Friday 16 March 2018

SELAIN NAJIB DAN 1MDB, ADAKAH JHO LOW JUGA PANTANG DISENTUH?


Kalau diperhatikan, baik kritikan oleh Rafidah Aziz mahupun Rais Yatim yang menjadi perhatian media kebelakangan ini, sasaran mereka ialah Jho Low, bukannya Najib Razak mahu pun 1MDB.

Rafidah misalnya  mempertikaikan bagaimana pihak berkuasa negara ini gagal mengesan kapal mewah Equanimity, milik "bilionaire segera"  itu, berbanding polis Indonesia yang baru-baru ini berjaya mengesan dan merampasnya dengan kerjasama FBI Amerika.

Lebih daripada itu, kata bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu, beliau sendiri pernah terjumpa dengan kapal mewah itu ketika menyertai aktiviti menyelam di perairan Phuket tahun lalu dan sempat mengambil gambar serta videonya.

Rais Yatim pula, berikutan pembelaan terlalu pantas oleh Salleh Said Keruak yang mengatakan tiada bukti kapal mewah itu milik Jho Low, sedangkan pejabat Jho Low sendiri mengeluarkan kenyataan mengecam penyitaan kapalnya dengan menyifatkan ia berunsur politik, penuh kelemahan serta tidak disokong bukti, beliau sebaliknya mahukan agar pihak berkuasa menjalankan kerja dan melakukan penyiasatan.

Rais yang merupakan penasihat sosio budaya bertaraf menteri dan Presiden UIA turut mengingatkan bahawa Jho Low sudah diburu oleh lapan negara lain berkaitan penyelewengan 1MDB.

Tetapi, mengapakah Rafidah dan Rais diserang balik dengan keras oleh pembela-pembela Najib sehingga kisah-kisah lamanya diungkit dan diminta meletakkan jawatan?

Sejak kritikannya itu, Rafidah diserang oleh penulis upahan yang bertaraf pelarian dengan menyebarkan pelbagai berita palsu sewaktu beliau menjadi menteri dahulu serta kedudukannya sekarang sebagai Pengerusi Air Asia X, manakala Rais diminta meletakkan jawatannya oleh cabang propaganda kerajaan yang hanya bekerja untuk kepentingan UMNO semata-mata.

Meskipun Rafidah dan Rais sudah memberi respon balas terhadap serangan yang ditujukan kepada mereka, yang nyatanya Jho Low seolah-olah individu penting dalam negara ini.

Siapakah Jho Low di mata pemimpin-pemimpin UMNO dan pengampu Najib?

Adakah beliau seorang yang amat berjasa kepada negara dan ahli perniagaan yang banyak menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi selama ini?

Adakah Jho Low merupakan nadi dan sumber kekuatan baru UMNO untuk menang PRU 14 akan datang, maka mengkritik dan mengusiknya adalah suatu kesalahan besar?

Apakah, selain Najib dan 1MDB, Jho Low juga ada kekebalan tersendiri dan tidak boleh disentuh sama sekali?  (ShahbudinHusin 16/03/2018).

114 comments:

  1. GOLD MEDAL DIPAGI JUMAAT YG MULIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kalian melihat kelemahan PAS
      percayalh saya juga melihatnya...
      Kalau saya melihat kelebihan PAS
      Saya percaya kalian juga melihatnya..

      Jd knpa sy memilih Bulan purnama ini?
      kalian tidak atau masih ragu2?

      Ketahuilh Parti @ jemaah hanyalh bagai sebuah masjid
      Samada kalian mahu memilih masjid lain
      tidak mahu sembahyang brjemaah
      Mngimarahkn masjid2 ini..

      atau dlm kata lain Parti & Jemaah hanyalh sbg ‘wasilah’(cara)
      yg akan menghidupkan Islam didalamnya mahupun dikelilingnya (matlamat)

      Didlm setiap masjid pasti ad berbagai2
      ad yg warak, alim. mentah, bru blajar, anak kecil yg nakal tidak matang mmbuat bising. ada yg kaya, ad yg susah. malah didlmnya ad celupar, perompak yg mencuri selipar, mencuri tabung,

      Tidak bermakna kita setuju dlm setiap prkara..menghadapinnya brgantung pd kbijaksanaan kepimpinan pengurusan masjid.
      Tetapi sekali lg tidak brmakna kita setuju wlaupun dgn cara pengurusan...

      bagitu juga org kecil menghadapinya menggunakan kebijaksanaan org kecil

      Penting bila kita smbhyg ialah KIBLAT, ap kiblat jemaah kita?
      atau hala tuju atau matlamat atau ap yg kita sembah? apakah kiblat parti @ jemaah?

      itulah ‘Dasar’ parti @ jemaah itu utk kita brsama

      Umpama mahu kenal Islam jgn dilihat pd orgnya. org Islam pasti buat silap,pengganas dll. adakah itu Islam?

      Jika nk kenal Islam lihat pd dasar Islam iaitu 'AL-Quran & As-Sunnah'
      belajar: ‘melihat dengan pandangan yang betul’

      Pastinya jika org Islam buat slh kita tunjuk semula Quran & As-Sunnah
      mrk akan salah krn brtentangan dgn dasarnya sndri.

      Tetapi kalau dasarnya sendiri sudah salah, kiblatnya dah kearah lain, jika kita cuba ubah kiblatnya akhirnya mrk kembali kepada kiblat mereka.

      jika kiblatnya krn bangsa sudah tentu kroni mrk bukanlh satu kesalahan. Jika kiblatnya libralisma lgbt bukan satu kesalahan.

      tanya jemaah atau parti kemana kita berkiblatkan?

      Ketahuilah negara kita trletak ditengah2 laluan prdagangan dunia malah begitu kaya dgn sumber minyak ladang dll.

      adlah X mnghairankn utk mmbawa kemajuan jika bandingkn Singapore.
      Hnya mmerlukn sedikit Keazaman, pngurusan yg amanah bijaksana, srta Dasar Kiblat/matlamat dibawa

      Saya bersama PAS kerana ‘dasar’nya semata Islam bukan kerana orangnya.
      sama2 membantu kelemahannya dan menyerlahkan matlamat kekuatannya
      detik PRU14 semakin hampir

      Delete
    2. Kau bukannya sokong pas pun. Tp kau nak undi pecah. Nanti bolehlah BN menang mudah. Bg aku orang mcm kau ni patut dipanggil bangsat dan tak layak memakai gelaran lebai. Nanti disebabkan kau org2 yg betul2 alim jadi hina di mata masyarakat.

      Delete
    3. 1. Saya sangat pelik dengan mereka yang menuduh PAS menyokong GST. Tidakkah PAS parti yang awal mengisytiharkan GST haram dan bercanggah dengan Islam seawal 2013 lagi kerana ia adalah percukaian berasaskan perbelanjaan yang dikenakan kepada semua orang termasuk golongan miskin. Sedangkan percukaian dalam Islam hanya dikenakan kepada golongan miskin.

      2. Dewan Ulamak PAS Pusat meluluskan Usul GST haram dalam Muktamar Tahunan 2013. Saya pula berucap dalam Muktamar PAS Pusat mewakili Dewan Ulamak menegaskan GST adalah percukaian yang haram. Ucapan saya di Dewan Rakyat dan dalam ceramah-ceramah penerangan serta pelbagai tulisan saya menegaskan GST adalah haram dan mesti dihapuskan.

      3. Menariknya beberapa pimpinan PAS yang hari ini telah berada dalam parti lain adalah antara yang tidak bersetuju dengan hukum GST haram yang dikeluarkan oleh Dewan Ulamak. Malah pada peringkat awal isu ini berbangkit, sistem percukaian GST disokong oleh pimpinan pembangkang selain PAS kerana merasakan ia sistem yang bagus untuk mengutip cukai tetapi tidak menyokong pelaksanaannya sahaja dalam suasana ketirisan pengurusan kerajaan BN.

      4. PAS pula apabila menolak GST mengemukakan alternatif menerusi Dokumen Hijau bagi percukaian GST yang zalim iaitu cukai simpanan korporat dan cukai pegangan saham yang dikenakan kepada orang kaya.

      5. PAS istiqamah menegaskan cukai GST mesti dihapuskan dan ia termaktub insyallah dalam manifesto yang bakal diisytiharkan nanti.

      Sekian.

      Delete
    4. Kami heran jujaklh..kenapa ye lebai..korang x tahan duji..payah nak bersangka baik..x sabar..berpuak..islam kamu saja yg benar..politik politik lah..mcm mana nak jadi imam kalo dah benci dgn seteru..rasa kamilh pak imam ko tu x datang bersidang kenapa..muka muka kawan teman sekapal imam ko tu dulu berlambak kat situ..agaknya x sanggup tenguk dan hulur salam ke..maaflh kami muskil

      Delete
    5. Datuk Seri Dr. S. Subramaniam merupakan ahli parlimen P140 Segamat yang turut menjawat jawatan sebagai Menteri Kesihatan Malaysia. Beliau merupakan presiden MIC yang kesembilan bermula 25 Jun 2015.

