Wednesday, 22 November 2017

SUDAH JADI KAWAN, APA SALAHNYA PAS BERTOLAK-ANSUR DENGAN UMNO?

Tidak patut Pas buat begini kepada UMNO?

Apa salahnya jika Speaker DUN Kelantan, Abdullah Yaakub memberi sedikit pertimbangan dan bertolak- ansur kepada Ketua Pembangkang, Norzula Mat Diah dengan memberi laluan kepada beliau membahaskan Bajet Kelantan 2018?

Lagi pun, seperti yang ditegaskan beliau, apa yang mahu disampaikannya ialah hanyalah berkaitan kepentingan rakyat, bukan mengenai dirinya atau hal-hal lain yang remeh.

Dah jadi geng dengan UMNO, takkanlah Pas tak boleh bertimbang rasa dan menggunakan budi bicara?

Betullah ada peraturan iaitu kebenaran tidak diberikan kerana dianggap mengganggu sessi penggulungan, tetapi bukankah peraturan juga ciptaan manusia dan selagi tidak menjejaskan apa-apa, apalah salahnya dilonggarkan sekali-sekala?

Ini sampai Norzula menangis ketika dihalau keluar dewan kerana tidak dibenarkan untuk menyampaikan sedikit permasalahan rakyat yang dirasakannya amat perlu, tentulah detik yang memalukan sebenarnya, bukan saja dalam konteks demokrasi, tetapi juga di ketika hubungan Pas dengan UMNO sekarang seperti adik dan abang.

Kenapa Speaker DUN Kelantan jadi begitu keras, tidak sensitif dan tidak faham percaturan di peringkat atasan?

Sudah lupakah Pas kepada jasa dan budi baik UMNO sejak kebelakangan ini yang antaranya memberi laluan kepada Hadi Awang membentangkan usul persendirian Akta 355, membawa beberapa Ahli Parlimen Pas minum teh tarik ke London, menyokong himpunan ungu di Padang Merbok dan macam-macam lagi kebaikan, khususnya oleh Najib Razak yang tentunya ramai pimpinan Pas di atas pasti tahu mengenainya?

Lebih buruk apabila Speaker DUN Kelantan juga berprasangka tidak baik terhadap Norzula dengan menyifatkan tindakannya berkeras mahu berucap, meskipun tidak dibenarkan sehingga akhirnya dihalau keluar dewan sebagai gimik politik dan semata-mata untuk meraih publisiti agar dicalonkan semula dalam pilihanraya akan datang.

Begitukah sikap seorang pemimpin Islam? 

Tak baik sungguh Pas Kelantan buat begini kepada UMNO dan ia tentu mendukacitakan buat Hadi dan Najib yang seperti dimaklumi sentiasa berusaha mencari titik persamaan antara kedua parti itu. (ShahbudinHusin 22/11/2017).

202 comments:

  1. Memang sudah di atur Pak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut skripppp terrrr. Pengarah dah marah tu. Jangan memandai-mandai. Nanti rakyat syak bukan-bukan kita semua tak dapat undi. Kahkahkah!

      Tengok komen macai. Semua kena ikut skrip. Dah siap reka tinggal tunggu artikel baru jerr.. Tak sampai 2 minit boleh copy paste. Skrip konon tulis sendiri terrrr...

      Sebab nak alih isu ke tempat lain. Isu BN nak kalah PRU14? Isu pengundi kem tentera tak siap? Cabut lari...

      Kahkahkah!

      Delete
    2. Ciss UMNO! Pergilah kamu menangis di sana, buat apa kamu menangis di sini. UMNO sayang rakyat konon.... sama macam PAS juga, kedua-duanya parti paling haprak!

      Delete


    3. Kelate lagiii

      Mana mat golok kelate yg dok puji

      Kera jae kelate bagus


      Mapuh mung nate

      Tebang balak sampai botak

      Duit balak beli wisma tok haru

      Nate binate

      Tukar kera jae laa pru14 nih !!

      Delete
    4. Pelawok sunggoh Pah lo nih. Supo Umno doh. bakpo awe, demo tok supo Pah hok mulo dulu? Tok beghani weh kawe nok tegur. Napok supo beruk matyeh doh!

      Delete
    5. Drama king yg syok ditonton..

      http://bankami.blogspot.com

      Delete
    6. Pergi mampos lah main wayang. Menangis konon. Duit rakyat kena klepet tak nangis.

      Delete
    7. TAHUN 1998 TUN MAHATHIR TUDUH ANWAR "MELIWAT", TAHUN 2017 TUN M KATA ANWAR "MELANCAP" LELAKI LAIN
      Dalam satu dialog “What Say Youth Town Hall – Conversation with Tun Mahathir and Lim Kit Siang” di Lembah Klang semalam, Mahathir masih berpegang dengan pendirian asalnya bahawa Anwar Ibrahim seorang peliwat dan turut melancap lelaki lain.
      Mahathir memberitahu hadirin pihak polis telah menyerahkan laporan tentang salah laku Anwar kepada beliau tiga tahun sebelum bekas perdana menteri itu ditahan.
      “Saya fikir polis cuba untuk menjejaskan beliau. Beliau timbalan saya, saya tidak arahkan polis untuk ambil tindakan.
      “Tetapi kemudian saya mendapat surat dari adik perempuan (Datuk Seri) Azmin Ali (timbalan presiden PKR) yang saya tidak endahkan tetapi polis memberikan laporan teliti,” kata Mahathir

      Delete
    8. Oh hishammuddin kau ckp tak boleh nak ckp apa apa dlm Pemilihan nanti, Jgn kritik najib, tutup mulut, jadi apa ke jadah nya usul sampai 600 lebih,
      Dlm soal jawap tv3 skrg,
      Pengacara syok sendiri,
      Jilat lebih lebih nmpk,
      Kau boleh kata umno sudah nmpk molek skrg,
      Kepala hamput kau nmpk molek,
      Umno dah nak hancur,
      Putar belit sana sini,
      Haprak semua,

      Delete
    9. Pru14 ialah sejarah terbesar, semua pihak yg dicalon umno kalah semua,
      Hancur, mati mengejut, hancur,
      Hancur dan terus hancur,

      Delete
    10. Saleh kruak kau manusia yg paling hina,
      Kau dilahir kan ke dunia ini semata mata menjadi pancacai najib,
      Kau kata tukar kerajaan bukan jalan penyelesaian!!!
      Apa kau ingat tampa umno najib PAKATAN tidak tahu memerintah,
      Ini lah jenis makhluk yg paling bangsat, terkutuk siang malam saleh kruak,
      Bangsat lu!!!

      Delete
    11. UMNO bukan lagi parti gergasi yg perlu ditakuti. Jumlah keahlian pun tak pernah dikemaskinikan..ramai dah tinggalkan parti itu termasuk saya, keluarga, saudara mara, jiran & sahabat handai & kenalan2. Itu belum masuk yg dah kembali ke rahmatullah seperti ibu, ibu mertua, sepupu, pakcik & makcik sebelah saya & isteri2 saya.

      Ketika saya masih dalam UMNO dan menjadi pemerhati mewakili Bahagian, saya dapati banyak cawangan2 tak bermaya & tak upaya untuk mengadakan aktiviti & mesyuarat agung cawangan dek kekurangan kehadhiran ahli atau korum. Itu pun kami tutup mata untuk membolehkan Bahagian mengadakan Mesyarat Perwakilan Bahagian selepas tamat semua mesyuarat cawangan2. Ada orang kisah selama ini.....??

      UMNO kena cermin dulu sebelum nak ekk mengata parti2 DAP & PPBM.

      Delete
    12. Wak Suman..di manakah jati diri wak? Wak sebagai pemerhati dan pengerusi tetap bahagian sepatutnya berani menegur ketidak akuran yang berlaku semasa mereka mengadakan AGM di peringkat cawangan tu. Nampaknya wak ni dah mengkhianati amanah yang diberikan oleh pucuk pimpinan parti ..memang patut dan padan muka wak kena tendang keluar dari UMNO. Parti keramat ni tak perlukan petualang2 macam wak dalamnya... umpama anai2 yang yang akan mereputkan rumah gah UMNO!

      Delete
    13. Inilah politik Islam PAS yg diajar pemimpin2nya jual nama nabi, lelong nama tuhan juga kitab2 hanya ditimbang kilo saja.

      Kau rakyat wajib walak ja. Mereka lebih hebat dari tuhan, mana boleh dengar orang nak cakap. Sumer dia ja yg betul.

      Binawe punya PAS. Gini juga rupanya MEMBANGUN BERSAMA ISLAM bila dah lama berkuasa.

      Delete
    14. Apabila DAP khianati Islam dalam PAKATAN RAKYAT, PAS putus hubungan dengan DAP. Ramai membuat anggapan salah apabila PAS putus hubungan dengan DAP, Cina tak akan sokong PAS. Cina buka DAP dan DAP bukan Cina. DAP adalah "super allergic terhadap anything Islamic" tak kira jika ada orang Islam di dalamnya maka orang Islam itu allergic dengan Islam sendiri.

      Delete
    15. Hey bongok,
      Kamu tahu apa pasal UMNO, kamu ahlikah & pernah pegang jawatan apa. Cuba bagi no. ahli UMNO?


      Dgr sini baik2...

      Kerana kesiankan UMNO ketika itu, saya luluskan cawangan bermesyuarat walau kehadhiran tak sampai 10 orang. Banyak kes2 begini dulu dan sampai lah kini. Kalau tidak Bahagian tak dapat adakan mesyuarat perwakilannya pulak dek kekurangan korum dari cawangan2, FAHAM..!!


      Sebab itu saya berani katakan UMNO sendiri banyak masalah dalaman sebab tak cukup korum. Keahlian konon 3 juta adalah auta (ianya termasuk fanthom members, mana yg dah mati, dan tinggalkan parti zaman berzaman).

      Generasi muda rata2 semua tak minat & meluat dgn UMNO, terutama peluang pekerjaan langsung takdak...!!

      Delete
  2. Replies
    1. Islam ciptaan Hadi Awang dan Najib Razak. Islam syumul daripada Nabi Muhammad diubah jadi jumud dan perkauman.

      Halal ponteng kerja dan maki hamun. Halal kafir-mengkafir sesama Islam. Halal samun harta rakyat guna syarikat palsu tak pernah audit. Halal tangguh pemilihan bertahun2 sebab takut kena undur jawatan. Halal guna CHAI masa pemilihan untuk berpuak2.

      Halalan thoyibban Islam ala Hadi Awang dan Najib Razak. Undi BN + Pas x Islam Hadi Awang & Najib Razak = menolak ajaran Nabi Muhammad SAW. Haraaaaaaammmmjadah!

      Delete
    2. Tuhan hadi

      Maharaja bogis



      Jom.angkat wahabi jadi nabi 16 ekar putatjaya..

      Delete
    3. Malaysiabaru...

      PAS PIS PUS ada hati nak menghududkan undang2 negara konon, Iran yg begitu taksubpun dah angkat bendera putih. Selagi pemimpin duduk di mahligai singgahsana, rakyat masih bersepah nganggur & tak berumah, jangan berangan Mat Jenin lah.....!!

      Hanya Imam Mahadi & Nabi Isa AS saja yg mampu melakukannya...itupun bukan melalui sistem demokrasi tapi sistem khulafah di akhir zaman bila tidak ada lagi orang Islam yg dalam keadaaan fakir & miskin meminta-minta duit Brim.

      Delete
    4. Bang othoman

      Pas pis pus tak pecaya imam mahdi sebab dia imam ke 13 syiah..

