Thursday, 22 March 2018

TUJUAN SEBENAR UNDANG2 BERITA PALSU KINI SUDAH TERSERLAH....


Matlamat dan tujuan sebenar mewujudkan undang-undang berita palsu kini terserlah akhirnya.


Hanya kira-kira seminggu lagi sebelum undang-undang tersebut dibentangkan di Parlimen, Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Jailani Johari tampil membawa suatu pencerahan yang tidak sukar untuk difahami.


Beliau berkata, secara amnya definasi berita palsu adalah sesuatu berita yang tidak disahkan oleh pihak berkuasa serta pihak yang mempunyai skop bidang tugas atau kepakaran dalam sesuatu perkara itu.

Sambil menyebut tentang 1MDB, katanya, maklumat berkaitan skandal itu adalah ditakrifkan sebagai berita palsu, melainkan yang mendapat pengesahan daripada kerajaan sahaja.


Amboiii...


Ini dengan sendirinya bermakna maklumat atau pendedahan skandal 1MDB oleh pihak lain seperti DOJ atau media antarabangsa misalnya, meskipun ia adalah benar dan berfakta, akan tetap dianggap sebagai berita palsu hanya kerana ia tidak disahkan oleh kerajaan.


Bermakna juga, dalam kempen PRU 14 mendatang ini, tiada apa-apa yang boleh diperkatakan lagi mengenai skandal 1MDB.


Soalnya, adakah kerajaan sedia mengesahkan sesuatu berita atau maklumat berkaitan 1MDB yang terkena ke dahi Perdana Menteri sendiri dan mereka yang rapat dengannya?


Lebih malang, bukan saja laporan audit 1MDB telah diOSAkan, malah laporan kewangan syarikat yang diaudit juga tidak dikeluarkan sejak tahun 2014 lagi.


Dengan sendirinya, jika hanya yang disahkan kerajaan saja boleh diperkatakan, manakala yang buruk ditutup atau diOSAkan, makanya hanya yang baik dan indah sajalah yang boleh disebarkan selepas ini.


Apakah akhirnya nanti semua perkara lain juga tidak boleh diperkata atau dihebahkan sama, melainkan yang mendapat pengesahan kerajaan saja?


Bagaimana jika kerajaan sendiri enggan mengesahkan sesuatu berita yang dianggap merugikan mereka?

Dalam waktu yang sama, keadaan ini juga memberi ruang yang sangat terbuka dan tanda had kepada kerajaan untuk menyerang pihak pembangkang kerana semua berita buruk mengenai pembangkang sudah tentu akan dengan mudah disahkan benar oleh kerajaan.


Adilkah begitu?


Apa pun, pengenalan undang-undang berita palsu ini yang seolah-oah sengaja dibentangkan di Parlimen menjelang hampirnya tarikh pilihanraya, ia adalah satu lagi alasan terbaik untuk rakyat dan pengundi membuat perubahan dan menukar kerajaan.


Undang-undang ini tidak lain hanya menjadikan kerajaan semakin tertutup, tidak boleh ditegur dan menuju ke arah pemerintahan yang berteraskan ketidakadilan serta menutup penyelewengan. (ShahbudinHusin 22/03/2018)

67 comments:

  1. Lagi dikekang kita lawan. Fight we must. Lawan tetap lawan hapuskan penipu dan pencuri no.1 negata

    ReplyDelete
    Replies
    1. ksu ktthe wat berita palsu air selangor 0%


      tak salah ker


      patut la azmin nak campak dlm empangan


      Delete
    2. PH di Kelantan khususnya PAN terus menerima tamparan apabila malam tadi, seorang ulama yang disanjungi oleh puak2 PAN iaitu Baba Zul kembali menyertai PAS secara rasmi...

      Beliau telah menyerahkan borang permohonan keahlian kepada Tuan Guru Timbalan Presiden dalam majlis ceramah Bangkit Pertahan Kelantan di Bachok pada malam ini...

      Baba Zul atau Tuan Guru Haji Zulkarnain Harun memang amat dikenali di Kelantan sebagai seorang guru pondok yang disegani....ole
      h kerana sebelum ini banyak maklumat yang disampaikan kepada beliau adalah maklumat yang salah menyebabkan beliau mengambil keputusan menyokong HUSAM dan PAN...

      Tapi dengan izin Allah, berkat doa ahli-ahli dan penyokong PAS...beliau akhirnya dapat melihat sendiri dan menilai sendiri manakah intan dan manakah kaca...justeru ini menunjukkan bahawa pan sudah mula mereput hasil fitnah dan adu domba yang depa jaja selama ini...

      Insya Allah fenomena ini akan bertiup ke seluruh negara dan tidak mustahil ramai lagi yang akan kembali memperkuatkan PAS bagi menghadapi musuh utama perjuangan PAS iaitu umno be end serta pakatan haprak yang masih belum putus-putus menyerang PAS dari segenap sudut...

      Tahniah kepada seluruh ahli dan penyokong PAS khususnya di Bachok dan seluruh negara amnya...

      Delete
    3. Ini undang-undang nak kasi semua rakyat "mampus"........!!

      Delete
  2. takut sgt ngan 1endibi...sendiri buat sendiri tanggung la...tk adil rakyat yg merana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm blog ni wak kojola kengkang saya yg dok ambil upah cuci taik najib dgn rosmah

      Delete
    2. Jaga tshik cina jho lo secara percuma...

      Delete
    3. Berdoa agar musuh yang jahat dan golongan yang zalim mendapat pembalasan tuhan juga dibolehkan malah dituntut apabila kezaliman itu melibatkan kepentingan Islam dan umatnya.

      Doa keburukan terhadap musuh yang jahat dan golongan yang zalim akan menggerunkan musuh dan menakutkan golongan yang zalim.

