Friday, 30 March 2018

UMUR PANJANG TAPI MENENTANG KEMUNGKARAN LEBIH BAIK DARIPADA UMUR TAK BERAPA PANJANG, NAMUN SERONOK DENGAN KESILAPAN

Bagaimanakah Zahid Hamidi boleh tahu atau mengagak panjangnya umur Tun Mahathir Mohamad yang dianugerahkan Tuhan kepada bekas Perdana Menteri itu semata-mata untuk melihat kesilapannya sendiri?

Adakah ia berdasarkan ilmu agama yang ada dalam dadanya atau kerana sentimen politik untuk membela Najib Razak semata-mata?

Apa pula salah dan silap Tun Mahathir selama menjadi Perdana Menteri?

Bolehkah Zahid Hamidi menyenaraikannya?

Lagi pula, jika benar panjangnya usia Tun Mahathir ialah semata-mata untuk beliau melihat kesilapannya, mengapa sekarang ini beliau tidak bersama-sama dengan lebih banyak kesilapan yang sedang dilakukan Najib?

Bagaimanakah Tun Mahathir yang didakwa Zahid Hamidi sedang melihat kesilapan masa lalunya boleh menjauhkan diri, malah menentang kesilapan-kesilapan yang telah dan sedang dilakukan Najib?

Bukankah jika Tun Mahathir ada kesilapan masa lalu, beliau sepatutnya lebih atau terus menyokong Najib agar kesilapan lamanya tenggelam dengan sendirinya?

Bagaimana jika rahsia Tuhan memanjangkan usia Tun Mahathir sehingga ke angka 93 dan terus gigih berjuang sehingga sekarang ialah agar beliau dapat membetulkan kesilapan dan kerosakan yang dilakukan oleh Najib selama ini?

Orang tua-tua selalu menyebut,  yang penting dalam hidup ini bukan permulaan hidup, tetapi bagaimana pengakhiran dalam kehidupan.

Dalam hal ini, Tun Mahathir yang dipanjangkan umurnya oleh Tuhan tetapi memilih untuk menentang kesilapan Najib di penghujung kehidupannya tentulah jauh lebih baik daripada mereka yang tidak berapa panjang usianya, namun tetap gembira bergelumang dengan kesilapan yang semakin parah serta tidak ternampak tanda-tanda penyesalan.

Bilakah pula orang seperti itu mahu menyedari kesilapan dan  kesalahannya atau mereka lebih rela berada dalam "kesesatan" sehingga ke penghujung usia?

Apa pun, kesediaan Tun Mahathir menyingsing lengan untuk membetulkan kesilapan Najib dalam usianya sekarang nyata lebih baik berbanding jika beliau tidak berbuat apa-apa atau kalau terus bersama dengan kesalahan yang makin parah adanya sekarang ini.

Untuk itu, semoga perjuangan Tun Mahathir sentiasa diberkati Tuhan dan beroleh kejayaan akhirnya. (ShahbudinHusin 30/03/2018)

150 comments:

  1. najib akan hidup hingga 200 tahun urk melihat rompakan dia... masa tu dh bongkok sabut.

    klu sempat la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omputih kata "the good die young". Ini depa kata di zaman selepas berhenti perang memerang antara depa sendiri, tak lagi guling mengguling Kings. Askar takda exercise, makan banyak mcm babi, ramai mati masih muda.

      Sejak ada doktor perubatan, bermacam pakar, orang baik pun hidup lama. Purata jangka masa hidup sekarang dah meningkat ke 70an tahun. Ada beberapa manusia yang melebihi 100 tahun. Rekod orang paling tua sekarang ia lah 124 tahun.

      Jadi, mengarut lah depa yang mmengsiniskan Tun Dr Mahathir yang berumur 92 tahun masih mahu jadi PM. Dia dah kata berkali kali bahawa dia tidak niat jadi PM. Ha nya marahkan Najib buuat tak betul merosakkan kepentingan negara. Begitu bosan dia hingga keluar Umno, tubuhkan PPBM dan di pilih jadi Pengerusi Pakatan Harap, lantas, jadi calon PM PH.

      Jeles? Iri hati? Takut pengaruh dia? Di Kelantan pun ceramah dia ada 7-8,000 hadirin. Di kubu Najib kawasan Parlimen Pekan, di Rancangan Felda Chini yang puak Najib berduyun pergi "nasihat" penduduk supaya jangan keluar tapi ada 600 orang yang hadir bila Tun M datang berucap.

      Gila, mana tak Najib dan jongos2 nya gementar, gigil lutut dan bertempiaran, kehabisan modal, caci umur dia. Bak kata omputih, "Little amuses the nuisance, what more the fool." Itu ngentam cara subtle tapi mana lah orang spt Zahid nak faham. Takpa, kita terus hentam cara tak subtle - hentam raw.

      Pru14, here we come. Tsunami Melayu kot kali ini.

      Delete
  2. Ya. Tun ada kesilapan masa lalunya. iaitu menyokong pelantikan najib

    ReplyDelete
  3. Aisey man ...

    Wak Jowo sekor ni , sepuluh ayat keluar dari mulut dia ...sebelas tak bolih dengar .

    Yang lebih satu tu khas untuk Najib .

    ReplyDelete
    Replies
    1. I knew this Jahid Komidi guy personally and he without fail sent me greeting cards & personal letters asking for my division support when I was the Permanent Chairman of UMNO Division in the early 90s.

      Delete
  4. Yang penting, "bagaimana kesudahannya" bukannya "bagaimana permulaan dan pertengahannya". Demikianlah ajaran Islam kepada penganutnya. Fikir-fikirlah.

    ReplyDelete
  5. Kenapa mahu tanya, buat-buat kelabu asap
    Apa jubor Matdey, korang masiih mau usap
    Takkan tak tahu, Matdey niaga buluh kasap
    Forex punya cerita, RM100 bilion dah lesap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap macam kencang sey...tak hal dia langsung tak muncul2. Semuanya terpapar di portal keluaran 1/2/18, walaupun dia spam berjela-jela.

      Bukti Kejora seorang pengecut, mengelak melarikan diri dari saya pd 1/2/18 melalui posting2 pd hari tersebut.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:09
      Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka
      Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka
      Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka
      Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:28
      WAK SUMAN TEMPE....
      WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...
      WOI KELUAR LAH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....
      HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33
      Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka.

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 22:38
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah...
      BODOOOO...BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:41
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:42
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:43
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:05
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:18
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm
      ---------------------------------------.

      Kejora kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete
    2. tu je yang tinggal dalam umngok..geng2 tak cerdik dan terbukti dengan komen "bernas" hamba abdi umngok seperti diatas

      Delete
  6. Wak... wak.....
    Nak buat gempak....
    Dah kena sergah......
    Cepat2 tobatlah wak klu perasan wak masih muda.... kapal yg tumpang tu lgi banyak bocornya...
    Takut2 x sempat... terpendek pulak wak tu.... yg d kata pulak yg Allah bgi lagi baik..

    ReplyDelete
  7. Umur panjang Matdey itu ialah suatu seksa
    Dia akan diperlihat, balasan dia punya dosa
    Itu semua rencana dari Allah yng Maha Esa
    Dekat akhirat nanti, lagi berat dia akan rasa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umur panjang tun nak buat jasa
      Dia akan perlihat, kehebatan yg bijaksana
      Itu semua rencana dari Allah yng Maha Esa
      Dekat akhirat nanti, balasan baik dia akan rasa

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Kejora kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete
    4. Wahai Mamat Kejora @ Penjalang Rakyat @ Geng Najib @ Lebaimoden @ mcm mcm lagi,

      Kamu mencaci aje keroje nya ye? Guna kata kata lucah pulak tu. Aku tau kau bukan bebudak, tapi orang tua baka.

