Saturday, 31 March 2018

ADIK TAK SOKONG, ANAK SENDIRI MENJAUHKAN DIRI...


Ketika seseorang sedang berjuang, sokongan ahli keluarga terdekat seperti isteri atau suami, adik-beradik dan anak-anak biasanya adalah amat penting sekali.

Ia adalah sokongan moral terbaik dan mampu menambahkan lagi keyakinan ke arah menggapai kemenangan yang diidam-idamkan.

Najib Razak yang PRU 14 ini merupakan hidup matinya kariernya, tentunya juga tidak terkecuali daripada perkara  itu.

Meskipun beliau masih mendapat sokongan dan dokongan daripada isterinya, Rosmah Mansor untuk terus mempertahankan kedudukannya, tetapi semakin hampir hari perhitungan dalam perjuangannya, Najib ternampak mulai hilang sokongan daripada ahli keluarga terdekatnya yang lain.
Sebagaimana yang kita tahu dan sedar, undang-undang berita palsu yang mahu diperkenalkan oleh Najib adalah untuk memberi kelebihan kepadanya untuk memenangi PRU 14 akan datang ini.

Salah seorang adik Najib, Nazir Razak nyata tidak setuju dengan undang-undang tersebut dan meminta ditangguhkan terlebih dahulu.

"Ini tentang hak asasi kebebasan bersuara bagi setiap individu dan memupuk perasaan takut dengan hukuman drakonian berdasarkan istilah tidak jelas yang hanya akan merencatkan masyarakat kita," ujar beliau.

Pendirian beliau nampak senada dengan majoriti rakyat yang melihat undang-undang tersebut hanyalah untuk kegunaan politik dan perkakas Najib, UMNO dan BN dalam menyekat kebebasan serta menghalang salah laku mereka daripada didedahkan.

Beberapa jam kemudian selepas Nazir meluahkan pandangannya itu, anak Najib sendiri, Nazifuddin pula mengumumkan pengundurannya daripada politik buat sementara waktu.

Beliau berkata, keputusannya itu adalah sehingga sampai masanya nanti beliau akan kembali semua aktif dalam UMNO.

Walaupun beliau difahamkan hanya merupakan Ketua Pemuda UMNO cawangan di sebuah bahagian saja, keputusan Nazifuddin untuk mengundurkan diri di ketika bapanya sedang menjadi Presiden UMNO dan akan kembali aktif semula di waktu yang lain, mungkin setelah orang lain menerajui UMNO, ia adalah gambaran ketidakyakinan atau betapa susahnya berada dalam UMNO yang sedang dipimpin oleh Najib sekarang ini.
Jika tidak mengalami kesukaran menjadi seorang anak kepada bapa yang namanya selalu dipertikai dan dijaja buruk di seluruh dunia dan beliau sendiri ternampak tidak upaya untuk memberi jawapan atau penjelasan, maka sudah tentu kekal aktif dalam UMNO adalah pilihan yang lebih baik bagi Nazifuddin.

Dalam hal ini, ternyata beban politik dan salah laku Najib amat besar sehingga anaknya sendiri sudah tidak tertanggung lagi dan mahu menjauhkan diri daripada terkena tempiasnya.

Jika sudah adik sendiri tidak setuju dan anak kandung, walaupun daripada isteri  terdahulu, mulai mahu menjauhkan diri, maka apakah faedahnya lagi bagi pengundi mahu terus mengekalkan Najib dalam PRU 14 ini?

Terima kasih Nazir dan Nazifuddin kerana memudahkan lagi pengundi membuat pilihan.  (ShahbudinHusin 31/03/2018)

120 comments:

  1. Orang bodoh dan juga yang mabok dedak saja yang sokong najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi aku najib razak ini bukanlah sesiapa kalau nak dibandingkan dgn kejora, geng najib, pejuangpeliak, aman dan beberapa yg lain. Kalau kita ikuti tulisan sampah macai2 ini, ianya seolah2 menggambarkan mrk lah yg paling bijak kat mayapada ini. Tak caya ckp aku, tunggu kejap lagi. Mesti barua2 ini akan keluar jual ubat.

      Delete


    2. betul. bukit aman 6000 pengundi masuk ke pantai dalam

      adakah 6000 ni kaki mabok?

      woi burit aman.. tunjuklah sifat tidak memihak kamu..


      apa nak tolong shahrizat lembu menang di pantat dalam


      dah lah s pantat r SPR buat dajal zionis sumbat 170 000 d subang.

      300 000 di puchong

      spr zionis topeng islam ni paham ke tidak democrazy


      apa mcm ni ke pilihabraya di sebuan negara babi ???

      yg ketuanya malasyu?

      Delete
    3. bro malaysiabaru....

      Fakta najib membohong & menipu dah jadi heboh & viral satu dunia. Dia dah ada '1.4 juta undi hantu dalam peti undi' disimpan rahsia & akan dikeluarkan bila dilihat kawasan p/raya itu bn kalah tipis.