      Asasnya adalah kerana doa adalah senjata mukmin. Nabi S.A.W bersabda:

      الدُّعَاءُ سِلاحُ الْمُؤْمِنِ، وَعِمَادُ الدِّينِ، وَنُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ

      "Doa adalah senjata orang beriman, tiang agama dan cahaya langit-langit dan bumi" (Hadis Riwayat Hakim)



      Pada akhir Himpunan Mansuh GST Mac 2016 Badrul Amin berdoa meminta pemimpin ‘mahazalim’ yang bertanggungjawab memenjarakan Datuk Seri Anwar Ibrahim diberi balasan yang setimpal.



      Ketua Biro Pemantapan Agama Angkatan Muda Keadilan (AMK) berkata, Badrul Amin tidak boleh dipersalahkan kerana dia pernah menjadi mangsa kezaliman Dr Mahathir ketika masih bergelar Perdana Menteri.

      “Jadi menghukum atau menghina Badrul Amin atas tindakan (doa) itu kurang tepat, sebagai mangsa (kezaliman) sudah pasti ia memberi kesan negatif dalam hidupnya,” katanya
      ........

      Itu semasa kena atas kepala mereka (puak PKR) tapi apabila mereka diberi kuasa, mereka pula menzalimi rakyat Selangor dengan menarik peruntuk untuk 13 DUN. Mereka ingat mereka nak khianati dan Zalim PAS tetapi sebenarnya mereka khianat dan zalim RAKYAT SELANGOR.

      Bila orang doa laknat kepada penzalim mereka terasa. Dah kena atas batang hidung sendiri. Wan Ji mula bercakap nada lain dah tunjuk sifat munafiknya. Mereka ini lupa kerana mereka kita menjadi sahabat kepada orang yang telah zalim mereka. Bila berkawan dengan orang zalim (baca Mahathir) mereka pun zalim sama macam "MAHAZALIM"

      Delete
  3. Pembangkang kini sudah semakin letih lesu
    Budin punya posting spt orng mabok samsu
    Ternyata puak haprak sudah ketandusan isu
    Marah pulak, bila dilaksana akta berita palsu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah dapat dedak ke belum?

      Delete
    2. Tak boleh copy paste dah kan wak!!!
      Jgn marah......
      Kahkahkahkah

      Delete
    3. "HANYA golongan zalim takut kepada doa orang soleh. Bagi mereka yang baik tidak bimbang doa keburukan oleh orang lain kerana yang memakbulkan doa hanyalah Allah," kata pemimpin PAS, Datuk Dr. Mohd. Khairuddin Aman Razali.

      Menurut beliau, mendoakan kebaikan dan mendoakan keburukan kedua-duanya adalah sunnah kerana berdoa agar musuh mendapat hidayah adalah dituntut seperti mana doa Nabi Muhammad S.A.W agar penduduk Thaif mendapat hidayah.

      Namun, kata beliau, berdoa agar musuh yang jahat dan golongan yang zalim mendapat pembalasan Tuhan juga dibolehkan, malah dituntut apabila kezaliman itu melibatkan kepentingan Islam dan umatnya.

      “Asasnya adalah kerana doa adalah senjata mukmin. Nabi Muhammad S.A.W bersabda: “Doa adalah senjata orang beriman, tiang agama dan cahaya langit-langit dan bumi” (Hadis Riwayat Hakim)

      “Dalam Hadis Sahih Bukhari dan Muslim, Nabi berdoa ke atas Quraisy yang mengganggu dan menyakiti baginda ketika solat di Masjid Haram. Nabi juga mendoakan kehancuran tentera bersekutu pakatan Ahzab dalam peperangan Ahzab dan mendoakan kehancuran kerajaan Kisra Parsi,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

      Media pro-Pakatan Harapan (PH) pada 17 Mac lalu melaporkan PAS Selangor mengadakan solat hajat demi kemenangan parti itu di negeri berkenaan serta mendoakan kehancuran “pakatan jahat” yang dipercayai merujuk kepada PH.

      Solat hajat itu juga dilaporkan menyamakan pertempuran PAS pada pilihan raya umum yang akan datang seperti Perang Ahzab.

      Peperangan Ahzab atau dikenali sebagai Perang Khandak merupakan peperangan antara tentera kafir di sekitar tanah Arab yang berkumpul untuk memerangi Nabi Muhammad yang ketika itu berada di Madinah.

      “Nabi bersabda dalam Hadis Bukhari dan Muslim: Takutlah kamu terhadap doa orang yang dizalimi kerana sesungguhnya tiada antara doa itu dengan Allah sebarang dinding,” kata Mohd. Khairuddin.

      PAS ketika ini sedang diserang hebat oleh blok PH yang dibarisi DAP, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Parti Amanah Negara (PAN) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

      Pelbagai fitnah dan penghinaan dilemparkan oleh PH ke atas PAS termasuk kononnya menerima wang RM90 juta daripada UMNO malah pemimpinnya disindir bertaraf lebai oleh Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

      Antara strategi terbaharu PH untuk menghancurkan PAS adalah Kerajaan PKR Selangor menyekat peruntukan untuk wakil rakyat PAS di negeri itu.

      Delete
  4. Ok la. Benda baik. Sokong tk salah. Mahu pun cadangan sesiapa pun. Pembangkang atau kerajaan..
    Nnt pembangkabg nk memerintah... guna kan jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buatlah apa pun. Rakyat tetap akan bersuara. Yg nak memvivakan diri pun, silakanlah. Ini negara demokrasi ala pahlawan yg takut melawan. Seburuk2 Mahathir dia gunakan ISA untuk mencegah huru hara. Tp pahlawan ini gunakan undang2 untuk tak bg rakyat bersuara. Skrg dah nampak siapa yg sebenarnya teruk.

