Thursday, 29 March 2018

INVOKE PATUHI SEMUA DAN PERATURAN DAN UNDANG2 - RAFIZI


CUBAAN MELUMPUHKAN OPERASI INVOKE, MENAKUTKAN SUKARELAWAN DAN FITNAH JAHAT NAIB KETUA PEMUDA UMNO DAN TV3

Selasa lalu (27 Mac 2018), Naib Ketua Pemuda Umno, Khairul Azwan Harun semasa berucap di Dewan Negara telah membuat beberapa fitnah jahat terhadap operasi INVOKE, seperti berikut:

1. INVOKE telah melanggar undang-undang kerana menelefon orang ramai untuk membuat kaji selidik

2. INVOKE menerima dana asing untuk meracun pemikiran rakyat Malaysia

3. INVOKE ada hubungan dengan pemimpin Israel melalui badan-badan yang memberi bantuan kewangan kepadanya

Sebahagian ucapan itu telah dijadikan bahan berita oleh TV3 dan disiarkan di dalam berita-berita rangkaian Media Prima, selain dimuatnaik di laman Facebook TV3 sebagai buletin berita, seperti berikut:

https://www.facebook.com/BeritaTV3/videos/2140553322626504/

Ucapan Khairul Azwan Harun itu turut dilaporkan oleh Bernama dan disiarkan di laman-laman berita, seperti laporan Malaysiakini: https://www.malaysiakini.com/news/417380

Semalam (Rabu, 28 Mac 2018), Pemuda Umno telah membuat laporan polis dan kepada pihak berkuasa berkenaan agar INVOKE disiasat, berdasarkan ucapan yang dibuat oleh Khairul Azwan Harun (rujuk laporan Utusan mengenai laporan polis Pemuda Umno: http://www.utusan.com.my/berita/jenayah/invoke-malaysia-ceroboh-data-peribadi-17-juta-rakyat-malaysia-1.636819)

Berikut adalah maklum balas INVOKE mengenai tuduhan-tuduhan yang dibuat oleh Naib Ketua Pemuda Umno itu dan laporan-laporan media perdana yang dikawal Umno/Barisan Nasional:

i. INVOKE tidak pernah menerima satu sen pun dari mana-mana badan baik dari dalam dan luar negara. INVOKE dibiayai sepenuhnya oleh ribuan rakyat Malaysia yang melanggan khidmat kami atau membeli tiket-tiket/barang kempen yang dijual untuk membiayai operasi INVOKE

ii. INVOKE telah pun menyiarkan secara terperinci senarai pelanggan dan pembeli yang telah menyumbang kepada INVOKE, yang secara jelas menunjukkan ribuan rakyat Malaysia yang membiayai operasi INVOKE

iii. INVOKE telah mematuhi segala peraturan dan undang-undang berhubung operasi kami, seperti mana yang juga diamalkan oleh badan-badan kaji selidik yang lain di Malaysia seperti Merdeka Centre, Centre for Strategic Engagement (CENSE yang diketuai Rita Sim) dan lain-lain

iv. INVOKE tidak pernah ada sebarang hubungan dengan mana-mana pihak yang ada hubungan dengan rejim Israel, seperti yang didakwa oleh Khairul Azwan Harun

Saya mencabar Khairul Azwan Harun mengulangi tuduhannya di luar Dewan Negara supaya saya boleh mengambil tindakan saman terhadap beliau dengan segera. 

Sebelum ini, beliau telah pun kalah di mahkamah berkenaan isu pembabitan Pemuda Umno di dalam skandal pembelian hartanah MARA di Australia, apabila mahkamah mengiyakan kenyataan saya yang menunjukkan perkaitan di antara pemimpin Pemuda Umno dengan individu yang terbabit di dalam skandal tersebut. Salah seorang dari individu itu menjadi pemegang saham yang besar di dalam syarikat yang diketuai Khairul Azwan sendiri. 

Oleh kerana beliau hanya berani berucap di bawah perlindungan Dewan Negara, saya telah meminta pasukan peguam saya meneliti ruang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap beliau.

Saya juga telah mengarahkan pasukan peguam untuk mengkaji mengambil tindakan undang-undang terhadap TV3 yang secara jelas telah memfitnah INVOKE dengan membuat laporan palsu kononnya ia dibiayai badan asing.

Saya percaya serangan ke atas INVOKE adalah satu rancangan tersusun menjelang pilihanraya bertujuan untuk melumpuhkan operasi kami.

Jika INVOKE dituduh melanggar undang-undang kerana menjalankan kaji selidik, bagaimana pula ratusan kaji selidik yang dilakukan oleh Umno untuk mengukur tahap sokongan ke atas calon-calonnya? Saya dimaklumkan sendiri oleh beberapa orang Ahli Parlimen Umno mengenai kaedah yang digunakan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak yang menggunakan kaji selidik melalui telefon untuk mengenal pasti tahap sokongan setiap wakil rakyatnya.

Jika INVOKE ingin disiasat kerana menjalankan kaji selidik, kenapa pula Umno tidak disiasat secara besar-besaran kerana jumlah kaji selidik melalui telefon yang dibuat oleh Umno adalah jauh lebih tinggi berbanding kaji selidik oleh INVOKE?

Sebab itu, rakyat dapat membaca ini adalah senjata Umno untuk melumpuhkan INVOKE yang kini sudah mempunyai 25,000 orang sukarelawan yang giat dilatih untuk menjadi ejen kira undi bagi calon-calon PH. 

Ugutan ke atas INVOKE adalah untuk menakut-nakutkan rakyat supaya tidak terus tampil menjadi sukarelawan kerana Umno bimbang dokongan rakyat yang menjadi sukarelawan INVOKE akan menyukarkan sebarang usaha penipuan pilihanraya.

Oleh itu, saya menggesa seramai mungkin rakyat untuk terus tampil mendaftar menjadi sukarelawan dengan mendaftar di pautan bit.ly/JOMJOININVOKE

Lebih ramai rakyat yang mendaftar menjadi sukarelawan, lebih sukar Umno mengugut untuk melumpuhkan operasi INVOKE.

BAGI PIHAK INVOKE
Rafizi Ramli

126 comments:

  1. Saman aje rafizi. Kasi ajar mamat ni. Fitnah tak sudah2. Lepas tu tuduh orang lain buat fitnah. Hampeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak balas dendam kat rafizi la tu.
      kahKahKah sialan, dia ni mana ada telor, sama macam bos dia si pondan tu..

      Dia tak berani cakap kat luar dewan, mampos kena saman dgn rafizi kahkahkah.

      Delete
    2. Baju raya ada telor ke?

      Delete
    3. Salam semua.

      Dari kenyataan Rafizi tuh, Kerol Azwan nampak dah buat fake news. Cakap di Dewan Negara dia ada immunity kebal membebel babul ke?

      Betul kata Fizi. Kalau Bernama, agensi berita nasional, boleh buat phone survey/ poll tak lama dulu, pahal pulak tak salah, Invoke saja salah? Lojik taruk kaki ke? Adil Kepala Bapak Kau (kata kata bosman depa) ke?

      Asyik main "selective bombardment" aje. Malom lah nak dekat pru. Gesel otak depa baru tau. Pakai hujah2 dan siku lengan, hehe.

      Delete
    4. MANIFESTO yang belum bertulis untuk PRU14 memikirkan untuk menghapuskan sistem tol. Itu yang disebutnya dalam jelajahannya di ambang PRU. Tetapi jalan yang baru siap di DUKE ke Bulatan Jalan Pahang ditolnya.

      Seeloknya selepas hapuskan tol Batu Tiga Shah Alam beberapa bulan lalu, tak payahlah jalan ke Bulatan Jalan Pahang itu ditol seperti tiadanya rancangan mengetol Lebuhraya Trans-Borneo yang sedang dibina sekarang.

      Harapan Najib membatal tol bergantung kepada kesan Manifesto Mahathir bahawa Harapan akan memansuhkan tol. Jika manifesto Harapan itu laku, maka Najib akan membuat manifesto bertulis mengakhiri tol. Jika ia tidak laku menanggung kita sampai mati.

      Dan Najib juga dipercayai menunggu memulangkan paku buah keras betapa yang meniagakan lebuh raya itu ialah Dr. Maahthir. Macam penyangak zaman Nabi Syuaib dulu menunggu di laluan penting. Pengguna laluan di tol dan dagangan dirompak. Anak-anak raja kita di zaman purba diibaratkan seperti menahan lukah di tempat genting. Siapa yang lalu lalang selamat jika membayar tol.

      Tol zaman itu tidak bergezet. Bila Mahathir memajukan sistem lebuh raya bagi memesatkan perdagangan diperudang sistem tol.

      Sebagai pengerusi Harapan dan calon Perdana Menteri sementara, Mahathir mengumumkan Manifesto Harapan tanpa tol.

      Ia adalah cabutan Manifesto Pakatan Rakyat dulu berjanji untuk memansuhkan tol. PAS, PKR dan DAP setuju jika Putrajaya diambil tol pun habis.

      Kerana tol itu dasar Mahathir. Dia yang mahu macam itu, maka dia pertahankan macam Najib mempertahankan GST sekarang. Dan kalau BN kalah kali ini dan Najib kekal dalam politik sebagai ketua pembangkang pula, maka manifesto Najib buat PRU15 akan memansuhkan GST pula?

      Sebagaimana oang tidak terfikir Mahathir akan terjerumus ke lembah pembangkang, orang tidak terfikir Mahathir menjadi pengerusi perangka manifesto untuk untuk membatalkan tol. Tidak pelik bagi Anwar, Kit Siang dan PAS yang bersendirian sekarang untuk memansuhkan tol. Itu yang pembangkang mahu sejak sistem tol itu diguna dan ia yang Anwar tuntut sejak PKR ditubuhkan.

      Lebuh raya bertol itu adalah seperti anak yang Mahathir lahir dan bidani sendiri samalah seperti membidani Mukhriz dan anak-anaknya yang lain.

      Maka tol bagi Malaysia sepanjang 30 tahun ini adalah selari dengan politik dan pentadbiran Mahathir. Selagi berkuasa Mahathir tidak terfikir sesiapa tol itu berakhir. Dengan konsesi dan bebannya yang tidak terkira, tidak diketahui bila akan habis.

      Kuasa Mahathir berakhir tetapi janji tolnya berterusan. Dia akan mati, tetapi tol payah mati dan ditinggalkannya untuk diwarisi rakyat.

      Semua tahu bahawa baharu tidak kekal. Yang kekal hanya Allah. Tol itu pun baharu, tidak kekal juga. Mungkin generasi tol yang ada mati belaka, mungkin lepas itu tol binasa.

      Mahathir yang ada sekarang seperti bukan Mahathir dulu lagi. Dia yang menggubal sistem tol yang ada, dan dia pula di barisan depan untuk menghapuskan tol.

      Geli dan menggelikan. Dia yang cipta tol dan dia hendak hapuskan pula. Mahathir itu keras orangnya. Kini seperti lembut dalam keras. Dia juga baharu. Tidak sentiasa keras dan tidak sentiasa lembut.

      Jika tol itu menindas, maka Mahathir sekarang yang menebus penindasannya. Mengakhiri penindasan dengan menghapuskan penindasan adalah betul dan mulia. Penindasan itu boleh diakhiri jika Mahathir berkuasa semula. Bila tidak berkuasa semula, apapun tidak dapat dibuat.

      Delete
  2. Negara kita M'sia memang makmur sentosa
    Di bawah BN, rakyat hiidup dlm aman selesa
    Mari lah kita berdoa kepa Allah yg maha Esa
    Lindungi Negara ini dari Keling yg gila kuasa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala lantui lah kamu Kejora .

      Yang Najib turantuntang , mati akal kerana disajikan nasi kangkang penuh dikelilingi dengan keeling tu apa ke halnya ???

      Irwan Serigar , Ali Hamsa , Ijat Jalil , Zamri Kadir dan tidak lupa yang paling original Azezz Rahim .. just to name a few !

      Delete
    2. Rakyat malaysia semakin sesak dan tertekan
      Akibat perbuatan durjana dtg dari pekan
      Kutip gst, untuk si cina jo lo joli sakan
      Kena tukar kerajaan klau nak makan ikan

      He2 he2 he2 he2

      Delete
    3. saudara kejora ni buat kenyataan betul ke atau main2 aje...pasal siap ada ketawa kahkahkah...saya keliru kenyataan tu betul atau lawak aje?..

      Delete
    4. Sesak dgn kenderaan...
      Org m'sia masih mampu...

      Delete
    5. Kejora, tak payahlah nak menyamarkan diri. Kau tu pun dari benua sebelah sana jugak kan?

      Delete
    6. Bro..dorang mana tau melayu cina india susah..dorang mana peduli rakyat bersusah payah cari nafkah..dorang mana terkesan pelajar2 perbelanjaan termengah2..dorang mana reti kerajaan memerintah membangun projek haramjadah..dimana cerdiknya dorang demokrasi kerajaan dorang patah belah..apa yg dorang tau..apa yg dorang mau..rosak udah dr hujung rambut ke hujung kaki.. lebih baik dcampak je dorang kelaut Hindi..dngap jaws terus mati..hahahahatikauduk!

      Delete
    7. Kejora kepala senget. makmur sentosa, dia kata.

      Makan dedak bertan, dia dan yang sejenis dngan dia tentu lah makmur. Rakyat lain merepes, dia tutup mata. Haprak punya orang.

      Sentosa, dia kata. Di blog ini saja hentam mengentam tak habis habis. Mengentam dia semata. Kot dia kulit mcm mak badak, but derk, buat nohe', aje, kata oghang Parit, Peghok.

