Thursday, 15 March 2018

TUMBANGKAN BN SEKALI INI, KITA SEBAGAI RAKYAT AKAN BAHAGIA SELAMA-LAMANYA


PRU 14 ini yang disebut ibu segala pilihanraya bukan sekadar untuk memberi kemenangan kepada Pakatan Harapan, menyingkirkan Najib Razak dan menjadikan Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri buat kali kedua, tetapi yang jauh lebih penting ialah untuk menjamin masa depan rakyat dan generasi seterusnya.

Semua kita tahu Najib sedang terkait dengan skandal kewangan terbesar dalam dunia, di mana sekurang-kurangnya 8 negara telah dan sedang menyiasat 1MDB yang ditubuhkannya dan kekalnya beliau di kerusi Perdana Menteri sehingga sekarang hanyalah semata-mata kerana kuasa masih di tangannya.

Dengan kuasa di tangannya, Peguam Negara dipecat dan digantikan dengan individu pilihannya, proses siasatan polis dan SPRM dilambatkan tanpa kesudahan, laporan audit 1MDB diOSAkan, soalan tidak boleh ditanyakan di Parlimen dan semua menteri akhirnya hanya jadi pengampu dan tukang angguk sahaja.

Di negara lain, jika pemimpinnya dikaitkan dengan skandal sebegini rupa, sama ada mereka sendiri akan meletakkan jawatan atau rakyat akan menjatuhkannya.

Keinginan Najib untuk menang pilihanraya akan datang tidak lain ialah untuk memastikan beliau kekal berkuasa dan tiada fail siasatan dibuka terhadapnya buat selama-lamanya. Sebab itu kemenangan BN adalah amat penting baginya.

Untuk tujuan itu, Najib sedang menggunakan pelbagai cara "cash is king" untuk mencapai matlamatnya. Beliau kini sedang membeli jiwa rakyat dengan tujuan mengaburi mereka terhadap skandal yang melingkari dirinya.

Peruntukan pembangunan, taburan projek segera, pemberian tunai, agihan barangan keperluan harian, janji bulan bintang, manipulasi media dan sebaran berita palsu melalui media arus perdana dan media berbayar sedang giat dilakukan di seluruh negara.

Semuanya dilakukan hanya semata-mata untuk kekal berkuasa. Najib tidak peduli kesusahan rakyat, kos sara hidup yang terus meningkat, cukai yang membebankan, pengangguran, lepasan universiti tiada pekerjaan dan segala macam kekangan lainnya.

Jika BN terus menang, bukan saja tiada jaminan masalah rakyat dapat diselesaikan, bahkan juga tiada jaminan tiada cukai dan kos sara hidup tidak  dinaikkan. Malah seperti kata Dr. Dzulkifli Ahmad dari Amanah, dengan gaya kepimpinan Najib yang mengamalkan 4B - bolot, bocor, boros dan bazir - gunung pun boleh rata sebenarnya.

Yang pasti selesai ialah Najib akan terus bermaharajalela dengan kuasa yang ada padanya dan tidak akan didakwa buat selama-selamanya. Jho Low juga bebas merdeka dengan wang kita sebanyak-sebanyaknya. Fail 1MDB akan tersimpan dalam kabinet besi atau dikunci buat selama-lamanya, kalau pun tidak dihapuskan sama sekali.

Yang tinggal hanyalah hutang-hutang 1MDB yang terpaksa kita bayar bersama kos sara hidup yang kian meningkat dan harga barang yang semakin mahal. Perbelanjaan yang Najib hari ini lakukan untuk membeli jiwa rakyat juga kitalah yang akan membayarnya di kemudian hari.

Sebab itu, adalah penting untuk rakyat dan pengundi melakukan perubahan. Memang perubahan akan menjadikan Pakatan Harapan sebagai kerajaan baru dan Tun Mahathir pula Perdana Menteri buat kali kedua, selain Najib akan kehilangan kuasanya.

Tetapi, baik Pakatan Harapan atau pun Tun Mahathir, mereka hanyalah alat kepada rakyat. Pakatan Harapan sebagai kerajaan baru tidaklah sama seperti BN yang menjadikan pemegang jawatan Perdana Menteri berkuasa dalam segala-segala dan sebebas-bebasnya.

Mereka juga ada janji, komitmen dan manifesto yang perlu ditunaikan. Jika gagal dilaksanakan, rakyat boleh menyumpah dan menjatuhkannya dalam pilihanraya yang seterusnya.

Janji pemansuhan cukai GST, mengembalikan subsidi, menstabilkan harga minyak, perumahan, peluang pekerjaan, mengurang dan seterusnya menghapuskan rasuah adalah antara komitmen yang tidak dinafikan akan memberi kebaikan kepada rakyat.

Bermakna dengan perubahan kerajaan,  bukan Pakatan Harapan atau Tun Mahathir yang penting, tetapi untuk menyaksikan bagaimana janji dan komitmen yang penuh kebaikan itu dapat ditunaikan demi kesejahteraan rakyat.

Namun, jika Najib, UMNO dan BN menang lagi, bagaimanakah mereka dapat dijatuhkan dalam pilihanraya yang seterusnya?

Ia hampir mustahil sebenarnya. Mereka akan terus berkuasa dengan berleluasa, mengekang pelbagai peraturan serta undang-undang untuk memastikan tiada siapa lagi mampu bangkit untuk melawan. 

Lebih dari itu, untuk PRU yang seterusnya juga, kita tiada lagi sosok yang kuat dan berpengaruh seperti Tun Mahathir untuk terus merangsang perubahan.

Ketika itu, selain Tun Mahathir mungkin sudah tiada, Anwar, Muhyiddin, Lim Kit Siang dan lain-lain pemimpin pula barangkali sudah terlalu tua untuk terus berjuang bagi menumbangkan Najib, UMNO dan BN.

Akibatnya, UMNO dan BN akan berkuasa buat selama-lamanya. Apa yang pun yang mereka lakukan seperti menaikan cukai, berbelanja mewah atau memperkenalkan undang-undang baru yang mengekang hak rakyat, tiada siapa lagi mampu melawannya.

Lantaran itu, PRU 14 adalah medan terbaik melakukan perubahan. Singkirkan Najib dan tumbangkan BN untuk sekali ini, kita sebagai rakyat akan bahagia buat selama-lamanya kerana ia langkah permulaan akan memberi kesedaran bahawa rakyatlah kuasa sebenar dalam negara ini. 

BN boleh dipilih semula dalam pilihanraya berikutnya kalau Pakatan Harapan didapati gagal menunaikan janji-janjinya. Tetapi, BN ketika itu sudah tentu BN yang baru yang tiada lagi Najib,  Salleh Said Keruak, Nazri Aziz, Puad Zarkashi dan mereka yang setaraf pemikiran dengannya.

Selepas jatuhnya BN, tiada lagi mana-mana kerajaan boleh sesuka hati bermain dengan kuasa, mencipta skandal dan memperkayakan diri sendiri. Baik Pakatan Harapan atau BN, daulat dan keutamaan mereka adalah rakyat macam kita. (ShahbudinHusin 15/03/2018)

155 comments:

  1. Tun dah berumur 92 tahun. Ini saja peluang yg terbaik yg kita ada untuk selamatkan negara kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada semua pembahas di sini saya nak tanya satu perkara.

      Saya dengar cerita pada hari pengundian nanti, pihak BN akan menawarkan WANG pada pengundi yang pangkah BN hanya SELEPAS mengundi.

      Caranyanya ialah dengan mengambil gambar kertas undi dan menunjukkan pada wakil BN.

      Jika inilah yg bakal terjadi, saya fikir memang susahlah PH nak menang.




      Delete
    2. Setuju. Hidup Tun.. Hamba mohon tolonggg laaa kali ini je Rakyat Malaysia semua. Tolonggg laa ramai2 kita keluar dan Undi PH kali ni. Jatuhkan lah rejim BN UMNO yang rakus berkuasa! Saya merayu pada semua rakyat Malaysia. Dah tak sanggup nak tengok BN menang. Mudah mudahan PH berjaya. Aminn.

      Delete
    3. Ahli Parlimen Bachok, Ahmad Marzuk Shaary merujuk ucapan Muhyiddin dalam jelajah Pakatan Harapan (PH) di Bachok, pada 10 Mac lalu yang mendakwa Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyokong GST.

      “Dua tiga hari lepas, Pagoh (Muhyiddin) berucap di kawasan saya (Bachok), beliau kata presiden PAS menyokong GST.

      “Saya hairan beliau ambil kenyataan dari mana. Saya rujuk hansard Parlimen jelas dan terang apa yang diucap ini berniat jahat untuk memburukkan imej PAS dan imej presiden PAS. Saya memohon beliau menarik balik kenyataan ini.

      “Kita (PAS) tak sokong GST, kita tegas dengan prinsip tidak sokong GST kerana membebankan rakyat,” katanya ketika membahaskan ucapan Yang di-Pertuan Agong di Dewan Rakyat, hari ini.



      Exco Pemuda PAS Kelantan itu sebaliknya mendakwa Muhyiddin yang menyokong pelaksanaan GST ketika masih menganggotai Kabinet.

      “Saya minta Pagoh teliti semula, tidak baik YB cakap begitu. Padahal YB sewaktu GST dilaksanakan pada 1 April 2015, YB masih dalam kerajaan, kemudian 11 April (2015) kita buat himpunan PAS tolak GST di Padang Merbok yang dihadiri presiden.

      “YB Pagoh dipecat Umno pada 26 Jun 2016. Sewaktu YB dalam kerajaan, tak sebut pun bantah GST, bahkan menyokong barangkali, tiba-tiba kata kita sokong…yang menyokong GST bukan kami, bahkan Pagoh sewaktu dalam kerajaan.”

      Beliau turut menggesa Muhyiddin kembali ke Bachok untuk memohon maaf secara terbuka kepada PAS dan masyarakat setempat kerana menyebarkan berita palsu.

      Delete
  2. bahagia selama-lama nya..? hehehe..mabuk ketum ke bro.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara, selain tajuk baca juga isinya. Lepas tu berilah komen yg adil.

      Delete
    2. bahagia selamanya dalam hospital bahagia.

      Delete
    3. Sokonglah najib baru boleh sama2 masuk hospital bahagia.

      Delete
    4. Menang saja PH baru terbuka tembelang najib dan pemimpin2 umno kaki songlap duit rakyat.

      Depa ingat negara ni depa punya ka?

      Delete
    5. Setuju bro zack..pencuri dan pembohong hukumnya berdosa besar..tapi orang mcm sipolan atas tu mungkin x kesah..dia suka duit harta dia dicuri..x taulh mingkin dia pun kaki rembat jugak kot..hahahahaha..

      Delete
    6. Rakyat tengok Najib sbg PM yg lemah. Ikhlas cakap. Jauh sangat jika dibandingkan dgn Nelson Mandela.

      Delete
  3. inshaallah. kemenangan bersama Harapan.

    ReplyDelete
  4. jasa dah bengong!

    "Persons with ministerial rank should use the “proper channels” to air their grievances or else resign from their position, according to a member of the government propaganda arm, the Special Affairs Department (Jasa).

    Tun Faisal Ismail Aziz, who sits on Jasa's advisory panel, said this in response to special adviser to the government Rais Yatim’s Twitter postings on the apparent love shown by certain quarters for businessperson Low Taek Jho, better known as Jho Low.

    “Please resign if you can’t act like a minister, and use the proper channels,” said Tun Faisal, who also mentioned Rais in his Twitter posting."

    sekarang jo lok is untouchable! umporno mati2 pertahankan babi pendek ni. hari tu nazri mencarut, tak pulak tun katun ni komen.

    apa la najib.....org2 kau ni dah betul pariah!

    ReplyDelete
    Replies

    1. That JASA fellow is a nobody compared to Rais.
      Totally outclassed.

      Delete
    2. Bro dad..pekong mau tutup sorok namun bau boleh ke..pakai minyak wangi branded pun x boleh..busuknya kuat..jasa tu ulat ulat pekong..