      Maklumat yg sdra sebutkan itu dah termasuk dalam peti undi yg najib kemut-kemut secara rahsia.

      Tun Mahathir & Rafizi Ramli ada maklumat lengkap penipuan najib.

      Delete
    4. Budin PM Kita muka plastik,rasa malu dah hilang dari dirinya,adik dan anak kandungnya sendiri tak setuju dan sedar bahawa MO1 tinggal menghitung hari untuk junam ke sungai buluh....!!

      Delete
    5. Najib ingat Malaysia hari ini negara Mao Tze Tong ka?

      Kalau takut sgt rakyat tegur letak jawatanlah. Pi buat kerja kampong.

      Delete
    6. Banyak pulak yg senget kat sini. .

      Delete
    7. Sabenar nya emak dia sendiri telah berkata tak bagus bagi nya menjadi PM. Malumat ini kleuar sebelom dia jadi PM. Berpunca dari seorang keluarga raoat nya.

      Ini berkaitan dengan watak nya yang emak nya tahu benar. Termasuk hal bapak dia kata dia "skirt chaser".

      Delete
  2. Hanya jauhari yg mengenal manikam

    Najip kenal rosmah je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di pihak Rosmah sendiri, adik kandung, anak perempuan dgn suami dulu, mak2 saudara & pak2 saudara di Kampungya di Kolo Pilah hampir semua amat jaki & marah betul dgn betina puaka ini yg sombong bagai kacang lupakan kulit. Boleh dilihat buktinya di youtube.

      Delete
    2. Ada laki tapi laki pula bela puaka

      Delete
    3. Kita sibuk dgn hal org lain mcm kita nie dh good2 jer

      Delete
    4. Walaupun kami tak good2 tapi sekurang-kurang nya kami tidak mentekedarah Wang Rakyat dan Negara bonggok.....!!

      Delete
  3. Replies
    1. Sebenarnya dah jadi pun, Najib tak abis sekolah tuu kan 'pak angguk jer'. Rosmah lah yg di belakang tabir.....

      Prime @ Permata @ Crime Minister
      Finance Minister
      Punahsebat habis 1mdb

      Delete
    2. Kan dh jadi fitnah...

      Delete
  4. ALLAH MAHA KAYA. JANGAN DOK INGAT KUASA YG DIBERI PINJAM BOLEH AMBIL ALIH TUGAS ALLAH.
    TUNGGULAH......SEMUA RAKYAT YG BERIMAN PADA ALLAH MENANTI MELIHAT APA ITU KEADILAN TUHAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ingat rakyat Malaysia tak dak pelajaran mcm dia

      Delete
    2. Mana pi bro John Doe, singgah kejap kejap jika lalu depan rumah.
      Sibuk sangat kot?....posting you yg latest pun saya dah simpan...Tq.

      Delete
    3. Salam sdr HBM yang dihormati,

      Terima kasih di atas ingatan sdr kpd saya. Sekiranya benar saudara telah menyimpan posting terakhir saya itu bererti sdr sudah tentu tahu bahawa saya telah mengatakan bahawa posting itu adalah yang terakhir dan saya tidak akan muncul lagi kerana saya mahu menumpukan kepada tugas2 lain selain mahu menumpukan kepada persediaan menghadapi peristiwa hari klimaks zaman fitnah yang pada bacaan saya akan berlaku pada salah satu hari Jumaat di bulan Zulhijjah 1439 selepas sambutan Hari Raya Aidil Adha dan selepas kemangkatan Raja Salman sebagai penjaga Baitullah terakhir dari Bani Saud.

      Saya melihat kemenangan kepada Tun Mahathir sudah menjadi sesuatu yang pasti berdasarkan khabar-khabar yang benar. Walaubagaimanapun disebabkan kesemua sahabat-sahabat lain hanya menggunakan akal dan tidak melihat kepada dalil seperti yg saya lakukan saya kira tiada siapa selain saya yang melihat keadaan hari ini sebagaimana saya sedang melihatnya, dan demikian persediaan saya untuk mengahadapi hari itu adalah lebih penting daripada muncul di dalam blogblog seperti para sahabat yang lain.

      Walaubagaimanapun memandangkan sdr telah menjemput saya untuk menyinggah maka saya masuklah juga sebagai tanda hormat balas kpd saudara.

      Sekiranya sdr masih ingat juga saya pernah mengatakan drpd bacaan saya, kronologi pertama countdown kejatuhan Najib dan perubahan zaman fitnah kpd zaman baru akan berlaku serentak atau selepas sahaja sambutan Israk Mi'raj iaitulah konflik besar di antara Israel dan Palestin yang akan membuktikan sikap 'prihatin kpd orang-orang yang beriman' yang wujud pada diri Tun Mahathir serta mendedahkan hakikat sekutu Zionist pada diri Najib seperti yang diterangkan masing-masing di dalam surah Al-Maidah:54 (untuk Tun Mahathir) dan Al-Maidah :51-52 (untuk Najib).

