Friday, 30 March 2018

RAKYAT SEDANG DIASAK KE DINDING UNTUK AKUR DENGAN KEMENANGAN NAJIB DAN BN....


Hakikat bahawa persempadanan baru kawasan pilihanraya dan akta berita palsu adalah senjata baru bagi Najib Razak untuk memastikan kemenangan BN dalam pilihanraya akan datang semakin tidak dapat disangkal lagi.


Kedua-duanya terus diusulkan di Parlimen, meskipun bantahan kelihatan nyata dan memuncak di mana-mana.


Usul persempadanan baru kawasan pilihanraya hanya dibahaskan dalam tempoh kira-kira 4 jam sebelum diluluskan di mana 5 Ahli Parlimen pembangkang sekadar diberi masa selama 10 minit untuk berhujah dan membahaskannya.


Ini mungkin merupakan rang undang-undang paling pantas sekali pernah diluluskan oleh Parlimen.


Ia berbeza dengan rang undang-undang lain, malah keistimewaannya melebihi RUU 355 untuk memperkasa Mahkamah Syariah yang telah tertangguh sejak beberapa sessi Parlimen yang lalu.


Dalam hal ini, di manakah sebenarnya perjuangan mahu meningkatkan martabat Islam di mata pemimpin UMNO dan BN?


Bahkan hakikat ini semakin mengesahkan bahawa RUU 355 itu tidak lebih hanya untuk membuai perasaan pemimpin-pemimpin Pas untuk terus mendekat dan berbaik-baik dengan UMNO bagi kepentingan kuasa Najib yang semakin longgar dan hampir terkulai.


Begitu juga dengan akta berita palsu, setelah bacaan kali kedua dilakukan semalam, sudah pasti ia akan diluluskan pada minggu depan apabila sidang Parlimen disambung pada Isnin.


Kedua-dua rang undang-undang ini sengaja dibentang dan diluluskan untuk kepentingan Najib, UMNO dan BN mengekalkan kuasanya.


Pada kebiasaannya, persempadanan baru kawasan pilihanraya diadakan setiap 10 tahun sekali. Kali terakhir persempadanan baru diadakan ialah pada 2003.


Meskipun BN tidak mempunyai majoriti dua pertiga sejak 2008 untuk membolehkannya menambah kawasan-kawasan pilihanraya baru, lakaran baru kawasan-kawasan pilihanraya ini sepatutnya diadakan sebelum PRU 2013 lalu iaitu 10 tahun selepas kali terakhir ia dilakukan pada 2003.


Kenapakah  SPR tidak melakukannya sebelum PRU 2013 yang lalu?


Kenapa hanya menjelang PRU 14 di mana sokongan rakyat terhadap Najib begitu merosot dan beliau sendiri terpalit dengan skandal mega 1MDB, maka baru lakaran baru kawasan pilihanraya mahu dilakukan?


Hal yang sama juga berkaitan akta berita palsu, kenapa hanya setelah Najib, UMNO dan BN terlihat kalah dalam perang media sosial dan rakyat semakin berani menunjuklan ketidakpuasan hati terhadap kepimpinannya, barulah akta berita palsu mahu diwujudkan?


Apakah tidak cukup lagi undang-undang jenayah, akta hasutan serta akta komunikasi dan multimedia untuk membendung berita-berita yang dianggap palsu itu?


Selepas akta berita palsu dikuatkuasakan nanti, siapakah yang mahu menangkap dan mendakwa Najib jika dalam ucapan dalam kempen-kempen pilihanrayanya, beliau terus menyatakan kepalsuan seperti Pakatan Harapan dikuasai DAP, perjuangan Tun Mahathir ialah untuk menaikkan anaknya Mukhriz sebagai Perdana Menteri dan segala bantuan kerajaan akan dihentikan apabila gabungan pembangkang mengambil alih pentadbiran negara?


Ternyata akta berita palsu ini adalah untuk kegunaan sewaktu kempen pilihanraya dengan kerajaan yang masih dikuasai BN, ia dengan mudah akan mengkategorikan semua berita yang tidak memihak kepada BN sebagai berita palsu yang membolehkan penyebarnya dihukum sehingga penjara 6 tahun dan denda RM500 ribu.


Secara tersirat dan nyata, akta ini adalah untuk menakut-nakutkan rakyat dan menghalang mereka daripada mendedahkan keburukan pemimpin UMNO dan BN, meskipun hakikatnya skandal sedang berselirat di merata-rata.


Bersama lakaran baru kawasan pilihanraya dan akta berita palsu ini, kedua-duanya adalah bertujuan mengasak rakyat hingga ke dinding dan akhirnya akur dengan kemenangan Najib, UMNO dan BN dalam pilihanraya akan datang.  


Melalui persempadanan baru yang tidak adil, rakyat dipaksa akur dengan kemenangan BN, meskipun sokongan undi popular yang diraih hanya serendah 40 peratus saja, manakala melalui akta berita palsu, keakuran itu cuba dijelmalkan melalui ketakutan terhadap rakyat untuk membayar denda tinggi dan mungkin mengalami kehidupan di penjara.


Itulah tujuan sebenarnya, bahawa tanpa sokongan majoriti atau dalam keadaan rakyat tidak puas hati terhadap sekian banyak skandal sekali pun, kemenangan tetap berpihak kepada BN.


Lalu, di manakah letaknya maruah Najib, UMNO dan BN dengan kemenangan yang mahu dicapai dengan cara begitu? (ShahbudinHusin 30/03/2018).

137 comments:

  1. Oh Malaysia ku..

    Tadi kawan aku pi kedai assesories kereta utk tukar speaker kereta.

    Kawan aku tanya taukey kedai tu speaker mana yg elok. Dengan selamba taukey kedai tu kata semua speaker elok hanya "speaker parlimen" saja yg tak elok..

    Tu sebab dia tak jual speaker tuu..

    Sama-samalah kita fikir-fikirkan.

    🤣😁😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik sungguh sindiran itu, KBD. Speaker dah rusak, asyik 'krak kruk krak kruk' memekakkan telinga jer, memang patut dihumban, jual pun tak lagu dahh.

      Delete
    2. Otaknye dah rosak teruk...sparepart pon tak de...barang lame...bagi free pon orang tak mao...hahahaha...

      Delete
    3. Speaker Parlimen muka sardine dalam tin macam lah Rakyat semuanya bonggok tak tahu bahawa dia tu jenis lembu cocok hidung,,benaweh punya speaker haprak.

      Delete
    4. Memang benar kata Pengerusi Pakatan Harapan (PH) bahawa proses mendapatkan perkenan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong untuk memberi pengampunan bagi Datuk Seri Anwar Ibrahim mungkin memakan masa yang agak lama.


      Maklumlah Seri Paduka Baginda perlulah mempertimbangkan merit kes Datuk Seri Anwar untuk diberi pengampunan dari sekatan tidak boleh boleh aktif berpolitik lima tahun selepas selesai beliau menjalani hukuman penjara Jun ini kerana meliwat.

      Apatah lagi jika pengampunan berkenaan akan membawa erti Anwar mahu dilantik oleh Seri Paduka Baginda sendiri sebagai Perdana Menteri Malaysia jika berjaya dalam pilihan raya kecil Parlimen untuk melayakkan beliau memegang jawatan berkenaan.

      Imej Seri Paduka Baginda juga harus dipertimbangkan. Atas alasan apakah Anwar yang dianggap sebagai bekas banduan pada satu hari akan diberi pengampunan penuh dan akan dilantik memerintah Malaysia esoknya?

      Tentu pertimbangannya, tidakkah Seri Paduka Baginda boleh disifatkan agak gopoh melantik Anwar sebagai Perdana Menteri sedang hukuman beliau termasuk soal “bercuti” daripada politik untuk lima tahun. Tidakkah itu bererti “memendekkan” hukumannya?

      Parti manakah pilihan anda pada PRU 14

      Adakah Malaysia begitu terdesak bagi mendapatkan khidmat Anwar sebagai Perdana Menteri sehingga hilang pertimbangan lantas memperlecehkan kewibawaan hakim-hakim Mahkamah Tinggi, Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan?

      Jika demikian, tidakkah Seri Paduka Baginda boleh dipertikaikan sebagai mempersoalkan kearifan hakim-hakim yang dilantik oleh institusi Yang di-Pertuan Agong sendiri hanya kerana sebilangan rakyat mahu beliau diangkat menjadi Perdana Menteri.

      “Anwar perlu diampunkan oleh Yang di-Pertuan Agong sebelum beliau boleh berkecimpung dalam politik semula. Ia akan mengambil masa antara dua hingga tiga tahun. Saya tidak fikir saya boleh “bertahan” menjadi perdana menteri untuk satu penggal penuh,” kata Dr Mahathir.

      Pembangkang tidak serik kegagalan 'Langkah Kajang'?