      Delete
    8. Negara kita M'sia sedang merana
      Di bawah BN, rakyat hidup dlm sengsara
      Mari lah kita berdoa kepada Allah yg maha Esa
      Lindungi Negara ini dari Klepto yg gila kuasa

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  3. azwan bro nk jadi calon...kena tunjuk buat keje...

    ReplyDelete
  4. Umno ketakutan dah hampir pru...

    Umor tun madey pon dijadikan isu...

    Umno daj tahu akan kojol pru ...kena caribapepon untuk fijsdikan isu...

    ReplyDelete
  5. Dengar ekonomi malaysia melambung..ekonomi naik mencanak...poorah...dividen ASB 2 diumumkan 6.75 % saje....ingat ekonomi mencanak dividen kurang2 8%... Klentong jer lah kerja najib...

    ReplyDelete
  6. Negara kita M'sia dulu makmur sentosa
    Sekarang Di bawah BN, rakyat hiidup dlm susah tak selesa
    Mari lah kita berdoa kepada Allah yg maha Esa
    Tumbangkan najib dan umno yg gila kuasa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostaz ko ajor ko doa mcm tu ke?

      Delete
    2. Ko ngata geng ko?...itu pantun balas kejora tulur kicik kaki temberang...hehehehe...tak aman lah ko ni...

      Delete
    3. Aman ni baru jd blogger awal tahun ni. Budak baru. Tak ada kerja, kecundang belajar, harap2 jd blogger pro najib dapatla habuan. Tak gitu???

      Delete
    4. Yg mne x betul aku bedal

      Delete
  7. Kajian aku sendiri dengan bertemu lebih 500 orang dalam masa sebulan aje mendapati semua, saya ulangi semua bersetuju untuk buat perubahan kali ini kerana sudah tidak tahan lagi dengan perangai najib merompak, menyamun dan mencuri duit rakyat. Ini kalilah kita humban semua penyangak ke dalam penjara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro!!! Malah org2 umno sendiri yg saya jumpa pun malu malu kucing nak ngaku umno, mereka nak najib turun!!!

      Delete
    2. X nk mengaku org m'sia tapi masih nk duduk m'sia...

      Delete
    3. Dengar sini aman mulut sumbing
      Ini criter benar bukan kencing
      Rakyat dah phobia tngok dacing
      Sbb org umno semua bau hancing

      Kikikikikiki

      Delete
    4. Lu sorg je pfobia... Org lain ok je

      Delete
    5. Jom jumpa debat depan2 bro Aman. Nak? Aku pantang betul la dengan keyboard worrier umno nih kat dalam blog nih. Weh, ko duk dalam kelompok pemakan dedak, so pada ko semua ok la. Aku nih kat luar berniaga, jumpa beratus orang, semua dan aku ulang balik SEMUA, dah benci dengan najib. Aku berani bersuara. Kami bukan anti kerajaan, kerajaan Malaysia ok, tapi kepala kerajaan yang macam haram. Segala datuk tan sri datuk seri tu yangnak kena tukar. Bukan suruh tukar sistem pentadbiran atau lingkupkan kerajaan. Kerajaan dan sistem sedia ada, biarkan. Tapi kepala kerajaan yang dok pelahap hak rakyat tu yang nak dijatuhkan. Paham tak lahanat???

      Delete
    6. Klu Lu x tahan sila berambus dri sini..

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
  8. Pelacur rakyat dah x brani tunjuk muka
    Kena tibai terok dia parah penuh luka
    Akibatnya bawak criter karut dia reka
    Ada hti paria umno ni dtg nakberseloka

    Cisss! Ciss! Ciss!

    ReplyDelete

  9. Sebatang kara di rumah uzur

    cnews@nstp.com.my

    Kuala Pilah: Seorang pesakit mental yang tinggal sebatang kara di Kampung Baru Lanjut Manis, Terachi di sini merayu bantuan orang ramai untuk membaik pulih rumah pusaka usang yang menjadi tempatnya berteduh sejak enam tahun lalu.

    Selain tiada bekalan elektrik, Abu Ni’man Ismail, 53 yang berstatus orang kurang upaya (OKU) itu turut berdepan masalah bumbung bocor dan lantai rumah reput.

    Abu Ni’man tinggal sendirian di dalam rumah yang uzur itu selepas kematian ibu, Mausiah Basir dan ayahnya, Ismail Orang Kaya, manakala isterinya yang juga berstatus OKU mental dikatakan tinggal bersama keluarganya di Johol.

    Katanya, rumahnya tiada bekalan elektrik kerana masalah litar pintas dan terpaksa dipotong bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini terutamanya ketika hujan.

    “Disebabkan kerap berlaku litar pintas terutama apabila hujan, saya terpaksa memotong bekalan elektrik dengan bantuan jiran bagi mengelak kebakaran.

    “Namun, disebabkan masalah kewangan, saya tidak mampu menggantikan pendawaian dan terpaksa menggunakan lilin pada waktu malam,” katanya ketika ditemui di sini.

    ABU bersama jirannya menunjukkan siling rumah yang berlubang.

    Abu Ni’man berkata, dia juga terpaksa berhati-hati apabila memijak lantai rumah kerana banyak yang sudah reput dimamah anai-anai.

    Katanya, dia masih menjalani rawatan di Hospital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN) dan dijemput oleh pengurusan hospital berkenaan di rumahnya, setiap hari.

    Sementara itu, jirannya, Abidin Kamarudin, 62, berkata, dia amat bersimpati dengan kesempitan hidup Abu Ni’man yang terpaksa menggunakan lilin, setiap malam.

    “Melihatkan pada fizikal dia memang nampak normal... tetapi dia mengalami masalah gangguan mental yang memerlukan sokongan orang kampung.

    “Saya serta orang kampung menyediakan makanan dan minimum untuknya secara bergilir-gilir setiap hari selain pihak hospital datang mengambilnya setiap hari untuk menerima rawatan,” katanya.

    Abidin berkata, dia difahamkan, ada pihak yang menjanjikan peruntukan sebanyak RM10,000 sejak setahun lalu untuk membaiki bumbung dan lantai rumah Abu Ni’man, namun sehingga kini belum berbuat demikian.

    “Saya difahamkan permohonan sudah dibuat kepada Baitulmal daerah dan masih menunggu tindakan selanjutnya,” katanya.

    Sementara itu, jurucakap pejabat Baitulmal daerah ketika dihubungi memaklumkan bantuan membaik pulih rumah Abu Ni’man sudah diluluskan.

    “Kerja membaik pulih itu dijangka dilaksanakan minggu ini,” katanya.


    ##### KEJORA bilang Malaysia makmor sentosa ????

    ReplyDelete
  10. Kenapa PH takut pertambahan kerusi majoriti Melayu?
    DR KAMARUL ZAMAN YUSOFF

    SUNGGUH melucukan sekali mendengar hujahan Pengarah Pilihan Raya Kebangsaan DAP merangkap Ahli Parlimen Serdang, Dr Ong Kian Ming, yang menentang kuat persempadanan semula kawasan pilihan raya yang dibentangkan di Dewan Rakyat hari ini.


    Asas yang beliau gunakan untuk berbuat demikian, dan untuk mencabar Ahli-ahli Parlimen dari MCA, MIC dan Gerakan supaya turut menentang persempadanan semula kawasan pilihan raya ini, adalah kerana ia akan mengubah beberapa kerusi Parlimen yang sebelumnya adalah kawasan campuran menjadi kawasan majoriti Melayu.

    Empat contoh yang beliau berikan ialah kerusi P74 Lumut yang kini memiliki 71 peratus pengundi Melayu berbanding 51 peratus sebelumnya, kerusi P107 Sungai Buloh (sebelumnya P107 Subang) yang kini memiliki 64 peratus pengundi Melayu berbanding 47 peratus sebelumnya, kerusi P109 Kapar yang kini memiliki 69 peratus pengundi Melayu berbanding 51 peratus sebelumnya, dan kerusi P124 Bandar Tun Razak yang kini memiliki 58 peratus pengundi Melayu berbanding 53 peratus sebelumnya.

    Bukankah sebelum ini para pemimpin PH, termasuklah Pengarah Pendidikan Politik Kebangsaan DAP merangkap Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong, Presiden PAN, Mohamad Sabu, dan Ketua Setiausaha PH dari PKR, Datuk Saifuddin Abdullah, sendiri yang giat mewarwarkan kononnya Tsunami Melayu yang dibawa oleh Tun Dr Mahathir akan memenangkan PH dalam PRU 14?

    Kalau sudah pasti yang Tsunami Melayu yang dibawa oleh Tun Dr Mahathir akan memenangkan PH dalam PRU 14 kenapa pula perlu takut dengan pertambahan kerusi majoriti Melayu dan kenapa pula perlu diheret Tun Dr Mahathir turun berdemo bagi menentang persempadanan semula kawasan pilihan raya pagi semalam?

    Atau apakah para pemimpin PH ini sekadar sembang saja lebat untuk menipu rakyat kononnya PH boleh menang dalam PRU 14 sedangkan mereka sendiri sebenarnya tahu Tsunami Melayu ini tidak wujud?

    Lebih melucukan ialah bila Ahli Parlimen Tanjung Karang, Tan Sri Noh Omar, bangun menegur Dr Ong Kian Ming kerana sekadar membaca teks ucapan yang disediakan lebih awal sahaja dengan berkata “Baca macam budak sekolah saja".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Persempadan semula lulus dalam masa 2 jam ..

      Pendaftaran PPBM X LULUS lebih 12 bulan ..

      Haramzadah punya system .!!!!!!!

      Delete
    2. Pak diny...isu Bersatu tu memang dah jelas lagi terang kerana kegagalan Bersatu untuk menyerahkan dokumen minit mesyuarat di peringkat cawangan dan bahagiannya. Takde mesyurat, tiba2 aje ada pengerusi dan AJKnya, takke pelik tu??? Jadi selama ni semua orang2 yang mengisi jawatan2 tu main tangkap muat atau cabut nama macam cabutan nombor bertuah aje lah yee. Apasal masih gunakan nama Armada, sedangkan dalam perlembagaan parti takde pun menyebut benda tu. persempadanan semula ni memang dah lama dibuat kajian yang mendalam. Byangkan dah 15 tahun tak pernah buat persempadan semula ni..kira ia adalah satu prose oleh SPR untuk memantapkan lagi SOPnya dan melicinkan pengurusan PRU nanti. MP2 PH pun sebenarnya faham tentang proses ni, saja aje dia orang semua nak jadikan isu untuk meraih sokongan rakyat. Dah tentu SPR telah memikirkan masak2 sebelum ianya dibentangkan di parlimen..yakinlah Pak, tujuannya hanyalah untuk memberi keadilan untuk semua rakyat yamg telah layak mengundi..jangan percayalah tuduhan2 kononnya ia hanya memberi kelebihan kepada BN. Semua tu tak betul..hanya alasan Madey dan PH untuk mewajarkan jika mereka kalah nanti !!!!!

      Delete
    3. SOP apa yang kamu katakan ini Geng Najib ??

      Adakah SOP SPR berbedza jika jumlah kawasan tidak sama ??

      Apa yang saya tahu , SOP SPR adalah konsisten ...tidak kira di adakan untuk satu kawasan , 10 kawasan atau pun 100 kawasan .

      Delete
    4. Waaah, si mamat bendul tu malam tadi keluar sebagai Kejora, Penjalang Rakyat, Geng Najib - setakat yang aku baca nih.

      Tak payah banyak nama le, mamat, semua orang tahu kau multiple nic-ing. Complex-stricken amat sangat, konon nya nakkan ada geng di sini tai ko sorang je, mat. Ameno Cyber trooper lain ambik duit pigi tidor.

      Ko rasa rendah diri sesangat ke? Coba ko pigi jumpa psychiatrist - shrink, kata omputih Amerika. Pigi senyap senyap aje, takda orang tau.

      Delete
  11. Parti pemerintah sudah semakin merasai bahawa mereka sedang ditolak rakyat di mana kemuncaknya adalah @PRU14 nanti! Takde satupun pemerintah yg sombong menang bila bertembung dgn rakyatnya. Momentum kebangkitan rakyat sangat dirasai dan insyaAlLah ia semakin hampir...

    ReplyDelete
  12. Parti pemerintah sudah semakin merasai bahawa mereka sedang ditolak rakyat di mana kemuncaknya adalah @PRU14 nanti! Takde satupun pemerintah yg sombong menang bila bertembung dgn rakyatnya. Momentum kebangkitan rakyat sangat dirasai dan insyaAlLah ia semakin hampir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penang ke? Mana 1 nie?

      Delete
    2. Parti pemerintah kat Malaysia ialah BN. Mcm mana ko bokeh tak tau. Kau ni asal dari mana? Nepal ke? Atau Myanmar? Mana 1 nie?

      Delete
  13. Apa jadi dgn malaysia tercinta
    Bayar gst rakyat tak pinta
    Baik dulu dgn si tua renta
    Dulu senang, kini perit tak terkata
    Peluh belum kering, poket dah rata
    Jho lo kaya raya, rakyat putih mata
    Anak cucu jgn harap simpan harta
    Inikah kesudahan cerita kita
    Tak kan nak biar rasuah tumbuh melata
    Harta kita, org luar dah sita
    Parti keris karat mata semua buta
    Onar depan mata x perlu pakai kanta
    Apa peduli,duit mereka setebal bata
    Rakyat kena bangkit, x cukup dgn tinta......



    ReplyDelete

  14. 'Yang lama dah rosak'

    news@nstp.com.my


    Melaka: “Tolonglah saya beli alat penyedut kahak untuk anak. Yang ada sekarang sudah rosak dan saya tak mampu beli yang baru,” kata Siti Halijah Jahar, 52.

    Suri rumah itu merayu orang ramai untuk membantunya membeli alat penyedut kahak berharga RM700 buat anaknya, Shah Fazli Abdul Ghani, 32, yang menghidap asma kronik.

