Wednesday 21 March 2018

MB NEGERI SEMBILAN ORANG PERTAMA PATUT DITANGKAP POLIS KERANA MAHU CETUS KEKECOHAN PILIHANRAYA


Berikut adalah antara kata-kata yang jelas menghasut dan berbentuk hasutan yang dilafazkan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, Mohamad Hassan ketika melancarkan jentera gerak gempur Pemuda BN Rembau yang turut dihadiri oleh Khairy Jamaluddin di mana videonya telah tersebar dengan meluas di media-media sosial:-


"Jika ada kedai kopi yang menjadi sarang memfitnah kerajaan, gempur kedai kopi tersebut, ganyang dia, terbalikkan meja dia.


"Kena tangkap dengan polis, saya jamin. Jangan bagi muka dengan pembangkang, hentam pembangkang."


Tidakkah kata-kata di atas merupakan hasutan yang terang lagi nyata?


Kalau pun agak tertekan dengan kemungkinan BN kalah di negeri itu dan beliau akan hilang kuasa, apakah wajar kata-kata sedemikian dilafazkan?


Begitukah budi bahasa, adab dan pekerti seorang ketua kerajaan negeri?


Cuba juga perhatikan wajah dan air muka Mohamad Hassan ketika melafazkan kata-kata itu, apakah boleh dipercayai ia sekadar gurauan dan mahu melawak saja?

Jika semalam Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi memberi amaran bahawa pihak polis akan mengambil tindakan segera terhadap pihak-pihak yang  mahu mencetuskan provokasi, kekecohan dan huru-hara dalam pilihanraya akan datang, orang pertama yang seharusnya diambil tindakan tidak lain ialah Menteri Besar Negeri Sembilan itu.


Kata-kata beliau jelas menghasut dengan menggalakkan ahli Pemuda UMNO untuk mencetuskan kekecohan, menterbalikkan meja dan sedia menjamin mereka jika ditangkap oleh polis.


Apakah Mohamad Hassan fikir negara kita ini negara komunis yang tidak memberi kebebasan kepada rakyat untuk bersuara?


Apa dan di mana salahnya bagi rakyat mengkritik kerajaan di kedai-kedai kopi sehingga perlu beliau mengarahkan ahli Pemuda UMNO menterbalikkan meja mereka?


Zahid Hamidi...jika benar serius mahu membendung kekecohan dalam pilihanraya akan datang, arahkanlah pihak polis agar menangkap Mohamad Hassan dengan kadar segera!!


Jika tiada tindakan, dibimbangi lebih ramai yang berani merangsang keganasan dengan kata-kata hasutan yang serupa.


Lagi pun, difahamkan, laporan polis juga sudah pun ada dibuat mengenai tingkah laku dan luahan kata-kata menghasut oleh Mohamad Hassan itu.


Maka, perlu tunggu apa lagi? (ShahbudinHusin 21/03/2018)

90 comments:

  1. turuuuuun


    5juta org




    najib letak jawatang




    umno babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si kacak20 March 2018 at 21:10

      1st..pas pis pus

      Delete
    2. Kata² MB sudahpun diterjemahkan lebih awal oleh Jamal dan sekarang cuba di semarakan di seluruh malaya untuk mencapai maksud mereka sebenar, menghalalkan yang haram.

      Mereka sudah kalah kecuali tipu.

      Delete
    3. Mohamad Hassan dah buat 'false start' kerana gopoh & gelojoh hendak terus kekal jadi Menteri Besar. Dia dah melanggar adat tidak lagi masuk suku, tapi masuk habis....!!

      Tercengang kami, terperasan ada semacam ketumbuhan 'tanduk' di dahinya.

      Delete
    4. Baru baru ini presiden PAN Mohamad Sabu berkata tahaluf siyasi dengan parti kafir harus.

      Ada ulamak mengatakan harus dan ada ulamak mengatakan haram.bermakna ada dua pendapat yang harus diambil kira.

      Harus hukumnya jika bertujuan untuk berdakwah Dan haram hukumnya jika bertujuan berdakyah.



      Jika ditanya apakah tujuan PAN bertahaluf siyasi dengan DAP sudah barang tentu diberi jawapan kami semata mata untuk berdakwah.Ya ke?

      Jawapan itu memang sedap di mulut sahaja, sedangkan sakit dihati. Mengapa? Kerana DAP menganjurkan pesta arak dan PAN tidak membantah.

      Tidak membantah, atau membisu dan mendiamkan diri bererti PAN menyokong pesta arak yang dianjurkan oleh DAP.

      Jawpan itu tersasar jauh daripada erti atu pengertian sebenar konsepsi dakwah dan ia lebih menjurus dengan pegertian dakyah.

      Hukum meminta bantuan dan membantu orang Islam atau parti milik orang Islam memang tidak boleh dipertikaikan lagi.

      Mengapa? Kerana ia adalah asal hubungan antara sesama Islam, sama ada dalam bentuk individu, parti atau Negara berpandukan kepada kerjasama atas asas kebaikan dan takwa (ta’awun ala birri wa al takwa)

      Yang menjadi persoalan sekarang ialah hukum seorang muslim meminta bantuan kafir atau membantu kafir dan minta bantuan parti kafir dan membantu parti kafir.

      Sekarang ini PAN meminta bantuan parti kafir (DAP) dan membantu parti kafir (DAP) supaya menang PRU 14.

      Minta bantuan dengan kafir seperti meminta bantuan Negara kafir, parti kafir (DAP) dan kumpulan kumpulan bukan Islam (kafir NGO) tidak diharuskan.

      Namun demkian harus meminta bantuan individu kafir sekiranya ada isyarat yang menunjukkan kepada amanah seseorang.

      Sepertimana Saidina Abu Bakar Al Siddif meminta dan memberi upah kepada Abdullah Uraiqit seorang musyrik Mekah memanandu perjalanan Rasulullah SAW ke Madinah,

      Ini adalah dalil yang jelas.

      Dalil yang tidak diharuskan bekerjasama dengan parti dan kumpulan kumplan kafir ialah hadis hadis sahih

      Dalam sahih muslim ada menceritakan tentamg seorang musyrik mahu menyertai Rasulullah SAW dalam peperangan Badar, Nabi bertanya sekiranya dia telah Islam. Lelaki tersebut menafikan keislamannya. Nabi minta dia balik dan bersabda bahawa Baginda tidak akan meminta tolong dengan seorang musyrik.

      Dalam satu peperangan yang tidak dinyatakan nama peperangan tersebut oleh perawinya. Baginda berkata bahawa tidak akan meminta bantuan orang orang musyrik untuk memerangi orang orang musyrik yang lain.’

      Sekarang ini PAN bekerjasama dengan DAP bukan sahaja untuk menang pilihanraya umum dan menatkluki Putrajaya, akan tetapi untuk memerangai PAS parti Islam se Malaysia .

      Bermakna mempunyai dua tujuan. Pertama untuk memenang PRU 14 yang tiada kaitan langsung dengan konsepsi dakwah dan ia lebih kepada berdakyah

      Kedua, memerangi individu Islam yang tidak menyertai parti PAN, terutama sekali memerangi parti Pas, termasuk bekerjasama untuk menjatuhkan kerajaan Pas Kelantan pada PRU 14 ini.

      Delete
    5. Budin, ko tolong delete kopipes lebaibodek dgn pejuanglaknat. Kalau kami nak baca posting tu baik kami pergi blog asal. Menyemak betullah.

