Saturday 4 June 2016

APA YANG TAK BETULNNYA DENGAN KENYATAAN HADI AWANG INI?


Antara perkara yang disentuh oleh Hadi Awang dalam ucapan penggulungan Muktamar Pas kali ini ialah mengenai hasrat untuk meramaikan kawan dan bukan menambah musuh.

Kita perlu mengambil pendekatan strategik untuk meramaikan kawan sebanyak mungkin, bukan menambah musuh. Kemenangan bukan untuk balas dendam, tapi untuk menunjukkan kebaikan, kata Presiden Pas itu lagi.

Benarkah Pas suka ramai kawan?

Betulkah parti Islam itu tidak suka menambah musuh? 

Lupakah Hadi Awang berapa ramai yang dimusuhinya atau lafaz kata-katanya yang sekian banyak lebih menggamit permusuhan berbanding mengundang persahabatan?

Atau semua ini sekadar untuk menghalalkan lebih keintiman bersama dengan UMNO? (SH 04/06/2016)

53 comments:

  1. Replies
    1. Bila dah ramai kawan, sakitkan hati ramai kawan pula. Tak gitu Tok Guru?

      Delete
    2. Pemimpin otak bendul dan nyanyuk.
      kutuk dap dan amanah tu meramai
      kan kawan ke.

      Delete
    3. Tabib Hadi mahu ramaikan pelanggan dan banyakkan dedak.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. PENYAMUN paling hebat di Dunia adalah Berasal dari Malaysia. Beliau mempunyai tentera sendiri, polis sendiri, pendakwaraya sendiri, mufti sendiri, tv sendiri, parti sendiri ,penasihat sendiri dan beribu penyokong yg sanggup mempertahankan aktiviti menyamunnya.

      Malaysia adalah negara Islam wasatiyah yg mempunyai parti Islam yg sungguh hebat yg boleh mengeluarkan fatwa mengkafir seseorang yg lain. HEBAT

      Delete
    6. PENYAMUN paling hebat di Dunia adalah Berasal dari Malaysia. Beliau mempunyai tentera sendiri, polis sendiri, pendakwaraya sendiri, mufti sendiri, tv sendiri, parti sendiri ,penasihat sendiri dan beribu penyokong yg sanggup mempertahankan aktiviti menyamunnya.

      Malaysia adalah negara Islam wasatiyah yg mempunyai parti Islam yg sungguh hebat yg boleh mengeluarkan fatwa mengkafir seseorang yg lain. HEBAT

      Delete
  2. Orang tua ni dah nyanyuk tahap gaban. Tapi walaun-ta pas tetap menganggap orang tua ini Mr Perfect 10. Pege dah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu Non:
      PAS tipu balu dan anak yatim Memali

      https://www.youtube.com/watch?v=D0NQpQjwk_A

      Delete
    2. Pas nilah yg paling banyak spin dan U Turn. Tak ada pendirian.

      Ingat dulu siapa yg setuju kalimah Allah diguna pakai oleh org kafir?? Ingat siapa??

      Agama patut dimertabatkan sebagaimana yg sepatutnya. Bukan dijadikan alat untuk kepentingan politik.

      Delete
  3. Mane2 org yg waras dan akal sempurna susah nak terima Hadi punya belit. Melainkan dia claim dpt wahyu atau kasyaf. Kalu Hadi claim mcm tu... JAKIM tlg serbu la....

    ReplyDelete
  4. Bukan pasai kenyataan yang tak betui tapi ini sudah parah.yang tak betui sebenarnya yang didalam tempurung kapla, sudah litar pintas kena pil kuda menyebabkan barua jebon jadi tolol.Bila sudah tolol semua orang akan jadi kapir dan jadi musuh.

    ReplyDelete
  5. Maksud dia 'kawang' dan bukan kawan. Otak dia ni ada tersumbat sikit sampai pemikirannya asyik terkona (mereng) tak boleh bezakan kawan atau lawan. Keadaan begini kerap membuatnya cakap lain dan buat lain.