      Malam ini adalah malam ke-14 bulan Rejab, bererti hanya 2 minggu lagi sebelum sambutan Israk Mi'raj di Baitulmaqdis dan permulaan countdown yg pertama.

      Buat kali ini saya mahu berkongsi satu hadith riwayat Thabrani yang membawa maksud "keluarnya tanda-tanda kiamat itu adalah satu demi satu berturutan seperti rangkaian mutiara yang dirangkai dengan tali."

      Selepas 28 Rejab in shaa Allah kita semua akan melihat ia berlaku berturut-turut satu demi satu sehinggalah berlakunya hari klimaks yang melenyapkan kebathilan itu buat selama-lamanya pada bulan Zulhijjah kelak, in shaa Allah.

      Sekiranya kesemua 6 bacaan saya yang pertama telah berlaku seperti yang saya kongsikan itu bererti in shaa Allah bacaan klimaks grand finale itu juga akan berlaku seperti yang saya kongsikan dan saya berharap sdr HBM akan turut berada di antara 313 anggota tentera panji-panji hitam yang akan menjadi perantara kebathilan itu dilenyapkan.

      Setakat ini saya kira hanya saya seorang sahaja yang benar-benar percaya bahawa Tun Mahathir adalah sebenar-benarnya pembawa panji-panji hitam yang dikhabarkan di dalam hadith mempunyai dua ciri berikut :-

      1. Seorang yang telah memimpin dan terlibat di dalam banyak peperangan dan ia menang kesemuanya (5x PRU dan In shaa Allah yang ke-6 sama ada hujung Syawal ataupun awal Zulqaedah kelak, dan juga kemenangannya di dalam konflik di antara beliau dgn Almarhum Tunku, Tun Musa Hitam, Tengku Razaleigh, Fadzil Noor, Nik Aziz, Hadi Awang, Haron Din, Abdullah Badawi dan in shaa Allah Najib Razak.

      2. Berasal dari sebuah negeri di ufuk Timur (tidak syak lagi Malaysia menepati ciri kedua ini).

      Sekian dahulu sdr HBM. Semoga kita dipertumakan Allah pada hari klimaks tersebut dan sama-sama menjadi sebahagian daripada anggota-anggota tentera panji hitam seperti yang dikhabarkan di dalam hadith-hadith Rasulullah saw.

      Sekian dahulu dan salam hormat dari saya.

      Selepas ini sekiranya saya tidak lagi memenuhi jemputan untuk muncul ketahuilah bahawa saya bukan berhenti daripada berjuang sebaliknya mahu bersedia untuk menghadapi hari klimaks itu yang akan menjadi penentu segalanya. Rancangan Allah itu pasti berlaku tetapi manusia tetap wajib berusaha ke arahnya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Salam brader john

      Lama xdgr khabar

      Semoga sihat2 sejahtera hendaknya

      Delete
  5. NAK KONGSI CERITA BENAR DIALAMI PAGI INI:

    Pagi ini di Pasar Borong Pandan JB, seperti biasa saya & isteri 'cucuk jarum' kpd peniaga orang awam, sengaja tanya kenapa harga ikan, sayur keperluan dapur terus melambung, keadaan ekonomi rumah tangga, pembelajaran anak2, pengangguran yg semakin parah, kejadian ragut-pecah rumah & kecurian dek kemelesetan ekonomi, kehilangan wajah & aura Melayu di tanah2 persisiran Selat Tebrau, Danga, Sungai Melayu, Pantai Lido, Stulang Laut & Plentong. Waahhhh...bukan main melenting lagi dorang timbul satu macam benci & marah terhadap Najib, Rosmah, bn-umno.

    Dalam pada itu, kami sejuk sedikit hati bila tiba2 ada 'gerai minum' memutar klip Perhimunan Pakatan di Kedah 2 hari lepas, ucapan Tuan Haji Mohd Sabu & Tun Mahathir diikuti dgn lagu paling mencuit hati membuat semua terpana-terkesima berjudul 'Penyamun bn-umno' yg membuat semua hadhir tergelak-gelak. Lagu ini adalah lagu asal filem 1959 'Nujum Pak Belalang' berjudul 'Kami Penyamun' dendangan Almarhum Pakcik Sudin & Pakcik Ajis Satar.

    Boleh juga dituntun di youtube bertajuk 'Jelajah Pakatan Perlis'.

    ReplyDelete
  6. Pertemuan di JB akan jadi penentu
    Hamba dgn Suman, satu lwan satu
    Dia pilih JB, sbb rumah dia kat situ
    Mestii dia akan bawa jugak sekutu

    Kah kaahh kaaahh kaahhh kaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. bawak sekutu apa ko takut


      ko ni pelir mancis ke jorah


      ko ni anak murid panglima bugis


      tapi pengecut mcm hantu pari pari


      tunjuk lah sifat jantan kamu itupun kalau ada sedikit pun

      Delete
    2. Masih berbunyi lagi kau musibat...??