      Delete
    2. Saya merupakan seorang bekas penjawat awam yang pernah bertugas didalam keselamatan negara.

      Sepanjang perkhidmatan saya dari umur 19 tahun hingga 56 tahun (37 tahun) saya amat menyanjungi PAS (Parti Islam Semalaysia), walaupun pada awal perkhidmatan, saya amat negatif kepada parti pembangkang ini namun dari masa ke masa saya mulai berpandangan positif kepada parti ini.


      Dengan keupayaan dan sumber yang terhad dan merupakan parti paling miskin pernah saya lihat, mereka dapat membangunkan Markaz, Pusat Tarbiyah, Sekolah pMPondok, Pusat Tahfiz, Surau dan Masjid mereka sendiri dengan hanya mengutip derma dan sumbangan di ceramah-ceramah dan aktiviti mereka.

      Malah setiap kali Pilihanraya Umum setahun sebelumnya lagi mereka sudah kumpul duit, ada calon mereka yang menggadai tanah pusaka, rumah dan segala harta yang ada semata-mata untuk jadi calon dan kemudian kalah teruk, alangkah bodohnya tindakan itu, itulah pandangan saya masa itu.

      Tapi mereka tetap berusaha dan tak pernah tidak bertanding walaupun tempat itu kubu kuat BN.

      Dahulunya ramai orang UMNO amat marahkan PAS namun mereka tidak sedar bahawa Ulama' yang banyak memenuhi Forum Perdana seperti Ustaz Ismail Kamus, Allahyarham Dato' Haron Din sehinggalah ke Ustaz-ustaz terkini yang sering ke kaca TV adalah ahli PAS.

      Malah orang UMNO @ BN sanggup bayar Ustaz-ustaz ini sehingga ribuan ringgit untuk satu ceramah dan puluhan peratus bayarannya disumbangkan kepada PAS.

      Berapa banyak pula produk kesihatan dan makanan sunnah yang milik ahli PAS dan menjadi sumber kewangan PAS yang popular diguna dan dipromosikan oleh ahli UMNO/BN tanpa sedar untuk kesihatan diri dan keluarga.

      Ustaz-ustaz PAS ini banyak membantu masyarakat seperti Darussyifa dan lain-lain. Siapa yang tak kenal Darussyifa setiap kali ada masalah HANTU (makhluk halus) maka Ustaz-ustaz PAS inilah yang dicari walaupun ahli UMNO/BN dan pernah saya lihat ada yang bukan Islam juga mencari Darussyifa untuk bantuan masalah gangguan makhluk halus.

      Malah DUA penceramah yang paling popular kini juga merupakan salah seorang ahli dan penggerak PAS Perak dan PAS Terengganu di peringkat DUN pada seketika waktu dahulu.

      Pendek kata PAS telah banyak berjasa kepada masyarakat Islam dan bukan Islam di Malaysia tanpa mereka sedari dan tanpa promosi jasa mereka pada masyarakat.

      Cuti bersalin penjawat awam sehingga 90 hari dimulakan oleh kerajaan PAS Kelantan.

      Kerja 5 hari seminggu adalah dari Kerajaan PAS Kelantan.

      Macam-macam sumbangan PAS pada masyarakat dan kepada kebajikan kakitangan awam.

      PAS dari sebuah parti "PAK LEBAI" miskin kini telah lengkap dengan :

      - Kompleks mereka sendiri
      - IPTS mereka sendiri
      - Sekolah Menengah mereka sendiri
      - Sekolah Rendah mereka sendiri
      - Pusat Tahfiz mereka sendiri
      - Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) mereka sendiri
      - TVPAS mereka sendiri
      - Radio HIJAU.FM mereka sendiri
      - Akhbar HARAKAH mereka sendiri
      - UNIT AMAL MALAYSIA mereka sendiri untuk buat semua kerja kebajikan yang makin popular dan diterima ramai sejak banjir besar di Johor (awal tahun 2000-2004) lagi. Lengkap dengan petugas, Doktor, Jururawat, Ambulans dan kenderaan menyelamat mereka sendiri.

      Cuma PAS adalah sebuah parti yang tidak mahir mendabik dada dan mempromosikan parti dan jasa mereka.

      Mereka memberi dan menyumbang dalam diam/senyap. Memegang teguh ajaran Rasulullah SAW iaitu memberi dengan tangan kanan jangan sampai tangan kiri tahu.

      Delete
    3. PKR dan DAP (Pakatan Rakyat) juga sepatutnya sedar mereka terhutang budi dengan PAS. Mereka belajar berpolitik dengan orang Islam dan bukan Islam melalui PAS. Mereka nak tiru PAS sepenuhnya namun tak mampu walaupun mereka ada kewangan dan pimpinan yang baik namun mereka tiada penyokong yang ikhlas dan ringan tulang.

      Semua perlu berbayar dan perlu 'duit minum'.

      Malah setiap kali PRU orang PAS adalah yang paling sibuk berkempen, panjat pokok menaikkan bendera, menaikkan poster dan membuat ceramah bagi pihak PKR dan DAP (Pakatan Rakyat).

      Malah ramai pimpinan Pakatan Rakyat (PKR dan DAP) dijaga keselamatan dan kebajikan mereka oleh petugas PAS, ada yang dijaga 24 jam.

      Jadi dengan prestasi, sumbangan dan kelayakan yang telah dimiliki oleh PAS sejak lebih 60 tahun maka saya yakin jika PAS memerintah, merekalah yang paling layak.

      Semoga PAS akan menang dalam pilihanraya akan datang.