      Memang benar Anwar adalah Ketua Umum PH dan mengikut konsensusnya beliau akan menggantikan Tun Mahathir pada kadar seberapa segera yang boleh. Namun Malaysia ada peraturan soal memilih pemimpin menurut luas demokrasi ala-Malaysia.

      Diandaikan PH berjaya dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), tidak wajarlah ia menyalahguna kuasa dengan taktik “menggertak dan pulas tangan” terhadap institusi Yang di-Pertuan Agong dan sistem memilih pemimpin, khususnya Peerdana Menteri.

      Apakah PH tidak mengambil iktibar terhadap kegagalannya menjadikan skim “Langkah Kajang” satu realiti. Sebaliknya bukan sahaja idea yang dicetuskan “anak emas" Anwar, Rafizi Ramli, tidak menjadi malah Anwar pula dipenjarakan lagi?

      Delete
    5. Mahathir mungkin jujur mengatakan bahawa beliau memang berniat menjadikan Anwar Perdana Menteri sekurang-kurangnya dua tahun selepas PH memenangi PRU14.

      Justeru penyokong Anwar Ibrahim seharusnya menerima hakikat ini dengan dada terbuka dan jauh sekali menganggap kenyataan Mahathir sebagai satu tempelakan bagi PKR dan keluarga Anwar.

      Naib Presiden PKR Dr Xavier Jeyakumar sebelum ini berkata Dr Mahathir memberikan komitmen untuk memulakan proses memohon pengampunan Istana untuk Anwar secepat mungkin supaya beliau boleh mengisi jawatan itu.

      Begitu juga dengan Ketua Whip PKR di Parlimen, Datuk Johari Abdul yang mencongak tidak sampai sebelum memenangi PRU14, Anwar diangkat menjadi Perdana Menteri. Keluarga Anwar tentu mengharapkan keajaiban itu satu realiti secepat mungkin.

      Namun apabila dalam satu wawancara dengan media asing, Mahathir mendakwa proses pengampunan itu akan mengambil masa antara dua hingga tiga tahun. Ini merangsang kekecewaan bagi penyokong Anwar dan keluarganya.

      Anwar akan selesai menjalani hukuman penjara lima tahun atas kesalahan sodomi pada Jun ini. Bagaimanapun beliau memerlukan pengampunan Diraja untuk memegang sebarang jawatan rasmi dalam parti politik atau kerajaan.

      Mahathir tidak akan 'duduk sahaja'

      Apapun kemelut yang bakal tercetus dalam PH pasca PRU14 tidak begitu mencemaskan Barisan Nasional kerana ia menjangka PH akan gagal dalam cubaan untuk menawan Putrajaya berasaskan kemelut dalaman pakatan itu serta kekuatan Barisan Nasional.

      Lantas bertebaranlah pandangan bahawa Mahathir kini dikatakan pasti menyambar peluang untuk mencantas Anwar untuk memperkuatkan kedudukan peribadi beliau dan anaknya, Mukhriz.

      Beberapa pihak melihat kenyataan Mahathir itu sebagai tidak lebih daripada helah politik terbaru untuk mengekang pengaruh Anwar dalam PH. Apapun jua, Mahathir memang terkenal mudah beralih niat bertindak sesuatu apabila berhadapan peluang baru.

      "Kenapa Mahathir tidak sebut, kita akan percepatkan proses pengampunan ini dalam satu bulan, kemudian kita akan lakukan pilihan raya kecil untuk Anwar dijadikan Perdana Menteri?

      “Tapi kenapa Tun Mahathir sebut tiga tahun (proses pengampunan). Kenapa dia tak sebut tiga bulan untuk yakinkan penyokong-penyokong PH?

      "In kerana dia ada perancangan tertentu. Tun Mahathir ini, kita faham dalam apa jua dia buat, beliau akan fikir keuntungan dirinya," kata bekas Pengasas PKR Ng Lum Yoong yang yakin Mahathir sudah mulai mengatur langkah mencantas Anwar sekali lagi.

      PKR dan keluarga Anwar sudah berjuang hampir 20 tahun menggerakkan reformasi dan mahu menobatkan Anwar sebagai Perdana Menteri. Sepatutnya sudah tentu bersabar dua hingga tiga tahun lagi tentu tidak menjadi kudis.

      Memang adat perjuangan kesabaran adalah teman setia. Jika ada kesabaran, tentu Mahathir akan akhir menyerahkan jawatan utama negara kepada Anwar. Kecuali PKR dan keluarga Anwar ada bukti Mahathir tidak mahu mengotakan janji beliau.

      Harus diakui Anwar Ibrahim bukan calang-calang politikus. Dalam tempoh 17 tahun menyertai Umno beliau berhasil mengenepikan pemimpin-pemimpin dalam Umno termasuk veteran seperti Timbalan Presiden, Tun Abdul Ghaffar Baba.

      Persoalannya, mulai awal Jun tahun ini hingga pengampunan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong diperolehi, bolehkah politikus gesit sepertinya bertopang dagu dan memerhati sahaja Mahathir “menyempurnakan reformasi” yang dicetuskannya?

      Tidakkah istilah reformasi itu yang mencemaskan Mahathir hingga “terlanjur memperlahankan langkah politik Anwar dengan “merehatkannya di Penjara Sungai Buloh”?

      Apapun apa yang pasti menggirangkan Anwar ialah tidak kira apa keputusan PRU14, 1 Syawal tahun hijrah ini, beliau akan dapat meraikan lebaran bersama keluarga besarnya.

      Delete
    6. lobai terlamjang baca doa bila BN menang dgn hidangan arak


      wwwwoooooooow


      15 000 di guar chempedak kedah



      tsunami melayu datang




      15 0000 guar chpedak kedah



      tsunami melayu



      umnobn bungkus

      Delete



    7. dah mai daaaah


      15 000 di kedah dalam hujan lebat ribut dgr ceramah HARAPAN



      mai daaaah


      kedah 15 000

      redah hujan dgr tun berucap



      umno bungkus



      tsunami melayu kita bawak pi johor


      Delete
    8. Mufti Perlis Datuk Mohd Asri Zainul Abidin berpendapat bahawa ungkapan "jika saya tuhan" tanpa diikuti ungkapan yang menunjukkan keagungan tuhan, dikhuatiri akan merendahkan penciptaan dan menafikan hikmah ciptaannya.

      Menulis di Facebooknya, Mohd Asri juga berkata ungkapan berkenaan sangat bahaya kepada akidah orang yang mengucapkannya sekiranya berada dalam keadaan sedar.

      Katanya lagi, orang yang bercakap mengenai perkara itu perlulah bertaubat kerana ungkapan berkenaan dilihat seakan apa yang dilakukan tuhan selama ini tidak tepat atau salah.

      "Seorang Muslim hendaklah berhati-hati dalam ungkapannya yang berkaitan ketuhanan. Tidak boleh seseorang muslim berkata 'jika awak tuhan' atau 'jika saya tuhan' melainkan diikuti dengan ungkapan yang menunjukkan keagungan tuhan.

      "Namun, jika dia mengungkap 'jika saya tuhan saya akan lakukan begini...' atau 'jika saya tuhan, saya tidak akan lakukan begitu atau begitu...', maka itu secara langsung dan tidak langsung merendah penciptaan tuhan dan menafikan hikmah ciptaannya.

      "Seakan apa yang tuhan lakukan tidak tepat ataupun salah ataupun di sana ada cara yang lebih baik.

      "Ini sangat bahaya kepada akidah yang mengungkapnya jika dia sedar apa yang diucapkan. Hendaklah dia bertaubat dari ucapan itu," katanya.

      Walaupun tidak menamakan mana-mana pihak, kenyataan Mohd Asri itu dipercayai merujuk kepada ucapan Anggota Parlimen Sepang Hanipa Maidin di Parlimen semalam.

      Semalam, Malaysiakini melaporkan, Dewan Rakyat menjadi panas ekoran pertikaman lidah antara Hanipa dan Datuk Seri Abdul Azeez Rahim (BN-Baling) bersama Khairuddin Aman Razali (PAS-Kuala Nerus).

      Ungkapan 'kalau saya tuhan' itu timbul selepas Abdul Azeez menegur Hanipa dengan mendakwa bekas pemimpin PAS itu berlagak seperti tuhan kerana boleh menjangkakan Pakatan Harapan (HARAPAN) akan memenangi pilihan raya umum ke-14.

      Hanipa kemudian menjelaskan bahawa beliau bukan tuhan dan kalau beliau adalah tuhan, Abdul Azeez tidak akan diciptakan.

      "Kalau saya tuhan, nasib baik saya bukan tuhan, kalau saya tuhan dari awal saya tak jadikan kamu, menyusahkan orang saja. Tapi sebab saya tak (bukan) tuhan," katanya semasa membahaskan Rang Undang-undang (RUU) Akta Antiberita Tidak Benar.