    Malah, anak lelakinya itu juga lumpuh dan hanya terlantar sejak dua tahun lalu.

    Siti Halijah berkata, anak ketiga daripada empat beradik itu menderita penyakit berkenaan ketika berusia 18 tahun dan sejak itu kerap dimasukkan ke hospital serta tidak lagi mampu bekerja di Kuala Lumpur.

    Katanya, walaupun harga alat berkenaan kurang daripada RM1,000, kemiskinan menyebabkan dia tidak mampu membeli alat terbabit.

    “Sejak keadaannya begitu, hospital sudah jadi rumah kedua dan alat penyedut kahak terbabit menjadi keperluan utama buat Shah Fazli kerana dapat keluarkan lendir terkumpul di saluran pernafasannya.

    “Anak-anak lain ada membantu bagi meringankan beban yang ditanggung suami (Abdul Ghani Abdul Rahman, 58) yang bekerja sebagai tukang kebun.

    “Namun, ia masih belum mencukupi untuk menampung perbelanjaan kami dan kos perubatan Shah Fazli,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Pantai Rombang, Tanjung Kling di sini.

    Keluarga itu turut menerima bantuan daripada Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) dan Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO), namun ia masih belum dapat menampung keperluan Shah Fazli.

    Menceritakan keadaan Shah Fazli ketika diserang asma, Siti Halijah berkata, ia berlaku ketika anaknya itu menunggang motosikal sendirian untuk ke Hospital Melaka bagi mendapatkan alat penyedut (inhaler).

    “Namun, dia diserang asma yang teruk. Mujurlah, rakan anak ada di kawasan berhampiran dan dia memaklumkan kami mengenai kejadian itu.

    “Sebelum kejadian itu, paling teruk pun, dia hanya terkencing saja, tetapi pada kejadian itu... dia tiada denyutan nadi.

    “Doktor melakukan pelbagai cara untuk membantunya bernafas semula, namun kesannya, Shah Fazli lumpuh sehingga kini,” katanya.

    Orang ramai yang ingin menghulurkan sumbangan boleh menghubungi Siti Halijah di talian 012-9730961 atau berbuat demikian menerusi akaun Bank Simpanan Nasional (BSN) Siti Halijah Jahar 0414041000047332.


    #### Hampeh ... KEJORA kata Malaysia makmor sentosa ???

    ReplyDelete
  15. Mahathir Sudah Tua Berdebat Pun Tak Ada Guna
    Alasan Pengerusi Pakatan Harapan yang diketuai DAP tidak akan menghadiri forum “Layakkah Tun Mahathir Menjadi PM Sekali Lagi” yang dianjurkan oleh sebuah NGO mesra PAS, esok seolah memandang panelis biasa dan tidak setaraf dengannya.

    Jika Mahathir merasakan ahli panel forum anjuran Sinar sebelum ini termasuk Dr. Kamarul sebagai tidak layak berdebat dengannya, kenapa boleh boleh terjah ke forum pada 22 Mac lepas, sedangkan forum itu juga tidak menjemput Najib atau Hadi.

    Beliau menganggap panelis jemputan dalam forum itu sebagai tidak layak dan tidak tahu cara berdebat.Adakah kerana Mahathir bimbang akan berlaku rusuhan?

    Jika dilihat forum yang dihadiri beliau sebelum ini pun kecoh dan pasti ada yang ada baling kerusi dan sebagainya.

    Namun, ia bukanlah soal konco-konco yang tak layak, tak tahu nak debat, soalnya dirinya pun sudah terlalu tua apabila dikatakan sudah sebanyak 47 kali beliau keluar masuk hospital.

    Pada tahun 2015 masuk hospital 12 kali, 25 kali pada 2016, enam kali tahun lepas, dan tahun ini sahaja 4 kali setakat ini. Memang mengejutkan Mahathir telah menghabiskan masa lapan bulan di hospital dari 39 bulan tersebut.

    Dan kini beliau juga semakin kerap memandangkan Mahathir perlu masuk hospital setiap bulan. Selain itu, dia hanya boleh bekerja empat jam sehari. Oleh itu, kapasiti kerjanya tidak melebihi 10-12 jam seminggu dari 60-80 jam yang sepatutnya.

    Inikah yang dimahukan rakyat untuk mentadbir negara? Hanya pembangkang sahaja yang mempertahankannya. Secara logiknya Mahathir sendiri pun mungkin tidak akan mampu untuk mengalas tanggungjawab itu melebihi kapasiti kerjanya dengan jadual perdana menteri yang begitu padat dan sibuk.

    Jika dilihat berdebat pun tiada guna kerana apa yang disoal pasti Tun tak menjawab soalan malah pusing cerita.

    Sama la juga ketika program Nothing To Hide sebelum ini, Mahathir dikatakan “orang tua kuat pusing cerita” apabila beliau tidak menjawab soalan, sebaliknya memberi maklum balas yang mengelirukan peserta yang menghadiri Forum tersebut.

    Begitu juga forum Wacana Sinar Harian Ke-53 anjuran sinar harian,bertajuk “Apakah Tun M Terlalu Tua Untuk Jadi PM” sebelum ini ,kehadiran Tun M sebagai pembicara bukan hadir tiba-tiba di tengah majlis sebagai penonton (yang diberi peluang untuk berbicara), sepatutnya beliau menyahut undangan Sinar Harian untuk ikut sama di dalam wacana itu sejak awal-awal lagi seolah-olah ianya satu perangkap.

    Seorang penganalisis politik, Dr Kamarul Zaman Yusuff pada waktu itu mengharapkan akan ada soalan dari penonton yang akan membolehkannya mengkritik Tun Dr Mahathir secara berdepan, malangnya peluang untuk penonton berbicara juga ditutup secara yang,seperti yang dimaklumkan beliau dan ianya tidak adil.Bukankah sama seperti tidak menjawab soalan? Jadi nak berdebat pun tiada guna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah terkucil tu, x yah la nak cover line lgi kamarut!!! Satu dunia dah tgok! Tak gitu mr bendera man?

      Delete
    2. Pemikiran cukup cetek, tk tak besar (tak tau apa yang esor) mengata Tun dah tua tak akan debat professor kangkong yng mamat Pas nak anjurkan.

      Wei, kau tengok video forum SH tu lagi le, mamat. Kau dengor betul betul keterangan Tun M mcam mana dia jaga badan, jaga kesihatan otak dan badan. Dia boleh naik kuda lagi, Mamat, tak payah makan nasi mahal quinoia apekenama yang harga nya 23 kali ganda harga beras yang bos kau to makan.

      Tapi, sian kau, kena makan dedak aje.

      Delete
    3. Yg ku harap sudah menjelma
      Yg ku tunggu sudah tiba
      Rais Yatim sudah berkata
      Rafidah Aziz turut bersama
      Yg lain tunggu masa
      Umum pihanraya mereka bersuara
      Yeah

      Delete
  16. Kit Siang Menjanjikan Hadi RM100 juta Jika Hadi Menentang Sultan
    Hari ini, Clare Rewcastle Brown atau Sarawak Report berkata:

    “Dunia ketawa dan semua telah tahu bahawa Najib Razak masih belum memulakan prosiding terhadap sesiapa yang secara terbuka memanggilnya pencuri dan penipu. Namun, kerajaan ini, yang dipimpin oleh pakar mencuri dan penipu, yang kini mencadangkan untuk melihat apa yang diputuskannya sebagai palsu sebagai satu jenayah.”

    Ini adalah Clare Brown yang sama yang menuduh Perdana Menteri Najib Tun Razak membayar Presiden PAS Abdul Hadi Awang, rasuah sebanyak RM90 juta. Apabila Hadi menyaman Clare Brown di mahkamah di UK, Clare gagal untuk membuktikan tuduhan tersebut dan, sehingga hari ini, kes itu masih berjalan tanpa sebarang petunjuk bila ia akan berakhir.

    Pakatan Harapan berkata Hadi mengkhianati pakatan pembangkang itu dengan membawa PAS keluar dari Pakatan Rakyat. Jadi, mereka menggambarkan bahawa inilah sebab mengapa Najib menyogok Hadi. Itu adalah berita palsu, yang mana disebarkan oleh DAP dan Pakatan Harapan. Oleh itu, inilah sebabnya mereka takut undang-undang berita palsu yang baru itu.

    Sebenarnya, DAP yang mengumumkan pada Jun 2015 bahawa Pakatan Rakyat tidak lagi wujud. Kemudian, tiga bulan kemudian, pada bulan September 2015, Pakatan Harapan dibentuk tanpa melibatkan PAS. Sebabnya mereka menutup Pakatan Rakyat dan membentuk Pakatan Harapan untuk menendang PAS keluar. Itu bukan berita palsu.
    Jadi, adakah PAS yang meninggalkan Pakatan Rakyat atau DAP yang menendang PAS keluar dari Pakatan Rakyat? Adakah PAS yang mengumumkan ia akan meninggalkan Pakatan Rakyat atau adakah DAP yang mengumumkan Pakatan Rakyat tidak lagi wujud? Menurut Pakatan Harapan, PAS yang keluar dari Pakatan Rakyat sedangkan kebenarannya adalah PAS ditendang keluar daripada Pakatan Rakyat.

    Sebab mengapa DAP secara unilateral menendang Pas keluar dari Pakatan Rakyat adalah kerana DAP mahu Dr Wan Azizah Wan Ismail mengambil alih sebagai Menteri Besar Selangor – sedangkan DYMM Sultan Selangor tidak bersetuju. DAP mahu PAS mencabar dan menentang Sultan (seperti bagaimana DAP dan PKR lakukan) tetapi PAS enggan berbuat sedemikian dan sebaliknya mencadangkan Azmin Ali sebagai Menteri Besar yang baru, yang dipersetujui oleh Sultan.

    Pada asasnya, PAS tidak mahu derhaka terhadap Sultan seperti bagaimana DAP dan PKR lakukan. Dan itulah sebabnya DAP marah dengan PAS.

    Lim Kit Siang memberitahu Hadi bahawa sebaik sahaja Wan Azizah menjadi Menteri Besar Selangor yang baru, mereka akan membayar PAS RM100 juta. Tetapi untuk mendapatkan RM100 juta itu, Hadi dan PAS perlu mencabar dan menentang DYMM Sultan Selangor. Walau bagaimanapun, Hadi tidak bersetuju dengan itu kerana, sebagai seorang Melayu Terengganu, mencabar dan menentang Sultan adalah pantang larang walau berapa banyak pun wang yang diberikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyaknya duit kit siang!! Dia dapat derma pak arab sepet gak ker? He2 he2 he2

      Delete
    2. Ko sebut Sarawak Repot ye, nanti kau kena balak Fake News Law. Salleh Keruak boleh sebut DoJ aje, ko tak tu ke?

      Aku edang cari dan kumpulkan semua yang DoJ kata pasal 1MDB, nak keluaorkan nanti.

      Tapi tak kopipes macam ko. Aku kelio0rkan points nya aje.

      Ooops, silap, ko belom belajar cara tu ye.

      Delete
  17. Azwan bro memang sakit dengan rafizi...dia saman rafizi dia yg kena bayar rafizi 70 ribu...

    Memfitnah perkara biasa bagi umno..elok rafizi saman azwan bro yg pernah nangis kerana laporan polis ditolak oleh polis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadivade tulur sama SR... Najib ade tulur?....hehehe...kalo tak de bukti hadi bedal 90 jota kes dah habis tau...hehehe

      Delete
  18. Setuju sangat dgn hujah dari Pejuang Rakyat
    Madey hanya membilang hari nak jadi mayat
    Mmg tak jalan ler dia punya dakyah dan ayat
    K'jaan yg ada sekarang sudah disukai rakyat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok tun cabar rosmah debat kot lagi bagus.mau jer menyahut si rosmah mansur.

      mne ler tau kot telor bugis pujaan kejora tu dah dicengkam rosmah.

      Delete
    2. Puji diri sendiri tapi pakai nama lain, ye?

      Pnjalang Rakyat sungguk ko nih.

      Selalu sangat ko buat gitu, nanti ko kena gonorrhoea atau VD, mo baru tau.

      Ngengkang ko, macam mak badak bila meradang, jalan nak cepat, hehe

      Delete
  19. KALAU TAK SETARAF KENAPA KACAU DR KAMARUL?
    Tun Mahathir Mohamad telah menolak untuk hadir ke forum “Layakkah Tun Mahathir Menjadi PM Sekali Lagi” yang dianjurkan oleh sebuah NGO mesra PAS. Forum itu dijadualkan hari ini di Pengkalan Chepa dan menampilkan Ketua Pemuda Pas Kelantan, Ahmad Fadhli Shaari; Ketua Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin dan Dr. Kamarul Zaman Yusoff dari Institut Kajian Politik di Universiti Utara Malaysia (UUM).



    Forum itu adalah lanjutan daripada satu forum anjuran media mesra Pakatan Harapan (PH), Sinar Harian yang membincangkan kelayakan Mahathir menjadi perdana menteri pada usia 93 tahun pada 22 Mac lepas.



    Mahathir memberi alasan yang panelis jemputan forum anjuran NGO tersebut tidak layak dan tidak tahu cara untuk berdebat dengannya, malah dengan angkuhnya mengajak Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak untuk berdebat dengannya kerana dirinya presiden jadi hanya layak berdebat dengan presiden parti lain sahaja.



    Mahu ajak presiden parti lawan berdebat, tetapi parti lawan tersebut adalah parti yang sah, bukan sepertinya yang menjadi presiden parti tak sah, jadi sebenarnya layakkah dia berdebat dengan Hadi dan Najib?