      Pus juga tak pecaya nabi isa sebab itu lah dia tak bagi org nasrani panggil tuhan itu allah.. ayat allah hya utk moslem not christianity..tafsir lobai sesat pas

      Bila nabi isa turun adalah hardy nak.bagi laluan kpd nabi isa?

      Mana mungkin sebab dia kata nabi isa berat sebelah sokong PAN!

      gitu lah gamatnya agama di politikkan..oleh kaum agamawan

      Skrg ASWJ dah tumbang.. ISIS pun dah pupus ..syabas iraq syria lebanon turkey dan iran..

      Yg tinggal yg jumud saudee.. nama pun saudee mcm cap burger..

      Knp bukan nama daulah islami arabia?? Atau arab islamic state ? Ini nama saudeeia.. apa ke jadah hurup saudeia pun takde dlm alkoran

      Memang patut pupus bangsa wahabi gilababee nii..dgn nama saudee sekalee

      Marilah kita undi AMANAH demi nak pwrbetulkan amalan sesat puak puak pus pis pas..

      Delete
    5. Malaysiabaru....

      'Saudi' itu nama keluarga macam Alsagaff, Albar, Al Attas, Al Bawah asalkan bukan Alkohol.

      Keluarga 'Saudi' berkhianat bersama pihak British menjatuhkan Kerajaan Uthmaniyah Turki pada abad awal ke 19. Raja Saudi pertama dinobat & ditabalkan oleh pihak British. British memang memecah belahkan umat Islam di dunia Arab, Afrika, Tenggara Asis termasuk Malaya dgn menubuhkan banyak kerajaan. Contoh di Malaya ada Johor, N Sembilan, Melaka, Spura, Pahang dsb. Ini bertujuan untuk mengukuhkan kedudukan British melalui polisi 'divide & rule'. Peranan itu kini telah diambil alih oleh Amerika Syarikat.

      Dari dulu lagi saya memang tidak minat & hormat dgn kerajaan Saudi Arabia, sebab mereka memang budak suruhan British & Amerika. Pernah kita dengar atau lihat Saudi Arabia berperang dgn Israel...??

      Saya tak faham & meluat bila Najib bersetongkol dgn pihak Saudi Arabia & Amerika Syarikat menyerang negeri Yemen.

      Delete
    6. Naib Presiden PKR Rafizi Ramli menggesa kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Razak menetapkan harga siling RON95 dan diesel kepada RM2.30 seliter.


      Rafizi berkata, beliau kesal dengan pengumuman kementerian kewangan untuk hanya memperkenalkan subsidi sekiranya harga runcit bahan api itu melebihi RM2.50 seliter secara berterusan selama tiga bulan.

      "Maka, setiap kali harga RON95 jatuh di bawah paras RM2.50 seliter walaupun minggu-minggu lain kekal di atas RM2.50, itu akan 'reset' perkiraan tiga bulan berturut-turut dan membolehkan Najib menyimpan lebihan pendapatan tanpa memulangkan satu sen pun subsidi minyak," kata Rafizi dalam sidang media di Parlimen hari ini.

      Rafizi ni kalau kita lihat dan dengar celotehnya, kita akan kata dia ni 'genius', tapi kalau kita teliti dan buat kajian dengan setiap kenyataan yang dikeluarkan olehnya kita akan dapati dia tidak lebih daripada sekadar "ting kosong", bunyi aje lebih tapi tak ada isi.

      Paling mudah untuk mengasahkan kenyataan lebai ini, lihat sahaja projek "LANGKAH KAJANG". Dia jual air mata akhirnya PAKATAN RAKYAT jahanam, PKR pecah dua, kini macam kapal "titanic" tunggu masa untuk tenggelam.

      Delete
    7. Hmmmm..potong stim betul si Kojol nie. Adakah patut dia tukar topik, "Rosmah bunting tua".....???

      Delete

  3. Hahaha...dulu nak bawak hudud pun menangis jugak. Pas dan Umno wayang lebih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hudud dah masuk tong sampah. Lepas PRU kami kutip balik. Kalau menang.

      - Dewan Ulama Parti Sampah Se-Malaysia.

      Itupun jika ada arahan daripada kami untuk kutip sampah itu.

      - Parti MIC S Subramaniam

      $$$ Saya nak tengok pengutip sampah kempen nak kutip sampah sendiri selepas PRU14 $$$ sambil makan pop corn dan layan video KP SPRM di Hong Kong di youtube. $$$

      - KBK Najib Razak.

      Delete
    2. Dalam HARAPAN ada beberapa orang lagi macam Rafizi. Contoh terbaik untuk masa ini adalah Husam Musa. Kalau dengar cakap dia anda akan lupa... lupa segalanya. Hebatnya Husam dia ada kuasa 10.

      Baru-baru ini dia promosi alat jimat minyak boleh tahan sehingga 15 tahun dan membuat pembakaran 100%. Lebai tak na komen pasal Husam Musa buat kali ini sebab dia masih berduka cita...

      Tapi kali ini lebai hanya nak ulas pendek pasal harga petrol aje. Geng minyak Husam, si Rafizi.

      2 Januari 2015 lalu Rafizi mengessa kerajaan persekutuan menukar jadual menyelaraskan harga petrol dan diesel dari sebulan sekali kepada setiap seminggu sekali.

      Rafizi berkata rakyat akan dapat menikmati harga petrol yang jauh lebih rendah (misalnya harga RON95 bagi minggu ini menurutnya sepatutnya hanya RM1.87 seliter mengikut pelarasan mingguan seperti dicadangkan).Katanya, rakyat tidak perlu membayar “cukai tersembunyi” yang terlalu tinggi seperti yang berlaku sekarang.

      “Apabila harga yang dibayar oleh rakyat jauh lebih tinggi dari harga pasaran sebenar yang ditetapkan oleh formula, setiap sen lebihan itu dikutip oleh Kerajaan Persekutuan sebagai cukai,” kata Rafizi.

      Engkau orang tahulah NAJIB bila ada projek boleh masuk poket dan cekik darah rakyat dia terus laksana cadangan Rafizi Ramli.

      Apa terjadi...

      Dulu harga minyak naik setiap bulan, sekarang harga minyak naik setiap minggu. Itulah jasa idea bernas si RAFIZI RAMLI, pakar strategik HARAPAN.

      Delete
  4. Dulu menangis sampai ada yang nak letak jawatan kalau hudud tak laksana pada 2015.

    Wayang je lebih. Serban ke songkok ke takbley pakai.

    Dua-dua parti dinasour T Rex ni kena tolak ganti parti baru Pakatan Harapan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naib Presiden Amanah, Datuk Husam Musa hari ini menyatakan solidariti bersama Datuk Nozula Mat Diah, selepas Adun Barisan Nasional (BN) itu diusir keluar dari Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan.

      Ia selepas Speaker, Datuk Abdullah Ya’kub cuba menghalang Nozula, yang juga ketua pembangkang negeri, daripada membahaskan Bajet 2018 dibentangkan Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob Isnin lepas, dengan alasan sudah sampai masa untuk sesi penggulungan.

      “Sidang DUN Kelantan ditamat awal untuk persiapan kiamat petang ini?” sindir Husam yang juga Adun Salor.

      “Apa salahnya YB Paloh dibenarkan berucap, paling lama setengah jam. Sidang ditarik sampai petang, lalu ditangguhkan? Penat sangatkah Speaker dengan tambahan setengah jam lagi masa bersidang?”

      Husam berkata DUN Kelantan yang dikuasai PAS itu selalu “terkejar-kejar untuk bersurai”.

      “Apa yang menyebabkan kerajaan Kelantan terburu-buru tak menentu?” tanya beliau.

      Husam membandingkan tempoh masa pendek diperuntukkan DUN Kelantan membincangkan bajet dengan DUN Pahang yang bersidang sehingga 7 hari.

      “Mengapa Kelantan mesti hanya 2 hari? Dari 3 hari, petangnya tidak ada sidang, masa sebenar bersidang kurang dari 3 hari. Saya yakin sidang akan ditangguhkan tengah hari ini. Petang tak ada lagi sidang.”

      Sambil menyatakan solidariti bersama pembangkang negeri, Husam berkata akan turut memboikot penggulungan perbahasan oleh kerajaan.

      Selepas Nozula ditemani keluar dewan, 4 Adun BN, Mat Razi Mat Ail (Pengkalan Kubor), Datuk Ramzi Ab Rahman (Dabong), Ab Aziz Yusoff (Galas) dan Zulkifle Ali (Selising) turut bertindak keluar sebagai tanda solidariti.

      Delete


  5. Aduh... bajet Kelantan tak berduit tu pun nak sampai menangis.. perangai orang tua ...

    Belum lagi kena undi tipu .. kena panggil celaka ..

    Apa pun hanya kerajaan PAS yang buat sampai orang menangis keluar DUN.. DUN lain tak pernah buat sampai macam itu ..



    ReplyDelete
  6. Pas kelabtan tak geng dengan umno....pas selangor geng dengan PH...
    Pas pusat geng dengan umno...

    Pas dah bercelaru....nak cari untung...

    ReplyDelete
  7. Sidang dun bahas bajet paking cepat...2: hari selesai...stail pas...

    ReplyDelete
  8. HIDUP TUN MADEY MAMAK TUA MUGABE ASIA TENGGARA !!!!!

    TAKBIR 100X LAGI ......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih berbunyi lagi kamu, musibat.....??

      Dengar sini kawan2...

      Tiap kali kelibat si musibat Kojolla terjongok muncul, saya akan gempur & lanyak dia cukup2. Spesi biadab tak bersopan ini harus diberi pengajaran sebab orang tua dia gagal mengasuhnya jadi manusia beradat & beradab.

      Dah tak ada maaf baginya. Alangkah bahagia & puasnya saya kalau dapat berjumpa dgnnya nanti, akan saya sememeh mukanya sampai dia betul2 berwajah setan jembalang.
      INI AZAM SAYA....!!

      Dalam pada itu, saya juga mohon kawan2 seperjuangan jangan henti menghenyak dia habis-habisan.

      Salam Perjuangan....!!

      Delete

    2. Orait Pak Othaman. Depa tu takut kalah. Gempak terus cabut lari.

      Lawan...

      Delete
    3. InSyaAllah Pak Othman,
      Salam Perjuangan. HIDUP PAKATAN HARAPAN

      Delete
    4. othaman ni Keling? salam sayang kepada isteri hamba yang cipap bulu lebat tu k!

      Delete
    5. Punggahhhh wak kojola kengkang punggahhhh...

      Delete
    6. Kepingin benar nak lihat & bertemu muka dgn si Kojol menghina orang sebagai 'keling'. Dia tak sedar, dalam barisan pemimpin UMNO, muka2 pariah dgn kulit hitam legam begitu ramai sekali nak dibandingkan dgn Tun M yg bersawo matang berwajah Melayu Asli.

      Delete
    7. Wak...pandai betullah buat lawak. Betul ke Madey ni lebih mirip kepada orang melayu...eeeeh, selama ni wak tak perasan ke hidung madey yang tajam macam paruh helang tu? Kalau wak nak tau, salah satu sebab Madey beria2 sangat nakkan logo lama PH didaftarkan oleh ROS kerana logo tu sebijik macam hidungnya...ini rahsia yang ramai orang tak tau. Info ni pun saya dapat dari orang dalam PH. Agak2 wak, hidung macam tu ada gen melayu ke...rasanya lebih kepada keturunan kutty dari kerala lah!

      kihkikikioikikhkikikhkiki..
      # REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    8. Sokong pak othoman

      Kojola dua kupang
      Jgn malu sila kengkang
      Kami hanya nak masuk batang
      Sampai kau BERAMBUSS lintang pukang


      Kaaaaaaaah kAaaAahhhhb kaaaaaaaahhhh

      Delete
  9. Sekiranya Speaker benarkan Norzula bercakap ... mampos PAS nak jawab sebab PAS bukan reti hal-hal campur tolak bahagi ini .. kerja Ketua Kerajaan Negeri ialah hanya baca Bajet ..

