Tuesday, 21 November 2017

ANTARA BERKECUALI DAN SEDAR DIRI, ADAKAH DUA AHLI PARLIMEN PAS TAK PEDULI DERITA PENGUNDI SENDIRI?


Jika tidak kerana sikap berkecuali dua Ahli Parlimen Pas dalam pengundian peringkat jawatankuasa untuk Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan di Dewan Rakyat malam tadi, Bajet 2018 pasti akan menyaksikan ia ditolak buat pertama kalinya.

Dalam pengundian belah bahagi yang dijalankan, itu pun setelah dilengah-lengahkan oleh Timbalan Speaker untuk membolehkan beberapa Ahli Parlimen BN memasuki Dewan, kerajaan mendapat 52 undi manakala pembangkang beroleh 51 undi.

Dua Ahli Parlimen Pas yang berkecuali sehingga menyebabkan BN mendapat kelebihan satu undi itu ialah Idris Ahmad (Bukit Gantang) dan Siti Zailah Mohd Yusof (Rantau Panjang).
Meskipun demikian, oleh kerana pengundian berkaitan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan itu melibatkan beban kos sara hidup rakyat, enam Ahli Parlimen Pas telah menunjukkan keprihatinan mereka dengan turut mengundi menolak bajet tersebut.

Enam Ahli Parlimen Pas yang berbuat demikian ialah Mahfuz Omar (Pokok Sena), Ahmad Marzuki Shaary (Bachok), Wan Hassan Wan Ramli (Dungun), Nik Mazlan Nik Mohamad (Pasir Puteh), Izani Hussin (Pengkalan Chepa) dan Ahmad Baihaki Atiqullah (Kubang Kerian).

Memetik kenyataan Mahfuz, pendirian mereka menolak pengundian bajet peringkat jawatankuasa kali ini, sebagaimana yang diberitahu kepadanya, adalah kerana ia melibatkan soal kos kehidupan rakyat.

Sekurang-kurangnya, meskipun berkecuali dalam pengundian Bajet 2018 untuk bacaan kali kedua sebelum ini, enam Ahli Parlimen Pas tersebut ada keprihatinan tersendiri dan sedar diri terhadap tanggungjawab serta amanah sebenar di bahu mereka.
Apakah sikap Idris Ahmad dan Sifi Zailah yang berkecuali itu menunjukkan mereka tidak peduli langsung berhubung kenaikan kos sara hidup yang turut dideritai oleh pengundi pengundi Bukit Gantang dan Rantau Panjang?

Apa pun, pendirian dua Ahli Parlimen Pas itu tersebut secara nyata memperlihatkan kecondongan  yang memihak kepada UMNO, BN dan kerajaan berbanding kepedulian terhadap rakyat yang memilih mereka sebagai wakil rakyat.

Itukah sebahagian politik matang dan sejahtera? (ShahbudinHusin 21/11/2017)

213 comments:

  1. Salam. Pemimpin ada 2 jenis. Satu membela rakyat dan dua menyonglap rakyat.
    Tetapi yang banyak "makan gaji buta" atau " rembat duit rakyat".

    ReplyDelete
    Replies


    1. ROS ni pegawai kerajaan paling kera jaan

      Mcm kera

      Tido makan goyang panja

      ROS adakah contoh kera jaan yg sgt profesional tahap.cipan babi

      Tidi lah kau di pusat pentadbiran tersergam.indah lahnat di bina tun m

      Tak.malu betul ROS

      Delete
    2. Setiap.kali sebut parlimen

      Si bangka tua serban barai mp.marang hilang


      Macam biskut si lidah biawak ni


      Kejap ada kejap hilang


      Oooooo rupmyer masa parlimen bersidang dia sibuk dok candat sotong sambil.nak.selamtkan budak lemas...ooooo


      Apa.laaa dungu puak.pemyokong ajaran sesat niii


      Sejak.UG sama.umngok maka perangai pun macam iblis..

      Makkumlah pas kluar dari rahim umno pada 1953..

      Sejak itu berpecah belah melayu dan islam..mcm mcm karut pas bawak ke tanah melayu seperti wahabi gilababi

      Solat dua imam
      Sembelihan umno haram

      Ini pas ada dna babi umno


      Macammana pun oerangai tetap.sama

      Kalau dah ada dna babi.. mulut pas pasti berbelit mcm kepala serban

      Semua nak freeee org pas nii
      Mengajar d masjid dah malas dpt cipout rm50

      Kalau jumpa ostad nasha di.night club bukit bintang dapat la 90juta

      Baru baru ni dpt.lagi 180 juta... dah 30%
      Tpai raja pantatera tak.pouas hati. Nak 450 juta (50%) spt di janjikan

      geng najip..

      Sudahnya di bedal AG..

      Inilah puak jahil sesat setan PAS

      ATAU PIS ATAU PUS

      party islam semalaysia (pis)

      Delete
    3. K pla P ak ROSak...hancus...kaput..khalas!!

      Delete
    4. Sesiapa yg membaca luahan saya ini, tolong edarkan pada rakyat demi mengembalikan kemakmuran & kestabilan & maruah bersih dari rasuah pimpinan KERA2jaan Borosmah Najib.

      UMNO yg bertahun-tahun gagal adakan pemilihan, asyik tangguh..tangguh..tangguh..

      1mdb bertahun-tahun tak beraudit & laporan tahunan kewangan gagal disediakan melibatkan US$berbilyon-bilyon...

      Namun tak sekor pun pihak berkuasa baik Polis, SPRM, Peguam Negara, Registrar of Sialan (Ros), Audit Negara maupun Ketua2 Bahagian UMNO ambil kisah.

      Sebab apa......?? Semua dah kena obat guna2 sihir atau disogok dgn dedak haram riba pinjaman/hutang duit Yahudi oleh Rosmah & Najib.

      Delete
    5. dalam korang membalun pas kerana tidak bersekongkol bersama ph, kini baru korang tahu dan rasa betapa dalam keadaan genting pas telah memainkan peranan menentukan menang kalah sesuatu undian. walaupun 6 mp pas menyokong tetapi 2 talah berkecuali. walaupun berkecuali, itulah titik tolak kepada kemenangan undi kerajaan dalam pengundian tersebut. bukalah mata, jangan ikut lutut nak membahan parti pas sebagai parti tiada apa2. pandang dengan 2 bijik mata, bukan dengan ego, sombong dan riak. maka dengan kesekian kalinya padan muka kerana sombong, selepas ini kena berhati-hati bila menyumpah pihak lain.

      Delete
    6. Caiii umno tak kisah pun audit ke tak..janji brim masuk ckup time

      Delete
    7. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah.

      Delete
    8. Parti Ajaran Songsang (PAS) Hadi Awang bini3......?? Umur baru 70 dah bertongkat & berkerusi roda berbanding Tun M yg dah cecah 93 tahun.

      Wakil rakyat sekor nie yg tak amanah. Banyak kali dah dia ponteng makan gaji buta. Hanya hadhir di parlimen bila ada kepentingan peribadi.

      Inilah makhluk pencetus & pemecah ukhuwah umat Melayu Islam yg mengkafirkan Melayu UMNO hingga suami isteri bercerai berai, anak jadi terbiar, anak menderhaka terhadap orang tua, jiran & saudara mara tidak bertegur sapa serta pulau memulau, jemaah masjid & surau berpecaj belah tidak sehaluan.

      Tak terpikul dosanya di akhirat kelak walau beratus kali pergi Haji & Umrah dan solat 1000 tahun.

      Delete
    9. Suruh ust. Pak Itam dan gengnya berkecuali ambil elauan mesyuarat. Blh tak?

      Delete
    10. Dalam Parti Islam dan lebai2.. yg kononnya penting bila dah dpt kuasa ialah Allah dan nabi2nya.. rakyat dan orang ramai = BOLEH PERGI MAMPOS LA.

      Sbb tu lebai2 ni tak terkesan sikitpun dgn kesusahan rakyat. Bila rakyat marah, mereka berselindung dgn ayat2 Allah dan hadis nabi. Gitu je modal lebai2 ni.

      Delete
    11. Amat lucu & sumbang betul mata memandang.

      PAS bersarban janggut seciput sehelai dua helai, ada hati nak mengalahkan puak Sikh Harban Singh.

      UMNO pulak bersongkok tinggi, lebih tinggi songkok dari orang yg memakainya.

      Tak ker itu cartoon kelihatannya....??

      Delete
  2. Replies


    1. Bisnes kosmetik.bini muda dah bakrap belum? Wahai altakfiri altakkiri atkanan??

      Takpe lagi 90 juta on d way.. jumpa di.london yaaa. Hsbc

      Delete
    2. AMBANK=RM2.6BILION=MO1=NAJIB=UMNO=1MDB
      AFFINBANK=RM200JOTA=NASHA=HADIWANG=PAS=1MDB
      CIMB=RM7?JOTA=NAZIR=NAJIB=K/BHG=UMNO=1MDB
      AMBANK=RM42JOTA=NAJIB=JOLHO=GUDSTARLTD=1MDB
      HSBC=RM???JOTA2=ATTAKIRI=PAS=NAJIB=UMNO=1MDB
      SAHRILSAMAD=RM1JOTA=K/BHGJB=NAJIB=UMNO=1MDB
      AHMADMAZLAN=RM2JOTA=K/U/IT/UMNO=NAJIB=1MDB
      TOKIMAMTOKBILALTOKKETUA=RM50JOTA=HAJI=1MDB
      $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
      ....................WOW!..................
      ....................1MDB..................
      ...................NAJIB..................
      ...............KLEPETTOKRASI..............
      $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

      Delete
    3. masih nak memfitnah dan membahan pas lagi? 2 org mp pas dah ajar cara bagaimana bertertib dengan org tapi masih kekal bodoh sombong serta riak. kalah satu undi tidak memberi sebarang pengajaran? apa jenis manusialah begini ni...

