Wednesday 14 March 2018

TUN MAHATHIR PEMANGKIN TSUNAMI RAKYAT, TUMPU PROGRAM BESAR-BESARAN SAJA


Kenyataan Mohamad Sabu bahawa Pakatan Harapan selepas ini akan mengurangkan penglibatan Tun Mahathir Mohamad dalam program jelajah dan ceramah bagi memastikan kesihatan calon Perdana Menteri itu tidak terjejas, sebenarnya adalah langkah yang paling tepat dan sesuai.

Menurut Mohamad Sabu, Pakatan Harapan akan memastikan program yang dihadiri oleh Tun Mahathir tidak lagi berakhir hingga lewat malam, selain juga tidak akan diadakan secara berturut-turut di beberapa negeri.

Akan datang kita akan kurangkan program melibatkan Tun Mahathir agar beliau tidak terlalu letih dan punya rehat yang secukupnya, tambah Presiden Amanah itu lagi.

Meskipun agak terlewat, tetapi sebenarnya belum lagi terlambat bagi Pakatan Harapan membuat keputusan untuk memberi rehat yang secukupnya kepada Tun Mahathir.
Harus diingat, meskipun beliau mempunyai semangat yang kuat untuk menyelamatkan negara dan menyingkirkan sang kleptokrat bernama Najib Razak,  Tun Mahathir bukan lagi berusia 50an atau 60an, sebaliknya sudah berusia 93 tahun.

Tidak ramai yang orang seusia dengannya mempunyai kesihatan yang baik, mahu terus berjuang dan boleh bersembahyang seperti biasa tanpa menggunakan kerusi.

Oleh itu, harus difahami kekurangan tenaga dan kekuatannya, walaupun pengaruh dan keberadaannya amat diperlukan untuk menarik sokongan rakyat kepada Pakatan Harapan.

Untuk kemanfaatan bersama, tambahan lagi tarikh pilihanraya hanya dalam lingkungan 100 saja, Pakatan Harapan seharusnya mula menggerakkan program jelajah dan ceramah secara besar-besaran melibatkan Tun Mahathir di peringkat negeri-negeri mulai sekarang.

Bagi negeri yang kecil, memadai dengan satu program saja, manakala untuk negeri yang besar, barangkali boleh difikirkan dua atau tiga program secara besar-besaran.

Begitu juga untuk peneroka Felda, pengundi Cina, India dan sebagainya, mungkin sesuai dianjurkan satu atau lebih program secara besar-besaran yang sama.

Melalui program besar-besaran yang mampu menghimpunkan 50 ribu atau 100 ribu hadirin misalnya, ia dengan sendirinya akan mencetuskan kebangkitan rakyat untuk membuat lebih berani perubahan serta dalam masa yang sama memberi kegerunan kepada Najib, UMNO dan BN.

Dengan yang demikian juga, pengaruh Tun Mahathir dapat dimanfaatkan secara maksima bagi mencetuskan tsunami rakyat secara keseluruhannya, selain menjimatkan masa serta memelihara kesihatan beliau.

Dalam waktu yang sama, mulai sekarang juga, program kecil-kecilan yang kadang-kadang dianjurkan sehingga di tiga tempat pada sebelah petang saja, seharusnya dikecualikan daripada Tun Mahathir.

Program-program seperti itu lebih sesuai dihadiri oleh pemimpin lain yang lebih muda dan bertenaga sama ada dari PKR, DAP, Amanah dan Bersatu.

Yang penting, pada diri Tun Mahathir, meskipun sudah berusia 93 tahun, tetapi pengaruh dan auranya untuk menjadi pemangkin perubahan, pencetus tsunami rakyat dan tonggak untuk menjatuhkan Najib, tidak ada pada mana-mana pemimpin lain dalam Pakatan Harapan.

Najib sendiri, yang paling digeruni dan ditakuti ialah Tun Mahathir.

Maka itu, kesihatan dan keberadaan Tun Mahathir mesti dipelihara dengan sebaik-baiknya sehingga ke detik pengundian dan sehingga tersingkirnya Najib daripada singgahsana kuasa sebagai Perdana Menteri. (ShahbudinHusin 14/03/2018)

197 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, faktor fitrah, kudrat & iradat wajar dan wajib diambil kira demi kesihatan Tun M agar berada dalam sihat walafiat dan cukup rehatnya.

      Delete
    2. Imagine if former US president George W. Bush – the man who invaded Iraq, caused untold suffering, and who destabilised the Middle East – decided to come back from retirement.

      Imagine if he says he wants to “save Iraq”, undo Obama’s mess, and bring peace to the region. And he shows the whole world his wonderful plan. Would anyone believe him? Would Iraqis?

      This is how I feel about Pakatan’s manifesto, which is an under- appreciated masterpiece in the not-so-subtle art of “tak tau malu”. Trust me, reading it is an epically surreal experience without the need for illegal drugs. Every few sentences, it makes you go “What the (expletive)”.

      Take one of Pakatan’s central pledges: The posts of prime minister, menteri besar and chief minister will be limited to two terms only. Oh, really now? I guess that doesn’t apply to their PM candidate, who was PM for 22 years. According to my admittedly amateurish calculations, that’s more than four terms.

      Worse, Pakatan later clarified that the term limits wouldn’t apply (retroactively) to Penang Chief Minister Lim Guan Eng or Selangor Menteri Besar Azmin Ali. Lim is now gunning for his third term in office.

      Look, if you’re going to come up with a stupid rule (and I’m against term limits), at least make sure you’re following the rule yourself lah. Why make your hypocrisy so blatant that it’s insulting?

      The manifesto also describes in detail the many injuries Umno-BN inflicted on the rakyat. “Zalim” this, “kezaliman” that. But who was really responsible for all the “kezaliman” and wrongs they mentioned? Here are a couple of useful examples:

      They slammed the Astro and Bernas monopolies. But who was the PM when those monopolies were set up?

      They slammed the lopsided highway toll agreements. But who was the PM when those toll agreements were signed?

      They slammed rampant cronyism. But who was the PM that they previously blamed the most for cronyism? Go watch video clips of their 2008 and 2013 ceramahs.

      What’s hilarious is, half-way through Pakatan’s manifesto, you realise this purportedly anti-Najib, anti-BN document is actually a long tirade against the Mahathir era. If Pakatan wants to convince me that Mahathir is unfit to be PM again, “tak payah” lah. I’m already there – I agree 100%!

      Some may argue that Mahathir’s public acceptance of Pakatan’s proposals show that he has finally turned a new leaf. Please lah. Just last year, he said he didn’t regret sacking Anwar Ibrahim in 1998. Then this week, he said he shouldn’t have acted against Anwar. Are you kidding me?

      I’m genuinely curious: Who believes anything Mahathir says at this point? Who believes he will stick to his word and won’t U-turn again? And are they the same people who fall for Nigerian e-mail scams?

      Others will say Mahathir is the best person to right his own wrongs. Fine. Then George W Bush should be the UN’s peace envoy to the Middle East. Kim Jong-Un should head a UN committee on nuclear disarmament. And Tiger Woods should be a marriage counsellor.

      Hey, don’t blame me. I’m just going by the absurd logic of Pakatan’s manifesto. It reminds us of Mahathir’s “kezaliman”, cronyism and mismanagement, and then offers him as the solution. Huh?

      So, I strongly encourage BN to distribute copies of Pakatan’s manifesto at ceramahs. It makes for fantastic campaign material! It may be called “Buku Harapan”, but it’s actually “Beribu Dalil Kenapa Mahathir Tidak Boleh Jadi PM (Sekali Lagi)”.

      Delete
    3. Tun madey tembsk angin ko dah gelabah ...hihihi..

      Delete
  2. Replies
    1. Ya..kita teruskan perjuangan..kasi buang PM pencuri..

      Delete
  3. Mahathir adalah orang tolak Islam dari memerintah bukan diperintah yang berdasrkan wahyu Allah dan beretorik dengan Islam mengikut ideologi akal dan bersekongkol dengan Dap penetang islam tegar.
    Boleh pakai ke orang semacam ini.
    Anwar Ibrahim mata lebam dikatanya Anwar tumbuk diri sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. NurBaiti Ramli.
      Kamu ini agama apa?.....sebab nama islam belum tentu islam.

      Delete
    2. org2 macam ni yg selalu mengaku lebih islam dari org lain!

      Delete
    3. lobai pas kan da sayang ngan mak badak#UP(umno pas)

      Delete
    4. Hahahaha mak hippo!! Big mamadak!

      Delete
    5. Kepada orang Seremban 18/03/2018 ahad 8.30 malam jom ramai2 turun ceramah jelajah PH dekat Betaria Business Center jalan siamang gagap. Insha Allah kalau tak ada masalah Tun mungkin hadir. Kasi ramai2 datang biar MO1 tak tido malam tengok amacam! Hidup Tun M! Hidup BERSATU! Hidup PH!

      Delete
    6. Nurbaiti........?????

      Mahathir adalah orang tolak Islam, betul ker.. atau fitnah semata-mata....?? Takkan dunia Islam seperti OIC begitu jahil & buta sampai memberi Anugerah Tertinggi kpd Tun Mahathir?

      Cerita karut kamu itu ada tak dapat liputan di media2 utama dunia...??

      Entah2 rekaan benga kamu ataupun persepsi propaganda kerajaan kleptokrat BN saja tak...??

      Delete
    7. Nurbaiti jgn ingat hang ahli pas hang lebih mulia drp orang lain.

      Hang tau ka tidak pas tu kapiaq?

      Delete
    8. ORANG YANG MULIA DISIS ALLAH IALAH ORANG YANG BERTAKWA,KERANA ORANG YANG BERTAKWA ITU ORANG BERIMAN,AKAN TETAPI ORANG BERIMAN ITU TIDAK SEMESTINYA BERTAKWA. DAN YAKIN DENGAN AL QURAN BUKAN BERETORIK.POLITIK BERIDEOLOGI AKAL BUKAN POLITIK ISLAM TETAPI POLITIK YAHUDI,NASRANI,KAFIR DAN MUNAFIK.
      POLITIK ISLAM HANYA BERDASARKAN AL-QURAN,HADITH,IJMAK ULAMAK DAN QISAS YANG PAHALANYA MENGALIR DARI DUNIA SAMAPAI KEAKHIRAT.SEPERTI POTONG AYAM NAMPAK SAMA TETAPI SATU JADI BANGKAI.
      BACALAH AL-QURAN SERTA TAFSIRNYA KITA AKAN JUMPA BAWA PERJUANGAN TANPA AL QURAN ADALAH SIA-SIA.SEBAGAI ORANG YANG MENGAKU ISLAM SEPATUTNYA AL QURANLAH BACAAN KITA SETIAP HARI.
      ERA MAHATHIR ZALIM KEPADA KERAJAAN PAS KELANTAN,KETIKA ERA NIK AZIZ MAHTHIR LAH YANG KATA HUDUD PAS.ISLAM ITU BUKAN CAKAP TETAPI BERIMAN DAN BERAMAL,MASALAH UMAT ISLAM HARI JAHIL TENTANG AGAMA MEREKA SENDIRI,DENGAN BERIDEOLOGI AKAL.
      JANAGAN KITA ISLAM HANYA DISISI MANUSIA DENGAN BERSEKONGKOL DENGAN GOLONGAN YANG MENOLAK ISLAM KERANA GOLONGAN YANG MENOLAK ISLAM HANYA YAHUDI,NASRANI,KAFIR DAN MUNAFIK

      Delete
    9. NAK TUTUP AURAT ANAK DAN ISTERI PUN TAK MAMPU MACAMANA NAK LAKSANA NEGARA ISLAM YANG BERDASARKAN AL QURAN.

