Friday 2 March 2018

SALLEH SAID KERUAK LEBIH HEBAT DARIPADA FBI AMERIKA?


Ketika DOJ mengumumkan sederetan harta yang dipercayai dibeli dengan dana 1MDB yang dicuri yang mahu dirampasnya beberapa tahun lalu, antaranya termasuk kapal mewah Equanimity milik Jho Low, tiada siapa pun meragui mengenai pemilikan "kediaman bergerak"  yang bernilai hampir RM1,000 juta itu.

Ini kerana FBI Amerika Syarikat yang menjalankan penyiasatan mengenai perkara itu bukan calang-calangnya cekap dan kemahirannya.
Lebih daripada itu, baik ketika DOJ mula-mula mengumumkan saman sivilnya untuk merampas harta-harta tersebut mahu pun setelah Equanimity dirampas dua hari lalu di perairan Bali, Jho Low sendiri sama-sekali tidak menafikan kapal itu miliknya.

Dalam responnya sebaik kapal itu dirampas oleh polis Indonesia dengan kerjasama FBI, Jho Low menyifatkan tindakan itu sebagai keterlaluan, bermotif politik, penuh kelemahan dan tidak disokong dengan bukti.

Dalam erti kata, Jho Low tanpa ragu-ragu mengakui kapal mewah itu adalah miliknya.

Tetapi, menteri pengampu dan pembodek nombor satu, Salleh Said Keruak nampaknya lebih hebat daripada FBI dan Jho Low sendiri.

Beliau dengan penuh yakin dan tanpa rasa malu mengatakan tiada bukti yang menunjukkan kapal Equanimity yang dirampas itu adalah kepunyaan Jho Low.
Kalau bukan milik Jho Low, milik siapakah kapal tersebut?

Adakah Salleh lebih "hebat" daripada FBI atau lebih "cerdik" daripada Jho Low sendiri yang mengakui kapal itu miliknya?

Atau ini ciri utama untuk bergelar pengampu dan pembodek nombor satu? (ShahbudinHusin 02/03/2018).

206 comments:

  1. Biasalah....kerja penafian ni kerja mudah...just say no

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau berita ini benar, maka orang Kota Belut yg ada perasaan malu kena pilih ahli parlimen yg lain di PRU.

      Delete
    2. Baru sahaja terbaca satu laporan portal berita Malaysia Date Line pada 27 Februari 2018 bertajuk “Musuh PAS Bukan UMNO, Kata Mahfodz” yang dikongsi oleh Pengerusi AMANAH Negeri Kedah, Datuk Dr Ismail Salleh, di laman Facebook beliau dengan catatan “Sudah terang lagi bersuluh..”

      Laporan portal berita Malaysia Date Line ini merupakan ulasan penulisnya, “Amni Jagat”, ke atas ucapan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Datuk Dr Mahfodz Mohamed, dalam Ceramah Fastaqim 2.5 H10K JDT di Dataran Istiqamah, Kampung Parit Haji Salleh Ros, Parit Raja, Johor, pada 24 Februari 2018.

      Transkrip ucapan Datuk Dr Mahfodz dalam Ceramah Fastaqim 2.5 H10K JDT, yang disediakan oleh oleh Pelatih Harakah, Zaid Md Adhar, ini pula telah disiarkan oleh lidah rasmi PAS, Harakah Daily, pada 25 Februari 2018, di bawah tajuk “Calon PAS Lebih Hebat Dari Bekas PJ”.

      Membandingkan laporan portal berita Malaysia Date Line dengan transkrip ucapan Datuk Dr Mahfodz, saya agak terperanjat bila seorang pemimpin yang mempunyai tahap pendidikan dan kerjaya yang baik seperti Datuk Dr Ismail boleh terpengaruh dengan propaganda murahan begini.

      Ini kerana mereka yang membaca transkrip ucapan Datuk Dr Mahfodz akan menyimpulkan bahawa laporan portal berita Malaysia Date Line ini mengandungi niat jahat untuk memburukkan imej PAS dengan menimbulkan persepsi PAS bersekongkol dengan UMNO dalam PRU 14.

      Laporan portal berita Malaysia Date Line ini memang boleh disifatkan sebagai mengandungi niat jahat kerana, berdasarkan transkrip, Datuk Dr Mahfodz langsung tidak menyebut di dalam ucapan beliau perkataan “Musuh PAS Bukan UMNO” yang dijadikan sebagai tajuk kepada laporan ini.

      Benar disebutkan oleh Datuk Dr Mahfodz bahawa PAS Johor wajib mempertahankan empat kerusi DUN yang ia menangi di dalam PRU 13 dahulu, “termasuklah DUN Parit Yaani yang ada di Kawasan Sri Gading ini, yang itu nombor satu wajib tuan-tuan, pasal kita nak jatuhkan Parti AMANAH yang tak amanah”.

      Walaupun begitu, bila kita membaca transkrip ucapan Datuk Dr Mahfodz, dapat difahami dengan mudah bahawa PAS Johor tidak pernah menganggap UMNO Johor sebagai bukan musuhnya, malah tanpa disebutkan namanya pun pembaca boleh menyimpulkan UMNO Johor adalah musuh PAS Johor.

      Disebutkan dengan terang dan nyata oleh Datuk Dr Mahfodz: “Lepas itu kita juga daripada dulu nak membuktikan bahawa PAS Johor lebih kuat, lebih subur, maka kita berusaha sungguh-sungguh untuk menang tiga kali ganda daripada yang kita menang pada PRU 13 dulu, iaitulah 12 DUN di Johor ini”.

      Ditambah pula dengan penegasan sama mengenai 18 kerusi Parlimen yang akan PAS tandingi di Johor: “Kita mesti bantu PAS Pusat untuk menang sekurang-kurangnya 40 kerusi Parlimen. Tak akan Johor tak boleh sumbangkan satu, dua, tiga, empat, lima ke tak boleh? Boleh tak tuan-tuan?”

      Untuk menang 12 kerusi DUN di Johor selain untuk menang kerusi Parlimen di Johor ini maka sudah tentulah calon PAS terpaksa mengalahkan calon UMNO kerana calon PAS akan berhadapan dengan calon UMNO di kerusi-kerusi tersebut, sekali gus menjadikan UMNO sebagai musuh PAS.

      Takkanlah perkara yang sesenang ini, yang boleh ditanggapi dengan mudahnya oleh pembaca biasa, tidak boleh difahami oleh seseorang yang berjawatan sebagai Pengerusi AMANAH Negeri seperti Datuk Dr Ismail? Inilah yang terjadi bila sudah terlalu benci sehingga emosi lebih menguasai hati.

      Turut diperlekehkan di dalam laporan portal berita Malaysia Date Line ini adalah bahawa PAS Johor tidak berminat untuk memerintah negeri Johor dengan menyebut “PAS Johor hanya menyasarkan kemenangan bagi 12 kerusi DUN Johor sahaja dan tidak berminat untuk memerintah negeri Johor”.

      Delete
    3. Masalahnya, bila PAS meletakkan sasaran tinggi di peringkat Pusat dan di sesetengah negeri maka PAS dikritik hebat dengan dakwaan kononnya bermimpi terlalu tinggi, tetapi bila PAS meletakkan sasaran yang realistik di negeri lain seperti Johor maka PAS dikritik pula sebagai tidak bercita-cita tinggi.

      Susah juga untuk menjadi sebuah parti politik seperti PAS ini rupanya, buatlah apa sekalipun ia tetap akan sentiasa dikritik oleh rakan-rakan pembangkangnya. Namun, kepada rakan-rakan saya di dalam PAS, teruslah maju ke hadapan, usahlah ditakutkan kepada celaan orang-orang yang suka mencela.

      Delete
    4. PAS berkata kerajaan Malaysia patut berasa malu dengan tindakan Indonesia merampas kapal layar mewah milik peniaga Low Taek Jho atau Jho Low, antara yang disenaraikan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) sebagai aset yang dibeli menggunakan wang 1MDB.

      “Kerajaan patut malu dengan tindakan pelbagai negara yang bertindak ke atas dana diselewengkan itu,” kata Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

      Menurutnya, tindakan kerajaan Indonesia menyita kapal layar bernama “Equanamity” bernilai RM1 bilion itu wajar dipuji kerana selaras dengan peraturan antarabangsa.

      “Tanpa tindakan undang-undang, maruah negara dan pemimpin akan terus tercemar.”

      Indonesia semalam menyita kapal layar itu di Bali, dalam siasatan rasuah berbilion dolar dikaitkan dengan dana 1MDB, kata polis.

      Media Indonesia menyiarkan gambar pegawai Indonesia dengan kru di atas kapal layar mewah itu yang berlabuh di Teluk Benoa.

      Sementara itu, Tuan Ibrahim berkata tindakan kerajaan Switzerland mengambil alih wang berkait hasil rampasan 1MDB sebagai untung “atas angin”.

      Menteri Kewangan Switzerland, Ueli Maurer dilaporkan berkata dana itu disalurkan kepada Perbendaharaan Persekutuan negara itu kerana tiada pihak menuntutnya.

      Tuan Ibrahim berkata Malaysia rugi kerana melepaskan peluang bertindak menyelamatkan wang tersebut.

      DoJ sebelum ini dalam permohonan sivil di mahkamah AS mahu merampas aset lebih AS$1.7 bilion, yang didakwa dibeli dengan dana dicuri daripada 1MDB.

      DoJ kini menangguhkan permohonan itu selepas melancarkan siasatan jenayah ke atas 1MDB.

      Jho Low dinamakan sebagai orang penting dalam tindakan AS itu, dan didakwa menggunakan wang diseleweng daripada 1MDB untuk membeli kapal layar sepanjang 91m yang didaftarkan di Kepulauan Cayman.

      Menurut laman web sewaan mewah, yachtcharterfleet.com, bahagian dalaman kapal itu dihiasi marmar dan daun emas, serta dilengkapi sebuah spa dan sauna, kolam renang sepanjang 20m di atas dek, teater filem, lif dan helipad.

      Delete
    5. Mahkamah Brooklyn pada Isnin mengarahkan bandar raya New York membayar pampasan berjumlah AS$180,000 (RM707,528) kepada tiga wanita beragama Islam.

      Pampasan itu dibuat sebagai ganti rugi selepas dipaksa menanggalkan tudung ketika gambar wajah mereka diambil polis.
      "Setiap wanita berkenaan akan menerima AS$60,000 (RM235,842)," kata peguam mereka, Tahanie Aboushi.



      Dua daripada mereka diberkas pada 2015 dan seorang lagi pada 2016.

      Ketiga-tiga kejadian berlaku di Brooklyn, wilayah paling padat penduduk di New York.

      Mereka mendakwa hak kebebasan beragama dilanggar, menyaman bandar raya itu dan Jabatan Polis New York, pasukan polis terbesar di Amerika Syarikat, yang diwakili jabatan undang-undang bandar raya berkenaan.

      Sementara jurucakap jabatan undang-undang bandar raya New York, Kimberly Joyce, berkata penyelesaian itu adalah untuk kepentingan bersama semua pihak terbabit.

      Polis New York sejak itu mengubah garis panduan untuk membenarkan tahanan yang memakai tudung memilih gambar mereka diambil secara tertutup oleh anggota polis yang sama jantina.

      Delete
    6. Jolok sudah berkata rampasan kapal miliknya oleh pak polisi dan fbi adalah bersifat politik.

      Jolok pun dapat kunci seperti robert kouk, bezanya kouk kaya dengan usaha sendiri. Harga gula x pernah naik sedangkan jolok kaya sekelip mata dan harga barang semua naik akibat gst 6%.

      Jolok lari x cukup tanah dimuka bumi dikejar banyak negara dan fbi.

      Delete
    7. Kesediaan Pakatan Harapan (PH) melaksanakan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) jika memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) sangat membimbangkan dan sekaligus mengelirukan, kata Presiden Persatuan Penulis Nasional (Pena) Dr Mohamad Saleeh Rahamad.

      Ujar Dr Saleeh, jika PPSMI dilaksanakan kembali, ia akan menyebabkan sistem pendidikan terus huru-hara.

      "Kekeliruan berlaku kerana pada masa Tan Sri Muhyiddin menjadi TPM dan Menteri Pendidikan beliau telah menghapuskan PPSMI.

      "Bagaimanakah beliau akan berkompromi dengan Pengerusinya sekarang. Amat malang nasib Bahasa Melayu kerana menjadi bidak percaturan kuasa politik.

      "Pembunuhan Bahasa Melayu dalam sistem pendidikan merupakan dosa tak berampun," katanya dalam satu kenyataan kepada Astro AWANI.

      Selain Pena, Angkatan Karyawan Nasionalis (Akar) turut menentang keras cadangan untuk melaksanakan semula PPSMI yang menghina Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan.

      Presiden Akar, Ab Jalil Backer dalam satu kenyataan kepada Astro AWANI menjelaskan hasrat mengembalik PPSMI jika PH memenangi PRU14 membuktikan Tun Dr Mahathir Mohamad belum berubah dari ideologi dan falsafah lama pentadbiran beliau.

      Ab Jalil berkata, kenyataan yang dibuat Dr Mahathir itu menunjukkan pengerusi PH itu ingin meneruskan gaya pemerintahan sepertimana ketika beliau berada di tampuk kuasa.

      Katanya, pembatalan PPSMI yang dibuat oleh kerajaan setelah mendapat pandangan pelbagai pihak dari Persatuan Ibu Bapa dan Guru, Kesatuan Guru, Persatuan Pendidikan vernakular, persatuan penulis dan pelbagai badan bukan kerajaan.

      BACA: PPSMI mungkin dikembalikan jika PH memerintah

      "Majoriti termasuk pemimpin-pemimpin dalam pakatan hari ini adalah pendesak utama supaya kerajaan membatalkan PPSMI.

      "Malahan Menteri yang membatalkannya juga sekarang ialah Presiden parti Tun Mahathir.

      "Kajian universiti tempatan juga mendapati kemerosotan pencapaian pelajar dalam mata pelajaran sains dan matematik selepas PPSMI dilaksanakan.Tun Mahathir tidak boleh berterusan cuba memaksa negara mengikut kehendaknya," katanya.

      Dalam sidang media selepas menghadiri Majlis Perjumpaan Tertutup Dengan Pemimpin PH Pahang pada Rabu, Dr Mahathir memberitahu PPSMI kemungkinan akan dilaksanakan kembali jika PH memenangi PRU14.

      Ujar Dr Mahathir, PH akan mempertimbang dan melaksanakan PPSMI jika mendapat sokongan rakyat.

      Delete
    8. Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang secara sinis menegaskan parti itu dibarisi pemimpin yang amanah, bukan sekadar nama ‘amanah’.

      Ucapannya itu disambut tepukan gemuruh hampir 10,000 ahli dan penyokong pada majlis pelancaran Gagasan Sejahtera Kedah dan manifesto PRU14 Gagasan Sejahtera Kedah, di Kompleks Pas Kedah, Kota Sarang Semut, malam semalam.

      Abdul Hadi berkata, wakil rakyat Pas bukan mengimpikan kerusi empuk kerajaan tanpa menunaikan amanah dengan betul.

      “Kita bukan nak perintah, duduk atas kerusi dengan tidak tunaikan amanah dengan betul. Kita mahu rakyat sertai PRU14 dan tunai amanah dengan memilih pemimpin yang benar-benar amanah.

      Sebahagian ahli dan penyokong menyalakan pemetik api sebagai simbolik sebelum pelancaran Gagasan Sejahtera Kedah.
      Bukan namanya saja ‘amanah’,” katanya, yang dipercayai merujuk kepada parti serpihan Pas, Amanah.

      Menurutnya, Pas memiliki ramai tokoh yang bijak memerintah negara sekiranya diberikan amanah sebagai kerajaan.

      “Kita boleh tunjuk macam mana nak perintah negara dengan cara yang benar. ALLAH SWT kurniakan kita hasil mencukupi, sumber bumi, tanah subur. Bagaimana dengan adanya sumber begini pun, ada yang tak mampu perintah dengan betul. Di mana silapnya, ia mesti diperbetulkan,” katanya.

      Abdul Hadi turut mengajak rakyat melakukan perubahan pada PRU14 dengan memilih parti yang benar-benar amanah menunaikan tanggungjawabnya.

      “Tak mustahil negara boleh berubah, yang penting kita mesti berubah kepada Islam yang diredai ALLAH SWT,” katanya.

      Delete
    9. Satu demi satu keraguan muncul dalam Projek Terowong Dasar Laut Pulau Pinang bernilai RM6.34 bilion kerajaan DAP Pulau Pinang semenjak ianya dilancarkan pada 2013.

      Bermula dari bayaran diluar kebiasaaan mahal, RM304.9 juta bagi mengeluarkan senaskhah kertas kerja kajian kebolehlaksanaan pembinaan terowong dan tiga lebuh raya, kepada isu syarikat komponen konglomerat yang ditugaskan menjalankan projek mega tersebut.

      Disebalik keraguan-keraguan berkenaan, maka muncul persoalan mega samaada Projek Terowong Dasar Laut ini merupakan skandal penipuan besar-besaran kerajaan negeri Pulau Pinang teraju Ketua Menterinya merangkap Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng?

      Penganalisis politik Raggie Jessy mendakwa, Guan Eng sebenarnya langsung tidak berniat untuk membina projek terowong dasar laut dan tiga lebuh raya yang dihubungkan ke terowong berkenaan.

      “Walaubagaimanapun, apabila diserang, anda (Guan Eng) membuat keputusan untuk mengheret Datuk Seri Najib Tun Razak dalam pertengkaran dengan mendakwa Perdana Menteri membantu Gerakan dan MCA merosakkan reputasi anda?

      “Tapi apa kaitan Najib dengan kes ini? Adakah beliau yang memperdaya CRCC sehingga mereka fikirkan akan diberi bayaran penuh RM69 juta?” soalnya dipetik blog The Third Force.

      Bayaran RM69 juta (USD22 juta) kepada China Railway Construction Corporation Ltd (CRCC) dimaksudkan Raggie adalah upah untuk menyiapkan kerja-kerja reka bentuk terowong dan tiga lebuh raya berkenaan yang merupakan sebahagian daripada peruntukan kajian kebolehlaksanaan bernilai RM304.9 juta.

      Namun, Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong mendakwa, CRCC hanya diberi bayaran RM3 juta sahaja semenjak projek tersebut dianugerahkan kepada syarikat konglomerat pelaksana projek tujuan khas (SPV) itu, lima tahun lalu.

      Sungguhpun benar dakwaan kerajaan negeri bahawa CRCC dibayar RM69 juta, baki bayaran kajian kebolehlaksanaan RM236 juta kata Raggie, masih terlalu besar dan melampau mahal bagi projek berkenaan.

      Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadilah Yusof turut mempertikaikan mengapa kerajaan negeri membuat pembayaran kepada syarikat konsesi pada 2013 sedangkan hasrat mereka untuk melaksanakan projek berkenaan pada 2023.

      Exco kerajaan negeri, Lim Hock Eng pada sidang DUN mengakui bayaran sebanyak RM219.99 juta sudah diserahkan bagi menjalankan kajian dan agihan RM208.75 juta diserahkan kepada Zenith Construction Sdn Bhd sementara baki RM11.23 juta kepada HSS Intergrated Sdn Bhd.

      Guan Eng juga mengakui bayaran RM208.75 juta kepada Zenith adalah dalam bentuk penyerahan dua lot tanah persisir pantai berkeluasan 5.67 ekar di Bandar Sri Tanjung, Pulau Pinang milik kerajaan negeri kepada Zenith.

      The Star dalam pada itu melaporkan, tanah tersebut dijual semula kepada syarikat pemaju dengan nilai 10 jali ganda lebih mahal iaitu RM2.83 bilion bagi projek pembangunan perumahan ‘super’ mewah dengan nilai pembangunan anggaran RM15 bilion.

      “Jadi jelaskan kepada saya, Guan Eng, mengapa CRCC cuma dibayar RM3 juta semenjak projek tersebut mula?

      “Bukankah jelas bahawa anda tiada tiada niat untuk membina tiga batang jalan dan terowong dasar laut?” tegas Raggie.-

      Delete
    10. 1. Tidak sampai 1 jam dinaikkan di Facebook butiran pendedahan mengenai jenayah Sindiket Pasir kaitan Kartel Azmin Ali juga tidak sampai 24 jam dinaikkan butiran pendedahan mengenai akaun bank, milikan saham, milikan hartanah dan harta Azmin Ali dan isteri, akaun Facebook saya telah dibekukan dan posting tersebut dipadam oleh pemilik atau pengendali facebook. Tindakan ini menunjukkan betapa panik mereka kartel Azmin ini. Ini belum berkuasa sudah ingin menyekat media, bayangkan jika mereka ini menguasai kerajaan sepenuhnya pasti saya yang mendedahkan korupsi ini akan dipenjara tanpa bicara (ISA).

      2. Bukan satu rahsia dibawah kartel Azmin wujud cybertrooper berbayar dan setiap orang mengendalikan berpuluh akaun fB palsu. Mereka inilah menggunakan ratusan akaun membuat aduan serentak kepada pengurusan Facebook sehingga akaun saya dibekukan dan pendedahan tersebut dipadamkan.

      3. Malah lebih teruk lagi paniknya kartel Azmin Ali telah menggerakkan serangan peribadi ke atas saya bagi mengalihkan isu pendedahan. Contohnya semalam saya menerima pesanan whats app dari salah seorang Ketua Cabang PKR. Dia memaklumkan bahawa dalam Group Whats App yang diwujudkan bagi menghubungkan Ketua Ketua Cabang PKR yang dia juga ada salah seorang penjilat kuat Azmin iaitu Fauzi Ketua Cabang PKR Sungai Besar melalui nombor 017 – 3030346 telah menyebarkan gambar saya yang sedia diedit kononya duduk rapat bersandar dengan seorang wanita.

      Saya jelaskan gambar tersebut pernah digunakan oleh cybertrooper berbayar Umno Bn yang setelah terputus elaun di sebelah Bn telah masuk PKR kini dan dibayar sebagai cybertrooper PKR pula. Gambar sama digunakan ketika dia dalam Bn dan kini dia gunakan semula ketika dia dalam PKR malah diedit dengan lebih jijik dan dimasukkan unsur fitnah.

      Saya jelaskan gambar tersebut diambil secara curi ketika di Hard Rock Cafe di Pulau Pinang yang mana ketika itu saya hadir menonton konsert seorang artis negara jiran. Bersama saya beberapa teman termasuk seorang teman wartawan hiburan media perdana tanah air. Gambar saya sengaja diedit sebegitu rupa dengan merapatkan kedudukan. Ini sangat jahat dan ramai yang biasa hadir ke cafe tersebut pasti mengetahui ia merupakan sebuah cafe yang terbuka.

      Namun nampaknya PKR sudah menjadi sama menggunakan serangan peribadi dan fitnah bagi mengalihkan isu. Presiden PKR sendiri harus menjawab dan bertanggungjawab dengan politik jijik seperti ini. Konon siap anjur himpunan bagi menolak politik kotor seperti ini tetapi Ketua Wanita kamu terlibat menanggung penfitnah siber malah Ketua Cabang PKR sendiri bermain politik jahat.

      4. Juga bagi mengalihkan isu yang didedahkan dan laporan yang dilakukan termasuk mengaitkan namanya, Xavier Jeyakumar, Adun PKR Seri Andalas dalam keadaan panik telah dilaporkan beberapa media membuat penafian dengan ugutan saman. Ini bukan kali pertama Xavier panik dengan menyatakan perkara yang sama. Pernah ketika saya dedahkan mengenai wujud akuan bersumpah oleh beberapa Adun Selangor termasuk dirinya yang mengkhianati Pakatan Harapan dan Presiden PKR dalam proses menamakan Wan Azizah sebagai calon MB tunggal, dimana ketika itu Xavier juga menyatakan ugutan saman bagi menutup isu tetapi hakikatnya sehingga kini tidak ada saman pun. Kini saya dengan serius mencabar dalam kes pendedahan sindiket pasir ini saya mencabar Adun PKR ini saman saya atau terbukti anda penakut dan sangat hipokrit dalam bercakap soal integriti dan korupsi.

      Delete
    11. PH terus burukkan PAS

      Isu PAS dan PH ini ialah soal kasih sayang. Bila hilang rasa hormat, maka pelbagai ungkitan negatif dibuat. PH kini berusaha membunuh wibawa PAS. Ia cuba menggunakan “penghijrah PAS” dalam parti Amanah untuk memburukkan PAS, namun kurang berkesan.
      Langkah munasabahnya ialah memburukkan imej PAS sehina mungkin sebelum PRU14 dan berharap ia dapat “memotong” sokongan Melayu pada PAS dan menjadikan ia tidak berkesan untuk menjadi “penyumbang” pula pada kemenangan PH.

      Namun Haji Hadi sedar permainan PH itu. Awal-awal lagi beliau sudah mengingatkan ahli-ahli PAS supaya usah keliru dengan taktik PH ini yang mahu mengendurkan semangat mereka menyertai PRU14 dengan memboikot pengundian.

      Memang Umno-BN banyak mengisi keperluan dan keutamaan PAS. Kini lebih banyak model pembangunan Islam dan prasarana lain seperti maqasid syariah; indeks syariah, perbankan Islam, pendidikan Islam, bantuan pada negara-negara Islam, diusahakan Umno-BN.

      Ini semua mendekatkan PAS pada Umno. Barbanding dengan Amanah yang dianggap “pengkhianat” perjuangannya, dan PKR yang semakin “liberal” dengan konsep muslim demokratnya, PAS memang mudah tertarik mendampingi Umno.

      Soalnya, wajar dan tuluskah pendekatan Umno itu? Ada masih ramai pemimpin Umno pelbagai peringkat yang tidak mahu Umno sendiri meninggalkan konsep perjuangannya yang lebih inklusif. Namun Umno sendiri kterdesak menjadi “lebih Islam”.

      Yang menjengkelkan PH ialah, Umno lebih banyak berusaha menampilkan produk cara-hidup Islam berbanding yang mampu ditawarkan oleh PH. Lantas, sama ada sebab “dedak” atau tidak, PAS semakin selesa dengan pendiriannya. Ini menjadikan PH lebih irihati.

      Umno nampaknya mempunyai ‘magnet agama’ untuk menggamit kesefahaman PAS.

      Delete
    12. Kelantan lambang kekuatan PAS

      Pengatur strategi PH dalam PBBM amat gusar dengan keadaan ini. Jika Kelantan, simbol kekuatan PAS masih dapat dipertahankan parti itu dalam PRU14 ia membawa mesej bahawa PAS masih kuat dan Umno akan mendapat manfaat besar di negeri-negeri lain.

      PH dikatakan cuba menanam bibit keraguan terhadap PAS. Maka berterusanlah saman PAS di Mahkamah Britain terhadap portal Sarawak Report yang kononnya digunakan PH untuk menuduh PAS menerima bantuan kewangan RM90 juta daripada Umno.

      Kes itu belum selesai maka sukar dijadikan ukuran terhadap kebarangkalian kerjasama PAS-Umno ini benar-benar wujud.

      Jika diamati, memang wajar PAS bersikap membisu begini. Ini kerana ia tahu bahawa soal berbaik semula dengan PH sudah lama tertutup. Asasnya, tiada satupun kerabat PH yang boleh diharapkan untuk menyokong perjuangan Islamnya,

      DAP yang mula-mula mentalak PAS dari Pakatan Rakyat. Sementara PKR pula tidak membela PAS dengan menyatakan pendirian tegas bahawa ia boleh diharapkan bekerjasama membela Islam. PAS kemudian memutuskan tahaluf siayasi dengan PKR.

      PAS memilih menjadi jalur kuasa ketiga politik Malaysia. Bersama Berjasa, Parti Ikatan Rakyat dan beberapa Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO), PAS bersetuju bekerjasama untuk berkongsi kuasa jika jalur pemikiran politik itu berjaya dalam PRU14.

      Ramai yang memomokkan impian PAS itu. Namun ia sebenarnya meletakkan PAS pada kedudukan politik yang lebih selesa. Walaupun PH mengungkit bahawa PAS mencatatkan kemenangan banyak kerusi dalam PRU13 pada 2013 kerana sokongan PH, PAS masih tekal.

      Bagi PAS kenyataan bahawa undi penyokong DAP dan PKR, terutamanya pengundi bukan Melayu, yang memenangkan PAS itu adalah lumrah. Pengundi penyokong PAS juga membantu kedua-dua parti berkenaan menang pada 2013..

      Delete
    13. PAS sudah berkali-kali mengisytiharkan bahawa ia tetap akan bersaing menentang Umno dalam Pilihanraya Umum ke-14 (PRU). Malah keadaan itu sesuatu yang lumrah bagi parti itu sejak mulai menyertai PRU 1955 – lawan Umno.

      Bagaimanapun apabila melihat kebarangkalian PAS bekerjasama dengan Umno akan menyebabkan parti-parti lawan terutama Pakatan Harapan (PH) kalah teruk, perkara itu perlu digembar-gemburkan agar ia tidak menjadi kenyataan.

      Malah mesej yang terselit dari ura-ura itu mempunyai serampang dua mata. Pertama, jika PAS terus memusuhi Umno, maka tentu ia tidak akan menjadi faktor ‘pemecah’ yang akan memenangkan Umno jika berlaku persaingan tiga penjuru.

      Kedua, PH masih menyandarkan harapan bahawa pada saat akhir PAS akan menarik diri atau memperlahankan kempen supaya ia (Amanah, PKR dan DAP) hanya berhadapan dengan Umno sahaja dalam PRU 14 kelak. Peluang PH lebih besar jika ini berlaku.

      Bagaimanapun reaksi PAS terhadap sergahan PH itu agak hambar. Presiden PAS, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang kelihatan lebih cenderung pada Umno dalam membuat pilihan di antara PH dan Umno.

      Ini menggusarkan PH. Justeru jalan pintas untuk mengetahui kedudukan sebenar dalam meneka pilihan PAS ini, PH cuba “menekan” PAS supaya memberi isyarat lebih jelas – pilih PH atau Umno.

      Namun reaksi PAS tetap sama. Ia akan menyebelahi mana-mana pihak yang bersedia untuk bekerjasama dengannya mempertahankan kepentingan Islam dan umatnya di Malaysia dan di peringkat antarabangsa.

      Justeru pilihan yang tinggal pada PH ialah menyebarkan tuduhan bahawa Umno dalam memujuk PAS supaya cenderung padanya ketika lemas diasak serangan dan fitnah PH, “menawarkan” supaya PAS terus berjaya mengekalkan kuasa di Kelantan.

      Di kawasan-kawasan undi negeri lain, PAS sebagai balasannya, akan “sengaja memecahkan undi” PH supaya ia dapat memenangkan calon-calon Umno. Dalam perkataan lain PH cuba menghunjamkan dalam hati rakyat bahawa PAS dan Umno bekerjasama.

      Delete
    14. Aceh satu-satunya wilayah di Indonesia yang melaksanakan hukum syariah, kini menguatkuasa peraturan baharu mewajibkan semua pramugari mana-mana syarikat penerbangan memakai tudung sebaik sahaja mendarat di rantau itu.

      Bagi mereka yang enggan berbuat demikian akan berdepan dengan hukuman oleh polis agama.

      Ketika ini, undang-undang Islam yang di Aceh mewajibkan semua wanita beragama Islam memakai tudung, manakala wanita bukan bukan Islam perlu memakai pakaian yang sopan.

      Difahamkan peraturan terbaharu ini dikuatkuasa ekoran terdapat pramugari yang enggan mematuhi meskipun untuk persinggahan sebentar di lapangan terbang wilayah itu.

      Ketua Daerah Aceh Besar, Mawardy Ali berkata, pihaknya berharap semua syarikat penerbangan akan menghormati keunikan yang dimiliki Aceh yang melaksanakan undang-undang Syariah.

      Katanya, beliau akan mengadakan pertemuan dengan beberapa syarikat penerbangan minggu ini.

      “Kami akan mengedarkan maklumat mengenai peraturan baharu ini kepada semua syarikat penerbangan.

      “Selepas itu, kami akan memberitahu bentuk hukuman yang akan dikenakan jika mereka melanggar peraturan berkenaan.

      “Sekiranya pramugari beragama Islam enggan mematuhi peraturan ini, teguran akan diberikan, dan jika kesalahan itu dilakukan berulang kali, kami akan mengarahkan polis Syariah untuk menahannya,” katanya.

      Delete
    15. Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria mencadangkan agar kerajaan negeri membuat pindaan dengan meletakkan penubuhan Mahkamah Syariah dalam Undang-undang Tubuh Negeri.