    Pelik sungguh, cakap panelis tidak layak berdebat dengannya tetapi boleh pula ‘hijack’ forum Sinar Harian itu sedangkan ahli panel forum itu bukan Najib atau Hadi, hanya Dr. Kamarul, pakar psikologi, Prof Datuk Mat Saat Mohd Baki dan Cikgu Fitness Malaysia, Kevin Zahri Abdul Ghaffar.



    Mungkin juga kerana dalam forum tersebut, penyokong dan pengikut setianya sahaja yang memenuhi majlis, jadi Mahathir boleh merasakan dirinya kuat dan tidak malu ‘membuli’ Dr.Kamarul yang merupakan satu-satunya orang dalam forum itu yang tidak menyokongnya.



    Jadi mungkinkah dia takut mahu ke forum “Layakkah Tun Mahathir Menjadi PM Sekali Lagi” memandangkan ahli panel jemputan bukan dari kalangan peyokongnya? Lebih-lebih lagi Chegu Bard yang terkenal lantang ‘menyerang’ Mahathir dengan soalan-soalan yang membuatnya berpeluh.



    Malah Chegu Bard dan Mahathir mempunyai sejarah tersendiri di mana Mahathir sanggup meninggalkan satu majlis ketika CheGu Bard datang mengejut ke dialog bersama bekas Perdana Menteri itu di Universiti Malaya. Mahathir ketika itu menghadiri program Dialog Anak Muda ‘Deklarasi Rakyat, Realiti Atau Fantasi’ di Clubhouse Persatuan Alumni UM, pada 2016.



    “Masa itu, bila dapat tahu Che Gu Bard datang, pegawai-pegawai Mahathir halang wartawan masuk dan para peserta pula diminta jangan rakam video. Bila che Gu Bard bangun tanya soalan kepada Mahathir, Mahathir terus tinggalkan majlis. Mencicit-cicit lari.” kata seorang warga Facebook, Khalid Ismath.
    Kalau rasa taraf Dr. Kamarul rendah mengapa tak berani jawab soalan Dr.Kamarul sewaktu forum anjuran Sinar Harian itu? Dr.Kamarul bertanya , kenapa janji-janji reformasi dibuat sehingga menyebabkan orang-orang Melayu lari daripada Pakatan Harapan (PH)? Malah dalam manifestonya berjanji akan kembalikan kuasa agama kepada negeri-negeri, seolah-olah tidak peduli dengan agama Islam dan hanya mahu lepas tangan selaku kerajaan pusat.



    Mahathir gagal menjawab malah dilihat ‘merapu’ perkara lain mengenai tahap kesihatan dia dan kemampuannya untuk menjadi perdana menteri kerana masih mempunyai fikiran yang tajam. Tajamkah fikirannya apabila ‘terbabas’ daripada menjawab soalan Dr.Kamarul?



    Akhirnya Mahathir sendiri mengaku dia dan pemimpin pembangkang semua mempunyai satu matlamat sahaja dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) nanti, iaitu ‘get rid of Najib’. Itulah sebenarnya cita-cita pembangkang, mahu berkuasa demi kepentingan politik mereka sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab yang kununnya hebat tu asyik menyorok bawah kangkang rosmah mansur hahahahaha...itu pun tak nampak ke bro

      Delete
    2. KACAU DR KAMARUL?

      Bukan kacau, itu tempeleng nama nya. Tempeleng cara lisan.

      Pahal pun kata kata professor kangkong kama takda role itu mcm bebudak. Gerak geri bila bercakap pun mcm bebudak. Malu aku tengok.

      Aku malu sbb professor UUM mcm itu, setaraf itu. Kenapa depa pilih org macm itu jadi professor, dunia luar tentu ketawkan kata kata dia dan gerak geri dia masa di foram tuh.

      Delete
    3. Kesian prof kantoi. Dah memalukan diri. Tak ada apa nak dihujahkan. Mmg kantoi. Ckp apa pun mmg kantoi. Semua org dah jd saksi. Muhasabah diri. Pi bertapa kat gua sampai lps pru14.

      Delete
  20. 22 TAHUN TAK PERNAH BUKA PELUANG, LAYAKKAH SEKARANG TUN M BERDEBAT?
    Selama 22 tahun menerajui negara, bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad tidak pernah ‘membuka gelanggang’ mahupun menerima pelawaan daripada pemimpin pembangkang untuk berdebat walaupun ketika era reformasi, pemecatan timbalannya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.



    Sejarah ini menimbulkan persoalan akan kemampuan Pengerusi Pakatan Harapan yang diketuai DAP itu dalam mengemukakan kenyataan terbaharunya mempelawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai seterunya dalam forum “Layakkah Tun Mahathir Menjadi PM Sekali Lagi”.



    Walaupun kini ‘pakar pusingan-U’ itu kini bergelar calon Perdana Menteri Pakatan Harapan diketuai DAP, beliau sepatutnya memberi laluan hormat kepada pemimpin-pemimpin seangkatan yang lebih lama bergelar ‘pembangkang’ seperti Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail.



    Tambahan pula, forum berkenaan boleh dijadikan platform terbaik kepada Presiden PKR itu mempamerkan keupayaan seorang calon Timbalan Perdana Menteri.



    Penganalisis politik dari Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof. Madya Dr. Mohd. Azizuddin Mohd. Sani berkata, tindakan Dr. Mahathir itu jelas menunjukkan bahawa beliau semakin tersasar jauh dengan prinsip yang dipegangnya ketika bersama UMNO.



    “Zaman Dr. Mahathir mentadbir negara tidak pernah berlaku perdebatan antara dirinya dengan mana-mana pemimpin pembangkang. Dahulu Anwar ajak beliau berdebat pun tidak pernah diterimanya.



    “Saya melihat beliau sebagai seorang tokoh yang tidak mempunyai keupayaan untuk menjadi pendebat yang baik kerana cara dia bercakap pun agak lembut,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.



    Semalam, Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu mengesahkan ketidakhadirannya ke forum berkenaan yang dianjurkan oleh sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mesra Pas.



    Forum yang dijadualkan berlangsung hari ini Dewan Purnama Pengekalan Chepa, Kota Bharu, Kelantan itu merupakan rentetan daripada wacana Sinar Harian “Adakah Tun M terlalu Tua untuk jadi PM?” pada minggu lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22 TAHUN TAK PERNAH BUKA PELUANG? Pelung berdebat?

      Itu cara merintah seseorang, le, Mat. Pahal pun, takda yang mintak pluang debat dengan dia. Takut, kot, nanti di balun nya dengan hujh hujah yang lepas dengor, 3 malam tak dapat tidor.

      Kena kata "Melayu mudah lupa" aje pun, sampai sekarang dah jadi kata kata sakti, yang kena sebat masa dia mula kata begitu tuh sampai sekarang rasa guilty conscious (tak ingat BM nya pekataan itu).

      Ada yang cara merintah nya ha nya nafikan aje apekebende pun - aku tak ambik duit 1MDB .. itu duit derma anak raja Arab Saudi .. bukan aku yang OSAkan laporan Ketua Juruaudit Negara ke atas akaun2 1MDB .. mcm mcm lagi.

      Kepala Bapak Kau. Dan dia. (jangan marah, aku pakai kata kata dia)

      Delete
    2. Klu Tun tak ada kewibawaan berdebat, knp najib takut berdepan. Tu la peluang nak belasah dan memalukan Tun. Tp x berani jg. Tak ada tulur.

      Delete
  21. Kejora bapuk tulur kicik menyamar Petualang Rakyat
    Najib hanya membilang hari nak jadi mayat
    Mmg tak jalan ler dia punya klentong dan ayat
    K'jaan yg ada sekarang sudah di benci rakyat

    Kah kaahh kaaahhh ka

    ReplyDelete
  22. DAP KUASAI MALAYSIA : APAKAH RAMALAN TUN M JADI KENYATAAN – DR KAMARUL
    Tun Dr Mahathir dan ramai lagi pemimpin Pakatan Harapan lain sering menyebut bahawa DAP tidak akan mampu untuk menguasai kerajaan jika Pakatan Harapan menang di dalam PRU 14.

    Inilah yang Tun Dr Mahathir nyatakan sewaktu diasak oleh saya di dalam Wacana Sinar Harian Ke-53 Khamis lalu dan inilah juga yang dinyatakan oleh pengkagum beliau dalam Facebook saya.

    Alasan mereka adalah kerana jumlah kerusi yang ditandingi dan dimenangi oleh DAP di dalam PRU 14 tidak akan lebih banyak daripada gabungan kerusi PKR, PPBM dan AMANAH.

    Satu lagi alasan mereka adalah kerana pemimpin Pakatan Harapan telah bersetuju sejak 8 Januari lalu bahawa calon Perdana Menterinya adalah Tun Dr Mahathir, bukan pemimpin DAP.

    Bagaimanapun, Tun Dr Mahathir dan para penyokong beliau mungkin sudah lupa bahawa soal ini sebenarnya sudah dijawab oleh beliau sendiri di dalam satu tulisan beliau pada 13 Mac 2014.

    Di dalam tulisan ini, Tun Dr Mahathir menepis pandangan yang menyatakan bahawa Cina yang menjadi minoriti tidak akan mampu untuk menguasai Malaysia sebagaimana Cina menguasai Singapura.

    Kata Tun Dr Mahathir: “Menjadi Perdana Menteri secara fizikal adalah tidak perlu. Jika Perdana Menteri berada di bawah kawalan DAP maka ia akan menjadi sebuah kerajaan yang didominasi oleh Cina.”

    (Ayat sebenar Tun Dr Mahathir: “Physically holding office is not necessary. If the Prime Minister is totally under the control of the DAP then it would become a Chinese dominated Government.”)

    Kata Tun Dr Mahathir lagi: “Hari ini Melayu terbahagi kepada tiga buah parti. Untuk mana-mana parti menang, sokongan Cina adalah penting. Parti-parti Melayu bergantung kepada undi Cina untuk menang. DAP melihat ini sebagai satu peluang untuk memilih parti Melayu mana akan menang.”

    (Ayat sebenar Tun Dr Mahathir: “Today the Malays are divided into three parties. For any party to win, Chinese support is essential. The Malay parties have become dependent on Chinese votes to win. The DAP sees this as an opportunity to choose which Malay party should win.”)

    Tambah Tun Dr Mahathir: “Mereka (pemimpin DAP) percaya bahawa Pakatan mereka akan menang cukup kerusi (di dalam PRU 13) untuk membentuk Kerajaan. Ia akan menjadi Kerajaan yang tunduk kepada DAP kerana jika DAP keluar maka Pakatan akan tumbang.”

    (Ayat sebenar Tun Dr Mahathir: “They (DAP leaders) believed that their Pakatan would win enough seats (in the 13 GE) to form the Government. It would be a DAP subservient Government because if it (DAP) leaves the Pakatan it will fall.”)

    Bagaimanapun, kata Tun Dr Mahathir lagi, walaupun kalah di dalam PRU 13, DAP tetap tidak berputus asa (“the DAP is not about to give up”): “Akan ada peluang lain di dalam PRU 14. Jika kecenderungan ke arah kemerosotan sokongan terhadap BN berterusan, ia mungkin menyebabkan visi DAP mengenai dominasi Cina dalam politik dan ekonomi akan terlaksana. Malaysia akan menjadi seperti Singapura.”

    (Ayat sebenar Tun Dr Mahathir: “There will be another opportunity in the 14th General Election. If the trend toward declining support for BN continues, it may result in the DAP vision of Chinese dominance in politics as well as the economy being realised. Malaysia will be like Singapore.”)

    Sama-samalah kita nantikan apakah ramalan Tun Dr Mahathir bahawa visi DAP mengenai dominasi Cina dalam politik dan ekonomi, dan Malaysia akan menjadi seperti Singapura, selepas PRU 14 akan terlaksana atau tidak.

    Paling sadis dan ironis sekali adalah hakikat bahawa, jika ramalan Tun Dr Mahathir ini menjadi kenyataan, ia sebahagian besarnya adalah berpunca daripada saham yang disumbangkan oleh beliau sendiri.

    Semoga Tun Dr Mahathir tidak lupa ramalan beliau ini.

    Dr Kamarul Zaman Yusoff,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak, kan amat bodoh punya persepsi si pofessor kangkong Kama tak ada role, mengata DAP KUASAI MALAYSIA.

      Kalau aku jumpa dia, aku nak katkan gitu le - aku lulus Sekolah Melayu Kampong Darjah IV aje. Tapi berani kata dia amat bodoh.

      Bila begitu bodoh, aku nak kasi fakta2 dan huah2 pun dah malas. Tapi kena kasi juga, tak banyak, sikit, nak mentahikan pendapat dia.

      Contoh nya, aku akan kata: Untuk kuasai Malaysia, mesti ada majority Wakil Rakyat di Parlimen. DAP ada ha nya 37 WR. Di Pru14, belom tahu lagi mana parti komponen yang dapat tebanyak kerusi. Kan amat bodoh professor kangkung tuh.

      Ada lain2 point yang di sebut kopipes Penjalang Rakyat tuh? Aku peduli apa? Pahal pun, aku tak boleh tulis jawapan panjang2, nanti pembaca bosan, hehe

      Delete
    2. Kamarul kantoi c serik2 lg ka nak memalukan diri. Aku kesian betui kat dia ni. Dah tak tentu arah jdnya.

      Delete
  23. KATA RAKYAT SOKONG PAKATAN, KENAPA NGERI DENGAN PERSEMPADANAN SEMULA?
    KITA sudah saksikan bagaimana Pakatan Harapan mengelabah ‘biawak’ apabila Perdana Menteri mahu membentangkan laporan persempadanan semula oleh SPR pada 28 Mac 2018 di Dewan Rakyat.



    Mereka telah mendesak balaci-balaci untuk keluar membuat ‘kacau’ di Taman Tugu seterusnya berarak ke Bangunan Parlimen seawal jam 9.00 pagi hari berkenaan.



