Friday 23 March 2018

NAJIB SUDAH KALAH 0-3 KEPADA TUN MAHATHIR...


Lelaki tua berusia 93 tahun yang bernama Tun Mahathir Mohamad ini memang luar biasa.


Tidak saja bijaksana, punya daya kepimpinan dan yang bukan biasa-biasa, malah keberaniannya sudah terbukti mampu mengalahkan orang yang lebih muda daripadanya.


Najib Razak yang baru menginjak usia 65 tahun dan jauh lebih muda daripadanya, kini sudah terdampar dengan kekalahan 3-0 kepadanya.


Kali pertama Najib kalah ialah bila beliau tidak berani menghadirkan diri dalam program Nothing To Hide di PWTC, sedangkan sudah menyatakan persetujuan pada awalnya dan telah pun bersiap sedia di kediamannya ketika itu.


Najib membatalkan kehadirannya di saat-saat akhir apabila mengetuai Tun Mahathir turut hadir dalam program yang sama dan ingin menyoalnya secara berdepan berkaitan skandal 1MDB dan dana RM2,600 juta yang masuk ke akuan bank peribadinya.


Kali kedua Najib tewas ialah apabila beliau tiada keberanian menghadirkan diri dalam program Nothing To Hide 2 di Shah Alam yang dirancang untuk mempertemukannya sekali lagi dengan Tun Mahathir di atas pentas yang sama bagi menguji kepintaran serta keberanian berhujah dalam mempertahankan diri masing-masing.


Majlis itu bagaimanpun berakhir dengan  beberapa letupan mercun dan  kekecohan ketika Tun Mahathir sedang menyampaikan hujah-hujahnya.

Semalam, ketika berlangsungnya sebuah wacana yang bertajuk "Apakah Tun M, terlalua tua untuk jadi PM?" di Shah Alam, beliau sekali lagi menunjukkan keberaniannya.


Dengan topik yang jelas mahu membincangkan mengenai kemampuan dirinya untuk menjadi Perdana Menteri buat kali kedua dan salah seorang ahli panel yang mengambil bahagian pula diketahui mesra Pas dan kritikal terhadapnya, kehadiran Tun Mahathir tidak lain ialah untuk mendengar sendiri mereka bercakap depan-depan mengenainya.


Hakikatnya, tidak ramai yang berani hadir ketika orang lain mahu membincang, malah mempertikai kemampuan diri mereka.


Dengan kehadiran Tun Mahathir itu, ahli panel berkenaan akhirnya agak terpana, tergugup-gugup dan tidak lancar dalam menyampaikan hujah, malah dalam gambar yang diambil ketika di akhir majlis, beliau kelihatan tunduk dan seolah-olah tidak mampu bertentang mata dengan Pengerusi Pakatan Harapan tersebut.


Tidak seperti Najib yang hanya berani bercakap secara sehala dan tiada keberanian untuk bersemuka, lelaki berusia 93 tahun ini sebaliknya sedia dan mampu berdepan dengan sesiapa saja yang ada keraguan terhadap kemampuannya.


Dalam banyak majlis sebelum ini, Najib sebagaimana dilaporkan media begitu kerap mempertikaikan kemampuan Tun Mahathir yang berusia 93 untuk menjadi Perdana Menteri semula.


Malangnya, semua ucapan, kritikan dan sindiran beliau hanyalah dalam majlis atau ucapan sehala di mana orang lain sekadar mendengar dan tiada soal jawab disediakan.


Lebih daripada itu, sejak terkait skandal 1MDB, Najib juga tidak berani lagi berhadapan dengan media secara terbuka dan kalau ada pun sidang media, seperti selepas mempengerusikan Mesyuarat MT UMNO misalnya,  hanya wartawan tertentu dan daripada media arus perdana saja yang dibenarkan menghadirinya.


Dengan keberaniannya menghadiri wacana semalam, sekali lagi Tun Mahathir berjaya mengalahkan Najib. Kali ini untuk kali ketiga. Keberanian beliau nyata hampir tidak ada pada Najib.


Dan kalau ada wacana yang serupa untuk membincangkan apa-apa berkaitan masalah Najib selepas ini, sah beliau terus tidak akan berani menghadirkan diri, malah silap-silap permit polis tidak akan diluluskan sama sekali.


Kedudukan kini ialah Najib yang berusia 65 tahun sudah  tewas  di tangan Tun Mahathir yang berusia 93 tahun dengan kedudukan 0-3.


Aduhhh...malunya!!! (ShahbudinHusin 23/03/2018)

135 comments:

  1. ANALISIS membuktikan bahawa manifesto Pas yang baru dilancarkan mempunyai visi negara yang lebih berkuasa dan kuat berbanding manifesto Pakatan Harapan (Harapan).

    Empat petunjuk yang diajukan Fareed Zakaria dalam karya beliau From Wealth to Power terbitan Princeton University Press diguna pakai bagi menilai kuasa negara dari perspektif state-centered realism iaitu autonomi negara (state autonomy), skop tanggungjawab negara (state scope), keupayaan negara mengekstrak sumber (state’s ability to extract wealth), dan kesepaduan negara (state cohesion).

    Ringkasnya, negara yang berautonomi tinggi, memiliki skop tanggungjawab yang luas, mampu mengekstrak sumber dalam skala besar, dan bersepadu adalah lebih kuat dan berkuasa berbanding negara yang berautonomi rendah, memiliki skop tanggungjawab yang sempit, tidak berkeinginan mengekstrak sumber dalam skala besar, dan tidak bersepadu.

    Dari perspektif geopolitik, keempat-empat komponen kuasa negara ini penting di mana Fareed Zakaria mengajukan bahawa ‘sesebuah negara hanya mampu untuk meluaskan kepentingan politik mereka ke luar negara apabila terdapat peningkatan relatif kuasa negara mereka’.

    Manifesto ‘Malaysia Sejahtera’ yang dilancarkan Pas dan Gagasan Sejahtera perlu dibaca bersama dua lagi dokumen iaitu Dokumen Hijau dan Wawasan Induk Negara Sejahtera (WINS 2051).

    Jika Dokumen Hijau memberi fokus pada penyelesaian ekonomi politik, dokumen WINS 2051 pula menggariskan perancangan jangka panjang Pas yang dibahagikan kepada tiga fasa iaitu Fasa 1 (2018-2030), Fasa 2 (2031-2040), dan Fasa 3 (2041-2051).

    Di sini sahaja sudah terdapat perbezaan visi geostrategi yang ketara antara Pas dengan Harapan. Janji 60 Harapan hanya menyasarkan untuk “memposisikan Malaysia sebagai kuasa pertengahan (middle power)” (hlm.155), berbeza sama sekali dengan Pas yang meletakkan “Fasa 3: Malaysia Memimpin 2041-2051” yang menyasarkan Malaysia menjadi pemimpin di peringkat serantau, peringkat negara Islam, dan juga dalam kalangan negara sedang membangun khususnya negara Dunia Ketiga.

    Dari sudut autonomi negara, Pas berbeza dengan Harapan dalam “Janji 12: Mengehadkan tempoh perkhidmatan perdana menteri dan menstruktur semula Jabatan Perdana Menteri”. Pas sebaliknya mengukuhkan kuasa Eksekutif dan mengusulkan penubuhan Institusi Hisbah Rakyat (People Ombudsman) sebagai pemantau (manifesto halaman 5).

    Khusus tentang keupayaan negara mengekstrak sumber, Janji 60 Harapan yang meletakkan negara di bawah kawalan komitmen asing seperti OECD, Bank Dunia, Open Government Partnership, Open Contracting Partnership, Open Budget Initiative, dan sebagainya (hlm 153) bertentangan dengan Pas.

    Hal ini dinyatakan dalam prinsip kelima WINS 2051 ‘peranan jelas dan cekap antara kuasa politik dan kuasa ekonomi. Kuasa politik sebagai penentu hala tuju negeri, perancang program, dan pemantau. Kuasa ekonomi melaksanakan perancangan yang diputuskan dengan kepentingan rakyat sebagai keutamaan’.

    Pas turut mengajukan rancangan penggantian import (import substitution):

    “Negara perlu mengambil langkah berani dan drastik dengan menggubal polisi-polisi sementara bagi menukarkan keperluan kepada barangan import dengan barangan domestik… Sekali gus produk dan perkhidmatan inovasi negara mesti diberi ruang agar dapat memasuki pasaran untuk dikomersialkan… Hanya jika tiada inovasi tempatan yang sesuai, barulah diperoleh daripada produk tempatan yang lain, sebelum dibuka kepada produk import” (Dokumen Hijau Pas halaman 24-25).

    Dari perspektif ‘skop negara’, Prinsip Kelima WINS 2051 Pas mengatasi Janji 60 Harapan di mana kerajaan bebas merencana pembangunannya tanpa ikatan luar yang memaksa kerajaan meminimumkan perbelanjaan awam.

    Kerajaan yang mengurangkan perbelanjaan awam dinamakan minimal state manakala kerajaan yang meningkatkan perbelanjaan awam seperti negara berkebajikan dinamakan maximal state. Harapan memilih menjadikan Malaysia minimal state, Pas pula memilih maximal state yang lebih kuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teori cantik lah. Perlaksanaan hancur. Tak percaya, lihat sahaja negeri Kelantan. Nak bayar gaji pun minta ehsan Najib. Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    2. RUU 355 & Hudud tak ada ke dalam manifesto Pas ?? Pada mula nya Saya dan keluarga semua nak undi Pas namun selepas mendapati tiada rancangan RUU355 & Hudud di dalam manisfesto mereka maka kami tak jadi untuk undi Pas....!!

      Delete
    3. Melihat kepada janji Pakatan Harapan sekiranya membentuk kerajaan selepas Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) sangat menimbulkan kegusaran apatah lagi langsung tidak menyentuh aspek Islam.

      Mengulas berkaitan janji 100 hari gabungan parti itu, Timbalan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Tuan Aminuddin Yahaya berkata, ia agak merisaukan apabila janji-janji tersebut tidak menampakkan kesungguhan mereka untuk memperkasakan Islam.

      “Ya betul, ini hanya janji 100 hari, tetapi jika isu Islam tidak ditekankan di peringkat awal lagi, maka adakah ada jaminan Pakatan Harapan akan membawa agenda ini pada masa depan sekiranya mereka menang?

      “Melihat komposisi parti dan pimpinan yang ada, perkara ini amat membimbangkan rakyat. Apatah lagi mereka ini lah yang secara lantang menentang Akta 355.

      “Adakah dengan kemenangan PH kelak akan membawa perubahan sebenar masyarakat di negara ini atau hanya sekadar pepatah orang-orang terdahulu kata, “keluar mulut singa, masuk mulut buaya”,” katanya dalam satu kenyataan kepada Ismaweb.

      Beliau berkata demikian mengulas janji Pakatan Harapan sekiranya membentuk kerajaan yang diumumkan semalam. Antara yang dijanjikan ialah menghapuskan GST, menstabilkan harga petrol, memberi fokus kepada usaha meringankan beban rakyat dan memulakan proses reformasi institusi secara menyeluruh.

      Gabungan itu turut berjanji untuk memerangi rasuah hingga ke akar umbi, menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Di-Raja Skandal 1MDB dan memulihkan FELDA.

      Apapun janji mereka Tuan Aminuddin berkata, beliau tidak dapat pastikan sekiranya ada terselit janji yang menyentuh soal Islam.

      Tetapi dari maklumat media sosial katanya, ia jelas ia tidak menampakkan agenda islamisasi PH.

      “Di kala Islam ditekan di sana sini oleh golongan Liberal, LGBT, Evangelist dan pelbagai lagi, ia seolah-olah tidak dilihat secara serius oleh PH. Perjuangan mereka hanya berlegar dari aspek maddi sedangkan aspek rohi dan pembinaan manusia seperti ditinggalkan,” katanya

      Delete
    4. Itu lah padanya suka memperlekehkan org lain.
      Sebenarnya Najib x ada leadership skills. Dia agak beruntung kerana menjadi pemimpin kaum Melayu yg sgt gemar pada dedak.
      Oh ya, dan jgn lupa dia ank Tun Razak.
      Take all those out, he is nobody.

      Delete
    5. Tok lebai ini kuat betul MENYALAK.
      Pagi pagi jumaat menyalak juga ke?
      Duit subsidi belum dapat lagi bulan ini?.......kesiannnnn.....

      Delete
    6. Assalamualaikum,,

      Selawat dan Salam ke atas Junjungan,, Pada PRU 13 yang lalu, ketika PAS mengeluarkan menifesto negara berkebajikan ketika masih bersama PR, yang bertempek terlolong ialah Umno menuduh PAS sudah menggugurkan agenda Hududnya kerana sudah dikuasai oleh DAP dalam PR.Tapi hari ini apabila PAS mengeluarkan menifseto PRU 14nya yang juga tiada agenda Hudud, maka terlolong pulak juak juak tokong PH yang suka piss kononnya kecewa dengan PAS yag tidak memasukkan Hudud dalam menifestonya.Inilah dakwaan kelakar dari orang orang yang menutup terus sejarah yang antara lain membawa PAS keluar dari BN dan membawa PAS berjuang sendirian selepas PR tidak mahu menghormati perjuangan PAS yang tidak selari degan selera mereka.Apakah sebabnya yang boleh dilihat dari faktar sejarah? Tak lain dari Hudud, kerana Hudud jugalah menyebabkan DAP menentang Islam.PAS bersendiri hari ini juga sebab ingin terus mengajak umat Islam bersama sama menegakkan Hudud sebab Hudud adalah bateri yang hilang dari lampu picit Islam yang menyebabkan Islam tidak bersinar kerana lampunya padam dek kerana Hudud ditinggalkan.



      Apakah perlu setiap kali PRU PAS perlu memasukkan agenda Hudud dalam menifestonya? Apakah kerana Hudud tidak dijadikan menifesto PRU maka PAS sudah lupa Hudud?Sekali lagi perlu melihat sejarah.Sejak zaman arwah ayah Dr. Mujahid jadi presiden PAS lagi, Hudud dihidupkan sebagai agenda utama perjuangan PAS dan diteruskan lagi oleh AUFN dan ATGNA serta TGHH sehingga sekarang Tiada yang berubah.Sejak zaman arwah ayah Dr, Mujahid sampai sekarang imej PAS sudah terbentuk sebagai pejuang Hudud tanpa terhalang oleh PRU yang berlaku 5 tahun sekali.Sejak zaman Mahathir jadi presiden Umno dan PM yang pernah mempersendakan Hudud pada PRU dengan meletakkan perayu perayu undinya di pusat pemilihan yang beraksi seperti orang potong tangan dan kaki di depan pengundi yang datang terutama pengundi bukan Islam sehingga kini, Hudud tak lekang jadi bahan sendaan, cuma bezanya kalau dulu Umno dibawah pimpinan Mahathir yang mempersenda Hudud, hari ini PH juga dibawah pimpinan Mahathir pula mengambil alih.

      Tapi bahan sendaannya tetap sama, kalau dulu yang mengatakan Hudud tidak boleh dilaksanakan di Malaysia kerana suasana tidak kondusif ialah Yiddin Yasin, TPM dan Timbalan Presiden Umno tapi hari ini yang berkata demikian laiah balaci Yiddin dalam PH.Seorang pemimpin besar PH, yang bernama Husam Musa pernah ketika jadi Naib Presiden PAS ketika berdebat dengan KJ di Kota Baharu bertegas bahawa dia sokong Hudud kerana dia orang Islam bukan kerana dia ahli PAS.Tapi hari Ph menerusi balacinya menyatakan pula cercaannya kepada Hudud seolah olah hudud itu bukan perkara penting dalam kehidupan seorang Islam.Kalau Husam kata dia sokong Hudud kerana dia orang Islam ketika dia jadi ahli PAS, kenapa pula dia mesti berubah ketika jadi ahli PINK? bukan dia menukar ugama dan sepatutnya lah dia menasihati orang orang bawahannya agar jangan menggunakan Hudud untuk menyerang PAS.