      Kenyataan Hanipa itu mendorong Khairuddin bangkit untuk menasihati Hanipa kerana ia membabitkan isu agama.

      Bagaimanapun Hanipa enggan memberi laluan lanjut kepada Khairuddin untuk mencelah dan menegaskan beliau menggunakan ungkapan "kalau" dalam ucapannya.

      Sehubungan itu, Mohd Asri berkata, sebarang kerosakan di dunia ini adalah disebabkan tangan manusia dan bukan kerana kesilapan tuhan yang mencipta.

      "Tuhan mempunyai hikmat atas segala penciptaannya. Dia juga akan mengadili segala kejadian dan peristiwa di dunia. Kerosakan dunia ini disebabkan tangan manusia bukan kerana kesilapan ciptaan tuhan.

      "Kita beriman segala yang tuhan ciptakan ada rahsia zahir dan batin dan Allah maha mengetahui segala yang zahir dan yang batin," ujar Mohd Asri lagi.

      Delete
    9. Bercakap memang sedap. Macam makan juga. Memang makan itu sedap. Malah kebanyakan kita mencari makanan yang sedap tanpa ambil kira ia suatu yang mengidap.

      Demikian juga apa yang dicakapkan oleh Rafizi Ramli ketika berceramah dalam roadshow di Kedah.

      Memang ramai kehadiran rakyat jelata Kedah ketika pakatan harapan mengadakan ceramah dalam siri roadshow baru baru ini.

      Barangkali inilah fakta atau dijadikan fakta pakatan harapan menang dan memerintah kedah selepas PRU 14 yang bakal diadakan pada 6 Mei 2018 ini.



      Jika kehadiran ramai rakyat jelata Kedah dalam siri ceramah anjuran pakatan harapan kedah mengapa Pas tidak menang pada PRU 13 lepas?

      Sedangkan setiap kali ceramah anjuran Pas di adakan, ia semacam lautan manusia, Pas kalah jugak. Terutama sekali ceramah perdana yang dihotkan Tuan haji Mohamad Sabu.

      Jadi, fakta kehadiran rakyat jelata Kedah macam lautan manusia itu tidak wajar dijadikan hujah yang pakatan harapan boleh menang dan memerintah Kedah selepas PRU 14 ini.

      Tidak semua yang jadi itu penyokong pakatan harapan. Atau dengan kata lain tidak semua yang hadir dengar ceramah para pemimpin PH itu akan mengundi pakatan harapan .

      Mecam juga ceramah Tuan haji Mohammad Sabu di Terengganu semasa jadi timbalan presiden Pas dahulu jugak.

      Buakan main ramai rakyat jelata Terengganu datang mendengar ceramah tuan haji Mohammad sabu akan tetapi keputusan PRU 12 dan PRU 13 umno/BN juga yang menang dan memerintah Terengganu.

      Apatah lagi dengan negeri Kedah yang rakyat jelata sudah sekian lama dibeli undinya oleh Tun Dr Mahathir Mohamad sepanjang dia menjadi perdana menteri.

      Datuk Seri Mohd Najib Razak, anak didik Tun Dr Mahathir ketika jadi perdana menteri turut menyambung apa apa yang dillakukan bosnya.

      Baru baru ini, Langkawi telah diperuntukan sejumlah RM 1.3 bilion agar rakyat jelata Kedah tidak undi parti lain selain daripada parti umno/BN.

      Oleh itu, pakatan harapan jangan berangan angan untuk menang dan memerintah Kedah Daru Aman selepas PRU 14 ini.

      Tun Dr. Mahathir yang kelihatan semacam berlumba lumba dalam PRU14 ini untuk menjadi Perdana Menteri kali kedua selepas PRU 14 ini hanya sia sia belaka. Tidak lebih daripada itu.

      Bahkan cakap sedap Rafizi Ramli dan para pemimpin pakatan harapan itu hanya omong omong kosong . percayalah.

      Jika Pas sukar untuk menang dan memerintah semula Kedah, Apatah lagi parti Pan lembu DAP yang duduk dalam pakatan harapan yang belum tentu ada jentera pilihanraya akar umbi pada PRU 14 ini

      Delete
  2. doa org yg di aniaya in syaa allah makbul

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah.. Najib akan buat apa saja supaya dia boleh berkuasa lagi! Dah x peduli maruah dah. Kalau ikut kan hati dia tak nak buat pilihanraya. Boleh memerintah sampai mati!

      Delete
  3. Mari bersama2 menentang macai yg menjadi penyebar berita palsu dan lebih sudu dari kuah. Najib sendiri mengaku 1MDB bermasalah tp ada macai yg masih nak memutarbelit mendakwa 1MDB tak ada apa2. Org macam ni agaknya apakah yg patut kita panggil?

    ReplyDelete
  4. Suman dah ditahap panas, hilang kesabaran
    Muka jadi merah, spt org berak sdg meneran
    Diguna abda, bulat, bodo, katak utk samaran
    Supaya nampak ramai cai haprak berkeliaran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ciss cengkerik manakah yang bersuara itu
      Mengaku hebat seperti daku
      Nanti ku panggang menjadi abu
      Barulah tahu untung nasib mu

      Delete
    2. Ohoi..ohoi..siapakah gerangan
      Bersuara kodok memanggil hujan
      Ku seru langit bumi bertepok
      Terpenyeklah engkau wahai si kodok

      Delete
    3. Oh alangkah bodohnya tingkah si kerdil
      Bagai si langau dengan sang kancil
      Baru ku bertempek engkau dah kemek
      Seperti kerepek yang kena lenyek

      Delete
    4. Pantun??? ...atau Pantat???

      ...ngan
      ...jan

      ...pok
      ...dok

      ...dil
      ...cil

      ...mek
      ...nyek

      ...ini katun...!!!

      Kesian sungguh si Suman unta
      Kerap Kejora kasi dia telanjang
      Dah le bunyi hujung tak sekata
      Baris pula, tidak sama panjang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      Belajar dari contoh ini:
      ------------------------------------
      ...... Suman kaki kencing
      ...........Sumantaik kucing
      ...Suman busuk hancing
      .......Suman takut dacing

      Kih kih kih...

      Kejora berpantun relaks & santai
      Lembik lunyaii Suman dia bantai
      Tapii... Suman yg konon nya otai
      Kikiki..berguling hamba di lantai

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    5. Kejora bapuk tulur kicik dah ditahap panas, hilang kesabaran
      Muka jadi merah, spt org berak sdg meneran
      Diguna Aman, petualang keris berayuk Geng najis dan lebai kuno utk samaran
      Supaya nampak ramai dapat banyak bayaran cai haprak berkeliaran

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    6. Cabaran kamu saya terima tapi biar orang lain yg mengatur kali ini sebagai saksi agar kamu tidak melarikan diri lagi macam dulu (4 kali)....dan kali dibuat di JB saja sebab dua kali di KL, kamu kencing membazirkan waktu & duit saya saja.

      Delete
    7. KEJORA30 March 2018 at 12:36
      Pantun??? ...atau Pantat???



      haramzadah umnoBN pencuri pilihanraya 180 000 pengundi di Subang!

      300 000 pengundi d puchong


      KEJORA INI BARU

      KAU LAYAK PANGGIL

      !PANTAT!


      Delete
    8. Banyak ko punya pantun mcm cibai..
      Lagak cerdik dan konon kolh pandai..
      Hebat sangat ke pantun org ko nak menilai..
      Ramai kat dlm ni kalo dpt nak sumbat mulut ko dgn cabai..
      Hahahahakplasegabai..ye bhai!

      Delete
  5. Oooooo, ko berak meneran tahi tersumbat ye? Panggil yang berjanggut berserban tapi bukan Mullah tu ha.

    Amacam, kena tak aku punya respon in kind - ko cakap lucah, respon lucah jugak.

    Tak boleh hari Jumaat? Aku dah cakap: dalam sejarah Islam, Nabi Muhammad bawa angkatan perang dia berperang di bulan puasa jugak. Battle of Badr.

    Menang, walau pu musuh lebih ramai. Apatah lagi ko sorang aje di sini, ha nya pakai banyak nama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suara Suman lahanat masih bergema
      Tapi kali ini guna 'abda' sebagai nama
      Cakap pasal Jumaat tapi tiada agama
      Udah2 ler Wak..tau sangat tektik lama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

      Delete
    2. Pak Pandir le kamu Kejora @ Penjalang Rakyat @ Geng Najib @ Lobai mcm mcm, dahtu nak tuduh orang mcm mcm.

      Pembohong, pemfitnah mcm kapior Yahudi Zionis di hari Jumaat nih.