      Delete
    3. Aku harap semua menteri,top civil servant, pencacai pengampu umno BN akan jatuh bankrap papa kedana hina sehina hinanyaa bila BN dah jatuh nanti. Buru mereka caj ke Mahkamah,penjarakan atas dosa bersekongkol merompak harta negara.

      Delete
  5. Umno tumbang banyak misteri berkaitan najib boleh di selesaikan...

    ReplyDelete
  6. "Pua said despite numerous requests by the auditor-general (AG) and the Public Accounts Committee (PAC), 1MDB has refused to submit its updated financial statements and even hand over any bank statement of its accounts with foreign banks.

    “It does not take a genius to figure out that 1MDB has more than something to hide.

    “This is the very reason the PAC could never have exonerated prime minister (Najib Razak) of stealing from 1MDB because the AG and the PAC were never given the necessary documents to verify that such illicit transfer of funds never took place.

    “Even when I had asked for a simple listing of the debts still being held by 1MDB, as well as the debts assumed by the Ministry of Finance, it gets rejected by the parliamentary speaker.”

    setahu aku, bukan saja roc....lhdn pun saman kalau akaun takde......tak pernah bayar income tax ke 1mdb ni?

    melayu porno boleh dok diam, bisu!

    memang haram jadah ko ni najib!

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. MALAYSIA will not abolish interest charges imposed on credit cards used in retail shopping, Deputy Finance Minister Datuk Othman Aziz said.

    Abolishing interest on credit card usage does not necessarily benefit the Malaysian economy. Instead, it could encourage excessive spending and a general lack of discipline among credit card holders, he said in reply to Datuk Seri Hasan Malek (BN - Kuala Pilah).

    Othman said that there were 9.9 million credit cards in circulation as of last December, with 8.8 million of them being primary cards registered to 3.7 million individuals.

    On questions of bankruptcy and debt management among credit card holders, he noted that Bank Negara had carried out many initiatives since 2006 to protect cardholders.

    The Credit Counselling and Debt Management Agency (AKPK) has helped to settle the outstanding debts of 158,116 credit card holders totalling RM6.5bil via its debt management programme as of January this year.

    “For those at risk of bankruptcy, they can also consider voluntary arrangements to settle debts through the services of AKPK as a nominee,” Othman added.

    Meanwhile, Deputy Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Razali Ibrahim said 14,108 individuals who were declared bankrupt were discharged from bankruptcy status between 2013 and last year.

    He said the number was 14.2% out of 100,610 individuals declared bankrupt in the same period.

    “Of this, 69.1% were men and 30.9% women,” he said in reply to Er Teck Hwa (DAP-Bakri).

    Razali said the Government was targeting to release more individuals from their bankruptcy status as the large number could affect national productivity.

    With AKPK and approval for the amendment of the Bankruptcy Act 2016 last year, the mission could be achieved, he added.

    Under the amendment to the Bankruptcy Act 2016, the maximum bankruptcy amount was raised to RM50,000 from the previous RM30,000.

    The Act, which was passed by Dewan Rakyat on March 29 last year, also provides bankruptcy protection for social guarantors.


    #### More than 100 thousand bankruptcies within 5 years !

    Over 158 thousand credit card holders are in deep shit with debt totalling RM6.5 billion .

    From here , we can conclude that many are living with a fake wealth .
    And the so called fantastic reflection on the GDP is in fact not realistic . The GDP is being prime with loads of debts .

    ReplyDelete
  9. Bertambah semangat dgn tulisan kali ni bang Shah..
    Ya..singkirkan najib tumbangkan BN..
    Nyah puaka puaka ni yg menghantui kehidupan rakyat ini kalilh..

    Lawan tetap Lawan!!

    ReplyDelete
  10. Usah tepedaya cai PH punya kelentong aota
    Itu semua Matdey kerala peribadi punya cita
    Selama ini dgn BN, tak ada rakyat menderita
    Kalau PH perintah hancor punah negara kita

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shoooo...shoooooo...Shoooooòoo
      Poh...Poh...Poh...dah kena halau dgn Budin pun dok mai lagi..Tak tau malu punya bapok

      Delete
  11. Sudah sampai masanya kuasa kembali ke tangan rakyat! Sudah pasti najib akan bermati matian utk memastikan beliau kekal berkuasa, tetapi kalau rakyat bersatu hati, kemenangan milik kita semua, dan melihat dari perkembangan semasa, rakyat nampaknya senada untuk melihat najib dan umno tersungkur dikaki rakyat. Masanya hampir tiba..sudah hampir sangat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro macy..harap jgn adanya

      Delete
    2. sebagian rakyat termakan umpan..udahlh

      Delete
    3. Aku nak pastikan najib n bn tumbang supaya segala yang kita curigai dan ragui terjawab dengan adil. Tapi buat ketika ini aku yakin najib seorang yang tidak layak jd pemimpin. Peringkat cawangan pun tak layak. Dia membenarkan orang kuat dia i.e isteri, penasihat dan kawan menjahanamkan dirinya.
      Lepas tumbang kita dpt saksikan najib akan botak kepala, pakai ketayap, berjanggut, berjambang dan berjubah untuk tunjuk keinsafan.
      Wallahuaklam.

      Delete
  12. Puak pembangkang penuh dengan penipuan
    Parti haprak, tiada matlamat dan arah tujuan
    Semua itu agenda peribadi punya kemahuan
    PH perintah..habis caca marba tak ketahuan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Matdey tua kerala cuba mahu cetus angkara
    Namun rakyat tahu sgt, dia punya sandiwara
    Dgn BN, negara ini cukup makmur sejahtera
    Kalau PH perintah habiss hancorr huru hara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shooooo....Shoooooo...Shoooooo

      Delete
    2. Kepala hotak kau lah Kejora .

      Mana kau tahu kalau PH perintah habis hancur huru hara .

      Kau tu ahli nujum ke bomoh atau tukang tilik ??

      Jikalau ya , memang sah kau tergulung bomoh kesayangan mak badak .

      Delete
  15. Kekuatan puak haprak kitorang dah dpt ukor
    PRU14 nanti, dgn mudah depa ni tersungkor
    Seronok ler, lihat depa tumbang sekor sekor
    Sbb dgn BN, rakyat udah rasa sgt bersyukor


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shooooo....Shoooooo...Shoooooo

      Delete
    2. Syukur kepala hotak kamulah Kejora .

      Hari2 ramai yang jadi bankrap ..muflis . Yang berhutang keliling pinggang sampai lebih 1 trillion tu apa ke jadahnya ??

      Delete
  16. Tidak payah ler cai2 bingai nak lebat gebang
    Tak ada hari ler, parti BN boleh nak tumbang
    Ketewasan PH, mmg sudah jelas di ambang
    Rakyat tak mau ikut DAP babi punya kubang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah dapat dedak ke? Atau cai kejora ini terminum ketum dan mabuk ketum.

      Delete
  17. Di bawah kerajaan BN, rakyat sangat bertuah
    BN ibarat pohon rimbun yang penuh berbuah
    PH, ketua nya penjiilat ludah yg tiada maruah
    Kalu PH yg perintah rakyat nanti makan kuah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertuah kepala bapak rosmah hahahahaha

      Delete
    2. Bertuah kepala bapak rosmah hahahahaha

      Delete
    3. Rimbun yang penuh berbuah kepala hotak kau lah Kejora .

      BN tu ibarat semak samun yang penuh dengan bunga taik Jho Low .

      Pasal tu asyik bayar bunga pinjaman saja sampai 31 billion setahun .

      Delete
  18. Sehingfa sekarang najib masih ketakutan nak bubar parlimen...

    Melihat sambutan kpd PH buat najib sesak nafas.

    Panglima2 dan soldadu najib tak berupaya menyekat kehendak rakyat...panglima dan soldadu najib tak cukup vitamin...

    Soldadu terpaksa putarbelit isu 1 mdb untuk yakinkan rakyat tapi kantoi...najib sendiri tak disedari tunjuk kebodohan...

    ReplyDelete
  19. satu dunia ketawa orang tua umur 93 kemaruk nak jadi pm..makna org muda rejim ph tak guna satu sen pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat hang boleh jadi perdana menteri ka?

      Delete
    2. Satu donia ketawa melihat orang yg mempersoalkan orang tua yg bijak...

      Lebih baik yg tua bijak dari yg muda tapi bodooo...

      Yg tua masih dijempot berucap diforum antara bangsa...yg muda asik nak merompak...

      Delete
    3. Apa dunia kata bila Tun M kembali menerajui pentadbiran negara.......

      The avuncular leader with an aristocratic pedigree was still expecting to cruise to another election victory in polls due by mid-2018, maintaining his coalition’s record of unbroken rule since independence in 1957.

      Now, all bets are off.

      That’s because former prime minister for 22 years, Mahathir Mohamad, who turns 92 next week, has agreed to join a fractured opposition alliance and head the government again if it wins. He would be the world’s oldest prime minister if that happened.

      Reuter.

      Delete
    4. MAHATHIR, MALAYSIA’S MIRACLE MAN STIRS WORLD WONDER: AT 92, HIS COMEBACK IS A REFLECTION OF HOW BADLY & SHARPLY MALAYSIA HAS FALLEN UNDER NAJIB
      09/01/2018 by emily mc
      When it comes to being a world leader, how old is too old? Voters in Malaysia will soon have to ponder that question, after the country’s opposition alliance selected former prime minister Mahathir Mohamad to lead its challenge against Najib Razak, the scandal-ridden current prime minister.

      At 92, Mahathir is almost three decades older than Najib. He was Malaysia’s longest-serving prime minister, having held power from 1981 to 2003. If he wins the next election, scheduled to be held before August, Mahathir will become the world’s oldest head of state or government.

      Delete
    5. Otaman bapok tua bingai usah takbor
      Ngko dengan Madey dah dekat kubor
      Serupa je ko dgn itu keling pasembor
      Rela mnyembah & jilat Nuat penjubor

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

      Delete
    6. REUTERS | Published — Wednesday 24 January 2018


      KUALA LUMPUR: At 92, Mahathir Mohamad will become the world’s oldest person to be voted prime minister if he wins Malaysia’s upcoming general election. But to do that, he needs to woo people in their 20s and 30s, the country’s dominant — and mostly undecided — vote block.
      With the Southeast Asian nation’s next election due by August, Mahathir is reworking his image — no longer the autocratic prime minister who ruled Malaysia for over two decades, he is projecting himself as the opposition’s avuncular elder statesman.
      He has a vibrant Twitter feed, peppered with selfies and cheerful posts to endear himself with millennials.
      “Seeking inspiration to fight Dark Forces,” read a tweet Mahathir posted in December with a photo of him and his wife watching ‘Star Wars: The Last Jedi’. It went viral, with over 8,500 retweets and around 15,000 likes.
      Mahathir’s makeover includes burying the hatchet with his fiercest critic and former deputy prime minister, Anwar Ibrahim, who he sacked in 1998 and jailed the following year on charges of corruption and sodomy, which is a crime in Malaysia. Their feud has shaped the country’s political landscape over the past two decades.
      Anwar is now serving a second prison term on a sodomy charge, but has signaled his acceptance to Mahathir leading the opposition campaign to oust current Prime Minister Najib Razak and his ruling Barisan Nasional (BN) alliance. In return, Mahathir has promised he will seek a royal pardon for Anwar if he wins the election and then step aside and let him be prime minister.

      Delete
  20. Terbaik, Tuan-punya blog.

    Satu ulusan dari pemikiran yang sangat bernas.

    Terima Kasih.

    ReplyDelete
  21. Dgn k'jaan BN sedia ada, rakyat sgt gembira
    Rakyat hidup makmur, aman serta sejahtera
    Demi kerana Boboi, Matdey cetus huru hara
    Bertopeng selamatkan Msia jadi sandiwara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii wak kojola kengkang tak reti Melayu ka? Shooooohhhhhhhh....Shoooooohhhhhhhhhh....shooooooohhhhhhhhhhh.

      Delete
  22. Tidak lama pengikut Matdey berpaling tadah
    Biila terhantuk, mereka mula rasa terngadah
    Ikut mamak renta, depa menyesal tak sudah
    Cth yang paling jelas Ainina dan Dato Midah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii wak kojola kengkang tak reti Melayu ka? Shooooohhhhhhhh....Shoooooohhhhhhhhhh....shooooooohhhhhhhhhhh.