      Jarang-jarang kita dengar isu yang melibatkan Datuk Seri S. Subramaniam. Oleh itu, beliau nampak seperti baik, bersih dan mesra. Dalam penulisan ini, kami akan mendedahkan 'apa yang tidak kena' dengan beliau yang kami anggap serius dan perlu dihukum dalam pilihanraya umum (PRU) yang akan datang.
      Jumlah undian yang beliau perolehi sejak beberapa pilihanraya umum sebelum ini semakin merosot di mana pilihanraya ke-13 sebelum ini menyaksikan beliau hanya menang tipis di Segamat. Maka, sangatlah tinggi risiko dan kemungkinan untuk beliau pertahankan kerusinya jika terus 'buat perangai' sangat tipis.
      Berikut merupakan isu-isu utama yang melibatkan Datuk Seri Dr. S. Subramaniam:

      1. MENENTANG RUU 355 (Memperkasakan Undang-undang Syariah)

      Pada bulan Mei 2016, ketika ada ura-ura bahawa satu rang undang-undang yang melibatkan undang-undang syariah ingin dipinda bagi memperkasakannya, beliau antara 'nama-nama' besar yang mengugut untuk meletakkan jawatan jika dibentangkan. Baru sahaja 'ura-ura' sudah melatah. Ini menunjukkan 'belang' sebenar dan pendirian beliau terhadap Islam.

      Mengapa beliau dilabel sebagai 'nama besar'? Ini demikian kerana beliau merupakan presiden MIC yang mewakili majoriti besar komuniti India di Malaysia. Dari peringkat awal lagi 'ketua' kepada komuniti India sudah menentang pemerkasaan undang-undang syariah, Tidak hairanlah jika Masyarakat India terkeliru dengan isu RUU 355 seperti yang berlaku sekarang, malah ditentang teruk oleh orang-orang bukan Islam di Malaysia.

      RUU 355 telah dibawa ke dalam Parlimen tetapi Subramaniam masih lagi teguh sebagai Menteri Kesihatan dan Ahli Parlimen.

      2. MENGECAM RANG UNDANG-UNDANG PENUKARAN AGAMA NEGERI PERLIS

      Selain itu, Datuk Seri S. Subramaniam turut mengecam Rang Undang-undang Penukaran Agama Negeri Perlis. Kerajaan Negeri Perlis membenarkan salah seorang ibu atau bapa menukar agama anak mereka yang berusia bawah dari 18 tahun.

      Beliau menyifatkan rang undang-undang tersebut sebagai 'kebelakang' dan menegaskan bahawa ini akan merosakkan keharmonian hubungan antara agama di Malaysia.
      Apa yang menjadi tanda tanya ialah hal ini melibatkan negeri Perlis, kenapa tiba-tiba jadi lantang sangat padahal beliau bukannya seorang ahli politik yang 'suka ulas semua isu'. Beliau bukannya ahli parlimen yang terletak di Perlis, dan jawatan beliau sebagai Menteri Kesihatan juga tidak ada kena mengena.

      Sekali lagi, beliaulah yang menjadi 'kepala' dan punca utama kepada kekeliruan masyarakat India dalam isu ini. Mungkin beliau ingin menjadi juara dalam isu ini supaya diangkat sebagai 'juara keharmonian antara agama', tetapi hakikatnya hanya melaga-lagakan rakyat berbilang agama sahaja. Memalukan!

      3. MEMBANTAH DR ZAKIR NAIK MEMBERIKAN CERAMAH DI MALAYSIA

      Datuk Seri Dr S. Subramaniam menyatakan bahawa Malaysia tidak memerlukan Dr Zakir Naik. Menurutnya, pendakwah itu hanya akan megganggu ketenteraman awam dan mencetukan ketidakstabilan dalam negara.

      Skrip ini sama sahaja seperti skrip dari NGO ekstrim anti islam HINDRAF dan seangkatan dengannya yang takut dengan kehadiran Dr Zakir Naik lalu menabur pelbagai fitnah dan persepsi buruk terhadap beliau.

      Beliau sebagai seorang menteri sepatutnya bersikap profesional, bukannya bercakap menggunakan persepsi sahaja. Alangkah baiknya, jika kumpulan ekstrimis kecil seperti HINDRAF ini sahaja yang anti pada Dr Zakir Naik di mana Subramaniam yang mempunyai ketokohan, kepercayaan dan kredibiliti yang tinggi dalam masyarakat India dapat menenangkan keadaan.

      Kenyataan beliau yang senada dengan suara-suara sumbang inilah yang hanya menambahkan minyak ke dalam api. Tidak boleh diharap.

      Delete
    6. Dasar pas islam?

      Laki yg berpolitik isteri yg tak tahu apa2 pula yg kena cerai talak 3.

      Pernahkah nabi buat mcm ni?

      Pernahkah para sahabat buat cara pas?

      Jadi pas belajar drp mana? Al Quraan pun bukan. Hadis pun bukan. Sunnah pun bukan.

      Melaikan ajaran syaitan!!!

      Pas islam? Poddah!!!!!

      Kapiaq saja yg akan buat mcm tu.


      Delete
    7. Pemimpin pas main kote dgn menutuh pandai laaa..

      Delete
    8. Malam tadi, di Starling Mall, Damansara Uptown, telah berlangsung satu majlis pelancaran buku ADUN Damansara Utama, Yeo Bee Yin, bertajuk “Reimagining Malaysia”.

      Majlis pelancaran buku ini telah dihadiri oleh begitu ramai sekali pembesar DAP, termasuk Lim Kit Siang, Tony Pua, Zairil Khir Johari, Hannah Yeoh dan Steven Sim.

      Turut hadir ialah paderi beliau, Pastor Timothy Loh dari Gereja Eaglepoint, yang beliau pernah dedahkan memainkan peranan penting di dalam kemasukan beliau ke dalam DAP.

      Malah turut hadir memberikan sokongan padu mereka kepada Yeo Bee Yin di dalam majlis pelancaran buku ini ialah pemimpin AMANAH, Saari Sungib, dan pemimpin PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad.

      Walaupun tajuk buku ini, “Reimagining Malaysia”, sama dengan tajuk khutbah Yeo Bee Yin di Every Nation Church Malaysia pada 10 September 2017, tetapi saya belum tahu kandungan sebenarnya.

      Saya berminat untuk membaca buku ini kerana, mengikut ucapan Yeo Bee Yin malam tadi, penulisannya adalah berinspirasikan pembacaan beliau ke atas buku Hannah Yeoh.

      Lebih menarik daripada pelancaran buku ini adalah pengumuman beserta tangisan Yeo Bee Yin beliau akan bertanding di negeri kelahiran beliau, Johor, dalam PRU 14.

      Kata Yeo Bee Yin, perpindahan kerusi beliau akan bertanding dari Selangor ke Johor ini adalah penting untuk membolehkan perubahan berlaku di dalam politik Malaysia.

      Yeo Bee Yin ini adalah evangelis yang namanya pernah saya timbulkan bila secara tiba-tiba sahaja, walaupun sangat baru menyertai DAP, dilantik ke CEC pada 12 November 2017.

      Susulan tulisan saya yang mendedahkan sekurang-kurangnya 7 daripada 10 orang ahli tambahan CEC DAP adalah penganut Kristian tegar, Hannah Yeoh pun menarik diri.

      Bagaimanapun, jika diteliti kembali tulisan dan ucapan Yeo Bee Yin maka akan didapati bahawa tahap keKristianan beliau adalah lebih tinggi berbanding dengan Hannah Yeoh.

      Dalam khutbah beliau di Damansara Utama Full Gospel Businessmen (FGB) Fellowship pada 13 Jun 2013, Yeo Bee Yin mendedahkan Tuhan bercakap terus dengan beliau.

      Dedah Yeo Bee Yin di dalam gereja itu: “I told God that I am not going far. But He told me, ‘isn’t it the same for you if you go to Singapore? Why don’t you just stay overseas?’”.

      Yeo Bee Yin juga berkata: “Everything would fall into place in the right timing. We just need to pray, work hard and wait patiently for his Sovereign Will to be done in this nation”.

      Saya tertanya-tanya apakah yang Yeo Bee Yin maksudkan dengan “everything would fall into place in the right timing” dan “for his Sovereign Will to be done in this nation”.

      Saya juga tertanya-tanya apakah yang Yeo Bee Yin maksudkan dengan “It took 52 days to rebuild the walls of Jerusalem instead of 100. All it takes is one person to answer the call”.

      Rakyat Johor, sila beringat-ingat dengan Yeo Bee Yin dan DAP.

      Delete
    9. Kemungkinan berlakunya "tsunami Melayu" menyokong Pakatan Harapan (HARAPAN) banyak kali diutarakan gabungan pembangkang itu, terutama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).
      Mereka yakin pengundi Melayu akan memilih mereka berbanding BN antaranya kerana isu rasuah dan peningkatan kos sara hidup.

      Namun Pesuruhjaya PAS Johor Abdullah Husin percaya partinya yang sebenarnya akan mendapat manfaat daripada gelombang itu dan bukannya BERSATU.

      Abdullah (gambar) mengakui wujudnya keinginan untuk perubahan di kalangan orang Melayu tetapi mendakwa BERSATU bukanlah pilihan pertama mereka ekoran hubungan parti itu dengan DAP - yang sentiasa dituduh anti-Islam.

      "Kebanyakan orang Melayu kuat pegangan agama, mereka tak suka (parti yang) bergabung dengan DAP. Mereka tidak akan sokong (BERSATU)," katanya dalam wawancara bersama Malaysiakini di Kuala Lumpur.

      Beliau mendakwa perkara ini terjadi kepada PAS apabila ramai orang Melayu tidak mengundi parti itu kerana berkerjasama dengan DAP.

      "Tetapi sekarang PAS sudah berpecah dengan DAP, mereka kata tiada masalah untuk undi PAS," katanya.