      Beliau berkata peruntukan Mahkamah Syariah perlu diluaskan supaya memberi ruang kepada orang bukan Islam hadir ketika perbicaraan, tidak hanya terhad kepada orang Islam sahaja.
      "Pindaan itu berupaya mengangkat Mahkamah Syariah setaraf dengan Mahkamah Sivil. Mahkamah Syariah juga tidak sepatutnya dianggap sebagai satu entiti yang berada di luar institusi kehakiman sekali gus meletakkannya pada kedudukan yang lebih rendah," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

      Kenyataan itu susulan keputusan Mahkamah Persekutuan yang membenarkan rayuan untuk membatalkan penukaran agama tiga anak guru tadika M. Indira Gandhi kepada Islam oleh bekas suaminya Muhammad Riduan Abdullah.

      Delete
    16. denial syndrome
      Millions of umno and pas is in denial syndrome about their wrongdoing and misconduct and should seek treatment,
      and the only atmos treatment for them are, throw them out in this coming GE14.

      to hell with pasumnobn

      CHOOSE PAKATAN HARAPAN

      VOTE FOR PAKATAN HARAPAN

      Delete
    17. YABhg. Tun Dr Mahathir Mohamad, maafkan saya jika artikel ini menyinggung Tun. Saya sangat menghormati Tun, apatah lagi Tun adalah ketua saya dalam Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim), selaku Yang Di-Pertua (YDP), manakala saya adalah salah seorang Naib YDP.

      Paling kurang, kita akan bertemu lima kali dalam setahun untuk bermesyuarat. Saya akan duduk bersebelahan dengan Tun. Saya sedar, saya bukan siapa-siapa berbanding Tun. Tetapi izinkan saya bercakap sedikit pandangan mengenai artikel berkaitan sembelihan babi dengan nama Tahun.

      Memang tidak akan berlaku atau tidak pernah berlaku, ada orang Islam akan menyembelih babi, apatah lagi menggunakan nama Tuhan atau membaca Bismillah. Usahkan sembelih, pegang pun tidak tergamak, apatah lagi menternak.

      Ketika Tun mempengerusikan mesyuarat Perkim, sudah menjadi kebiasaan Tun akan memulakannya dengan ucapan aluan. Ada kalanya kami sebagai ahli mesyuarat ingin menegurkan beberapa perkara berkaitan dengan Islam yang dilontarkan, tetapi kami diamkan sahaja kerana kami amat menghormati Tun.

      Misalnya, dalam mesyuarat Perkim yang lalu Tun ada berkata, kenapa Tun tidak benarkan isteri (Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali) tidak memakai tudung. Tun merujuk kepada surah An-Nisa bahawa wanita yang berumur (tua) tidak perlu memakai tudung atau menutup aurat.

      Sebagai mualaf, jawapan yang Tun lontarkan itu menimbulkan tanda tanya, tetapi kami diamkan sahaja. Tertanya-tanya pula, kenapa ketika Tun Dr Siti Hasmah masih muda, tidak ditudungkan? Tun mungkin boleh bertanya kepada mufti yang agak terbuka seperti Mufti Perlis atau bekas Mufti Perlis untuk bertanyakan mengenai perkara tersebut. Mungkin saya sebagai mualaf tidak layak untuk menjawab.

      Jika begitu keadaannya, tidak perlu orang tua menutup aurat (memakai telekung atau tudung) ketika solat atau mengerjakan umrah dan haji, atas alasan sudah tua. Saya tidak tahu bagaimana Tun menafsirkan ayat ini. Mungkin Tun boleh bertanya kepada Wan Azizah, ketua PKR, bertanya kenapa beliau masih bertudung sedangkan beliau sudah tua. Mungkin suami Wan Azizah, saudara Anwar Ibrahim ada jawapannya.

      Perbandingan menyembelih babi dengan bacaan bismillah, dan membandingkan duit haram yang dicuri (1MDB), bagi mengerjakan umrah dan haji, saya fikir agak keterlaluan dan ekstrem atau tidak sepatutnya dilakukan kerana melibatkan dua isu berlainan.

      Kes 1MDB sehingga kini tiada negara yang berani membawa ke Mahkamah Antarabangsa. Kerajaan Amerika Syarikat (AS) sendiri menafikan. Begitu juga kerajaan Arab Saudi. Saya tidak menafikan ada yang tidak kena dengan 1MDB dan diakui oleh YAB Perdana Menteri. Tetapi janganlah melebih-lebihkan cerita.

      Kebimbangan saya jika kes 1MDB ada unsur tokok tambah sehingga menjadi fitnah dan rekayasa cerita semata-mata untuk menjatuhkan kepimpinan negara sedia ada. Maka dosanya lebih berat daripada memakan daging babi yang disembelih. Dalam dunia hari ini pelbagai cara mampu dilakukan untuk membenarkan rekayasa cerita seperti 1MDB.

      Kalau dilihat fakta kes 1MDB sama seperti kes tuduhan kerajaan pimpinan Saddam Hussin menyembunyikan senjata pemusnah besar-besaran (WMD) bagi membenarkan kerajaan pimpinan AS melakukan penjajahan ke atas negara tersebut. Mungkin Tun sudah lupa kisah tersebut yang berlaku tahun 1990-an. Lihat apa yang berlaku ke atas Iraq hari ini.

      Kita tidak mahu negara yang pernah dibina Tun suatu masa dulu dimusnahkan angkara kes 1MDB yang sudah diakui sebagai satu kesilapan dan saya sendiri tidak pasti kesahihan penghujungnya. Insya-Allah, jika ada kesedaran yang tinggi, tidak mustahil berakhir dengan baik. Justeru, muhasabahlah Tun. Lihatlah masa akan datang dengan hati yang terbuka.

      Jasa yang Tun tinggalkan memang tidak dapat dilupakan oleh generasi saya yang pada waktu itu masih belajar di universiti.

      Tidak ada masalah untuk Tun memberi pandangan dan mengkritik kerana negara kita mengamalkan sistem demokrasi. Orang seperti Tun perlu ada supaya berlakunya ‘check and balance’. Tidak semua yang dilakukan oleh pimpinan hari ini semuanya baik.

      Delete
    18. Saya mohon, jangan dibuat perbandingan babi sembelih menggunakan kalimah Allah dengan duit curi. Cukuplah babi dengan duit curi. Tidak perlulah ditambah dengan sembelihan babi dengan kalimah Bismillah. Hodoh sangat rupanya.

      Sama juga isu jika orang bukan Islam memberi sedekah kepada fakir miskin untuk menunaikan umrah atau haji. Boleh atau tidak? Perlukah kita bertanya kepada bukan Islam tersebut, wang diberikan itu haram ke tidak. Wang hasil jual beli babi atau bukan?

      Babi tersebut disembelih guna nama Tuhan ke tidak? Tidak perlulah dikaitkan dengan nama Tuhan, semua orang tahu, babi tidak disembelih kerana sifatnya sedemikian. Apatah nak dikaitkan dengan sembelihan dengan nama Tuhan dan orang Islam

      Pada saya, penerima itu tidak bersalah dalam menerima wang tersebut berbanding dengan pemberi atau mereka yang bersedekah. Sepatutnya pemberi yang berasa bersalah atau berdosa sama ada wajar atau tidak tindakan tersebut dilakukan.

      Saya fikir perbandingan ini agak keterlaluan. Pertama, babi adalah binatang yang haram dimakan dan diternak oleh umat Islam, meskipun kita perlu menghormati babi sebagai makhluk ciptaan AllahSWT. Jadi, membaca nama Tuhan ketika sembelih babi sukar untuk diterima.

      Kedua, babi adalah binatang yang sukar disembelih kerana tidak mempunyai tengkuk. Jika adapun tengkuk, ia terlalu pendek. Sebab itu penyembelihan babi dilakukan oleh penternak dengan cara menyucuk lehernya. Mungkin sebab itu juga babi diharamkan makan.

      Ketiga, saya memang tidak nafikan haramnya babi. Jika dibanding dengan haramnya rasuah, rasuah lebih berat haramnya. Dalam maksud, makan rasuah lebih hina daripada makan babi. Begitu juga perbuatan mencuri wang rakyat lebih haram daripada makan babi.

      Jika tidak ada pilihan antara keduanya, saya lebih rela makan babi. Apapun, saya tidak pernah mendengar mereka yang menyembelih babi, makan rasuah, mencuri wang rakyat, dan bermain judi memulakan dengan kalimah Bismillah.

      Keempat, saya tidak fikir ada halangan untuk orang bukan aliran agama bercakap soal agama. Saya pun bukan aliran agama. Tetapi saya masih boleh bercakap. Tiada siapa menghalang selagi apa yang saya cakapkan masih dalam ruang lingkup kefahaman agama.

      Tetapi perlu diingat, ilmu ini sangat luas. Perlukan kepada pengkhususan. Berbanding dengan orang agama, sudah tentu kefahaman mereka lebih lagi daripada kita sebab mereka mengkhusus. Sama juga seperti Tun, seorang yang berilmu dalam bidang perubatan.

      Saya sangat menghormatinya kerana itu adalah kepakaran Tun. Dalam maksud, bidang ilmu ini ada kepakaran. Selaku ahli akademik, saya amat menghormati.

      Begitu juga bidang agama Islam. Keperluan kepada pengkhususan amat diperlukan, seperti ilmu tauhid, akidah, syariah, usuludin, termasuk juga ilmu-ilmu moden seperti kenderaan bermotor. Semua perlukan kepada kepakaran, hormati lah kepakaran tersebut.

      Keempat, soal berserban dan berjubah hari ini orang bukan agama pun juga ada memakainya. Tidak kurang juga orang agama yang tidak berserban dan berjubah. Ikut cita rasa masing-masing. Pokoknya kita jangan memandang rendah atau mempunyai persepsi buruk terhadap cita rasa mereka. Biarkanlah selagi tidak menghalang kualiti dan produktiviti.

      Saya tidak fikir kita dinasihat supaya dengar sahajalah ajaran dan syarahan yang disampaikan oleh orang yang layak, iaitu orang agama yang terlatih dan berpelajaran agama walaupun setakat pondok di kampung. Orang agama pun pada masa kini tidak mahu memandai-mandai dalam perkara di luar bidangnya, terutama dalam bidang teknikal.

      Masyarakat hari ini jauh lebih baik kefahaman Islamnya, pemahaman fundamental mereka tinggi.

      Saya tidak tahu apa yang berlaku sewaktu proses pemakaman jenazah Almarhum Tunku Ibrahim ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah yang telah mangkat pada 30 April 1934, ketika ayahandanya masih lagi bergelar Sultan, yang dimakamkan di Makam Diraja Langgar.

      Menurut Tun, jenazah dimuat di atas sebuah kereta yang ditarik dengan dua tali oleh beberapa orang atas alasan haram memuat jenazah di atas kereta bermotor. Sebabnya ialah kerana motor adalah buatan orang kafir.

      Delete
    19. Saya tidak pasti sama ada benar atau tidak pemahaman seperti itu. Mungkin kerabat diraja tersebut boleh tampil menjelaskan akan kesahihannya. Jika pun berlaku, mungkin pada zaman dan ketika itu. Tetapi saya yakin, tidak ada lagi pemahaman seperti itu pada masa kini.

      Setelah saya kira, maknanya ketika itu Tun masih berusia 9 tahun, darjah tiga lah kalau ikut masa kini. Apakah ketika itu, Tun benar-benar dapat memahami situasi pemakaman yang berlaku atau sekadar mendengar cerita orang. Cerita seperti ini amat menggusarkan saya akan tujuan cerita ini dibangkitkan.

      Jika Tun masih ragu, sila rujuk Mufti Perlis, bolehkah kanak-kanak usia 9 tahun diterima kata-katanya. Mereka yang berkata ketika itu yang mungkin didengari Tun ketika usia 9 tahun bolehkah dipercayai autoriti ilmunya.

      Jika berlaku pun, saya tidak fikir kefahaman sedemikian masih wujud lagi pada hari ini. Jika ada mungkin jenazah selepas ini perlu menggunakan kereta Proton yang Tun sediakan dahulu. Itupun enjinnya menggunakan teknologi dari Jepun.

      Akhirnya, saya mungkin celupar dan melanggari adat menegur budaya Melayu tetapi sudah sampai masanya kita bersangka baik kepada semua pakar yang ada. Saling memberi sumbangan antara satu sama lain. Saya merayu dan memohon kepada Tun, supaya elakkanlah membuat perbandingan yang sedemikian ekstrem.

      Rakyat marhaen termasuk saya amat menghormati Tun sebagai negarawan dan juga sebagai pemimpin PERKIM. Saya bimbang sekiranya Tun terus memberikan pandangan sedemikian, kepercayaan dan keyakinan mereka semakin pudar.

      Delete



    20. SALYY SYED KETIAK ANAK HAZAMJADAH


      MCMC KALAU BERANI ADA TELOR KO KENA MEMBELA MENTERI KO


      AKU ULANG SALLY SYED KETIAK

      HARAMZADAH


      DAKWALAAA AKU DAH MAKI KETUA KAKITUAK


      KAKKAKAKAKAKAAA


      NAK BLOK WEB RAJA KEPALA BAPAK PUN TAK DE TELORRR


      McibaiMcibai

      Delete
    21. Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) merujuk kenyataan yang dikeluarkan pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr. Mahathir Mohamed yang bersedia mempertimbang untuk mengembalikan dasar Pembelajaran dan Pengajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sekiranya diberi mandat dalam pilihan raya umum akan datang.

      ABIM menegaskan pandangan bahawa mata pelajaran Sains dan Matematik perlu diajar melalui pengantar bahasa Inggeris sudah disangkal oleh banyak kajian ilmiah sama ada dalam negara mahupun kajian pada peringkat antarabangsa.

      Antara sandaran utama adalah kajian dasar PPSMI yang dibuat Jemaah Nazir Persekutuan Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) sendiri menerusi sampel 1,942 murid tahun 5 kohort 2 (2004) dari 56 sekolah yang menunjukkan pencapaian mereka semakin merosot.

      Malah ada yang dengan drastik merudum apabila naik ke tahun lebih tinggi.

      Selain itu, kajian oleh Permuafakatan Badan Ilmiah Nasional (Pembina), menerusi 90 sekolah rendah, 70 sekolah menengah yang meliputi 15,089 pelajar di bandar, luar bandar, sekolah pedalaman, dan Sekolah Kebangsaan Pulau menunjukkan:

      (1) Untuk sekolah rendah mata pelajaran sains hanya menyumbang peningkatan Bahasa Inggeris sebanyak 0.7 peratus dan Matematik tiada sumbangan.

      (2) Sekolah menengah (aliran sastera) bagi subjek Matematik hanya 1.0 peratus dan subjek Sains hanya 0.6 peratus.

      (3) Sekolah menengah (sains) Kimia 0.2 hingga 0.6 peratus, Matematik Tambahan 0.3 peratus.
      Justeru, tindakan memgembalikan dasar PPSMI adalah tindakan yang membingungkan, mengelirukan serta tidak bertitik tolak berasaskan fakta dan kajian.

      Sementara itu, hasil ujian antarabangsa — Trend Dalam Pengajian Sains dan Satematik (Timms) 2007 dan Program Penilaian untuk Pelajar Antarabangsa (PISA) 2012 — sewaktu era PPSMI menunjukkan kedudukan Malaysia menjunam.

      Malaysia berada di kumpulan satu pertiga terbawah berbanding TIMMS 1999 dan 2003 (sebelum PPSMI) dalam kelompok 10 terbaik daripada 58 negara.

      Dalam masa yang sama, ABIM juga ingin mengulangi tuntutan agar kerajaan memberi fokus untuk memperkasakan subjek Bahasa Inggeris di sekolah bukan dengan menjadikannya sebagai bahasa penghantar di sekolah kebangsaan.

      ABIM dengan ini turut menegaskan sekali lagi bahawa kerajaan perlu memansuhkan Program Dwi-Bahasa (DLP) dengan serta-merta yang secara jelas mirip dengan dasar PPSMI.

      Dalam pada itu, pemimpin dari kalangan pertubuhan bukan kerajaan, ahli bahasa dan golongan cendekiawan sebelum ini telah menegaskan bahawa usaha untuk memperkukuh penguasaan bahasa Inggeris perlu dipertingkatkan tetapi tidak dengan menggantikan bahasa pengantar daripada bahasa Melayu kepada bahasa Inggeris.

      Justeru, ABIM menyatakan bahawa masalah kelemahan penguasaan bahasa Inggeris bukan terletak kepada faktor bahasa pengantar yang diguna dalam sistem pendidikan tetapi ialah pendekatan pengajaran terutama dalam subjek Bahasa Inggeris yang digunakan.

      MOHAMAD RAIMI AB RAHIM
      PRESIDEN
      ANGKATAN BELIA ISLAM MALAYSIA (ABIM).

      Delete
    22. Kaum wanita Madura di Indonesia, sejak berabad dulu lagi begitu prihatin tentang penjagaan alat kelamin/vagina mereka demi untuk kerukunan rumahtangga khususnya terkait dengan hubungan intim bersama suami. Mereka bijak menyediakan ramuan berasaskan herba yang amat berkesan untuk merapat atau mengetatkan faraj hatta selepas beberapa kali pun melahirkan anak. Salah satu ramuan inilah yang akhirnya menghasilkan produk keperluan wanita yang dinamakan Tongkat Ajimat Madura yang berfungsi tidak hanya untuk mengetat dan merapatkan faraj/rahim malah mempunyai banyak khasiat lain seperti mengatasi masalah kebecakan (lebihan lendiran), menghilangkan bauan tidak enak, meningkatkan sensitiviti dinding/otot rahim, meningkatkan kenikmatan sewaktu berhubungan dan memudahkan para wanita/isteri mencapai klimaks atau kepuasan. Dan pastinya pasangan mereka juga akan dapat merasai perbezaan sewaktu bersama. Ini lah antara satu sebab kenapa lelaki Malaysia tergila gilakan wanita Indonesia. Mereka yang pernah lalui pengalaman berpasangan wanita Madura akan dapat membezakan yang satu ini.










      Dalam posting ini saya ingin kongsikan cerita seorang sahabat sendiri yang mula mengenali Tongkat Ajimat Madura puluhan tahun dulu tanpa dirancang melalui isterinya sendiri. Semuga kisah teman saya ini boleh dijadikan panduan untuk para isteri dan wanita yang sudah berumahtangga. Ceritanya begini...




      Satu hari sepupu isteri aku bertandang ke rumah kami. Mereka dari Selangor dan datang sekeluarga, sekadar berziarah setelah kami lama berpindah ke utara. Banyak perkara lah yang dibualkan namun yang pasti, tidak tentang soal kamar tidur (setidaknya sewaktu aku bersama mereka ketika itu). Malam itu mereka menginap di rumah kami.




      Dan malam itu, seperti biasa aku dan isteri tidur sekamar. Entah kenapa malam itu aku lihat isteri aku itu ceria sekali dan asyik senyum saja. Sambil berbual dan bersentuhan, akhirnya terjadi lah hubungan intim, suatu yang lazim buat pasangan yang sudah nikah. Tapi anihnya malam itu aku rasai kelainan amat sekali. Agak sukar untuk aku lakukan penetrasi, beberapa kali tergelincir, persis malam pertama kami dulu. Sejak isteri aku lahirkan anak pertama dulu, malam malam kami tak pernah seperti itu kecuali malam yang satu ini.

      Delete
    23. Aku ada bertanya isteri waktu bersama itu namun dia cuma senyum dan hanya mengajak untuk diteruskan. Kata orang " keras keras kerak nasi, direnjis air, akhirnya lembut lah ia". Pengalaman malam itu cukup seronok, mengasyikkan dan luar biasa, baik dipihak aku malah dia, isteri ku. Ini dapat aku rasai dari gerakan tubuh dan suaranya sewaktu hubungan intim kami. Benar benar kami malam itu macam pengantin baru, malam pertama. Aku tertanya tanya juga, kenapa ada perbezaan tiba tiba? Apa ianya ada kaitan dengan kunjungan sepupunya itu?

      Besok hari sebelah petang, iaitu setelah tetamu kami itu berangkat pulang, isteri aku tiba tiba bertanya. " Abang dapat rasa perbezaan tak malam tadi?. Aku mengangguk saja. " Suka tak?", tanya dia lagi . Aku mengiakan saja sambil senyum dan mencium dia.

      Dan kali ini giliran aku bertanya dia, " Sayang pakai apa apa ke?". Isteri aku tersenyum dan mengangguk, sambil tangannya memegang dan menunjukkan sesuatu yang berwarna hitam berbentuk pen, besar sedikit daripada pen berdakwat cair namun dua hujungnya berbentuk bundar. Itu lah Tongkat Ajimat Madura atau kata isteri ku, " Tongkat Sakti @ Tongkat Azimat". Rupanya "Tongkat Sakti" itu diperkenalkan oleh sepupunya yang datang itu.

      Berdasarkan pengalaman bersama isteri sejak mengamalkan Tongkat Ajimat Madura itu, ia benar benar memberi kenikmatan kepada kedua belah pihak, baik lelaki mahu pun wanita. Lelaki akan dapat rasai kepadatan dan grip (gigitan) faraj pasangan yang lebih kuat dan mengasyikkan. Malah pasangan wanita akan merasai kepadatan yang luar biasa dalam rongga vaginanys seolah olah ia sedang menerima kemasukan penis yang lebih besar saiznya. Ini yang membuat perhubungan intim lebih indah buat kedua dua pasangan.

      Tapi awas para wanita!. Gunakan Tongkat Ajimat Madura ini bila diperlukan saja terutama jika cik abang sering merungut faraj anda longgar dan tidak seperti dulu lagi, faraj terlalu becak (berair), berbau atau kurang "grip". Suami yang mengerti dan bijak tidak akan terlalu membebel kerana mereka akan faham seorang isteri yang telah melahirkan anak tidak mungkin dapat mengekalkan 100% vagina seperti sebelum melahirkan. Tapi lelaki tetap lelaki dan tidak semua lelaki atau suami itu mempunyai sifat dan perangai yang sama. Maka tindakan sentiasa menyimpan sekurang kurangnya satu Tongkat Ajimat Madura di dalam bilik tidur adalah suatu tindakan yang pintar buat para isteri sebagai penambat suami.

      Dan untuk kaum wanita dan isteri, andai suami anda ada masalah ereksi atau zakar tidak mampu capai tahap ketegangan (kekerasan) tang mencukupi, penetrasi zakar ke vagina mungkin tidak dapat dilakukan jika ianya terlalu ketat. Ini mungkin akan terjadi kepada suami yang telah lanjut usia. Andai berlaku situasi begini, sarankan cik abang juga berusaha merawati miliknya itu demi untuk kebahagiaan bersama atau berikan dia secara diam diam. Amalkan Damiana Plus dari masa ke semasa. Rasanya yang sedap seperti gula gula mudah untuk diterima olehnya.

      Dan lagi, sekiranya anda sedang sarat mengandung dan diambang melahirkan, elakkan penggunaan Tongkat Ajimat Madura untuk sementara waktu sehingga lah selepas melahirkan anak. Jika tidak, anda mungkin akan alami kesukaran sewaktu melahirkan.

      * Di pasaran ketika ini terdapat Tongkat Ajimat Madura berbagai warna. Antaranya hitam, putih dan coklat. Fungsinya tetap sama. Apa yang penting, pastikan mendapatkan yang 100% Ori.

      Delete
    24. Pemimpin kerajaan terus mengaitkan perjuangan calon perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dengan masa depan politik anaknya Datuk Seri Mukhriz.


      Rizal Mansor, pegawai khas isteri perdana menteri Rosmah Mansor, hari ini turut mengusik perdana menteri 22 tahun dan paling lama dalam sejarah Malaysia itu.

      Rizal meminta orang ramai memikirkan sama ada bekas perdana menteri keempat itu akan bersama pembangkang jika laluan anaknya berbeza.

      “Andai kata Mukhriz menang naib presiden Umno pada pemilihan 2013, adakah kita akan melihat Lim Kit Siang memuja Mahathir seperti hari ini?

      “Andai kata Mukhriz jadi menteri kanan dalam kabinet Malaysia, adakah kita masih akan melihat drama Mahathir pergi jumpa, salam dengan Anwar Ibrahim?

      “Andai kata Mukhriz ada peluang untuk jadi PM pakai nama bapa ikut saluran Umno, adakah Mahathir hari ini akan naik ke pentas DAP yang pernah dicaci-cercanya dahulu?

      “Fikirkanlah, renungkanlah, Tun Mahathir yang ada pada hari ini bukan lagi tokoh yang boleh dipercayai, bukan lagi tokoh yang boleh disanjungi kerana semuanya dilakukan demi boboinya,” katanya di Facebook hari ini.

      Mukhriz pada 11 Januari lalu bagaimanapun berkata tidak menolak untuk menjadi perdana menteri suatu hari nanti, kerana semua ahli politik bercita-cita untuk naik ke tahap itu.

      Namun, kata Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) itu, ia perlulah dicapai melalui cara yang betul.

      Beliau berkata demikian di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menerusi kenyataan bertulis saksi dalam kes samannya terhadap bekas Naib Presiden DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim.

      Pada 2016, Tunku Abdul Aziz mendakwa wujudnya komplot untuk menjadikan Mukhriz sebagai perdana menteri dan pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang sebagai timbalannya.

      Delete
    25. KEHANGATAN pilihan raya mula terasa. Pemimpin kedua-dua belah pagar politik semakin kerap turun padang bertemu pengundi. Sementara aktiviti politik ini berjalan subur, ada juga pihak mengambil kesempatan menangguk di air keruh dengan membuat berita palsu. Bagaimanakah cara mengenal pasti berita palsu?

      1. Perhatikan sumber: Organisasi berita mempunyai laman web yang boleh dirujuk dan telah lama beroperasi. Berita palsu selalunya disalurkan melalui laman yang tidak dikenali atau cuba meniru sedia ada.

      Sekiranya ia datang dari laman web yang tidak pernah anda dengar atau cuba meniru nama dan URL organisasi media sedia ada, besar kemungkinan ia berita palsu.

      2. Pergi kepada sumber asal: Usah terima bulat-bulat berita yang anda terima. Ada orang menggunakan masthead media ternama bagi meyakinkan pembaca bahawa berita itu asli. Pergi kepada sumber berkenaan.

      Sekiranya anda lihat masthead Sinar Harian pada berita itu, pergi ke Sinar Harian Online untuk baca berita itu. Sekiranya berita itu tidak ada di situ, maka itu berita palsu.

      3. Siapakah sumber berita: Adalah menjadi amalan yang diterima untuk media melaporkan berita tanpa menyebutkan sumber. Ini bertujuan melindungi kerahsiaan sumber tersebut dalam berita yang mungkin boleh memberikan kemudaratan kepadanya.

      Bagaimanapun, dalam keadaan biasa, wartawan bertanggungjawab menyebutkan sumber maklumat itu. Dia ialah seorang yang tidak beretika jika keseluruhan berita bersandarkan laporan “sumber” tanpa menyebut sumber tersebut. Berita sedemikian ada kemungkinan palsu, walaupun ia disiarkan oleh media ternama.

      4. Gaya penulisan: Wartawan dilatih menulis berita dengan gaya piramid terbalik atau inverted pyramid. Dalam bahasa mudah, penulisan berita ada kaedah dan cara yang betul. Begitu juga, organisasi media mempunyai house rules bagaimana mereka menulis.

      Cara menulis di sesuatu organisasi media tidak sama dengan organisasi lain. Amatur yang menulis berita palsu mungkin tidak menguasai kaedah ini. Sekiranya anda lihat gaya penulisan yang “pelik,” besar kemungkinan itu berita palsu.

      5. Adakah masuk akal?: Sekiranya berita yang anda baca itu tidak masuk akal, besar kemungkinan ia berita palsu. Walaupun orang politik ada juga buat kenyataan tak masuk akal, namun apabila kita baca tajuk berita tak masuk akal, elok baca tulisan itu sampai habis.

      Usah kata orang politik cakap tak masuk akal, tetapi kita secara mudah terima berita tak masuk akal.
      6. Baca sampai habis: Kebanyakan orang terus menghantar sesuatu print screen tajuk berita tanpa baca habis. Kadangkala tajuk dan berita tak sama. Sering kali, berita palsu hanya ada tajuk tanpa laporan penuh. Usah ghairah menghantar print screen tajuk sekiranya kita belum baca keseluruhan tulisan itu.

      7. Semak tarikh: Sesetengah berita itu bukan palsu, tetapi berita lama yang diedarkan semula. Berita sedemikian sudah keluar konteks dan boleh menjadikan pembaca membuat rumusan yang salah mengenai sesuatu isu. Berhati-hati dengan “surat khabar lama.”

      8. Rujuk kepada pakar: Apabila kita baca sesuatu yang nampak tak masuk akal, bertanyalah kepada mereka yang pakar. Sebagai contoh apabila ditunjukkan laporan kesihatan yang mendakwa pil tertentu boleh jadikan kita panjang umur, tanya doktor. Mereka boleh berikan maklum balas.

      Begitu juga apabila ada orang kata ekonomi kita sedang menuju kemusnahan, rujuk kepada pakar ekonomi. Usah tanya kawan-kawan yang tak cukup duit setiap bulan untuk komen mengenai ekonomi negara.

      Delete
    26. Laluan basikal DBKL vs laluan basikal DAP

      DBKL punya kos 1 km = RM0.6667 juta
      DAP punya kos 1 km = RM2.5 juta

      UMNO dan HARAPAN dua-dua curi harta rakyat untuk GEMUKkan kroni masing-masing

      Delete
    27. Apabila bodoh bin bebal bercakap ini lah jadinya! Dia ingat rakyat Malaysia bebal macam dia ke! Suruh dia pi cakap dengan unta kat gurun la! Sakit pulak hati tengok perangai Menteri macam ni.

      Delete
  2. Siapa jho low dgn salleh? Knp mempertahankannya?

    ReplyDelete
    Replies

    1. .....SALLY LEBIH TAHU DARI JHO LOW.....


      ......JHO LOW TAK TAHU BAHAWA KAPAL TERSEBUT BUKAN MILIKNYA......


      .....MALU LA JHO LOW SELEPAS NI KERANA PERASAN KAPAL TERSEBUT MILIKNYA......

      Delete

    2. .....MUNGKIN BETUL AGAKNYA SI SALLY NI.....


      .....KAPAL TU MUNGKIN MILIK NAJIB....


      .......SALLY DAH PECAH LUBANG......


      .....SEPATUTNYA LUBANG NYA LAH YANG DIPECAHKAN.......


      ......LUBANG SAPA YANG PECAH NI......


      ....LUBANG SALLY KA , ATAU LUBANG NAJIB....



      Delete

    3. .....YAA LAH.....


      .....BETUL JUGAK KATA SALLY NI......


      .....KAPAL TU DIBELI DARI DUIT 1MBD.....


      .......JADI 1MDB PUNYA LA.....


      .....1MDB KERAJAAN MALAYSIA PUNYA....


      .....DAN AKU RAKYAT MALAYSIA.....


      ......JADI, AKULAH YANG PUNYA......


      .....MACAMANA AKU BOLEH TERLIBAT NII.....


      .....AKU KENA BUAT KENYATAAN AKBAR NAMPAKNYA....


      ....."AKU menyifatkan tindakan itu sebagai keterlaluan, bermotif politik, penuh kelemahan dan tidak disokong dengan bukti".....





      Delete

    4. Kesan Buruk Ubat Kuat Tahan Lama Yang Perlu Anda Tahu

      Isu Semasa


      Pencarian ubat kuat tahan lama bagi lelaki yang selalu menghadapi masalah pancutan pramatang tak pernah berakhir. Ubat kuat tahan lama bukanlah solusi sebenar yang dapat bantu masalah ini. Kerana ubat tahan lama ini sudah semakin mudah didapati. Namun bukan semuanya benar – benar memberi kesan baik untuk masalah ini.

      Masalah Yang Disebabkan Oleh Ubat Kuat Tahan Lama

      Masalah anda boleh menjadi lebih kronik apabila anda terbeli ubat kuat tahan lama yang tiruan dan tidak mempunyai kelulusan kkm. Kebiasaannya kita akan mudah tertipu dengan tawaran harga murah dari penjual ubat kuat tahan lama ini. Kami juga menjual produk kesihatan lelaki bagi tujuan tahan lama, besarkan zakar, dan tingkatkan kesuburan.

