Friday 10 June 2016

BERAPA BANYAK BEG? APA DALAM BEG? JAWAPAN PEGAWAI KHAS ROSMAH BANYAK TAK LOGIK


Soalan mudah daripada Rafizi Ramli untuk Rosmah Mansor di hari ketiga pendedahannya mengenai penggunaan jet kerajaan oleh isteri Perdana Menteri itu - berapa banyak beg dan apa isi di dalamnya?

Jawab, jawab...jangan tak jawab.

Kali ini rasanya lebih sesuai jika Rosmah sendiri tampil memberikan jawapannya, bukan melalui pegawai khasnya, Rizal Mansor lagi.

Sebab setakat pegawai khas tak mungkin tahu berapa jumlah beg tersebut, apatah lagi isi-isi dalam semua beg itu.

Hanya Rosmah satu-satunya yang lebih tahu.

Tapi kalau tak boleh atau susah jawab di dunia, jawab saja di akhirat nanti.

Video beg-beg sedang diangkut ke dalam pesawat boleh ditonton melalui facebook Rafizi Ramli. 

NOTA - Baru sebentar tadi pegawai khas Rosmah, Rizal Mansor tampil dengan penjelasannya berkaitan isu yang dibangkitkan Rafizi ini.

Menurut kata Rizal, ruang kargo peswat itu telah diubahsuai untuk membesarkan tangki minyak, maka dengan kata lain ruang kargo adalah kecil, sebab itulah beg diangkut ke dalam pesawat.

Rasa-rasa logikkah jawapan itu?

Dalam kes penerbangan ini, kata Rizal lagi, ruang kargo digunakan untuk membawa kostum dan alatan Permata Seni, maknanya sebab itu ia tak muat untuk diisi dengan beg-beg.

Sekali lagi, logikkah jawapan itu?

Masuk akalkah  pesawat membawa VVIP turut digunakan macam lori untuk mengangkut barang-barang dan alatan, lebih-lebih lagi VVIP di dalam pesawat itu ialah "First Lady"  yang bernama Rosmah Mansor?

Logikkah perjalanan yang hanya memakan masa 13 jam  sampai perlu menukar pakaian dan mandi bagai dalam jet? 

Lebih kelakar, takkan kesemua 13 penumpang  membawa beg kerana kononnya mereka perlu menukar pakaian masing-masing semasa dalam penerbangan?

Kemudian kononnya  juga beg-beg itu untuk membawa makanan dari dapur untuk dibawa dalam jet? Bukankah makanan dalam jet sudah seperti di restoran atau hotel bertaraf lima bintang? ( SH 10/06/2016).

42 comments:

  1. Bro Budin,

    Puak umngok be end dan past ( parti gabongan wan emdibi) lebih rela menjawab segala persoalan didunia akhirat.Sementara hidup ini hendaklah hidup dengan kesenangan dunia.Kalau dah tunggang bangsa dan agama , kalaulah turun dari tunggangan memang merasalah neraka dunia.dunia yang sekejap ini biarlah umpama nikmat syurga sementara dunia selepas mati tiada siapa yang ada bukti samaada hidup atau mati yang boleh menakutkan mereka daripada melakukan segala kemungkaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah HUDUD Tuang amanat 1981 mampu mengudungkan tangan pencuri wang rakyat marhaen?

      Keindahan Islamik seperti yang diwar-warkan tetapi tidak mampu menguasai dan melaksanakan undang2 bukan islamik (undang2 penjajah)

      Delete
    2. Semenjak amanat 1981, past hanya mampu mencemuh undang2 negara dan perlembagaan lord reid tapi gagal menguasainya dan menguatkuasakanya mengikut keindahan dan keadilan islamik.Tiada beza dengan puak umngok be end hanya mampu memomokkan kemajuan tapi tidak mampu mengapai kemajuan melainkan kemajuan tembolok masing2.Bergabunglah supaya parti 1mdb bertambah kuat, keris lebih panjang dan kek pulut bertambah besar dan berat.Semoga parti 1mdb menang 2 prk ini

      Delete
    3. Sabor, sabor....
      Tuan Punasihat Lebai Musang Berjanggut bersama sama Tok Petti Harusanaharusini sedang sibuk belek kitab biru untuk mencari dalil untuk mensucikan dan menghalalkan Najib Rosmah berada ditampuk kekuasaan sehingga PRU14.