      Kau nak main kasar ye? Aku tengok dah ada yang balas kau, kasi jawapan yang setimpal, "reply in kind", kata "tuboh" kpd kau.

      Maka begitu le akan jadi nya bila kau mencarut. Sebab mencarut itu bukan hak atau "prerogative" kamu saja.

      Ingat tu.

      Delete
  8. Bagitau kami dulu..

    Apa tindakan kepala bapak kau aka si pinochio pencuri terhadap berita2 luar tu...fact or fake news? Takkan kepala bapak kau nak diam je...diam tandanya setuju kan?

    Lagi mau cakap besar ka?

    Kah kah kah

    ReplyDelete
  9. Aku tahu BN amal korupsi..
    Aku tahu BN busuk sekali..
    Kau bilang apa kami tak peduli..
    Tiada undi untuk mu kali ini..
    Alasannya selalu ku dengar..
    Alasannya sering ko ucapan..
    Kau menipu seakan kau tak mahu..
    Sandiwara apa pulak kali ini..nak kau tabur..
    Sudahlah BN aku tak percaya..
    Dengan semua janjimu yg dusta..
    Moga nanti engkau yg harus pergi..
    Ku bersyukur kpd Ilahi..
    Janji jalan sampai kehari ini..
    Gaji tinggi lagi jauh sekali..
    Tanah adat sudah kau curi..
    Kaya makin kaya..
    Semakin susah..
    Aku benci sudah BN aku tak percaya..
    Dengan janjimu yang dusta..
    Bila sampai hari mengundi tiada lagi BN kali ini..
    Tiada undi untuk mu kali ini..
    Tiada undi untuk mu kali ini..

    Hahahahalaguuntukbn!

    ReplyDelete
  10. Aku tahu BN amal korupsi..
    Aku tahu BN busuk sekali..
    Kau bilang apa kami tak peduli..
    Tiada undi untuk mu kali ini..
    Alasannya selalu ku dengar..
    Alasannya sering ko ucapan..
    Kau menipu seakan kau tak mahu..
    Sandiwara apa pulak kali ini..nak kau tabur..
    Sudahlah BN aku tak percaya..
    Dengan semua janjimu yg dusta..
    Moga nanti engkau yg harus pergi..
    Ku bersyukur kpd Ilahi..
    Janji jalan sampai kehari ini..
    Gaji tinggi lagi jauh sekali..
    Tanah adat sudah kau curi..
    Kaya makin kaya..
    Semakin susah..
    Aku benci sudah BN aku tak percaya..
    Dengan janjimu yang dusta..
    Bila sampai hari mengundi tiada lagi BN kali ini..
    Tiada undi untuk mu kali ini..
    Tiada undi untuk mu kali ini..

    Hahahahalaguuntukbn!

    ReplyDelete
  11. Matdey kerala mmg banyak silap masa lalu
    Penjara Nuat, sbb lawan tokey & tak sebulu
    Kini Nuat dia jilat, buat muka tebal tak malu
    Yennadey Matdey..chitt poodah, belah la lu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bugis mmg banyak silap selalu
      Penjara Nuar guna jubo sefool sebab tak sebulu
      Kini Nuar akan bebas, buat najib tebal muka tak malu
      Palawan bugis belah la lu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Kejora kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete
    4. Kejora, kamu kata banyak silap. Bos kamu banyak songlap.

      Berbilion, Dol.

      Delete
  12. Bila Boboi manja tewas, Matdey berdendam
    Dia pasang kaki, Najib mahu dibalun godam
    Hingga dgn DAP babi, sanggup jadi khadam
    Negara akan aman kalu Madey kojol padam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila kejora bodoo merapu, najib terdiamn
      Dia temberang , Najib mahu dipoja tak kan padam
      Hingga dgn MCA babi, sanggup jadi khadam
      Negara akan aman kalu najib dan kejora bapuk tua kojol padam

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Kejora kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete
    3. Berdendam? Bos kamu dan mak badak amat takut PH menang, Tun M jadi PM, dalam 100 hari pertama buang Peguam Negara, PN yang baru bawak kes2 1MDB ke mahkamah.

      Tak boleh lari punya. Menang aje, semua "exit points" akan di kawal bagi menentukan takda yang cabut lari.

      Delete
  13. Boboi tak dpt jadi PM, Madey sangat runsing
    Dgn penuh rasa dendam Najib dia nak lesing
    Lalu dibuat fitnah, berpakat dgn media asing
    Lps itu, merata cerok pergi jaja & buat bising

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno tumbang Najibbtak dpt ja PM,
      Najib sangat lah runsing
      Dgn penuh rasa dendam Tun madey dia nak lesing
      Lalu dibuat fitnah, berpakat buat klentong
      Lps itu, mcm2 akta najib cipta kerana pening

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Kejora kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete
    3. Najib dia nak lesing? Tak lesing. Cuma nakkan mahkamah bikin dia runsing dan kepala pusing. Dahtu, penjara le gamak nya.

      Delete
  14. Rakyat semuanya sebulat suara bersetuju dengan kenyataan oleh DS Zahid tu, ternyata memang ada kebenarannya. Dah nampak sangat makin lama segala ulasan dan ucapan Madey sejak akhir2 ni dah semakin menyerlahkan betapa pemikirannya semakin hampir kepada dementia..tak caya, tanyalah mana2 pakar psikologi kat Msia. Banyak yg diperkatakannya adalah hanya retorik semata2, berbeza dengan aap yang menjadi pegangan dan prinsipnya selama ini. Dulu kata demonstrasi jalanan bukan budaya kita, tapi sekarang diapulak yg menggalakkan dan menghasut rakyat ke arah tu, seperti yg berlaku dalam himpunan Bersih depan parlimen dan di tugu negara baru2 ni. Malah rakyat digalakkan untuk menggunakan keganasan untuk mencapai matlamat yang diperjuangkan oleh PH.
    Memang betul apa yg diperkatakan oleh Dr Kamarul dalam wacana Sinar tempoh hari..tahniah Dr kerana bagi sebijik kaw2 punya kat muka si tua renta tak sedar diri tu, tapi kita tengok ajelah, ada dia sedar ..tarak punya beb, masih macam tu lagi.
    Sepatutnya umur yang panjang tu dihabiskan dengan perkara2 kebajikan yang membawa kebaikan kepada agama, bangsa dan negara..bukan habis masa digunakn untuk terus menyebar berita palsu, fitnah , spin dan hasut seluruh negara. Mungkin awal2 tu rakyat sukalah sikit, tapi bila dah lama2 ni makin benci, menyampah, meluat pulak yang timbul.Balik2 Madey ungkit isu yang sama, yang dikitar semula berulang2 kali, macam dah takde modal lain lagi. Rakyat dah get over dengan isu 1MDB, 2.6 Billion tu..dah tak menarik minat mereka lagi..kan semuanya dah diselesaikan dengan baik oleh DSNR dan kerajaan. Sekarang sibuk pulak dengan RUU Anti berita tak benar dan persempadanan semula...terimalah hakikat ia dah diluluskan dengan majoriti besar dalam parlimen, apa lagi yang tak puas hati lagi. Rakyat dah dapat terima dengan berlapang daad dan boleh menerima rasionaliti di sebalik lulusnya isu2 tersebut, kenapa nak hasut rayat lagi untuk membantahnya pulak???
    Inilah akibatnya kalau dendam kesumat yang masih tak padam2 masih bersarang dalam hati Madet terhadap DSNR dan kerajaan..apa saja yang dibuat oleh DSNR akan ditentangnya, walaupun ternyata benda tu adalah untuk membela dn mensejahterakan rakyat jelata.
    Tersangat tepatlah apa yang dikatakan oleh Goebbels, menteri propaganda Hitler dulu...jika beriat tak benar, spn, fitnah ni terus menerus dimainkan kepada rakyat, pasti lambat laun ia akan dianggap sebagai kebenaran dan fakta oleh mereka..dan malangnya inilah yang telah, sedang dan akan terus dilakukan oleh Madey dan PH secara menggila babi, khususnya bila dah dekat gedang PRU dipukul...rasanya Pak diny dan cai2 PH yang bersepah2 kat sini akan setuju dengan saya kan????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik tanye kejora bapuk tua tukur kicik...hihihi