      Delete
    10. Orang islam yg mulia hatinya tidak merendahkan martabat keislaman seseorang. Belum tentu yg mengaku sebagai alim ahli syurga Allah. Tapi syurga PIS saya tak tahu lah.

      Delete
    11. Masuk syurga tas rahmat Allah tetapi jika menglanggar syariat Allah pasti Allah murka sebab telah sebut orang ingkar pasti nerakalah tempatnya,ingkar dengan hukum Allah jika tidak bertaubat,sekadar peringatan bagi yang lupa,Islam itu paling berpesanan dan nasihat yang ada dosa pahala.Baca Al_Quran setiap hari terutama surah Al Nisa dan Al Maidah secara tafsir akan jumpalah jawapannya bukan pakai andaian dengan akal.
      Jangan tinggal baca Al_Quran dan Hadith pasti kita jumpa perkara yang sebenarnya Islam itu memerintah bukan diperitah.
      Dap dan sewaktu dengannya nak kejulang Islam,nampak sama tetapi Allah reda tak.
      Dap dan sewaktu dengannya nak hapus kezaliman,rasuah,arak dll hanya didunia sama seperti potong ayam nampak sama tetapi menjadi bangkai jika tidak disertai dengan syarak dan kehendak Al-Quran.

      Delete
  4. Elok dan molek sungguh cadangan pemimpin tertinggi Pakatan Harapan.
    Apa yang Tun jelajah Malaysia sabelum ini pun sudah cukup menaikkan semangat rakyat jelata.
    Saya yakin PH sudah mendapat perhatian rakyat Malaysia.
    Sejarah baru bagi negara Malaysia akan tercipta, insha Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam semua, izinkan saya mencelah. Setuju sanggat dengan YB Mat Sabu. Saya cadangkan bagi program yang kecilx, kita pasang rakaman video kata pembukaan dan kata semangat (preamble) Tun M. Lepas itu baru speaker lain yang dah diatur. Video tersebut boleh diguna di semua program jelajah yang kecil walau tanpa kehadiran Tun. AURA Tun tengok video pun tak sampai. Insyaalah

      Delete
    2. maaf typo error "AURA Tun kalau kita tengok video pun DAH SAMPAI".

      Delete
  5. Sokong. Tun perlu sentiasa bertenaga. Semoga Tun sentiasa sihat menjelang hari KEJATUHAN KLEPTOKRAT NEGARA.

    ReplyDelete
  6. negara memerlukan tun M...meh sama2 doakan kesihatan beliau

    ReplyDelete
  7. BERSETUJU,TUN diberi kerehatan secukupnya,pada yg tak puas hati mata lebam dsai,tuan empunya badan SUDAH 'MEMAAFKANnya',mereka berdua adalah pejuang rakyat,masing2 ada kelebihan dan kekurangannya.manusia tak semuanya PERFECT !bila bertembong dgn KEPENTINGAN NEGARA & RAKYAT MEREKA 'BERSATU'.

    ReplyDelete
  8. Berapa Harta Tun Mahathir?

    Tapi Bila bersama PH, Tun Mahathir dah bersih..

    Bercakap dengan pemberita selepas program, pengasas Invoke Rafizi Ramli mengakui ramai yang keberatan untuk mengisytiharkan harta mereka atas pelbagai sebab.
    Setakat ini seramai 103 pemimpin HARAPAN telah mengisytiharkan harta dengan Invoke, termasuk mereka yang berbuat demikian pada November tahun lalu.

    Sebagai pertukaran, mereka akan menerima dana kempen PRU daripada badan kaji selidik itu.
    Rafizi juga berkata senarai dan dokumen pengisytiharan akan disiarkan di laman webnya esok.


    XOXO - Hanipa MP ada gaji MP ada gaji peguam ada RM900 sahaja, Mat Sabu tak ada apa-apa jawatan sekadar jual air liur ada simpanan hampir RM100,000.00. Hebat permainan politik puak-puak ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii...pi angkut sampah laa

      Delete
    2. Mat Sabu dh berjuang dalam politik berpuluh2 tahun. Kereta pun tak ada. Mula2 saya tak percaya jugak dia ada duit sebanyak itu... tapi bila tengok gaya hidup dia yg simple dan berpakaian gaya orang kampung tu...saya percaya dia seirang yg berjimat cermat..tak ada kapal layar atau barang mewah2... makan masak sendiri dan rumah pun bukan bunglow besar...makan nasi biasa saja..naik k.terbang kelas biasa aje...tak hairan duit dia ada simpan 1k...tapi yak sampai 1 bilion pun.....

      Delete
    3. Mu suruh pemimpin umnu dan kaum kerabatnya isytihar harta dulu, lepas tu mu mari sini.

      Delete
    4. Pejuang rakyat tak hendak Tanya pula budak hingusan Riza Aziz punya harta hampir RM500 juta . Harta anak mak badak sebanyak RM500 juta tu pun yang Nampak depan mata ...yang kat belakang mata tidak diketahui lagi .

      Jika nak kata syarikat filem phono dia ,Red Granite Picture buat untung beratus ratus juta ..mungkin tidak . RGP pun bukan mak bapak dia punya sorang ...kongsi dengan Joey Macfarland .

      Delete
    5. Mamanya menabung untuknya sebelum lahir lagi. Jd banyak duit dr penabungan mamanya.

      Delete
    6. Tunggulah PH tubuhkan kerajaan baru nanti!

      Baru rakyat tahu apa kisah sebenar pm dgn anak bini dia.

      Begitu juga dgn pemimpin2 umno yg lain.

      Selama ni rasuah cukup bermaharaja lela sehinggakan SPRM pun tak boleh buat apa2.

      Kita tunggu si Apandi AG tu nak kata apa di mahkanah kelak.

      Kaki2 ampu drp sabah pun tak terkecuali. Tunggulah salleh si karabau pandikar amin dan rahman dahalan tu.

      Delete
    7. Masih muka tebal lagi musibat kojola, yer....!!

      Delete
    8. Perjuang rakyat taik..ko miskin..miskin akal

      Delete
  9. BN 71, PH 21, PAS 0
    Menteri di Jabatan Perdana Menteri Paul Low dalam jawapan beliau di Dewan Rakyat kelmarin, Isnin 12 Mac 2018 memaklumkan bahawa dalam tempoh tahun 2013 - 2017 seramai 92 pemimpin politik telah disiasat oleh SPRM kerana pelbagai dakwaan salah laku. 71 orang yang disiasat terdiri dari para pemimpin BN manakala baki 21 orang adalah pemimpin Pakatan Harapan gabungan DAP, PKR, Amanah dan PPBM.

    Paul Low juga menafikan dakwaan Lim Guan Eng, DAP-Bagan bahawa SPRM telah bertindak secara terpilih dan berat sebelah dalam mengambil tindakan. Buktinya ramai pemimpin BN juga disiasat.

    Menariknya dalam tempoh 2013 - 2017 tak ada seorang pun pemimpin PAS yang disiasat SPRM. Ringkasnya BN 71, PH 21 dan PAS 0.

    Kenyataan rasmi dari Menteri bertanggungjawab ini membuktikan nilai integriti dan kejujuran tinggi yang dimiliki pimpinan PAS.

    Disebalik pelbagai dakwaan kononnya pemimpin PAS makan dedak itu dan ini, penyelewengan di sana dan di sini tapi faktanya bukan setakat tak ada pemimpin PAS yang disabitkan bersalah dengan tuduhan rasuah, malah yang disiasat pun tak ada.

    PAS mentadbir Kelantan sudah masuk tahun ke 28, jauh lama lama dari PKR dan DAP mentadbir Selangor dan Pulau Pinang. Dalam tempoh 28 tahun masakan tak ada walau seorang pun anggota pentadbiran negeri samada MB, Exco, wakil rakyat atau pegawai kanan kerajaan yang disiasat oleh SPRM!

    Nak kata Kelantan tak ada SPRM adalah tak munasabah kerana Kompleks SPRM Negeri Kelantan tersergam dengan 2 blok bangunan tinggi di Jalan Sultan Yahya Petra Kubang Kerian. Adalah tak logik kompleks sebesar itu tak ada kakitangan SPRM bertugas. Kalau ada kakitangan, maka lagi tak munasabah mereka hanya datang punch card dan kemudian tidur tanpa buat kerja. Bila SPRM buat kerja tapi tak ada tangkapan, ia bermakna tak ada kes! Ini sifir kira-kira yang sangat mudah.

    Diantara parti-parti politik yang ada di Malaysia, parti manakah yang paling layak untuk bercakap soal integriti dan ketelusan? Khalayak mampu menghakimi dengan mudah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa tetiba kau cukup sayang kat Pas? Sbb parti ni yg bg talian hayat kat umnu kan?

      Delete
    2. aset org pas memang tak leh nak siasat.......tambah bini macamana nak siasat!

      Delete
    3. 70 juta!!!!
      Apa punya keji punya tok guru.

      Delete
    4. Pejuang rakyat my foot, pecundang atau petualang adalah....!!

      Delete
    5. Pemimpin Pas walaupun nampak bersih ,tapi yg nyata mereka BODOH.

      Delete
  10. Menjawab 19 Tohmahan Pada Datuk Seri Najib
    Berikut adalah jawapan2 kepada 19 tohmahan itu:

    1. Proton- tak pernah untung. Bisnes 33 tahun rugi memanjang. Baik jual dari dokong biawak hidup vendor kroni Tun.

    2. F1- projek tak pernah menguntungkan negara. Rakyat marhaen pun tak pernah mampu nak beli seat mahal2 tu.

    3. Lapangan Terbang Sg Besi dijual sebab hilang nilai strategik ketenteraan. Diganti dengan Pengkalan Tentera Sendayan dan 7 lagi kem tentera. Tapak LT Sg Besi bakal bedirinya Bandar Malaysia dengan bullet train ke Singapura.

    4. 1MDB gagal- Katalah gagal pun, 1MDB membayar hutangnya sendiri. TIDAK ADA BAILOUTS. Sedangkan sebenarnya tak gagal. TRX tu 1MDB la tgh buat sekarang. �� Tak seperti company2 zaman Atok. Memanjang bailout. Bailout harga berganda2 plak tu demi pastikan kroni kekal kaya.

    5. Ringgit merudum- Ringgit paling banyak meredum zaman Tun. 1USD.= RM 4.80. Rezab bank negara menipis. Sampai terpaksa ditambat dan pelabur2 lari. Ringgit sekarang jatuh ke RM 4.20 je dan kini mengukuh kembali ke RM 3.80 TANPA PERLU DITAMBAT! Rezab Bank Negara Malaysia sekarang dah dekat setengah trillion ringgit.

    6. Tol meningkat- Ini salah Atok. Dia yang buat perjanjian bodoh dengan syarikat konsesi. (atok sendiri ngaku dia bodoh). Hasilnya DS Najib yg terpaksa settle masalah ini. DS Najib arahkan KWSP beli konsesi tol. Supaya kalaupun rakyat kena bayar, hasilnya tetap pergi kepada rakyat (pencarum KWSP).

