMBERANG/TEMBELANG UMNO TERBONGKAR DI SABAH:

    Parti Warisan Sabah (Warisan) menafikan seramai 300 ahlinya kembali menyertai Umno dalam satu majlis yang dihadiri Timbalan Penjilat Menteri merangkap Menteri Seluar Dalam, Jahid Sontoloyo di Semporna semalam.

    Ketua Penerangan Warisan Bahagian Semporna Datuk Hisham Abd Fattah berkata, ahli parti warisan sama ada di Semporna mahupun di seluruh Sabah tetap teguh dan kukuh berjuang bersama parti Warisan.

    “Kita akan terus memberi sokongan serta kesetiaan tidak berbelah bagi kepada barisan pimpinan Parti Warisan Sabah yang diketuai oleh Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

    “Rakyat Sabah sudah semakin tertarik, semakin yakin dan memahami perjuangan yang dibawa oleh parti warisan ini justeru itu tidak timbul isu lompat mahupun berpaling tadah kepada parti lain,” ujarnya kepada Malaysia Dateline.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itali ada mussolini
      Colombia ada pablo escobar
      Us ada scarface
      Malaysia ada ah jib gor

      He2 he2

      Delete
    2. Den Hado Nuar Al Juburi bakal PIEM ke 7...Bapok Macy...ko Hadu!!!kikiki...

      Yieeee Haaaaaa!!!!

      Delete
    3. Ayam tua chow kit road bertelor sebiji riuh sekampong.

      Delete
  13. Mana ko tahu take pakai....dia ada bagitau engko ke..entah2 dia ada pakai duit aku gak....Gilo Nau'zubillah..ko ni..alahaiii,,,,

    ReplyDelete
  14. Bekas Perdana Menteri Kenya, Raila Odinga memetik cerita lucu rasuah dengan mengaitkannya dengan Kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Najib.

    Kisah tersebut diceritakan beliau di Wilson Center, Washington DC pada tahun 2013. Hanya minggu lalu video tersebut dimuatnaik oleh Kerajaan US bawah kepimpinan Donald Trump.

    Mungkinkah 10% ketirisan berlaku bukan sahaja dalam Kementerian Kerajaan Malaysia, tetapi juga Bahagian Umno? Apa sudah jadi dengan hubungan baik Malaysia - US?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak terkejut kerana aksi klepetokrasi Najib, Rosmah & keluarga kini jadi bahan mulut seantero, mentelah pula di era IT tanpa sempadan, maklumat terdapat di hujung jari.

      Delete
    2. M.ohon
      A.llah
      H.ukum
      A.gar
      T.erus
      H.ancur
      I.blis
      R.enta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  15. Replies
    1. Aik!!! Harimau Kumbang mana pulak yg dah sesat kat dalam Blog ni....

      Delete
  16. Mengapa 'Dato Sri' yang pukul RELA dan di dakwa di pengaruhi dadah di bawa ke mahkamah tanpa berpakaian seragam Lokap ?

    ReplyDelete
  17. bayangkan jika umno tak berkuasa!!dan umno tak ada duit????

    ReplyDelete

  18. Bagi duit pada ketua bahagian atau tidak sama juga dengan bagi duit pada ketua cawangan, ketua wanita dan segala ketua sama juga semua nya dwngqn penyamun ..

    Tak kan Ku Nan guna duit sendiri. Kalau di beri melalui ketua bahagian...Ketua peringkat cawangan yang dapat 1000 cuma dapat RM 700 dan yang dapat RM 500 cuma dapat RM 400...

    Kalau Najib yang terus bagi pada peringkat cawangan yang dapat RM 1000 dapat RM 1300 ...dan yang dapat RM 500 dapat RM 800...


    sama je .. putar macamana pun .. dah memang macam itu adat UMNO ..

    Ketua peringkat cawangan pun faham.. dari tak ada biar lah ada ... Tak kisah ...Kalau Ku Nan bagi RM 100 pun dia terima ..

    ReplyDelete
  19. BERITA TERKINI....