    Tak kan nak bagi Ketua Kerajaan yang menangis keluar dewan bila tak boleh bahas balik ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balik belajar dari Mesir Jordan Yaman kerja nak menerakakan orang. Bukan nak dakwah orang.

      Delete
  10. Ape komen gengster najis kojola kengkang dan mr Jebon dengan tindakan pas kelantan?...geng tikam geng...

    ReplyDelete
  11. SEMOGA ALLAH & YEHUDA PANJANGKAN UMOQ TUN MAMAK TUA MUGABE ASIA TENGGARA MACAM UMOQ FIRAUN DURJANA !!!!!!

    TAKBIR LAGI 1000X PULAK ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yehuda? wow terpesong sudah puak pasemno ni..hidup mak badak

      Delete
    2. Apa nak diherankan pada School Drop-Out dan budak dari hasil hubungan luar nikah.

      Delete
    3. betul ni aku main ngan bini kau sampai dapat anak luar nikah, padan muka keling kau kena jaga anak haram aku! LOL

      Delete
    4. Kihkihkih
      Ayam tua bapok sewa punggong.

      Delete
    5. Henyak & tenyeh dia cukup2 Zack.

      Delete
  12. Pengundi Kelantan bijak. Sandiwara Umno-Pas tak boleh pengaruh mereka. Ramai geng Kelate nok undi PH.

    ReplyDelete


  13. Dia menangis pasal tak boleh bercakap dan kena halau ...bukan pasal rakyat..

    Selama ini pun UMNO bantu rakyat tanpa melalui kerajaan negeri ..

    UMNO patut suka sebab rakyat Kelantan ada masalah dan mendapat peluang untuk jadi hero..

    Ya.. mungkin nak tunjuk PAS UMNO tidak berkawan ..

    ReplyDelete
  14. pas pis pus..now everybody can become lobai

    ReplyDelete
  15. http://taipingmali.blogspot.my/2017/11/runtuh-sebuah-empayar-besar-di-singapura.html?m=1

    LINK ASAL.USIK JER SINGAPORK RUGI BILLION PASAL "ISTERI"DURJANA PM SINGAPORK TEMASIK RUGI 2 KALI BILLION MULAMLA BODIN BUAT ENTRY BARU.... PUKIMAK.PUNYA "ISTERI" PM SINGAPORK TU.... KLI KAT SINI BARUA PUKIMAK SINGAPORE@DAP TERKINJA MCM GAMPANG KEPALA BAPAK DIA..


    ASAL USIK SINGAPORK MULA LA ENTRI BARU
    BARUA DAP@SPORK YANG TAK TAU MALU
    PUSAT PENSABOTAJ FITNAH YAHUDI BARU
    MASA MALAYSIA KASI PULANGKAN PELURU
    BIO BARUA SINGAPORK@DAP TERSIPU MALU



    BERBOSSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK...


    INI KALI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. heyy mak badak lg hebat ada diamond pink

      Delete
    2. Menurut cerdik pandai, orang yg mengeluarkan luahan atau menulis dgn HURUF BESAR adalah jenis yg PEMALAS, RABUN, BONGOK & KURANG PENDIDIKAN.

      Delete
    3. Tamboh se lagi.. Gaaaaaayyyy....

      Delete
    4. Gaaaaayyyyyyy...ambil sewa punggong
      Kihkihkihkih

      Delete


  16. Pasal kawan baik buat macam itu lah dia merajuk sampai menangis ..

    Selama ini banyak isu yang dibangkit kan oleh Husam seperti balak haram dan syarikat yang gagal.. UMNO senyap sebab jaga hati kawan ..

    Tiba-tiba .. tak di benarkan bercakap !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak husam jampari anak dia tunggu masa ke tali gantung....beramboss dan sila meninggal....

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Rosmah, Najib, Reza Aziz, Jho Low, Pandi Ali, & semua pencacai2 mereka yg terlibat dgn penyelewengan dana Kerajaan, khususnya 1mdb akan di hadapkan ke muka pengadilan, selepas PRU 14.

      Sabsidi & bantuan penuh tanpa sekatan kpd pelajar akan disambung semula, harga minyak akan turun dgn drastik & gst 100% di rosmah-mansuhkan.

      Delete
    4. Termasuk ayam tua si bapok wak kojola kengkang...

      Delete
  17. PADA RAKYAT SINGAPORE. .. BOGIS SINGAPORE.. BUKAN BOGIS WAK SUMAN TEMPE YG DTG MEREMPAT KAT MESIA PAS TU WAT TAIK PULAK.. PUIII.... MADU DI BALAS TUBA... MAJUK KALAH UMNO PAS TU JADI BARUA PLURALIST... PANTEK LA....!!

    PADA SUMA WARGA SINGAPURA BIJAKSANA
    YANG BANGKA TUA RENTA MASIH BERKERJA
    ISTERI PM KAMU PUKIMAK PUNYA DURJANA
    2 KALI TEMASIK BILLION BILLION RUGINYA
    MASA KAMU KASI AJAR SUPER RASIS CELAKA


    BERAMBOSSSSS SUMA BARUA DAP@SINGAPORK DI SINI


    ..... SILA MENINGGAL... BERAMBOSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menurut cerdik pandai, orang yg mengeluarkan luahan atau menulis dgn HURUF BESAR adalah jenis yg PEMALAS, RABUN, BONGOK, SEWEL, TERENCAT AKAL & KURANG PENDIDIKAN.

      Delete
    2. Tak ada komen yg lebih intelek ke Othaman? Singapura yg saudara dan DAP sayangi sebagai negara contoh melingkupkan harta rakyat sebanyak USD 24 billion - bukan calang calang. Lebih kurang mcm TDM punah harta rakyat. Isteri PM lagi jadi ketua Temasik tak mengaku tanggungjawab. Sama juga seperti TDM tak mengaku tanggungjawab. Mungkin PH sayang dgn mereka yg lesapkan berbillion billion duit rakyat. Tapi kalau harga minyak naik 5 sen terlompat lompat hamun DSN. Besok minyak turun 8 sen - tak nak ke lompat lompat puji DSN pula? InsyaAllah minggu depan turun lagi akibat ringgit tengah mengukuh. Geng sini hanya diam kalau negara tumbuh cemerlang 6.2%, ringgit mengukuh 4.11 dan minyak turun - kenapa? Patut gembira untuk rakyat dan raikan bersama.

      Delete
    3. PM Singapore duduk sebelah Sultan Brunei di Manila. Kalau korupsi mesti akan duduk di hujung macam Najib.

      Delete
    4. Contohi Tun M naik harga minyak:

      Orang ramai masih rindu cara Tun M mengurus tadbir ekonomi negara dgn mengekalkan sabsidi tanpa gst.

      Kerajaan hari ini wajar mencontohi zaman mantan PM, Tun Mahathir memimpin negara yang menaikkan harga bahan api dalam jumlah yang rendah pada satu-satu masa, itupun sesekali saja dalam tempoh 22 tahun pemerintahannya.

      Najib & Rosmah menghapuskan sama sekali sabsidi & ditambah pula dgn gst 6% yg menambah peritkan sara hidup pada setiap lapisan masyarakat hanya untuk melunaskan hutang riba + bunga 10% duit Yahudi Zionis.

      Delete
    5. Minyak turun, harga brg tak turun. Lagipun naik dah lebih 40sen, turun 8 sen, apa brg nak lompat? Tu lah, dulu mak bapak suruh belajar math x nak, kan dah bodoh?

      Delete
    6. Masa tu dia kata sewa punggong lagi untong..

      Delete
  18. Macam ni lah pas suka tikam kawan


    Baka sika tikam belakang

    Berambosss suma barua LOBAI@UMNOPORK DI SINI

    ..... SILA.MENINGGAL... BERAMBOSSSSSS

    ReplyDelete
    Replies


    1. Pulut kuning pun Pas sanggup tikam dengan keris 2 depa.

      Kahkahkah!

      Delete
  19. Malaysian Cybertrooper22 November 2017 at 19:47

    Waaaaa! Ini sandiwara betul-betul boleh menang award dalam kategori filem Tamil paling syahdu ni.

    Tapi bila dipikir balik apa yg nak diherankan sangat? Dah memang derang ni dari parti yg memperbodohkan orang Melayu. Jadi biar lantak la derang nak bersandiwara macam mana sekali pun. Melayu sekarang dah tak bodoh seperti yg mereka jangkakan.

    Ini kali PRU kita kasi bungkam sama PAS & UMNO. Bila dah jadi kerajaan kita pastikan pulak Menteri Komunikasi cari sampai dapat si J, Kojolla, Geng Najib dan semua penyokong Parti Haram Jadah tu dan seret mereka ke tali gantung kerana menjadi talibarut Najib & Hahahardy Ah Wang.

    #KepalaBapakKau

    ReplyDelete
    Replies
    1. MC, apakah ini kebebasan suara dan demokrasi ala PH? Bunuh mereka yg tak sependapat?

      Delete
    2. Woit subahat sorok jenayah money laundering bukan beza pendapat yop.. itu jenayh mungkar. Wajib hukum.

      Delete
    3. Macam altantuya dibom berkecai lumat?

      Macam Tuan Najadi, Pengasas Ambank yg ditembak mati sejurus membuat laporan Polis & Bank Negara di atas sejumlah wang berbilyon-bilyon masuk ke rekening ambank kepunyaan Najib?

      Macam Kevin Morales, seorang Penyiasat Pejabat Peguam Negara era TS Gani Patail diculik, dibunuh & disimenkan dalam tong setelah beliau menyempurnakan Kerta Pertuduhan terhadap penyelewengan Najib melibatkan berbilyon-bilyon dana milik Kerajaan, 1MDB yg diterajui ssecara rahsia & misteri oleh Tuan Penasihatnya, Najib, Rosmah & Jho Low.

      Delete
    4. Kau orang ni hidup dalam alam impian sendiri. Walau tiada bukti tetap boleh dihukum salah ikut nafsu. Akal pun dah tertutup akibat makan najis hasutan pembangkang hari hari. Anon/Othaman, kalau ada bukti hantarlah kat DOJ. DOJ ni pun tengah terpinga-pinga cari bukti tak dapat.

      Delete
    5. Malaysian Cybertrooper23 November 2017 at 07:53

      Woi J...
      Aku hanya mencadangkan ikut apa yang diajar oleh Kepala Bapak Kau yg ko sayang tu.
      Engkau tu adalah Talibarut Kepala Bapak Kau dan wajib di hukum gantung sampai mati.

      Delete
  20. KAJORA SUDAH MAKIN BUNTING SARAT

    MINGGU NI BERANAK LAH TEWWW...


    INI PANTUN UNTUK SANG KOJORA BUNTING

    KOJORA BUNTING TAK DAPAT LARI
    BAWA PERUT SEHARI-HARI
    WALAU BAHAYA PADA SANG BAYI
    ROKOK JOHN TAK DAPAT BERHENTI

    sALAM HORMAT AKAK kojora
    semoga slamat bersalin

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi pantun apa ni....
      ini pantun balas ku...