    7. GST dilaksanakan- Ini tindakan bijak yang telah menyelamatkan ekonomi negara ketika harga minyak jatuh. GST sistem cukai paling telus di dunia. Wang dibayar pasti masuk ke kantung negara. Sistem cukai lapok SST zaman Tun penuh ketirisan. Peniaga caj cukai SST, kita bayar, tapi depa tak bayar pada kerajaan. Masuk poket peniaga2 yg tamak. GST menyekat amalan ini. Hanya penyangak je tak suka. 170 negara dunia dah buat GST termasuk Arab Saudi yang jauh lebih kaya dengan hasil minyak.

    8. Kedai 1 Malaysia tutup- Ini adalah kebodohan. Kedai 1 Malaysia dinaik taraf ke Kedai 1 Malaysia 2.0.

    9. Felda jahanam- Jahanam apa kebendanya? Peneroka2 paling ramai jadi jutawan zaman DS Najib. Dan depa dapat durian runtuh hampir setiap tahun. Bukan macam zaman Atok, depa terabai pasal konon Tun nak jadikan negara ni negara perindustrian dan bukan negara agrikultur.

    10. Petrol naik- Ini adalah masalah global. Satu dunia kena. Takkan ni pun salah Najib. Badigol sood tul.

    11. Pelabur asing lari- Ni zaman Atok bukan zaman Najib.
    Setakat Mei 2017, sebanyak RM 400 billion pelaburan asing telah dibawa masuk oleh DS Najib.

    12. Ahli UMNO keluar parti- Hahahhaha!!! Ni apa kena mengena ni? Ahli UMNO dah keluar parti sejak tahun 50an (PAS), 1988 (Semangat 46), 1999 (PKR) dan terbaru Bunge. Tapi UMNO kekal memerintah dgn jayanya.

    13. Warga asing bertambah- Ini petanda ekonomi negara mantap. Warga asing tak pergi negara2 gagal dan miskin.

    14. Aset negara dilelong- Aset apa yg dilelong ni? Hahahhah. Jual beli syarikat adalah normal. Mercedes Benz dibeli oleh Geely. Apakah Germany dah lelong Mercedes?

    15. Tanah strategik digadai- Tanah mana tu yang kena gadai? Temberang je lebih. Forrest City yang Atok kata gadai tu tanah tambak ngok. Satu inci pun bumi johor tak jual pada China.

    16. Kapal terbang hilang- Aisey….nahas macam ni pun jadi bahan untuk kenakan Najib? Zaman Tun dulu Highland Tower runtuh. Tu sebab Tun jugak kan? ��

    17. Petrol naik- Cai siap tulis 2 kali utk panjangkan list. Baru la nampak banyak. Benda ni dah ulas kat atas. (Perkara no 10).

    18. Kos sara hidup naik- Takde satu negara dalam dunia yang kos sara hidup dia kekal atau turun dengan peredaran masa. Kalau ada, ko pindah la pi sana.

    19. Kadar pengangguran naik- Ini adalah tipu. Kadar pengangguran negara adalah paling rendah dalam sejarah negara pada zaman DS Najib Tun Razak. Malah projek2 infrarakyat yang beliau bina ini telah mencipta lebih dari 2 juta peluang pekerjaaan berkemahiran tinggi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang Rakyat ...dari ulasan2 yang kamu nyatakan diatas , berani saya nyatakan ,kamu langsung tidak faham apa itu nationalistic , patriotic dan statistic .

      Pandangan kamu ternyata terlalu dengkel . Kamu hanya faham satu2 perkara itu hanya pada dasar sahaja . Hujahan kamu hanya bagus ditujukan kepada malaun2 yang berfikiran , berpandangan dan berpengetahuan sengkek .

      Hampir semua topic yang kamu ajukan itu telah pernah saya terangkan serta bentangkan banyak kali terutama kepada Mr J , Geng najib serta semua yang mengikuti blog Tn budin ini .

      Sekarang muncul pula kamu , Pejuang Rakyat konon ...membawa kembali isu2 di atas kesini .

      Saya tidak punya masa saperti kamu untuk bekerja dengan mengopi - tampal . Ini kerana , berani saya katakan kamu dibayar untuk menerjah mana2 berita yang dirasakan tidak sehaluan dengan UMNO/BN .

      Delete
    2. Siapa kata F1 tiada membawa apa2 untung kepada Malaysia ? Memang ia tiada membawa untung kepada Najib kerana tiada peluang untuk menyakau duit dari situ .
      Tetapi ,Malaysia mendapat manafaat dari segi pengiklanan dan branding . Jika sebelum itu ramai masyarakat dunia tidak tahu dimana itu Malaysia , kini mereka telah sedar . Memanglah cerita tentang Malaysia menganjurkan F1 tidak setanding kehebatannya skandal 1MDB !

      Jika kamu kata F1 serta moto GP tidak membawa apa2 untung dan impaks , mengapa Malaysia sanggup membayar jutaan ringgit hanya untuk menampal logo sebesar wang 1 ringgit keatas motosikal2 di moto GP dan kereta F1?? Bahkan PETRONAS menghabiskan pulohan juta ringgit untuk menaja .

      Delete
    3. Najib cuma harap nasib. Kedudukan ekonomi bergantung kpd kesungguhan dan ketabahan rakyat. Kerajaan rancang habiskan wang. Najib hanya uruskan hutang yg diguna utk keseronokan diri dia sj. Cash is king. Jd dia nak jd king. Pemerintah naikkan cukai bila dia rasa nak bermewah2.

      Delete
  11. PPBM Sudah Masuk Gereja Bersama DAP
    SESIAPA sahaja yang sanggup mengikut telunjuk parti DAP akan disanjung sepenuhnya oleh pakatan pembangkang. Anak-anak muda yang dilihat membelakangkan agama Islam demi mengejar pangkat dan harta menjadi sasaran utama mereka bagi memberi gambaran bahawa agama Islam sudah tidak relevan dengan Malaysia.

    Syed Saddiq Syed Abdul Rahman Ketua Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dikatakan telah merancang untuk masuk ke gereja bersama Hannah Yeoh untuk program “Day of solidarity” Pilgrimage Towards Justice and Peace di CCM Ecumenical Centre pada 25 Mac 2018.

    Program tersebut dianjurkan oleh Conference of Religious Major Superiors ( Roman Catholic Church) dan Council of Churches of Malaysia.

    Perlukah PPBM masuk gereja semata-mata mahu memuaskan hati DAP? Kita melihat bagaimana pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad membuat “U-Turn”, menjilat ludah sendiri dan menjadi kuda tunggangan DAP. Kini kita melihat Syed Saddiq pula bakal masuk gereja semata-mata menurut perintah parti yang anti Melayu dan anti Islam.

    Beberapa bulan yang lalu, DAP telah mengangkat Syed Saddiq sebagai model golongan muda Melayu masa kini. Penasihat DAP, Lim Kit Siang mendakwa kononnya Syed Saddiq wajar menjadi model pemuda Melayu supaya Malaysia menjadi sebuah negara berbilang bangsa dan agama yang progresif.

    “Syed Saddiq sebagai Ketua Armada PPPBM, sepatutnya menjadi model untuk golongan Melayu muda mencapai impian Malaysia”. Impian Malaysia yang Kit Siang maksudkan adalah impian DAP dan PAP untuk merampas negara dan menidakkan apa yang tertulis dalam Perlembagaan Malaysia sebagaimana mereka merampas Singapura dahulu .

    Untuk makluman sayap Armada sebenarnya tidak wujud pun dalam perlembagaan PPBM. Parti itu menyertai gabungan parti pembangkang Pakatan Harapan yang dibarisi oleh DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Parti Amanah Negara (PAN).

    Syed Saddiq sebenarnya amat sinonim dengan kontroversi sebagai seorang pemuda yang suka berparti liar dan sering berpesta di kelab-kelab malam.

    Beberapa gambar mirip Syed Saddiq yang didakwa berpesta liar di sebuah kelab malam sewaktu mengikuti program debat di Manila, Filipina turut tersebar di media sosial.

    Malah ahli keluarga beliau dikatakan turut terlibat dengan aktiviti seks songsang. Oleh itu, tidak menghairankan apabila Syed Saddiq diangkat oleh DAP sebagai model golongan muda Melayu masa kini memandangkan parti pembangkang tersebut mahu anak muda Melayu hanyut dari ajaran Islam agar mereka mudah dijadikan kuda tunggangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr. Tong Sam Pah

      Melayu mcm hanglah yg hanyut drp ajaran agama lslam.

      Delete
    2. Melayu mcm hanglah yg juga yg sanggup jadi karabau kpd najib dan pemimpin umno.

      Melayu mcm hanglah yg sanggup jadi makmum kpd jamal jamban.

      Si kitol tu tok wan hang laaa.

      Delete
  12. Pengakuan Mahathir Yang Paling Membingungkan
    Pengakuan terbaru Tun Dr Mahathir Mohamad adalah yang paling membingungkan dan bertentangan dengan apa yang telah didedahkan di mahkamah 20 tahun yang lalu. Pertama sekali, ketika ia didedahkan bahawa Anwar Ibrahim mempunyai lebam di matanya, Mahathir berkata kemungkinan besar Anwar menumbuk wajahnya sendiri. Apabila ia akhirnya mendedahkan bahawa IGP telah menumbuk Anwar, Mahathir tidak menawarkan sebarang permintaan maaf atau menarik semula tuduhannya bahawa Anwar telah menumbuk wajahnya sendiri.

    Tun Hanif Omar kemudian mendedahkan bahawa Mahathir telah menghantarnya untuk bertemu Anwar untuk menasihati Anwar bahawa pihak polis tahu tentang salah laku seksualnya dan aktivitinya yang lain dan beliau patut berhenti sebelum itu menjadi pengetahuan umum.

    Anwar tidak pernah menafikan pertemuan ini tetapi berkata pertemuan itu adalah mengenai jawatan pengerusi Hanif di Genting dan bukan mengenai aktiviti seksualnya. Ini bermakna Mahathir tahu mengenai aktiviti Anwar lama sebelum Ogos 1998 dan beliau telah menghantar Hanif untuk bertemu Anwar untuk membincangkan perkara itu.

    Sekiranya Mahathir fikir beliau boleh mengubah sejarah maka beliau sangat salah. Segala-galanya yang berlaku sejak 1997 didokumentasikan dengan baik kerana Internet. Mahathir mempunyai 20 tahun untuk memperbetulkan perkara itu jika apa yang telah dilaporkan adalah salah. Sekarang sudah terlambat untuk menukar sejarah.

    Tambahan pula, semua perbincangan mengenai PRU14 sebagai pilihan raya yang paling kotor dalam sejarah kedengaran seperti Pakatan Harapan tahu mereka tidak akan menang maka mereka mengaturkan alasan yang akan digunakan untuk menjelaskan mengapa mereka kalah. Mereka melakukan ini pada PRU13 dan kemudiannya terbukti bahawa semua dakwaan mengenai pengundi Bangladesh dan gangguan bekalan elektrik adalah palsu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr Tong Sam Pah

      Melayu dayus yg makan rasuah

      Delete
    2. Phooooaaatttt zakar shit tu bila nak bunuh diri?
      Janji dulu nak bunuh diri kalau sekolah tak siap.
      Tak sedar diri di kampong halaman sendiri di Batu Pahat pun kalah.

      Patutlah muka pun mcm batu. Sebab sembelit berak batu

      Delete
    3. Pejuang rakyat my foot, pecundang atau petualang adalah....!!