      Delete
    2. Mamu, pergi jaga blog sendirilah. Awak sini apa bikin?
      Cetttt

      Delete
    3. Bulat kontol...kau dah salah tembak lah. Dari dulu lagi akunadalah GN..seorang pekebun sayur dan sawit, takde kaitan dengan sesiapa pun ..apatah lagi yang kau sebutkan mamu tu. Mamu tu aku tak kenal langsung, begitu juga pejuang rakyat, kejora, tapipersamaan kami adalah sebagai rakyat yang patriotik dan taat setia kepada goverment of the day, dan kebetulannya DSNR adalah CEO kerajaan tersebut. Tak menjadi kesalahan jika kita sebagai rakyat yang mentaati perlembagaan negara dan kerajaan sedia ada untuk terus mempertahankan DSNR dan kabinetnya, setakat ni telah menjalankan tugas dan tanggungjawab mereka dengan amanah dan cemerlang sekali. Dah tentulah kerajaan seperti ini perlu dikekalkan....belum tentu kerajaan PH boleh menyaingi kehebatan mereka bila memerintah Msia nanti...jangan kerana memdengar guruh di langit, air tempayan semuannya dicurahkan kedalam longkang !!!!

      Delete
    4. Geng Najib .. sama ada otak kamu yang sudah berkarat atau mata kamu sudah naik kelabu asap .

      Kalau banya nukilan2 kamu , Nampak macam bijak . Tapi ternyata senteng , hancus . Sama ada kamu mencuba memperbodohkan para pembaca di sini atau memang semula jadi kamu ada masaalah akal terencat .

      Mengikut lapuran portal detik.com , kapal layar milik Taik Jho Low di beli menggunakan duit yang di curi dari 1MDB. Kecurian duit 1MDB turut membabitkan Najib . Bagitu terang dan nyata laporan itu serta bolih di akses saentero dunia .

      Fakta ke atau Palsu ke berita itu ???

      Dimana selesainya masaalah 1MDB saperti yang kamu nyatakan itu ?

      Baru saja minggu lepas DoJ mengemukan fail kemahkamah bagi membolihkan kapal itu di bawa ke US .
      Lurutan undang2 US tidak sama dengan undang2 di Malaysia . Disini apa yang "Kapala Bapak kau" ingat untuk jadikan undang2 , pasti terus menjadi undang2 . Kerana itulah saya ada menyatakan ... the Malaysian parliament house is like a zoo ..you can find monkeys & donkeys .

      Delete
  15. Kejola ni sebiji mcm prof kamarol kangkong menang sorak kampung tergadai. Nak debat dgn fakta bkn dgn merapu ntah apa2.apa punya cipom

    ReplyDelete
    Replies
    1. prof kamarul terkencing basah bila tun muncul

      mcm beruk mak yeh terkejut bini kena jilat londeh..


      basaaaahhh wooo prof kamarul


      geng najib semua taraf BAPOK

      Delete
  16. Boboi tewas, terpadam Madey punya mimpi
    Apa lagi, dgn Najib /Umno dia marah berapi
    Sanggup dia melutut, dgn Nuat & puak DAP
    Hal negara & bangsa Melayu, ditolak ke tepi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boboi menang, tercapai tun Madey punya mimpi
      Apa lagi, Najib /Umno marah berapi
      Sanggup ikut perintah MCA hingga Pas ketepi
      Hal negara & RUU pas, ditolak ke tepi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Kejora kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete
    3. Kejora bapuk tua tulur kicik...kaki temberang...

      Delete
    4. "dgn Najib /Umno dia marah berapi"

      Rakyat pun marah menyinga kpd bos kiamu.

      Harga barangan asyik naik. Gji tak naik naik.

      Delete
  17. 15 000 di guar cempedak

    tsinami melayyu dah start


    sehingga ke johor


    najib nak mampos sampaikan subang ada 170 000 pengundi.


    puchong 350 000 pengundi


    haram kecut telor apa haramzadah najib ni


    bapok ke apa

    ReplyDelete
  18. rapidah dah tegur


    najib ni kulit tebal tang mana

    setakat batang pelir tak sunat




    badak mana tak nak

    kulit tebal...

    rembat atatoya pun buat bodoo

    lesap 1mdb pun buat bodo.


    ini kulit badak ke apa najib ni


    tebaaaalllll woooo tarak maluuu

    ReplyDelete
  19. Zahid takut tun tanye dari mana datang ratus juta dlm akaun zahid...umno tak boleh kalah kerana ramai yg akan dapat penyakit...

    Kerana takutkan tun yg amat sangat usia tun dijadikan isu...

    Baru dia orang sedar tun jenama besar...najib zahid jenama murahan tak berkualiti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang zahid nenteri polis...tak dapat bayangkan bagaimana keadaan zahid bila polis siasat dirinye kelak jika umno tumbang...

      Delete
    2. Kak Pidah makcik tua ni patutnya tutup mulut tu..tak payahlah bersuara lagi. Masa kau dalam kerajaan dulu pun teruk...habis AP2 kau agihkan pada anak beranak kau dan kroni2. Tak taulah berapa banyak yang kau orang dah kaut jual AP2 tu, pasti juta2 tu. Sepatutnya kau teruslah dengan aktiviti menyelam kau tu..banyak lagi lautan yang belum kau selam lagi. Pidah ni serupa Madey, BOSnya dulu tu..dendam tak habis bila kalah dengan TS Shahrizat tanding ketua Wanita Umno dan kemudiannya tak tercalon dalam PRU. Makcik ni patutnya sedar dia ni dah tal releven lagi dalam persada politik Msia..dah expired beb !!!!

      Delete
    3. Apa yang kamu dok meroyan sangat ni Geng najib ?

      Ijat dikalahkan olih budak mentah si Nurul Izah pada PRU 2008 . Seorang menteri tumpas di tangan budak mentah sepatutnya mengundur diri dengan rasa terhormat . Ini tidak , terus bergayut macam lintah semuanya kerana wang .

      Perangai yang berbedza jika di bandingkan dengan Ong Tee Kiat juga Chua Soi Lek . Cina yang tak bersunat pun ada rasa malu .

      Pada PRU 2013 , Ijat tidak berhajat menjadi calun , bukan tidak dicalunkan .

      Buat apa nak pening2 bertanding ?? Jawatan menteri dalam tangan melalui lantikkan sebagai senator . Letak jawatan rentetan skandal lembu duduk di kondo . Tetapi di lantik sebagai punaisihat "Kepala Bapak Kau" ..satu jawatan bertaraf menteri .