      Buah nnyior jatuh terpelanting
      Mari di kkukur buat serondeng
      Aku bukan perempuan bunting
      Tapi bapuk ponggong tonggeng

      kahhh kahhhhh kahhh kahhhhhhhhh

      ini kejora...
      saya betul kejora

      Delete
    2. Bagus....akahirnya Kojolla mengaku....!!

      Delete
    3. Wak Suman...ari tu Kejora cabar jumpa di Dataran Merdeka, naper Wak tak berani pergi...Wak takut dengan cekgu pendekar tu yer?

      Delete
    4. Pak Man yang tunggu KEjora hampir 1 jam

      dia yang tak timbol-timbol

      Delete
    5. Betul tuu 20:33...

      Satu dunia pun tahu, Kejolla auta & penakut bacol. Sampai kini dia melarikan diri tak berani jawab cabaran saya. Bukti ad dalam keluaran lepas dalam blog ini.

      Delete
    6. Anon 2029

      Kepala bana kau..

      Kami seramai 20 org dah ada di dataran..

      Baca entry kami di blog pada hari sabtu sebelum bulan puasa..

      Setiap cerucuk dataran kami oasang kamera HD ..nak scan kojola

      Haram.. tak muncul

      Pak othoman ajak tibai roti ngeteh dal di dataran johor ..takut pulak..puak singapore turun..

      Amacam kami set tarikh baru

      31 DEC bendera malaysia . Dataran merdeka. Berhadapan bukit tak aman. Jam 600 p.m

      Kami setia menunggu.. jgn lewat . Jam 4.am kami ada flight nak balik sabah..

      Okay pak othoman.. kalau tidak okey gue heret jer penyangak ni datang.. itu pun kalau dia tak bersembunyi di tenpat kerja dia..

      Kami akan dapatkan permit utk berkumpul..seramai 250 orang..

      "Nak sambut new year awal.sikit"


      Orait?@#%$£€¥₩@!??

      Delete
    7. Orait...pucuk dicita ulam pun tiba...!!

      Delete
  21. Petrol prices down by 8 sen, diesel 2 sen

    PETALING JAYA: Fuel prices are down across the board for the fourth week of November, with an eight-sen drop in the prices of RON95 and RON97.

    RON95 will be priced at RM2.30 per litre while RON97 will retail at RM2.58 per litre.

    Meanwhile, diesel will go down by two sen to RM2.23 per litre from RM2.25.

    The new prices were shared by the Domestic Trade, Co-operatives and Consumerism Ministry (KPDNKK) Twitter account on Wednesday evening.

    It will take effect from 12.01am on Nov 23 to Nov 29.

    The weekly fuel pricing mechanism came into effect in April this year and the prices of petrol and diesel had been placed on a managed monthly float system since Dec 1, 2014 following the removal of fuel subsidies.

    https://www.msn.com/en-my/news/national/petrol-prices-down-by-8-sen-diesel-2-sen/ar-BBFtKJ5?li=AAaD62f&ocid=spartanntp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inii memanglah suatu yg baik punya berita
      Keperihatinan kjaan terhadap rakyat jelata
      Cuma ingin nak dengar, apa cai2 nak kata
      Tak kan masih juga nak lempar caci nesta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    2. Harga petrol bukan dutetapkan ikut formula naik turun minyak mentah dunia dan nilai ringgit tapi ikut suka kepala bapak najib...

      Delete
    3. Harga yg diturunkan masih tinggi kerana minyak di pam dlm mesia...

      Delete
    4. kalu Tun jadi PM
      minyak ron 95 jadi RM1.50

      Delete
    5. Mainan wayang opera Cina si pahlawan bogus. Gong Xi Fatt Choy masih jauh lagi tapi dia dan Rosmah dah mula main tanglong macam dulu2...apa pengundi Cina ambil kesah...?

      Berlakon..berlakon..PRU 14 tak dapat nak ditangguh-tangguh lagi macam dia tangguh pemilihan kerusi presiden sampai hampir 3 tahun.

      Delete
    6. aku bukan BERlakon nak PRU 14...

      AKU BETOI-BETOI nak ke PRU cepat

      tapi ada masalahnya

      KAU TAU TAK SUman..!!!!!!

      A...A....AKU TAKOTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!

      Delete
    7. Anon 2030, zaman TDM dulu petrol dicukai kerajaan. Harga sekitar 1.50 hanya kerana harga minyak dulu rendah - Brent sekitar USD 25. TDM tak pernah subsidi minyak. Subsidi timbul zaman TAAB bila harga melonjak. Zaman DSN subsidi ini dibuang bila harga minyak surut sebahagian. Tapi tiada cukai walau gst dikenakan. Subsidi pukul rata tak 'sustainable' kerana rakyat juga perlu bayar melalui cukai lain. BR1M diperkenal untuk bantu mereka yg memerlukan. Isu TDM bagi subsidi minyak dulu hanyalah dongeng.

      Delete
    8. Betul 20.22 minyak dunia naik patut kita dapat untung lebih sebab kita eksport minyak. Tapi KBK Najib ?

      #kitabukannaikkanhargaminyak
      #kitakurangkansubsidi

      Banyak beza dengan...Kepala Bapak Kau Najib....

      #kitataksengajanaiknaikhargaminyak
      #tetapikitakurangkansubsidi

      Amanat KBK Najib sakit mental 2017 tentang harga minyak naik.

      Delete
    9. MR J, Jadi ko setuju le zaman DSN subsidi dibuang. Jadi tak salah le kalau kepas ni rakyat pulak buang dia. Lagipun sebelum PRU 13 bukan ke dia janji tak nak naikkan harga minyak dan nak turunkan harga kereta. Tapi ada dia buat? Takkan? Lepas tu ko masih nak sokong dia lagi. Ko tak ada akal ke?

      Delete
  22. TV Thailand Siar Apa Yang Tak Gamak TV3 Siarkan!!


    TVThaiBerita ini tentu tak gamak disiarkan oleh TV3 dan RTM, namun TV Thailand boleh menyiarkan untuk santapan berita dan pengetahuan rakyat Thailand. TV3 dan RTM hanya pandai membekukan otak rakyat Malaysia dan meremehkan rakyat seolah-olah rakyat tidak mendapat sumber berita lain.

    Semalam kajian Pusat Kajian Pilihan raya dan Demokrasi Universiti Malaysia (UMCEDEL) mengumunkan kajian mereka yang 43 peratus pengundi di negara ini berpendapat Anwar Ibrahim lebih layak dilantik menjadi PM Malaysia berbanding 39 peratus untuk Najib Razak [Rujuk]. Berdasarkan kajian ini TV Thai menyiarkannya.

    Tujuannya juga adalah untuk santapan berita rakyat utara Semenanjung – Kedah, Kelantan, Perlis yang berhampiran sempadan Thai kerana mereka juga mendapat siaran TV Siam.

    Selepas pilihanraya, TV3 dan RTM akan berebut-rebut untuk mendapatkan berita kemenangan PR, Insyaallah…ini kalilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini dah bagus...sungguh memberi semangat untuk pak cik berkempen menjelang PRU 14.

      Nak dengar cerita tak....

      Tadi petang pak cik dgn kawan2 pergi ngeteh di kedai Mamak. Pekerja restoran tanya minum saja ker, tak makan. Saya jawab ok beri roti & teh tarik kaw kaw. Mamak menyampuk roti apa, roti Mahathir ker roti Najib. Kami betul2 heran, pulak dah ada roti Mahathir & Roti Najib. Kami terus tanya roti Mahathir & Roti Najib apa bezanya. Mamak bagitau, Roti Mahathir ada telur, Roti Najib takdak telor...kosong aja.

      Amacam..kisah Najib tak ada telor dah laris sampai ke warong2 & kedai2 makan di JB. Di tempat lain macam mana, ya....??

      Delete
    2. Othaman, apakah manusia yg mempunyai isu moral dan menjadi banduan juga jadi pilihan? Apakah pimpinan PH gersang? Bukankah AI MOF masa 32 billion lesap? Nak ulang tayang isu wang lesap dan masaalah moral? Apa dah jadi dgn daya fikir kita?

      Delete
    3. Mr Jebon... bukan kah RCI forex tidak salahkan sesuapa kerugian forex...Jebon makin tua makin bodoois...

      Kenape PM dan TPM melawat manusia yg ade udu miral dan banduan di hospital?...tak malu kah PM da TPM sembah bandyan?....kalo ko ade otak cedik ko boleh pahammm....tapi ko tetap bongok...

      Delete
    4. Asallam Wak suman...saya pun pernah menghadapi situasi yang hampir serupa tapi bukan di JB. Begini kisahnya...

      Dalam perjalanan balik dari memancing, saya dan beberapa orang rakan2 telah singgah di sebuah restoran di tepi jalan. Rasanya, tak payahlah disebutkan nama restoran tu, sekadar mengatakan ia menjadi tempat persinggahan ramai kaki pancing seluruh Johor. Kebetulan dalam menunya ada menghidangkan pelbagai jenis mee, rojak, nasi lemak, kuih muih dan tak ketinggalan maknan favret rakyat Johor...roti canai.
      Yang menarik perhatian kami ialah tertera dalam menu roti canai suman, Malaysia harubiru dan Zack pasar borong.Pelik betul pulak nama roti canai kat restoran ni. Untuk mendapatkan kepastian , kami meminta tokey restoran untuk memberi penerangan lebih lanjut berkitan roti2 tersebut. Jelasnya..roti canai Suman ada telor tapi kecik yang mat sangat dan tersorok kat dalam, roti canai Zack ..ada telor, tapi telor tembelang manakala roti canai Malaysiaharubiru pula, telornya belum samapi lagi sebab masih dalam simpanan BANGLAMAN. Terlopong mulut kami mendengarnya...sambil menggeleng2kan kepala, kami cancelkan cadangan utk memesan roti2 canai tersebut ! Nak tanya wak lah, ketiga2 jenis roti canai tersebut dah ada dijual kat JB ke? Kalau ada, rasa2nyalah, Wak nak order yang mana satu yee?

      KIKHKIKIOIKIKIKIHKIKIKIKIKI..

      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    5. Najib dan Zahid pun tahu hormat dan respek banduan politik DSAI. Depa minta nyawa sambil huloq beg James Bond...

      KBK J tak ajar hormat orang ke?

      Delete
    6. Kes 'TOREK TELINGA NAJIB' ibarat meludah ke langit & menuang air ke daun keladi. Kerja sia-sia, menghabiskan masa & duit rakyat, last-last menampakkan betapa dendam & busuknya hati Najib pada orang yang telah mendidik, melindung & mendukung dia dari budak hingusan tak habis belahar jadi MB, jadi menteri, timbalan pm & pm.

      Dek dengar telunjuk bini & Jho Low, Najib bengap disihirkan hingga sanggup menderhaka & menganiaya Tun Mahathir yg begitu luas pengalaman & berilmiah serta berkewibawaan.

      Delete
    7. Kamu orang semua perasan tak ayat Geng Najib @ 21:28...

      "KIKHKIKIOIKIKIKIHKIKIKIKIKI..

      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**"


      Saya berani jamin puaka ini adalah si Kojolla dgn bahasa jembalang pontianaknya.