      Kembali kepada menifesto PRU, PAS tidak memasukkan Hudud kerana PAS sudah dikenali sebagai satu satunya parti politik yang mahukan Hudud tertegak di Malaysia. Sudah terbentuk imej hudud dalam PAS jadi tak perlu memasukkannya dalam menifesto kerana rakyat sudah tahu,PAS akan berusaha melaksanakan Hudud kalau menang atau kalah PRU.RUU 355 kalau sesiapa yang faham ialah laluan untuk Hudud dilaksanakan yang PAS bentang di Parlimen sebagai pembangkang bukan kerajaan,makna kata kalau sebagai pembangkang yang lemahpun PAS sudah memulakan usaha untuk melaksanakan Hudud, tak usah cerita kalau PAS menang.

      Delete
    7. RUU 355 adalah laluan yang dibuat oleh Arwah Prof.Ahmad Ibrahim untuk perlaksanakan Hudud dan undang undang jenayah Islam.PAS haya meneruskan usaha murni Arwah yang disifatkan oleh Mahathir sebagai anak melayu paling cerdik pernah dilahrikan dalam negara.Tapi malangnya, disebalik menyokong usaha arwah, ada pula balaci tokong mempersendakankan,Sudah berbuih mulut memberitahu kenapa RUU 355 masih ditangguh, tetapi balaci balaci tokong tetap mempersendakan malah mahu RUU 355 cepat cepat dibahas dan ditolak oleh parlimen.Islam jenis apa manusia macam ni.

      Islam tu ugama yang menyeluruh dan perlu diikuti keseluruhan panduannya termasuk berhukum dengan hukum ALLAH dalam semua perkara.Kalau dalam hubungan suami Isteri, kita wajib mandi setiap kali selepas berjimak, maka begitu jugalah kita wajib mengenakan hukuman rejam kepada penzina,Cuma bezanya hukuman kepada penzina yang termaktub dalam Hudud perlu dilakukan oleh kerajaan bukan individu seperti dalam kes mandi wajib.

      Oleh itu seseorang Islam yang menolak hukuman Hudud tetapi menerima hukum hukum lain boleh disifatkan sama dengan yahudi dan nasrani yang suka mengambil sebahagian perintah dan kufur engkar dengan perintah yang lain serta suka mengubah hukum, yang diharamkan oleh ALLAH dihalalkan dan sebaliknya.

      Hudud tak perlu jadi menifesto PRU PAS kerana Hudud sudahpun menjadi menifesto PAS sepanjang masa.

      Delete
    8. Lebai serabai ini tak abis sekolah sebab tuu dia pakai redah jer dgn bahan2 sampah yg dikutip. Dia dah tojolkan kebengapan dirinya di atas tingkahnya itu.

      Orang sepatutnya tuntaskan satu topik dulu sebelum beralih ke topik lain.

      Delete
    9. Faizal Ghazali menulis dalam Mkini; walaupun Pakatan Harapan (HARAPAN) Kelantan belum mengetengahkan siapa bakal calon menteri besar mereka sekiranya berjaya memerintah selepas pilihan raya umum (PRU) ke-14 nanti, cakap-cakap mengenainya tetap dapat didengari di sana sini.

      Faizal menulis; Ketika tarikh PRU ke-14 semakin hampir Malaysiakini cuba meninjau beberapa nama yang disebut-sebut kemungkinan diangkat untuk menjadi ketua kerajaan di Kelantan nanti.

      Parti Amanah Negara (AMANAH) mengetuai HARAPAN Kelantan dan parti itu juga mendapat paling banyak kerusi dewan undangan negeri (DUN) sesuai dengan keadaan semasa di negeri berkenaan.

      Dengan faktor itu mengikut amalan lazim tokoh AMANAH adalah calon paling berpotensi untuk dikedepankan mengisi jawatan menteri besar.

      Jika sebelum ini Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor, Husam Musa dilihat sebagai tokoh paling sesuai menduduki kerusi itu, namun kebarangkalian itu mengendur susulan penarikan pingat oleh Istana Kelantan baru-baru ini.

      Selain itu, AMANAH Kelantan juga dikatakan mahu mengangkat anak kedua Nik Abdul Aziz, iaitu Nik Omar sebagai penerus legasi ayahnya.Bagaimanapun, hasrat itu dilihat sukar menjadi kenyataan susulan Nik Omar tidak mberminat untuk menyertai AMANAH dan tidak mendapat restu daripada bondanya yang khuatir berlaku perpecahan dalam keluarga.

      Menurut satu puak lagi dalam AMANAH, bagi AMANAH Kelantan tokoh yang mungkin menjadi pertimbangan mereka Prof Datuk Dr Abdul Halim Yusof dan Hisham Fauzi.

      Dr Abdul Halim ialah naib pengerusi AMANAH Kelantan merangkap pengerusi HARAPAN Kubang Kerian. Walaupun namanya tidak sebesar Husam, dia tetap mempunyai pengaruh tersendiri.

      Namun, ada puak lain di kalangan AMANAH sendiri kurang senang dengan pertimbangan itu susulan Dr Abdul Halim sebelum ini aktif dengan Pertubuhan Ikram Malaysia (IKRAM).

      Ada satu lagi puak mahu pengerusi Jawatankuasa Undang-undang HARAPAN Kelantan disebut susulan pengalaman beliau dalam politik.

      Bekas penasihat undang-undang PAS Kelantan itu kini menjadi penyelaras HARAPAN DUN Bukit Panau. Dia dilihat seorang aktivis undang-undang berwibawa dan berpengalaman luas dalam politik Kelantan.

      Sementara itu, bagi PKR Kelantan pula mereka memberi gambaran bahawa pengerusinya, Ab Kadir Ab Aziz sebagai calon berwibawa untuk menerajui kerajaan di bawah kerajaan baru negeri Cik Siti Wan kembang itu.

      Parti Primbumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Kelantan pula, dua tokoh tempatan mereka dilihat mempunyai potensi untuk jawatan menteri besar.

      Kedua-kedua mereka ialah Pengerusi BERSATU Kelantan, Datuk Kamaruddin Mohd Nor dan timbalannya, Datuk Sazmi Miah.

      LETIH DENGAN PUAK-PUAK NI,
      BELUM APA-APA LAGI DAH BEREBUT NAK JADI MB KELANTAN.
      MANA MENEFESTO MEMBELA RAKYAT??

      RASA BAIK LETAK DAP MENJADI MB KELANTAN, DAP PUN ISLAM JUGA

      Delete
  2. Bertentangan dengan Janji 27 Harapan untuk memansuhkan Akta Majlis Keselamatan Negara (MKN) 2016, Pas tidak memilih jalan yang sama. Seperti mana penegasan Fareed Zakaria tentang pentingnya ‘kesepaduan negara’, demikianlah pentingnya kesepaduan Majlis Keselamatan Negara dalam bertindak ketika masa krisis mahu pun konflik.

    Konklusinya, manifesto Pas menganjurkan rancangan Malaysia ke arah negara yang berautonomi tinggi, memiliki skop tanggungjawab yang luas, berkemampuan mengekstrak sumber dalam skala yang besar, dan pentadbiran yang bersepadu berbanding manifesto Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manifesto lepas batuk atas tangga. Tak specific, tak ada time frame tempoh bila untuk di laksanakan. Pi komen kat harakahdaily je. Jangan menyibuk kat sini

      Delete
    2. Assalamualaikum,,

      Selawat dan Salam ke atas Junjungan. Satu soalan kepada semua orang Islam dan yang mengaku orang Islam, kenapakah sering di cari alasan untuk mengggalakkan usaha melaksanakan Hudud, kenapa tidak berusaha sungguh sungguh dan istiqamah untuk mencari jalan Hudud dilaksanakan? Tak silap soalan dengan maksud yang sama pernah ditanya oleh Ustaz Farhan Abdullah, seorang pendakwah yang cukup dikenali hari ini.Siapa Ustaz Farhan Abdullah? Seorang anak paderi kristian dari Sabah yang pernah memurtadkan ramai remaja Islam di zaman kristiannya dan mendapat hidayah dari ustaz yang mengajar di sekolahnya sehingga menukarkan dirinya dari seorang yang memurtadkan orang Islam kepada pendakwah yang berjaya pula mengIslamkan ramai orang.Kalau seorang yang baru mendapat hidayah boleh bertanya soalan seperti saya tanya ni, di mana pula duduknya orang Islam yang masih bersengkongkol dengan penentang Hudud?



      Nak tambah lagi, Husam Musa sewaktu berdebat dengan KJ ditanya oleh KJ, apa pandangannya tentang Hudud, jawab Husam Ya, saya sokong Hudud sebab saya orang Islam!Masa tu Husam masih ahli PAS tetapi sekarang Husam juga bersengkongkol dengan penentang Hudud, Kenapa, dia sudah tidak Islam ker?

      Kenapalah pula sejak zaman Mahathir jadi presiden Umno sehingga sekarang jadi boss PH,tak lekang lekang penentangan Hudud oleh ultra kaisu dan disokong kuat oleh gabungan orang Islamnya, bezanya dulu Umno yang bersama ultra kaisu MCA menjadi penentang tetapi sekarang yang di depan menentang ialah ultra kaisu DAP dan ahli pakatan Islamnya dalam PH.Husam adalah seorang dari mereka.

      Apabila PAS mengeluarkan menifestonya, berulang suara mengejek dan menperlekehkan Hudud, kali ini dari puak gerabak PH berbanding dalam PRU 13 dulu oleh puak gerabak Umno.Semuanya orang Islam yang bersuara mengejek itu,suara yang jelas menunjukkan usaha menggagalkan Hudud, bukan menyokong.Mereka boleh menafikan apa yang saya kata ini tetapi mereka tak ada bukti langsung untuk mendakwa ada pihak atau parti lain selain dari PAS yang berusaha mencari jalan agar Hudud dapat dilaksanakan.Mahathir yang pernah kata Hudud Kelantan itu bukan Hudud Islam tetapi Hudud PAS, tetapi apa yang dia buat untuk memperkenalkan Hudud Islam yang sebenarnya? tak ada, kata katanya cuma mahu melihat Hudud tidak diterima rakyat, itu saja, bukan usaha mencari jalan untuk melaksanakan Hudud.Begitu jugalah dengan laungan dan sorakan yang kita dengar hari ini, bukan untuk mencari jalan tetapi untuk mengagalkan usaha PAS yang merupakan satu satunya parti yang berusaha mencari jalan sesudah jalan telah dibuka oleh arwah Prof Ahmad Ibrahim.Dari berjuta rakyat Malaysia, arwah lah orang yang paling awal mengenal pasti laluan yang boleh menbawa Hudud ke dalam perundangan negara.Tanya Hanifa Maidin,betul tak apa yang saya kata ini?.

      Jalan sudah ada, apa lagi kita orang Islam tunggu? Ingat soalan ustaz Farhan Abdullah, bukan ingat apa yang LKT dan LGE atau Chua Soi Lek kata.Ingat sebelum mati dan ingat juga kata kata ATGHD bahawa dia akan berpesan kepada anak cucunya untuk meneruskan AGENDA PERJUANGAN iSLAM sehingga Islam diterima sebagai cara hiidup.Begitu juga kata kata Prof Dr.Redzuan Tee Abbulah,kemuncak kepada perjuangan Islam ialah RUU 355.

      Usah pandang belakang dan usah jadi manusia yang rugi dan manusia yang bodoh boleh dicucuk hidung oleh Evangelis sehingga menetang hukum ALLAH.

      Delete
    3. Bila lebai menceceh serabai-cibai, ada orang kisah....??

      Delete
    4. Sekali lagi pertanyaan mengenai kecenderungan politik akhbar The Star timbul bila membaca rencana-rencana politik tulisan wartawan-wartawan kanan akhbar The Star hari ini.

      Di dalam tulisan bertajuk “GE14 – the curveball’s domain”, Ketua Pegawai Eksekutif The Star, Datuk Wong Chun Wai, sendiri menulis, “Terdapat banyak sebab untuk percaya DAP akan terus menjadi dominan” (“There’s every reason to believe the DAP will continue to be dominant”).

      Di dalam tulisan bertajuk “Not feeling the mood yet” pula, Joceline Tan menulis, “majoriti pengundi Cina tetap akan menyokong DAP tanpa mengira Dr Mahathir ada di atas atau tidak” (“the majority of Chinese voters seem set on supporting DAP with or without Dr Mahathir up there”).

      Baru saja tiga hari lalu, 15 Mac, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, menyatakan bahawa beliau “yakin yang dengan izin Allah, perubahan besar akan berlaku di Pulau Pinang” kerana apa yang BN lakukan lebih baik daripada apa yang telah dibuat oleh DAP.

      Dengan pelbagai isu urus tadbir yang melanda Kerajaan Pulau Pinang, termasuk isu rasuah Lim Guan Eng sendiri, selain pelbagai isu urus tadbir yang melanda DAP sebagai sebuah parti politik, termasuk begitu ramai sekali wakil rakyat dan pemimpin lainnya keluar dari DAP, apakah tidak mungkin prestasi DAP akan terjejas teruk di dalam PRU 14?

      Sangat pelik bila The Star, akhbar MCA, terus-terusan mencanangkan mengenai kekuatan DAP, apatah lagi bila pemimpin DAP, Liew Chin Tong, sendiri pernah mendedahkan bahawa tahap sokongan pengundi Cina kepada DAP sebenarnya telah menurun dari 85% di dalam PRU 14 menjadi 65% sahaja sekarang. Apakah The Star ini lebih DAP dari DAP?

      Delete
    5. Bila org ckp xsokong pas ttg ruu 355, trus ckp xsokong hudud. Padahal org xsokong cara dan masanya. Tnyalah sapa dlm amanah dan rakyat islam, mana ada org yg ttg? Sabarlah... skrg ni org tgk pkara yg tlebih penting iaitu sara hidup..ini bkn hal agama islam ke. Ke org pas xtau keutamaan?

      Delete
  3. Zaman tun dulu aku senang lenang. Zaman najib zaman Edan Gila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman MO1 merupakan zaman "sial" & "suwei" untuk semua Rakyat di Negara ini.......!!! Dia penjenayah dan orang jahat tak sepatutnya jadi ketua Negara.....!!

      Delete
  4. DSN, banyak agenda yng penting utk negara
    Dia tak mau buang masa, layan Matdey kera
    Biar keling tua ini syok sendiri bersandiwara
    Lps PRU-14, lihat ler dia menangis duka lara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terus terang je la cakap boss ko tu takde telo!
      Cakap macam bagus tapi fakta tarak.
      Masuk blog Pro PH nak sembang kencang.
      Dasar BN tak tau malu.

      Delete
    2. Ada telor tp bini simpan.

      Delete
    3. Budin, kau tolong buang pantun kera ni budin. Langsung tak memberi sumbangan pada negara. Lepas tu delete sekali spam pejuang rakyat tu. Tak ada sapa pun nak baca.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Najib bugis ni kalu depan orang dia macam kejora,GN,anak keruak,rahman dahlan dia punya bertempit smpai boleh luruh sendiri buah sawit kat felda pekan sana..


      Kalu berdepan face to face..mau tunduk tgok kaki tun M. Dulu si nazri pdg renggas pun dah kena.blkg bdegar2 tapi bila berdepan kecut punai...