      Delete
    3. Suara kejora bodoo bapuk tua lahanat masih bergema
      Tapi kali ini guna petulang jahat sebagai nama
      Cakap pasal Jumaat tapi tak ikut perintah agama
      Perompak pojaan tetap dipoja tau sangat tektik lama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

      Delete
    4. Sdra abda...

      Tolong sekolahkan si Kejora Musibat yg kita nie bukan macam dia pengecut dgn menyamar bermacam nama samaran. Selisih, tok sah jadi perangai pengecut macam dia dgn najib.

      Delete
    5. Orang camtu tak boleh di sekolahkan Bang, kepala keras mcm batu.

      Bagus di sunatkan aje. Cari mudim yang baru menyunat 1 kali, berikan pisau tumpul. Mujor2 gondol dia tang tu.

      Delete


    6. ABDA


      jorah ajar murid dia


      ' pantun ' atau ' pantat'


      dia ajar bini gedik

      ' mas' atau ramas'



      kaaaaah kaaahhhh kahhhhh

      ummmmmphh mas ramas buah hati rongengku

      Delete
    7. Baru dia tau mengeli'ut bro adba

      Delete
  6. Ohoi...pehal ko ni, Suman taik kuda
    Nampak spt nafas tersekat di dada
    Berapa banyak nama yang nko ada
    Sekejap Suman, jap bulat, jap abda

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahik badak dan babi pujaan cyberpetpot umnobgok

      Delete
    2. mak badak pun bulat, jln terkedek kedek..eh babi ke badak?

      Delete
    3. Sdra abda...

      Tolong sekolahkan si Kejora Musibat yg kita nie bukan macam dia pengecut dgn menyamar bermacam nama samaran. Selisih, tok sah jadi perangai pengecut macam dia dgn najib.

      Delete
    4. Orang camtu tak boleh di sekolahkan Bang, kepala keras mcm batu.

      Bagus di sunatkan aje. Cari mudim yang baru menyunat 1 kali, berikan pisau tumpul. Mujor2 gondol dia tang tu.

      Delete
  7. Ohoi...pehal ko ni, kejora bodoo bapuk tua taik kuda
    Nampak spt nafas tersekat di dada
    Berapa banyak nama yang nko ada
    Sekejap kejira tulur kicik, jap Aman , jap lebai kuno serba tak kena...

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

    ReplyDelete
  8. Suman kian lama semakin gelabah
    Dgn Cgu Kejora, dia asyiik jer tebah
    Pantun hamba dikopipes dan ubah
    Kini guna Bapok Bodo, ini bedebah

    Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak tak leh ubah, walau buat plastk surgery makin hodoh macam wicked witch eh bitch

      Delete
    2. Cabaran kamu saya terima tapi biar orang lain yg mengatur kali ini sebagai saksi agar kamu tidak melarikan diri lagi macam dulu (4 kali)....dan kali dibuat di JB saja sebab dua kali di KL, kamu kencing membazirkan waktu & duit saya saja.

      Delete
    3. jgn layan kuli mak badak ni

      Delete
    4. Suman balik kpd lama punya rentak
      Bila terkedu, mula le bertukar watak
      Sekejap jadii Bapuk Bodo tiada otak
      Bulat Ken(tut), abda & kini.. si Katak

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahhh

      Delete
    5. Sewel ini dah mula meracau menuduh saya KBB pulak dah. Kenapa dia begitu bengap tak melihat gaya & penulisan kami amat ketara berbeza......??

      Delete
    6. Najib banyak kali klentong auta, janji tak pernah dipenuhi. Baru2 ini dia kata nak bagi RM200 kpd setiap bayi yg baru dilahirkan tapi kena tunggu 21 tahun (hanya boleh dapat duit itu bila bayi itu capai umur 21 tahun), berbanding Selangor bagi cash RM200 tanpa lengah2.

      Kejora dah 4 kali dia tak muncul2 face-to-face asyik mengelak & menyorok diri, tapi bukan kemain lagi cakap besar mencabar-cabar saya.

      Ketua & anak buah sama saja, sesen pun cakapnya tak boleh pakai langsung....!!

      Delete
  9. Muka merah bibir pun sama
    Bukan Suman nak cari glamer
    Yg merah muka malu terima
    Dia Klepto the Crooked Scammer!

    Bro KBB,Abda bukannya Suman
    Terlalu ramai sokong Pakatan
    Bukan macam GN dan Aman
    Bertukar nama kekadang Setan!

    Pak Othaman,nak tambah sikit
    Ini cai dah berat sakit
    Elok berumah bini dah ungkit
    Sekarang confirmed tinggal Chow Kit!

    Di blog Budin kita saudara
    Yg tak malu sebelah sana
    Blog sendiri sebatang kara
    Mengarut di sini maruah mana?

    Tergelak besar kita melihat
    Orang perasan 'macho dan hebat'
    'Gadis Iban' hati terpahat
    Aci tua dia dah rembat!

    Klepto risau dia nak kalah
    Apa dibuat semua tak betah
    Terlalu banyak dah buat salah
    Kupas nangka dapatlah getah!

    Macam negeri Antah Berantah
    Berita Pakatan palsu dan salah
    Hanya yang benar dari pemerintah
    Dia menipu rakyat beralah!

    Senang aje nak ajar dia
    Beramai keluar pilihanraya
    Undi Pakatan rakyat sedia
    Pakatan menang dengan bergaya!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks bro fan tun.

      Saya ambil kesempatan ini untuk mengistiharkan saya terima cabaran Kejora nak bertemu saya, tapi saya perlu saksi di antara pembaca2 blog setia ini agar Kejora Musibat tidak lagi sembunyi, menyorok diri bagai pengecut yg cakap ajer besar tapi tak ada telor.

      Delete
  10. Othaman Ahmad 30 March 2018 at 12:51

    Cabaran kamu saya terima tapi biar orang lain yg mengatur kali ini sebagai saksi agar kamu tidak melarikan diri lagi macam dulu (4 kali)....dan kali dibuat di JB saja sebab dua kali di KL, kamu kencing membazirkan waktu & duit saya saja.

    Othaman Ahmad 30 March 2018 at 13:00

    Thanks bro fan tun.

    Saya ambil kesempatan ini untuk mengistiharkan saya terima cabaran Kejora nak bertemu saya, tapi saya perlu saksi di antara pembaca2 blog setia ini agar Kejora Musibat tidak lagi sembunyi, menyorok diri bagai pengecut yg cakap ajer besar tapi tak ada telor.

    ___________________________________________
    Reply:

    Kik kik kik...Siaan Suman ifrit kepala dongga
    Pehal pulak dia ingin nak libatkan org ketiga
    Kebaculan si renta ni mmg hamba dah duga
    Agaknya nak bawa anak, sama spt dulu juga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak adalah wanita setan, penghabis duit rakyat

      Delete
    2. Supaya ada saksi yang kamu ini berani face-to-face dgn saya, bukan seperti yg sudah2 (4 kali) kamu langsung tak hadirka diri, fahammm........??

      Delete
    3. Mana kau nak dapat saksi, Mat Tonjol?

      Kita orang semua akan hadzir, tapi akan jadi saksi kpd dan akan sorakkan rakan kita Othaman le.

      Delete
  11. Pak Suman, kojol berleter
    'Chelorong Cheloreng' dia meroyan
    Zainak Gemok, si Wahid Satey
    Masa tu Kojol dalam buaian!

    "Ohh ho janganlah terlalu gila kuasa
    Aku pun raja berdaulat juga
    Kita mulia kerana kuasa
    Mabuk kuasa mudah jadi gila..!

    Bait itu bukannya pantun
    Lirik lagu filem klasik
    Si kojol komen jadilah katun
    Suman otai dia nak usik!

    Pi main jauh apa kau tahu
    Cikgu konon tak tahu nahu
    Tempe kering dikata tauhu
    Memang bengap otak melahu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tuu, saya olah (innovate) sikit tak ler seperti puak sekor tuu yg buta2 100% kopipes.

      Delete
  12. Bila kena Kejora cabar Suman jadi pucat lesi
    Dia takut gigi palsu nya terbang, tinggal gusi
    Nak org ke-3, mmg dia dada kosong tiada isi
    Bukan mau gi ke mahkamah nak guna saksi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak abdak ada gigi? dia telan jer, sbb tu gemok gedempol

      Delete
    2. Najib banyak kali klentong auta, janji tak pernah dipenuhi. Baru2 ini dia kata nak bagi RM200 kpd setiap bayi yg baru dilahirkan tapi kena tunggu 21 tahun (hanya boleh dapat duit itu bila bayi itu capai umur 21 tahun), berbanding Selangor bagi cash RM200 tanpa lengah2.

      Kejora dah 4 kali dia tak muncul2 face-to-face asyik mengelak & menyorok diri, tapi bukan kemain lagi cakap besar mencabar-cabar saya.

      Ketua & anak buah sama saja, sesen pun cakapnya tak boleh pakai langsung....!!