    Kononnya mahu melewat-lewatkan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak untuk berbuat demikian di Dewan Rakyat. Soalnya, kenapa terlalu takut kepada Najib dan persempadanan semula?



    Bukankah setiap hari dari subuh membawa ke tengah malam di seluruh negara, Pakatan Harapan tidak berhenti memberitahu kita bahawa seluruh rakyat sudah bangkit menentang Kerajaan Barisan Nasional (BN).



    Tidak henti-henti Pakatan Harapan membayangkan bahawa rakyat sudah tidak sabar untuk membuang undi bagi mengalahkan kepimpinan Najib dan BN di tanah Melayu ini.



    Jika benar begitu, kenapa pula Pakatan Harapan amat ‘elergic’ bila mendengar tentang persempadanan semula ini? Kenapa mereka amat bersungguh-sungguh mahu menghalang Perdana Menteri membentangkan laporan berkenaan?



    Sehinggakan sanggup mengerah kira-kira 200 orang berpanas di jalan raya serta sanggup ‘mengorbankan’ Lim Kit Siang sehingga dia digantung dari Dewan Rakyat selama 6 bulan?



    Andai kata Pakatan Harapan telah berjaya mendapat sokongan jutaan rakyat Malaysia, berlaku gentleman lah kepada persempadanan semula ini.



    Sebaliknya semua ini sekadar wayang sahaja. Pada hakikatnya, Pakatan Harapan sudah dapat menghidu bahawa mereka bakal kalah teruk di kaki BN dalam PRU14 kali ini.



    Untuk mengurangkan debaran bakal kalah teruk itu, maka Pakatan Harapan terpaksa menyebarkan pelbagai propaganda untuk memburuk-burukkan BN agar persepsi ini terpahat di fikiran para rakyat. Shame on you, Pakatan Harapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bgitu nasib pmbngkang di mlysia yg dikatakan berubah, sbnrnya apa yg berubah, mereka hnya bernasib baik sahaja kerana bn dan umno kalau tidak mereka masih di takuk lama, tiada apa2 prubahan pd pmbngkang mereka mereka tak pernah nk berubah yg berubah hnya kerana kelemahan umno yg mmbolehkan mereka nmpk mcm kuat, sbnrnya mereka lemah,bercelaru dan tak pernah berubah hanya bt masa skrg mereka bernasib baik kerana kelemahan org lain bukan kerana mereka kuat

      Delete
    2. Oku,

      Ko kata "berubah hnya kerana kelemahan umno yg mmbolehkan mereka nmpk mcm kuat"

      Terima kasih le ngakukan Umno lemah. Tapi sabenarnya, pembangkang dah kuat sejak Pru13 lagi.

      Ko tak ingat ke, pembangkang menang popular vote, Najib kena Tsunami Cina, dapat keputusan yang paling buruk sekali dalam sejarah.

      Awas, Mat, di Pru14, kot berlaku semula Tsunami Cina, tambah Tsunami Melayu - mungkin begitu sebab rakyat dah bosan dengan skandal 1MDB besar gajah, GST, harga barangan naik tak renti renti, tanah FELDA di sebat, puaka di RISDA beli harta harga jauh lebih tinggi dari harga pasaran, dll.

      Delete
  24. Mulanya kami berdua ini, bertemu sbg lawan
    Tetiba dgn hamba ini si dia dah jadi tertawan
    Tak sabar nanti nak pinang si gadis rupawan
    Atau mungkin kah ia satu bayangan gurauan

    _____________________________
    MEGA: BAYANGAN GURAUAN
    (https://youtu.be/G9n89Uir7bM)

    Tak pernah ku alami
    Tak mungkin ku hindari
    Di himpit perasaan
    Bayangan gurauan

    Di dalam jaga ku tercari-cari
    Di dalam tidur termimpi-mimpi
    Siapakah gadis misteri
    Melambai dan terus menyepi

    Jangan biarkan ku ternanti-nanti
    Usah benarkan masa berlalu pergi
    Cintamu oh! gadis misteri
    Adakah kekal dan abadi

    Chorus:

    Andai di berikan emas permata
    Ku pilih senyumanmu
    Andai kupunyai mahligai indah
    Ku hadiahkan untukmu

    Dalam berjuta bintang berkelipan
    Kau bagaikan kejora
    Antara ribuan mata menikam
    Takkan kubiarkan kau tenggelam

    Di dalam jaga ku tercari-cari
    Di dalam tidur termimpi-mimpi
    Siapakah gadis misteri
    Adakah dapat ku kenali
    (Belum puas ku temui)

    ________________________
    Buat si dia ku ingat selalu
    Salam rindu di angin nan lalu.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  25. 'DIA'... SI DARA
    ------------------------
    Dari desa pendalaman, dia hijrah ke ibu kota
    Demii menuntut ilmu dan juga mengejar cita
    Dgn seorang guru muda dia udah jatuh cinta
    Di atas jinjang pelamin, kami akan bertakhta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia dari bumi kenyalang, seorang gadis Iban
    Kalu di rumah panjang dia cuma berkemban
    Demi cita-cita ke ibu kota dirinya terhumban
    Jatuh cinta dgn guru muda warak berserban

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia ini seorang gadis muda belia yang cantik
    Walau belum jumpa, hamba tau dia romantik
    Tak sangka dgn hamba ini cinta nya berputik
    Walau pun hamba ni hanya cikgu metematik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kekadang, fikiran hamba kian jauh melayang
    Wajah dia, kat fikiran ini asyik saja terbayang
    Kpd hamba ini dia kata dia tersangat sayang
    Dia sgt suka hamba tak tinggal sembahyang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba dan dia umpama bagai lagu & irama
    Walau bebeza fahaman, keluarga dia terima
    Katanya dia udah dpt izin dari abah & mama
    Mereka tak kisah kalau dia nak tukar agama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kami berdua, sama2 lulusan dari University
    Dia dgn BN & DS Najib, ternyata sangat anti
    Hamba pula meluat dengan si mamak kuty
    Yg pelik nya kami berdua boleh terpaut hati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sungguh mesra dia panggil hamba ini abang
    Tidak ada lah dlm hati ini, nak risau bimbang
    Dia tak kisah kalau BN atau PH nak tumbang
    Lps PRU betemu kat pelamin punya gerbang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia seorang yg berhati mulia dan tinggi budi
    Tidak rasa besar diri pun walau dia ada PhD
    Dgn hamba ini bersemi cintanya yang abadi
    Ingin bersama hamba walau apa pun terjadi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bila ingatkan dia, hati hamba terasa senang
    Kata2nya dulu, masih lagi hamba terkenang
    Nak bersama hamba tak kira siapa menang
    Lps PRU kalau tidak kahwin pun, bertunang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bagi hamba, dia adalah bagai sinaran cahaya
    Kerana kejujuran hati hamba dia jadi percaya
    Dia pilih hamba walaupun hamba ni tak kaya
    Mungkin dia tau hamba mmg kacak bergaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba pasrah dan tak jemu membilang hari
    Bila dah bersama hidup akan jadi lbh berseri
    Sungguh bahagia bila udah jadi suami isteri
    Bagi hamba ni, dia adalah umpama bidadari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kat blog maya ini akan tercatat suatu sejarah
    Cikgu bertemu jodoh dgn seorang pensyarah
    Kpd hamba, segala jiwa & raga dia rela serah
    Pembaca semua, jgn le cemburu atau marah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia mmg suka dgn kerjaya hamba sbg cikgu
    Kalau dulu lawan, nanti kami akan jadii regu
    Terasa tersangat lama hari berganti minggu
    Namun kerana janji dia tetap hamba tunggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Cinta kami suatu kenangan manis bak madu
    Terasa percintaan ini, sungguh indah syahdu
    Bila dah berjauh, sama-sama saling merindu
    Lps PRU nanti, jiwa & raga kami kan berpadu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sungguh tak sangka nak bercinta dgn seteru
    Jalinan mesra berbunga dari asal rasa keliru
    Dr pensyarah, terpaut hatii dgn seorang guru
    Tak lama lagi kami akan jadi pengantin baru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kami ini, sama-sama lulusan menara gading
    Dia ada PhD, mmg hamba tak boleh tanding
    Tapi pangkat dan harta dia tak mau banding
    Di atas pelamin kelak kami akan bersanding

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Apakah pertemuan maya ini, Allah nak duga
    Dia jadi ingatan hamba di kala lena dan jaga
    Betapa le bahagia bila kami berumahtangga
    Hidup nanti pastinya bagai berada di syurga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sesekali hamba senyum pandang ke cermin
    Lepas PRU, kehidupan hamba lebih terjamin
    Hamba dengan 'Dia' akan ke jinjang pelamin
    Marilah sama-sama kita do'akannya..aamiin

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. 'DIA'... SANG TERUNA
    ------------------------------------
    Dia seorang pemuda tegas tapi ramah mesra
    Hidup nya sentiasa dalam riang dan gembira
    Kehebatan dlm diri nya mmg sungguh ketara
    Ramai lah pembaca yg cemburu tidak terkira

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia sgt tak suka kalau keadaan jadi huru hara
    Kerana dia pencinta yg sgt sayangkan negara
    Dia pastii akan balun, puak pencetus angkara
    Musuh tetap ditentang tak kiraa dgn apa cara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia dilahir sungguh berbakat penuh dgn aura
    Dia pakaar dlm matematik atau ilmu kira-kira
    Dia mahir dlm bidang sains dan juga sastera
    Dia cekap dlm seni, agama & semua perkara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia cekap berpantun dan petah dalam biicara
    Pantunnya panas bak api yang sdg membara
    Siapa pun jual pasti dia jawab dengan segera
    Ada kala menyakitkan & sering penglipor lara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia punya pukulan, ramai yang sudah cedera
    Musuh yng berdegil dia akan seksa dan dera
    Ramai cuba berdepan sudah temui sengsara
    Ada yg tergaru-garu seperti monyet dan kera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Apabila perlu dia pasti akan lantang bersuara
    Walaupun dihalang dia akan tetap terus mara
    Hujahnya padu bagaikan ilmu jampi mentera
    Yg mana tidak tahan hinggakan demam kura

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia sering berterus terang tidak berpura-pura
    Demi bangsa, dia terus berjuang sbg perwira
    Dia muncul, kerana musuh2 punya gara-gara
    Utk beri penjelasan, musuh punya sandiwara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia mmg berani, ibarat seorang pengembara
    Dia tidak takut, hadapi musuh sebatang kara
    Dia meredah sungai dari hulu sampai muara
    Dia bak bayang teduh bawah pohon cemara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia bukanlah tandingan & tidak ada yg setara
    Antara batu-batu, dia adalah sebagai mutiara
    Namun hatinya yang suci telah pun dipenjara
    Dgn seorang pensyarah dia memadu asmara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Ketampanan dirinya bagai raja punya putera
    Dia segak & bergaya menjadi idaman si dara
    Dalam berpantun dia memang muncul juara
    Itulah kegemerlapan nya bak bintang Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  27. Cai2 haprak tak habiis2 dgn kelentong aota
    Hanyaa kerana dedak dari Matdey tua renta
    Mmg tak sangkaa Mas & hamba jatuh cinta
    Keunggulan cinta terpancar dari sinar mata

    _______________________
    BPR: DARI SINAR MATA
    (https://youtu.be/zpiDGfryWBU)

    Keunggulan cinta dari sinar mata
    Yang bergelora
    Hati ditaman berbunga
    Satu impian satu harapan
    Sudah pasti ada sebaliknya
    Satu rahsia

    Engkau di mataku adalah cahaya
    Perjalanan ku
    Terang menyuluh segala
    Yang tersembunyi
    Lama kucari
    Sudah pasti ada jawapannya
    Kemungkinan itu

    Chorus:

    Datang hampir senja sedang aku
    Merangkak dan kehausan cinta itu
    Kau hulur tangan mu
    Membawa ku ke atas semula

    Berdoalah aku kesyukuran
    Tercantum cinta jadi satu
    Biar ku tebus segalanya
    Agar di teman cinta yang suci itu

    _____________________________
    Buat si dia yg selalu di mata ku
    Salam rindu di angin nan lalu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin, Kejora laknat dah mula nak spam blog kau. Tolong delete. Kalau Aman perasan gudgud tu bising pasal kebebasan bersuara, kau tolong delete dia sekali.

      Delete
    2. Kejora tu hanya ingin bercerita ...

      Cerita si DARA ....kerana "Kepala Bapak Kau" tu kutip bini orang .

      Cerita si TERUNA ...kerana "Mak Badak" tu songlap laki orang .

      Delete
  28. Kemuncak kepada coretan Tn Budin kali ini ada tiga ekor Azwan yang selalu naik sawan .. semuanya tak ada telor lebih2 lagi sekor memang confirm tak bertelor .

    Satu Khairul Azwan
    Kedua Azwandin
    Ketiga Azwan Ali .

    ReplyDelete
  29. Dia buat dah ! Kejora dah membabi giler kat sini buat spam.

    ReplyDelete

  30. Wakil rakyat biadap - UMNO Shah Alam


    SHAH ALAM: EXCO kerajaan negeri, Amiruddin Shari dianggap biadap apabila mengeluarkan perkataan 'go to hell' kepada Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) ketika disoal mengenai status Stadium Shah Alam, semalam.

    Ketua UMNO Bahagian Shah Alam, Datuk Azhari Shaari, berkata kata-kata kesat dan biadap itu tidak sepatutnya diluahkan pada sesi perbahasan di Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN), terutama oleh seorang berstatus pemimpin kerajaan negeri.

    "Perkataan itu tidak sepatutnya keluar dari mulut seorang pemimpin yang mewakili rakyat. Ia sangat biadap dan seharusnya beliau bercakap dalam nada yang profesional," katanya pada sidang media di Bangunan UMNO Shah Alam, di sini, hari ini.