      Delete
    6. Budin, ko tolong buang jugak pantun kejora. Dahlah byk mencarut, merosakkan seni pantun pulak tu. Macam bangang aje aku tengok dia ni.

      Delete
    7. Nk sekat kebebasan bersuara la pulak mamat nie...
      Budin... Delete jgk sibulat nie mcm dia sorg je yg good2 kat sini. .

      Delete
    8. Apabila Gagasan Sejahtera (GAGASAN) melancarkan Manifesto Malaysia Sejahtera-nya (Peringkat Pertama), kamu (baca PAN) segera melancang, mana hudud? PAS bohong, penunggang ugama!

      Komentar saya:

      Bukan setakat hudud, solat pun PAS tak sebut dalam manifestonya. Patutnya kamu bertanya, mana solat? Mana zakat dan haji? Bukankah itu lebih besar dalam pemerintahan Islam daripada hudud? Mengapa PAS tak sebut?

      Bacalah Manifesto Malaysia Sejahtera yang mengandungi 9 Teras dan 20 Tawaran Utama dan Tawaran Khas itu dengan teliti. Kamu akan temui semua sekali daripada ajaran Islam. Islam yang sempurna, menyeluruh dan bersifat sejahtera dan sederhana.

      Semuanya ada. Akidah yang benar, ibadah yang sohih, akhlak yang luhur, undang-undang Islam yang adil, pemerintahan yang bersih berintegriti dan kehidupan rakyat yang makmur sejahtera. Manifesto Malaysia Sejahtera adalah manifestasi sebahagian gagasan Islam sempurna yang ditawarkan oleh PAS demi Malaysia yang lebih baik selepas PRU-14 nanti.

      Malang, akal kamu sempit sesempit tempurung otak. Tempurung untuk otak, bukan untuk akal. Akal biarlah luas seluas Islam.

      Berpuluh tahun PAS berjuang menerang dan menerangi, anda masih di kelas peralihan, tak naik naik. Lebih tak 'menahan', PAN, terus jatuh kelas. Daripada faham bertahun-tahun, tetiba jadi tak faham. Gejala DAP apakah ini? Kan haru guru menggaru?..

      #Istiqamah
      #ManifestoMalaysiaSejahtera

      Delete
    9. Aman yg perasan bagus tahap dewa. Ini ruangan komen. Kalau kau komen dan bagi pendapat isu di atas aku no hal. Tp kalau nak mencarut, kopipes utk spam blog orang, ini apa cerita? Oh ye, kau ckp pasal kebebasan bersuara, jadi kalau mcm tu aku boleh sebut le apa yg ada dlm kain mak kau? Kalau itu kebebasa bersuara yg kau faham, baik kau pindah planet Marikh. Kau jerit le sorang2. Kat sana tak ada org dengar.

      Delete
    10. Tindakan kerajaan Selangor tidak menyalurkan peruntukan kepada wakil rakyat PAS adalah satu penganiayaan kepada rakyat di negeri itu, kata Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan.

      Menurut beliau, wakil rakyat PAS sepatutnya tidak terkecuali diberi peruntukan kerana merupakan sebahagian daripada kerajaan Selangor.

      "Wakil rakyat PAS ini macam dianiyai, tetapi yang sebenarnya teraniaya adalah rakyat, bukan wakil rakyat.

      "Malahan pada asalnya kerajaan Selangor beri peruntukan kepada BN tetapi mereka tak terima.

      "Ini PAS yang masih berada dalam kerajaan jadi tak wajarlah (tindakan tak beri peruntukan)," katanya ketika ditemui pada majlis penyerahan borang keahlian PAS oleh bekas ahli Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) di Kota Bharu, hari ini.

      Beliau berkata demikian sebagai mengulas isu tindakan PAS Selangor yang dilihat menyerang kerajaan negeri Selangor yang kini diketuai Datuk Seri Azmin Ali.

      Terdahulu, Pesuruhjaya PAS Selangor yang juga bekas exco Selangor, Sallehen Mukhyi mendakwa Azmin sebagai "tidak bergantung kepada Allah" apabila menafikan peruntukan kepada wakil rakyat PAS.

      Sallehen berkata tindakan menteri besar Selangor itu membayangkan sikap yang cuma "bergantung dengan duit" dan "makhluk".

      Sementara itu Takiyuddin berkata, walaupun tidak bersama Pakatan Harapan (HARAPAN), PAS perlu berada dalam kerajaan Selangor bagi memastikan kewujudan kerajaan Melayu-Islam.


      "Kalau PAS tak ada dalam kerajaan Selangor, ia tidak lagi akan menjadi majoriti kerajaan Melayu-Islam.

      "Jadi sebuah sebuah negeri Melayu bersekutu, kalau PAS keluar daripada kerajaan Selangor, bermakna kerajaan Selangor menjadi kerajaan yang tidak ada majoriti Melayu-Islam.

      "Itu pentingnya kita berada dalam kerajaan Selangor," jelasnya.

      Delete
    11. SETIAO KALI KAMU KT KAFIR PD DAP... MUNGKIN KAFIR ITU BERBALIK PD KAMU SBB DLM DAP ADA ORG ISLAM.

      DAP BKN AGAMA WALAUPUN PAS DH MCM AGAMA BG WALAUN.

      DAP SAMA JG MCM PERTUBUHAN2 LAIN YG RAMAI BKN ISLAM TP TUJUAN MEREKA BKN PROMOT AGAMA. PERTUBUHAN2 NGO KEMANUSIAAN MISALNYA DR NEGARA2 BARAT... BUKAN BERMATLAMAT PROMOSI AGAMA MEREKA.

      HNYA KERANA DAP SEBUAH PERTUBUHAN POLITIK DN MENTADBIR DGN BAIK DI PENANG MAKA KAMU GUNA ISU AGAMA DN BANGSA UTK MAIN KOTOR LAWAN DAP.

      SEDANGKN PWRTUBUHAN HINDU BUDDHA DLL YG JELAS ASASNYA AGAMA NAPA BOLEH PULAK

      KLU ADA PERTUBUHAN KRISTIAN PROMOSI AGAMA MEREKA PD ORG ISLAM... PERGILAH SERANG MEREKA... TK KIRALAH AHLI MEREKA JOIN PARTI MANA PUN.

      UMNO SABAH MISALNYA... ADAKAH SEMUA ISLAM. SO BLHLAH KITA KATA UMNO JG PARTI KAFIR SBB ADA AHLI YG KAFIR. KENAPA DAP SAJA YG KENA.

      KAMU NK KATA SY JILAT DAP? SAH TU TANDA KAMU TK BERAKAL... ORG TAK BERAKAL TK PERLU BERAGAMA PUN SEBB TIADA KEWAJIPAN DAN.. DN TK LAYAK MENTADBIR

      Delete
    12. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan enam individu, termasuk seorang individu yang bergelar Datuk, hari ini bagi membantu siasatan isu penjualan tanah milik kerajaan Selangor di Mukim Ijok.

      Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tan Sri Dzulkifli Ahmad, semua suspek itu ditahan di Petaling Jaya, Selangor dan Ibu Pejabat SPRM Putrajaya, di antara jam 12.45 tengah hari dan 4 petang, hari ini.

      “Antara yang ditahan adalah bapa dan anak lelaki.

      “Siasatan SPRM merangkumi penerimaan bayaran menerusi transaksi wang kira-kira RM200 juta kepada lima syarikat iaitu masing-masing menerima lebih kurang RM68 juta, RM62 juta, RM42 juta, RM16.5 juta dan RM8.5 juta,” katanya pada sidang akhbar di Melaka.