      Delete
    4. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah

      Delete
    5. Makan jota2 AG kata carry on..makan sampai gemok!!!!

      Delete

    6. Takziah 2 ahli parlimen Pas -- Haji Deris Bukit Gantang dan Hajah Zailah Rantau Panjang. Anda berdua dah terkenal di seluruh negara...

      Sebagai dua pengkhianat yang menyebabkan kos barangan pengguna tahun depan naik!

      Delete
  3. Q7 takde tapi haram jadah

    Geng najip.ada

    ReplyDelete
    Replies


    1. Geng najip.sibuk di kebun kepal bapak dia..hasil duit curi 1mdobi.. dia buka kebun

      Satu biji buah pun takde.. yg ada buah kelentit..nenek dia yg makin membesar

      Rupwnyer geng najip.ni ternak babi expot ke singapur..

      Patutla byk masa main blog..

      Di baginyer babi tu main lumpur sampai tido nenyak..

      Kioook kiiiiok.kiiiiiok

      Tagline geng najib pun.mcm bunyi suara babiiii

      Delete
    2. OINK...OINK...OINK...OINK...OINK...OINK...

      Delete
    3. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah

      Delete
    4. Mana ayam tua bapok tu?
      Dah buka meja ker pagi2 ni?
      Masih buat kerja 3D lagi ker?
      Kokokooookkkkkkkkkk...Auwwwwwwww

      Kihkihkihkih

      Delete
  4. Q7 takde tapi haram jada

    Kojola pantatun macam tahi babi


    Ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah

      Delete
    2. Ayam tua bapok asyik kena tenggik bangla saja..
      Kokokooookkkkkkkkkk...Auwwwwwwww

      Delete
  5. Benar kata pak othoman

    Memang kojola ni pembawa virus babi ke blog ini

    Habis anak.kecil.belajar pantattun sampah di sini

    Kojola.melacur bahasa nenek.motang kita dgn bahasa wak jawa dan bugis lanun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah

      Delete
    2. Kesian yer, budak tak abis sekolah duduk bawah tempurung ajer. Orang lain dah keliling dunia melihat, mendengar & merasa keadaan sebenar bukan hanya maklumat mykemut & mat malasan sera salleh ketiak saja,

      Delete
    3. Sorry pak othaman saya lambab jawap pertanyaan hari tu.

      Ayam tua bapok wak kojola kengkang tu mana berani bertentangan mata dgn pak othaman pun sebab dia malu..
      Malu kerana dia pungkoq dia tonggek.Berjalan terkengkang kengkang dan berkepala kecik mcm mancis. Kalau kepala dia besar sebijik mcm jantung pisang....
      Kihkihkihkih

      Delete
  6. Mana hardy weng?

    Dia ponteng parlimen lagi


    Cilaka punyer ulaaarrrrmak !

    ReplyDelete


  7. Di laman budin ada 2 ekor kera tersesat


    Selepas kutip.dedak.pisang dgn JASA

    Dia lupakan kebun hangus tempat babi di bela dan dieksport ke singapore..

    Geng Najis

    Ini tahap.kera nak bina kebun kunun

    Tapi sudanhnya duit JASA bagi dia sentap.babi

    Kebun tah apa.jadi

    Apa tanaman ko tanam.selain babi di kebun

    Geng majip woiii??

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro Mesiabaru,
      Gnajis nak wat mcm sarizat jalil tpi gnajis bela babi bukan sarizat lembu......

      Delete
    2. Tak dapat bayangkan.....

      Dalam kondo ada lembu.

      Dalam blog ini pulak ada babi haram jadah.....!!

      Angkara apa.....??

      UMNO yg bertahun-tahun gagal adakan pemilihan, asyik tangguh..tangguh..tangguh..

      1mdb bertahun-tahun tak beraudit & laporan tahunan kewangan gagal disediakan melibatkan US$berbilyon-bilyon...

      Namun tak sekor pun pihak berkuasa baik Polis, SPRM, Peguam Negara, Registrar of Sialan (Ros), Audit Negara maupun Ketua2 Bahagian UMNO ambil kisah.

      Sebab apa......?? Sebab semua dah kena obat guna2 sihir atau disogok dgn dedak haram riba pinjaman/hutang duit Yahudi oleh Rosmah & Najib.

      Delete
    3. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah

      Delete
    4. Ayam tua buat siaran ulangan...
      Dah habis modal ker?
      Kokokoookkkkkkkkk...Auwwwwwww!!!

      Delete
    5. woi pak seman. umno bertahun2 gagal adakan pemilihan? baru keluar belukar mana ni pak seman. antara parti politik paling konsisten adakan pemilihan adalah umno. yang selalu gagal dan langgar perlembagaan ialah dap dan terkini parti cap munge. jangan nampak bodoh sangat boleh tak? malu kat cermin tu bila mengadap, kelihatan wajah dalam cermin tu nampak bodoh.

      Delete
    6. Cuba jelaskan, terakhir tahun berapa UMNO ada pemilihan, tolol.....??

      Najib mana berani ada pertandingan, asyik tangguh..tangguh..tangguh..

      Delete
    7. The Straits Times on June 27, 2015, with the headline 'Najib delays Umno election by 18 months'.

      So, UMNO, the lynchpin of Malaysia's ruling Barisan Nasional (BN) coalition, has postponed next year's party election for 18 months, meaning it is likely to be held only after the country's general election.

      Kamu faham tak, Kojolla? Barisan kepimpinan UMNO sedia ada semua dah putus darah tempoh jawatannya bertahun-lamanya. Kenapa pihak Registrar of Sialan (ROS) tak ambil tindakan, kenapa..kenapa..kenapa.......??

      Delete
  8. Semoga selepas ini lebih ramai Ahli Parlimen Pembangkang, kalau boleh semua, sentiasa mengikuti persidangan dan berada dalam Parlimen. Biarkan saja Ahli Parlimen ponteng.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ooppsss... Biarkan saja Ahli Parlimen BN ponteng.

      Delete


  9. Apa yg pas.mampu buat


    Berdiri sendiri pun lumpuh


    Beli wisma tok guru 700k guna duit balak

    Rupanyaer beli bangunan ada duit

    Nak.bagi duit mangsa banjir cuma ciout 50k

    Bangsat betul.pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah

      Delete
    2. Ulang siaran lagi...tu lah kalau kepala mancis otak kecik!!!

      Delete
  10. TAK ABIS ABIS NOK MARAH PAS LAGI
    PEGI MELANTAK LA KALAU PAS X SUDI
    TERINGAT KATA HARAMJADAH SI KUTTY
    MELEBIHAN 1 UNDI TETAP MENANG UNDI


    KIKIKIKIKI... KAN DOLU DOLU KUTTY MENANG TIPIS LAWAN KU LI... PADAN LA SKG NI....


    KIKIKIKI... BERAMBOSSS DAN PERGI MENINGGAL YER...



    BARUA DAP@SINGAPORK BERAMBOSSS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan puad zakarshit JASA

      ana kagum dgn mat singapom.. awai pagi dah mencarut mcm umnoNOK..

      Bagi lah tambahan duit dedak.lebih sikit..

      Kesian unit IT pueteri umno..

      Delete
    2. Per pasal bapuk kengkang nyibok hal orang?....aiman tak kisah poon..

      Hehehehe

      Delete
    3. Pas lipas melepas.
      Pis dah kena tepis.
      Pus dah nak mampussssss.....!!

      Delete
    4. Push...push...push ayam tua bapok kengkang bunting tak boleh beranak
      Telur ada sebiji...
      Kokokoooookkkkkkkk....Auwwwww

      Delete
  11. Kaaaah kaaaaah

    Suka tuan bodin la.nak.marah sapa


    Kalau dah ponteng parlimen siapa tak marah

    Kalau nenek ko tak dtg jual pk di chow.kit ..bersmaa kojola ...

    Kami pelanggan semua marah laaah


    Dah janji jual.pk di chow kit bersama.kojola dan geng najip..taoi tao datang

    Janji munafik betul hadi ahwang mat singapok kojola dan geng najib nii!

    Munfaik tahap zionis !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah

      Delete
    2. Ayam tua bapok ulang siaran lagi
      Syoh..syohhhh...syohhhhhhh
      Huhuhu

      Delete


  12. Adik kakak sekelian

    FMT melaporkan menteri pertahan israel.mengakui israel sedang berkerjasama.dgn saudee wahabi utk mengekang pengaruh iran

    Wahabi gilababi dah angkat agen zionis si raja terlajak muda jadi ketua..

    Senario ini spt lah UMNonok sedang bersekongkol dgn Pas..

    Ya umnonok ibrata israel dan pas ibarat saudee berkerjasama nak lawan sesama islam.lain..

    Mari berdoa sambil solat dhua disertai doa adhuha..

    Jahanam israel dan saudeee
    Jahanam.umnoNok dan paspispus

    Ameeeen ya rabbbbb

    Musnahkanlah munafik abad ke 21 ni sebelum pru14!!!