      Delete
  23. Rakyat dah muak dengan BN yg sebabkan serba serbi barang mahal...pengikut najib yg dah ramai lari kpd tun madey...

    Ringgit dah hampir 3.8 sedolar...tapi harga barang tak turun pon...minyak tak turun bawah 2 ringgit pon..

    Rizab neningkat ....ape sumbangan kepada taraf hidup rakyat?...

    ReplyDelete
  24. Dari desa pendalaman, dia hijrah ke ibu kota
    Demii menuntut ilmu dan juga mengejar cita
    Dgn seorang guru muda dia udah jatuh cinta
    Di atas jinjang pelamin, kami akan bertakhta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia dari bumi kenyalang, seorang gadis Iban
    Kalu di rumah panjang dia cuma berkemban
    Demi cita-cita ke ibu kota dirinya terhumban
    Jatuh cinta dgn guru muda warak berserban

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia ini seorang gadis muda belia yang cantik
    Walau belum jumpa, hamba tau dia romantik
    Tak sangka dgn hamba ini cinta nya berputik
    Walau pun hamba ni hanya cikgu metematik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kekadang, fikiran hamba kian jauh melayang
    Wajah dia, kat fikiran ini asyik saja terbayang
    Kpd hamba ini dia kata dia tersangat sayang
    Katanya hamba ni tidak tinggal sembahyang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tak pernah terfikiir, dlm hidup dia menjelma
    Tetiba saja, cinta syahdu kami jadi bergema
    Dgn hamba dia nekad mahu hidup bersama
    Dia rela walau kpd Islam mahu tukar agama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia seorang yg berhati mulia dan tinggi budi
    Tidak rasa besar diri pun walau dia ada PhD
    Dgn hamba ini bersemi cintanya yang abadi
    Ingin bersama hamba walau apa pun terjadi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dulu asal nya, kamii berdua kenal sbg lawan
    Ntah kenapa, tetiba dgn hamba dia tertawan
    Tidak lama lagii, tinggal serumah jadi kawan
    Masa itu makan sepinggan minum secawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bila ingatkan dia, hati hamba terasa senang
    Kata2nya dulu, masih lagi hamba terkenang
    Nak bersama hamba tak kira siapa menang
    Lps PRU kalau tidak kahwin pun, bertunang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bagi hamba, dia adalah bagai sinaran cahaya
    Kerana kejujuran hati hamba dia jadi percaya
    Dia pilih hamba walaupun hamba ni tak kaya
    Mungkin dia tau hamba mmg kacak bergaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba pasrah dan tak jemu membilang hari
    Bila dah bersama hidup akan jadi lbh berseri
    Sungguh bahagia bila udah jadi suami isteri
    Bagi hamba ni, dia adalah umpama bidadari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kat blog maya ini akan tercatat suatu sejarah
    Cikgu bertemu jodoh dgn seorang pensyarah
    Kpd hamba, segala jiwa & raga dia rela serah
    Pembaca semua, jgn le cemburu atau marah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia mmg suka dgn kerjaya hamba sbg cikgu
    Kalau dulu lawan, nanti kami akan jadii regu
    Terasa tersangat lama hari berganti minggu
    Walau seribu tahun, dia tetap hamba tunggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sungguh tak sangka nak bercinta dgn seteru
    Jalinan mesra berbunga dari asal rasa keliru
    Dr pensyarah, terpaut hatii dgn seorang guru
    Tak lama lagi kami akan jadi pengantin baru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sesekali hamba senyum pandang ke cermin
    Lepas PRU, kehidupan hamba lebih terjamin
    Hamba dengan 'Dia' akan ke jinjang pelamin
    Marilah sama-sama kita do'akannya..aamiin

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mathematic teacher Ka...??

      Haiya chicher, you no talking talking cock lah.

      Delete
  25. Tak payah le cai2 bingai nak bikin riuh gamat
    Negara sejahtera, di bawah BN parti keramat
    Dgn kr'jaan BN, rakyat lebih selesa & selamat
    Mau tumbangkan BN, tunggu sampai kiamat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. Saya amat yakin bahawa PH akan menawan Putrajaya jika UMNO/BN tidak mengelat - Insya'allah.

    dlm 'worse case scenario' kekalahan Najib d Pekan akan memberi 'pukulan mati' terhadap pasangan ini n Rosmah tidak lagi mempunyai wawenang utk menjadi d 'final adjudicator'.

    sekalilagi saya ulang - utk mengenyahkan pengaruh Rosmah dlm urusan pentadbiran Negara, Najib wajib d korbankan.

    ReplyDelete
  27. Gempak Malaya: Rahim Mula Rasa Dikencing....
    Barangkali akan ada tercipta pepatah politik baru Malaysia iaitu "BUKAN MAHATHIR JIKA BUKAN KAKI PUTAR BELIT"

    Hari ini mantan IGP Rahim Noor mulai rasai bahang putarbelit Dr Mahathir. Mahathir dakwa polis main peranan "hasut" dia pecat Anwar Ibrahim.



    Lepas ini,Mahathir mungkin dakwa polis yang hasut dia arah serang bunuh dalam Peristiwa Memali.Harap mantan IGP Hanif Omar dapat bersabar !.

    Kita juga tunggu mantan IPG Musa Hassan yang terkenal dengan pikul tilam Anwar "dikencing" Dr Mahathir pula.Harap Musa malu dengan peristiwa pikul tilam jika terkenang dakwaan Mahathir itu.

    Itu belum lagi dengan abang-abang polis yang sembur "air kencing" kat para reformasi dan menyepak menumbuk mereka.Inilah balasan "bernilai " atas jasa mereka kepada regim Mahathir dulu.Sekarang baru abang polis tahu siapa Mahathir yang sebenar.

    Orang PAS dah lama kenal Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nsjib bapak klentong...hadi kaki belit...

      Putarbelit tun madey malaysia maju....mcm2 ade...9 tahun najib pegang kuasa ape ade?...hutang menimbun...barang serba serbi mahal...

      Ini bukan pejuang rakyat....ini pejuang najib dan cina jho lo..

      Delete
  28. Bagaimana Pengkagum DAP Boleh Tarik Undi Melayu ?
    – Dr Kamarul
    Saya tidak tahu pun bahawa Dr Maszlee Malik adalah penyelidik untuk think tank DAP, Penang Institute, sehingga portal berita Malaysia Kini memaklumkannya semalam.

    Dan saya juga tertanya-tanya kenapa portal berita Malaysia Kini yang dianggap liberal bersungguh-sungguh memberi liputan kepada Dr Maszlee, selain kepada Dr MAZA.

    Kemasukan Dr Maszlee ke dalam PPBM pun dimaklumkan secara eksklusif kepada portal berita Malaysia Kini yang malah membuat liputan langsung majlis kemasukannya itu.

    Lebih jauh lagi, bila disemak balik, Dr Maszlee rupa-rupanya mempunyai hubungan yang rapat dengan DAP, termasuk dengan menyertai wacana-wacana media DAP, Roket Kini.

    Di dalam salah satu siri wacana Roket Kini Dr Maszlee dan Lim Guan Eng yang saya dengari, jelas Dr Maszlee cuba membersihkan DAP dari label anti Islam anti Melayu.

    Malah, Dr Maszlee bukan setakat membersihkan DAP, tetapi turut melambung tinggi Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang dengan memartabatkan mereka setaraf dengan Dr Morsi.

    Kata Dr Maszlee di dalam wacana Roket Kini ini: “Saya membuat sedikit homework dan saya dapati ciri-ciri yang Dr Morsi perjuangkan itu, keperibadian beliau itu, dan prinsip yang beliau perjuangkan, tidak jauh beza dengan apa yang telah dilalui oleh Ketua Menteri kita, YB Lim Guan Eng, atau lebih tepat lagi tidak jauh lari daripada apa yang diperjuangkan oleh bapa beliau sendiri, Lim Kit Siang.”

    Dengan imej Dr Maszlee selaku pengkagum Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang ini, dan dengan hubungan rapat beliau dan DAP serta Malaysia Kini ini, bagaimanakah agaknya beliau mampu menarik sokongan pengundi Melayu kepada PPBM yang baru disertainya itu?

    Dr Kamarul Zaman Yusoff,
    Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (MAPAN),
    Universiti Utara Malaysia (UUM).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo dr kamarul dr palsampah...hehehehe...pejuang najib...

      Delete
  29. Mahathir Buat Forum, Semuanya Kecoh Termasuklah Dengan Kaum India
    Setiap kali forum Pengerusi Pakatan Harapan yang diketuai DAP ini diadakan pasti akan menimbulkan kekecohan, seperti ramai yang tidak senang dengan kehadirannya yang seolah-olah menjanjikan satu harapan yang tidak pasti.

    Sebelum ini, FORUM “Nothing to Hide 2.0” yang padanya awalnya diadakan dalam keadaan aman bertukar kecoh apabila ada peserta yang dikatakan melemparkan selipar dan membaling suar ketika acara itu sedang berlangsung.

    Rakaman video juga menunjukkan, ketika Tun Mahathir mula untuk menjawab soalan dalam forum berkenaan, tiba-tiba seorang individu mula membaling kerusi dari arah kumpulan hadirin.

    Samalah juga seperti forumnya baru-baru ini yang juga menjadi kecoh.Kali ini, Forum “Sepetang Bersama Mahathir” pula bertukar menjadi tegang.

    Satu forum anjuran Hindraf bersama Tun Dr Mahathir Mohamad ketika itu dikatakan terhenti selepas keadaan bertukar menjadi kecoh di sesi soal jawab apabila dua hadirin mempersoalkan tentang rekod Dr Mahathir sebagai perdana menteri.

    Susulan itu, penganjur dikatakan terpaksa campurtangan dan berkata sesi soal jawab perlu ditamatkan sebelum keadaan menjadi lebih teruk.

    Dalam forumnya beliau sendiri mengakui mengabaikan nasib masyarakat India yang miskin ketika beliau menjadi perdana menteri dan ia katanya memberi kesan hingga kini.

    Agak lucu juga apabila Pengerusi Pakatan Harapan ini mengatakan ketika pentadbirannya negara dalam keadaan baik dan ekonomi memberikan peluang pekerjaan kepada rakyat dan apa yang disangkakan semua orang gembira.

    Alasan yang cukup hebat ketika beliau berada di dalam kerajaan,beliau mengatakan terlalu sibuk menentang pembangkang berbanding mendengarnya.

    Walhal, pembangkang sebelum ini telah menyuarakan masalah ini.Tidak mustahil sikapnya kini mungkin juga sama apabila menjanjikan manifesto Pakatan Harapan yang mungkin hanya janji-janji kosong sahaja.

    Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Tun Dr Mahathir Mohamad juga sebelum ini dikatakan mengakui sendiri bahawa beberapa manifesto pilihan raya yang dilaungkan gabungan itu tidak mampu dipenuhi sekiranya berjaya menjadi kerajaan Persekutuan.

    Beliau juga akui bukan mudah untuk menguruskan negara berbilang kaum dan salah satu pencapaian Malaysia adalah keharmonian kaum “tanpa konflik perkauman besar walaupun terdapat kepelbagaian dalam negara”.

    Pencapaian masyarakat India di negara ini di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak jauh lebih baik berbanding ketika Tun Dr. Mahathir Mohamad menerajui kepimpinan negara selama 22 tahun, kata Presiden MyPPP Tan Sri M. Kayveas.

    Beliau berkata semasa di bawah pemerintahan perdana menteri keempat itu dari 1981 sehingga 2003, masyarakat India sering dipinggirkan dalam agenda pendidikan, ekonomi dan pembangunan negara.