      Semua mereka dalam lingkungan usia antara 34 tahun dan 84 tahun.


      Dzulkifli berkata, SPRM turut merampas beberapa dokumen penting daripada tiga syarikat berkaitan bagi membantu siasatan.

      "SPRM juga sedang mengesan seorang lagi pengarah syarikat bergelar Datuk, yang dipercayai berada di luar negara.

      "Pasukan penyiasat juga telah membeku sembilan akaun peribadi dan syarikat bernilai RM39 juta milik semua suspek yang ditahan bagi membantu siasatan," katanya,

      Delete
    13. Pemimpin Melayu dalam Pakatan Harapan (PH) disifatkan sebagai 'pak turut' apabila tidak membantah konsep 'Malaysian Malaysia' yang menjadi asas perjuangan DAP sejak kira-kira lima dekad lalu.

      Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata perbuatan itu juga jelas membuktikan DAP adalah parti dominan dalam pakatan pembangkang sehinggakan rakan sekutunya tidak berani membantah.

      Sedangkan, menurutnya, beberapa pemimpin pembangkang termasuk Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad sebelum ini lantang memperjuangkan hak dan keistimewaan Melayu dan Bumiputera.


      –– ADVERTISEMENT ––

      thanks for watching!
      "Malaysian Malaysia menjadi asas perjuangan DAP sejak penubuhannya, yang bermaksud semua rakyat akan mendapat hak yang sama (tanpa mengambil kira realiti dan sejarah negara Malaysia) dan DAP memang diketahui konsisten dalam perjuangan ini.

      "Jadi yang perlu mengubah asas perjuangan itu adalah mereka yang datang menyertai (DAP). Walaupun kata perjuangkan Melayu, tapi bila masuk PH, mereka yang terpaksa ubah pendirian dan ikut dasar DAP," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Penutupan Kursus Haji 2018 Parlimen Bera di sini, hari ini.

      Ismail Sabri yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) mengulas kenyataan Penasihat DAP Lim Kit Siang pada sidang Dewan Rakyat pada 15 Mac lalu yang dilaporkan bertegas mahu menyaksikan konsep 'Malaysian Malaysia' dilaksanakan di negara ini.

      Antara perkara yang digariskan menerusi konsep itu adalah memastikan semua rakyat di negara ini menerima hak yang sama rata sekali gus menafikan hak istimewa Bumiputera seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

      Ismail Sabri juga mengingatkan rakyat untuk tidak terperdaya dengan helah bahawa DAP bukan parti dominan dalam PH atas alasan PPBM akan bertanding di lebih banyak kerusi pada pilihan raya umum ke-14.

      "Soal dominan bukan ditentukan oleh jumlah kerusi yang ditandingi, tapi siapa yang menang paling banyak kerusi.

      "PPBM katakan mereka akan bertanding di lebih banyak kerusi berbanding DAP, tapi DAP yakin mereka akan menang di banyak tempat mereka bertanding walaupun jumlah kerusi mereka sedikit daripada PPBM. Sebab itu saya melihat DAP adalah dominan sehingga mereka tidak mahu berganjak daripada perjuangan mereka," katanya.

      Delete
  2. kumpul parang !


    tok mat nak berperang !


    bawak kluar semua barang !


    kasi hental ini mb sembilan gampang !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat cempuedak bro..tapi mangka..ini tok mat mau buat angkara..ini memang celaka..kasi rakyat sumpah jd kera..hahahamerana!!

      Delete


  3. 1mdb = 1israel


    ingatkan 2009 nak buat sebuah TEMASEK (1.3trillion)

    ropenyer 1mdb mcm skim PAK MAN TELO



    bodohnyer ada PM mcm niiii


    ahli umno takmalu ker

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mempunyai sifat tak tau malu memang menjadi prasyarat utk menjadi ahli amno

      Delete
  4. zaman Tun M


    everyone boleh kaya boleh kerja boleh bljr ke amerika


    skrg bawah anak gampang bugis


    10Amara pun hya layak masyk UNiKL saja


    byat PhD pyn di UPM saja mcm WAK JAHID english telo



    byknyeeer UNIVERSITI DI MALAYA sudahnyeer bawak UBER jual NASI LEMAK BUAH DADA




    inilah BN yg bodo tolol cilaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dorang mana tau malu..dah d telanjangkan pun..muka tembok bro..sikit hari rakyat sumpah bagai kera..skrang ini pengundi pengundi baru dpujuk sokong UmnoBn bro..dorang goyah dah..

      Delete
    2. Zaman skg everyone can become lobai

      Delete


  5. WAK JAHID


    KO NAMPAK NASIB ANAK TOK GURU

    1. PAK LAH KENA RESIGN
    2. MUHYI KENA PECAT
    3. NUAT KENA PECAT


    bapak ko dlm kybor suruh henti sokong kleptokrat


    kalau tak nasib ko mcm anak tok guru ulamak johor pak yassin..


    jahid... henti sokong kleptokrat..


    nasib malang ko dah tiba atas arahan arwah tok guru ulamak besar perak ayahanda komedi...



    TAUBAT ZAHID !!! najib hya perguna kamu !!!! wahai anak ulamak besar perak!

    ReplyDelete
  6. MARI SEMUA KITA BANTU PDRM


    TANGKAP MELAYU CELUP BYGIS UMNO


    KITA PICIT TELOR MEREKA


    KITA GARI SETIAP SEKOR BUYDAK HINGUSAN MELELEH PEMUDA GAMPANG PARTY MELAYUBCELUP PENGKHIANAT MELAYU



    SEDIAKAN LORI KITA ANGKUT PEMUDA NOGORI BAWAK PEGI BALAI

    NAK LAGAK HELO. TAPI TELOR SEBESAR TELOR CICAK...


    NAK LAWAN KER PEMUDA BINGAI??? BUKAK LANGKAAAH LAAA... KLUAR SABIT DARI KEBUN KEBUN


    ......GENG NAJIB.......



    AYUH BUKA LANGKAH... TAK SABAU DEN RASAO NAK MASUK KANCAH NIII

    ReplyDelete
  7. umporno penuh dgn penyamun....menteri gengster....jamal jamban, nazri pondan, mat tison, mamat abg kodai kupi.

    kepala bapak kepala penyamun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro DAD


      ADA SATU LAGI GENGSTER 4 EMPAT

      DATO JO KPC


      DIAM UBI TAPI JUAL KG BARU LICIIIIIN !!!!


      KG BARU BOLEH JADI KG YAHUDI


      JUAL JUAL JUAL ..... SIMPANAN MALASYU

      Delete
    2. corection


      ADA SATU LAGI GENGSTER mata 4

      Delete
    3. Dad.....

      BERITA HANGAT DARI TIMUR LAUT

      GST penyebab umno-bn tumbang
      GST - Giliran Sabah tumbang
      GST - Giliran Sarawak tumbang

      Warisan pimpinan Safiee Afdal telah umumkan.....
      Tun Mahathir bakal PM
      Dr. Wan Azizah bakal TPM

      Delete
    4. Masukan sekali..gn..kejora..lebai modern..aman..perjuang rakyat taik..semua pencacainya..pemakan dedak kepala babak penyamun..