      Untuk pengetahuan, anda mungkin menghadapi kesan buruk jika mengambil ubat kuat tahan lama dalam tempoh yang lama. Tidak kira sama ada ia produk original mahupun tiruan. Produk tahan lama ini sepatutnya anda guna bukan untuk bergantung dengannya. Jika ubat tahan lama anda habis, anda pun jadi dingin seks. Hal ini tidak sepatutnya berlaku kerana isteri anda juga mempunyai hak untuk diperlakukan secara baik dengan menjaga hubungan di ranjang.

      Melainkan jika zakar telah mati pucuk sudah masuk cerita lain. Apa yang admin blog lelaki nak ceritakan selanjutnya adalah kesan buruk pengambilan berpanjangan ubat kuat tahan lama. Pada admin cukup anda pilih ubat tahan lama yang bukan jenis makan kerana cara ini lebih selamat dan tidak mencederakan bahagian dalaman kita.

      Delete
    5. Sering atau lebih kerap lakukan hubungan seks adalah lebih baik untuk kesihatan seorang lelaki. Ini berdasarkan kajian yang telah dikeluarkan dalam Journal Of Sexual Medicine.




      Dalam kajian tersebut, para penyelidik telah menyoal 2,267 orang responden lelaki tentang kekerapan mereka melakukan persetubuhan atau hubungan seks, mereka mengambil sampel darah setiap responden untuk lakukan ujian. Hasilnya mereka dapati lelaki yang jarang lakukan hubungan seks, iaitu sekali dalam sebulan, secara siknifikal para lelaki ini mempunyai tahap ketinggian kimia homocysteine yang lebih berbanding lelaki yang bersetubuh sekurang kurangnya 2 kali seminggu (4 Kali sebulan).









      Menurut pakar hal ini perlu diberi perhatian oleh setiap lelaki kerana lebih tinggi tahap hormon atau asid amino homocysteine dalam tubuh, lebih besar resiko seseorang lelaki itu mendapat serangan atau sakit jantung (heart disease), kemungkinan disebabkan oleh kerosakan salur darah. Kimia asid amino yang tinggi akan menggalak pembentukan plak plak lemak dalam salur darah dan meningkatkan tekanannya yang boleh membawa kepada resiko sakit jantung dan strokes.




      Bagaimana pun para penyelidik tidak menemui hal sedemikian pada wanita. Mereka tidak pasti kenapa kondisi ini tidak sama dikalangan wanita. Namun mereka berteori ini mungkin terjadi kerana rangsangan seksual pada para wanita tidak sangat bergantung kepada tahap kelancaran aliran darah seperti mana yang berlaku pada seorang lelaki untuk membuat zakar tegang, pejal dan keras.




      Sementara penyelidik tesebut mendapat jawapan dan bukti lebih kukuh iaiti kolerasi antara kekerapan seksual dengan ketinggian homocycpsteine dan resiko sakit jantung, ia bukanlah berarti lelaki perlu kurangkan aktviti seksual yang indah dan nikmat jika melakukan secara yang betul bersama pasangan masing masing.

      Delete
    6. Saleh keruak menteri pintu
      belakang.jadi menteri hanya
      juara ampu pemimpin.lulus
      phd tapi nuta kayu.jirucakap
      jho low mengaku kapal equani
      mity milik jho low.anak keruak nafikan pula.apalh bangang
      nya saleh ini.sia sia di
      bayar gaji betpuluh ribu
      tapi tak jalankan tanggung
      jawab srbenar.kawasan dun
      yang dipegangnya pun tak
      dipedulikannya.menteri taraf
      sampah.

      Delete
  3. Salleh crock, you must be a very stupid man.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .....sally ni ejen penyiasat rusia....


      ....biasalah macam dalam filem......


      ....ejen rusia dengan amerika ni tak sebulu.....

      Delete
    2. ....budak U yang belajar sains politik dengarnya terpaksa ambil satu subjek tambahan sebelum dapat ijazah....

      ....iaitu "BERFIKIR CARA SALLEH".....


      .....kontraktor yang ingin bekecimpung dalam politik juga perlu lulus dalam subjek ni.......

      .....begitu juga dengan JKKKKKK......



      Delete
    3. .


      .......falsafah si sally ni sebenarnya mudah saja.......



      ......."BERFIKIR DI LUAR KOTAK".......


      Delete

    4. Kesan Buruk Ubat Kuat Tahan Lama Yang Perlu Anda Tahu

      Isu Semasa


      Pencarian ubat kuat tahan lama bagi lelaki yang selalu menghadapi masalah pancutan pramatang tak pernah berakhir. Ubat kuat tahan lama bukanlah solusi sebenar yang dapat bantu masalah ini. Kerana ubat tahan lama ini sudah semakin mudah didapati. Namun bukan semuanya benar – benar memberi kesan baik untuk masalah ini.

      Masalah Yang Disebabkan Oleh Ubat Kuat Tahan Lama

      Masalah anda boleh menjadi lebih kronik apabila anda terbeli ubat kuat tahan lama yang tiruan dan tidak mempunyai kelulusan kkm. Kebiasaannya kita akan mudah tertipu dengan tawaran harga murah dari penjual ubat kuat tahan lama ini. Kami juga menjual produk kesihatan lelaki bagi tujuan tahan lama, besarkan zakar, dan tingkatkan kesuburan.

      Untuk pengetahuan, anda mungkin menghadapi kesan buruk jika mengambil ubat kuat tahan lama dalam tempoh yang lama. Tidak kira sama ada ia produk original mahupun tiruan. Produk tahan lama ini sepatutnya anda guna bukan untuk bergantung dengannya. Jika ubat tahan lama anda habis, anda pun jadi dingin seks. Hal ini tidak sepatutnya berlaku kerana isteri anda juga mempunyai hak untuk diperlakukan secara baik dengan menjaga hubungan di ranjang.

      Melainkan jika zakar telah mati pucuk sudah masuk cerita lain. Apa yang admin blog lelaki nak ceritakan selanjutnya adalah kesan buruk pengambilan berpanjangan ubat kuat tahan lama. Pada admin cukup anda pilih ubat tahan lama yang bukan jenis makan kerana cara ini lebih selamat dan tidak mencederakan bahagian dalaman kita.

      Delete
    5. Video panduan/tips membuat wanita atau pasangan isteri cepat orgasme/klimaks sewaktu bersetubuh. Kajian membuktikan ramai wanita tidak mendapat kepuasan klimaks sepenuhnya ketika hubungan intim dengan pasangan kerana biologis tubuh mereka yang agak berbeza berbanding lelaki. Ini menjadi lebih parah kerana kelemahan fungsi seksual ramai lelaki hari ini selain faktor kejahilan memahami keperluan seksual seorang bernama wanita terutamanya tentang anggota seks mereka iaitu faraj/vagina.

      Video ini memberi tunjukajar cara yang betul dan berkesan untuk membelai dan mengelus anggota sulit wanita/isteri agar mereka benar benar dapat menikmati sensasi nikmat hubungan intim dan mampu menikmati kepuasan orgasme/klimaks. Malah teknik di video ini juga dapat membantu pasangan wanita atau isteri anda mencapai multiple orgasme (nikmat berulangan). Panduan ini pastinya akan banyak membantu para lelaki yang mengalami masalah ejakulasi pramatang (cepat keluar mani) untuk puaskan pasangan masing masing di kamar tidur.

      Selamat menonton dan semuga ia memberi manfaat kepada pengunjung blog ini.
      Video panduan/tips membuat wanita atau pasangan isteri cepat orgasme/klimaks sewaktu bersetubuh. Kajian membuktikan ramai wanita tidak mendapat kepuasan klimaks sepenuhnya ketika hubungan intim dengan pasangan kerana biologis tubuh mereka yang agak berbeza berbanding lelaki. Ini menjadi lebih parah kerana kelemahan fungsi seksual ramai lelaki hari ini selain faktor kejahilan memahami keperluan seksual seorang bernama wanita terutamanya tentang anggota seks mereka iaitu faraj/vagina.

      Video ini memberi tunjukajar cara yang betul dan berkesan untuk membelai dan mengelus anggota sulit wanita/isteri agar mereka benar benar dapat menikmati sensasi nikmat hubungan intim dan mampu menikmati kepuasan orgasme/klimaks. Malah teknik di video ini juga dapat membantu pasangan wanita atau isteri anda mencapai multiple orgasme (nikmat berulangan). Panduan ini pastinya akan banyak membantu para lelaki yang mengalami masalah ejakulasi pramatang (cepat keluar mani) untuk puaskan pasangan masing masing di kamar tidur.

      Selamat menonton dan semuga ia memberi manfaat kepada pengunjung blog ini.

      Delete
  4. Terlalu banyak komen bodoh yang menyimpang dari topik tuan empunya blog. Begitu juga komen pak menteri, jolok dah ngaku tapi pak menteri menafikan kapal tu milik dia.itulah mentaliti puak ini. Harap tuan punya blog bersihkan komen sampah x berguna kepada sesiapa, komen yang tidak mampu membantu pak menteri dan jolok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEKARANG seperti sudah menjadi ‘trend' tersendiri bagi anak muda masa kini yang gemar mengenakan lakaran tatu pada anggota badan.

      Senario yang dilihat memberi risiko negatif terhadap remaja itu telah menarik perhatian pendakwah muda, Dai Wan untuk tampil menjelaskan mengenai hukum berbuat demikian.

      Wan atau nama sebenarnya, Wan Dazrin Wan Din berkata tindakan melakar tatu di mana-mana bahagian anggota badan adalah haram di sini Islam meskipun ia hanyalah tatu sementara.



      Jelasnya lagi, perbuatan itu adalah sekeras-kerasnya dilarang oleh Allah SWT sebagaimana termaktub dalam firman Nabi Muhammad SAW:

      “Menurut riwayat Bukhari dan Muslim, Allah melaknat wanita-wanita yang mentatu dan meminta untuk ditatu.

      “Manakala, Al Imam Ibnu Hajar pula berkata, hal ini sama sahaja lelaki dengan perempuan. Maksudnya, dua-dua tak boleh pakai tatu yang bersifat kekal sebab perbuatan itu dilaknat Allah.

      “Kita dianggap telah ubah ciptaan Allah kerana tatu original ni tak boleh ditanggalkan dan melekat selamanya di badan,” kata bekas peserta Da’i Pendakwah Milenia musim kedua itu dipetik Mstar Online.



      Ketika diminta untuk mengulas mengenai trend anak muda termasuk artis tanah air yang gemar mengenakan tatu bersifat sementara, Dai Wan berkata hal itu tidak salah untuk golongan wanita.

      Ini kerana ia dianggap sebagai hiasan namun menjadi satu kesalahan buat kaum Adam pula.

      “Perempuan dibenarkan mengenakan inai dengan corak bunga yang seakan bertatu dan hukumnya harus selagi tidak ada gambar binatang dan tanda ke arah kemaksiatan atau lucah.

      “Tetapi lelaki pula, ulama terdahulu hingga kini cenderung mengharamkan lelaki untuk mengenakan sebarang corak lukisan pada badan.

      “Ada pendapat daripada Mufti Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur menerusi Bayyan Linnas: Irsyad Fatwa ke-157 ‘Hukum lelaki memakai inai’.

      “Beliau berpendapat seperti semua ulama yang terdahulu juga iaitu tidak dibenarkan,” ujar bekas graduan Universiti Islam Antarabangsa dalam jurusan Kewangan Islam itu.

      Delete
    2. Kesan Buruk Ubat Kuat Tahan Lama

      Sebagai contoh ada produk yang selepas diambil, ia membuat rasa loya. Apabila kerap berasa loya dan gejala ini di alami setiap hari, lama kelamaan akan menyebabkan masalah lain seperti:
      •Susah buang air besar kerana “hukum tarikan” apabila makanan telah mulai masuk ke usus dan rasa loya menyebabkan makanan tersebut masuk semula ke perut dan sebabkan masalah kurang lawas buang air besar.
      •Pedih ulu hati atau heart burn adalah masalah yang disebabkan “dos” produk melebihi keperluan badan. Masalah pedih ulu hati juga berlaku bila kerap muntah.
      •Masalah berkaitan “cramp pada usus dan perut” juga akibat tindak balas produk ubat kuat tahan lama.
      •Masalah urat saraf menjadi lemah
      •Masalah kepada zakar anda sendiri menjadi semakin teruk

      Selain itu berlaku juga kesan sampingan yang paling kerap ditanya. Iaitu sakit kepala. Admin sering ditanya adakah produk yang dijual didalam laman ini mempunyai kesan sampingan yang sama? Jawapan admin ya, namun hal ini tidak harus ditakuti kerana hal ini boleh dikurangkan. Ia disebut sebagai kesan sampingan sementara. Kebiasaannya saya sering nasihatkan para pelanggan supaya kerap meminum air masak sekurang – kurangnya 8 gelas sehari.

      Kesan Sampingan Produk Ubat Kuat Tahan Lama

      Salah satu sebabnya kerana produk ubat kuat tenaga batin lelaki seperti ini mempunyai dos yang tinggi. Kadang – kala dosnya rendah sahaja, tetapi apabila herba yang diambil mempunyai kesan perawatan kepada organ dalaman yang bermasalah maka akan timbul kesan sampingan produk. Hal ini akan mewujudkan stress, pening, tangkap urat dan sakit kepala. Oleh sebab itu saya biasanya akan sarankan pembeli produk kami supaya mengikuti langkah – langkah seperti dibawah.
      •Makan mengikut arahan yang di berikan
      •Makan 2 jam sebelum bersama
      •Minum banyak air masak
      •Teh, kopi dan susu jarakkan sekurang – kurangnya 3 jam, sebelum dan selepas mengambil sesuatu produk
      •Elakkan ambil bersama minuman beralkohol dan bergas

      Penggunaan produk – produk ubat kuat ini haruslah di beri tumpuan, kerana banyak proses sebenarnya yang berlaku didalam tubuh kita apabila mengambil sesuatu produk ubat kuat tahan lama ini. Namun apabila lelaki mencecah usia 35 keatas, ada yang sudah didatangi tanda – tanda tidak boleh menggunakan ubat yang di makan. Oleh kerana itu, minyak tahan lama pasti menjadi pilihan.

      Delete
    3. EJAKULASI PRA MATANG (PE) ADALAH MASALAH LELAKI ‘SEMINIT’ DAN TAK TAHAN LAMA


      Dewasa ini ramai lelaki yang kini mengalami masalah lebih serius iaitu MALU berjumpa doktor (kerana mungkin menganggap diri mereka tidak macho jika berbuat demikian) disebabkan menderita ejakulasi pra-matang atau tak tahan lama dan disfungsi ereksi (ED).

      Tidak seperti ED yang lebih banyak di kalangan veteran, PE merupakan aduan disfungsi seksual paling utama terutamanya di kalangan lelaki muda berusia 40 tahun ke bawah. Malah, lebih ramai lelaki berpelajaran tinggi yang menghidapinya. Lebih menyedihkan, ia turut menjejaskan potensi pasangan untuk mendapatkan zuriat. Mari kita lihat dan dengar apa masalah sebenarnya dengan gangguan kesihatan lelaki yang satu ini.

      “Suami saya mempunyai banyak persamaan dengan SUPERMAN … Kedua-duanya begitu CEPAT ”. Malah, “ia selalunya berlaku SEBELUM pun sempat saya memasuki bilik tidur”. Kadangkala, “dengan hanya MENCAKAR belakang saya, dia sudah mencapai KLIMAKSnya ”.

      “Ada ketikanya saya merasakan seperti BANK SPERMA sahaja, dia buat DEPOSIT dan pergi begitu sahaja”. “Pernah tengok ARNAB BERLARI? Mula dan tamat! Macam tulah”. “Saya pernah menyuarakan untuk menemaninya berjumpa doktor, ada sesuatu yang boleh dilakukan berkenaan dengannya”.

      Tetapi dia ENGGAN dan hanya tahu meminta maaf serta mengulangi janjinya untuk berusah lebih di lain masa”, begitulah lebih kurang KEHAMPAAN seorang isteri yang mana suaminya bermasalah PE atau cepat pancut.








      Tahukan anda? Mengikut anggaran Persatuan Andrologi Malaysia, terdapat lebih dari 2.2 juta lelaki di Malaysia mengalami masalah lemah tenaga batin dan cepat pancut. Jumlah sebenar ini mungkin lebih 3 kali ganda. Tetapi masalah ini hanyalah dapat diketahui oleh diri sendiri dan pasangannya sahaja.

      Kerana kejantanan seorang lelaki hanya teruji di katil sendiri. Rahsia seorang lelaki akan terbongkar, apabila kalah teruk di katil sendiri semasa berasmara dengan pasangannya. Ramai lelaki yang kelihatan hebat dan gagah di luar tetapi kalah teruk di atas katil sendiri. Adakah anda juga dalam kategori ini?

      Delete
    4. Aku setuju dgn ko..bodoh ke ape citer lari tajuk?

      Delete
    5. Pi lah jual ubat hang kat nazri aziz padang rengas kaki menutuh tu.

      Delete
  5. Suruh dia baca Malysia Chronicle ari ni. Dia kan tak perlu guna unblock dan apa dia akan baca kelak sudah pasti boleh menentukan samaada dia bengap atau dia bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesan Buruk Ubat Kuat Tahan Lama

      Sebagai contoh ada produk yang selepas diambil, ia membuat rasa loya. Apabila kerap berasa loya dan gejala ini di alami setiap hari, lama kelamaan akan menyebabkan masalah lain seperti:
      •Susah buang air besar kerana “hukum tarikan” apabila makanan telah mulai masuk ke usus dan rasa loya menyebabkan makanan tersebut masuk semula ke perut dan sebabkan masalah kurang lawas buang air besar.
      •Pedih ulu hati atau heart burn adalah masalah yang disebabkan “dos” produk melebihi keperluan badan. Masalah pedih ulu hati juga berlaku bila kerap muntah.
      •Masalah berkaitan “cramp pada usus dan perut” juga akibat tindak balas produk ubat kuat tahan lama.
      •Masalah urat saraf menjadi lemah
      •Masalah kepada zakar anda sendiri menjadi semakin teruk

      Selain itu berlaku juga kesan sampingan yang paling kerap ditanya. Iaitu sakit kepala. Admin sering ditanya adakah produk yang dijual didalam laman ini mempunyai kesan sampingan yang sama? Jawapan admin ya, namun hal ini tidak harus ditakuti kerana hal ini boleh dikurangkan. Ia disebut sebagai kesan sampingan sementara. Kebiasaannya saya sering nasihatkan para pelanggan supaya kerap meminum air masak sekurang – kurangnya 8 gelas sehari.

      Kesan Sampingan Produk Ubat Kuat Tahan Lama

      Salah satu sebabnya kerana produk ubat kuat tenaga batin lelaki seperti ini mempunyai dos yang tinggi. Kadang – kala dosnya rendah sahaja, tetapi apabila herba yang diambil mempunyai kesan perawatan kepada organ dalaman yang bermasalah maka akan timbul kesan sampingan produk. Hal ini akan mewujudkan stress, pening, tangkap urat dan sakit kepala. Oleh sebab itu saya biasanya akan sarankan pembeli produk kami supaya mengikuti langkah – langkah seperti dibawah.
      •Makan mengikut arahan yang di berikan
      •Makan 2 jam sebelum bersama
      •Minum banyak air masak
      •Teh, kopi dan susu jarakkan sekurang – kurangnya 3 jam, sebelum dan selepas mengambil sesuatu produk
      •Elakkan ambil bersama minuman beralkohol dan bergas

      Penggunaan produk – produk ubat kuat ini haruslah di beri tumpuan, kerana banyak proses sebenarnya yang berlaku didalam tubuh kita apabila mengambil sesuatu produk ubat kuat tahan lama ini. Namun apabila lelaki mencecah usia 35 keatas, ada yang sudah didatangi tanda – tanda tidak boleh menggunakan ubat yang di makan. Oleh kerana itu, minyak tahan lama pasti menjadi pilihan.

      Delete
    2. EJAKULASI PRA MATANG (PE) ADALAH MASALAH LELAKI ‘SEMINIT’ DAN TAK TAHAN LAMA


      Dewasa ini ramai lelaki yang kini mengalami masalah lebih serius iaitu MALU berjumpa doktor (kerana mungkin menganggap diri mereka tidak macho jika berbuat demikian) disebabkan menderita ejakulasi pra-matang atau tak tahan lama dan disfungsi ereksi (ED).

      Tidak seperti ED yang lebih banyak di kalangan veteran, PE merupakan aduan disfungsi seksual paling utama terutamanya di kalangan lelaki muda berusia 40 tahun ke bawah. Malah, lebih ramai lelaki berpelajaran tinggi yang menghidapinya. Lebih menyedihkan, ia turut menjejaskan potensi pasangan untuk mendapatkan zuriat. Mari kita lihat dan dengar apa masalah sebenarnya dengan gangguan kesihatan lelaki yang satu ini.

      “Suami saya mempunyai banyak persamaan dengan SUPERMAN … Kedua-duanya begitu CEPAT ”. Malah, “ia selalunya berlaku SEBELUM pun sempat saya memasuki bilik tidur”. Kadangkala, “dengan hanya MENCAKAR belakang saya, dia sudah mencapai KLIMAKSnya ”.

      “Ada ketikanya saya merasakan seperti BANK SPERMA sahaja, dia buat DEPOSIT dan pergi begitu sahaja”. “Pernah tengok ARNAB BERLARI? Mula dan tamat! Macam tulah”. “Saya pernah menyuarakan untuk menemaninya berjumpa doktor, ada sesuatu yang boleh dilakukan berkenaan dengannya”.

      Tetapi dia ENGGAN dan hanya tahu meminta maaf serta mengulangi janjinya untuk berusah lebih di lain masa”, begitulah lebih kurang KEHAMPAAN seorang isteri yang mana suaminya bermasalah PE atau cepat pancut.








      Tahukan anda? Mengikut anggaran Persatuan Andrologi Malaysia, terdapat lebih dari 2.2 juta lelaki di Malaysia mengalami masalah lemah tenaga batin dan cepat pancut. Jumlah sebenar ini mungkin lebih 3 kali ganda. Tetapi masalah ini hanyalah dapat diketahui oleh diri sendiri dan pasangannya sahaja.

      Kerana kejantanan seorang lelaki hanya teruji di katil sendiri. Rahsia seorang lelaki akan terbongkar, apabila kalah teruk di katil sendiri semasa berasmara dengan pasangannya. Ramai lelaki yang kelihatan hebat dan gagah di luar tetapi kalah teruk di atas katil sendiri. Adakah anda juga dalam kategori ini?

      Delete
  6. Antara jho low taik dan robert kouk jauh bezanya umpama langit dan bumi.sorang kaya sekelip mata dengan gst 6% dan sorang kaya atas usaha diri sendiri.Kaya usaha sendiri tapi gula x naik harga sehingga bisnes diambil alih orang lain.sorang pula jadi anak emas ada tukang bodek dibelakang dan sorang dianak tirikan dicemuh dikutuk dan digelar pondan.

    Sekarang anak kunci kekayaan kat tangan jo low taik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya bagi yang bermasalah dalam menguatkan tenaga batin lelaki supaya menjadi suami hebat diranjang dan sentiasa diingini isteri, peluang anda untuk jadi HERO sentiasa terbuka luas. Oleh itu, janganlah anda risau kerana solusi minyak tahan lama kami insyallah menjadi dan mempunyai repeat order yang tinggi.

      Bagi para suami yang mempunyai masalah lemah tenaga batin pula, penggunaan ubat kuat tahan lama hanya untuk penggunaan sementara, sekali sekala dan adakalanya masa travel kerana ia tidak sesuai digunakan setiap masa dan setiap hari. Mungkin pada mulanya produk a memberi kesan baik. Akan tetapi setiap produk sama saja dengan ubat doktor, pada satu tahap pengambilannya tidak lagi beri kesan mujarab kepada anda.

      Anda mencuba pula produk b, tetapi produk b tidak sekuat produk a. Lantas mencari pula solusi produk a pada produk c. Hal ini berlarutan sehingga anda mengambil berbagai produk ubat tahan lama yang menjejaskan fungsi didalam tubuh badan. Permasalahan kadang-kala disebabkan penyakit lain seperti penyakit kencing manis yang boleh mengakibatkan mati pucuk. Namun kerana tak tahu dan jarang mendapat rawatan doktor, ayah-ayah ni lebih pentingkan kesihatan dan kebajikan anak-anak dan isteri, sehingga mengabaikan kesihatan sendiri.

      Baca Juga : Minyak Tahan Lama Yang Berkesan Rawat Mati Pucuk, Sukar Keras Dan Cepat Pancut!

      Jadi rawatan batin lelaki adalah diperlukan. Ia bertujuan supaya kawasan tumpuan iaitu pada lutut, peha, punai, bontot, pinggang dan belikat adalah kawasan yang digunakan lebih kerap semasa aktiviti bersetubuh. Kawasan inilah yang akan difokuskan untuk urut batin supaya masalah berkaitan salah urat, urat tegang, selalu kejang, dan masalah angin dapat dibetulkan semula. Dengan cara ini kesihatan batin suami akan dapat dikekalkan dalam keadaan terbaik. Masa ini, penggunaan produk ubat kuat tahan lama dapat dikurangkan kepada sekali sekala.

      Delete
    2. Setiap lelaki inginkan perkara di bawah

      • Ingin rasa nikmatnya mendayung laju lebih 30 minit tanpa henti. ( Tahan Lama )

      • Ingin rasa ketegangan zakar yang mampu buatkan isteri menjerit kesedapan. ( Tahan Lama )

      • Ingin rasa satu perasaan bernafsu membuak-buak yang belum pernah rasai.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmatnya apabila zakar di’belai’ ganas isteri anda tanpa risau terpancut awal.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmatnya beraksi sehingga berbelas posisi bersama isteri anda dalam 1 ‘round’.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmat klimaks yang jauh berbeza dari sebelum ini.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmatnya bila isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.( Tahan Lama )

      Kami Bawakan Jalan Penyelesaiannya!!!






      PL SUPERGEL PLUS

      ( Tahan Lama )

      Apa itu PL Supergel Plus?

      • Sejenis gel untuk batin lelaki yang mudah digunakan.( Tahan Lama )

      • Hanya perlu disapu pada zakar & lakukan urutan biasa.( Tahan Lama )

      • Memberikan kesan dalam masa singkat.( Tahan Lama )
      Setiap lelaki inginkan perkara di bawah

      • Ingin rasa nikmatnya mendayung laju lebih 30 minit tanpa henti. ( Tahan Lama )

      • Ingin rasa ketegangan zakar yang mampu buatkan isteri menjerit kesedapan. ( Tahan Lama )

      • Ingin rasa satu perasaan bernafsu membuak-buak yang belum pernah rasai.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmatnya apabila zakar di’belai’ ganas isteri anda tanpa risau terpancut awal.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmatnya beraksi sehingga berbelas posisi bersama isteri anda dalam 1 ‘round’.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmat klimaks yang jauh berbeza dari sebelum ini.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmatnya bila isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.( Tahan Lama )

      Kami Bawakan Jalan Penyelesaiannya!!!






      PL SUPERGEL PLUS

      ( Tahan Lama )

      Apa itu PL Supergel Plus?

      • Sejenis gel untuk batin lelaki yang mudah digunakan.( Tahan Lama )

      • Hanya perlu disapu pada zakar & lakukan urutan biasa.( Tahan Lama )

      • Memberikan kesan dalam masa singkat.( Tahan Lama )

      Delete
  7. Sejak tumbangnya WTC dalam peristiwa 9/11 yg berlaku 20 dulu, saya tidak lagi mempercayai Amarika 100%. Jika diperhatikan dg jelas cara tumbangnya WTO itu, nyata ia adalah satu perbuatan 'control demolition' yg hanya dilakukan "inside job" Dan sebahagian besar dp org Amarika sendiri mempercayai perbuatan "inside job" ini Dan bukan nya Dari serangan AlKaedah. Perbuatan ini dilakukan untuk mewajarkan Amarika menyerang Afghanistan.

    Suatu lagi perkara yg di pertikaikan org Amarika sendiri ialah manusia mendarat di bulan.
    Jika anda search "moon landing fake" anda boleh faham yg says maksudkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. denial syndrome
      Millions of umno and pas people is in denial syndrome about their wrongdoing and misconduct and should seek treatment,
      and the only atmos treatment for them are, throw them out in this coming GE14.

      to hell with pasumnobn

      CHOOSE PAKATAN HARAPAN

      VOTE FOR PAKATAN HARAPAN

      Delete
    2. denial syndrome
      Millions of umno and pas people is in denial syndrome about their wrongdoing and misconduct and should seek treatment,
      and the only atmos treatment for them are, throw them out in this coming GE14.

      to hell with pasumnobn

      CHOOSE PAKATAN HARAPAN

      VOTE FOR PAKATAN HARAPAN

      Delete
    3. Ya bagi yang bermasalah dalam menguatkan tenaga batin lelaki supaya menjadi suami hebat diranjang dan sentiasa diingini isteri, peluang anda untuk jadi HERO sentiasa terbuka luas. Oleh itu, janganlah anda risau kerana solusi minyak tahan lama kami insyallah menjadi dan mempunyai repeat order yang tinggi.

      Bagi para suami yang mempunyai masalah lemah tenaga batin pula, penggunaan ubat kuat tahan lama hanya untuk penggunaan sementara, sekali sekala dan adakalanya masa travel kerana ia tidak sesuai digunakan setiap masa dan setiap hari. Mungkin pada mulanya produk a memberi kesan baik. Akan tetapi setiap produk sama saja dengan ubat doktor, pada satu tahap pengambilannya tidak lagi beri kesan mujarab kepada anda.

      Anda mencuba pula produk b, tetapi produk b tidak sekuat produk a. Lantas mencari pula solusi produk a pada produk c. Hal ini berlarutan sehingga anda mengambil berbagai produk ubat tahan lama yang menjejaskan fungsi didalam tubuh badan. Permasalahan kadang-kala disebabkan penyakit lain seperti penyakit kencing manis yang boleh mengakibatkan mati pucuk. Namun kerana tak tahu dan jarang mendapat rawatan doktor, ayah-ayah ni lebih pentingkan kesihatan dan kebajikan anak-anak dan isteri, sehingga mengabaikan kesihatan sendiri.

      Baca Juga : Minyak Tahan Lama Yang Berkesan Rawat Mati Pucuk, Sukar Keras Dan Cepat Pancut!

      Jadi rawatan batin lelaki adalah diperlukan. Ia bertujuan supaya kawasan tumpuan iaitu pada lutut, peha, punai, bontot, pinggang dan belikat adalah kawasan yang digunakan lebih kerap semasa aktiviti bersetubuh. Kawasan inilah yang akan difokuskan untuk urut batin supaya masalah berkaitan salah urat, urat tegang, selalu kejang, dan masalah angin dapat dibetulkan semula. Dengan cara ini kesihatan batin suami akan dapat dikekalkan dalam keadaan terbaik. Masa ini, penggunaan produk ubat kuat tahan lama dapat dikurangkan kepada sekali sekala.

      Delete
    4. Setiap lelaki inginkan perkara di bawah

      • Ingin rasa nikmatnya mendayung laju lebih 30 minit tanpa henti. ( Tahan Lama )

      • Ingin rasa ketegangan zakar yang mampu buatkan isteri menjerit kesedapan. ( Tahan Lama )

      • Ingin rasa satu perasaan bernafsu membuak-buak yang belum pernah rasai.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmatnya apabila zakar di’belai’ ganas isteri anda tanpa risau terpancut awal.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmatnya beraksi sehingga berbelas posisi bersama isteri anda dalam 1 ‘round’.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmat klimaks yang jauh berbeza dari sebelum ini.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmatnya bila isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.( Tahan Lama )

      Kami Bawakan Jalan Penyelesaiannya!!!






      PL SUPERGEL PLUS

      ( Tahan Lama )

      Apa itu PL Supergel Plus?

      • Sejenis gel untuk batin lelaki yang mudah digunakan.( Tahan Lama )

      • Hanya perlu disapu pada zakar & lakukan urutan biasa.( Tahan Lama )

      • Memberikan kesan dalam masa singkat.( Tahan Lama )

      Setiap lelaki inginkan perkara di bawah

      • Ingin rasa nikmatnya mendayung laju lebih 30 minit tanpa henti. ( Tahan Lama )

      • Ingin rasa ketegangan zakar yang mampu buatkan isteri menjerit kesedapan. ( Tahan Lama )

      • Ingin rasa satu perasaan bernafsu membuak-buak yang belum pernah rasai.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmatnya apabila zakar di’belai’ ganas isteri anda tanpa risau terpancut awal.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmatnya beraksi sehingga berbelas posisi bersama isteri anda dalam 1 ‘round’.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmat klimaks yang jauh berbeza dari sebelum ini.( Tahan Lama )

      • Ingin rasa nikmatnya bila isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.( Tahan Lama )

      Kami Bawakan Jalan Penyelesaiannya!!!