      Malah, katanya lagi, orang Melayu melihat bagaimana PAS sentiasa konsisten dalam soal agama dan kebajikan.

      "28 tahun PAS memerintah Kelantan tapi tiada seorang pun menteri besar, exco atau wakil rakyat yang didakwa atas tuduhan rasuah. 28 tahun ini rekod yang baik," katanya lagi.

      Delete
    10. TUN Mahathir kata, kalau pendaftaran PPBM dibatalkan, dia bersedia bertanding PRU 14 dengan logo DAP.

      Tun Mahathir ada rekod tersendiri. Zaman dia jadi Presiden Umno, RoS pernah mengistiharkan pembatalan Umno sehingga tertubuhnya Umno baru. Bila jadi Pengerusi PPBM, parti serpihan Umno ini pula nak dibatalkan pendaftaran oleh RoS.

      Begitu lama Tun Mahathir berada di Kementerian Dalam Negeri ketika berkuasa dulu, rupanya dia tak belajar dan tak mampu nak pastikan perjalanan parti sendiri mematuhi kehendak RoS.

      Nak urus sebuah parti kecil pun tak mampu, macam mana nak tadbir negara? Rumah tangga sendiri tak terurus, macam mana nak pikul amanah lebih besar. Susah juga rupanya jadi parti pembangkang!
      PPBM hanya parti kecil kalau nak bandingkan dengan PAS.

      Saya kata ia hanya parti kecil kerana di Jabi tak ada walau satu pun cawangan PPBM. Sedangkan dikhabarkan PPBM akan meletakkan calon di DUN Jabi.

      Menarik juga untuk dilihat nanti lambang roket naik di Jabi, sebuah DUN dengan kapasiti pengundi Melayu Islam 99.93 peratus. Ia akan menjadi satu sejarah.

      Delete
  2. selagi ada kuasa dia maharaja duit

    ReplyDelete
  3. al- Husseyn

    Friday, March 16, 2018
    HUDUD : APA LAGI ALASAN PAS?
    Oleh Ust Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi


    1. Dalam Gagasan Sejahtera tak ada DAP. Grup Anwarinas dan liberalis sudah dibuang drpd Pas. Insan yg tinggal dalam Pas khabarnya, semuanya Islamis hakiki.

    2. Pas kini mengetuai Gagasan Sejahtera. Presiden Pas punya autoriti utk tentukan halatuju gabungan itu. Rasanya, tiada yg membangkang dan membantah.

    3. Umno juga menurut Presiden Pas semakin baik dan menerima dasar perjuangan Pas. Najib bukan seperti PM sebelumnya, sebab Najib lebih baik.

    4. Apa lagi alasan Pas utk tidak pertegaskan dasar perjuangannya dan nyawanya iaitu pelaksanaan hukum hudud dan penegakan negara Islam?

    5. Inilah masa terbaik utk Pas pertegaskan tanpa segan silu kpd seluruh rakyat Malaysia bahawa Pas mahu melaksanakan hukum hudud jika berkuasa.

    6. Sebelum ini Pas menuduh, hasratnya itu dihalang oleh DAP dan PKR. Kini, tanpa kedua-dua parti itu, apa lagi yg Pas tunggu?

    7. PM sebelum Najib dianggap kurang mesra dgn cita-cita politik Pas itu, tapi kini Pas puji dan sanjung Najib dan Umno. Tentulah Najib dan Umno bukan lagi masalah dlm isu hukum hudud.

    8. Sebut secara bertulis dlm manifesto, Pas akan laksanakan hukum Allah, hukum hudud Islam bukan hudud Pas jika berkuasa.

    9. Inilah masa utk aplikasikan semangat Himpunan Pdg Merbuk, matlamat himpunan Fastaqim iaitu menegakkan hukum Allah iaitu hukum hudud.

    10. Kalau Pas tak berani pertegaskan hal itu dlm manifesto pilihanrayanya, Pas hanya pandai sembang sajalah.

    11. Habuk pun tarak...!

    Cetusan rasa Zola,
    Dari dalam kontena,
    BUMI IMPIAN PUTRAJAYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gambar Guan Eng bersama ahli perniagaan bergelar 'Datuk Seri' yang kini direman Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) diatas dakwaan menerima suapan RM19 juta, tiada penjelasan logik diberikan selain penafian oleh Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang.

      Sekeping gambar Guan Eng - tanpa memakai kasut - bersama 'Datuk Seri' berkenaan memberi indikasi bahawa Setiausaha Agung DAP itu mengenali individu berkenaan dengan dekat.

      "Benar, Ketua Menteri bertemu dengan ramai orang pada setiap masa di pelbagai majlis awam dan mungkin tidak ingat telah mengambil gambar dengan siapa dan dimana.

      "Tetapi pernahkah anda membuka kasut anda di majlis awam, di pejabat Ketua Meneri, di restoran, di ceramah, di dewan ataupun di istana.

      "Selalunya, anda membuka kasut jika berada di rumah seseorang.

      "Dan jika anda bersusah payah untuk ke rumah seseorang maka orang tersebut mestilah lebih penting dan saya pasti anda ingat bila perkara ini berlaku," kata Eric membidas penafian Guan Eng tidak mengenali 'Datuk Seri' berkenaan.

      Delete
    2. Bila Rapiji Invoke buat kajian atas meja kata PAS tak akan menang, mereka melompat.Bila dapat video Nik Abduh terima wang Umno, mereka bersorak gembira.Tipikal spesis yang gemar mendengar dan menyebarkan cerita sensasi yang oleh menguntungkan puak yang mereka turuti sebagai pak turut.Tetapi kalau diberi ayat ayat Quran sebagai peringatan, sabda sabda Junjungan sebagai panduan, haram mereka tak dengar malah memekakkan telinga dan mengalihkan tumpuan orang kepada isu lain.Apa jenis manusia macam ni?



      Bagi mereka peringatan Quran dan Sabda Junjungan itu hanya dibuat oleh pak turut lebai.Mana boleh pakai, ukuran menerima sesuatu perkara itu bukan benar atau bathil, tetapi ukurannya menepati selesa puak yang mereka ikuti atau tidak.Kalau tidak, tak kiralah berapa benarnya perkara itu, mesti ditolak, cuma perkara yang ikut selera dan menguntungkan puak yang jadi pemimpin mereka sahaja yang boleh diterima.

      Kerja mereka putar alam apa juga perkara yang diingatkan kepada mereka.kalau diingatkan tentang golongan yang dimusnahan ALLAH kerana kekufuran mereka, maka mereka akan tampil menyoal kembali kenapa BPMS tidak digunakan untuk menyedarkan golongan yang jauh dari Islam?Itulah contoh mereka memutar belit kenyataan, BPMS ialah satu dasar politik yang menegaskan kita akan menghormati pihak pihak yang mahu menghormati kita, akan bekerjasama dengan kerajaan atau mana mana pihak demi kepentingan rakyat bukannya dasar untuk mentarbiah golongan yang salah terima didikan dari pengajar orentalis yang membentuk minda liberal di kalangan mereka.

      Minda liberal ialah minda licik, menggunakan apa saja untuk membenarkan mereka saja tanpa mengira betul atau salah sesuatu perbuatan itu.Tiada peringatan baik dari Quran atau Hadis yang boleh melembutkan hati mereka, sebaliknya kata kata pujanggga liberal mereka juga yang jadi ikutan.

      Akhirnya, tanpa mereka sedar mereka sudah membentuk satu kelompok pak turut liberal pada ketika mereka mendakwa orang yang memberi peringatan kepada mereka sebagai pak turut lebai!

      Apa jenis manusia macam ni?

      Delete
    3. Lebai..xkan msk rmh orang nak berkasut..wakil wakil rakyat lebai buat lawatan kemerata rmh ingat ke dorang..asal msk rmh orang dah kenal mesra ke.
      Sekeping gambar buat telahan..
      eemm bijak bijak..kami kalo tok najib betandang kermh kami pun kami nak bergambar..tapi x semestinya kami sokong dia..ahahahaha

      Delete
    4. Ambillah Jho low jadi tok imam pas.

      Delete
    5. Rasa lucu melihat kenyataan terkini Tun Dr Mahathir yang mendakwa manifesto Pakatan Harapan (HARAPAN) akan berjaya mengurangkan hutang kerajaan persekutuan.


      Jika diteliti, manifesto HARAPAN untuk pilihan raya umum (PRU) ke-14 hanya berkisar tentang hasrat mereka ingin memansuh pelbagai perkara dan pada masa sama menawarkan pelbagai bentuk dedak kepada rakyat.

      Hakikatnya manifesto tersebut tidak menjelaskan bagaimana mereka bercadang untuk mengurangkan defisit atau hutang kerajaan.

      Rekod prestasi kerajaan Selangor dan Pulau Pinang sejak jatuh ke tangan mereka pada 2008 mejadi pentunjuk jelas HARAPAN gagal membiayai perbelanjaan tahunan.

      Perbelanjaan operasi kedua-dua negeri setiap tahun meningkat dengan ketara khususnya Pulau Pinang yang melonjak tinggi dengan peningkatan 500 peratus sejak 2008.

      Bagi membiayai jumlah perbelanjaan yang melambung ini, kerajaan Pulau Pinang terpaksa menjual dan menggadaikan tanah dan aset negeri yang bernilai hampir RM40 bilion.

      Kedua-dua kerajaan negeri ini juga telah menaikkan kadar caj yang dikenakan ke atas pemaju dan hartanah yang menyumbang kepada kenaikan kos hartanah.