    Amen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak sewel budak ni..tulis merapu2..

      Delete
    2. Nenek ko lagi sewel.. nak komen tak reti..tau sebut sewel

      Tolol

      Delete
    3. Kengkang geng israel...

      Delete
    4. Memang pun....otak bertambah sewel, muka & badan bertambah sembab, hilang seri iman malah menakutkan macam Rosmah & Kunan, akibat tembolok disumbat dedak hasil riba duit 1mdb pinjaman Zionis Goldman Sachs oleh Najib & Rosmah.

      Delete
    5. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah

      Delete
    6. Ayam tua bapok!!!
      Kalau tak dak modal jgn cakap laaaaa...
      Syohhh...syohhhh....syohhhhhh

      Delete
  13. Boring betul

    Geng najib kojola mr jamilah dok tido.. buat lah kerja maki hamun kamu di blog ni.. mana komen kamu semua bodooo

    Ambik.dedak.komisyen pandai pulak
    Baruah penipu ounya machai umnoNok

    Woi... JASA...

    Kojola ponteng kerja pagi ni

    Satu haram komen poun takde budak kotey mancis nih..

    Si bingai tauke kebun oun hilang dok.ternak babi eksport ke singapore minah GENG NAjIB nih

    ReplyDelete
  14. Dah jam 830 di malaysia..


    Masih tak.nampak haram dedak.pantatutn kojola..

    Dan komen busyuk kandang babi GENG NAJIB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allooo...si cingkalai Malaysiaharubiru, sorilah agak lewat menjenguk blog Budin raja batu api se malaya ni. Sejak lepas subuh tadi, agak sibuk sikit membungkus pelbaagi jenis sayur2an yang nak diambil oleh pemborong tengah hari ni. Ginilah hidup sebagai seorang warga marhaein yang bergelar pekebun, yang berbudi kepada tanah..tak menang tangan dibuatnya akhir2 ni. Apa2 pun, tahniah aku ucapkan kpd 2 orang MP PAS tu yang telah membuat keputusan yang sangat bijak dan matang. Ternyata, mereka telah berjaya menjalankan amanah yang diberikan oleh pengundi dengan penuh t/jawab...langsung tidak terpengaruh dengan segala hasutan2 tak masuk akal yang didendangkan oleh MP2 PH...terbukti kesedaran politik mereka untuk membela rakyat begitu tebal dalam jiwa...Marilah kita semua, tanpa mengira apa pegangan politik sekalipun, sama2 angkat topi dan tabik spring kepada mereka...hebat..hebat!

      Delete
    2. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah

      Delete
    3. Berbudi dgn bangla...
      Kihkihkih

      Delete
  15. Sentiasa usaha nak kecohkan negara dan rakyat dengan harapan rakyat marah dan undi pembangkang. Rakyat hanya bidak dalam percaturan kuasa pembangkang. Padahal jika Bajet tak dilulus maka Kerajaan tiada duit untuk mengurus negara termasuk bayar gaji kakitangan awam. Perkara ini akan cetuskan huru hara dan rakyat akan terbeban dan merana. Apakah huru hara yg diidam atas nama 'membela' rakyat? Apakah api yg tercetus boleh dikawal atau membawa sampai ke pertumpahan darah? Apakah matlamat halalkan cara? Mereka yg masih beriman dan berakal bawalah diri jauh dari 'perjuangan' sia sia dan merosakkan ini.

    ReplyDelete
    Replies



    1. Pantang sebut si haram.madam.jamilah


      Dah kluar dah....

      Kami ucap tahniah kpd tun m.kerani berani ke.putrajaya jumpa kotey mancis wak jahid komedi

      Tahniah Tun.. walau dah tua tapi masih ada kotey.. tak.mcm zahid komedi
      .lari... sampai ke jawa dapoat tau tun nak dtg jumpa dia

      Delete
    2. Mdm j madam j


      Speling error bhaiii

      ' rakyat hanya bidak '

      Apa ke rakyat myanmar ko niii

      Nak kata keling bukan sebab ko sokong bugis..

      Madam J ni rohingya yg baru dpt ic kut..

      P.s awek rohingya kau yg kena rogol ramai ramai apa cerita ????

      Sejak najip jumpa trump...makin ramai pepet rohingya kena sendat.. ada sampai melecet.. kata BBC DAN CNN....kesiaaan..umnoNOK nak.membela umat islam kuNON tapi makin teruk jadinyaaa

      Haaaaaaa haaaaaaaaaaa haaaaaaaa
      ' rape victims genitals were burnt to the flesh after having to walk 100 kilometres from rakhine state to bangladesh ' - cnn.con

      Apa.najib boleh buat????

      Delete
    3. Ramai rakyat dah boring kos sara hidup angkara gerombolan prompak...

      Delete
    4. Maysiaharubiru....kau bercakap ni pakai lutut ke pakai bontot haah? Apa yang MrJ tu cakap betullah..rakyat hanyalah bidak..bidak tu dalam BM, kalau BI disebut pawn. Bidak tu biasa kita guna dalam permainan catur..dalam bahasa layman..perkakas atau alat. Itulah, dulu masa kat sekolah waktu MP BM, kau tidur sampai meleleh air liur basi..bila ditegur cikgu, marah dan mengamuk sampai kena gantung persekolahan. Aku tau ni pun pasal pala bapak kau yang ngadu kat aku dulu. Aku cadangkan kau ambik semula peperiksaan BM July paper...baiki semula gred BM kau tu, malulah wei , orang melayu pun kantoi BM! kkhkikoiikhkikikihkikiki..
      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    5. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah

      Delete
    6. Ayam tua bapok cakap melalui powerbank...
      Kihkihkihkih

      Delete
    7. Mr J: Pembangkang termasuk 6 MP Pas x mahu bajet itu diluluskan kerana ianya akan menyusahkan rakyat. Sbb itu dia orang tak sokong. Bukan tak nak sokong. Aku rasa kau faham, tapi sbb dah terlebih dedak, kau buat2 tak faham. Kesian.

      Delete
  16. Pas nak tegakkan syiar Islam & sunnah Nabi
    Mereka ada cara sendiri kempen dan melobi
    Tak rela lagi nak melutut dgn DAP kafir harbi
    Lagi pula PH tak tau halal haram anjing babi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiiiiikk

      Kena tegur baru nak.kluar
      ..
      Mesti.puad zakarshit whats app si.kojola niii

      Biarkan kami.tibai ..cukup cukupp


      Tu laaa bodooo betul puak.umnoNOK nih


      Selaluuuuu lambat..

      Pru 14.. kirim slam.. yaaa

      Delete
    2. Orang kapir larang wanita islam pakai tudung di hotel Pas kan kengkang bisu...tegakkan syiar islam apebende tu?...nak tegakkan batang.....kengkang temberang...

      Yieee haaaa...

      Delete
    3. Baouk dan Pas nak tegakkan sunnah nabi hadi....boleh bela prompak...boleh rembat duit haram...

      Hahahaha....huhuhuuuuu....yieee haaaaaaaaaa

      Delete
    4. Sunnah nabi hadi yg ditaati oleh bapuk kengkang rembat duit haram...

      Delete
    5. Pas nak tegakkan Syiar dan sunnah kepala bapak ko...bodooh...

      Delete
    6. Masih tak malu betul Kojolla menonjolkan pantun sampah hilang budaya, kesopanan, pekerti & nilai bahasa.

      B A N G S A T .......!!!

      Delete
    7. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah

      Delete
  17. Cara pas berdakwah berbeza dari dulu dan skrg


    Dulu main pondok pondok

    Slkrg main hotel


    Dilu kutip derma tin.milo



    Skrg kutip derma wang rompakan curi SRC DAN 1MDBee


    Ini beza.pas nik.acis dan pas hadi ahwang


    SEMUA PAKAT KLUAR PAS YG SESAT DOH

    TUBIK BELAKO

    JANGE SYUHABAHAT TOK MASOK SYURGO


    ingat pese kawe deh !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu pas berjuang haramkan makan duit haram....lobai haram hadi berjuang rembat duit haram...itulah bezanye...

      Delete
    2. Malaysia baru ialah seekor kera yg hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah

      Delete
    3. Ayam tua bapok cari dedak ker???
      Nasi basi byk dalam tong sampah tuu
      Kihkihkihkih..

      Delete
  18. Nampak makin ramai mp pas tak mao ikut perintah lobai haram hadi...ini mp yg tak makan duit haram..

    ReplyDelete
  19. Kesian cai2 bingai Puak Haprak yg gila talak
    Budget 2018, mereka tidak berjaya nak tolak
    Ada MP Pas berkecuali, cai2 mula menyalak
    MsiaHaru pula auw mcm bapok kain diselak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecian cai2 pandir belaan najib tak berilmu dan berakal...tak boleh bezakan yg mungkar dan yg maaruf serta hak dan yg bathil...sia2 semayang.....akibat makan duit haram...

      Delete
    2. 8:36....

      Tulisan sampah Kojolla @ 9:32 itu pantun kah? PanTAT adalah.....!!

      Pantun Melayu berbudi pekerti, berbahasa tinggi, ada baris pembayang & diakhiri dgn baris maksud/tujuan.

      PanTAT Kojolla birat penuh sampah, entah apa-apa.....!!