      PL SUPERGEL PLUS

      ( Tahan Lama )

      Apa itu PL Supergel Plus?

      • Sejenis gel untuk batin lelaki yang mudah digunakan.( Tahan Lama )

      • Hanya perlu disapu pada zakar & lakukan urutan biasa.( Tahan Lama )

      • Memberikan kesan dalam masa singkat.( Tahan Lama )

      Delete
  8. Kalau tanya mana2 rakyat Msia yang waras, sudah tentu mereka bersetuju dengan apa yan ditegaskan oleh DSSK ni. Kita pun dah berita baca berita dan menonton kronologi kasus kapal mewah ni di youtube. Semuanya yang disebut oleh mereka ialah terduga sahaja dan sehingga saat ini masih belum ada bukti dan tanda2 jelas bahwa kapal tu milik Jho Low. Adalah tidk adil jika kita mendahului pihak2 berkuasa Indon dan juga FBI yang sehingga kini tidak berani mengeluarkan kenyataan konkrit berkaitan kasus rampasan kapal tersebut. Janganlah hanya kerana hendak mengaitkan kasus inidenagn 1 MDB dan mengaibkan DSNR serta kerajaan, kita terus menuding jari kepaad Jho Low. Seperti mana yang kita tahu, kebiasaanya pemilik kapal akan berada di atas kapal sepanjang masa. Tetapi yang peliknaya Jho Low tiada pulak berada di atas kapal tu...takkan lah kalau dia sebagai pemiliknya yang sah, dia suka2 nak serahkan kepada orang lain pulak dengan begitu saja..kapal mewah tu. Ada kemungkinan tak di dunia ini terdapat 2 kapal yang didaftarkan atas nama yang sama dan kapal yang ditahan ini adalah kepunyaan orang lain??? Ini tak mustahil kan. Jadi nasihat kami ialah..cai2 PH janganlah terlalu percaya sepenuhnya kepada berita yang dilaoporkan tu,,jangan sekali2 jump to conclusion if you don't have the facts. Apa yang rakyat nampak ialah betapa terdesaknya Madey dan PH ni, sehinggakan kes seperti ini yang kita tak tahu hujung pangkalnya , terus direbut dengan rakusnya dan dijadikan isu untuk kepentingan politik mereka. Adakah ini sebagai satu cara untuk menutup aib Madey dan Bersatu kerana kegagalan mereka menarik sokongan rakyat ketika bercanda ke Pekan baru2 ni??? Ataupun isu diperbesarkan khusus untuk melarikan perhatian ahli2 Amanah dan PKR dari ketidakadilan pengagihan kerusi parlimen dan DUN serta bantahan terbuka PKR Selangor dan N9 terhadap pencalonan Madey sebagai PM interim...pada kami ini memang ada logiknya kerana Madey serta TIM psywar politiknya memang ada kepakaran dalam hal2 macam ni. Begitulah jadinya jika orang nak hampir lemas...taik yang terapung dipermukaan air pun disangkanya kayu yang mereka boleh berpaut..dan yakinlah, inilah yang sedang berlaku kepada Madey dan PH, petanda terang lagi nyata bahawa hayat politik mereka sudah berada di penghujung jalan !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tanya la rakyat malaysia yang waras....tapi cuba ko tanya diri ko tu waras ke tidak?

      bagaimana dengan barisan penipu ni?

      manusia2 bangsat!

      4/7/2015 najib - "saya menafikan ada menerima duit ke dalam akaun saya"

      30/7/2015 mat maslan - "tidak betul. tidak ada pengaliran wang ke akaun peribadi perdana menteri"

      4/8/2015 kj - "wang rm2.6b yang diterima perdana menteri adalh sumbangan penyokong umno"

      11/8/2015 nazri - "wang derma diterima dari sebuah negara sahabt untuk membantu umno memenangi pru 13 lalu"

      15/8/2015 wan denan mamt - "derma rm2.6b adalah sebagi penghargaan kepada malaysia yg memperjuangkan agama islam dan mengamalkan pegangan ahli sunnah wal jamaah"

      22/8/2015 wak jawa - "rm2.6b di terima bukan dari seorg penderma, tapi dari beberapa org penderma"

      22/8/2015 aziz kaprawi - "derma adalah bertujuan untuk membantu umno melawan dap yg dibantu yahudi"

      9/12/2015 nong chik - "duit rm2.6b tu telah habis dibelanjakan untuk umno"

      16/5/2016 puad shit - "derma rm2.6b diterima dari raja arab saudi untuk digunakan bagi tujuan memeranagi isis"

      25/1/2016 najib - "betul memang ada duit rm42juta masuk ke akaun saya, tapi saya tidak tau siap yang masukan"

      dari sekor ke sekor lagi, kalau dah membohong tu dah tak ingat dosa pahala....semua ni islam...

      memnag kalau dah bangsat tu....sampai bila pun bangsat!

      apa bukti lagi yang ko mau untuk menghalalkan manusia2 penipu ini?

      Delete
    2. Equanimity bukan milik jho low katanya??? Abis Tu ,buat ape si jho low bising2 bila kapal Tu dirampas FBI Dan polis Indonesia?? Kalau bukan milik dia, diam jelah......ni tidak kata DOJ takde buktilah, tuduhan bersifat politik....DLL....Geng Najib kata jholow takde kt kapal masa serbuan Tu, takkan kapal mewah MCM tu diserahkan kpd org lain??? Bangang nya soalan..........kalau org jahat tahu polis dgn FBI dh dtg nk buat serbuan....adakah diorang Akan diam diri.......mestilah BG diorang ,biarlh bot tu yg kena serbu, jgn Aku sudah...... Selalu penjahat sanggup lepaskan harta curiannya drp dirinya sendiri yg kena tangkap, betul tak???......

      Pasal keruak tu, malas nk Komen.....jawapan bodoh , takkan FBI sesaja serbu kapal org lain????

      Kepada KERUAK DAN GENG NAJIB, APA BUKTI KAPAL EQUANIMITY ITU BUKAN MILIK JHO LOW??????MANE BUKTI KUKUH KORANG???KALAU TK DPT JAWAB, KORANG YG PATUT DITUDUH AKTA FAKE NEWS!!!!! .....

      Delete
    3. denial syndrome
      Millions of umno and pas people is in denial syndrome about their wrongdoing and misconduct and should seek treatment,
      and the only atmos treatment for them are, throw them out in this coming GE14.

      to hell with pasumnobn

      CHOOSE PAKATAN HARAPAN

      Delete
    4. Fungsi utamanya adalah untuk melambatkan pancutan mani bila berasmara
      dengan pasangan mereka – si isteri akan mengalami orgasme berkali-kali
      (multi klimaks) namun si lelaki masih mampu mengawal proses ejakulasi.

      Banyak produk yang mendakwa mampu mengubatinya membanjiri pasaran.
      Tetapi bagi mereka yang telah menggunakan produk herba ini mengakui akan
      perbezaan yang mereka alami selepas beberapa kali menggunakannya.

      Kalau anda telah berpuas hati dengan produk lain yang telah anda gunakan
      untuk sekian lama, nasihat kami anda teruskan sahaja menggunakannya.
      melainkan kalau anda hendak beralih kepada yang lebih power dan ingin
      mencuba produk Herba Hajar Jahanam amalan tradisi bangsa Arab ini.

      Untuk makluman, produk herba ini adalah yang TERAWAL di bawa masuk ke
      Malaysia. Amat popular dan tersohor di kalangan kaum lelaki di sana.

      KINI, anda boleh mendapatkan produk Herba Hajar Jahanam – membantu
      mengembalikan kejantanan anda tanpa perlu ke sana untuk mencarinya.
      bayangkan berapa banyak kos yang telah anda jimatkan!

      Ramai yang sudah memiliki dan mencuba produk herba Hajar Jahanam. ini.
      Pelanggan kami meliputi seluruh pelusuk negara kita Malaysia.

      Anda perlu tahu bahawa kebanyakan lelaki amat jahil tentang cara
      mengubati masalah lemah syahwat. Amalan menelan pil-pil yang banyak
      dijual di pasaran amat merbahaya dan memberi kesan kepada jantung dan
      organ-organ penting yang lain.

      Anda juga perlu tahu banyak perubatan masa kini adalah berasaskan minyak
      yang memerlukan kita mengurut setiap hari. Zakar bukan seperti
      anggota-anggota badan yang lain. Ia amat sensitif. Sekiranya tersalah
      urut, boleh mengakibatkan mati pucuk.

      Produk herba Hajar Jahanam hanya perlu disapu dan tidak perlu diurut
      pun. Mudah, Cepat dan tidak membuang masa.


      ::: ASAL USUL HAJAR JAHANAM :::

      Walaupun dilabelkan sebagai herba, Anda memang perlu memikirkan kebaikan dan keburukan sesuatu produk sebelum menggunakannya. Untuk Mengetahui asal usul ubat herba ini sudah tentu langkah yang bagus dan berhati-hati. Oleh kerana itu, bagi Anda yang ingin menggunakan Petua Tradisi Arab untuk tahan lama yang berasal dari Mesir ini, informasi berikut mengenai asal usul batu Hajar Jahanam pasti akan memberi keyakian dan akan sangat bermanfaat untuk Anda.

      Delete
    5. Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Delete
  9. Amarika je ke? Singapur..swis..lux dll ko nak letak mana?

    Bodo punya komen

    ReplyDelete
    Replies
    1. ::: ASAL USUL HAJAR JAHANAM :::

      Walaupun dilabelkan sebagai herba, Anda memang perlu memikirkan kebaikan dan keburukan sesuatu produk sebelum menggunakannya. Untuk Mengetahui asal usul ubat herba ini sudah tentu langkah yang bagus dan berhati-hati. Oleh kerana itu, bagi Anda yang ingin menggunakan Petua Tradisi Arab untuk tahan lama yang berasal dari Mesir ini, informasi berikut mengenai asal usul batu Hajar Jahanam pasti akan memberi keyakian dan akan sangat bermanfaat untuk Anda.

      Di zaman yang semakin canggih dan moden ini, ternyata manusia tetap tidak terlepas dari ubat herba. Seperti Hajar Jahanam ini yang memang telah lama dikenali mujarab utuk mengatasi masalah seksual orang LELAKI . Bagaimana tidak, herba ini selain berkesan dan mujarab ternyata tidak memiliki kesan sampingan kerana tidak menggunakan bahan kimia atau ubat berbahaya.

      Asal usul Hajar Jahanam juga menarik. Herbal Hajar Jahannam anti ejakulasi awal dan ubat tahan lama ini berasal dari Mesir karena tumbuhan bahan utamanya hanya ada dan ditanam disana. Zaman dulu, herbal anti ejakulasi ini tidak boleh digunakan oleh rakyat jelata dan hanya dikhususkan untuk para raja-raja sahaja.

      Tanaman berkhasiat sebagai bahan pembuat batu Hajar Jahanam ini kemudian diambil getahnya. Getah tersebut diolah tanpa menambah bahan kimia. Getah tanaman yang telah diolah kemudian mengeras dan membeku ini lazim disebut sebagai batu Hajar Jahanam yang menjadi lagenda sebagai anti ejakulasi atau ubat tahan lama untuk lelaki mujarab dari Mesir.

      Setelah mengetahui asal usul batu Hajar Jahanam, tentu Anda tidak perlu was-was lagi menggunakannya bukan? Jika ingin merasakan efek anti ejakulasi yang mujarab dari Mesir ini, Whatsapp terus ke 013-6850833 atau click link

      Delete
    2. Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.
      Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Delete
  10. Hanya kerana mahu mempertahankan Najib,ada segolongan menteri sanggup menjadi bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Delete
    2. Woiii wak kojola kengkang kepala mancis pi iklan kat harakah laaa..

      Buta perut sungguh hang ni.

      Delete
  11. salleh keruak dah join kumpulan ahmad mazlan... bakal jadi pelawak no 2 negara... hahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib ini, seorang tua sewel berotak budak budak
      Yang Lebih memualkan kita profesion guru rosak dilacurnya
      Kamu inilah icon penyokong kerajaan yang tidak berotak
      FYI Dalam PRU14 nih umnopasbn tamatlah riwayatnya

      mamposumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!!

      Delete
    2. 1034...Lu salah tembak beb, peluru kau tersasr jauhlah. Aku bukan sorang guru..dah banyak kali kau tegaskan aku hanyalah sorang pekebun yang hidup atas hasil kebun sayur2an dan sawit ku. Aku lebih berbangga berbudi pada tanah dari menjadi cai tolol PH macam kau, yang taksub gila pada mantan PM 22 tahun tu. Apa raaa...tak faham bahasa betullah kau ni..PATI indon, Nepal dan Bangla pun lagi bijak dari kau beb!!!!!!!

      Delete
    3. Pertama sekali saya nak ucapkan tahniah kepada anda kerana telah membuat satu langkah yang bijak dengan memilih untuk berada di page ini dan bermakna anda mempunyai keinginan untuk kembali yakin dan sihat ,dalaman dan juga luaran… Syabas saya ucapkan!



      Saya ringkaskan ya….



      .

      DILEMMA HAMPIR MATI PUCUK.
      ——————————————-
      Siapakah saya?Saya adalah bekas chef yang sangat obses dengan makanan,Semasa bekerja dulu, saya memang tak pernah ambil berat tentang penjagaan makanan,Pedas,manis,masam semua saya makan.Makanan pedas,manis,sejuk,panas semua saya makan..Tidur juga tidak menentu,badan sering penat.

      Akibatnya perjalanan darah saya telah terganggu akibat pengerasan arteri(artreriosclerosis) Kencing manis,tekanan darah tinggi dan tahap kolestrol luar biasa tinggi nya sehingga menyebabkan Zakar saya susah menegang dan hampir mati pucuk …Padahal usia saya belum menjangkau 35 tahun…Ya Tuhan…Bayangkan betapa seksanya perasaan saya sebagai seorang Lelaki….Hilang keyakinan diri!

      Isteri sering merungut tak puas!pelbagai cara dan ubat ubatan saya dah cuba termasuk berjumpa pakar..tetapi keadaan saya masih berada di tahap yang sama….Dilemma Beb!Rasa Malu,sedih,marah dengan diri sendiri!



      Tetapi Alhamdulillah…itu semua cerita 8 bulan lepas.Saya telah diperkenalkan Oleh Jus minuman Herba Hutan oleh seorang Sahabat baik saya…Saya amalkan minum 2 kali sehari waktu pagi dan waktu malam selama 4bulan…Perlahan lahan Zakar saya kembali menegang ,Nafsu saya kembali Normal.Bangun waktu pagi je “UBI” dah bangun dulu..Hehe.

      Masaalah Diabetes saya juga makin terkawal.Saya juga telah mengamalkan gaya hidup sihat,berhenti merokok ,pergi jogging bersama isteri setiap hariselepas bekerja..Hidup saya kembali ceria ��



      .

      Jadi Niat saya di sini hanya ingin membantu Tuan-tuan diluar sana yang masih mengalami masaalah yang sama seperti saya dulu. Insyaallah ia sangat membantu dalam melancarkan peredaran darah ,membantu membaiki Hormon Lelaki,Meningkatkan stamina dan metabolisma tubuh kita.

      sama-sama kita berusaha untuk sembuh supaya memudahkan kita untuk beribadah dengan seumpurna tanpa sebarang penyakit.Jom teruskan scroll di bawah…..

      Delete
    4. Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Delete
    5. Geng Najib ini, seorang tua sewel berotak budak budak
      Yang Lebih memualkan kita profesion guru dilacurnya
      Kamu inilah icon penyokong kerajaan yang tidak berotak
      FYI Dalam PRU14 nih umnopasbn tamatlah riwayatnya

      mamposumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!!

      Delete
    6. Senaman menguatkan tenaga batin lelaki









      artikel ini dipetik dari buku > PERMATA YANG HILANG




      Terdapat berbagai amalan bagi menjaga kesihatan tenaga batin yang elok diamalkan oleh lelaki terutamanya yang mahu berumahtangga. Antara amalannya dirangkumkan di bawah ini dan dinamakan Panji Teruna. Bagi

      lelaki yang normal ada dua masalah yang mungkin terjadi apabila jimak iaitu:




      (A) Zakar tidak cukup ketegangannya atau Disfungsi Erektil akibat tidak menjaga makan, tidak berpantang dan tidak melakukan senaman. Zakar yang lembik mungkin tidak dapat menusuk ke faraj, tidak mampu untuk memuaskan isteri dan mungkin akan memancutkan mani sebelum tiba masanya.




      (B) Pancutan mani sebelum masanya atau Ejakulasi Pramatang. Gejala terjadi dari rasa sensitif yang melebihi normal pada saraf-saraf kelamin atau nafsu jimak yang tinggi dan tidak mampu mengawalnya. Rasa ngilu yang berlebihan itu terjadi apabila lelaki banyak makan makanan sejuk.




      Nafsu jimak yang tinggi terjadi bila terlalu banyak makan makanan yang panas. Cara paling baik untuk mengatasi dua ekstrem ini ialah dengan latihan fizikal dan jika di Barat menerusi konsultasi psikologi. Ini bermakna, lelaki teruna bukanlah semestinya tahan dalam jimak malah kemungkinan berlakunya pancutan mani sebelum masa adalah lebih besar.




      Ini mungkin timbul dari dua faktor penting bagi teruna iaitu rasa ghairah yang tinggi yang sukar dikawal kerana ‘barang yang haram menjadi halal’ dan juga kerana kurang pengahuuan yang mengakibatkan sukar bagi menyesuaikan tempo jimak, rangsangan jimak, posisi jimak, masa jimak serta kawalan psikologi untuk mendatangkan hasil yang dihajatkan.




      Gejala zakar lembik mungkin terjadi pada semua peringkat umur. Ia paling mudah terjadi di kalangan lelaki yang suka memakan makanan sejuk dan berat badan melebihi normal. Bagi lelaki lain ia mungkin bersebab dari kurang senaman dan cara tidur malam yang tidak betul. Kes yang lebih gawat dari itu ialah tulang belakang yang terhentak atau saraf tunjang yang tersekat, menyebabkan saraf penegangan zakar tidak berfungsi penuh.




      Aspek-aspek psikologi sebagai ubat tidak dibincangkan secara amat terperinci di Timur, tidak seperti di Barat. Kaedah rawatan di Timur lebih banyak menekankan aspek fizikal. Aspek psikologi banyak dibincangkan di Barat mungkin kerana di sana ramai manusia mengalami tekanan jiwa kehidupan metropolitan dan rasa marah atau benci atau cemburu kepada pasangan kerap berlaku kerana gejala kebebasan seks.




      Di Timur pada masa dahulu, perkara ini jarang berlaku. Namun satu perkara perlu diingat iaitu ‘percaya bahawa anda boleh menjayakannya maka anda boleh melakukannya dengan izin Allah’. Keyakinan dapat mengubati kelemahan yang ada. Disamping usaha-usaha fizikal yang dicatatkan maka paling baik agar berdoa kepada Allah agar dikurniakan kekuatan dan ketahanan.




      Disenaraikan berikut ini 10 petua Melayu lama mengenai cara menjaga kesihatan tenaga batin. Kebanyakannya adalah berkaitan dengan Ilmu Tabib dan sedikit-sedikit mempunyai pengaruh Islam:

      Delete
  12. RAMPAS KAPAL JHO LOW TIADA LANGSUNG KAITAN DENGAN 1MDB
    Posted by Editor | 1 March 2018 | 97





    Penyokong pembangkang bersorak awal sangat… riuh rendah macam orang kena ‘jackport’ petang Rabu sebaik tersebar berita rampasan kapal layar di Bali.

    Ini kerana jika ikut laporan media asing (agensi fake news), kapal tersebut dirampas kerana ada kaitan dengan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

    Sedangkan faktanya, rampasan kapal milik ahli perniagaan, Low Taek Jho atau lebih dikenali sebagai Jho Low itu tidak mempunyai kaitan dengan 1MDB.

    Penganalisis politik, Lim Sian See berkata, wang untuk membeli aset tersebut tidak datang secara terus daripada 1MDB malah syarikat pelaburan strategik kerajaan itu langsung tidak membeli aset berkenaan.

    “Rampasan kapal layar ini seolah-oleh membuat penyokong Pakatan Harapan diketuai DAP menjadi teruja sedangkan aset yang disita itu bukan milik 1MDB malah 1MDB tidak peduli tentang aset tersebut.

    “Ini bukan penyitaan pertama terhadap aset Jho Low, sebelum ini lukisan dan pesawatnya juga dirampas, jadi kenapa perlu gembira dengan penyitaan ke atas sebuah lagi aset,”katanya menerusi Facebook miliknya semalam.

    Beliau menekankan tiada sebarang tindakan undang-undang diambil ke atas Jho Low walaupun sudah dua tahun lebih tindakan rampasan sebelum ini.

    “Jika kamu mempercayai laporan DoJ (Jabatan Keadilan Amerika Syarikat) dan WSJ (Wall Street Journal), wang untuk membeli aset ini bukan datang secara langsung daripada 1MDB (1Malaysia Development Berhad) mahu pun 1MDB membayar secara langsung untuk membeli aset ini,” katanya lagi.

    Beliau berkata 1MDB tidak perlu bimbang dengan rampasan kapal layar tersebut memandangkan ia bukan sama sekali aset mereka.

    “Maka, kapal layar atau aset-aset lain yang dirampas bukan aset 1MDB sama sekali dan 1MDB tidak membuat tuntutan terhadap semua aset itu. Jadi 1MDB tidak akan mengambil kisah sangat,” ujarnya.

    Semalam, pihak berkuasa Indonesia merampas kapal Equanimity bernilai AS$260 juta (RM800 juta) yang didakwa dibeli oleh Jho Low.

    Beliau disyaki DoJ sebagai dalang dalam skim untuk mencuri dari dana pelaburan negara.

    Sementara itu, Jho Low mendakwa tindakan DoJ keterlaluan, selepas merampas kapal layar mewah yang didakwa dibeli oleh pembiaya itu disita oleh pihak berkuasa Indonesia di perairan negara itu.

    Jurucakap ahli perniagaan tersebut berkata, walaupun masih terdapat prosedur pelucuthakan aset, DOJ meneruskan tuduhan palsu yang “sangat mendalam dan bermotif politik”.

    “Jabatan Keadilan AS telah meneruskan prosiding pelucuthakan aset dalam kes ini dan masih belum mengambil sebarang langkah untuk membuktikan bahawa sebarang ketidakpatuhan telah berlaku,” kata jurucakap itu dalam satu kenyataan.

    “Oleh itu ia adalah mengecewakan dan bukannya mencerminkan tuduhan mendalam dan bermotif politik, DoJ meneruskan tindakan berlebihan di perigkat global – semua berdasarkan dakwaan salah laku yang tidak disokong sepenuhnya.”

    ####################################################### Mohon agar dbaca kenyataan di atas dengan berlapng dada serta jiwa dan minda. Inilah contoh berita yang sah lagi sahih. jangan hanya kerana kebencian dan dendam serta nafsu marah yang sudah sampai ke tahap maksima, kewarasan kita telah digelapkan sama sekali. Berita macam nilah yang dinamakan fakta , bukannya aota beb!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hebat ko penjilat najib!

      temberang ko ni menyatakan malaysia ni paling hebat dalam dunia....us, swiss, hong kong, singapore, indonesia semua bersekongkol nak menjatuhkan malaysia!

      belum ada lagi negara lain sehebat ini sampai fbi, doj juga masuk campur. ini fairy tales boleh ko cerita dalam tv3, boleh laku.

      tapi pembohong tu ko tak boleh nak menafikan.....ko cabut lari....menjilat tu....biar pakai otak.....kalau dah busok, org lain pun dah cakap busok, masih lagi nak menjilat......lembu pun lagi pandai!

      Delete
    2. Geng Najib

      Albeit your small grey matter, I have below to say unto you

      EXPLAINING AWAY THE TRUTH

      It is no good at all 
      to conjure all sorts of reasons 
      to explain away truth: 

      One could subscribe to truth 
      only when one has self-respect in the first place; 

      When a man tells untruths, 
      he has no respect for himself 
      and little would he do better for others 
      except for his own gain; 

      And when a man tells lies, 
      he has a tendency to forget: 

      With one lie after the other, 
      eventually he would be caught 
      in his own tangled web

      Delete
    3. Pertama sekali saya nak ucapkan tahniah kepada anda kerana telah membuat satu langkah yang bijak dengan memilih untuk berada di page ini dan bermakna anda mempunyai keinginan untuk kembali yakin dan sihat ,dalaman dan juga luaran… Syabas saya ucapkan!



      Saya ringkaskan ya….



      .

      DILEMMA HAMPIR MATI PUCUK.
      ——————————————-
      Siapakah saya?Saya adalah bekas chef yang sangat obses dengan makanan,Semasa bekerja dulu, saya memang tak pernah ambil berat tentang penjagaan makanan,Pedas,manis,masam semua saya makan.Makanan pedas,manis,sejuk,panas semua saya makan..Tidur juga tidak menentu,badan sering penat.

      Akibatnya perjalanan darah saya telah terganggu akibat pengerasan arteri(artreriosclerosis) Kencing manis,tekanan darah tinggi dan tahap kolestrol luar biasa tinggi nya sehingga menyebabkan Zakar saya susah menegang dan hampir mati pucuk …Padahal usia saya belum menjangkau 35 tahun…Ya Tuhan…Bayangkan betapa seksanya perasaan saya sebagai seorang Lelaki….Hilang keyakinan diri!

      Isteri sering merungut tak puas!pelbagai cara dan ubat ubatan saya dah cuba termasuk berjumpa pakar..tetapi keadaan saya masih berada di tahap yang sama….Dilemma Beb!Rasa Malu,sedih,marah dengan diri sendiri!



      Tetapi Alhamdulillah…itu semua cerita 8 bulan lepas.Saya telah diperkenalkan Oleh Jus minuman Herba Hutan oleh seorang Sahabat baik saya…Saya amalkan minum 2 kali sehari waktu pagi dan waktu malam selama 4bulan…Perlahan lahan Zakar saya kembali menegang ,Nafsu saya kembali Normal.Bangun waktu pagi je “UBI” dah bangun dulu..Hehe.

      Masaalah Diabetes saya juga makin terkawal.Saya juga telah mengamalkan gaya hidup sihat,berhenti merokok ,pergi jogging bersama isteri setiap hariselepas bekerja..Hidup saya kembali ceria ��



      .

      Jadi Niat saya di sini hanya ingin membantu Tuan-tuan diluar sana yang masih mengalami masaalah yang sama seperti saya dulu. Insyaallah ia sangat membantu dalam melancarkan peredaran darah ,membantu membaiki Hormon Lelaki,Meningkatkan stamina dan metabolisma tubuh kita.

      sama-sama kita berusaha untuk sembuh supaya memudahkan kita untuk beribadah dengan seumpurna tanpa sebarang penyakit.Jom teruskan scroll di bawah…..

      Delete
    4. Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Delete
  13. INi HARTA. HANTU KAK MAH YANG PUNYA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI HARTA MAMAK MATDEY YG PUNYA!

      Delete
    2. Hajar Jahanam adalah perubatan herba tradisional dari negara Mesir untuk membantu memulihkan tenaga batin dan mengembalikan kejantanan lelaki dalam berhubungan dengan pasangan mereka di ranjang.

      Fungsi utamanya adalah untuk melambatkan pancutan mani bila berasmara dengan pasangan mereka – si isteri akan mengalami orgasme berkali-kali (multi klimaks) namun si lelaki masih mampu mengawal proses ejakulasi.

      Banyak produk yang mendakwa mampu mengubatinya membanjiri pasaran. Tetapi bagi mereka yang telah menggunakan produk herba ini mengakui akan perbezaan yang mereka alami selepas beberapa kali menggunakannya.

      Kalau anda telah berpuas hati dengan produk lain yang telah anda gunakan untuk sekian lama, nasihat kami anda teruskan sahaja menggunakannya. melainkan kalau anda hendak beralih kepada yang lebih power dan ingin mencuba produk Herba Hajar Jahanam amalan tradisi bangsa Arab ini.



      Untuk makluman, produk herba ini adalah yang TERAWAL di bawa masuk ke Malaysia. Amat popular dan tersohor di kalangan kaum lelaki di sana.

      hajar-jahannam

      KINI, anda boleh mendapatkan produk Herba Hajar Jahanam – membantu mengembalikan kejantanan anda tanpa perlu ke sana untuk mencarinya. bayangkan berapa banyak kos yang telah anda jimatkan!

      Ramai yang sudah memiliki dan mencuba produk herba Hajar Jahanam. ini. Pelanggan kami meliputi seluruh pelusuk negara kita Malaysia.

      Anda perlu tahu bahawa kebanyakan lelaki amat jahil tentang cara mengubati masalah lemah syahwat. Amalan menelan pil-pil yang banyak dijual di pasaran amat merbahaya dan memberi kesan kepada jantung dan organ-organ penting yang lain.

      Anda juga perlu tahu banyak perubatan masa kini adalah berasaskan minyak yang memerlukan kita mengurut setiap hari. Zakar bukan seperti anggota-anggota badan yang lain. Ia amat sensitif. Sekiranya tersalah urut, boleh mengakibatkan mati pucuk.

      Produk herba Hajar Jahanam hanya perlu disapu dan tidak perlu diurut pun. Mudah, Cepat dan tidak membuang masa.

      Delete
    3. Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Delete
    4. Geng Najib ini, seorang tua sewel berotak budak budak
      Yang Lebih memualkan kita profesion guru dilacurnya
      Kamu inilah icon penyokong kerajaan yang tidak berotak
      FYI Dalam PRU14 nih umnopasbn tamatlah riwayatnya

      mamposumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!!

      Delete
    5. Mengurut Zakar
      Bila bangun pagi sebelum buang air kecil, sebaiknya semasa zakarmasih tegang, ambil air liur basi dari langit-langit menggunakan ibu jari yang kanan. Kemudian selawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w. tiga kali berturut-turut. Bawa perut ibu jari itu ke kepala zakar lalu urut sekali lalu dari kepala zakar meughala ke lubang kencing. Gerakan ini membantu menyegarkan kepala zakar dan agar tidak mudah ngilu ketika jimak.


      2. Menajamkan Zakar
      Biji zakar yang keras akan menambah nikmat kepada isteri dan menegangkan zakar serta melambatkan pancutan mani. Untuk itu, zakar harus ditajamkan untuk mengeluarkan Biji zakar hingga dirasakan ia menonjol ke hujung kepala zakar apabila zakar tegang. Cara menajamkannya ialah apabila bangun tidur. duduk dan temukan kedua-dua tapak kaki. Sebaiknya zakar masih tegang semasa melakukan latihan ini. Tarik nafas dalam-dalam sambil menekan kedua-dua lutut dengan tapak tangan. Cuba tekan lutut itu hingga jejak ke lantai tapi jangan dipaksa. Pada masa itu, kendalikan otot zakar (otot-otot pengemut kencing) dengan mengemutkannya. Jika zakar masih tegang maka pastikan bahawa kepala zakar menjadi besar dan berkilat apabila otot itu dikemutkan. Cara kedudukan semasa melakukan ini ditunjukkan di dalam Senaman Harimau langkah yang kedua.

      Apa itu Biji Zakar? Satu lagi komponen pada zakar anda yang tidak banyak diketahui umum ialah Biji Zakar. Ia tidak boleh dilihat dengan mata kasar tetapi anda boleh merasainya setelah selalu membuat senaman tenaga batin. Ia dapat dirasai menonjol di hujung zakar anda di sebelah atas lubang kencing itu.




      3. Mengesatkan Kepala Zakar
      Praktik ini bertujuan untuk mengurangkan sensitiviti pada kepala zakar dan memberi latihan kepada saraf-saraf yang berhubung dengannya agar biasa dengan rasa kengiluan yang tinggi. Rasa ngilu adalah antara sebab mengapa mani terpancut lebih awal. Kepala zakar yang lebih kesat juga akan menambahkan kelazatan kepada isteri. Caranya ialah, mulakan dengan duduk seperti mahu bersila tetapi kedua tapak kaki ditemukan. Tangan kiri memegang kaki kiri dan tangan kanan memegang batang zakar (paling baik ialah bila zakar tegang di waktu pagi). Tarik nafas, kemutkan otot zakar, dekatkan kaki kiri ke kepala zakar dan geselkan telapak kaki ke kepala zakar ke arah lubang kencing, satu hala saja. Ulangilah hingga 3 kali geselan. Boleh juga diulangi hingga terasa ngilu barulah berhenti.