      Dengar nih Kejora Musibat Sial....

      Kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Delete
    3. Bapok nak lawan dgn pak man. Poddahhhh...pi dok kat lorong chow kit tu laaa ambil upah hisap rokok john.

      Delete
  7. Semakin dekat pru maka kelihatan semakin ramai yg dah mula berani bersuara. Strategi yg berkesan. Najib dah semakin gelabah.
    Kalau bn kalah jgn salahkan pengundi. Amaran dan tanda sudah diberitahu dgn jelas. Najib punca kpd tsunami kpd bn. Yg sekapal pun rasalah nikmat tenggelam bersama-sama. Media prima gulung tikar. Pendedak berbaris di mahkamah. Senario yg mungkin terjadi.
    Perjuangan kita sekarang adalah mengembalikan kemakmuran dan maruah negara yg dirosakkan bn. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  8. othaman ahmad


    kami percaya KEJORA ni sebenarnya fake identity


    bapok pondan pelir mancis ni tak layak d gelar lelaki



    cara dia berpantun pun macam bukan mcm lelaki tapi lebih macam bapok yg baling batu sembunyi tangan


    KAMI BOLEH SAHKAN KEJORA TIDAK ADA SIFAT JANTAN DALAM DIRINYA


    MAAFLAH KALAU KAMI BUAT KEPUTUSAN SPT INI


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal tuu....jika kelibat musibat kejora sialan muncul, jgn tak tibai & londehkan Kemaluan Dia....dia bukan jantan tapi 'bapok kedi pondan mulut jalang pengecut'.

      Delete
    2. Woiii wak kojola kengkang bunting. Hidup pun tiap2 hari dok geledah tong2 sampah kat chow kit tu. Lagi mau cakap besar.
      Najib tu lain jugalah dia tu kaya raya.
      Hang apa ada?
      Siang malam dok layan john kat kaki lima lorong chow kit tu

      Delete
  9. PESANAN HARI INI:

    Jika kelibat musibat kejora sialan muncul, jgn tak tibai & londehkan Kemaluan Dia....dia bukan jantan tapi 'bapok kedi pondan mulut jalang pengecut'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar pak Othaman... Dengar kabor, kedi ni mengajor kat peghok. Dah tua pun orgnya. Tapi tak sedor diri. Tarik cermin mata, rabum le dia nak tengok anu anu yg besor kepala mancis tu.

      Delete
    2. othaman ahmad

      minta maaf ya.

      jorah anak didik betina najib panglima bugis mana ada kemaluan


      ajak ngeteh roti pun dia bacul

      ajak debat apa lagi


      bukan kami nak usik pelir dia... hanya nak belanja minum pun dia lari tak cukup tanah


      boleh ker kata kejora ni anak jantan mahupun anak betina?


      jorah ni KH

      Delete
    3. ...UNSA

      KHUNSA

      SELISIH

      kesian mak bapak jorah..


      apa yg boleh kami bantu utk kembalikan KEJANTANAN budak sewel KEJORA ni

      Delete
    4. Saya tak sanggup nak londeh dia pak man.
      Bau dia cukup meloyakan
      Pungkoq dia cukup hanyir
      Kena panggil bomba tembak dgn air.

      Delete
    5. Oo.. kira kojola tu spesis sajat la ye?

      Delete
  10. Suman bapok, takut nak bertempor
    Dipilih tempat berjumpa, tepi dapor
    Namun di mana, dia akan ngelupor
    Jadi lunyai mcm ayam berak kapor

    Kah kaahh kaaahh kaaahhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak berak dlm kolam..pastu mandi dlm kolam

      Delete
    2. terliur kejora ngan mak badak

      Delete
    3. Masih berbunyi lagi kau musibat...??

      Dengar nih Kejora Musibat Sial....

      Kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Delete
  11. Suman hanya megah kat blog ini
    Dekat rumah, dia jeniis takut bini
    Bonciit terboyot, perut mcm guni
    Pegi Dtrn Merdeka dia tak berani

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak mengaku wanita terchentek..pewiit

      Delete
    2. Masih berbunyi lagi kau musibat...??

      Dengar nih Kejora Musibat Sial....

      Kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Delete
    3. Woiii wak kojola kengkang kepala macis dah kena halau dgn Budin byk kali sgt dah tapi dok mai lagi sini.
      Bunting buat cara buntinglah
      Jgn dok mai cari pak sanggup tang ni.

      Delete
  12. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    KONON DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT.

    BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH,
    TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak gemuk, jalan atas stage mesti runtuh

      Delete
    2. mak badak isap pelir jho lo? dulu kan bohsia tkc

      Delete
    3. Masih berbunyi lagi kau musibat...??

      Dengar nih Kejora Musibat Sial....

      Kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Delete
  13. Besar punya aota, si bapok tua kedi Suman
    Perut boncit besar, hati cuma besar kuman
    Katanya gi Dtrn Merdeka berbaju senaman
    Dibawa anak pulak, nak tolong buat teman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak tak minat kejora..muka penuh parut jerawat, baik jibby kacak dan kepit

      Delete
    2. Masih berbunyi lagi kau musibat...??

      Dengar nih Kejora Musibat Sial....

      Kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Delete
    3. Ku nan minat kat wak kojola kengkang

      Delete
    4. Tuu saleh karabau nak taruk mana daa..

      Member tu dh jenuh perasap barangnya dgn minyak lintah gunung kinabalu bah..

      Delete


  14. TEMBERANG KEJORA


    WAK AJAK NGETEH DI DATARAN JB TAK DI SAHUT


    WAK SANGGUP PEGI DATARAN KL JUMPA JORAH


    KEJORA BUAT 10000 ALASAN


    WAK DARI JB KE KL

    BAWAK ANAK TEMAN PUN KEJORA TAKUT


    APA YG TAK KENA JORAH?


    ADA BATANG BUTOH KE TAK DE



    SKRG JORAH KO DTG DATARAN JB


    WAK AKAN TUNGGU SETIAP MINIT


    ATAU KAU NAK WAK DTG SEKOLAH KHAS BUDAK KHUNSA KAU TU KER???


    PANTUN GEDEBANG TAPI BURUNG DAH TERBANG
    TINGGAL PEPET YG BERLENDIR TERTUTUP SEPET

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak nye kuli, kejora the sex slave

      Delete
    2. Ayuh mari kita ramai-rami tibai & londehkan Kemaluan Dia....dia bukan jantan tapi 'bapok kedi pondan mulut jalang pengecut'.

      Delete
    3. Betul tu pak man

      Teloq wak kojola kengkang kepala mancis tu hanya ada sebiji saja

      Delete
    4. Hahaha Zack, itu amat lucu -

      teloq h nya sebiji aje

      Hahahaha

      Delete
  15. Ternyata dayus & bacul, Suman iblis bajingan
    Di Dtrn Merdeka, dia tak berani bertentangan
    Kini di pilih tepi rumah nya tmpt pertarungan
    Kat JB nanti dia rasa le hamba punya tangan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih berbunyi lagi kau musibat...??

      Dengar nih Kejora Musibat Sial....

      Kamu memang Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Delete
    2. Kahkahkahkah..wak kojola kengkang bapok awww...awww nak lempang orang.
      Tampar nyamuk pun tak mati.

      Delete
    3. Haram sampai laa nie, si bapok pondan belum berani nyatakan tarikh itu....!!

      Delete
  16. Tajuk Posting Tuan Budin pun dah mengerikan UMNO/NAJIB. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  17. Seronok betul mlm tadi, Suman ifrit meroyan
    Meracau meraban ifrit ini spt nenek kebayan
    Mmg begitu ler cara ajar itu mulut tempayan
    Sampai dia terbongkang ifrit ni hamba layan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayuh mari kita ramai-rami tibai & londehkan Kemaluan Dia....dia bukan jantan tapi 'bapok kedi pondan mulut jalang pengecut'.

      Delete
    2. John boleh laa terbongkang..

      Delete
  18. Suman bacul semangat rapuh mcm keropok
    Tapi kemain gebang lebat kalau menyampok
    Sudah lima tahun kepala dia hamba hempok
    Tak sabar ke JB, mau jentik hidong ini bapok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu memang jenis muka tebal Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Delete
  19. Suman pelir lembik, tenaga batin dah lemah
    Bini telentang bogel tidak mampu dia jamah
    Dia tak sehebat Rais Yatim tutoh burit amah
    Berani jumpa hamba pun, kat JB tepi rumah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu memang jenis muka tebal Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Toksah ler melalut bukan-bukan, straight to the point, 'bila tuu kamu ada telor nak berjumpa saya di JB nanti.....??'

      Delete
    2. jibby rogol mongilia pastu C4..killer lepas ke Ossie

      Delete
    3. Lepas tuu, 1mdb klentong auta konon meneroka lombong arang batu di Mongolia setealah perabih ratusan juta.

      Last2 habuk pun tarak. Semua kini Allah SWT dah burai londehkan penipuan Rosmah Najib anak beranak.....!!

      Delete
  20. Othaman Ahmad 31 March 2018 at 13:24

    Kamu memang jenis muka tebal Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik, beri saja tarikh pertemuan kita di tepi rumah saya, kat JB.

    Toksah ler melalut bukan-bukan, straight to the point, 'bila tuu kamu ada telor nak berjumpa tepi rumah saya di JB nanti.....??'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak tutoh berapa buto?

      Delete
    2. Tengok tuu..diputar-belit & kopipes posting saya. Memang dasar sialan.....!!