      Polimik itu pun kamu tak Nampak si Geng Najib ??? Belahlah ....banyakkan membaca dari sumber2 beraliran 'critical thought'...bukannya berkiblat berita /cerita media prima yang dah kalah saman juta2 ringgit !

      Delete
    4. Mamu GN, jgn kasi buruk nama mamaklah. You punya perangai kutuk orang tua tarak baiklah...

      Delete
  20. Kejora kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

    Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

    ReplyDelete
  21. Bila Boboi tewas, Madey mula resah gundah
    Dgn Umno/BN/Malaysia dia berpaling tadah
    Ke pihak asing, rahsiia negara dibocor dedah
    Rela sembah Nuat & Kit Siang menjilat ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey sial...tarikhnya bila, pukul berapa?

      Delete
    2. Bos kamu paling tadah kpd diri sendiri dan mak badak - asyik kepentingan diri sendiri aje, kepentingan rakyat diam diam tolak tepi, put up a show aje, sebat berbilion

      Delete
  22. Kenyataan DS Zahid sngat sombong, smacam seronok brsma kejahatan yg dilakukan puaknya. Sya yakin dia tahu bhwa tndakan Tun M di usia ini brjuang adalah utk melakukan kebaikan kpd ngaranya yg dirosakkan kleptocrat Najib tp demi kuasa dan habuan dunia snggup membutakan mata-hatinya, strusnya menafikan usha Tun. Stuju dgn pnulis, yg pnting dlm hidup insan ini ialah pngakhirannya. Soalan utk dijawab sjujurnya oleh DS Zahid, apakah salah apa yg diusahakan Tun skrng? Ayuh, stiap warga harus brsma Tun mnyelamatkan ngara trcinta ini. Ssngguhnya, Tun brada di lndasan betul, brtepatan dgn suruhan agama..... “enjoing what is good & forbidding what is wrong” (3:104) sbb AlLah tdak merobah nasib ssuatu kaum kcuali mreka sndiri merobahnya (13:11)...

    ReplyDelete
  23. Ki ki kik Suman haram jadah anak gelandang
    Seronok tengok bapok khunsya ini meradang
    Nanti dia akan rasa hamba punya penendang
    Kat JB kelak dia akan tersungkor tgh padang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa masih merepek meraban tidak sebut tarikh & jam berapa face-to-face kita tuu nanti, TAKUT KER......??

      Delete
    2. "hamba punya penendang" -

      Teruskan jadi hamba. Tendang bos kamu sabelom dia kata bangang hamjadah mcm di kempen pru13 dan mungkin kata kepala bapak kau di kempen pru14.

      Delete
  24. Tak heranlah dengan kehadiran 15 ribu kat Guar Chempedak tu. Dapat laporan ahli2 PKR, Amanah dan Bersatu serta DAP telah dikerah datang dari Selangor, Perak, Penang dan seluruh kedah. Memanglah nampak banyak..tapi kalau nak harapkan orang tempatan tak mananya mereka nak datang seramai tu. mereka dah boleh agak isi ucapan Madey dan pimpinan2 PH yang lain..balik2 kitar isu basi yang sama tu. Ingat orang Guar Chempedak ni bodoh ke...selama ni UMNOlah yang telah membela dan mensejahterakan nasib mereka. Tu haaa...masa Mokriz Botak jadi MB kedah, sekali pun dia tak pernah jejak kaki kat tempat ni, sekarang terhegeh2 pulak datang nak merayu undi...pigi dahhhhhh !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke dari negeri lain? You todi ada minum ka Mamu?

      Delete
  25. Suman si anak kucing, merasa diri nya singa
    Bontot dia ni lebih hitam dari bontot belanga
    Di JB nantii, dia pasti akan nangis ternganga
    Cgu bukan nak buat apa hanya pulas telinga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukimak sial....

      Kenapa masih merepek meraban tidak sebut tarikh & jam berapa face-to-face kita tuu nanti, TAKUT KER......??

      Delete
    2. Bagus, nampak nya Othaman dah tunjuk bontot dia kpd muka kau banyak kali, kau tau warna hitam ye?

      Kot kau colour blind, orang Melayu warna cokelat - brown race, kta omputih.

      Ko sekolah darjah berapa?

      Delete
  26. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    KONON DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT. BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH, TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alasan ala 'mat maslan' macam duit RM2.6 bilyon najib nafi kemudian ngaku konon derma.

      Suruh Musibat itu tunjukkan bukti & fakta berdasarkan posting pd 1/2/18 bukan auta klentongnya. Sebelum 1/2/18, dia pun dah 3 kali auta klentongkan saya. Tapi kali ini saya dah hilang sabar. Cukuplah 4 kali saja.

      Delete
  27. 1 hb Feb 2018 hamba merasa tersangat rugi
    Sia-sia jer hamba tunggu Suman hingga pagi
    Bapok tua inii mmg bacul, gebang saja tinggi
    Lepas ni dia tak kan berani cabar hamba lagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul, dulu mulut dia kemain lancang
    Namun kini tak berani lagi sembang kencang
    Kena cabar dgn Kejora, hati nya jadi goncang
    Dah bisu sepi agaknya tertelan pil perancang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba dah kenal habis Suman punya watak
    Dia belot dgn UMNO bila tak dapat melantak
    Dekat orang laiin boleh le, dia gempar gertak
    Dgn hamba, dah 4 tahun kepala kena hentak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman iblis, hati busuk penuh kudis & nanah
    Dgn PM kita, dia asyik maki sumpah seranah
    Tetapi kecut pelir bila ckgu Kejora nak panah
    Hamba ajak jumpa, dia lari tidak cukup tanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tak angkat muka lagi Suman anak gampang
    Nak lagak hero tidak padan hencot tempang
    Bunyi gempar dia mengalah bunyi senapang
    Tapii takut dgn cgu Kejora punya pelempang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman khunsya perut boncit, badan kemetot
    Kulit gelambir, kendurr lembik dia punya otot
    Kena Kejora cabar, kote dia jadi kecut sentot
    Tidak berani jumpa, takut kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ayam daging, perasan diri ayam jalak
    Harap kat blog saja dia tunjuk hebat melalak
    Siang mlm serupa anjing jer ifrit ni menyalak
    Kini...auw auw...mcm bapok kain kena selak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bapok tua cakap je berdegar lantang
    Harap berani melalak kat blog pagi & petang
    Hamba cabar jumpa, dia tidak berani datang
    Melopong terked ler, kecut dia punya batang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman punya pelir tak lagi keras mencanak
    Entah apa yg bermain, dlm dia punya benak
    Lawak dia, bikin hamba ketawa perut senak
    Ada ker nak jumpa gua, kena ditemani anak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bacul, dulu kemain megah diri ranggi
    Tapi kini, dia tak berani nak cabar Kejora lagi
    Hamba tunggu dia tidak muncul hingga pagi
    Baru iblis ini tau, langit itu rendah atau tinggi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mmg dia jadi bahan lawak, Suman taik kuda
    Udah tua ganyut, masih nak mendabik dada
    Tidak sedar berapa hari nak masuk keranda
    Mana layak dia berentap Kejora cikgu muda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh Musibat itu tunjukkan bukti & fakta berdasarkan posting pd 1/2/18 bukan auta klentongnya. Sebelum 1/2/18, dia pun dah 3 kali auta klentongkan saya. Tapi kali ini saya dah hilang sabar. Cukuplah 4 kali saja.
      Pukimak sial....