      Delete
    4. Jenis orang yg merosak..
      Jenis orang tiada pertimbangan akal..
      Jenis orang yg gemar porakpranda jemaah..
      Jenis orang mudah dsogok mcm ulat gongok kaki beribu..akal tertipu..lain kerja tiada hanya menipu..sama berganding bahu dgn kepala pemimpin pencuri penipu..hahahaahhaa perjuang rakyat kuat tipu!!

      Delete
  13. Betul-betul, Mahathir sudah lupakan semuanya sejarah-sejarah dirinya bersama BN.

    Sampai sanggup bertanding atas tiket DAP, betapa berubahnya Mahathir.
    Mahathir Sudah Lupa

    Mahathir sudah lupa, dulu dari begitu benci, sekarang sudah jadi begitu sayang, dulu seteru sampai kiamat, sekarang kawan sampai liang lahad.

    Mahathir sudah lupa, dulu bangga jadi wira, sekarang dia sama-sama DAP jadi kera, Mahathir sudah lupa, amat-amat lupa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr Tong Sam Pah
      Karabau peliharaan umno

      Delete
    2. Pejuang rakyat my foot, pecundang atau petualang adalah....!!

      Delete
  14. Tun M Buat salogan melayu muda lupa..Rupa2 nya beliau lah org melayu pertama yg sdh lupa..mana mgkin lg rakyat percaya apa2 yg beliau perkatakan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shooo...Shooooo...Shoooooo....Cau...Cauuuu....Cau!
      Poh...Poh..Poh!

      Berat batu!!!!!!

      Byk busuk punya worang.

      Phuiiiii.

      Delete
    2. Woiiiii...phoooooaaattttt zakar shit pi makan julap laaa

      Delete
    3. Pejuang rakyat my foot, pecundang atau petualang adalah....!!

      Delete
  15. Atok... Jom la kita pie surau.. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajak atok kau dulu..

      Delete
    2. Bolat. .. Jom r pie surau.. . Ajak hatuk kau tu skali

      Delete
    3. Aku mmg ada kat surau... Kau tu bila lg?

      Delete
    4. Dia tu pi mengamput saja

      Delete
    5. Aman..PM ko tu pencuri pembohong..kan..kan..ko x caya apsal..pasal ko penminat kaki mencuri..membohong.hahahahahahaamanamanam!!

      Delete
  16. KENAPA MAHATHIR SYOK SENDIRI TUDUH ORANG TAKUT ‘PARTI TAK JADI’ DIA?
    Sekali lagi Mahathir umpama orang tua tak sedar diri apabila dia menuduh Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak takutkan parti pimpinannya iaitu Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).



    Mungkinkah akhirnya penyakit usia tua menyerang dia? Malah Mahathir sendiri mengakui yang PPBM tidak ramai anggota dan hanya dipimpin orang tua.



    “Sejak ditubuhkan, kami parti baru dengan ahli yang sedikit, dan dipimpin mereka yang tiada pengalaman dan berumur 92 tahun.



    “Tetapi Najib mahu lumpuhkan parti ini,” katanya dalam sidang media selepas mesyuarat Majlis Presiden HARAPAN di Parlimen.



    Tuduhan Mahathir ini bertujuan untuk menyalahkan Najib atas kegagalan PPBM sendiri yang masih tidak menjawab dan menyerahkan maklumat serta dokumen yang dikehendaki Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) dalam tempoh 30 hari berkuatkuasa 28 Februari lalu.



    Mungkinkah dahulu semasa zaman pemerintahannya, segala yang dia mahu akan diluluskan dengan mudah, cuma perlu beri arahan sahaja? Namun apabila ‘sistem diktator’ zamannya itu digantikan dengan sistem yang lebih adil mulalah Mahathir meroyan apabila terpaksa ikut saluran yang sama seperti orang lain untuk meluluskan pertubuhan PPBM.



    Apabila gagal mendapatkan apa yang dimahukan, mulalah Mahathir tuding jari pada orang lain, walhal, masalah itu ditimbulkan olehnya dan partinya. Tak tahu malu sungguh! Ingatkan semua orang tidak ada kerja lainkah berbanding mahu meruntuhkan ‘parti tak jadi’ dia itu?



    Kemudian bila ditanya apa plan seterusnya sekiranya PPBM gagal didaftarkan, dia menutup malu dengan mengakui ada plan B. Padahal sebenarnya jelas yang dia akan bertanding atas tiket DAP, cuma masih mahu mendapatkan kebenaran daripada Lim Kit Siang.



    Inilah yang terjadi apabila Mahathir sudah nampak dengan jelas yang pembangkang bakal kalah pada Pilihan Raya Umum Ke-14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak syok sendiri ingat rakyat suka dia nyopping..phuii

      Delete
    2. Pejuang rakyat my foot, pecundang atau petualang adalah....!!I

      Delete
  17. Matdey Kerala sedar, dia kini tidak lagi hebat
    Sbb tu Mat Sabu tak nak lagi si tua ni terlibat
    Sambutan pun, hanya dua tiiga ekor musibat
    Lagi pula udah tenat, tak larat lagi telan ubat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  18. Elok le, kalau Matdey kurangkan penglibatan
    Rakyat dah muak dgn dakyah ini PM mantan
    Merata tempat dia pergi tiada pun sambutan
    Takut nanti, jadi Ahli Parlimen Tjg Rambutan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. Mat Sabun sedar, Matdey jadi beban pakatan
    Terasa mcm dukong biawak hidup dlm hutan
    Bukan sahaja road show tidak dpt sambutan
    Kuburukan dia pulak yang asyik jadi sebutan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. untung batu tenggelam untuk sabut timbul tapi mak badak boleh tenggelam timbul

      Delete
  20. Usah nak kelentong ler, cai2 bingai kera duku
    Rakyat semua tau apa yg sebenarnya berlaku
    Matdey tak nak terlibat lagi sbb udah tak laku
    Rakyat dah mual dgn Firaun besii punya kuku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhb

    ReplyDelete
  21. Matdey dulu sangat marah & bencii dgn DAP
    Dikata komuniis, racist dan dia serang berapi
    Kini puak ini dia nak tumpang dudok kat tepi
    Kit Siang jadi teman igauan dia dalam mimpi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. Dulu Matdey dgn Nuat, sangat angkuh & juah
    Dia kata Nuat peliwat tiada moral kaki rasuah
    Kini rela melutut dgn Nuat dan gadai maruah
    PRU14 nanti, siap saja ler dia ni, makan kuah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  23. Sudah sampai masanya madey direhatkan terus dari mmenjaja berita palsu, fitnah dan spin seluruh negaraq. tak pasal2 pulak masuk IJN lagi..kan dah menyusahkan orang. Dah tau kesihatan tak mengizinkan kerana dah ua renta, nak buat apa lagi terhegeh2 ke sana ke mari tu. duduk2lah kat rumah laayn cucu dan mantapkan lagi aml ibadah, takkan taksedar2 lagi...rumah dah kata pi...pi...kuboq dok lambai...mai..mai.. lagi pun dah takde mananya rakyat nak dengar ceramah kau tu lagi, tengik ajelah kat Chini hari tu..lebih ramai yang pergi pertandingan karaoke dari pi ceramah kau. Takkan tak paham2 signal jelas lagi nyata dari rakyat tu. kami tak rela berPMkan kau lagi sekali..cukup2lah seksa yang diterima rakyat selama 22 tahun dulu tu, takkanlah nak berulang lagi sekali beb !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kubur pun tak lupa kat kau lah samdol. Yg kau sibukkan orang lain kenapa? Apa? Kau ingat kau org kuat BN, kubur tak panggil kau.

      Delete
    2. Bulat kentut...Aku ni nak ingatkan aje kat Madey tu..ialah kita sebaagi umat Islam kan digalakkan untuk ingat mengingatkan antara sat u sama lain, barulah dikatakan iman yang sempurna di sisi Allah s.w.t. Hoi Bagidol...panadol..teruncul...cuba kau bayangkan kalau tengah2 syok Madey jaja berita palsu, fitnah dan hasut atas pentas tu, tiba2 dia collapse..takke nyanya tu??? patutnya kalau nak jadi macam tu, kat dalam masjid, surau atas tikar sejadah..bukannya kat atas pentas2 ceramah taghut macam tu. Kalau kita tak ingatkan dan nasihatkan dia , sapa lagi yang nak ambik tanggungjawab tu...betul tak ????

      Delete
    3. mak badak puun xpaki tudung

      Delete
    4. Geng Najib ... palsu tidaknya sesuatu berita itu bergantung pada pandangan individu . Yang kamu serta para walaunta ,termasuk ahli2 cabinet BN yang idiot sering mantafsirkan cerita itu palsu kerana demi menjaga tembolok masing2 .

      Itu , sahabat terbaru kamu Pejuang Rakyat menyatakan , Najib telah membawa masuk RM 400 billion pelaburan asing setakat 2017 . Saya berani katakan itu adalah berita palsu !! Saperti juga kamu yang menyatakan di blog Budin ini , Malaysia menerima RM 167billion pelaburan asing pada tahun 2017 . Itu adalah cerita palsu lagi tipu .

      Kamu dengan bangga menyatakan ada menerima berita dari sahabat di melbourne hasil tulisan Barry Wain ...sedangkan Barry Wain telah pun 'tidur' 6 kaki didalam Tanah bertahun dulu .

      Jadi , berhentilah menuding jari kearah orang lain ...kamu itu yang seharusnya bertaubat dari menceritakan berita palsu dan tipu !

      Delete
    5. satu dunia dah tau najib penipu!

      Delete
    6. Poddah GN!!!!

      Hang nak buat kerja haram hang punya pasal la.

      Kami bukan mcm hang!!!

      Delete
    7. That gn bugger forgets...:dead man don't talk....!!

      Delete
    8. Apa ko buat selama dia memrintah beb..macam macam ko dapat..kan..kini ko kutuk..ko ni kami anggap jenis melukut dtepi gantang je..

      Delete
  24. Cai2 terkedu pantun Kejora dtng bertubi-tubi
    Dibiar Madey kena lanyak jadi mcm tapai ubi
    Tidak terjawab cai2 tali barut DAP kafir harbi
    Suman pulak sentap pelir mcm pala labi-labi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sini badak sana badak semua pun badak sapekah itew

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Tak mana ada yg takut
      Dgn pantatun berserabut
      Tak hal kejora pengecut yg cabut
      4X face to face telor dia kecut

      Delete
  25. Matdey ler yg dulu mula mencetus reformasi
    Takut keliibat si Nuat, dilempar ke pagar besi
    Dia ini kulit luar je Islam tapi kafir menjadi isi
    Binii udah tua, mau pakai tudung dia tak kasi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. Suman renta dah risau gelisah ke hulu & hilir
    Menahan sakit dia hati air mata dia mengalir
    Dia serupa bapok yg kena sontot bergilir-gilir
    Kejora cabar bertumbok, dia sentap btg pelir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehulu pun badak ke hilir pun badak, naik jet pun badak

      Delete
    2. Nak tanya pembaca blog ini, betul ker cakap budak sewel anak haramjadah yg tak bernama & tak berbapa yg Sah.....??

      Delete
  27. "Meski menjadi kontroversi di luar negeri, pembicaraan di dalam negeri masih meyakini bahwa Najib akan tetap mempertahankan posisinya.

    Gubernur Bank Negara Malaysia (BNM) Zeti Akhtar Aziz memecah kesunyian di dalam negeri dengan mengatakan kepada media bahwa publik berhak mengetahui yang sebenarnya. Ke manakah dana 1MDB yang hilang dan donasi yang masuk ke kantong Najib?