    ReplyDelete
  6. Hj hadi telah menelan kahaknya sendiri.
    cakap berbelit macam lidah biawak.dulu
    kata tubuh bahtera sendiri.bila buat bah
    tera dia kata pengkhianat.sesiapa yang
    tak sependapat dengannya dikecam.
    gunakan Islam untuk hina dap dan parti
    bukan Islam.jadi harimau jadian.walaun
    pas wala dengannya.malang sungguh

    ReplyDelete
  7. aku yakin dia main ckap ikut perot dia..kenis ego tak bertempat..jenih sbb rasa diri tu kuat..dah lama dah mengidam nk jadi mcm ni sejak dari abim lagi...dok ranking no 2 ke 5 ja..bila dah jadi presiden ada plak si TGNA...bila dah tak da lani keluaq semua keraif kpala sifat dari kecik tuuu

    ReplyDelete
  8. Hardie melambatkan peralihan kuasa pembangkang mengantikan pentadbiran negara parti umngok be end.ular ni yang merosakkkan gabungan pakatan rakyat, bukan ular ni pura2 tidak tahu nak tubuhkan pakatan rakyat bukan senang dan disusahkan pendaftaran oleh ROS.

    Kerjanya hanya melabel jelek mengkapirkan semua parti termasuk umngok sekali tidak terlepas dari lidah cabang dua ular ini.sungguh riak macam la online dengan yang maha esa.Parti past pun belum pernah tembus di negeri sabah Dan sarawak, malah hilang deposit.Mulut busuk melangkaui kemampuan past sendiri untuk menaenambah kerusi kemenangan,malah hanya mampu memerintah sepenggal saja dinegeri sendiri.

    ReplyDelete
  9. Kesian ahli ahli Pas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS berjaya diperalatkan dan dijadikan benteng untuk mengukuhkan kedudukan raja munafik sehingga duit rakyat yang lesap tu pun tak dipersoalkan. Tak taulah sama ada duit rembat tu dah dikategorikan sebagai halal atau haram.

      Di mana letaknya kepentingan rakyat??

      Delete
    2. Kesian dkat ahli2 past...
      masih tidok x jaga2, x dak orng. nak tolng gerak depa.
      Yg. cerdik dah abih kena cai...

      Delete
  10. Kita kena fikir yg terbaik sahaja dan jgn buruk sangka sgt. Yg dah lepas jadikan sempadan dan tauladan.Manusia blh berubah ke arah kebaikan dan mana tau dia pun telah berubah.
    Ambil yg positif dan kemudian umno serta pas boleh bersatu atas nama islam.
    Itulah yg saya harapkan dr dulu hingga sekarang agar penyatuan ini boleh berlaku, In Sha Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak bersatu atas nama Islam ke atau atas tujuan survival politik?? Dah merembat duit negara nak fikir positif jugak ke? Lepas tue bebankan kepada rakyat.. Fikir betul2 sedara..

      Delete
    2. Berapa banyak dari hutang MYR50,000,000,000.00 ciptaan Mohd Najib Abd Razak akan ditanggung pemimpin dan ahli PAS? Berapa banyak pula dari bahagian MYR2,600,000,000.00 'derma' diperolehi Mohd Najib Abd Razak dikongsi 'ulama' PAS? Atas nama Islam mereka bersatu melindungi kemungkaran maka hanya kecelakaan dari Allah jua mampu merobat hati dan aqal mereka.

      Delete
    3. Kalau PAS nak berkawan/bersatu atas nama ukhwah kerana Allah.....dah lama dia buat. Tapi kenapa sekarang baru nak buat??

      Dulu sepatutnya PAS pilih untuk rapat dgn UMNO tapi PAS lebih rela bersatu dengan DAP. Malah agenda kalimah Allah pun PAS sokong.

      Ketika tu PAS sama2 dgn DAP menentang UMNO. Masa tu kenapa tak terfikir tentang berkawan/bersatu kerana Allah??

      Sekarang bila dah hilang undi Cina baru nak terfikir tentang berkawan dengan umno??

      Saya setuju dgn Anon 8.22....kalaulah betul PAS bercadang nak bersatu dengan umno.....bersatu untuk SURVIVAL politik atau atas nama Allah??

      Apa pun Allah tahu nawaitu tiap manusia tu walau macam mana hebat pun lakonan dan kepura-puraannya. Walau sebesar zarah pun Allah tetap tahu.

      Delete
    4. Anon 07:09

      Ingatkan apa rupanya ular.Berlingkar2 dan memutar-belit sampai berjaya memperdaya.Kalau tidak mahu menang dan memegang tampuk putrajaya itu hanya berangan2 diPUTARJAYA.Tidak mahu BANGKANG itu namanya BANGANG

      Apakah ular bersangka baik dengan umat islam dan non muslim selain dari mulutnya busuk buat label-jelek yang dia sendiri pun tidak mungkin setuju kalau dilabel sebegitu jelek.