      Jika mereka boleh membangunkan parti mereka dari kosong "From Zero" kepada sehebat kini, saya yakin mereka boleh membangunkan sebuah negara yang hebat.

      Wallahuallam.

      (ASKAR PENCEN)

      Delete
  5. Hebat sekali, bila Dacing dah berpadu Bulan
    Lebai Moden lontar fakta bukan le khayalan
    Pejuang Rakyat juga sakan, tambah bedilan
    Mlm tadi GN sudah kasi baik punya pukulan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiiii...wak pi cuci pungkoq najib laaa

      Delete
    2. Mamat Kejora ni muflis idea agaknya. Itu sahajalah taraf pemikiran penagih dedak.

      Delete
    3. Orang gila syok sendiri
      Sendrik kopipes sendrik puji

      Delete
    4. Orang bodoh lg bebal kejora ni.

      Delete
    5. Wak kojola kengkang tu budak chow kit.

      Delete
  6. if u say kak ros is badak, u may go to jail....it is fake news!

    actual fact, badak is more beautiful than kak ros. badak is sexier than kak ros.

    u may go to jail after this...

    1. jolok is untouchable. if u say anything about jolok, and that shit keruak says otherwise, u will go to jail.

    2. 1mdb is definitely untouchable. in parliment, it has been forbidden by the so call pendekar taik kucing. now, it is forbidden everywhere. syah, we may need to use a pseudonym for 1mdb. should call for a vote.

    3. birkin will be designated as untouchable, because birkin=kak ros.

    4. utusan porno will be untouchable. any negative comments against them mean against umporno, mean against najis. u will go to court.

    5. equanimity is a forbidden word in malaysia. salleh says so.

    6. lembu is a no-no! government already said so. but u can still use words such as burger, steak, meat. because when u say lembu, another lembu minister will feel shit!

    bunch of lunatic-stinking-pussies umporno! u can do what ever u like, hell awaits!

    ReplyDelete
  7. najib kt air Selangor lebih teruk dr 1mdb..

    bermakna 1mdb ujud dn bukan palsu dan ada masalah... atau najib yg patut jd org pertama menyebar berita palsu dn patut ditangkap.

    berita palsu adalah alat utk kekang berita benar.

    setiap yg umno kt palsu itulah yg benar.

    inilah yg dikatakan akhir zaman.. dajjal bawa air dan api. sapa ambil air maka dia ambil api sebenarnya dn begitu sebaliknya.

    berita yg tak palsu ialah pas adalah parti agama palsu.

    eloklah dusuki ditarik tauliah di Selangor. berani di mencemar duli kata ph Selangor sebagai ahzab. dia lupa ketua agama islam Selangor ialah Duli Tuanku Sultan Selangor.

    dusuki sebenarnya memfitnah Tuanku sebagai ketua ahzab Selangor. org derhaka mcm ni elok tak dibenar jejak kaki ke Selangor. dok sajalah di bawah rumah rumah hadi almarangi.

    kita nk Tanya umnopas.... berkatalah dengan benar jgn gentar.. GST TU BERITA PALSU ATAU BENAR?

    kalau benar maka rakyat berhak membantah!

    jolow itu palsu atau benar? jika benar rakyat berhak bantah!

    pas itu palsu atau benar... ni sah walaun ulamak palsu bertopeng agama. rakyat wajib bantah!

    rambut kakmah palsu atau benar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah timbang fake atau tidak

      ini jawapan rais kawtim kpd najiBN


      KAPLA BUTOH BAPAK KAU

      habis cerita..

      Delete
    2. Nawaitu mengada-adakan undang2 itu hanya untuk melindungi kemungkaran & kesalahan2 Najib, Rosmah, Reza Aziz, Jho Low & menteri2 korup.

      Delete
    3. Benar dan tiada kekeliruan bang Othaman ..akta setan yg tiada selain menutup kemungkaran..puak puaka yg mau melemahkan demokrasi..wajib bg kita buat pengubahan..kita titik2 dorang supaya sedar diri..

      Delete
    4. Nabi bersabda..rakyat harus peka..'barang siapa di antara kamu yg melihat akan kemungkaran maka hendaklh ia mengubahnya....' x perlu takut undi PH anda akan menjamin perubahan pd yg lebih baik..

      Delete
  8. Dan yang pasti lebai pasu bunga akan berkecuali seperti biasa... Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebai sembang kencang kat belakang je,kat depan jd tikus ujikaji..

      Delete
    2. Betul tuu. Kejora musibat macam biasa lontar membabi buta, lepas tuu cabut lari takut diserang balik, muncul lagi dgn tajuk lain.

      Bahan pulak dipungut dari sumber2 sampah 'pokermac' mat salleh celop @ melayu murtad, RKP.

      Delete
  9. Dia dah mati kutu Suman barua kepala setan
    Smlm tekedu dia, kena Kejora punya sebatan
    Ternyata iblis lahanat ini bapok bukan jantan
    Tidak beranii, hamba cabar beradu kekuatan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah mati kutu kejora bapuk tua barua kepala prompak setan
      Smlm tekedu terkesima dia, kena Seman punya sebatan
      Ternyata iblis lahanat ini bapuk tua tak bertulur bukan jantan
      Pengecut sejati bila Seman cabar beradu kekuatan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Syok sendiri lagi budak musibat Kejora nih.

      Delete
  10. Najib takkan sahkan cerita 1 mdb...nak sekat cerita yg mengkisahkan kejahatan pemimpin...

    Kalo najib menang ade lagi wa g yg akan disonglap tapi akan di klaasifikasi berita palsu yg tidak boleh disebarkan...

    Bijak....memang bijak nak buat jahat supaya tidak diketahui orang ramai...