    Apa yang kita lihat sudah jelas,beliau yang dikatakan hipokrasi sanggup lakukan apa sahaja untuk mencapai agendanya yang semata-mata untuk menjatuhkan pemimpin negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. angan angan mau jadi seperti mak badak- kejora

      Delete
  30. Syabbas, 'Pejuang Rakyat' dgn hujah berfakta
    Cai2 Madey hanya tampil dgn kelentong aota
    Mereka kini kelu, dah tidak tahu apa nak kata
    Zack kotey pala manciis, cth yng paling nyata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak bodoh meluat kejora musibat @ pecundang negara. Sendrik auta sendrik komen.

      Eh...boleh jalan daa....!!

      Delete
  31. Mana pemimpin pasti ler ada buat kesalahan
    Tapii jgn spt Madey yg anti agama dan Tuhan
    Kerajaan yg ada ni harus kita usaha pertahan
    Rosak Melayu/Islam jika BN alami kekalahan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola bunting tu percaya kat tuhan ka?
      Hari tu dia kata tuhan meliwat.

      Delete
  32. Kenapa Mesti DAP Bukannya PKR Ataupun PAN?
    Umum sudah mengetahui bahawa Tun Dr Mahathir Mohamad akan bertanding atas bendera DAP sekiranya PPBM diharamkan pendaftarannya oleh RoS. Mungkin dia merasakan, bertanding atas tiket DAP akan menjamin kemenangannya kerana pada anggapannya, kaum Cina akan kekal menyokong DAP walaupun parti berkenaan meletakkan calon dari kaum lain, bukannya kaum Cina seperti kelazimannya.

    Melihat akan keputusan yang diambil oleh Mahathir ini, timbul satu persoalan, kenapa Mahathir memilih untuk bertanding atas tiket DAP dan bukannya atas tiket PKR mahupun PAN? Apa agenda disebalik pilihan Mahathir ini? Adakah dia secara tidak langsung menafikan kekuatan PKR mahupun PAN di dalam Pakatan Harapan hari ini?
    Secara amnya, Mahathir amat menyedari bahawa kekuatan paling ampuh di dalam Pakatan Harapan terletak pada DAP. Jika kita imbau Pilihan Raya Umum ke 13 yang lalu, DAP merupakan parti paling dominan dengan meraih kemenangan terbanyak. Sudah tentu Mahathir akan merasa lebih selamat sekiranya dia berada di dalam kem DAP berbanding PKR mahupun PAN.

    Antara faktor lain yang turut memainkan peranan adalah, di dalam PKR sendiri wujud satu kem yang mana mereka masih kekal dengan pendirian menolak peranan yang dimainkan Mahathir di dalam Pakatan Harapan. Malah, kem ini juga langsung tidak pernah dapat menerima Mahathir walaupun majoriti pemimpin utama PKR hari ini sudah boleh memaafkan kekejaman Mahathir satu ketika dahulu.

    Sudah tentu, Mahathir sedar akan hal ini dan dia tidak boleh memperjudikan masa depan politik singkatnya dengan mengharapkan sokongan kuat dari PKR. Tambahan pula, pengaruh Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim cukup menebal di kalangan para ahli an penyokong PKR. Mana mungkin Mahathir dapat mengikis sokongan kuat ini hanya untuk memberi kelebihan kepada dirinya?

    Mahathir juga sedar, dia tidak boleh menyertai PAN yang dianggotai oleh majoritinya bekas ahli PAS yang dahulu cukup membencinya. Tambahan pula, PAN berdiri atas sokongan dan dukungan DAP, sudah tentu, adalah membazirkan masa untuk berada di dalam sebuah parti yang tidak cukup kuat untuk melonjakkan karier singkatnya.
    Mahathir sudah tentu sedar bahawa PAN tidak mempunyai ahli yang ramai dan jentera yang seampuh DAP. Malah, Mahathir turut bimbang, ahli-ahli PAN yang masih kekal dengan sentimen kebencian terhadap dirinya, akan mempengaruhi peluangnya untuk memenangi satu-satu kerusi Parlimen. Sudah tentu Mahathir enggan memperjudikan nasibnya.

    Justeru, satu-satunya pilihan yang ada adalah dengan menggunakan tiket DAP. Pada masa yang sama, DAP turut berharap, dapat mempergunakan sisa-sisa popularitinya untuk meraih seberapa banyak kerusi pada Pilihan Raya Umum ke 14 nanti. Nampaknya, baik DAP mahupun Mahathir, mereka saling mempergunakan antara satu sama lain demi kelangsungan politik mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun madey baru tembak angin puak umno dah menggelabah....hehehehe

      Delete
  33. Mahathir Hanyalah Pemimpin Lapuk Yang Mahu Dikitar Semula Pakatan
    Apakah gelaran yang sesuai diberikan kepada Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri yang amat diagungkan oleh pemimpin pembangkang untuk memimpin negara jika mereka berjaya menang PRU14 nanti?

    Adakah Mahathir seorang calon Perdana Menteri yang lapuk atau kitar semula. Biasanya jika menggunakan perkataan kitar semula benda berkenaan ada kegunaan jangka panjang malahan boleh digunakan berulang-ulang kali.

    Dalam hal Mahathir, beliau sudah berusia 93 tahun dan ketika jadi Perdana Menteri banyak skandal dan kerosakan yang terjadi dalam negara. Akibat skandal dagangan mata wang asing, negara kehilangan RM32 bilion, skandal Perwaja, skandal BMF dan kegawatan ekonomi meletakkan negara berkali-kali dalam masalah.

    Jika pemimpin seperti ini hendak dikitar semula, beliau sudah tidak ada tenaga kerana sudah lama jadi Perdana Menteri selama 22 tahun dengan skandal yang banyak.

    Busuk dan pahit nanti akan dibawa ke dalam pentadbiran sekiranya ada pihak mempersoalkan semua skandal-skandal berkenaan selepas beliau dilantik menjadi Perdana Menteri.

    Mahathir tidak sesuai untuk dikitar semula kerana jika dilantik, kerana semua bekas daripada skandal lama akan dibawa bersama dalam pentadbiran.

    Sebenarnya, Mahathir adalah seorang pemimpin lapuk yang akan bawa bersama idea lapuk yang digunakan ketika jadi Perdana Menteri dulu ke dalam pentadbiran bersama PH jika berjaya bentuk kerajaan.

    Sistem Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) yang sudah lapuk dan banyak memberikan peluang kepada peniaga untuk elak dari membayar cukai.

    Berapa banyak juga sistem lapuk yang akan dibawa semula masuk oleh Mahathir kalau jadi Perdana Menteri sekali lagi hanya akan membawa lebih banyak kesan buruk kepada negara. Untuk membawa perubahan dan membawa Malaysia ke masa depan yang lebih cerah ialah dengan melantik seorang pemimpin yang berkaliber dan mampu bawa perubahan.

    Dalam satu ucapan di laman sosial Facebook, Mahathir berkata beliau hanya memerlukan dua tahun untuk menyelesaikan masalah yang ada. Sebenarnya, Mahathir memerlukan masa itu untuk menghancurkan apa yang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sudah lakukan untuk rakyat dan lakukan apa yang beliau mahu.

    Mahathir sudah lapuk, pemilihan beliau sebagai Perdana Menteri seterusnya jika PH menang hanya akan bawa lebih banyak keburukan untuk rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik yg lapuk tapi bijak dari pemimpin baru yg bodoo yg tau merompak jeer...

      Delete
    2. BUKTI KEBANGKITAN RAKYAT MENENTANG NAJIB

      Hilary Timban Liban
      17 hours ago
      Shame on you MO1

      ANISS HAMDAN
      6 hours ago
      4 kli undi aku...pgkh ni..
      pas ni aku tukar..
      otak aku da lma mndi air sungai..ini kli hati aku berubah..

      Nordin Abdul Ghani
      16 hours ago
      Poorah 1MDB. Binawe punya. Tu duit rakyat yg dirompak oleh MO1 and the gang.

      Simple Mind
      16 hours ago
      Tahun 2004 tak de apa2... tapi selepas 2009 bermula silap mata....

      Zaini Ismail
      16 hours ago
      amat2 memalukan ada pm spt najib..pm najib yg tiada integriti n etika dlm mentadbir negara..

      Timalwi Mohd
      15 hours ago
      Malaysia satu2nya negara didunia pemimpinnya, ahli parti dan menteri2 kerajaan yg memerintah bersengkongkol dlm jenayah merompak

      Zaini Ismail
      16 hours ago
      ko tggu jelah nasib buruk ko najib

      Kasparok Karmila
      16 hours ago
      Maluye, ngara kafir nk serah duit yg dicuri olh pmimpin ngara islam kpd rkyt ngara ye, tpi xnk ambik, knapa xnk ambik? Sbb duit kau dh brkpok2 xtau nk buat apa ye?
      Babi ko jib mmg ko ni spesis babi sial jib pencuri penyamun xda maruah dh mcm babi mmg ssuai lh kau tu spedis babi jib

      Tujuh Kala
      14 hours ago
      kalau ambik, kantoi la bro. nanti nak ckp ape plak..

      魏振雄
      13 hours ago
      mmg diorg sekutu sbnarnya sb tu diorg ada je bukti2...diorg nk serah blik sb diorg nk jage name diorg,knon2 nak org ingat diorg tu bkn sekutu...yg najib jual tanah ke china tu najib nk gune duit...yg kita utang china tu utk naik economi xde kne2 dlm issue 1mdb...duit yg najib jual tanah tu xtaw la dia belanje kt mane...tpi xbyar pun kt duit utang...cilake mat saleh cerdik nk mampus...dah boleh agak ble tgok list bank yg terlibat SG,Hk,Newzealand,US etc2... HK tu britain yg control bank bkn mainland china...dah berape kali britain guna bank HK cuci wang haram kantoi... sb tu china skrg kt kick smua agend2 britain out dri HK...klu baik dgn AS tu kira main api dlm rumah la...xkan org asia xtaw AS tu bapak terrorist sbnar...AS siap ngaku diorg fund terrorist kt middle east...

      Naim Ja
      15 hours ago
      Kerajaan tak pandai mkn jika orng nk bagi atau pulang balik duit..
      Hanya pandai mkn dgn cara ambil duit orng tak nampak atau tak tahu...itu yg seleranya...

      Delete
    3. R Ezany
      14 hours ago
      1mdb ia lah kes antarabangsa. Bkn sini..jenayah2 cuci wang telah berlaku di negara 2 mereka.. tetapi wang itu suma di salur dari msia..sini no case konon tetapi USA SWISS SPORE HONG KONG sudah pun jalankan siasatan dan hampir selesai.. apabila kes ini dah dikemuka di mahkamah antarabangsa ramai dari msia akan di panggil hadir... masak kau org.. ingat ni.. FBI blh ke sini anytime.. mereka ada hak dan juga ada unit antarabangsa..

