Tuesday, 27 March 2018

SELAIN MENGAKUI KARISMA ANWAR LEBIH TINGGI DARIPADA NAJIB, ANNUAR MUSA JUGA MASIH MEMANDANG TINGGI TUN MAHATHIR

"Najib seolah-olah mewarisi kesabaran Tun Abdullah Ahmad Badawi, karisma Anwar Ibrahim, ketegasan Tun Hussein Onn dan kelicikan serta kebijaksanaan ayahandanya, Tun Razak."

Wahhh...baik punya bodek dan ampu oleh Annuar Musa  kali ini!!

Ada dua aspek boleh dilihat dalam kenyataan Ketua Penerangan UMNO yang tidak lama sebelum ini telah dibebaskan daripada pertuduhan rasuah melibatkan MARA dan Pasukan Bolasepak Kelantan.

Pertama, ini adalah ampu dan bodek biasa menjelang PRU 14 yang akan diadakan tidak lama lagi.

Adalah perkara biasa dalam UMNO, terutamanya menjelang pilihanraya, mereka yang berharap untuk menjadi calon dan jika berpeluang berjumpa, bercakap, berucap atau mengeluarkan kenyataan berkaitan Perdana Menteri, nada mengampu dan membodeknya memang cukup menarik dan ada berbagai cara.

Bagi Annuar, selain mengharapkan agar terus dipilih sebagai calon untuk mempertahankan kerusi Parlimen Ketereh, ampuan dan bodekan kali ini  barangkali juga mengharapkan supaya diberikan apa-apa jawatan lain dalam kerajaan.

Selepas tidak disambung khidmatnya sebagai Pengerusi MARA, Annuar tiada sebarang jawatan lagi dalam kerajaan atau mana-mana entiti berkaitan kerajaan, manakala jawatan Ketua Penerangan UMNO hanyalah jawatan politik semata-mata.

Bagi orang politik, meskipun pernah menjadi menteri sebelumnya, diberikan apa-apa jawatan lain dengan elaun puluhan ribu, ada pejabat, ada kereta rasmi, ada sekretari dan macam-macam kemudahan lainnya, ia adalah suatu kebanggaan bagi mereka.

Jadi, dengan Annuar yang masih memegang jawatan Ketua Penerangan UMNO, disertai pula dengan ampuan serta bodekan yang sudah banyak kali dan terbaru ini, apa agaknya jawatan yang sesuai untuk Najib berikan kepadanya?

Tunggguuu....

Kedua, dalam kenyataan yang sama memperlihatkan buat pertama kalinya Annuar mengakui bahawa Anwar Ibrahim memiliki karisma yang tinggi dan lebih baik berbanding Najib sendiri, meskipun Ketua Umum Pakatan Harapan itu masih berada di penjara dan pencapaiannya setakat ini hanya sebagai Timbalan Perdana Menteri saja.

Biasanya, apabila membandingkan kebolehan atau kemampuan seseorang, lebih-lebih lagi yang sedang memegang jawatan Perdana Menteri, perbandingannya mestilah dengan mereka yang lebih tinggi atau setidak-tidaknya pernah menjadi Perdana Menteri juga.

Tetapi, dengan Annuar mengatakan Najib memiliki karisma seperti Anwar Ibrahim, gambarannya ialah karisma Anwar lebih tinggi daripada Najib dan meskipun Najib kini menjadi Perdana Menteri, karismanya tidaklah melebihi Anwar yang jawatan terakhirnya hanya sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Ia contohnya umpama mengatakan Salleh Said Keruak yang sekarang menjadi menteri memiliki karisma seperti Ahmad Maslan yang hanya berkedudukan timbalan menteri.

Tidakkah ia ternampak pelik?

Dengan sendirinya, perbandingan Annuar itu merupakan suatu pujian dan sudah tentu membuatkan Anwar tersenyum membacanya, tetapi ia  juga seperti suatu perlekehan kepada Najib sendiri.

Dalam waktu yang sama, perbandingan Annuar mengenai beberapa ciri Najib yang tidak memasukkan nama Tun Mahathir Mohamad di dalamnya, tidaklah sukar difahami maksud dan tujuannya.

Walaupun ia ternampak sebagai percubaan Annuar untuk memperlihatkan Tun Mahathir tidak memiliki sebarang kelebihan, namun seluruh dunia tahu dan mengakui Tun Mahathirlah yangbbanyak mengubah corak dan wajah Malaysia ini.

Oleh yang demikian, Tun Mahathir pun barangkali tidak selesa dan "berasa geli"  jika ada ciri-ciri tertentu dalam kepimpinannya yang cemerlang selama 22 tahun dan diakui dunia itu, tetapi cuba disamakan dengan Najib yang disebut media antarabangsa dan dunia lain sebagai "pencuri" dan mengamalkan "kepimpinan kleptokrasi".

Terima kasihlah kepada Annuar kerana secara tidak langsung masih menghargai Tun Mahathir dan meletakkannya dalam "kelas tersendiri" yang terpisah daripada "kekotoran" Najib. (ShahbudinHusin 27/03/2018)

168 comments:

  1. Orang2 umno masih hormat tun madey...berjuta yg baca wacana dr kankong kamarut di KO kan oleh tun hingga terkucil kucil dr kankong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annuar Musa tidak pantas memberi komen sedangkan dirinya terpalit dengan se gunong keladak......!!!

      Delete
    2. Undang2 rasuah pun tak mampu nak kuat kuasakan skrng nak buat undang2 berita palsu pulak.

      Gila punya umno/bn

      Palsu ker penjualan aset2 di MARA tu?

      Delete
    3. Ketua Penrangan umno inilah yg bagai nak rak sebar berita palsu konon jika PH menang pilihanraya, Lim Kit Siang akan jadi PM.

      Ternyata war-war dia palsu belaka. Tun M & Dr. Wan Azizahlah yg dicalonkan sebagai PM & TPM.

      Si Kejora Musibat @ Geng Najib juga bukan main lagi kencang meniup berita palsu, tak gitu....??

      Kini jika mereka ini sabit kesalahan mengapi-apikan berita palsu tersebut, apa kata kita sabit kepala kolop mereka...??

      Delete
    4. Seramai 80 anggota PKR Gua Musang, Kelantan umum keluar parti dan menyertai PAS bermula hari ini selepas hilang keyakinan terhadap parti berkenaan.

      Bekas timbalan ketua PKR Cabang Gua Musang, Syed Azhar Syed Alwi, berkata keputusan itu dibuat susulan Pakatan Harapan (HARAPAN) kini dilihat sudah hilang hala tuju dan terpesong daripada perjuangan asal.

      "Kemasukan Tun Dr Mahathir Mohamad serta parti baharunya ke dalam HARAPAN dilihat tidak menguntungkan politik Melayu selain kepentingan Islam itu sendiri.

      "Kami juga kecewa dengan sikap parti dalam komponen HARAPAN yang berterusan bercakaran dan berebut kerusi untuk bertanding.

      Muak dan bosan

      "Ini menyebabkan rakyat semakin bosan dan muak selain fitnah dan tohmahan yang tidak berkesudahan dimainkan Parti Amanah Negara (AMANAH)," katanya pada sidang media di Kediaman Rasmi Menteri Besar Kelantan di Kota Bharu, hari ini.

      Dalam sidang media berkenaan, Syed Azhar dan rakan-rakannya turut menyerahkan borang keahlian kepada Yang Dipertua PAS Gua Musang, Azman Ahmad sambil disaksikan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob.

      Syed Azhar berkata, beliau yakin ramai lagi ahli PKR bakal mengikut jejak mereka iaitu keluar daripada PKR yang disertainya sejak 20 tahun lalu.

      "Perkara paling ketara yang saya lihat di Kelantan ini adalah isu perebutan kerusi kerana masing-masing berebut untuk bertanding.

      "Justeru, saya tidak nampak hala tuju mereka selain melihat hanya PAS sahaja mampu memerintah Kelantan," katanya.

      Delete
  2. Tuduhan Ku Nan dalam isu sabotaj menyimpang
    Mar 26 2018 / Suara Keadilan
    Tuduhan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang mengaitkan pembangkang dalam isu sabotaj terhadap Ahli Parlimen Titiwangsa Datuk Seri Johari Abdul Ghani adalah tidak berasas sama sekali dan jelas berniat jahat.

    Saya percaya berlaku perpecahan dalaman umno di Titiwangsa kerana isu perebutan kerusi.

    Malah tindakan pihak-pihak tertentu yang menaikkan sepanduk provokasi menolak Johari itu juga mungkin berpunca dari akar umbi Umno yang tidak berpuas hati terhadap prestasi beliau sebagai ahli Parlimen.

    Saya juga mendengar khabar angin dari akar umbi Umno yang mereka mencadangkan nama Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah, Datuk Razlan Rafi untuk menggantikan Johari di titiwangsa.

    Jika benarlah khabar angin ini, bermakna berlaku perpecahan teruk dalaman Umno di Titiwangsa dan tidak mustahil tindakan provokasi sepanduk mensabotaj Johari itu datangnya daripada Umno sendiri.

    Ini juga bermakna bahawa kreadibiliti Johari sebagai menteri kewangan kedua tercalar teruk.

    Justeru menuding jari kepada pembangkang dengan tuduhan liar seperti ini membawa maksud Umno retak menanti belah.

    ReplyDelete
    Replies

    Kejora Bapuk Bodo27 March 2018 at 07:59
    Nak tutup tahi tuduh orang lain dabotaj..

    Bagus umno dah bercakaran dan dah retak...petunjuk parti buat tahi akan tersungkur..

    Kejora Bapuk Bodo27 March 2018 at 08:04
    Ini sebabnye najib nak umum awal calon BN kerana dah berebutan dan bercaakaran sesama sendiri...petunjuk jelas nak mamposss..

    ReplyDelete
  3. Abuar Muso sebenarnye takut dengan tun...dia pon tak berani cabar tun kerana dia pon kaki klentong dan banyak dosa yg diketahui oleh tun...

    ReplyDelete
  4. Anuar muso oernah tegur Nazri kg dusun supaya jangan berdebat dengan tun kerana dia tahu tun boleh lipat samsing kg dusun dan umno...semua dlm poket tun...

    ReplyDelete
  5. Anuar muso masih mahu aktif dlm politik dan harap dapat pegang jawatan...jalo tak ade jawatan ape yg dia boleh buat setelah usia dah lanjut..

    Jadi dia kena bodek naikkan imej najib...umno tumbang anuar pon akan hilang dari dunia politik..

    ReplyDelete
  6. Annuar Musa..jom you bersara..kita pergi makan capati..nak longgok kuasa dan pangkat bukan bawa mati..

    ReplyDelete
  7. Anuar muso masih ingat anwar ibrahim...

    Umno tumbang kes rasuah anuar muso digali semulo...sungai buluh inn bersama najib berehat disebalik tirai jeriji besi...serammmmnye...

    ReplyDelete
  8. Pru 13 Najib dan umno menang dgn undi minoriti kerana jual jubo sefool kena sula dan temberang razali mamak bekas Dap penang...pru14 BN ade modal ape?...persempadanan semula dan gula2 pru?...anuar muso plak buat temberang bodek naikkan imej najib yg dah suram ....

    Tun makin dapat sambutan hangat rakyat...najib dah demam menggelabah...

    ReplyDelete
  9. lagi lebih kurang 40-50 hari kami berdoa dan memohon kepada ALLAH supaya tiada rakyat malaysia yang mati terkejut/ hilang akal dan bunuh diri...serta
    insaf dan kembali ke panggkal jalan kerana
    takdir dan kehendak ALLAH memberikan kemenangan cemerlang BN/umno dan rakyat malaysia menunjukkan kebijaksaan dengan menolak pakatan habrak+tun taik + dap zionis...
    AMIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa orang mungkar yg dilaknat Allah...

      Delete
    2. Berdoa untuk yg mencuri?

      Delete
    3. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  10. syukur alhamdulilah...Al quran hanya boleh di
    tafsir oleh alim ulama..dan ahlinya...

    kalau tidak...alquran pun nak ditafsirkan
    mengikut kehendak si budin ni...

    tafsiran mengikut kehendak dan kepentingan sendiri
    lain tujuan/maksud orang tu...
    lain ditafsir/diputar belit oleh si budin..
    memang ada ciri ciri seorang ultra/melampau pencacai
    tun taik..salah seorang nya si budin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bapuk tua tulur kicik buat Berita palsu...

      kejora bapuk tua tulur kicik lawan perintah Allah subahat dengan kemungkaran..