      Delete
  13. Suman kat dalam blog kemain tunjuk garang
    Mengalah bunyii guroh, dia punya temberang
    Rupa nya bacul & dayus, ini jebon memerang
    Takut dia, hamba cabar sorang lawan sorang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak jadi memerang? buto ko?

      Delete
    2. Padan muka kejora musibat kena 'buto ko'....!!
      Patut ler malam tadi saya mimpi, my left toe teasing my right toe, 'boooo toe'.

      Najib banyak kali klentong auta, janji tak pernah dipenuhi. Baru2 ini dia kata nak bagi RM200 kpd setiap bayi yg baru dilahirkan tapi kena tunggu 21 tahun (hanya boleh dapat duit itu bila bayi itu capai umur 21 tahun), berbanding Selangor bagi cash RM200 tanpa lengah2.

      Kejora dah 4 kali dia tak muncul2 face-to-face asyik mengelak & menyorok diri, tapi bukan kemain lagi cakap besar mencabar-cabar saya.

      Ketua & anak buah sama saja, sesen pun cakapnya tak boleh pakai langsung....!!

      Delete
    3. Pak Othaman, tak perlulah dilayan kejora itu,
      Dia mamak mengaku melayu, padahal muka macam hantu.
      Kerja tak ada, jadi blogger tp tak ada trafik walaupun satu,
      Sebab itu dia merayau sana sini dan juga situ.

      Okeh kejora bengap... Semua ujung pantun aku ada tu, tu, tu, tu.... Kahkahkah... Pantun haprak kau.
      Tak tahu berpantun nak berpantun tp bodoh. Kahkahkah

      Delete
    4. Kejora bapuk tua kat dalam blog kemain tunjuk garang
      Mengalah bunyii guroh, dia punya temberang
      Rupa nya bacul & dayus, kaki temberang ini jebon memerang
      Takut dia, pak seman cabar sorang lawan sorang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    5. "Padan muka kejora musibat kena 'buto ko'"

      Itu pun sebab yang satu lagi tuh tak boleh di sebut.

      Bukan apa, silap haribulan, berborai darah. Bukan di tikam pun, silap haibulan punya pasal, hehe

      Tak caya, tanya mak badak, hehe.

      Betul tak, Si Kacak?

      Delete
    6. Ewah..kemain, Suman si jembalang ifrit
      Perangai busuk mcm air longkang parit
      Dah mati pucok batin dia asyik menjerit
      Ngeteh kedai kopi takut bini selak burit

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhh

      Delete
    7. Orang cakap "yang satu lagi tuh tak boleh di sebut", kau cakap "bini selak burit".

      Tak siuman betul kau ni, Kejora yang pakai mcm mcm nama.

      "Ngeteh" tuh cakap Pahang ke? Ko orang Pekan ke? Ko nak mak badak getek ke? Bikin rumah di sabelah jamban rumah datuk Najib dulu ke? Banyak minum air basuh bontot di jamban tu ke? Padan le bila kau buka mulut aje, bau tahi.

      Delete
  14. Umno dan Kejora bapuk tua tulur kicik terkucil dgn isu Tanah Ijok

    Penjelasan dan jawabannya di DUN Selangor itu sesuatu yang konkrit. Azmin mengambil Dewan sebagai tempat untuk menjelaskan isu berkenaan sebagai tepat kerana Dewan sebagai tempat mulia tidak boleh sesiapa bercakap bohong dan cuba melakukan sihir politik di situ. Dewan bukan pentas sandiwara yang boleh digemerlapkan dengan neon atau cahaya laser.

    Menurut kronologi diberikan Azmin, pengkhianatan terhadapnya dengan isu tanah peneroka itu bermula daripada manusia bernama Rahman Dahlan yang membuat tafsiran tidak sempurna terhadap tanah tersebut. Menurutnya Rahman hanya mengambil kisah di atas sekeping tanah sahaja yang mempunyai tiga keping, yang mana disifatkan Azmin sebagai gambaran yang sengaja dikelirukan.

    Menurut Azmin tanah berkenaan ada tiga keping yang dikenali dengan nama Alam Utama, Alam Perdana dan Alam Mutiara. Adapun yang diperkatakan oleh Rahman Dahlan hanya satu keping sahaja, di Alam Perdana.

    Ketiga-tiga keping tanah itu adalah milik peneroka dan peserta PKPS pada tahun 1998 dan 1999 kemudian ianya diambil balik oleh MB Selangor ketika itu Abu Hassan Omar dan diserahkan kepada syarikat. Syarikat berkenaan pula, dua orang ahli lembaga pengarahnya adalah wakil rakyat Umno. Bermakna syarikat berkenaan ada kepentingan orang Umno.

    Setelah menegur kekayaan, syarikat tersebut menyerah pula kepada syarikat lain yang menjanjikan untuk membayar pampasan kepada peneroka sebanyak RM180,000 serta menyiapkan rumah dengan nilai yang sama. Malangnya menurut Azmin syarikat berkenaan tidak menunaikan janji.

    Apabila Pakatan Rakyat memerintah dan Abdul Khalid Ibrahim menjadi MB beliau mengambil balik tanah berkenaan menyebabkan tindakan itu sampai ke mahkamah. Peneroka menyaman kerajaan negeri.

    Mahkamah Rayuan dalam keputusannya membuat keputusan yang kerajaan berhak merampas balik tanah berkenaan dengan dua syarat; pertama membayar pampasan bukan mengikut nilai pertanian tetapi nilai pembangunan (mix development), sebanyak RM300 hingga RM400 juta dan kedua membayar kos infarstrukurnya yang nilainya sebanyak RM700 juta. Jumlah itu besar menyebabkan kerajaan negeri tidak mampu memenuhinya.

    Bagaimana pun jelas Azmin tanah bahagian Alam Mutiara dan Alam Utama masih menjadi milik peneroka. Jadi tidak timbul dakwaan mengatakan tanah ini kerajaan negeri memberi balik kepada syarikat.

    "Apabila mengetahui syarikat berkenaan hendak menjualnya saya berunding dengan peneroka dan berjanji akan menjaga hak mereka akhirnya bersetuju penyelesaian dibuat tanpa ada apa-apa lagi tuntutan ke atas syarikat berkenaan. Akhirnya kerajaan memiliki semula tanah berkenaan seluas 1,000 hektar tanpa kena membayar sebarang pampasan kepada syarikat," tegasnya.

    Kesan daripada kebijaksanaan dan keprihatinan kerajaan negeri juga menurutnya, peneroka bukan sahaja mendapat wang tunai tetapi juga rumah yang dijanjikan 18 tahun terpanggang tanpa api sebelum ini bernilai RM250 walaupun harga semasanya adalah RM450,000.

    Di sepanjang penjelasan Azmin berkaitan isu tanah tersebut semua wakil rakyat Umno yang menuduhnya dan lantang diluar diam membisu, terkucil tanpa sebarang kata.

    Apa yang menghiris jiwa kita semua ialah bagaimana nasib 980 peneroka itu yang dipermainkan sejak 18 tahun lampau. Paling sedihnya menurut Azmin 300 orang daripada mereka sudah meninggal dunia tanpa dapat merasai apa-apa nikmat yang dijanjikan.

    Azmin kekal mb selangor pru 14.... Kejora bapuk tua mampoosss kerass...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong kekal MB DS Azmin Ali perjuang rakyat..Sgor dlm tangan PH..UMMO boleh gigau terus selps PRU14.

      Delete
  15. Bila kena Pak seman herdik kejora bapuk tua bodoo jadi pucat lesi
    Dia takut tulur palsu nya bergoyang, spender digigit dgn gusi
    Nak org ke-3, mmg dia otak kosong tiada isi
    Tak mau gi ke mahkamah tak ade saksi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora musibat cakap jer besar, sampai sekarang satupun tak terbukti.

      Delete
  16. Suman @ Bodo buat helah melompat-lompat
    Tak perlu 'beat around the bush', biar je tepat
    Mau tidak berjumpa hamba, cakap jer cepat?
    Sorang lwn sorang, bagi tahu masa & tempat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahu...sorang lawan sorang...!!

      Delete
    2. Amacam kejora, dah siap, kamu tak lagilah menyorok diri macam yg sudah.....??

      Delete
  17. Cgu Kejora ini bukan saja2 nak lebat gebang
    Pernah belajar dan ajar silat gayong terbang
    Suman sedar kalu sorang dia pasti tumbang
    Sbb itu nak diheretnya anak, adik dan abang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. OK...memang sangat nak berjumpa kamu.

      Delete
  18. Dah sepi Suman tepi gantang punya melukut
    Mau jwb cabaran pun, berhelah & tersangkut
    Ternyata bapok barua ni mmg bacul penakut
    Habis geng2, anak beranak hendak diangkut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada sepinya?