      Udaco
      11 hours ago
      1MDB - Hari ini semua orang bebas bercakap apa sahaja mengenai Najib - 1MDB. Takkan ada tindakan mahkamah akan dikenakan. Jangan risau. Sebab tu pembangkang setiap hari bebas hentam Najib dalam ceramah dan tak perlu takut sebab Najib takkan buat sebarang dakwaan keatas pembangkang kerana dia sangat takut nak bawa sebarang isu 1MDB kedalam mahkamah.
      Cuba lihat, ada tak sebarang tuntutan fitnah pernah dibuat oleh Najib berkait 1MDB. Tak ada langsung. Jangankan nak saman pihak asing malah dalam negeri dimana dia berkuasa pun, dia tak sanggup nak saman atau dakwa pembangkang atau media atas sebarang tuduhan keatasnya dengan 1MDB. Kenapa ye? Sampai Mahathir gertak untuk penjarakan dia selepas PRU14 jika PH menang pun, dia masih tak mampu buat apa apa keatas Che Det.
      Rakyat yang ada akal waras sepatutnya boleh hidu bahawa Najib memang ada masalah dengan 1MDB jika kita lihat dari sudut ini. Kalau rakyat boleh hina PM sendiri sebegitu teruk dengan terang terangan dan PM masih tak boleh buat apa apa, pasti something wrong with the PM. Samada PM itu gila, pekak dan tuli sampai tak ada perasaan langsung diatas segala tohmahan yang dilemparkan oleh rakyat atau dia memangnya bersalah dan benar segala dakwaan pembangkang. Itu saja kesimpulan yang mampu saya fikirkan sebagai manusia biasa.
      Kalau ada orang maki dan hina kita secara berdepan pun, kita sebagai orang biasa mungkin akan bergaduh dengan orang tersebut atau paling kurang pun, pasti bertengkar dengannya. Inikan pula orang bawahan atau penentang kita menghina kita sebagai PM dinegara ini. Lagi lah mengaibkan dan pasti kita akan ambil tindakan sebagai orang yang berkuasa. Tapi Najib at his best - buat dungu as always. Orang yang bersalah dan tidak ada jati diri biasanya akan bertindak seperti itu. Apa lagi dia boleh buat?
      Yang paling dia mampu buat pun, dia akan suruh pihak lain serang penentang2nya seperti SPRM, Polis, ROS, Peguam Negara dan semua kementeriannya yang ikut dia buta tuli. Dia sendiri takkan buat apa2. Yang dia bangga sangat pun bila dia boleh hentam balik pembangkang2nya melalui ceramah/ucapannya didepan pelajar2 sekolah yang masih tak faham politik, orang kampung yang telah diberi gula2, geng BN nya yang telah disuap dedak dan di pentas2 dimana tak ada orang yang berani menyoalnya. Mana dia berani berhujah one by one dengan pembangkang?
      Wahai pemakan dedak kecil kecilan dibawah ni, tolonglah cerdik sikit. Duit habuan awak tu takkan mampu menyara keluarga anda sepanjang hayat pun. Setakat puluh/ratus/ribu tu, kejap saja habis. Tak kemana pun. Belum kira keberkatan lagi. Belum kira balasan akhirat lagi. Kalau yang dapat berjuta tu, bolehlah kita faham tapi sedihnya pemakan dedak kecil kecilan ini. Tak banyak mana pun hang pa dapat. Takkan nak biarkan anak cucu hang pa merana kemudian hari disebabkan tindakan tolol anda hari ini? Pakailah akal sikit. Siapa pemakan dedak kecil ini sanggup mengatakan yang dia dah kaya dari hasil dedak yang diberikan? Tak ada yang kaya pun. Hari ini makan dedak, esok lusa habis. Kemudian makan dedak lagi, then habis lagi. Yang diatas tu, sekali makan dedak, 2 keturunan tak habis. Tolonglah belajar jadi manusia.

      Delete
    4. BUKTI KEBANGKITAN RAKYAT MENENTANG NAJIB

      Jarim Mohamad
      12 hours ago
      yg penting jangan sokong umno n pas, pas pun dah bersekongkol dgn najib perasuah penyagak2 umno..

      Kassim Abdullah
      5 hours ago
      MP BN.bila lagi nak istiharkan harta masing2..atau xberani sb byk duit curi msk dlm acct bnk mereka..

      Kassim Abdullah
      5 hours ago
      TOLAK BN..BUANG BN DAN UMNO

      Arjuna Satria
      16 hours ago
      25 Negara Paparkan dlm BERITA2 AKHBAR Mereka.. Msia di Perintah oleh KERAJAAN yg Rompak Wang RAKYAT.. ������ Apa lagi SAMAN Lah.. !!

      Udaco
      10 hours ago
      Perlembagaan - Jelas di Malaysia hari ini, semua yang dinamakan perlembagaan hanya tinggal lembaga saja. Dah tak penting dan BN dah tak hiraukan mana2 perlembagaan. ROS masih tak haramkan UMNO walaupun UMNO dah melanggar perlembagaan mereka sendiri.
      Kami rakyat dah pening dengan undang2 di Malaysia. Kita dah tak ada undang2 yang adil dan sama rata diantara rakyat dan pemimpin negara. Pemimpin boleh langgar semua undang2 dan rakyat diputar belit dengan undang2. Inilah masalah undang2 bila dicipta oleh manusia.
      Boleh tak kerajaan buat 2 undang2. Satu, untuk BN dan satu lagi untuk rakyat supaya kami rakyat lebih jelas mana undang2 yang kami kena pakai. Kalau ada satu undang2 tapi satu pihak tak nak pakai maka ini mengelirukan rakyat. Bila kami tersilap guna undang2 BN, nanti tak pasal2 kami kena tangkap sedangkan bila geng BN buat, tak pula kena tangkap.

      Wahai semua rakyat Malaysia, kita telah saksikan sendiri bagaimana begitu banyak kes2 yang melibatkan pemimpin kita diputarbelitkan oleh sistem perundangan yang mereka cipta sendiri. Kita sebagai rakyat hanya mampu melihat walaupun dalam hati kita begitu pedih menyaksikan sistem undang2 kita diperkotak katikkan oleh manusia2 durjana dan tak bertanggungjawab. Tanpa undang2 maka hilanglah peradaban di tanah air kita. Kalau semua badan seperti kehakiman, polis, tentera, guaman, SPRM, ROS, perbendaharaan dsb.nya yang dipertanggungjawab untuk menjaga undang2 ini sudah hilang kemurniaan untuk melaksanakan dengan penuh kejujuran dan ikhlas maka kita sebagai rakyat perlu menjadi hakim sebagai penentu. Kita sebagai rakyat diberi peluang menjadi hakim hanya sekali bagi setiap 5 tahun maka dalam PRU14 nanti, marilah kita bersatu padu mengambil peluang ini dengan menjadi sebenar benar hakim yang mutlak bagi menentukan arah pentadbiran negara kita untuk 5 tahun yang akan datang.
      Adakah kita inginkan undang2 negara kita hari ini untuk terus menjadi bahan ketawa antarabangsa dan cemuhan rakyat bagi tempoh 5 tahun seterusnya atau kita perlu jadi hakim dan berhentikan semua jenaka ini serta merta sebelum menjadi parah dengan memilih kepimpinan yang lebih telus, berjiwa rakyat, patriotik dan amanah dalam PRU 14 nanti. Sekarang Malaysia sudah pada level barah tahap 3. Lagi 5 tahun, ia akan sampai barah tahap 4 dan tak boleh diselamatkan lagi. Pada masa itu, apa yang rakyat boleh buat ialah setakat talkin dan baca yasin saja. Ayuh, Selamatkan Malaysia..tanah air kita yang dicintai. Sediakan tanah air yang lebih baik untuk anak cucu kita dikemudian hari. Buatlah sesuatu yang kita mampu buat sebagai rakyat yang cintakan negara. Amin.

      Udaco
      11 hours ago
      Cuba bagi satu saja nama menteri2 BN yang bukan jutawan? Satu saja! Kalau sikepala menteri boleh ada 2.6B, beli rantai, cincin berjuta juta , berbelanja di US sehari 3 juta dan sangat boros, takkan menteri2nya tak jutawan kot? BN, tolonglah setiap kali anda bagi alasan biarlah yang nampak lebih lojik sikit. Jangan lah pandang rakyat anda macam budak darjah satu. Ini bukan zaman era 70 -an lagi.
      Setiap kali pemimpin BN bagi alasan, bertambah sakit hati jadinya kami sebagai rakyat mendengarnya. Sama seperti seorang bapa cuba bagi alasan bodoh pada anaknya tapi sianak memang tahu bapanya tu menipu tapi sebagai anak, dia tak boleh kata apa2 kecuali dalam hati..celaka betul bapak aku.

      Delete
  34. Mahathir Akan Cakap Anwar Tidak Meliwat Pula Selepas Ini
    Dunia ini sudah terbalik bagi Mahathir. Segala apa yang Mahathir percaya dulu, sekarang ini jadi sebaliknya. Kenapa jadi begitu? Kerana Mahathir hendak sangat pada kuasa. Mahathir hendak sangat anaknya menjadi Perdana Menteri.

    Memang benar itulah kehendak Mahathir. Pada 20 Oktober 2013, Mukhriz kalah dalam pemilihan Naib Presiden UMNO. Hanya sebulan selepas itu, pada 2 Disember 2013, Mahathir sudah mula merajuk. Mahathir cakap hendak letak jawatan sebagai penasihat Petronas dengan alasan sudah terlalu tua.

    Penyokong pembangkang kena malu dengan orang Afrika, mereka pun tidak mahu lagi pemimpin yang usianya lebih 90 tahun memimpin negara. Mereka sifatkan umur begitu hanya boleh memimpin ke kubur sahaja. Lihat video di pautan ini :

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1700248163403466&id=1122306847864270

    Dulu masa tahun 2003, letak jawatan dengan sebab terlalu tua dan “dah lama dah” tetapi sekarang bila sudah berusia 94 tahun kenapa hendak lagi jadi Perdana Menteri? Mahu berkuasa semata mata hendak memastikan legasi anak sendiri dan kroni diteruskan. Itulah matlamat sebenar Mahathir.

    Dengan matlamat itulah, Mahathir kini sudah buat pusingan “u turn” banyak kali.

    Pertama, pada tahun 1998, Anwar Ibrahim digelar sebagai pesalah laku moral dan tidak layak jadi Perdana Menteri. Pada 6 Julai 2017, Mahathir sudah buat pusingan “u turn”, dalam satu temubual dengan akhbar Guardian di United Kingdom, Mahathir bersetuju Anwar menjadi PM.

    Kedua, pada 1 Mei 2013 ketika berceramah di Shah Alam, Mahathir berkata “Kit Siang adalah seorang rasis”. Namun kini Mahathir sudah buat pusingan “u turn” dengan berkata pada 3 Mei 2017 bahawa DAP adalah bukan parti perkauman dan rasis.

    Ketiga, pada tahun 1998, Mahathir kata George Soros penyangak matawang. Namun kini, Mahathir sudah berpakat dengan Sarawak Report yang dibiayai oleh Soros untuk menjatuhkan kerajaan.

    Keempat, pada 29 April 2012, Mahathir kecam mereka yang turun demo Bersih 3. Mahathir kemudian buat pusingan “u turn”, turun dan sertai demo haram Bersih 4 di Kuala Lumpur pada 29-30 Ogos 2015 dan kemudian menyertai demo Bersih 5 pada 19 November 2016.

    Kelima, Mahathir kata BR1M adalah rasuah dan dedak dalam Sinar Harian pada 15 November 2014. Mahathir ulang lagi kata BR1M itu adalah rasuah pada 25 Disember 2015 dalam Malaysiakini.

    Bagaimanapun bila semua rakyat marah dengan Mahathir sebab kenyataan itu, Mahathir mulalah buat pusingan “u turn”. Pada 15 Januari 2017, ketika berucap di Stadium Melawati, Mahathir mahu teruskan BR1M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu ape tun madey cakap semua ko percaya...sejak mskan dedak ciput ko kutuk plak tun madey...

      Delete
    2. Sebab orang umno tak boleh diharap...makan dedak ciput...tak mao tangkap kapla prompak berjumaah...hehehe

      Delete
  35. Bagaimanapun bila semua rakyat marah dengan Mahathir sebab kenyataan itu, Mahathir mulalah buat pusingan “u turn”. Pada 15 Januari 2017, ketika berucap di Stadium Melawati, Mahathir mahu teruskan BR1M.

    Keenam, pada 14 Julai 2017, pakatan pembangkang yang diketuai Mahahir berjanji hendak mansuhkan tol. Namun, Mahathir yang merupakan calon Perdana Menteri bagi pembangkang berkata sebaliknya pada 10 Januari 2018, dengan menyatakan tol Malaysia masih lagi yang termurah di dunia.

    Ketujuh, dulu Mahathir bersetuju Anwar dipenjarakan kerana kesalahan moral dan rasuah. Kini, pada 13 Disember 2017, dalam satu kenyataan di Malaysiakini, Mahathir gesa Anwar Ibrahim dibebaskan dengan segera.

    Kelapan, pada tahun 1998, Mahathir kata mungkin Anwar Ibrahim tumbuk sendiri matanya sampai lebam. Kini, pada 13 Mac 2018, Mahathir kata mata Anwar Ibrahim lebam sebab polis.

    Kesembilan, dulu Mahathir kempen jangan undi logo DAP kerana parti itu chauvinis dan perkauman. Kini, Mahathir sudah sebut dia sedia guna logo DAP dalam PRU14.