      Delete
    5. Assalamualaikum,,

      Selawat dan Salam ke atas Junjungan. Satu soalan kepada semua orang Islam dan yang mengaku orang Islam, kenapakah sering di cari alasan untuk mengggalakkan usaha melaksanakan Hudud, kenapa tidak berusaha sungguh sungguh dan istiqamah untuk mencari jalan Hudud dilaksanakan? Tak silap soalan dengan maksud yang sama pernah ditanya oleh Ustaz Farhan Abdullah, seorang pendakwah yang cukup dikenali hari ini.Siapa Ustaz Farhan Abdullah? Seorang anak paderi kristian dari Sabah yang pernah memurtadkan ramai remaja Islam di zaman kristiannya dan mendapat hidayah dari ustaz yang mengajar di sekolahnya sehingga menukarkan dirinya dari seorang yang memurtadkan orang Islam kepada pendakwah yang berjaya pula mengIslamkan ramai orang.Kalau seorang yang baru mendapat hidayah boleh bertanya soalan seperti saya tanya ni, di mana pula duduknya orang Islam yang masih bersengkongkol dengan penentang Hudud?



      Nak tambah lagi, Husam Musa sewaktu berdebat dengan KJ ditanya oleh KJ, apa pandangannya tentang Hudud, jawab Husam Ya, saya sokong Hudud sebab saya orang Islam!Masa tu Husam masih ahli PAS tetapi sekarang Husam juga bersengkongkol dengan penentang Hudud, Kenapa, dia sudah tidak Islam ker?

      Kenapalah pula sejak zaman Mahathir jadi presiden Umno sehingga sekarang jadi boss PH,tak lekang lekang penentangan Hudud oleh ultra kaisu dan disokong kuat oleh gabungan orang Islamnya, bezanya dulu Umno yang bersama ultra kaisu MCA menjadi penentang tetapi sekarang yang di depan menentang ialah ultra kaisu DAP dan ahli pakatan Islamnya dalam PH.Husam adalah seorang dari mereka.

      Apabila PAS mengeluarkan menifestonya, berulang suara mengejek dan menperlekehkan Hudud, kali ini dari puak gerabak PH berbanding dalam PRU 13 dulu oleh puak gerabak Umno.Semuanya orang Islam yang bersuara mengejek itu,suara yang jelas menunjukkan usaha menggagalkan Hudud, bukan menyokong.Mereka boleh menafikan apa yang saya kata ini tetapi mereka tak ada bukti langsung untuk mendakwa ada pihak atau parti lain selain dari PAS yang berusaha mencari jalan agar Hudud dapat dilaksanakan.Mahathir yang pernah kata Hudud Kelantan itu bukan Hudud Islam tetapi Hudud PAS, tetapi apa yang dia buat untuk memperkenalkan Hudud Islam yang sebenarnya? tak ada, kata katanya cuma mahu melihat Hudud tidak diterima rakyat, itu saja, bukan usaha mencari jalan untuk melaksanakan Hudud.Begitu jugalah dengan laungan dan sorakan yang kita dengar hari ini, bukan untuk mencari jalan tetapi untuk mengagalkan usaha PAS yang merupakan satu satunya parti yang berusaha mencari jalan sesudah jalan telah dibuka oleh arwah Prof Ahmad Ibrahim.Dari berjuta rakyat Malaysia, arwah lah orang yang paling awal mengenal pasti laluan yang boleh menbawa Hudud ke dalam perundangan negara.Tanya Hanifa Maidin,betul tak apa yang saya kata ini?.

      Jalan sudah ada, apa lagi kita orang Islam tunggu? Ingat soalan ustaz Farhan Abdullah, bukan ingat apa yang LKT dan LGE atau Chua Soi Lek kata.Ingat sebelum mati dan ingat juga kata kata ATGHD bahawa dia akan berpesan kepada anak cucunya untuk meneruskan AGENDA PERJUANGAN iSLAM sehingga Islam diterima sebagai cara hiidup.Begitu juga kata kata Prof Dr.Redzuan Tee Abbulah,kemuncak kepada perjuangan Islam ialah RUU 355.

      Usah pandang belakang dan usah jadi manusia yang rugi dan manusia yang bodoh boleh dicucuk hidung oleh Evangelis sehingga menetang hukum ALLAH.

      Delete
  8. Untuk kes mb n9 ni


    NFA = NO FURTHER ACTION

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib Fuck All..ambik dr kata kawan kita..hahaha

      Delete
  9. Ancaman zahid ditujukan kpd pembangkang ....kpd Umno bebas nak buat ape pon hatta menipu pon...kalo anda cuba memeriksa orang yg disyakki pengundi hantu pon satu kesalahan...

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. MB NS ni memang sombong dan bodoh. Sombong memang saya pernah alami sendiri. Bodoh ialah tindakan jadi samseng dan menyokong pencuri no.1 negara.

    ReplyDelete
  12. Apa pulak fitnah adu domba, Budin nak jaja
    Takkan le admin langau ni tak reti mengeja
    Mohd Hassan cakap itu bukan ler saja-saja
    Kalau buat fitnah, baru ler terbalikkan meja

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana fitnah adu domba, Budin nak jaja
      Takkan le kejora bodoo langau ni tak reti mengeja
      Mohd Hassan cakap itu ler saja
      Entah fitnah ape nak terbalikkan meja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    2. Kejora musibat hanya yang satu
      Bahasanya buruk lagaknya hantu
      Dalam mulutnya masukkan sepatu
      Buang tebiat tak lama dah waktu

      Hari hari dia mencarut
      Otak sikit letak kat lutut
      Tak ada mata tak ada perut
      Terlampau mencarut mulutnya herot

      Kejora kata dialah pahlawan
      Pahlawan dedak makanan harian
      Tak sedar diri layak ke Tg Rambutan
      Bagi kejora yang kurang siuman

      Delete
    3. Pantun???

      ...rut
      ...tut
      ...rot

      ...wan
      ...rian
      ...tan
      ...man

      ...ini katun...!!!

      Kesian sungguh si Suman unta
      Kerap Kejora kasi dia telanjang
      Dah le bunyi hujung tak sekata
      Baris pula, tidak sama panjang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      Belajar dari contoh ini:
      ------------------------------------
      ...... Suman kaki kencing
      ..........Suman taik kucing
      ...Suman busuk hancing
      .......Suman takut dacing

      Kih kih kih...

      Kejora berpantun relaks & santai
      Lembik lunyaii Suman dia bantai
      Tapii... Suman yg konon nya otai
      Kikiki..berguling hamba di lantai

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. Dengan mengikut ciri2 pantun pusaka bangsa turun temurun.....

      Kalau tidak kerana bulan
      Tidak bintang terbit tinggi
      Kalau tidak kerana mu puan
      Tidak saya datang ke mari


      Perhatikan...
      bulan - puan
      tinggi - mari


      So, yg kamu terkinja-kinja menggelupur tak tentu pasal, apa hal?

      Rentikanlah sikap bodoh sombong sampai bebal sangat nak pertikai berlagak pandai...??

      Sedar2lah kamu tuu, sekolah pun tak abis, fahammmmm...!!

      Delete
  13. Pencacai Madey kerala ini, kita tahu2 saja lah
    Tak senang dudok mereka kalau tak berbalah
    Bila menteri bertegas, depa mula bermasalah
    Takan Zahid nak cegah keganasan pun salah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencacai Nsjib Buhis.Penakut ini, kita tahu2 saja lah
      Tak senang dudok mereka kalau tak berbalah
      Bila menteri buat onar, depa mula bermasalah
      Zahid buat helah nak cegah keganasan tapi nak tekan pembangkang yg salah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Tik tok tik tok, Kejora terdengar
      Ledakan dentuman menjelma tak lama
      Kejora terkutuk masih tak sedar
      Najib terhumban Kejora ke mana.....??