      Lojiknya rakyat hanya mahu parti yang termasuk dalam parti pembangkang kalau tidak mahu bangkang jangan pula bangang.cakap parti blok ke 3 tapi jangan pula jadi parti goblok mentaliti dunia ke 3.

      Delete
    5. nak berbaik sangka dan jangan berburuk sangka? kalau TGNA, bolehlah. but we are talking about Hj Hadi....ha ha ha

      Delete
  11. Anon 07:09

    Macam mana yang lepas masih tersangkut-sangkut dan ada petanda akan kembali merosakkan semua yang satu masa diharap-harapkan boleh memulihkan keadaan.

    Buat masa ini UMNO...dengan cara mereka...sedang menggunakan PAS untuk mencapai matlamat mereka.

    Kena faham selagi ada UMNO....entahlah Labu!!!!!

    ReplyDelete
  12. ULAMA SU' AKHIR ZAMAN ADA RAMAI DLM PAS, PARTI PERJUDI AGAMA UTK HABUAN DUNIA.

    Pada ulama sû’ atau fâjir, ilmu yang dimiliki tidak dijadikan penuntun. Ia tidak beramal sesuai dengan ilmu yang ia ketahui. Asy-Syathibi mengatakan, “Ulama sû’ adalah ulama yang tidak beramal sesuai dengan apa yang ia ketahui.”.

    Anas bin Malik ra. menuturkan sebuah hadis:
    وَيْلٌ ِلأُمَّتِيْ مِنْ عُلَمَاءِ السُّوْءِ يَِتَّخِذُوْنَ هَذَا الْعِلْمَ تِجَارَةً يَبِيْعُوْنَهَا مِنْ أُمَرَاءِ زَمَانِهِمْ رِبْحاً ِللأَنْفُسِهِمْ لاَ أَرْبَحَ اللهُ تِجَارَتَهُمْ
    Kebinasaan bagi umatku (datang) dari ulama sû’; mereka menjadikan ilmu sebagai barang dagangan yang mereka jual kepada para penguasa masa mereka untuk mendapatkan keuntungan bagi diri mereka sendiri. Allah tidak akan memberikan keuntungan dalam perniagaan mereka itu. (HR al-Hakim).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia akan keluarkan hadis yg melarang pendedahan terhadap pemimpin Umno, cth hadis yg akan dipetik ialah" barang siapa yg menjaga aib seorng muslim yg lain, Allah akan menutup aibnya di dunia dan akhirat". Percya lah hadis ini akan di war-warkan utk menutup kebobrokan pemimpin Umno yg merosakkqn ekonomi negara. Jgn buka aib org!

      Delete
    2. Apakah dengan tindakkan penutupan operasi bank bsi singapura boleh menutup aib seseorang?

      Apakah hukum ulardalamsemak menyembunyikan aib seeeorang yang mrndatangkan kerugian rm berbilion2 dan berjuta2 rakyat.

      Delete
    3. Apakah hukum orang yang bersubahat menghalang dari sebarang tindakan tujuan untuk menghapuskan kemungkaran dan pecah amanah?? Tentunya ini tindakan menggalakkan terjadinya kemungkaran, penipuan dan pecah amanah....tak gitu??

      Kalau jalankan tanggungjawab dan amanah kepada rakyat tentulah wang rakayat yang hilang tu diambil tindakan...tapi kenapa senyap saja?

      Janganlah bertindak untuk kepentingan politik saja. Di mana amanah kepada rakyat?

      Delete
  13. Menurut adz-Dzhabi, ulama sû’ adalah ulama yang mempercantik kezaliman dan ketidakadilan yang dilakukan oleh penguasa; ulama yang memutarbalikan kebatilan menjadi kebenaran untuk penguasa; atau ulama yang diam saja (di hadapan penguasa) padahal ia mampu menjelaskan kebenaran. [3]
    Anas meriwayatkan:
    الْعُلَمَاءُ أَمَنَاءُ الرُّسُلِ مَا لَمْ يُخَالِطُوْا السُّلْطَانَ وَ يُدَاخِلُوْا الدُّنْيَا فَاِذَا خَالَطُوْا السُّلْطَانَ وَ دَاخَلُوْا الدُّنْيَا فَقَدْ خَانُوْا الرُّسُلَ فَاحْذَرُوْهُمْ وَفِيْ رِوَايَةٍ لِلْحَاكِمِ فَاعْتَزِلُوْهُمْ

    Ulama adalah kepercayaan para rasul selama mereka tidak bergaul dengan penguasa dan tidak asyik dengan dunia. Jika mereka bergaul dengan penguasa dan asyik dengan dunia maka mereka telah mengkhianati para rasul. Karena itu, jauhilah mereka. (HR al-Hakim).