      Kerajaan DAP Pulau Pinang telah menjual banyak tanah sejak 2008. Anggaran saya kini kurang 5 peratus tanah di negeri itu yang masih dimiliki kerajaan negeri, berbanding 18 peratus sebelum itu.
      Rakyat mungkin masih belum merasakannya pada hari ini tetapi ia pasti akan memberi kesan buruk kepada generasi akan datang.

      Semua ini gara-gara mereka terdesak dan terpaksa mencari sumber untuk membiayai perbelanjaan operasi tahunan yang tinggi.

      Pastinya amalan menjual aset tetap bagi menampung kos operasi bukanlah cara pentadbiran yang baik.

      Di Pulau Pinang, kebanyakan caj pemaju meningkat dua kali ganda. Peningkatan kos ini membawa kepada pelaksanaan kadar cukai setinggi RM120 kaki persegi ke atas hartanah di negeri itu.
      Ia kemudiannya ditanggung rakyat sama ada dalam bentuk pinjaman hartanah yang lebih tinggi atau peningkatan kadar sewa. Ini sekaligus menaikkan kos sara hidup mereka.

      Selain itu, ramai yang mula sedar penurunan 95 peratus hutang kerajaan negeri yang sentiasa dicanang DAP - malah DAP cuba mengambil kredit dalam soal itu - bukanlah atas inisiatif parti itu.

      Ia sebaliknya disebabkan langkah kerajaan persekutuan yang mengubah hutang air kerajaan negeri menjadi kaedah pembayaran pajakan tahunan untuk tempoh 45 tahun.

      Di Selangor pula, pada tahun kedua Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menjadi menteri besar, negeri itu kembali mengalami defisit pada tahun 2016.

      Azmin juga menandatangani perjanjian untuk meminjam RM7 bilion daripada kerajaan persekutuan untuk penstrukturan semula kemudahan air negeri itu.

      Delete
    6. Era Mahathir

      Bagi Mahathir pula, rekod pengurangan hutangnya terlalu rapuh. Sejak 1981 hingga 2003, beliau meingkatkan saiz hutang kerajaan sebanyak 706 peratus.

      Dalam tempoh enam tahun terakhir menjadi perdana menteri, iaitu 1998 hingga 2003, Mahathir meningkatkan hutang kerajaan sebanyak 112 peratus kerana konsisten mengamalkan belanjawan defisit pada kadar empat hingga enam peratus.

      Ia lebih tinggi berbanding kadar defisit ketika ini iaitu antara 2.8 hingga tiga peratus.

      Pada enam tahun pertama pentadbirannya pula, Mahathir telah menggandakan nisbah hutang berbanding Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) lebih dua kali ganda, iaitu daripada 44 peratus pada 1980 kepada 103.4 peratus pada 1986.

      Nisbah ini kekal melebihi 60 peratus selama lebih sedekad pentadbirannya.

      Akibatnya kadar pembayaran hutang negara (nisbah jumlah bayaran hutang kerajaan berbanding KDNK) setinggi 1.8 peratus pada 1987 dan kekal melebihi 20 peratus selama bertahun-tahun.

      Bandingkan angka ini dengan nisbah hutang berbanding KDNK pada masa ini yang sentiasa konsisten pada kadar 50 peratus.

      Bandingkan pula kadar pembayaran hutang negara zaman Mahathir dengan pentadbiran Najib yang kini pada kadar 12 peratus.

      Berdasarkan rekod pencapaian Mahathir, kerajaan negeri HARAPAN dan manifesto "mansuh semua", kita boleh menganggap jika mereka menang PRU ke-14 hutang kerajaan hampir pasti akan meroket lebih tinggi.

      Pentadbiran Najib

      Satu-satunya masa hutang kerajaan melonjak dengan ketara pada era Najib adalah ketika beliau menjadi perdana menteri pada 2009.

      Ketika itu beliau memperkenalkan tiga pakej rangsangan ekonomi yang menyebabkan hutang kita melonjak daripada 40 peratus kepada 50.8 peratus dalam tempoh setahun.

      Ia berpunca daripada kejatuhan pelaburan dan jumlah eksport ketika dunia dilanda kemelesetan ekonomi yang teruk antara 207 hingga 2012.

      Ketika itu Amerika Syarikat sendiri terpaksa bail out beberapa syarikat seperti Citibank, General Motors dan AIG.

      Disebabkan pakej rangsangan tersebut yang mengepam sejumlah besar wang ke dalam ekonomi negara, ekonomi Malaysia berjaya dipulihkan lebih cepat berbanding negara kuasa ekonomi dunia.
      Namun ramai yang tidak menyedari skala kemusnahan yang mungkin berlaku jika tiga pakej rangsangan yang meningkatkan hutang itu tidak diambil.

      Delete
    7. With GE14 around the corner, Mahathir has started to make open pledges and promises on what he seeks to achieve: the restoration of democracy, freedom of press, a two-term prime-ministership, Anwar as his successor, multiracial agenda, etc. These are beyond the mere removal of Najib as prime minister if PH wins GE14.

      However, many are still sceptical over Mahathir’s change of heart, ideals and ethics. They attribute the many ills inflicting the country (Ketuanan Melayu, Malaysia as an Islamic state, racism, religious fundamentalism, deterioration of democracy, rampant corruption, deterioration of law and order, rise in crime, problem of illegal immigrants, deterioration of education, etc) to Mahathir. They are, therefore, justified in viewing his pledges and promises with suspicion as he does not have a solid and consistent track record in his declarations and statements.

      “To trust or not to trust Mahathir”, that is the question on the minds of many non-partisan Malaysians. Mahathir’s long track record of dumping anyone or any party when it suits him is obvious to all – eg. the list of his ex-deputies, his praise and tirades of serving prime ministers, and his ins and outs of Umno. Mahathir’s tendency to go back on his words by claiming to have been misunderstood, misheard or misquoted is also well-known. Then, there is his selective memory as in the RCI on the Lingam video. And although he had been very firm in his support of the ISA, NEP, Ketuanan Melayu, etc and critical of Anwar, Lim, etc up to three years ago, he has now changed his stand on these issues after joining the opposition.

      Given this situation, it is necessary for Mahathir to not only openly declare but also sign a pledge, with clear unambiguous details, on his mission, goals and plans for Malaysia.

      The pledge should also include details of the consequences for him if he fails to operate and live by that pledge. Such a pledge could convince many sceptics that Mahathir has truly transformed and will serve as an honest, clean and sincere prime minister and statesman for all Malaysians should PH form the next government.

      Delete
  4. Bukan najib sahaja tidak boleh dikaitkan dengan 1mdb..cina jho lo jugak tidak boleh disentuh...panglima umno dan cai akan bingkas membela prompak dan ketuanye...

    Cina jho lo kayer free...tak ade sekor pon penyokong umno berani desak kerajaan tangkap dan siasat cina jho lo...

    Dlm PAU semua diam termasuk lah samsing2 umno...semua ketakutan nak sebut nama cina jho lo..

    Lobau2 Pas pon takut nak sebut nama jho lo...blogger upahan najib langsung tak berani sebut sebaliknye mempertikaikan tindakan DOJ/FBI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BIADAB... Gerakan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) dengan beraninya semakin lantang menuntut pengiktirafan konon atas nama hak asasi.

      Semasa Hari Wanita Sedunia pada minggu lalu, golongan LGBT dan Feminisme telah mengadakan seruan menuntut hak di Kuala Lumpur dengan membawa sepanduk memapatkan mesej mahukan diberi hak kepada semua.

      Malah, sambutan tersebut dijadikan sebagai kesempatan oleh golongan Feminisme untuk berperanan seolah-olah mereka gigih dalam memperjuangkan hak kaum wanita di Malaysia.



      Lebih menyedihkan lagi apabila perhimpunan tersebut turut disertai oleh orang Melayu beragama Islam dan kebanyakan mereka adalah golongan muda.

      Hakikatnya kemunculan golongan LGBT di Malaysia yang dilihat semakin liar dan berpengaruh, boleh membawa kepada ancaman dari aspek agama dan pemerintah.





      Mengulas isu itu, Presiden Pertubuhan Gabungan Wanita Antarabangsa bagi Institusi Keluarga dan Pendidikan Berkualiti (WAFIQ), Prof Madya Dr. Rafidah Hanim Mokhtar berkata, perjuangan golongan itu jelas bertentangan dengan nilai agama.

      “Mereka mengiktiraf transwomen dan lesbian sebagai satu gender manakala amalam orientasi seks yang bebas perlu diterima masyarakat.

      “Semua itu bertentangan dengan nilai agama, budaya dan Perlembagaan. Bahkan, ia juga menyalahi fakta sains dan nilai kesihatan serta kesejahteraan,” katanya kepada akhbar tempatan.



      Beliau yang juga Pensyarah Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan, Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) bertegas, penerimaan berbentuk gender dan orientasi seks terlarang ini akan memusnahkan struktur kekeluargaan dan seterusnya masyarakat.

      Masyarakat seharusnya celik dan mengambil tindakan berkenaan fahaman ini daripada diracuni di minda-minda kebanyakan individu yang mampu merosakkan masyarakat keseluruhannya. –

      Delete
    2. Lebai o lebai..kawan kita kata pas pis pus..ye ke..