      Delete
  14. Pengganas haprak (PH) tak leh bwk bincang
    Udah bocor, rahsia keganasan depa rancang
    Puak lahanat ni, kalu dibiar akan naik tocang
    Sbb itu awal2, DS Zaid warning mau cincang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengganas samsing haprak (UMNO) tak leh bwk bincang
      Udah bocor, rahsia keganasan depa rancang
      Puak lahanat ni, kalu dibiar akan naik tocang
      Aawal2 Zaid buat helah nak cincang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Kejora syok sendiri konon kencang
      Rupa-rupanya sekadar kacang.....!!

      Delete
  15. Mat Hassan pon panas bontot angin kekalahan dah bertiupp...terpaksalah jadi samsing konon ade fitnah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mca boikot dah jelas kekalahan mat hassan di Negeri sembilan...jadi negeri lapan lah plak...

      Delete
  16. Rais yatim dah bagi signal no to umno.....Isa samad ade reputasi buruk dlm felda hingga hilang tanah hq felda......

    Mat Hassan bertambah bengang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ tak segah dahulu lagi zaman pak lah....tak lantang mcm dulu...hingga grup sokong KJ dah ghaib...umno negeri sembilan bergoyang2...

      Delete
  17. Pembangkang tak ikut undang2 punya lunas
    Tiap kali PRU, depa inii akan bertindak ganas
    K'jaan dapat kesan, ianya dah mula bertunas
    DSZH nak padam awal, sblm api lebih panas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno turut tak ikut undang2 punya lunas
      Tiap kali PRU, depa inii akan bertindak ganas
      Pembangkang dapat kesan, ianya dah mula bertunas
      Zahid berlagak nak padam awal, konon.sblm api lebih panas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Klentong Kejora tak boleh pakai
      Integriti idolanya dunia pertikai
      Kerja menyonglap memanglah pandai
      Ingatnya rakyat semua keldai

      Wahai najib anak durhaka
      Cakap apa pun dah tak guna
      Rakyat dah kenal intan dan kaca
      Siapa khianat siapa berdusta

      Delete
  18. KJ ghaib...Kejora muncul...lbh hebat lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat apa nak auta lagi
      Buang tenaga masa pun rugi
      Umpama tapai tak bubuh ragi
      Masam kelat rakyat tak sudi

      Sudah lama rakyat menunggu
      Sudah tak sabar menanti PRU
      Mahu ditukar menteri yang dungu
      Harta negara billion disapu..

      Delete
    2. Patah tumbuh
      Hilang berganti

      BN yg patah
      PH yg tumbuh
      BN yg hilang
      PH yg ganti

      Delete
    3. Katanya baling gelas tak pecah
      Si tua dah buat Kejora gundah
      Kleptokrasi idolanya ditolak sudah
      Jiwanya kalut resah gelisah

      Kini si tua kembali memimpin
      Sentiasa berkharisma bertrampil yakin
      Najib terngompol tak sempat berlampin
      Semua tak jadi walau apa dibikin

      Sokongan rakyat semakin semarak
      Kejayaan Pakatan semakin nampak
      Seluruh dunia hormat dan gempak
      BN terhumban tergolek tercampak

      Delete
    4. Cantiklh bro..isinya marvelous..
      BN terhumban tergolek tercampak..hahahakita kapakhaa

      Delete
  19. 'DIA'... SI DARA
    ------------------------
    Dari desa pendalaman, dia hijrah ke ibu kota
    Demii menuntut ilmu dan juga mengejar cita
    Dgn seorang guru muda dia udah jatuh cinta
    Di atas jinjang pelamin, kami akan bertakhta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia dari bumi kenyalang, seorang gadis Iban
    Kalu di rumah panjang dia cuma berkemban
    Demi cita-cita ke ibu kota dirinya terhumban
    Jatuh cinta dgn guru muda warak berserban

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia ini seorang gadis muda belia yang cantik
    Walau belum jumpa, hamba tau dia romantik
    Tak sangka dgn hamba ini cinta nya berputik
    Walau pun hamba ni hanya cikgu metematik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kekadang, fikiran hamba kian jauh melayang
    Wajah dia, kat fikiran ini asyik saja terbayang
    Kpd hamba ini dia kata dia tersangat sayang
    Dia sgt suka hamba tak tinggal sembahyang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba dan dia umpama bagai lagu & irama
    Walau bebeza fahaman, keluarga dia terima
    Katanya dia udah dpt izin dari abah & mama
    Mereka tak kisah kalau dia nak tukar agama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kami berdua, sama2 lulusan dari University
    Dia dgn BN & DS Najib, ternyata sangat anti
    Hamba pula meluat dengan si mamak kuty
    Yg pelik nya kami berdua boleh terpaut hati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sungguh mesra dia panggil hamba ini abang
    Tidak ada lah dlm hati ini, nak risau bimbang
    Dia tak kisah kalau BN atau PH nak tumbang
    Lps PRU betemu kat pelamin punya gerbang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia seorang yg berhati mulia dan tinggi budi
    Tidak rasa besar diri pun walau dia ada PhD
    Dgn hamba ini bersemi cintanya yang abadi
    Ingin bersama hamba walau apa pun terjadi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bila ingatkan dia, hati hamba terasa senang
    Kata2nya dulu, masih lagi hamba terkenang
    Nak bersama hamba tak kira siapa menang
    Lps PRU kalau tidak kahwin pun, bertunang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bagi hamba, dia adalah bagai sinaran cahaya
    Kerana kejujuran hati hamba dia jadi percaya
    Dia pilih hamba walaupun hamba ni tak kaya
    Mungkin dia tau hamba mmg kacak bergaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba pasrah dan tak jemu membilang hari
    Bila dah bersama hidup akan jadi lbh berseri
    Sungguh bahagia bila udah jadi suami isteri
    Bagi hamba ni, dia adalah umpama bidadari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kat blog maya ini akan tercatat suatu sejarah
    Cikgu bertemu jodoh dgn seorang pensyarah
    Kpd hamba, segala jiwa & raga dia rela serah
    Pembaca semua, jgn le cemburu atau marah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia mmg suka dgn kerjaya hamba sbg cikgu
    Kalau dulu lawan, nanti kami akan jadii regu
    Terasa tersangat lama hari berganti minggu
    Namun kerana janji dia tetap hamba tunggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Cinta kami suatu kenangan manis bak madu
    Terasa percintaan ini, sungguh indah syahdu
    Bila dah berjauh, sama-sama saling merindu
    Lps PRU nanti, jiwa & raga kami kan berpadu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sungguh tak sangka nak bercinta dgn seteru
    Jalinan mesra berbunga dari asal rasa keliru
    Dr pensyarah, terpaut hatii dgn seorang guru
    Tak lama lagi kami akan jadi pengantin baru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kami ini, sama-sama lulusan menara gading
    Dia ada PhD, mmg hamba tak boleh tanding
    Tapi pangkat dan harta dia tak mau banding
    Di atas pelamin kelak kami akan bersanding

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Apakah pertemuan maya ini, Allah nak duga
    Dia jadi ingatan hamba di kala lena dan jaga
    Betapa le bahagia bila kami berumahtangga
    Hidup nanti pastinya bagai berada di syurga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sesekali hamba senyum pandang ke cermin
    Lepas PRU, kehidupan hamba lebih terjamin
    Hamba dengan 'Dia' akan ke jinjang pelamin
    Marilah sama-sama kita do'akannya..aamiin

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gayboy syok sendri, masuk akal ker.....??