      Delete
    3. Waduh3x...Wak dah maju setapak lagilah, sekarang ni dah pandai mencarut pulak. Wak kan dah tua ganyot, rumah dah halau pi..pi..Kuboq dah panggil mai..mai, tak sedar diri lagi ke wak? Macam ni ke perangai orang tua renta yang nak jadi ikon pada cai2 PH yang bersepah2 kat blog kaki hasut ni...takde sekelumit pun perasaan malu dalam diri wak ke...orang cakap kalau dah masuk umur terlebih subsidi macam wak ni, masih tak berubah2 nampak gayanya kena azankan lah banyak2 di telinganya..sesungguhnya dia sudah mati jiwa dan raganya! kihkikokikioikhkikiki
      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    4. Bila kamu tak reti bahasa siang malam carut mencarut. Bila Najib dah mula biadab guna perkataan 'Kpela Bapak' terhadap orang yg pangkat ayahanda & guru melindung & mendidiknya.

      Memang jenis kamu & Najib dah tak boleh dimaafkan, kalau boleh dimansuhkan terus macam Rosmah mansuh.....!!

      Delete
    5. Muli saat ini gelaran 'PM' Najib saya tukarkan kpd 'Puki Mak' Najib, fahammmm!!

      Delete
    6. Ayam tua bapok ada perasaan malu ker? Asyik kena tenggik dgn bangla...
      Kihkihkih

      Delete







  20. CAHAYA ygLURUS

    CAHAYA ygLURUS-Telus

    CAHAYA ygLURUS-Telus-tembus



    Salam CAHAYA....Shbt Budiman
    CAHAYA itu LURUS, Terang Benderang
    CAHAYA itu Berseri, INDAH Menawan
    CAHAYA-Cinta NYA, Tak PUAS Memandang


    CAHAYA Nabi2....LURUS n Terang
    Sifat Nabi2.....TAK Pernah Curang
    SAYANGkan Umat/rkyat, Sggup Berjuang
    CAHAYA Kaseh Mrk....Di Kenang Kenang

    Lets dLIGHT ofLUV shines in u my dearONE, n thts d MIRACLE u could TRUST, so NObody can "FOOL" u into dDARKNESS anymore hu hu..


    ReplyDelete
  21. Untuk kepentingan rakyat mp samadaa sokong ato tolak....kalo berkecuali rakyat boleh kecualikan mp dan parti yg berkecuali dlm pru...

    ReplyDelete
  22. Cai2 bingai PH makin dilanda risau bimbang
    ROS tak mahu layan mereka punya lambang
    Tanpa satu logo, mereka rasa akan tumbang
    Mmg PRU14, kekalahan PH, jelas di ambang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak bimbang poon...rakyst dah sekolah...logo mana2 parti boleh pakai....asal bukan umno dan pas...

      Irang bodooh biol mcm bapuk kojola kengkang jer suka merapu tunjuk bodooo...

      Delete
    2. Kojola risau bila najib panik sanggup sembah anwar

      Hihk....hik...hik...huuuuu

      Delete
    3. 8:46 & 8:47....

      Tulisan sampah Kojolla @ 8:41 itu pantun kah? PanTAT adalah.....!!

      Pantun Melayu berbudi pekerti, berbahasa tinggi, ada baris pembayang & diakhiri dgn baris maksud/tujuan.

      PanTAT Kojolla birat penuh sampah, entah apa-apa.....!!

      Delete
  23. Makan duit haram semayang tidak diterima tuhan...bapuk kengkang semayang sia2....dapat eksesais body jeer...kalo tak caye tanye lobai hadi...

    Kek kek kek...kiok kiok kiok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiap daging yang tumbuh dari sumber yang HARAM maka NERAKA JAHANAM lah tempat nya di AKHIRAT kelak.

      amaran dari al Qura`an

      Delete
    2. Ayam tua bapok pasti ke neraka..

      Delete
  24. 2 mp pas yg berkecuali masih kolot otaknye....cakap berjuang untuk rakyat...tapi tipu rakyat...dah jelas kos sara hidup bebankan rakyat tapi tak mao menentang umno...memang mp pas ni tak reti soal ekonomi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Antaravkumpulan mp p
      as tiada kata sepakat...

      Pas bukan parti pembangkang...

      Pas parti Berkecuali...

      Delete
  25. BLOG BOBOI KUTTY BAGI NASIHAT PAK ARAB LAA
    TAK YAH LA NASIHAT PALA BANA TOK ARAB TU
    GI NASIHAT DOLU LA ANAK TOK WAN & CUCU YAA
    POLITIK TOKSIK COMAMGO LISBO DIJAJA SLLU


    MOHON KETEPI BARUA SINGAPORK@DAP DAN BERAMBOSSSS..



    INI KALI HAAHHH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko punahsihat kepala bapak prompak...

      Mohon buang talibarut cina kominis anti islam....hik...hihk...

      Delete
    2. 9:01....

      Tulisan sampah Kojolla @ 8:57 itu pantun kah? PanTAT adalah.....!!

      Pantun Melayu berbudi pekerti, berbahasa tinggi, ada baris pembayang & diakhiri dgn baris maksud/tujuan.

      PanTAT Kojolla birat penuh sampah, entah apa-apa.....!!

      Delete
  26. Ini macam kalu, jangan lantik mereka jadi wakil rakyat lagi!


    Dari YB Wong Chen:

    Pada pukul 8.20 malam Ahli Parlimen Pakatan Harapan, bersama-sama dengan Warisan menyerang BN UMNO atas undi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri. Strategi pengundian dibentuk semasa mesyuarat pra-sidang PKR minggu lepas. Idea ini berasal dan dilaksanakan oleh YB Manivannan (Ahli Parlimen PKR untuk Kapar) dan disahkan oleh YB Dato Johari Abdul (Ketua Whip Sungai Petani).

    Kami membuat keputusan untuk menghantar mesej kepada menteri bahawa rakyat menderita kos sara hidup dan harga minyak yang tinggi, yang berada di bawah kementeriannya.

    Apabila loceng itu dibunyikan untuk undi, kami dengan jelas mengalahkan UMNO BN dengan 7 undi. Proses pengiraan bermula dan borang pengiraan akhirnya ditandatangani. Selepas itu, ahli parlimen dan menteri UMNO BN yang lain bergegas masuk dan dokumen yang ditandatangani telah ditarik balik. Proses itu terus berlarutan sehingga jumlahnya cukup. Ini adalah salah guna proses pengiraan.


    sidang akhbar
    Salah satu MP secara berseloroh memberi amaran kepada Speaker agar tidak "mematikan lampu" dan menetapkan undian. Untuk menambahkan bahan bakar kepada kemarahan kami, dan meskipun terdapat bantahan kami yang kuat, Menteri Perdagangan Dalam Negeri dapat dilihat di kawasan pengiraan untuk "mengawasi" perhitungan suara.

    Proses pengiraan mengambil masa 15 minit untuk dikira. Keputusan akhir adalah 52 untuk UMNO BN dan 51 untuk Pakatan Harapan.

    Akhirnya, UMNO BN diselamatkan oleh dua pemimpin kanan PAS yang enggan mengundi. Dua pemimpin kanan PAS itu ialah Ustaz Idris Ahmad dari Bukit Gantang (naib presiden PAS) dan Hajjah Siti Zailah dari Rantau Panjang (ketua wanita PAS Kelantan).

    Sekali lagi pemimpin senior PAS menunjukkan warna sebenar mereka bahawa mereka 100% pro UMNO BN.

    Dalam satu kejutan, enam daripada backbencher muda PAS mengundi bersama kami terhadap BN UMNO. Salah seorang daripada mereka menjelaskan kepada saya bahawa kos sara hidup yang tinggi adalah isu rakyat dan oleh itu dia akan mengundi dengan suara nuraninya.

    Mesej itu adalah kuat dan jelas, bersedialah untuk lawan 3 penjuru selagi pemimpin pro UMNO menguasai PAS.

    ReplyDelete
  27. Sebab itu laa aku tidak hormati ulamak yg telah menceburi bidang politik.

    ReplyDelete
  28. Inilah politik matang dan sejahtera yang kini menjadi tunjang perjuangan PAS. Mereka tidak akan sekali2 terikut2 dengan gaya politik PH yang ternyata akan merosakkan kesejahteraan negara yang telah dibina dengan bersusah payah selama ini. MP2 PAS pandai dan bijak menilai dan membandingkan antara bajet PH yang ternyata dibuat tergesa2, secara tangkap muat dan tidak bersandarkan kepada realiti ekonomi dan mengambil kira kehidupan rakyat dewasa ini. Bajet PH yang ternyata ketandusan ide dan hanyalah siri2 cubaan lemah serta tidak bermaya, kesinambungan dan kitaran semula sampah2 dari bajet2 yang lepas. Cadangan2 dalam bajet PH, jika dilaksanakan akan menjerumuskan negara kepada economic stagnantion yang pastinya akan memberi kesan negatif kepada pertumbuhan ekonomik negara dalam masa yang panjang...harapan untuk pulih hampir tiada langsung.
    Berbanding dengan ibu segala bajet yang dibentangkan oleh YAB DSNR baru2 ini, ia disifatkan oleh MP2 PAS dan majoriti rakyat yang waras, sebagai lebih praktikal, mampan serta rasional dan mampu untuk memacu perkembangan ekonomi negara ke arah negara maju berwawasan dalam masa terdekat. Pakar2 ekonomi dari Bloomberg juga menyifatkan cadangan2 yang dikemukakan dalam bajet tersebut mampu mensejahterakan kehidupan rakyat dari segenap lapisan di negara ini.
    Ternyata, MP2 PAS telah melakukan tindakan yang betul dan tepat sekali dalam pengundian blok bajet 2018 tersebut. Tidak timbul langsung dakwaan songsang dan tidak bertanggungjawab yang mengatakan MP2 PAS tersebut berpakat dan bersekongkol dengan BN ...ini hanya cakap2 orang yang kecewa dan iri hati terhadap kecaknaan PAS dalam politik negara, terutamanya oleh Budin Raja Batu Api Msia ni dan cai2 haprak PH yang masih taknak sedar nyawa politik PH dah sampai ke halkum!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik menatang mu...baham duut haram memang matang ...