      4. Cara Meminum Air Waktu Pagi
      Air yang diminum ialah Air Masak Mati (air masak yang sejuk), diminum di kala pagi dalam kedudukan seperti orang mahu merangkak. Sebelum minum tarik nafas. Tahan nafas ketika meneguk (jangan dihembuskan ke dalam gelas). Tegakkan kepala ketika meneguknya, bukan menunggangkan gelas. Minum cara ini dikatakan dapat melegakan kerongkong serta berupaya membersihkan usus perut dari kekotoran dan dahak yang terkumpul semasa tidur. Ia dibersihkan sebagai penyediaan untuk hari yang baru.
      Nota: Saidina ‘Ali mengajarkan bahawa sebaik-baiknya minum air hujan kerana ia mensucikan badan dan menyembuhkau segala penyakit. Pada waktu pagi minum air sambil berdiri dan waktu malam minum sambil duduk. Islam juga mengajarkan minum dengan meneguk dengan perlahan-lahan, paling sedikit 3 teguk. Mulai dengan Bismillah dan akhiri dengan Alhamdulillah. Rasulullah s.a.w. selalu meminum air bercampur madu di waktu awal pagi.


      Delete
  14. Apa pendapat Tuan dengan cerita , latihan penyelamatan menggunakan Helikopter, kapal terbang kargo yg parking di KLIA, dan , pelayaran Kapal Equanimity sekitar kepulauan negara Jiran. Menunjukkan satu PLOT perancangan yg BESAR dan MISTERI sedang dirancang?. Hanya Allah sebaik-baik Perancangan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pusaka Rimba..fuyooo..hebat tul fantasi kau ni. Macm nilah baru dikatakan macai PH tegar..mesti belajar dari pengerusinya, si Madey tu kan???

      Delete
    2. Hajar Jahanam adalah perubatan herba tradisional dari negara Mesir untuk membantu memulihkan tenaga batin dan mengembalikan kejantanan lelaki dalam berhubungan dengan pasangan mereka di ranjang.

      Fungsi utamanya adalah untuk melambatkan pancutan mani bila berasmara dengan pasangan mereka – si isteri akan mengalami orgasme berkali-kali (multi klimaks) namun si lelaki masih mampu mengawal proses ejakulasi.

      Banyak produk yang mendakwa mampu mengubatinya membanjiri pasaran. Tetapi bagi mereka yang telah menggunakan produk herba ini mengakui akan perbezaan yang mereka alami selepas beberapa kali menggunakannya.

      Kalau anda telah berpuas hati dengan produk lain yang telah anda gunakan untuk sekian lama, nasihat kami anda teruskan sahaja menggunakannya. melainkan kalau anda hendak beralih kepada yang lebih power dan ingin mencuba produk Herba Hajar Jahanam amalan tradisi bangsa Arab ini.



      Untuk makluman, produk herba ini adalah yang TERAWAL di bawa masuk ke Malaysia. Amat popular dan tersohor di kalangan kaum lelaki di sana.

      hajar-jahannam

      KINI, anda boleh mendapatkan produk Herba Hajar Jahanam – membantu mengembalikan kejantanan anda tanpa perlu ke sana untuk mencarinya. bayangkan berapa banyak kos yang telah anda jimatkan!

      Ramai yang sudah memiliki dan mencuba produk herba Hajar Jahanam. ini. Pelanggan kami meliputi seluruh pelusuk negara kita Malaysia.

      Anda perlu tahu bahawa kebanyakan lelaki amat jahil tentang cara mengubati masalah lemah syahwat. Amalan menelan pil-pil yang banyak dijual di pasaran amat merbahaya dan memberi kesan kepada jantung dan organ-organ penting yang lain.

      Anda juga perlu tahu banyak perubatan masa kini adalah berasaskan minyak yang memerlukan kita mengurut setiap hari. Zakar bukan seperti anggota-anggota badan yang lain. Ia amat sensitif. Sekiranya tersalah urut, boleh mengakibatkan mati pucuk.

      Produk herba Hajar Jahanam hanya perlu disapu dan tidak perlu diurut pun. Mudah, Cepat dan tidak membuang masa.

      Delete
    3. Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Apa yang anda akan rasa dengan PL Supergel Plus ini?

      • Mendayung laju lebih 30 minit berterusan tanpa rasa nyilu pada zakar.

      • Ketegangan zakar meningkat lebih dua kali ganda dari biasa.

      • Mendorong nafsu anda ke tahap yang tidak pernah anda bayangkan sebelum ini.

      • Nikmat klimaks yang belum pernah anda rasai sebelum ini.

      • Isteri anda mengerang tanpa henti sehingga terjerit kepuasan.

      • Badan anda berdua basah dengan peluh berahi kerana dayungan laju 30 minit tanpa henti.

      • Isteri anda begitu buas kerana terkejut dengan kehebatan anda.

      • Isteri anda klimaks berkali-kali semasa anda mendayung laju.

      • Isteri anda akan terbaring keletihan dan anda masih boleh beraksi hebat.

      Satu cara mudah dan selamat untuk menghentikan Pancutan Pra-matang (premature ejaculation)Tanpa Pil, Tanpa sebarang alat yang menyakitkan,

      Tanpa suntikan, Tanpa buku – Hanya Dengan Sapuan Gel – 100% Asli – Tanpa ubatan. Hasil segera yang berkekalan selamanya!

      Ubat tahan lama,PL SUPER GEL PLUS™ adalah herba traditional untuk lelaki bagi menghentikan pancutan pra-matang.

      Herba ini dibuat daripada resepi istimewa yang dikumpulkan dari buku traditional Melayu lama.

      Kemampuan setiap lelaki untuk BERTAHAN LAMA ketika bersama pasangan masing-masing berbeza mengikut faktor umur, kesihatan, keadaan fizikal serta juga keadaan psikologi atau emosi. Tidak dapat dinafikan kaum lelaki seboleh-bolehnya ingin bertahan selama mungkin ketika ketika mengadakan hubungan seks ataupun sekurang-kurangnya mampu bertahan sehingga pasangannya merasa puas atau orgasme terlebih dulu.

      Keinginan untuk bertahan lama mungkin boleh dikaitkan dengan faktor keegoan (tidak macho) atau naluri kelelakian.

      Di samping itu juga, ada di kalangan kaum lelaki menghadapi masalah EJAKULASI PRAMATANG (premature ejaculation).

      Kenapa anda mesti dapatkan PL Supergel Plus?

      • Ia adalah satu teknologi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

      • Ia 100% hasil kebijaksanaan pengeluar Bumiputera Malaysia.

      • Produk halal digunakan

      • Risau produk tidak berbaloi dengan harga.

      Delete
  15. Teringat pantun pahlawan bugis, tapi kapal tidak dapat belayar bukan disebabkan angin gelora ombak membadai tapi disebabkan nahodanya pundekar cina jo lo taik lari tidak cukup tanah, lebih-lebih lagi kapal sudah disita.
    Biarlah tanah terbelah dua kapal tidak akan dituntut oleh jo low taik seperti menuntut duit di negara yang terlibat skandal 1mdb.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Apa itu Mati Pucuk Kencing Manis (Diabetic Erectile Dysfunction)



      Dijangkakan 35% hingga 75% lelaki yang mempunyai kencing manis (diabes mellitus) akan mengalami masalah untuk zakar mereka menegang atau mati pucuk.










      Mereka yang menghidap kencing manis akan megalami mati pucuk 10 atau 15 tahun lebih awal dari mereka yang tidak menghadapi kencing manis. Ini adalah masalah yang sering kita dengar sejak kebelakangan ini.










      Mereka setiap dekat umur kita mempunyai peluang yang tinggi untuk mengalami masalah mati pucuk ini.










      Bagi pesakit kencing manis yang sudah menjakau umur 50-an, masalah kesukaran untuk menegangkan zakar mereka akan mencecah kepada 50% hingga 60% dan pada umur 70-an; 95% kebarangkalian untuk seseorang itu mempunyai masalah kesukaran untuk menegangkan zakar atau mati pucuk.







      Punca Pesakit Diabetes Mati Pucuk



      Punca utama masalah mati pucuk di kalangan lelaki yang mempunyai masalah diabetes adalah amat kompleks kerana mati pucuk kerana kencing manis ini mengaitkan antara kerosakan urat saraf, salur darah yang sudah pecah dan kemerosotan fungsi otot zakar.










      Diabetes mempunyai potensi yang tinggi untuk merosakkan salur darah pada zakar dan urat saraf yang mengawal ketegangan zakar.










      Oleh itu, walaupun anda mempunyai keinginan seks yang membuak-buak dan hormon ‘lelaki’ yang stabil, anda masih tak boleh mempunyai zakar yang tegang dan kerana ini, anda mungkin tak dapat menikmati seks selamanya.

      Delete
    2. Kehebatan PL Supergel bukan terletak pada saiz botolnya, tapi pada kebekerkesanannya.

      Sekali anda sapu PL Supergel, anda akan tahu bertapa besarnya nilai PL Supergel untuk kepuasan anda suami isteri. Satu kepuasan yang tiada bandingnya.

      KANDUNGAN PL SUPERGEL PLUS

      Produk adalah selamat kerana PL Supergel menggunakan 100% bahan-bahan semulajadi iaitu air suling, Aloe Vera Gel, Olive Squalene, Apricot Kernel Oil, Vitamin C, Extracts of Korean Red Ginseng, Hawthorne Berry, Ginkgo Biloba, Muira Pauma, Catuaba Bark, Cuscuta Seed dan pelbagai lagi didalam formula yang telah digunakan turun temurun .



      KELEBIHAN PL SUPERGEL PLUS

      •Setiap kali penggunaan/sapuan PL SUPERGEL PLUS,kesannya akan bertahan sehingga 24jam.


      •Pengambilan gel sangat minima, boleh digunakan sehingga 20 – 30 kali untuk setiap botol.


      •Tiada campuran Gambir & Dadah Tiruan


      •100% herba asli


      •Tidak menimbulkan Rasa KEBAS, Rasa PANAS pada Zakar & Isteri anda.


      •Tiada Bau, Melekit atau Berminyak


      •Isteri anda tidak akan tahu jika anda tidak memaklumkannya.


      •Bersih, Suci (boleh dibawa solat), Selamat, Mudah & Sangat Berkesan !


      PERHATIAN !!!

      PL SUPERGEL PLUS tidak mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali anda akan terasa berangin pada zakar anda.

      Ini adalah perkara biasa kerana salah satu kandungannya adalah daun pudina untuk membantu penyerapan herba ke dalam kulit.

      Selepas anda sapu PL SUPERGEL PLUS & menunggu selama 1 jam (lebih lama lebih baik), selama tempoh tersebut sekiranya anda ingin kencing, anda boleh membasuh zakar tetapi hanya menggunakan air sahaja (tanpa sabun kerana sabun akan menghilangkan kesan PL SUPERGEL PLUS)



      CARA GUNA PL SUPER GEL PLUS


      Picit sedikit gel (lebih kurang sebesar kepala mancis) dan sapu di kepala zakar setengah jam / sejam sebelum bersama isteri…


      PERHATIAN!
      •PL SUPER GEL PLUS™ tidak mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali anda akan terasa berangin pada zakar anda, ini adalah perkara biasa kerana salah satu kandungannya ialah daun pudina untuk membantu penyerapan ubat ke dalam kulit.
      •Selepas anda sapu dan menunggu selama 2 jam (lagi lama lagi baik), selama tempoh tersebut sekiranya anda ingin kencing anda boleh membasuh zakar tetapi hanya menggunakan air sahaja TANPA SABUN kerana sabun akan menghilangkan gel tersebut.
      •PL SUPER GEL PLUS™ ini juga mempunyai rasa pahit kerana ianya adalah berasaskan tumbuhan herba 100%. Oleh itu anda dinasihatkan supaya membasuh dahulu zakar dengan air biasa TANPA SABUN untuk menghilangkan rasa pahit itu.

      PL SUPERGEL PLUS ini juga mempunyai rasa pahit kerana ianya berasaskan tumbuhan herba 100%. Oleh itu disyorkan supaya membasuh dahulu zakar (JIKA NAK oral) dengan air biasa TANPA SABUN untuk menghilangkan rasa pahit itu.Jika tidak ORAL tak basuh pun takpa.

      Delete
  16. "An ally of President Trump was in talks to collect up to $75 million if the U.S. Justice Department dropped its investigation into the theft of billions of dollars from a Malaysian development fund. Some of the stolen money was used to purchase luxury real estate in Manhattan and Los Angeles, according to federal prosecutors.

    Elliott Broidy, a venture capitalist and prominent Republican fundraiser, and his wife, Robin Rosenzweig, were trying to set up a consulting contract with Jho Low, who is at the center of the scandal. A cache of emails, obtained by the Wall Street Journal, include draft agreements between Rosenzweig’s Beverly Hills law firm and the embattled Malaysian businessman. One draft agreement stipulates a $75 million payment if the Justice Department drops its investigation. Later drafts show different payment structures. Its unclear if a final agreement was ever reached.

    Meanwhile, Broidy prepared talking points for Malaysian Prime Minister Najib Razak ahead of a September 2017 visit. The list included the 1MDB investigation, which has “caused unnecessary tension.”

    Broidy helped raised more than $108 million for a joint fund with the Trump campaign and Republican Party. He personally gave $160,000 to the Republican National Committee last year.

    An attorney for Broidy and Rosenzweig said in a statement that Rosenzweig had been retained by Pras Michel, a former member of the hip-hop group the Fugees and a friend of Low’s to “provide strategic advice as part of a broader team.”

    “At no time did Mr. Broidy or Ms. Rosenzweig, or anyone acting on their behalf, discuss Mr. Low’s case with President Trump, any member of his staff, or anyone at the U.S. Department of Justice,” said the statement, which also questioned the legality of how the emails were obtained since they were drafts that were “never used.”

    The Justice Department has accused Low of siphoning at least $4.5 billion from 1MDB between 2009 and 2015, alleging that some of the proceeds were used to buy luxury real estate, including a stake in the Park Lane Hotel. In September, a judge put a hold on the DOJ’s effort to seize Low’s assets. Other funds that were allegedly diverted from 1MDB went toward the $50.9 million purchase of an apartment at Walker Tower, according to federal prosecutors.

    Najib is alleged to have siphoned $681 million in 1MDB funds, and used some of that money to buy tens of millions of dollars worth of diamonds for his wife. He has denied wrongdoing and was cleared of wrongdoing by Malaysia’s attorney general. Low has also denied wrongdoing."

    the end is near for najib. the pit is too deep....

    u desperately need thousands of lies to cover up one lie
    u desperately need more than 2.6b to cover up this 2.6b
    u desperately need more than salleh to back u up
    u desperately need thousands of trip to makkah to fool the kampong folks
    u desperately need millions of umporno to spread your lies

    but u just need one instance of honesty to save your country, your voters and malaysians....

    i doubt u have that in u......so, u will get what u deserve....may not be today, may not be tomorrow...but it will come!


    ReplyDelete
    Replies


    1. Jangan Risau Bang... Kami ada penyelesaiannya







      Abang Cuba Dulu Extra Peria












      xtra peria 300









      Perkenalkan; Kapsul Herba Extra Peria



      Sejak diperkenalkan pada penghujung 2013, lebih 300,000 botol telah terjual. Ramai rakyat Malaysia telah kami bantu. Extra Peria juga tidak asing lagi dikalangan pengguna dari luar negara seperti China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan Indonesia.










      Diperbuat dari herba-herba semulajadi dan dirumus khas oleh kilang tempatan. Produk keluaran bumiputera ini diyakini halal dan bukan berbentuk ubat tetapi hanya sebagai makanan tambahan sahaja.










      Formulasinya adalah dari resepi nenek-moyang orang melayu yang mengamalkan herba-herba tempatan sebagai cara rawatan luka, rawatan mati pucuk dan untuk mengelakkan terkena kencing manis.

      Delete
    2. Kehebatan PL Supergel bukan terletak pada saiz botolnya, tapi pada kebekerkesanannya.

      Sekali anda sapu PL Supergel, anda akan tahu bertapa besarnya nilai PL Supergel untuk kepuasan anda suami isteri. Satu kepuasan yang tiada bandingnya.

      KANDUNGAN PL SUPERGEL PLUS

      Produk adalah selamat kerana PL Supergel menggunakan 100% bahan-bahan semulajadi iaitu air suling, Aloe Vera Gel, Olive Squalene, Apricot Kernel Oil, Vitamin C, Extracts of Korean Red Ginseng, Hawthorne Berry, Ginkgo Biloba, Muira Pauma, Catuaba Bark, Cuscuta Seed dan pelbagai lagi didalam formula yang telah digunakan turun temurun .



      KELEBIHAN PL SUPERGEL PLUS

      •Setiap kali penggunaan/sapuan PL SUPERGEL PLUS,kesannya akan bertahan sehingga 24jam.


      •Pengambilan gel sangat minima, boleh digunakan sehingga 20 – 30 kali untuk setiap botol.


      •Tiada campuran Gambir & Dadah Tiruan


      •100% herba asli


      •Tidak menimbulkan Rasa KEBAS, Rasa PANAS pada Zakar & Isteri anda.


      •Tiada Bau, Melekit atau Berminyak


      •Isteri anda tidak akan tahu jika anda tidak memaklumkannya.


      •Bersih, Suci (boleh dibawa solat), Selamat, Mudah & Sangat Berkesan !


      PERHATIAN !!!

      PL SUPERGEL PLUS tidak mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali anda akan terasa berangin pada zakar anda.

      Ini adalah perkara biasa kerana salah satu kandungannya adalah daun pudina untuk membantu penyerapan herba ke dalam kulit.

      Selepas anda sapu PL SUPERGEL PLUS & menunggu selama 1 jam (lebih lama lebih baik), selama tempoh tersebut sekiranya anda ingin kencing, anda boleh membasuh zakar tetapi hanya menggunakan air sahaja (tanpa sabun kerana sabun akan menghilangkan kesan PL SUPERGEL PLUS)



      CARA GUNA PL SUPER GEL PLUS


      Picit sedikit gel (lebih kurang sebesar kepala mancis) dan sapu di kepala zakar setengah jam / sejam sebelum bersama isteri…


      PERHATIAN!
      •PL SUPER GEL PLUS™ tidak mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali anda akan terasa berangin pada zakar anda, ini adalah perkara biasa kerana salah satu kandungannya ialah daun pudina untuk membantu penyerapan ubat ke dalam kulit.
      •Selepas anda sapu dan menunggu selama 2 jam (lagi lama lagi baik), selama tempoh tersebut sekiranya anda ingin kencing anda boleh membasuh zakar tetapi hanya menggunakan air sahaja TANPA SABUN kerana sabun akan menghilangkan gel tersebut.
      •PL SUPER GEL PLUS™ ini juga mempunyai rasa pahit kerana ianya adalah berasaskan tumbuhan herba 100%. Oleh itu anda dinasihatkan supaya membasuh dahulu zakar dengan air biasa TANPA SABUN untuk menghilangkan rasa pahit itu.

      PL SUPERGEL PLUS ini juga mempunyai rasa pahit kerana ianya berasaskan tumbuhan herba 100%. Oleh itu disyorkan supaya membasuh dahulu zakar (JIKA NAK oral) dengan air biasa TANPA SABUN untuk menghilangkan rasa pahit itu.Jika tidak ORAL tak basuh pun takpa.

      Delete
  17. Kona baring pintas mcm mana pun akan hanya menambahkan bodoh puak cai umnobnpas. Lagi kona lagi bangap.
    Woi bodoh2 cai sekipang sekitol pemakan Taek,
    ISUNYA KAPAL AKINAKMATI,JHO LOW TAEK dan Karuake.
    Satu babi, seekor katak dan sebuah kapal dibeli uang kejahatan (malingan).
    Hadam elok2, sia2 tulis panjang2 cai sekupang pemakan Taek woi.

    A) FBI dan sadonia kata kapal babi
    B) Babi tadak nafi itu kapa dia.
    C) Katak kata bukan kapal babi.

    Habis,!??? ITU KAPAL SIAPA YG PUNYA ???
    Jeng jeng jeng !!!
    HAHAHA !! AHMAD ALBAB YG PUNYA HAHAHA.

    Sampai juga tahap bodoh Katak Croak.nak defend kapal Akunakmati kepunyaan Babi tu pulak kan?

    Woi cai makan Taek umnobnpas,
    Seluar ko terlondeh tu...TAEK penuh punggung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat suami yang masih tercari-cari bagaimana kaedah, tips, petua dan Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki ataupun untuk menguatkan zakar, anda boleh mencuba ramuan tradisional di bawah. Ramuan ini dikatakan mampu menguatkan tenaga batin suami. Diharap Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki ini dapat memanfaatkannya pada jalan yang betul ya…

      Dicatatkan berikut ini senarai-senarai ubat bagi menguatkan semula tenaga batin yang lemah dan ubat-ubat ini terdiri daripada jenis yang dimakan dan ada juga yang disertai dengan urutan. Kesemua yang disenaraikan di bawah adalah dari pengetahuan pengubatan bangsa Melayu, pilih satu untuk dijadikan usaha pengubatan dan Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki Anda.
      Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki
      Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki1. Sediakan ramuan-ramuan ini iaitu seulas halia sebesar ibu jari, 3 sudu madu lebah asli, 1 gram lada hitam, 1 gram lada putih, 1gram kismis kuning, 1 biji telur ayam kampung diambil kuningnya sahaja.

      Caranya : Tumbuk halia, lada hitam dan lada putih sehingga lumat dan masukkan ke dalam satu bekas bersih. Campurkan bahan-bahan ini dengan ramuan-ramuan lain sehingga sebati, amalkan makan jamu ini 2 kali sehari dikala pagi dan petang selama 21 hari berturut-turut.

      2. Ambil 7 ulas cekur atau kencur, 1 ulas bawang putih, 1 gram lada hitam dan 1 sudu minyak sapi tulin. Bersihkan semua cekur itu dan tumbuk sehingga lumat. Begitu juga dengan bawang putih dan lada hitam. Campurkan kesemua ramuan dan gaulkan sehingga sebati. Amalkan memakannya sebelum sarapan pagi selama 7 hari berturut-turut.

      Semasa mahu memakannya ambil seulas cekur yang lain dan kunyah hingga lumat. Lumurkan kunyahan cekur itu ke seluruh bahagian zakar sambil mengurutnya perlahan-lahan setiap pagi dan malam sebelum tidur. Urutan dari bahagian pangkal dan membawa ke bahagian kepala zakar dengan lembut.

      3. Ambil madu lebah asli 4 sudu teh, sebiji kuning telur ayam kampung dan lada hitam 5 biji. Makan ubat ini diwaktu pagi sebelum atau selepas sarapan.

      4. Sembelih seekor itik nila jantan yang tua, keluarkan semua isi perut itik, bersihkan dan masukkan semula kecuali usus itik. Ambil 4 biji keledek merah yang elok dan panjang, bersihkan tanpa membuang kulitnya. Ambil ramuan rempah yang sesuai.

      Kukus itik itu bersama-sama ramuan tadi. Kukusan itu mampu untuk menghasilkan segelas kecil air pati. Ambil air pati itu dan minum ketika ia suam-suam kuku.


      Delete
    2. Kehebatan PL Supergel bukan terletak pada saiz botolnya, tapi pada kebekerkesanannya.

      Sekali anda sapu PL Supergel, anda akan tahu bertapa besarnya nilai PL Supergel untuk kepuasan anda suami isteri. Satu kepuasan yang tiada bandingnya.

      KANDUNGAN PL SUPERGEL PLUS

      Produk adalah selamat kerana PL Supergel menggunakan 100% bahan-bahan semulajadi iaitu air suling, Aloe Vera Gel, Olive Squalene, Apricot Kernel Oil, Vitamin C, Extracts of Korean Red Ginseng, Hawthorne Berry, Ginkgo Biloba, Muira Pauma, Catuaba Bark, Cuscuta Seed dan pelbagai lagi didalam formula yang telah digunakan turun temurun .



      KELEBIHAN PL SUPERGEL PLUS

      •Setiap kali penggunaan/sapuan PL SUPERGEL PLUS,kesannya akan bertahan sehingga 24jam.


      •Pengambilan gel sangat minima, boleh digunakan sehingga 20 – 30 kali untuk setiap botol.


      •Tiada campuran Gambir & Dadah Tiruan


      •100% herba asli


      •Tidak menimbulkan Rasa KEBAS, Rasa PANAS pada Zakar & Isteri anda.


      •Tiada Bau, Melekit atau Berminyak


      •Isteri anda tidak akan tahu jika anda tidak memaklumkannya.


      •Bersih, Suci (boleh dibawa solat), Selamat, Mudah & Sangat Berkesan !


      PERHATIAN !!!

      PL SUPERGEL PLUS tidak mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali anda akan terasa berangin pada zakar anda.

      Ini adalah perkara biasa kerana salah satu kandungannya adalah daun pudina untuk membantu penyerapan herba ke dalam kulit.

      Selepas anda sapu PL SUPERGEL PLUS & menunggu selama 1 jam (lebih lama lebih baik), selama tempoh tersebut sekiranya anda ingin kencing, anda boleh membasuh zakar tetapi hanya menggunakan air sahaja (tanpa sabun kerana sabun akan menghilangkan kesan PL SUPERGEL PLUS)



      CARA GUNA PL SUPER GEL PLUS


      Picit sedikit gel (lebih kurang sebesar kepala mancis) dan sapu di kepala zakar setengah jam / sejam sebelum bersama isteri…


      PERHATIAN!
      •PL SUPER GEL PLUS™ tidak mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali anda akan terasa berangin pada zakar anda, ini adalah perkara biasa kerana salah satu kandungannya ialah daun pudina untuk membantu penyerapan ubat ke dalam kulit.
      •Selepas anda sapu dan menunggu selama 2 jam (lagi lama lagi baik), selama tempoh tersebut sekiranya anda ingin kencing anda boleh membasuh zakar tetapi hanya menggunakan air sahaja TANPA SABUN kerana sabun akan menghilangkan gel tersebut.
      •PL SUPER GEL PLUS™ ini juga mempunyai rasa pahit kerana ianya adalah berasaskan tumbuhan herba 100%. Oleh itu anda dinasihatkan supaya membasuh dahulu zakar dengan air biasa TANPA SABUN untuk menghilangkan rasa pahit itu.

      PL SUPERGEL PLUS ini juga mempunyai rasa pahit kerana ianya berasaskan tumbuhan herba 100%. Oleh itu disyorkan supaya membasuh dahulu zakar (JIKA NAK oral) dengan air biasa TANPA SABUN untuk menghilangkan rasa pahit itu.Jika tidak ORAL tak basuh pun takpa.

      Delete
  18. denial syndrome
    Millions of umno and pas people is in denial syndrome about their wrongdoing and misconduct and should seek treatment,
    and the only atmos treatment for them are, throw them out in this coming GE14.

    to hell with pasumnobn

    CHOOSE PAKATAN HARAPAN

    VOTE FOR PAKATAN HARAPAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. . Tumbuk 3 batang kayu manis lebih kurang 2 inci panjangnya setiap satunya hingga lumat, campurkan serbuk itu dengan sebiji kuning telur ayam kampung. Kacau hingga sebati. Minum ramuan setiap pagi dan petang selama 7 hari berturut-turut. Untuk hari seterusnya, minum pada masa 1 jam sebelum jima’.
      Selain dari meminum ramuan itu, ambil sedikit campuran ramuan dan sapukan pada seluruh bahagian batang zakar sehingga rata. Lakukan 2 hingga 5 minit sebelum jima’.

      6. Ambil seekor burung merpati biasa, 3 ulas bawang putih dan merah, 6 inci petula ular dan 1 sudu jintan manis serta lain-lain rempah sup. Giling kesemua bahan itu sehingga mendidih, hangatkan seketika sebelum diminum untuk berikutnya.

      7. Ambil 1 otak kambing yang dikeringkan, 1 inci halia, kunyit dan lengkuas dan 3 ulas bawang putih. Rebus kesemua bahan itu sehingga mendidih, hangatkan seketika sebelum diminum untuk berikutnya.

      8. Akar Tunjang Bumi, Kayu Pedu Beruang, Akar Serai Kayu, kayu Manis, Kayu Lawan, Akar Tongkat dan Janggut Ali, Akar Buluh Duri dan Akar Bunga Cempaka. Semua ramuan dicampurkan. Setiap kali penggunaan, masukkan segenggam ramuan yang dicampurkan dengan 3 gelas air. Didihkan sehingga tinggal 1/3 bahagian air sahaja. Minum air tersebut.

      9. Pasir timbul ( pasir yang timbul dipermukaan air sewaktu air sungai pasang ), kayu hidup ( sebarang kayu atau akar yang yang bergerak akibat laluan air yang mudah didapati di kawasan jeram atau hulu sungai ), air pasang ( air sungai yang sedang pasang ). Semua bahan ini direbus bersama dengan tiga gelas air dan didihkan sehingga tinggal 1/3 bahagian air sahaja untuk diminum.

      10) 400 gram gula batu, 200 gram lada putih, 100 gram serbuk halia dan satu sudu makan minyak sapi tulin. Kesemua gula batu dan lada putih ditumbuk hingga lumat seperti tepung. Setelah diayak, gaulkan kesemua ramuan ini, panaskan di atas api yang agak sederhana panasnya sambil mengacau sehingga sebati. Kacau sehingga ianya lekit seperti dodol.

      Makan sekadar sebesar ibu jari sekurang-kurangnya ½ jam sebelum jima’. Lebihnya disimpan dan jangan biarkan dimasuki angin. Bagi kesan yang lebih baik, makan majun ini setiap pagi sebelum sarapan.

      11) 3 ulas halia sebesar ibu jari setiap satu, 27 biji lada hitam, 27 biji lada putih, 1 sudu teh minyak sapi tulin dan sebiji telur ayam kampung bahagian kuningnya sahaja. Tumbuk kesemua lada hitam, lada putih dan halia sehingga lumat. Sebaiknya halia itu diparut, diperah dan diambil airnya sahaja. Gaul semua ramuan di dalam bekas yang bersih hingga sebati. Minum ramuan ini sekurang-kurangnya 1 jam sebelum jima’. Ambil sedikit dari ramuan, sapu pada zakar 2 hingga 5 minit sebelum jima’.
      Ramuan itu jangan diminum ketika lapar atau perut kosong. Semasa menyapu pada ramuan pada zakar, jangan menyapu terlalu banyak, memadai sedikit sahaja.

      Delete
    2. Satu cara yang yang Paling Mudah dan Paling Selamat untuk mencapai ketegangan MAKSIMA – hanya dengan sebiji sehari mutiara Pacak Langit Pearl– 100% asli tanpa sebarang bahan kimia. Ianya sesuai bagi zakar tidak kuat, tegang dan gagal tahan lama. Pacak Langit Pearl Plus dihasilkan dengan 100% dari herba asli yang akan melonjakkan kekuatan seksual anda pada bila-bila masa yang anda mahu!

      Khasiat Kapsul Pacak Langit Pearl Plus
      1. Merawat kegagalan ereksi
      2. Merawat pancutan pramatang
      3. Meningkatkan libido
      4. Meningkatkan pengeluaran air mani
      5. Memanjangkan tempoh ereksi
      6. Merawat masalah prostat
      7. Membersihkan buah pinggang
      8. Meningkatkan tenaga dan stamina

      Tidak Pasti Jika Anda Memerlukan Kapsul Pacak Langit Pearl ?

      Ketahui sekiranya anda ada mengalami tanda – tanda (simptom) masalah ereksi:
      1.Menghadapi kesukaran untuk mencapai ereksi pada waktu pagi selepas bangun dari tidur.
      2.Ketegangan tidak penuh atau tidak betul-betul keras walaupun dalam keadaan yang amat terangsang.
      3.Memerlukan masa yang agak lama untuk mencapai ketegangan apabila bermesra dengan isteri
      4.Ketika bersetubuh, anda gagal mengekalkan ketegangan.

      Mengapakah masalah ereksi boleh terjadi?