      Delete
    2. Bukan tulur aje kicik, yang tu pun kicik. Jadi, dia inferiority complex amat sangat. Masuk sini pakai nama berbagai, tak reti nak menuis, ambik senang - dia copy paste tak habis habis.

      Delete
    3. Tak payah melidah ke langit. Sekarang ni pun pihak kau dah tafsirkan al Quran ikut sekehendak hati.

      Delete
    4. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  11. Diskusi UMNO Online: Anda Tanya Kita Jawab yang dihoskan oleh YB Tan Sri Annuar Hj Musa, Ketua Penerangan dengan kupasan Isu "Kenapa Manifesto Pembangkang Ditalkin Awal?"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun berjaya buat umno gelabah giker awal2 lagi......

      Delete
    2. Itu pendapat korang le, Mamat yang pakai nama pejuang rakyat.

      Pendapat kami amat lebih baik dari kamu semua.

      Tak payah bagi fakta dan hujah, sebab kamu pun buat gitu.

      Delete
    3. Kapal mewah jho low yg polis lndon tangkap tu apa cerita.

      Delete
    4. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  12. Fitnah TM tidak membawanya ke mana..LEBIH BESAR LAGI DOSANYA PERCUBAAN NAK MENGGADAIKAN UNTUNG NASIB UMAT ISLAM KPD DAP..semata mata nak memenuhi nafsu AMARAHNYA...tan sri annuar musa terkini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun dan DAP dan Ph nak tangkap kapla perompak yg di lindongi oleh umno korup...

      Delete
    2. Kau sorang aje yang kata TM fitnah, Mamat "pejuang rakyat".

      Bos kamu bukan saja fitnah tapi membohong menipu sebesar besar nya.

      Delete
    3. dosa pemimpin membohong tu apa ek?

      Delete
    4. apa kah bangsat2 ni tak berdosa, wahai pejuang najis!

      manusia2 bangsat!

      4/7/2015 najib - "saya menafikan ada menerima duit ke dalam akaun saya"

      30/7/2015 mat maslan - "tidak betul. tidak ada pengaliran wang ke akaun peribadi perdana menteri"

      4/8/2015 kj - "wang rm2.6b yang diterima perdana menteri adalh sumbangan penyokong umno"

      11/8/2015 nazri - "wang derma diterima dari sebuah negara sahabt untuk membantu umno memenangi pru 13 lalu"

      15/8/2015 wan denan mamt - "derma rm2.6b adalah sebagi penghargaan kepada malaysia yg memperjuangkan agama islam dan mengamalkan pegangan ahli sunnah wal jamaah"

      22/8/2015 wak jawa - "rm2.6b di terima bukan dari seorg penderma, tapi dari beberapa org penderma"

      22/8/2015 aziz kaprawi - "derma adalah bertujuan untuk membantu umno melawan dap yg dibantu yahudi"

      9/12/2015 nong chik - "duit rm2.6b tu telah habis dibelanjakan untuk umno"

      16/5/2016 puad shit - "derma rm2.6b diterima dari raja arab saudi untuk digunakan bagi tujuan memeranagi isis"

      25/1/2016 najib - "betul memang ada duit rm42juta masuk ke akaun saya, tapi saya tidak tau siap yang masukan"

      dari sekor ke sekor lagi, kalau dah membohong tu dah tak ingat dosa pahala....semua ni islam...

      Delete
    5. Bagus tu, dad.

      Siap dengan senarai bohongan depa.

      Kot terberak berboraian si Mamat yg pakai nama "pejuang rakyat", Kejora dll nak menpikan apa yang depa dah kata.

      Delete
    6. Lebih mulia DAP drp Umno/pas

      Delete
    7. Dad....

      Perhati tak kita dan semua rakan seperjuangan tidak menciplak buta2 tapi menulis dgn daya cipta sendiri, tidak seperti sekor budak tak abis sekolah yg gasak buta2 hit & run bahan2 sampah....??

      Delete
  13. 7hb April di beritakan sebagai hari pelancaran Manifesto BN.Sesungguhnya apa yg di gubal kali ini BUKAN sekadar manifesto.IA SATU PELAN MASA DEPAN YANG JAUH LEBIH BAIK UTK RAKYAT MALAYSIA...ia satu WAY FORWARD BUAT KITA SEMUA.IA SATU ROAD MAP YG MENJANJIKAN DESTINI BANGSA MALAYSIA..ia jujur..ia jelas..ia praktikal..IA BERFIKIRAN DI LUAR KOTAK..Ia satu loncatan besar secara bersama..ia jauh meninggalkan politik pupulis murahan,yg cuba memperalat rakyat tapi sebenarnya berhempas pulas kerana kesumat peribadi dan keluarga...
    7 APRIL...TERSINGKAPNYA MASA DEPAN YG LEBIH HEBAT.=annuar musa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Temberang yg lebih dlm manifesto BN...

      Delete
    2. BUKAN sekadar manifesto.IA SATU PELAN MASA DEPAN YANG JAUH LEBIH BAIK?

      Hahahha.

      Yang membawa penderitaan lebih teruk dari sekarang.

      Delete
    3. banyak la umno nak keluar air mani....mani yang lama apa dah jadi? basi?

      umno ni dah lupa apa sumpah pada perjumpaan melayu pertama! yg dok ingat sekarang....najis hari2!

      Delete
    4. Yg di luar kotak tu kita tahu. Yg dlm kotak tu yg kita lagi tahu. Mcm mn nak menipu lg. Kutip RM byk2 dr rakyat

      Delete
  14. he is not even close to 1% of tun m. so, go on having a wet dream!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Club bolasepak The red worrior pun hampir bankrupt!!

      Delete
    2. Dad...

      Dalam bahasa Jawa, itu dipanggil 'NGOMPOL'.

      Delete
  15. Dekat oru baru najib umum nak bagi itu nak bagi ini...jauh dari pru najib cekik tengkuk rakyat nak bayar faedah hutang yg menimbun.....cina kominis yg untung besar angkara najib yg tersepit...

    ReplyDelete
  16. *GE 14th Prediction Result By Dr Zulfikar*
    ****************************
    N1 Banggi (WARISAN-PH)
    N2 Tanjong Kapor (WARISAN-PH)
    N3 Pitas (WARISAN-PH)
    N4 Matunggong (WARISAN-PH)
    N5 Tandek (WARISAN-PH)
    N6 Tempasuk (WARISAN-PH)
    N7 Kadamaian (WARISAN-PH)
    N8 Usukan (BN)
    N9 Tamparuli (WARISAN-PH)
    N10 Sulaman (WARISAN-PH)
    N11 Kiulu (WARISAN-PH)
    N12 Karambunai (WARISAN-PH)
    N13 Inanam (WARISAN-PH)
    N14 Likas (WARISAN-PH)
    N15 Api-Api (WARISAN-PH)
    N16 Luyang (WARISAN-PH)
    N17 Tanjong Aru (WARISAN-PH)
    N18 Petagas (WARISAN-PH)
    N19 Kapayan (WARISAN-PH)
    N20 Moyog (WARISAN-PH)
    N21 Kawang (BN)
    N22 Pantai Manis (WARISAN-PH)
    N23 Bongawan (WARISAN-PH)
    N24 Membakut (WARISAN-PH)
    N25 Klias (WARISAN-PH)
    N26 Kuala Penyu (WARISAN-PH)
    N27 Lumadan (BN)
    N28 Sindumin (BN)
    N29 Kundasang (WARISAN-PH)
    N30 Karanaan (WARISAN-PH)
    N31 Paginatan (WARISAN-PH)
    N32 Tambunan (WARISAN-PH)
    N33 Bingkor (GS)
    N34 Liawan (WARISAN-PH)
    N35 Melalap (WARISAN-PH)
    N36 Kemabong (WARISAN-PH)
    N37 Sook (WARISAN-PH)
    N38 Nabawan (WARISAN-PH)
    N39 Sugut (WARISAN-PH)
    N40 Labuk (WARISAN-PH)
    N41 Gum-Gum (WARISAN-PH)
    N42 Sungai Sibuga (BN)
    N43 Sekong (WARISAN-PH)
    N44 Karamunting (WARISAN-PH)
    N45 Elopura (WARISAN-PH)
    N46 Tanjong Papat (WARISAN-PH)
    N47 Kuamut (WARISAN-PH)
    N48 Sukau (WARISAN-PH)
    N49Tungku (WARISAN-PH)
    N50 Lahad Datu (WARISAN-PH)
    N51 Kunak (WARISAN-PH)
    N52 Sulabayan (WARISAN-PH)
    N53 Senallang (WARISAN-PH)
    N54 Bugaya (WARISAN-PH)
    N55 Balung (WARISAN-PH)
    N56 Apas (BN)
    N57 Sri Tanjong (WARISAN-PH)
    N58 Merotai (WARISAN-PH)
    N59Tanjong Batu (BN)
    N60 Sebatik (WARISAN-PH)
    ********************************
    *BN - 7
    *WARISAN-PH - 52
    *GS - 1

    *prediction on 26 March 2018*

    SABAH DAH UBAH BAA...

    HIDUP SHAFEEI APDAL...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh keruak si karabau tu pi berkubang laaaa

      Delete
    2. Shafeei Apdal diberi nama sedemikian oleh ayahnya sempena nama seorang Imam Tersohor Mazhab Sunnah Wal Jamaah.

      Semoga perjuanganya bersekutu dgn Pakatan Harapan mendapat keredhaan & keberkahan Allah SWT.

      Ameen.

      Delete
  17. Masa PH dlm proses pembahagian kerusi kejira bapuk tua tulur kicik hingar bingar kata PH bercakaran....sekarang semua diam kerana kebijaksanaan tun susun gerak langkah...

    Manipestol pon dah berjaya gelabahkan najib umno dan cai bodoosss....hik5

    ReplyDelete
  18. Siapa si Nome Nozwir ni???????

    Cakap macam tak kena.... merepek
    Umur memang just angka, jodoh, ajal, rezeki di tangan Allah.
    Tua, memang Tun M kata dia dah tua.
    Tapi korupsi ikut umur ke??????siapa nak banteras? kau ke nome nozwir oiiii.
    Nak harap siapa lagi? nak harap parti berkecuali.....
    idok lerrrrrrrrr.....

    Belajar dari kesilapan? yang dulu tu ler silap gabung dengan Pas. Tak calon PM awal2, last-last semua tikam belakang. Sekarang ni baru ler politik matang, keputusan dibuat bersama, Calon PM dibuat bersama, Pengagihan kerusi dibuat bersama, Logo Parti dipilih bersama. Bersetuju bersatu membuat pemilihan. Bukan berkecuali dan berasuah dalam semua agenda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa si Nome Nozwir ni??????

      Orang yg kerisauan giler kerana tun mendapat sambutan hangat dari rakyat setelah kojolkan dr palsampah kankong kamarut pembodek najib...teori bodoo dr palsampah kankong tak laku..

      Tun dr perubatan dah cucuk sejarum muka dr palsampah kamarut...hihihihiji

      Delete
    2. Hahaha "dr palsampah kankong kamarut".

      Tak pernah tengok manusia mcm tuh. Nak sangat jadi Naib Chanselor kot.

      Bila PH naik nanti, Naib apa dun dia tak dapat - tak layak, dari hujah dan tabi'at bebudak gerak geri duduk, terus duduk masakan hadirin lain semua berdiri mass Tun sampai di forum itu.

      Betul, kangkung karut.

      Delete
    3. Kedudukan Universiti Utara M'sia dah amat tercemar & bakal terperosok lebih jatuh gara2 penonjolan seorang pensyarahnya seperti Professor Kongkang yg dah duduk rerkangkang dgn tingkah & hujahan songsang & temberangnya.

      Professor kongkang inilah yang diidolakan oleh Kejora @ Pejuang Rakyat @ Lebaimodern @ Geng Najib malam & siang....!!

      Delete
  19. Najib dah diakui donia ade karisma...karisma 2.6 billion...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu satu ketokohan najib. Lg satu dia kawin 2 kali. Ambil bini org. Tun M x buat. Tun M ada degree. Najib ada?
      Mn ada kelayakan lain yg baik nak dibandingkan najib dgn Tun M. Jd PM bukan di pilih. Ishtihar sendiri sj.

      Delete
  20. this anuar guy has nothing to offer. he was selected those days, just to have a kelantanese rep in the federal. he was supposed to help umno to gain some grounds in kelantan, since it was under pas.

    but all this while, this anuar guy just gaining some mullah for his asses. nothing much.

    now he realized he is on the way into the unknown, since hadi and gangs are pimping najis' ride, so nuar, you are a gone nutcase.

    najis is desperately in need of hadi, nuar knows that. and he also knows that he will be the first pawn to go down in kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anuar muso hanye berkelulusan oerancang bandar...tak ade ketokohan ahli politik....kaki klentong...banyaknkes rasuah di diamkan...