      Delete
    2. Gnjib...itu pengundian peringkat jkuasa kpdnkk.. ianya semakin jelas satu pertunjuk bahawa UMNOBNPAS menghampiri rebah dan tumbang dperingkat PRU14..x gitu.kpd pengundi Bkt gantang & rantau panjang buanglh WRakyat yg berpolitik siamang & sejahkera..kan ..kan
      Lawan ttp Lawan!!

      Delete
    3. Haiyaaaa bila pas dapat RN200 jota si ayam tua bapok pun terhegeh hegeh nak buat baik.

      Delete
  29. http://keris7lok.blogspot.my/2017/11/kerajaan-bn-mansuh-tol-azmin-tambah.html?m=1

    LINK ATAS NO MORE TOL MAAA...

    HIWAY CSR PAHANG KE KOTE BAHARU
    TAK DE SATU TOL PUN DIBANGUNKAN
    BAB JANJI HAPUS TOL PUAK NI YG DULU
    KLU BUAT JANJI BABI PUN BOLE TERBANG


    KUANG... KUANG... KUANGGGG



    BERAMBOSSS BARUA DAP@SONGAPORK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruslah usahamu wahai GN dan seangakatan.
      Selagi Blog dan media2 tolol kamu tertutup,dan selagi kau tu, yg dikerah terhegeh2 masok blog2 pro PH...mak selagi tu lah SAH.
      USAHA MENONGJAT UMNOBNPAS adalah usaha BENGAP TAK BERSEMPADAN.

      Mudah ceritanya, kalu dah rasa juat sangat bubar saja.
      Ohhh, tak cukup kuat lagi.?
      Ok, teruskan londeh diri lagi.

      Delete
    2. Kami pon tertunggu tunggu gak bilo nak bubar...


      kikikiki....x sabau dah nih...

      Delete
  30. Kami golongan marhaein yang waras di negara tercinta ni ingin menasihatkan MP2 dan cai2 PH agar menerima keputusan pengundian bajet 2018 dengan semangat dan jiwa yang besar serta berlapang dada.
    Tidak perlu dipertikaikan kelulusan bajet tersebut, walaupun dengan kelebihan satu undi. Yang penting MP2 BN telah menjalankan tugas yang diamanahkan oleh rakyat dengan jujur dan penuh tanggungjawab. Kita doakan agar keperihatinan mereka mendapat ganjaran yang stimpal dari yang Maha Esa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gnajib..keputusan dperinkat itu kami boleh kata setujulh waima 1 undi lebih..tp ayat ke3 kontralh..kami bang kang..2.6b belum setel lg..UMNO masih berwayang..hahahahhihih

      Delete
    2. Dapat 4 kupang ganjaran drp hisap rokok John..
      Kihkihkih

      Delete
  31. Mereka fu bawah ini PengAmal Mungkar, bodoh piang? atau kedua nya sekali?

    Dua pemimpin kanan PAS itu ialah Ustaz Idris Ahmad dari Bukit Gantang (naib presiden PAS) dan Hajjah Siti Zailah dari Rantau Panjang (ketua wanita PAS Kelantan).

    ReplyDelete


  32. Memang le BN nak bagi suspende sikit, bila nampak nak kalah baru kita hantar reserve yg tunggu di luar dewan. Saja nak tengok puak2 yg terkinja2 sangka dah menang, tau2 kalah balik !! Sian MP Harapan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Ehemm..ehemm...

      Warga keturunan Bawean pun dah ubah suai lirik lagu 'La Aobe' seiring dgn perkembangan semasa.

      Satu ler bulu 50 puluh sen
      Dua ler bulu satu ringgit
      Tiga ler bulu seringgit setengah
      Kepala Najib, Botak Tengah
      Bo..botak tengah....!!

      Arapa bekna, Najib oiiii..Bule tak tao...!!

      Delete
    3. Wak Suman..ingatkan budak2 muda aje yang pekena todi campur ketum pagi2 buta, rope2nya Wak pun sama jugak yee. Ingat ye Wak..kalau kepala dah weng tu, jangan pulak wak makan ubat, makin teruk pulak jadiknya nanti...sekaarng ni musim ramai orang kat hospital, takut takde tempat pulak nak letak kalau- kalau wak kena admit...letak kat koridor ajelah gamaknye ! kihkikokikikhkikikokiki...
      # REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    4. Marauh Najib Rosmah benar2 down...ini dapat dilihat pada persidangan APEC di Manila baru2 ini bila kedua pasangan klepet terbuang jauh dan tak dipedulikan oleh tuan tumah & para peserta persidangan.

      Alamat nak mamposss dalam kehinaan KERA2jaan Borosmah Najib, pencacai2, jentera2 & tak lupa cubertrooper Kojollanya.

      Delete
  33. presiden PAS memanjang ponteng di parlimen.TIADA AMANAH dalam melaksanakan suara rakyat.kita rakyat marhaen jangan lupa ye.. beramai2 TUNTUT DI MAHKAMAH ALLAH SWT akan tanggungjawab pemimpin ni.Aku salah seorang yg akan berdiri di mahkamah Allah swt membuat tuntutan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Wakil rakyat yg tak amanah. Banyak kali dah dia ponteng makan gaji buta. Hanya hadhir di parlimen bila ada kepentingan peribadi.

      Inilah makhluk pencetus & pemecah ukhuwah umat Melayu Islam yg mengkafirkan Melayu UMNO hingga suami isteri bercerai berai, anak jadi terbiar, anak menderhaka terhadap orang tua, jiran & saudara mara tidak bertegur sapa serta pulau memulau, jemaah masjid & surau berpecaj belah tidak sehaluan.

      Tak terpikul dosanya di akhirat kelak walau beratus kali pergi Haji & Umrah dan solat 1000 tahun.

      Delete
  34. FUYOOOOO...

    WAK SUMAN BARU TERJAGA DARI TIDUR
    SEMALAMAN DIA MEROYAN SMPI BASAH
    GI LA GOSOK GIGI DOLU BARU LA TEGUR
    NNPK PEYAKITNY BERTAMBAH PARAH


    KIKIKIKI.... BERAMBUSS BARUA DAP@SPORK


    INI KALIII HAAHH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulisan sampah Kojolla @ 8:57 itu pantun kah? PanTAT adalah.....!!

      Pantun Melayu berbudi pekerti, berbahasa tinggi, ada baris pembayang & diakhiri dgn baris maksud/tujuan.

      PanTAT Kojolla birat penuh sampah, entah apa-apa.....!!

      Delete
    2. Kojola semayang tak semayang sama saje...golongan makan duit haram semayang tak diterima tuhan...

      Delete
    3. Contoh Pantun Pusaka Buat Tun M:

      Payah kami menabur padi
      Nenas juga ditanam orang
      Payah kami menabur budi
      Emas juga dipandang orang


      Tinggi bukit ke puncak awan
      Air laut tenang-tenangan
      Bukan sedikit budi mu tuan
      Takkan hilang sepanjang zaman

      Jentayu burung jentayu
      Hinggap di balik pokok mayang
      Bunga berkembang akan layu
      Budi baikmu takkan hilang

      Biarlah orang bertanam buluh
      Mari kita bertanam padi
      Biarlah orang bertanam musuh
      Marilah kita bertanam budi

      Ayam jantan si ayam jalak
      Jaguh Si antan nama diberi
      Rezeki halal tak saya tolak
      Musuh datang tak saya lari

      Jikalau kita bertanam padi
      Senanglah makan adik-beradik
      Jikalau kita bertanam budi
      Orang yang jahat menjadi baik

      Buah nenas bawa berlayar
      Dimakan sebiji di Tanjung Jati
      Hutang emas boleh dibayar
      Hutang budi dibawa mati

      Tenang tenang air di laut
      Sampan kolek mudik ke tanjung
      Hati terkenang mulut menyebut
      Budi yang baik tetap ku junjung

      Cindai bercorak penuh berpita
      Pakaian anak Panglima Garang
      Emas dan perak pengaruh dunia
      Budi yang baik dijunjung orang

      Singgah ke pulau menggali ubi
      Kalau ke beting berdayung juga
      Sepuluh kali kita berbudi
      Kalau miskin terbuang juga

      Sudah lama memakai gelang
      Gelang berukir si rama-rama
      Harimau mati meninggalkan belang
      Manusia mati meninggalkan nama

      Mati kayu karena benalu
      Patah layu dahannya mati
      Mati Melayu karena tak malu
      Hidup Melayu kerana budi

      Mencari ikan dalam telaga
      Terpancing pula si ikan keli
      Buat baik berpada-pada
      Buat jahat jangan sekali

      Jauh sungguh pergi mandi
      Setapak jalan lewatkan huma
      Berat sungguh menanggung budi
      Seribu tahun takkan lupa

      Ragi pulut dalam peti
      Tapai manis dalam kuali
      Selagi hidup dalam pekerti
      Sampailah mati dalam budi

      Pisang emas dibawa belayar
      masak sebiji di atas peti
      Hutang emas boleh dibayar
      hutang budi dibawa mati

      Delete
    4. Muslim & mukmin tulen bila bersolat tak riuh sekampung terpekik terlolong "oiii aku sembahyang".