    Beliau yang juga Penyelaras BN Parlimen Shah Alam berkata, sikap acuh tidak acuh Amiruddin juga mengecewakan harapan ribuan peminat pasukan The Red Giant yang mahu pasukan kesayangan beraksi di stadium berkenaan.

    Perbahasan sidang DUN kelmarin menjadi kecoh apabila Amiruddin menuduh FAS mempolitikkan isu penggunaan Stadium Shah Alam untuk skuad bola sepak.

    EXCO Pembangunan Generasi Muda, Sukan Kebudayaan dan Pembangunan Keusahawanan itu mendakwa BN sebagai dalang menggunakan FAS untuk menyerang kerajaan negeri, selain mendakwa kerajaan Selangor mempunyai pelan tersendiri untuk Stadium Shah Alam.

    Sementara itu, Amiruddin tidak akan memohon maaf atau menarik balik kata-kata kesat yang dilemparkannya terhadap FAS.

    Amiruddin ketika ditemui berkata, beliau tidak perlu berbuat demikian kerana mendakwa kepemimpinan persatuan itu sebelum ini bertindak 'kurang ajar' terhadap Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dalam satu mesyuarat pada Ogos 2016.

    "Mereka (FAS) tidak pernah memohon maaf ketika bertindak keluar dari mesyuarat sehingga kini. Sepatutnya mereka lebih awal minta maaf kerana kurang ajar dengan kerajaan negeri," katanya.

    Pada 29 Ogos 2016, sebahagian kepemimpinan FAS dilapor bertindak keluar daripada mesyuarat Exco persatuan itu yang dipengerusikan oleh Mohamed Azmin sebagai membantah tindakan Menteri Besar itu berhubung arahan pemberhentian Setiausaha Agung dan Bendahari FAS.

    Dalam pada itu, Amiruddin berkata, kenyataan 'keras' beliau pada sidang DUN Selangor semalam bukan ditujukan kepada FAS secara keseluruhannya tetapi kepada individu tertinggi yang menerajui persatuan itu.

    © New Straits Times Press (M) Bhd

    #### Bingai punya Datok Penyelaras ...

    Yang kata "go to hell" tu hanya exco negeri je .

    Yang PM Najib @Pencuri Mega berkata bodoh , bangang, sekor dua ekor, haramzadah , "kepala bapak kau" sampai tersembur air lior , okey pula ???

    Inilah yang akan berlaku ...apabila otak sudah tersumbat dengan najis serta mulut di penuhi dengan taik ... duit curi pun bolih dikatakan duit derma !!

    ReplyDelete
  31. Rakyat mlysia akan terus dihidangkan dgn politik bodoh dan dungu dari kedua2 belah pihak bn mahupun pmbngkang buat sekian lamanya, mmburukkn pihak lain mnjadi strategi utama, tdk ada prubahan malah politik mlysia smkin mundur, jgn pula kata pmbngkang akan bawa perubahan kerena mereka sndiri sbnr tdk pernah berubah, sbg rakyat jgn mnghrpkan politik mlysia akan bertambah baik jika pmbngkang mng kerana mereka mmilih org yg sama yg mncorakkan politik yg ada skrg mnjdi pmimpim mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oku,

      Terima kasih sekali lagi ngakukan "politik bodoh dan dungu dari kedua2 belah pihak bn .."

      "mmburukkn pihak lain mnjadi strategi utama"? Aiseh, Mat, ko pernah dengor ke taktik Machiaveli? Lagi teruk, Mat. Dah beratus tahun di buat begitu.

      Ko tak baca pasal Timbalan Menteri Umno dulu tembak mati lawan nya berkejar jawatan Ketua Bahhagian Tampin ke Gemas ke?

      Delete
  32. Aman dan kejora ni penakut. Bacul. Jenis orang macam ni baik potong kote bagi makan anjing je.

    ReplyDelete
  33. Berkaitan INVOKE ni , tak payahlah kita perbesar2kan sangat. Rakyat memang dah lama sedar INVOKE ni adalah lidah rasmi PH untuk menyebar luaskan berita palsu, spin dan fitnah kepada rakyat, khususnya netizen2. Kebanyakan berita2nya bukannya datang dari sumber yang kita boleh percaya..sepatutnya mereka rujuk dulu dengan pihak2 berwajib berkaitan sesuatu isu yang diketengahkan..bukan ikut sedap mulut aje dan disensasikan hingga ke tahap yang tak masuk akal. Sampai sekarang ni, masih menjadi tanda tanya kepada rakyat dari mana datangnya sumber kewangan mereka untuk membayar gaji pencacai dan menaggung kos operasi.Kalau betullah dakwaan Pizi, sumbangna dari orang ramai, apasal tak dedahkan aliran masuk dan keluar segala derma2 tu..berapa bnayak diterima..berapa bnayak digunakan untuk membayar gaji dan kos operasinya..buatlah satu PC khas untuk clarify benda ni kepada rakyat, dah tentu penderma2 tu nak tau apa yang dibuat dengan duit mereka.Kita tak mau apa yang berlaku pada sumbangan rakyat sebanyak RM 1.5 juta kepada Pizi untuk bayar kalah saman kepada NFC dulu berulang lagi. RM 350 ribu guna bayar saman, selebihnya ..apa jadi pada duit tu???? Selagi tak didedahkan money flownya, selagi tulah rakyat akan tertanya2 berkaitan dengan operasi INVOKE ni. Rasanya juta2 juga kosnya sebulan kan. Ada juga pendapat dari penganalisa2 politik Msia yang mengatkan kalau INVOKE ni diberhentikan operasinya, pasti Msia akan menjadi lebih aman dan tak perlulah rakyat dipaksa lagi unuk mendengar berita2 yang dipertikaikan, yang disampaikan oleh mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okey Geng Najib ,

      For you to know more and have clearer picture how Invoke operate , why not make yourself available during invoke fundraising dinner on April 14th. @ IDCC , Shah Alam ??

      I keep on wondering and surprised at the interest these walaunta have on Invoke . On the side , never heard the same gestures were directed to SAMM(pah),JMM(jaringan menipu manusia), Gabungan baju merah and others with the similar agendas .

      Delete
    2. Dekat pukul 3 pagi dia pakai nama Geng Najib pulak dah. Tak dapat tidur gamaknya, teringatkan mak badak, kot.

      Nak coba bayangkan dia orang lain, pakai style lain - semua di letak nya dalam satu perenggan. Dia ingat pembaca tak tahu bahawa Penjalang Rakyat dsb nya ada lah orang yang sama.

      Menipu tak habis habis orang Najib nih. Di ketawakan orang. Gamak nya itu pasal Najib kata di kempen Pru13 bahawa Umno cyber troopers tuh "bangang hamjadah".

      Tak payah teka le apa kata kata Mister Kepala Bapak Kau akan gunkan kpd Umno cyber troopers dia di kempen Pru14 nanti.

      Patut cari fakta2 yang kukuh, keluarkan hujah2 yang padat dan tepat. Tapi asyik membohong. Apa daaaaa ..

      Delete
  34. @VellPaari : Redelineation exercise is a part of Malaysia's democracy system and process


    1. Yesterday the Malaysia government led by Prime Minister Datuk Seri Najib Abdul Razak tabled the redelineation report produced by the Election Commission (EC). The last time a redelineation was done was in 2003, where the electoral divisions were used for three general elections, namely GE11 in 2004, GE12 in 2008 and GE13 in 2013.



    2. As we are all aware, the tabling of the redelineation report caused chaos in Parliament where as usual the opposition Member of Parliament (MP) protested. However, it is very important to note that the redelineation exercise is embedded in our constitution and there is nothing illegal about it. Article 113(2)(ii) of the Federal Constitution clearly specifies that :

    _There shall be an interval of not less than eight years between the date of completion of one review, and the date of commencement of the next review, under this Clause._

    3. Since the last review was done in 2003, it is already time for a review of our elections boundaries. Therefore the Election Commission was only following the federal constitution in exercising their rights. The redelineation exercise was done in the spirit of the federal constitution to ease voters to vote. The government has made it very clear that it did not interfere in the redelineation process done by the EC.

    4. In fact, even UMNO protested on the redelineation exercise. As an example, Ampang Umno division chief Datuk Ismail Kijo had also opposed EC's plan to delineate two polling districts from the Ampang parliament to the Gombak parliament. Under Part II of the 13th Schedule of the Federal Constitution, the EC is required to hold inquiries to consider these objections following the mandated redelineation exercise. Thus the redelineation affects all parties not only the opposition.

    5. In addition to the above, i find it very suprising that Pakatan Harapan's top dog Dr. Mahathir Mohamad is making an issue out of this redelineation exercise. Dr. Mahathir conveniently forgot and ignored the fact that in his 22 years as Prime Minister, there were three (3) redelineation exercises conducted which were in year 1984, 1994 and 2003. For him to now criticize this redelination exercise shows the hypocrisy of Dr. Mahathir Mohamad.

    6. Finally, i call on the opposition members to stop politicising this issue and focus on serving the rakyat in their respective constituencies. The redelineation exercise is a part of Malaysia's democracy system and process as per our constituent. The opposition shall not interfere in the roles and responsibility of the EC.

    Thank You.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vellpari ....Vellparri...

      Papa got kicked out by rakyat still hold special minister post .

      May be "kepala bapak kau" loves you so much ..

      what else can I say ??
      that one has Altantuya ..
      this one has Sunjatha ....

      Delete
  35. Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohammad ketika diwawancara oleh media Singapura, Sunday Times berkata, Pakatan Harapan berkemungkinan besar tidak dapat menunaikan janji mereka untuk menghapuskan tol lebuhraya di Malaysia. Beliau berkata dipetikakhbar The Star, di sini,
    Parti kami, rakan sekutu kami, anda tahu mereka sangat sosialis, mereka suka memberi benda kepada orang. Saya memberitahu mereka ia tidak boleh dilakukan. Mereka mahu menghapuskan semua jalan tol, mereka mahu memberikan percuma.
    Saya berkata, lihat, kita perlu mengekalkan jalan raya. Anda perlu membina lebih banyak jalan. Di manakah anda mendapatkan wang jika anda cuba mengekalkan jalan ini sendiri? Tetapi mereka mahukan populariti, jadi mereka lebih suka menjanjikan perkara ini.
    Pertama, Pengerusi Pakatan Harapan sendiri tidak yakin Pakatan Harapan dapat menghapuskan tol di kesemua lebuhraya di Malaysia. Kedua, Pengerusi Pakatan Harapan sendiri mengakui pemimpin partinya hanya mahukan populariti dan undi. Oleh itu, mereka akan janjikan bulan dan bintang.

    Setiausaha Agong MCA, DS Ong Ka Chuan turut melahirkan perkara yang sama di dalam Kenyataan Akhbar beliau bertarikh 26/03/2018. DS Ong menyifatkan tindakan Pakatan Harapan untuk menghapuskan tol di lebuhraya adalah satu pembohongan besar dan hanya untuk menipu pengundi.

    Kesimpulannya, sekiranya kita tidak percaya cakap Pengerusi Pakatan Harapan, cakap siapa lagi kita hendak pakai di sebelah pembangkang? Dengarlah cakap Tun Dr Mahathir itu.

    Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2018/03/tun-chedetofficial-akui-pakatan-harapan.html#rkoBeuMzEiBiwci2.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. "tidak yakin Pakatan Harapan dapat menghapuskan tol di kesemua lebuhraya di Malaysia" -

      Memang lah tak boleh hapuskan semua sekali gus. Nak kena pikiorkan jugak mana nak letak perkerja2 tol itu, takkan nak buang aje, kata dalam hati mampos lah korang, aku dah ada RM2.6 bilio.

      Tapi ingat, dulu masa Tun M 22 tahun PM, kan tol jalan dari KL ke Ipoh dekat simpang ke Kepong dah di buang. Alasan dulu ia lah dah cukup collect tol untuk kos binaan jalan, buang tol.

      Tapi di bawah Najb, tak buang sampai bila bila. Sebab nak menampong pendapatan gomen yang bocor akibat 1MDB dll.

      Delete
  36. NAIB Presiden PKR, Nurul Izzah kini lebih sibuk dan lincah dari masa dia mula-mula berkecimpung dalam kancah politik selepas ayahnya ditangkap dan dilucutkan daripada jawatan timbalan perdana menteri 20 tahun lalu.


    Ibu tunggal beranak dua ini terus bergerak ke seluruh negara bersama pemimpin-pemimpin pembangkang lain, memberi penerangan dan ceramah politik, apa lagi dengan PRU14 boleh diadakan bila-bila masa terdekat.


    Namun demikian, tidak banyak diperkatakan mengenai dirinya sejak setahun dua yang lepas. Yang ada hanyalah sekadar laporan mengenai kenyataannya berkaitan perjuangan dan perancangan parti.


    Tidak banyak lagi dengar laungan ‘Puteri Reformasi’, gelaran yang diberikan kepadanya ketika dia mula muncul dalam kancah arena politik tanah air menentang pemerintahan Tun Mahathir.


    Suara-suara yang pada suatu ketika mengangkat imejnya ke tahap tinggi hingga dia diramalkan akan menjadi wanita pertama memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia pada suatu masa kelak seolah-olah sudah senyap sepi.


    Malah, terdapat juga cakap - cakap berbaur sinis yang menganggapnya sebagai Puteri Reformasi yang sudah semakin basi, yang sudah tiada apa lagi keistimewaan untuk diperjuangkan.


    Kalau dulu, dia la yang paling lantang menabur dakwaan dan tuduhan terhadap Tun Mahathir serta meracuni pemikiran rakyat agar menolak kepimpinan bekas Perdana Menteri itu secara terbuka.