    PBS-PARTI BERSATU SABAH TELAH KELUAR DARI BN DAN MENYERTAI PAKATAN HAPARAN DI SABAH...MAKA HABIS LAH NYAWA BN DI SABAH....KIKIKI....

    WARISAN TINGGAL WARISAN.....SEBAB PIEEE BEDAL ROPE NYER KUAT MEMBEDAL....PEDAL AYAM JUGAK YG SEDAP!!!KIKIKI...

    YIEEE HAAAAAA!!!!TAG LINE SI BAPOK MACY...KIHKIH...

    ReplyDelete
  20. Korupsi dan penyelewengan Kerajaan Malaysia di bawah Najib telah mendapat balasan buruk semasa Persidangan APEC di Filipina. Beberapa protokol majlis mengetepikan Malaysia sebagai negara yang lebih penting.

    Bapak Jokowi Presiden Indonesia diberi penghormatan berada berdekatan dengan POTUS Donal Trump. Dalam semua acara Malaysia diwakili Perdana Menteri, Najib dan Rosmah diletakkan di bahagian hujung sekali. Mengikut protokol susunan hierarki, bahagian hujung adalah paling tiada kepentingan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi kan...Najib bila balik temberang kat tv3 suku konon Malaysia dapat penghormatan dari negara2 peserta, terutama USA. Macamlah kita tak tonton persidangan APEC di CNN & tv Spore. Memang sah Najib terpencil di sudut jauh macam orang buangan. Trump langsung tak pandang dia malah Presiden Jokowi yg duduk bersebelahan Trump.

      Najib buat temberang lagi...hey, apa nak jadi, semua dibuat tak jadi jadi...!!!

      Delete
  21. aku nak tidoq dulu lah....ngantok...Yieee Haaaa!!!

    lagi pun GN ada layan Cai2 Haprak tu...

    sebelum tidoq...Yieeeeee Haaaaaa!!!!bye Macy...

    ReplyDelete
  22. Ambil lah duit itu wahai ketua-ketua cawangan UMNO sebagai saguhati di detik-detik terakhir sebelum UMNO dan BN karam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inna lillahi..wa inna..illahi..rajiun....!!!

      Delete
    2. 00.34...Aku pun nak rehat kejap..nak kira duit keuntungan penjualan sayur pada pemborong hari ni. Alhamdulillah...berkat berbudi kepada tanah. Sebelum mengundur diri...ucapan Yieeeee Haaaaa juga pada Macy ku sayang..muah..muah 1000x..may u have avery nice wet dream...kikhkikioikkhkikikikikihkioki..
      #REFORMASIMADEYKUTTYJADIB**I

      Delete



  23. Berita terakhir dp Mahathi ialah beliau akan berjumpa TPM besok berkaitan dg status ppbm,.... Apa hal nih, Mahathir nak rasuahkan Zahid pula ke?.... Jumpa Ketua Pengarah ROS cukup le!!!.... Zaman Najib ni kroni2 dah abis ..... Zaman ko dulu boleh le bergayut kpd menteri untuk meluluskan sesuatu projek....la ni kirim dalam saja lah.



    ReplyDelete
    Replies
    1. "Mahathir nak rasuahkan Zahid " -

      Zahid selalu terima rasuah ke? Najib dah bergeumang dengan rasuah 1MDB.

      Padan le Malaysia dah jatuh 18 points dari No. 37 ke No. 55 di senarai Transparency International sekarang.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Mungkin dia nak elak maksiat macam Ketua SPRM & Najib buat tak? Lagipun dia memang dah lama rindu dgn Jahid Sontoloyo untuk ditimang tinggi-tinggi sampai pucuk atap. Harap si Sontoloyo ada kotey tidak melarikan diri macam Najib dan juga si Kojolla. Dah lama sangat 2 toyol (Najib & Zahid) beserta Registrar of Sialan (ROS) menganiaya peram permohonan pendaftaran PH.

      Padan muka mereka....!!

      Delete
  24. Mencari Bandar Togel Aman
    Bergabung saja di sini Togel Pelangi
    Bandar togel terbaik dan terpecaya
    http://www.togelpelangi.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...