      Tapi kan, dia sembah yang apa, kita tak tahu. Justru kita bersolat. Hanya orang kafirun saja bersembahyang.

      Delete
    5. Fuyooo..Hebatlah wak ni, orang seni rope2nya..tak sangkalah, sebijik macam ular lidi berlagak naga. Kalau takde apa2 halangan, izinkan saya berpantun2 bersopan santun jugak ye wak...Permisi wak..

      Tuai padi antara masak
      Esok jangan layu-layuan
      Rakyat se malaya semua dah nampak
      Madey ni bukannya negarawan, tapi negarasawan

      Tang tang tot
      Keladi we we
      Wak Suman kuat kentut
      Bunyinya macam orang ketawa

      Pantun 2 kerat saya pulak ye wak...

      Tak tak ceng
      Kepala Mukriz si boboi botak, makan cacing !

      kikhkikoikihkikikikoikhkikikiki
      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    6. Terserah pada pembaca blog membuat penilaian. Siapa yg berwaras & siapa sewel lagi biadab. dari penulisan2 & pantun2 yg dikeluarkan.

      Delete
    7. fantastic n marvelous pantun bro Othaman Ahmad..ni baru sebenarnya pantun melayu jati..thumb up bro

      Delete
    8. Bukak mata & dengar tu, Kojolla tolol...!!

      Delete
    9. This comment has been removed by the author.

      Delete
    10. Hanya ada 2 insan Melayu terhebat anugerah Allah Maha Kuasa....Tan Sri P Ramlee & Tun Mahathir Mohamed.

      Apakah sejarah akan berulang bila mutiara berdebu tidak dipeduli seperti apa yg menimpa Seniman Agung yg tidak dipedulikan UMNO setengah abad yg lalu. Karya2 Allahyarham banyak menyindir kaum2 bangsawan, pihak istana & pihak berkuasa yg mementing derajat & mentahkedarah perut sendiri. Beliau mati dalam kehinaan dgn duit saku hanya tinggal beberapa ringgit saja. Tapi orang2 kenamaan yg jasa mereka tak seberapa hidup senang lenang dalam mahligai istana. Bila dah tiada, barulah UMNO anugerahkan pingat Tan Sri, tapi apa pekdahnya.....???

      Tuai padi antara masak
      Esok jangan layu-layuan
      Intai kami antara tidak
      Esok jangan rindu-rinduan

      Pantun berseni tinggi penuh dgn adab sopan pekerti orang Melayu sejati, bukan pahlawan bogus bugis pengecut & anak gampang tak berpendidikan kojolla.

      Delete
  35. Kpdnkk belababi ,juaibabi,belibabi, impotbabi, expotbabi.
    Mlayu tukang jaga kandangbabi,babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu tukang jaga kandang babi di negeri yg ada kandang megababi, mungkin kau jd chief jaga kandang babi

      Delete
  36. Deris Ahmad kuat menafikan kerjasama dengan umno....lobai pembohong...diluar nafi dlm parlimen sokong...

    Orang mcm ni tak jadi imam aku lebih baik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg tak ada kerjasama.
      Dia nak berkecuali itu dia punya pasal
      Yg kau sibuk mcm babi nak mengawan apahal? Gila talak? Gila babi? Gila meroyan? Gila iseng?

      Delete
  37. Tular gambar di media sosial kononnya KP ROS, Pn Surayati Ibrahim sedang makan malam dengan PM. Cai2 PH pun berebut2 mengviralkan gambar tu dan dibuat bermacam2 tuduhan hina kononnya, KP ROS ini adalah baruah DSNR dalam isu pendaftaran logo pH lambat diluluskan . Hakikat yang sebenarnya. wanita yang berada dalam gambar makan malam bersama2 DSNR di restoran nelaayn , KK tu adalah pelajar ijazah sarjana UMS. Beliau bernama Tia Sairin, yang telah terpilih secara rawak untuk hadir bersama DSNR dalam jamuan tersebut.
    Nampak sangat betapa terdesak dan ketakutan tahap maksima PH dengan aura DSNR, sehingga sanggup menyebarkan fitnah sedemikian rupa. Mereka sedar isu2 sebelum ini yang dimainkan berkali2 spt 1 MDB, FGV, GST, NFC..tidak berjaya menarik sokongan rakyat kepada PH, malah PH semakin dipinggirkan dan tidak dipedulikan dari arus politik negara.
    Menurut khabarnya, semakin banyak cawangan2 cap munge yang dibubarkan di seluruh negara hingga arahan ROS untuk diadakan AGM secepat mungkin , tidak dapat dipatuhi kerana tidak cukup korum bilangan ahli cap munge dalam sesebuah cawangan tersebut. Cukup2lah Madey Al Kutty...janganlah nak berlakon lagi, terimalah kenyataan bahawa ahli parti kau sendiri pun dah tak ada kepercayaan pada kau...apatah lagi dalam kalangan parti2 komponen lain dalam PH, saja aje mereka taknak cakap tegak2 depan muka kau...ialah , takut2 kau tersungkur dan tergolek jatuh macam nangka busuk
    pulak kena serangan jantung nanti! Tak pasal2 kena admit kat sepital mcm Nuar KS...cantiklah kalau dapat katil sebelah2, barulah ngam-ngam soi!
    kikhkikiokikikihkikiokikikokiki
    #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn mengarut & memekak lah bangsat. Prove it with action bukan sekadar air liur basi. Bila kamu sedia nak berhadapan dgn saya bagai Lelaki tulen.

      Jawablah wahai bangsat, bila..bila..bila.......!!

      Delete
    2. Sudah-sudahlah Seman kadok. Mentang-mentang lah telor kau besar. Tapi kote kecik.

      Delete
    3. Kamu nie menmang muka tak tahu malu macam Najis Bugis Bogus. Cakap jer besar tapi diajak jumpa bersemuka takotttttt...!!

      Delete
    4. Gnajib..K pla P ak ROSak..hheheheeeehee..jgn pakai lglh tag line tu..rosak merosakan..x gitu..kami sedang buat kebun jugak..ni nak buat lubanglh ni..fikir punya..fikir..nak tanam pokok tua tu..pokok UMNOPAS..hehehehehahaha!!

      Delete
  38. Ternyata Deris dan Siti Zailah lebih mementingkan jawatan dan kedudukan dalam parti dari nasib berjuta rakyat Malaysia yang tertekan akibat kos sara hidup yang semakin tinggi. Tiada lansung sikap rasional dalam sebarang tindakan dan kepentingan diri menjadi agenda utama. Malang untuk pengundi Bukit Gantang dan Rantau Panjang kerana mempunyai wakil yang tidak berfungsi dan tiada ehsan untuk majoriti rakyat.

    ReplyDelete
  39. FUYOOOOO..

    WAK SUMAN BERPANTON BUDIMAN KINI
    DAH LAMA B'PANTUN & KOMEN CARA SOPAN
    TAK JALAN PANTON & KOMEN SANTUN NI
    KALAU ANUS@ PLURALIST SYIAH JADI ANUTAN

    PANTUN SENTAP BARU NGAM
    PANTUN TERBARU UTK SANTAPAN
    SENTAP DAN SANTAI SATU TUJUAN
    NAK SOPAN SANTUN DAH LAMA X JALAN


    KIKIKIKI... MOHON MENINGGAL BARUA DAP@SINGAPORK...

    INI KALI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terserah pada pembaca blog membuat penilaian. Siapa yg berwaras & siapa sewel lagi biadab. dari penulisan2 & pantun2 yg dikeluarkan.

      Delete
  40. Seman kadok pun sama mcm Malaysia haru, hari-hari kerjanya mengadap blog utk dpt upah dari tokong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dah bersara, banyak masa. Kamu tuu yg budak hingusan, apa kejadah siang malam kopipes & mencarut...???

      Nama sendiri & nama bapak kamu pun kamu tak tahu, anak jalang ker....???

      Delete
  41. Ternyata kumpulan PH dah gila talak tahap 4, yg seterusnya boleh jadi gila babi. Ikut suka MP PAS lah nak mengundi ke, nak berkecuali ke, nak berjoli ke.

    PH dah jadi babi gila

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon1142..jgn berfikir begitu..apabila buat pengundian dlm apa jua sidang/mesyuarat ianya tiada pilihan ketiga..samaada sokong atau bangkang... dlm pengundian Bjt2018 pas berkecuali..sbhg bgt sokong..sebhgn tidak..apa ke bendanye..tangungjawab MP adalah kpd Rakyat..permasaalahan Rakyat mesti dutamakan..kpd 2 MP..jantan dan betina tu dipilih untuk apa?..dan menawarkan diri untuk jd MP untuk apa?..Tuhan hanya bagi dua pilihan saja d akhirat tiada lebih surga neraka..melainkan kita akan berada d atas tempat yg Tinggi..cuba hadamkan..