    Tapi hari ini, Nurul Izzah bukan sahaja sanggup 'payung' Tun Mahathir dengan kertas. Malah dia juga sanggup menjadi "Penjilat Bontot" orang yang pernah dia labelkan sebagai Diktator itu demi menjaga kepentingan Politik Peribadinya sendiri!!

    ReplyDelete
  37. WAN AZIZAH SINDIR, TUN M DALAM KEADAAN TERUK!!!
    POSTED BY SEMUT HITAM ON ISNIN, MAC 26, 2018 WITH NO COMMENTS SO FAR

    Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail tampil menyifatkan kerjasama dengan Tun Mahathir, orang sama yang pernah menyingkirkan suaminya 20 tahun lalu, umpama “mimpi”.
    “Ia seperti bermimpi. Apakah ia benar-benar berlaku?” katanya dipetik akhbar The Sydney Morning Herald (SMH) semalam.
    “Tetapi ya, ia benar dan bagi saya ini menunjukkan betapa teruknya keadaan sehinggakan bekas perdana menteri yang memilih Datuk Seri (Najib Razak) sebagai perdana menteri, sampai ke tahap beliau sendiri (Dr Mahathir) perlu menjatuhkan orang yang dipilihnya.”
    Namun bagi sesetengah pihak, kenyataan yang dibuat oleh Wan Azizah itu hanya sebagai satu sindiran terhadap bekas Perdana Menteri yang berusia 93 tahun itu secara terang - terangan.


    Bagi mereka, apa yang cuba digambarkan oleh Wan Azizah ialah berkaitan dengan kedudukan Tun Mahathir itu sendiri sedang berada dalam keadaan yang sangat teruk pada ketika ini.


    Jika sebelum ini, Tun Mahathir pernah memecat suami Wan Azizah dari jawatan Timbalan Perdana Menteri atas dakwaan salah guna kuasa dan terlibat dalam skandal seks diluar tabiie.


    Kemudian Tun Mahathir juga pernah mengerakkan usaha untuk menjatuhkan Tun Abdullah Badawi yang dipilih oleh dirinya sendiri sebagai pengganti Perdana Menteri Malaysia.


    Maka kali ini, Tun Mahathir dilihat berada dalam keadaan terdesak untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib sebagai Perdana Menteri sehingga terpaksa bergabung dengan puak Pakatan.


    Dalam erti kata lainnya, kenyataan Wan Azizah itu memberikan gambaran bahawa bekas Perdana Menteri yang berusia 93 tahun itu sedang berada dalam keadaan yang sangat teruk untuk menjamin kedudukan legasinya dimasa akan datang!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. POSTED BY SEMUT HITAM ON ISNIN, MAC 26, 2018 WITH NO COMMENTS SO FAR

      ....hee....heee...heeee

      Geng , bukan setakat semut hitam je, semut putih pun tak ada manusia komen

      Delete
  38. Bukan satu berita yang menghairankan apabila RoS buat pengumuman bahaw pendaftaran Pakatan Haprak tu tidak dapat diteruskan kerana PPBM telah GAGAL menghantar laporan yang dikehendaki.


    Jelas RoS, ia berikutan salah satu rakan komponennya iaitu PPBM, masih belum menjawab dan menyerahkan semua maklumat dan dokumen yang diminta mengikut Seksyen 14 (2) Akta Pertubuhan 1966.
    "Dengan ini Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (RoS) mengesahkan bahawa pendaftaran Pakatan Harapan (PH) buat masa ini masih tidak dapat diproses," katanya dalam satu kenyataan semalam.
    Realitinya, kita pun tau PPBM tu dipimpin oleh siapa. Sedangkan sebelum ini pun, pemimpin yang mengepalai PPBM tu juga pernah menyebabkan UMNO diharamkan pendaftarannya.


    Jadi, tak hairan la jika kali ini pun, parti yang dipimpin oleh orang yang sama menjadi punca kegagalan Pakatan Haprak tu didaftarkan sebagai sebuah parti gabungan sebelum PRU ke 14.


    Salahnya pada diri mereka sendiri yang GAGAL mentadbir. Diorang sendiri yang GAGAL menguruskan parti sendiri. Takkan itu pun diorang masih nak salahkan orang lain tak tentu arah?


    Logiknya, pemimpin dalam PPBM tu semuanya terdiri dari kalangan mereka yang dah lama dalam sesebuah organisasi. Kiranya bukan BERUK yang jadi pemimpin parti tersebut. Jadi, tak masuk akal kalau perkara seperti itu boleh berlaku.


    Hakikatnya, pemimpin PPBM tu hanya setakat pandai nak salahkan orang lain je diatas kelemahan diri mereka sendiri. Kalau nak menguruskan parti sendiri pun diorang tak mampu, bagaimana mungkin diorang boleh menguruskan pentadbiran Negara dimasa akan datang!!!

    ReplyDelete
  39. Sejak beberapa hari yang lalu, ramai dikalangan pengamal media sosial khususnya bercerita mengenai isu kegagalan Pakatan Haprak tu didaftarkan sebagai sebuah gabungan politik pembangkang.


    Rata - rata menyifatkan tindakan itu memperlihatkan ketakutan pihak Kerajaan terhadap gabungan Pakatan pembangkang itu bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.


    Namun hakikatnya, apa yang cuba disampaikan oleh mereka itu hanya sekadar taktik untuk meraih sokongan simpati dari kalangan rakyat dengan memberikan gambaran kononnya mereka menjadi Mangsa.

    Maka, bermula la drama 'Air Mata Buaya' puak Pakatan Haprak dengan mengeluarkan kenyataan kononnya mereka terpaksa menggunakan satu logo untuk menghadapi PRU ke 14 nanti.


    Realitinya, gabungan Pakatan Haprak itu tidak dapat didaftarkan dalam masa terdekat adalah disebabkan kegagalan PPBM menghantar laporan yang dikehendaki oleh pihak RoS sebelum ini.


    Tapi, dalam diam, DAPigs yang turut mempunyai masalah yang sama dengan PPBM sebelum ini setidak - tidaknya mampu tersenyum melihat keadaan malang yang menimpa rakan sekutunya itu.


    Paling tidak, ianya akan menjadi modal DAPigs untuk menunjukkan bahawa parti Melayu dalam Pakatan Haprak itu tidak kompetan jika hendak dibandingkan dengan parti Chauvanis mereka.


    Kiranya, DAPigs memiliki modal untuk menidakkan orang Melayu sebagai Ketua Pentadbir Negara dimasa akan datang. Mana tidaknya, sedangkan nak hantar laporan pun PPBM tak mampu, bagaimana mungkin diorang boleh mentadbir Negara dengan baik!!!

    ReplyDelete
  40. Memang tak boleh nak dinafikan lagi bahawa masih ada ahli PKR dipelbagai peringkat tidak dapat menerima sikap MUNAFIK yang dipamerkan pucuk pimpinan itu apabila menerima Tun Mahathir.


    Walau apa pun alasan dan justifikasi yang cuba dilakukan oleh pucuk pimpinan parti itu, masih ramai dikalangan ahli PKR yang tidak bersetuju secara terbuka dengan tindakan tersebut.


    Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila semakin ramai ahli PKR mengambil tindakan keluar parti dengan alasan kecewa terhadap keputusan yang dibuat oleh pucuk pimpinan mereka.


    Waima Wan Azizah dan anak beranaknya cuba nak jilat balik segala ludah dan kahak yang telah diluahkan selama ini terhadap Tun Mahathir, ianya tidak dapat diterima oleh ahli parti itu.


    Hakikatnya, PKR sebelum ini ditubuhkan sebagai sebuah wadah perjuangan peribadi seorang pemimpin yang Gila Kuasa bernama Anwar Ibrahim yang telah dipecat oleh Tun Mahathir.


    Mereka yang menjadi pengikut tegar PKR sebelum ini saban hari telah dimomokkan dengan propaganda yang menggambarkan Tun Mahathir sebagai seorang pemimpin Kejam dan Zalim. Jadi, tak payah la pucuk pimpinan parti tu cuba nak menipu diri mereka sendiri!!!

    ReplyDelete
  41. Pusing la kot mana sekali pun, secara dasarnya PKR tetap anggap bekas Perdana Menteri Malaysia itu sebagai seorang yang tidak layak untuk menjadi pemimpin. Apatah lagi nak menggalas mandat rakyat.

    Hakikatnya, PKR ditubuhkan atas sifat kebencian yang mendalam terhadap bekas Perdana Menteri itu yang tetap dilabelkan sebagai seorang pemimpin 'Diktator' yang 'Kejam' dan 'Zalim'.

    Maka tak hairan la sekiranya ada dikalangan pemimpin parti itu tetap menolak pencalonan Tun Mahathir sebagai Teraju Utama Pakatan Haprak biarpun Pakatan menang dalam PRU akan datang.

    Malah kesudian Pengerusi PPBM itu untuk kembali berkhidmat sebagai Perdana Menteri selepas gabungan Pakatan pembangkang itu berjaya menawan Putrajaya juga masih lagi diragui.

    Menurut bekas pengasas PKR, Ng Lum Yong, Tun Mahathir dilihat tidak mampu untuk menggalas mandat yang diberikan rakyat ekoran matlamat utamanya partinya hanya untuk menjatuhkan kerajaan BN pada PRU-14 kelak.
    “Hingga kini PPBM tidak mengeluarkan sebarang manifesto sekiranya dia berjaya memerintah dan (jika salah) seorang ahlinya menjadi perdana menteri serta blue print mereka kita langsung tidak tahu.
    “Oleh itu bagaimana rakyat nak mengharapkan parti ini yang ditubuhkan dalam masa satu tahun sahaja,” lapor sebuah portal hari ini.
    Bahkan katanya, kenyataan terbaru yang dibuat oleh Si Ketua Penipu tu yang menolak untuk pencalonan Perdana Menteri juga dikhuatiri akan menimbulkan rasa kecewa dalam kalangan penyokong.

    Jelasnya, kebanyakkan pemimpin pembangkang sebelum ini mahu Si Ketua Penipu tu menjadi Perdana Menteri dan kesediaaan Mahathir hanya dianggap sebagai cubaan untuk merampas impian mereka.
    “Saya anggap ramai ahli PKR akan kecewa dengan keputusan ini sebab dari mula semua anggap Anwar akan menjadi Perdana Menteri yang akan datang, bukannya orang lain, tetapi tiba-tiba nama Tun Mahathir disebut,” jelas Lum Yong.
    Si Ketua Penipu tu yang kini sedang menjalani hukuman lima tahun penjara membuat kejutan apabila dia menolak tawaran untuk menjadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan menang PRU-14 akan datang.

    Namun kenyataan yang dibuat oleh Si Ketua Penipu tu sendiri juga tetap diragui dan dianggap seolah - olah satu taktik untuk meraih sokongan simpati murahan untuk dirinya sendiri semata - mata. Kalau dah namanya Penipu tu Penipu la jugak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Angkau byk bisinglah mamu. Mabukkah?

      Delete
  42. Heh! Nampak gayanya puak PKR tu sekarang ni dah mula takut dengan bayang - bayang mereka sendiri. Dek kerana terlalu takut tak tentu arah, habis semua cermin dipecahkannya.

    Lepas satu persatu alasan cuba diberikan untuk menjustifikasikan keadaan. Tapi apa boleh buat. Taik dah melekat pada muka. Kalau diorang nak basuh pun, baunya tetap boleh dihidu.

    Pokok pangkalnya, PKR merupakan sebuah parti yang GAGAL untuk membentuk keperibadian dikalangan pemimpin mereka sendiri. Setakat pandai bercakap je, apa gunanya?

    Hakikatnya, kes rasuah dan kekayaan luar biasa yang dimiliki oleh salah seorang pemimpin muda parti itu bukan cerita baru. Tapi sebaliknya, dia hanya dijadikan kambing hitam semata - mata.

    Apa yang jelas, alasan yang diberikan oleh pemimpin parti itu sejak kes yang melibatkan Anak Ikan Mak Lampir itu tersiar didalam laporan media membuktikan keadaan sebenar PKR.

    Tambah memalukan ialah apabila 'Pakar Strategi' parti itu cuba memberikan alasan kononnya Anak Ikan Si Mak Lampir tu merupakan bekas ahli PAS yang baru sahaja masuk PKR.

    Ianya secara tidak lansung menjelaskan parti itu mengamalkan dasar Politik Retorik dan memberikan gambaran bahawa dikalangan pemimpin mereka hanya terdiri dari kalangan manusia MUNAFIK belaka.

    Bila kena pada orang lain, bukan main kecoh lagi diorang berkokok tak tentu arah membuat tuduhan yang bukan - bukan. Tapi bila kena batang hidung sendiri, pandai pulak diorang nak sorok?

    Sekarang PKR dah keluarkan arahan supaya semua pemimpin parti itu menutup mulut masing - masing dari membicarakan mengenai kes yang melibatkan Anak Ikan Si Mak Lampir tu.

    Katanya, keputusan mengenai tindakan yang akan diambil dan semua kenyataan yang dibuat oleh pemimpin parti itu boleh dibuat dalam mesyuarat tertutup, bukannya secara terbuka.
    "Segala urusan berkaitan pendirian PKR, seeloknya dan sebetulnya diputuskan di dalam mesyuarat kepimpinan parti. Sama ada Mesyuarat Biro Politik atau mesyuarat Pimpinan PKR.
    "Mana-mana pimpinan pun sebaiknya mengeluarkan ulasan, pendirian atau cadangan di dalam mesyuarat, bukan di khalayak ramai," kata Ahli Jawatankuasa Biro Politik PKR, Kamaruddin Jaafar kepada media.
    Nampak sangat tindakan PKR ni cuba nak sembunyikan kesalahan dan kelemahan diri mereka sendiri. Maka sebab itu diorang keluarkan arahan sedemikian rupa supaya tidak banyak isu yang keluar.