      Umno tumbang sprm kena sibok bukak semula file...

      Delete
    2. What he can offer are mainly those that have been classified secret under the Official Secrets Act.

      What he says about those the rakyat won't buy anyway.

      Delete
    3. Najib dan kuncu kuncu pemakan dedaknya makin sesak nafas dan resah. Jika terbukti senua ini angkara Najib, pastikan dia dihukum seberat2nya kerana telah merosakkan imej negara selain memusnahkan kepercayaan rakyat yang telah memberi amanah selama ini. Dia akan dan kuncu2nya akan diburu sampai ke lubang cacing dan tak ada negara selamat untuknya.

      Delete
  21. http://www.amenoworld.org/2018/03/mahathir-tak-layak-jadi-pm-sebab.html?m=1

    Dr palsampah kankong dendam dgn tun m...adekah dr palsampah kankong kamarut lebih layak.?..

    Nak cakap pasal islam dia sendiri lawan perintah Allah sokong kemungkaran....puuuiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ade beza dr palsampah kankong kamarut dgn lobai hadi same2 penyokong kemungkaran ikut perintah setan..

      Delete
    2. Bagus lihat Kejora Bapak Bodoh tibai Kejora yang masuk sini tak habis habis dengan mcm mcm nama.

      Dari asyik tukar nama dah nampak dia pembohong besar.

      Delete
    3. Kejora berlatih tukar identiti. Bn dah mula tenggelam.

      Delete
    4. Menang saja PH wak kojola kengkang kepala mancis balik semulalah ke Gay..lang street di Spore untuk cari makan.
      Di sana mr Balak Singh dok tunggu.

      Delete
    5. Zack...

      Ada satu lagi pilihan di Spura, di 'Bugis Street' syurga idaman kelasi/pelaut2 asing terutama dari Greece untuk melepaskan gian terhadap Gay Boy seperti Kejora.

      Delete
  22. sabah kasi tanggalam itu BN
    maju bah warisan terbaik

    itu 7 lagi kawasan BN kasi kempen kaw kaw
    come on safie apdal gempur 7 kawasan BN itu bah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah tentu safie apdal gempur 7 kawasan BN itu.

      Supya "BN Fixed Deposit" akan jadi "BN Current Account" aje dan tak lama akan di tutup bank.

      Delete
    2. Najib dan zahid berulang alik kesabah nak mintak tolong orang sabah dgn mcm2 janji...tapi orng sabah dah dicefikkan oleh shsfeei apdal..

      Najib cuba gunakan sprm nak jatuhkan shafeei tapi gagal...makin kuat kepercayaan orang sabah kpd shfeei...bodooh betuln lah najib...

      Najib cuba perlekehkan tun makin ramai suka tun...

      Delete
    3. Musa dan anifah 2 besedara yg jadi tak aman...Salleh kruak jugak bakal kojol di sabah.....Sabah dah diubah oleh shafeei baa...

      Delete
    4. Di Kudat dan Kota Marudu BN pasti tumbang.
      Maaflah Datuk Rahim Bakri walaupun kita kawan tapi dlm politik ada pro and contra.
      Maximus Ongkili pasti bungkus di Tandek

      Delete
    5. Datuk Rahim lsmail di Pantai Manis Papar pun tumbang.

      Delete
  23. 1MDB digesa berhenti tipu tentang RM430j dibeku Switzerland

     Badan bukan kerajaan BERSIH dan Pusat Membanteras Rasuah dan Kronisme (C4) menyelar kenyataan 1MDB yang mendakwa RM430 juta dari tiga bank berasingan yang dibekukan pihak berkuasa Switzerland merupakan denda.  

    "1MDB perlu berhenti menipu bahawa kononnya wang mereka disahkan 'bersih' di Switzerland. 

    "Apa yang 1MDB tidak mengaku adalah penyelewengan yang jelas ke atas pengurusan dana 1MDB," kata pengerusi bertindak BERSIH Shahrul Aman Mohd Saari dalam sidang media di Petaling Jaya hari ini. 

     Sebelum ini, Pihak Berkuasa Penyeliaan Pasaran Kewangan Switzerland (Finma) mengarahkan "penyingkiran keuntungan dari hasil haram" dari tiga akaun bank berasingan - Falcon Bank dan Coutts & Co Ltd - yang berjumlah RM430 juta. 

    Pihak berkuasa Switzerland juga menyiasat transaksi berkaitan 1MDB yang dibuat tanpa keperluan untuk membuat transasksi seumpamanya oleh tiga bank berkenaan. 

     Shahrul menjelaskan Finma berulang kali merujuk jumlah berkenaan sebagai "penyingkiran keuntungan dari hasil haram" atau "perolehan keuntungan secara haram". 

     "Jika kita lihat kenyataan media rasmi yang dikeluarkan Finma yang memperincikan sekatan mereka terhadap tiga bank itu, 1MDB disebut banyak kali.

     "Jadi bagaimana 1MDB dengan mudahnya mengatakan ia tidak kehilangan wang sama sekali?

    "Mereka gelar ia sebagai denda. Ia bukan denda. Ia adalah penyingkiran dana haram yang masuk ke dalam bank melalui penggubahan wang haram, dengan menipu atau mencuri," kata pengarah eksekutif C4 Cynthia Gabriel yang turut hadir dalam sidang media itu. 

     Cynthia juga memaklumkan berkenaan usaha ahli parlimen Switzerland Carlo Sommaruga dalam membentangkan usul memohon dana haram dipulangkan kepada negara asal. 

     Meskipun usul berkenaan tidak diluluskan, kata Cynthia, Sommaruga sedang dalam proses mendraf usul kedua menyentuh isu sama.~ Malaysiakini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arulkanda buat road show sebelah pihak tipu fakta 1 mdb..Arulkanda tak berani bagi taklimat kpd tun dan PH...

      Kerja Arul kekanda umno nak temberang jee..

      Delete
    2. Berita Pengerusi 1MDB sekarang mengatakan 1MDB akan di tutup bila hutang dah habis bayar.

      Kesian le adinda Arul.

      Delete
    3. Moral of the story: When you accept a job offered by the unscrupulous and tottering establishment, ask for treble your past secretary so that you can live when you lose that job.

      Delete
  24. Speaker Dewan Rakyat manja......
    baru cakap suruh letak jawatan kate menghina dewan yg mulia.
    Dewan lagi mulia ke agama lagi mulia.

    Agama minta cegah kemungkaran iaitu rasuah, so nak cakap pasal rasuah dalam dewan yang sooo call mulia ni sangat tak boleh ke. dah tak boleh cakap ko letak le jawatan speaker.

    Manja bebonar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tak boleh bezakan hina dgn desak letak jawatam...didesak kerana tak professional ....speaker sepatutnye neutral hanya kawal persidangan dewan dan tatakelakuan mp...

      Delete
    2. Apa nak herankan, 'Speaker' dah rusak, asyik bunyi 'krak kruk krak kruk' memekakkan telinga jer. Memang patut dihumbankan dan diganti baru, nak lelong pun tak laku dahh.....!!

      Ingat tak dulu dia mengadu nasib dgn Tun Mahathir konon Najib tak pedulikan dia. Baru saja Najib jolok dgn jamban baru, lemas luluh imannya berkiblat semula pada Rosmah & Najib.

      Orang level begini mana ada standard, so cheap-skate and outdated.....!!

      Delete
  25. Hah, dah tesonyap si Mamat "pejuang rakyat, @ Kejora @ dll.

    Bnyak temberang nya di sini, yang bagus nya, tulis aje apa apa yang boleh mengarutkan kata kata dia.

    Dia tak keluarkan fakta dan hujah yang munasabah, kita pun boleh buat begitu bila menibai dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejira bapuk tulur kicik sedang kumpulkan bahan kopipes sampah...hari ni sigila ni nak menyamar sape plak?...

      Delete
    2. Pandainya KBB...teruskan perjuangan.

      Delete
  26. Anuar muso tak boleh samakan sifat tun dgn najib kerana memang jauh berbeza...tun bijak dan berpandangan jauh....najib bapak klentong...najib penakut tun berani...najib tak dijemput berucap pada forum antarabangsa...tun bina negara taoi najib rosakkan negara...

    Kalo anuar muso samakan sifat dan kelebihan tun dgn najib anuar akan tunjukkan kebodohan yg memang dah bodoo pon..

    ReplyDelete
  27. Tak sangka plak anuar muso berani letakkan karisma anuat kpd najib...najib penjarakan anwar guna jubo sefool dengan bukti yg direka....bapak sefool sendiri mengaku jubo anak dia di bayar oleh najib...anaknye berani sumpah dgn quran...agaknye bila sefool ni ditimpa bala...

    ReplyDelete
  28. RAIS YATIM

    SUDAH BELOT

    MULA TIBAI NAJIB

    Bagaimana jika kerajaan buat berita palsu, soal Rais Yatim

    MENJELANG pembentangan Rang Undang-Undang (RUU) Anti Berita Tidak Benar di Dewan Rakyat minggu ini, Penasihat Sosiobudaya Kerajaan Rais Yatim mempersoalkan bagaimana sekiranya pihak pemerintah yang membuat berita palsu.

    PUNAHSEHAT

    MAHU BAGI

    PUNAH

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rais loyar. PhD in Law, Beb.

      Dia tahu takda dictionary di satu dunia pun yang ada definasi fake news.

      Gamak nya, bila Fake News law di laksanakan, mahkamh akan penuh dengan kes fake news.
      \
      Kena ada tambah berpuluh hakim. Dan Ketua Hakim di sambung perkhidmatan nya 10 tahun lagi.

      Delete
  29. annuar musa terlepas satu sifat yg tak kurang penting i.e :-

    mewarisi sifat keberanian /foolhardiness Botak Chin (kepala gangster yg d hukum gantung pd tahun 1981).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dato

      Botak chin diehard rompak sikaye bagi makan si miskin...

      Najib rompak 1 mdb bagi kat cina jho lo billion2...hidup mewah..

      Cai siang mlm kerja kuat bela najib pon najib bagi ciput.....cai bodoooss...

      Delete
    2. Itu nilai keupayaan pencacai pengampu oleh tok najib n the gangnya..dorang x setaraf jholok..ahahaha jilat jgn x jilat..tepuklh dada telan dedak tu..hahahahamacaihabcai

      Delete
  30. mana geng najib??

    mamu parpu tu ko atau ko mamu parpu? atau memang smua genGobind showed that Muhsin, also known by his pen name "Mamu Parpu", is a hardcore supporter of Prime Minister Najib Razak.

    Gobind claimed the attack against Lim was a "political conspiracy" and furnished proof of Muhsin's social media account which called for support for BN in GE14, accompanied by the hashtag "Kami
    gang Najib" (We are Najib's gang).g najib mamu parpu??"

    "

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas pru 14 geng najib mengaku geng tun madey plak...geng dedak hidup bulu boleh berubah...

      Delete
    2. Wow! Ini menarik. Jika GN adalah Mamu Parpu patutlah mamat tu bercakap mcm org mabuk todi.

      Delete
    3. That fuckin' god damn blog is damn fuckin' dead.....!!

      Delete
  31. Dengar khabar syed hamid albar pon dah ikut jejak Rais Yatim dan Rafidah Aziz...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parlimen Kota Tinggi beserta DUN2nya sudah dalam genggaman Pakatan Harapan bila warga Melayu tua & muda mulai sedar & insaf pembohongan & penyelewegan Najib & Rosmah. Apatah lagi, bila sambutan meriah ribuan warga kampung & felda di sana diberikan kpd Tun Mahathhir ketika berkunjung & berceramah di sana baru2 ini.

      Syed Hamid Albar masih terpinga-pinga apa dosanya hingga kedudukanya di SPAD digantikan dgn Toyol Tua Pendek Isa Samad.

      Delete
  32. the work of SCL, of which he is a shareholder.

    Marland, a businessman and Conservative Party Treasurer and donor, whom the party nominated to be a working peer, spent a short time as a government minister and then as David Cameron’s ‘Trade Envoy’, before returning to private business.

    However, as Sarawak Report has pointed out, the private company he now heads bears a title that might confuse the unitiated into thinking that he retains some form of official government role as an envoy of the Commonwealth. Marland’s Wikipedia page describes him as having become Chairman of the Commonwealth Enterprise and Investment Council Limited (CWEIC) after stepping down as Trade Envoy.