    Hal itu karena, jika ulama bergaul dengan penguasa dan sering mendatanginya, yang diharapkan adalah dunia. Tentu yang dimaksud bukan ulama yang datang untuk beramar makruf nahi mungkar dan mengoreksi penguasa.

    Rusaknya ulama di antaranya karena sifat tamak terhadap dunia. Ad-Darimi menuturkan, Umar bertanya kepada Kaab, “Apa yang mengeluarkan ilmu dari hati ulama?” Kaab menjawab, “Ketamakan.”

    Keluarnya ilmu dari hati maksudnya bukan dilupakan, tetapi ilmu itu ditinggalkan, pengaruhnya hilang dan tidak lagi dijadikan tuntunan. Hal itu sama saja dengan menukar ilmu atau agama dengan dunia. Inilah satu di antara karakter ulama sû’. Ulama demikian lebih layak di neraka.

    ReplyDelete
  14. Abu Hurairah ra. menuturkan hadis:
    مَنْ أَكَلَ بِالْعِلْمِ طَمَسَ اللهُ عَيْنَيْهِ (أَوْ وَجْهَهُ فيِْ رِوَايَةِ الدَّيْلَمِيْ) وَكَانَتِ النَّارُ أَوْلَى بِهِ

    Siapa yang makan dengan (memperalat) ilmu, Allah membutakan kedua matanya (atau wajahnya di dalam riwayat ad-Dailami), dan neraka lebih layak untuknya. (HR Abu Nu‘aim dan ad-Dailami).
    Maksudnya adalah ulama yang menjadikan ilmunya sebagai alat untuk memperoleh kekayaan. As-Sayrazi mengatakan,

    “Setan mendandani keburukan di hadapan ulama hingga berhasil menjerumuskan mereka dalam kemurkaan Allah. Mereka lalu memakan dunia dengan memanfaatkan agama, memperalat ilmu untuk mendapatkan kekayaan dari para penguasa, serta memakan harta wakaf, anak yatim dan orang miskin. Setan telah berhasil memalingkan perhatian ulama itu untuk mencari gengsi dan kedudukan di hati makhluk. Itulah yang menyeret mereka ke dalam perdebatan, persaingan dan kebanggaan.” [4]

    ReplyDelete
  15. Al-Minawi, dalam Faydh al-Qadîr, mengatakan, “Bencana bagi umatku (datang) dari ulama sû’, yaitu ulama yang dengan ilmunya bertujuan mencari kenikmatan dunia, meraih gengsi dan kedudukan. Setiap orang dari mereka adalah tawanan setan. Ia telah dibinasakan oleh hawa nafsunya dan dikuasai oleh kesengsaraannya. Siapa saja yang kondisinya demikian, maka bahayanya terhadap umat datang dari beberapa sisi. Dari sisi umat; mereka mengikuti ucapan-ucapan dan perbuatan-perbuatannya. Ia memperindah penguasa yang menzalimi manusia dan gampang mengeluarkan fatwa untuk penguasa. Pena dan lisannya mengeluarkan kebohongan dan kedustaan. Karena sombong, ia mengatakan sesuatu yang tidak ia ketahui.” [5]

    Kata tidak tahu tidak ada dalam kosakata ulama sû’. Ia merasa gengsi mengatakan tidak tahu. Padahal orang sekaliber Ibn Umar saja tidak merasa malu untuk mengatakan tidak tahu. Ibn al-Mubarak meriwayatkan dari Ibn Umar, bahwa ia pernah ditanya tentang sesuatu, lalu ia menjawab, “Aku tidak tahu.” Kemudian ia menimpalinya dengan mengatakan, “Apakah engkau ingin menjadikan punggung-punggung kami sebagai jembatan bagi kalian ke neraka Jahanam?” [6]

    ReplyDelete
  16. BERHATI2 DGN ULAMA2 SU DAN WALAUN2 DLM PAS, PARTI PERJUDI ISLAM YG SESAT LAGI MENYESATKAN UMAT MELAYU MALAYSIA.