      Kenapa masih merepek meraban tidak sebut tarikh & jam berapa face-to-face kita tuu nanti, TAKUT KER......??

      Kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete
    2. Kejora kata "Hamba dah kenal habis .."

      Bagus lah, teruskan jadi hamba. Bos kamu makan nasi quinoia entahapekenamanye, harga 23 kali ganda dari beras biasa kata laporan di Malay Mail kalau tak silap.

      Kamu semua makan dedak aje le.

      Delete
  28. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh Musibat itu tunjukkan bukti & fakta berdasarkan posting pd 1/2/18 bukan auta klentongnya. Sebelum 1/2/18, dia pun dah 3 kali auta klentongkan saya. Tapi kali ini saya dah hilang sabar. Cukuplah 4 kali saja.
      Pukimak sial....

      Kenapa masih merepek meraban tidak sebut tarikh & jam berapa face-to-face kita tuu nanti, TAKUT KER......??

      Kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete
    2. Kau cakap besau, Kejora, dah kena tunjuk bontot dek kawan aku Othaman, nanti dia tunjuk yang tu, kau baru tau.

      Delete
  29. 1 hb Feb tahun 2018 tarikh yng hamba tetap
    Hamba cabar Suman, mau ajak dia berentap
    Tapi bapok tua ini, btg kote dia kecut sentap
    Kalau ler berjumpa pasti dia menangis ratap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau dah tengok "btg kote dia" ke, tak payah le cakap di sini apa yang kau buat slepas itu, buat malu majlis aje.

      Tapi kalo ko nak telanjang di sini, takpe, lantak le, kot nanti terdedah ko takda barang di situ, ha nya lekok aje, yang lain tak payah cerita.

      Delete
  30. Suman bapok tua, cakap je berdegar lantang
    Tetapi lembik mcm perempuan dlm pantang
    Di Pdg Merdeka hamba nantii, ifrit ini tak dtg
    Tak dapat lah hamba nak membayar hutang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Kejora kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete
  31. 1 hb Feb 2018 hamba tunggu di Dtrn Merdeka
    Dgn Suman kufur, hajat di hati nak bersemuka
    Namun hampa kecewa, sbg mana yg dijangka
    Ternyata dia sentap pelir itu bapok tua bangka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    ReplyDelete
  32. Hamba cabar dan jemput Suman jadi tetamu
    Lebih 4 jam, hamba nunggu tanpa rasa jemu
    Ternyata si tua mati pucok ini tak cukup ilmu
    Dgn Kejora, tak berani bapok ni nak bertemu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Suman hanya taraf kayu yng dimakan bubok
    Gebang kemain lebat tapi semua cuma abok
    Ternyata dia tesangat bacul ini anjiing dubok
    1/2/18 dia tak berani hamba ajak bertumbok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  34. 16/9/17 & 1/2/18, dua tarikh yg hamba kasi
    Pdg Dataran Medeka hamba letak jadi saksi
    Tapi hampa, Suman bacul takut & pucat lesi
    Hanya di blog ini je dia gebang lebat beraksi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  35. Suma takut jumpa dgn Kejora, sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  36. Suman dah meracau macam orang gila babi
    Nanti mengadu le kat Madey, dia punya nabi
    Tak daya tepiis, serangan Kejora bertubi-tubi
    Nanti dia akan tertiarap, bila jumpa dekat JB

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa masih jugak merepek meraban tidak sebut tarikh & jam berapa face-to-face kita tuu nanti, TAKUT KER......??

      Delete
  37. Suman iblis dah mula berpeloh, pecah lemak
    Meracau meraban ler, ini kuli Matdey mamak
    Tak sabar jumpa ini anak haram sial pukimak
    Nak jentik idong je nak tumbok tak tergamak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa masih jugak merepek meraban tidak sebut tarikh & jam berapa face-to-face kita tuu nanti, TAKUT KER......??

      Delete
  38. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    KONON DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT. BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH, TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Kejora kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete
  39. 1 hb Feb 2018 hamba merasa tersangat rugi
    Sia-sia jer hamba tunggu Suman hingga pagi
    Bapok tua inii mmg bacul, gebang saja tinggi
    Lepas ni dia tak kan berani cabar hamba lagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul, dulu mulut dia kemain lancang
    Namun kini tak berani lagi sembang kencang
    Kena cabar dgn Kejora, hati nya jadi goncang
    Dah bisu sepi agaknya tertelan pil perancang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba dah kenal habis Suman punya watak
    Dia belot dgn UMNO bila tak dapat melantak
    Dekat orang laiin boleh le, dia gempar gertak
    Dgn hamba, dah 4 tahun kepala kena hentak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman iblis, hati busuk penuh kudis & nanah
    Dgn PM kita, dia asyik maki sumpah seranah
    Tetapi kecut pelir bila ckgu Kejora nak panah
    Hamba ajak jumpa, dia lari tidak cukup tanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tak angkat muka lagi Suman anak gampang
    Nak lagak hero tidak padan hencot tempang
    Bunyi gempar dia mengalah bunyi senapang
    Tapii takut dgn cgu Kejora punya pelempang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman khunsya perut boncit, badan kemetot
    Kulit gelambir, kendurr lembik dia punya otot
    Kena Kejora cabar, kote dia jadi kecut sentot
    Tidak berani jumpa, takut kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ayam daging, perasan diri ayam jalak
    Harap kat blog saja dia tunjuk hebat melalak
    Siang mlm serupa anjing jer ifrit ni menyalak
    Kini...auw auw...mcm bapok kain kena selak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bapok tua cakap je berdegar lantang
    Harap berani melalak kat blog pagi & petang
    Hamba cabar jumpa, dia tidak berani datang
    Melopong terked ler, kecut dia punya batang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman punya pelir tak lagi keras mencanak
    Entah apa yg bermain, dlm dia punya benak
    Lawak dia, bikin hamba ketawa perut senak
    Ada ker nak jumpa gua, kena ditemani anak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bacul, dulu kemain megah diri ranggi
    Tapi kini, dia tak berani nak cabar Kejora lagi
    Hamba tunggu dia tidak muncul hingga pagi
    Baru iblis ini tau, langit itu rendah atau tinggi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mmg dia jadi bahan lawak, Suman taik kuda
    Udah tua ganyut, masih nak mendabik dada
    Tidak sedar berapa hari nak masuk keranda
    Mana layak dia berentap Kejora cikgu muda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Kejora kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete
  40. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Kejora kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete
    3. Ngapa ko tak jawab Othaman dah tulis panjang lebar ko tak datang ke Dataran Merdeka di tarikh berkenaan?

      Ko ni gempur aje, sampai masa cabut lari, letak ekor antara dua kaki, macam anjing

      Delete
  41. MANA DIA TARIKH ITU, HEY MUSIBAT.......??

    ReplyDelete
  42. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    KONON DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT.
    BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH, TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di atas adalah lagi bukti betapa bengap & pengecutnya Kejora Musibat pd 1/2/18.

      Delete
    2. Sambungan bukti kejora musibat seorang bengap & pengecut.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:45
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang,
      Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Anonymous 1 February 2018 at 23:53
      Kecewa hamba, mlm inii tak dpt bayar hutang
      Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
      Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
      Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:59
      Apa yg kamu merepek nie, kejora.
      Saya masih berdiri tercegat menanti kamu di tengah2 Dataran Merdeka.
      Toksah temberanglah........!!