      Jangan diganggu nanti dihalau dgn keris panjang 2depa, nahasss!!!

      Delete
    4. Sabor, sabor....
      Tuan Punasihat Lebai Musang Berjanggut bersama sama Tok Petti Harusanaharusini sedang sibuk belek kitab biru untuk mencari dalil untuk mensucikan dan menghalalkan Najib Rosmah berada ditampuk kekuasaan sehingga PRU14.

      Jangan diganggu nanti dihalau dgn keris panjang 2depa, nahasss!!!

      Delete
    5. Aku tatawu brp ramai yg nampak sprt yg aku nampak

      Yg aku nampak skrg nih depa tu pencuri

      Aku dah lali dgn hamno dan macai2nya yg dah sebati jd pencuri tu



      Skrg lebay2 dan hustad2 lg dahsyat jd pencuri

      Bila aku nampak dorang aku nak jerit jer..woi pencuri!


      Woi! Woi penCURI!!



      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalkan dibayar, copy paste hentam sahajalah walaupun isinya tiada kaitan dengan tajuk.

      Lembu pun tahu law untuk melintas jalan tetapi pendedak dah buta hati dan buta perut.

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. Tu Rosmah tengah bawak balik duit2 derma yang Najib terima dulu untuk dipulangkan semula ke tanah Arab. Tu lah sebabnya Rosmah kena pakai jet peribadi dan tu sebabnya anak Rosmah pun ikut gak. Iye lah, bila bawak duit banyak sebab nak melaksanakan "Najibah" kenalah ada teman. Macam kita gak bila nak ke bank untuk keluarkan duit 2-3 ribu nak bayar saman PDRM dan nak bayar duit yuran anak masuk universiti, kenalah pergi berdua dan bertiga ke bank, bukan apa takut kena samun! Macam Rosmah, nak pulangkan balik duit berbillion tu kat pak arab, kenalah berjaga2 dan berhati2.

    Dan apa salahnya kerajaan tanggung duit sewa tu, bukankah melaksanakan "Najibah" tu perkara baik dan pemimpin2 PAS pun suka Najib melakukan perkara2 baik (walaupun perkara mungkar, seleweng, rasuah yang dibuat oleh UMNO tu orang2 PAS buat2 tak nampak je). Ni semua atas dasar bertolong2an untuk melaksanakan kebaikan lah katakan! (Tetapi berkawan dan berbaik2 dengan parti serpihan, parti yang penuh dengan cina tu haram dan tak termasuk dalam tawaun walaupun mereka semua tak pernah aniaya dan tak pernah zalim kat PAS). Walaumacamana pun hujah dan dalil agama tentang sifat redha, sabar dan berbaik sangka, tawaun tu tak terpakai untuk Amanah dan DAP sebab tawaun tu "special" untuk UMNO je especially untuk Najib. Dan Amanah dan DAP adalah musuh besar Islam dan Hj Hadi...err..PAS. Hujah2 yang cakap bahawa hasad dengki dan dendam melanggar adab islam tu semua tak betul sebab tak sama taraf dengan hujah Hj Hadi yang mewajarkan permusuhan dengan Amanah dan DAP.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa mamat mamat di atas tak suruh bapak dia buat blog sendiri untuk sendiri melalak sendiri baca..

      Delete
    2. Mamat-mamat diatas hanya mampu komen copy paste, umpama menceritakan keindahan keadilan islam tapi tidak mampu menguasai dan menguatkuasakan undang2 (undang2 penjajah) yang ada.

      Delete
  8. salam tuan,

    dia bawa duit siling yang ditabung sejak kecil untuk di sedekahkan..

    ok tak jawapan ni?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jauh beza dgn Tun Dr Siti Hasmah. Selama 22 tahun Tun Mahathir jadi PM kita tak pernah tengok Tun Siti buat "ragam" macam tu.

      Sampai sekarang Tun Siti dihormati masyarakat M'sia.

      Saya pernah tengok Tun Siti dan Tun Mahathir jalan2 di KLCC. Bila ada orang minta bergambar dengan Tun Mahathir, Tun Siti dengan senyum pergi ketepi untuk bagi laluan orang bergambar dgn suaminya. Tun Siti tak pulak tergedik-gedik terhegeh2-hegeh menepek sama dalam gambar tu, macam orang lain biasa buat.

