Sunday 5 June 2016

HAKIKAT SEBENAR DI SUNGAI BESAR DAN KUALA KANGSAR


Betul kata menteri ini, apa yang berlaku kepada Pas sekarang tidak lain menunjukkan parti itu menyokong dan mengakui apa yang diperjuangkan UMNO selama ini.
Pengarah Pilihanraya Pas, Mustaffa Ali pula mengesahkan musuh mereka dalam pilihanraya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar ialah Amanah dan bukannya UMNO.
Lalu, benarlah bahawa walaupun di atas kertas berlaku pertandingan tiga penjuru tetapi hakikatnya ialah perlawanan dua lawan satu iaitu Pakatan Harapan melawan BN yang dibantu oleh Pas selaku sekutu barunya.
Pengundi Sungai Besar dan Kuala Kangsar, yang bermula hari ini akan dihidangkan dengan pelbagai jamuan kempen sehingga 18 Jun depan, diharapkan tidak sesekali terkeliru dengan hakikat ini. 

Di antara dua, pilihan hanya satu, bukan parti yang sudah berubah laku. (SH 05/06/2016).

51 comments:

  1. Tadah doa sambil pakai rantai & tangkal tangan...islam cara umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam x mendatangkan apa2 rahmat kpd umat Melayu lagi. Agama ini disanjung dan dijadikan pelapik ponggung semata2. Puji Allah bagai nak rak, hasilnya hampeh.. Semuanya kembali ke zaman jahiliyah arab semula. Baik PAS, baik PKR, Baik UMNO, baik AMANAH, persamaannya ialah semuanya mengaku moden, ironinya semuanya sudah kembali ke zaman jahiliyah.

      Agama Islam didagangkan, tetapi tidak laku utk diamalkan. Masing2 buat lapik punggung. Cuba masing2 kita tanya diri sendiri, inikah yg agama kita ajar dan doktrinkan? Saban hari dengar kuliah ustaz bagus2, best2, berkualiti, ramai gi dengar.. ngalir air mata.. sesal itu ini.. alhasilnya, balik rumah, sama2 kembali ke zaman kejahiliyahan semula.

      Apa yg disebut Islam adalah rahmatan lilalamin, tak tahulah.. UMNO cara UMNO, PAS cara PAS, AMANAH cara AMANAH, PKR cara PKR.. semuanya hidup dalam zaman jahiliyah moden.

      Yg saya nampak, pakat2 buat lapik punggung. Cakap mcm hebat beragama.. akhirnya zaman jahiliyah juga kita pilih.

      Delete
    2. Anon 8:00
      Ini berlaku kerana agama menjadi alat untuk mereka kekal di kerusi kuasa. Sifat agama berkasih sayang dan bersejahtera yang banyak diperjelaskan di dalam Quran tidak mahu dijadikan kaedah daqwah dan amalan harian. Sebaliknya mereka memilih sifat keras dan tegar, yang dibenci Allah

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Babi punya indon pergi mampuslah ko

      Delete
    5. Mbah rawa pukimak

      Delete
    6. ni lah padahnya bila menganuti AGAMA TERBENAR SEKALI DIDUNIA! LOL .... dapat masukkkk nirvana bila mampus nanti sambil memakai pewangi atar bau bonot pak arab kesayangan koarang. BODOH dan terus MEMBODOH, itulah MELAYU

      Delete
    7. Orang Melayu hanya menumpang nama agama Islam,dan majoriti masih tidak menyedarinya kerana mereka tidak ada daya untuk membaca dan memahami Al-Quran,melainkan sekadar mengaji mengalunkannya buat santapan halwa telinga.Itulah yang diajar tok guru.

      Delete
  2. Past beri tongkat dan dibalas dengan dedak oleh umngok, itulah tahaluf sedondon tuang amanat 1981.Selain dari parti umngok akan dijadikan musuh past.

    ReplyDelete
  3. Pengundi PAS,sila buat pilihan antara AMANAH atau UMNO pasal yang bertanding hanya dua parti.PAS seperti tak wujud.

    ReplyDelete
  4. Pas sudah jadi pasukan sorak "cheer girl" untuk pasukan umno/bn.

    Dedak is King!!!