    Kesepuluh, Mahathir dulu kata keputusannya untuk pecat Anwar Ibrahim pada tahun 1998 adalah betul. Namun kini, Mahathir sudah buat pusingan “u turn” pada 13 Mac 2018, dengan mengatakan keputusannya untuk memecat Anwar dulu adalah salah.

    Sepuluh kali Mahathir buat pusingan “u turn”. Tidak mustahil satu hari nanti Mahathir akan kata pula Anwar Ibrahim sebenarnya tidak meliwat dan menangis nangis di depan kamera kata tuduhan liwat itu adalah orang lain yang buat.

    Mahathir akan cakap dia percaya Anwar tidak meliwat dan Anwar adalah seorang “pak syeikh”. Mahathir akan kata mana boleh “pak syeikh liwat orang. Semua ini, Mahathir akan sebut suatu hari nanti.

    Kerana hendak kuasa, Mahathir sudah jadi begitu. Kuasa mengatasi segalanya. Kebenaran, prinsip dan maruah sudah tiada lagi. Mahathir sudah jadi gila kerana kuasa. Dia sanggup buat apa sahaja. Jangan biar orang gila kuasa masuk Putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dan yg bodoo saje marahkan tun madey...yg lain bersama tun nak tangkap kapla prompak berjamaah...ade ambik dedak tapi tetap bersama tun...hehehe...

      Lihstvsambutan di batu pahat dan bachok...

      Delete
  36. Former IGP Questions Mahathir’s Claims That Police Were Behind Anwar Sacking
    The former IGP is puzzled at Tun Dr Mahathir Mohamad’s claims that the police spurred him on to sack his deputy.
    Tan Sri Abdul Rahim Mohd Noor (pic) said he did not know the former Prime Minister’s motives in making such claims, as the police had no legal power to sack any politicians.

    “I don’t know why he said that and what he is thinking. The police do not have any legal power to dismiss anyone,”
    Abdul Rahim added that the appointment and dismissal of any Deputy Prime Minister was not easy as it had to go through a proposal from the Prime Minister with the consent of the Yang di-Pertuan Agong.

    “The appointment and dismissal of a Deputy Prime Minister is not like picking coconuts, it was all proposed by the Prime Minister at that time.

    “The police is only a government department whose powers are subject to the Police Force Commission as stipulated in the Federal Constitution which outlines the duties of the police,” he said.
    In an exclusive interview with Chinese-language newspaper Sin Chew Daily published Monday (March 12), Dr Mahathir blamed the police for the action he took against former Deputy Prime Minister Datuk Seri Anwar Ibrahim, who was sacked and arrested for corrupt practices and sodomy in 1998

    ReplyDelete
    Replies
    1. badak menyondol najip menerima..kikiki

      Delete
    2. Polis nemang tak de kussa buang politican...tapi nak buang seseorang yg berpengaruh perlu sokongan IGP untuk kawal keamanan...mudah je nak paham..

      Delete
  37. Sejak sambutan kpd tun madey bertambah hangat najib makin bertambah takut...hilang keyakinan dan kebranian....sehingga sekarang masih takut nak bubar parlimen walo dapat sokongan padu umno dan cai.....

    Najib perlukan pil brani tapi blm jumpa...

    ReplyDelete
  38. semua orang marah kat mak badak..sapekah mak badak? tun pesal sila jawap

    ReplyDelete
  39. 2,3 kucing belari, laju lagi kucing berlari dari mak badak

    ReplyDelete
  40. Pakatan Will Pay For Dr M’s Philandering With Truth
    There is fake news and now there is fake confession. While the former is often blamed on dissenting voices against the Barisan Nasional government, the latter, however, has everything to do with just one man – Dr Mahathir Mohamad, the former premier who led Malaysia for 22 years before making a comeback under the opposition banner of Pakatan Harapan.

    Unlike the federal government’s rantings surrounding fake news, Mahathir’s admission of how he failed his former deputy, Anwar Ibrahim, whom he sacked from the posts of deputy prime minister and finance minister before Anwar was jailed in 1999 for corruption, smacks of nothing but desperation.

    On Tuesday, the 92-year-old Mahathir, who is also Pakatan chief and its prime minister candidate, in an interview with Sin Chew Daily claimed he made the wrong decision in firing Anwar but promptly justified it, saying he “had no choice”.
    Mahathir bemoaned that if he could turn back time, sacking Anwar would never happen.

    In the interview, Mahathir said he “should not have followed the law completely” in making the decision.

    “From a political point of view, I would not have done this (sacking Anwar). When I was the prime minister, I promised myself not to do anything that would make people hate me,” he was quoted as saying.

    Mahathir rued that he had no choice but to dismiss Anwar after police presented evidence to him.

    Denying that he led the country along the lines of a dictator, Mahathir told the newspaper had he indeed been one as per people’s perception, he could have ordered that Anwar be jailed immediately.

    Instead, he said, Anwar got a trial.

    Truly mind boggling that it took almost 20 years before Mahathir’s conscience vis-a-vis the sacking of Anwar decided to prick him. Or is there more to the so-called confession than meets the eye, given that Mahathir now bears the responsibility of helping Pakatan savour success in the coming 14th general election (GE14)?

    In any case, with Mahathir’s history of playing the blame game, his latest attempt at whitewashing Malaysians into believing he is all heart and was truly remorseful for having ruined Anwar’s political career has just as swiftly backfired.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiri badak kanan pun badak

      Delete
    2. Tengah tengah nampak Kepala Perompak Malaysia kihkihkihkih

      Delete
  41. jika harimau mati meninggal belang mak badak meninggalkan apa? tahi badak la..hadiah untuk cyberpetpot umnobngok

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe kelakaq lah...dan jika Kepala Bapak mati, dia tidak meninggalkan teloq, sbb teloq sudah digengam Mak Badak kihkihkihkih

      Delete
  42. Mahathir no messiah

    One such salvo against the country’s longest serving prime minister came from former opposition PKR member Badrul Hisham Shaharin who, like many Malaysians, is baffled with the declaration made by Mahathir.

    “It was last year that he said he did not regret sacking Anwar; now he is saying he regrets it,” he bemoaned.

    Badrul, populary called Chegu Bard, slammed Mahathir as nothing but the king of U-turns as the latter stayed consistent in shirking responsibilities.

    “Mahathir never changed. Those who fought against him changed. Mahathir is the king of U-turns. In 2019, he is probably going to say that he was wrong in wanting to oust Najib Razak.

    “He is a classic case of Machiavelli. He made it clear that his motive is only to kick Najib out. That’s all,” Badrul decried.

    Badrul has a valid point. This out-of-the-blue owning up by Mahathir is not ineluctable. On the contrary, the takeaway message that the Pakatan chairperson has sent out is this – that the coalition is extremely desperate to outdo its rival BN in the looming GE14.

    To play on the Anwar imprisonment is going to cost both Mahathir and Pakatan dearly for it would yield contempt from Malaysians who are averse to Mahathir’s philandering with the truth.

    Should Mahathir regret having sacked Anwar, what about the former’s role in Operasi Lalang on Oct 27, 1987 which saw the indiscriminate arrest of activists, opposing politicians, students and academicians under the now defunct Internal Security Act?

    Was it not Operasi Lalang which stamped Mahathir’s style of government – authoritarian?

    For that matter, just when does Mahathir intend to come clean over his involvement in the Nov 19, 1985 Memali massacre?

    To soft-soap the rakyat into thinking that he is not the vengeful type will not work to Mahathir’s advantage. With GE14 around the corner, it would be best if the Pakatan leader stops resorting to manipulating voters’ conscience into hailing him as the people’s messiah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. badak oh badak , kenapa kuat nyopping

      Delete
    2. Sebab anwar dah maapkan tun dan bersetuju bersama tun madey nak tangkap kapla prompak berjumaah...pejusng najib berdungguh melindongi najib dan cina prompak jho lo...

      Delete
    3. Masa bersama PKR umno kutuk chikgu bad..sekarang cikgu bsd dah jadi desperado mcm khalid ibrahim...hehehe..

      Delete
    4. Mak Badak : macam mana aku tak kuat shopping, tangan panjang sangat, banyak duit 1MDB dicuri PM Perompak...aku dan JLow punya idea, aku dan JLhow punya idea huhuhuhu

      Delete
  43. Does Pakatan Think Mahathir Shouldn’t Be PM?
    Going by the absurd logic of Pakatan’s manifesto, it reminds us of Mahathir’s kezaliman, cronyism, and mismanagement, and then offers him as the solution.
    Imagine if former US president George W. Bush – the man who invaded Iraq, caused untold suffering, and who destabilised the Middle East – decided to come back from retirement.

    Imagine if he says he wants to “save Iraq”, undo Obama’s mess, and bring peace to the region. And he shows the whole world his wonderful plan. Would anyone believe him? Would Iraqis?

    This is how I feel about Pakatan’s manifesto, which is an under appreciated masterpiece in the not-so-subtle art of ‘tak tau malu’. Trust me, reading it is an epically surreal experience without the need for illegal drugs. Every few sentences, it makes you go WHAT THE [EXPLETIVE].
    ake one of Pakatan’s central pledges: The posts of prime minister, menteri besar, and chief minister will be limited to two terms only. Oh really now? I guess that doesn’t apply to their PM candidate, who was PM for 22 years. According to my admittedly amateurish calculations, that’s more than four terms.

    Worse, Pakatan later clarified that the term limits wouldn’t apply (retroactively) to Penang Chief Minister Lim Guan Eng or Selangor Menteri Besar Azmin Ali. Lim is now gunning for his third term in office.

    Look, if you’re going to come up with a stupid rule (and I’m against term limits), at least make sure you’re following the rule yourself lah. Why make your hypocrisy so blatant it’s insulting?

    The manifesto also describes in detail the many injuries Umno-BN inflicted on the rakyat. Zalim this, kezaliman that. But who was really responsible for all the kezaliman and wrongs they mentioned? Here are a couple of useful examples:

    They slammed the Astro and Bernas monopolies. But who was the PM when those monopolies were set up?

    They slammed the lopsided highway toll agreements. But who was the PM when those toll agreements were signed?

    They slammed rampant cronyism. But who was the PM that they previously blamed the most for cronyism? Go watch video clips of their 2008 and 2013 ceramahs.

    What’s hilarious is, half-way through Pakatan’s manifesto, you realise this purportedly anti-Najib, anti-BN document is actually a long tirade against the Mahathir era. If Pakatan wants to convince me that Mahathir is unfit to be PM again, tak payah lah. I’m already there – I agree 100%!

    Some may argue that Mahathir’s public acceptance of Pakatan’s proposals show that he has finally turned a new leaf. Please lah. Just last year, he said he didn’t regret sacking Anwar Ibrahim in 1998. Then this week, he said he shouldn’t have acted against Anwar. Are you kidding me?

    I’m genuinely curious: Who believes anything Mahathir says at this point? Who believes he will stick to his word and won’t U-turn again? And are they the same people who fall for Nigerian e-mail scams?

    Others will say, Mahathir is the best person to right his own wrongs. Fine. Then George W. Bush should be the UN’s peace envoy to the Middle East. Kim Jong-Un should head a UN committee on nuclear disarmament. And Tiger Woods should be a marriage counsellor.

    Hey, don’t blame me. I’m just going by the absurd logic of Pakatan’s manifesto. It reminds us of Mahathir’s kezaliman, cronyism, and mismanagement, and then offers him as the solution. Huh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. berbadak badal dulu berhibur hibur kemudian, ada badak ada jho lo

      Delete
    2. Kerana asas yg kukuh dah dibina oleh tun madey malsysia maju..

      Kslo najib jadi pm 30 tahun dulu ape yg ade di malaysia?...

      Delete
  44. Bijak tun madey tembak angin dengan lancsr manifedto...

    Habis puak umno gelabah siang mlm..