      Delete
    2. Nampak jelas lagi terang skrg dulu mana ada org berani nk sembang kutuk umno.mau kena pulau dek org kampung...skrg smpai nak terbalik meja kdai kopi dah.mmg nak pupus ler umnok +pas ni nampaknyee

      Delete
    3. Assalamualaikum,,

      Selawat dan Salam ke atas Junjungan. Entah apa geranan terasa semacam kehangatan PRU serupa macam PRU yang lepas lepas terutama apabila munculnya cybertrooper upahan Umno yang pula mengalun dan mengulangi cerita bohong dan dongeng Puteri Gunung Ledang.Ketika itu macam macam cerita ada tapi satupun tak betul semuanya sekadar lawak king untuk diketawakan oleh yang mendengar, hari ini terasa suasana serupa walaupun cybertrooper Umno dah lama kojol.Ada sekumpulan hantu cybertrooper Umno muncul tetapi sudah dikenal pasti milik PH, sebuah gabungan yang nak lawan Umno tapi ikut cara Umno, macam macam ada,,,,



      Satu demi satu modal lama cybertrooper Umno dijenamakan semula oleh hantunya yang dimiliki oleh parti yang nak lawan Umno tetapi menyerang PAS bagai tak rak seperti Umno menyerang PAS satu ketika dulu.Wajah mirip cybertroper Umno terserlah setelah PAS mengeluarkan menifesto PRUnya.Melompat lompat hantu cybertroper Umno apabila dengan gelojohnya melihat Hudud tidak ada dalam menifesto sama seperti melompat lompatnya cybertroper Umno pada PRU 13 dulu apabila menifesto Nagara berkebajikan PAS tidak memasukan Hudud didalamnya.

      Persamaan wajah mula timbul, nak lawan Umno tapi tiru Umno serang PAS.Lawak king dari PH, kahkahkah!.Itu satu, satu hal lagi yang muncul setelah menifesto PAS dikeluarkan ialah pengolahan semula cerita oleh seorang macai tokong yang masih berhingus menyebut PAS bercakap pasal Hudud di depan orang melayu tetapi di belakang bersekedudukan dengan MCA, menggugurkan Hudud.Dari mana datangnya idea mereka cerita ini tak tahu! Tapi yang pasti ianya satu modification dari apa yang pernah didakwa Umno dulu, PAS gugurkan Hudud kerana tidur sebantal dengan DAP.Kelakar gila, macam macam ada.....

      Begitu juga dengan dakwaan sebab nak jadi king maker , PAS gugurkan Hudud kerana bimbang dengan MCA yang jadi rakan Umno, apa ke benda dakwaan ikut kepala leper PH ni!Apa tidak terfikir kah mereka kalau jadi king maker bermakna cakap PAS yang akan didengar bukan PAS takut kepada sesiapa apatah lagi MCA yang sudah membuktikan dirinya sebagai parti ultra kaisu semasa DAP berpur pura terima Hudud dulu!

      Pokoknya, kalau PAS sudi menjarakkan dirinya dengan DAP apabila mula menunjukkan kaler sebenarnya, kenapa PAS nak pula bersekedudukan dnegan MCA yang menang sudahpun menunjukkan belangnya? Prof Dr.Redzuan Tee Abdullah pernah jadi ahli MCA dan pernah tidak percaya kepada PAS kerana bersama DAP tahu benar bahawa DAP dan MCA sama sama parti ultra kaisu yang nampak bermusuhan dalam politik tetapi akan bersatu dalam agenda menentang Hudud dan Islam mereka.Yang tak tahu atau buat buat tak tahu ialah parti dan orang Islam yang masih bersama mereka, baik dalam BN atau dalam PH, orang islam yang tak mahu masuk Islam kesemuanya!

      Dari mana puak macai tokong dapat maklumat salah mengenai kedudukan PAS dan MCA? atau hanya dengan tanggapan PAS dah dikuasai Umno PAS juga sudah dikuasai MCA? atau kerana PAS sudah tidak menjadikan Hudud sebagai dasar perjuangannya? Sudah menggugurkan Hudud dari menifestonya? Sehingga hujah saya bahawa PAS tak perlu meletakkan Hudud dalam menifestonya kerana Hudud sudah menjadi trade mark PAS, tak masuk dalam menifestopun PAS tetap menjadikan Hudud sebagai fokus utama perjuangannya.Dalam PRU 13, tidak ada Hudud dalam menifesto negara berkebajikan, tetapi PAS tetap membawa enakment Hudud dalam DUN Kelantan dan berjaya membawa RUU 355 ke PArlimen sebagai pembangkang.Bukankah ini sudah menjadi bukti yang jelas kepada usaha PAS? Nak kletong apa lagi?

      Lagi pun seperti dinyatakan PAS juga tidak memasukan Solat lima waktu dalam menifestonya secara khusus, sedangkan seperti Hudud solat juga penting malah lebih penting dari Hudud.Islam adalah ugama untuk semua dan ugama yang mesti dimasuki kesemuanya sekali bukan ugama yang boleh ambil sekerat dan tinggalkan sekerat yang lain.Untuk itu perkara 11 dalam menifesto sudah merangkumi kesemua sekali.Dalamnya sudah ada solat dan sudah ada Hudud, apa yang macai tokong nak lagi? Di mana play safenya perkara 11 ini?

      Nak kletong lagi? macam amacam ada ma!

      Delete
  20. 'DIA'... SANG TERUNA
    ------------------------------------
    Dia seorang pemuda tegas tapi ramah mesra
    Hidup nya sentiasa dalam riang dan gembira
    Kehebatan dlm diri nya mmg sungguh ketara
    Ramai lah pembaca yg cemburu tidak terkira

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia sgt tak suka kalau keadaan jadi huru hara
    Kerana dia pencinta yg sgt sayangkan negara
    Dia pastii akan balun, puak pencetus angkara
    Musuh tetap ditentang tak kiraa dgn apa cara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia dilahir sungguh berbakat penuh dgn aura
    Dia pakaar dlm matematik atau ilmu kira-kira
    Dia mahir dlm bidang sains dan juga sastera
    Dia cekap dlm seni, agama & semua perkara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia cekap berpantun dan petah dalam biicara
    Pantunnya panas bak api yang sdg membara
    Siapa pun jual pasti dia jawab dengan segera
    Ada kala menyakitkan & sering penglipor lara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia punya pukulan, ramai yang sudah cedera
    Musuh yng berdegil dia akan seksa dan dera
    Ramai cuba berdepan sudah temui sengsara
    Ada yg tergaru-garu seperti monyet dan kera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Apabila perlu dia pasti akan lantang bersuara
    Walaupun dihalang dia akan tetap terus mara
    Hujahnya padu bagaikan ilmu jampi mentera
    Yg mana tidak tahan hinggakan demam kura

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia sering berterus terang tidak berpura-pura
    Demi bangsa, dia terus berjuang sbg perwira
    Dia muncul, kerana musuh2 punya gara-gara
    Utk beri penjelasan, musuh punya sandiwara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia mmg berani, ibarat seorang pengembara
    Dia tidak takut, hadapi musuh sebatang kara
    Dia meredah sungai dari hulu sampai muara
    Dia bak bayang teduh bawah pohon cemara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia bukanlah tandingan & tidak ada yg setara
    Antara batu-batu, dia adalah sebagai mutiara
    Namun hatinya yang suci telah pun dipenjara
    Dgn seorang pensyarah dia memadu asmara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Ketampanan dirinya bagai raja punya putera
    Dia segak & bergaya menjadi idaman si dara
    Dalam berpantun dia memang muncul juara
    Itulah kegemerlapan nya bak bintang Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gayboy syok sendri, mana logiknya.....??