    ReplyDelete
  5. Politik matang yang diuar2kan oleh PAS itu tidak lain dan tidak bukan hanyalah "gimik" yang cuba menyelindungkan hasrat pimpinan PAS untuk bersekutu dengan UMNO dan menjadikan Amanah dan PH sebagai musuh utama. Politik "matang" itu sebenarnya "isyarat" kepada UMNO bahawa PAS tidak lagi akan menyerang dan bermusuhan dengan UMNO tetapi PAS kan menyerang dan bermusuhan tegar dengan "bekas2 ahli PAS" yang pernah bertungkus lumus membangunkan PAS serta pernah merengkok di dalam penjara akibat menentang kezaliman UMNO. Tetapi PAS (demi dendam kesumat) melupakan jasa2 bekas2 ahlinya sambil menutup mata akan kezaliman dan penganiayaan UMNO keatas PAS dan rakyat yang masih lagi berjalan sehingga kini.

    Demi dendam kesumat beberapa sosok yang memimpin PAS, Amanah diibaratkan sebagai pengkhianat yang wajib di hapuskan manakala UMNO yang sekian lama melakukan kezaliman serta penyelewengan harta dan kuasa, dipandang sebagai pihak2 yang boleh PAS bekerjasama "demi Islam". Dan inilah logik dendam kesumat yang digunakan oleh orang2 yang menggelar diri mereka ulamak untuk menghalalkan kerjasama dengan si penzalim sambil bermusuhan dengan orang2 yang pernah berjasa kepada parti dan ahli PAS. Dan berpandukan dari tindak tanduk dan kebencian melampau yang dipertontonkan kepada umum, pimpinan PAS yang mendabik dada sebagai ulamak bersikap dan bertindak sama seperti pemimpin2 UMNO yang "jahil agama" serta kurang moral dan integriti. Maka tidak hairan apabila dalam muktamar yang baru berakhir, PAS bersifat dan bersikap lebih melayu dari UMNO dan tindak tanduk mereka lebih melayu dari Islam. Memang padan pimpinan PAS menanggalkan jubah serta kopiah dan memakai keris serta menyarungkan tanjak ke kepala. PAS dan UMNO sudah menjadi makhluk aneh, badannya satu tetapi kepalanya dua!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik matang atau Politik carimakang???

      Dulu nasionalis perkauman melayu adalah haram sbb assobiyyah.

      Sekarang nasionalis perkauman melayu dah jadi islam wasatiyyah.

      Dedak punya pasal semua dah jadi tunggang terbalik, celaru harubiru. .

      Delete
  6. Kemangkatan Tuan Guru Nik Abd Aziz Nik Mat membolehkan Haji Abd Hadi Awang menunjukkan warna sebenar dirinya. Malanglah jika ada yang mengaku beriman dengan Allah masih tidak mampu melihatnya. Antara muslihat dan tipu dayanya demi KUASA.

    1. Amanat Hadi 1981
    2. Sandiwara Reformasi 1999
    3. Kerajaan Perpaduan UMNO-PAS Selangor 2008
    4. Kemelut MB Selangor 2014
    5. Muqtamar PAS 2015 (pembersihan)

    Antara kenyataan-kenyataan bersifat munafiq beliau

    1. Sembelihan orang UMNO hukumnya HARAM
    2. Solat berjemaah berimankan orang UMNO hukumnya tidak sah
    3. Mohamad Sabu dan kumpulan professional/progresif disaran (baca dihalau dari rumah yang mereka sama-sama bangunkan) untuk bina bahtera sendiri. Selepas Amanah tertubuh ia dikecam, difitnah dan dianggap MUSUH UTAMA PAS. Lebih melampau Amanah dianggap musuh Islam
    4. Kononnya PAS kini berpolitik secara matang buktinya mereka sedia menyokong dan bekerjasama dengan UMNO. Dalam masa yang sama beliau mengugut PKR kerana menyokong Amanah yang berada dalam pakatan yang berbeda dengan mereka
    5. Kononnya PAS kini mahu mencari lebih ramai kawan bukan musuh tetapi Muqtamar 2016 hanya menyerlahkan pembohongannya. Selepas memilih bermusuh dengan DAP dan Amanah, kini mereka berhajat memulau PKR. Adakah dengan berbaik dengan UMNO yang bermadu dengan tidak kurang 7 parti kafir adalah maksud 'ramai kawan'nya?

    Guna agama Allah untuk kuasa, hanya kecelakaan layak bagi mereka yang menipu daya!

    ReplyDelete
  7. Jgn jagn main main walaun kata melawan ulamak diorang akan dapat suwei
    Ulamak walaun ni kalau cakap tak serupa tak berdosa pasal diorang alim dan lebai, walaun walaun hatta orang bukan walaun pun kena bertakbir tanda setuju

    ReplyDelete
  8. Pertembungan sebenar ialah dap lawan umno. Amanah bertanding sebagai proksi DAP. Pas pulak proksi umno walaupu kedua-duanya bertanding secara langsung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya ianya pertembungan 2 gelombang - gelombang rakyat tolak umngok be end menentang gelombang dedak.Kesedaran rakyat tentang isu-isu semasa melawan dedak.Kita tengok berjayakah past menjadi kuda tunggangan umngok, keris makin panjang-pulut semakin besar dan berat + online ulamak maksom.