      Delete
  21. Tak sabar nak ajar Suman renta cai Malabari
    Biila dah sesuai, tarikh/jam hamba akan beri
    Hamba nak balun dia hanya guna tangan kiri
    Di JB, bapok ni akan alami peristiwa yg ngeri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngeri tgk muka mak badak, macam langsuir

      Delete
    2. Kamu memang jenis muka tebal Pukimak anak haramjadah, kalau kamu benar2 anak jantan sekarang jgn berdolak dalik berlengah lagi, beri saja tarikh pertemuan kita di JB.

      Delete
    3. Iye ke..kuat tangan kiri..

      Delete
  22. Pembaca semua jadi saksi, dari saya Othaman Ahmad:

    Mmg saya udah tua & lemah tidak berdaya
    Tapi nak cuba lawan Kejora, setakat upaya
    Rasanya dekat Dtrn JB, saya boleh berjaya
    Sbb tmpt itu, dekat jer dengan rumah saya

    Koh koohh kooohhh koooohhhh koooohhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. koh koh tu bunyi mak badak kena sondol babi jho lo

      Delete
    2. Bunyi batuk kering Suman @ abda @ Bapuk Bodo @ si katak @ Bulat Ken(tut)...
      Kih Kih kih...

      Delete
    3. Apa saja budak gay bapok bengap ini merepek melalut nih.....??g
      Haram sampai laa nie, si Gayboy belum berani nyatakan tarikh itu....!!

      Delete
    4. Waaaaaa, naik nama aku, makna nya ada kesan kita punya tibai atas dia.

      Terima kasih, Kejora @ Penjalang Rakyat @ Geng Najib @ mcm mcm lagi ko kasi pengiktirafan tu.

      Tapi, bila dah ramai menibai ko, aku duduk minum teh tarek mengawasi ko mengelenot dan terpeli'ut kena tibai.

      Delete
  23. Lawak, Suman, tepi gantang punya melukut
    Hamba ajak ke Dtrn Merdeka, ibliis ini takut
    Bukan pasal jimat miinyak atau dia kedekut
    Sbb kat JB tepi rumah geng boleh diangkut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah fakta posting komunikasi saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak muncul kerana takut berhadapan dgn saya,

      Saya serahkan pada pembaca blog menilaikan tingkah si Musibat sekor nie.
      --------------------------------------------------------

      Anonymous 1 February 2018 at 22:09
      Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka
      Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka
      Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka
      Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:28
      WAK SUMAN TEMPE....
      WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...
      WOI KELUAR LAH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....
      HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33
      Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka.

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 22:38
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah...
      BODOOOO...BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:41
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:42
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:43
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:05
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:18
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Bersambung.....

      Delete
    2. Sambungan..... (bukti kejora musibat seorang bengap & pengecut).
      -------------------------------------------------------------

      Anonymous 1 February 2018 at 23:45
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang,
      Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Anonymous 1 February 2018 at 23:53
      Kecewa hamba, mlm inii tak dpt bayar hutang
      Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
      Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
      Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:59
      Apa yg kamu merepek nie, kejora.
      Saya masih berdiri tercegat menanti kamu di tengah2 Dataran Merdeka.
      Toksah temberanglah........!!

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:57
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:03
      P E R H A T I A N S E M U A :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban' (untuk mudah dia kenali saya, tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 2 February 2018 at 00:08
      Pak Man....Pak Man....Buat ape nak di layan si sial kejora ni nihh!
      Dia tak akan datang punya!!!!!
      Baru tadi aku nampak KEJORA rayau kat co ket
      pakai skirt atas lutut
      Lepas dia letak Plekad
      "DISKAUN 90%"
      sejak juboq dia koyak ari tu
      dia makin menjadi

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:10
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora...??Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........?

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:18
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut.... Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:32
      Kejora macam Najib, berani cakap besar belakang2.
      Bila diajak face-to-face, haram dorang tak berani, kecut macam tak ada buah perlir.
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Delete
    3. Sambungan...... (bukti kejora musibat seorang bengap & pengecut).
      --------------------------------------------------------------------

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:41
      Kejora....
      Kenapa masih diam membisu...kamu sembunyi di mana, haaaa...??
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 01:23
      Sekarang 1Malaysia & satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:08
      Penat saya menunggu Kejora tak kunjung tiba. Saya akan minta anak saya menggantikan sebentar tempat saya sementara saya berehat sekejap dalam kereta.
      Saya akan terus menunggu kejora, itu azam & tekad saya.

      Anonymous 2 February 2018 at 02:28
      Aiikk...Wak Suman Tempe konon hebat, tapi bawa anak teman...
      Kih kih kih...tak berani ke berdepan sorang sama sorang dgn cikgu tu...
      Kih kih kih.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:30
      Baik, sekarang saya kembali di tengah2 Dataran memakakai cap/topi 'nike' tanpa pakai spec 'rayban'.
      Amacam, boleh datang sekarang......??