      Delete
    8. Macai2 umno mr j memang bongok bongok bongok
      Akibat bancuhan kencing dan taik jadi mandian
      Umno nok parti jalang mr j memang syok tengok
      Jadi belasahan macam hanjing dan babi jadian

      Delete
    9. Diorang ni kena ikut skrip Pak Othaman. Skrip daripada Ahmad Maslan faham2 je. 3.85 pointer terrr... Sebab tu skripnya sama je. Tak tukar-tukar.

      Macam kita Pro PH ni pelbagai gaya ada...kuak lentang, rama2, terjun tiruk pun ada...

      Delete
    10. Kojol mana ada kemampuan melihat dari latar belakang pendidikan, asuhan, pergaulan, kebiadapan, pantun-pantat serabai, penulisan & tata bahasa kesat & kotor yg selama ini yg dia tonjolkan.

      Dia hanya boleh menciplak, kopipes, spin, maki carut jer.

      Delete





    11. Kaaaaaaaaah kaaaaaaaaah kaaaaaaah


      Adoiiiiiiiii



      Kaaaaaaah kaaaaaaaah kaaaaaaaaaah




      Adoiiiii pak othoman


      Kaaaaaaaaah kaaaaah kaaaaaaaahh



      The best lawak this century..


      Kaaaaaah kaaaaaahhhh

      I cannot stop laughing..

      Tolooooong.... kaaah kaaaah kaaaah


      Kaaaah kaaaaah


      Kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhbh


      Kaaahhhhhbhbhbbbbbhhhhhhhhhhhh

      Delete
  23. Suman tua gila sewel tak cukup sekupang
    Perut boncit bujal, jalan tehencot tempang
    Hari itu Kejora cabar, dia lari menyimpang
    Kalau jumpa, sahih dia makan pelempang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20:40...

      Tanya kat dia sikit, dah berani nak jumpa saya ker, bila & di mana?

      Delete
    2. Bapuk kengkang ade tulur plastik jee..

      Delete
    3. Syabas Sdr. Othaman. Dah terbukti geng ni semua berani belakang saja. Bila diajak berdepan banyak alsan utk cabut lari. Lepas election ni banyak lah yg akan lari.

      Delete
    4. Suman unta tak ada apa, hanya aota abok
      Buat masa ini biarlah dulu, hamba ni sibok
      Setakat dia piicit idung je tak perlu tumbok
      Nanti dia makan tak abis, ini anjiing dubok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    5. Pegi dahh...cakap ajer, cubalah jumpa saya, nak tengok dapat tak kamu sentuh saya. Selama ini asyik cabut lari dgn macam2 alasan sampai nak jual ikan Jamal Sekontollah, sibuklah..tak hal kecut penakut......!!

      Delete
    6. Nak tergelak Suman, anak murid ayah Pin
      Mestii dia dtg dgn baju lengkap bersampin
      Terhegeh terhencot cucu yg tolong pimpin
      Bila dia buka silat jadii serupa tarian zapin

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
    7. Deiiiii...ayam tua bapok punggahhhh....

      Delete
  24. Nahhhh...sekarang dah terang lagi bersuluh segala tuduhan2 yang mengatakan PAS akan berbaik2 dan berkemungkinan besar untuk bercoalition dengan Umno dalam PRU nanti hanyalah fitnah dan dongengan yang tak berasas sama sekali. Mana mungkin akan terjadi hal sedemikian jika Speaker sanggup menghalau ADUN Umno keluar dewan kerana melanggar peraturan tetap dewan. Kalau dah ada UG antara kedua2 parti ni, memang nak kenalah speaker jika berani bertindak sedemikian.
    Secara tak langsung, tuduhan yang dilontarkan oleh Pizi dan Husam kusam berkaitan dengan PAS menerima wang 90 juta tu hanyalah fitnah dan rekaan mereka berdua saja...logiknya, jika dah terima duit sebanyak tu, berani ke PAS menghalau ADUN UMNO tersebut sesuka hati...dah tentu speaker akan dikenakan tindakan tegas oleh TGHHA dan MB kelantan, silap2 dilucut jawatannya on the spot.
    Kesimpulannya, kita sebagai rakyat Msia yang waras lagi rasional perlulah menapis segala info yang ada dengan bijak dan bukannya menerima bulat2 tanpa membuat rujuk silang dengan sumber2 yang sah dan boleh dipercayai. Kalau maklumat2 yang bersumberkan dari Pizi, Madey kutty, Husam Kusam dan pemimpin2 PH yang lain, tak payahlah membuang masa dan tenaga membuat rujuk silang..dah tentu konfom 110% fitnah, auta dan spin. Bak kata ramai penganalisa2 politik negara..fitnah, spin, hasut dan kelentong dengan PH ni memang tak boleh dipisahkan, ibarat aur dengan tebing...umpama gusi dengan gigi beb!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko masih bodoss....Pas kelantan tak geng dengan umno...pas selangor geng dengan PH...pas pusat geng dengan umno dan nsjib..

      Derih dan kak lah tak undi menentang umno di parlimen...
      Pas hanya cari untung...

      Bongok gengster najis...

      Delete
    2. Memang layak khadam dijerit-jerit, dibentak-bentak

      Idris Ahmad berkata Ahli Parlimen PAS yang mengundi menolak Bajet 2018 dalam usul pengundian blok (belah bahagian) malam semalam, mungkin tidak menerima arahan mengenai cara mengundi.

      Derih enggan menjawab apabila ditanya sama ada arahan yang dimaksudkannya adalah supaya ahli parlimen PAS mengambil pendirian berkecuali dengan tidak mengundi.



      Malam tadi, YB Hanipa yang baru balik dari parlimen bagi tahu, "Tadi ada sorang Yb bagi tahu saya semalam ada seorang YB BN yg jerit kat Yb Bukit Gantang" Bukit Gantang lakukan sesuatu".Yb tersebut tersebut kata dia dengar jeritan itu. Saya x dengar dan x perasan.

      "Tapi , assuming jika betul lah cerita tu mungkin terurai misteri kenapakah ada Yb yang berkecuali. Wallahu'alam."

      Kalau betul apa yang Hanipa dedahkan itu, maka sekarang tahulah kita pasal apa Derih berkecuali semalam....

      Rupa-rupanya Derih ni mendapat arahan dari BN ! Tak sangka pula Derih sanggup jadi khadam Umno/BN!

      Dah pula, Derih dapat arahan dengan cara dijerit?!

      Memang Umno/BN layan Derih macam sampah. Memang layak khadam dijerit-jerit... dibentak-bentak!!

      Delete
    3. Hmmmm...derih, derih, derih.....!!

      Delete
    4. Derih hati hitam legam!

      Zailah pelacur kos sara hidup!

      Delete
    5. Wak kojola kengkang ayam tua yg sewa punggong di chow kit road

      Delete
  25. 'speaker' dewan, mengikut covention wajib 'bipartisan'.

    d negara ini ia nya sewenang nya d salah gunakan.

    mungkin setengah drpd mereka yg d lantik tidak d bimbing/latih terlebih dahulu mengenai tugas penting ini.

    jika mereka berlatar belakang ilmu undang2, maka mereka lebih memahami tugas n t/jawab.

    PH wajib mengambil maklum mengenai perkara ini apabila berkuasa nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di malaysia salahguna kuasa perkara biasa...

      Delete
    2. Man boleh, ini dah kira LUAR BIASA tak dibuat dek orang.....!!

      Delete
    3. Speaker BN hanya taraf jamban renovate upgrade. Shame bloodyfool.

      Delete
    4. Yg paling hebat dalam sejarah demokrasi di Malaysia ialah Speaker kerajaan bawah pokok di negeri Perak pasca zaman batu.

      Delete
    5. Mcm wak kojola kengkang yg berniaga di tepi longkang..
      Kokookoookkkkk...Auwww

      Delete
  26. MB Pahang ajak ketua pembangkang bertumbuk dalam DUN

    22 Nov 2017, 6:56 petang (Dikemaskini 22 Nov 2017, 7:05 malam)


    DUN PAHANG | Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob mencabar ketua pembangkang negeri itu Tengku Zulpuri Shah Raja Puji untuk bertumbuk, selepas perang mulut di sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) hari ini.

    Pertengkaran bermula apabila Tengku Zulpuri yang juga anggota dewan undangan negeri (ADUN) Mentakab berkata kerajaan negeri patut memberi lebih peruntukan untuk menangani masalah banjir di kawasannya.

    Ia mencetuskan perang mulut antara Adnan dan Tengku Zulpuri, termasuk sama ada banjir yang menimpa Pulau Pinang baru-baru ini sebagai 'bala Tuhan' atau tidak.


    Apabila orang besar mencarut
    Tengku Zulpuri yang juga naib pengerusi DAP berkata, mengaitkan krisis itu sebagai balasan Tuhan terhadap "festival arak" adalah sesuatu yang tidak relevan, kerana banjir turut berlaku di tempat lain seperti Jedah, Arab Saudi, baru-baru ini.

    Pada satu ketika, Adnan yang jelas marah berkata; "Keluar dewan saja", membayangkan agar pertelingkahan antaranya dan Tengku Zulpuri diselesaikan di luar dewan.

    Adnan juga beberapa kali didengar berkata, "Islam ke kafir?"

    Menurut laporan China Press, Adnan pada satu ketika berkata beliau sanggup mencatat sejarah dengan bertumbuk dalam Dewan Undangan Negeri.

    Namun Speaker DUN Datuk Seri Ishak Muhammad berjaya menenangkan mereka berdua dan menerima usul Adnan agar sidang ditangguhkan, walaupun Tengku Zulpuri masih belum selesai menyampaikan perbahasannya.

    Beberapa saksi berkata Adnan berkata kepada Tengku Zulpuri agar pergi ke kawasan wakil rakyat kerajaan dan mengancam untuk menumbuknya.


    Menurut saksi lagi, Tengku Zulpuri membalasnya dengan berkata, beliau sedia ditumbuk dan tidak akan membalasnya.

    Bagaimanapun ADUN kedua-dua pihak berjaya mengelakkan Adnan dan Tengku Zulpuri daripada mendekati satu sama lain.


    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/402954#DPctAzwrAkrd81gI.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keadaan terdesak...ramai umno tunjuk lagak samseng......dah tua pon ingat masih kuat...

      Delete
    2. MB Pahang tak kena buku dgn ruas.

      Delete
    3. Dia berlindung belakang istana boleh tunjuk samsing...

      Delete
    4. Tukang jilat jubo je Denan tu.

      Delete
    5. Style UMNO, kalah hujah ajak bertumbuk, mencarut, maki hamun. Banyak contoh dah berlaku. Kat dalam blog ni pun bersepah kaki carut sbb kalah hujah. Lepas tu asyik nak spin. Kesian!!!

      Delete
    6. Yg suka ajak budak-budak bertumbuk ialah si tua kerepot Othaman kaduk.

      Delete
    7. Ambil Perhatian semua:

      Sejak dari dulu-dulu lagi Kojolla di blog Pisau, Parpukari, Putra Merdeka dah mempeleceh-lecehkan saya tanpa hormat nak jentik buah pelir saya lah, nak lempang saya lah. Selain itu, kedua almarhum ayah & ibu kandung saya dicarutkan tergamak menebut-nyebut alat kelamin orang tua saya.

      Kini saya rasa dah sampai masanya saya bangkit untuk mengahar dia, apatah lagi bila Najib dah mula kurang ajar mengata
      'kepala bapak dia' kpd Ayahanda Tun Mahathir. Itulah kemuncaknya kemarahan saya bak gunung api meletus. Tapi apakan daya, Kojolla takut & kecut untuk berjumpa face-to-face dgn saya. Tak ada maaf bagi dia sama sekali.....!!