      Delete
    2. Dalam pakatan harapan tiada siapa boss dan tiada siapa jadi barua macam Umno dan Pas satu tabur dedak satu makan dedak , Kalau ada barua dalam pakatan harapan tak jadi pergeseran calon diPRN sarawak semua biar DAP saja bertanding ,faham ini.

      Delete
    3. Dalam pakatan harapan tiada siapa boss dan tiada siapa jadi barua macam Umno dan Pas satu tabur dedak satu makan dedak , Kalau ada barua dalam pakatan harapan tak jadi pergeseran calon diPRN sarawak semua biar DAP saja bertanding ,faham ini.

      Delete



  9. Hidup ini mencari makna
    Makna yg LURUS suci dan KUDUS
    Hidup ini mudah mem BACA
    Pem FITNAH perasuah penCURI yg rakus

    Pem FITNAH perasuah penCURI yg rakus
    Ber SILAT lidah ber Belit Menipu
    HATI yg Gelap Ibarat Hangus
    Penjara lah Tempat pengnobat RINDU

    ReplyDelete
    Replies
    1. sajak bau jubor!

      Delete
    2. anon 1616 yg ko pergi cium jubor orang tu buat apa?
      Tak ada kerja lain ker yg ko nak buat?

      Delete
  10. Jangan berlagaklah shaberry cheek. Ko ni sembang saja lebih.
    Pernah kah berlaku di negeri negeri2 yg ditadbir oleh pembangkang rakyatnya mati tak makan?
    Ko ni memang buta kayu.
    Ko sedar tak Sg Besar ni dalam negeri Selangor. Negeri Selangor diperintah oleh pembangkang.
    Umo saja tua kau ni tapi bodoh.

    ReplyDelete
  11. Betul juga kata prk di dua tempat ini adalah antara PAS dan Amanah. Seluruh negara dapat memastikan sokongan sebenar rakyat kepada kedua-dua parti daripada undi-undi yang masing-masing perolehi.

    ReplyDelete
  12. PRK... Perlawanan Rakyat vs Pencuri2. Yg mana pilihan hati org Sg Besar dan Kuala Kangsar. Hahaha.... Wallahuaklam. Tabur duit byk2.. Tabur dedak byk2... Biar sampai kembung perut....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tangkap pencuri pencuri tu semua.
      Biar mereka tidur dalam jail 5 bintang di bamboo river

      Delete
    2. Tangkap pencuri pencuri tu semua.
      Biar mereka tidur dalam jail 5 bintang di bamboo river

      Delete
  13. Patut ada mesej spesifik utk pengundi di SB dan KK iaitu:

    "UNDI SIFAR UNTUK NAJIB!"

    ReplyDelete
  14. Saya & 7 ahli klrga tetap undi Amanah/PH.
    BN - banyakkan dtg kesusahan pd rakyat & pemimpin pun bermasaalah & sombong2.
    PAS - tk tentu arah hala tuju. Pemimpin2 ckp kasar, tamak & parti lain semua tk betul.

    ReplyDelete
  15. Saya & 7 ahli klrga tetap undi Amanah/PH.
    BN - banyakkan dtg kesusahan pd rakyat & pemimpin pun bermasaalah & sombong2.
    PAS - tk tentu arah hala tuju. Pemimpin2 ckp kasar, tamak & parti lain semua tk betul.

    ReplyDelete
  16. GST membawa kesenangan hidup kepada najib sahaja.
    Senyum sampai ke teliga lah dia dapat collect GST daripada rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang buat sakit hati tu, Najib memandai-mandai kata rakyat dah terima GST dengan baik.Kepala hotak dia berdengungngungngung...

      Delete
  17. kat SG Besar Burger free Jamal terlajak laris dowh...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat pengantin baru rakyat ucapkan kpd pas dan umno.
      Masa bersanding jgnlah menjeling
      Menjadi raja sehari
      Dalam parti syok sendiri.
      Rakyat tak akan lupa kepada GST
      Kali ini najib gigit jari

      Delete
    2. Aku dan isteri undi Pas
      suruh gulingkan Bn/Umno.
      Ini pi kawan dengan Bn/Umno.
      Apa punya laknat Hadi@Pas ni.
      Pengkhianat betul...