    In fact, Marland incorporated CWEIC as a £2.00 limited company, of which he was a joint shareholder together with a farmer named Oliver Everett, in July 2015 shortly after leaving political office. He therefore effectively appointed himself to the official sounding role.

    Yet the confusion to an extent continues, since CWEIC’s website explains that the organisation is a ‘not for profit membership organisation with a mandate from Commonwealth Heads of Government to promote intra-Commonwealth trade, investment and the role of the private sector across the 52 member countries…”

    The impression, therefore, is that Marland has decided to engage in a charitable role on behalf of the Commonwealth, which has been approved by Heads of Government and the Secreatariat based in the major public building, Malborough House, London.

    So, is this outwardly rather strange arrangement with the Commonwealth Secretariat being conducted purely on a charitable basis or is there any danger that CWEIC’s voluntary role might play advantageously into the members’ other active business interests?

    The incorporation documents of the company indeed make plain that the purpose of the company is not for profit:

    “The income and property of the Company shall be applied solely towards the promotion of its objects as set out at Article 4.1. and no part of such property and income may be paid or transferred, directly or indirectly, by way of dividend bonus or otherwise howsoever by way of profit, to members of the Company”
    [Article 4.1:

    ReplyDelete
    Replies
    1. On the other hand, the constitution of the company goes on to make clear that such strictures do not preclude ‘reasonable remuneration’ of ‘members’ (shareholders) who are also ‘office holders’ (including presumably that of the Chairman) or indeed the coverage of expenses: one would assume these would include the costs, for example, of travelling about the world organising conferences and hob-nobbing with key political leaders in Commonwealth countries.

      Marland is well connected in current government circles and the not for profit CWEIC has been apparently provided office space in the Commonwealth Secretariat’s Malborough House from which it organises its trade boosting events, which have been regularly held at Malborough House.

      We have asked both the Commonwealth Secretariat and CWEIC for the details governing their arrangement. We have asked the following questions:

      “Could you provide the terms of the ‘mandate’ [given to CWEIC] and explain the circumstances under which Heads of Government executed it?

      Can you also explain the parameters under which the CWEIC conducts its voluntary role and occupies a space in Malborough House and holds events there? Are those events sponsored or subsidised by member governments and are there ticket prices or any other payments required of attendees?
      Finally, are there any agreed rules governing the relationship between the members of CWEIC and the Commonwealth Secretariat regarding this not for profit role in boosting intra-Commonwealth trade? In particular, for example, are there any agreed caveats with respect to possible conflicts of interest regarding the company members’ other business activities linked to Commonwealth countries involved with their Malborough House events?
      As indicated in our previous article, Sarawak Report is anxious for these clarifications in light of the fact that a separate company, of which Lord Marland is a shareholder, has been pitching for election winning contracts that favour the present Malaysian Prime Minister and his ruling party. Malaysia is described as a ‘Strategic Partner’ of CWEIC and the company has just opened a “hub” in KL.

      SCL, which is the parent company of the disgraced outfit Cambrige Analytica, recently exposed for a plethora of dirty tricks, including the abuse of stolen Facebook ‘big data’ to secretly influence unwitting voters, also has an office in KL. Sarawak Report has received extensive details of the company’s proposal before the past Sarawak State Election to use their covert techniques on behalf of the BN Government, to be paid for by Petronas.

      Petronas has flatly denied any engagement in this contract or negotiations with SCL by their Group Strategic Communications department, even though this cooperation is referred to as being extensive in the documents.

      Delete
  33. Memetik DOJ tentang 1MDB bukan berita palsu'

    Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Salleh Said Keruak hari ini memberi jaminan pemfailan Jabatan Keadilan Amerika Syarikat(DOJ) berkenaan 1MDB tidak akan digolongkan sebagai berita palsu.

    Beliau berkata demikian semasa pertemuan dengan wartawan asing ketika kerajaan sedang membentangkan RUU Antiberita Palsu di Parlimen hari ini.

    "Anda boleh petik mereka (DOJ, apa yang mereka kata, berdasarkan laporan itu. Ia tidak tergolong sebagai berita palsu.

    "Itu pandangan mereka, seperti DOJ, anda memetik kenyataan mereka," kata beliau.

    Sebuah video memaparkan Salleh memberi jaminan itu dimuat naik oleh wartawan Channel New Asia, Melissa Goh.

    Salleh mengulas soalan jika wartawan masih dibenarkan melaporkan penyiasatan Amerika Syarikat terhadap 1MDB.

    Ketika diminta untuk penjelasan lanjut, Salleh bertegas berkata, "Tidak, tidak, tidak, bagaimana kamu boleh anggap pemberitaan itu (DOJ-1MDB)sebagai berita palsu

    DOJ mengatakan sekurang-kurangnya AS$4.5 bilion telah diselewengkan daripada 1MDB.

    DOJ mendakwa dana yang dicuri itu kemudiannya digubah secara haram melalui sistem kewangan antarabangsa, termasuk di AS.

    Jabatan itu sedang berusaha merampas aset bernilai AS$1.7 bilion yang didakwa dibeli menggunakan dana yang dilesapkan daripada 1MDB.

    ReplyDelete
  34. PERHATIAN:

    Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

    Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

    ReplyDelete
  35. Kemain celupar lagi, Suman iblis tua durjana
    Dgn GN, L.Moden, Pej. Rakyat terok dia kena
    Bila Kejora cabar, bacul ni kecut kepala bana
    Jom jumpa Wak..cakap jer ler bila & di mana

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh kamu itu dah jelas buktikan auta temberang kamu.

      Rekod & bukti dalam blog ini masih tersimpan siapa yang kecut telor mengelak, menyorok sembunyi.

      Delete
    2. Kemain celupar lagi,kejora iblis bapuk tua durjana
      Dgn GN, L.Moden, Pej. Rakyat dia menyamar sini sana
      Bila Seman cabar,bapuk bacul ni kecut kepala bana
      Jom jumpa kejora bapuk biol ..cakap jer ler bila & di mana

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Wak Suman Tempe..apasallah Wak ni masih tak paham2 bahasa lagi, dah berpuluh2 kali saya tegaskan saya ni adalah seorang warga marhaein yang non partisan, tak memihak kepada mana2 parti politik pun. Saya hanya cuba untuk menjadi seorang rakyat yang patriotik dengan belaja2 untuk taat dan wala kepaad pemimpin yang sedia ada yang dipilih secara demokratik oleh kita sendiri. Takkanlah tu pun menjadi satu dosa yang besar pulak. Saya taulah Wak ni kaki jilat pungkoq Madey, tapi takkanlah sampai menggadaikan maruah dan jati diri Wak sampai macam tu sekali. Bertobatlah Wak sementara nyawa masih belumm sampai ke halkum...malulah pada anak cucu serta sedara mara Wak kat Spore tu !!!!!!!

      Delete
    4. Jangan melawak le kamu Geng Najib. Hingga mengarut.

      Non partisan kepala bapak kau.

      Jangan marah ye aku cakap gitu.

      Aku cuma ikut bos kau cakap.

      Delete
  36. 1/2/18 hamba tunggu si bapok bacul Suman
    Iblis ini cakap spt guroh, hati sebesar kuman
    Konon dia pakai spek hitam & baju senaman
    Lagi lucu, katanya bawa anak utk jadi teman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh kamu itu dah jelas buktikan auta temberang kamu.

      Rekod & bukti dalam blog ini masih tersimpan siapa yang kecut telor mengelak, menyorok sembunyi.

      Delete

    2. 1/2/18 Seman tunggu si bapok bacul Kejora
      Iblis ini cakap spt guroh, hati sebesar kuman tulur kicik
      Konon dia dah ada di dataran merdeka
      Tapi sebenarnye sedang tonggeng kpd bangla

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Inilh pakatan kita yg ikhlas berjuang..siap sedia berkorban untuk ibu pertiwi..
      Jiwa kosong x berharga..dunia bkn surga hoi hoi hoi hoiiicai
      Hancai..
      Peeeweeeett!!

      Delete
  37. Kesian betul hari tu tengok Madey tercungap2 macam ikan ikan belacak bila kena tibai dengan solan maut dari Dr kamarul...sampai berbuih2 mulutnya rakyat tengok. Kononnya nak spin dan alih tiang gol...tapi terperangkap pulak. Lain yang ditanya lain pulak yang dijawabnya sampai kena tegur tak menjawab soalan oleh moderator. Itu baru kena dengan Dr kamarul, belum dengan DSNR lagi...kalau berdepan dengannya mau terkincit dalam seluar, minta tolong Siti Semah cebokkan dia pulak. Peliklah kan, Madey ni apasallah susah sangat nak ngaku diri tu dah tua renta, tak layak jadi PM lagi sekali, tapi kerana nafsunya yang masih besar tapi kederat dah takde langsung..dikiutkan jugak nafsu tu, takke haru namanya tu. Serupa macam Wak Sumanlah Madey ni..dah tua ganyut masih ada hati nak cabar orang muda yang gagah perkasa macam Kejora tu..tak pasal2 dah kena dilondehkan seluarnya masa tarikh 01022018 tu...rope2nya selama ni Wak Suman tak pakai spender, kote kecik macam kepala mancis aje beb !!!!!!!!! kikikhkikikikikikhkikikioikiki....KEH..KEH..KEH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sian tgk mak badak pendek mcm babi..terhegeh hgeh rembat laki orang..najib tu dah la bapok..bibir pink..jln kepit..ada jugak yg sayang kat mak badak..makan kanina..kanina cibai

      Delete
    2. Shamsul Ma'arif Hj Ismail menulis..
      Kini kita meletakkan tanggung jawab perubahan ini kepada seluruh pengundi khasnya para pengundi pertama kali serta pengundi muda.Andalah pencipta masa depan Negara yang lebih baik.
      Kita amat kecewa kerana sampai 4juta belia berumur 21tahun masih belum mendaftar sebagai pengundi dengan alasan yg pelbagai.Sikap ini jika berterusan adalah satu yang merugikan kepada mada depan negara.
      Jika anda wahai anak muda belum lagi mendaftar silalah berbuat segera menuju ke pejabat Pos berdekatan bersama kad pengenalan anda. Ianya akan hanya mengambil masa tidak lebih dari lima minit.
      Ayuh wahai anak muda jalankan tugas anda sebagai rakyat Malaysia memilih sebuah kerajaan yang baru dan jangan terpedaya dengan sentimen keraguan. Masa depan adalah untuk anda semua!

      Delete
    3. Kami semua rakan seperjuangan Pakatan Harapan tidak menciplak buta2 tapi menulis dgn daya cipta sendiri, tidak seperti sekor budak tak abis sekolah yg gasak buta2 'hit & run' bahan2 sampah....??

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja si musibat ini menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
    4. Itu bro OA..penjualan penghabisan stok..selagi ada nak dhabiskan..nanti kena tenyeh dgn bos..raya nak dekat..pilihan raya!

      Delete
  38. “Belum mula bertanding, janji sudah dicapati,” itu kata Timbalan Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BNSC) Datuk Eric See-To berhubung janji hak kebebasan media didalam manifesto Pakatan Harapan untuk PRU14.

    Eric merujuk kepada sekatan beberapa pengamal media dikenakan oleh pejabat Menteri Besar Selangor kerajaan Pakatan Harapan semasa majlis penerangan isu tanah Ijok semalam.

    Menurut laporan NST, media arus perdana daripada New Straits Times Press (NSTP), Utusan Malaysia, RTM, TV3 dan agensi berita kebangsaan, Bernama dilarang menyertai majlis tersebut diatas alasan tidak dijemput.

    Hanya media seperti The Star, Sinar Harian, The Sun, Malay Mail, The Edge dan Astro Awani sahaja dibenarkan membuat liputan majlis.

    Perkara ini sekaligus melanggari janji manifesto Pakatan Harapan menjelang PRU14 berkenaan kebebasan media yang menyebut “Kerajaan Pakatan Harapan akan memastikan media mempunyai kebebasan untuk menjalankan proses semak imbang terhadap pentadbiran kami”.

    Menjamin untuk menjadikan media bebas, Pakatan Harapan turut berjanji menjamin semua undang-undang dan peraturan yang berkaitan media disemak semula sebagai langkah meningkatkan kebebasan dan profesionalisme.

    Namun, belum lagi PRU menjelang dan Pakatan Harapan belum lagi membentuk kerajaan di Putrajaya, janji yang disebut dalam manifesto telah dicantas sekaligus membohongi rakyat, terutama pengamal media.