    ReplyDelete
  45. Mahathir Will Do To DAP What Kuan Yew Did To The Communists
    Mahathir is jealous of Kuan Yew and tries to copy the moves that Kuan Yew made
    This was what Lee Kuan Yew did so Mahathir is merely taking a page out of Kuan Yew’s playbook. Kuan Yew knew he could not win the Singapore elections unless he worked with the Communists. So he did a deal with the Communists and even gave them half the seats to contest. Once PAP won the election, Kuan Yew turned on his Communist comrades and rounded them all up under the ISA. In one swoop Kuan yew wiped out the Communists in Singapore and ruled Singapore for 52 years — 31 years as Prime Minister, 14 years as Senior Minister, and seven years as Minister Mentor.

    Mahathir envies and secretly admires Kuan Yew. Mahathir knows that Kuan Yew’s success in being able to rule Singapore for more than half a century was to make deals with his enemies and then betray them later. Kuan Yew even pretended to agree with the formation of Malaysia just to get independence from Britain and once the British went home Kuan Yew took Singapore out of Malaysia and very cleverly made it look like Malaysia sacked Singapore from the Federation.

    Of course, Lim Kit Siang and DAP know this. But they believe once Pakatan Harapan takes over the federal government they can deal with Mahathir later. In short, they can makan Mahathir before Mahathir makan them. That was also what Mahathir believed in 2015 — that he can makan Najib on 29th July 2015. But then Najib makan Mahathir first on 27th July 2015. And now Mahathir is head of a political party that technically does not exist and a coalition that is never going to exist.

    Kuan Yew made a deal with the Communists to win the elections and after that betrayed them and wiped them out

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun madey di segani kuan yew...ape yg madey buat kuan tew tak berani komen...

      Delete
    2. pejuang mak badk sayang kat mak badk..kiki

      Delete
    3. Masa tun madey malaysia hampir taraf dengan singapore malah ape yg malsysia ade singapore tak ade....

      Sekarang malaysiavjauh di belakang singapore...

      Delete
    4. Kejora musibat buta2 kopipes dia punya under stand ker...??

      Bukankah hari itu dia menggelupur pen dia hilang terjerit-jerit 'my penis missing.. my penis missing'

      Delete
  46. Tun dikenali fi peringkat antsra bangsa kerana memajukan hingga masih dijemput memberi ucaptama...

    Najib dikenali di seluruh dunia kerana merompak wang 1 mdb hingga jadi bahan lawak dan bsdut donia...memalukan....

    ReplyDelete
  47. SANGGUPKAH MAHATHIR MASUK PENJARA SEBAGAI BUKTI PENYESALANNYA?
    HAMPIR semua orang tahu kenyataan Mahathir semalam konon dia menyesal kerana memecat Anwar 20 tahun dulu, hanyalah satu penipuan politik – tidak lebih dari itu.

    Pembohonglah senang kata. Terlampau banyak yang sudah Mahathir katakan betapa dia tidak tersilap bila membuat keputusan tersebut sebelum ini dan cubaan menafikan semua itu sekarang, hanya membuatkan dia nampak lebih bodoh daripada biasa.

    Menyesal-menyesal pun, Anwar sudah terperosok dalam penjara selama 6 tahun akibat ‘penyesalan’ Mahathir dan tidak ada apa yang Mahathir mampu lakukan untuk menebus kembali “penyesalannya” itu. Penyesalan ini bagaimanapun tidak mengubah hakikat bahawa Anwar adalah seorang peliwat kerana Mahathir belum lagi mengakui Anwar tak terlibat dengan kegiatan tidak bermoral itu.

    ‘Penyesalan’ ini hanya membawa erti kalau Mahathir nak duduk 6 tahun dalam penjara jugak – sama macam yang Anwar kena, tapi sanggup ke?

    Apa pun, nampak lekeh betul rakyat kita ni dibuat Mahathir ya. Nak tunggang terbalik negara ni dek keputusan Mahathir tu, senang-senang dia kata menyesal sekarang?

    Tapi nak semua orang tahu bahawa penyesalan ini datang pun selepas gesaannya agar Datuk Seri Najib Tun Razak melantik anaknya ke kedudukan tinggi dalam UMNO sebagai persiapan dilantik menjadi Perdana Menteri, tidak dilayan.

    Kalau boboi menang jawatan Naib Presiden UMNO dalam pemilihan tahun 2013 dulu atas sokongan Najib, Mahathir tidak akan berkata begitu hari ini.

    Bukti, dalam “menyesal” pun Mahathir nak menipu juga. Celaka betul ini manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesal dahulu berguna sesal mak badak, xde sape heran..badak tears

      Delete
    2. Saper yg ade bujti dan berani repot polis?
      ...pejuang najib pon takut repot polis...mhehehehe

      Delete
  48. Ini peluang terbaik untuk rakyat menukar pemimpin....tolak pemimpin yg merompak dan susahkan rakyat kutip gst untuk bayar faedah hutang dan hutang yg bertimbun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi kejora sayang kat mak badak, acaner tu

      Delete
    2. Fia sayang cina jho lo jugak..jho lo tak pedulikan dia poon...hehehe...dia memang bodooh ori..

      Delete
  49. RAHIM NOOR HAIRAN DAKWAAN DR. MAHATHIR
    Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Rahim Noor hairan dengan dakwaan Tun Dr. Mahathir Mohamad ko­nonnya polis adalah pihak yang mendorong beliau memecat bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Sambil menjelaskan tidak tahu apa motif bekas Perdana Menteri itu melontarkan dakwaan sedemikian, beliau berkata pihak polis tidak mempunyai kuasa dari segi undang-undang untuk memecat mana-mana ahli politik.

    “Saya tidak tahu kenapa dia berkata begitu dan saya tidak dapat selami pemikirannya. Polis tiada kuasa dari segi undang-undang untuk melakukan pemecatan kepada sesiapa pun,
    Mengulas lanjut, Abdul Rahim berkata, setiap pelantikan dan pelucutan jawatan Timbalan Perdana Menteri bukan sesuatu yang mudah kerana ia hanya melalui cadangan Perdana Menteri de­ngan persetujuan Yang di-Pertuan Agong.

    “Pelantikan dan pemecatan seorang Timbalan Perdana Menteri bukan seperti memetik buah kelapa, semuanya dicadangkan oleh Perdana Menteri ketika itu.

    “Polis hanyalah sebuah jabatan kerajaan yang kuasanya tertakluk kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Po­lis sebagaimana termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan yang menggariskan kuasa-kuasa polis dan apa yang boleh dilakukan oleh polis,” kata­nya.
    Dalam temu bual eksklusif bersama akhbar berbahasa Cina, Sin Chew Daily keluaran Ahad lalu, Dr. Mahathir menuduh polis yang mendorong dia sebagai Perdana Menteri untuk memecat timbalannya atas kesalahan rasuah dan liwat pada 1998.

    Bekas Perdana Menteri itu berkata, beliau tidak mempunyai pilihan selain terpaksa mengambil tindakan terhadap Anwar setelah polis mengemukakan semua buk­ti kepadanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib amik bekas orang-mak badak

      Delete
    2. badak dulu kini dan selamanye, hidup umporno

      Delete
    3. Najib dah jadi bsdut dunia...ade jugak yg sokong najib...hehehehem.

      Delete
    4. tahniah kejora bapuk bodo, cayang mak badak

      Delete
  50. 10 TAHUN PERINTAH P. PINANG – ANTARA FAKTA DAN ‘AUTA’ DAP
    Berikut merupakan empat fakta ‘versi DAP’ yang disampaikan Guan Eng sedangkan hakikat sebenar berbeza.

    1) Versi Guan Eng

    – Kerajaan Persekutuan tidak beri wang kepada kerajaan negeri tetapi kerajaan negeri boleh buat jalan.

    Fakta sebenar berhubung jalan

    – Kerajaan Persekutuan telah membelanjakan RM810 juta untuk projek Lebuhraya Bayan Lepas bagi projek penguraian trafik.

    – Empat projek itu melibatkan jalan negeri termasuk Jalan Batu Maung ke Jalan Sultan Azlan Shah serta Jalan Batu Maung ke Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang (LTAPP).

    – Selain itu, beliau menjelaskan projek berkenaan turut melibatkan Jalan Teluk Kumbar ke LTAPP dan tiga projek berkenaan menelan belanja sebanyak RM472.9 juta membabitkan laluan hampir 10 kilometer malah telah siap.

    2) Versi Guan Eng

    – Kerajaan negeri tidak ada pengalaman makan rasuah, setiap tahun mempunyai lebihan belanjawan untuk jalankan program rakyat

    Fakta sebenar berhubung rasuah

    – Ironinya, Guan Eng kini sedang berdepan dua pertuduhan rasuah di Mahkamah Tinggi berhubung penukaran zon pertanian kepada zon perumahan serta pembelian lot tanah dan banglo di bawah nilai pasaran.

    – Ahli Parlimen Bagan itu dituduh mengikut Seksyen 23 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 dan Seksyen 165 Kanun Keseksaan.

    3) Versi Guan Eng

    – Kerajaan negeri buat banyak program larian dan kesihatan malah kita mempunyai lorong berbasikal yang paling cantik di negeri ini.

    Fakta sebenar berhubung penjagaan kesihatan

    – Menerusi Bajet 2018 Kerajaan Persekutuan memperuntukkan RM500 juta untuk pembinaan klinik pakar dan bangunan wad tambahan 300 katil di Hospital Pulau Pinang serta pembinaan dewan bedah baharu di Hospital Balik Pulau.

    – Selain itu, Kerajaan Persekutuan juga telah membelanjakan hampir RM368 juta untuk membina blok baharu Hospital Seberang Jaya dan RM120 juta untuk pembelian alatan hospital berkenaan dan projek itu dijangka siap hujung tahun depan.

    – Lorong berbasikal yang dibina Kerajaan DAP Pulau Pinang mencetuskan kontroversi kerana didakwa menelan perbelanjaan sangat besar iaitu RM30 juta malah perbandingan dibuat apabila lorong basikal sepanjang 12.5 km di Amerika Syarikat (AS) hanya menelan kos RM6 juta.

    4) Versi Guan Eng

    – Pelancong semakin ramai datang ke negeri ini kerana penerbangan dari serata dunia memilih Pulau Pinang kerana perancangan kerajaan negeri memajukan industri berkenaan.

    Fakta sebenar berhubung pelancongan dan akses lapangan terbang

    – Kerajaan Persekutuan dijangka akan memulakan kerja pembesaran LTAPP dengan Malaysia Airports Holding Berhad diarahkan membesarkan ruang dalaman dengan kos RM35 juta selain parkir kapal terbang ditambah kepada 31 lorong manakala kaunter pendaftaran ditambah kepada 96.

    – Parkir kereta bertingkat juga dibina dengan kapasiti 1,000 kenderaan dan selepas siap, lapangan terbang berkenaan mampu menampung kapasiti 12 juta penumpang pada masa hadapan.

    Kesimpulannya, penduduk Pulau Pinang bukan mudah untuk ditipu sehingga tidak boleh menilai antara fakta dan auta apatah lagi banyak janji Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak tertunai di negeri itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak berjanji akan kuat nyopping kiranye menang lagi, gigihkan mak badak

      Delete
    2. Kerajaan persekutuan bina projek di penang kerana persekutuan yg kutip cukai...

      Delete
  51. TUNJUKLAH 10 GAMBAR PUN, BUKAN ADA KAITAN DGN RASUAH TEROWONG BAWAH TANAH
    TOKONG nampak begitu terdesak sekali apabila menunjukkan gambar seorang pemimpin media berkaitan MCA, dengan Datuk Seri yang dikaitkan dalam satu cubaan rasuah tutup siasatan SPRM ke atas syarikat yang diberi kontrak membina terowong bawah tanah di Pulau Pinang.

    Akal yang waras akan bertanya, apa kejadahnya ditunjukkan gambar itu sebab semua orang tahu pemimpin berkaitan MCA yang berkenaan bukannya ada kaitan dengan kes rasuah yang dikaitkan dengan Datuk Seri kawan baik tokong, selain gambar itu diambil dalam sebuah majlis rasmi!! Banding Tokong bergambar dengan individu tersangka rasuah itu di rumahnya.

    Itu yang kita kata terdesak tu, bak kata pepatah orang kalau nak lemas, taik terapung pun dicapainya juga untuk dijadikan pelampung.