      Delete
    3. SEWAKTU mengumumkan kemasukan beliau ke dalam PAN semalam, Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar, menyebut bahawa kemasukan beliau ke dalam PAN itu adalah kerana ucapan Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai PAN sebagai parti yang banyak berkorban bagi menjayakan pembahagian kerusi di peringkat Semenanjung Malaysia menyebabkan “adalah wajar (beliau) bersama dengan parti yang telah banyak berkorban bagi menjayakan perjuangan untuk rakyat demi masa depan Malaysia”.

      Kata Datuk Mahfuz lagi, kemasukan beliau ke dalam PAN itu bukanlah bertujuan untuk membolehkan beliau jadi calon PAN di Pokok Sena di dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 kerana beliau kononnya “sekadar nak jadi petugas bagi menangkan calon dari mana-mana parti untuk menang”, malah beliau juga mendakwa kononnya beliau “sedia jadi mamak roti yang nak balik India yang akan akan bawa pengganti dia pusing satu kampung dan lorong untuk pastikan pelanggan sedia ada datang membeli roti yang dijual”.

      Begitulah mudahnya Datuk Mahfuz cuba jual temberang seolah-olah rakyat Malaysia ini naif dan boleh diperbodohkan belaka, sedangkan ramai daripada kita yang tahu bahawa sejak 19 November 2017 lagi beliau telah menandatangani Perjanjian Akujanji Khidmat Rakyat antara beliau dengan INVOKE di mana pada bahagian pendahuluan perjanjian ini jelas dinyatakan bahawa beliau adalah seorang rakyat Malaysia yang bukan sahaja 'layak' tetapi juga 'berhasrat' untuk menyertai pertandingan di dalam Pilihan Raya Umum Ke-14.

      Pada bahagian pengakhiran perjanjian ini pula jelas dinyatakan bahawa Datuk Mahfuz, sewaktu memeterai dan menandatangani perjanjian ini di hadapan saksi beliau, Che Zam Hamzah, mengakui “telah faham sepenuhnya” kandungan perjanjian ini dan “dengan ini menyatakan persetujuan untuk 'patuh' kepada akujanji”.

      Soalnya sekarang ialah apakah Datuk Mahfuz benar-benar “telah faham sepenuhnya” kandungan perjanjian ini kerana jika beliau benar-benar “telah faham sepenuhnya” sudah tentulah beliau tahu bahawa perjanjian ini dibuat kerana beliau 'berhasrat' untuk menyertai pertandingan di dalam Pilihan Raya Umum Ke-14.

      Disebabkan tidak logik seorang Ahli Parlimen boleh memeterai dan menandatangani satu perjanjian yang beliau 'tidak faham', maka kesimpulan yang boleh dibuat ialah Datuk Mahfuz cuba jual temberang bila menyebut kononnya beliau 'tidak berhasrat' untuk menyertai pertandingan di dalam Pilihan Raya Umum Ke-14.

      Walau macam mana sekalipun Datuk Mahfuz memusingnya, hakikat yang tidak boleh beliau nafikan adalah beliau memang temberang, cuma soalnya sekarang ialah mana satukah yang betul dan mana satukah yang temberang antara kenyataan beliau di dalam perjanjian yang dimeterai dan ditandatangani dengan kenyataan lisan beliau tadi.


      Dan soalnya sekarang ialah apakah jual temberang ini adalah daripada ajaran Islam? Dan soalnya sekarang juga ialah sesuaikah kaki temberang dijulang sebagai hero?

      Delete
    4. Lebai..xkanlh kami biar dia jd mamak roti..ini tokoh hujah..wakil rakyat yg kami banggai..seharus ianya sebagai calon..lebai o lebai x prasan ke..politik politik kan..kan

      Delete
  5. Terbaru Tun Feisal sindir Rais Yatim kerana sentuh cina jho lo...pembela cina prompak akan marah sentuh prompak pojaan hati mereka...

    cina ni kayer free dibiarkan mewah tetapi melayu merempat tidak dibela...

    Bila Rafidah sentuh jho lo blogger anak raje yg merempat di london reka fitnah tuduh rafidah kaki judi...

    Ramai sungguh melayu yg takut cina prompak jho lo yg hidup mewah dengan lebih 10 billion yg dirompak dari 1mdb...jho lo dapat lebih banyak dari bajib...

    Ramai betul melayu bidoois kerana dedak ciput...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai cai ini sokong jho low kerana dedak. Cash is king.

      Delete
    2. Wak kojola kengkang teringin nak hisap curut pendek jho low

      Delete
  6. Tak terkejut kalo najib menang jho lo akan dapat Dato Sri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini puak terbuang dr tanah melayu bro..kelompok Mau Lom Pak x bg balik..Mau Lom Pak kata apa tau..lu balik agh Tun Jho Lok semua msk itu kolam taik..ahahahahahahanncuuss!!
      * pinjam kawan punya 'Mau'gaya tulis ya kami Mau Tu Lis

      Delete
  7. Lembu jho lo bersuara sumbang...hihihihi...

    ReplyDelete
  8. Wow.. pantun BI, Cikgu Kejora pandai karang
    Makin terok ler, Suman meracau mengerang
    Kejora cekap BI, terkedu le dia ini memerang
    Makin dalam ler dia sembunyi dalam sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak idiots punya melayu kau ni..sekolah hutan mane la bapak kau htr

      Delete
    2. Cik gu Kojola pandai hisap....rokok john.

      Delete
  9. Seman tua dajai tak beghani dah main kasaq
    Dulu kemaiin si tua mangkaq ni cakap besaq
    Ifrit ni mati akai tak gheti lagi nak kilaih kisaq
    Satgi iblih ni bak keluaq la 'your English suck'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak idiots punya melayu kau ni..sekolah hutan mane la bapak kau htr

      Delete
    2. Woiiiii...wak kojola kengkang suruh iblis suck teloq hang

      Delete
  10. Joe load..dialh PM..dialh PDRM..dialh SPRM..dialh PN..dialh GBNM..dialh Raja..siapa PM..PenyamunMalaysia..ahahahahah

    ReplyDelete
  11. Jho lo sedang buat ape sekarang?....wang 1 mdb yg dirompak masih ade yg disorok jho lo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si ank cina ni dah jadi sicencorot...ahahahah

      Delete
  12. Cai2 spt terkejut dari Mat Jenin punya mimpi
    Pantun cg Kejora panas bagai semarakan api
    Melopong terkedu le cai bingai tali barut DAP
    Habis tesentak, kaku bisu kelu diam menyepi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak idiots punya melayu kau ni..sekolah hutan mane la bapak kau htr.makin bodoh macam ahmad maslan pantu dungu kau ni

      Delete
    2. Terkedu kejora..mau kejang otak sampai tak g jumaat arini.

      Delete
    3. Lantak kau la bapok tuaaaa...nak jilat jubo jo lo smpai licin pun, x der org kisah! Kitorang dah tekad, bapak penyamun harus pergi! Berpantunla sampai terkincit ok! Nobody gives a shit!

      Delete
    4. Alahai le Mekcy unta, taik bertompok
      Tetiba je gatal jubor nak menyampok
      Baik mu gi juar jubor le Mekcy bapok
      Nanti tak pasal, kepala kena hempok

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

      Delete
    5. Juboq hang tu apa kurangnya wak. Batang nyok pun boleh masuk

      Delete
  13. Kepala bapak idiots punya melayu kau ni..sekolah hutan mane la bapak kau htr

    ReplyDelete
  14. Kan udah dikatakan, pantun Kejora ini panas
    Tetiba JamesBean keluar dgn gaya yg ganas
    Rambut dia dah jadi tercacak, spt duri nenas
    Namun, ramai yg akui idea hamba ini bernas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  15. Jho lo billionare segera...tak payah kerja mcm kejora bapuk dan orang umno ...

    Jho lo boleh duduk ranking atas dlm senarai orang terkaye di malaysia atas sokongan umno...

    Tak ade orang umno yg kerja siang mlm yg boleh masuk senarai orang terkaye...jho lo tak perlu masuk umno tak perlu bekerja boleh masuk senarai..

    Kenape bodooos sangat penyokong umno?...

    ReplyDelete
  16. Usul pulangkan RM430 juta dana berkaitan 1MDB tewas di Parlimen Swiss
    (Dikemaskini )

    Parlimen Switzerland hari ini menentang usul mengembalikan dana berkaitan 1MDB yang diperolehi secara salah kepada negara asalnya.

    Usul itu dibentangkan oleh anggota parlimen daripada Parti Sosial Demokrat (SDP) Carlo Sommaruga.

    Sejumlah 138 anggota parlimen mengundi menentang usul itu dan hanya 53 menyokong. Tiada yang berkecuali.

    Lepas siar isu 1MDB, Tempo dituduh didalangi HARAPAN
    Rampasan CHF104 million (RM430 juta) yang dikaitkan dengan 1MDB yang dirampas kerajaan Switzerland disebut dalam usul itu.

    "Perjuangan ke arah keadilan dan solidariti serta melawan korupsi dan aliran kewangan haram akan diteruskan," kata Setiausaha Antarabangsa SDP Peter Hug menerusi emel kepada Malaysiakini.

    Ketika perbahasan, Ketua Jabatan Hal Ehwal Luar Switzerland Ignazio Cassis berkata usul tersebut "terlalu umum".

    Cassis adalah anggota Majlis Persekutuan, iaitu cabang eksekutif kerajaan negara itu.

    "Usul ini...terlalu umum, kerana ia meminta Majlis Persekutuan masuk campur melangkaui apa yang mampu dilakukannya, ekoran pemisahan kuasa dan kebebasan kehakiman," katanya.