      Tu sebab orang hormat dan segan dengan Tun Siti.

      Tun Siti wanita, isteri dan ibu yang baik untuk dijadikan contoh teladan.

      Delete
  9. Tahniah Syah kerana bersegera men'delete' komen copy and paste juak-juak JASA-Hadian

    ReplyDelete
    Replies
    1. JASA??? Phooooooooaaaattttttttt punya.

      Delete
    2. Mane ade JASA..name sebenor Jabatan tu ialah Jabatan Hal Ehwal Khas (JHEK)..ditukar panggilannye aje secare pentadbiran oleh Kadiaq Sheikh Fadzir utk elak dikate orang sebagai jabatan kaki jek..memang kojenye pon kasi jek PM. Ketua-ketua Pengarahnye pon sume kaki jek dari dulu lagi. Asal penubuhannye utk lawan PAS. Asalnye hanyelah Bahagian dalam Jabatan Penerangan jer..tapi ostad-ostad yg duduk dalam Bahagian tu bercite-cite besor..dibuat la cabinet paper supaye dijadikan satu jabatan yg tersendiri. Sekarang JHEK wajar ditutup kerane takdak keperluan lagi sejak PAS udah bersekongkol ngan umno..buat perabeh duit rakyat bayor gaji ketua pengarah dan pegawai-pegawai kontrak yg dilantik atas jase mu dikenang tu.

      Delete
  10. Dia bawa sepentot tambahan... al maklumlah sekali pakai getah sepentot putuih.

    ReplyDelete
  11. Tiada beza komen lojik haru jin dan hardi ah wang dengan komen pegawai khas laki bijan.

    Bila umngok bersuara , kj telah menyerang amanah, dap dan pas tapi bila past bersuara mereka hanya menyerang amanah dap, pkr dan tidak menyerang carcamabra umngok.

    Inilah bayangan hudud hardie tuang amanat 1981, hudud hardie hanya untuk menghukum pembangkang, rakyat marhaen tapi tidak kepada umngok.Hudud hardie tidak pada ularmak past kerana mereka semuanya maksom.Jika berdebat bolehlah fakta hudud negara berunai digunakan sebagai hujah untuk melawan hudud tuang amanat 1981.Hudud hardie hanya terpakai untuk rakyat marhaen, amanah, pkr dan dap tapi bukan untuk umngok be end dan ulardalamsemak past.

    ReplyDelete
  12. Berapa banyak beg laki bijan?

    Berapa ramai rakyat malaysia jadi jutawan jika derma 2.6 bilion bini semoh dibahagikan kepada seluruh rakyat malaysia?

    - 30 juta rakyat malaysia setiap seorang akan mendapat rm 85 juta

    Tapi bini semoh memilih supaya setiap rakyat 30 juta membayar 6% gst setiap rm yang mereka belanja.

    Derma ikhlas rm2.6 bilion dari negara arab tidak mampu menjadikan setiap seorang dari 30 juta rakyat malaysia menjadi jutawan purata rm85 juta seorang.Sebaliknya setiap rakyat malaysia dibebankan dengan hutang 50 bilion.keBangangan apakah ini???

    ReplyDelete
  13. berapa banyak beg tak tau nak bagi tau tapi yang pasti memang banyak beg
    apa dalam beg lagi tak tau

    ReplyDelete
  14. Nengoklah saiz rosmah ..baju kenalah banyak sikit. Lain2 beg tu semua case study dan proposal tu bro. Rosmah banyak buat study utk permata. Tu yg berjaya sangat permata ni. Jgnlah fitnah konon rosmah joli duit shopping. Tak betul tu. Buat dosa je bulan puasa ni. Rosmah ni memang god sent kat kita semua. Rizal Mansor tu kira bertuah sangat dapat bantu rosmah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii getah jatuh harga lagi lah. Sawit pun tak pernah naik harga dah.
      Macam mana boleh jadi lagu ni najib?
      Berkempen sana sini dok kata bank dunia dan imf akui ekonomi Msia berkembang.
      Apa yg kembang?
      Bank dunia dan IMF dok gelak terkekeh kekeh saja kat hang najib oiiii.
      Depa pun tau hang ni bodoh.
      Depa dok tipu hang.
      Hang pun dok tipu rakyat tiap2 hari melalui propaganda di tv3.
      Orang kampong bolehlah hang tipu.
      Pedukang punya PM.

