Tuesday, 13 March 2018

TAK JADI DIBEBASKAN 8 JUN, ADAKAH ANWAR MANGSA PENUNDAAN TARIKH PILIHANRAYA?


Dalam jawapannya di Parlimen semalam, Ahmad Zahid Hamidi selaku Menteri Dalam Negeri memberitahu, Anwar Ibrahim tidak semestinya akan dibebaskan pada 8 Jun depan.

Kata beliau, tarikh pembebasan itu boleh berubah jika Anwar didapati ada melakukan kesalahan tatatertib di bawah Peraturan-Peraturan Penjara 2000.
Difahamkan antara kesalahan di bawah peraturan tersebut yang boleh menjejaskan tarikh pembebasan beliau ialah memberi kenyataan media tanpa kebenaran daripada Jabatan Penjara.

Sebelum ini Jabatan Penjara melalui Ketua Pengarahnya, Zulkifli Omar mengesahkan Anwar akan dibebaskan dari penjara pada 8 Jun 2018.

Kata beliau, tarikh pembebasan sebenar Anwar ialah pada 10 Jun, tetapi oleh kerana tarikh tersebut jatuh pada hari Ahad, manakala 9 Jun pula hari Sabtu, maka Ketua Umum PKR itu akan dibebaskan dua hari lebih awal iaitu hari Jumaat, 8 Jun.
Kenapa sekarang tiba-tiba  dikatakan tarikh pembebasan Anwar boleh berubah dan tidak semestinya pada 8 Jun?

Apa muslihatnya?

Adakah ini menandakan tarikh pilihanraya bakal dilewatkan sehingga selepas tarikh 8 Jun?

Adakah ini  juga menandakan BN belum yakin boleh menang, lantas memerlukan sedikit masa lagi sebelum Parlimen dibubarkan? (Shahbudin Husin 13/03/2018)

97 comments:

  1. Replies
    1. Tun tak ada saja bermaharajalela sungguh depa ni. Ahli perniagaan pun bertukar menjadi lanun.

      Delete
    2. 8 jun ini jika Anwar Ibrahim tidak di bebaskan wajib Rakyat beramai-ramai turun Jalan Raya dan demontrasi...!!

      Delete
    3. BN BN.. Najib Najib.. kalau penakut x payah la bubar Palimen tu. Tak payah lah susah2 nak buat pilihan raya.. ko jadi la PM sampai mati! Masalah sekarang ni PH nak naik pasang bendera pon x boleh sebab x tahu lulus ke tak.! Kat seremban ni besepah bendera BN naik pasang. Sakit betul hati tengok!

      Delete
    4. Sebelum ini Dr MAZA minta Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang, presiden Pas dan Datuk Seri Anwar Ibrahim ketua umum PKR letak jawatan.

      Mengapa? Hujahnya, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah tua.

      Orang tua memang wajar berundur dan beri peluang kepada mereka yang masih muda untuk menerajui parti yang dianggotainya.



      Yang peliknya Tun Dr Mahathir Mohammad yang berusia 93 tahun itu dikata baik dan layak dilantik semula sebagai perdana menteri.

      Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang dan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang berusia 70 dianggap tua dan wajar berundur.

      Tun Dr Mahahthir Mohammad yang berusia 93 baik dan masih layak jadi perdana menteri, sedang sudah tua berbanding Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

      Kesimpulannya, sah DR Maza ini tidak tahu yang mana satu permata dan dan yang mana satu kaca.

      Tidak munasabah mereka yang ada PHD tidak tahu yang mana satu permata dan yang satu kaca.

      Musthail mereka tidak boleh menilai antara Tun Dr Mahathir, Datuk Haji Abdul Hadi Awang dan Datuk Anwar Ibrahim.

      Tengok kes Dr Mazlee Malik memilih untuk menyeratai BERSATU, semacam betul mereka tidak tahu yang mana satu permata dan yang mana satu kaca.

      Tidak masuk akal Mazlee Malik memilih untuk menyertai BERSATU, kerana parti bersatu yang diterajui Tan Sri Muhyiddin Yassin merupakan parti yang tiada masa depan.

      Bukti, ROS mohon Bersatu di bubarkan. Macam mana DR Mazlee Malik mahu menyerati parti yang akan dibubar.

      Dr. Mazlee Malik bukan mmacam Datuk Mahfuz yang dikatakan senyap senyap menyertai BERSATU dan ketepikan parti Amanah yang diterajui Mat Sabu Bosnya yang dihormati.

      Macam mana boleh jadi begitu, sedangkan beliau orang bijak pandai. Ada PHD. Ke yang ada PHD ini sepisis DR MAZA dan DR ROZA juga.

      Ke dia dah makan dedak DAP.Dapat habuan jadi think thank DAP, Pinang institut sepertimana yang dilaporkan portal Malaysiakini.

      Patut dia masuk DAP. mungkin tak boleh. Kerana hukumnya haram masuk parti Kafir. Lebih lebih lagi DAP itu parti Kafir harbi anti kerajaan Melayu dan anti Islam.

      Tidak salah DR Mazlee Malik tak pilih DAP, kerana Mat Sabu lagi banyak makan dedak DAP, tubuh PAN dan bertahaluf siyasi dengan DAP untuk bersih parti anti Melayu dan anti Islam itu sehingga lupa nak bersih diri sendirinya yang kotor itu.

      Demikian mereka yang tidak tahu nak urus emosi, sehingga yang ada PHD pun tak tahu yang mana satu permata dan yang mana satu kaca.Kaca di kata permata dan permata di kata kaca.Masya Allah.

      Delete
  2. Makin lewat dibebaskan, PH makin menang besar

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22 tahun sajalah negara makmur pun. Skrng ni dah merudum

      Delete
  3. Replies
    1. Dlm tempuh 22 tahun tu jamal jamban tak berani angkat kepala pun.
      Nazri aziz pun menikus.

      Delete
  4. Maaf jika ada yg tersinggung..Anuar Ibrahim is my man..
    Zahir Hamidi boleh jln main tahi kambing..
    Banyak songgeh..kami kasi jeling..ini sipolan banyak auta keling..sipolan takut kena guling..hahahahaguing guling..

    ReplyDelete
  5. GAMUDAWATER TAK BAYAR TNB 35JUTA

    GAMUDA ADA 40% DALAM SPLASH


    SIAP ADA GAMBAR PENGERUSI GAMUDA LAWAT LOJI AIR

    SPLASH PULA GAGAL SEMPURNAKAN KONSESI 30TAHUN DI BERI BN PADA 2001.