      Masalah ereksi boleh berlaku kepada sesiapa sahaja tanpa mengira usia. Sama ada anda berusia 20’an ataupun 60’an, ianya boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Namun begitu apakah menyebabkan berlakunya keadaan ini?

      Masalah ereksi boleh terjadi dari akibat kesan fisiologi atau psikologi:

      Kesan Fisiologi

      Apakah yang anda makan sepanjang hari? Kemungkinan besar anda bersarapan dengan Nasi Lemak atau Roti Canai, makan nasi tengahari dengan ikan/ayam kari atau goreng dan makan malam juga dengan nasi dengan makanan berkuah atau goreng. Seperti yang dapat anda lihat, hampir setiap waktu makanan kita pasti mengandungi lemak dan kolestrol yang tinggi. Apakah kesan pemakanan seperti ini pada kesihatan seksual kita? Tahun demi tahun, lemak dan kolestrol ini akan membina di dalam tubuh badan mengakibatkan pengaliran darah yang tidak lancar.

      KETEGANGAN PENUH hanya boleh dicapai sekiranya darah dapat mengalir kedalam organ zakar tanpa halangan dan ianya kekal di dalam organ zakar. Kolestrol yang tinggi menghalang pengaliran darah yang optimum dan akhirnya mengakibatkan kesukaran untuk mendapatkan ketegangan yang sempurna.

      Kesan Psikologi

      Dalam keadaan dunia yang semakin pantas dan semua orang berlumba – lumba untuk mengejar kemewahan hidup, ramai yang tidak dapat menumpukan perhatian kepada kehidupan keluarga. Tekanan hidup yang tinggi juga membawa kesan kepada masalah ereksi.

      Bagaimana Kapsul Pacak Langit Pearl Plus Boleh Membantu?

      Pacak Langit Pearl Plus dirumus khas dengan 5 jenis herba terbaik bukan sahaja untuk memberikan ketegangan maksima tetapi untuk meningkatkan daya ketahanan seksual anda agar anda sentiasa bersedia dan bertenaga hari demi hari.

      Pacak Langit Pearl Plus BUKAN HANYA untuk mereka yang bermasalah sahaja tetapi untuk semua yang ingin meningkatkan tenaga seksual anda.

      Herba ramuan Pacak Langit Pearl Plus akan membantu mengembangkan salur darah di bahagian zakar anda untuk membantu meningkatkan pengaliran darah dan mengekalkannya di bahagian zakar untuk mencapai ketegangan maksima.

      Kesemua perubahan yang akan anda alami setelah menggunakan Pacak Langit Pearl Plus akan berlaku secara semulajadi tanpa seolah – olah anda TIDAK memakan apa – apa ubat! Anda akan merasai seperti ianya berlaku dengan SENDIRI tanpa sebarang bantuan!!

      Delete
  19. Kapal itu ahmad albab yg punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN 10:19,

      Malaysia masih ada maruah dan integriti kah?

      Tangga ke 69 ranking Tranperency International sudah cukup alasan FBI tidak berurusan langsung dengan Malaysia! FBI TIDAK MEMPERCAYAI KERA2jaan NALAYSIA - SHAME ON YOU `KERA2`-jaan MALAYSIA!!!

      Delete
    2. 12) Sebiji telur ayam, 1 sudu minyak sapi dan 7 biji buah kurma iaitu bijinya yang telah ditumbuk lumat. Campurkan semua bahan ramuan dan makan setiap hari selama 10 hari berturut-turut. Paling baik makan sebelum berakhirnya waktu subuh. Boleh juga memakannya ½ jam sebelum jima’.

      13) Campurkan 3 ulas halia yang telah diparut bersama segelas susu kibas/ kambing mentah dan sedikit kismis. Gaul semua bahandam minum setiap pagi selama 10 hari berturut-turut. Selepas tempoh itu tamat, boleh diamal menurut kesempatan dan boleh diminum sebelum jima’.

      14) 2 sudu teh minyak sapi tulin, 2 sudu teh pati samtan, 2 sudu teh madu lebah dan sebiji kuning telur ayam kampung. Campurkan semua ramuan dan kacau hingga sebati. Amalkan meminum sehingga 14 hari berturut-turut. Untuk hari-hari selepas itu, malkan memakannya ½ jam sebelum jima’.

      15) Sekiranya pemburu mendapat sang kancil atau pelanduk, maka ambil ekornya, goreng kering dan makan.

      16) Amalkan makan sup ekor lembu atau sup kambing dicampurkan dengan hati kambing jantan.

      17) Satu daripada petua mudah ialah meminum madu lebah asli bercampur kuning telur 2 atau 3 kali seminggu.

      18) Satu ubat yang agak ganjil ialah memakan hempedu beruang yang telah dikeringkan tanpa dimasak.

      19) Memakan kemenyan sebesar jari kelingking dengan sedikit gula seminggu sekali.

      20) Satu petua yang ganjil ialah minum air yang direndam dengan zakar buaya yang telah dikeringkan sebelum jima’. Rendam zakar buaya itu satu jam sebelum meminumnya. Bila sudah digunakan, maka keringkan semula bagi kegunaan akan datang.

      Demikian jenis-jenis ubat tradisional yang diketahui oleh orang Melayu berkaitan dengan Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki, yang memberikan penekanan terhadap pengubatan zakar yang lemah atau tidak mampu untuk menegang dengan cukup untuk menegang dengan cukup bagi membolehkan jima’. Ada diantara ubat itu berasal dari keturunan jawa, ada yang diambil dari pengajaran bangsa Siam, dan ada pula dari bangsa Arab. Sebaiknya pilihlah ubat yang bersih dan halal dimakan serta senang untuk disediakan. Berubatlah dengan doktor atau orang yang mahir dalam bidang tenaga lelaki jika telah gawat!!

      Delete
    3. Satu cara yang yang Paling Mudah dan Paling Selamat untuk mencapai ketegangan MAKSIMA – hanya dengan sebiji sehari mutiara Pacak Langit Pearl– 100% asli tanpa sebarang bahan kimia. Ianya sesuai bagi zakar tidak kuat, tegang dan gagal tahan lama. Pacak Langit Pearl Plus dihasilkan dengan 100% dari herba asli yang akan melonjakkan kekuatan seksual anda pada bila-bila masa yang anda mahu!

      Khasiat Kapsul Pacak Langit Pearl Plus
      1. Merawat kegagalan ereksi
      2. Merawat pancutan pramatang
      3. Meningkatkan libido
      4. Meningkatkan pengeluaran air mani
      5. Memanjangkan tempoh ereksi
      6. Merawat masalah prostat
      7. Membersihkan buah pinggang
      8. Meningkatkan tenaga dan stamina

      Tidak Pasti Jika Anda Memerlukan Kapsul Pacak Langit Pearl ?

      Ketahui sekiranya anda ada mengalami tanda – tanda (simptom) masalah ereksi:
      1.Menghadapi kesukaran untuk mencapai ereksi pada waktu pagi selepas bangun dari tidur.
      2.Ketegangan tidak penuh atau tidak betul-betul keras walaupun dalam keadaan yang amat terangsang.
      3.Memerlukan masa yang agak lama untuk mencapai ketegangan apabila bermesra dengan isteri
      4.Ketika bersetubuh, anda gagal mengekalkan ketegangan.

      Mengapakah masalah ereksi boleh terjadi?

      Masalah ereksi boleh berlaku kepada sesiapa sahaja tanpa mengira usia. Sama ada anda berusia 20’an ataupun 60’an, ianya boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Namun begitu apakah menyebabkan berlakunya keadaan ini?

      Masalah ereksi boleh terjadi dari akibat kesan fisiologi atau psikologi:

      Kesan Fisiologi

      Apakah yang anda makan sepanjang hari? Kemungkinan besar anda bersarapan dengan Nasi Lemak atau Roti Canai, makan nasi tengahari dengan ikan/ayam kari atau goreng dan makan malam juga dengan nasi dengan makanan berkuah atau goreng. Seperti yang dapat anda lihat, hampir setiap waktu makanan kita pasti mengandungi lemak dan kolestrol yang tinggi. Apakah kesan pemakanan seperti ini pada kesihatan seksual kita? Tahun demi tahun, lemak dan kolestrol ini akan membina di dalam tubuh badan mengakibatkan pengaliran darah yang tidak lancar.

      KETEGANGAN PENUH hanya boleh dicapai sekiranya darah dapat mengalir kedalam organ zakar tanpa halangan dan ianya kekal di dalam organ zakar. Kolestrol yang tinggi menghalang pengaliran darah yang optimum dan akhirnya mengakibatkan kesukaran untuk mendapatkan ketegangan yang sempurna.

      Kesan Psikologi

      Dalam keadaan dunia yang semakin pantas dan semua orang berlumba – lumba untuk mengejar kemewahan hidup, ramai yang tidak dapat menumpukan perhatian kepada kehidupan keluarga. Tekanan hidup yang tinggi juga membawa kesan kepada masalah ereksi.

      Bagaimana Kapsul Pacak Langit Pearl Plus Boleh Membantu?

      Pacak Langit Pearl Plus dirumus khas dengan 5 jenis herba terbaik bukan sahaja untuk memberikan ketegangan maksima tetapi untuk meningkatkan daya ketahanan seksual anda agar anda sentiasa bersedia dan bertenaga hari demi hari.

      Pacak Langit Pearl Plus BUKAN HANYA untuk mereka yang bermasalah sahaja tetapi untuk semua yang ingin meningkatkan tenaga seksual anda.

      Herba ramuan Pacak Langit Pearl Plus akan membantu mengembangkan salur darah di bahagian zakar anda untuk membantu meningkatkan pengaliran darah dan mengekalkannya di bahagian zakar untuk mencapai ketegangan maksima.

      Kesemua perubahan yang akan anda alami setelah menggunakan Pacak Langit Pearl Plus akan berlaku secara semulajadi tanpa seolah – olah anda TIDAK memakan apa – apa ubat! Anda akan merasai seperti ianya berlaku dengan SENDIRI tanpa sebarang bantuan!!

      Delete
    4. Geng Najib ini, seorang tua sewel berotak budak budak
      Yang Lebih memualkan kita profesion guru dilacurnya
      Kamu inilah icon penyokong kerajaan yang tidak berotak
      FYI Dalam PRU14 nih umnopasbn tamatlah riwayatnya

      mamposumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!!

      Delete
    5. . Cara Buang Air Kecil
      Buang air kecil di kala awal pagi mengakibatkan perubahan suhu yang mendadak pada pundi kencing lamas pada zakar. Cara yang dicatntkan ini dikatakan dapat mengelakkan angin pasang dan menolong memanaskan serta mengeraskan batang zakar. Caranya iaiali, cari buluh yang mana lubangnya lebih besar dan panjang dari saiz zakar ketika tegang Keringkan dan simpan buluh tersebut. Bila mahu buang air di kala pagi maka masukkan batang zakar ke dalamnya dan buang air di dalam buluh tersebut. Biarkan zakar berendam di dalam buluh sekadar 10 saat, barulah basuh zakar serta buluh tersebut sebersih-bersihnya. Dikatakan juga, jika tiada buluh maka memadai menadah air kencing itu dengan tangan kiri dan dan kemudian mandikan batang zakar dengan air itu dan basuh. Ada juga petua bahawa semasa melepaskan air kencing itu, jangan dilepaskan sekaligus, lapi lepaskan sedikit dahulu, tahan dan kemudian baliani dilepaskan semuanya.
      Nota: Amalan di atas tidak diajarkan oleh Islrun, hanya petua orang Melayu lama. Antara tertib yang diajarkan oleh Islam ialah, ketika masuk ke bilik air, dahulukan kaki kiri, mencangkung dengan meletakkan berat badan kepada kaki kiri. Setelah selesai buang air maka dilakukan Istabra iaitu memicit kepala zakar dan menariknya sedikit ke hadapan bagi membersihkan sisa-sisa air kencing jika masih ada. Kemudian sunat bagi membersihkan bahagian bawah tubuh dengan air sejuk bagi mengelakkan kencing batu. Bila keluar dari tandas maka mulai dengan kaki kanan.


      6. Cara Buang Air Besar
      Dikatakan bahawa cara ini patut diamalkan temtama pada ketika pagi. Buang air kecil dahulu hingga habis dan kemudian baharu buang air besar. Jangan ditahan diri dari buang air besar kerana ini akan memudaralkan badan. Bila hendak buang air besar maka kepilkan kedua belah tangan dicelali pelipat antara betis dan paha. Jongketkan kaki kanan, kaki kiri tetap seperti biasa. Dengan cara ini maka berat badan akan tertumpu ke sebelah kiri. Semasa meneran maka kacipkan gigi bawah ke gigi atas. Cara di atas mirip kepada apa yang diajarkan oleh Islam dan Ilmu Tabib Islam.


      7. Cara Mandi
      Ampu atau pegang buah zakar dari bawah ke atas, sebaiknya menekup hingga seluruh batang zakar agar tidak terkena air siraman pertama. Sirami dahulu dua kepala lutut dengan air kemudian barulah sirami kepala, lantas teruskan mandi dengan menekup zakar secara yang tersebut.
      Nota: Perkara di atas tidak diajarkan oleh Islam. Antara yang diajarkan oleh Islam ialah jangan mandi di tempat terbuka dalam keadaan aurat terbuka. Jangan mandi ketika perut kenyang atau lapar, jika lapar makan sedikit baharu mandi. Ketika mandi jangan minum air sejuk atau makan semangka. Hilangkan bau yang tidak sedap pada badan dan cukur bulu-bulu ketiak dan ari-ari agar air dapat menyerap mudah lantas membersihkan kawasan itu.


      8. Sarapan Pertama
      Diajarkan oleh orang Melayu lama supaya mengamalkan makan Kulit Kayu Manis (kira-kira seinci panjangnya) atau sebiji Cengkih sebelum sarapan pagi. Ini bagi mengeraskan zakar.


      9. Cara Makan
      Tenaga berkurangan dan tidak bertambah tetapi ada cara bagi membangkitkan semula tenaga dan melambatkan proses berkurangnya tenaga. Menurut orang Melayu lama, mula-mula makan sebuku kecil garam, ia dapat menghindarkan berbagai penyakit. Setiap kali mahu mula makan, kepalkan sebanyak 3 kepal nasi yang tidak berealnpur apa pun. Semasa mahu menyuap maka baca:

      •Bagi suapan pertama: ‘Bismillah’
      •Bagi suapan kedua: ‘Bismillahir rahmaan’
      •Bagi suapan ketiga: ‘Bismillahir rahmanir rahiim’ - untuk suapan ketiga itu, hembuskan atau tiup tiga kali hingga air ludah memercik sambil mengucapkan Syifa’ (ertinya ubat) sebanyak 3 kali.

      Delete
  20. dad dan cai2 PH yangbersepah2 kat sini. Cubalah kau orang fikir..kau ingat DSSK tu bangang sangat macam kau ke??? Dah tentu dia hubungi pihak berwajib di Indonesia terlebih dulu dan mendapatkan maklumat serta fakta yang sahih lagi tepat dari mereka berkaitan kasus ini. Ini bukan main2..ini melibatkan maruah dan integriti Msia di mata dunia. Malah FBI pasti sudah memberi laporan lengkap berkaitan penahanan kapal ni kepada Msia...mereka tentu tak mahu menjejaskan hubungan baik kita dengan US. Dan sehingga kini, cubalah google sebarang berita terkini yang mengatakan dengan sahih 100% dan tepatnya kapal tu milik Jho Low dan dikaitakn dengan 1 MDB..ada tak???? Kalau ada mohon agar disharekan kat blog pemfitnah ni. Kita perlu belajar2 untuk mengawal sifat amarah kita yang membuak2 tu..pstikan we get the facts straight sebelum membuat andaian serta tuduhan yang tak masuk akal. Msia kan ada pihak2 yang berotoriti dalam hal ni seperti KLN, PMO, lakukanlah rujuk silang dengan mereka dulu sebelum jump to conclusion. bukan apa2..takut2 kita ingat kita berada di pihak yang betul, rupa2 tidak..takke haru tu namanya. Janganlah kita bersengkongkol dengan pihak2 tertentu dalam negara untuk terus menerus memburuk2kan nama Msia dan DSNR..apa yag sebenarnya kita perolehi dari tindakan tu. OKlah..Kalau Madey tu kita boleh faham tujuannya, tapi yang kita membiarkan diri kita dipergunakan dalam percaturan politiknya tu..kenapa????
    Kesimulannya...kasus ini hanyalh bersifat politik semaat2 yang dirancang dengan teliti oleh pihak2 tertentu dalam negara dan ini adalah kesinambungan daripada dari konspirasi mereka untuk menggulungkan DSNR dan Kerajaan melalui 1MDB yang direkayasa oleh mereka dengan k/sama DOJ dan serawak Report. Nampak..sebab tulah puak2 ni bermati2an untuk mengaitkan kapal mewah ni dengan 1 MDB, sedangkan tiada bukti konkrit yang menjurus kepadanya. dad dan cai2 sekelian..kalian semua janganlah terlalu terkesima dengan kasus ni..dan yang penting sekali rujuk dulu dari pihak berwajib dalam negara kita sebelum bertepuk tangan gembira bagai nak rak sehingga lupa diri. Tepuk dada, tanya iman....adakah perlakuan macam ni menggambarkan kita sebagai warganegara yang wala dan taat kepada Msia...sanggup menggadaikan maruah negra tercinta dan menjadikan Msia sebagai bahan tertawaan dunia luar hanya kerana benci dan dendam yang amat sangat kepada DSNR dan ahli keluarganya, khususnya DS Rosmah...dan leih hina lagi menjadi bidak tolol umpama zombie dalam percaturan politik mantan PM 22 tahun tu..pikir2kanlah ye dad !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib

      Albeit your small grey matter, I have below to say unto you

      EXPLAINING AWAY THE TRUTH

      It is no good at all
      to conjure all sorts of reasons
      to explain away truth:

      One could subscribe to truth
      only when one has self-respect in the first place;

      When a man tells untruths,
      he has no respect for himself
      and little would he do better for others
      except for his own gain;

      And when a man tells lies,
      he has a tendency to forget:

      With one lie after the other,
      eventually he would be caught
      in his own tangled web

      Delete
    2. ko hebat dgn andaian ko. sejak bila najib tu ada rasa malu?

      once a thief, u may realize one day of your mistakes
      once a murderer, u may realize one day of your mistakes

      once a liar, u never realize what u did! u are trapped within your own lies! never know which are truths, which are not!

      Delete
    3. Geng Najib

      Dia tak bangang tapi penipu penyamun.

      Islam suruh kita ikuti menyamun menipu?

      Delete
    4. Woi GN bantut otak,

      1. FBI tahan tongkang Babi.
      2. Babi Taek tak nafi miliki tongkang. *Tongkang lupa angkat sauh.
      3. Tiba datang Karabo Kroak berteriak , Tongkang bukan milik Babi !!
      Setakat itu saja ceritanya, tapi t8ba2....

      4. Datang Caitaik GN, angkat telur Karabao Kroak.

      Lu apahal GN ?

      Delete
    5. Buat suami yang masih tercari-cari bagaimana kaedah, tips, petua dan Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki ataupun untuk menguatkan zakar, anda boleh mencuba ramuan tradisional di bawah. Ramuan ini dikatakan mampu menguatkan tenaga batin suami. Diharap Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki ini dapat memanfaatkannya pada jalan yang betul ya…

      Dicatatkan berikut ini senarai-senarai ubat bagi menguatkan semula tenaga batin yang lemah dan ubat-ubat ini terdiri daripada jenis yang dimakan dan ada juga yang disertai dengan urutan. Kesemua yang disenaraikan di bawah adalah dari pengetahuan pengubatan bangsa Melayu, pilih satu untuk dijadikan usaha pengubatan dan Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki Anda.
      Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki
      Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki1. Sediakan ramuan-ramuan ini iaitu seulas halia sebesar ibu jari, 3 sudu madu lebah asli, 1 gram lada hitam, 1 gram lada putih, 1gram kismis kuning, 1 biji telur ayam kampung diambil kuningnya sahaja.

      Caranya : Tumbuk halia, lada hitam dan lada putih sehingga lumat dan masukkan ke dalam satu bekas bersih. Campurkan bahan-bahan ini dengan ramuan-ramuan lain sehingga sebati, amalkan makan jamu ini 2 kali sehari dikala pagi dan petang selama 21 hari berturut-turut.

      2. Ambil 7 ulas cekur atau kencur, 1 ulas bawang putih, 1 gram lada hitam dan 1 sudu minyak sapi tulin. Bersihkan semua cekur itu dan tumbuk sehingga lumat. Begitu juga dengan bawang putih dan lada hitam. Campurkan kesemua ramuan dan gaulkan sehingga sebati. Amalkan memakannya sebelum sarapan pagi selama 7 hari berturut-turut.

      Semasa mahu memakannya ambil seulas cekur yang lain dan kunyah hingga lumat. Lumurkan kunyahan cekur itu ke seluruh bahagian zakar sambil mengurutnya perlahan-lahan setiap pagi dan malam sebelum tidur. Urutan dari bahagian pangkal dan membawa ke bahagian kepala zakar dengan lembut.

      3. Ambil madu lebah asli 4 sudu teh, sebiji kuning telur ayam kampung dan lada hitam 5 biji. Makan ubat ini diwaktu pagi sebelum atau selepas sarapan.

      4. Sembelih seekor itik nila jantan yang tua, keluarkan semua isi perut itik, bersihkan dan masukkan semula kecuali usus itik. Ambil 4 biji keledek merah yang elok dan panjang, bersihkan tanpa membuang kulitnya. Ambil ramuan rempah yang sesuai.

      Kukus itik itu bersama-sama ramuan tadi. Kukusan itu mampu untuk menghasilkan segelas kecil air pati. Ambil air pati itu dan minum ketika ia suam-suam kuku.

      5. Tumbuk 3 batang kayu manis lebih kurang 2 inci panjangnya setiap satunya hingga lumat, campurkan serbuk itu dengan sebiji kuning telur ayam kampung. Kacau hingga sebati. Minum ramuan setiap pagi dan petang selama 7 hari berturut-turut. Untuk hari seterusnya, minum pada masa 1 jam sebelum jima’.
      Selain dari meminum ramuan itu, ambil sedikit campuran ramuan dan sapukan pada seluruh bahagian batang zakar sehingga rata. Lakukan 2 hingga 5 minit sebelum jima’.

      6. Ambil seekor burung merpati biasa, 3 ulas bawang putih dan merah, 6 inci petula ular dan 1 sudu jintan manis serta lain-lain rempah sup. Giling kesemua bahan itu sehingga mendidih, hangatkan seketika sebelum diminum untuk berikutnya.


      Delete
    6. Mengapakah masalah ereksi boleh terjadi?

      Masalah ereksi boleh berlaku kepada sesiapa sahaja tanpa mengira usia. Sama ada anda berusia 20’an ataupun 60’an, ianya boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Namun begitu apakah menyebabkan berlakunya keadaan ini?

      Masalah ereksi boleh terjadi dari akibat kesan fisiologi atau psikologi:

      Kesan Fisiologi

      Apakah yang anda makan sepanjang hari? Kemungkinan besar anda bersarapan dengan Nasi Lemak atau Roti Canai, makan nasi tengahari dengan ikan/ayam kari atau goreng dan makan malam juga dengan nasi dengan makanan berkuah atau goreng. Seperti yang dapat anda lihat, hampir setiap waktu makanan kita pasti mengandungi lemak dan kolestrol yang tinggi. Apakah kesan pemakanan seperti ini pada kesihatan seksual kita? Tahun demi tahun, lemak dan kolestrol ini akan membina di dalam tubuh badan mengakibatkan pengaliran darah yang tidak lancar.

      KETEGANGAN PENUH hanya boleh dicapai sekiranya darah dapat mengalir kedalam organ zakar tanpa halangan dan ianya kekal di dalam organ zakar. Kolestrol yang tinggi menghalang pengaliran darah yang optimum dan akhirnya mengakibatkan kesukaran untuk mendapatkan ketegangan yang sempurna.

      Kesan Psikologi

      Dalam keadaan dunia yang semakin pantas dan semua orang berlumba – lumba untuk mengejar kemewahan hidup, ramai yang tidak dapat menumpukan perhatian kepada kehidupan keluarga. Tekanan hidup yang tinggi juga membawa kesan kepada masalah ereksi.

      Bagaimana Kapsul Pacak Langit Pearl Plus Boleh Membantu?

      Pacak Langit Pearl Plus dirumus khas dengan 5 jenis herba terbaik bukan sahaja untuk memberikan ketegangan maksima tetapi untuk meningkatkan daya ketahanan seksual anda agar anda sentiasa bersedia dan bertenaga hari demi hari.

      Pacak Langit Pearl Plus BUKAN HANYA untuk mereka yang bermasalah sahaja tetapi untuk semua yang ingin meningkatkan tenaga seksual anda.

      Herba ramuan Pacak Langit Pearl Plus akan membantu mengembangkan salur darah di bahagian zakar anda untuk membantu meningkatkan pengaliran darah dan mengekalkannya di bahagian zakar untuk mencapai ketegangan maksima.

      Kesemua perubahan yang akan anda alami setelah menggunakan Pacak Langit Pearl Plus akan berlaku secara semulajadi tanpa seolah – olah anda TIDAK memakan apa – apa ubat! Anda akan merasai seperti ianya berlaku dengan SENDIRI tanpa sebarang bantuan!!

      Delete



  21. Ooi jangan bising2lah

    ALLH tuhan kita kan?

    Semoga DIA akan kalahkan Si pembohong.

    Siapa yg benar akan dimenangkanNYA

    Amiin



    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat suami yang masih tercari-cari bagaimana kaedah, tips, petua dan Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki ataupun untuk menguatkan zakar, anda boleh mencuba ramuan tradisional di bawah. Ramuan ini dikatakan mampu menguatkan tenaga batin suami. Diharap Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki ini dapat memanfaatkannya pada jalan yang betul ya…

      Dicatatkan berikut ini senarai-senarai ubat bagi menguatkan semula tenaga batin yang lemah dan ubat-ubat ini terdiri daripada jenis yang dimakan dan ada juga yang disertai dengan urutan. Kesemua yang disenaraikan di bawah adalah dari pengetahuan pengubatan bangsa Melayu, pilih satu untuk dijadikan usaha pengubatan dan Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki Anda.
      Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki
      Cara Kuatkan Tenaga Batin Lelaki1. Sediakan ramuan-ramuan ini iaitu seulas halia sebesar ibu jari, 3 sudu madu lebah asli, 1 gram lada hitam, 1 gram lada putih, 1gram kismis kuning, 1 biji telur ayam kampung diambil kuningnya sahaja.

      Caranya : Tumbuk halia, lada hitam dan lada putih sehingga lumat dan masukkan ke dalam satu bekas bersih. Campurkan bahan-bahan ini dengan ramuan-ramuan lain sehingga sebati, amalkan makan jamu ini 2 kali sehari dikala pagi dan petang selama 21 hari berturut-turut.

      2. Ambil 7 ulas cekur atau kencur, 1 ulas bawang putih, 1 gram lada hitam dan 1 sudu minyak sapi tulin. Bersihkan semua cekur itu dan tumbuk sehingga lumat. Begitu juga dengan bawang putih dan lada hitam. Campurkan kesemua ramuan dan gaulkan sehingga sebati. Amalkan memakannya sebelum sarapan pagi selama 7 hari berturut-turut.

      Semasa mahu memakannya ambil seulas cekur yang lain dan kunyah hingga lumat. Lumurkan kunyahan cekur itu ke seluruh bahagian zakar sambil mengurutnya perlahan-lahan setiap pagi dan malam sebelum tidur. Urutan dari bahagian pangkal dan membawa ke bahagian kepala zakar dengan lembut.

      3. Ambil madu lebah asli 4 sudu teh, sebiji kuning telur ayam kampung dan lada hitam 5 biji. Makan ubat ini diwaktu pagi sebelum atau selepas sarapan.

      4. Sembelih seekor itik nila jantan yang tua, keluarkan semua isi perut itik, bersihkan dan masukkan semula kecuali usus itik. Ambil 4 biji keledek merah yang elok dan panjang, bersihkan tanpa membuang kulitnya. Ambil ramuan rempah yang sesuai.

      Kukus itik itu bersama-sama ramuan tadi. Kukusan itu mampu untuk menghasilkan segelas kecil air pati. Ambil air pati itu dan minum ketika ia suam-suam kuku.

      5. Tumbuk 3 batang kayu manis lebih kurang 2 inci panjangnya setiap satunya hingga lumat, campurkan serbuk itu dengan sebiji kuning telur ayam kampung. Kacau hingga sebati. Minum ramuan setiap pagi dan petang selama 7 hari berturut-turut. Untuk hari seterusnya, minum pada masa 1 jam sebelum jima’.
      Selain dari meminum ramuan itu, ambil sedikit campuran ramuan dan sapukan pada seluruh bahagian batang zakar sehingga rata. Lakukan 2 hingga 5 minit sebelum jima’.

      6. Ambil seekor burung merpati biasa, 3 ulas bawang putih dan merah, 6 inci petula ular dan 1 sudu jintan manis serta lain-lain rempah sup. Giling kesemua bahan itu sehingga mendidih, hangatkan seketika sebelum diminum untuk berikutnya.


      Delete
    2. Mengapakah masalah ereksi boleh terjadi?

      Masalah ereksi boleh berlaku kepada sesiapa sahaja tanpa mengira usia. Sama ada anda berusia 20’an ataupun 60’an, ianya boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Namun begitu apakah menyebabkan berlakunya keadaan ini?

      Masalah ereksi boleh terjadi dari akibat kesan fisiologi atau psikologi:

      Kesan Fisiologi

      Apakah yang anda makan sepanjang hari? Kemungkinan besar anda bersarapan dengan Nasi Lemak atau Roti Canai, makan nasi tengahari dengan ikan/ayam kari atau goreng dan makan malam juga dengan nasi dengan makanan berkuah atau goreng. Seperti yang dapat anda lihat, hampir setiap waktu makanan kita pasti mengandungi lemak dan kolestrol yang tinggi. Apakah kesan pemakanan seperti ini pada kesihatan seksual kita? Tahun demi tahun, lemak dan kolestrol ini akan membina di dalam tubuh badan mengakibatkan pengaliran darah yang tidak lancar.

      KETEGANGAN PENUH hanya boleh dicapai sekiranya darah dapat mengalir kedalam organ zakar tanpa halangan dan ianya kekal di dalam organ zakar. Kolestrol yang tinggi menghalang pengaliran darah yang optimum dan akhirnya mengakibatkan kesukaran untuk mendapatkan ketegangan yang sempurna.

      Kesan Psikologi

      Dalam keadaan dunia yang semakin pantas dan semua orang berlumba – lumba untuk mengejar kemewahan hidup, ramai yang tidak dapat menumpukan perhatian kepada kehidupan keluarga. Tekanan hidup yang tinggi juga membawa kesan kepada masalah ereksi.

      Bagaimana Kapsul Pacak Langit Pearl Plus Boleh Membantu?

      Pacak Langit Pearl Plus dirumus khas dengan 5 jenis herba terbaik bukan sahaja untuk memberikan ketegangan maksima tetapi untuk meningkatkan daya ketahanan seksual anda agar anda sentiasa bersedia dan bertenaga hari demi hari.

      Pacak Langit Pearl Plus BUKAN HANYA untuk mereka yang bermasalah sahaja tetapi untuk semua yang ingin meningkatkan tenaga seksual anda.

      Herba ramuan Pacak Langit Pearl Plus akan membantu mengembangkan salur darah di bahagian zakar anda untuk membantu meningkatkan pengaliran darah dan mengekalkannya di bahagian zakar untuk mencapai ketegangan maksima.

      Kesemua perubahan yang akan anda alami setelah menggunakan Pacak Langit Pearl Plus akan berlaku secara semulajadi tanpa seolah – olah anda TIDAK memakan apa – apa ubat! Anda akan merasai seperti ianya berlaku dengan SENDIRI tanpa sebarang bantuan!!

      Delete
  22. JOHARI SENDS OUT THE SIGNALS TO IGP, AG, CIVIL SERVANTS: ‘NO NEED TO INVESTIGATE, JHO LOW’S YACHT NOT MALAYSIAN GOVT ASSET’

    This is another scumbag. The boat was bought through taxpayers money stolen by najib and pass to Jho LOw. Simple equation namun johari looked lika a foolish ACCA graduate. memalukan kami also ACCA graduates

    ReplyDelete
    Replies
    1. Segala apa yang dilakukan mempunyai kesan samada serta merta atau berjangka panjang. Pelbagai petua pantang larang telah diajarkan oleh orang-orang tua Melayu bagi menjaga kesihatan tenaga batin.Ia bukan bertujuan mengharamkan yang halal tetapi berupa nasihat hasil dari pengalaman orang-orang terdahulu.