      Delete
    6. Org tua 93 thn yg dituduh nyanyuk ni la pahlawan melayu. Tak gentar bersemuka. Bakar mercun ka, nak baling kasut pun masih blh senyum. Dlm x berapa sihat pun masih berjuang. Tarik balik bodyguard pun x kisah. Blh pi tgk wayang bersama isteri, naik keretapi sama2. Tiada alasan menghilangkan diri utk berjuang.
      Pemakan dedak dan samseng umno berani kat blkg sj. Bila berdepan, semua ketaq lutut, gagap atau terus bisu. Mcm yg bernama "pejuang rakyat". Kami tunggu najib berdebat dgn TDM. Buat secara langsung dlm studio tertutup pun x apa.
      Yg dok menyumpah org tua tu masuk hospital dan kiok tu mn pi dah. Berketuakan pencuri, penyamun dan pembohong mmg mcm tu la kut.

      Delete
    7. Bulat Kentot tetiba jer, jadi melenting
      Apa jadah pantun hamba tak penting
      Sibuk pulak, nak suruh Budin gunting
      Pehal meroyan, macam babi bunting

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

      Delete
    8. APA ITU DIKTATOR.....??

      Sejarah telah mencatatkan pemimpin diktator menerima nasib aib & trajis dek keserakahan & campur tangan sang isteri. Apakah Tun Mahathir jatuh dalam kategori ini sedangkan Tun Mahathir yg telah bersara (bukan ditumbangkan) terus diberkati kewarasan, kebijaksanaan, penghormatan, usia panjang & malah diberi kepercayaan untuk kembali semula menjadi pemimpin negara. Isterinya Tun Siti Hasmah pula terkenal dgn watak ibu penyayang & 'low profile'. Beliau tidak pernah menerima kritikan di mana2 jua (termasuk pembangkang kecuali si Kojola Musibat budak gampang tak abis sekolah).
      Nah, ini bukti cakap2 saya.....


      1. LAILA TRABELSI
      dgn gaya hidup yang gila-gila mewahnya, sedangkan rakyat umumnya dalam kancah kemiskinan adalah antara faktor utama tumbang suaminya.

      Isteri Zine El Abidine Ben Ali
      Presiden Republik Tunisia (1987 ~ 2011)
      Ditumbangkan & hidup dalam buangan.


      2. EMELDA MARCOS
      bekas ratu cantik yg terkenal suka glamour & menyibuk mencampuri urusan negara. Dia sangat mewah berbelanja menggunakan wang kerajaan. Misalnya membeli belah di New York, Rome dan Copenhagen pada 1983 dengan RM5 juta dollar. Membeli hartanah di Manhattan, antaranya Crown Building 51 juta dollar dan Herald Centre bernilai 60 juta dollar. Nafsunya untuk membeli koleksi barangan mewah tidak dapat ditahan, dia akan berbelanja besar setiap kali ke luar negeri.

      Isteri Ferdinan Marcos
      Presiden Filipina (1965 ~ 1986)
      Ditumbangkan & hidup dalam buangan sampai mati)


      3. ELENA CEAUSESCUE
      juga suka menyibuk mencampuri urusan kerajaan pimpinan suaminya & melakukan pelbagai penindasan terhadap rakyat.

      Isteri Presiden Romania (1974 ~ 1989)
      Suami isteri dihukum bunuh selepas revolusi rampasan kuasa.


      4. FARAH DIBA PAHLAVI
      juga terkenal sebagai pemboros menghabiskan duit negara. Majlis penabalannya sebagai Permaisuri era Iran moden tahun 1967 menelan belanja 10 juta dollar, angka yang cukup besar pada masa itu. Dia seorang yang sangat meminati seni budaya, menghabiskan duit yang banyak untuk menganjurkan pelbagai program kegemarannya itu. Dia mempunyai pekerja yang ramai untuk menjayakan apa apa program yang selaras dengan kehendaknya.

      Isteri Kedua Mohd Reza Pahlavi
      Shah Iran (1941 ~ 1979)
      Hidup terhina dalam buangan sampai mati di Kaherah selepas revolusi 1979.


      5. ROSMAH MANSOR, ada tak ciri2 persamaan dgn 5 watak tersebut di atas..............?????

      Isteri kedua Najib Razak
      PM Malaysia (dilantik bukan dipilih sebab takut tak pernah bertanding dalam pemilihan presiden UMNO).
      2009 ~ ???????

      Saya serahkan pembaca2 blog membuat analisa....!!

      Salam Perjuangan.

      ps: (Sejarah Kuno)
      Tamaddun Troy musnah gara2 Helen.
      Samson perkasa mati gara2 Delilah.
      Marc Anthony mati gara2 Cleopatra.

      Najib.......???
      Terkini, Rosmah salah guna kuasa menganiaya Mazlan Aliman, wira peneroka Felda. Polis pulak nampak sangat menjaga Rosmah bukan orang awam.

      Delete
    9. Apa jadah Suman bebal merapu
      Mcm mlm gelap tiada berlampu
      Matdey Kerala cuba nak diampu
      Jubor Madey dia nak usap sapu


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    10. Hahaha...tak kurang2 lagi bodoh keora ni

      Delete
    11. Kejora laknatullah betul .....!!!

      Delete
  5. kita pilih bkn semata2 manifesto tp track record mereka selama ini. ternyata ph jauh lbh baik dr bn dn pigs.

    kli hudud tiada dlm manifesto dn kununnya terselit dlm salahsatu manifesto tnpa teks.. ini bermkna 355 tidak penting bg pas disebalik pihak lain telah dimusuhi dikafirkn dn dilabel musuh islam.

    pas penipu besar. track record pun huduh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitu juga dengan dakwaan sebab nak jadi king maker , PAS gugurkan Hudud kerana bimbang dengan MCA yang jadi rakan Umno, apa ke benda dakwaan ikut kepala leper PH ni!Apa tidak terfikir kah mereka kalau jadi king maker bermakna cakap PAS yang akan didengar bukan PAS takut kepada sesiapa apatah lagi MCA yang sudah membuktikan dirinya sebagai parti ultra kaisu semasa DAP berpur pura terima Hudud dulu!

      Pokoknya, kalau PAS sudi menjarakkan dirinya dengan DAP apabila mula menunjukkan kaler sebenarnya, kenapa PAS nak pula bersekedudukan dnegan MCA yang menang sudahpun menunjukkan belangnya? Prof Dr.Redzuan Tee Abdullah pernah jadi ahli MCA dan pernah tidak percaya kepada PAS kerana bersama DAP tahu benar bahawa DAP dan MCA sama sama parti ultra kaisu yang nampak bermusuhan dalam politik tetapi akan bersatu dalam agenda menentang Hudud dan Islam mereka.Yang tak tahu atau buat buat tak tahu ialah parti dan orang Islam yang masih bersama mereka, baik dalam BN atau dalam PH, orang islam yang tak mahu masuk Islam kesemuanya!

      Dari mana puak macai tokong dapat maklumat salah mengenai kedudukan PAS dan MCA? atau hanya dengan tanggapan PAS dah dikuasai Umno PAS juga sudah dikuasai MCA? atau kerana PAS sudah tidak menjadikan Hudud sebagai dasar perjuangannya? Sudah menggugurkan Hudud dari menifestonya? Sehingga hujah saya bahawa PAS tak perlu meletakkan Hudud dalam menifestonya kerana Hudud sudah menjadi trade mark PAS, tak masuk dalam menifestopun PAS tetap menjadikan Hudud sebagai fokus utama perjuangannya.Dalam PRU 13, tidak ada Hudud dalam menifesto negara berkebajikan, tetapi PAS tetap membawa enakment Hudud dalam DUN Kelantan dan berjaya membawa RUU 355 ke PArlimen sebagai pembangkang.Bukankah ini sudah menjadi bukti yang jelas kepada usaha PAS? Nak kletong apa lagi?

      Lagi pun seperti dinyatakan PAS juga tidak memasukan Solat lima waktu dalam menifestonya secara khusus, sedangkan seperti Hudud solat juga penting malah lebih penting dari Hudud.Islam adalah ugama untuk semua dan ugama yang mesti dimasuki kesemuanya sekali bukan ugama yang boleh ambil sekerat dan tinggalkan sekerat yang lain.Untuk itu perkara 11 dalam menifesto sudah merangkumi kesemua sekali.Dalamnya sudah ada solat dan sudah ada Hudud, apa yang macai tokong nak lagi? Di mana play safenya perkara 11 ini?

      Nak kletong lagi? macam amacam ada ma!

      Delete
    2. Ini lebai modern ke atau lebai jahil. Nampak mcm lebai jahil.

      Delete
    3. Lebai miden yg kuno...hari ni kejora bapuk tua bodoo pakai baju lobai moden kuno...

      Delete
    4. Kejora bapuk tua bodoo ade konflik jiwa...berhalulinasi ...

      Delete
    5. Baru baru ini presiden PAN Mohamad Sabu berkata tahaluf siyasi dengan parti kafir harus.

      Ada ulamak mengatakan harus dan ada ulamak mengatakan haram.bermakna ada dua pendapat yang harus diambil kira.

      Harus hukumnya jika bertujuan untuk berdakwah Dan haram hukumnya jika bertujuan berdakyah.



      Jika ditanya apakah tujuan PAN bertahaluf siyasi dengan DAP sudah barang tentu diberi jawapan kami semata mata untuk berdakwah.Ya ke?

      Jawapan itu memang sedap di mulut sahaja, sedangkan sakit dihati. Mengapa? Kerana DAP menganjurkan pesta arak dan PAN tidak membantah.

      Tidak membantah, atau membisu dan mendiamkan diri bererti PAN menyokong pesta arak yang dianjurkan oleh DAP.

      Jawpan itu tersasar jauh daripada erti atu pengertian sebenar konsepsi dakwah dan ia lebih menjurus dengan pegertian dakyah.

      Hukum meminta bantuan dan membantu orang Islam atau parti milik orang Islam memang tidak boleh dipertikaikan lagi.

      Mengapa? Kerana ia adalah asal hubungan antara sesama Islam, sama ada dalam bentuk individu, parti atau Negara berpandukan kepada kerjasama atas asas kebaikan dan takwa (ta’awun ala birri wa al takwa)

      Yang menjadi persoalan sekarang ialah hukum seorang muslim meminta bantuan kafir atau membantu kafir dan minta bantuan parti kafir dan membantu parti kafir.

      Sekarang ini PAN meminta bantuan parti kafir (DAP) dan membantu parti kafir (DAP) supaya menang PRU 14.

      Minta bantuan dengan kafir seperti meminta bantuan Negara kafir, parti kafir (DAP) dan kumpulan kumpulan bukan Islam (kafir NGO) tidak diharuskan.

      Namun demkian harus meminta bantuan individu kafir sekiranya ada isyarat yang menunjukkan kepada amanah seseorang.

      Sepertimana Saidina Abu Bakar Al Siddif meminta dan memberi upah kepada Abdullah Uraiqit seorang musyrik Mekah memanandu perjalanan Rasulullah SAW ke Madinah,

      Ini adalah dalil yang jelas.

      Dalil yang tidak diharuskan bekerjasama dengan parti dan kumpulan kumplan kafir ialah hadis hadis sahih

      Dalam sahih muslim ada menceritakan tentamg seorang musyrik mahu menyertai Rasulullah SAW dalam peperangan Badar, Nabi bertanya sekiranya dia telah Islam. Lelaki tersebut menafikan keislamannya. Nabi minta dia balik dan bersabda bahawa Baginda tidak akan meminta tolong dengan seorang musyrik.

      Dalam satu peperangan yang tidak dinyatakan nama peperangan tersebut oleh perawinya. Baginda berkata bahawa tidak akan meminta bantuan orang orang musyrik untuk memerangi orang orang musyrik yang lain.’

      Sekarang ini PAN bekerjasama dengan DAP bukan sahaja untuk menang pilihanraya umum dan menatkluki Putrajaya, akan tetapi untuk memerangai PAS parti Islam se Malaysia .

      Bermakna mempunyai dua tujuan. Pertama untuk memenang PRU 14 yang tiada kaitan langsung dengan konsepsi dakwah dan ia lebih kepada berdakyah

      Kedua, memerangi individu Islam yang tidak menyertai parti PAN, terutama sekali memerangi parti Pas, termasuk bekerjasama untuk menjatuhkan kerajaan Pas Kelantan pada PRU 14 ini.

      Delete
    6. Three Little Words for Lebai Serabai....

      'GO TO HELL'.....!!

      Delete
    7. Penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dipengerusikan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad adalah idea DAP, kata bekas pengasas parti itu, Kamarulzaman Habibur Rahman.

      Idea DAP itu dilontarkan dalam satu post-mortem di pejabat Dr Mahathir untuk membincangkan kekalahan calon Pakatan Harapan (PH) di dua Pilihan Raya Kecil (PRK) di Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada Jun 2016.

      “Cadangan telah dibuat oleh ahli mesyuarat itu termasuk DAP yang mengatakan bahawa jika kita (PH) mahu menang, kita kena pecahkan undi Melayu, kita kena pastikan UMNO menjadi lemah.

      “Kalau orang bertanya saya siapa yang menubuhkan (PPBM), bukan Tun (Dr Mahathir) yang menubuhkan, bukan juga (Tan Sri) Muhyiddin yang menubuhkan. Yang menubuhkan (PPBM) termasuk juga DAP.

      “DAP yang mencadangkan agar sebuah parti ini (PPBM) ditubuhkan,”kata Kamarulzaman dalam program “SEMBANG ONLINE – Klentongkrasi Pembangkang” amjuran Utusan Online

      Tambahnya, sebab itu pemimpin-pemimpin tertinggi PPBM sampai sekarang tidak berminat untuk memperkasakan parti di peringkat cawangan.

      Usaha DAP memecahbelahkan parti-parti Melayu turut disokong oleh jurucakap Publisiti MCA, Datuk Seri Ti Lian Ker.

      “DAP satu parti oppurtunis..Tadi cikgu (Kamarulzaman) mengatakan DAP lah tangan di belakang yang menggerakkan penubuhan Pribumi Bersatu (PPBM).

      “Sebenarnya DAP bukan setakat (menubuhkan) Bersatu sahaja, (parti) Amanah pun, DAP adalah penggerak di belakangnya…yang memberikan sokongan, dokongan dan kewangan,”katanya.

      Delete
    8. Rosmah pon dh nak masuk bersatu kabonyer..dah insaf

      Delete
    9. Betul ker ocehan Lebai Serabai berbanding pendapat umum ttg Tun Mahathir & PPBM dalam komen di Youtube bertajuk 'Viral Tun Mahathir Buat Kejutan..Tun Tak Takut'.

      Faridzul Zainal 6 hours ago
      Lihat bodylanguage baju hijau, resah, bagai ayam berak kapur. Bagaimana dia boleh berijazah Dr Phd pelik dan ajaib. Tidak hairan jika mahasiswa bermentaliti seperti dia juga.
      MALAYSIA BOLEH !

      Goh Kok Leong
      4 hours ago
      Faridzul Zainal Baju hijau ni memang tak cukup kualiti walaupun ijazahnya tinggi. Hujahan berat sebelah dan tidak profesional langsung. Martabat Melayu datang drpd usaha dan kesungguhan orang Melayu sendiri untuk maju dalam pelbagai bidang bukan setakat cakap dengan mulut sahaja martabat akan datang dengan sendiri.

      Kasparok Karmila
      16 hours ago
      Org kg sygkn tun..org kg ingat jasa2 tun..org kg percyakn tun, org kg dah sadar umno sekarang dipimpin olh seorang pencuri perompak pembunuh

      Jaafar Ismail
      16 hours ago
      Dah kenapa baju hijau tu dah macam rojak bercakap tun senyum ja hahaha baju hijau ni dah menunjuk dirinya pada rakyat seperti seorang penakut.