    SKRG BABIMUDA NAK JUAL TAK 4

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat kembali bro Malaysia baru.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  6. tq ZACK SAHABAT HARAPAN KU

    TQ Tuan Shah kerana membersihkan blog ini

    ReplyDelete
  7. Saya ternanti nanti kedatangan bro John doe dan bro Phantom. Semuga mereka selamat sejahtera

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Macy di mana gerangan? Semuga selamat dan sejahtera hendaknya

      Delete
    2. Terima kasih Bro Zack.......teman sebok bebenor lately ni asik outstation ajerrr......tapi teman tak lupa dengan blog ni dan sahabat2 seperjuangan.

      Salam perjuangan Bro Zack dan sumer kawan2 yg sekapal.

      Delete
    3. Phantom si hantu raya..ada rakyat kesah kalau kau sebok dan tak mengunjungi blog ni..sikit pun takde beb. Jangan perasan lah orang nak rindu kat kau oooi !!!!

      Delete
    4. Bros..
      Berdayung sampan disungai langat
      Sungainya keruh banyaknya sampah
      Kami x terpengaruh tapi bersemagat
      Apatah lg segala yg bro persembah

      Ikan keli masak berlada
      Makan beramai sungguh berselera
      Mintak sori lah x sengaja
      Kerana x ucap salam sejahtera

      Lawan tetap Lawan!!

      Delete
    5. Bros..berpantun cuba cuba aje pakar ada bro Fan Tun kita

      Delete
    6. Geng Kepala Naga.......apa yg ko meroyan badaaakkk sakan ni dol...??

      Badigol.........sebelom ko datang bertenggek dalam blog ni kami di sini terdahulu udaaah wujudkan satu ikatan persahabatan sekapal berjuang di alam cyber untuk satu kebenaran.

      Nawaitu kami sama.......berganding bahu bersama menentang yg mungkar dan menegakkan kebenaran.

      Walaupon antara kami tak pernah berjumpa tapi kami di sini sudah mengenali antara satu sama lain.

      Kami bukan macam korang yg kutip kedarah dedaaakk dan wujudkan hubungan berasaskan dedaaakkk yg dipatok.

      Kami di sini bersama2 wujudkan silaturrahim yg bersih kerana Allah dengan nawaitu menentang penyelewengan dan segala yg mungkar.

      Jadi kalo ko kata aku perasan ko silaaapp dol.......sebab kami di sini ambik berat dan sokong antara satu sama lain..........itu sebab kami boleh tau sape antara kami yg dah lama menghilang dan bertanya kabar.

      Hubungan yg berasaskan silaturrahim yg bernawaitu kerana Allah ni lain dol.............tak sama dengan hubungan berasaskan dedaaakk, cash $$$$$, kuasa, pangkat dan status duniawi.

      Nilah yg P Ramlee kata...."ko tu yg bodoh......dah tua pon bodoh...!!"

      Salam perjuangan kepada Sifu Pak Othaman, Bro Diny Yusof, Pak Rahman JPC, Bro2 Zack, John Doe, Msian Cyber, Dad, Msiabaru, Ramly, Fan Tun, Perak Man, Macy yg lama menghilang dan sumer bro2 yg sekapal.........dan tidak lupa jugaaak kepada Tuan Admin Shahbudin.

      Salam perjuangan.
      Lawan tetap lawan yeooopppp !!

      Delete
  8. InsyaAllah orang yang dianiya ganjaran besar dari Allah s.w.t dan setiap perbuatan akan dapat balasan.

    ReplyDelete
  9. Baru terbaca berita wawancara madey dengan akhbar Sin Chew. Dia mengatakan dia takde pilihan utuk pecat DSAI keraan polis dah tujukkan bukti sahih padanya. Kononnya dia dah berjanji untuk tidak melakkukan aap2 yang akan membuat orang marah padanya.
    Tengok ajelah orang tua renta ni, masih tetap nak salahkan orang lain, dia saja yan betul. Tak nkan mengaku bahawa masa tu pengaruh DSAI dalam UMNO dah semakin kuat dan mampu mencabarnya.madey ni mana boleh ada orang yang lebih bagus dan kuat darinya, dah tentu akan dicantasnya. Sejarah politik Msia telah membuktikan bagaimana mantan2 TPM seperti Tun Musa, Tun Ghafar dan DSAI menjadi mangsa kepada kerakusannya untuk terus berkuasa tanpa diguggat oleh sesaiapa pun. Cuma sekarang ni aje baru dia dsedar dan mati kutu dengan nemesis sebenarnya iaitu DSNR. Dia ingat boleh manipulasi maacm apa yang dilakukannya paad Tun Dollah..sorilah, salah orang beb. Ini baru buku bertemu ruas...tengok DSNR cool aje, sloe and steady tapi sentiaas selangkah ke haadpan dari Madey, sebab tulah sampai sekarang ni Madey masih gagal untuk gulingkan DSNR secaar tidak demokkratik. Segala konspirasinya samada dengan orang dalam maupun dengan pihak luar seperti DOJ, WSJ dan Serawak Report gagal dan backfire. Tengok lah..budak2 Boffin Boys DSNR tu semuanya hebat2 belaak..mereka dah boleh agak apa plan Madey selanjutnya dan terus cantas sebelum ia materalise.Bukan macam Madey yang terima nasihat dari orang2 yang dah berkarat pemikirannya.
    BagiDSNR, tak menjadi hal jika DSAI dibebaskan sebelum PRU, dia bukannya menjadi faktor utama untuk PH mencapai kejayaan, malah mungkin menjadi liabiliti pula pada mereka. Dah tentu Madey akan berasa tergugat dengan kehadiran DSAI, musuh ketat politiknya tu. Rakyat akan dapat melihat siapa yang lebih kuat pengaruh politiknya antar mereka berdua. Dah tentu ahli2 PKR dan Otai2 Reformasi akan menunjukkan taring dan belang mereka yang sebenar2nya..selama ni mereka hanya berlakon aje dan simpan kuku depan Madey, saja bagi tua renta tu syok sikit..lepas tu barulah dibahamnya macam rimau lapar.
    Kak wan dah tentu tak dapat tidur malam menanti tarikh keramat DSAI akan dibebaskan ...ialah DSAI kan dah lama tak bayar bil air dia. Jangan pulak nanti tak dapat mandi wajib pulak..ialah sekarang ni Selangor kan tengah takde air...kikikikihkikioiki...KEH..KEH...KEH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi cerita palsu dari Geng Najib .

      Apa kamu ingat Otai2 reformasi tu actor ke ??

      Kami letakkan perjuangan teras reformasi di pinggir dulu . Kami lakukan kerana ketika ini sedang menghadapi perjuangan yang lebih besar , lebih 'esteem' !!