      Berkobar-kobar tak sabar nak face-to-face dgn kamu. Buktikan kesungguhan kamu jangan sembunyi-menyorok diri 4 kali yg sudah2.

      Delete
  19. Dia dah makin gelabah, Suman hantu polong
    Perut kembong kempis kain pelikat digulong
    Gebang jer lebat, sana sini melalak melolong
    Harap geng, anak beranak nak mintak tolong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. OK...memang sangat nak berjumpa kamu. b
      berkobar-kobar tak sabar nak face-to-face dgn kamu.

      Buktikan kesungguhan kamu jangan sembunyi-menyorok diri macam 4 kali yg sudah2.

      Apa jawapan kamu, tempatnya di JB, tarikh terserah kpd kamu.

      Delete
    2. Ok ler Wak, nanti gua kasi tahu lah
      Nak cari masa sesuai cuti sekolah
      Tau le nanti siapa menang & kalah
      Tapi jgn pula spt dulu ko lari belah

      Kah kaahh kaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Apa kejadah hubungan cuti sekolah?

      Mana ada cikgu sentiasa ada free bergayut di blog orang pagi, petang, siang & malam?

      Siapa yg berhelah nie?

      Delete
    4. Dia nak cari excuse aje tak datang lagi nani.

      Sama dengan bos dia dngan kes Nothing To Hide.

      Delete
  20. Masih berhelah juga si Suman bapok sundal
    Tak sabar, si bapok tua inii hamba nak bedal
    Tak padan tua tehencot nak berlagak handal
    Aota '4 kali face to face', itu jer yg jadi modal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. bapok adalah jibbby, jln kepit..sundal adalah mak badak, bohsiak tkc

      Delete
    2. Apa kejadah hubungan cuti sekolah?

      Mana ada cikgu sentiasa ada free bergayut di blog orang pagi, petang, siang & malam? Level & gaya luahan kamu tuu tak ada langsung ciri2 seroang cikgu sekolah. So, toksah temberanglah.

      Sekarang siapa yg berhelah nie? Macam dah takut jer......!!

      Delete
  21. Umno is dead, says TUN...patutla busuk, dah jadi bamgkai rupanya!!!

    ReplyDelete
  22. Mari pemuda pemudi cerdik pandai juga yg bersantai atas pagar..kalian kami perlukan undi kalian..pilihlh PH..ketepikan UMNOBNPAS..ianye sokong membawa rebah..puak bercelaru udah habis peluru buat akta berita palsu..persempadanan baru..nak pasung berita benar tu..nak menang dgn menipu..Sipembohong kuasa habis dborong..rakyat ndak dkurong..jgn nanti kalian melopong..nyaya beb nyaya!!

    Lawan tetap Lawan!

    ReplyDelete
  23. Konon nak junjuk ramai cai menjelma
    Suman seorang, sudah mewakili lima
    B.Bodo, Si Katak & abda, antara nama
    Juga Bulat Ken(tut), semua org sama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kejadah hubungan cuti sekolah?

      Mana ada cikgu sentiasa ada free bergayut di blog orang pagi, petang, siang & malam? Level & gaya luahan kamu tuu tak ada langsung ciri2 seoroang cikgu sekolah. So, toksah temberanglah.

      Kita perlu seorang saksi agar memastikan kamu tak menyorok sembunyi atau apakah kamu dulu2 tu (4 kali) benar2 ada di tempat yg telah dijanjikan.

      Sekarang siapa yg berhelah nie? Macam dah takut jer......!!

      Delete
    2. yg sama adalah mak badak dan babi jho lo..GEMUK

      Delete
  24. Nahhhh...Amacam kejora, dah siap, kamu tak lagilah menyorok diri macam yg sudah.....??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si bapok tu mana brani! Gebang yo! Tak do tolo!

      Delete
    2. That fucking twat is struggling alone for survival.

      Delete
  25. nama baru dun

    astagaaaar


    tak tipu

    otak sewel s.p.r

    bua lawak



    astagaaar nama baru dun mcm pantun pantat kejora.


    astagaar tololnyer s.p.r


    melayu ker keling s.p.r ni


    astagaaarrr


    aarrrrr



    kahhh kahhh kaaaaahhhhh

    JORAH APA KAU SETUJU NAMA DUN ASTAGAAAAARRRRRRR

    Bahasa malasyu ker ni


    astagaaaarrrr

    ReplyDelete
  26. Kejora bapuk tua kian lama semakin gelabah
    Dgn Pak Seman , dia asyiik jer tebah
    Pantatun kejora bapuk tua pantatun sampah
    Kini kejora bapuk tua bodoo, menggelabah..

    Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

    ReplyDelete
  27. Konon nak tunjuk ramai cai menjelma
    Kejora bapuk bodoo seorang, sudah mewakili lima
    Aman. Petualang rakyat, geng najis dan lebai kuno antara nama
    Juga keris berayuk, semua org sama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahh

    ReplyDelete
  28. Cgu Kejora ini suka temberang lebat gebang
    Pernah belajar klentong dan gayong temberang
    Kejora bapuk tua bodoo sedar kalu sorang dia pasti tumbang
    Sbb itu dia menyamar pelbagai nama orang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  29. Masih berhelah juga si kejora bapok sundal
    Tak sabar, si kejora bapok tua bodoo ini pak seman nak bedal
    Tak padan bapuk tua tulur kicik nak berlagak handal
    Aota nak berlengan one to one , itu jer yg kejora bapuk ade modal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  30. Othaman Ahmad30 March 2018 at 15:40

    Kita perlu seorang saksi agar memastikan kamu tak menyorok sembunyi atau apakah kamu dulu2 tu (4 kali) benar2 ada di tempat yg telah dijanjikan.

    _____________________________________
    Reply:

    Suman masih lagii dgn sikap 'aota'kasi
    Rentikan lah tektik lama yng udah basi
    Apa jadah pukimak yg nak dicari saksi
    Tak beranii, bila tiada org teman di sisi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    Apa hamba mau kata, mungkin kurang enak
    Di Dtrn Merdeka, kote Suman tak mencanak
    Dibikin hamba ketawa terbahak perut senak
    Dia di dlm kereta, diperkuda dia punya anak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tandus pemikiran nampak nya si Kejora nih.

      Penat sangat, gamak nya.

      Nak suruh yang lain dalam geng dia ambil alih, tak boleh.

      Sebab yang nama lain2 tu, dia jugak.

      Haprak.

      Delete
    2. abda....

      Cukuplah saya ditipu bulat2 oleh si musibat itu. Tarikh 1/2/18 di Dataran Merdeka, dia yg tetapkan tapi dia yg mungkir tak muncul2 walau setelah saya message banyak kali beritahu dia saya dah berada di tengah2 Dataran Merdeka. Sebaliknya, dia entah apa2 balas yg bukan2 dgn menyebut 'Budin main bola, Budin main bola'. Buktinya ada dalam portal blog ini keluaran 1/2/18.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Puak Najib nih mcm mcm tipu menipu, helah haloh, bohong bahang, lanun melantan. (Kalau orang Dewan Bahasa baca, jangan marah, hehe)

      Ubat nya sekel sakul aje, Bang. Degan fakta, hujah, sindir menyindir. Tun M cekap dalam bab sindir, tapi sayang, puak Najib kurang ke, takda budaya ke, tak faham bila di sindir.

      Jadi, kita balon aje le, Bang. Terus ke muka depa. Kalau gemeng muka depa, kita carikan plastic surgeon, pinjam mak badak punya ke ..

      Delete
    5. Ooops, tersasul pulak cakap di sini nak pinjam plastic surgeon mak badak.

      Nanti Geng Najib tali barutkan pakai spy double agent Rusia yang di racun tapi di laporkan mula boleh bercakap di spital England tuh, habis.

      Di suruh nya mak badak jaga semua plastik dia. Depa tau plastic aje, tak tau plastic surgeon.

      Nacam nacam Geng Najib punya ngol.

      Delete
    6. Anonymous 1 February 2018 at 22:09
      Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka
      Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka
      Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka
      Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:28
      WAK SUMAN TEMPE....
      WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...
      WOI KELUAR LAH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....
      HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...


      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33
      Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka.

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 22:38
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah...
      BODOOOO...BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:41
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:42
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:43
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.


      Anonymous 1 February 2018 at 23:05
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola


      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:18
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.






      Delete
  31. Kejora @ Bapuk tua Bodo tulur kicik buat helah melompat-lompat
    Tak perlu 'beat around the bush', biar je tepat
    Mau tidak berjumpa pak seman , cakap jer cepat?
    Sorang lwn sorang, bagi tahu masa & tempat pak seman nak lipat...

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Kejora bapuk tua bodoo masih lagii dgn sikap 'aota'kasi
    Rentikan lah tektik lama yng udah basi
    Apa jadah pukimak yg nak takut saksi
    Tak beranii, bila ade org jadi saksi...