      Zul Limo
      17 hours ago
      Panas punggung dah baju ijau tu.. duduk tak diam dah nampak.. cakap pun ketar2.. ����������

      Danilina Azy
      6 hours ago
      Zul Limo baju ijau tu sapa? ����

      Ronnie Chew
      4 hours ago
      Danilina Azy Baju hijau tu puak bangsat OOMNO la. Tengok cara pon cara puak bangsat

      shazlan si
      16 hours ago
      ya allah kau panjangkan lah umur Tun... amin

      Jaafar Ismail
      16 hours ago
      Baju hijau tu masih muda tapi duduk tak betul senget sana sini buat malu dengan tun duduk pun tertip steady walau pun dah berumur yang baju hijau badan tak sehat otak pun tak cerdas cakap berojak lebihkan kuah.

      Danilina Azy
      6 hours ago
      Jaafar Ismail Takut kan ������depan tun mahathir Lagi ��kalau bole dia nak lari tapi Tak boleh ��

      Ronnie Chew
      4 hours ago
      Jaafar Ismail Bontot dah kena belacan la beruk tu

      zack rxz
      16 hours ago
      Knpe baju hijau tu mngelupur ��

      Cimek Enti
      15 hours ago
      He is still sharp n in good shape, y not given him the chance of becoming pm for the 2nd times, dia pun dah cakap pm sementara sbb dia tahu tahap mana dia bolih pikul tanggung jawab sebagai pm

      syemz shooter
      16 hours ago
      Yg baju hijau tu belum tua lg cakap pon x tentu arah...duduk pon senget...hahaha..kenapa??ketiak berpeluh ke jilake..hahahahaha

      ab wahid
      16 hours ago
      umur.kesihatan..kwarasan semua tak mustahil dengan rahmat Allah.

      Anuar Ku
      14 hours ago (edited)
      Nothing to hide, so..confront it face to face! bukan macam pahlawan bugis tu, ada isu terus senyappppp. PM ke-6 kini bakal di senyapkan through this election soon. Vote Tun Mahathir for PM-007

      ab wahid
      16 hours ago
      subhanallah.Allahamdullih dgan rahmat Allah Tun masih mampu berjuang...isunya berjuang untuk apa?..saya berharap tun kembali untuk betulkan kesilapan lalu dan corak masa depan yg lbih baik untuk agama.bangsa dan negara umumnya.

      Dr Zubir Yahya
      16 hours ago
      Haha steady tun..kali ni ucap tahniah kat Tun

      Lightweight 87
      15 hours ago
      Alahai. Cakap pun tergagap2 si kamarul ni ada hati nak condemn Tun. Tahniah mahasiswa UUM ada lecturer bengap

      hang nadim
      16 hours ago
      "kena buasir ke yg baju hijau tuuu..kesian dia sakit2 pun pergi juga persidangan..mungkin malu dgn tun m kot..

      kamal giant
      15 hours ago
      respect ngan tun

      Sue Sue
      17 hours ago
      Nak sgat jumpa tun

      KalaJengking _46
      16 hours ago (edited)
      Tun Mahathir,...malaysia legend leader...

      Shafiq 95
      15 hours ago
      Pbnde sial baju hijau tu, ckp cm bangang, sekolah tak hbis ke apa, bodoh! Nampak Tun dpn mata, ckp pun berterabur, kutuk blkg brani la..

      Maha Raja
      18 hours ago
      Apa yg kat atas tu meroyantu.. Nampak takut nak cakap....

      Liege Lord
      16 hours ago
      A mark of a true leader. 93 years old or not there is no other substotute for this statesman remarkable courage, charisma and characther

      Lightweight 87
      15 hours ago
      Alahai. Cakap pun tergagap2 si kamarul ni ada hati nak condemn Tun. Tahniah mahasiswa UUM ada lecturer bengap..
      --------------------------------------

      Sorry mate, you're fighting against all odd.

      So, 'GO TO HELL'.....!!

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Seronok betul tengok Kejora bapuk tua bodoo iblis melenting
    Umo tua otak budak kecik yang hilang puting
    Mesti dia ni bapuk tua pakai anting-anting
    Mau lagak juah jalan kenkang mcm babi bunting

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  8. Najib banyak agenda penting nak merompak wang negara
    Dia tak berani jumpa dan debat dengan tun Matdey tg terra
    Najib ini syok sendiri bersandiwara
    Lps PRU-14, lihat ler Najib dan kejora bapuk tua bodoo menangis duka lara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  9. Sekarang bersepah Ph d...mudah dapat Ph d...kalo Ph d yg sepadan dengan pemikirannye tak boleh dipertikaikan...

    Tapi kalo mcm dr palsampah kamarul lebih kurang dgn cai aku mula bertanye dari universiti mana dia dapat Ph d dan siapa supervisornye....adekah supervisornye mcm dia jugak?...

    Lihat nama2 seperti professor ungku Aziz dan syed naguib alattas...2 tokoh ini tak de saper yg berani pertikaikan ketokohan kedoktoranye...ph d nye bernilai tinggi dan wajar orang yg memiliki Ph d di hormati dan disanjungi...

    Dr palsampah kamarul layak pegang diploma sahaja...menjatuhkan imej pemegang Ph D...melambangkan UUM blm layak diiktiraf sebuah universiti kerana tenaga pengajarnye tidak ade ketokohan yg selayak dengan title kelayakan yg dipegang...

    Dr palsampah kamarul tidak ade ketokohan di panggil penganilisa politik berlatar belakangkan akedemik...bila dia mengajar di UUM adekah pelajarnye boleh paham ape yg di syarahkan?...

    Patut di cari pelajar beliau untuk bagi komen cara penyampaiannye semasa kuliah.......

    Bila kena tenyeh dengan tun madey yg bukan pemegang dr palsampah perbezaan boleh dilihat samada dr palsampah ni layak jadi penganilisis politik ato jadi cai sahaja dan adekah layak diiktiraf dr palsampah yg dia pegang....

    Pembodek umno patutnye jadi penganilisis umno sahaja....tinggal yg bodoo2 sahaja dlm umno...dr palsampah pon bodoo...

    ReplyDelete
  10. Kalo dibuat wacana bertajuk layakkah najib jadi pm adekah najib berani hadir mcm tun?...

    ReplyDelete
  11. Udahlh lobai..untuk ahli ko eloklh tu..x terkesan pun rakyat..parti hampas..hambar..
    PAS hanyut..PAN take over..hahaha.

    Bang Shah..kleptokrasi mana boleh lawan meritokrasi..Tun masih hebat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Timbul tanda tanya di mana PAS meletakkan agenda hudud mereka dalam manifesto yang diumumkan Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Cyberjaya malam tadi.

      Pengarah Syariah Parti Amanah Negara (PAN) Zolkharnain Abidin berkata dokumen yang menjadi tawaran Gagasan Sejahtera untuk pilihan raya umum (PRU) akan datang menunjukkan PAS akur pada realiti walaupun dulu menganggap Perlembagaan Persekutuan sebagai tidak Islamik.

      "Tiada kenyataan khusus berkaitan pelaksanaan syariah khususnya hukum hudud dalam tawaran Gagasan Sejahtera," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Rasa bodoh Pengarah Syariah Parti Amanah Negara (PAN) Zolkharnain Abidin kerana tak faham maksud no. 11 daripada 20 tawaran PAS.

      Tolong baca dan faham sekali lagi jangan buat kenyataan bodoh nanti makin nampak bodoh anda.

      11. Memperkasakan peruntukan Islam sebagai agama persekutuan dengan melaksanakan tuntutan Islam sebagai al-Din.




      Wartawan Free Malaysia Today walaupun tak belajar agama, tahu bahawa dalam Manifesto PAS ada mengenai RUU355 dan diyat. Kenapa ustaz PAN ni bodoh sangat? Ini mesti terpengaruh dengan sikap anti-islam Malaysiakini.

      Kesian, makin bertambah sikap suudzon kepada sesama Islam.

      Delete
    3. Bagus juga ada 'Lebai Belakang Parang' macam ini tolong copy semua article hantar ke blog budin ini.

      Tau tak apa maksud Belakang Parang?
      Itu istilah orang pantai timur......belakang parang mata nya tumpul(tak tajam).....he....he....

      Delete
    4. Antara modal puak PH n BN utk menyerang PAS ialah kenapa dulu PAS bole bersama DAP skrg tidak.. Maka mereka post statement ATGNA n TGHH yg menyokong DAP ketika bersama dlm PR.. Kenapa dulu PAS kempen undi DAP kenapa skrg tidak.. Sebenarnya mereka tahu jawapannya tp sengaja bertanya utk memburukkan PAS.

      PAS bukan seperti parti lain yg meletakkan KEMENANGAN diatas mengatasi kepentingan agama.. PAS bertahalluf dgn DAP setelah melalui proses yg ketat melalui Majlis Syura.. Keadaan pada masa itu iaitu pada tahun 1998 memerlukan semua parti pembangkang bersatu melawan BN d Bwh REJIM madey yg begitu kejam terhadap lawan politik.. Kezaliman madey hingga digelar Mahazalim memerlukan semua parti pembangkang bersatu ketika itu.. Jika tidak kerana undi kaum Tiong Hua tentunya BN rebah ketika itu.. Hasilnya PAS dpt menawan Trengganu dan Ust Fadhil menjadi Ketua Pembangkang.. DAP kehilangan byk kerusi dan keluar dr gabungan pembangkang..

      Pada pilihanraya 12 DAP kembali kpd pembangkang n tertubuhnya PR.. PAS dpt memerintah Kedah, Perak, Selangor n PP bersama PR.. Hubungan dlm PR begitu kukuh n konsep agree to disagree..Maknanya setiap parti berhak memperjuangkan dasar parti masing2 utk kebaikan rakyat .PAS menerusknegakkan hukum ISLAM d Kelantan..

      Tiba2 DAP secara terang menentang dgn keras n mendesak PAS meninggalkan hudud..Walaupun ia dicadangkan d Kelantan n hanya utk org Islam tapi DAP terus menyerang PAS.. Malangnya ada pemimpin PAS sendiri yg menyokong DAP.. Bagi mereka gabungan dgn DAP lebih penting dari hudud.. Hudud bukan penting yg penting PR!!! Mereka melihat hudud hanya menakutkan non Muslim n PAS akan kehilangan undi non Muslim jika mempertahankan hudud..

      Serangan terhadap PAS semakin kuat terutamanya TGHH.. DAP secara terang menolak TGHH n memutuskan hubungan dgn President PAS!!! Mereka berusaha menukar TGHH dlm muktamar tp gagal n lahirlah PAN..DAP membubarkan PR dan menubuhkan PH.. Tujuannya utk singkirkan PAS dari kerajaan PR n masukkan PAN sbg ganti.. Hakikatnya DAP yg menolak PAS bukan sebaliknya.. Tapi puak2 PAN n sekutunya menuduh PAS yg menyingkirkan DAP..

      PAS bersama DAP kerana kepentingan rakyat n negara utk berhadapan dgn rejim umno.. Tapi DAP telah melanggar persetujuan dgn mencampuri urusan PAS utk menegakkan hukum ISLAM!!! PAS bukan nak laksanakan hudud serta merta d seluruh negara cuma d Kelantan kerana majority umat Islam..Mungkin DAP takut jika ia dilaksanakan d Kelantan rakyat akan melihat kebaikan hukum Islam.. Dan tokey besar d blkg DAP sama sekali tidak menerima hukum Islam.
      Bila itu pendirian DAP maka tentulah PAS istiqamah dgn ISLAM walaupun org melihat PAS akan hilang undi non Muslim.. Cthnya Dr Mariah dgn yakin berkata PAS akan hilang undi kerana pengundi undi PAS bukan sebab Islam tp benci kat umno!!! Undi PAS spt sampah.. PAS akan hilang kerusi bla7..Itulah keyakinan PAN menyebabkan mereka meninggalkan PAS.

      Nabi Muhammad saw pernah mengadakan tahalluf dgn Yahudi Bani Quraizah demi mempertahankan Madinah. Tetapi bila Bani Quraizah mengKhianati perjanjian tiada maaf Nabi saw memerangi puak yahudi itu.. PAS bole bersama siapa sahaja utk kebaikan n Islam tetapi akan menentang SESIAPA sahaja demi ISLAM.. PAS tidak memaksa Sesiapun menerima ISLAM tetapi akan menentang Sesiapun yg menghalang PAS melaksanakan Islam.. PAS tak takut kalah mcm Dr Mariah kerana YAKIN kemenangan itu milik Allah swt.

      Delete
    5. Once again in plain simple English those famous Three Little Words for Lebai Serabai....

      'GO TO HELL'.....!!

      Delete
    6. Berdoa agar musuh yang jahat dan golongan yang zalim mendapat pembalasan tuhan juga dibolehkan malah dituntut apabila kezaliman itu melibatkan kepentingan Islam dan umatnya.

      Doa keburukan terhadap musuh yang jahat dan golongan yang zalim akan menggerunkan musuh dan menakutkan golongan yang zalim.

      Asasnya adalah kerana doa adalah senjata mukmin. Nabi S.A.W bersabda:

      الدُّعَاءُ سِلاحُ الْÙ…ُؤْÙ…ِÙ†ِ، ÙˆَعِÙ…َادُ الدِّينِ، ÙˆَÙ†ُورُ السَّÙ…َاوَاتِ Ùˆَالأَرْضِ

      "Doa adalah senjata orang beriman, tiang agama dan cahaya langit-langit dan bumi" (Hadis Riwayat Hakim)



      Pada akhir Himpunan Mansuh GST Mac 2016 Badrul Amin berdoa meminta pemimpin ‘mahazalim’ yang bertanggungjawab memenjarakan Datuk Seri Anwar Ibrahim diberi balasan yang setimpal.



      Ketua Biro Pemantapan Agama Angkatan Muda Keadilan (AMK) berkata, Badrul Amin tidak boleh dipersalahkan kerana dia pernah menjadi mangsa kezaliman Dr Mahathir ketika masih bergelar Perdana Menteri.

      “Jadi menghukum atau menghina Badrul Amin atas tindakan (doa) itu kurang tepat, sebagai mangsa (kezaliman) sudah pasti ia memberi kesan negatif dalam hidupnya,” katanya
      ........

      Itu semasa kena atas kepala mereka (puak PKR) tapi apabila mereka diberi kuasa, mereka pula menzalimi rakyat Selangor dengan menarik peruntuk untuk 13 DUN. Mereka ingat mereka nak khianati dan Zalim PAS tetapi sebenarnya mereka khianat dan zalim RAKYAT SELANGOR.

      Bila orang doa laknat kepada penzalim mereka terasa. Dah kena atas batang hidung sendiri. Wan Ji mula bercakap nada lain dah tunjuk sifat munafiknya. Mereka ini lupa kerana mereka kita menjadi sahabat kepada orang yang telah zalim mereka. Bila berkawan dengan orang zalim (baca Mahathir) mereka pun zalim sama macam "MAHAZALIM"

      Delete
    7. Betul ker ocehan Lebai Serabai berbanding pendapat umum dalam komen di Youtube bertajuk 'Viral Tun Mahathir Buat Kejutan..Tun Tak Takut'.

      jay borne
      18 hours ago
      caya la Tun yeyyeaahhh

      mlaysia selagor
      17 hours ago
      Takbir tun...takbir tun..