    Ia mengatakan bahwa ia telah melaporkan hasil penemuannya kepada pihak kejaksaan, meski meragukan hasilnya akan berbuah.

    “Kami tak mendengar apa-apa di sini,” kata Zeti kepada Asia Sentinel. “Semua berita ditutupi oleh media lokal.”

    thief!

    ReplyDelete
  28. kejora, pejuang mak badak n geng badak, semua cybertruper umnobngok

    ReplyDelete
  29. “In Malaysia, the government is clearly unhappy with the coverage it receives from a number of news websites which so far have defied government efforts to mute them – so I expect this law aims to intimidate them,” Robertson said, deputy director human right watch, asia."

    better be careful......if u guys commented kak ros is slim and beautiful....u might go to jail....fake news!

    ReplyDelete
  30. Si Kocak hanya taraf hingusan punya budak
    Masuk sini, mengharap Matdey suap dedak
    Tidak terjawab dia, pantun yng Kejora ledak
    Asyik diulang-ulang, mak badak, mak badak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. cayang nye mak badak kat korang kan..lol, sudah goyang ke?

      Delete
    2. Hahahahaha ade lagi anak manja rosmah mansur ni

      Delete
    3. tau la mak badak bagi handphone samsung A9.. we luve mak badak

      Delete
  31. kejora kan mengharapkan kat mak badak, tp mak badak nk jaidi wife pm

    ReplyDelete
  32. "In February, a district court imposed a one-month jail term and a 30,000 ringgit (US$7,700) fine on artist Fahmi Reza for a caricature of Najib he posted on social media that depicted the premier wearing clown make-up and having deeply arched eyebrows.

    The 40-year-old was found guilty of disseminating content deemed “obscene, indecent, false, menacing, or offensive in character with intent to annoy, abuse, threaten or harass another person”.

    so, if u happen to laugh by looking at najib face like a 'joker'....u may go to jail also....it is obscene! u are harassing him till his balls shrink!

    ReplyDelete
  33. don't ever mention kanina again....u might go to jail because it is fake news!

    tiu na seng!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..kanina cau cibai, kena C4 ok

      Delete
    2. kalau mention c4 pun nanti kena gag......fake news!

      Delete
  34. his son has to forego his salary and pay usd60mill is also fake news! because it is not reported in utusan!

    what ever not reported by utusan is also fake news!

    ReplyDelete
  35. mana kejora dah nangis ke? lari ke mak badk le teww

    ReplyDelete
  36. klu komen bag hermes mak badak tu pun kena jaga2......fake news......sebab mak badak pakai fake hermes!

    ReplyDelete
  37. dad..sapalah nak dengar cakap Zeti ni??? Rakyat tau dialah salah sorang dari 3 tan sri yang dilaporkan berkomplot dengan Madey dan Din Pagoh untuk menggulingkan DSNR dan kerajaan Msia dulu tu, tapi malangnya gagal di tengah jalan. 2 orang lagi tu ialah mantan AG dan mantan KP SPRM.
    Zetti ni serupa TS Rafidah Aziz lah...dah pencen tapi terasa macam masih jadi penjawat awam lagi. Ni mesti ada yang dia tak puas hati dengan DSNR..ialah mana tau nak mohon projek tapi tak dilayan oleh PM, macam yang disebut oleh DS Nazri tu. Dia ni ikut jejak langkah Madey...bula projek jambatan Bengkoknya yang diperolehi oleh kroni2nya tak diteruskan oleh Pak Lah adn kemudiannya DSNR, apa lagi mengamuk sakanlah dia sampai macam orang kerasukan pocong. Dendam dan tak puas hati Madey tu berlarutan sampai sekarang. Bayangkan projek tu harga ratus2 juta RM, dan dia pasti mendapat bahagian yang cukup besar...ialah salah sorang dari pemegang saham yang terbesar, tiba kena cantas ...mau tak mengamuk beb. Sebenarnya bukan DSNR dan Pak Lah yang buat keputusan tu, tapi tak dapat restu dari DYMM Sultan Johor. madey mana nak terima alasan yang diberi..apa yang dia tau projek mega tu wajib diteruskan ..kalau tak takde lah masyuuuknya.
    Zetti ..sepatutnya bila dah dimaaafkan oleh DSNR kerana penglibatan kau dalam komplot tu, diam dan buat bodoh ajelah, ni tak masih nak menyalak lagi. Kau pun masa jadi gabenor BNM dulu bukannya bagus sangat..banyak juga benda2 belakang tabir dalam pentadbiran kau dulu tu. Jangan sampai semuanya terburai sudahlah kan !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko bodoh, sbb tu mak badak sayang kat ko..chitt, kalo takut nape jibbon pecat gabenor negra ngan peguam negara

      Delete
    2. sape mak badak nak naik jet kerajaan free? dia menteri ke?

      Delete
    3. satu dunia dah tau najib penipu!

      Delete
    4. Si kacak yang perasan...kalau sesapa pun jadi PM bila dah tau ada komplot nak gulingkan dia, takkanlah nak berdiam diri aje..tentulah dipecatnya mereka tu...bingai betullah kau ni. Pecat tu kira bagus jugak, kalau kat negara lain mau kena hukum bunuh beb kerana menderhaka kepada pimpinan tertinggi negara dan kerajaan. Tu lah kau ni, dulu masa kecik2 tak dengar cakap orang, degil..malas belajar, melawan cakap cikgu..bila dah tua nyusahkan orang ramai ajelah !!!!

      Delete
    5. menderhaka? bodoh geng njib ko tau tak konsep kerajaan malaysia.. ada eksekutif , kehakiman dan perundangan..dah sah maccai amno ni bodh..kalau macam tu baik lantik mak badak jadi raja//all hail mak badak

      Delete
    6. Oh lupa macai amno ni semua tahap maslan gst..tengok muka korang pun dah tau bodoh

      Delete
    7. Komplot kepala bapak kau...pengaruh drama tv3 betul la budak ni

      Delete
    8. ko ingat ni negara mak badak? raja badak? boleh tembak sesuka hati..dah sah ko ni fail spm..oh lupa cybrpetpotumnobngok ni semua geng puri amno yg buat tarian gelek arab, semua yg jenis bohsia mcm mak badak

      Delete
    9. kalo ikut kan negara lain mau mak badak tu kena baling batu..perabih duit rakyat

      Delete
    10. bro.....najib dah perasan dia king!

      Delete
    11. Geng Najib ... saya rasa kamu tu yang bingai .

      Sedarkah kamu , dinegara lain , jika pemimpinnya terbabit skandal saperti apa yang Najib lalui , mereka akan mengundurkan diri secara terhormat .

      Perdana Menteri Iceland ...hanya kerana namanya terpalit dengan pembongkaran 'Panama Paper' ,telah meletakkan jawatan . Bagitu juga dengan perdana menteri Jepun , Australia ,Korea serta beberapa Negara lain .

      Delete
    12. Komplot cemolot kepala hotak kaulah GN... Aku ingat kau ni bukan tak tahu pasal demokrasi tp buat2 bangang. Tulah dulu mak bapak suruh sekolah kau ponteng, masuk dalam kelapa sawit. Sekarang dah tua kau jadi bebal.

      Delete
  38. from the guardian...

    "When freedom of information and transparency are stifled, then bad decisions are often made and heartbreaking tragedies occur – too often on a breathtaking scale that can leave societies wondering: how did this happen? Think about the recent debates on torture, assassination by unmanned aircraft, secret warrants and detentions, intelligence and surveillance courts, military commissions, immigration detention centers and the conduct of modern warfare. These policies affect millions of people around the world every day and can affect anyone – wives, children, fathers, aunts, boyfriends, cousins, friends, employees, bosses, clergy and even career politicians – at any time. It is time that we bring a health dose of sunlight to them.

    I believe that when the public lacks even the most fundamental access to what its governments and militaries are doing in their names, then they cease to be involved in the act of citizenship. There is a bright distinction between citizens, who have rights and privileges protected by the state, and subjects, who are under the complete control and authority of the state."

    is najib assuming himself to be malaysian king? there is a difference between subject and citizen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. he has insinuated that he is! eating kanina where as the rakyat has to struggle to put rice on the table.

      splurged on hermes, where as the rakyat struggling to feed the families.

      revolution calling???

      Delete
  39. from the philippine daily inquirer..

    "The second duty of the government is “that of protecting, as far as possible, every member of the society from injustice or oppression of every other member of it, or the duty of establishing an exact administration of justice….” Now, this duty needs to be expanded to include the sound management of market and political power, and effective handling of conflict associated with market competition and political contests, especially because they affect the ability of the government to dispose of its duties."

    najib's government has different set of duty......"to protect the head of kleptocracy at all cost, be it to jail, to C4, to cement any soul dare to question, to write, to talk, to caricature....no holds barred"

    ReplyDelete
    Replies
    1. It seems almost all ASEAN members have lost faith & confidence towards najib.

      Delete
  40. john locke, (1632-1704) wrote "citizens have the right to rebel against a government that does not respect the rights of its citizens"

    raja klepet never in his mind respecting the people!

    ReplyDelete
    Replies
    1. the rights of the rakyat to know what happened inside 1mdb, what happened to 1mdb, what happened outside of 1mdb....

      najib response" we have investigated ourselves and found nothing wrong"

      tiu na seng....dia ingat rakyat ni bodoh ke!

      Delete
  41. Tiada lagi kelibat Suman bebal jubor ketuat
    Lagak angkuh dia pembaca rasa sgt meluat
    Kini diam terkedu jer, tak tahu apa nak buat
    Tak berani dia, bila hamba ajak beradu kuat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badk xleh tido, mak badak kuat nyopping

      Delete
    2. There you are....this musibat kejora cannot live a day without uttering 'jubor' affirming he is indeed a gay.

      Delete
    3. Mmg wak kojola kengkang berniaga juboq kat lorong chow kit tu..lima duit saja.
      Hisap rokok pun lima duit.

      John tu pelanggan tetap dia

      Delete
  42. BERITA PALSU: DENDA RM500,000 ATAU PENJARA 10 TAHUN ATAU KEDUA-KEDUANYA.....
    kena beringat-ingat yer..
    anda telah lama diperhatikan

    Sangat baik jika #RUUBeritaPalsu disegerakan perlaksanaannya bagi mengekang penyebaran pelbagai berita palsu yang kini sudah menjadi 'trending' di kalangan pengguna Media Sosial.

    Ada yang sengaja membuat berita palsu untuk tujuan menaikkan jumlah trafik masuk ke portal, web atau 'landing page'. Ada juga bertujuan untuk menjana pendapatan daripada 'Google Adsense' & beberapa agensi Pengiklanan Digital terkemuka.

    Yang paling dibenci, ada juga bertujuan untuk menerbitkan rasa benci rakyat terhadap kerajaan atau pemimpin yang merisikokan & mampu menggugat kestabilan politik dan keamanan negara.

    #TahukahAnda: Malaysia sehingga hari ini hanya mengguna pakai Seksen 8A Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 yang diperkenalkan sejak 30 tahun lalu bagi mengekang fitnah selain undang-undang sivil berkaitan fitnah?

    Manakala akta di bawah SKMM pula, Seksyen 233 (1) Akta Mesin Cetak Komunikasi dan Multimedia 1998, seseorang yang menggunakan internet atau telefon untuk menyebar berita palsu boleh didenda sehingga RM50,000 atau penjara maksimum satu tahun atau kedua-duanya.