    Tambah menggelikan hati bila Tokong mengugut untuk dedah lebih banyak lagi gambar pemimpin MCA dengan Datuk Sri berkenaan. Eh, dedahlah, peduli apa, yang pentingnya apa kaitan semua gambar-gambar tu dengan kes rasuah yang dihadapi Datuk Seri berkenaan?

    Semua ini meyakinkan penulis bahawa Tokong bersalah dalam kes ini, sebab itu nampak dia begitu gelabah sekali. Asal dulu dia cuba naik kaitkan seorang pemimpin UMNO tapi bila pemimpin UMNO yang berkenaan melawan balik dan menyamannya di Mahkamah, Tokong mengalihkan serangannya kepada MCA pulak.

    Tak salah, apa nak gelabah ye tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekat pru nanti nanti nmpk sosok gemuk pendek rambut mengerbang dgn si bibir merah jln kepit kat kedai mkn tepi jalan..sapekah?

      Delete
    2. once badak forever badak

      Delete
    3. Aku tahu jawapanya.. sosok gemuk pendek rambut pengerbang? itu la hantu Kak Mah hihihihihihi

      Delete
  52. Auta Dr. Mahathir konon dia "Top Dog" Pakatan Pembangkang
    Dr. Mahathir Mohamad, yang umum ketahui sudah beberapa tahun cuba menjatuhkan kepimpinan Perdana Menteri Yang Amat Berhormat Datuk Seri Haji Najib Bin Tun Abdul Razak sebenarnya bukanlah "Top Dog" dalam Pakatan Pembangkang tetapi beliau cuma alat yang dipergunakan oleh DAP untuk mendapatkan undi orang Melayu.
    DAP sedar bahawa bagi membentuk kerajaan Malaysia, mereka memerlukan sokongan orang Melayu dan cara yang paling mudah adalah dengan menggunakan Dr. Mahathir. Bagi kami langkah yang diambil DAP ini memang bijak. Mereka tahu bahawa Dr. Mahathir kini terdesak dan oleh itu mereka mempergunakan Dr. Mahathir untuk "screw" orang Melayu
    Malah didalam ceramah - ceramah mereka, DAP dengan terang dan jelas memberitahu penyokong mereka yang berbangsa Cina bahawa mereka (DAP) hanya mempergunakan Dr. Mahathir. Persoalanya sekarang, adakah kita orang Melayu akan terpedaya dengan gerakan licik DAP ini sehingga menyebabkan kita hilang kuasa di Tanah Melayu yang kita cintai ini?

    Renung - renungkan lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekilas air di kolam, aku tau badak itu

      Delete
    2. Tun nak tangkap kapla prompak berjumaah..

      Delete
    3. Hang renung nasib hang dulu laaaa. Tak lama lagi hang jadi penarik beca lah

      Delete
  53. Gsmbar lge dengan gnaraja bukan bukti rasuah terowong...adekah mahkamah terima bukti gambar?...bodooh puak umno...hehehe

    ReplyDelete
  54. Tun @chedetofficial Cuba Hapuskan Dosa Lama Dengan Bertanding Logo DAP?
    Akhbar bahasa Cina, Guang Ming Daily bertarikb 15/03/2018 melaporkan Setiausaha Agong DAP, Joseph Lim Guan Eng berkata jika calon-calon PPBM bertanding guna logo Roket DAP pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke 14 nanti, persepsi di kalangan orang Melayu terhadap DAP sebagai sebuah parti anti-Melayu akan berubah.

    Alhamdulillah, patutlah Tun Dr Mahathir pun sanggup hendak bertanding pakai logo Roket DAP untuk bantu mengbakis imej anti-Melayu DaP yang beliau sendiri semai di kalangan orang Melayu. Satu lagi kesilapan masa lampau yang Tun Dr Mahathir hendak perbetulkan sementara ada masa di dunia ini.

    Tidak sabar rasanya melihat rakan-rakan CTS yang dulunya di dalam UMNO sekarang menyertai PPBM, me gusung dan mengarak bendera DAP dengan megah dan bangga diri.

    Bagi yang sering bertanya, kenapa CTS suka memanggil Tun Dr Mahathir sebagai Top Dog. Ini kerana gelaran itu dengan bangga diakui sendiri oleh Tun Dr Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...tun nadey rembak angin lagi..mhabis gelabah...mca dah boikot umno....abis umno..m

      Delete
    2. tanya sama katak apa pasal hujan, tanya sama badak mana duit derma

      Delete
    3. CTS blogfer umno haoraq...kuat putar belit...dah beberape kali ak kantoikan CTS haoraq low IQ...hehehehehe....hahahahaaa

      Delete
    4. cucu tok selampit, cucu pakai selampit cawat napak kote..

      Delete
    5. amno boleh pkai logo badak

      Delete
    6. Woiii pejuang rakyat hang pi kerja mcm wak kojola kengkang tu laa kat lorong chow kit...

      Delete
  55. Zaid buat klentong akan berlaku perubahan pru 24 nanti...

    Zaid berucap di kepala batas kubu umjo...kepala batas pon akan berubah kpd ph...hehehehe

    ReplyDelete
  56. Zaid pon paham mca dah boikot umno...umno dah gelabah ...

    ReplyDelete
  57. Oanglima2 umno dah kurang vitamin nak berjuang klentong rakyat...mca boikot...mic tido...gerakan tengah pening..

    Pas dah mengorak langkah untuk tewaskan umno.

    3 penjuru kawaean ade pengundi cina untungkan PH kerana mca dah boikot umno....hihihi...ini kali lah umno kojol....hehehehe

    ReplyDelete
  58. keputusan next pru, jibby sorang akan jadi pembangkang kat pekan, yg lain lobai pas pussy .

    ReplyDelete
  59. Kalo ade pertandingan lembu peringkat dunia penyokong umno dan cai yg akan menang kerana lembu umno paling bodooo dlm dunia...hehehehe...

    ReplyDelete

  60. Zahid kritik MCA hendak kerusi, tetapi kerja tak nak


    PETALING JAYA: Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengkritik tindakan MCA Negeri Sembilan hanya mahu kerusi untuk bertanding pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14), tetapi tidak menghadiri aktiviti anjuran Barisan Nasional (BN).

    Sin Chew Daily melaporkan timbalan perdana menteri berang apabila mendapati tiada wakil MCA hadir, ketika hendak memperkenalkan parti komponen BN kepada orang ramai pada majlis minum petang pemimpin bersama rakyat di Paroi, Seremban, semalam.

    “MCA di mana? Kenapa tak hadir? Program seperti ini bukan tiap-tiap hari ada, saya pun bukan selalu datang, kenapa tak sertai (program ini)?

    “Kerusi hendak, kerja tak nak! Masa inilah parti komponen BN patut bersatu.”

    Timbalan pengerusi BN itu turut mempersoalkan penganjur kenapa tidak memberi tempat duduk kepada Gerakan di atas pentas.

    Sementara itu, Zahid yakin BN Negeri Sembilan boleh memenangi 29 kerusi negeri pada PRU14, serta merampas kerusi Parlimen Seremban dan Telok Kemang daripada pembangkang.

    Katanya, pemimpin pusat akan membantu calon negeri itu berkempen pada PRU14.

    Pengerusi MCA Negeri Sembilan, Datuk Lim Chin Fui memberitahu akhbar itu, mereka tidak tahu mengenai program semalam.

    “MCA mengalu-alukan kedatangan timbalan perdana menteri, kami tidak hadir kerana tidak dimaklumkan. Mungkin berlaku kesilapan teknikal di pihak penganjur, tertinggal beritahu MCA.”

    Katanya, beliau akan bertanggungjawab membuat penjelasan kepada timbalan perdana menteri dan menteri besar Negeri Sembilan serta mengucapkan terima kasih kepada Zahid yang berjanji akan terus membantu kempen MCA Seremban.

    Beliau kesal MCA tidak tahu mengenai lawatan Zahid ke negeri itu semalam dan memberi jaminan parti itu sentiasa berkhidmat kepada rakyat.

    “Saya boleh memberi jaminan kepada timbalan perdana menteri, pemimpin akar umbi MCA rajin berkhidmat kepada rakyat.

    “Kami akan menghantar pengerusi MCA Bahagian Seremban yang juga setiausaha MCA negeri untuk memahami salah faham yang berlaku.”


    #### sorang lagi pemimpin UMNO yang berjalan dengan mata tertutup serta otak yang terbantu .

    Tak sedar ke dia selama ini MCA menggunakan UMNO untuk talian hayat .

    Lebih2 lagi di negeri Sembilan .. MCA is history !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiyaaaaa...nang boh tinang loh
      Kui boh ti kui maaaa...

      Mca chiak bo liaw...

      Delete
    2. Nijak mca main wayang kenakan zahid...zahid bukan adevoengaruh besar bagi mca...zahid tunggu masa di tendang oleh hishamudin...zahid hanye tpm sementara...

      Delete
  61. Parah si Bingai 'merindu Mas'
    Konon 'Mas' tak mahu lepas
    Bucu bantal dia pun ramas
    Pejam celik mata ke atas..

    Agaknya camana si Bingai nyanyi
    Datang suwey malam yang sunyi
    Teran suara tak keluar bunyi
    kerongkong dah lekat besi berani!

    Ada sekali hatinya sayu
    Tengah malam dia merayu
    Konon seru si gadis ayu
    Aci tua datang," i love you"!

    Katak puru, bapak, mak badak
    Dengar suara semua tersedak
    Apalah teruk perangai keladak
    Suara sebijik enjin meledak!

    Macam biasa Mahathir dinista
    Anti Islam anti agama
    Kojola bingai confirm pendusta
    Solat orang dia yg terima!

    Mahathir solat takkan nak teriak
    Gemar menunjuk, sifat si berok
    Solat tahajut kojola dah riak
    Beritahu orang bukan nak sorok!

    Masuk sini nak buat lawak
    Soal pantun dialah bijak
    Muka 99 persen iras biawak
    Angkat sendiri seperti bajak!

    Tak sedar di untung orang menumpang
    Tuan rumah mahu diserang
    Rumah sendiri orang tak datang
    Enam persen bertambah kurang!

    Amacam bingai bila nak pencen
    Kerja kontrak camana nak nikah
    Makin tua ketiak dah bacin
    Asyik tergelak,kah kah kah!

    Hai kengkawan ketawakan dia
    Dua tiga ekor jenis yang sama
    Penyangak dikecam seluruh dunia
    Dia jilat sampai selsema!





    ReplyDelete
  62. Parah si Bingai 'merindu Mas'
    Konon 'Mas' tak mahu lepas
    Bucu bantal dia pun ramas
    Pejam celik mata ke atas..

    Agaknya camana si Bingai nyanyi
    Datang suwey malam yang sunyi
    Teran suara tak keluar bunyi
    kerongkong dah lekat besi berani!

    Ada sekali hatinya sayu
    Tengah malam dia merayu
    Konon seru si gadis ayu
    Aci tua datang," i love you"!

    Katak puru, bapak, mak badak
    Dengar suara semua tersedak
    Apalah teruk perangai keladak
    Suara sebijik enjin meledak!

    Macam biasa Mahathir dinista
    Anti Islam anti agama
    Kojola bingai confirm pendusta
    Solat orang dia yg terima!

    Mahathir solat takkan nak teriak
    Gemar menunjuk, sifat si berok
    Solat tahajut kojola dah riak
    Beritahu orang bukan nak sorok!

    Masuk sini nak buat lawak
    Soal pantun dialah bijak
    Muka 99 persen iras biawak
    Angkat sendiri seperti bajak!

    Tak sedar di untung orang menumpang
    Tuan rumah mahu diserang
    Rumah sendiri orang tak datang
    Enam persen bertambah kurang!

    Amacam bingai bila nak pencen
    Kerja kontrak camana nak nikah
    Makin tua ketiak dah bacin
    Asyik tergelak,kah kah kah!

    Hai kengkawan ketawakan dia
    Dua tiga ekor jenis yang sama
    Penyangak dikecam seluruh dunia
    Dia jilat sampai selsema!





    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...