      Danny Daniyal
      17 hours ago
      mlaysia selagor takbir tun? Camne tu? Allahuakbar tun! Cmtu ke?

      karim uzumaki
      16 hours ago
      mlaysia selagor tabik lah bukan takbir

      X Doe
      42 minutes ago
      Takdir la bukan takbir

      Collin Dass
      19 hours ago
      nothing wrong if Tun is given a chance to return as PM again. what matters most is the Rakyat.

      ANGRY CATS
      18 hours ago
      geram pulak aku dgn camera dia ni ..gelap terang ..terang gelap ..

      Sahrom Rahmat
      17 hours ago
      ANGRY CATS hahahaha🤣🤣🤣🤣!!!lool...

      Danny Daniyal
      16 hours ago
      Yer arr tu..

      Kerry Combo
      4 hours ago
      Itu la Aura hebat tun.sampai kamera pun kecut .

      Keting Keting
      2 hours ago
      to la

      Claudina Rudai
      18 hours ago
      Tun M. tiada duanya muga Allah merestui perjuangan mu insya Allah

      Chahya Saufi
      17 hours ago
      Terus terdiam panel2 atas tu. Haha. Padan muka. Ingat Tun M mcm najib ke? Ini Tun Mahathir la. Berani kerana benar.

      Leo star
      12 hours ago
      Chahya Saufi baju ijau gelisah teruss ahahaha..takut lettew..

      Danilina Azy
      7 hours ago
      😂😂😂

      Albert Yeah
      6 hours ago
      kantoi of the year 2018...hahahahaaha

      BinWanTeh, Roslan
      19 hours ago
      ini orang berani mati punya lahh..

      PCOSAMUDERAPTwf ™
      16 hours ago (edited)
      ZAMAN TUN MEMIMPIN NEGARA SELURUH DUNIA RESPECT DGN KEBIJAKSANAAN TUN....ZAMAN NAJIB NI RAKYAT LEBIH MENDERITA ORG LUAR PON TK RESPECT DGN MALAYSIA....BNAJIS PARTI UNTK KEPENTINGAN DIRI NAJIB DAN BURUNG2 MEMAKAN DEDAK DLM SANGKAR SAJA....KAHKAHKAH

      Zenon Ahmad
      16 hours ago
      PCOSAMUDERAPTwf ™ aku setuju kita maseh ada peluang untok ubah tun maseh lagi allah panjangkan umur maseh lagi nak membela rakyat itu pun klu x sedar lagi x tau la

      PCOSAMUDERAPTwf ™
      16 hours ago
      Zenon Ahmad YUP BTUL AKU LEBIH SELESA HIDUP ZAMAN TUN NK BANDING DGN PM NAJIB TU...BYK BENDA2 MENYUSAHKAN RAKYAT DAN EKONOMI NEGARA SELAGI NAJIB JD PM MALAYSIA...DIE YG BERHUTANG DGN BANK DUNIA BERBILLION RAKYAT KENA TEMPIAS SBB TU WUJUD GST DLM NEGARA SKRG INI...

      Ghafar Norlisa
      15 hours ago
      PCOSAMUDERAPTwf ™ aq sokong.time kita hdapi masalah dgn ekonomi tun m xpernah susah kn rkyat.malah dia fkr sndri mcm mne nk ok kn blik ekonomi malaysia tampa susah kn rkyat.lain najib.dia brgantung pada rkyat.susah kn rkyat.amik duit rkyat utk kpntingan dri sndri.

      PCOSAMUDERAPTwf ™
      1 hour ago
      Ghafar Norlisa TU LA BERBEZA DGN ZAMAN NAJIB NI BYK MENYUSAHKAN RAKYAT ADA LAA..AKU PON PELIK LAH YG DUK SOKONG NAJIB NI..MUNGKIN SEDARA MARA DIE SEMUA DLM MALAYSIA NI ORG KAYA RAYA KOT HIDUP SENANG ZAMAN NAJIB NI...

      Ghafar Norlisa
      45 minutes ago
      PCOSAMUDERAPTwf ™ kte tgok jam tun m ckup la.jam psar mlm pn dia ok je pkai.jiwa rkyat.xmcm njib.brtus ribu tu.klau psr mlm njis bgi dia..dri situ kte blh plih mna yg kaca n brlian.#fikirfikirkanlah

      Mat Besi
      17 hours ago
      org yg tak salah...selalunya berani..

      cp lim
      19 hours ago
      HidupTun

      Kasparok Karmila
      17 hours ago
      Hebat idola ku tun mahadir..

      Faisal Wong
      18 hours ago
      proven 22 years of national glory... no doubt, god blessed Tun M

      Kamrul Wkl
      18 hours ago
      Terkucil ko ckp tu kah kah...tergagap2 kamarul tu..hihiorg dlm tu pon dah tau ko punya ketakutan...lawak la.

      Faridzul Zainal
      16 hours ago
      Yang baju hijau ni. Adoi. Kondem orang pasal melayu la. Islam la. Bagi speech pun tergagap. English pun tunggang langgang. Dan kau cakap pasal martabat melayu? Sorry la bro. Youre out.
      --------------------------------------
      Lebai Serabai merapu syok sendiri. Terbukti dia tongong & bengong melawan arus.

      Delete
    8. Assalamualaikum....

      Selawat dan Salam ke atas Junjungan,, Saya baru tulis pasal macam macam ada, baru habis tulis tiba tiba timbul kembali yang dah tenggelam, menambah koleksi macam macam ada.Mungkin lepas ni banyak lagi yang keluar dari perut bumi.Segala perkara yang pernah dilagukan oleh macai Umno dalam 2/3 PRU yang lepas, kini dialunkan semula oleh macai tokong yang kata nak lawan Umno tapi guna balik peluru kapor Umno untuk tembak PAS, seperti PAS masih lagi berdepan degan Umno yang sudah banyak berdiam diri.Tapi mungkin betul PAS masih lagi berdepan dengan Umno yang kerjanya dibuat oleh PH.



      Terkejut juga bila macai tokong mengungkit kembali kisah kegagalan PAS memerintah Terengganu semata mata nak menunjukkan PAS tidak boleh memerintah Malaysia.Rasanya orang gila jer percaya hujah kelaut hujah macai tokong ini.Dia ambil kegagalan PAS di Terenganu tapi lupa pulak kejayaan PAS di Kelantan.DIa kutuk TGHH kerana gagal di Terengganu tapi dia lupa jasa TGHH yang masih kekal sampai hari ini kepada rakyat Terenggganu ia itu penghapusan tol di Jambatan Sultan Mahmud.Tol yang nak dihapuskan oleh PH dah lama dihapuskan oleh PAS yang gagal itu.Itu tak cerita lagi pasal enakmnet Hudud, Qisas dan Takzil yang sudahpun diwartakan di Terangganu.Tapi dia ungkit cerita kelamahan PAS dalam mentadbir tanpa menyentuh bagaimana lawan dia Umno yang menyekat dan memberi tekanan atas bawah, kiri kanan kepada kerajaan PAS Terengganu.Dia lupa taktik kotor lawannya Umno yang disaksikan oleh rakyat Terengganu dalam 2 PRU yang lepas.Semua perkara kotor yang lawannya buat dia lupa, sebaliknya kelemahan PAS dan TGHH sahaja yang ditonjolkan.Kerja orang gila yang membuka semula loray buruk yang dah kantoi.

      Lebih lawak, dia lupa tentang Mahathir yang 22 tahun membajai kerosakan negara tapi dia dengan bangganya memuji Mahathir sebagai penyelamat Malaysia, Mahathir yang hampir menjatuhkan Malaysia diangkat untuk menjadi penyelamat.Penyelamat dari tol dan monopoli yang Mahathir sendiri mulakan, penyelamat GST yang idea asalnya datang dari Mahathir walaupun yang buatnya Najib.

      Siapa yang percaya loyar buruk macai tokong sebegini mungkin kumpulan orang gila sahaja.Saya yakin walaupun sudah jelas macai tokong menghidupkan loyar buruk yang ditinggalkan oleh macai Umno bahawa macai tokong akan terus menggali loyar buruk macai Umno untuk dijadikan modal kempen PRU mereka tetapi mereka dikesan tidak mempunyai skuad ghostbuster seperti dimliki oleh PAS.Lalu bagaimana mereka mahu menang kerusi PRU terutamanya di Terengganu.Apakah dengan mengharap pengundi percaya loyar buruk mereka yang pernah dibuat oleh macai Umno dulu, mereka boleh menang, kalau boleh menang PRU dengan begitu mudah, dah lama PAS dan pembangkang lain menang dan mungkin sekarang sudahpun jadi kerajaan.PH macam tak kisah pasal hantu yang dulu banyak membantu kerja macai Umno sebab macai tokong hari ini hanya meniru cara macai Umno tapi mereka tak ada backup hantu.Senang senang jer mereka ditipu oleh macai Umno.

      Kah!kah!kah!

      Delete
    9. Betul ker ocehan Lebai Serabai berbanding pendapat umum menyokong Tun Mahatir dalam komen di Youtube bertajuk 'Viral Tun Mahathir Buat Kejutan - Tun Tak Takut'........

      Ronnie Chew
      6 hours ago
      Maha Raja Baju hijau tu kuat dedak dari puak bangsat. Dia disitu nak cakap bukan bukan tentang Tun tapi bila Tun sampai dah kantoi. Prof UUM yang memalukan UUM. Tak pecat dia ni memang akan membodohkan pelajar disitu.
      Liege Lord
      16 hours ago
      A mark of a true leader. 93 years old or not there is no other substotute for this statesman remarkable courage, charisma and characther

      Lightweight 87
      15 hours ago
      Alahai. Cakap pun tergagap2 si kamarul ni ada hati nak condemn Tun. Tahniah mahasiswa UUM ada lecturer bengap..

      Ronnie Chew
      6 hours ago
      Lightweight 87 Betul tu. Sepatutnya kena pacat kerana bodoh sangat perangai semacam puak bangsat OOMNO tu

      Amar Official
      17 hours ago
      Terbaiklah Tun M.. Najib bila nak debat jgn lari najib oi ����

      Ronnie Chew
      6 hours ago
      Amar Official Naji$ memang nak elak kerana rakyat tau penjenah ni muka tebal sangat tak malu langsung

      Sham Rin
      16 hours ago
      Terima kasih TUN M kerana memberi tips utk jaga kesihatan. Sy akn cuba cara yg diberikan Insya Allah..

      Paksu Paksu
      13 hours ago
      Yakin tun manpu merubah APA yg tkbaik yg brlaku PDA negara skarang ni..kepada yg lebih baik...

      Elyas 16
      14 hours ago
      Love TUN

      Noor Aida Ibrahim
      15 hours ago
      Umur 92 tahun pun berani turun debat dan dialog berbanding yg mndakwa panglima bugis tuu....nak berdebat pun x berani...

      Ronnie Chew
      6 hours ago
      Noor Aida Ibrahim Tun memang hebat. Bukan macam pencuri dan 400 penyamun disitu.
      Sarizal Sabtu
      16 hours ago
      terbaik............

      Ronnie Chew
      6 hours ago
      Ajims Izzat Tulah bila kerajaan hanya nak membodohkan rakyat dgn pelajaran yang diberi sekarang. Yang bodoh baru nak sokong pencuri mentadbir negara dan curi dana kepunyaan rakyat yang semua dah kena tax. Miskin pon kena. Kena tukar kerajaan!!! Pilih PH untuk masa depan yang lebih makmur dan aman.

      faizal tab
      13 hours ago
      Sempat lagi tun M berkongsia petua kesihatan.....cara tun M bercakap n duduk lebih baik dr panel baju hijau yg mempertikaikan kesihatan mental tun ....bahahahaha.....tengok balik utube ni wahai penal baju hijau...watt malu jekk hang kan muda dr tun M ......terima kasuh tun M...semuga allah permudahkan segala urusan tun M

      Ronnie Chew
      6 hours ago
      Aiman Hariz Bin Waris Berani kerana betul. Takut kerana salah. Hahahaha!!!

      Rosli Aman
      13 hours ago
      Demi malaysia tanah tumpah darah kita.. Saya sokong Tun sepenuhnya.. Semoga PH menang besar pru 14 ini dan amno bn berkubur selamanya.. Aamiin.

      rafidi juhary
      10 hours ago
      hope pru14 tun jd pm balik...pulihkan balik negara tercinta & tangkap semua lanun2 yg bermaharajalela merompak wang rakyat skrg,amen

      Prso Gbz
      15 hours ago
      susah lawan otak tun ni..yg baju hijau kat stage tu cakap je tu..p takut jugak nak debit...kot..
      buat2 gah je dia tu....

      Danilina Azy
      6 hours ago
      Prso Gbz dtg Cara mengejut kan... Tak disangka2 tun dtg������....panas punggung kot tu baju ijau ������

      azmi saif
      15 hours ago
      apa benda yg ko merapu ni kamarul oii..dah lbhmeroyan dpd org mabuk ayer ketum lagi ..kahkahkahkah..

      Angah Putra
      11 hours ago
      trus kan berjuang membela nasib rakyat TUN!!!

      Muhammad Adepp
      16 hours ago
      ❤️❤️❤️����������������

      Adeeq Sham
      12 hours ago
      Baju hijau nk tergucil dah tu..sbb tu duduk pun x bpe nk betul dah...ko dah nape baju ijau..mabuk ke..

      Hudson David
      15 hours ago
      Cakap english mcm budak praskolah pun boleh jd panel. Hampeh

      duihchoras piduih
      15 hours ago
      najib yg xumur 90 pun xbrani debat degan tun m.. penakut punya penyamun.

      MIKAIL
      7 hours ago
      Dr kangkung tuu knp?? buasir kerr?? duduk diam2 x boleh kerr..?? lagi satu tun M dtg jerr teros sakit tekak..hahahah.. #brokenenglish

      Danilina Azy
      6 hours ago
      Barry Ong Takut tun kan Tula Tak tentu duduk tu������
      -------------------------------------
      Lebai Serabai oii.....
      Tak payah ler buang masa kutip bahan sampah sarap, takde sapa baca pun.

      Delete
  12. Najib bugis ni kalu depan orang dia macam kejora,GN,anak keruak,rahman dahlan dia punya bertempit smpai boleh luruh sendiri buah sawit kat felda pekan sana..


    Kalu berdepan face to face..mau tunduk tgok kaki tun M. Dulu si nazri pdg renggas pun dah kena.blkg bdegar2 tapi bila berdepan kecut punai...

    ReplyDelete
  13. Kenapa Suman bersembunyi dalam kamar
    Sbg Bapuk Bodo, si tua dajal ini menyamar
    Usah begitu Wak Kadok, hamba tak gemar
    Tidak kah nantii, nama Wak akan tercemar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahh

    ReplyDelete
  14. Apa nak malu nya Abg Budin.. Dia ni kan muka tebal tak tahu malu.. bak kata Tun kalau cucuk dengan jarum, jarum pon boleh patah.. dah la muka tak malu, penakut pulak! Tak dak kualiti langsung jadi pemimpin negara!