    Cassis berkata keputusan untuk memulangkan dana haram perlu bergantung kepada keputusan sebarang prosiding jenayah.

    "Majlis Persekutuan telah memainkan peranan penting dalam membantu pemulangan dana...dalam beberapa kas rasuah yang besar dan kompleks.

    "Namun pemulangan seumpama itu sentiasa berdasarkan keputusan dan atas permintaan kehakiman," katanya.

    Sebelum ini, SP menjelaskan dana haram yang dirampas di Switzerland tidak akan dipulangkan kepada kerajaan negara asal tetapi kepada rakyat.

    Artikel 17 Akta Aset Luar Haram Switzerland (FIAA) menyatakan pemulangan aset perlu dibuat sama ada untuk menambahbaik kehidupan penduduk negara asal atau mengukuhkan kedaulatan undang-undang negara itu.

    Artikel 18 akta sama pula menggariskan jika tiada persetujuan dengan negara asal, pengembalian aset akan dibuat melalui pertubuhan dalam negara itu atau antarabangsa, termasuk NGO.

    Anggota parlimen pembangkang dan NGO di Malaysia melobi agar wang tersebut dipulangkan kepada "mereka yang berhak", iaitu rakyat Malaysia.

    Kerajaan Switzerland merampas dana daripada tiga bank - Bank BSI, Coutts & Co dan Bank Falcon - selepas terbabit mencuci wang yang dikaitkan dengan 1MDB.

    Ketiga-tiga bank kini membuat rayuan berhubung rampasan itu di Mahkamah Pentadbiran Persekutuan.

    Menteri Kewangan Switzerland Ueli Maurer sebelum ini berkata dana tersebut disalurkan kepada perbendaharaan negara kerana tiada pihak yang menuntutnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib mana berani tuntut. Cakap besaq boleh laa dia.

      Delete
  17. Ini baru berita yg betul yg tidak di putarbelit oleh anuar muso dan puak najib...

    Najib takut tuntut wang ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berita palsu tu bro.mana ada duit hilang..pi tanya jolok ke..tv3 ke..macai ke..eemmmmacai mencanai bolehlh..kitorang samun je..tu berita benar
      ahahahahha..nak tanya PM..emm..Penyamun Malaisia tuu..lg x pakai habis dsoroknya..

      Delete
  18. Siapa PM..jho low..x boleh sentuh bangShah..dia haram dsentuh..kalo dsentuh kaum kerabat umno terseksa menggelupur..dah
    terpalit lumpur tu..ahahahahah..
    jadilh badut penglipur..

    Lawa tetap Lawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau umno menang hj jho low jadi perdana menteri.

      Delete
    2. Dgn gelaran Tun Sri Jho low

      Delete
    3. Wak kojola dapat gelaran ape?...jho lo kayer free...kojola tukang cuci jubo jho lo merempat...

      Delete
    4. Jho lo pun tk nak kejora jd tukang cuci dia..baik dia jual kojola kt pasar baghdad pakai timbang kati..1 kati brp ya kejora nk dijual?

      Delete
    5. Wak kojola kengkang dpt pangkat PENCACAI angkat taik najib.

      Delete
  19. Woiiiii wak kojola kengkang kepala mancis
    Shooooo..
    Shooooooooo..
    Shooooooooooooooo...
    Pi hisap rokok John.

    ReplyDelete
  20. Lebaimodern dgn kejora sama2 mangkok hayun mengacau blog orang lain dgn tak tau malu dgn kesombongan menyepahkan sampah sarap ke rumah orang..sedarla diri tu siapa wahai malaun berdua.. walau sejuta kopipes dan pantun badakshit yg koorang berdua longgokkan kat sini tkkan membuatkan kami pangkah dacing atau
    Bulatan putih masa pru nti..ada paham ka takda paham??

    ReplyDelete
  21. Dari desa pendalaman, dia hijrah ke ibu kota
    Demii menuntut ilmu dan juga mengejar cita
    Dgn seorang guru muda dia udah jatuh cinta
    Di atas jinjang pelamin, kami akan bertakhta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia dari bumi kenyalang, seorang gadis Iban
    Kalu di rumah panjang dia cuma berkemban
    Demi cita-cita ke ibu kota dirinya terhumban
    Jatuh cinta dgn guru muda warak berserban

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia ini seorang gadis muda belia yang cantik
    Walau belum jumpa, hamba tau dia romantik
    Tak sangka dgn hamba ini cinta nya berputik
    Walau pun hamba ni hanya cikgu metematik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kekadang, fikiran hamba kian jauh melayang
    Wajah dia, kat fikiran ini asyik saja terbayang
    Kpd hamba ini dia kata dia tersangat sayang
    Dia sgt suka hamba tak tinggal sembahyang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba dan dia umpama bagai lagu & irama
    Walau bebeza fahaman, keluarga dia terima
    Katanya dia udah dpt izin dari abah & mama
    Mereka tak kisah kalau dia nak tukar agama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kami berdua, sama2 lulusan dari University
    Dia dgn BN & DS Najib, ternyata sangat anti
    Hamba pula meluat dengan si mamak kuty
    Yg pelik nya kami berdua boleh terpaut hati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sungguh mesra dia panggil hamba ini abang
    Tidak ada lah dlm hati ini, nak risau bimbang
    Dia tak kisah kalau BN atau PH nak tumbang
    Lps PRU betemu kat pelamin punya gerbang


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia seorang yg berhati mulia dan tinggi budi
    Tidak rasa besar diri pun walau dia ada PhD
    Dgn hamba ini bersemi cintanya yang abadi
    Ingin bersama hamba walau apa pun terjadi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dulu asal nya, kamii berdua kenal sbg lawan
    Ntah kenapa, tetiba dgn hamba dia tertawan
    Tidak lama lagii, tinggal serumah jadi kawan
    Masa itu makan sepinggan minum secawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bila ingatkan dia, hati hamba terasa senang
    Kata2nya dulu, masih lagi hamba terkenang
    Nak bersama hamba tak kira siapa menang
    Lps PRU kalau tidak kahwin pun, bertunang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bagi hamba, dia adalah bagai sinaran cahaya
    Kerana kejujuran hati hamba dia jadi percaya
    Dia pilih hamba walaupun hamba ni tak kaya
    Mungkin dia tau hamba mmg kacak bergaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba pasrah dan tak jemu membilang hari
    Bila dah bersama hidup akan jadi lbh berseri
    Sungguh bahagia bila udah jadi suami isteri
    Bagi hamba ni, dia adalah umpama bidadari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kat blog maya ini akan tercatat suatu sejarah
    Cikgu bertemu jodoh dgn seorang pensyarah
    Kpd hamba, segala jiwa & raga dia rela serah
    Pembaca semua, jgn le cemburu atau marah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia mmg suka dgn kerjaya hamba sbg cikgu
    Kalau dulu lawan, nanti kami akan jadii regu
    Terasa tersangat lama hari berganti minggu
    Walau seribu tahun, dia tetap hamba tunggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Cinta kami suatu kenangan manis bak madu
    Terasa percintaan ini, sungguh indah syahdu
    Bila dah berjauh, sama-sama saling merindu
    Lps PRU nanti, jiwa & raga kami kan berpadu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sungguh tak sangka nak bercinta dgn seteru
    Jalinan mesra berbunga dari asal rasa keliru
    Dr pensyarah, terpaut hatii dgn seorang guru
    Tak lama lagi kami akan jadi pengantin baru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kami ini, sama-sama lulusan menara gading
    Dia ada PhD, mmg hamba tak boleh tanding
    Tapi pangkat dan harta dia tak mau banding
    Di atas pelamin kelak kami akan bersanding

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Apakah pertemuan maya ini, Allah nak duga
    Dia jadi ingatan hamba di kala lena dan jaga
    Betapa le bahagia bila kami berumahtangga
    Hidup nanti pastinya bagai berada di syurga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sesekali hamba senyum pandang ke cermin
    Lepas PRU, kehidupan hamba lebih terjamin
    Hamba dengan 'Dia' akan ke jinjang pelamin
    Marilah sama-sama kita do'akannya..aamiin

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang akan naik jingjang pelamin hang pulak wak kojola kengkang dah bunting.

      Delete
  22. Dia seorang yg manis ayu, hamba dapat agak
    Walau pun pelajaran tinggi, dia tidak berlagak
    Mmg sepadan ler dgn hamba yg kacak segak
    Bukan mcm si Suman yg mcm burong gagak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  23. Mmg amat bertuah hamba di masa hadapan
    Mendapat pasangan gadis cantik dan sopan
    Beruntung le juga hamba jadi jejaka tampan
    Bukan spt Suman rupa mcm bontot sampan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamban wak kojola kengkang dah jadi gua...