      Delete
    3. Kata Pas parti Islam konon!
      Kalau dah jadi pengkhianat,
      eloklah buang nama Islam tu...

      Delete
  18. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  19. Pening dgn parti PAS ni.
    Apa isu yang diketengahkan dlm PRK ni.
    Kalau nak belasah AMANAH macam ada yang tak kena pasal kita tak tahu bagaimana kekuatan AMANAH yg masih baru.
    Nak belasah BN,macam malu-malu kucing.

    Kalau nak bagi kemenangan pada BN,saya cadangkan tarik diri pd PRK ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak jelas tujuan past sebenarnya.Kata parti sudah lama dalam persada politik malaysia, siap kata undi past syurga tu pasti, kenapa perlu takut dan kalut menghadapi parti serpihan/baru.

      Delete
    2. Sungai Besar dan Kuala Kangsar,dua-dua kerusi BN.Macam tak kena kalau PAS mengistiharkan lawan utama mereka AMANAH.Macam nak rebut kerusi dari AMANAH.Betul ke tak betul PAS ni??

      Nak rebut kerusi dari UMNO atau AMANAH?

      Pening..pening..pening

      Delete
  20. The clear sign of trying to give way to umno is concerned with the candidates from pas for both seats... They have better candidates - but instead they choose those who will easily be defeated hands down! But really the main concern is not the by elections of KK and Sungai Besar - instead, it is what is going to happen in the coming general election about two years from now! In particular, when it concerns the election for the DUN for the state of Selangor. Does the PKR (and for that matter PH) want to continue to associate themselves with pas (read pest!) which has time and again since the Kajang Move shown to the world that it is a traitor to the rakyat? pas (read pest) may have already sign a pact with you-know-what and you-know-who to have the state to return to you-know-what in return for God's knows what! Time for PKR and PH to see the writing on the wall? Please do not ever say later (once you are no longer have a hold on Selangor!) that you have not been warned...


    ReplyDelete
  21. Steady pendikar mustar!!!
    Hari ini pas dah buka gelangang di kuala kangsar dan sg besar.
    Selamat bertarung dgn keris panjang dan kapak siam.
    Jangan lupa bawa pil kuda
    Mana nak tahu kot kot sakit pinggang dan tulang belakang masa berkempen di keliling gelangang
    Pendikar mustar drp kampong pinang sebatang pasti kecundang tunggang langgang.
    Yg tinggal hanya tok hadi buta huruf sebagai penggali kubur di kampong pinang sebatang.

    ReplyDelete
  22. Aku kecewa.
    Mat Sabu tak jadi
    calon prk Sungai Besar.
    Aku pasti, kalau
    Mat Sabu mewakili Amanah
    Bn dan Pas silap gaya
    boleh hilang deposit.
    Sekarang, entahlah,
    tak tau nak kata.
    Boleh menang ke Ph?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 18:43.
      Betul kata Tuan.
      Azhar Abdul Shukur ni siapa?
      Aku pun tak kenal.
      Kalau Mat Sabu, ramai yang suka.
      Barulah ada 0omm...

      Delete
  23. Sayang Najib undilah BN!Sayang Rosmah Undilah PAS!

    ReplyDelete
  24. Kan senang PAS mengaku awal2 nak berkasihan dgn UMNO. Ini tidak, melacurkan atas nama kuasa di Selangaor dgn PKR, bersenggama dgn Ikatan hingga sanggup letak hudud bukan keutamaan dan skarang bercumbuan haram dgn UMNO... Puiii....

    Mintak tlg la buang nama Islam dr nama parti. Nak berakusan dgn kuasa silakan... Islam jgn di palit skali

    ReplyDelete
  25. pas dah terbabas ketuanya dah mula nyanyok dunia

    ReplyDelete
  26. Aku cukup hairan mcm mana orang umno boleh menerima pas sedangkan mereka telah dikafirkan oleh presiden pas sendiri.
    Begitu juga aku cukup pelik dgn orang pas yg juga dikenali sebagai ulama masih boleh bersetuju dgn presiden mereka dlm pekara kafir mengkafir ini dulu.
    Berkali kali aku baca semula amanat hj hadi itu berkali kali juga aku beristifar mengenangkannya bagaimana manusia yg waras akal fikirannya boleh menerima hj hadi dan pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amno x kesah dan yang penting janji amno menang.AMANAT 1981 dah kene batang idung tuang presideng.Senyuman lebar puak 1mdb akan terukir bila undi tolak amno berpecah.

      Delete
  27. The new Bal'am bin Balghah agak2nya..
    PAS is PAST
    Dedak is KING

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...