      1.Jangan amalkan minum air batu kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar ngilu bila jima’.Batang zakar harus sentiasa panas.

      2.Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air setelah selesai makan nasi, melainkan jika tercekik. Kesannya sama seperti minum air batu. Usah amalkan makan makanan bersifat sejuk atau telah sejuk atau disejukkan. Ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.

      3Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar.

      4.Jangan terus minum air selepas makan nasi, minum hanya setelah 2 minit suapan terakhir.

      5.Jangan hembus nafas ketika minum, tahani nafas, ini membantu mengelakkan dari mudah lelah ketika jima’.

      6.Elakkan minum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan, kemudianbaharulah minum air.

      7.Jangan makan kepak ayam daging kerana ia melemahkan zakar.

      8.Jangan makan nasi sejuk, panaskan dahulu.

      9.Kurangkan dari memakan Pisang Embun.

      10.Elakkan minum air selepas jan 11.00 malam walaupun air panas kerana ia melemahkan otot pinggang dan membawa sengal badan. Elakkan dari buang air ditempat air bertakung, carilah tempat yang kering dahulu kemudian buang air besar. Ini melatih mengawal otot zakar dengan baik.

      11.Jangan amalkan melancap kerana ia memaksa mani keluar dan melemahkan zakar.

      12.Jangan biarkan isteri menindih zakar ketika tidur. Aliran darah yang sempurna amat perlu pada zakar kerana waktu tidur darah menuju zakar, tindihan dari paha dan lutut yang sejuk membantutkan aliran dan melemahkan zakar.

      13.Jika berumur lebih 30 tahun, elakkan dari jima’ lebih dari 3 kali seminggu, kerana perlu cukup masa membina kembali tenaga batin.

      14.Jangan jima’ di dalam air.

      15.Jangan terus minum air selepas jima’, rehat dahulu 15 minit.

      16.Jangan biarkan pinggang terhentak dengan kuat kerana mengakibatkan mati pucuk.

      17.Jangan biarkan zakar terendam begitu lama selepas klimaks.

      18.Jangan jima’ isteri yang sedang haid kerana mendatangkan penyakit.

      19.Jangan cungkil gigi dengan kemuncut (tangkai bunga lalang) kerana ia mengakibatkan zakar jadi ngilu dan kurang bertenaga.

      Delete

    2. dont waste time dato joe kpc


      dia tau jilat KepC sehinga menjilat buntut najib di tasik ttwgsa

      Delete
    3. Geng Najib! Kamu ini manusia atau orang utan?
      Denagn Sengaja menolak fakta juga kenyataan!
      MO1 PMNajib yang ngaku 1MDB kini satubeban
      Macamana kau kata 1MDB ini PH punya rekaan?

      mamposumnopasbn mamposumnopasbn mamposlahkau!!!

      Delete
    4. Mengapakah masalah ereksi boleh terjadi?

      Masalah ereksi boleh berlaku kepada sesiapa sahaja tanpa mengira usia. Sama ada anda berusia 20’an ataupun 60’an, ianya boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Namun begitu apakah menyebabkan berlakunya keadaan ini?

      Masalah ereksi boleh terjadi dari akibat kesan fisiologi atau psikologi:

      Kesan Fisiologi

      Apakah yang anda makan sepanjang hari? Kemungkinan besar anda bersarapan dengan Nasi Lemak atau Roti Canai, makan nasi tengahari dengan ikan/ayam kari atau goreng dan makan malam juga dengan nasi dengan makanan berkuah atau goreng. Seperti yang dapat anda lihat, hampir setiap waktu makanan kita pasti mengandungi lemak dan kolestrol yang tinggi. Apakah kesan pemakanan seperti ini pada kesihatan seksual kita? Tahun demi tahun, lemak dan kolestrol ini akan membina di dalam tubuh badan mengakibatkan pengaliran darah yang tidak lancar.

      KETEGANGAN PENUH hanya boleh dicapai sekiranya darah dapat mengalir kedalam organ zakar tanpa halangan dan ianya kekal di dalam organ zakar. Kolestrol yang tinggi menghalang pengaliran darah yang optimum dan akhirnya mengakibatkan kesukaran untuk mendapatkan ketegangan yang sempurna.

      Kesan Psikologi

      Dalam keadaan dunia yang semakin pantas dan semua orang berlumba – lumba untuk mengejar kemewahan hidup, ramai yang tidak dapat menumpukan perhatian kepada kehidupan keluarga. Tekanan hidup yang tinggi juga membawa kesan kepada masalah ereksi.

      Bagaimana Kapsul Pacak Langit Pearl Plus Boleh Membantu?

      Pacak Langit Pearl Plus dirumus khas dengan 5 jenis herba terbaik bukan sahaja untuk memberikan ketegangan maksima tetapi untuk meningkatkan daya ketahanan seksual anda agar anda sentiasa bersedia dan bertenaga hari demi hari.

      Pacak Langit Pearl Plus BUKAN HANYA untuk mereka yang bermasalah sahaja tetapi untuk semua yang ingin meningkatkan tenaga seksual anda.

      Herba ramuan Pacak Langit Pearl Plus akan membantu mengembangkan salur darah di bahagian zakar anda untuk membantu meningkatkan pengaliran darah dan mengekalkannya di bahagian zakar untuk mencapai ketegangan maksima.

      Kesemua perubahan yang akan anda alami setelah menggunakan Pacak Langit Pearl Plus akan berlaku secara semulajadi tanpa seolah – olah anda TIDAK memakan apa – apa ubat! Anda akan merasai seperti ianya berlaku dengan SENDIRI tanpa sebarang bantuan!!

      Delete
  23. PAKATAN Harapan (PH) yang diketuai Dr Mahathir Mohamad dan didominasi DAP menggunakan berita palsu sebagai senjata politik mereka untuk meraih undi pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Salleh Said Keruak.

    "Rakyat Malaysia yang berfikiran waras akan ingat bagaimana Dr Mahathir memulakan serangan berita palsu terhadap 1MDB, apabila menyatakan dengan salah 'RM42 bilion hilang', hanya untuk dibuktikan berulang kali kenyataan itu adalah salah," katanya menerusi catatan dalam blog sskeruak.blogspot.my hari ini.

    Dalam keadaan mereka yang terdesak, Salleh berkata adalah menyedihkan untuk melihat bekas perdana menteri dan pembangkang kini tanpa berfikir panjang mengitar semula dakwaan tanpa bukti dan menyebarkan berita palsu secara tidak bertanggungjawab.

    Beliau berkata pembangkang sekali lagi mengambil kesempatan berikutan dakwaan tanpa disahkan dan tanpa dibuktikan berhubung sebuah kapal mewah dinamakan “The Equanimity”.

    Antara lain, menteri itu berkata kapal itu dikatakan dimiliki Jho Low, dan pembeliannya dibuat menggunakan dana daripada 1MDB, iaitu satu lagi percubaan yang gagal untuk mengelirukan rakyat Malaysia dengan berita palsu.

    "Hakikatnya sumber tuduhan tu terkandung dalam tuntutan sivil Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat, yang sebenarnya ditangguhkan sejak Ogos 2017.

    "Sehingga hari ini, selain dakwaan asas yang terkandung dalam tuntutan sivil itu, DoJ belum mengemukakan sebarang bukti kukuh bahawa Jho Low ialah pemilik sebenar kapal mewah itu ataupun ia dibeli menggunakan dana daripada 1MDB," katanya.

    Tambahan pula, beliau berkata DoJ masih belum membuktikan mana-mana tuduhannya di mahkamah, walaupun hampir dua tahun berlalu sejak persidangan akhbarnya yang sensasi diadakan pada Julai 2016.

    "Pembangkang gagal menyatakan dakwaan sumber dana dalam tuntutan sivil DoJ adalah daripada Aabar BVI, yang menurut DoJ, dikatakan mempunyai urusan perniagaan dengan Jho Low.

    "Para pengarah Aabar BVI ialah Khadem Al Qubaisy dan Mohammed Al Badawy, bekas petugas kanan dalam kumpulan IPIC.

    "1MDB berulang kali menjelaskan walaupun ia mempunyai urusan perniagaan dengan Aabar BVI, 1MDB tidak mempunyai sebarang urusan perniagaan dengan Jho Low dan yang lebih penting, 1MDB bukanlah pihak dalam tuntutan sivil DoJ," kata Salleh. – Bernama, 2 Mac, 2018.

    #######################################################

    Inilah baru kita katakan sebagai truth journalism yang sebenar2nya. Fakta2 dari berita seperti inilah yang wajib kita jadikan sumber dan rujukan sebelum kita tularkan di media sosial. Inilah yang baru kita namakan sebagai kebenaran yang hakiki, bukan macam fake news yang sering disebarluaskan oleh cai2 PH. Kenyataan ini dileluarkan oleh menteri yang jaga SKMM, dah pasti ia adalah sahih. kata orang kalau nak menunjukkan contoh teladan yang baik dan dijadikan ikutan, menterinya mesti melakukannya dulu..dan inilah yang telah dibuat oleh DSSK. Barulah betul..bukan macam mantan PM 22 tahun tu, cakap tak serupa bikin..semuanya tal boleh paaki..umpama ketam menyuruh anaknya berjalan lurus sedangkan dia sendiri jalan mengiring..apa cer tu beb??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi UMNOBNPAS bantut otak,

      1. FBI tahan tongkang Babi.
      2. Babi Taek tak nafi pun miliki tongkang. *Mmg tongkang tu lupa angkat sauh, sangkut n x dpt belayar*
      3. Tiba datang Karabo Kroak n Menteri2 Pasola berteriak , Tongkang bukan milik Babi !!

      Setakat itu saja lah dulu ceritanya, tapi tiba2....

      4. Datang Caitaik dan Menteri2 pasola negeri Pasir Berdengung, bak ulat2 TAEK....

      Kimak tul, Lu apahal menteri2 pasola ahli UMNOBNPAS caiTaek ?
      Lu mcm Sarip Dol mau kaco gaduh nmpk.... lu nnt jgn darah idung nnt jerit mak pulak !!!

      Jaga2..ko diperhati FBI, Latihan Black Hawk di KLIA dh siap tu..
      I tell u this much, u watch pit GN !!

      Delete
    2. Orang kota belud percaya...kih kih kih

      Delete
    3. Geng najib masih berfantasi, indulge in fictions and spin on falsities

      Delete
    4. 11.00..kau ni betul2 cai PH yang tersohor seluruh negara sejak Msia merdeka. Nak tunjuk gedebe macam Pak cong codei, tapi tak kena tempat. Sepatutnya kau berganding bahu dengan DSNR, DSSK dan kerajaan untuk menangkis berita2 palsu berkaitan kasus kapal tu, bukannya menyokong puak2 yang ambik kesempatan untuk mengaibkan Msia. Aku pun pelik..mana perginya seamanagt patriotisme yang sepatutnya ujud dalam diri kau..ni mesti kes masa sekolah dulu tidur dan ngorok masa m/pelajaran Sejarah dan sivik ketatanegaraan tu. Bila besar..sifat cinta negara langsung tak ujud dalam diri kau dan cai2 yang bersepah2 kat sini. Taunya membantai kerajaan aje, apalah yang boleh negara harapkan dari orang2 macam kau ni...mau lingkup dan punah kedaulatan negara dibuatnya!!!!!!!

      Delete
    5. Geng najib

      Yang najib spewing fake newsmacam mana?

      Mula tak mengaku
      Kata mengaku
      Untuk ini
      Untuk itu

      Nah...these are all fake news.

      GN.....get out of yr fantasy world, leave out fictions and time to throw away falsilities

      Delete
    6. GN...piiiirah. tak payah nak gebang pasal patriotisme dan kedaulatan; tak kena tempatnya langsung. Orang tak berpendidikan macam kau tak layak nak komen pasal 1mdb.

      Delete
    7. Pelbagai petua pantang larang telah diajarkan oleh orang-orang Melayu terdahulu bagi menjaga kesihatan tenaga batin.Ia bukan bertujuan mengharamkan yang halal tetapi berupa nasihat hasil dari pengalaman mereka. Petua ini juga boleh diamalkan untuk mereka yang bakal berkahwin.

      Petua yang boleh diamalkan untuk setiap lelaki adalah :
      1.Jangan amalkan minum air batu kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar ngilu bila jima’.Batang zakar harus sentiasa panas.
      2.Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air setelah selesai makan nasi, melainkan jika tercekik. Kesannya sama seperti minum air batu. Elakkan makan makanan bersifat sejuk, telah sejuk @ disejukkan. Ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.
      3.Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar.
      4.Jangan terus minum air selepas makan nasi, minum hanya setelah 2 minit suapan terakhir.
      5.Jangan hembus nafas ketika minum, tahani nafas, ini membantu mengelakkan dari mudah lelah ketika jima’.
      6.Elakkan minum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan, kemudian barulah minum air.
      7.Jangan makan kepak ayam daging kerana ia melemahkan zakar.
      8.Jangan makan nasi sejuk, panaskan terlebih dahulu.
      9.Kurangkan makan Pisang Embun.
      10.Elakkan minum air selepas jan 11.00 malam walaupun air panas kerana ia melemahkan otot pinggang dan membawa sengal badan.
      11.Elakkan dari buang air ditempat air bertakung, carilah tempat yang kering dahulu kemudian buang air besar. Ini melatih mengawal otot zakar dengan baik.
      12.Jangan amalkan melancap(onani) kerana ia memaksa mani keluar dan melemahkan zakar.
      13.Jangan biarkan isteri menindih zakar ketika tidur. Aliran darah yang sempurna amat perlu pada zakar kerana waktu tidur darah menuju zakar, tindihan dari paha dan lutut yang sejuk membantutkan aliran dan melemahkan zakar.
      14.Jika berumur lebih 30 tahun, elakkan dari jima’ lebih dari 3 kali seminggu, kerana perlu cukup masa membina kembali tenaga batin.
      15.Jangan jima’ di dalam air.
      16.Jangan terus minum air selepas jima’, rehat dahulu 15 minit.
      17.Jangan biarkan pinggang terhentak dengan kuat kerana mengakibatkan mati pucuk.
      18.Jangan biarkan zakar terendam begitu lama selepas klimaks.
      19.Jangan jima’ isteri yang sedang haid kerana mendatangkan penyakit.
      20.Jangan cungkil gigi dengan kemuncut (tangkai bunga lalang) kerana ia mengakibatkan zakar jadi ngilu dan kurang bertenaga.

      Delete
    8. stupid geng najib trying his luck!

      patriotism is not to the government, patriotism is to the country.

      government can be corrupted at any time government can fail u at any time

      but not the country! it will be there as long as u want it. it will not fail u but u will fail the country if u let bangsat at the helm!

      Delete
    9. Mengapakah masalah ereksi boleh terjadi?

      Masalah ereksi boleh berlaku kepada sesiapa sahaja tanpa mengira usia. Sama ada anda berusia 20’an ataupun 60’an, ianya boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Namun begitu apakah menyebabkan berlakunya keadaan ini?

      Masalah ereksi boleh terjadi dari akibat kesan fisiologi atau psikologi:

      Kesan Fisiologi

      Apakah yang anda makan sepanjang hari? Kemungkinan besar anda bersarapan dengan Nasi Lemak atau Roti Canai, makan nasi tengahari dengan ikan/ayam kari atau goreng dan makan malam juga dengan nasi dengan makanan berkuah atau goreng. Seperti yang dapat anda lihat, hampir setiap waktu makanan kita pasti mengandungi lemak dan kolestrol yang tinggi. Apakah kesan pemakanan seperti ini pada kesihatan seksual kita? Tahun demi tahun, lemak dan kolestrol ini akan membina di dalam tubuh badan mengakibatkan pengaliran darah yang tidak lancar.

      KETEGANGAN PENUH hanya boleh dicapai sekiranya darah dapat mengalir kedalam organ zakar tanpa halangan dan ianya kekal di dalam organ zakar. Kolestrol yang tinggi menghalang pengaliran darah yang optimum dan akhirnya mengakibatkan kesukaran untuk mendapatkan ketegangan yang sempurna.

      Kesan Psikologi

      Dalam keadaan dunia yang semakin pantas dan semua orang berlumba – lumba untuk mengejar kemewahan hidup, ramai yang tidak dapat menumpukan perhatian kepada kehidupan keluarga. Tekanan hidup yang tinggi juga membawa kesan kepada masalah ereksi.

      Bagaimana Kapsul Pacak Langit Pearl Plus Boleh Membantu?

      Pacak Langit Pearl Plus dirumus khas dengan 5 jenis herba terbaik bukan sahaja untuk memberikan ketegangan maksima tetapi untuk meningkatkan daya ketahanan seksual anda agar anda sentiasa bersedia dan bertenaga hari demi hari.

      Pacak Langit Pearl Plus BUKAN HANYA untuk mereka yang bermasalah sahaja tetapi untuk semua yang ingin meningkatkan tenaga seksual anda.

      Herba ramuan Pacak Langit Pearl Plus akan membantu mengembangkan salur darah di bahagian zakar anda untuk membantu meningkatkan pengaliran darah dan mengekalkannya di bahagian zakar untuk mencapai ketegangan maksima.

      Kesemua perubahan yang akan anda alami setelah menggunakan Pacak Langit Pearl Plus akan berlaku secara semulajadi tanpa seolah – olah anda TIDAK memakan apa – apa ubat! Anda akan merasai seperti ianya berlaku dengan SENDIRI tanpa sebarang bantuan!!

      Delete
  24. Orang zaman dulu berkata,bercakap bohong lama-lama jadi pencuri. Sekarang ini dah berubah mengikut zaman, MENCURI-CURI (KLEPET) DAHULU LAMA-LAMA JADI PEMBOHONG.
    Itulah yang berlaku sekarang.Yang tidak berubah ialah pak lebai malang, kehulu melawan surut-kehilir menongkah arus, dalam otak dia nak dedak saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ATURAN PEMAKANAN PACAK LANGIT PEARL

      Jika menghadapi masalah mati pucuk…makan sebiji sehari selama 10 hari , hari ke-11 rehat dan sambung semula sebiji sehari selama 10 hari lagi. InsyaAllah pucuk akan kembali hidup. Ramai dah berjaya. Bagi penggunaan normal, boleh makan sebiji pil kira-kira 1-2 jam sebelum bersama.

      Pantang Larang Menggunakan Pacak Langit Pearl

      Walaupun pacak langit pearl boleh digunakan oleh semua orang tanpa mengira umur ataupun masalah kesihatan, anda dinasihati agar mematuhi pantang larang berikut sebelum mengambil pacak langit pearl:
      1.Tidak mengambilnya bersama minuman berkarbonat, teh atau kopi dan
      2.Tidak mengambilnya dalam jangkamasa kurang sejam selepas anda memakan kandungan makanan berprotein tinggi (ayam, ikan, telur dengan kuantiti yang banyak)

      Kesan Sampingan Daripada Penggunaan Pacak Langit Pearl

      Pacak langit pearl tidak akan menyebabkan sebarang kesan sampingan namun begitu sekiranya anda mempunyai tekanan darah rendah, anda mungkin akan mengalami sedikit kepeningan yang biasanya akan hilang dalam masa 30 minit setelah mengambil pacak langit pearl.

      Sungguhpun pacak langit tidak menyebabkan kesan sampingan bagi pesakit jantung/kencing manis/etc, adalah dinasihatkan supaya tidak memakan ubat penyakit tersebut secara serentak dengan pacak langit. Jarakkan. Contoh; ubat sakit jantung/kencing manis etc di makan waktu pagi manakala pacak langit petang atau malam.

      Kandungan Kapsul Pacak Langit Pearl Plus

      ATURAN PEMAKANAN PACAK LANGIT PEARL

      Jika menghadapi masalah mati pucuk…makan sebiji sehari selama 10 hari , hari ke-11 rehat dan sambung semula sebiji sehari selama 10 hari lagi. InsyaAllah pucuk akan kembali hidup. Ramai dah berjaya. Bagi penggunaan normal, boleh makan sebiji pil kira-kira 1-2 jam sebelum bersama.

      Pantang Larang Menggunakan Pacak Langit Pearl

      Walaupun pacak langit pearl boleh digunakan oleh semua orang tanpa mengira umur ataupun masalah kesihatan, anda dinasihati agar mematuhi pantang larang berikut sebelum mengambil pacak langit pearl:
      1.Tidak mengambilnya bersama minuman berkarbonat, teh atau kopi dan
      2.Tidak mengambilnya dalam jangkamasa kurang sejam selepas anda memakan kandungan makanan berprotein tinggi (ayam, ikan, telur dengan kuantiti yang banyak)

      Kesan Sampingan Daripada Penggunaan Pacak Langit Pearl

      Pacak langit pearl tidak akan menyebabkan sebarang kesan sampingan namun begitu sekiranya anda mempunyai tekanan darah rendah, anda mungkin akan mengalami sedikit kepeningan yang biasanya akan hilang dalam masa 30 minit setelah mengambil pacak langit pearl.

      Sungguhpun pacak langit tidak menyebabkan kesan sampingan bagi pesakit jantung/kencing manis/etc, adalah dinasihatkan supaya tidak memakan ubat penyakit tersebut secara serentak dengan pacak langit. Jarakkan. Contoh; ubat sakit jantung/kencing manis etc di makan waktu pagi manakala pacak langit petang atau malam.

      Kandungan Kapsul Pacak Langit Pearl Plus

      Delete
  25. ..."para tersangkanya tidak ada di kapal, sudah ditangkap di America"...... that indicates that Jho Low is under the custody of the DOJ of the US.

    Is this true? Kalau betul, syukur alhamdulillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mana hendak jadi nakhoda kapal pundekar bugis, kapalnya sudah disita pak polisi.

      Delete
    2. 11.08..Kau ni pun satu lagi contoh penyebar berita palsu. Memang wajarlah kerajaan nak luluskan akta anti berita palsu dalam masa terdekat ni...tengoklah nanti, lepas tu berani lagi tak kau sebarkan berita2 mengarut macam ni!!!!!

      Delete
    3. Tabulate and profile news that are fakes....you would be surprise 90 % are by BN propagandists

      Delete
    4. Lemah Tenaga Batin Atau Mati Pucuk


      Lemah tenaga batin atau juga dikenali sebagai mati pucuk merujuk kepada ciri-ciri kegagalan alat kelamin lelaki untuk menegang atau mengekalkan ketegangan sehingga mencapai kepuasan seks.


      Ia juga dikenali dengan nama disfungsi erektil (ED) atau “impotens” dalam istilah perubatan.


      Lemah tenaga batin, berkait rapat dengan tanggapan budaya kepada kesuburan, kejayaan, dan kelakian, mampu menyebabkan kesan psikologi teruk termasuk perasaan malu, perasaan hilang harga diri atau rendah diri, seringkali ia tidak perlu kerana dalam kebanyakan kes ia boleh diatasi.

      Terdapat budaya menyepi yang kuat dan tidak mampu berbincang mengenai masaalah ini. Fakta sebenar adalah sekitar 1 dari 10 lelaki akan mengalami masaalah lemah tenaga batinberulang pada satu ketika dalam hidup mereka.

      Cara Mengelakkan Terjadinya Lemah Tenaga Batin

      Dr Berger dan Deborah dalam bukunya BioPotency telah membuat beberapa saranan mengenai cara mengelakkan terjadinya lemah tenaga batin, antaranya:


      1- Kurangkan memakan daging berlemak, telur, susu, ais krim, mentega dan keju.

      2- Kurangkan menggoreng makanan, lebih elok ianya dipanggang atau direbus.

      3- Lebihkan memakan ikan.

      4- Kurangkan memakan makanan yang masin atau makanan yang diproses.

      5- Makanlah banyak makanan yang segar, buah-buahan, sayur-sayuran serta bijiran segar.

      6- Bersenamlah selalu selama 20 atau 30 minit sekurangnye 3 kali seminggu.

      Menjaga Kesihatan Diri Adalah Tuntutan Agama

      Islam adalah agama yang merangkumi semua aspek kehidupan. Ini termasuk penjagaan dari sudut kesihatan, di mana Islam amat menitikberatkan kesejahteraan tubuh badansebagaimana Islam menjaga jiwa dan akal.

      Justeru itu, kita amat dituntut supaya menjaga kesihatan kerana “sihat” merupakan anugerah berharga dari Allah swt. Rasulullah s.a.w bersabda:

      “Sesungguhnya kamu mempunyai tanggungjawab untuk menunaikan hak terhadap tubuh badan kamu” (HR Bukhari)

      Sabda Rasulullah s.a.w lagi:

      “Orang mukmin yang kuat lebih baik dan disukai oleh Allah daripada orang mukmin yang lemah” (HR Muslim)

      Islam juga meletakkan kesihatan dan kesejahteraan di tempat yang pertama selepas keyakinan (keimanan). Ini berdasarkan sabda Rasulullah s.a.w:

      “Mintalah kepada Allah kesihatan dan kesejahteraan kerana sesungguhnya tidak ada perkara yang lebih baik dari kesihatan selepas keyakinan (iman)” (HR Ibnu Majah)

      Kita juga diajarkan oleh Islam untuk menjaga kesihatan dengan cara pencegahan sebelum ditimpa sebarang penyakit, seperti pepatah Inggeris “Prevention is better than cure” atau“Mencegah itu lebih baik daripada berubat”.

      Tetapi, perlu juga diingatkan, di samping kita menjaga anugerah kesihatan yang diberikanNya kadangkala kita diuji dengan sedikit kesakitan. Rasulullah s.a.w telah mewasiatkan kepada pesakit-pesakit supaya mereka berubat. Sabda Baginda s.a.w :

      “Allah tidak menurunkan suatu penyakit itu kecuali diturunkan bersamanya ubat”. (HR Bukhari)

      Di antara perkara yg menunjukkan Islam menggalakkan penganutnya menjaga kesihatanadalah Rasulullah s.a.w. telah menyenaraikan beberapa jenis ubat yang boleh digunakan seperti madu, tumbuhan herba, berbekam, jampi syari’ (amalan doa’, ayat Al-Quran dan Hadis), dan lain-lain lagi yang tidak bercanggah dengan Islam.

      Perubatan perlu dirujuk kepada mereka yang pakar dalam bidang ini, berdasarkan hadithnya:

      “Jika sesuatu urusan itu berkait dengan hal-hal keduniaan maka kamulah yang mengaturnya dan jika ianya berkait dengan hal-hal keagamaan maka rujuklah kepadaku”.(HR Ahmad dan Muslim)

      Delete
    5. ATURAN PEMAKANAN PACAK LANGIT PEARL

      Jika menghadapi masalah mati pucuk…makan sebiji sehari selama 10 hari , hari ke-11 rehat dan sambung semula sebiji sehari selama 10 hari lagi. InsyaAllah pucuk akan kembali hidup. Ramai dah berjaya. Bagi penggunaan normal, boleh makan sebiji pil kira-kira 1-2 jam sebelum bersama.

      Pantang Larang Menggunakan Pacak Langit Pearl

      Walaupun pacak langit pearl boleh digunakan oleh semua orang tanpa mengira umur ataupun masalah kesihatan, anda dinasihati agar mematuhi pantang larang berikut sebelum mengambil pacak langit pearl:
      1.Tidak mengambilnya bersama minuman berkarbonat, teh atau kopi dan
      2.Tidak mengambilnya dalam jangkamasa kurang sejam selepas anda memakan kandungan makanan berprotein tinggi (ayam, ikan, telur dengan kuantiti yang banyak)

      Kesan Sampingan Daripada Penggunaan Pacak Langit Pearl

      Pacak langit pearl tidak akan menyebabkan sebarang kesan sampingan namun begitu sekiranya anda mempunyai tekanan darah rendah, anda mungkin akan mengalami sedikit kepeningan yang biasanya akan hilang dalam masa 30 minit setelah mengambil pacak langit pearl.

      Sungguhpun pacak langit tidak menyebabkan kesan sampingan bagi pesakit jantung/kencing manis/etc, adalah dinasihatkan supaya tidak memakan ubat penyakit tersebut secara serentak dengan pacak langit. Jarakkan. Contoh; ubat sakit jantung/kencing manis etc di makan waktu pagi manakala pacak langit petang atau malam.

      Kandungan Kapsul Pacak Langit Pearl Plus

      ATURAN PEMAKANAN PACAK LANGIT PEARL

      Jika menghadapi masalah mati pucuk…makan sebiji sehari selama 10 hari , hari ke-11 rehat dan sambung semula sebiji sehari selama 10 hari lagi. InsyaAllah pucuk akan kembali hidup. Ramai dah berjaya. Bagi penggunaan normal, boleh makan sebiji pil kira-kira 1-2 jam sebelum bersama.

      Pantang Larang Menggunakan Pacak Langit Pearl

      Walaupun pacak langit pearl boleh digunakan oleh semua orang tanpa mengira umur ataupun masalah kesihatan, anda dinasihati agar mematuhi pantang larang berikut sebelum mengambil pacak langit pearl:
      1.Tidak mengambilnya bersama minuman berkarbonat, teh atau kopi dan
      2.Tidak mengambilnya dalam jangkamasa kurang sejam selepas anda memakan kandungan makanan berprotein tinggi (ayam, ikan, telur dengan kuantiti yang banyak)

      Kesan Sampingan Daripada Penggunaan Pacak Langit Pearl

      Pacak langit pearl tidak akan menyebabkan sebarang kesan sampingan namun begitu sekiranya anda mempunyai tekanan darah rendah, anda mungkin akan mengalami sedikit kepeningan yang biasanya akan hilang dalam masa 30 minit setelah mengambil pacak langit pearl.

      Sungguhpun pacak langit tidak menyebabkan kesan sampingan bagi pesakit jantung/kencing manis/etc, adalah dinasihatkan supaya tidak memakan ubat penyakit tersebut secara serentak dengan pacak langit. Jarakkan. Contoh; ubat sakit jantung/kencing manis etc di makan waktu pagi manakala pacak langit petang atau malam.

      Kandungan Kapsul Pacak Langit Pearl Plus

      Delete
  26. Macai pencuri komen banyak2 pun tak guna.menampakkan kedangkalan otak saja.si babi punya kapal sudah mengaku kapal dia, si burung cuba memberitahu itu bukan kapal si babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam ilmu tadisional Melayu Lama terdapat beberapa pantang larang yang baik untuk diamalkan agar kejantanan lelaki sentiasa gagah perkasa. Berikut adalah beberapa pantang larang yang baik untuk diterima pakai demi kesihatan kaum lelaki…insya’Allah

      1. Jangan amalkan minum air batu, air gas atau air yang disejukkan dalam peti ais kerana ia akan mengakibatkan Mr.P menjadi sejuk serta lembik. Mengamalkan minum air batu biasanya Mr.Pnya tidak mantap, cepat pancut dan tidak keras seperti mana amalan sepatutnya. Mr.P mudah ngilu apabila bersama dengan isteri.

      2. Jangan amalkan makan makanan bersifat sejuk seperti sayur kacang, petola, labu, pisang embun, pisang kelat lega, pisang emas atau makanan yang dingin semalaman seperti lebihan nasi malam tadi masih dimakan di waktu pagi melainkan dihangatkan dahulu. Ataupun makanan yang disejukkan atau dibekukan kerana ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.

      3. Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air apabila selesai 2 minit selepas suapan terakhir seelok eloknya, melainkan jika tercekik tu sebab jangan makan dengan cepat atau gelojoh. Sekali telan sekali selawat. Kesannya sama seperti minum air batu mudah loya dan jika terus diamalkan lambat laun mudahlah mati pucuk.

      4. Jangan hembus nafas ketika minum, tahan nafas. Ini membantu mengelakkan dari mudah lelah ketika bersama isteri (jimak).

      5. Jangan jadikan amalan onani kerana ia memaksa mani keluar dan melemahkan Mr.P.

      6. Elakkan daripada meminum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan, kemudian baharulah minum air.

      7. Jangan biarkan isteri menindih Mr.P ketika tidur. Aliran darah yg sempurna amat perlu pada Mr.P kerana waktu tidur darah menuju Mr.P. Tindihan dari paha dan lutut yg sejuk membantutkan aliran.