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:57
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:03
      P E R H A T I A N S E M U A :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban' (untuk mudah dia kenali saya, tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 2 February 2018 at 00:08
      Pak Man....Pak Man....Buat ape nak di layan si sial kejora ni nihh!
      Dia tak akan datang punya!!!!!
      Baru tadi aku nampak KEJORA rayau kat co ket
      pakai skirt atas lutut
      Lepas dia letak Plekad
      "DISKAUN 90%"
      sejak juboq dia koyak ari tu
      dia makin menjadi

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:10
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora...??Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........?

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:18
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut.... Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:32
      Kejora macam Najib, berani cakap besar belakang2.
      Bila diajak face-to-face, haram dorang tak berani, kecut macam tak ada buah perlir.
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Delete
    3. Sambungan bukti kejora musibat seorang bengap & pengecut.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:41
      Kejora....
      Kenapa masih diam membisu...kamu sembunyi di mana, haaaa...??
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 01:23
      Sekarang 1Malaysia & satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:08
      Penat saya menunggu Kejora tak kunjung tiba. Saya akan minta anak saya menggantikan sebentar tempat saya sementara saya berehat sekejap dalam kereta.
      Saya akan terus menunggu kejora, itu azam & tekad saya.

      Anonymous 2 February 2018 at 02:28
      Aiikk...Wak Suman Tempe konon hebat, tapi bawa anak teman...
      Kih kih kih...tak berani ke berdepan sorang sama sorang dgn cikgu tu...
      Kih kih kih.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:30
      Baik, sekarang saya kembali di tengah2 Dataran memakakai cap/topi 'nike' tanpa pakai spec 'rayban'.
      Amacam, boleh datang sekarang......??

      Anonymous 2 February 2018 at 02:42
      Udah2 ler Wak Suman Tempe...
      Pembaca dah boleh nilai kelentong aota Wak tu...Wak dah dua kali kantoi & terperangkap dgn cikgu matematik tu...gi tidor le Wak

      Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecu t& bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.
      --------------------------------------------
      Itulah fakta posting komunikasi saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak mucul kerana takut berhadapan dgn saya,

      Saya serahkan pada pembaca blog menilaikan tingkah si Musibat sekor nie.

      Delete
  44. 1/2/2018 Suman tua bapok cabut lari redah
    Bagi tahu info dia tinggi walhal ketot rendah
    Jln terhencot spt keluar wad selepas bedah
    Kalau jumpa mlm itu, terok dia dapat padah

    Melayan Suman iblis mmg tidak ada faedah
    Kebaculan si renta ini, jelas sangat terdedah
    Mmg ifrit ini, sial pukimak anak haram jadah
    Huerghh..ptuihh...muka dia aku mahu ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  45. 1 hb Feb 2018 hamba merasa tersangat rugi
    Sia-sia jer hamba tunggu Suman hingga pagi
    Bapok tua inii mmg bacul, gebang saja tinggi
    Lepas ni dia tak kan berani cabar hamba lagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul, dulu mulut dia kemain lancang
    Namun kini tak berani lagi sembang kencang
    Kena cabar dgn Kejora, hati nya jadi goncang
    Dah bisu sepi agaknya tertelan pil perancang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba dah kenal habis Suman punya watak
    Dia belot dgn UMNO bila tak dapat melantak
    Dekat orang laiin boleh le, dia gempar gertak
    Dgn hamba, dah 4 tahun kepala kena hentak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman iblis, hati busuk penuh kudis & nanah
    Dgn PM kita, dia asyik maki sumpah seranah
    Tetapi kecut pelir bila ckgu Kejora nak panah
    Hamba ajak jumpa, dia lari tidak cukup tanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tak angkat muka lagi Suman anak gampang
    Nak lagak hero tidak padan hencot tempang
    Bunyi gempar dia mengalah bunyi senapang
    Tapii takut dgn cgu Kejora punya pelempang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman khunsya perut boncit, badan kemetot
    Kulit gelambir, kendurr lembik dia punya otot
    Kena Kejora cabar, kote dia jadi kecut sentot
    Tidak berani jumpa, takut kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ayam daging, perasan diri ayam jalak
    Harap kat blog saja dia tunjuk hebat melalak
    Siang mlm serupa anjing jer ifrit ni menyalak
    Kini...auw auw...mcm bapok kain kena selak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bapok tua cakap je berdegar lantang
    Harap berani melalak kat blog pagi & petang
    Hamba cabar jumpa, dia tidak berani datang
    Melopong terked ler, kecut dia punya batang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman punya pelir tak lagi keras mencanak
    Entah apa yg bermain, dlm dia punya benak
    Lawak dia, bikin hamba ketawa perut senak
    Ada ker nak jumpa gua, kena ditemani anak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bacul, dulu kemain megah diri ranggi
    Tapi kini, dia tak berani nak cabar Kejora lagi
    Hamba tunggu dia tidak muncul hingga pagi
    Baru iblis ini tau, langit itu rendah atau tinggi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mmg dia jadi bahan lawak, Suman taik kuda
    Udah tua ganyut, masih nak mendabik dada
    Tidak sedar berapa hari nak masuk keranda
    Mana layak dia berentap Kejora cikgu muda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  46. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Fakta sebenar apa yg terjadi pada 1/2/18 telah saya paparkan semula dipetik dari rekod dalam blog ini.

      Ternyata kamu adalah pendusta, kaki temberang, saling tak tumpah macam najib.

      Delete
  47. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    KONON DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT.
    BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH, TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada bukti atau temberang auta kamu jer...??

      Jika ada, sila tunjukkan buktinya, boleh?

      Delete
  48. Kotey Suman terus kecut, tidak mau panjang
    Tak mampu, dia nak layan bini dekat ranjang
    Larii kedai kopi lah dia, bila bini dia telanjang
    Kalau tak daya, serah jer kat ini cikgu bujang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyer ker tohmahan kamu itu, kedua isteri saya tak ada complaint pun, malah ada 6 anak anugerah Illahi berkat zuriat subur Almarhum Ayah yg mempunyai 9 anak.

      Delete
  49. Suman anggap Matdey, mcm diia punya nabi
    Sbb itu sanggup sembah jilat DAP kafir harbi
    Termakan bulat2, dakyah fiitnah pasal 1MDB
    Nanti dia tersembam le bila berjumpa kat JB

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Mahathir bukan idola, jauh lagi sebagai nabi. Tapi sebagai 'mentor' kebangaan sebagaimana saya hormat dankenang budi jasa kedua ayah ibu yg banyak berjasa.

      Delete
  50. Suman bacul semangat rapuh mcm keropok
    Diam sepi kinii, tidak berani lagi menyampok
    Sudah lima tahun kepala dia hamba hempok
    Tak sabar nak jumpa, jentik hidong ini bapok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti Kejora seorang pengecut, mengelak melarikan diri dari saya pd 1/2/18 melalui posting2 pd hari tersebut.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:09
      Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka
      Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka
      Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka
      Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:28
      WAK SUMAN TEMPE....
      WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...
      WOI KELUAR LAH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....
      HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33
      Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka.

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 22:38
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah...
      BODOOOO...BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:41
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:42
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:43
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:05
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:18
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Delete
    2. Kejora,

      Coba kau cakap pasal 1MDB, keluorkan fakta2 dan hujah2 yang boleh membantu bos kamu, kan ada faedah nya.

      Takut undang2 fake news? Jangan mengarut, Menteri Salleh Keruak dh kata, boleh sebut apa yang DoJ kata.