    Selain daripada akta tersebut, Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984, Akta Fitnah 1957, Akta Hasutan 1948 (disemak 1969) Kanun Keseksaan juga menjadi rujukan sekian lama dan ianya perlu digubal agar selaras dengan arus teknologi terkini yang mana lebih cepat berita tersebar (tular).

    Apabila denda RM50,000 atau 1 tahun penjara (maksima) atau kedua-duanya sekali TIDAK MENGGERUNKAN pelakunya, maka adalah wajar jika ia dapat digubal & diperbaharui mengikut peredaran zaman serba canggih & berteknologi tinggi hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak pun menipu pasal diamond pink..duit tabungan katanye

      Delete
    2. ha ha ha....najib sudah takut!

      Delete
    3. apakah rm50,000 lebih menggerunkan dari rm2.6b???

      najib mungkin boleh jawab!

      Delete
    4. Najib hanya tahu mengeluarkan kata haramzadah , bodoh , bangang ,"Kepala Bapak kau' serta seekor dua ekor yang biol macam Nazri Aziz , salleh keluak .

      Delete
  43. Tidak usah ler cai2 bingai nak lebat gebang
    Madet disuruh rehat sbb takut dia tumbang
    Lebih2 lagii, langkah dia semakin sumbang
    Kerana dia kekalahan PH sudah di ambang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  44. Ungkapan Manifesto Bukan Janji Akan Berulang Kembali Di Tangan Mahathir?

    Mahathir marah kepada kerajaan Najib pada tahun 2012 apabila kerajaan mula melaksanakan gaji minima sebanyak RM900.

    Beliau menulis ini ketika itu:
    -----

    2. Tetapi pada saya, gaji minimum akan menyebabkan kesan domino. Mereka yang kini menerima RM900 sebulan tidak akan gembira dengan idea junior mereka mendapat gaji yang sama seperti mereka. Untuk memelihara struktur gaji, gaji mereka mesti dinaikkan juga. Dan tentu saja jika gaji mereka naik, mereka yang lebih senior juga akan menuntut peningkatan supaya setaraf dengan pangkat senior mereka.

    3. Maka kenaikan gaji minimum akan mengakibatkan kenaikan gaji semua kategori pekerja. Kos segala-galanya pasti naik.

    4. Begitu juga bayaran kerja lebih masa. Ia akan menjadi dua kali ganda gaji asas RM 900 sebulan dan empat kali ganad untuk kerja selepas waktu bekerja yang biasa. Memandangkan bilangan hujung minggu dan cuti di Malaysia, bil gaji akan meningkat dengan ketara.

    5. Peningkatan ini tidak membimbangkan Kerajaan. Tetapi ia membimbangkan sektor swasta. Gaji Malaysia sudah lebih tinggi daripada semua negara Asean kecuali Singapura. Ia sememangnya lebih tinggi daripada China. Ini mungkin menghalang pelabur domestik dan asing.

    http://chedet.cc/?p=749

    ---------

    Dalam erti kata lain, Mahathir mengatakan bahawa upah minimum RM900 akan menyebabkan inflasi yang besar serta menjadikan negara kita tidak kompetitif dan menyebabkan pelaburan yang lebih rendah.

    Hari ini, Pakatan Harapan Mahathir mencadangkan kenaikan gaji minimum kepada RM1,500.

    Perkara yang sama berlaku untuk BR1M. Beliau membenci BR1M dan mengatakan ia akan menjadikan rakyat Malaysia malas tetapi manifesto beliau juga mempunyai BR1M.

    Dan beliau adalah penentang besar dalam pemansuhan ISA kerana beliau mendakwa ia akan menghancurkan kedamaian di Malaysia tetapi hari ini jika anda bertanya kepadanya, beliau akan mengatakan bahawa beliau akan menyokong pemansuhan ISA kerana ini akan memberikannya undi.

    Adakah anda benar-benar fikir Mahathir peduli apa yang ada dalam manifesto Harapan?

    Malah, saya sangat ragu-ragu jika Mahathir tahu apa yang ada di dalam Manifesto beliau sendiri atau apa yang berlaku di negara ini.

    Apa yang beliau kisahkan hanyalah dendam peribadi beliau terhadap Najib.

    Mahathir hanyalah mengenai dendam peribadinya sahaja. Itu sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang rakyat my foot, pecundang atau petualang adalah....!!

      Delete
  45. TPM Umum Akan Kenakan Cukai FB dan Google Buat Pakatan Meracau.
    Baru baru TPM ada menyatakan akan membawa saranan Ketua editor The Star bagi mengenakan cukai untuk FB dan Google.

    Apabila dapat saja berita ini ditangan kilang fitnah haprak terus menyebarkan produk mereka kononnya pengguna google dan FB akan dikenakan cukai.

    Malangnya kualiti dakyah haprak pakatan semakin low class hingga tak mampu nak menyakinkan rakyat dengan dakyah mereka.

    Negara di Eropah sudah lama mengenakan cukai terhadap syarikat Google dan FB.

    Google dan Facebook akan dikenakan cukai?

    Bagi memudahkan pemahaman, kita ringkaskan.

    1. Google & FB adalah platform media sosial percuma untuk pengguna.

    2. Google memproses 40,000 carian setiap saat, 3.5 billion sehari atau 1.2 trillion carian setahun.

    3. Facebook pula mempunyai 2.13 billion pengguna aktif bulanan dan 1.4 billion pengguna aktif harian.

    2. Pada tahun 2017, Google bernilai $245 billion, Facebook bernilai $129 billion. Apakah produk yang diniagakan oleh kedua syarikat tersebut sehingga bernilai setinggi itu, sedangkan, ia adalah PERCUMA?

    3. Apa yang kita tidak sedar disebalik penggunaan PERCUMA tersebut, kedua syarikat ini juga mengumpulkan database maklumat pengguna, dan mereka mendapatkan maklumat-maklumat ini secara PERCUMA.

    4. Menggunakan database yang ada, syarikat atau peniaga boleh mengIKLANkan produk-produk mereka di Google dan FB kepada sasaran yang sangat besar, dengan BAYARAN.

    5. Dalam bahasa mudah perniagaan sebenar kedua syarikat ini ialah menyediakan DATABASE sebagai medium PENGIKLANAN.

    6. Beberapa hari ini, wujud cadangan untuk mengenakan cukai terhadap kedua-dua syarikat ini berdasarkan PERNIAGAAN yang dijalankan. Memang banyak negara telah pun mengutip cukai dari mereka.

    7. Maka tersangat jelas, cukai yang dikenakan TIDAK melibatkan pengguna biasa, kerana pengguna biasa memang tidak dikenakan sebarang caj.

    8. Cukai dikutip dari urusniaga yang melibatkan wang. Logiknya, bagaimana cukai boleh dikutip dari pengguna yang tidak membayar satu sen pun.

    9. Di negara yang mengenakan cukai kepada Google dan Facebook, mereka memberikan kerjasama dan tidak ada masalah tentang itu.

    10. Di Malaysia, apabila perkara ini dicadangkan, ia mendapat kritikan yang maha dasyat dari pengguna, bukan dari syarikat itu sendiri.

    11. Menjadi persoalan besar, kenapa pengguna marah sangat bila syarikat Google dan Facebook dikenakan cukai, sedangkan ia tidak melibatkan mereka? Atau mungkinkah mereka mempunyai saham dalam kedua syarikat gergasi ini?

    12. Adakah ini juga menjadi indikator penyakit ‘Membaca Tajuk Tanpa Memahami Isi’ sudah menjadi wabak yang tersangat kritikal dikalangan rakyat Malaysia?

    Renungkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang rakyat my foot, pecundang atau petualang adalah....!!

      Delete
  46. Ramai ahli politik jadi mangsa korban Mahathir
    14 MAC: Bekas Presiden UMNO, Tun Dr Mahathir Mohamad dilabelkan sebagai ‘pembunuh politik bersiri’ apabila pernah menyingkir ramai tokoh politik parti keramat Melayu menerusi sebaran idelogi kebencian kalangan akar umbi.

    Mengulas perkara itu, Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa mendakwa pengerusi Pakatan Harapan itu bijak mewujudkan persepsi negatif terhadap mana-mana tokoh yang tidak sebulu dengannya.
    “Dalam perjalanan politik negara, ramai ahli politik terkorban sepanjang mereka terbabit dengan Dr Mahathir sejak zaman Tunku Abdul Rahman, Tengku Razaleigh Hamzah dan sebagainya.

    “Bagaimanapun, pendekatan sama terhadap Datuk Seri Najib tidak berkesan hingga memaksa Dr Mahathir tidak mempunyai pilihan lain, selain bergabung dengan musuh politik,” katanya hari ini di ibu kota.

    Annuar berkata demikian selepas menjadi moderator bicara santai ‘Anda Tanya Kita Jawab’, Diskusi UMNO-Online, di Menara Dato Onn.

    Diskusi itu turut menampilkan dua ahli panel iaitu bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib dan pengasas bersama PPBM, Anina Saadudin.

    Pada masa sama, beliau yang juga Ahli Parlimen Ketereh berkata Dr Mahathir sedang berdepan situasi baharu apabila perlu menyingkirkan pemimpin UMNO dari luar.

    “Selama ini dia bunuh dari dalam rumah, sekarang dia berada di luar rumah, dia nak bakar rumah,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok sgtlah kalau hang bunuh diri. Ajak anak pak musang tu sekali.

      Delete
    2. selama ni najib berak, cuci sendiri.....sekarang dia berak dah minta rakyat cuci untuk dia!

      tiu na seng najib!

      Delete
    3. korban najib.....kena c4, kena simen dalam tong, kena jail!

      Delete
  47. hantu tuya sudah mari....

    "Mahkamah Rayuan hari ini menamakan semula kerajaan sebagai defendan dalam saman RM100 juta yang difailkan oleh Shaariibuu Setev dan cucunya atas kematian model Mongolia, Altantuya Shaariibuu. Panel tiga hakim yang diketuai oleh Datuk Mohd Zawawi Mohd Salleh bersetuju dengan hujah yang dikemukakan oleh peguam Setev, Sangeet Kaur Deo dan Ramkarpal Singh, bahawa ada isu yang perlu dibicarakan. Dua lagi hakim yang bersidang sama adalah Datuk Vernon Ong dan Datuk Ahmadi Asnawi. Keputusan dibuat sebulat suara dan mahkamah juga membenarkan kos RM1,000 dibayar oleh kerajaan. Dengan keputusan hari ini, defendan dalam saman itu kekal, iaitu bekas Ketua Inspektor Azilah Hadri, Koperal Sirul Azhar Umar, Penganalisis Politik Abdul Razak Baginda dan kerajaan."

    ReplyDelete
    Replies
    1. duit aku jugak yg kena pakai nak bayar nak cuci taik najib dgn kroni dia ni!

      Delete
  48. 'Wolf of Wall Street' Producer Is Paying Big to Settle Claims It Made the Movie With Stolen Cash

    by Bloomberg
    March 7, 2018


    The producer of The Wolf of Wall Street agreed to pay $60 million to settle claims it financed the movie with money siphoned from a Malaysian state investment fund.

    The settlement between the U.S. Justice Department and Red Granite Pictures, which was co-founded by a stepson of Malaysian Prime Minister Najib Razak, also covers U.S. forfeiture claims against the producer’s rights and interests in two other pictures, Daddy’s Home and Dumb and Dumber To.