    ReplyDelete
  11. Kpd Suman 1 Feb 2018 tarikh yg hamba bagi
    Hamba tunggu di Dtrn Merdeka, dia tak pergi
    Iblis tua bacul ini tak muncul, sampai ke pagi
    Jom Wak set tempat baru, kita berjumpa lagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika kamu serious, kenapa ketawa terbahak-bahak macam polong sesat tak bertuan....??

      Saya harap biar orang lain yg mengatur kali ini sebagai saksi kamu tidak melarikan diri lagi....dan kali dibuat di JB.

      Delete
    2. Pak man

      Tak payah layan budak chow kit tu

      Delete
  12. cONTOH NAJIB MEMBOHONG & TAK KOTA JANJI:

    Saya masih ingat Najib berjanji di hadapan kira-kira 1,500 ketua penerangan dan setiausaha UMNO bahagian seluruh negara pada 14/5/15, dia memberi jaminan bahawa isu berkaitan 1MDB akan diselesaikan sebelum akhir tahun 2015.

    Tetapi apa yg dibuat, selain daripada penjualan Edra Energy kepada syarikat China yang menyebabkan negara hilang aset berharga, tiada apa-apa yang ternampak dilakukan untuk menyelesaikan hutang 1MDB berjumlah RM42 bilion itu.

    Apakah ketua-ketua penerangan dan setiausaha-setiausaha UMNO bahagian seluruh negara masih ingat dengan janji Najib itu?

    Apakah maksud "selesai" itu hanya kerana berjaya memecat Muhyiddin Yassin, Shafie Apdal, Ghani Patail, melantik Pandir Pudek Ali sebagai Peguam Negara yang baharu, merombak Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara dan melakukan kacau ganggu terhadap SPRM yang sedang melakukan penyiasatan terhadap 1MDB yang sarat hutang itu?

    Ingat...... dia telah memalsukan/menipu membayar kpd IPIC palsu beratus-ratus juta dan terpaksa membayar sekali lagi kpd IPIC tulen setelah disaman di mahkamah London. Duit yg disalah bayar atau diklepet itu, mana perginya......??

    ReplyDelete
  13. Rosak habis , bila Dacing dah berpadu Bulan
    Lebai Moden lontar auta bukan le faktaan
    Pejuang Rakyat juga auta , tambah temeberang bedilan
    Mlm tadi GN sudah lembik punya pukulan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUKTI KEJORA MUSIBAT & GN PENGECUT TAK MUNCUL2 SEPAJANG MALAM SELEPAS KENA HEMPUK

      G NAJIB 21 March 2018 at 23:10
      Raja Sara Petra
      “A rose by any other name would smell as sweet” is a popular reference to William Shakespeare’s play, Romeo and Juliet. In that same spirit, a criminal by any other name would still be a criminal.

      Nurul Izzah Anwar keeps referring to her father, Anwar Ibrahim, as a political prisoner. Anwar was not arrested, tried, convicted and sentenced for a political crime. He was arrested, tried, convicted and sentenced for abuse of power and sodomy. According to what was revealed in court, Anwar tried to use the Special Branch to intimidate witnesses so that they would retract their allegation of his sexual misconduct. That was why Anwar was sentenced to six years jail.

      Rafizi is also trying to portray himself as a victim of political persecution. Although he does not admit he committed a crime, he says what he did was necessary so that he could reveal a crime. That means he committed a crime to expose a crime. In that case why did Rafizi plead not guilty? Why did he contest the charge and then, after losing, he admits that committing a crime to expose a crime is necessary? They try to justify their actions with all sorts of excuses and try to give the impression they are innocent victims of political revenge and are not criminals

      melayutanahselatan 21 March 2018 at 23:29
      Woi LAHANAT GENG NAJIS, BUKAK BLOG SENDIRI LA SUNDAL


      Mohamed Noor 21 March 2018 at 23:39
      geng najib lagi tak faham apa yang dia kopipes tu semua almaklum dua kan dulu pernah kerja kotai kat singapore.

      Othaman Ahmad 21 March 2018 at 23:53
      Hati nurani saya berkata Pencundang Rakyat, Lebai Serabai, Geng Najib & Kejora adalah spesi musibat yang sama

      Suhaimi Arshad 21 March 2018 at 23:53
      serabut la geng najib nie..buat blog sendiri la...tah copy paste mane tah..merapu..tak menarik lagsung fakta..

      Othaman Ahmad 22 March 2018 at 00:01
      Tuu dia, orang dah berkata....!!


      (Bukti ada di portal semalam).


      ps:
      Si musibat ini terakhir muncul jam 11:10 malam tadi dgn samaran 'GN'.

      Puas saya menunggu hingga ke subuh, dia terus lesap. Dasar pengcut.......!!

      Delete
  14. Kpd kejora bapuk tua bodoo 1 Feb 2018 tarikh yg seman bagi
    Seman tunggu di Dtrn Merdeka, dia takut pergi
    Iblis tua bacul ini tak muncul, di chow kit rupenye dia tonggeng kpd bangla sampai ke pagi
    Jom kejora penakut set tempat baru, seman sedia jumpa lagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuu dia, saksi hidup memgesahkan Kejora Musibat adalah pengecut, penipu, pendusta, putar belit & tak kota janji yg dibuat sendiri.

      Delete
  15. Suman pengiikut Tuhan Harun punya tarekat
    Dulu, lama dgn hamba dia tidak berani dekat
    Bawah pusat si boncit ini gulong kain pelikat
    Seronok, pak lawak ini melatah hamba sakat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuu dia (KBD @ 13:57), saksi hidup memgesahkan Kejora Musibat adalah pengecut, penipu, pendusta, putar belit & tak kota janji yg dibuat sendiri.