    Karena semua itu, al-Ghazali mengingatkan, “Hati-hatilah terhadap tipu daya ulama sû’. Sungguh, keburukan mereka bagi agama lebih buruk daripada setan. Sebab, melalui merekalah setan mampu menanggalkan agama dari hati kaum Mukmin. Atas dasar itu, ketika Rasul saw ditanya tentang sejahat-jahat makhluk, Beliau menjawab, “Ya Allah berilah ampunan.” Beliau mengatakannya sebanyak tiga kali, lalu bersabda, “Mereka adalah ulama sû’.”

    Muadz bin Jabal membagi ulama sû’ di dalam tujuh tingkatan neraka.

    Tingkat pertama: ulama yang jika mengingatkan manusia, ia bersikap kasar; jika diingatkan manusia, ia menolak dengan tinggi hati.

    Tingkat kedua: ulama yang menjadikan ilmunya alat untuk mendapatkan pemberian penguasa.

    Tingkat ketiga: ulama yang menahan ilmunya (tidak menyampaikannya).

    Tingkat keempat: ulama yang memilih-milih pembicaraan dan ilmu guna menarik wajah orang-orang dan ia tidak memandang orang-orang yang memiliki kedudukan rendah.

    Tingkat kelima: ulama yang mempelajari berbagai perkataan dan pembicaraan orang Nasrani dan Yahudi guna memperbanyak pembicaraannya.

    Tingkat keenam: ulama yang mengangkat dirinya sendiri seorang mufti dan ia berkata kepada orang-orang, “Bertanyalah kepadaku.” Orang itu ditulis di sisi Allah sebagai orang yang berpura-pura atau memaksakan diri dan Allah tidak menyukai orang demikian.

    Tingkat ketujuh: ulama yang menjadikan ilmunya sebagai kebanggaan dan kepuasan intelektual saja. [7]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi itu mengkafirkan atas orang Melayu pun dia, tahaluf siyasi dengan komunis pun dia, bersekongkol dengan anwar pro-zionis pun dia. Setakat ni bersatu dengan maharajalela wang pun dia. Nah,tingkat mana su'u Encik Hadi ni.

      Delete
    2. Betul... ke dia lupa dgn amanat yg dia keluarkan. Family pecah belah org sekampung tak bercakap. Sembahyang 2 imam. Dia dah tarik balik ke 'fatwa' yg dia keluarkan dulu sblm berpeluk dgn org umno?

      Delete
    3. Dulu pernah solat Jumaat buat 2 imam. Solat berimamkan org umno tak sah solat. Laki bini yg bercerai pun ada. Anak dan bapak terputus hubungan pun ada. Haram makan sembelihan org umno. Hingga masyarakat Islam berpecah-pecah memusuhi sesama keluarga dan kawan2.

      Dulu rela berpeluk beromen dengan dap. Siapa yg mula2 MEMBUKA JALAN kpd orang kafir untuk masuk campur dlm hal Islam??? Hinggakan org kafir BERANI claim KALIMAH ALLAH, persoalkan tindakan JAKIM, persoalkan wang zakat, suara azan dan lain2...???

      Dulu siapa yg BUKA JALAN kpd org kafir ni...???
      Siapa....???

      Delete
    4. Anon 1312,setuju!!!

      Delete
  17. Doolu hj hadi tau buat perpecahan, sekarang baru tau buat perpaduan. Ada ahli pas kata dap lebih baik dari umno, sekarang hj hadi kata umno lebih baik dari dap. Kit siang kafir tentang islam lebih teruk dari najib yg kebas duit berbillion memungkinkan rakyat byr hutang. Kenapa najib lebih baik, kerana tuduhan itu tiada saksi dan bukti oleh orang islam yg alim. Setakat orang kafir saksi tak terjejas najib.