      Delete
    2. Dari kampong ulu dia hijrah ke ibu kota
      Demii menuntut ilmu dan juga mengejar cita
      Dgn seorang bangla muda dia udah jatuh cinta
      Di atas katil , bangla bertakhta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Dia dari bumi bangla, seorang lelaki meraban
      Kalu di rumah kongsi dia nampak tembam
      Demi cita-cita ke ibu kota dirinya terhumban
      Jatuh cinta dgn guru muda berpunggung lebam

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Dia seorang pemuda bapuk tapi tak ramah mesra
      Hidup nya sentiasa tak adev riang dan gembira
      Kelemahan dlm diri nya mmg sungguh ketara
      kejora bapuk bodoo perasan tidak terkira

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Apabila perlu dia pasti tidak berani bersuara
      Walaupun di puji dia akan tetap tidak mara
      Hujahnya meroyan bagaikan kera
      Berjalan perlahan hinggakan kalah kura- kura

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Dia mmg bapuk, penakut duka lara
      Dia takut hadapi musuh sebatang kara
      Dia takut meredah sungai tak pernah sampai hulu dan muara
      Dia bak bayang hantu raya

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Dia takut tanding tidak setara
      Antara batu-batu, dia batu bawah pokok ara
      Namun hatinya yang kecut selalu lara
      Kejora seorang bapuk tua rak reti berasmara

      Hahahahaa hahahahaaaaa

      Delete
    3. Boleh tahan juga bro..
      Kami nonton wayang kantun
      Ddepan tv datas kerusi
      Kami tonton sipantatun
      Depan belakang kena sligi..
      Hahahahaahancus!!

      Delete
  21. KOMEN MANIFESTO PAS
    KECUALI CUKAI KERETA 1.3 CC
    Oleh: Hj Jamzuri Ardani



    Menurut lamanweb Paultan ini, tawaran manifesto PAS untuk mengecualikan cukai eksais kepada pembeli pertama kali kereta berkapasiti 1.3 cc pernah dicadangkan oleh Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaludin sebelum ini, tetapi tidak dipersetujui oleh Dato Mustapha Mohamad, Menteri MITI dengan menyatakan bahawa cukai eksais kereta menyumbang 75% dari keseluruhan hasil cukai industri automobil dan kerajaan tidak mampu kehilangannya.

    Kerajaan Thailand juga pernah menawarkan skim serupa pada tahun 2011 dan kemudian ditamatkan setahun kemudian. Di antara kesan yang timbul dari skim ini ialah secara psikologinya ia menggalakkan golongan muda untuk membeli kereta, sedangkan mereka masih tidak mempunyai cukup disposable income untuk membayar pinjaman tersebut. Di Thailand, skim ini didapati telah menyebabkan ramai anak-anak muda terperangkap dengan hutang yang gagal dilangsaikan.


    Perlu diingatkan bahawa hutang isi rumah rakyat Malaysia telah mencecah RM1.086 trilion iaitu 84% dari KDNK. Ianya adalah antara yang tertinggi di Asia. Menggalakkan pinjaman pembelian kereta dengan pemotongan cukai eksais dibimbangi akan menambah rumit keadaan sedia ada.

    ReplyDelete
  22. Seorang jantan tua tido nonggeng
    Disisinye bangla jadi geng
    Keletihan terlentang melihat ronggeng
    Berapa round kejora dah tonggeng...

    Hihihihi hihihihihi hihihiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow....that's news, man.....!!

      Delete
    2. Hahahaha.tumpang gelaklh bro..hahahaha..kat mana tu..nanti katakan fitnah..pd hal dah bernanah..hahahah

      Delete
  23. Sejak berkawan dgn komunis di china lagak dan perangai umno pun dah seperti komunis. Sejak ambil yahudi sebagai punah-sihat umno pun dah umpama kerajaan israel cuma belum guna peluru berpandu musnahkan kampung2 pembangkang. Mungkin terbalikkan meja permulaan ke arah itu...

    ReplyDelete
  24. kengkawan...Aku tak sempat tengok lagi video ucapan DS MB N9 tu, tapi kawan aku dah tengok. Mengikut katanya takde pun sepatah haram perkataan yang mengajak pemuda2 N9 untuk menimbulkan kekacauan semaas PRU14 nanti, sebaliknya apa yang ditegaskan oleh MB ialah mengajak anak2 muda untuk terus memperkasakan jati diri menghaadpi cabaran2 besar untuk mencapai TN50. MB juga menggalakkan anak2 muda untuk berusaha lebih gigih bagi memperbaiki kehidupan mereka dan keluarga. mana pulak datangnya menghasut untuk menimbulkan kekacauan dalam PRU tu. Iniulah contoh terbaik penyebaran berita palsu , fitnah dan spin yang sememangnya menjadi senjaat ampuh PH menjelang PRU ni. Tanpa senjata ni, PH dah tak laku di mata rakyat jelata..mereka seolah2 tak ujud langsung di persada politik negara. kalu tak sebar berita palsu, ,ereka akan timbulkan persepsi negatif dengan mengitar semula isu2 basi seperti 1MDB, tanah Felda, duit 2.6 billion yang ternyata direkayasa oleh mereka dengan ditokok tambah bagi menyedapkan jalan penceritaan. Kalau modal inilah yang akan digunakan dalam kempen nanti, alamatlah PH akan ditolak bulat2 oleh rakyat. Sekaarng ni pun mereka dalam keadaan gelabah yang amat sangat..ialah, tak lama lagi akta anti berita palsu, fitnah dan spin akan dikuat kuasakan oleh kerajaan..dah tentu pimpinan2 PH terutamanya madey bakal di ambil tindakan tegas jika masih berani lagi menyebar berita palsu dan fitnah di Msia ni !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawan ko tengok video mana?...video mb ajak jangan jadi langau ker?...

      Delete
    2. Hey Geng Najis ko sendiri kan tak yakin umno akan menang....tak payahlah nyibok...lagi ko nyibok lagi banyak ko jual temberang...

      Delete
    3. Hey geng najis zaman sekarang info dihujung jari...tak usah temberang laa..

      https://youtu.be/psf0EJcTOS0

      Bukak link ni dan pasang kuat2 ape mat hassan cakap di Rombau...

      Umno kuat putarbelit...contoh Geng Najis...patut tembak dengan senapang gajaah...

      Delete
    4. Kalau tak tengok jgn mencacai kat sini, nanti kau betul2 jadi vavi mcm sumpah kau tu.

      Delete
  25. Den orang Seremban.. sebelum ni den paling suka MB N9.. tak boleh dinafikan MB N9 memang bagus mentadbir negeri.. Negeri membangun tapi orang melayu terutama kontraktor melayu yang tak join UMNO memang terlalu susah sekarang!

    ReplyDelete
  26. Balik semalam saya dah kata
    Dia unggas Tanjong Rambutan
    Baghal dia mengalah unta
    Lama terperuk di dalam hutan!

    Syok sendiri 'merindu gadis'
    Pada Aci dia angau habis
    Awek taknak,sopak berkudis
    kepala gondol sebijik kobis!

    Semua orang dia nak kutuk
    Ini spesis keturunan berok
    Pintu Budin masuk tak ketuk
    Ini iblis perangai buruk!

    Paling kelakar 'sajak dan puisi'
    Masuk bakul angkat sendiri
    Muka tak ubah cekodok basi
    Sejuk penyek tak ada seri!

    Mengaku tampan si putera raja
    Kategori sasau ini sang kera
    Masuk sini nak tabur baja
    Bodoh sombong perasan wira!