      Delete
  27. Ibu segala hujah tak cerdik
    Oleh Peguam PAS - Dulu

    1. Ada seorang pemimpin parti suci dilaporkan oleh Mkini mempersenda Tun M kerana tidak dapat mendaftar PH meskipun dah jadi PM 22 tahun.

    2. Pemimpin parti suci itu juga dilaporkan berkata kegagalan Tun M itu menunjukkan PH tidak berupaya mentadbir negara.

    3. Beliau juga kata " jika anda tanya saya, lebih baik jika mereka ( Harapan ) tiada. Biar Pas seorang lawan BN"

    4. Maaf , kena komen sikit sebab jika tak komen sama ada yg ckp tu mungkin rasa kenyataan dia dah "handalan" sgt atau yg taksub dan wala' buta dengan parti suci mungkin rasa pemimpin mereka hebat2 belaka. Komen saya spt ini.

    a. Bagi saya, ini komen yang paling tak bijak dalam segala komen parti suci. Ia macam " ibu segala ketidakcerdikan" lah.

    b. Urusan pendaftaran PH bukan kuasa atau ditangan Tun M brader. So , awat nak salahkan Tun M pulak ? Kan tak bijak tu. Brader lupa ke masa parti brader dlm PR dulu pun x boleh daftar PR..awat masih boleh perintah dan tadbir Selangor dan Penang dengan baik? Tak boleh daftar PR tapi masih boleh perintah beberapa negeri , bukankah itu dalil orang pandai brader! Kalau boleh daftar, awal lagi Umno/BN ghuyub brader!

    c. Patutnya brader kena salahkan Kerajaan BN yang takut nak daftar PH sebab takut kalah pilihan raya. Awat takut sgt nak salahkan parti MO1 tu, lepas tu kata pulak biarkan parti suci lawan sorang-sorang BN!

    d. Bukan PH tak layak mentadbir negara. Saya rasa brader yang sebenarnya tak layak jadi apa-apa pun dalam Kerajaan Kelantan atau mana-mana Kerajaan.Kerajaan langit Ayah Pin saya tak pastilah. So, tutup mulut je lah sdr dan lebih elok join jemaah tabligh .. Itu lagi mulia.

    e. Nak biarkan parti suci sorang-sorang lawan BN. Apa? Nak bagi hancur negara ni dengan istiqamah berkecuali parti suci sdr. Kami tahulah org2 parti sdr "briliant2" belaka sebab 2 jam dah boleh faham isu 1MDB, tapi jika parti suci sorang-sorang lawan Umno/BN, ikut hukum akalnya sampai kiamatlah BN terus perintah negara ini.

    Ahmad Albab :Simpan sikit bangang tu Nik Amar.. kelulusan ditangan ROS..ada parti pro BN diluluskan dlm tempoh sehari iatu PCM.. kini jadi sekutu barua berkecuali.. ROS akan beri pelbagai alasan untuk mana mana parti pembangkang yang JELAS mahu menumbangkan BN.. sama ketika era PR dulu.. elok komen pasal sampah saja lah.. sebab kawasan DUN Panchor dipenuhi sampah dan pandangan biasa ditepi jalan..c&p

    Azam Haris : Die kata x berupaya nk perintah negara, sbb daftar parti pun x berjaya, die lupe ke yg tun telah pun perintah negara sbelum ni.....ni la bile dh jd khadam umno..mulut banyak busuk

    Mufakir Musafir : Kalu nk guna perumpamaan daftar parti dgn keupayaan tadbir negara gak, apa cite dgn yb marang yg hanya berjaya tadbir trganu satu penggal. Nak tadbir negara guane.
    Alhusseyn Alhusseyn pada 8:01 pm

    ReplyDelete
  28. PRU14 Kerajaan Persekutuan under Pakatan :

    Nilai RM mengukuh dengan kepercayaan pelabur terhadap Tun M - Anwar.

    Nilai import meningkat. Harga brg lebih murah bila RM stabil.

    GST 0% tiada lagi kecurian oleh kleptokrat semasa beli barang dan guna perkhidmatan! Jimat duit rakyat. Duit GST berbillion tapi peruntukan pendidikan, kesihatan, keselamatan dan subsidi dipotong! Apa guna GST?

    SKANDAL 1MDB, SCORPENE, ALTANTUYA, HUSSEIN NAJADI, TEAM 4 TAN SRI SIASAT 1MDB, KWSP TRUMP, GREAT WALL OF CHINA KUANTAN PORT DAN PORT DICKSON HOTEL akan dibuka kepada rakyat melalui RCI dalam 100 hari berkuasa! Najib telanjang bogel? Siapa nak tengok undi PH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan dah saya katakn...itu bukan Belanjawan, tapi BELAJA-SAKAN DIA ANAK BINI sampai kita rakyat kena tanggung dgn mengenakan gst...

      hutang judi anak Rosmah & Jho Low di kasino,
      buat filem lucah hollywood
      pesta minum arak & berpelacuran
      beli harta rumah,
      beli banglo,
      beli hotel,
      belijet,
      beli kapal layar,
      beli koleksi hangbag termahal,
      beli koleksi kasut termahal,
      beli koleski kain baju,
      kos rawatan set rambut Rosmah,
      kos rawatan spa & pembedahan kecantikan
      kos penginapan hotel mewah,
      kos perjalanan makan angin guna jet mewah kerajaan,
      beli koleksi barang kemas intan berlian juta-juta,
      beli koleksi lukisan antik juta-juta.

      Delete
    2. beli kapal layar mewah
      beli anjing2 baka mahal
      untuk anak2 & cucu2...
      kih kih kih...

      Delete
    3. Awak tu rakyat Singapura. Tak payah nak bising-bising.

      Delete
    4. Lantak la nk beli ape pun...asal jgn rembat duit rakyat pastu buat filem lucah udah ler

      Delete

    5. Terkini
      Pilihan Editor
      Sukan
      Seni & Hiburan
      Kolum
      Surat
      TV
      image: https://mk-cdn.mkini.net/1004/e9e3eafeb83406343f98237839e7f883.jpg=s480


      DOJ: Riza dakwa dana AS$94 juta adalah hadiah

      Zikri Kamarulzaman
      21 Jul 2016, 4:10 petang (Dikemaskini 21 Jul 2016, 5:05 petang)


      Anak tiri Datuk Seri Najib Razak, Riza Aziz, mendakwa dana 1MDB bernilai AS$94 juta (RM381 juta) dalam akaun - yang dia memiliki akses untuknya - adalah hadiah daripada syarikat Aabar BVI, kata Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat.

      "(Riza) Aziz mendakwa - termasuk dalam laporan cukainya pada 2012 - wang itu adalah 'hadiah' daripada Aabar BVI," kata laporan itu semalam


      Delete
  29. aku harap lepas pru 14 ni saudara nuar berahi pergi jubo tun mamak cukup-cukup sampai jadi arwah .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi 2228,
      ko kalau nak menyundal, pi brambosssss.......

      Delete
  30. Man kaduk, knp mlm ni tak nak ajak bertumbuk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. (0000000((>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
      LIDAH SAMURAI

      udah-udahlah kejora
      Aku bukannya ape..
      ko tu berhati hitam..
      Pak Man lak berhati putih

      sampai bila pun tak habeh...

      ko belajar-belajarlah hormat
      kepada orang yang lebih dewasa

      memang ko ni biadap tahap 5
      sampe Tun pun ko nak hina dina

      ko ni manusia ke jelmaan syaitan ke..

      Delete
    2. Kita melangkah mengikut gerak musuh.
      Jika datang baik, baiklah langkah kita.

      Orang berbudi kita berbahasa
      Orang memberi kita merasa
      Orang biadab kita terajang
      Mulut celupar kenalah lempang

      Delete
  31. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/11/kerugian-ratusan-billion-dollar.html?m=1

    LINK ATAS NO ACCOUNTANBILITY SINGAPORE GOVERMENT

    "ISTERI" PM SINGAPURA PENERAJU GLC TEMASIK HOLDING KERUGIAN BERATUS BILLION DOLLAR SEBANYAK 2 KALI..... APA TINDAKAN KERAJAAN PUKIMĂ€K SINGAPURA TERHADAP "ISTERI" PM SINGAPURA SUPER RASIS... SUPER KIASU. ..SUPER KRONI YG MEROMPAK KEKAYAAN SINGAPURA DENGAN CARA UG SISTEMATIK...?

    PADA RAKYAT SINGAPURA ... MELAYU SINGAPIRA.. BOGIS SINGAPURA .. ACEH SINGAPURA. . RIAU SINGAPURA... KELING PARIA SINGAPURA.. REMAJA SPT "YOUNG BRAVEHART AMOS LEE"YG MEMBERONTAK DLM DIAM... AYUH RAKYAT SJNGAPURA MASA KAMU TUNTUT KEADILAN DARI KERAJAAN YG KORUP... RASIS.. KIASU... DAN SUPERKRONI INI....

    PADA BARUA DAP@SINGAPORK DI MESIA MOHON BERAMBOSSS DAN MENINGGAL

    MASA JADI PENSABOTAN EKONOMI DAN FITNAH MESIA SUDAH TAMMAT....






    INI KALI HAAHH


    BERAMBOSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zack...

      Apa ke hal budak lahir tak cukup bulan di atas tuu meracau perkara yg tak ada mengena langsung dgn masalah negara....???

      Kena sembelit tak dapat lepas keluar ker?

      Delete
  32. Info dari group kaji selidik ruang dapur rakyat Malaysia.

    Baru~baru ini ada sekumpulan pelajar UUM Sintok Kedah pergi membuat research dari rumah ke rumah untuk mengintai dapur golongan berpendapatan rendah . Rata~rata mereka berkeluarga anak 1 atau 2 orang.

    Hasil kajian mendapati ada beberapa golongan kategori keluarga hidup dalam keadaan yang agak membimbangkan.

    Kategori 1.
    Sebulan sekali makan ayam atau daging , hari~hari biasa lauk berkuah saperti kari telur itik, sayur tauge goreng dan ulaman dan air sirap.

    Kategori 2.
    Setiap hari berlaukkan telur dadar atau sekadar goring telur ayam makan bersama kicap dan air kosong.

    Kategori 3.
    Yang paling sedih, hanya makan nasi dengan kicap tanpa lauk, beras dari ehsan keluarga & sumbangan orang ramai dan minum air kosong.

    Kategori 4.
    Makan roti cecah air kopi atau teh , tiada stok di dapur. Nasi makan seminggu sekali.

    Kebanyakkan mereka mempunyai pekerjaan dan mempunyai kenderaan untuk pergi ketempat kerja. Gaji atau pendapatan mereka sekitar RM2000 ke bawah sebulan .

    Ini tahun 2017! Para penyelidik semua menyerahkan hasil kajiselidik kepada pensyarah mereka masing~masing.

    Semuga artikel ini sampai kepada mereka yang diberi amanah mentadbir Negara kita agar mereka tahu yang rakyat Malaysia sedang dalam siksa dan derita .

    Mustaza Al Bakri
    UUM Sintok Kedah .


    Note ## message yang saya terima dari WSG .

    Saya menunggu ulasan dua penglipur lara yang tersohor di blog Tn Budin ini ... tak lain dan tak bukan Mr. J dan Geng Najib kita .

    ReplyDelete
  33. pas..parti hampas.
    parti macam orng belanda..