      Delete
  24. Mmg lah sgt cantik jelita, bila dia berdandan
    Dgn hamba yg segak, mmg lah sgt sepadan
    Hamba ini muda tampan, sihat tubuh badan
    Bukan spt Suman, dah tua lembik & pondan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muda kengkang berjalan pun tunggang langgang

      Delete
  25. Tak pernah hamba duga dia akan jadi teman
    Entah kenapa, hamba jadi dia punya idaman
    Sebenarnya dia mencari lelaki yang beriman
    Bukan nya fasiq dan jahil kufur mcm Suman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. Dia sgt tertarik dgn pantun yang hamba reka
    Kerap terselit unsur lawak, serta lucu jenaka
    Dia dpt agak yg hamba tampan punya jejaka
    Bukan mcm Suman renta bapok tua bangka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  27. Dia seorang gadiis yang tidak mudah digoda
    Pilihan dia ini bukan ler sebarangan pemuda
    Hamba dipilih sbb Quran tersemat dlm dada
    Bukan jahil buta, spt Suman bapok taik kuda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  28. Bayangkan kedua pengantin berdiri terpacak
    Gendang kompang pulak dipukul dgn rancak
    Berbangga le dia dapat suami yg amat kacak
    Bukan spt Suman bingai muka mcm belacak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  29. Bersatu parti masa depan Malaysia, kata Maszlee Malik

    Dikemaskini 4 hari yang lalu · Diterbitkan pada 12 Mar 2018 3:44PM · 

    Ahli baharu Bersatu, Maszlee Malik menerima kad keahlian daripada presiden parti Muhyiddin Yassin di Petaling Jaya, Selangor hari ini. – Gambar The Malaysian Insight oleh Kamal Ariffin, 12 Mac, 2018.

    AHLI baharu Bersatu, Maszlee Malik berkata beliau tertarik dengan potensi parti itu dalam mencorakkan masa depan negara ini untuk membina Malaysia baharu.

    Menurut ahli akademik itu, ia merupakan antara sebab beliau memilih untuk menyertai parti tersebut, dan bukannya parti komponen Pakatan Harapan (PH) yang lain.

    "57% daripada ahli Bersatu merupakan mereka yang berumur di bawah 35 tahun. Mereka inilah yang akan menjadi ejen perubahan. 

    "Hakikatnya Bersatu adalah parti orang muda dan parti masa depan yang akan menentukan hala tuju Malaysia yang baru," kata beliau dalam sidang media di ibu pejabat parti itu hari ini.

    Maszlee yang merupakan pensyarah dan bekas ketua kakitangan akademik Universiti Islam Antarabangsa (UIA) menyertai Bersatu secara rasmi pada minggu lalu.

    Seminggu sebelum itu, seorang lagi pengkaji, Wan Saiful Wan Jan yang mengetuai badan pemikir Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (Ideas) menyertai Bersatu dan kini dilantik sebagai timbalan pengerusi biro dasar dan strategi parti itu.

    Maszlee pula berharap, beliau akan dapat memberi nilai tambah dalam pendidikan berterusan dan pembinaan polisi bagi parti yang baru berusia setahun itu.

    "Sebuah parti politik yang bertindak dan merangka gerak kerja serta strateginya berlandaskan kajian dan penyelidikan pasti akan lebih mapan dan mempunyai daya saing yang utuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini dua orang bg jadi calon..pantas jika jd wakil rakyat..kami tabik!!

      Delete
  30. Patut la kejora selalu meroyan..buat pantun jiwa kacau..rupanya masih hidup sendirian..kah kaahh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  31. Kerana 1 mdb negara kehilangan aset...angkara najib menjadikan 1 mdb mesin ceduk wang dengan jumaah prompak...1 mdb tiada satu sen pon untung....aset habis dijual...TH pon jadi mangsa 1 mdb...

    Elok lah buang najib...

    ReplyDelete
  32. Anon Bapuk Bodo 17:25 bikin hati ini jadi geli
    Kenapa le dungu bingai, ini Madey punya kuli
    Seronok sgt ke, dpt budak ciput cikai Mazlee
    Budak mangkuk, yng tak pernah siapa peduli

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Cai2 bingai melalak, spt bayi kelaparan susu
    Ada yg merapu racau bak org mabok samsu
    Mmg puak2 iblis haprak dah ketandusan isu
    Asal dari kerajaan jer, depa kata berita palsu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  34. Tiada lagi kelibat Suman bingai labu kundor
    Berlagak kuat tak padan otot lembik kendor
    Kejora cabar terus dia terkejut dan berundor
    Agaknya blm bangun, dia terbongkang tidor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bapok tua jual bontot x laku
      Masuk blog budin hari hari kena paku
      Bela parti perompak, cari wang saku
      Tapi jadi bahan jenaka ini beruk duku


      Kikikikiki

      Delete
    2. Saya sengaja mejauhkan diri dari budak murtad tak abis sekolah sebab tak nak sesat & menghina diri.

      Delete
  35. Jho Low adalah pemegang master key kpd semua peti-peti rahsia 1MDB....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tak bagi kpd melayu...najib lebih percaya kpd cina...

      Delete
    2. Melayu hanye pabdai buat pantun sampah orang sakit mental....hahahahaha...

      Delete
  36. JOLOW ADALAH CINA DAP YG SGT BAHAYA YG BLH MNGAMBIL ALIH PEMERINTAH MELAYU. KERANA ITU KITA MESTI TOLAK UMNOLOW

    ReplyDelete
  37. Sebab itu saya tukar profile FB, guna muka Jho Low berbow-tie... sejak beliau kata... 'These UMNO guys are Spin-masters'.
    UMNO-Najib, terutamanya KJ terus zip-mulut. Nak sebut nama Jho Low pun dah tak berani.

    Sejak itu, Jho Low menjadi idola saya. Saya amat kagum dengan Jho Low. Pada usia muda, anak kelahiran Pulau Pinang yang diperintah Kerajaan DAP ini boleh menjadi Billionaire dan mampu bergomol dengan simbol sex Amerika, Paris Hilton. Beliau bersama Reza Aziz mampu 'buang-duit', berparty-mega-mabuk dengan celebrity Hollywood, beli arak yang berharga RM60k sebotol, demi memperomosikan filem lucah, Wolf of Wall-Street. Inilah yang meyebabkan media US, seperti New York Post 'buka-mata' dan diikuti WSJ & SR.

    Bermula dengan Party-mega-mabuk bersama Paris Hilton dan Leonardo DeCarpio inilah, nama Jho Low, Reza Aziz & 1MDB, dibicara seantero dunia.

    Harap Maklum.

    #Hidup UMNO-Najib, Hidup Jho Low.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya suka gambar cina low pakai tudung arab berjubah...arab mata sepet penderma kpd najib...

      Delete
  38. Entah bila mau insaf, cai2 tali barut DAP babi
    Tak habis2 udah bertahun fitnah pasal 1MDB
    Itu lah satu2nya modal nak kempen & melobi
    Begini lah bila jadi keldai kpd puak kafir harbi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selain 1MDB dan Jho Low... scandal beli kapalselam guna Razak Baginda sebagai orang-tengah yang berkesudahan dengan kematian Altantuya dengan mayatnya cuba dilenyapkan guna C4, bahan letopan yang hanya boleh diperolehi dari Cawangan tertentu dalam Pasukan Keselamatan Negara. Motif pembunuhan Altantuya belum diketahui, tetapi 2 anggota UTK telah dijatuhi hukuman mati. Seorang darinya sedang berada di Pusat Tahanan Immigration Ostolia.
      Makanya, selepas hampir 15 tahan bahana 'orang-tengah' Najib, bernama Razak Baginda masih menghantui Najib & Kerajaan... dalam bentuk persoalan... Siapa arah bunuh Altantuya.

      Seorang lagi 'orang-tengah' Najib ialah Deepak Carpet. Sebaik saja Najib menjadi PM 2009, Deepak telah berjaya mendapat pinjaman RM30 Juta tanpa-faedah dari Bank Rakyat.
      Persoalannya... apakah 'keistimewaan' yang ada pada Deepak sehingga Bank Rakyat sanggup menanggung kerugian beri Pinjaman RM30 Juta kepada beliau?

      Mengapa Najib asyik membelakangkan Jihad KPDNKK dalam membenteras peranan 'orang-tengah' dalam urusan Kerajaan, demi menjimatkan kos?

      Hakikatnya, Najib adalah maklok-perosak terbesar, selepas Pak Lah & menantu beliau.

      Harap Maklum.

      Delete
  39. Bila bapuk kejora @ wak kojola kenkang ni mao insaf ...hari2 jilat jubo cina prompak jho lo arab sepet...hikhikhikhikkk

    ReplyDelete
  40. Pantun badakshit kejora tajaan jho lobang taek

    ReplyDelete
  41. KISAH AKU, MAHFUZ, PAS DAN AMANAH.
    Oleh Jamzuri Ardani



    Ini adalah diantara detik paling istimewa dalam sejarah perjuangan politik ku. Aku sebenarnya tidak pernah menjejak ke bangunan Parlimen sebelum ini.

    Ini kali pertama, bukan sebab tiada peluang atau jemputan tetapi aku memang kurang minat. Aku punya penilaian yang agak rendah terhadap Parlimen Malaysia. Terlalu sedikit untuk dibanggakan dengan Parlimen Malaysia. Hanya segelintir Ahli Parlimen yang benar-benar berkualiti. Kebanyakannya adalah produk sistem politik naungan yang membosankan.

    Sistem perundangan kita sudah usang dan perlembagaan kita pula ketinggalan zaman. Tetapi penggubal undang-undang lebih banyak menghabiskan masa bertengkar isu yang remeh temeh. Sudahlah tempoh persidangan Malaysia adalah antara yang paling pendek di dunia, sekitar 60 hari sahaja setahun. Berbanding sidang Parlimen negara Eropah yang rata-ratanya melebihi 100 hari bersidang dalam setahun.

    Tapi kali ini aku hadir juga. Ya ... kerana yang menjemputnya adalah tidak lain dan tidak bukan, YB Mahfuz sendiri. Beliau adalah seorang ahli politik dan anggota Parlimen yang berjaya memenangi perhormatan dariku. Aku pernah menjadi AJK Dewan Pemuda PAS selama dua penggal ketika beliau menjadi Ketua Pemuda PAS.