    Tidakkah tindakan itu boleh dianggap sebagai satu taktik Politik Retorik yang diamalkan oleh PKR untuk memperbodohkan rakyat secara terbuka? Kalau dah salah tu, mengaku je la. Tak payah la beria nak suruh orang tutup mulut pulak!!!

    ReplyDelete
  43. Biar betul laporan yang diterima semalam. Katanya, kebanyakan calon PKR tu hanya menawarkan diri untuk bertanding PRU yang akan datang semata - mata kerana nak duit peruntukan.


    Menurut satu sumber, ada beberapa orang pemimpin parti itu diperingkat Cabang hanya menawarkan diri untuk mendapatkan peruntukan dari pucuk pimpinan parti demi kepentingan peribadi.


    Malah katanya, pemimpin tersebut sendiri mengakui yang mereka sukar untuk menang dalam Pilihan Raya Umum akan datang tetapi masih mahu menawarkan diri sebagai calon mewakili parti.

    "Kebanyakkan calon ni setakat nak duit peruntukan dari pucuk pimpinan parti sedangkan dalam masa yang sama diorang tau yang diorang tak boleh menang.
    "Kalau pucuk pimpinan bagi mereka RM 100 ribu, yang digunakan hanya sebanyak RM 40 ribu sahaja manakala selebihnya mereka masuk dalam poket sendiri," jelas sumber tersebut.

    Kalau betul laporan yang diterima, maka tak perlu la orang setempat mengundi calon yang mewakili PKR ni. Belum pun diorang jadi wakil rakyat, dah pandai nak menipu dan songlap duit parti secara terbuka.


    Bahkan tak hairan juga jika perkara sedemikian berlaku sebab sekarang ni pun kita boleh lihat sendiri gelagar wakil rakyat PKR ni. Satu hapah kerja pun diorang tak buat untuk rakyat. Bila nak dekat Pilihan Raya Umum baru nampak batang hidung diorang!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayoyo mamu. Apa angkau ada bising?

      Delete
  44. Jika tadi kita cerita pasal seorang wakil rakyat PKR Selangor yang terpaksa menghentikan program kemasyarakatan dikawasan Parlimennya kerana disabotaj oleh Rejim pimpinan Azmin Ali.

    Kali ini pendedahan dibuat berkaitan dengan perlakuan sabotaj yang turut dialami oleh beberapa orang ADUN PKR dibawah pemerintahan Diktator Rejim DAPigs Pulau Pinang pulak.

    Parti Gerakan Pulau Pinang hari ini mendakwa tiga lagi Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) dari PKR dikenakan tindakan pembekuan peruntukan bagi kawasan mereka selepas gagal menghadiri satu majlis rasmi kerajaan negeri.

    Naib pengerusi Gerakan negeri Oh Tong Keong berkata peruntukan bagi ADUN Machang Bubok Lee Khai Loon, ADUN Bukit Tengah Ong Chin Wen dan ADUN Kebun Bungah Cheah Kah Peng dibekukan kerajaan DAP setelah mereka gagal menghadiri istiadat mengangkat sumpah pelantikan Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang Tun Abdul Rahman Abbas pada 29 April lepas.

    Beliau berkata Rejim DAPigs sepatutnya mengguna kaedah lain untuk menghukum mereka yang gagal menghadiri majlis rasmi dan bukannya dengan membeku peruntukan yang sepatutnya digunakan untuk rakyat kawasan berkenaan.
    "Saya ingin menggesa Ketua Menteri (Lim Guan Eng) supaya tidak membekukan peruntukan wakil-wakil rakyat PKR... peruntukan ini demi kebajikan dan kebaikan rakyat setiap kawasan berkenaan. Peruntukan ini adalah bagi DUN setiap kawasan, ia tidak boleh berdasarkan piawaian beliau sendiri untuk memberi peruntukan ini," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.
    Pada Mei lepas, ADUN PKR bagi kawasan Penanti Dr Norlela Ariffin mendakwa peruntukan kawasannya dibekukan kerana gagal menghadiri istiadat mengangkat sumpah pelantikan Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang.

    Oh berkata tindakan Rejim DApigs itu dilihat seolah-olah ingin membalas dendam terhadap wakil rakyat PKR yang tidak menyokong tindakan kerajaan negeri mengenai isu tambak tanah pada persidangan DUN.

    Ong dan Cheah pernah dipecat daripada syarikat berkaitan negeri tahun lepas apabila mereka bertindak berkecuali semasa mengundi usul penambakan tanah yang dibawa oleh Barisan Nasional semasa persidangan DUN Pulau Pinang.

    Secara tidak lansung, pendedahan yang dibuat itu membuktikan bahawa kesepakatan yang didakwa wujud dikalangan puak Pakatan Haprak tu hanya sekadar lakonan semata - mata. Apa yang pasti, mereka hanya memberi keutamaan untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamu, apa ada bising sini? Sindri punya blog jagalah.

      Delete
  45. Kalau tak menipu, memang tak sah Si Azmin Ali ni. Dia ingat dengan cara itu dia dapat melarikan diri dia dari dipersalahkan dan ianya dapat menipu rakyat secara terang - terangan?


    Tembarang Si Azmin ni semakin hari semakin kian terselah apabila kenyataan yang dibuat berbelit - belit dan akhirnya memakan dirinya sendiri. Pun dia masih lagi nak salahkan orang lain?


    Jika sebelum ini, Si Azmin Ali tu pernah mempertikaikan tindakan ADUN PAS yang membuat aduan kepada DYMM Sultan Selangor berhubung isu peruntukan dana kewangan mereka.


    Malah Azmin juga turut memperlekehkan usaha ADUN PAS yang mengadu kepada Tuhan berhubung isu yang sama dengan alasan mereka tidak pernah mengadu kepada dia mengenai isu tersebut.


    [AZMIN "LEBIH BESAR" DARI TUHAN DAN SULTAN???]


    Tapi kali ini, lain pulak alasan yang diberikan oleh Si Azmin dengan membuat dakwaan kononnya dia tidak menjaga peruntukan kewangan untuk wakil rakyat di Selangor termasuk ADUN PAS.


    Soalnya, kalau Azmin tidak menjaga peruntukan tersebut, kenapa sebelum ini dia sibuk sangat mempertikaikan tindakan ADUN PAS tu buat aduan kepada DYMM Sultan Selangor?


    Nampak sangat yang Si Azmin Ali tu cuba memperbodohkan rakyat dengan mengeluarkan kenyataan sedemikian. Dan yang malangnya, ADUN PAS tu juga kena kencing dengan Si Azmin Ali ni padahal diorang juga yang angkat dia jadi Menteri Besar Selangor sebelum ini!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahlah mamu. Pergi balik jaga blog sendirilah. Chetttt... Podah

      Delete
  46. Lega rasa nya, dpt solat tahajjud dua rakaat
    Terbangun utk qiyamulail di malam Jumaat
    Kita Islam, buat lah ibadat yng bermanafaat
    Jgn le asyik mengumpat keji jer setiap saat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tulis dua kali pasal solat berjemaah ye? Di bawah tuh gitu jugak.

      Aku ngentam ko dari bawah .. astaghfirullah, bukan main belakang ko lah ... aku komen dari bawah ni ha.
      \
      Kotor punya pemikiran, mikir nak main belakang dia, cakap pasal solat jemaah, dua kali pulak tuh.

      Delete
  47. Lapang rasa, dapat solat berjemaah di surau
    Jgn lah kira nya, harta dunia asyik nak karau
    Leka dengan politik, amal ibadah tak dihirau
    Kat dunia subur, tapi akhirat kering kemarau

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm Diny ke siapa dah kata, bila kau ketawa berlakah lakah, makna nya ku tak serius apa yang kau cakap, Mamat.

      Bohong ye? Solat jemaah ye? Tapi membohong tak habis habis.

      Dahtu, ngata aku bohong bila semalam aku kata nak solat dan renti buat komen.

      Manusia ke apa ko ni?

      Delete
  48. Kita orng Islam kena perbanyak amal ibadah
    Balik pangkal jalan & buat kerja yg berfaedah
    Rentikan lah cai2, perangai iblis haram jadah
    Asyiik kutip dosa, maki caci tak sudah-sudah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amal ibadah Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh? Bohong tak habis habis ko ni Mamat yang pakai bloggng nmes banyak.

      Dari itu aje dah yahu ko tak beramal ibdat. Menipu rakyat.

      Bila nak tukar tabi'at?

      Bila PH ganti BN baru tukar tabi'at ko ye?

      Delete
  49. Tidak tau lah pembangkang ini, apa nak jadi
    Mereka terima dana asing hingga ke Yahudi
    Ia rencana Matdey yng tak mengenang budi
    Tak sedar diri, dah nak berhenti denyut nadi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. "nak berhenti denyut nadi"?

      Ko dah mampos tiap kali ko mersim, ko tau ke. Kalo tak caya, ko tanya doktor.

      Tapi ko mampos tiap kali ko tukar nama blogging. Kalo permanently pun, aku tak kisah.

      Apa? dahsyat? Baca le yang aku tulis tadi ada Tmbalan Menteru Ameno sampai tembak mati rival dia for the Ketua Bahagian post.

      Ko google le tuh, sure keluor punya - nama dia Mokhtar Hashim.

      Delete
    2. Yg arah tembak mati berbelas org Islam tak berdosa, termasuk wanita kat Memali tu...kerana nak kekal berkuasa...
      Ko cuba google tengok...si Kerala kepala bapak ko tu...
      Udah2 ler Suman @ abda...

      Delete
    3. ooi Babi toksah mai dok pembohong di sini, Tun M pakai dana Yahudi konon. Abih boss kau Kepala Botak Lanun tu siap engage PR dia "Stadtler org yahudi lagi utk mempromosi dan melobi Kepala Bapak tu konon dgn imej yg baik di luar negara seperti UK, USA dan negara barat lain
      . Tak cukup dgn tu Menteri Luar Hanipah pun siap bela PM dan Kjaan bilamana wakil Yahudi dtg ke KL masa Forum Antarabangsa yg melibatkan negara Asean, Eropah, Asia . Sial lu lagi nak cakap Tun M dan pembangkang mengudang campur tangan asing Israel dan menerima dana Israel konon utk menjatuhkah PM dan merosakkan Islam di negara ini. Podah! penipu, firnah, pembohong besar kau ni sserupa mcam boss lanun kau tu!. Kamu lah pencipta dan penyebar Fake News. Durjana!

      Delete
  50. Skandal Forex cai2 buat2 lupa & tutup mata
    Matdey sakau bebilion, bukan le lagi berjota
    Dlm hati hambaa, Mas tetap terus bertakhta
    Kerana bagi ku, dia itu adalah permata cinta

    _____________________________
    AIMAN TINO: PERMATA CINTA
    (https://youtu.be/qTlJkKm9wbw)

    Lihat diri ini tatap mata ini
    Adakah aku pendusta cinta mu
    Renung ku di sini di dalam hati ini
    Adakah aku insan yang engkau cintai

    Mana kau campakkan hati ku
    Hati yang ku berikan
    Pada mu kasih
    Semua jawapannya ada pada ku

    Ku di sini kan setia
    Menunggu mu oh kasih ku
    Meskipun maut mendatang
    Menjemput ku

    Mengapa kau pergi dari diri ini
    Mengapa harus kau merelakan aku
    Mudahnya kau melepaskan ku oh kasih ku
    Mudahnya kau mencari teman pengganti ku

    Mana kau campakkan hati ku
    Hati yang ku berikan
    Pada mu kasih
    Semua jawapannya ada pada ku

    Ku di sini kan setia
    Menunggu mu oh kasih ku
    Meskipun maut mendatang
    Menjemput ku

    Mana ku campakkan hati mu
    Hati yang kau berikan
    Pada ku kasih
    Semua jawapannya ada pada mu

    Ku di sini kan setia
    Menunggu mu oh kasih ku
    Meskipun maut mendatang
    Menjemput ku

    _______________________________
    Abg tetap menunggu tanpa jemu,
    Salam rindu dari abg untuk diri mu.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak lupa tekan Reply button lagi, komen aku keluor di bawah.

      Ok, aku tak tekan kamu, ye, Mamat Kejora.

      Delete
  51. Skandal Forex di zaman Tun M dah di terangkan setahun demi setahun, dah nyata akibat Yahudi Zionis George Soros dan geng dia manipulate foreign exchange market di Malaysia di masa itu.

    Namun demikian, Tun M tak terlari sana sini ke World Bank, IMF dsb nya mintak tolong, kamdian di ikat hidung, mcm Thailand dll negara jiran kena di zaman Asian Economic Crisis dulu. Dia dapat stabilizekan Ringgit pada RM3.80 kalau tak silap.

    Di Zaman Najib, Forex Bank Negara hilang berbilion, ada Asian Economic crisis ke? Ada Yahudi Zionis Soros korek belakang ke?

    Ko terasa, ye, Kejora alias itu ini nama.

    ReplyDelete
  52. Aku rasa lega dah tibai semua komen benda Allah (worse case than Hamba Allah, hehe) yang pakai nama macam macam - Kejora, Penjalang Rakyat, Geng Najib, Geng Lanun, Geng Tipu.

    Ooops yang last two itu tambah aje untuk sekel kepala dia kuat sikit. Tapi pada umum nya depa mcam tu.

    Hv a good day folks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok, tak semua.

      Ada yang kawan2 di sini dah tibai, aku tak tambah tibai.

      Apa? Tak boleh tibai di Hari Jumaat? Kuparat sesiapa yang kata begitu. Tahu lah kamu bahawa dalam sejarah Islam, Nabi Muhammad bawa angkatan perang dia berperang di bulan puasa pun - Battle of Badr.

      Tak caya, google lah.

      Ok, dapatkan hari yang baik, semua orang.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...