      Delete
    2. BUKTI KEJORA MUSIBAT & GN PENGECUT TAK MUNCUL2 SEPAJANG MALAM SELEPAS KENA HEMPUK

      G NAJIB 21 March 2018 at 23:10
      Raja Sara Petra
      “A rose by any other name would smell as sweet” is a popular reference to William Shakespeare’s play, Romeo and Juliet. In that same spirit, a criminal by any other name would still be a criminal.

      Nurul Izzah Anwar keeps referring to her father, Anwar Ibrahim, as a political prisoner. Anwar was not arrested, tried, convicted and sentenced for a political crime. He was arrested, tried, convicted and sentenced for abuse of power and sodomy. According to what was revealed in court, Anwar tried to use the Special Branch to intimidate witnesses so that they would retract their allegation of his sexual misconduct. That was why Anwar was sentenced to six years jail.

      Rafizi is also trying to portray himself as a victim of political persecution. Although he does not admit he committed a crime, he says what he did was necessary so that he could reveal a crime. That means he committed a crime to expose a crime. In that case why did Rafizi plead not guilty? Why did he contest the charge and then, after losing, he admits that committing a crime to expose a crime is necessary? They try to justify their actions with all sorts of excuses and try to give the impression they are innocent victims of political revenge and are not criminals

      melayutanahselatan 21 March 2018 at 23:29
      Woi LAHANAT GENG NAJIS, BUKAK BLOG SENDIRI LA SUNDAL


      Mohamed Noor 21 March 2018 at 23:39
      geng najib lagi tak faham apa yang dia kopipes tu semua almaklum dua kan dulu pernah kerja kotai kat singapore.

      Othaman Ahmad 21 March 2018 at 23:53
      Hati nurani saya berkata Pencundang Rakyat, Lebai Serabai, Geng Najib & Kejora adalah spesi musibat yang sama

      Suhaimi Arshad 21 March 2018 at 23:53
      serabut la geng najib nie..buat blog sendiri la...tah copy paste mane tah..merapu..tak menarik lagsung fakta..

      Othaman Ahmad 22 March 2018 at 00:01
      Tuu dia, orang dah berkata....!!


      (Bukti ada di portal semalam).


      ps:
      Si musibat ini terakhir muncul jam 11:10 malam tadi dgn samaran 'GN'.

      Puas saya menunggu hingga ke subuh, dia terus lesap. Dasar pengcut.......!!

      Delete
  16. Sebab sebenar tidak ada Hudud dalam Manifesto Pas

    Ada sorang walaun cuba menjelaskan persoalan panas orang ramai : "Mana hudud dalam manifesto Pas? Xde pun!"

    Walaun ni pun bawa tamsilan, " Anda pi kedai makan, anda order mee goreng. Bila mee yg anda pesan tu sampai, surely anda akan dapati selain mee, dalam pinggan tu ada taugeh, ada batang sawi, ada udang, ada ayam, ada perasa pedas, ada kicap, ada telur dan sebagainya."

    "Macam mana pulak ada semua tu sedangkan anda hanya order MEE GORENG?" tanya si Walaun.

    "Ya, sbb bila menyebut ttg mee goreng, pastinya akan ada semua garnishing yg menjadi resepi mee goreng tersebut. Bukannya anda mintak mee goreng, anda hanya akan dapat semata² mee. Betul?

    "Sama la ehwalnya dgn hudud dalam manifesto Pas kali ini.

    " Salah satu perkara yg digariskan dalam manifesto Pas ini ialah "memperkasakan peruntukan Islam sebagai agama persekutuan dengan melaksanakan tuntutan Islam sebagai ad-deen iaitu sistem yg melengkapi seluruh aspek kehidupan".

    "Maknanya apa? Maknanya kita akan pelan² implement Islam yg syumul dalam perlembagaan. Dan ini sudah tentu termasuk perundangan Islam. Hudud tu termasuk bab perundangan, betul? " Jelasnya lagi.

    Begitulah andaian yang Walaun tu cuba nak pertahankan kononnya Pas masih istiqamah dalam perjuangannya mahukan Hudud...

    Walaun ni ingat orang sudah lupa bagaimana krolonoji Hudud yang telah menyebabkan perpecahan Pas sendiri dan berpecahnya Pakatan Rakyat.

    Zikir dan wirid PAS ialah Hudud, Hudud, Hudud...

    Selama ini PAS sendiri yang kecuh memperkatakan isu 'Hudud' sejak Jamil Khir Baharom berkata Putrajaya bersedia untuk membenarkan Kelantan untuk melaksanakan hudud...

    Kerajaan Pas Kelantan begitu yakin dengan janji Umno hinggakan dengan gahnya berkata akan tetap laksanakan Hudud tahun 2015 tetap laksanakan Hudud tahun 2015

    Kelantan akan menyiapkan rang undang-undang persendirian untuk dibentangkan di Parlimen tidak lama lagi bagi membuka jalan ke arah pelaksanaan undang-undang jenayah Islam hudud dan qisas di negeri itu selewat-lewatnya pada tahun depan.

    Malah ada yang kata Hudud Nyawa PAS....

    Bukankah selama ini zikir dan wirid PAS ialah Hudud, Hudud, Hudud...


    Tiba-tiba kita diberitahu Lebai Rusila hanya akan embentangkan Rang Undang-undang bagi meminda akta mahkamah syariah , bukan hudud.

    Lebai Rusila hanya mahu meminda Akta 355 atau Akta Mahkamah Syariah (Bidang kuasa Jenayah) 1965 yang hanya memberikan kuasa kepada Mahkamah Syariah untuk menjatuhkan hukuman sehingga denda RM3,000, 5 tahun penjara dan 6 kali sebatan.