    Bagi penganalisis politik Lim Sian See (LSS), perkara ini bukanlah mengejutkan apabila sekatan kerajaan Pakatan Harapan diketuai oleh Tun Dr Mahathir Mohamad dan dikuasai DAP ini akan menyekat kebebasan apabila sesuatu isu itu membawa imej buruk kepada mereka, sebagai contoh skandal penjualan tanah Ijok bernilai RM1.18 bilion.

    Sebelum mula bertanding, janji ini sudah dicapati semalam. Bila terkena skandal Ijok, terus sekat media dah,” ujarnya dipetik kenyataan di Facebook.

    Justeru, beliau mencadangkan agar Pakatan Harapan menukarkan slogan mereka untuk PRU14 ini daripada “Membina Negara Memenuhi Harapan” kepada “Mempercepatkan Pencapatian Janji-janji”.

    “Tiada siapa boleh capati janji-janji kami lebih cepat daripada kami sendiri di Harapan,” kata LSS sinis.

    – mD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami semua rakan seperjuangan Pakatan Harapan tidak menciplak buta2 tapi menulis dgn daya cipta sendiri, tidak seperti sekor budak tak abis sekolah yg gasak buta2 'hit & run' bahan2 sampah....??

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja si musibat ini menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  39. Dakwaan Mahathir Mohamad bahawa negara akan hancur jika Datuk Seri Najib Tun Razak terus jadi Perdana Menteri dalam portal Malaysikini tidak mencerminkan keadaan sebenarnya.

    Itu satu lagi tuduhan rambang Mahathir sahaja tanpa asas yang kukuh. Sama seperti Mahathir kata negara ini hendak bankrap dan muflis sejak tiga tahun lepas, tetapi kini Malaysia tidak bankrup seperti ramalan Mahathir.

    Mahathir silap. Najib sebenarnya sekarang begitu berjaya membawa Malaysia ke peringkat yang lebih baik dan pada masa sama menyelesaikan masalah legasi ketika zaman Mahathir selama 22 tahun.

    Mahathir sudah melingkupkan begitu banyak harta negara ketika jadi Perdana Menteri dari tahun 1981 sehingga 2003.

    Skandal dagangan mata wang asing yang disiasat Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) sebelum ini pun sudah melibatkan kehilangan kira-kira RM31.5 bilion pada sekitar tahun 90-an dulu. Ketika itu, pemimpin DAP, Lim Kit Siang mendesak satu siasatan dijalankan tentang kerugian berkenaan.

    Mahathir yang kini Pengerusi Pakatan Harapan (PH) dan sahabat baik Kit Siang ada dipanggil ahli panel siasatan tapi ketika ditanya, Mahathir kata beliau “tidak tahu” berkenaan kerugian itu.

    Syarikat Maminco menyebabkan negara rugi RM1.6 bilion. Syarikat itu diwujudkan untuk menguruskan hal ehwal industri dan perniagaan timah negara, selain cuba mengawal harga timah dunia.

    Untuk tutup kegagalan, kerajaan tubuhkan syarikat Makuwasa Securities untuk menguruskan kerugian dengan memanipulasi Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP)

    Dalam halaman 38 Penyata Rasmi (Hansard) Parlimen Malaysia bertarikh 27 Oktober 1986 yang memetik ucapan Lim Kit Siang: “… skandal pembelian bijih timah secara misteri oleh Maminco di London pada tahun 1981 dan pelaburan KWSP Makuwasa yang melibatkan wang simpanan RM5 juta pencarum KWSP yang mengakibatkan KWSP mengalami kerugian sebanyak $9.9juta.” – Lim Kit Siang, Penyata Rasmi Parlimen (27 Oktober 1986).

    Skandal Bumiputera Malaysia Finance (BMF) juga menyebabkan negara rugi lebih RM2 bilion. Kerugian besar dalam Perwaja Steel pula lebih RM10 bilion, Kerugian akibat skandal Port Klang Free Zone (PKFZ) adalah lebih RM4 bilion.

    Paling dahsyat ialah kegagalan Mahathir menguruskan ekonomi dengan baik, negara alami krisis matawang pada tahun 1997 menyebabkan pertumbuhan ekonomi merudum, peniaga gulung tikar dan rakyat hilang pekerjaan. Nilai ekuiti Bumiputera hanya naik 4 peratus sepanjang 22 tahun kerajaan berada di bawah pentadbiran Mahathir.

    SME Bank juga rugi RM1.18 bilion kerana skandal Repco Capital. Sekarang Mahathir juga sudah gagal sebagai Pengerusi PH kerana gagal mendaftarkan pakatan dengan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) mengikut masa yang ditetapkan.

    Selepas sudah buat onar begitu lama, Mahathir letakkan beban pula pada Najib untuk selesaikan masalah legasi yang dicetuskannya dan pada masa sama cuba menjatuhkan Najib melalui cara yang salah.

    Menurut Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa, Najib sangat cekal dan komited dengan visi dan agenda transformasinya untuk membawa pembangunan kepada rakyat.

    “Lihat saja Laporan Tahunan Program Transformasi Negara (NTP) 2017 yang memaklumkan Malaysia menghampiri status negara berpendapatan tinggi.

    “Pastinya Dr Mahathir sendiri mengakui bahawa anak didiknya, Najib ternyata muncul lebih baik daripada yang beliau sangka,” katanya.

    Sudah perintah negara ini selama 22 tahun atau 5 penggal setengah. Masih tidak cukup lagi? Masih hendak minta lagi 2 tahun untuk jadi PM.

    Sudah sudahlah. Dulu kata kena berhenti sebelum kenyang. Sekarang ini kuda dan kucing kesayangan pun sudah “belahak” berapa kali dah setiap hari. Hendak apa lagi?

    Kerana dendam kesumat, dalam masa 2 tahun Mahathir akan buang habis kakitangan awam di Putrajaya. Dalam masa dua tahun, Mahathir, Kit Siang dan Anwar akan bergaduh rebut kuasa di Putrajaya.

    Ini akan berlaku kalau pembangkang dapat perintah negara ini. Melingkup habis jadinya. Jangan bagi pembangkang jahanamkan negara ini.



    Tulisan :
    Beruang Biru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulisan Beruang Biru dapat liputan media2 soasial utama di seluruh dunia ker? Atau hanya gossip & kata2 umpat murahan makcik2 kepoh.....??

      Kami semua rakan seperjuangan Pakatan Harapan tidak menciplak buta2 tapi menulis dgn daya cipta sendiri, tidak seperti sekor budak tak abis sekolah yg gasak buta2 'hit & run' bahan2 sampah....??

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja si musibat ini menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
    2. Mana tidak negara akan hancur jika Datuk Seri Najib Tun Razak terus jadi Perdana Menteri?

      1MDB, FELDA, FELCRA, GST, harga barangan naik berterusan, ekonomi tak tentu keadaan ...

      Macam macam lagi belom sempat nak cerita.

      Tak reti pula nak c&p macam yang kamu buat'

      Delete
    3. Andai kata lalai sertalh lupa..masa x akan lari sia sia ..jiwa kosong x berharga..dunia bkn surga..hoi hoi hoi hoiiicaicai..
      Peeeweeet!!

      Delete
  40. Tun Dr. Mahathir Mohamad baru-baru ini dengan gaya lazimnya mendabik dada mengatakan mampu membangunkan negara tanpa cukai barang dan perkhidmatan (GST), namun beliau terlupa betapa banyak aset kerajaan terpaksa diswastakan bagi mendapatkan wang untuk perbelanjaan kerajaan sewaktu pemerintahannya.

    Jika tindakan menjual aset negara terus dilakukan bagi menampung kekurangan hasil akibat pemansuhan GST, maka ini akan meletakkan Malaysia sebagai ‘harimau yang tidak bertaring’ dan bukannya Harimau Asia.

    Menurut Presiden Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian India Malaysia (MAICCI), Tan Sri Dr. K. Kenneth Eswaran, janji memansuhkan GST hanya ‘drama’ Dr. Mahathir yang terdesak mahu mendapatkan sokongan rakyat.

    Katanya, sedangkan calon Perdana Menteri Pakatan Harapan yang diketuai DAP itu ibarat bermimpi di siang hari apabila membandingkan situasi zaman pemerintahannya dengan zaman sekarang.

    “Cabaran ekonomi ketika ini lebih hebat berbanding zaman Dr. Mahathir memerintah dahulu. Beliau membangunkan negara tanpa mempedulikan nasib keseluruhan rakyat.

    “Amalan kronisme dan nepotisme menjadi pegangan beliau dan menyebabkan hanya pihak tertentu mendapat keuntungan seperti mana didakwa seteru politiknya yang kini menjadi rakan beliau,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini.

    Sementara itu, Kenneth menyeru semua rakyat agar tidak terpedaya dengan Dr. Mahathir yang sering mengubah pendiriannya lebih-lebih lagi selepas bersekongkol dengan DAP dalam Pakatan Harapan.

    “Saya juga percaya Dr. Mahathir mungkin melakukan semua ini hanya untuk memastikan anaknya, Datuk Seri Mukhriz menjadi Perdana Menteri seperti mana pandangan ramai pemerhati,” ujarnya. – UTUSAN ONLINE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumber-sumbing utusan yg dah semput2 nak mampos tuu ada dapat liputan media2 sosial utama di seluruh dunia ker? Atau hanya gossip & kata2 umpat murahan makcik2 kepoh.....??

      Kami semua rakan seperjuangan Pakatan Harapan tidak menciplak buta2 tapi menulis dgn daya cipta sendiri, tidak seperti sekor budak tak abis sekolah yg gasak buta2 'hit & run' bahan2 sampah....??

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja si musibat ini menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
    2. Tak kisah lah apa Tun M akan buat bagi mengseimbangkan pendapatan dan perbelanjaan bila dia buang GST.

      Dia dah biasa merintah 22 tahun. Tak pernah negara nak telungkup. Krisis matawang pun dia dapat stabilkan dengan tak payah merayap ke World Bank ke IMF ke dan kena ikut telunjuk depa.

      Bos kamu? Bermacam macam helah nya, Mamat.

      Dengor khabor perbelanjaan Jabatan Perdana menteri yang terbesar sekali. Termasuk untuk eksekutif jet yang Rosmah pun pakai, tak pernah isteri2 PM terdahulu buat begitu.

      Delete
  41. Tun Dr Mahathir Mohamad amat suka jika rakyat tertumpu kepada isu umur 93 tahun dan bual sama ada sesuai atau tidak umur sebegitu menjadi calon Perdana Menteri.

    Ini, pada perkiraan Mahathir bahawa rakyat tidak soal pada kriteria lain melainkan umurnya sahaja.

    Seolah olah dari sudut lain Mahathir kononnya sudah layak, hanya umur sahaja menjadi persoalan.

    Namun Mahathir silap perkiraan dan gagal dalam cubaan pedaya orang ramai.

    Tindakan masa lampau ketika menjadi Perdana Menteri tetap juga menjadi isu utama bagi banyak pihak.

    Ramai tidak lupa bahawa Mahathir adalah Perdana Menteri yang “scandal ridden” atau “plagued by scandal” dan penuh kontroversi.

    Yang menyelamatkan Mahathir adalah ketika dia di penuhi skandal dia dilindungi oleh banyak perkara termasuk ISA dan media di bawah kuasanya.

    Selain itu, di zaman Mahathir membuat penyelewengan, rakyat belum ada akses kepada laluan untuk bersuara lagi seperti hari ini.

    Pada hari ini, Perdana Menteri berada di zaman semua rakyat dapat bercakap, tidak seperti di zaman Mahathir dahulu.

    Terkini, rakyat sedang berbual berkenaan umur Mahathir.

    Di seluruh negara kini sedang berbual berkenaan umur Mahathir sama ada sesuai menjadi Perdana Menteri.

    Malah di satu wacana, Mahathir sendiri datang kononnya secara mengejut untuk mendengar sendiri perbincangan berkenaan umurnya.

    Konon kononnya Mahathir amat berani menghadapi wacana berkenaan umurnya.

    Sebenarnya tipu muslihat Mahathir yang mahu seluruh negara berbual berkenaannya, tetapi pada topik yang di pilih olehnya.

    Biar bicara berkenaan umur dari berbual berkenaan skandalnya.

    Di zaman Mahathir amat banyak skandal dan penyelewengan telah berlaku, dan pada kebanyakan skandal itu ia berlalu begitu sahaja.

    Jika 1MDB di anggap satu skandal waima ciptaan Mahathir untuk mengenakan Najib, Mahathir miliki 10 skandal yang tidak di reka oleh sesiapa, ia berdiri sendiri dan terjadi di bawah batang hidungnya sendiri.