    Hak aku, aku punya!!
    hak orang aku punya..
    sesiapa pernah bersama pas tahu akan hal ini..
    tempat dia bertanding orng lain tak leh bertanding..
    tempat orng bertanding dia nak bertanding..
    orang lain haram beleka!!
    dia baik belaka!!

    hujah quran,hadith,itjmaq dan qiash..
    Tapi amalan,seperti abu jahal,abu lahap..

    umnopun dah takut nak berbaik dgn pas..
    bayangkan kalau dia menang 222 kerusi parlimen!!
    hahahhahahh..hehehehehh..menang 1 kerusi jerr heheheh

    ReplyDelete
  34. Najib undurlah. Nilai RM mengukuh dan stabil bila dapat kepercayaan pelabur. Kleptokrasi dan pengubahan wang haram merosakkan kepercayaan pelabur! Campurtangan politik dlam urusniaga KWSP, MAS, FELDA, MARA, FGV, LTAT, NFC dan lain2 zaman KBK Najib menyebabkan pelabur lari keluar membawa bersama nilai matawang asing yang dulu zaman Tun M ditanam subur mekar di Malaysia! RM jatuh nilai sampaikan orang Thailand dan Arab Saudi tolak tukar matawang Malaysia. Rakyat ke luar negara kena keluarkan belanja lebih! Orang asing bertanya-tanya apa dah jadi? Why? What happen? It just Najib! Just Najib! Najib undurlah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usah katakan Thailand & Saudi Arabia, Kampuchea pun tak mahu terima Ringgit kita kerana keyakinan peniaga senatero dunia sudah hilang kepercayaan dek klepetokrasi Najib Rosmah.

      Delete
    2. Pesanan buat Najib:

      Hendak gugur gugurlah nangka
      Jangan menimpa si buah pauh
      Nak kubur berkuburlah segera
      Satu Malaysia dah lama jenuh

      Delete
    3. Hendak gugur gugurlah nangka
      Jangan menimpa si buah pauh
      Nak kubur berkuburlah tua bangka
      Kalau tidak pi main jauh-jauh

      kokikokikokikokikokikokikokik...

      Delete
    4. Khas untuk cai2 PH haprak yang bersepah2 kat sini...khususnya Zack pasar borong, wak suman tempe dan Malysiaharubiri !

      Hendak gugur gugurlah nangka
      Jangan menimpa si buah pauh
      Jangan berperangai macam ungka
      Nanti aku ikat dengan tali sauh

      Kikikikhkikiokikhkikikioikikikhkiki..

      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    5. Tengok tuu...diciplak & dispinnya pantun saya.

      Memang dasar jenis bangsat tak ada jati diri.

      Delete
    6. Apa nak heran

      Gengster najis !!!

      Delete
  35. Wak Jahid mengamuk dengan ketidakhadirin MP Barisan semasa undian keatas bajet 2018 dijalankan .

    Berita lanjut ; www.com/en~news/national/bn~cracks~whip~on~absent~mps~during~budget~2018~vote/ar~BBFt5KB?li=BBr8Hnu&ocid=1PRCDEFE.

    Pendapat saya , ketidakhadiran mereka adalah di sengajakan . Ramai di kalangan MP ini sedar bahawa bajet 2018 yang di war warkan sebagai "Ibu Segala Bajet" itu adalah bajet bertaraf hampas belaka .

    Mana kan tidaknya ?? Dari sejumlah sekitar RM 280 billion yang di peruntukkan , hanya RM 40 billion sahaja untuk pembangunan . Manakala RM240 billion adalah untuk pengurusan .

    Dari jumlah RM 240b itu , RM30 billion adalah untuk menguruskan hutang2 Negara ini .

    Itulah yang membuktikan "ibu segala bajet' ni adalah bajet hampas ... belanja mengurus hutang hamper sama dengan peruntukkan pembangunan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam tua tak dapat bersiaran malam ni sebab sedang sibuk hisap rokok John

      Delete
    2. Zack pasar borong dgn komen yg sama level dgn budak kelas pemulihan.

      Delete
    3. Zick Zack adalah trademark hero kegemaran saya sewaktu kecil setelah Almarhum ayah ajak menonton 'The Mark of Zorro' yg dibintangi Tyrone Power pada tahun 50an di panggung wayang Rex, Singapura.

      Delete
  36. Apabila bercakap tentang DUN Kelantan saya tidak boleh lupa mereka ini pernah meluluskan satu rang undang-undang iaitu Enakmen Jenayah Syariah Negeri Kelantan atau dikenali sebagai undang-undang hudud (versi PAS). Ketika itu yang mengetuai panel menggubal enakmen ini ialah Hadi Awang sendiri.

    Selain mengetuai panel menggubal undang-undang ini itu Haji Hadi juga sampai mengkafirkan UmNo di atas alasan perlembagaan dan tiadanya pelaksanaan hudud oleh UMNo yang memerintah.

    Tidak cukup dengan menjawab bahawa 'hudud hanyalah 0.001% dari hukum Islam' dan kemudian memperkenalkan pindaan RUU 355 yang bukannya hudud, kini video terbaru yang baru saya tonton sebentar tadi Haji Hadi berkata 'hudud tidak sesuai dilaksanakan, sebab hari ini rakyat susah, tiada gaji minimum dan bla bla bla'.

    Saya tidak mempertikaikan kebenaran jawapan yang ia berikan kenapa hudud tidak boleh dilaksanakan memandangkan perkara ini pernah dilakukan oleh khalifah Umar al-khattab sendiri, iaitu menahan dan menggantung pelaksanaan hudud di atas alasan keadaan semasa yang tidak mengizinkan sedang hukum dan hukumannya kekal sehingga hari kiamat.

    Persoalan saya hanyalah; apa jadi kepada begitu ramai anak-anak yang mati dalam keadaan putus hubungan dengan ibu bapa disebabkan menyangka ibu bapa mereka kafir di atas alasan menyokong kerajaan yang tidak melaksanakan hudud, suami isteri bercerai berai akibat suami menyangka isteri kafir di atas alasan yang sama, masyarakat berpecah belah hatta solat jemaah dan solat jumaat pun dua Imam di atas alasan yang sama, dan paling tidak mampu ditebus ialah nyawa beberapa orang anggota keselamatan yang dibunuh akibat mereka disangka anjing kepada kerajaan yang kafir, dan juga berbelas penyokong dan pengikut mereka yang mati tanpa dimandikan dan dikafankan kerana disangka mereka ini syahid'.

    "Dan sesungguhnya Allah tiada lalai daripada apa-apa yang mereka kerjakan".

    Innalillahi wainna ilaihi roji'un.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustaz Doe tak payah komen panjang2, serahkan kpd Allah, Dia lebih mengetahui.

      Delete
    2. Tulisan dia original tak kopipes.

      Delete
    3. Betul, bila original, kalau tak best baca separuh skip. Bila original, baca best terus masuk ke otak.

      Bila copy paste - terus tak baca, skip sampai komen seterusnya.

      Delete
  37. Aloh2....anja nyer Norzula!!....cian aku tengok orang tua tu nangis!!....tak cerdek langsong nampak!!??....aku percaya bila dia tengok balik video tu mestilah dia rasa teramatlah malu dan menyesalnye!!...tak sesuai langsong nak jadi seorang pemimpin,kalau jadi badot memang sesuai sangat2.....haha..hihi..padan dengan muka weh...

    ReplyDelete
  38. Sungguh tidak patut Pas punya perbuatan
    Sampai menangis ADUN umno dikerjakannya
    Beginikah cara Pas meraikan prsahabatan
    Madu rm90j umno berikan malu balasannya

    ReplyDelete
  39. Secara tak sengaja, tertonton program soal jawab bersama DS Hishammuddin Tun Hussein di TV tadi. Agak berinformatif apa yang telah disampaikan oleh DSHTH yang memyentuh peranan dan T/jawab Umno. sempena PAU nanti. Di antara intipati penerangan beliau ialah:

    1. Umno masih menjadi parti yang sangat2 releven demi membela dan memperjuangkan nasib bani Melayu
    2. Kesediaan pemimpin2 UMNO khususnya DSNR dan DSZH untuk mendengar dan memahami denyut nadi rakyat sangat2 dihargai oleh mereka
    3. Kesiapsiagaan pemimpin2 UMNO untuk memberi respons semerta kepada setiap permasalahan ahli akar umbi memberi nilai tambah kepada peningkatan sokongan dan kepercayaan mereka
    4. Setiap satu usul dari setiap cawangan seluruh negara adalah sangat berharga kepada parti untuk diambil tindakan yang sewajarnya secepat mungkin
    5. Peningkatan sokongan padu terhadap UMNO sejak akhir2 ni memberikan sinergi baru kepada parti untuk terus gagah melangkah ke hadapan menuju TN50
    6. Kemelut dalaman besar yang dihadapi oleh gabungan pembangkang, khususnya cap munge dan roket merupakan satu blessing in disguise, tetapi UMNO sebagi parti yang matang, tidak akan sekali2 mengambil kesempatan dari bala yg melanda mereka
    7. Statistik terkini parti menunjukkan terdapat pertambahan mendadak keahlian baru dalam UMNO, khususnya di Johor , Perak dan kedah kerana ramai ahli2 cap munge yang telah menyerahkan borang keahlian untuk menyertai Umno. Umum tau bahawa banayak cawangan cap munge telah ditutup akibat dari bertiupnya khabar yang mengatakan cap munge akan dibatalkan pendaftarannya dalam masa terdekat.
    8. Selagi UMNO memberi sepenuh kepercayaan dan kesetiaan tidak berbelah bagi kpd Presiden dan pimpinan tertinggi parti, segala halangan dan rintangan akan dapt diatasi dengan mudah
    9. Segenap lapisan dalam parti dari ketua cawangan hinggalah kpd presiden perlu memperkasakan mentaliti menang dalam menghadapi PRU14 nanti

    Nampak gayanya, peluang untuk UMNO/BN terus memerintah selepas PRU ni sangat2 cerah dan terpaksalah PH menggiggit jari sekali lagi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. BERITA ULANGAN & MUTAKHIR(Repeat & update Broadcast)

      UMNO bukan lagi parti gergasi yg perlu diheran & diambil pusing. Jumlah keahlian pun tak pernah dikemaskinikan..ramai dah tinggalkan parti itu termasuk saya, keluarga, saudara mara, jiran & sahabat handai & kenalan2. Itu belum masuk yg dah kembali ke rahmatullah seperti ibu, ibu mertua, sepupu, pakcik & makcik sebelah saya & isteri2 saya. Tak dapat nak bayangkan berapa ramai yg dah meninggalkan parti itu di Semenanjung melihat Cawangan2 UMNO tercungap-cungap untuk mengadakan mesyuarat agung di peringkat cawangan dari pemerhatian saya di Johor Bahru, termasuk di Kampung saya di Pontian & mertua di Lubuk Cina, Melaka. Ahli2 biasa dah tak minat hadhir ke mesyuarat, kecuali yg ada jawatan saja.

      Kini di Sabah, puluhan ribu dah meninggalkan parti itu untuk menyertai parti Warisan pimpinan YB Shafie Afdal.

      Ketika saya masih dalam UMNO dan menjadi pemerhati mewakili Bahagian, saya dapati banyak cawangan2 tak bermaya & tak upaya untuk mengadakan aktiviti & mesyuarat agung cawangan dek kekurangan kehadhiran ahli atau korum. Itu pun kami tutup mata untuk membolehkan Bahagian mengadakan Mesyarat Perwakilan Bahagian selepas tamat semua mesyuarat cawangan2. Ada orang kisah selama ini.....??