      Delete
    2. Itu cakap Pak..cakap dia orang Pak diny tak dengar lagi. ingat senang2 aje ke dia orang nak lupakan apa yang Madey dah buat pada mereka dulu..dihayun dengan belantan tanpa kasihan..disembur dengan air kimia..dihambat macam haiwan liar masa demonstrasi Reformasi 1998 dulu, rasanya macam baru semalam aje berlaku. Mungkin lukanya telah sembuh, tapi yakinlah Pak..parutnya tetap kekal hingga akhir hayat.
      Saya sebagai salah sorang dari berpuluh2 ribu yang lain takkan sekali2 melupakannya begitu saja, api dendam dan kebencian masih menyala2 dalam diri ini. Sekarang ni pulak, tular berita yang mengatakan Madey dan bersatu akan bergabung dengan PKR andai kata bersatu dibatalkan pendaftarannya. Setan jenama apakah yang telah merasuk pemikiran Madey ni haah??? Ahli2 PKR takkan sekali2 membenarkan perkara ni berlaku..langkah mayat mereka dululah.
      Mereka takkan merelakn Madey adn Bersatu berbuat demikian..ternyata Madey masih lagi musuh mereka nombor wahid, yang tak boleh dipercayai walau sebesar zarah sekali pun. Mereka tak mau Madey bakal memporak perandakan perpaduan ahli2 PKR yg telah dibina dengan susah payah dan air mata darah..tengok ajelah apa yang telah Madey buat sejak dia menjadi Pengerusi PH. semua nak dicontrolnya hinggan pimpinan parti lain takut nak bersuaar, ikut aje segala arahan dan kehendaknya. Cth terbaik...masa pengagihan kerusi Parlimen dan DUN PH, berapa banyak kerusi parti Amanah yang telah dirampasnya untuk Bersatu..ingat ahli2 Amanah tak marah ke???? PKR tak mau perkaar seperti ni berulang jika Madey dan Bersatu bergabung dengannya..takde aap2 faedah yang PKR akan perolehi dari penggabungan ini..umpama mendokong biawak hidup ajelah Pak diny !!!!!!!

      Delete
    3. Geng Kepala Naga........tenangkan sikiiiittt kepala kamu yg berrrrserabut tuuuu.....

      Kesiaaaannn bebenor teman nengokkan kamu tak tidor malam mikior pasei Pakatan ye.....

      Goyang bebenor telor kamu dengan collaboration antara Mahathir dan Anwar ye......sampei tercicor sebijik ateh jalan.

      Nak sedapkan hati sendiri kamu buat citerrr rojak............sampeikan benda yg belom tentu jadi pon kamu rumuskan sebagai benda yg bakal jadi.

      Sejak bila kamu jadi Ahlil Nujom Pak Belalang dol.....???

      Gini ajerrr lerrr Pak Nujom ada baik kamu teropong apa jadi dengan duit hasil money laundering tahap mega yg dibekukan oleh pihak Swisss tuuuu........???

      Ada baiknya kamu perah kerin kepala hotak kamu pikior macam mana jalannya nak kembalikan duit yg berrrrmillion billion tu kepada rakyat Msia.

      Pelik teman nape di sini senyap sunyi tak berbunyi berdetik apa pasei duit yg di Swiss tu..........

      Tapi teman rase elok dibekukan dulu sampei kami dapat ubah baru boleh ambik balik duit tu.........sekarang ni tak boleh derrrr......pasei sini ada bapaaaakk jaws kebulor dengan $$$$$$......

      Jangan cakap pasei ayor lerrrr......tak payah alih tiang gol dol......

      Yg disiasat oleh Singapore, Swis, US dan lain2 negara tu hal ayor atau 1emdibi dol....??
      Mana yg lebih meletop di saentero dunia....??

      Fake news....?? Pegi lerrrr saman media2 luor yg keluorkan fake news tu dol.

      Bila lagi.........nama udah dipijak2 diberak dikencin sana sini oleh orang luor takkan nak diam ajerrr dol.......ambik tindakan saman deme tuuuu...........kalo diam maknanya mengiya dan membenarkan apa yg deme cakap.

      Bila nak saman tu dol.....?? Selasa udaaahh dibook untuk saman WSJ........kalo gitu book hari Rabu lerrr pulaaak dol........ye idaaakkk???

      Delete
    4. GN..ko kan kata ko meyokong 'government of the day' seperti ketika ini..ketika itu(saya salah sorang dari bepuluh2 ribu yg lain tak sekali2 melupakan begitu saja...) ngapa ko menentang hah..hahahahaha goreng libiih..segal lah beb.m

      Delete
    5. JANGAN LUPA KISAH KAUM NABI LUT SEPERTI FIRMAN ALLAH DALAM ALQURAN. KAUM NABI DIBINASAKAN OLEH ALLAH TERMASUK ISETERI NABI LUT SENDIRI. JANGAN DIPUJA "KAUM YANG DILAKNAT OLEH ALLAH". BERAPA RAMAI PENJENAYAH LIWAT DIPENJERAKAN OLEH MAHKAMAH (YANG MELIWAT ANAK MURID/ANAK SENDIR Dsbnya. MEREKA TETAP MERENGKOK DALAM PENJARA HINGGA KE AKHIR TEMPOH HUKUMAN. TAK ADA SIAPA YANG MEMBELA MEREKA...Ambil iktibar sebelum terlambat. SESUNGGUHNYA SIKSAAN ALLAH AMAT PEDIH.

      Delete
    6. Kami semua tidak lupa kisah yg menimpa kaum nabi Lut AS.

      Tapi di blog ini ada sekor musibat yg siang malam tak lekang menyebut-nyebut kata2 'liwat', 'lancap', 'hisap kote' & 'jubor'. Ada ketika dia meluahkan gian gay seksnya tanpa segan & malu lagi. Itulah tebiat munafik si Kejora musibat.

      Kini samaran 'petualangnegara' nya dah balik menjelma ke bentuk asalnya, si Kejora Musibat Murtad lagi sesat yg pernah mencerca hina Allah SWT sebagai 'peliwat' bila dia tergamak mengungkap 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Selain itu, si musibat-sesat ini juga pernah meluahkan kata2 murtad dgn berdoa pd 'Tuhan Jesus' melimpahkan laknat ke atas Tun Mahathir sekeluarga. Dia juga yg tak putus2 berzikir menyebut nama dewa2 Hindu.

      Delete
  10. Sah-sah najib, jahid & konco2nya berak & kencing tak lawas bila terbayang sosok pm yang ke 8.

    ReplyDelete
  11. Kadar hutang negara masih terurus
    KUALA LUMPUR 12 Mac - Najib hari ini menegaskan bahawa kadar hutang negara masih terurus dan tidak melebihi 55 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK).

    Najib, yang juga Menteri Kewangan, berkata tahap keberhutangan negara kini berada di paras 50.8 peratus daripada jumlah KDNK.