    The complaint targeting the 2013 picture, directed by Martin Scorsese, is among more than two dozen forfeiture lawsuits filed by the U.S. against $1.7 billion assets that were allegedly acquired with money stolen from 1Malaysia Development Bhd. The assets include mansions in Beverly Hills, Calif., luxury condos in New York, jewelry and artworks.

    The Justice Department sought the profits, royalties and distribution proceeds that are owed to Red Granite Pictures. The movie starring Leonardo DiCaprio took in $392 million in worldwide ticket sales, according to the website Box Office Mojo.

    “We are glad to finally put this matter behind us and look forward to refocusing all of our attention back on our film business,” Red Granite said in a statement.

    1MDB Probe

    Riza Aziz, Najib’s stepson, is a friend of Low Taek Jho, also known as Jho Low, the Malaysian financier whom the U.S. alleges orchestrated the scheme to loot $4.5 billion from the Malaysian fund going back to 2009. Of the allegedly stolen money, $1.7 billion has been traced to assets in the U.S. and U.K.

    Most of the civil forfeiture cases have been put on hold while the Justice Department is pursuing a criminal investigation.

    Read: The Wolf of Wall Street Thinks Some ICOs Are ‘The Biggest Scam Ever’

    Elliott Broidy, a top Republican fundraiser for Donald Trump’s 2016 campaign, and his wife, engaged in contract negotiations to represent Jho Low, according to emails that his lawyer said were stolen when Broidy’s accounts were hacked.

    The emails included talking points on why the U.S. should drop its 1MDB probe. One draft contract showed that the firm of Broidy’s wife, who is an attorney, could have made $75 million if they succeeded. It’s unclear what if anything came of the proposal. The Wall Street Journal first reported details of the effort.

    The case is U.S. v. “Wolf of Wall Street,” 16-05362, U.S. District Court, Central District of California (Los Angeles).

    ##### Is this not an admission of guilt ?????

    ReplyDelete
  49. The Federal Government wants the Continental Shelf and Territorial Waters back again

    Realizing their mistake the Federal Government wants to take back the ownership of every States’ Continental Shelf and Territorial Waters. On 18th April 2012 before the six months lapse, the Federal Government tabled a Malaysia Territorial Sea Bill 2012 or ACT 750. The main purpose of the Bill was to comply with UNCLOS however; the other purpose of the Bill was to take back the Ownership of all the Continental Shelf and Territorial Waters inclusive of Sabah and Sarawak. The idea was based on the premise that since it is the Federal Government that needs to comply with the United Nation Convention Law of the Sea (UNCLOS), every state in Malaysia not only gives up their Continental Shelf but also limit their territorial waters to 3 nautical miles.

    The Bill was passed without much debate from most MPs, perhaps it is because not many of our MPs understand the subject.

    Since Malaysia is no more in the State of Emergency, Parliament cannot simply approve Act 750 without going through the proper process. Especially where State Rights is concern, Land is a State Matter. The Malaysia Constitution provides these safeguards to all States in the Federation under Schedule 9. There is also the case of the Federal Government limiting the boundary of each State to 3 nautical miles. This means Act 750 is changing the boundary of each of the State in Malaysia. In such a situation, Article 2 (b) of the Malaysia Constitution provides that the approval of each of the Dewan Negeri is required. In addition to the approval of the Dewan Negeri, the Malaysia Constitution also provides for the approval of the Council of Rulers before Act 750 is enforceable in each of the State in Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata Pejuang Rakyat @ 19:37

      "15. Tanah strategik digadai- Tanah mana tu yang kena gadai? Temberang je lebih. Forrest City yang Atok kata gadai tu tanah tambak ngok. Satu inci pun bumi johor tak jual pada China."

      #### Terang dan jelas kenyataan kamu ini adalah petikkan dari apa yang terbit dari mulut "Kepala Bapak Kau" sedikit masa dulu .

      Saya katakan...ya , saya katakan , "Kepala Bapak Kau" tu adalah PM paling baral , mempunyai kepala hotak bercelaru dan keliru . Rentetan yang saya paste dari catatan Laws on Continental Shelf jelas menyatakan kawasan dari pantai sehingga 3 batu nautical kelaut adalah hak milik kerajaan negeri berkenaan . Adakah dengan membina pulau dari pasir yang di bawa dari luar bolih melucutkan hak milik keatas Tanah tersebut ??

      Setahu saya , had 3 batu nautical ini pun di kuatkuasakan pada zaman Najib . Sebelumnya had itu adalah 12 batu nautical untuk negeri dan selebihnya terletak dibawah bidang kerajaan persekutuan .

      Apa punya baral punya PM termasuk walaunta .

      Delete
  50. Matdey kini resah termenung mengelamun
    Cap Munge nak batal, dia spt kena halimun
    Dia buat road show tiada yg ramai kerumun
    Mmg rakyat dah mual, ini kepala penyamun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendaftar Persetubuhan juga secara tak sedar telah mengiktiraf umno sebagai persetubuhan haram sebab haramjadah2 pemegang jawatan dicawangan, bahagian & pusat akan tamat tempoh pada 18 Mac 2018 (setelah diberi tangguh 18 bulan). Haramjadah2 ini semua gagal mengadakan pemilihan baru yg termaktub dalam perlembagaan umno sendiri.

      Delete
    2. Wak kojola kengkang mmg buat bisnes persetubuhan haram

      Delete
  51. ETALING JAYA (Jan 6): The Minister of Finance (MoF) is believed to have acquired a 51% stake in Mulia Property Development Sdn Bhd, which is developing The Exchange 106 skyscraper — poised to be the tallest building in Southeast Asia — at the Tun Razak Exchange in Kuala Lumpur .

    The Edge weekly, citing an unnamed executive familiar with the matter, reported that the controlling stake is said to have been acquired from Mulia International Ltd, a part of Indonesian conglomerate Mulia Group, about two to three months ago.

    It is unknown how much was paid for the 51% stake in the company.

    According to Ram Credit Info data, Mulia Property Development Sdn Bhd, which was previously fully owned by Mulia International Ltd, is now 51% owned by MKD Signature Sdn Bhd, reported The Edge.

    A filing on MKD Signature shows that it is a RM2 company whose directors are MoF deputy secretary (commercial sector) at the government investment companies (GIC) division Rashidah Mohd Sies, GIC division secretary Datuk Asri Hamidin@Hamidon and deputy secretary general (investment) Datuk Sri Mohmad Isa Hussain.

    MKD Signature also has an unsatisfied RM2 billion charge created on Sept 15, 2017, from HSBC Bank Malaysia Bhd.

    The company is wholly owned by Sentuhan Budiman Sdn Bhd, where Asri, Mohmad Isa and MoF secretary of strategic investments Datuk Yusof Ismail are directors, according to The Edge.

    Meanwhile, Mohmad Isa and MoF undersecretary of strategic investment division Datuk Ahmad Badri Mohd Zahir each own half of Sentuhan Budiman.

    The Exchange 106, which will feature its namesake 106 storeys, was previously known as the TRX Signature Tower that was supposed to be a landmark within the international financial district.

    However, in May 2015, the Mulia Group had acquired the 3.42-acre parcel on which it is being built, as well as the development rights to the building, from master developer TRX City Sdn Bhd for RM665 million.

    The construction of the tower was then awarded to China State Construction Engineering Corp Ltd’s (CSCEC) unit China State Construction Engineering (M) Sdn Bhd, whose parent company boasted that the building is the “tallest building undertaken by Chinese contractors in overseas markets”.

    Upon its completion, scheduled for 2H18, The Exchange 106 will stand at 492.3m, dwarfing the 451.9m Petronas Twin Towers, which currently hold the title of Malaysia’s tallest buildings, and become one of the 15 tallest buildings of the world.

    The 106-storey building offers three million sq ft of lettable area and column-free office floor plates of up to 34,000 sq ft with long spans that are designed for flexible layouts and open plan interior configurations.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata Pejuang Rakyat @ 19:37

      "4. 1MDB gagal- Katalah gagal pun, 1MDB membayar hutangnya sendiri. TIDAK ADA BAILOUTS. Sedangkan sebenarnya tak gagal. TRX tu 1MDB la tgh buat sekarang. �� Tak seperti company2 zaman Atok. Memanjang bailout. Bailout harga berganda2 plak tu demi pastikan kroni kekal kaya."

      #### Bukankah ini satu tindakkan 'bail~out' cara putar alam ???

      "TRX tu 1MDB lah tgh buat sekarang "

      Sama ada kamu ni Pejuang Rakyat yang buta huruf atau pun buta mata ...mungkin juga buta hati .

      Cuba kamu terangkan , TRX yang mana satu 1MDB tengah buat ???

      Delete
  52. Baru berkesempatan menonton youtube mengenai perbahasan di Parlimen hari ni. Kesian jugak bila tengok YB Taiping kena bantai kaw2 dengan MP2 BN bila dia masih menyentuh pasal 1MDB. Nampak asngat Taiping ni seolah2 mencabar kuasa TS SPeaker erta dewan yang mulia bila masih berlagak juara, kononnya memperjuangkan rakyat dalam isu ni.
    Dah terang2 TS Speaker telah menegaskan bahawa isu ni masih dalam siasatan pihak berkuasa negara dan sewajarnya tak perlu dibincangkan dalam parlimen kerana dikhuatiri akan menganggu siasatan mereka, tapi Taiping masih berdegil..tunjuk keras kepala..gedebe tak kena tempat..memang itulah jadi makanan dia dari MP2 BN.
    Yang malangnya, dahlah tak boleh mematahkan hujah2 bernas dari MP2 BN, terus dia memaki hamun dan meninggikan suara kepaad TS Speaker , seolah2 mencabar kuasa Speaker. Apa nak diherankan..inilah trademark MP2 PH bila kalah berhujah...terpekik terlolong dan memaki hamun macam orang hilang akal. Sepatutnyan dia berlapang dada dan menerima penjelasan bernas dari MP2 BN..ini tak, masih lagi ingin menegakkan benang yang basah. memang malu betullah ...sidang parlimen ni ditonton oleh seluruh rakyat jelata, apa kata dia orang pulak. Dahlah kat luar kejenya menyebar berita palsu , fitnah dan spin..dalam parlimen pun macam tu jugak. Orang macam ni ke yang kita nak serahkan pemerintahan negara pada mereka nanti...hancur leburlah negara dikerjakannya beb !!!!!!

    ReplyDelete
  53. Jawapan balas pak dini mmng very hi class...bnyk pendedak akan tersedak terkesima

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah bezanya scholar dgn budak2 hingusan tak abis sekolah. Belum lagi taraf pergaulan & pengalaman hidup.

      Delete
    2. 1. Ingkar keputusan dan arahan lembaga pengarah

      Menurut laporan PAC, pihak pengurusan 1MDB beberapa kali tidak mematuhi keputusan dan arahan lembaga pengarah ataupun mengambil tindakan sebelum mendapat kelulusan khusus daripada lembaga pengarah.

      Terdapat beberapa pelaburan dan pinjaman besar yang dibuat tanpa penilaian terperinci, termasuk penelitian kesannya terhadap aliran tunai syarikat.

      Banyak pula keputusan penting hanya dibuat melalui resolusi bertulis tanpa perbincangan dalam mesyuarat.

      2. Bayar US$1.4 bilion ke Aabar Ltd, syarikat palsu

      1MDB membayar deposit cagaran sekitar US$1.4 bilion (RM5.5 bilion) kepada Aabar Ltd tanpa persetujuan lembaga pengarah.