      Tkda yang baik yang DoJ kata? Itu ayh nasib kau le, ada bos macam tuh.

      Kau riuhkan le supaya Laporan Ketua Juru Audit Negara ke atas akaun2 1MDB itu di lepaskan dari OSA.

      Ada berani? Kecyt telor? Barag di sabelah nya hilang?

      Apa? Pendek sangat? Itu dah nasib kau juga le, Mamat.

      Delete
  51. Seronok benar mlm ini, bila Suman meroyan
    Meracau meraban ifrit ini spt nenek kebayan
    Mmg begitu ler cara ajar itu mulut tempayan
    Sampai dia terbongkang ifrit ni hamba layan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:23
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:29
      WOIII...WAK SUMAN GILO....
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah...
      BODOOOO...BODOOOOO.....HHHHHH...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:28
      P E R H A T I A N :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Replies
      Anonymous1 February 2018 at 23:34
      WOIII...WAK SUMAN GILO....
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:41
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Delete
  52. Terok Suman mlm ini, hamba sekeh & sental
    Itulah akibat bila buat Ckgu Kejora jadi brutal
    Parah terok le si bapok itu fizikal dan mental
    Agak nya cucu dia udah usung gi ke hospital

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambungan bukti kejora musibat seorang bengap & pengecut.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:45
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang,
      Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Anonymous 1 February 2018 at 23:53
      Kecewa hamba, mlm inii tak dpt bayar hutang
      Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
      Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
      Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:59
      Apa yg kamu merepek nie, kejora.
      Saya masih berdiri tercegat menanti kamu di tengah2 Dataran Merdeka.
      Toksah temberanglah........!!

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:57
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:03
      P E R H A T I A N S E M U A :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban' (untuk mudah dia kenali saya, tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 2 February 2018 at 00:08
      Pak Man....Pak Man....Buat ape nak di layan si sial kejora ni nihh!
      Dia tak akan datang punya!!!!!
      Baru tadi aku nampak KEJORA rayau kat co ket
      pakai skirt atas lutut
      Lepas dia letak Plekad
      "DISKAUN 90%"
      sejak juboq dia koyak ari tu
      dia makin menjadi

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:10
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora...??Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........?

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:18
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut.... Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:32
      Kejora macam Najib, berani cakap besar belakang2.
      Bila diajak face-to-face, haram dorang tak berani, kecut macam tak ada buah perlir.
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Delete
    2. "bila buat Ckgu Kejora ' -

      Ooooo, dia Cikgu rupa nya - tadi aku komen dari bawah (tak songsang mcm Kejora yang selalu buat apa pun dari bawah), aku tanya dia Cikgu kah.

      Jahanam lah anak murid ada cikgu mcm dia nih. Terbalik negara di buat nya. Apa tah lagi di pimpin dek bos yang songsang merintah, seleweng da songlap.

      Delete
  53. Seronok layan Suman kuli cacai Matdey kuty
    Hamba tak kesah berjaga, esok sekolah cuti
    Tapi kenapa tetiba jer Suman bacul berhenti
    Agak nya rebah pengsan jer, tak kan ler mati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambungan bukti kejora musibat seorang bengap & pengecut.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:41
      Kejora....
      Kenapa masih diam membisu...kamu sembunyi di mana, haaaa...??
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 01:23
      Sekarang 1Malaysia & satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:08
      Penat saya menunggu Kejora tak kunjung tiba. Saya akan minta anak saya menggantikan sebentar tempat saya sementara saya berehat sekejap dalam kereta.
      Saya akan terus menunggu kejora, itu azam & tekad saya.

      Anonymous 2 February 2018 at 02:28
      Aiikk...Wak Suman Tempe konon hebat, tapi bawa anak teman...
      Kih kih kih...tak berani ke berdepan sorang sama sorang dgn cikgu tu...
      Kih kih kih.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:30
      Baik, sekarang saya kembali di tengah2 Dataran memakakai cap/topi 'nike' tanpa pakai spec 'rayban'.
      Amacam, boleh datang sekarang......??

      Anonymous 2 February 2018 at 02:42
      Udah2 ler Wak Suman Tempe...
      Pembaca dah boleh nilai kelentong aota Wak tu...Wak dah dua kali kantoi & terperangkap dgn cikgu matematik tu...gi tidor le Wak

      Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecu t& bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.

      Delete
    2. Itulah fakta posting komunikasi saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak mucul kerana takut berhadapan dgn saya,

      Saya serahkan pada pembaca blog menilaikan tingkah si Musibat sekor nie.

      Delete
    3. Kenapa kejora terkedu diam membisu...dah habis modal nak auta klentong ker....??

      Delete
    4. "Hamba tak kesah berjaga, esok sekolah cuti" -

      Wahai si hamba abdi, kamu guru ye? Kalau betul, jahanam lah generasi akan datang yang di bawah telunjuk kamu.

      Pendirian yang songsang, kata kata yang lucah, kegemaran melihat bontot, buta warna cokelat di kata hitam - semua itu menjahnamkan akhlak murid2.

      Ini lah yag di pupok Umno/Bn. Tapi di kata bangang hamjadh dek Najib bila nak kalah undi popular, hamba2 dia spt Kejora tak gali fakta2 dan hujah2 yang boleh bikin pengunndi undi dia tapi jadi lebih menyampahkan dia.

      Delete
  54. Setelah diteliti dari fakta yg dibentangkan oleh en othaman, didapati kejora memang boleh panggil bapok kerana beliau tidak berani berdepan dgn en othaman.

    Oleh itu diishtihar kejora adalah seorg bapok bacul mulut murai!

    Sekian, terima kasih!

    ReplyDelete
  55. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  56. BADAN HAK ASASI TOLAK UNDANG2 ANTI BERITA TIDAK BENAR.

    PETALING JAYA: Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) tidak menyokong Rang Undang-Undang Berita Palsu, dengan mengatakan ia boleh digunakan untuk mendesak kawalan kerajaan ke atas media.

    Pengerusinya, Tan Sri Razali Ismail, berkata implikasi undang-undang yang dicadangkan itu boleh menjadi sangat besar dan "mendorong kerajaan berbentuk autoritarian", lapor akhbar The Star., berkata implikasi undang-undang yang dicadangkan itu boleh menjadi sangat besar dan "mendorong kerajaan berbentuk autoritarian", lapor akhbar The Star.

    SIAPA DIA TAN SRI RAZALI ISMAIL?
    Tan Sri Razali Ismail disanjung rakyat Malaysia kerana menjadi anak Malaysia yang pertama memegang jawatan yang tertinggi dalam PBB. Namanya harum setelah dilantik menjadi Penasihat Khas Perdana Menteri Malaysia (1998) Tun Dr Mahathir Mohamad; Wakil Tetap Malaysia ke PBB, New York dan Presiden Majlis Keselamatan PBB (1989 - 1990).
    Beliau juga diberi kepercayaan sebagai Ahli Lembaga Pengarah Akademi Keamanan Antarabangsa (1989 - 1990); Profesor Anjung, Pengajian Antarabangsa Michigan State University (1993 - 1995); Ahli Lembaga Penasihat Antarabangsa Just World Trust; Fellow Persatuan Dasar Luar ; Ahli Lembaga Penasihat Wetlands International Asia Pasific; Pengerusi Yayasan Salam; Pemegang Amanah Saham Wetlands Sanctuary; Pengerusi Amanah Saham Wetlands Sanctuary (1999); Ahli Majlis Southeast Asia Constituency to the Global Environmental Facility (1994 - 1996); Koordinator isu hak asasi manusia, NAM; Ahli Organization of Islamic Countries Contact Group, Bosnia-Herzegovina.
    Menjadi Ahli Consultative Group on International Agricultural Research (CGIAR) Bank Dunia; Ahli Majlis Perundingan Ekonomi Negara (MAPEN) II; Profesor Anjung Universiti Kebangsaan Malaysia; Profesor Anjung Universiti Putra Malaysia.