    Jika rakyat membenci 1MDB, waima di cipta kenapa pula tidak membenci 1MDB Mahathir?

    Hipokrit? pejuang kebenaran palsu? atau sememangnya sudah condong kepada pentaksuban?

    Negara kehilangan banyak wang kerana salah laku Mahathir.

    Perkiraan kasar yang di anggarkan oleh Barry Wain dalam bukunya Malaysia Maverick adalah RM 100 billion.

    Akibat terlalu lama menjadi Perdana Menteri, maka kes kes dan skandal itu lapse, lalu ketika hendak di bicarakan sudah di kira lapuk dan kes lama pula.

    Saksi sudah ramai meninggal dunia, file file jenis hardcover dan kertas manila sudah hilang entah kemana.

    Maka ini semua sepatutnya jadi iktibar.

    Sejarah akan menghukum mereka yang tidak mempelajari darinya.

    Jawapan “saya tidak tahu” pada kehilangan wang negara harus di ambil kira pada watak yang menjawab.

    Menyalahkan Polis, Hakim, orang itu orang ini walau dia yang mendapat manfaat pada tindakan itu adalah bukti watak 93 tahun ini harus di tolak dari menjadi Perdana Menteri, malah sebagai calon pun sudah tidak sesuai.

    Jangan sahaja bicara berkenaan umurnya, itu hanya statistik, bicaralah berkenaan tindakan lampau dan skandal lampaunya dan cara dia mencuci tangan dan lepas tanggungjawab.

    Jangan kira umur dia 93 tahun, tapi kira juga Malaysia ada 32 juta penduduk, mustahil satu pun tidak sesuai menggantikannya.

    Bagi kami di Portal TV14, Najib bukan “perfect” 100% Najib bukan malaikat, tetapi manfaatnya lebih banyak dari mudaratnya. – TV14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumber-sumbing tv 1/4 kembar tv3 suku ada tak dapat liputan media2 sosial utama di seluruh dunia ker? Atau hanya gossip & kata2 umpat murahan makcik2 kepoh.....??

      Kami semua rakan seperjuangan Pakatan Harapan tidak menciplak buta2 tapi menulis dgn daya cipta sendiri, tidak seperti sekor budak tak abis sekolah yg gasak buta2 'hit & run' bahan2 sampah....??

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja si musibat ini menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
    2. pak othaman,

      mamu parpu tengah sibok kena gasak kat penang court!

      Delete
    3. Ko kata "Pada hari ini, Perdana Menteri berada di zaman semua rakyat dapat bercakap, tidak seperti di zaman Mahathir dahulu."

      Ko mengarut le, Mamat. Ko tak baca apa orang cakap pasal Fake News Law? Terutama nya NGOs human rights and freedom of expression.

      Delete
  42. SEDAP MEMANG SEDAP, tetapi hanya untuk kesedapan di telinga mendengar. Namun di alam realiti, manifesto Pakatan Harapan yang menjadi ‘modal’ kepada mereka berkempen dalam PRU-14 hanya retorik dan persepsi semata-mata.



    Secara realitinya, sekiranya manifesto Pakatan Harapan itu diimplemenkan 100 peratus, maka beban hutang negara akan melonjak kepada RM416 bilion.



    Ini akan berlaku sekiranya dua perkara dihapuskan seperti yang termaktub dalam manifesto tersebut – mansuh GST dan kadar tol.



    Pemansuhan GST dan tol sahaja akan menyebabkan kerajaan kehilangan hasil negara berjumlah RM383 bilion tidak termasuk hutang sedia ada yang lain.



    Akibatnya, separuh daripada pembangunan negara juga tidak akan dapat dilaksanakan akibat kehilangan hasil negara yang besar itu. Maka, kehidupan kita akan berganjak ke belakang tanpa kemajuan seperti mana yang dirancang sekarang ini oleh kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.



    Maka itu, rakyat akan hanya bermimpi untuk memiliki Malaysia yang berwajah baharu melalui projek seperti Transit Aliran Massa (MRT), Kereta Api Berkelajuan Tinggi (HSR) dan Tun Razak Exchange (TRX) siap sepenuhnya dalam tempoh lima enam tahun lagi.



    Sebagai rakyat yang mengakui memiliki kecerdikan yang tinggi, patutlah kita menolak manifesto Pakatan Harapan ini sekiranya tidak mahu melihat Malaysia mundur ke belakang.



    Ya, memang manifesto itu sedap di dengar. Namun percayalah bahawa ia tidak sesedap jika dilaksanakan. – TV14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumber-sumbing tv 1/4 kembar tv3 suku ada tak dapat liputan media2 sosial utama di seluruh dunia ker? Atau hanya gossip & kata2 umpat murahan makcik2 kepoh.....??

      Kami semua rakan seperjuangan Pakatan Harapan tidak menciplak buta2 tapi menulis dgn daya cipta sendiri, tidak seperti sekor budak tak abis sekolah yg gasak buta2 'hit & run' bahan2 sampah....??

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja si musibat ini menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
    2. Terima kasih lah korang kata "memang manifesto (PH) itu sedap di dengar".

      Tapi percaya lah, takda seleweng dan songlap 1MDB ke, pindah milik tanah FELDA ke, berpuluh juta komisen jual beli tanah/bangunan RISDA ke, kenakan cukai kpd orang2 miskin & pendapatan redah macam GST ke ...

      Delete
    3. Dah berape kali kejora bapuk tulur kicik @ Geng Najis gelabah dengan manipestol PH...hahahaha..m

      Delete
  43. TAHNIAH buat Pengerusi Pakatan Harapan Dr Mahathir Mohamad yang telah berjaya “memerangkap” lawannya ketika Wacana Sinar Harian baru-baru ini.



    Ternayata rupa-rupanya dua buah kerusi di barisan paling hadapan yang kosong sejak awal wacana itu berlangsung, merupakan dikhusus untuk “tetamu yang datang secara mengejut” itu.



    Syabas buat Sinar Harian yang mahir menyusun prop sehingga terciptanya sebuah “drama” untuk memalukan Dr Kamarul Zaman Mohd Yusoff di hadapan ribuan orang pelayar media sosial.



    Bak ungkapan terakhir Dr Kamarul Zaman dalam jawapan balasnya yang disiarkan di portal TV14 – “tidak mengapa, ada ubi ada batas”. Akhirnya ia dimakbulkan oleh Tuhan dalam sekelip mata sahaja.



    Sekarang ini difahamkan Pertubuhan Penyokong PAS sedang menunggu jawapan Dr Mahathir untuk hadir ke sebuah Forum Anak Muda bersama-sama Dr Kamarul Zaman.







    Lebih memedihkan bagi Dr Mahathir, Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Badrul Hisham Shaharin atau Che’Gu Bard turut dijemput sebagai panelis bersama.



    Sebelum ini Che’Gu Bard pernah menerjah ke sebuah forum tertutup yang menggariskan aktivis BERSIH dan Dr Mahathir dalam satu pentas. Hasrat Che’Gu Bard untuk bertanya kepada Pengerusi PPBM itu tidak terjawab apabila pemimpin berusia 93 tahun berkenaan lari meninggalkan forum serta merta.



    Atas kesedaran itulah mungkin pihak PAS cuba untuk mencabar “kejantanan” Dr Mahathir dengan menjemputnya sekali lagi ke forum yang difahamkan akan diadakan di Dewan Purnama, Pengkalan Chepa, Kelantan pada 29 Mac 2018 jam 9.00 malam.



    Bagaimanapun menurut sumber dari Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya, Dr Mahathir mungkin enggan untuk hadir kerana masalah kesihatan yang tidak menentu lewat ini.



    Ternyata kali ini Dr Mahathir dimalukan lagi atas sebab dia dipercayai cuba merancang untuk memalukan Dr Kamarul Zaman di Sinar Harian.



    Apatah lagi daripada 10 kriteria sama ada Dr Mahathir terlalu tua untuk kembali bergelar Perdana Menteri yang digariskan Dr Kamarul Zaman, hanya satu kriteria sahaja yang mengata ya, Dr Mahathir layak untuk menjadi Perdana Menteri kembali.



    Takkanlah seorang ahli politik berusia 93 tahun masih tidak faham “hint” yang diberikan itu? Sudah banyak kali kita berlapik kata terhadap Dr Mahathir, kenapa masih tidak faham akan cara santunan orang Melayu?



    Melainkanlah darah yang mengalir di dalam tubuh Dr Mahathir masih dipenuhi darah Keralla dan masih kurang darah Melayu tulen. Ada ubi, ada batas! – TV14





    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumber-sumbing tv 1/4 kembar tv3 suku ada tak dapat liputan media2 sosial utama di seluruh dunia ker? Atau hanya gossip & kata2 umpat murahan makcik2 kepoh.....??

      Kami semua rakan seperjuangan Pakatan Harapan tidak menciplak buta2 tapi menulis dgn daya cipta sendiri, tidak seperti sekor budak tak abis sekolah yg gasak buta2 'hit & run' bahan2 sampah....??

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja si musibat ini menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
    2. darah Keralla, kau kata. Hamput seranah kau.

      Darah Bugis lanun kau tak ambik kira?

      Sebat banyak bilion tu, Mamat.

      Delete
  44. Keberanian Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (Mapan), Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Kamarul Zaman Yusoff membuka fakta mengenai kemampuan Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk menjadi Perdana Menteri pada usia 93 tahun telah mencuri perhatian dalam media sosial.

    Meskipun terdapat golongan yang mencerca Kamarul menerusi laman media sosial namun banyak juga persoalan ditimbulkan mengenai faktor usia calon Perdana Menteri Pakatan Harapan yang diketuai DAP itu berikutan hampir mencecah satu abad.

    Malah, kenyataan yang dibuat Kamarul mengenai faktor usia Dr. Mahathir itu telah menarik lebih 4,000 ‘Like’ dalam laman Facebook selain 2,000 perkongsian.

    Menurut seorang pengguna Facebook, Aidil Khalid, semua pihak sewajarnya memberi perhatian kepada fakta-fakta yang dibentangkan oleh Kamarul dan bukan memperlekehkannya.

    “Kebenaran atau kebatilan akan sesuatu itu tidak tergantung kepada kefasihan atau kegugupan penyampainya, sebaliknya bergantung kepada intipati akan apa yang akan disampaikannya,” kata Aidil.

    Sementara itu, seorang netizen yang menggunakan nama Helmi Effendy II berkata, topik perbahasan dalam forum mengenai usia Dr. Mahathir yang disertai Kamarul semalam telah dilarikan menerusi gimik bekas Perdana Menteri itu membuat kemunculan mengejut dalam forum berkenaan.

    “Tun M (Dr. Mahathir) cukup tuakah untuk menggapai jawatan Perdana Menteri yang digariskan oleh Dr. Kamarul dengan senarai kayu ukurnya? Sayang… core (teras) kepada perbahasan ini hilang terus,” katanya seperti dipetik dalam laman Facebook miliknya.

    Kamarul Zaman ketika forum tersebut menggariskan 10 kayu ukur untuk menentukan kemampuan Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri pada usia 93 tahun, iaitu perundangan, fizikal, genetik, mental, psikologi, moral, demografik, intelektual, falsafah dan semangat.

    Menurut beliau, Dr. Mahathir hanya berkemampuan dalam satu aspek, iaitu perundangan. – UTUSAN ONLINE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Professor Kangkung Kamarul telah mencuri perhatian?

      Ko pakai cermin mata ke aritu, Mamat?

      Ko tak tengok ke dalam video ada tunjuk air muka dia, gerak geri dia, kata kata dia bila Tun M masuk duduk depan professor kangkong tuh?

      Tapi aku rasa mata kau juling. Teruk juling nya hingga hijau kau kata kelabu.

      Tapi takpa le kau begitu. Nanti kau boleh melompat lompat bersorak bila keluar keputusan pilihanraya, kau salah baca kerusi Parlimen, sabenarnya PH lebih dari BN.

      Delete
    2. Budak sewelini masih tak serik2 menyandar pd prof kongkang tanpa sedari ranking Universiti Utara M'sia dah terperosok jatuh remuk gara2 penonjolan seorang pensyarahnya terpampang duduk rerkangkang dgn tingkah & hujahan songsang & temberangnya.

      Professor kongkang inilah yang diidolakan oleh Kejora @ Pejuang Rakyat @ Lebaimodern @ Geng Najib malam & siang....!!

      Delete
    3. Sumber-sumbing utusan yg dah semput2 nak mampos tuu ada dapat liputan media2 sosial utama di seluruh dunia ker? Atau hanya gossip & kata2 umpat murahan makcik2 kepoh.....??