    ReplyDelete
  15. Otaman bapok, hamba sudah kenal lama
    Bila tersepit, lahanat ini akan tukar nama
    Kini sbg Bapuk Bodo, bacul ini menjelma
    Suman renta & Bapuk Bodo org yg sama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  16. Suman bapok bacul, nak lagak pendekar
    Mcm kucing tua jer, pelesit ini mencakar
    Mahu jadii hero, dia jadi pelawak kelakar
    Kena Kejora cabar, terus dia gulong tikar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  17. Suman sudah hilang, agak nya pergi berguru
    Bersarang kepala, kena hamba punya peluru
    Tak tertahan dia, cikgu Kejora kejar dan buru
    Jom le Wak sila cadang masa dan tmpt baru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  18. Kesian sungguh dgn Madey keling Malabari
    Dia buat forum lps itu megah & syok sendiri
    Bersorak sakan lah, puak haprak haluan kiri
    Bila PRU, tidak ada undi pun rakyat nak beri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. Najib ada banyak urusan, rakyat mau dibela
    Dia tak ingin terlibat program tak tentu hala
    Buang masa jer kalau layan si tua renta gila
    Biarkan jer dia syok sendiri itu keling Kerala

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. Baru saja Suman su tua bapok, hamba sebut
    Tapi dah hilang si unta bebal serabai serabut
    Agaknya malu, cabaran hamba tak disambut
    Dia tidak ada pilihan lain le, melainkan cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. punca tragedi 355 ni sbb pas terlalu kemaruk dgn tawaran umno... pr tidak setuju kerana ia patut dibincang bersama2 atas nama pr. sbb pr nk bgtau pas 355 melibatkn juga raja2 sebagai ketua agama. bukan sbb tolak islam.

    disamping keadaan semasa ada agenda negara lbh utama dr 355 iaitu utk mnjatuhkn kleptokrasi.

    sebb itu agama tk boleh dibuat ikut nafsu. 355 pun tk lengkap nk bahas mcmana

    ReplyDelete
    Replies
    1. "HANYA golongan zalim takut kepada doa orang soleh. Bagi mereka yang baik tidak bimbang doa keburukan oleh orang lain kerana yang memakbulkan doa hanyalah Allah," kata pemimpin PAS, Datuk Dr. Mohd. Khairuddin Aman Razali.

      Menurut beliau, mendoakan kebaikan dan mendoakan keburukan kedua-duanya adalah sunnah kerana berdoa agar musuh mendapat hidayah adalah dituntut seperti mana doa Nabi Muhammad S.A.W agar penduduk Thaif mendapat hidayah.

      Namun, kata beliau, berdoa agar musuh yang jahat dan golongan yang zalim mendapat pembalasan Tuhan juga dibolehkan, malah dituntut apabila kezaliman itu melibatkan kepentingan Islam dan umatnya.

      “Asasnya adalah kerana doa adalah senjata mukmin. Nabi Muhammad S.A.W bersabda: “Doa adalah senjata orang beriman, tiang agama dan cahaya langit-langit dan bumi” (Hadis Riwayat Hakim)

      “Dalam Hadis Sahih Bukhari dan Muslim, Nabi berdoa ke atas Quraisy yang mengganggu dan menyakiti baginda ketika solat di Masjid Haram. Nabi juga mendoakan kehancuran tentera bersekutu pakatan Ahzab dalam peperangan Ahzab dan mendoakan kehancuran kerajaan Kisra Parsi,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

      Media pro-Pakatan Harapan (PH) pada 17 Mac lalu melaporkan PAS Selangor mengadakan solat hajat demi kemenangan parti itu di negeri berkenaan serta mendoakan kehancuran “pakatan jahat” yang dipercayai merujuk kepada PH.

      Solat hajat itu juga dilaporkan menyamakan pertempuran PAS pada pilihan raya umum yang akan datang seperti Perang Ahzab.

      Peperangan Ahzab atau dikenali sebagai Perang Khandak merupakan peperangan antara tentera kafir di sekitar tanah Arab yang berkumpul untuk memerangi Nabi Muhammad yang ketika itu berada di Madinah.

      “Nabi bersabda dalam Hadis Bukhari dan Muslim: Takutlah kamu terhadap doa orang yang dizalimi kerana sesungguhnya tiada antara doa itu dengan Allah sebarang dinding,” kata Mohd. Khairuddin.

      PAS ketika ini sedang diserang hebat oleh blok PH yang dibarisi DAP, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Parti Amanah Negara (PAN) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

      Pelbagai fitnah dan penghinaan dilemparkan oleh PH ke atas PAS termasuk kononnya menerima wang RM90 juta daripada UMNO malah pemimpinnya disindir bertaraf lebai oleh Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

      Antara strategi terbaharu PH untuk menghancurkan PAS adalah Kerajaan PKR Selangor menyekat peruntukan untuk wakil rakyat PAS di negeri itu.

      Delete
    2. Kejora dah 'menurun' menjelma jadi 'lebai serabai' pulak, mengulangi kerja2 bodoh mengkopipes yg dikutip dari sumber tak berkredibiliti serta meragukan dalam keadaan begitu mencemaskan bagai orang sakit perut termakan julap nak melePAS ke jamban.

      Itulah padahnya bila sekolah tak abes
      Nak menulis tak tahu hanya boleh kopipes

      Delete
  23. Matdey, dlm politik sebenar nya udah muflis
    Pengikut dia hanya beberapa ekor anak bilis
    Najib pula, berpuluh riibu yg hadir bila majlis
    Sambutan gah gempita dari Sabah ke Perlis

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhb

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA ITU DIKTATOR.....??

      Sejarah telah mencatatkan pemimpin diktator menerima nasib aib & trajis dek keserakahan & campur tangan sang isteri. Apakah Tun Mahathir jatuh dalam kategori ini sedangkan Tun Mahathir yg telah bersara (bukan ditumbangkan) terus diberkati kewarasan, kebijaksanaan, penghormatan, usia panjang & malah diberi kepercayaan untuk kembali semula menjadi pemimpin negara. Isterinya Tun Siti Hasmah pula terkenal dgn watak ibu penyayang & 'low profile'. Beliau tidak pernah menerima kritikan di mana2 jua (termasuk pembangkang kecuali si Kojola Musibat budak gampang tak abis sekolah).
      Nah, ini bukti cakap2 saya.....


      1. LAILA TRABELSI
      dgn gaya hidup yang gila-gila mewahnya, sedangkan rakyat umumnya dalam kancah kemiskinan adalah antara faktor utama tumbang suaminya.

      Isteri Zine El Abidine Ben Ali
      Presiden Republik Tunisia (1987 ~ 2011)
      Ditumbangkan & hidup dalam buangan.


      2. EMELDA MARCOS
      bekas ratu cantik yg terkenal suka glamour & menyibuk mencampuri urusan negara. Dia sangat mewah berbelanja menggunakan wang kerajaan. Misalnya membeli belah di New York, Rome dan Copenhagen pada 1983 dengan RM5 juta dollar. Membeli hartanah di Manhattan, antaranya Crown Building 51 juta dollar dan Herald Centre bernilai 60 juta dollar. Nafsunya untuk membeli koleksi barangan mewah tidak dapat ditahan, dia akan berbelanja besar setiap kali ke luar negeri.

      Isteri Ferdinan Marcos
      Presiden Filipina (1965 ~ 1986)
      Ditumbangkan & hidup dalam buangan sampai mati)


      3. ELENA CEAUSESCUE
      juga suka menyibuk mencampuri urusan kerajaan pimpinan suaminya & melakukan pelbagai penindasan terhadap rakyat.

      Isteri Presiden Romania (1974 ~ 1989)
      Suami isteri dihukum bunuh selepas revolusi rampasan kuasa.


      4. FARAH DIBA PAHLAVI
      juga terkenal sebagai pemboros menghabiskan duit negara. Majlis penabalannya sebagai Permaisuri era Iran moden tahun 1967 menelan belanja 10 juta dollar, angka yang cukup besar pada masa itu. Dia seorang yang sangat meminati seni budaya, menghabiskan duit yang banyak untuk menganjurkan pelbagai program kegemarannya itu. Dia mempunyai pekerja yang ramai untuk menjayakan apa apa program yang selaras dengan kehendaknya.

      Isteri Kedua Mohd Reza Pahlavi
      Shah Iran (1941 ~ 1979)
      Hidup terhina dalam buangan sampai mati di Kaherah selepas revolusi 1979.


      5. ROSMAH MANSOR, ada tak ciri2 persamaan dgn 5 watak tersebut di atas..............?????

      Isteri kedua Najib Razak
      PM Malaysia (dilantik bukan dipilih sebab takut tak pernah bertanding dalam pemilihan presiden UMNO).
      2009 ~ ???????

      Saya serahkan pembaca2 blog membuat analisa....!!

      Salam Perjuangan.

      ps: (Sejarah Kuno)
      Tamaddun Troy musnah gara2 Helen.
      Samson perkasa mati gara2 Delilah.
      Marc Anthony mati gara2 Cleopatra.

      Najib.......???
      Terkini, Rosmah salah guna kuasa menganiaya Mazlan Aliman, wira peneroka Felda. Polis pulak nampak sangat menjaga Rosmah bukan orang awam.

      Delete
    2. Apa jadah Suman bebal merapu
      Mcm mlm gelap tiada berlampu
      Matdey Kerala cuba nak diampu
      Jubor Madey dia nak usap sapu


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
  24. Najib sering merendah diri, tak mahu megah
    Namun sambutan rakyat kpda nya tetap gah
    Matdey pulak, dlm partii sentiasa bertelagah
    Cap Munge, tunggu harii jer ler nak punggah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib menonjol diri, mahu megah
      sambutan rakyat kpda nya tidak lah gah
      Tu madey pulak, dlm partii sentiasa perselisihan ditegah
      Umno dan BN, tunggu harii jer ler nak di belasah..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. APA ITU DIKTATOR.....??

      Sejarah telah mencatatkan pemimpin diktator menerima nasib aib & trajis dek keserakahan & campur tangan sang isteri. Apakah Tun Mahathir jatuh dalam kategori ini sedangkan Tun Mahathir yg telah bersara (bukan ditumbangkan) terus diberkati kewarasan, kebijaksanaan, penghormatan, usia panjang & malah diberi kepercayaan untuk kembali semula menjadi pemimpin negara. Isterinya Tun Siti Hasmah pula terkenal dgn watak ibu penyayang & 'low profile'. Beliau tidak pernah menerima kritikan di mana2 jua (termasuk pembangkang kecuali si Kojola Musibat budak gampang tak abis sekolah).
      Nah, ini bukti cakap2 saya.....


      1. LAILA TRABELSI
      dgn gaya hidup yang gila-gila mewahnya, sedangkan rakyat umumnya dalam kancah kemiskinan adalah antara faktor utama tumbang suaminya.

      Isteri Zine El Abidine Ben Ali
      Presiden Republik Tunisia (1987 ~ 2011)
      Ditumbangkan & hidup dalam buangan.


      2. EMELDA MARCOS
      bekas ratu cantik yg terkenal suka glamour & menyibuk mencampuri urusan negara. Dia sangat mewah berbelanja menggunakan wang kerajaan. Misalnya membeli belah di New York, Rome dan Copenhagen pada 1983 dengan RM5 juta dollar. Membeli hartanah di Manhattan, antaranya Crown Building 51 juta dollar dan Herald Centre bernilai 60 juta dollar. Nafsunya untuk membeli koleksi barangan mewah tidak dapat ditahan, dia akan berbelanja besar setiap kali ke luar negeri.

      Isteri Ferdinan Marcos
      Presiden Filipina (1965 ~ 1986)
      Ditumbangkan & hidup dalam buangan sampai mati)


      3. ELENA CEAUSESCUE
      juga suka menyibuk mencampuri urusan kerajaan pimpinan suaminya & melakukan pelbagai penindasan terhadap rakyat.

      Isteri Presiden Romania (1974 ~ 1989)
      Suami isteri dihukum bunuh selepas revolusi rampasan kuasa.


      4. FARAH DIBA PAHLAVI
      juga terkenal sebagai pemboros menghabiskan duit negara. Majlis penabalannya sebagai Permaisuri era Iran moden tahun 1967 menelan belanja 10 juta dollar, angka yang cukup besar pada masa itu. Dia seorang yang sangat meminati seni budaya, menghabiskan duit yang banyak untuk menganjurkan pelbagai program kegemarannya itu. Dia mempunyai pekerja yang ramai untuk menjayakan apa apa program yang selaras dengan kehendaknya.

      Isteri Kedua Mohd Reza Pahlavi
      Shah Iran (1941 ~ 1979)
      Hidup terhina dalam buangan sampai mati di Kaherah selepas revolusi 1979.


      5. ROSMAH MANSOR, ada tak ciri2 persamaan dgn 5 watak tersebut di atas..............?????

      Isteri kedua Najib Razak
      PM Malaysia (dilantik bukan dipilih sebab takut tak pernah bertanding dalam pemilihan presiden UMNO).
      2009 ~ ???????

      Saya serahkan pembaca2 blog membuat analisa....!!

      Salam Perjuangan.

      ps: (Sejarah Kuno)
      Tamaddun Troy musnah gara2 Helen.
      Samson perkasa mati gara2 Delilah.
      Marc Anthony mati gara2 Cleopatra.

      Najib.......???
      Terkini, Rosmah salah guna kuasa menganiaya Mazlan Aliman, wira peneroka Felda. Polis pulak nampak sangat menjaga Rosmah bukan orang awam.

      Delete
    3. Apa jadah Suman bebal merapu
      Mcm mlm gelap tiada berlampu
      Matdey Kerala cuba nak diampu
      Jubor Madey dia nak usap sapu


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. O...hoi...O hoi ..siapakah gerangan
      Bersuara kodok memanggil hujan
      Ku seru langit bumi bertepok
      Terpenyeklah engkau wahai si kodok

      Delete
  25. Suman di dalam hatii, dia menangis meratap
    Komen pantun hamba hanya mampu ditatap
    Dia selalu pelekeh yg hamba ini sekolah atap
    Jom Wak..bila & di mana kita boleh berentap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bapuk tua bodoodi dalam hatii, dia menangis meratap
      Komen pantunseman hanya mampu ditatap
      Dia selalu pelekeh yg kejora bodoo ini sekolah atap
      Jom bhai bodoo..bila & di mana kita boleh berentap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Itulah padahnya bila sekolah tak abes
      Nak menulis tak tahu hanya boleh kopipes

      Delete
  26. najib has no balls
    with brain the size of a nut

    he dares not talk to all
    only his balaci and lickers of his butts!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Learning numbers:


      Pupil:
      2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 (Jammed)

      Teacher:
      Why do stop, pls continue.

      Pupil:
      2.7, 2.8, 2.9, 2.10

      Teacher:
      Why do you skip 2.6....??

      Pupil:
      Mak Badak said it's unlawful and can go to jail if utter such numbers which is reserved only to Jibo.

      Delete
  27. Anjiing2 Matdey, sudah tidak lagi berkeliaran
    Kejora amok mereka cabut lari bertempiaran
    Suman tua bacul tidak lagi buat penyamaran
    Sbg Bapuk Bodo, sudah tak lagii kedengaran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjiing2 Najib sudah tidak lagi berkeliaran
      Kena sergah mereka cabut lari bertempiaran
      Kejora bopuk tua bodoo bacul tidak lagi buat penyamaran
      Sbg lebai kuno pejuang tak berkat, sudah tak lagii kedengaran

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  28. Selepas debat antara anwar ibrahim dengan shaberi chik tahun 2008 banyaklah kutukan orang umno kpd shaberi chik kerana cuba nak jadi hero berdebat dgn anwar ibrahim...shaberi lari dari tajuk..

    Selepas wacana ni agak2 ade tak dikalangan acedemician dan umno kutuk dr palsampah kamarul yg berlagak pandai dah tunjuk bodoo tak layak kutuk tun madey...

    ReplyDelete
  29. DS Najib memang lah sepanjang masa sibok
    Tak ada masa, dia nak layan si gila tua cabok
    Kemain lagi menyalak, puak cai anjing dubok
    Wal hal forum tak ada apa, hanya aota habok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Youtube with Topic: 'Wacana Sinar Kali 53 - Apakah Tun Mahathir Terlalu Tua Untuk Jadi PM'.
      Tun Mahathir juga turut berbicara.

      Mari kita lihat komen2 selepas wacana berikut.....