    Mampos lah Najib, bn-umno kali ini suka2 buat undang2 yg tak diiktiraf satu dunia......!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Razali Ismail bijak orang nya. Betul kata kata di atas nih. Dia bukan loyar tapi pengalaman nya di dunia antarabangsa lebih dari seorang loyar.

      Dulu ada loyar (Ramani) jadi Duta Besar Mlaysia ke PBB. Tapi tak jadi Pengerusi Majlis Keselamatan PBB.

      Delete
  57. Jelajah Pakatan Harapan berjaya menarik belasan malah puluhan ribu rakyat di Kedah & Perlis.

    Apakah itu petanda tsunami Melayu bakal melanda di PRU 14 nanti.....??

    ReplyDelete
  58. Kami tahu BN amal korupsi..
    Kami tahu BN busuk sekali..
    Kao bilang apa kami x peduli..
    Tiada undi untuk BN kali ini..

    Kami benci sudah BN kami x percaya..
    Dengan janji BN yg dusta..
    Bila sampai hari mengundi..
    Tiada lagi BN kali ini..

    Selepas menang PRU kali ini..
    Tindakan dlm 100 hari pertama kerajaan PH..
    A. Menangkap MO1 dan ikan2 jerong
    lain..
    B. Menubuhkan RCI terhadap
    penyelewengan wang rakyat
    melalui 1MDB dan FELDA..

    Undilah PH..selamatkan Malaysia..

    ReplyDelete
  59. Pak man...

    Jangan layan sangat kejora bapuk tua bodoo tu.....kaki temnerang nak main2 jee..

    Satu skru otak dia longgar....mental...ade konflik personaliti......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dia masuk sini skru loose memmfitnah dsb nya, kena tibai dia, kalo tak pembaca yang tak biasa di sini tak tau, ingat dia otak geliga.

      Saya dah nasihatkan dia di atas:

      abda 31 March 2018 at 08:44
      Kejora,

      Coba kau cakap pasal 1MDB, keluorkan fakta2 dan hujah2 yang boleh membantu bos kamu, kan ada faedah nya.

      Takut undang2 fake news? Jangan mengarut, Menteri Salleh Keruak dh kata, boleh sebut apa yang DoJ kata.

      Tkda yang baik yang DoJ kata? Itu ayh nasib kau le, ada bos macam tuh.

      Kau riuhkan le supaya Laporan Ketua Juru Audit Negara ke atas akaun2 1MDB itu di lepaskan dari OSA.

      Ada berani? Kecyt telor? Barag di sabelah nya hilang?

      Apa? Pendek sangat? Itu dah nasib kau juga le, Mamat.

      xxxxxx

      Kalo dia tak hematkan, lantak lah, kita perlu teruskan menibai dia tiap kali dia masuk.

      Perang, bang, perang Pru14, bukan kecik2 punya perang - Mother of all Battles, kata Saddam Hussein, tapi di tibai, leher dia dah terkulai, kena gantung, beb.

      Kita nak buat gitu kpd Kejora dan bos dia - metaphorically.

      Delete
  60. Matdey tua renta, pasal harta masih nak fikir
    Umur dekat seratus, patut berwirid & berzikir
    Akhirat nanti, sah keling Kerala ini akan fakir
    Siiap lah dia, bila berjumpa mungkar nangkir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu umur 60an pun harta apa pun takda. Kalau tak, tak bergayut kpd laptop kamu siang malam.

      Kamu bila jumpa mungkar nangkir akan di tuduh: Kamu bodoh, mempertahankan penyeleweng dan pengsonglap.

      Delete
    2. Pagi ini di Pasar Borong Pandan JB, seperti biasa saya & isteri 'cucuk jarum' kpd peniaga orang awam, sengaja tanya kenapa harga ikan, sayur keperluan dapur terus melambung, keadaan ekonomi rumah tangga, pembelajaran anak2, pengangguran yg semakin parah, kejadian ragut-pecah rumah & kecurian dek kemelesetan ekonomi, kehilangan wajah & aura Melayu di tanah2 persisiran Selat Tebrau, Danga, Sungai Melayu, Pantai Lido, Stulang Laut & Plentong. Waahhhh...bukan main melenting lagi dorang timbul satu macam benci & marah terhadap Najib, Rosmah, bn-umno.

      Dalam pada itu, kami sejuk sedikit hati bila tiba2 ada 'gerai minum' memutar klip Perhimunan Pakatan di Kedah 2 hari lepas ucapan Haji Mat Sabu & Tun Mahathir diikuti dgn lagu paling mencuit hati khas untuk 'Penyamun bn-umno' yg membuat semua hadhir tergelak-gelak. Lagu ini adalah lagu asal filem 1959 'Nujum Pak Belalang' berjudul 'Kami Penyamun' dendangan Almarhuh Pakcik Sudin & Pakcik Ajis Satar.

      Delete
  61. Mlm tadi Suman renta iblis tidor tak nyenyak
    Tak disangka hamba nak amok turun minyak
    Tebongkang bapok tua ni Cgu Kejora henyak
    Jumpa kat JB nanti lunyai hamba nak lanyak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Musibat Sial....

      Kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Delete
    2. Wahai Cikgu Kejora, jawab komen Othaman yang panjang leber tuh, dia dah beri bukti kamu no show di 1.2.18, macam bos kamu di Nothing To Hide.

      Delete
    3. Tinggi-tinggi si matahari
      Anak kerbau mati tertambat
      Org yg sama cai Malabari
      Abda biol @ Suman musibat

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    4. Kejora yang cabul, bukan saja mulut tapi bontot pun selalu kena sumbat.

      Mana Cikgu mcm itu, dia kominis, ngaku je mcm mcm. Perlu di heret ke balai yang paling dekat.

      Delete
  62. Dan bapa kepada segala musibat ialah Wak Kejora Kangkang, Geng Najib perhal, ubah nama jadi Geng Dayus la

    ReplyDelete
  63. MAKLUMAN TERKINI:
    Gabungan Solid 4 parti pembangkang, Pakatan Harapan mengesahkan akan menggunakan 1 Logo saja untuk PRU 14. Bentuk Logo akan diumumkan esok (6/4/18) pada Sessi Jelajah Mega Pakatan Harapan di Pasir Gudang Johor oleh Tun Mahathir yg akan dihadhiri bersama oleh semua barisan pimpinan seluruh negara DAP, PKR, AMANAH & BERSATU. Dikhabarkan kpd kami di bilik gerakan, DAP juga merelakan tidak mengguna Logo DAP buat pertama kali dalam sejarah negara demi perjuangan ikhlas mereka demi kesatuan & persatuan untuk negara Malaysia bebas dari pemerintahan Perasuah, Penipu, Pembohong, Perompak, Penyangak & Penindas rakyat.

    Marilah kita hadhir bersama untuk menunjukkan Solidaritas Kita menentang KERAjaan Binawe Najib (BN). Yg tak dapat hadhir, sila buat streaming atau share siaran Live di Internet.

    Salam Perjuangan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...