    ######################################################
    Aikk Wak Suman..masa Reformasi dulu buakn main hentam dan kutuk DSAI..digelarnya macam2, tapi sekarng dah tobat nasuha ke haah????
    TEngoklah betapa hebatnya DSNR memimpin negara..segala hutang2 Msia seperti yang digembar gemburkan oleh cai2 PH kononnya negara akan bangkrap macam Greece tu rupa2nya hanyalah berita palsu ajelah yee. DSNR dah tegaskan hutang Msia masih terurus dan tak melebehi 55% dari KDNK. Kita pun tau negara ada rizab kewangan yang kukuh dan mampu bertahan berpuluh2 tahun lagi. ini diakui oleh world bank sendiri , kalau tak takknlah mereka nak beri penarafan 5 bintang pada Msia. Malah ekonomi Msia dijangkan berkembang melebehi 5% dalam tahun fiskal 2018 ni..antara yang tertinggi di Asia. kalau tak caya, tanyalah Pak diny..pasti dia akan mengesahkannya. Barulah kita semua tau kenaap Madey dan pimpinan2 PH , khususnya Pizi tak berani menyentuh berkaitan dengan ekonomi negara dalam ceramah2 mereka, mereka tau ia tak menimbulkan sebarang isu lagi. Sekaarng ni tengah sibuk jaaj pasal kapal equinimity tu..pun tak diendahkan rakyat kerana mereka dah terima penjelasan KPN bahawa kapal tu takde kaitan dengan 1 MDB atau Jho low, malah KPN dah nyatakan dengan panjang lebar Jho Low tiada sebarang kepentingan peribadi dalam 1 MDB. Ntah dari mna mereka tu dapat maklumat yang palsu tu , tak taulah. Inilah akibatnya terlalu percaya dengan berita2 palsu dari luar. lebih dari mempercayai penjelasan oleh pihak berotoriti dalam negara. Peliklah..kaat Msia ni dah nak jadi negara maju, tapi masih ada rakyatnya yang bermentaliti kolonial...apa yang dibawa oleh barat tu betul dan sahih belaka, kalau cakap orang dalam kerajaan semuanya palsu...Tak paham betullah mentaliti cai2 PH ni !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana pula dengan rakan seperjuangan baru kamu ...Pejuang Rakyat ???

      Suatu ketika bukan main lagi menghentam UMNO/BN . Tetapi agak terperanjat saya apabila mentelaah komen2 copy~paste dia di sini .

      Jika hendak tahu kiblat dia satu ketika dahulu ...sila kunjungi blog Pejuang Rakyat .

      Mungkin dia menerima dedak yang cukup lumayan sehingga bolih beralih arah 180 darjah !!!

      Delete
    2. Pak diny...apa nak diherankan. pejaung rakyat tu ternyata telah melakukan tindakan yang betul dan tepat. mungkin selama ni dia dah terpengaruh dengan dakyah2 songsang pembangkang hingga tak dapat membezakan yang mana fakta daan yang mana aota. Tapi kini, kebenaran..yang hak, yang diperjuangakan oleh UMNO/BN, sentiasa pasti akan mengatasi yang batil lagi palsu yang dijaja oleh PH dan Madey. Inikan dah menjadi sunnahtullah. sampai bila lagi agaknya Pak diny dan cai2 yang lain akan terus bergelumang dengan kebatilan tu..takkan lah seperti nak menunggu buah Madey yang takkan gugur tu...mohon agar dipikir2kan dengan hati dan jiwa yang waras ye Pak..masih ada masa, belum terlambat lagi !!!!!

      Delete
    3. KEGEMILANGAN NEGARA bila biduk berlalu, kiambang bertaut kembali.

      Tun Dr Mahathir bin Mohamad adalah seorang pemikir dan revolusiner. Di bawah pentadbirannya negara telah melalui suatu proses transformasi yang tidak pernah digambarkan sebelum ini. Tun Mahathir mahu menjadikan Malaysia sebuah negara maju dan rakyatnya mampu bersaing di peringkat global.

      Hasratnya dijelaskan dalam apa yang dinamakan Wawasan 2020 yang beliau utarakan pada 28 Februari 1991 dengan bermatlamatkan “ke arah pembentukan sebuah negara yang benar-benar maju dalam segala bidang secara seimbang meliputi ekonomi, politik sosial, kerohanian, psikologi dan kebudayaan”.

      Tun Dr Mahathir bin Mohamad memperkenalkan konsep Persyarikatan Malaysia di mana Malaysia diandaikan sebagai sebuah syarikat dan rakyat adalah pekerja dan pemegang saham. Ini meningkatkan lagi prestasi pekerjaan, pendapatan serta imej negara. Di antara langkah-langkah ke arah mencapai sistem ekonomi perindustrian ini adalah pembangunan sektor industri berat. Salah satu kejayaan industri ini ialah pengeluaran kereta nasional yang kini merupakan kereta yang paling laris di Malaysia (Kereta import dikenakan cukai 100%). Tun Dr Mahathir bin Mohamad juga meningkatkan penyertaan bumiputera dalam pemilikan saham sektor perusahaan dan perdagangan dengan penubuhan Permodalan Nasional Berhad (PNB) dan Amanah Saham Nasional serta Amanah Saham Bumiputera. Harapan Datuk Seri Dr Mahathir bin Mohamad adalah menjadikan Malaysia sebuah negara maju sepenuhnya menjelang tahun 2020.

      Wawasan 2020 adalah satu penyataan cita-cita. Bagaikan seorang artis, Tun Dr Mahathir bin Mohamad menampilkan satu falsafah yang murni yang kemudiannya disusuli dengan keindahan perlaksanaan. Matlamatnya ialah pembangunan yang berwajahkan kemanusiaan dengan persekitaran yang seimbang. Sejak dilantik sebagai Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir bin Mohamad tidak pernah letih memperkenalkan perubahan. Langkah awalnya setelah menjadi Perdana Menteri ialah memperkemaskan jentera kerajaan dengan menggerakkan kempen ‘Bersih – Cekap – Amanah’ dan ‘Kepimpinan melalui teladan’ ke arah menerap nilai kebertanggungjawaban dan etika murni dikalangan kakitangan awam khususnya dan masyarakat amnya. Tun Dr Mahathir bin Mohamad juga menampilkan ‘Dasar Kependudukan 70 juta’ ke arah menjadikan Malaysia mempunyai pasaran dalam negara yang mampu menyokong pengeluarannya.

      Tun Dr Mahathir bin Mohamad juga tidak lupa menerapkan unsur-unsur Islam dalam pentadbiran. Kempen peningkatan ‘Daya Pengeluaran Negara’ juga dianjurkan begitu juga dasar ‘Penerapan Nilai-nilai Islam’ sebagai satu wadah menerapkan budaya kerja yang selari dengan ajaran Islam. Selain itu dibawah kepimpinannya, tertubuhlah Universiti Islam Antarabangsa yang dicetuskan oleh timbalan Perdana Menteri, Anwar Ibrahim, dan Bank Islam. Sejak itu, Malaysia diberi penghormatan dan kepercayaan untuk mengendalikan persidangan-persidangan bertaraf antarabangsa seperti PATA, CHOGM, Kumpulan Selatan dan kini Sukan Commonwealth 1996.