    ReplyDelete
  33. Apa pak semann mau kata, mungkin kurang enak
    Di Dtrn Merdeka, kote kojora bapuk tulur kicik tak mencanak
    Dibikin pak seman ketawa terbahak perut senak
    Kejora bapuk tua cina jho lo perkudakan...

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  34. Tidak terfikirkah mereka yang beriya dan ghairah membawa usul Rang Undang2 Anti Berita Palsu itu bahawa kehidupan ini umpama putaran roda, tiada jaminan yg kita akan tetap berada di atas? Jangan nanti bila sudah tersembam jatuh, baru tersedar undang2 yang sama menghantar kalian ke penjara! Ketika itu, tiada gunanya lagi penyesalan. Ingat, rakyat sedang memerhati betapa kalian tanpa silu membawa dua (2) Rang Undang2; Persempadanan Semula & Anti Berita Palsu, utk dilulus Parlimen. Jangan khianati amanah. Rakyat sangat mendambakan pembelaan. Sedarlah, kita semua milik AlLah, satu hari kita pasti akan berdiri di Mahkamah yang maha adil milikNya, bersediakah kita? Sekadar peringatan kpd diri ini juga!

    ReplyDelete
  35. Bercerita tentang parlimen Malaysia ketika ini , saya teringat tentang kata2 saya kepada sahabat dari Thailand yang berkunjung di sini pada pertengahan bulan lalu.

    Ketika sedang memandu untuk ke Lake Club untuk lunch , sahabat yang telah lama tidak kesini tiba2 bertanya ... ' how many zoo is there around KL ?'

    Lantas saya memberi jawapan ..' it's used to be one , but now we have two zoos . There is one in Ulu Kelang area where you can see lions and tigers . The other one is there ...(pointing to parliament building) where you can see monkeys and donkeys ....."!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alif Mim Nun tendang Wau, sekali bunyi Sarkis daaaa.......!!!

      Delete
    2. Hahahahagelu brohahaha tercuit dbuatnya..hahahahamonkeys and donkeys..hahaha

      Delete
    3. Pak diny...tang ni saya setuju dengan Pak lah. Memang parlimen dah jadi macam zoo...apa taknya, MP2 PH lah yang jadi monkeys and donkeys dalamnya. Malulah pada rakyat yang menonton live . Tengok ajelah perangai MP2 PH ni, terpekek terlolong, menjerit2 macam orang kesampukan..siap mencaut dan memaki hamun sesuka hati. Bukannya nak berhujah secara rasional dan berfakta macam MP2 BN..bila tak boleh menjawab hujah, mulalah buat hal. Tokong Kit Siang tu pun tak tau malu, kata senior politican, tapi masih tak faham2 bahasa lagi, dah kena gantung 6 bulan pun masih nak terhegeh2 hadir sidang lagi..padan muka bila kena gelar hantu oleh TS Speaker..ni dah bukan hantu lagi, dah jadi zombie..mayat hidup. patutnya MP2 PH ni terimalah keputusan majoroti dalam usul RUU nati berita tak benar dan pertsempadanan semula tu, ini tak masih nak tunjuk gedebe..besar kepala, degil tak bertempat. Hanipa Maidin lagi teruk, sampai mengaku diri sebagai Tuhan pulak...kan dah kena bantai kaw2 dengan Dato Reeza dan DR MAZA, tapi masih tak tobat2 lagi, masih nak menegakkan benang yang basah. Wahai rakyat Msia..PRU14 inilah masa yang terbaik untuk kita terajang keluar MP2 PH ini dari dalam parlimen..menyemak aje mereka semua ni !!!!

      Delete
    4. Kejora @ Geng Najib,

      Kalau ada orang cakap "Kepala Bapak Kau" (walau pun di konvesen MCA), macam mana parlimen tak jad zoo.

      Kot ada monyet nombor 1.

      MO1? Bab lain.

      Tapi ada sekor monyet Wakil Rakyat Umno dulu kata MO1 = YDP Agong. Tak ke sangat bongol dan gonjol depa pilih jadi Wakil Rakyat.

      Tsunami Melayu di Pru14?

      Delete
    5. Hehe bagus punya sindir, kat Parlimen pun macam zoo, ada monkeys and donkeys. Most of the monkeys are from Sabah and Sarawak, we have Keruak, Bung, Rahman Dahlan and the fampus speaker rosak "Panditkar",. The donkeys are from West Malaysia

      Delete
  36. Puak haprak dgn berita palsu dah sgt sebati
    Bertambah lagi ler bila diajar si mamak kuty
    Kerajaan usul RUU tegah, mereka susah hati
    Begini lah sifat puak liberal yg tak ingat mati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagaimana Rosmah-Najib memporak-perandakan negara, begitu jugalah cyber-teropmahnya yg menggelarkan diri 'Kejora' buat dalam blog ini.

      Kecuali blog Kluangman, tebiat Kejora dari mula saya kenali di blog parpukari, pisau net, putra merdeka, dgn pelbagai kaedah seperti...

      - tiru-tairu kopipes 100% bahan sampah;
      - ramalan judi 4 no. ekor;
      - jual ayat2 suci & hadith2 nabi saw;
      - sajak dendam berahi;
      - pantatun sampah'
      - spam-sabotaj ruangan;
      - maki, hamun, caci & mencarut;
      - putar belit spin tulisan orang;
      - mendusta & memfitnah tanpa bukti sahih.

      Delete
  37. Gebang saja lebat, cai2 bingai Matdey Kerala
    Kemain megah, konon bersedia PRU bila-bila
    Namun kini mereka terloncat2 & garu kepala
    Pehal jadi takut bila persempadanan semula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sempadan semula tu yang Tun M kata satu cara Najib menipu.

      Di Pru13 di kata ada 40,000 Bangla, lampu blackout le, mcm mcm lagi.

      Di Pru14 ... alamak, mcm mcm penjangak punya keroje

      Delete
  38. Tahniah diucapkan kepaad DSNR kerana berjaya melancarkan prorgam bakat global Msia (MGT0 untuk melahirkan 5,500 orang pemimpin2 global di Msia menjelang 2020. Ia adalah k/sama antara TalentCorp dan KL invest dengan k/sama KPT.
    Ternyata DSNR ni adalah pemimpin yg proaktif dan sentiasa memandang jauh ke hadapan demi kesejahteraan rakyat dan negara tercinta. Sudah tentu pemimpin2 yang bakal dilahirkan tu adalah rakyat Msia yang bersih amanah dan jijur, serta tidak menjadikan berita palsu, fitnah dan spin sebagai teras tata kerja mereka. Ini amat2 berbeza denagn apa yang sedang disuburkan oleh PH melalui INVOKEnya...rata2 pendokong mereka adalah diprogramkan untuk terus menghasut dan memfitnah rakyat melalui berita2 palsu yang ditularkan dengan begitu giat sekali, aptah lagi menjelang PRU ini. marilah kitta saam2 berdoa agar program yang dilancarkan oleh DSNR akan menjulang nama Msia ke tahap yang menjadi cemburuan bukan saja kepada negara2 serantau tetapi di peringkat global dalam masa yang terdekat ini !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib "melahirkan 5,500 orang pemimpin2 global di Msia menjelang 2020" -

      Ada bau 1MDB ke tak?

      Najib ni "adalah pemimpin yg proaktif" - dua dua belah ke? Positif da negatif, ye?

      Najib "akan menjulang nama Msia" - ko baca le blog Chedet, pos baru dia cakap pasal Najib tak reti malu, di luar negara pun.

      Delete
    2. Memang betul dan tepat sekali . Nanti bolih dilantik Low Taik Jho sebagai punaisihat . Juga mesti dilantik juga Riza Aziz sebagai board member .

      "Kepala Bapak Kau" tu bolihlah menjadi pengerusi . Bajet pula mesti lebih sedikit dari program permata nanti senang kumpulan haramzadah nak derma kat diri sendiri .

      Delete
    3. Aku kasi service sikit, copy paste pos Chedet terakir tuh di sini -

      Che Det:

      1. Najib malu jika Perdana Menteri (PM) Malaysia terdiri dari orang tua berumur 90 tahun lebih.

      2. Tetapi Najib tak berasa malu apabila Malaysia mempunyai PM yang dunia kenal sebagai kleptokrat, perasuah dan pencuri.

      3. Apabila percubaan untuk membersihkan duit yang dicuri dari 1MDB oleh anak tirinya dengan membeli mahligai di London, New York dan Hollywood, membuat filem lucah dan sebagainya dan didakwa oleh Department of Justice Amerika Syarikat kerana melanggar undang-undang “money laundering” di Amerika dan harta-harta yang dibeli dirampas, Perdana Menteri Malaysia yang dituduh terlibat tidak berasa sedikit pun malu.