      Othaman Ahmad
      1 second ago
      Dr. Kamarul bercakap with prejudice mind. Dia sendiri yg begitu jauh muda dan berkelulusan tinggi kelihatan janggal bercakap dgn nada gopoh, tergagap-gagap, terketar-ketar & tidak lancar asyik tengok nota saja. Kesudahannya, dia menjatuhkan kredibilitinya sebagai seorang professional yg bercakap guna emosi tanpa rasional & bukan otak .

      Goh Kok Leong
      11 minutes ago
      Tun masih relevan untuk menjadi PM buat kali ke 2. Tun bukan hendak memimpin lama, dengan pengalamannya beliau boleh wujudkan sebuah kabinet yang berkebolehan maka akan menolong beliau laksanakan proses pembetulan dan pembangunan semula negara. Dr. Kamarul Zaman hujahan beliau tidak dapat mencerminkan keadaan sebenar di bumi nyata. Tun cuma guna otak bukan hendak guna tenaga seperti bangla yang angkat bata atau ikat besi. Tun 100% layak memegang jawatan PM sekali lagi.

      Fin Ariff
      35 minutes ago
      Ak dgr suara dr.kamarul mcm nervous..tul x?

      abuya N
      33 minutes ago
      Very True .....

      chlaw64
      22 minutes ago
      berpusing2 kata2nya tu....

      Azmi Ab
      6 minutes ago
      Fin Ariff, bkn saja nervous ttp telur dlm seluar pun dh jadi kecut. Ckp langsung tiada kualiti dan trgagap gagap.

      Syazana Zana
      53 minutes ago
      tun m lebih bijak tenang bijak bila menjawab soalan.walaupun diusia 93 .
      boleh jd pm lg .no problem
      ph tetap pilihan ku.
      selamat berjuang bersama rakyat tun.
      rakyat is still with tun.
      ada panel yg perlu belajar dgn tun.
      yg baju hijau.

      Ramesh Krishnan
      44 minutes ago
      This Dr Kamarul Zaman is the problems. Bodoh sombong!!!

      kennytancg
      32 minutes ago
      Called himself a lecturer? English tonggang terbalik

      Mohamad Tarmizi Mohamad Daud
      8 minutes ago
      This Dr. Kamarul Zaman is pro BN. Gagap bila 2 ahli penal lagi persoal kata2 dia. Stupid lecturer

      kennytancg
      No standard

      Gamemaster 0912
      45 minutes ago
      of course tun M .boleh jadi PM semula

      Syazana Zana
      52 minutes ago
      i just wait tun m be next pm..

      one moment one moment
      43 minutes ago
      Tua , tua lah rakyat x kisah yg penting Tun M next PM .. pengalaman tadbir negara dan hubungan antarabangsa tu yg penting ..

      Syafrizal Abu Mansor
      54 minutes ago
      Terkedu kau. Hahahaha

      Oommar Oommar
      52 minutes ago
      Hahahaha terkejut ekauu

      moe o
      28 minutes ago
      nama jer prof..tapi bodoh..

      HEBAT AHMAD
      26 minutes ago
      apa si baju hijau ni cakap ni!!

      boss puzzle
      1 hour ago
      Hahahahah

      Adzarul Buqary
      34 minutes ago
      MAHATHIR IS THE BOSS

      Gamemaster 0912
      37 minutes ago
      mengaruk apa dr kamarul zaman ni. dedak nya dr kamarul zaman

      Azmi Ab
      3 minutes ago
      Sombongnya Dr Kamarul ni. Org lain semua brdiri bila Tun M tiba. Mmg sah dia ni pncacai Umno dan BN. Cara duduk pun dh tak tntu arah. Nmpak sgt kecut perut bila Tun duduk d dpn. Klu btl2 gentleman balunkah Tun cukup2 jgn hanya berani d belakang aje.

      Kimmy Jong-Un
      31 minutes ago
      hahahha u are great b tun

      Fyrdause Mohd
      44 minutes ago
      Dr Kamarul terlihat dia terlalu stress. Terlalu menolak dari perbincangan ilmiah.

      abuya N
      32 minutes ago
      Too bad...
      He is lost.

      Fyrdause Mohd
      19 minutes ago
      Dia tidak bersikap professional dan tidak bertindak sebagai penganalisa politik. Dia tenggelam dan amat tak bersedia.

      abuya N
      12 minutes ago
      Tun speaks 100x better than him.

      Delete
    2. Othaman Ahmad22 March 2018 at 22:17

      Fyrdause Mohd
      1 minute ago
      Dan hanya dia bersikap biadap dengan tidak berdiri memberi penghormatan. Seorg yg professional harus bersikap professional namun hanya dia yg melawan arus.

      zuraidi
      55 minutes ago
      Good talk

      gebei1
      25 minutes ago
      haha... kelihatan org uum ni sgt tdk tenteram berpanel... mcm amatur...

      Will
      2 minutes ago
      Tun M masuk kat 1:02:51

      Ahmad FM
      11 minutes ago
      yg baju hijau tu cara duduk pun dh cuak.. menggigil je bercakap..mampuihh

      fiz peace
      13 minutes ago
      Nampak sgt cuak c baju hijau tu..hahahaha

      Ahmad FM
      13 minutes ago
      sape yg baju hijau tu...menggelabah je...penjelasan pun xde isi ...

      Samsuri Mahmud
      14 minutes ago
      Daya pemikiran kau la yg menurun..tun m jawab soalan pn tak pakai note. Ko yg muda pn tak ingat fact.. hancing la ko prof

      ahmad fahmy
      15 minutes ago
      Wacana Jadi lain..tu lah..tadi nak hentam sgt TUn heheh..sekali Tun dtg...jemmm Ehheheh...semoga Allah beri kesihatan unggul pada TUn dna Isteri..untuk memimpin Malaysia utk Kali ke2 sebelum serahkan kpd DSAI...

      rio kio
      21 minutes ago
      kemunculan tun m 1:01:58 ..1:02:23 dr kamarul dh stat cuak smpai lupa nk bdri.. 1:03:04 still cuak kahkahkah

      Mat Besi
      22 minutes ago
      yg pakai baju hijau,nk cakap ilmiah..dia pun tak ilmiah...

      AF Global
      25 minutes ago
      Memang uum ni port lepak orang macam prof kongkang ni ka..

      chlaw64
      25 minutes ago
      Teringin nak lihat wajar Dr.Kamarul tu bila Tun mucul tak dijemput di depan matanya...Ha!ha!

      My Sue
      29 minutes ago
      mcm takut2 jak.. hahah

      Cemon Monk
      30 minutes ago
      tergagap-gagap anjing perliharran umno

      ntahapapa xtaw
      45 minutes ago
      sora truih sangkut2...

      Zamri Muhammad Nor
      18 minutes ago
      Walaaun....bangang.

      Zamri Muhammad Nor
      1 minute ago
      Hidup Tun..hidup pakatan harapan
      -------------------------------------

      Patut ler Najib takut FACE-TO-FACE dgn Tun M, rupa2nya Tun M masih berketrampilan, masih ada aura, masih ada chemistry hingga ada ahli panel yg prejudice pun hilang pertimbangan.

      Bayangkan kalau budak2 tak abis sekolah berhadapan face-to-face dgn Tun M, mau terkencing terberak agaknya......!!

      Delete
  30. Matdey dah sasau mcm terlebih makan ubat
    Tak ada apa pekdah, Najib nak pegi berdebat
    Dia tak pergi pun tak kurang dia punya hebat
    Melalak menyalak ler, cai2 bangang musibat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana najib menyorok diri?

      Dah 3 kali dia melarikan diri mengelak untuk face-to-face dgn Tun Mahathir.

      Delete
  31. Sian ler Matdey keling tua Malabari
    Buat program, populariti mau dicari
    Anjurkan forum, pastu syok sendiri
    Najib tak layan, dikatakan Najib lari

    Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

    Tinggi-tinggi si matahari
    Anak kerbau mati tertambat
    Apa ker jadah pulak, Najib nak lari
    Tiada masa nak layan tua musibat

    Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang berpantun, musibat kejora berpantatun syok sendiri.

      Yang ini realiti.....
      Youtube, today at 2.45 pm,
      Topic: Apakah Tun Mahathir Terlalu Tua Untuk Jadi PM'.
      Topic: Kemunculan Tun M Di Wacana Sinar Buat Semua Terkejut.

      Tak sekor pun orang2 kuat UMNO maupun PAS ada telor untuk tampil diri. Yang prejudis terhadap Tun M pun tergagap-gagap kedu.

      Patut ler Najib takut FACE-TO-FACE dgn Tun M, rupa2nya Tun M masih berketrampilan, masih ada aura, masih ada chemistry hingga ada ahli panel seorang doktor yg prejudice terhadap Tun M pun hilang pertimbangan.

      Bayangkan kalau budak2 tak abis sekolah berhadapan face-to-face dgn Tun M, mau terkencing terberak agaknya......!

      Delete
    2. Suman kufur, rentikan lah buat dosa
      Berbalah jalanan hanya buang masa
      PRU nanti kita lihat siapa yg perkasa
      Baru tau Najib ke Matdey yg berbisa

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Orang PAN ajak orang PAS keluar parti?

      Mengapa? Kerana bekerjasama dengan umno/BN tidak serasi dan bercanggah dengan pendapat yang pegang bekas mursyidul Pas Al Marhum Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

      Kalau begitu halnya, PAN kena keluar pakatan harapan, kerana ianya tidak serasi dan bercanggah dengan pendapat Imam Hassan al- Banna yang menolak fikrah tahaluf siyasi dengan parti kafir.

      Imam Hassan al–Banna tokoh islam yang dikagumi oleh Mohammad Sabu presiden yang mengatakan tahaluf siyasi harus.Harus, kalau Pan lebih kuat berbanding DAP.



      Sesungguhnya Syed Qutb yang juga dikagumi Mohamad Sabu mengikut langkah Imam Hassan al –Banna dalam fikrah pemisahan mutlak (al-mufasalah)

      Kalau Syed Qutb tokoh Islam yang bukan calang calang itu boleh ikut Imam Hassan al-Banna mengapa Mohammad Sabu boleh menerima tahaluf siyasi dengan DAP yang sah dan sahih anti Anti Melayu dan islam itu.

      Al Marhum Datuk Nik Aziz Nik Mat mengeluarkan pendapat waktu Pas bersama dengan pakatan rakyat, berdasarkan pengakuan orang china dan orang orang DAP mahu Islam.

      Pendapat al marhum Datuk Nik Abdul Aziz Nik sudah tidak boleh pakai lagi selepas DAP cerai PAS dengan alasan PAS degil hendak laksanakan hudud juga.

      Sesiap pun termasuk ahli akar umbi Pas merasa tertipu dengan dakwaan orang orang china dan orang DAP yang mereka juga mahukan Islam, sebaliknya menentang bulat bulat agenda Islam Pas selepas Datuk Nik Abdul meninggal dunia.

      Hanya kumpulan Mohammad Sabu yang tak boleh bersabar lari daripada PAS sahaja yang mungkin masih bersetuju, kerana sudah banyak termakan dedak DAP.

      Cuba bayangkan , Rasulullah SAW didatangi 700 orang Yahudi Bani Qainuqa’ yang sedia berperang dengan Rasulullah SAW dalam peperangan Uhud. Tetapi ditolak oleh Rasulullah SAW dengan alasan Baginda tidak mahu meminta bantuan orang orang musyrik.

      Sekarang DAP yang datang ajak orang Islam untuk membantu PAN menjatuhkan kerajaan Pas di Kelantan.

      Bukan setakat itu sahaja, malah DAP melalui pakatan harapan mahu mengalahkan calon calon pas yang bertanding seluruh pelusuk tanahair.

      Fikir fikirlah sebelum terjerumus dalam kancah kemusnahan akidah dek mengahalalkan cara yang membimbangkan masa depan Islam di Malaysia ini.

      Mustahil Mohammad Sabu presidean Pan tidak kenal Imam Hassan al-Banna dan Syed Qutb, sedangkan kedua dua tokoh Ikhwan Muslimin itu adalah idolanya

      Kesimpulannya, orang orang Pan harus mendesak para pemimpin parti supaya keluar daripada pakatan harapan untuk menyelamatkan bangsa Melayu, agama Islam dan Negara daripada ancaman fahaman yahudi, kominis dan Islam libralisme.

      Delete
    4. For the long winded ding-dong ding dong, I merely reciprocate in plain simple English with those famous Three Little Words for Lebai Serabai....

      'GO TO HELL'.....!!

      Delete
  32. APA ITU DIKTATOR.....??

    Sejarah telah mencatatkan pemimpin diktator menerima nasib aib & trajis dek keserakahan & campur tangan sang isteri. Apakah Tun Mahathir jatuh dalam kategori ini sedangkan Tun Mahathir yg telah bersara (bukan ditumbangkan) terus diberkati kewarasan, kebijaksanaan, penghormatan, usia panjang & malah diberi kepercayaan untuk kembali semula menjadi pemimpin negara. Isterinya Tun Siti Hasmah pula terkenal dgn watak ibu penyayang & 'low profile'. Beliau tidak pernah menerima kritikan di mana2 jua (termasuk pembangkang kecuali si Kojola Musibat budak gampang tak abis sekolah).
    Nah, ini bukti cakap2 saya.....


    1. LAILA TRABELSI
    dgn gaya hidup yang gila-gila mewahnya, sedangkan rakyat umumnya dalam kancah kemiskinan adalah antara faktor utama tumbang suaminya.

    Isteri Zine El Abidine Ben Ali
    Presiden Republik Tunisia (1987 ~ 2011)
    Ditumbangkan & hidup dalam buangan.


    2. EMELDA MARCOS
    bekas ratu cantik yg terkenal suka glamour & menyibuk mencampuri urusan negara. Dia sangat mewah berbelanja menggunakan wang kerajaan. Misalnya membeli belah di New York, Rome dan Copenhagen pada 1983 dengan RM5 juta dollar. Membeli hartanah di Manhattan, antaranya Crown Building 51 juta dollar dan Herald Centre bernilai 60 juta dollar. Nafsunya untuk membeli koleksi barangan mewah tidak dapat ditahan, dia akan berbelanja besar setiap kali ke luar negeri.

    Isteri Ferdinan Marcos
    Presiden Filipina (1965 ~ 1986)
    Ditumbangkan & hidup dalam buangan sampai mati)


    3. ELENA CEAUSESCUE
    juga suka menyibuk mencampuri urusan kerajaan pimpinan suaminya & melakukan pelbagai penindasan terhadap rakyat.

    Isteri Presiden Romania (1974 ~ 1989)
    Suami isteri dihukum bunuh selepas revolusi rampasan kuasa.


    4. FARAH DIBA PAHLAVI
    juga terkenal sebagai pemboros menghabiskan duit negara. Majlis penabalannya sebagai Permaisuri era Iran moden tahun 1967 menelan belanja 10 juta dollar, angka yang cukup besar pada masa itu. Dia seorang yang sangat meminati seni budaya, menghabiskan duit yang banyak untuk menganjurkan pelbagai program kegemarannya itu. Dia mempunyai pekerja yang ramai untuk menjayakan apa apa program yang selaras dengan kehendaknya.

    Isteri Kedua Mohd Reza Pahlavi
    Shah Iran (1941 ~ 1979)
    Hidup terhina dalam buangan sampai mati di Kaherah selepas revolusi 1979.


    5. ROSMAH MANSOR, ada tak ciri2 persamaan dgn 5 watak tersebut di atas..............?????

    Isteri kedua Najib Razak
    PM Malaysia (dilantik bukan dipilih sebab takut tak pernah bertanding dalam pemilihan presiden UMNO).
    2009 ~ ???????