      Dr. Mahathir adalah seorang yang menjaga waktunya, sehubungan itu beliau telah menukar waktu negara dengan mempercepatkan setengah jam di Semenanjung agar selaras dengan Sabah dan Sarawak sebagai satu usaha integrasi nasional. Dalam proses itu Singapura telah diyakinkan untuk turut serta. Beliau tidak gentar dengan kontroversi dan pernah menggemparkan hubungan baik diplomatik Malaysia-British dengan mengamalkan dasar ‘Buy British Lasts” sebagai satu tindak balas di atas sikap London yang mendiskriminasikan kepentingan Malaysia.

      Beliau kemudiannya memperkenalkan ‘Dasar Pandang Ke Timur’ dengan menjadikan budaya kerja masyarakat Jepun dan Korea sebagai suatu yang harus diteladani oleh rakyat demi meningkatkan produktiviti serta menyemai etika kerja professional.

      Delete
    4. Weeeiii Geng Kepala Naga......walau berapa peratus sekalipon hutang atau keuntungan negara tapi figure2 tu sekali-kali tidak menghalalkan berrrrbilion duit yg telah diklepetkan.

      Duit berrrmilion dan bilion yg disebat dan dijumpai oleh Swiss, US, singapore dan lain2 negara tuuuuu tetap haram dol........tetaapppp haraaaammmm hukomnya reti bahasa ke idaakkkk.....????

      Duit2 hasil money laundering tu tidak sekali-kali akan jadi halal ............matlamat tidak menghalalkan cara dol.

      Samdol..........jangan pikior kalo sumer udaaah baik, bagus tip top.........jadi segala yg diklepet dan disapoo tu berrrrtukor jadi halal toiyyyiban bersih lagi suci.

      Hukom hakam mana yg ko guna pakai tuuuu.......menghalalkan duit klepet....??

      Delete
    5. GN.....
      Bos kamu ini dah takda askar lain kah nak hantar kesini?
      Kesian UmNo......orang macam ni pun jadi wakil.
      Aku tak payah komen lah ye?....he....he.....kesian kau ....balik berkebun lah. Politik bukan untuk kau.

      Delete
  12. Macam orang terhenyak ke tebing
    Tak buat apa,tunjuklah samseng
    Walau wajah herot dan sumbing
    Penyelamatnya cuma si warga asing!

    Bangla,Myanmar diminta akur
    Masukan nama tak payah beratur
    Hanya jadi burung tekukur
    Salah satu permainan kotor!

    Kalau boleh hajat di hati
    Bung Anwar tak payah free
    Jika bebas ku susah hati
    Orang AmeNo pun boleh lari!

    'oi wak, camana kita
    Anwar bebas ini bahaya
    Nanti ceramah merata rata
    Ni kan hampir pilihanraya..'

    "Tak tahulah bos apa nak cakap
    Mahathir berucap,Anwar back up
    Nampak gayanya baik pack-up
    Bos,saya rasa..nak terjun tingkap!"

    "Bayangkan bos mereka sepentas
    Penuh sesak bawah ke atas
    Masa kita semakin pantas
    Telur Pakatan dah menetas!"

    'engkau ni wak, kau sebut telur
    Teringat aku pada si Jolo
    Ke mana menghilang,hello,hello
    Takkan tenggelam kat laut shallow..'

    "entahlah bos apa nak jadi
    Saya pun lemah nak fikir undi
    Anwar keluar dah jadi badi
    Sampai sekarang bos tak ready..!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terrrbaiiikkk Bro Fan Tun.

      Teruskan perjuangan bro........salute dari dulu hingga sekarang pantun tak jemu2 dinukilkan untuk kita sumer sebagai satu perjuangan.

      Terima kasih......syukran Bro Fan Tun.
      Semoga dilindungi Allah swt sentiasa.

      Delete
  13. Othaman Ahmad13 March 2018 at 12:14

    Sah-sah najib, jahid & konco2nya berak & kencing tak lawas bila terbayang sosok pm yang ke 8.

    Reply:

    Udah2 ler Suman bapok bacul berok mawas
    Matdey renta tu sebenarnya berak tak lawas
    PRU-14 dia akan bertemu buku dengan ruas
    Sekali dgn PH & Cap Munge tumbang tewas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Ku tegaskan semula buat perbandingan dgn 'pantatun' kejora......


      KEGEMILANGAN NEGARA bila biduk berlalu, kiambang bertaut kembali.

      Tun Dr Mahathir bin Mohamad adalah seorang pemikir dan revolusiner. Di bawah pentadbirannya negara telah melalui suatu proses transformasi yang tidak pernah digambarkan sebelum ini. Tun Mahathir mahu menjadikan Malaysia sebuah negara maju dan rakyatnya mampu bersaing di peringkat global.

      Hasratnya dijelaskan dalam apa yang dinamakan Wawasan 2020 yang beliau utarakan pada 28 Februari 1991 dengan bermatlamatkan “ke arah pembentukan sebuah negara yang benar-benar maju dalam segala bidang secara seimbang meliputi ekonomi, politik sosial, kerohanian, psikologi dan kebudayaan”.

      Tun Dr Mahathir bin Mohamad memperkenalkan konsep Persyarikatan Malaysia di mana Malaysia diandaikan sebagai sebuah syarikat dan rakyat adalah pekerja dan pemegang saham. Ini meningkatkan lagi prestasi pekerjaan, pendapatan serta imej negara. Di antara langkah-langkah ke arah mencapai sistem ekonomi perindustrian ini adalah pembangunan sektor industri berat. Salah satu kejayaan industri ini ialah pengeluaran kereta nasional yang kini merupakan kereta yang paling laris di Malaysia (Kereta import dikenakan cukai 100%). Tun Dr Mahathir bin Mohamad juga meningkatkan penyertaan bumiputera dalam pemilikan saham sektor perusahaan dan perdagangan dengan penubuhan Permodalan Nasional Berhad (PNB) dan Amanah Saham Nasional serta Amanah Saham Bumiputera. Harapan Datuk Seri Dr Mahathir bin Mohamad adalah menjadikan Malaysia sebuah negara maju sepenuhnya menjelang tahun 2020.