      Delete








  42. dLIGHT ofLUV


    dLIGHT ofLUV...is dGRAND-escape
    u escape from dFOOL, Ignorance of dDARKNESS
    dLIGHT ofLUV...is dPERFECT Move u hv to Take
    s dLIGHT ofLUV, is GOD's LUV to d UNIVERSE


    Salam CAHAYA....Shbt Bistari
    CAHAYA Mu TERANG....ddlm HATI
    MERIT-Integrity...CAHAYA-Hakiki
    AUDIT-Telus-tembus, Solusi ygPASTI
    AUDIT-Telus-teliti, Kan Pupuslah pnCURI
    MUSANG-Sorban-brjanggut, Gerenti Tak dpt LARI


    Lets dLIGHT ofLUV shines brightly in u, in ur MIND, in ur HEART n in ur SOUL my dearONE..n of course d LOW level of d "barbarick-DARK-energy" puppets/fools cannot stand/fight wt ur elegance-high-Frequancy-MINDset hu hu..





    ReplyDelete
  43. Sdr Shahbudin,
    Jangan salahkan MP PAS yang dua orang ni. Kita dah tahu mereka akan berkecuali sebagaimana dengan Bajet 2018 yang semuanya berkecuali. Tapi PH ada 72 MP, yang mengundi hanya 51 orang ternmasuk juga 6 MP dari PAS. Mana perginya MP dari PH selain dari PAS. Kalau semua MP PH hadir dan mengundi, pastilah usul ini akan ditolak. Jadi jangan salahkan PAS yang kita sudah maklum pendirian mereka. Soal juga MP dari PH yang tidak mengundi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojol...

      Harap terus guna nama samaran "terjah' ok, renti-rentikanlah menyamar, tak berpekdah langsung.....!!

      Delete
    2. Cikgu Bapuk taik koocing ni tak guna diajar...otak biol

      Delete
  44. Contoh Pantun Pusaka Buat Tong Mahataik:

    Payah kami menabur padi
    Nenas juga ditanam orang
    Tahulah kami tuan ejen Yahudi
    Negara kita tuan nak perang

    Tinggi bukit ke puncak awan
    Air laut tenang-tenangan
    Sesia sikit diberi negarawan
    Kini melalut jadi bajingan

    Jentayu burung jentayu
    Hinggap di balik pokok mayang
    Tuan tak kisah berpecah Melayu
    Nak selamat Msia sebagai wayang

    Biarlah orang bertanam buluh
    Mari kita bertanam padi
    Biarlah tuan ganti di Sg Buluh
    Di situ lebih sesuai tuan abadi

    Ayam jantan si ayam jalak
    Jaguh Si antan nama diberi
    Dgn mantan TPM tuan gila talak
    Dah tak tau mana sokongan nak cari

    Jikalau kita bertanam padi
    Senanglah makan adik-beradik
    Jilat kahak ludah pun tuan sudi
    Buat muka tebal jer orang herdik

    Buah nenas bawa berlayar
    Dimakan sebiji di Tanjung Jati
    Tuan ibarat mcm putus wayar
    Ini bererti tak lama nak mati

    Tenang tenang air di laut
    Sampan kolek mudik ke tanjung
    22 tahun senang tuan sakau kaut
    Musuh jahat DAP kini tuan sanjung

    Cindai bercorak penuh berpita
    Pakaian anak Panglima Garang
    Tuan mengorak langkah sengketa
    Hasut rakyat kerajaan nak diperang

    Singgah ke pulau menggali ubi
    Kalau ke beting berdayung juga
    Tak kira halal haram anjing babi
    Tuan dah pasti tak bau syuuga

    Sudah lama memakai gelang
    Gelang berukir si rama-rama
    Hidup dgn anjing dah tau tembelang
    Begitulah manusia yang tiada agama

    Mati kayu karena benalu
    Patah layu dahannya mati
    Mati Melayu karena tuan melulu
    Hidup Melayu Umno bela nanti

    Mencari ikan dalam telaga
    Terpancing pula si ikan keli
    Sedarlah tuan ular lidi bukan naga
    Nak jadi PM semula hati rasa geli

    Jauh sungguh pergi mandi
    Setapak jalan lewatkan huma
    Jelas sungguh tuan ni yahudi
    Dgn anjing berkawan hidup bersama

    Ragi pulut dalam peti
    Tapai manis dalam kuali
    Jahat mulut rosak pekerti
    Hati rakyat tuan tak dapat beli

    Pisang emas dibawa belayar
    Masak sebiji di atas peti
    Anak cucu ada kapal layar
    Dulu atok dah sakau duit berpeti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Amacam Wak Suman? Hebat tak pantun warisan bangsa tua renta ni...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. fantastic n marvelous pantun cikgu Kejora..ni baru sebenarnya pantun melayu jati..thumb up bro

      Delete
    2. Bukak mata & dengar tu, Suman tolol...!!

      Delete
    3. Poorah puji diri sendiri....mengaku cikgu konon... Cikgu taik kucing...bapuk kengkang biol.....semayang pon tak diterimac tuhan...

      Delete
    4. Tuduhan tanpa bukti...melalak buat fitnah siang mlm....takut nak repot polis...

      Delete
    5. Kojolla mana ada jati diri selain menciplak hasil kerja orang lain. Kopipes dia 12:05 nyata sekali sebagai bahan bukti dia dah terkantol kojol......!!

      Delete
    6. 12.05...Pheeeewit! Tahniah dan tersangat hebat dan berinformasi pantun kau beb. Terkedu dan tercekik lidah wak suman si luman tu...dia ingat dialah pemantun yang paling gah, rope2nya dia terbukti pemantat aje, itu pun kalau anunya idup lagi.. Aku nak cadangkan pada KPM agar pantun2 kau ni dijadikan koleksi untuk tatapan generasi akan datang..lagi bagus kalau dijadikan bacaan wajib dalam mp sastera melayu di sekolah2. Kalau kau dah jilidkan, jangan lupa antar 1 copy pada wak Suman Tempe tu..boleh juga dibacakan pada cucu cicitnya sebelum tido!
      kihkikikiokikikihkikikikiki #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    7. Geng Najib & Kojolla spesi yg sama. Sendiri komen sendiri balas....syiok sendiri...!!

      Delete
    8. 12.05...Kalau kau ada masa, boleh tak kau komenkan tentang pantun aku ni...

      Buah cempedak di luar pagar
      Juboq RATK , BANGLAMAN tolong jolokkan
      Wak Suman renta baru nak belajar
      Kalau salah tolong sekel sekelkan

      Berburu ke padang datar
      Dapat rusa berbelang kaki
      Wak Suman ni memanglah kurang ajar
      Hidup di dunia asyik berdengki

      Hisap rokok tembakau cina
      Asap keluar berbunga-bunga
      Wak Suman ni patut ditarik telinga
      Sampai mulut atas dan bawahnya ternganga-nganga

      Pucuk paku pucuk pegaga
      Dibuat makan masa kenduri
      Wak Suman perasan dirinya naga
      Rope2nya hanya si ular lidi

      Pergi ke pekan bersama si nyonya
      Hendak membeli sebakul ragi
      Wak Suman nak idup selama2nya
      rupa2nya dah nak kaput tak lama lagi

      Bola disepak melantun-lantun
      Sempat ditangkap oleh Pak guru
      Sampai di sini hamba berpantun
      Perut dah lapar nak gi syoru

      Niat hati nak pergi berburu
      Perut memulas rasa nak berak
      Semasa ketiadaan hamba pergi syoru
      Mohon dilayan semua cai2 haprak




      kihkikiokikihkikikoki
      3REFORMASIMADEYMATIJADIB**I

      Delete
  45. UMNO- Untuk Melayu No Otak.
    BN - Bangsa Nipu.
    PAS- Pedagang Agama Sekilo

    ReplyDelete
    Replies
    1. P.uak
      P.encacai
      B.arua
      M.atdey

      Delete
    2. P.uak
      P.enyokong
      B.oboi
      M.amak

      Delete
    3. P.arti
      P.undek
      B.akal
      M.ampos

      Delete
    4. P.ertubuhan
      P.embelot
      B.unuh
      M.elayu

      Delete
    5. P.akatan
      P.ukimak
      B.elaan
      M.atdey

      Delete
    6. P.enyokong
      P.luralist
      B.abi
      M.urtad

      Delete
  46. Sampai bila laa lobai pas hidup nak menipu...mengajar ahli2 haram tipu...haram makan duit haram....hukum hakam islam untuk untuk orang lain....diri sendiri tidak kena dosa gaknye...lobai ni belajar dengan kojola kengkang kot...

    ReplyDelete
  47. Suman punya lakonan, mengalah angin ribut
    Kalu hamba tak ada, kemain dia ulang sebut
    Bila hamba muncul, mula le dia kelam kabut
    Dengar hamba batuk pun dia terus lari cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu bapok taik koocing meraban lagi...otak biol...hihihihi

      Yiiieee haaaaa

      Delete
    2. Kelam atau kabut..
      Selagi Geng Pelesu masok sini, tahu ler siapa pihak Panikabut.
      Ehhh,buat apa aku tegur pulak?! kambing pun tau nehh. Tak gitu 1229?

      Delete
    3. 12:29.. itu pantun kah? PanTAT adalah.....!!

      Pantun Melayu berbudi pekerti, berbahasa tinggi, ada baris pembayang & diakhiri dgn baris maksud/tujuan.

      PanTAT Kojolla birat penuh sampah, entah apa-apa.....!!