    Ianya BUKAN HUDUD ….

    Undang-undang hudud tidak akan dapat dilaksanakan di negara ini. Ia hanya akan dapat dilaksanakan dengan meminda Perlembagaan Persekutuan, yang mana memerlukan majoriti dua pertiga majoriti Parlimen.

    Dalam Perlembagaan sudah termaktub undang-undang berkaitan hukuman jenayah termaktub di bawah bidang kuasa Mahkamah Persekutuan dan bukannya kuasa Mahkamah Syariah.

    ReplyDelete
  17. sahabat2 seperjuangan...

    Begitulah tabiat keperibadian sebenar yg penuh kotor, jijik, busuk hati, dengki, pengadu domba, munafik, berlakon, mempersenda & jual agama, bodoh sombong, riak & puji diri sendiri macam bagus.

    Usah katakan Tun Mahathir orang yg jauh usia sebaya kakek2, malah Sang Maha Kuasa & Maha Suci Allah SWT pun si musibat durjana Kejora sanggup caci cela sampai ke tahap kata2 'Allah Meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

    Betul2 sesat anak gampang haramjadah sekor nih.........!!

    ReplyDelete
  18. Kejora bodoo pengiikut Tuhan Harun punya tarekat
    Dulu, lama dgn seman dia tidak berani dekat
    Bawah pusat si boroi ini gulong kain pelikat
    Seronok, pak lawak bodoo ini melatah Seman sakat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. Najib dan umno kini sudah semakin letih lesu
    Kejora bodoo punye pantatun sampah spt orng mabok samsu
    Ternyata puak haprak sudah ketandusan isu
    Marah pulak, bila dibangkang akta berita palsu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  20. Parliament speaker makes u-turn on redelineation report but…
    Michael Murty
    ShareTweetPinMail

    Pandikar reversed his decision within hours to disallow MPs from reading and taking home the report that proposes the redelineation of electoral areas.

    KUALA LUMPUR: Dewan Rakyat Speaker Pandikar Amin Mulia has reversed his decision, within hours, to disallow MPs from reading and taking home the report that proposes the redelineation of electoral areas, after studying the standing orders.

    Opposition MPs who were in the midst of opposing the order through a press conference in Parliament here today quickly changed the tune of their statements to reflect Pandikar’s latest decision.

    Pandikar reminded MPs that the report could still not be published by March 28.

    The DAP’s Serdang MP Ong Kian Ming accused the speaker of abusing his powers.

    “The report says that it is embargoed until it is tabled in Parliament. According to the order paper today, the date it is being tabled is today, so when the speaker made the ruling that the contents of this report cannot be reported on until 28 March, this is an unprecedented move in Parliament’s history.

    “The budget document is only embargoed for a few hours but this document is embargoed for almost a week.

    “Why did the speaker make a ruling that the contents of this report cannot be reported on and MPs are not allowed to speak about it for almost a week? This is unacceptable and a mockery of parliamentary procedure.

    “This is another way the speaker has been abusing his power to stop the public and MPs from debating and talking about the report in and out of Parliament. This is an issue of great importance to the nation,” he said at a press conference in Parliament here today.

    Ipoh Barat MP M Kulasegaran asked who had given the order for the speaker to not allow the report to be published and discussed by the public.

    “Is it the prime minister or EC? They both have their own interests to protect. I have said many times that the prime minister has got very wide discretion on the redelineation proposal, he can change the whole format and present it.

    “The speaker should reconsider his decision or the prime minister should order that the report be made public for each citizen to make comments on. There should be nothing secret about this.

    “They (BN) should not steal this election, it should be free and fair and they should stand up to the requirements of the public,” he said.

    Pokok Sena MP Mahfuz Omar asked if the parliamentary authorities were being so secretive about it because they feared what the public might say of the report.

    “It is weird that the speaker told me in the Dewan that my officers are not allowed to read the report. He does know that the printers and Parliament staff could have all read the report, but he is not allowing my own officers, who could be experts in this exercise, to read the report.

    “If he is afraid that it will be reported by the media he can always take action against the media that publishes the report,” he said.

    Earlier today, Pandikar said MPs were not allowed to take the report out of the Dewan Rakyat or to even read it before it was tabled for its first reading on March 28 as it had been embargoed.

    The Dewan Rakyat is expected to pass the redelineation of electoral boundaries next week before Parliament is dissolved for the 14th general election.

    Election Commission (EC) chairman Mohd Hashim Abdullah had said that if passed by the Dewan Rakyat, the redelineation motion would be presented to the king for his royal consent.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Nampak sangat Najib 'tak genleman' mengarah Speaker Pandikar Amin Bapok melarang/menyekat ahli2 parlimen dari dapat membaca laporan kesempadanan baru mengundi tanpa alasan munasabah.

      Belum lagi PRU 14, Najib dah dgn liciknya menipu, itu belum lagi senarai pengundi hantu dan pengundi palsu yg dianggarkan berjumlah 1.4 juta menjadi fixed deposit Najib di peti Undi Awal & peti Undi Pos.

      Dunia sedang memerhati gelagat '4P' Najib....

      Penipu
      Pembohong
      Penyangak
      Perompak

      Dia lebih layak digelar 'Crime Minister' atau 'Con Minister', bukan prime minister........!!

      Delete
  21. Amanah denounces arrest of party member
    Published: March 22, 2018 01:35 PM GMT+8

    Mazlan was said to be investigated under Section 233 of the Communications and Multimedia Act 1998, which criminalises the use of the internet to transmit any communication that is deemed to be offensive and annoying. — Picture by Yusof Mat Isa
    Mazlan was said to be investigated under Section 233 of the Communications and Multimedia Act 1998, which criminalises the use of the internet to transmit any communication that is deemed to be offensive and annoying. — Picture by Yusof Mat Isa
    KUALA LUMPUR, March 22 ― Parti Amanah Negara (Amanah) claimed today that the arrest of Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) chairman Mazlan Aliman was politically motivated.