    Serba serbi mengaku 'juara'
    Termasuk menipu,sumbang suara
    Lagak panas seperti bara
    Pakatan sembur padam segera!

    Konon bertindak 'demi negara'
    Mengakulah pencacai harap biaya
    Sekali komen dedak segera
    Mulut menganga macam buaya!

    Kita tak layan dikata takut
    Rentak dia mintak diikut
    Tepi gantang dia melukut
    Mata buntang otak tersangkut!

    Cai bapuk rindu rinduan
    Selalu sebut Fan Tun dan Suman
    Zack jugak dan kawan kawan
    Woi..kita ni jantan, geli geleman!

    Si kojol ini alat Pak klepto
    Dikerah dia bermain kotor
    Maki,carut semua diatur
    Cukup setahun hadiahnya motor!





    ReplyDelete
  27. Tular berita di media arus perdana yang mengatakan SPRM dah membuka kertas siasatan berkaitan dengan penyalah gunaan kuas dan rasuah di dalam kes penjualan tanah di Ijok tu. Beberapa orang yang telah dikenal pasti terlibat dengankes tu dah dipanggil untuk siasatan, dan ikut laporan yangsahih, terdapat petunjuk bahawa Jemin Jamban terlibat secara langsung dalam kes ni. Tak abis2 si Jemin ni buat hal..dah dekat2 PRU ni makin banyak pulak pendedahan berkaitan dengan rasuah dan salah guna kuaas dalam pentadbirannya di Selangor. Bagus jugak ..rakyat Selangor dah buka mata dan berani tampil ke hadapan untuk mendedahka kes2 seperti ni..khabarnya dalam masa yang terdekat lebih banyak laporan2 akan dibuat terhadp pentadbiran jemin. Ayuh rakyat Selangor, bangkit dan pertahankan hak2 anda selama ni, jangan jadi tunggul dan mendiamkan diri saja. Fikirkan mengenai kelangsungan generasi anak2 Selangor akan datang..dan yang lebih penting, buatlah perubahan..kembalikan Selangor semula kepada tuannya yang berhak iaitu UMNO/BN !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jemin Jamban? Rajin benar ko ni menghina nama orang. Agaknya kau ni jenis manusia yg setia sampai org atasan kau berak, kau menganga mulut kat bawah sebab tu mulut kau bau najis.

      Delete
    2. Ko dah tengok blm vedeo mat hasaas wahai kaki temberang?..link dah diberi...

      Delete
    3. Sprm dah tangkap 6 orang yg tiada kaitan dengan azmin pon...hehehehe

      Delete
    4. KBB..Aku baru aje lepas tengok video tu. Yang ditegaskan oleh MB ialah menyeru anak2 muda untuk mempertahankan parlimen Rembau dengan majoriti yang lebih besar dan menmengajak anak2 muda untuk berkempen secara agresif dan menggempur pembangkang di parlimen tu. Itu saja, takde dengar pulak kata2nya untuk menggalakkan mereka melakukan keganasan dan kekacauan mas PRU nanti...kau salah dengar kot, tulah terburu2 sangat sampai merekayasa benda2 yang takde mengikut nafsu amarah kau tu !!!!!

      Delete
  28. Laporan demi laporan Polis telah dibuat oleh warga Penang terhaadp Tokong Guan Eng yang dikatakan menggunakan pelajar2 sekolah untuk mengutuk dan mencaci DSNR adn kerajaan. Dalam video yang ditularkan, kelihatan LGE telah sama2 menyanyi dan menari sambil mencaci DSNR dan kerajaan. Takkanlah video nak berbohong pulakkan. PDRM telah membuka kertas siasatan mengenai insiden jijik tersebut dan pastinya LGE aakn dipanggil untuk siasatan lanjut.
    Betullah LGE ni..tak serik2 lagi , kes Banglow dan terowong bawah laut belum setel lagi, dah ditambah dengan isu ni pulak. Macam ni ke perangai seorang KM dan pemimpin negeri yang nak dijadikan contoh kepada anak2 muda dan pelajar2 sekolah..agaknya pentadbiran DAP dan PH ni nak memupuk generasi muda yang mesra cacaian, makian dan fitnah ke. Rakyat Msia yang wras memohon warga Penang agar menolak pemimpin2 dan parti PH seperti ini dalam PRU14 nanti...ingat jati diri generasi akan datang langsung tak boleh dikompromikan..malu negara jika ada KM yang berperangai sedemikian teruk !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vedeo mat hassan ?....

      Ku nan ajak budak sekolah nyanyi lagu umno...

      Delete
    2. Kali Geng najis kempen isu ni di penang orang penang akan tanye kenape ku nan ajak budak sekolah nyanyi lagu umno boleh....ape aganye Geng Najis nak temberang....hihihihi...cabut lari lah geng najis kaki temberang...

      Delete
    3. KBB...apasallah bangangnya kau ni..tak surut2, makin meningkat2 pulak dah sampai langit yang ke tujuh gamaknya. Apa ayng Ku Nan buat tu memang ada rasionalnya. Dia secar jujur ingin membawa pelaajr2 menghayati adn berterima kasih kepaad UMNO yang telah memperjuangkan kemerdekaan negara dari zaman Dato Onn Jaafar dan tunku Abdul Rahman. Bayangkan lah , jika anak2 ni tak diingatkan tentang peranan besar yang dimainkan oleh UMNO, mustahil negara kita akan merdeka dan mengecapi kebahagiaan seperti sekarang ni. Apa ath lagi, sejarah negaar semakin dilupakan dan tidak diendahkan oleh generasi Y adn Zsekaarng ni, tak mustahil negara akan tergadai satu hari nanti. Sekarang ni pun, kita semua tau betapa erat dan rapatnya hubungan DAP dengan zionis yahudi hinggan LGE sanggup menyerahkan PD sebaagi pengkalan tentera laut Israel di rantau ini jika PH dan DAP berkuasa nanti. Tengok ajelah..dana untuk kempen calon2 DAP pun diperolehi dari Israel..termasuklah demonstrasi Bersih dan Malaysia kini juga ditampung oleh Israel.
      Dalam isu LGE..ternyata ia hanya untuk menimbulkan kebencian kanak2 terhaadp kerajaan apabila diajak menyanyi lagu mengutuk dan memperlekehkan GST, sambil LGE menyanyi dan menari. Aku tengok muka2 guru tu semuanya kelat dan ketat aje, dah tentu mereka tak bersetuju dengan tindakan LGE dan kerajaan DAP tu. Jadi memang ada asasnya laporan polis dibuat terhadap tindakan kebudak2an LGE tu..jangan cemari pemikiran suci murni kanak2 tu hanya kerana untuk mendapat keuntungan politik...kelak memakan diri sendiri dan juga DAP beb, ingat ibu bapa kanak2 tu suka ke anak2 mereka diperlakukan sebegitu rupa !!!!!

      Delete
  29. SPRM telah mengumumkan 9 akaun termasuk syarikat dan orang perseorangan telah dibekukan dalam kes tanak ijok ni. Jumlahnya adalah sebanyak RM 39 juta. Agak2nya berapa yang masuk dalam poket Jemin Jamban ni dalam kes ijok ni yee...Lu pkirlah sendiri beb, malas nak citer panjang lebar lagi !!!!!!!

    ReplyDelete
  30. Goyang la Tok Mat.. Tun dtg Seremban beribu rakyat N9 datang sambut Tun. Cukup la tu Tok Mat dah 2 penggal jadi MB.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...