      4. Kapal layar Equanimity dirampas oleh polis Indonesia bersama Federal Bureau of Investigation (FBI) – Biro Penyiasatan Persekutuan Amerika Syarikat. TV dan majalah Indonesia melapor kapal ini dibeli dengan duit yang dicuri dari 1MDB oleh Jho Low, sahabat karib Najib. Seluruh Indonesia dan kepimpinannya sekarang tahu Najib terlibat dengan mencuri duit 1MDB, Najib sedikitpun tak berasa malu.

      5. Malah Najib hadiri mesyuarat ASEAN/Australia di Melbourne tanpa sedikit pun berasa malu berada bersama Presiden Indonesia dan Perdana Menteri Australia dan Singapura, bahkan semua ketua-ketua kerajaan yang hadir tahu akan pencuriannya.

      6. Tidak pun malu apabila cuba menasihat ketua-ketua Kerajaan ASEAN dan Australia akan cara menangani masalah.

      7. Negara malu mempunyai Perdana Menteri yang seluruh dunia percaya telah selewengkan berbillion Ringgit duit Kerajaan. Negara malu Malaysia diklasifikasi sebagai negara rasuah dan kleptokrasi. Demikianlah rakyat berasa malu sehingga tidak mengakui rakyat Malaysia apabila ditanya di luar negara.

      8. Rakyat Malaysia malu tetapi Perdana Menteri mereka tidak malu. Kononnya mempunyai Perdana Menteri, berumur lebih dari 90 tahun memalukan Najib.

      9. Sesungguhnya amat pelik Perdana Menteri Malaysia ini. Apalah nasib rakyat Malaysia mendapat Perdana Menteri yang dipandang hina oleh dunia dan tak tahu malu.

      10. Rakyat malu.

      11. Najib tak malu; tak malu apabila berjumpa dengan pemimpin negara lain dengan berlagak sebagai seorang yang boleh nasihat pemimpin negara lain.

      Delete
    4. Othaman @ abda bengap otak nipis
      Hujah pro-BN, dia sukar mahu tepis
      Dah marah, perut kembong kempis
      Dia balik kpd kaedah lama, kopipes

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    5. Kamu punya bodoh, tak tahu bezakan pun cara aku dan Othaman cakap, cara kami menulis, gaya fikiran kami, gaya kami melucahkan kamu. Srtuju kata Othaman: kamu amat bodoh.

      Ko kata, Hujah pro-BN, dia sukar mahu tepis? Tak payah tepis pun, Mat. Sebab bodoh sangat punya hujah, tak payah tepis, dengan sendiri nya jadi kudis.

      Wak Keromo le kamu nih.

      Delete
    6. Bukti Kejora seorang pengecut, mengelak melarikan diri dari saya pd 1/2/18 melalui posting2 pd hari tersebut.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:09
      Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka
      Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka
      Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka
      Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:28
      WAK SUMAN TEMPE....
      WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...
      WOI KELUAR LAH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....
      HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...


      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33
      Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka.

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 22:38
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah...
      BODOOOO...BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:41
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:42
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:43
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.


      Anonymous 1 February 2018 at 23:05
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola


      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:18
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Delete
  39. Bangga rasanya bila melihat sistem keretapi laju SHINKASEN bakal dilaksanakan di Msia tidak lama lagi. Jepun melalui dutanya, telah menyatakan kesanggupan untuk berkongsi kepakaran mereka dalam memastikan projek ini menjadi realiti di negara ini. Byangkan betapa banyaknya peluang2 pekerjaan dapat diujudkan di seluruh kawasan yang terlibat dan ini dah tentu akan merancakkan pertumbuhan ekonomi di tempat2 tersebut. Untunglah daerah seperti Batu Pahat dan Muar yang bakal menjadi laluan k/api laju tu dan ini sememangnya dinanti2kan dengan penuh pengharapan oleh wrga2 di daerah2 tersebut. Perkongsian teknologi antara syarikat2 K/Api Jepun ni dengan pelatih2 teknokrat tempatan akan menjadikan Msia bakal menjadi hub sistem Keretapi terunggul di rantau Asia Tenggara dan tak mustahil akan menjadi rujukan kepada negara2 tersebut. ini secara tak langsung aakn menarik pelaburan asing untuk melabur dalam sektor pengangkutan laju ini.
    Tengoklah kehebatan DSNR dalam merangka perancangan untuk terus membawa Msia ke tahap negara maju menjelang 2050. Ini bukannya berita palsu, tapi kenyataan sahih depan mata. Dah tentu cai2 tegar PH dan Madey, khususnya Pak Diny, Wak Suman, Macy, Bulat Kentol, ABDA dan KBB akan memperlekeh2kannya tapi sapalah mereka ni kan..hanyalah balaci2 yang syok sendiri dan masih tak sedar2 diri..masih lagi menaruh harapan agar PH menang nanti..tapi langsung tak boleh terima hakikat bahawa pengharapan mereka tu hanyalh umpama menunggu tolor Madey yang takkan gugur sampai bila2...KEH..KEH...KEH !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh sebut amacam nego kos/harga ke?

      Jangan jadi macam ECRL, kata nya harga naik dari RM35 ke RM55 bilion.

      Kalo betul, beza RM20 blion tu apa dia, apa pasal?

      Delete
    2. Dah tersebar harga di mark up...blm tentu jepun yg dapat...cina kominis yg bagi pinjaman ...

      Delete
    3. Kamu tak usah nak gebang sangatlah Geng Najib .

      Malaysia akan menjadi hub system keretapi ???
      Kamu janganlah buat saya terkincit kerana ketawa terbahak bahak dengan kenyataan kelakar dan lawak kamu itu . Saya yang agak kerap berkunjung kenegara matahari terbit kerana ramai sahabat disana ..dari Sapporo hingga ke Kumamoto , tiada apa yang memeranjatkan tentang Shinkaisen atau bullet train . Nonetheless , my high regard to their punctuality ... ya , ketepatan masa .

      Di Malaysia , system komuter yang sudah bertahun lamanya pun tungggang langgang .

      Delete
    4. Mamu!!!! Baru minum todikah? Kahkahkah... Hari2 sini masuk apa bikin? Pergi jaga mamu punya bloglah. Saya mau mari tengok... Kahkahkah

      Delete
    5. Ken, tolong kasi link blog dia di sini, gua pun nak tengok, tq

      Delete
  40. Gebang saja lebat, kejora bapuk tua bingai cai otak tak dikepala
    Kemain megah, konon bersedia PRU bila-bila
    Namun kini najib gelabah garu kepala
    Pehal jadi takut sampai kena buat persempadanan semula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  41. 1 hb Feb 2018 mencatat seribu satu sejarah
    Hamba jangka akan ada pertumpahan darah
    Tapi Suman tak sampai sbb kehilangan arah
    Sesia jer hamba tunggu dia sampai ke cerah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko biasa dengan darah putih ke, Mamat.

      Bertempur di katil le, baru darah putih.

      Ooooo, itu pasal le Othaman kata ko tak menjelma aritu. Tak kena selsema, tak termakan tulang ikan gelama, tak berkejor bini ko ceret beret di Selama, ko ha nya, simply, tak menjelma.

      Badut ko ni, Mamat. Penakut ye?

      Delete
    2. Apa ini abda @ Suman kulit kedut
      Gaya lenggok spt menari dangdut
      Ngko tu yg nampak serupa badut
      Sbb jubor Matdey, asyiik ko sedut

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    3. Kulit kedut bila tak berdiri tegak
      Ko nak coba, mari aku lantak
      Menangis ko aku tak henti henti lasak
      Habis semua ko, entah entah koyak

      Hehehe, kawan aku kata "sajak kuning"
      Kena Kejora hingga kepala dia pening
      Itu belon aku hentam di bawah kening
      Bagi sebiji, dia melancut ke Naning

      Amacam, boleh ke aku berpantun?
      Btw, anybody knows apa beza sajak dan pantun?

      Delete
    4. Apa punya baghal si musibat ini, masih bercelaru buta hati buta mata salah sangka orang lain dikatakan saya.

      Delete
    5. Cakap macam kencang sey...tak hal dia langsung tak muncul2. Semuanya terpapar di portal keluaran 1/2/18, walaupun dia spam berjela-jela.

      Bukti Kejora seorang pengecut, mengelak melarikan diri dari saya pd 1/2/18 melalui posting2 pd hari tersebut.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:09
      Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka
      Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka
      Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka
      Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:28
      WAK SUMAN TEMPE....
      WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...
      WOI KELUAR LAH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....
      HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33
      Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka.

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 22:38
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah...
      BODOOOO...BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:41
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:42
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:43
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:05
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:18
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm
      ---------------------------------------.

      Kejora kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Semua pembaca, sila saksikan sama ada dia berani atau masih pengecut berdolak dalik.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...