      Anonymous 2 February 2018 at 02:42
      Udah2 ler Wak Suman Tempe...
      Pembaca dah boleh nilai kelentong aota Wak tu...Wak dah dua kali kantoi & terperangkap dgn cikgu matematik tu...gi tidor le Wak

      Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecu t& bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.
      -----------------------------------------------------------------
      Itulah fakta posting komunikasi di antara saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak muncul kerana takut berhadapan dgn saya,

      Saya serahkan budibicara pembaca2 blog menilaikan tingkah si Musibat perusak sekor yg amat dahasyat putar belit & pembohongannya.

      Delete
    4. Jawab le Kejora @ itu ini.

      Panjang lebar Othaman tulis menuduh ko tuh.

      Besar kemaluan (2 naik ke 3 inci) bila ko tak jawab.

      Nampak bebenor ko dayus.

      Dah lah bola ada sebiji aje, kata Zack.

      Delete
  24. Suman vs kejora..baik korang pg bgaduh d tmpt lain...org nak bc pun ssh

    ReplyDelete
    Replies
    1. rizal yosof yg budiman....

      Terima kasih & berbesar hati sekira anda boleh aturkan pertemuan saya dgnnya, so that I settle this unfinished score once and for all outside this blog?

      Anda belum terkena betapa terasa dia memaki carut kedua almarhum orang tua saya, dijejeh-jela alat kelamin mereka & kedua isteri saya.

      Delete
    2. Lagi aota, dari ini Suman barua
      Kemain ifrit ini ngaku isteri dua
      Btg pelir dah lembik ganyut tua
      Serupa Madey dia punya ketua

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      Delete
    3. Ituha..kuat dah nak menutuh orang..maaf bro rizal..yg seko tu mencabar je..iyeke brani..iyeke..brani berfantasi kot..

      Delete
    4. Kejora terus berpantun rileks &santai
      Merah muka Suman iblis kena bantai
      Gini ker gaya puak haprak punya otai
      Risau ombak jgn berumah kat pantai

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

      Delete
    5. Dalam malu lagi tersipu
      Sampai ke sudah dia merapu
      Muka penyapu sesen tak laku
      Mananya dia si tarikh baru.......??

      Hey Pukimak anak haramjadah, toksahlah merepek serabai, beri saja tarikh pertemuan kita di JB....!!

      Delete
    6. rizal,

      Bukan main pandai ko nak tunjuk moral high ground.

      Masuk sini sekala, dah nak gempur ye? Ko ada AK47 ke?

      Tahu le kamu bahawa blog ini bukan semata mata serius aje. Ada masa masa nya light hearted, ada masa, suspense, genting, cemas, krisis - semua ada, mcm novel best seller. (Psst, ko beli le buku Shahbodin yang iklan nya tertera di sabelah kanan pos tuh).

      Ko tak nampak ke tiap pos ada beratus komen? Yang lucu pun ada, sebab Kejora ada ha nya satu biji bola aje, dah tak balance pedang dia yang 2 inci saja panjang.

      Ko masuk le selalu, bagi komen kat isi kandongan pos Shahudin - kami mula masuk tiap pos buat gitu, ha nya bila Kejola tak cukup bola masuk, baru kita orang mencong/ digres.

      Amacam, bole?

      Delete
  25. saya tlh d maklumkan olih warga Chini,Pekan yg najib dgn rosmah akan hadir dlm satu pesta pertanian d Chini hari ni.

    pesan saya kpd warga Felda Chini agar mereka ambil saja 'goodies' yg akan d beri olih kerana saya percaya ia nya d beli dgn duit yg d curi olih mereka drpd rakyat. apa juga janji2 najib, usah d ambil peduli kerana buat masa terdesak sekarang.
    , dia akan menabur jani2 yg tak akan mampu d tepati.

    Tapi apabila mengundi nanti tetap memangkah PH.

    jgn sesekali padam drpd ingatan yg najib n kuncu2 nya lah yg dlm masa singkat saja tlh menjahanam kan benteng terakhir kaum melayu i.e FELDA.

    'gang' haramjadah (meminjam kata biadab najib ini kpd warga felda )ini wajib d singkir n d hadapkan ke makhamah utd d adili.

    penganut agama hindu n Buddha bercaya pd hukum 'karma' = bad intent n bad deed contribute 2 bad karma n future sufferings.

    adakah ini yg banyak percaya, balasan yg mungkin akan d terima olih rosmah kerana tlh merobohkan 'masjid' yg tlh d dirikan olih najib dgn ibu naziffuddin .

    namun saya sebagai seorang islam ,lebih percaya kpd hukum qada n qadar.

    wallahu'allam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak rahman jpc...

      Saya sering mengikuti rombangan ceramah2 PH di kawasan2 Felda Johor dan telah melihat & merasa sendiri sambutan hangat orang ramai, khususnya warga felda. Mereka berpusu-pusu datang dgn kerelaan tanpa 'goodies' & dipaksa angkut dgn bas sewa.

      Baru2 ini, di Felda Tasek Cini ketika Tun M ke sana, saya diberitau anak sdra sepupu saya di Kuantan, ada lebih 600~700 warga felda hadhir walaupun sebelum itu askar2 upahan umno Najib telah mengguna taktik peras ugut untuk menggagalkan kunjungan Tun M.