      Wawasan 2020 adalah satu penyataan cita-cita. Bagaikan seorang artis, Tun Dr Mahathir bin Mohamad menampilkan satu falsafah yang murni yang kemudiannya disusuli dengan keindahan perlaksanaan. Matlamatnya ialah pembangunan yang berwajahkan kemanusiaan dengan persekitaran yang seimbang. Sejak dilantik sebagai Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir bin Mohamad tidak pernah letih memperkenalkan perubahan. Langkah awalnya setelah menjadi Perdana Menteri ialah memperkemaskan jentera kerajaan dengan menggerakkan kempen ‘Bersih – Cekap – Amanah’ dan ‘Kepimpinan melalui teladan’ ke arah menerap nilai kebertanggungjawaban dan etika murni dikalangan kakitangan awam khususnya dan masyarakat amnya. Tun Dr Mahathir bin Mohamad juga menampilkan ‘Dasar Kependudukan 70 juta’ ke arah menjadikan Malaysia mempunyai pasaran dalam negara yang mampu menyokong pengeluarannya.

      Tun Dr Mahathir bin Mohamad juga tidak lupa menerapkan unsur-unsur Islam dalam pentadbiran. Kempen peningkatan ‘Daya Pengeluaran Negara’ juga dianjurkan begitu juga dasar ‘Penerapan Nilai-nilai Islam’ sebagai satu wadah menerapkan budaya kerja yang selari dengan ajaran Islam. Selain itu dibawah kepimpinannya, tertubuhlah Universiti Islam Antarabangsa yang dicetuskan oleh timbalan Perdana Menteri, Anwar Ibrahim, dan Bank Islam. Sejak itu, Malaysia diberi penghormatan dan kepercayaan untuk mengendalikan persidangan-persidangan bertaraf antarabangsa seperti PATA, CHOGM, Kumpulan Selatan dan kini Sukan Commonwealth 1996.

      Dr. Mahathir adalah seorang yang menjaga waktunya, sehubungan itu beliau telah menukar waktu negara dengan mempercepatkan setengah jam di Semenanjung agar selaras dengan Sabah dan Sarawak sebagai satu usaha integrasi nasional. Dalam proses itu Singapura telah diyakinkan untuk turut serta. Beliau tidak gentar dengan kontroversi dan pernah menggemparkan hubungan baik diplomatik Malaysia-British dengan mengamalkan dasar ‘Buy British Lasts” sebagai satu tindak balas di atas sikap London yang mendiskriminasikan kepentingan Malaysia.

      Beliau kemudiannya memperkenalkan ‘Dasar Pandang Ke Timur’ dengan menjadikan budaya kerja masyarakat Jepun dan Korea sebagai suatu yang harus diteladani oleh rakyat demi meningkatkan produktiviti serta menyemai etika kerja professional.


      Delete
    3. Beliau juga kata Nuat peliwat, tak bermoral & tak layak jadi pemimpin...

      Beliau juga kata Kit Siang / DAP parti komunis, racist dan anti Melayu...

      Kini...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  14. Cai2 kian resah, tak tahu apa lagi nak buat
    Matdey renta pula, kian gelisah dan gawat
    PH kinii, umpama pen burok habis dakwat
    Nak terus bernyawa mengharap si peliwat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Petualangnegara' dah balik menjelma ke bentuk asalnya, si Kejora Musibat Murtad lagi sesat yg mencerca hina Allah SWT sebagai 'peliwat' bila dia tergamak mengungkap 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Delete
  15. Kasihan sungguh FuckTun biol otak sabut
    Pantun dia lintang pukang dan berserabut
    Lihat pantun hamba dia mula kelam kabut
    Suman pun, lihat je Kejora, terus dia cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mana ada yg takut
      Dgn pantatun berserabut
      Tak hal kamu yg cabut
      4X face to face telor kecut

      Delete
    2. Woiiiii Kojol.....
      Fan Tun menukil pantun tapi ko buat pantatun.

      Besor kuman pon ko tak boleh challenge Fan Tun woiiiii.....

      Pantatun kelam kabut dari Kejora Kojol...........perasan lebih ingat orang nak cabut.

      Piiiii laaa mabok.....!!
      Haaaaktuiiii !!

      Delete
  16. Kesian sungguh Matdey keling nasi kandar
    Dia tau, PH & Cap Munge suram dan pudar
    Kini baru lah dia mula nak insaf diri & sedar
    Mengharap sang peliwat tempat bersandar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petualangnegara' dah balik menjelma ke bentuk asalnya, si Kejora Musibat Murtad lagi sesat yg mencerca hina Allah SWT sebagai 'peliwat' bila dia tergamak mengungkap 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Delete
  17. Matdey semakin resah, geliisah dan gundah
    Nak tumbangkan BN, bukan kerja yg mudah
    Maka dgn DAP, lopak babii sanggup diredah
    Dgn si peliwat pulak, sanggup dia jilat ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Statement sibebal lg dungu.

      Delete
    2. Petualangnegara' dah balik menjelma ke bentuk asalnya, si Kejora Musibat Murtad lagi sesat yg mencerca hina Allah SWT sebagai 'peliwat' bila dia tergamak mengungkap 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Delete
  18. Tak pe la bro Anwar,seperti yg tuan selalu ungkapkan bahawa manusia merancang tp Allah mempunyai perancanganNya.Setakat mana je lah perancangan manusia.Aku amat merindui mu bro.Engkau adalah manusia yg hebat.Org kat luar boleh bercakap berdegar degar tp tak pernah diuji tp engkau.....berbagai ujian telah Allah beri namun kau tetap tabah dan berjiwa besar.Semoga Allah melindungi dan memanjangkn usia mu amiin.....

    ReplyDelete
  19. Syabbas le, hamba ucap kpd 'Pejuang Rakyat'
    Memang jitu dan tepat dia punya olahan ayat
    Lps PRU-14, Matdey akan tinggal jadi hikayat
    PH dan Cap Munge, pasti akan tamat riwayat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petualangnegara' dah balik menjelma ke bentuk asalnya, si Kejora Musibat Murtad lagi sesat yg mencerca hina Allah SWT sebagai 'peliwat' bila dia tergamak mengungkap 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Delete
    2. Salam pak.....sibapok kejora ni masih hidup lgi rupenye..masih lagi dgn pantun bebal x laku....apa yg dia harapkan dgn pantun dia tu boleh ubah senario politik negara yg semakin memihak kepada pakatan...masa dorang ni semakin singkat pak othaman..tak lama lagi dah

      Delete
    3. Alhamdulillah Bro Macy......udaaah bersiaran semula.

      Welcome back bro.....
      Salam perjuangan.

      Delete
    4. Wa alaikum salam. It's good to have both of you back here.

      Salam perjuangan, bros.

      Delete
    5. Salam bro phantom dan teman seperjuangan semua...kemenangan milik kita...x lama lagi dah

      Delete
    6. Ameen yarabbal'alamin.....