      Delete
    4. Contoh Pantun Pusaka Yg Ada Pembayang & Maksud:

      Payah kami menabur padi
      Nenas juga ditanam orang
      Tahulah kami tuan ejen Yahudi
      Negara kita tuan nak perang

      Tinggi bukit ke puncak awan
      Air laut tenang-tenangan
      Sesia sikit diberi negarawan
      Kini melalut jadi bajingan

      Jentayu burung jentayu
      Hinggap di balik pokok mayang
      Tuan tak kisah berpecah Melayu
      Nak selamat Msia sebagai wayang

      Biarlah orang bertanam buluh
      Mari kita bertanam padi
      Biarlah tuan ganti di Sg Buluh
      Di situ lebih sesuai tuan abadi

      Ayam jantan si ayam jalak
      Jaguh Si antan nama diberi
      Dgn mantan TPM tuan gila talak
      Dah tak tau mana sokongan nak cari

      Jikalau kita bertanam padi
      Senanglah makan adik-beradik
      Jilat kahak ludah pun tuan sudi
      Buat muka tebal jer orang herdik

      Buah nenas bawa berlayar
      Dimakan sebiji di Tanjung Jati
      Tuan ibarat mcm putus wayar
      Ini bererti tak lama nak mati

      Tenang tenang air di laut
      Sampan kolek mudik ke tanjung
      22 tahun senang tuan sakau kaut
      Musuh jahat DAP kini tuan sanjung

      Cindai bercorak penuh berpita
      Pakaian anak Panglima Garang
      Tuan mengorak langkah sengketa
      Hasut rakyat kerajaan nak diperang

      Singgah ke pulau menggali ubi
      Kalau ke beting berdayung juga
      Tak kira halal haram anjing babi
      Tuan dah pasti tak bau syuuga

      Sudah lama memakai gelang
      Gelang berukir si rama-rama
      Hidup dgn anjing dah tau tembelang
      Begitulah manusia yang tiada agama

      Mati kayu karena benalu
      Patah layu dahannya mati
      Mati Melayu karena tuan melulu
      Hidup Melayu Umno bela nanti

      Mencari ikan dalam telaga
      Terpancing pula si ikan keli
      Sedarlah tuan ular lidi bukan naga
      Nak jadi PM semula hati rasa geli

      Jauh sungguh pergi mandi
      Setapak jalan lewatkan huma
      Jelas sungguh tuan ni yahudi
      Dgn anjing berkawan hidup bersama

      Ragi pulut dalam peti
      Tapai manis dalam kuali
      Jahat mulut rosak pekerti
      Hati rakyat tuan tak dapat beli

      Pisang emas dibawa belayar
      Masak sebiji di atas peti
      Anak cucu ada kapal layar
      Dulu atok dah sakau duit berpeti

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Amacam Wak Suman?
      Kih kih kih...

      Delete
    5. Selain menciplak & kopipes, apa kebolehan kamu haaaa.....?????

      Delete
    6. Nama sendiri & nama bapak kamu pun kamu tak tahu, kamu nie anak jalang ker....???

      Delete
    7. Kesian keturunan kamu tuu nanti, dapat bapak tak bernama, anak jalang luar nikah.

      Delete
    8. Tahu lah kami...
      Umno System ayah payung warlord2.
      Langau makan Taek.
      BN MCA ejen komunis, MiC ceti selit peluang. Yg lain parti nyamok sama Langau hurong Taek.
      PAS, Lobai Brahmin mahsom walau bingai.
      Langau jampi Taek.

      Esok semua pakat getar demam mingguan bab harga petrol.
      Malaysial,
      nak hidup? mau payung,
      mau pandai?bak akai.

      Delete
    9. 13:12...

      Ulamak UMNO berfucktuah semua Judi 4 ekor berlesen & Loteri keluaran MOF adalah halal. Dulu kita hanya 3 agen judi, kini dah berkembang sayap menyeluruh ke Sabah & Sarawak tambah 3 agen menjadikan total semua 6 agen.

      Bijaklaksana betul Najib & Rosmah, ya.....!!
      Sementara judi 4 ekor gelap kepunyaan MCA.

      Delete
  48. umno tu umporno......macai pun kaki porno. pantun pun pantun porno. bung pukinakbatangang mat porno. wak jahid mat pornorogo.

    kepala bapak kau.....bapak segala porno!

    ReplyDelete
  49. Udah2 le Suman, rentikan mendabik dada
    Ngko itu tak der kebender hanya taik kuda
    Lagi pun bilang hari je nak masuk keranda
    Tak akan terlawan Wak, dgn ini cgu muda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian keturunan kamu tuu nanti, dapat bapak tak bernama, anak jalang luar nikah.

      Delete
  50. Suman barua masih nak ikut nafsu serakah
    Terhencot kengkang je bila nak melangkah
    Anu udah kiok, ada hati lagi mahu menikah
    Bini muda dia pun, dgn orang kasi sedekah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  51. "Do you think najib has the intellect, the intelligence...the otak...and most critical of all, the courage to steal those billions from 1MDB and God knows what else, all by himself?

    A long long time ago rosmah already got najib by the balls and since then she has held on tight to those balls (wrinkled and shrivelled up as they may be by now!). She knows what najib has done and what najib is doing....and when you got anybody by their balls, their heart and mind will follow willingly with every squeeze of those balls.

    Does she know about Port Dickson? She knows that najib did not go to Port Dickson for a swim!

    Does she know about his exploits while minister of defence? She did not get called "Mrs Ten Percent" for nothing!

    Altantuya? Let us wait for the full story to come out...but first we need to have an independent judiciary, a "dedak free' Attorney General and an IGP whose daughter is not selling guns and bullets than can be use to kill his own officers!

    Deepak the carpet seller has got more stories to sell on rosmah and najib but for the time being he has enough to stop selling carpets...so we have to wait until he needs more dedak!"

    gerombolan lanun!

    cdt to steadyaku.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Dad....

      Pakar menyimen Kevin Morales & mengebom Altantuya tuu, siapa ya.....??

      Menyapu tangga tatkala gerimis
      Tangkup dulang atas tempayan
      Mengampu Amerika Yahudi Zionis
      Nak dapat hutang berkoyan-koyan

      Itik Serati di pejabat Ros
      Ayam angsa di dalam reban
      Jelmaaan siapa Imelda Markos
      Merembat gila menyopping sakan

      SIAPA TUUUU.....???

      Delete
  52. SUMAN PUN NGAKU DAH TUA RENTA
    DOLU LAM UMNO DAH BELASAH SINI SANA
    CUKUP2 LA JADI MACAI YAHUDI TUA BANGKA
    DUDUK LAM MASJID JE LA UMUR PUN DAH SENJA


    KIKIKIKIKI.... CUKUP2 LA TU.... KUBO KATA MARI RUMAH KATA BERAMBOSSS KO DARI SINI...


    INI KALI ... UBAH & SIMEN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakar menyimen Kevin Morales & mengebom Altantuya tuu, siapa ya.....??

      Menyapu tangga tatkala gerimis
      Tangkup dulang atas tempayan
      Mengampu Amerika Yahudi Zionis
      Nak dapat hutang berkoyan-koyan

      Itik Serati di pejabat Ros
      Ayam angsa di dalam reban
      Jelmaaan siapa Imelda Markos
      Merembat gila menyopping sakan

      SIAPA TUUUU.....???

      Delete
  53. Kejora menulis pd 21 November 2017 at 12:51:
    woi pak seman. umno bertahun2 gagal adakan pemilihan? baru keluar belukar mana ni pak seman. antara parti politik paling konsisten adakan pemilihan adalah umno. yang selalu gagal dan langgar perlembagaan ialah dap dan terkini parti cap munge. jangan nampak bodoh sangat boleh tak? malu kat cermin tu bila mengadap, kelihatan wajah dalam cermin tu nampak bodoh.
    ------------------------------

    Othaman Ahmad membalas pd 21 November 2017 at 13:21:
    Cuba jelaskan, terakhir tahun berapa UMNO ada pemilihan, tolol.....??

    Najib mana berani ada pertandingan, asyik tangguh..tangguh..tangguh..

    Othaman Ahmad menulis lanjut pd 21 November 2017 at 13:35:
    The Straits Times on June 27, 2015, with the headline 'Najib delays Umno election by 18 months'.
    So, UMNO, the lynchpin of Malaysia's ruling Barisan Nasional (BN) coalition, has postponed next year's party election for 18 months, meaning it is likely to be held only after the country's general election.
    Kamu faham tak, Kojolla? Barisan kepimpinan UMNO sedia ada semua dah putus darah tempoh jawatannya bertahun-lamanya. Kenapa pihak Registrar of Sialan (ROS) tak ambil tindakan, kenapa..kenapa..kenapa.......??
    --------------------------------

    Kenapa terkedu & di mana komen balas kamu tuu, haaaa, tolol.....!!!

    Kelihatan jelas semua pemegang jawatan dari Presiden sampai ke Ahli Najis Tertinggi semua dah tamat tempoh, tau.......!!

    ReplyDelete
  54. Najib dan kawan-kawannya memang cerdik, rakyat dimain-mainkannya. Ada rakyat yg suka dimainkan dan ada rakyat teruk kena main sampai terbarai. Makin lama makin besar malapetaka akibat permainan ini tak dihentikan. Moga kita dapat terus bertahan. Sudah tentu ada yg tak tahan. Kita berdoa ya.

    ReplyDelete
  55. Kalau dah tahu PAS memang tak akan memihak pada PH sebab tiada apa apa ikatan..Jangan lah marah.. Tolong lepaskan kemarahan pada 26 MP yang ponteng tu.. Jangang nak alih isu ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...