      Kami semua rakan seperjuangan Pakatan Harapan tidak menciplak buta2 tapi menulis dgn daya cipta sendiri, tidak seperti sekor budak tak abis sekolah yg gasak buta2 'hit & run' bahan2 sampah....??

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja si musibat ini menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
    4. Hahahahaha hahahahantu!!
      Oleh itu mari kawanku..
      berpimpin tangan berganding bahu..agar tercapai cita yg satu..dialam Malaysia Baru..
      Peeeweeet!!

      Delete
  45. Laporan kajian semula persempadanan mengenai syor-syor yang dicadangkan bagi bahagian-bahagian pilihan raya bakal dibentang di Dewan Rakyat esok.

    Kajian semula ini bagaimanapun begitu membimbangkan Pakatan Harapan diketuai DAP kerana terdapat pandangan daripada badan pemikir kerajaan PKR Selangor mengatakan persempadanan ini akan menguntungkan Barisan Nasional (BN).

    Ironinya, dalam manifesto Pakatan Harapan sendiri terdapat cadangan untuk mengkaji semula persempadanan semula pilihan raya seperti yang terkandung dalan Janji 17: Menjamin Ketelusan dan Kemodenan Sistem Pilihan Raya.

    Persoalannya, adakah hanya mereka yang berhak mengkaji persempadanan kawasan pilihan raya sedangkan ketika ini, kajian dilakukan oleh sebuah badan bebas, iaitu Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)?

    Penganalisis dari sebuah firma penyelidikan politik, Dr. Ainul Adzellie Hasnul berkata, cadangan persempadanan semula dalam manifesto Pakatan Harapan adalah agenda tersirat pakatan tersebut, terutamanya DAP untuk mewujudkan seboleh mungkin keadaan ‘satu orang satu undi’ yang pastinya menguntungkan DAP yang banyak mendapat sokongan daripada pengundi bandar.

    Klausa “kerajaan Pakatan Harapan akan memastikan nisbah

    yang adil dalam persempadanan semula kawasan

    pilihan raya…” diyakini bertujuan untuk membantu pakatan tersebut menambah bilangan kerusi Parlimen di kawasan bandar yang diketahui mempunyai lebih ramai penduduk.

    “Sedangkan di negara ini, faktor mobiliti wakil rakyat lebih penting.

    “Contohnya, di kawasan luar bandar seperti di negeri Pahang, jika dikira mengikut nisbah penduduk saiz kawasannya akan menjadi besar kerana penduduk kurang. Maka pastilah sukar untuk wakil rakyat mentadbir kawasan kerana ruang lingkupnya terlalu besar, tambahan pula sistem pengangkutan di luar bandar tidak maju seperti di bandar,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

    Menurut beliau lagi, persempadanan sebegini akan memberi kelebihan kepada ‘parti bandar’ seperti DAP seterusnya mengukuhkan lagi dominasi parti tersebut dalam Pakatan Harapan.

    “Ini adalah agenda DAP untuk mencapai matlamat tersurat dan tersirat mereka. Tersurat untuk menang pilihan raya dan tersirat untuk melaksanakan konsep Malaysian Malaysia,” katanya. – UTUSAN ONLINE

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. ingat jibby ingat kelepet..

      Delete
    3. Sumber-sumbing utusan yg dah semput2 nak mampos tuu ada dapat liputan media2 sosial utama di seluruh dunia ker? Atau hanya gossip & kata2 umpat murahan makcik2 kepoh.....??

      Kami semua rakan seperjuangan Pakatan Harapan tidak menciplak buta2 tapi menulis dgn daya cipta sendiri, tidak seperti sekor budak tak abis sekolah yg gasak buta2 'hit & run' bahan2 sampah....??

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja si musibat ini menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  46. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  47. Laporan kajian semula persempadanan mengenai syor-syor yang dicadangkan bagi bahagian-bahagian pilihan raya telah diumumkan bakal dibentang di Dewan Rakyat pada 28 Mac ini selepas draf laporannya diedarkan kepada semua ahli Parlimen pada hari Khamis lalu.

    Walau bagaimanapun, keputusan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang menghalang draf laporan tersebut daripada didedahkan kepada umum sehingga ia dibentangkan mendapat reaksi yang negatif daripada ahli Parlimen Pakatan Harapan yang diketuai DAP serta pergerakan Bersih 2.0.

    Persoalan yang merunsingkan, mengapa Pakatan Harapan yang diketuai DAP serta Bersih 2.0 begitu takut akan rang undang-undang ini sedangkan ia dianggap sebagai amalan normal dalam mana-mana negara di dunia ini?

    Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia (UUM) Md. Shukri Shuib berkata, langkah pengesyoran persempadanan semula yang diambil oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) merupakan satu langkah proaktif dan diambil dengan kaedah demokratik.

    “SPR adalah sebuah badan bebas yang tidak terikat dengan mana-mana parti politik, maka keputusan mereka untuk mengesyorkan persempadanan semula ini juga tidak tertakluk kepada kehendak mana-mana parti politik.

    “Persempadanan ini sangat perlu dilakukan memandangkan demografi penduduk kini sudah berubah, malah infrastruktur juga semakin berubah. Semua faktor ini memberi kesan kepada perjalanan pilihan raya,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

    Malah, menurut Shukri, serangan demi serangan yang ditujukan adalah bertujuan untuk mewujudkan syak wasangka terhadap institusi bebas seperti SPR supaya boleh dijadikan alasan kelak sekiranya pihak terbabit tewas dalam pilihan raya.

    “Bagaimana mereka boleh dakwa SPR tidak adil sedangkan mereka sendiri telah memenangi banyak kerusi, malah merampas beberapa negeri dalam pilihan raya yang lalu?” soalnya.

    Sementara itu, ketika diminta mengulas tentang Bersih 2.0 yang sangat lantang menentang persempadanan semula ini, Shukri berpendapat pertubuhan tersebut patut dibubarkan kerana terbukti tidak telus dan berat sebelah.

    Katanya, keputusan bekas Pengerusinya, Maria Chin Abdullah untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) menggunakan logo PKR membuktikan pertubuhan tersebut menyimpan agenda politik di sebaliknya perjuangannya selama ini.

    “SPR tidak perlu melayan kehendak kumpulan pendesak yang berkepentingan politik seperti ini, ia hanya akan menyukarkan tugas SPR,” katanya. – UTUSAN ONLINE

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib dan badak pasangan paling suwey..bala kat negara

      Delete
    2. Sumber-sumbing utusan yg dah semput2 nak mampos tuu ada dapat liputan media2 sosial utama di seluruh dunia ker? Atau hanya gossip & kata2 umpat murahan makcik2 kepoh.....??

      Kami semua rakan seperjuangan Pakatan Harapan tidak menciplak buta2 tapi menulis dgn daya cipta sendiri, tidak seperti sekor budak tak abis sekolah yg gasak buta2 'hit & run' bahan2 sampah....??

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja si musibat ini menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
    3. Pensyarah UUM lagi...hahahahaha...

      Delete
  48. Motif Adun Damansara Utama DAP Yeo Bee Yin yang ingin bertanding di Johor boleh dipertikaikan sama ada semata-mata demi negeri sendiri, ataupun semata-mata untuk melebarkan dakyah Kristian.



    Menurut perkhabaran umum, Yeo merupakan seorang evangelis Kristian tegar di negara ini. Sejak sekian lama dia bertanding di kawasan Lembah Klang, kenapa kali ini pemimpin DAP itu amat ghairah mahu berada di Johor?



    Sebelum ini, DAP yang menguasai Pakatan Harapan (PH) telah berazam mahu merampas kuasa negeri Johor daripada tangan kerajaan Barisan Nasional (BN).



    Kesungguhan DAP untuk berkuasa di Johor dapat dilihat apabila PH mengadakan pengumuman calon mereka yang pertama di Dun Ayer Hitam iaitu milik Liew Chin Tong.



    Malah, sebelum itu pada September 2017 lagi, Chin Tong memberitahu media mengenai 10 kawasan yang DAP mudah untuk menang.



    DAP memaklumkan 10 kerusi yang disasarkan PH ialah di parlimen Labis, Segamat, Sekinjang, Medan, Muar, Pontian, Pulai, Pasir Gudang, Johor Bharu dan Tebrau.



    Manakala enam kerusi yang dimenangi pembangkang yang juga oleh dia sendiri di Parlimen Keluang, Lim Kit Siang (Gelang Patah), Teo Ni Ching (Kulai), Er Teck Hwa (Bakri) Datuk Mohd Idris Jusi (Batu Pahat) dan Tan Sri Muhyiddin Yassin (Pagoh).



    Persoalannya, kenapakah DAP amat teruja untuk menakluk kuasa ekonomi baharu di Malaysia itu? Apakah DAP menyelit agenda untuk mengembangkang ajaran Kristian di Malaysia bermula dari Johor?



    Tidak mustahil inilah agenda mereka. Bukankah dari segi geografinya Johor merupakan jiran kepada Singapura yang dikuasai PAP (abang kepada DAP)?



    Sebagai memudahkan agenda itu sekiranya mereka menang nanti, maka Yeo akan dipertanggungjawabkan untuk gerakan Kristianisasi di negeri berkenaan?



    Jika kita masih ingat ucapan Yeo dalam khutbahnya di Damansara Utama Full Gospel Businessmen (FGB) Fellowship pada 13 Jun 2013, Yeo mendedahkan Tuhan bercakap terus dengan dirinya.



    Dedah Yeo di dalam gereja itu seperti yang ditulis oleh Pengarah Institut Kajian Analisis Politik Malaysia (MAPAN), Universiti Utara Malaysia, Dr Kamarul Zaman Yusoff : “I told God that I am not going far. But He told me, ‘isn’t it the same for you if you go to Singapore? Why don’t you just stay overseas?”.



    “Yeo Bee Yin juga berkata: “Everything would fall into place in the right timing. We just need to pray, work hard and wait patiently for his Sovereign Will to be done in this nation”.”



    “Saya tertanya-tanya apakah yang Yeo Bee Yin maksudkan dengan “everything would fall into place in the right timing” dan “for his Sovereign Will to be done in this nation”.” pendedahan Dr Kamarul Zaman dalam Facebooknya.



    Sekarang bersediakah kita untuk terpengaruh dengan wayang-wayang DAP dalam PH? Juga bersediakah kita untuk menyerahkan lebih banyak kuasa kerajaan negeri kepada DAP yang menguasai PH? Bersediakah umat Islam untuk melihat agama ini semakin terhakis sedikit demi sedikit? Tepuk dada, tanya iman. – TV14

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapeka peembunuh altantuya? tanya mak badak

      Delete
    2. Hahaha, hohoho, hihihi ...

      tanya mak badak ... hahaha

      Susah nak buktikan komen Si Kacak itu fake news .. tak sebut nama pun, hehe

      Delete
    3. Sumber-sumbing tv 1/4 kembar tv3 suku ada tak dapat liputan media2 sosial utama di seluruh dunia ker? Atau hanya gossip & kata2 umpat murahan makcik2 kepoh.....??

      Kami semua rakan seperjuangan Pakatan Harapan tidak menciplak buta2 tapi menulis dgn daya cipta sendiri, tidak seperti sekor budak tak abis sekolah yg gasak buta2 'hit & run' bahan2 sampah....??

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja si musibat ini menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
    4. Kejora bapuk tua tulur kicik @ Geng Najis kuat putar bawak kopipes sampah cerita karut marut...

      Delete
  49. Stok banyak lg ke beb..jual jual..menjelang PRU14 ini kantong penuh tu..peeewweeeet!

    ReplyDelete
  50. Anuar muso sahkan najib serba kekurangan sifat pemimpin yg berwibawa....elok najib dan umno diundurkan pru ni...

    ReplyDelete
  51. mak badak keesayangan amno boleh ganji jibby..macam grace mugabe nk jd presiden zimbabwe

    ReplyDelete
  52. sian cyberpetpot umnobngok kena tibai..weh mak badak soh pulangkan blk samsung A9

    ReplyDelete
  53. Tuesday, March 27, 2018

    Penc_ri Of The Century : The Penakut Guy

    The following was sent to me by someone.

    The Penakut Guy is very scared that voters will reject him. He is very desperate. If Tun Mahathir's party is deregistered that will be the best for the Penakut Guy.  He is scared of Tun Mahathir as the rakyat know Tun Mahathir is telling the truth while the Penakut Guy is lying. If  Tun Mahathir has no party to lead that will be best for him.