      Delete
  20. Rakyat muak degan Matdey punya sandiwara
    Bertopeng di sebalik 'nak selamatkan negara'
    Dulu Nuat dituduh liwat & humban ke penjara
    Kinii dia terhegeh2, nak angkat Nuat jadi wira

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. Kejora tampilkan diri, Suman bapok terkedu
    Tak ada peluang ler kat Budin nak mengadu
    1/2/2018 hamba tunggu ini mubaligh Hindu
    Tak berani iblis ini nak datang untuk beradu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petualangnegara' dah balik menjelma ke bentuk asalnya, si Kejora Musibat Murtad lagi sesat yg mencerca hina Allah SWT sebagai 'peliwat' bila dia tergamak mengungkap 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Selain itu, si musibat-sesat ini juga pernah meluahkan kata2 murtad dgn berdoa pd 'Tuhan Jesus' melimpahkan laknat ke atas Tun Mahathir sekeluarga.

      Delete
    2. Cehhhhh Kejora Kojol...!!!
      Bia betol nak terrrrkeduuu dengan ko.....??
      Buang masa jerrrr dol.....

      Kihkihkih.........besor kuman pon kami idaaakkk terrrkedu dengan ko.

      Tak payah lerrr susah-susahkan diri perasan lebey-lebey bebbbb......

      Jangan jatoh ditimpa perasaaaannn.....
      Kesssiaaannnn.....

      Delete
  22. Othaman Ahmad13 March 2018 at 14:16

    Petualangnegara' dah balik menjelma ke bentuk asalnya, si Kejora Musibat Murtad lagi sesat yg mencerca hina Allah SWT sebagai 'peliwat' bila dia tergamak mengungkap 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

    Reply:

    Tak jalan ler, Suman ifrit Hindu punya serkap
    Aota dia masuk ikut pintu keluar ikut tingkap
    Sebenar nya dia sendiri yg dah terperangkap
    Ikut bukan dari Kejora, John Doe yang cakap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petualangnegara' dah balik menjelma ke bentuk asalnya, si Kejora Musibat Murtad lagi sesat yg mencerca hina Allah SWT sebagai 'peliwat' bila dia tergamak mengungkap 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Selain itu, si musibat-sesat ini juga pernah meluahkan kata2 murtad dgn berdoa pd 'Tuhan Jesus' melimpahkan laknat ke atas Tun Mahathir sekeluarga. Dia juga yg tak putus2 berzikir menyebut nama dewa2 Hindu.

      Delete
  23. Suman hanya taraf kayu yng dimakan bubok
    Gebang kemain lebat tapi semua cuma abok
    Ternyata dia tesangat bacul ini anjing dubok
    1/2/18 dia tak berani hamba ajak bertumbok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah la tu bapok...kau yg pengecut...masa kat dataran tu, aku pun pegi dan tgok pak othaman dgn rayban hitam tgh tggu ko..aku mmg tunggu nak tumpang sekaki...pengecut....

      Delete
    2. Tak mana ada yg takut
      Dgn haramjadah sekeciput
      Tak hal kamu yg cabut
      4X face to face telor kecut

      Delete
  24. Suman lahanat mmg suka buat onar dan olah
    Baghwan Visnu Hindu dia samakan dgn Allah
    Masa di blog Parpukari, itu ler yg dia perbalah
    Kini dah terkedu, terus si dajal ini cabut belah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tohmahannya serkap jarang
      Penuh klentong auta temberang
      Minta bukti gagal dibentang
      Memang dasar anak gampang

      Delete
  25. Othaman Ahmad1313 March 2018 at 14:42

    Petualangnegara' dah balik menjelma ke bentuk asalnya, si Kejora Musibat Murtad lagi sesat yg mencerca hina Allah SWT sebagai 'peliwat' bila dia tergamak mengungkap 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

    Selain itu, si musibat-sesat ini juga pernah meluahkan kata2 murtad dgn berdoa pd 'Tuhan Jesus' melimpahkan laknat ke atas Tun Mahathir sekeluarga.

    Reply:

    Tak jalan ler, Suman ifrit Hindu punya serkap
    Aota dia masuk ikut pintu keluar ikut tingkap
    Sebenar nya dia sendiri yg dah terperangkap
    Ikut bukan dari Kejora, John Doe yang cakap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kejora tampilkan diri, Suman bapok terkedu
    Tak ada peluang ler kat Budin nak mengadu
    1/2/2018 hamba tunggu ini mubaligh Hindu
    Tak berani iblis ini nak datang untuk beradu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman lahanat mmg suka buat onar dan olah
    Baghwan Visnu Hindu dia samakan dgn Allah
    Masa di blog Parpukari, itu ler yg dia perbalah
    Kini dah terkedu, terus si dajal ini cabut belah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mana ada yg takut
      Dgn pantatun berserabut
      Tak hal kamu yg cabut
      4X face to face telor kecut

      Tohmahannya serkap jarang
      Penuh klentong auta temberang
      Minta bukti gagal dibentang
      Memang dasar anak gampang

      Delete
  26. Kojola mabuk kononnya hebat
    Biol,gila gelaran lekat
    Doktor nasihat,tak makan ubat
    Nampak gayanya,Tampoi dah dekat!

    Cai terkutuk seantero negara
    Tak bersantun hidupnya cela
    Dulu kecik belaan kera
    Menumpang sini besar kepala!

    Nasib baik Budin dah bagi
    Tapi pulak Budin dimaki
    Kojola rongak tak ada gigi
    Atas bawah penuh berdaki!

    Penakut habis berlagak berani
    Pak Othaman tunggu kojola sembunyi
    Keluar peluh dibawa menyanyi
    Puas teran suara tak bunyi!

    'awek bayangan' dia pun cipta
    Untuk mengubat hati yg duka
    Konon 'Mas' gadis jelita
    Aci rongak saja yang suka!

    Mendayu dayu dia menyanyi
    Dari malam hingga ke pagi
    Tanpa 'Mas'kononnya sunyi
    Muncul Aci tak ada gigi..!

    Geng Najib jangan tersedak
    Bro Phantom sentiasa hebat
    Hantu Raya group mak badak
    Pakar songlap,semua disebat!

    Kini pulak 'Pejuang rakyat'
    Klepto songlap buat tak lihat
    Sokong klepto ke akhir hayat
    Bermatian dia menyokong jahat!

    Kojola pantunnya konon tercengang
    Usik kita nak kasi bengang
    Enam persen semakin lengang
    Bos sendiri dah label bangang!

    Gambaran 'Mas' konon dilakar
    Kojola cinta konon dah mekar
    Tengok mukanya awek terbakar
    Sebijik Hj Bakhil punya motorcar'!




    ReplyDelete
  27. Kojola mabuk kononnya hebat
    Biol,gila gelaran lekat
    Doktor nasihat,tak makan ubat
    Nampak gayanya,Tampoi dah dekat!

    Cai terkutuk seantero negara
    Tak bersantun hidupnya cela
    Dulu kecik belaan kera
    Menumpang sini besar kepala!

    Nasib baik Budin dah bagi
    Tapi pulak Budin dimaki
    Kojola rongak tak ada gigi
    Atas bawah penuh berdaki!