    Earlier today, Mazlan said in a brief posting on Facebook he was arrested by police this morning at his home in Kulaijaya around 1.35am this morning.

    Amanah’s Youth vice-chief Shazni Munir Mohd Ithnin said the arrest that took place shortly past midnight was not reasonable and raised doubts.

    “We are disappointed with her decision to order her legal representative to lodge a report against him,” Shazni said in a statement, referring to Prime Minister’s wife Datin Seri Rosmah Mansor.

    “What was the magnitude of the crime he has committed that the authorities could not wait until daytime to detain him?”

    Mazlan, who is also an Amanah supreme council member, said he was brought to the Kulai police district headquarters for further processing.

    It is understood that Mazlan is being investigated under Section 233 of the Communications and Multimedia Act 1998, which criminalises the use of the internet to transmit any communication that is deemed to be offensive and annoying, believed to be over a video that linked the prime minister's wife to a failed sturgeon project.

    Shazni said Mazlan advocated rights for Felda settlers, adding that a solidarity campaign would be organised for Mazlan.

    “We want the real criminal to be arrested, not someone who fights for the rakyat,” he said.

    On Monday a lawyer representing Rosmah lodged a police report claiming defamation over a YouTube video allegedly linking the wife of the Prime Minister with a sturgeon project.

    NoorHajran Mohd Noor from the law firm of Messrs NoorHajran Mohd Noor, made the report at the Sentul District Police headquarters here.

    She said in a statement that the video uploaded on March 7 claiming that Rosmah was behind a failed sturgeon project had jeopardised Rosmah’s reputation and integrity.

    The lawyer said the video, uploaded by someone with the nickname of ‘Cap Kapak’, depicted a speech given by an opposition politician alleging Rosmah’s involvement in several Felda investment projects, including the sturgeon project.

    The statement by the politician, apparently based on information from a Felda officer, was malicious slander without any evidence and basis, Noor Hajran said.

    “Such an allegation has caused prejudice among Netizens and undermined the reputation and integrity of my client,” she added

    ReplyDelete
  22. Pelbagai sekatan undang2
    di kenakan masa sekarang...

    Percakapa mazlan aliman berasaskan maklumat yg disebut oleh pegawai felda bernama sofi...bukan rekaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola kengkang budak chow kit.
      Pakar hisap rokok john

      Delete
    2. Pakar tonggeng bontot...hahahaaaaa ...

      Delete
    3. Zack & KBB....

      Saya tak habis fikir pejuang kebenaran & pembela rakyat seperti Mzlan Aliman & Rafizi Ramli dicap sebagai pesalah & terdakwa, sementara penyangak sebenar Najib & Rosmah berleluasa mendakwa & bebas berbuat sesuka hati.

      Delete
    4. Dun worry. Enshaallah Allah sedang melihat segala2 nya. Pasti serigala2 ni akan kecundang juga akhirnya. Allah have his plans for those two idiots and their cahoots,bootlickers, husband and wife robber couple ala "Boonie & Clyde" bermaharajalela, Allah nk tgk sampai bila dua2 makhluk jijik ni nk hidup berja di mata dan bernafsu di hati makin menjadi2.
      Klu pun depa meang PRU ni, smpai bila depa nk perintah Msia. Takkan dua2 ekor ni tak makin tua dan tak mati. Duit berbillion2 tu cuma boleh berjoli dgn barang mewah, botox sana, plastic surgery sini. Sampai masanya sakit tua juga dua2 tua tak sedar diri ni. Sampai masa, pemerintah yg kejam akan direjam rakyat juga akhirnya. Hanya masa menentukan.
      So kita kena yakin dgn Allah, dan hanya dia yg satu2 nya tempat kita mengadu dan meminta pertolongan. Doa2 org2 yg teraniaya dan dianyai akan dimaqbul Allah. Enshaallah, panjang umor dua2 makhluk jelik ni (dan juga panjang tangan mereka lagi ambil duit dana negara dan duit rakyat), panjang umur kita. Just wait and see. Si betina cucok botx sana sini ingat nkcantek dan tegang selama2nya kah? Manusia ni hiduop bkn boleh tongkat langit pun, nak lawan lumrah alam ke, makin hari makin tua, patutnya muhasabah diri dan memperbanyakkan amal ibadat, ingat hari kita akan didatangi malaikat mencabut nyawa kita. Mau dibawa kemana Birkins mu, pink diamonds mu, jet2 mu, duit2 1mdb berbillion mu.... AKu memerhati saja dua2 laki ini ni. Makin lama makin menjadi nafsu serakah bertuankan wang dan harta dunia yg tak kekal ni. Ditindas dan dianiayai org2 dan pejuang2 yg menegur, melawan dan mendedahkan kebobrokkan dua laki bini dan konco2 mereka. Tunggu kau Bonnie & Clyde, hari mu akan pasti datang. Dan apabila kamu tumbang. Maka diharap amannya negara ini, dan lega la sikit hidup rakyat marhaen. Amin

      Delete
  23. Inilah dia DEMOKRASI TOHGUT yg umat Melayu banggakan ......yg penting dpt mengekalkan kuasa dan harta .....hidup menungkat langit ...... matlamat menghalalkan cara .....

    ReplyDelete
  24. Inilah dia DEMOKRASI TOHGUT yg umat Melayu banggakan ......yg penting dpt mengekalkan kuasa dan harta .....hidup menungkat langit ...... matlamat menghalalkan cara .....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...