      Delete
  15. YANG PASTI...

    dia tak jawab pun soalan bahawa betul atau tidak anak rosmah ada dalam tu...

    ada 13 penumpang semuanya...yang 12 orang lagi sape? adakah dari sedo protokol mereka semua layak naik jet kerajaan itu?

    jawab...jangan tak jawab!

    ReplyDelete

  16. Aku tatawu brp ramai yg nampak sprt yg aku nampak

    Yg aku nampak skrg nih depa tu pencuri

    Aku dah lali dgn hamno dan macai2nya yg dah jd pencuri tu

    Skrg lebai2 dan hustad2 lg dahsyat jd pencuri

    Bila aku nampak dorang aku nak jerit jer..woi pencuri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiiii..Jamil khir Baharom.
      Hang dok buat apa?
      Pencuri zaman cyber tak sama dgn pencuri zaman batu.

      Delete
    2. Eddie Ah Wang bukan tahu cyber tu apa. Kalau berceramah serah kat dialah.
      Selesai ceramah tadah sejadah tadah serban kutip duit orang. Itulah ekonomi yg pas tahu.

      Delete
  17. Din,

    Elok dibuat peraduan teka berapa banyak beg roshippo dalam gambo tu. Sapa teka dengan tepat dapat hadiah percutian bersama roshippo keliling donia!

    ReplyDelete
  18. Jln pun mcm nak mampuih naik tangga pesawat lgi berat nanti masuk kubur dgn jet sekali.

    ReplyDelete
  19. Apa lagi,,belanja sakan lah maklum duit turun dari langit,,apa rakyat nak peduli support lagi lah laki nya...!!! BN menang besar di sungai besar dan kuala kangsar tahun depan Rosmah shopping dengan Boeing 747 jumbo pasal rakyat Malaysia semua redha laki nya cekek duit rakyat

    ReplyDelete
  20. En shahbudin

    Mesti bantu kempen jatuhkan BN di selangor dan perak

    Habis habisan serang bn
    Dedahkan semua rasuah seleweng bn

    Rakyat bosan

    Guling najib
    Guling najib

    Raja2 pun boneka saja

    Guling najib

    Semakin banyak dedak


    ReplyDelete
  21. Jawapan yang berbelit-belit.
    Flt time ke istanbul lebih kurang 9 jam sahaja.13 jam tu..dah comfirm belit.
    Kalau 9 jam perjalanan penumpang dan anak kapal perlu ke tukar baju dalam pesawat?ini jawapan kepada alasan sahaja.
    Bawa beg banyak pasal angkut makanan.
    Entah makanan apa yang rosmah bawa.
    Setiap penerbangan dah di supply makanan apa yang dipesan.so,nak angkut makanan lg le en rizal??
    Jangan terus menipu.bulan puasa ni..kurang pahala puasa.
    En rizal ni,bila dah mula belit dan menipu,ia akan berterusan jadi begitu hanya untuk mempertahankan rosmah.
    Good job en rizal mansor!

    ReplyDelete
  22. Aku tak nak jwp yg bukan2,klu tak betul aku juga yg kena d akhirat nanti.
    Dia bw bag sbb nak bgi derma pada org2 turki yg takda bag smpena ramadan dan hari raya..
    Alhmdulillah..aku dah bersangka baik.Baik lah jwpan aku d akhirat nanti...
    Heeeeheee..

    ReplyDelete
  23. Aku tak nak jwp yg bukan2,klu tak betul aku juga yg kena d akhirat nanti.
    Dia bw bag sbb nak bgi derma pada org2 turki yg takda bag smpena ramadan dan hari raya..
    Alhmdulillah..aku dah bersangka baik.Baik lah jwpan aku d akhirat nanti...
    Heeeeheee..

    ReplyDelete
  24. Bag itu adalah untuk mengisi hadiah dan derma yg diterima dari timor tengah bukan ke org disana pemurah jawablah diakhirat nanti aaammiiinnn

    ReplyDelete
  25. Bag itu adalah untuk mengisi hadiah dan derma yg diterima dari timor tengah bukan ke org disana pemurah jawablah diakhirat nanti aaammiiinnn

    ReplyDelete
  26. 13 beg masih tak cukup banyak. Dia datang Sarawak, dia angkut 15 beg skali!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...