      Insya Allah, Tun M juga telah menasihati warga2 felda & semua warga2 lain dalam ceramahya...'terima/ambil saja apa yg diberi kerana itu bukan datang dari duit Najib tapi duit beban hutang rakyat yg Najib dah klepet. Namun....undi tetap pada Pakatan Harapan.....!!

      Salam Sejahtera & Salam Perjuangan...!!

      Delete
  26. Agak2 le Wak Seman, kalu pun nak tipu aota
    Ada ke mlm, pakai hitam punya cermin mata
    Pastu suruh anak tunggu, dia lepak dlm keta
    Dongeng mcm ini, ko pergi cerita dekat unta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Pakai tracksuite & rayband hitam hapa cirita
    Tak kan boleh masuk blog kalau dia ini buta
    Sayang Dtrn Merdeka tidak dpt berkata-kata
    Kalu tidak, pasti bergema..Suman berdusta!

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Alasan cheap-skate ala Mat Malasan, pasal cermin hitam pun dijadikan alasan dia tak berani muncul. Tak hal kita nak permudahkan dia mengenali diri saya pd malam itu.

      Kenapa puak2 Najib umno semuanya pengecut sering memberi alasan tak munasabah. Terakhir, akta Berita Palsu telah dikecam hebat seluruh dunia & Persempadanan sampai disumbat tak agak2, contoh Lembah Pantai habis anggota polis Bkt Aman dilonggokkan undi mereka di sana.

      Penipuan Najib dah jadi viral dan heboh.....dalam perhatian dunia.....!!

      Delete
    3. Iyeke turun..x cayalh..sembang alammaya je..

      Delete
  27. Mengaku guru si katak puru
    Sekolah mana? Sekolah memandu
    Otak sewel akal celaru
    Memang layak dipanggil 'gundu'!

    Semua orang diajak bergaduh
    Takde cikgu begitu bodoh
    Kadang malam asyik beranduh
    Patut dihumban Lautan Teduh!

    Semua kita menjadi saksi
    Dataran Merdeka Pak Suman pergi
    kojol lari takut beraksi
    Dok rumah geletar gigi!

    Kata Pak Suman dok takut bini
    Kojol kemain lagak beraksi
    Dipulas telinga ke sana sini
    Mintak bini,bini tak kasi!

    Perasanlah dia si gadis Iban
    Siang malam merepek meraban
    Nyanyi melolong di dalam jamban
    Hospital Tampoi dah kena humban!

    Hai kengkawan dengarlah sini
    Takde mananya cikgu dia ni
    Tunjuk handal lagak berani
    Tidur di dapur dielak bini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah2 le, FuckTun biol maa chee bai
      Kutu haprak ingin nak berlagak lebai
      Dia buat pantun pun serabut serabai
      Cukup lah serangkap jer hamba tibai

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
    2. Naik darah nampak..hati2 xada tangan yg hingap dibadan..tertiarap jatuh kerna sendiri punya penangan..cek tekanan darah tu beb..

      Delete
    3. Kejora dah tak terjawab mula mencarut.
      Hang kata hang terer pantun... Pirahhhhhhhhhh.
      Bangla pun lg pandai dr hang.
      Kwang kwang kwang.... Hahahahaha

      Delete
  28. Fantun punya pantun A+
    Kejora biol punya pantun F-

    Kah kah kaaahhh

    ReplyDelete
  29. Suman pilih Dtrn JB, sebab rumah dia dekat
    Tmpt mana pun Kejora tak dpt dia nak sekat
    Berani berentap, dgn 2 tangan hamba diikat
    Kalu gitu, cap tapak kaki, kat muka dia lekat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  30. Suman rasa diri jerong walhal dia anak patin
    Perut boncit, lenggang bontot spt Mak Datin
    Tau self defence pun setakat silat pengantin
    Pelir lembik, mati pucok, lemah tenaga batin

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tarikhnya mana, masih takut ker....??

      Delete
  31. Pak Othman tggu dmana2 pun kojora tkkaan datang punya..maknya tak bagi keluar rumah suruh jaga adik dn kemas rumah
    Kah kaah kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata style orang Johor, 'kisah nyer'....!!

      Delete
  32. Sabenar nya, emak dia sendiri telah berkata tak bagus bagi nya menjadi PM. Malumat ini kleuar sebelom dia jadi PM. Berpunca dari seorang keluarga raoat nya.

    Ini berkaitan dengan watak nya yang emak nya tahu benar. Termasuk hal bapak dia kata dia "skirt chaser".

    ReplyDelete
  33. Yg jelek dan hodoh itu pasti dibenci, orang lain sudah tentu, kerabat sendiri jg akan menjauhkan diri. Jika mesej mudah begini juga masih tidak mahu difahami, maka penamatnya pastilah di PRU14 nanti.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...