    Penakut habis berlagak berani
    Pak Othaman tunggu kojola sembunyi
    Keluar peluh dibawa menyanyi
    Puas teran suara tak bunyi!

    'awek bayangan' dia pun cipta
    Untuk mengubat hati yg duka
    Konon 'Mas' gadis jelita
    Aci rongak saja yang suka!

    Mendayu dayu dia menyanyi
    Dari malam hingga ke pagi
    Tanpa 'Mas'kononnya sunyi
    Muncul Aci tak ada gigi..!

    Geng Najib jangan tersedak
    Bro Phantom sentiasa hebat
    Hantu Raya group mak badak
    Pakar songlap,semua disebat!

    Kini pulak 'Pejuang rakyat'
    Klepto songlap buat tak lihat
    Sokong klepto ke akhir hayat
    Bermatian dia menyokong jahat!

    Kojola pantunnya konon tercengang
    Usik kita nak kasi bengang
    Enam persen semakin lengang
    Bos sendiri dah label bangang!

    Gambaran 'Mas' konon dilakar
    Kojola cinta konon dah mekar
    Tengok mukanya awek terbakar
    Sebijik Hj Bakhil punya motorcar'!




    ReplyDelete
  28. Othaman Ahmad1313 March 2018 at 14:42

    Petualangnegara' dah balik menjelma ke bentuk asalnya, si Kejora Musibat Murtad lagi sesat yg mencerca hina Allah SWT sebagai 'peliwat' bila dia tergamak mengungkap 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

    Selain itu, si musibat-sesat ini juga pernah meluahkan kata2 murtad dgn berdoa pd 'Tuhan Jesus' melimpahkan laknat ke atas Tun Mahathir sekeluarga.

    Reply:

    Tak jalan ler, Suman ifrit Hindu punya serkap
    Aota dia masuk ikut pintu keluar ikut tingkap
    Sebenar nya dia sendiri yg dah terperangkap
    Ikut bukan dari Kejora, John Doe yang cakap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kejora tampilkan diri, Suman bapok terkedu
    Tak ada peluang ler kat Budin nak mengadu
    1/2/2018 hamba tunggu ini mubaligh Hindu
    Tak berani iblis ini nak datang untuk beradu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman lahanat mmg suka buat onar dan olah
    Baghwan Visnu Hindu dia samakan dgn Allah
    Masa di blog Parpukari, itu ler yg dia perbalah
    Kini dah terkedu, terus si dajal ini cabut belah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Suman menyamar Islam tapi dia ni kafir harbi
    Vishnu sama dgn Allah, dia ulang bertubi-tubi
    Dewa Akalki Autar pulak disamakan dgn Nabi
    Sbb itu, hamba nak terajang ini tua renta babi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh


    ReplyDelete
    Replies
    1. untung mak badak ada tukang gelak lps pru nanti

      Delete
  29. Bloody idiot Suman wanted to act as a hero
    He feels, as if he is like Robinhood or Zorro
    But actually he is an old skunk with IQ zero
    Facing Kejora he will endure a lot of sorrow

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sini badak sana badak semua pun badak , sapeka itew

      Delete
    2. Primary school standard in Singapore is far much better than the above son of a bitch.

      Delete
  30. Tak habis2 merapu sasau, FuckTun musibat
    Tukang ampu cacaii, duit Matdey dia rembat
    Pantun serupa taik jer, dia merasa diri hebat
    Tak ubah penghuni Tg Rambutan salah ubat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  31. pak othman fan tun macy

    we are all behind you

    we support your effort to bring kejola ke pangkal jalan

    amin...

    ReplyDelete
  32. Celik mata kojola duit
    Kata kita rembat Mahathir
    Dia rasuah kita dipalit
    Makan dedak terlajak pandir!

    Sebab duit kojola mabuk
    Kiri kanan ampu angguk
    Hal orang dia menyibuk
    Makan upah taek setangguk!

    Kojola baghal otak dah kering
    Konon awek dia nak bereng
    Awek tengok semua berpaling
    Liur meleleh,otak mereng!

    ReplyDelete
  33. Kojola senyap ke mana pergi
    Maki hamun Karabau dah bagi
    Karabau marah bayarnya rugi
    Merapu meraban malam ke pagi..

    Masuk sini kojola dah lunyai
    Bro Pakatan henyak dan tibai
    Kita sihat di musim renyai
    Kojola nazak,say goodbye!

    Kail kojola panjang sejengkal
    Lautan dalam dia nak duga
    Otak kejang fikirannya dangkal
    Penangan bros Pakatan geliga!

    Ada hati nak eksyen pantun
    Hari hari nak maki Tun
    Negarawan ulung bijak bersantun
    Kojola hanya jelmaan katun!

    Konon hebat pantunnya kemas
    Apa lagi,mari ke pentas
    Kita tengok siapa yang lemas
    Tak payah prepare di atas kertas!

    Orang komen berbeza pandangan
    Tapi kojola bukan budiman
    Suka maki nak naik tangan
    Cipta musuh daripada teman!

    Jika kojola tak sedar untung
    Komen dia si Budin gantung
    Biar macam rokok sepuntung
    Bakar diri lelama rentung!

    Dia eksyen pasalnya awek
    Orang tengok muntah wek wek
    Aci tua sajalah cewek
    Itu pun rongak sudah terbaek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun! Kejora dah tercirit taek hijou dah tu! Ajar sama si bebal tu!

      Delete
  34. Othaman Ahmad13 March 2018 at 18:19

    Primary school standard in Singapore is far much better than the above son of a bitch.

    Reply:

    Kejora cekap berpantun dlm Bahasa Inggeris
    Ini membuat hati si Suman jadi pedih terhiris
    Kalu tak masuk wad pun, mesti nyaris-nyaris
    Tolong tengok2 kan, sanak sedara dan waris

    Kah kaahh kaaahhh kaaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  35. Tak kan ke mana parti puak haprak Pakatan
    Dah kian semput Matdey PM punya mantan
    Dgn ketua peliwat mau bersandar kekuatan
    PRU-14 nanti, hancor ler, ini puak iblis setan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sian kejora terhegehkan mak badak

      Delete
  36. Macy13 March 2018 at 20:04

    Terbaik bro fan tun! Kejora dah tercirit taek hijou dah tu! Ajar sama si bebal tu!

    Reply:

    Kesian juga tengok si bapok Mekcy kangkong
    FuckTun buat pantun bingai, dia kerja sokong
    Boleh belah lah cai2 sekutu DAP Tok Pekong
    Dua ekor iblis ini, dlm gua punya kerongkong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak badak ketawa mengilai ok..dia kan ada hantu

      Delete
    2. Tak sedar pantun dia yg bingai.. kojola kojola..sekutu Mca Tok Pekong jilat taik jho lo ko

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...