      Malah, bukan itu sahaja, bayaran dibuat tanpa memastikan syarikat tersebut benar-benar dimiliki dana kerajaan Abu Dhabi, International Petroleum Investment Co (IPIC).

      Sehingga kini, 1MDB masih belum dapat menentukan mana satu anak syarikat IPIC, Aabar Ltd ataupun Aabar Investments PJS di Abu Dhabi,

      Delete
    3. Duit berbillion yang tersalah bayar ni oleh boss 1mdb si shahrul la low buat beli kapal mewah ,beli berlian,beli lukisan,buat filem lucah,berpesta dan sebagainya..

      sampai sekarang polis tak dapat cari si shahrul.si bugis dungu tu pulak tak nak tuntut ke duit berbillion tersalah bayar tu?? Untung la kompeny palsu tu ek macai macaii umno

      Delete
  54. Suman tua bacul, tak lagi nak gebang tinggi
    01/02/2018 hamba tunggu dia sampai pagi
    Malangnya si mati pucok tu tak berani pergi
    Dia tetap takut bila hamba tampil cabar lagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khas buat gay-boy kojola:

      Tak mana ada yg takut
      Dgn pantatun berserabut
      Tak hal kejora pengecut yg cabut
      4X face to face telor dia kecut

      Delete
  55. Othaman anak tikus yang rasa diri nya singa
    Melopong ler dia bila nak dibatal Cap Bunga
    Kena hamba cabar, mulut dia jadi ternganga
    Kalau jumpa hamba hanya nak pulas telinga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendaftar Persetubuhan juga secara tak sedar telah mengiktiraf umno sebagai persetubuhan haram sebab haramjadah2 pemegang jawatan dicawangan, bahagian & pusat akan tamat tempoh pada 18 Mac 2018 (setelah diberi tangguh 18 bulan). Haramjadah2 ini semua gagal mengadakan pemilihan baru yg termaktub dalam perlembagaan umno sendiri.

      Delete
  56. Hamba bangun sendirii, tiada siapa yng kejut
    Lps baca Quran tunaikan solat sunat tahajud
    Kpd Allah hamba minta di samping bersujud
    Moga dimusnahkan, puak PH yakjud makjud

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  57. MEMAHAMI MAHATHIRISM – ANINA DEDAH RAHSIA PPBM
    Ramai yang lihat Mahathir sebagai seorang yang desparado atau terdesak apabila sanggup bertanding guna tiket DAP dalam PRU14 sekiranya PPBM diharamkan akibat kesilapan diri sendiri.

    Bagi penulis, Mahathir juga mahu tunjuk style angkuh dan diktatornya. Seolah-olah dia berkuasa atas segala-galanya.

    Gila! Dia sampai sanggup jadi Presiden DAP. Parti yang dilabel rasis dan anti Melayu sejak berpuluh-puluh tahun dulu!

    Tersentap penyokong DAP yang memang dah lama berdendam dengan Mahathir ni. Senang-senang saja dia nak hijack parti DAP?

    Tengahari tadi berlangsungnya Diskusi UMNO Anda Tanya Kita Jawab yang dihoskan oleh Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Annuar Musa.

    Bekas pengasas PPBM Ainina Saadudin selaku panelis secara terbuka membongkar sejarah parti milik Mahathir PPBM.

    Jelas Ainina, pada asalnya tidak ada perancangan untuk tubuh parti baru. Namun ia berubah selepas anak Mahathir iaitu Mukhriz ditolak akar umbi kerana undi tidak percaya. Majoriti ahli akar umbi Kedah tidak lagi yakin dengan kepimpinan Mukhriz yang seakan-akan budak suruhan. Budak yang menerima arahan dan tidak mampu berdikari serta membuat keputusan sendiri.

    Daripada misi Selamatkan UMNO, Mahathir selaku ketua pemberontak membela Mukhriz memperkenalkan pula misi Selamatkan Malaysia.

    Hakikatnya, ia sekadar nama. Matlamat utama masih lagi kepada yang asal iaitu menyelamatkan legasi Mahathir.

    Ainina yang lebih popular dengan nama Langkawinya itu turut mendedahkan modus operandi parti Mahathir.

    Katanya, Mukriz meniru bulat-bulat cara pemerintahan bapanya Mahathir. Iaitu membela kroni mengatasi yang lain. Mukhriz atau boboi diangkat sebagai pencatur utama menyusun kekuatan sendiri, bukannya parti.

    Beliau kata Ainina, meletakkan kroni dan budak suruhan yang mudah dicucuk hidung berada di tempat strategik di bahagian. Ini bagi membolehkan boboi mendapat sokongan mudah diperingkat pusat.

    Mana-mana anggota yang dilihat sering mengkritik atau berbeza pendapat akan ditendang serta ditong sampahkan seperti apa yang menimpa Ainana bersama rakan lain.

    Inilah cara PPBM. Menjadikan Mahathir sebagai dewa agung. Apa saja cara dan kata Mahathir perlu dipatuhi. Tiada istilah demokrasi yang tulen dalam PPBM.

    Mahathir diangkat pemimpin serba betul, Mahathir dianggap satu-satunya pemimpin paling bijak di dunia ini, Mahathir manusia maksum yang tidak pernah melakukan dosa waima sebesar kuman. Ini menjadikan anggota PPBM yang ada hari ini adalah pentaksub Mahathirsm – ahli yang hidungnya dicucuk seperti lembu.



    #TolakPPBM #TolakDiktator #TolakPakatanPRU14 #PakatanProDAP

    ReplyDelete
  58. PERSEMPADANAN SEMULA : MAKIN TUA MAKIN KUAT BOHONG MAHATHIR
    Sememang nya rakyat Malaysia bersifat hipokritikal atau pun muanfik . Tidak pun mereka mudah lupa macam yang Tun Mahathir sendiri dakwa.

    Kita masih ingat apabila Anwar Ibrahim di dakwa oleh Mahathir meliwat sambil melancapkan mangsa nya yang di sebarkan oleh TV3 untuk Mahathir.

    TV3 sememang nya alat propaganda Mahathir untuk musnahkan musuh nya.

    Cuma rakyat yang bawah umur atau nyanyok sahaja yang lupa peranan TV3 untuk Mahathir.

    TV3 di benci oleh orang PAS ketika itu kerana Mahathir guna kan untuk propaganda dan alat membunuh musuh nya dengan “character assisination”

    Hanya apabila Mahathir bertukar haluan , lalu TV3 meneruskan dasar yang sama baru lah para hipokrit ini melalak konon membenci TV3.

    Pada hal ini , kita teringat ketika TV3 bagi pihak Mahathir menyiar kisah Anwar meliwat , ramai para hipokrit mahukan di kaitkan agama pada dakwaan itu.

    Mereka bercerita tentang hukum menuduh tanpa bukti dan saksi.

    Jika tidak melihat bukti sendiri, jangan menuduh, berdosa kata mereka.

    Jika boleh , melihat keris masuk ke dalam sarong baru boleh menuduh kata nya.

    Namun , sebaik sahaja Mahathir dan kuncu mencipta kisah 1MDB untuk tumnbangkan Najib, tidak pernah pun satu bukti dapat di lihat , namun ramai juga mempercayai nya , berdasarkan cerita dan bukan berdasarkan bukti.

    Kata kata umpama kes liwat Anwar , jika tidak melihat bukti sendiri jangan percaya sudah tidak di amal kan lagi.

    Malah paling sedih nya hasil siasatan PAC pula jadi sandaran mereka, bermakna sebelum PAC siasat , tuduhan berdasarkan apa?

    Terkini , orang tua terdesak yang paling berjaya menipu rakyat dengan kisah umpanan nya , ia itu Tun Mahathir memberi kenyataan menipu bahawa persempadanan semula oleh SPR untuk menangkan Najib dakwa nya.

    Makin tua makin kuat pula bohong nya , itu lah agak nya umur nya di panjangkan.

    Dia terlupa , pada tahun 1984 , 1994 dan juga tahun 2003 di zaman dia menjadi Perdana Menteri pesempadanan semula juga telah di laksana kan.

    Persempadanan semula di buat di bawah akta berdasarkan perkara 11(2)(ii).

    Antara syarat yang sedia ada tanpa tunggu Najib naik menjadi Perdana Menteri ada lah , Jadual 13 perlembagaan Persekutuan.

    Ia tiada kaitan dengan Najib.

    Bayangkan tabiat jahat pembangkang jika mereka pula ambil kesempatan menuduh Najib takut apabila tidak lakukan persempadanan. Mereka mampu konar baring dan membuat U-Turn

    Ini lah rupa bentuk Pakatan pembangkang di Malaysia , mereka boleh jadi kedua dua nya, jika buat tuduh Najib mahu menipu , jika tidak buat menuduh Najib takut itu sebab tidak ikut peraturan.

    Antara peruntukan ada lah atas sebab selepas tempoh 8 tahun dan penduduk di kawasan melebihi 100,000.

    Ia pra syarat sebelum Najib jadi Perdana Menteri pun.

    Jika di fikirkan memang adil kerana ada ahli Parlimen mewakili 30,000 ada yang mewakili 100,000 tapi suara nya mewakili kerusi tetap 1 di Parlimen.

    Sudah sudah lah Mahathir, jika di lakukan persempadanan pun ia bukan kawasan Najib bertanding.

    Malah survey yang di buat oleh pro pembangkang kata nya semua kawasan di kuasai oleh PH, jadi alih ke mana pun bukan PH yang ramai kah?

    Bohong pun agak agak lah.

    Di zaman kamu menjadi Perdana Menteri tahun 1984 , 1994 dan 2003 pun sudah laksana kan persempadanan semula , mahu menangkan kamu kah Tun Mahathir? itu kah sebab kekal berkuasa 22 tahun?

    Jawap lah Tun.

    Tunggul kayu bekas ketua SPR ada bersama parti kamu, pergi lah tanya dia.

    Tak tahu lah kalau dia juga sudah berjangkit dengan tabiat nyanyok dan U-Turn

    ReplyDelete
  59. Ada dua jenis manusia ker yg sokong mo1 skang ni..

    Pendedak, dimana sokongan mereka adalah kerna mereka diber imbuhan
    Atau org yg terlebih bodoh sehingga bebal boleh dikategorikan sebgai genius dikalangan mereka.

    Mereka yg berfikiran waras tidak akan sesekali berpihak kepada najib kerana tiada kebaikan yg dibawa oleh najib selain dari kesengsaraan dan kesempitan akibat kelemahan pentadbiran beliau.

    Kini muncul pihak yg memberikan kita pilihan yg lebih baik yg mana org yg memberikan pilihan itu mempunyai track rekod yg baik selama pentadbiran beliau.

    Sbg sebuah negara demokrasi, adalah sesuatu yg akward kalau kita masih lagi memilih utk tidak menukar kerajaan yg ada sekarang, yg penuh dgn skandal memalukan negara trmasuk kita sbgai rakyat.

    Kepada pededak, diharap mereka dpt mencari rezeki yg lebih baik dri apa yg mereka dpt skang ni, dan kepada yg bebal...x dapek den nak tolong. Kepada yg waras, kita teruskan usaha kita demi masa depan cucu cicit kita dan seluruh rakyat malaysia. Malaysia adalah milik kita, bukan hak kepala bapak dia..

    ReplyDelete
  60. Apakah kamu sudah tau prediksi togel mbah jambrong yang jitu? bila belum baca Prediksi jitu mbah jambrong Sgp

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...