    One by one, the Penakut Guy's lies are being exposed. Now his own team is criticising him openly.  Rafidah Aziz, Rais Yatim and Syed Hamid are criticising him publicly.  Even his party veterans do not understand why the Penakut Guy is protecting JoLo.  The party grassroots are asking; if the Penakut Guy is not  guilty why is the government not making any attempt to arrest Jo Lo? They  are now believing Tun Mahathir's story about 1MDB, the Penakut Guy and Jo Lo.

    The Penakut Guy is so scared and desperate. Guan Eng's case is being heard now - in some hurry. This will restrict Guan Eng's movement  so he cannot campaign. But this silly move will  backfire as Guan Eng will get the sympathy, not only from the Chinese but from all Malaysians.  Guan Eng is now becoming a bigger hero.

    The Penakut Guy is so scared he will lose the elections. The delineations of the constituencies are being pushed through. This will give him even more advantage. Foreign media have publicly and openly said a thief is stealing the elections.  This is a very serious accusation by the Foreign Media.   If the accusation by the Foreign Media is fake news then legal action should be taken against the Foreign Media. The Foreign Media should be sued -  maybe this time by next Tuesday as well.  Otherwise the new fake news law will be seen just as an attempt to muzzle domestic critics and cripple opposition parties.  The Foreign Media is exempted.

    All those seem not  enough. Now the Fake News Law has been introduced which gives the government sole right to determine what is faked and this is punishable with jail terms. Why is the Penakut Guy still feeling so scared? Only people who commit wrongs are so scared.

    Now with the possibility of Bersatu being deregistered  and the introduction of the "faked" news law, parliament will most likely be dissolved next month and there will be a call for elections.

    The Penakut Guy will fight the opposition who will not have a common logo. He  thinks he can steal the  elections.  Not that easy.  Despite all theses advantages the Penakut Guy is still scared of the rakyat.

    Syed Akbar Ali at 5:55:00 PM

    ReplyDelete
  54. Nak Tukar Kereta? Tunggu Dulu – Pakar Ekonomi

    27/03/2018 

    Seorang pakar ekonomi memberi amaran kepada pengguna supaya lebih berhemat semasa berbelanja dan “tunggu dan lihat” dahulu sebelum membeli kereta baru tahun ini.

    Prof Barjoyai Bardai dari Universiti Tun Abdul Razak berkata ini kerana ada kemungkinan besar akan berlaku kemelesatan ekonomi tahun ini.

    Amaran itu di sebalik kenyataan Persatuan Automotif Malaysia (MAA) yang meramalkan jualan kereta akan bertambah baik berbanding tahun lepas.

    Malaysia adalah salah satu daripada 3 negara Asia Tenggara yang menyaksikan penurunan jualan Jumlah Keseluruhan Industri (TIV) tahun lepas berbanding 2016. Dua negara lain adalah Brunei dan Vietnam.

    Presiden MAA, Datuk Aishah Ahmad berkata persatuan itu berharap TIV akan pulih sedikit

    “Dengan pertumbuhan ekonomi yang baik dan model baru yang diperkenalkan, kami harap TIV akan pulih,” katanya.

    Barjoyai, bagaimanapun, berkata, lebih baik untuk rakyat Malaysia mengamalkan pendekatan “tunggu dan lihat”.

    “Ekonomi sekarang sangat tidak tentu,” katanya.

    “Sesetengah pakar ekonomi percaya kita menuju ke arah kemelesetan ekonomi tetapi pakar ekonomi pasaran berpendapat ekonomi lebih baik pada 2018 kerana trend pasaran. Secara peribadi, saya tidak setuju dengan pakar ekonomi pasaran.”

    Kitaran kemelesetan setiap 10 tahun

    Beliau menasihati rakyat Malaysia untuk berhemat dalam perbelanjaan dan hanya meletakkan wang dalam pelaburan selamat seperti dana amanah.

    “Simpan wang anda dengan selamat, apabila peluang baik datang, anda boleh melabur.

    “Apabila ekonomi meleset, anda mungkin berpeluang membeli rumah pada harga lebih berpatutan. Ini sepatutnya menjadi proses fikiran.”

    Barjoyai menambah, kemelesetan berlaku secara global lebih kurang setiap 10 tahun sejak 1780.

    “Ia memang berlaku mengikut trend itu. Di Malaysia, jika kita lihat rekod walaupun sebelum kemerdekaan, kita akan lihat kemelesetan ekonomi berlaku setiap 10 tahun.

    “Kemelesetan ekonomi yang terakhir adalah pada 2008. Tahun ini ulang tahun ke-10. Kita akan menghadapi kemelesetan lagi, tidak kira betapa kecilnya kemelesetan itu.”

    Barjoyai berkata tempoh kemelesetan itu bergantung kepada banyak perkara, termasuk tuah.

    “Jika kita bertuah, kemelesetan itu sangat singkat tetapi tempoh minimum bagi kemelesetan biasanya 6 bulan.”

    ReplyDelete
  55. najib sememang nya hebat.

    'he is a man of all seasons'

    ada dua lagi sifat yg kita sendiri bolih tambah (2 augment d declaration made by annuar musa) :-

    1) sifat Pinocchio .

    -ia nya satu character dogeng yg d cipta olih penulis Italy ,Carlo Colloid pd tahun 1883. Pinocchio d ukir drpd kayu tetapi ingin amat sangat utk menjadi manusia. dia juga suka bercakap bohong n setiap kali dia berbohong ,hidung nya akan menjadi lebih panjang.

    olih kerana sering berdolak dalih, mungkin kah salah satu drpd anggota badan Najib akan menjadi lebih panjang saperti Pinocchio ? hanya Najib saja yg bolih memberi jawapan. setakat ini , apa yg kita tahu ia lah dia 'panjang tangan' (d syaki mencuri wang rakyat).

    2)a consummate connoisseur (pakar n berminat dlm semua yg cantik n menarik). Wanita ?? mungkin. kalu tidak tak kan lah arwah tun razak secara berseloroh melabel najib sebagai 'a woman's man or 'a skirt cahser' (mengikut apa yg uncle nya memberi tahu kpd saya).

    rumusan yang bolih saya buat ia lah, Najib memang hebat tetapi kekadang kehebatan nya tersalah tempat n masa.

    penyokon2 tegar nya (pengampu ) atau penkritik2 nya bebas utk menokok tambah apa yg tlh saya senaraikan.

    HEBAT !!!.

    ReplyDelete
  56. al- Husseyn

    Tuesday, March 27, 2018
    NAJIB – PERDANA MENTERI

    1. Negara Malaysia sudah merdeka selama 60 tahun, tetapi nama baik Malaysia tidak pernah dicemar dengan begitu teruk seperti sejak Dato Sri Najib menjadi Perdana Menteri.

    2. Ya, memang pun negara pernah dikecam kerana ISA. Memang pun ada rasuah yang berlaku dalam Kerajaan di bawah pimpinan Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Hussein dan juga saya.

    3. Tetapi perbuatan-perbuatan ini tidaklah sampai Malaysia digelar negara rasuah bersama dengan sepuluh buah negara di dunia yang amalan rasuah amat tinggi – tidaklah sampai digelar negara kleptokrasi pimpinan penjenayah, pencuri.

    4. Tidak juga pernah ada tuduhan, bahkan dakwaan bahawa Perdana Menteri Malaysia sendiri adalah perasuah yang terlibat dengan penyelewengan berbillion duit Kerajaan, dengan namanya disebut dalam kes-kes pembersihan wang berbillion yang dicuri dari syarikat 1MDB.

    5. Laporan-laporan dalam akhbar dan T.V. seluruh dunia jelas dan terbuka mendedah akan pembelian rumah mewah di London, New York dan Hollywood, pembelian pesawat jet, kapal layar gergasi, intan berlian berjuta ringgit untuk isteri Perdana Menteri, berjudi di Las Vegas, hadiah bermillion kepada gadis cantik, sebagai cara untuk bersihkan wang yang dicuri dari dana 1MDB.

    6. Dalam negeri pula berbillion wang Ringgit Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), dana pencen dari Kumpulan Wang Persaraan (KWAP), wang dari gadaian ladang Felda dan Tabung Haji hilang begitu sahaja. Wang 42 billion Ringgit yang dipinjam oleh 1MDB hilang entah ke mana dan laporan audit 1MDB dari 2013 hingga 2017 tidak dibuat seperti dikehendaki oleh undang-undang.

    7. Akhbar dan T.V. dalam negara tidak dibenar lapor berkenaan wang 2.6 billion Ringgit yang berada dalam akaun peribadi Najib. Demikian juga ahli BN, UMNO dilarang bercakap berkenaan masalah-masalah ini.

    8. Penyokong-penyokong Najib, terutama Menteri dilarang bertemu dengan pemimpin parti lawan, walaupun mereka adalah kawan lama dan biasa bekerja dalam Kerajaan dan parti yang sama.

    9. Perlembagaan dan undang-undang tidak dihormati sehingga laporan kepada polis akan salahguna kuasa oleh Perdana Menteri tidak disusuli dengan siasatan oleh polis. Sebaliknya orang yang membuat laporan ditahan, disoal, dimasuk penjara dan dituduh sebagai pengganas.

    10. Proses perlantikan dan penamatan khidmat pegawai tinggi Kerajaan tidak dituruti, bahkan Yang Di-Pertuan Agong dibohongi kononnya pegawai berkenaan sakit dan perlu dihentikan. Pegawai ganti juga dilantik tanpa proses perlembagaan. Aturan serta peraturan untuk melanjutkan khidmat hakim tidak dipedulikan.

    11. Polis, SPRM dan Lembaga Hasil Dalam Negeri diguna untuk ugut dan menekan rakyat. Cukai tambahan dikenakan, dikira sehingga 10 tahun ke belakang walaupun tidak ada bukti cukai ini diperuntukkan dalam undang-undang.

    12. SPRM menuduh peniaga telah lakukan pembersihan wang yang dicuri atau hasil dari rasuah. Mereka ditahan dan di penjara. Ramai pemimpin parti lawan dituduh terlibat dengan rasuah dan lain-lain tanpa bukti dan didera dan diganggu.

    13. Sebaliknya berbillion Ringgit yang ada dalam akaun Perdana Menteri yang tidak dapat disahkan puncanya selain dari pengakuan PM yang ianya tidak bersalah ditutup kes oleh Pendakwa Raya dan laporan diletak dibawah undang-undang rahsia Kerajaan. Dakwaan bahawa PM tidak melakukan apa-apa kesalahan tidak disertai dengan dokumen-dokumen walaupun segala urusan wang yang berbillion perlu dicatit dalam dokuman dan buku-buku akaun bank.

    14. Sesungguhnya Dato Sri Najib telah rosakkan Kerajaan dan pentadbiran negara serta institusi-institusinya. Pemerintahan Najib tidak diasaskan kepada Perlembagaan dan undang-undang. Pengagihan kuasa antara pembuat undang-undang, pelaksana pemerintahan dan kehakiman sudah dihapuskan dan seluruh kuasa dibolot oleh Perdana Menteri.

    15. Kewangan Negara disalahguna untuk projek-projek yang amat merugikan. Di masa yang sama Najib meminjam berbillion Ringgit untuk projek yang tidak mampu memberi pulangan yang cukup untuk bayar balik hutang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 16. Rakyat dan anak cucu mereka akan tanggung beban hutang ini berpuluh tahun.

      17. Inilah warisan peninggalan Najib. Jika ia dipilih oleh rakyat untuk terus menjadi Perdana Menteri, maka percayalah demokrasi tidak akan kembali kepada negara ini. Sebaliknya pemerintahan kleptokrasi akan berterusan dan negara akan hancur kerana tidak ada pemerintahan mengikut undang-undang. Dengan itu keselamatan rakyat akan menjadi lebih teruk.

      18. Ada yang berpendapat Pakatan Harapan tidak dapat membuat apa-apa untuk pulih keadaan. Tetapi kehancuran negara tetap menjadi lebih teruk jika Najib dapat mengekalkan kleptokrasinya. Beban hutang akan bertambah dan wilayah-wilayah negara akan dijual.

      19. Tidak mudah untuk PH pulih negara tetapi apabila kami memerintah Najib tidak akan dapat rosakkan negara lagi. Dan kami berkemahiran dalam menyelamat dan memulih ekonomi, kewangan dan sosio-politik negara. Ini kami yakin. Tolaklah kleptokrasi Najib. ~ sumber
      Alhusseyn Alhusseyn pada 4:00 pm

      Delete
  57. sape undi bn, dia undi mak badak..ada berani?

    ReplyDelete
  58. http://www.amenoworld.org/2018/03/10-sebab-anda-patut-undi-pakatan.html?m=1

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...