    Saya serahkan pembaca2 blog membuat analisa....!!

    Salam Perjuangan.

    ps: (Sejarah Kuno)
    Tamaddun Troy musnah gara2 Helen.
    Samson perkasa mati gara2 Delilah.
    Marc Anthony mati gara2 Cleopatra.

    Najib.......???
    Terkini, Rosmah salah guna kuasa menganiaya Mazlan Aliman, wira peneroka Felda. Polis pulak nampak sangat menjaga Rosmah bukan orang awam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa jadah Suman bebal merapu
      Mcm mlm gelap tiada berlampu
      Matdey Kerala cuba nak diampu
      Ini saja ke, yg iblis ini termampu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    2. Alangkah bodonya telingkah si kerdil
      Bagai si langau dengan sang kancil
      Kalauku tempek engkau pun kemik
      Seperti kerepek yang kena gelek

      Delete
  33. Apa jadah Suman bebal merapu
    Mcm mlm gelap tiada berlampu
    Matdey Kerala cuba nak diampu
    Jubor Madey dia nak usap sapu


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cengkerik manakah yang bersuara itu
      Mengaku hebat seperti aku
      Nanti ku panggang menjadi abu
      Barulah tahu untung nasib mu

      Delete
  34. Kenape Kejora bodoo bebal merapu
    Bagaikan mlm gelap tiada berlampu
    Najib kapla prompak nak diampu
    Jubor Kapla prompak dia nak jilat sapu

    ReplyDelete
  35. Suman kata, Rosmah aniaya peneroka
    Tapi dibuat2 lupa citer Matdey bangka
    Sejarah di Memali bukan sengaja reka
    Berbelas orang mati dibunuh si puaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bodoo nafi Rosmah aniaya peneroka
      Tapi dibuat2 lupa citer mat hassan ungka
      Sejarah di Memali bukan bukan
      tun madey reka
      Berbelas orang mati kerana hasutan si hadi puaka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhh

      Delete
    2. Mat hassan hanya terbalikkan meja
      Kita pula akan terbalikkan Najib dari Putrajaya.

      Delete
  36. Mazlan Aliman kata program felda di maklumkan kpd rosmah sebagaimana di kasi tau oleh sofi pegawai felda ...semah repot polis ...tengah mlm Aliman ditangkap untuk siasatan tapi tak boleh dakwa...

    Mat hassan hasut pemoda umno terbalikkan meja warung direpot polis tapi polis buat tak tau...
    Umno tumbang polis sibok lah kerja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat hassan hanya terbalikkan meja
      Kita pula akan terbalikkan Najib dari Putrajaya.

      Delete
  37. bersungguh2 kejora berkempen disini.. tkpelah nk cari makan. dekat pru tentu dedaknya lebih manis dan lemak.

    tp hujah kejora masih belum dpt mengatasi kesan jenayah 1mdb yg membawa kpd gst dan kemaluan negara yg tercemar seantero dunia.



    ReplyDelete
  38. Matdey kaya di dunia, tetapii di akhirat muflis
    Nak kekal kuasa, dia rela turut pengaruh iblis
    Bunuh org di Memali, disalah Musa dan polis
    Ia bukan rekaan tapi sejarah hitam yg tertulis

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  39. Najib kapla prompak kaya di dunia, tetapii di akhirat muflis
    Nak kekal kuasa, dia rela turut pengaruh iblis
    Memali berdarah angkara Musa dan polis
    Ia bukan rekaan tapi sejarah hitam yg tertulis

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  40. Bila agaknye najib boleh balas dah kalah 3 kosong.....hehehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapuk Bodo tidak perlu kilas
      Soalan ko itu mudah dipulas
      Bukan skrg, masa nak balas
      Tunggu je, PRU empat belas

      Kah kaahh kaaahh kaaahhh

      Delete
    2. Kejora Bapuk Tua Bodo tidak perlu ulas
      Ulasan ko itu mudah dipulas
      Kalo bukan skrg masa nak balas
      Tak terjawab pon kojol PRU empat belas

      Kah kaahh kaaahh kaaahhh

      Delete
    3. That's the way
      aha aha...
      I like it.

      Delete
  41. Tun Madey, dlm politik sebenar nya tak pernah muflis
    Pengikut tun selautan bilis
    Najib pula boleh dikira dgn jari yg hadir bila majlis
    Sambutan malap dari Sabah ke Perlis

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhb

    ReplyDelete
  42. Dlm majlis wacana di karangkraf semua hadirin menghormati tun madey kecuali dr palsampah kamarut...kesipuan....

    ReplyDelete
  43. Suman marah bila hujah tak mampu ditepis
    Serupa anjing je dia perut kembong kempis
    Tapi tak mau mengalah, ini bebal otak nipis
    Balik kaedah lamaa, bawa sampah kopipes

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita copy-paste hak cipta terpelihara sendiri, bukan macam kamu buta2 kutip 100% artikel sampah.

      Delete
  44. Kejora bodoo bengang bila hujah tak mampu ditepis
    Kagak anjing je dia perut kembong kempis
    Tapi tak mau mengalah, ini bebal dungu otak nipis
    Balik kaedah lamaa, bawa sampah kopipes

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  45. Kejira baouk tua bidoo dah mula bebgang tsk boleh lagi sabotaj blog budin dan KD...

    Hahahaha..

    Menyamar 4 dlm satu...

    ReplyDelete
  46. Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi :

    1. Aku ingatkan dia hebat sangat. Rupa-rupanya apabila bercakap, dia lebih banyak berinteraksi dgn kertas drpd audience.

    2. Tajuk wacana mengenai usia Tun M tapi dia hentam DAP, tuduh PH dikuasai oleh DAP sehingga diberhentikan oleh moderator sebab terkeluar tajuk.

    3. Ketika Tun M sampai, khalayak bangun menyambutnya, tetapi tidak dia. Yalah... Tun M orang tua, apa salah utk bangun menghormatinya? Hormatlah orang tua.

    4. Dia juga ambil kesempatan hentam PH kononnya tiada agenda Islam dalam manifesto. Tajuk wacana ialah usia Tun M bukan manifesto PH. Kenapa jauh benar konarnya?

    5. Syok juga apabila dia nak buktikan Tun M tak layak jadi PM dgn mengungkit habis tarikh kematian adik-beradik Tun M. Apa kena-mengena fakta usia mereka dgn Tun M?

    6. Adakah dia nak kata Tun M juga sudah patut mati kerana adik-beradiknya semua sudah mati? Beradabkah ungkitan yg tiada kaitan sebegitu?

    7. Akhir sekali, dia bergambar sebelah Tun M. Mengikut cerita gambar itu, dia tertunduk saja ketika Tun M berpaling muka ke arahnya.

    8. Ya... Dunia realiti rupa-rupanya tidak sama dengan dunia bilik berhawa dingin ditemani papan kekunci.

    9. Terima kasih kpd Sinar Harian yg menjemput dia ke wacana itu. Sekurang-kurangnya, dalam tempoh hampir dua jam itu, kami sedikit sebanyak boleh mengenali dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau lah najib al bugisi di tmpt prof kangkong ni mau hijau muka dia...

      Delete
    2. Betul tuu, sebiji macam kejora musibat 4 kali dia kencing meleleh sembunyi mengelak face-to-face dgn saya.

      Delete
  47. Suman bahalol bawa artikel apa itu diktator
    Contoh yg paling jelas, itu tua punya doktor
    Ingin berkuasa, guna kuku besii tektik kotor
    Itu lah Mahafira'un, si Suman punya mentor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA ITU DIKTATOR.....??

      Sejarah telah mencatatkan pemimpin diktator menerima nasib aib & trajis dek keserakahan & campur tangan sang isteri. Apakah Tun Mahathir jatuh dalam kategori ini sedangkan Tun Mahathir yg telah bersara (bukan ditumbangkan) terus diberkati kewarasan, kebijaksanaan, penghormatan, usia panjang & malah diberi kepercayaan untuk kembali semula menjadi pemimpin negara. Isterinya Tun Siti Hasmah pula terkenal dgn watak ibu penyayang & 'low profile'. Beliau tidak pernah menerima kritikan di mana2 jua (termasuk pembangkang kecuali si Kojola Musibat budak gampang tak abis sekolah).
      Nah, ini bukti cakap-cakap saya.....


      1. LAILA TRABELSI
      dgn gaya hidup yang gila-gila mewahnya, sedangkan rakyat umumnya dalam kancah kemiskinan adalah antara faktor utama tumbang suaminya.
      Isteri Zine El Abidine Ben Ali
      Presiden Republik Tunisia (1987 ~ 2011)
      Ditumbangkan & hidup dalam buangan.


      2. EMELDA MARCOS
      bekas ratu cantik yg terkenal suka glamour & menyibuk mencampuri urusan negara. Dia sangat mewah berbelanja menggunakan wang kerajaan. Misalnya membeli belah di New York, Rome dan Copenhagen pada 1983 dengan RM5 juta dollar. Membeli hartanah di Manhattan, antaranya Crown Building 51 juta dollar dan Herald Centre bernilai 60 juta dollar. Nafsunya untuk membeli koleksi barangan mewah tidak dapat ditahan, dia akan berbelanja besar setiap kali ke luar negeri.
      Isteri Ferdinand Marcos
      Presiden Filipina (1965 ~ 1986)
      Ditumbangkan & hidup dalam buangan sampai mati)


      3. ELENA CEAUSESCUE
      juga suka menyibuk mencampuri urusan kerajaan pimpinan suaminya & melakukan pelbagai penindasan terhadap rakyat.
      Isteri Presiden Romania (1974 ~ 1989)
      Suami isteri dihukum bunuh selepas revolusi rampasan kuasa.


      4. FARAH DIBA PAHLAVI
      juga terkenal sebagai pemboros menghabiskan duit negara. Majlis penabalannya sebagai Permaisuri era Iran moden tahun 1967 menelan belanja 10 juta dollar, angka yang cukup besar pada masa itu. Dia seorang yang sangat meminati seni budaya, menghabiskan duit yang banyak untuk menganjurkan pelbagai program kegemarannya itu. Dia mempunyai pekerja yang ramai untuk menjayakan apa apa program yang selaras dengan kehendaknya.
      Isteri Kedua Mohd Reza Pahlavi
      Shah Iran (1941 ~ 1979)
      Hidup terhina dalam buangan sampai mati di Kaherah selepas revolusi 1979.


      5. ROSMAH MANSOR, ada tak ciri2 persamaan dgn 4 watak tersebut di atas............???
      Isteri kedua Najib Razak
      PM Malaysia (dilantik bukan dipilih sebab takut tak pernah bertanding dalam pemilihan presiden UMNO).
      2009 ~ ???????

      Saya serahkan pembaca2 blog membuat analisa....!!


      ps: (Sejarah Kuno)
      Tamaddun Troy musnah gara2 Helen.
      Samson perkasa mati gara2 Delilah.
      Marc Anthony mati gara2 Cleopatra.

      Najib.......???
      Terkini, Rosmah salah guna kuasa menganiaya Mazlan Aliman, wira peneroka Felda. Polis pulak nampak sangat menjaga Rosmah bukan orang awam.

      Delete
  48. Tun masuk mesra disambut
    Betapa berani 'si usia lanjut'
    Forum dia berdepan sebut
    Hadir Tun, ramai terkejut!

    'Pensyarah' rasa dirinya 'hebat'
    Kerap kali Tun disebat
    Tak boleh lari nampak kelibat
    Terpaksa buat muka musibat!

    Bidalan Melayu sudah terlakar
    Berani itu tandanya benar
    takut berdepan Klepto kelakar
    Terlalu banyak dah buat onar!

    Yang tak berani,cai dan AmeNo
    Bila disoal semua 'don't know'
    Nampak tak cerdik fikiran kuno
    Tuo mudo jantey tino!

    Kini semua sudah terbukti
    Satu satu,one,two,three
    Klepto sudah songlap berpeti
    Kayakan sepet,anak isteri!

    Ada orang tergagap cakap
    Belakang Tun dialah cekap
    tuduh main pakai tangkap
    Pakatan menang masuk lokap!

    Yang sekor tumpang semangkok
    Suman, KBB dia nak ketuk
    Lalok selalu emosi dah bengkok
    Dedak sental,telan ubat batuk!

    Tun disoal ada jawapan
    Itu tanda orang berani
    Bukan lari belakang ke depan
    Atau nyorok belakang bini!










    ReplyDelete
  49. Tun is a genius, Najib is a manace..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Mahathir is a 'rare gem'. He is indeed like a high quality precious stone, brilliant and a masterpiece.

      Delete
  50. BISNIS 1MDB SUDAH LA LEBUR
    DUIT DISONGLAP TERKEJIP KEJIP
    PATUT LAH KEJORA SUKA JILAT JUBUR
    DIJILAT HABIS SI NAJIS NAJIB

    ReplyDelete
  51. Bekas editor Kumpulan New Straits Times, Mustapha Kamil Mohd Janor menyindir majlis Wacana Sinar Harian yang berjudul 'Apakah Tun M, terlalu tua untuk jadi PM?' yang berlangsung semalam.

    Mustapha Kamil berkias kisah petua masyarakat Melayu tradisional ketika masuk ke hutan.

    "Dalam hutan ni ada banyak petuanya. Selalu orang tua kata bila kita dalam hutan ni jangan disebut-sebut perkara atau apa pun yang kita tak mahu temui.

    "Jangan sebut pasal hantu, pasal jembalang atau pasal harimau ke. Nanti dia betul-betul datang," tulis beliau dalam hantaran Facebook malam tadi.

    Mustapha berkata teringat mengenai petua itu selepas membaca berita wacana anjuran Kumpulan Krangkraf tersebut.

    "Bahasa mudahnya wacana itu untuk mengumpat Dr Mahathir lah. Tapi macam melanggar petua dalam hutan tadi, muncul pulak 'orang tua' tu dan dia duduk betul-betul depan barisan ahli panel yang awalnya bukan main tajam hujah mereka mengumpat Dr Mahathir itu.

    "Tapi bila dia muncul tiba-tiba, terus tumpul dan duduk pun dah serba tak kena. Itu lah. Macam pepatah Ujang kawan saya kat kampung ni: 'If your egg is small, don't talk big'," tulis beliau lagi.

    Semalam, Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) ditemani isterisnya Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali membuat kejutan apabila hadir ke majlis di Shah Alam itu.

    Kehadiran pasangan itu disambut dengan meriah oleh penyokong dan hadirin.

    Siri wacana itu disertai Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (Mapan) Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Kamarul Zaman Yusoff, pakar psikologi, Prof Datuk Dr Mat Saat Mohd Baki dan Cikgu Fitness Malaysia, Kevin Zahri Abdul Ghaffar.

    Mantan perdana menteri itu kemudian menulis di Twitter mengenai kehadirannya.

    “Saya hadir. I’m here guys. Say it to my face. (Saya ada di sini. Cakap depan-depan.), ” ciap beliau. ~ sumber

    ReplyDelete
  52. Ksta kunci...

    If your egg is smaal dont talk big laa...

    Mcm kejora cikgu bapuk tua tulur kocik takut cina jho lo...hehehehe..

    ReplyDelete
  53. kesihan proffesor kangkong,look like amature!

    najib good for nothing except for spending!(like this country belong to his grand dad)

    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB & omar daud....


      Penganiayaan terhadap Anak Felda Johor Mazlan Aliman menyemarakkan kebangkitan warga marhhein, khusus Melayu kampung & kawasan pendalaman mengesahkan 'Johor bakal jadi kubur umno' buat pertama kali dalam sejarah tempat ianya dilahirkan.

      Delete
  54. Tun M memang 'a real deal'.



    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...