      UMNO kena cermin dulu sebelum nak ekk mengata-ngata parti2 DAP & PPBM.

      Delete
    3. Tak sangka betul...sekarang ramai melayu berani melawan umno.dulu nak sebut buruk pasal umno kalu kat kdai kopi mesti kena pulau kenduri,tak dapt bantuan dari jkkkkkkk. Tapi sekarg kalu org sebut umno digelak gelak dan diayam ayam kan jer nama umno.

      Mmg si najib bugis ni tak sedar diri..ingat rakyat tak g sekolah kot mcm org tua kat kg.aku bangga betul tgok perubahan di segenap pelusuk malaysia dan di semua peringkat tak kira kerja kerajaan,miskin,kaya..ramai dah sedar tahap pemimpin yang sentiasa bercakap busuk di majlis rasmi yg dihadirinya.konon nak tunjuk dia berani padehal itu makin menunjukkan diri dan sikap sebenarnya...mmg mamposssss lah umno kali ni

      Delete
    4. Syabas pak othman.macam pak othman ini baru lah hujah orang berilmu.kalau nak compare dengan kejora tu bak babi menyondol di tepi kebun jer ayatnya.tak sudah sudah dengan pantun bingaiii nyer tu

      Delete
    5. Aku berniaga di sekitar putra mall hampir 15tahun.dulu kalau tengok puteri umno comel2 melintas naik gila jantan jantan kat situ.nak buat bini kate deme.tapi sekarang puteri umno dimaki maki kalau terserempak tengah membeli belah di setiap kali mesyuarat agung umno diadakan berhampiran situ

      Delete
    6. Bukan perkara baru, puak2 yg kecewa meninggalkan UMNO.

      Dulu ramai2 tinggalkan UMNO dan bentuk Semangat46 kerana marah penipuan Madey terhadap Ku Li.

      Sekali lagi ramai tinggalkan UMNO dan bentuk PKR kerana marah Madey buat aniaya dekat Nuat.

      Tapi kesudahan cerita tetap sama...UMNO dan Melayu tetap gagah bediri memerintah Malaysia yg dahulunya Tanah Melayu.

      Kata Laksamana Hang Tuah, takkan Melayu hilang di dunia...

      HIDUP UMNO.
      HIDUP BN.

      Delete
    7. Saya setuju jika UMNO dahulu adalah memperjuangkan hak rakyat terutama Melayu. Tapi bukan UMNO sekarang...yang dah terlalu busuk dan hanyir dengan pemimpin yang bongkak dan penipu. Banyak lagi parti berteras Melayu yang lebih wangi dari UMNO sekarang.

      Imej Najib sudah terjejas teruk. Kredibilitinya seakan-akan sudah hilang. Dah jadi bahan jenaka dan senda gurau. Orang ramai tidak lagi ambil serius apa yang diucapkan setiap kali beliau muncul di khalayak. Najib tidak boleh lagi terus menebalkan muka dan memekakkan telinga seolah-olah tiada apa yang terjadi. Kerajaan yang diterajuinya juga akan tergugat.

      Apa sahaja yang Najib lakukan, semuanya jadi serba tak kena. Tiada apa lagi yang nak dicanangkan. Rakyat tidak lagi memberikan kepercayaan kepadanya untuk terus menerajui negara. Keluh-kesah rakyat dan kritikan-kritikan yang dilemparkan sudah mencapai tahap puncak. Kredibiliti dan imej Malaysia sudah terjejas teruk.

      If you are talking of the eras of Tunku, Tun Adbul Razak, Tun Hussein Onn and Tun Dr Mahathir, the statement is true.

      Your piece of writing is totally rubbish...!!

      Selamat Tinggal UMNO.

      Delete
    8. Nko dua tiga kerat jer Wak yg ucap selamat tinggal UMNO...
      Mcm Rais Yatim tinggalkan UMNO dulu & burn the bridge...
      Mcm Ku Li pernah tinggalkan UMNO...
      Bahkan Matdey juga pernah tinggalkan UMNO dahulu...

      Selamat Jalan Pengkhianat2 Melayu & Berambus dari UMNO selama-lamanya...jgn patah balik lagi. UMNO bukan untuk jalang pengkhianat bangsa seperti kamu...
      Syoohhh syoohh...
      poodaahh...

      Delete
    9. Tak sedikit ralat pun tinggalkan UMNO selagi Najib & Rosmah menjadi Presiden UMNO, Crime Minister & Menteri Sakau Kewangan Negara.

      Pedihnya hati mengingat betapa banyak WANG Rakyat yang dihabiskan untuk melepaskan Sirul dari penjara, menyusup keluar negara & 'menutup' mulutnya yang sedang menetap di Pusat Tahanan Immigrasi Australia? Siapa arah bunuh Altantuya & berapa upahnya?

      Itu belum lagi berbilyon USdollar dilapah oleh Najib & Rosmah melalui Reza Aziz & Jho Low bejoli sakan di Amerika membeli harta, intan berlian, lukisan2 antik, pesta arak dgn pelacur, jet, kapal mewah, bermain judi di kasino Las Vegas, shopping sakan di pusat beli belah mewah di semua kota2 Eropah, Australia & USA.

      Delete
    10. Sendiri kena INGAT Kojolla....

      Selagi kamu terus biadab & celupar di blog ini atau di mana2 pun, terimalah padahnya, kerana kamu dah tersilap orang nak meleceh lecehkan saya. Tindakan biadab kamu itu menaikkan semangat saya untuk bekerja keras di setiap lapangan dan ruangan untuk meningkatkan pembongkaran & mendedahkan kerja2 mungkar Najib Rosmah di media2 sosial di dalam & luar negara, khususnya buat orang awam & pengundi2 meluat & menjauhi KERAjaan BN-UMNO.

      And I really mean business with all my might.

      Delete
    11. Kejora @ apa saja samaran engkau,
      Bertemu buku dengan ruas, muntah darah la kau, deman tak kebah la kau ditibai dek Pak Othman, padan muka ko, tak lama lagi berak taik hijau le engkau, pas tu selamat belayau....lahabau KBK engkau........

      Delete
  40. Ish ish ish sampe nangis aku tengok, maksod kawe tengok ketua pembangkang yg nangis bkn kawe yg nangis,ish ish ish.

    Zalim sunggoh mcm sultan firaun lagak-nya. suroh dudok takmboh sampe byk-byk kali semamgat mlayu keraih kapla. Lg pong sudah dbagitau nak kecek sikik saja.maksod aku yg menyuroh bkn yg kena suroh. Punggahh
    Suroh latok bentala jalankan tugas tau plak nak kluag dgn sendiri-sendiri. Pong semamgat mlayu yg tepesong masa bertugas demi isle dan bangsa mlayu . ato kata laen tewas sablom sempat bejuang ish ish ish. Punggahh.
    Mlayu yg rakyat kena byk besabag sampe toa ato sabag sampe mampuih.. Punggahh.

    ReplyDelete
  41. UMNO JOHOR SEMAKIN RAPUH:

    Menurut cakap2 orang & laporan Malaysin Kini, Malaysia Today.....

    Syed Hamid Abandons Najib, now supports Tun Mahathir gara Najib tendang dia keluar dari jawatan Pengerusi SPAD.

    Mampossslah parlimen Kota Tinggi di mana Hamid Albar berpuluh tahun menjadi wakil parlimen di sana sejak era Tun Mahathir.

    Inna lillahi....untuk UMNO.......!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Talkin utk umno


      Jom tahlil weeeiii


      Ajak gangster najis sekali

      Delete
  42. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/11/kerugian-ratusan-billion-dollar.html?m=1

    link atas barua DAP sllu membandingkan dng Singapork... puiiiiiii..

    BERJALAN JALAN KR KOTE SINGAPURA
    TUA BANGKA RENTA MASIH RAMAI BRTKERJA
    "ISTERI" PM NYA TEMASIK 2 KALI DAH RUGINYA
    BERATUS BILLIoN RUGI TIADA TINDAKAN PADA NYA
    PADA BARUA DAP BERAMBOS& MENINGGAL SAJA


    KIKIKIKIKI....

    PADA WSRGA SINGAPURA MELAYU SINGA... BOGIS SINGA.. ACHEH SINGA...RIAU SINGA... KELING PARIA SINGA..SINGH SINGA... KEKAYAAN SINGAPURA DIROMPAK OLRH SUPER KIASU...SUPER KRONI LEE KWAN YEW CELAKA DNG CARA SISTEMATIK... KRONI.. ANAK BRRANAK.. SEPUPU SEPEPET KELUARGA LEE MENGUASAI KEKAYAAN SINGAPURA... SEDANGKAN RAKYAT SINGAPURA DI TINDAS.. DIHALAU.. DIPRNJARA..DIBANGKRAPKAN OLEH SUPER KIASU LEE KWAN YEW CELAKA ITU...

    PADA BARUA DAP@SINGAPORK DISINI PENSABOTAJ EKONOMI JIRAN TETANGGA MOHON BERAMBOSSS DAN MENINGGAL


    MASA BARUA DAP@SINGAPORK DAH TAMAT

    WARGA SINGAPURA YG DI TINDAS PRU SINGAPURA MASA TERBAIK UNTUK JATUHKAN REJIM SRPER KRONU KIASU LEE KWAN YEW CELAKA INI...



    BERAMBOSSS. ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha2 ha2..dah x ada point ke sundal umno ni nak hentam ph sampai singapore pulak dibantainya! Siapa dulu agaknya yg bgi independence kat singapore? Lain x bukan, umno lahanat jugakla..pusing camana pun, tetap ada cap cari umno dlm setiap kerosakkan yg berkait dgn malaysia!

      Delete
  43. Lahanat yg bagi Singapork merdeka tu pemimpin dari Utara...... ramai pemimpon lahanat Malaysia dari Utara .... nak fakta ka....? Klu nak bokti dan fakta smpi skg lahanat lahanat ni ramai dari Utara.. ade lahanat pluralist murtad.... liberalism comango toksik.. syiah... suma laahanat ni tamai dari utara....

    nak fakta lagi ka...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya..yg tentunya lahanat tu keturunan umno yg dulu,kini dan selamanya mmg lahanat..itu fakta yg dah jelas!

      Delete
    2. Anon 8:12 setuju mmg umno parti yg sudah tidak releven utk melayu dan rakyat malaysia! Parti yg melindungi penjenayah dan menternak penyeleweng, penipu dan pesalah guna kuasa.. melayu harus bangkit dan perbetulkan keadaan supaya tidak lagi dibangsatkan oleh umno dan najib!

      Delete
    3. Ah..ah.ah ya.. macam pondan jalang tua kat Bugis Street, Spore merungut-rungut tak dapat customer sepanjang malam.

      Apa kejadahnya isu Spore di kecah2nya di sini yg tak ada kena langsung dgn masalah negara. Dah mereng, tak boleh berak, sembelit, datang period....???

      Delete
  44. 95% org org miskin malaysia adalah dri kaum melayu.... apa yg umno buat selama 60 thun? Nothing! Pemimpin dri semua peringkat kaya raya, rakyat disuruh berkorban....kali ni kita kubur kan umno tanpa nesan!

    ReplyDelete
  45. Dah Melayu miskin.. dikutip cukai GST.. Yang paling teruk kena pengguna. Melayu juga. Yang berniaga boleh claim semula. Melayu? Nak claim BRIM paling banyak RM1200. RM72 dah sah masuk poket kerajaan guna GST!

    Melayu jadi lagi bangsat selagi Umno memerintah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...