    ReplyDelete
  18. Jawapan pada hj hadi akan terjawab selepas prk k. Kangsar dan sg besar nanti, sama2 tenguk undi mereka akan jatuh merosot. Pru14 akan memulakan episod sedih pada kehidupan pemimpin mereka, disamping umno kehilangan taring dan mahkota bakal diambil dari tangan mereka

    ReplyDelete


  19. Klu nak menipu biarlah pandai
    Klu nak belit biarlah cerdik
    Apalah malang naseb si Lebai
    Kesemua nya bebal akalnya pendek
    Berputar berbelit nak tunjuk pandai
    Semakin lah hodoh semakin lah jelek

    ReplyDelete
  20. bila apa yang dikata tak samma apa yang dikota ..bermakna menjatuhkan kehormatan diri sendiri .....
    Mau meramaikan kawan tapi kawan sebantal dulu habis dicerca siap guna ayat Quran bagai ....
    Mau ramai kawan tapi sering berunding dalam gelap dgn membelakangkan persetujuan bersama ...
    Mau ramai kawan tapi amat benci dengan DAP ..pada masa yang sama mulus dengan MCA , Gerakan ...
    Sape nak percaya ????? hanya yg tak mau guna kewarasan akal sahaja..

    ReplyDelete
  21. Sudahkah Hj Hadi menarik balik AMANAT nya

    ReplyDelete
  22. Pada macai macai PAS bersalam lah dgn macai macai UMNO nanti dapat bau ketiak Ularmak Hadi Bawang.

    ReplyDelete
  23. Amanat Hadi 1981

    Percayalah tuan-puan,adik,abang,kakak kita menentang umno,bukan kerana ianya umno,kita menentang umno kerana umno mengamalkan sistem penjajah.Oleh itu kita kena berjihad menentang umno,mati kita mati sahid.

    APA NAK JAWAB TUAN hADI pada keluarga memali yg ramai itu,jika mu berkawan dgn umno sekarang yg masih lagi mengamalkan sistem penjajah,malah lagi teruk dari 1981,habis BERBILLION-BILLION duit negara.Adakah keluarga memali itu mati sahid atau mati katak???nauzubilahh....
    RASA MENITIS AIR mata mengenangkan keluarga2 yg tak berdosa...apa nak jawab dgn allah di padang masyar nanti...Tiba2 ulamak yg kononnya suruh kami berjuang..tiba2 buat U-TURN....bUKAN REKAAN,BUKAN FITNAH..tapi FAKTA.

    Wallah'ualam.

    ReplyDelete
  24. MACAM TAK ADA PENDIRIAN.
    Dulu tuduh taghut taghut... Kafir kafir.
    Peluk DAP.
    SEKARANG u turn pulak.
    Macamana tu ?

    ReplyDelete
  25. Islam Ala PAS,keris PANJANGGGGGGGGGGGGGG dari keris umno,islam PAS boleh tengok porno di german,orng pergi german meeting..tapi dia duduk dlm bilik tenguk porno.........dia tak tahu sahabat yg mengikut dia di german adalah orng DAP,terpaksa bayar xtra duit hotel..kerana porno..beranikah pemimpin pas ini saman mmember yg sekali bersama dgnnya digerman tu..hahahha..di muktamar member ni menikus..sebab wakil dap ada receipt sebagai bukti..tenguk tuu orng dap cukup baik tak mahu memalukan ulamak tarbuss..

    cakap/gebang berdegar2 tapi belakang bergelomang dgn najis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkinlah ini satu sebab PAS beria-ia sakan nak bersama UMNO,mungkin ulamak2 tarbus pas nak share dgn anak tiri rosmah,ada share dekat hollywood ,boleh bikin film soft-porn ala the wolf of wall street..untung wow..800juta us.

      Delete
  26. Mana org PAS ni? Tn dpt presiden yg aneh n luar biaso. Goli den.....
    Ckp lain perbuatan layen...camno tu....

    ReplyDelete
  27. Mana org PAS ni? Tn dpt presiden yg aneh n luar biaso. Goli den.....
    Ckp lain perbuatan layen...camno tu....

    ReplyDelete
  28. Eh eh ! Ya la! Jgn lupa amanat karut dia dulu yg dikenali sbg AMANAT AJI HADI masih berbekam hingga ke tulang sum sum sebahgian besar ahli umno.Dia pun sampai ke la ni tak pernah tarik balik "amanat jahanam" nya tu dan minta maaf pada ahli umno.

    ReplyDelete
  29. PENYAMUN paling hebat di Dunia adalah Berasal dari Malaysia. Beliau mempunyai tentera sendiri, polis sendiri, pendakwaraya sendiri, mufti sendiri, tv sendiri, parti sendiri ,penasihat sendiri dan beribu penyokong yg sanggup mempertahankan aktiviti menyamunnya.

    Malaysia adalah negara Islam wasatiyah yg mempunyai parti Islam yg sungguh hebat yg boleh mengeluarkan fatwa mengkafir seorang yg lain. HEBAT

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...