    Seusai sahaja Muktamar PAS 2015 yang berakhir dengan ‘pesta penyembelihan’ itu,

    aku menghantar mesej kepada YB Mahfuz meminta pandangan beliau. Soalan aku mudah, “Apakah Pas masih boleh diselamatkan?” Dia jawab ringkas, “Tak boleh selamat dah ... carilah wadah lain”.

    Pandangan beliau senada dengan beberapa orang pimpinan lain yang rapat denganku yang sempat aku tanyakan ... termasuk Salahudin Ayub dan YB Dr Syed Azman.

    Pada 16 September 2015, berlaku Majlis Pelancaran Parti Amanah Negara. Aku diamanahkan sebagai Floor Manager untuk majlis tersebut. Seusai raptai majlis pada malam sebelumnya, aku teringat pada YB Mahfuz. Aku hantar mesej pada beliau, “majlis esok tak lengkap kalau YB tak masuk Amanah”. Dia tidak jawab mesej saya.

    Hari ini akhirnya YB Mahfuz mengumumkan untuk bersama keluarga besar Amanah. Ada semacam rasa kepuasan dalam hati ini. Lawatan pertamaku ke Parlimen terasa berbaloi. Aku gembira dan bersyukur.

    Semoga Allah merestui dan merahmati segala perjuangan dan kerja buat kami, yang dahulu, sekarang dan akan datang. Aamiin

    ReplyDelete
  42. Ke mana dia menghilang Suman bingai cikai
    Mmg udah tak ada isu lagi dia mahu pertikai
    Tak padan perut bonciit, mcm buah tembikai
    Ntah2 dia dah kiok tebongkang, jadi bangkai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suman tak mao kaco orang sakit otak hahahahaaa

      Delete
    2. Saya sengaja mejauhkan diri dari budak murtad tak abis sekolah sebab tak nak sesat & menghina diri.

      Delete
  43. Tahniah kat RD krn merajakan dap kat pp yg sepatutnya hanya dikata kerajaan negeri
    Sekalipun jho lo kawan ngan mcagerakan kt pp
    Kalau tak masakan boleh jadi kroni perdana menteri dpt berkapal semewah equanimity

    ReplyDelete
  44. Azmin: Ambil pandangan rakyat dalam menggubal dasar PBT
    Mar 16 2018 / Suara Keadilan
    Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menggesa pihak berkusa tempatan (PBT) agar mengambil peduli pandangan orang ramai dalam menggubal dasar mereka.

    Menurutnya, pendekatan tersebut membolehkan orang ramai untuk berasa yang mereka dilibatkan dalam pembangunan kawasan setempat.

    “Kita harus menerima hakikat ini, masyarakat semakin canggih khususnya golongan milenium yang menuntut perkhidmatan perbandaran berdaya saing dalam pelbagai aspek termasuk memelihara alam sekitar, pengukuhan teknologi hijau, prasarana yang mesra penggunan dan mesra orang kelainan upaya (OKU) serta tempat riadah juga pengukuhan budaya dan ilmu.

    “Pendekatan paling penting menjadi asas terhadap pentadbiran dalam menggubal dasar, maka PBT di Selangor harus mengambil pendekatan untuk membabitkan penyertaan penduduk dan pembayar cukai supaya mereka menjadi sebahagian daripada pembangunan kawasan berkenaan,” katanya dalam Majlis Apreasiasi Warga Kerja Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ), semalam, lapor Selangorkini.

    Katanya lagi, pembangunan yang dilaksanakan PBT juga perlulah dibuat secara menyeluruh.

    “Pembangunan hari ini bukan sahaja dalam konteks fizikal dan ekonomi tetapi menjadi tanggungjawab kerajaan negeri dan PBT untuk turut meneliti aspek kemanusiaan seperti kanak-kanak, pemakanan, wanita serta beberapa aspek lain,” katanya.

    ReplyDelete
  45. Pas parti sokong pencuri

    ReplyDelete
  46. Apalah Pesuruh Jaya Tinggi Msia- UK Datuk Ahmad Rasidi Hazizi Filepic dok auta. PM created 2.3million jobs, yes tpi half of the job in market dah diberi pd pendatang2 halal dan haram. Cakap ekonomi makin baik. Baik kepala bapa engkau dan Kepala bapa Najib. Hidup rakya makin susah dan terhimpit dgn GST, indeks barangan pengguna makin melambaung, hutang negara mencecah 1 trillion. Lagi kau nak bela PM cakap semuanya baik2 pd mat saleh di UK tu. Kao ingat dia org makan dedak PM Malaysia atau bangang mcam macai2 dan pemakan2 dedak kat sini. Pengangguran dan inflasi masih ditahap rendah. Oooi samdol agaknya kau ambil dari rekod indeks employment Kjaan P.Pinang kot. Penang mmng negeri yg peratusan kadar pengangguran terendah di Malaysia, diikuti dengan Selangor. Kau tgk, negeri2 yg diperintah Kjaan Pembangkang lebih baik dari negeri2 dibawah pentadbiran Putrajaya ngok!

    ReplyDelete
  47. ‘THIS IS THE TRUE STORY OF MALAYSIA’: MALAYSIA’S ENVOY TO U.K. THROWS TANTRUM OVER THE ECONOMIST REPORT, DISGRACES HIMSELF WITH FACETIOUS DEFENCE OF ‘BILLION DOLLAR THIEF’ NAJIB

    Politics | March 16, 2018 by | 0 Comments

    An ‘arrogant colonial mindset’ and publishing an article ‘based on falsehoods’, Malaysia’s High Commissioner to the UK Datuk Ahmad Rasidi Hazizi has not minced his words in lambasting the UK financial daily over its recent articles on Malaysia.

    In a letter to the editor of The Economist dated 15 March 2018, Ahmad Rasidi wanted to bring to the attention of the publication the biased reporting of its recent articles “Stop, thief!” and “Tilting the playing field” published on 10 March, and also show the real situation in Malaysia.

    “Your recent articles on Malaysia contained serious errors and reeked of an arrogant colonial mindset, disparaging our prime minister, government, police, judiciary, election commission, media and even our voters,” he took The Economist to task for deliberately misrepresenting the facts.

    ReplyDelete
  48. Filepic: The Economist

    “For example, America’s Department of Justice never accused Najib Razak, the prime minister, of “siphoning” off funds, nor has Mr Najib ever suggested that the funds were a “gift from an unnamed admirer”.
    “In fact, the prime minister and numerous officials have stated that the funds—the vast majority of which were returned—were a donation from the royal family of Saudi Arabia.

    “This has been confirmed by the Saudi foreign minister, who has publicly stated that the funds were “a genuine donation with nothing expected in return” and that the Saudi authorities consider the matter closed,” Ahmad Rasidi reminded.

    ReplyDelete
  49. Malaysian High Commissioner to the UK Datuk Ahmad Rasidi Hazizi Filepic: BernamaHe also refuted the article’s insinuation about Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak misusing his federal powers to rig the election in his coalition’s favour, pointing out that the UK government can also be accused of doing the same thing.

    “Separately, to suggest that the redrawing of electoral boundaries to account for population growth is somehow “rigging the system” reveals your double standards for Western countries and the rest of the world.

    “Your allegation would imply that numerous democracies are guilty of the same charge, not least Britain, where significant constituency changes are expected in advance of the next election.

    “In Malaysia these changes were proposed and implemented by the independent Election Commission and subsequently approved by the judiciary, whose impartiality is evidenced by the fact that it frequently rules against the government and senior ministers.”

    He proceded to share the real picture of the nation’s progress as verified by international bodies on its sound economic credentials.

    “Since Najib Razak took office in 2009, Malaysia’s gross national income has increased by more than 50%, 2.3m jobs have been created, unemployment and inflation have been kept low and poverty reduced significantly.

    ReplyDelete
  50. ndeed, the Malaysian economy is growing at such a fast rate that the World Bank had to increase its estimates for our growth three times over 2017, to 5.8%. The government’s plan for the economic well-being and security of Malaysia and its people is delivering.

    “This is the true story of Malaysia,” Ahmad Rasidi summed up his observation which were reproduced in the ‘letters to the editor’ column of the financial news magazine.

    Your reporting appears to have been based exclusively on falsehoods pushed by opposition parties and their sympathisers for political gain ahead of the coming election,” he concluded.

    – mD

    Sumber dipetik dari The Malaysian Chronicles

    ReplyDelete
  51. Ahmad Rasidi Hazizi: Hang dan Wak Kejora serupa, dah makan dedak so kena divert cerita FAKE news untuk tutop kenyataan sebenar ekonomi Msia bertambah merundum. Mangkok, kalau ekonomi negara makin baik, takde lah ramai2 anak2 muda teruatama graduan2 lepasan universiti menganggur. Mcam Wak Kengkang takpe, tak kerja pun ok masih boleh surive, dpt dedak ditabur BOSS dia. Hri2 kerja dia kat sini post hal2 putar belit dan makin hamun parti2 lawan dan peminpin2 yg tak sebulu dgn PM/UMNO dan BN) Habis beri BR1M tu apa hal, puncanya sbb PM la, seleweng duit 1MDB, GST, susbsidi2 ditarik...sakit hati aku baca kenyataan2 bodoh dan misleading

    ReplyDelete
  52. bukankah yg patut dibela itu nasib rakyat?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...