      8. Jangan makan kepak ayam daging kerana ia melemahkan Mr.P.

      9. Jika berumur lebih 30 tahun, elakkan dari jima’ lebih daripada 3 kali seminggu, kerana Mr.P perlu cukup masa membina kembali tenaga batin.

      10. Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan Mr.P. Tidak digalakkan mengadakan hubungan kelamin di dalam air. Selepas melakukan hubungan kelamin, rehat dulu 15 minit. Kemudian barulah minum air.

      11. Jangan biarkan pinggang terhentak dengan kuat kerana mengakibatkan mati pucuk. Jangan biarkan Mr.P terendam begitu lama selepas klimaks.

      12. Jangan melakukan hubungan kelamin ketika isteri sedang haid kerana ia bukan saja haram di sisi agama Islam tetapi juga boleh mendatangkan penyakit.

      13. Elakkan minum air selepas pukul 11.00 malam walaupun air panas kerana ia melemahkan otot pinggang dan membawa sengal badan.

      14. Jangan cungkil gigi dengan kemuncut (tangkai bunga lalang) kerana ia mengakibatkan Mr.P jadi ngilu dan kurang bertenaga.

      15. Jangan pancutkan air kencing ke dalam air bertakung atau kencing di dalam air, carilah tempat yang kering dahulu. Kencing dahulu sebelum membuang air besar kerana ia boleh melatih mengawal otot Mr.P dengan baik.

      16. Hindarkan diri dari bersetubuh dengan perempuan yang jauh lebih tua, selalulah amalkan ketip setiap pagi kulit kayu manis/cengkih dan juga buat senaman harimau pada awal pagi.

      Delete
    2. TEKNIK-TEKNIK SENAMAN HARIMAU




      Senaman harimau ini bertujuan untuk menguatkan tenaga batin untuk lelaki. Sesuai bagi mereka yang ada masalah premature ejaculation, juga bagi mereka yang ingin merasa lebih nikmat dalam hubungan seksual. Tetapi tidak semestinya untuk mereka yang sudah berkahwin. Bagi yang belum berkahwin, ianya membantu dalam meningkatkan peredaran darah. Senaman ini dimuatkan dalam buku Permata Yang Hilang.












      Padi Bukit

      1. Duduk bersila dengan menegakkan tulang belakang
      2. Tangan diletakkan di atas lutut
      3. Tarik nafas sedalam yang mungkin
      4. Tahan selama 6 saat
      5. Hembus perlahan-lahan
      6. Semasa menghembus nafas, perut hendaklah dikempiskan
      7. Ulang sehingga 3 kali

      Gerakan ini meningkatkan kekuatan otot belakang dan menguatkan stamina ketika di ranjang.




      Nafas Pertapa

      1. Duduk dengan keadaan merapatkan tapak kaki
      2. Tarik kaki rapat ke arah badan
      3. Tegakkan belakang
      4. Tarik nafas sehingga penuh dengan perlahan
      5. Semasa menarik nafas, tekan lutut sehingga mencecah lantai (setakat mampu)
      6. Tahan sehingga 6 saat
      7. Hembus nafas perlahan-lahan
      8. Ulang sebanyak 3 kali

      Gerakan ini membantu zakar untuk kekal tegang dengan melancarkan peredaran darah di bahagian peha.










      Rentak Urutan

      1. Dari kedudukan sebelum ini, tarik nafas perlahan-lahan
      2. Urut bahagian tepi peha dengan ibu jari, urutan berakhir di hujung batang zakar

      Gerakan ini bertujuan untuk mengalir darah ke zakar.







      Tarik Sepadan

      1. Duduk bersila dengan tapak kaki dirapatkan

      2. Kedua tangan memegang ibu jari kaki kanan dan kiri

      3. Tarik nafas perlahan-lahan dan tarik ibu jari kaki itu ke arah badan

      4. Cuba pastikan lutut mencecah lantai

      5. Lepaskan nafas dan kembali ke posisi awal

      Gerakan ini membantu meningkatkan kemampuan bahagian-bahagian yang membantu dalam aktiviti seksual.













      Rentak Lentang

      1. Dari posisi sebelum ini, turunkan badan sehingga ke lantai
      2. Tangan masih memegang ibu jari
      3. Kembali ke posisi asal

      Gerakan ini menguatkan otot peha, belakang dan pinggang. Ia dapat mengubati lemah tenaga batin.










      Tepis Jengking

      1. Duduk bersila
      2. Tegakkan belakang
      3. Depakan tangan itu separas bahu ke kanan
      4. Bawa tangan ke hadapan sambil menarik nafas
      5. Tukar tangan kiri
      6. Ulang sebanyak 3 kali
      7. Setelah habis gerakan hembus nafas

      Gerakan ini membantu dalam meningkat stamina seksual.










      Matahari Naik

      1. Duduk bersila dan tegakkan belakang
      2. Bermula dengan tangan di belakang pinggang
      3. Tekan pinggang dengan bantuan tangan
      4. Tarik nafas dan tahan
      5. Bawa tangan ke hadapan dan ke atas sehingga lurus di atas kepala
      6. Hembuskan nafas

      Gerakan ini membantu menguatkan otot-otot bahagian rusuk, tengkuk dan leher.

      Delete
  27. A goon appears from the Wooden Cabinet
    He's the Chief of the Dept of Internet
    Chief Klepto uses him as his bayonette
    this goon originated from the Apes Planet!

    The goon says The Yatch is not proven
    trying to cover the Klepto's government
    his twisted tongue says ten is eleven
    when he dies, will he go to heaven?

    Nothing but the truth the Klepto claims
    his fiasco, Mahathir is to blame
    Klepto the Terror burning with flames
    Global Firefighters will end the game..

    This is the beginning of the end
    Gone with the wind AmeNO..no Bn
    Promising citizens with helping hand
    Doing the opposite it never ends..

    Cais cum dedakians stayed overnight
    trying to figure out what to write
    the Yatch is seized, 'it isn't right'
    the whole world knows, what else to fight?

    The Day of Judgement will soon appear
    Klepto The Terror a confirmed liar
    Rich and crooked a boastful flier
    Amassing billions through his empire!

    "I'm a saint I tricked nobody
    In my personal account,there's no money
    But if millions appear,I'm all ready
    Fine with my wife, the beach is sunny!"

    "Cais,dedakians, cover, don't be late
    you have no idea how much I'm afraid
    I'm at risks together with my mates
    If I lose, sure there'll be raids..!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. KANSER PROSTAT, PUNCA, TANDA TANDA & PENCEGAHAN/RAWATAN DENGAN SAW PALMETTO




      Kanser prostate mula berlaku bila kelenjar dalam prostat mulai membesar diluar kawalan. Kelenjar prostate hanya ada pada lelaki. Kelenjar prostate inilah yang menghasilkan pengeluaran air mani (sperma) seseorang lelaki.




      Kedudukan prostate adalah di bawah pundi kencing dan di hadapan rektum. Saiz prostate berubah seiring peningkatan usia. Bagi orang berusia muda, lazimnya prostat bersaiz walnut saja dan akan lebih besar saiznya dikalangan lelaki berusia.








      Jenis Jenis Kanser Prostat






      Kebanyakan kanser atau barah prostat adalah jenis Adenocarcinomas. Ia terbina dari sel kelenjar Dan menyebabkan bercampur dengan cairan mani.






      Lain lain jenis kanser prostat ialah Sarcomas, Neuroendocrine Tumor dan Transitional Cell Carcinomas






      Tanda Tanda & Gejala Kanser Prostat






      Di tahap awal memang sukar untuk mengesan wujudnya kanser prostat. Lama kelamaan tanda tanda seperti berikut akan dapat dikesan:






      1. Masalah buang air kecil (kencing) seperti kencing tidak lawas (tidak puas), kerap kencing malam atau sukar kencing.


      2. Kencing berdarah atau ada kandungan darah dalam air mani.


      3. Zakar sukar ereksi atau tegang atau alami masalah mati pucuk.


      4. Selalu sakit bahagian pinggul, tulsng belakang atau dada akibat penularan sel kanser ke tulang.


      5. Rasa kebas di bahagian kaki, sukar kawal kencing atau masalah pembuangan air besar.


      * Sebahagian simptom di atas berkemungkinan juga disebabkan oleh penyakit lain.






      Baca tentang Tahap Kanser Prostat untuk panduan rawatan.










      Apa Itu Saw Palmetto?




      Saw Palmetto atau sabal di Eropah, adalah sejenis tumbuhan Palma yang banyak didapati di Amerika Utara, USA. Pada awal Abad 20 lagi, buah dari tumbuhan palma ini iaitu berry sudah terkenal sebagai ubatan untuk mencegah dan merawati masalah pembesaran kelenjar Prostat. Ia juga kerap digunakan untuk merawat masalah jangkitan pundi kencing yang kronik dikalangan penduduk Amerika ketika itu. Terdapat pandangan menyatakan bahawa Saw Palmetto ini juga mampu meningkatkan pengeluaran sperma serta merangsang libido/nafsu seks pada lelaki yang mengambilnya.

      Tindakan Mekanisma Saw Palmetto

      1. Saw Palmetto menghalang 5 reduktase, sejenis enzim yang menukar testosterone kepada dihydrotesteron iaitu antara penyebab kegagalan ereksi zakar.
      2. Saw Palmetto menghalang adrenoseptor.
      3. Saw Palmetto mengurangkan beberapa aktiviti keradangan dalam tubuh yang berkaitan dengan gen (gene).
      4. Saw Palmetto meningkatkan pengeluaran protein p57, iaitu sejenis protein yang membantutkan pertumbuhan tumor.
      5. Saw Palmetto mengurangkan pengeluaran protein protein p21 dalam tubuh yang merangsang pembiakan tumor.

      Kebaikan Dan Khasiat Saw Palmetto

      1. Mampu mengubati Benign Prostatic Hyperplasia
      2. Boleh merawati masalah dan simptom berkaitan kencing (urinary).
      3. Meningkat dan merangsang pertumbuhan rambut dan atasi kebotakan (keguguran rambut).
      4. Dapat mengurangkan resiko terkena kanser Prostat.
      5. Berkeupayaan meningkatkan fungsi seksual lelaki.
      6. Berkeupayaan menggandakan tahap tetosteron lelaki.
      7. Memperbaiki taraf kesihatan dan kualiti kehidupan baik fizikal, emosi serta pergaulan (sosial).

      Kemampuan perubatan yang ada pada berry tumbuhan Saw Palmetto ini telah menggalakkan banyak pengeluar mengkormesialkan sumber alam ini dalam berbagai bentuk dan jenama. Antara Saw Palmetto terkini dan terbaik di pasaran ialah yang dikeluarkan oleh Kolmar Korea B&H dan diedarkan oleh Atomy Korea. Saw Palmetto Atomy dijangka akan berada di Malaysia melalui Atomy Malaysia pada pertengahan tahun 2018 iaitu setelah mendapat kelulusan KKM/MAL serta pengesahan berkaitan.


      Tonton video di bawah, penjelasan pakar tentang Saw Palmetto dan kebaikannya untuk masalah terkait kanser Prostat.

      Delete
    2. TEKNIK-TEKNIK SENAMAN HARIMAU




      Senaman harimau ini bertujuan untuk menguatkan tenaga batin untuk lelaki. Sesuai bagi mereka yang ada masalah premature ejaculation, juga bagi mereka yang ingin merasa lebih nikmat dalam hubungan seksual. Tetapi tidak semestinya untuk mereka yang sudah berkahwin. Bagi yang belum berkahwin, ianya membantu dalam meningkatkan peredaran darah. Senaman ini dimuatkan dalam buku Permata Yang Hilang.












      Padi Bukit

      1. Duduk bersila dengan menegakkan tulang belakang
      2. Tangan diletakkan di atas lutut
      3. Tarik nafas sedalam yang mungkin
      4. Tahan selama 6 saat
      5. Hembus perlahan-lahan
      6. Semasa menghembus nafas, perut hendaklah dikempiskan
      7. Ulang sehingga 3 kali

      Gerakan ini meningkatkan kekuatan otot belakang dan menguatkan stamina ketika di ranjang.




      Nafas Pertapa

      1. Duduk dengan keadaan merapatkan tapak kaki
      2. Tarik kaki rapat ke arah badan
      3. Tegakkan belakang
      4. Tarik nafas sehingga penuh dengan perlahan
      5. Semasa menarik nafas, tekan lutut sehingga mencecah lantai (setakat mampu)
      6. Tahan sehingga 6 saat
      7. Hembus nafas perlahan-lahan
      8. Ulang sebanyak 3 kali

      Gerakan ini membantu zakar untuk kekal tegang dengan melancarkan peredaran darah di bahagian peha.










      Rentak Urutan

      1. Dari kedudukan sebelum ini, tarik nafas perlahan-lahan
      2. Urut bahagian tepi peha dengan ibu jari, urutan berakhir di hujung batang zakar

      Gerakan ini bertujuan untuk mengalir darah ke zakar.







      Tarik Sepadan

      1. Duduk bersila dengan tapak kaki dirapatkan

      2. Kedua tangan memegang ibu jari kaki kanan dan kiri

      3. Tarik nafas perlahan-lahan dan tarik ibu jari kaki itu ke arah badan

      4. Cuba pastikan lutut mencecah lantai

      5. Lepaskan nafas dan kembali ke posisi awal

      Gerakan ini membantu meningkatkan kemampuan bahagian-bahagian yang membantu dalam aktiviti seksual.













      Rentak Lentang

      1. Dari posisi sebelum ini, turunkan badan sehingga ke lantai
      2. Tangan masih memegang ibu jari
      3. Kembali ke posisi asal

      Gerakan ini menguatkan otot peha, belakang dan pinggang. Ia dapat mengubati lemah tenaga batin.










      Tepis Jengking

      1. Duduk bersila
      2. Tegakkan belakang
      3. Depakan tangan itu separas bahu ke kanan
      4. Bawa tangan ke hadapan sambil menarik nafas
      5. Tukar tangan kiri
      6. Ulang sebanyak 3 kali
      7. Setelah habis gerakan hembus nafas

      Gerakan ini membantu dalam meningkat stamina seksual.










      Matahari Naik

      1. Duduk bersila dan tegakkan belakang
      2. Bermula dengan tangan di belakang pinggang
      3. Tekan pinggang dengan bantuan tangan
      4. Tarik nafas dan tahan
      5. Bawa tangan ke hadapan dan ke atas sehingga lurus di atas kepala
      6. Hembuskan nafas

      Gerakan ini membantu menguatkan otot-otot bahagian rusuk, tengkuk dan leher.

      Delete
  28. salleh said keruak Hero Kepala TAIK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TEKNIK-TEKNIK SENAMAN HARIMAU




      Senaman harimau ini bertujuan untuk menguatkan tenaga batin untuk lelaki. Sesuai bagi mereka yang ada masalah premature ejaculation, juga bagi mereka yang ingin merasa lebih nikmat dalam hubungan seksual. Tetapi tidak semestinya untuk mereka yang sudah berkahwin. Bagi yang belum berkahwin, ianya membantu dalam meningkatkan peredaran darah. Senaman ini dimuatkan dalam buku Permata Yang Hilang.












      Padi Bukit

      1. Duduk bersila dengan menegakkan tulang belakang
      2. Tangan diletakkan di atas lutut
      3. Tarik nafas sedalam yang mungkin
      4. Tahan selama 6 saat
      5. Hembus perlahan-lahan
      6. Semasa menghembus nafas, perut hendaklah dikempiskan
      7. Ulang sehingga 3 kali

      Gerakan ini meningkatkan kekuatan otot belakang dan menguatkan stamina ketika di ranjang.




      Nafas Pertapa

      1. Duduk dengan keadaan merapatkan tapak kaki
      2. Tarik kaki rapat ke arah badan
      3. Tegakkan belakang
      4. Tarik nafas sehingga penuh dengan perlahan
      5. Semasa menarik nafas, tekan lutut sehingga mencecah lantai (setakat mampu)
      6. Tahan sehingga 6 saat
      7. Hembus nafas perlahan-lahan
      8. Ulang sebanyak 3 kali

      Gerakan ini membantu zakar untuk kekal tegang dengan melancarkan peredaran darah di bahagian peha.










      Rentak Urutan

      1. Dari kedudukan sebelum ini, tarik nafas perlahan-lahan
      2. Urut bahagian tepi peha dengan ibu jari, urutan berakhir di hujung batang zakar

      Gerakan ini bertujuan untuk mengalir darah ke zakar.







      Tarik Sepadan

      1. Duduk bersila dengan tapak kaki dirapatkan

      2. Kedua tangan memegang ibu jari kaki kanan dan kiri

      3. Tarik nafas perlahan-lahan dan tarik ibu jari kaki itu ke arah badan

      4. Cuba pastikan lutut mencecah lantai

      5. Lepaskan nafas dan kembali ke posisi awal

      Gerakan ini membantu meningkatkan kemampuan bahagian-bahagian yang membantu dalam aktiviti seksual.













      Rentak Lentang

      1. Dari posisi sebelum ini, turunkan badan sehingga ke lantai
      2. Tangan masih memegang ibu jari
      3. Kembali ke posisi asal

      Gerakan ini menguatkan otot peha, belakang dan pinggang. Ia dapat mengubati lemah tenaga batin.










      Tepis Jengking

      1. Duduk bersila
      2. Tegakkan belakang
      3. Depakan tangan itu separas bahu ke kanan
      4. Bawa tangan ke hadapan sambil menarik nafas
      5. Tukar tangan kiri
      6. Ulang sebanyak 3 kali
      7. Setelah habis gerakan hembus nafas

      Gerakan ini membantu dalam meningkat stamina seksual.










      Matahari Naik

      1. Duduk bersila dan tegakkan belakang
      2. Bermula dengan tangan di belakang pinggang
      3. Tekan pinggang dengan bantuan tangan
      4. Tarik nafas dan tahan
      5. Bawa tangan ke hadapan dan ke atas sehingga lurus di atas kepala
      6. Hembuskan nafas

      Gerakan ini membantu menguatkan otot-otot bahagian rusuk, tengkuk dan leher.

      Delete
  29. Terkancing gigi bengang, maka keluar pulak ubat keras kote.

    Ini mesti kerja unut Melayu Mau Bini byk utk ganggu blog PH.

    Memang Cai sekupang sekitol sama dgn Terrorist dan Komunis.
    The end is near.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lenjang Gajah

      1. Duduk dengan meluruskan kaki kanan dan melipatkan kaki kiri
      2. Tegakkan belakang
      3. Tarik nafas perlahan-lahan
      4. Letak tangan kanan atas lutut kiri
      5. Capai ibu jari kaki yang lurus dengan tangan satu lagi
      6. Hembus nafas
      7. Ulang 7 kali
      8. Ulang dengan menukar kaki

      Gerakan ini memulihkan tenaga batin.







      Cakar Harimau

      1. Tarik nafas perlahan-lahan dan pusingkan badan ke arah kiri degan tangan cuba mencecah sejauh mungkin
      2. Jari kanan harus mencecah lantai
      3. Hembus nafas
      4. Ulang 7 kali
      5. Ulang dengan menukar kaki

      Gerakan ini memulihkan tenaga batin

      Lenjang Gajah

      1. Duduk dengan meluruskan kaki kanan dan melipatkan kaki kiri
      2. Tegakkan belakang
      3. Tarik nafas perlahan-lahan
      4. Letak tangan kanan atas lutut kiri
      5. Capai ibu jari kaki yang lurus dengan tangan satu lagi
      6. Hembus nafas
      7. Ulang 7 kali
      8. Ulang dengan menukar kaki

      Gerakan ini memulihkan tenaga batin.







      Cakar Harimau

      1. Tarik nafas perlahan-lahan dan pusingkan badan ke arah kiri degan tangan cuba mencecah sejauh mungkin
      2. Jari kanan harus mencecah lantai
      3. Hembus nafas
      4. Ulang 7 kali
      5. Ulang dengan menukar kaki

      Gerakan ini memulihkan tenaga batin

      Lenjang Gajah

      1. Duduk dengan meluruskan kaki kanan dan melipatkan kaki kiri
      2. Tegakkan belakang
      3. Tarik nafas perlahan-lahan
      4. Letak tangan kanan atas lutut kiri
      5. Capai ibu jari kaki yang lurus dengan tangan satu lagi
      6. Hembus nafas
      7. Ulang 7 kali
      8. Ulang dengan menukar kaki

      Gerakan ini memulihkan tenaga batin.







      Cakar Harimau

      1. Tarik nafas perlahan-lahan dan pusingkan badan ke arah kiri degan tangan cuba mencecah sejauh mungkin
      2. Jari kanan harus mencecah lantai
      3. Hembus nafas
      4. Ulang 7 kali
      5. Ulang dengan menukar kaki

      Gerakan ini memulihkan tenaga batin

      Delete
    2. Geng Najib ini, seorang tua sewel berotak budak budak
      Yang Lebih memualkan kita profesion guru dilacurnya
      Kamu inilah icon penyokong kerajaan yang tidak berotak
      FYI Dalam PRU14 nih umnopasbn tamatlah riwayatnya

      mamposumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!!

      Delete
    3. Ketika makan, kunyah makanan sehingga lumat dan jangan berulam air di antara suapan melainkan jika tercekik. Apabila selesai makan maka ambil dan makan sebiji kecil garam. Kemudiannya, tunggu hingga nasi turun ke perut barulah minum air.
      Nota: Bacaan Bismillah bagi tiga suapan pertama itu adalah serupa sebagaimana yang diajarkan oleh Imam Al-Ghazali tetapi mengepal nasi dan kemudian menghembuskan sambil membaca Syifa’ itu tidaklah ditemui dari punca Islam setakat tajuk ini ditulis.




      Di dalam Islam diajarkan bahawa bacaan Bismillah itu hendaklah dikuatkan. Makan dengan tangan kanan, kecilkan suapan dan baguskan kunyahan. Makanan yang panas jangan dihembus tetapi bersabar hingga mudah untuk memakannya. Jangan makan ketika perut sudah kenyang. Duduk di atas lantai adalah sunnah. Berusaha agar terdapat sayur dan cuka di meja makan. Makanan yang jatuh ke meja sunat di makan. Setelah makan, bersihkan gigi dan setelah itu berkumur tiga kali. Amalan memakan garam sebelum dan setelah makan memang disunatkan dalam Islam




      10. Cara Tidur Malam
      Semasa mahu tidur, duduk di atas kedua telapak kaki (seperti duduk antara dua sujud) dan dengan perlahan cuba rebahkan badan lurus ke belakang. Kemudian dari posisi itu, cuba bangun semula dengan perlahan tanpa pertolongan tangan. Kemudian baringlah. Sambil meletakkan kedua tangan hampir dengan mulut, baca Surah Al-Fatihah, Surah An-Nas, Surah Al-Falaq dan Surah Ikhlas kemudian sapu dengan tapak tangan itu anggota badan yang tercapai oleh tangan selain dari kemaluan hadapan serta belakang.




      Ketika tidur, adalah lebih baik memakai kain sarung dan tidak memakai celana dalam (underwear). Ini adalah untuk membolehkan darah mengalir dengan lancar di sekitar zakar serta pinggang semasa tidur. Tidurlah dengan mengiring di atas lambung kanan kerana ia mempunyai faedah kesihatan.
      Nota : Di dalam Islam, disunatkan wuduk sebelum tidur. Posisi tidur adalah mengadap kiblat dan baring mengiring di atas tubuh bahagian kanan (lambung kanan) serta meletakkan tangan kanan di bawah muka seolah-olah seperti bantal. Keadaan kaki adalah bebas. Ada kitab yang menyatakan bahawa tidur di atas lambung kiri adalah seperti kelakuan raja kerana mahu menghadamkan makanan yang telah dimakan, tidur di lambung kanan adalah sebagaimana perbuatan para nabi dan wali, tidur terlentang atau terlangkup adalah mirip kepada perbuatan syaitan dan elok dijauhi.

      Delete
  30. LONDON: Sejarah dan pencapaian golongan LGBT (lesbian, gay, biseksual, transgender) di Britain akan diabadikan di muzium LGBT pertama yang bakal dibuka tidak lama lagi.
    Muzium yang bakal dinamakan Queer Britain itu dijangka dibuka pada 2021 di London selepas selesai siri jelajah seluruh negara bagi mendapatkan bahan untuk pameran.
    "Album foto keluarga kami di negara ini belum lengkap sepenuhnya, malah halamannya masih bertaburan.
    "Ini adalah peluang untuk mewujudkan sebuah institusi yang bermula dengan penindasan tetapi bergerak ke hadapan hingga mampu melahirkan tokoh yang memberi impak besar dalam kalangan masyarakat kami," kata Joseph Galliano yang menjadi tulang belakang di sebalik projek itu kepada Reuters.
    Galliano yang juga bekas editor Gay Times berkata, muzium itu bakal menawarkan pengalaman mendalam menerusi penggunaan realiti maya bagi mencipta empati terhadap kisah yang dipertontonkan.
    "Saya mahu masyarakat lebih memahami, misalnya seorang perempuan muda boleh membawa ibunya ke muzium ini untuk membina persefahaman antara satu sama lain," katanya.
    Galliano berkata, beliau mahu membina momentum bagi memperingati ulang tahun ke-50 hak homoseksual yang dinafikan England pada 1967.
    Sebelum ini, muzium LGBT hanya boleh ditemui di New York dan San Francisco, Amerika Syarikat serta Berlin dan Amsterdam di Eropah.
    Sementara di Toronto dan Melbourne mempunyai arkib khas bagi golongan LGBT. - Reuters

    #######################################################

    Seram pulak satu badab bila baca berita ni..pulak tu pada hari jumaat yang barakah dan mulia ni. Bila sebut LGBT, teringat kan pulak apa ayng berlaku kat negara kita ni. bukankah LGBT ni salah satu dari perjuangan PH selama ni...sejak dari DSAI lagi. Tak mustahil, jika ia dibiarkan subur membiak seperti yang berlaku di Selangor dan Penang dewasa ni, rosaklah moral anak2 muda negara kita. Tak mustahil , jika PH memerintah, Msia akan menjadi hab LGBT terbesar di Asia dan salah satu yang tersohor di dunia. takut2 nanti..Msia bukan anya ada sebuah muzium LGBT macam ni, tapi setiap negeri akan aad muzium tersebut. Astaghfirullah..marilah kita berdoa agar PH takkan berkuasa selepas PRU nanti dengan memastikan rakyat terus mengundi UMNO..hanyalah UMNO sebagai satu2nya benteng terakhir sebagai penghalang dari kaum2 nabi LOT ni terus bermaharaja lela jika PH memerintah nanti!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaa mak kau penari tiang pon kau nak belagak pulak kat sini.

      Kikiki

      Delete
    2. Kau pon dah jadi macam hadi lobai.spin mengarut isu perkauman n agama.ni la modal umno bila dkt pru..makcik felda di pekan pon dah tak mau najib wehhhh...

      Delete
    3. Mrj dah insaf setelah dinasihati dan di tarbiah oleh insan2 yang berkelayakkan dalam sini.geng najib bila lagi? Dah dekat pru ni..jangan sia sia kan undai ko ok..


      Orang asli kt pekan pun dapat rm100 sorg n karaoke free.kau dapt dpat apa geng najib??


      Kikiki

      Delete
    4. Senaman Harimau Untuk Menguatkan Tenaga Batin Untuk Lelaki.
      August 15, 2017/ fruuoogg// ilmiah/


      Senaman harimau ini bertujuan untuk menguatkan tenaga batin untuk lelaki. Sesuai bagi mereka yang ada masalah premature ejaculation, juga bagi mereka yang ingin merasa lebih nikmat dalam hubungan seksual. Tetapi tidak semestinya untuk mereka yang sudah berkahwin. Bagi yang belum berkahwin, ianya membantu dalam meningkatkan peredaran darah. Senaman ini dimuatkan dalam buku Permata Yang Hilang.
      Padi Bukit. Duduk bersila dengan menegakkan tulang belakang. Tangan diletakkan di atas lutut. Tarik nafas sedalam yang mungkin. Tahan selama 6 saat. Hembus perlahan-lahan. Semasa menghembus nafas, perut hendaklah dikempiskan. Ulang sehingga 3 kali. Gerakan ini meningkatkan kekuatan otot belakang dan menguatkan stamina ketika di ranjang.
      Nafas Pertapa. Duduk dengan keadaan merapatkan tapak kaki. Tarik kaki rapat ke arah badan. Tegakkan belakang. Tarik nafas sehingga penuh dengan perlahan. Semasa menarik nafas, tekan lutut sehingga mencecah lantai (setakat mampu). Tahan sehingga 6 saat. Hembus nafas perlahan-lahan. Ulang sebanyak 3 kali. Gerakan ini membantu zakar untuk kekal tegang dengan melancarkan peredaran darah di bahagian peha.
      Rentak Urutan. Dari kedudukan sebelum ini, tarik nafas perlahan-lahan. Urut bahagian tepi peha dengan ibu jari, urutan berakhir di hujung batang zakar. Gerakan ini bertujuan untuk mengalir darah ke zakar.
      Tarik Sepadan. Duduk bersila dengan tapak kaki dirapatkan. Kedua tangan memegang ibu jari kaki kanan dan kiri. Tarik nafas perlahan-lahan dan tarik ibu jari kaki itu ke arah badan. Cuba pastikan lutut mencecah lantai. Lepaskan nafas dan kembali ke posisi awal. Gerakan ini membantu meningkatkan kemampuan bahagian-bahagian yang membantu dalam aktiviti seksual.
      Rentak Lentang. Dari posisi sebelum ini, turunkan badan sehingga ke lantai. Tangan masih memegang ibu jari. Kembali ke posisi asal. Gerakan ini menguatkan otot peha, belakang dan pinggang. Ia dapat mengubati lemah tenaga batin.
      Tepis Jengking. Duduk bersila. Tegakkan belakang. Depakan tangan itu separas bahu ke kanan. Bawa tangan ke hadapan sambil menarik nafas. Tukar tangan kiri. Ulang sebanyak 3 kali. Setelah habis gerakan hembus nafas. Gerakan ini membantu dalam meningkat stamina seksual.
      Matahari Naik. Duduk bersila dan tegakkan belakang. Bermula dengan tangan di belakang pinggang. Tekan pinggang dengan bantuan tangan. Tarik nafas dan tahan. Bawa tangan ke hadapan dan ke atas sehingga lurus di atas kepala. Hembuskan nafas. Gerakan ini membantu menguatkan otot-otot bahagian rusuk, tengkuk dan leher.
      Lenjang Gajah. Duduk dengan meluruskan kaki kanan dan melipatkan kaki kiri. Tegakkan belakang. Tarik nafas perlahan-lahan. Letak tangan kanan atas lutut kiri. Capai ibu jari kaki yang lurus dengan tangan satu lagi. Hembus nafas. Ulang 7 kali. Ulang dengan menukar kaki. Gerakan ini memulihkan tenaga batin.
      Cakar Harimau. Tarik nafas perlahan-lahan dan pusingkan badan ke arah kiri degan tangan cuba mencecah sejauh mungkin. Jari kanan harus mencecah lantai. Hembus nafas. Ulang 7 kali. Ulang dengan menukar kaki. Gerakan ini memulihkan tenaga batin.

      Delete
  31. HARAP GENG NAJIB HADAM NIE ANAK BERANAK OK....manusia2 bangsat je sokong UMNO.



    4/7/2015 najib - "saya menafikan ada menerima duit ke dalam akaun saya"

    30/7/2015 mat maslan - "tidak betul. tidak ada pengaliran wang ke akaun peribadi perdana menteri"

    4/8/2015 kj - "wang rm2.6b yang diterima perdana menteri adalh sumbangan penyokong umno"

    11/8/2015 nazri - "wang derma diterima dari sebuah negara sahabt untuk membantu umno memenangi pru 13 lalu"

    15/8/2015 wan denan mamt - "derma rm2.6b adalah sebagi penghargaan kepada malaysia yg memperjuangkan agama islam dan mengamalkan pegangan ahli sunnah wal jamaah"

    22/8/2015 wak jawa - "rm2.6b di terima bukan dari seorg penderma, tapi dari beberapa org penderma"

    22/8/2015 aziz kaprawi - "derma adalah bertujuan untuk membantu umno melawan dap yg dibantu yahudi"

    9/12/2015 nong chik - "duit rm2.6b tu telah habis dibelanjakan untuk umno"

    16/5/2016 puad shit - "derma rm2.6b diterima dari raja arab saudi untuk digunakan bagi tujuan memeranagi isis"

    25/1/2016 najib - "betul memang ada duit rm42juta masuk ke akaun saya, tapi saya tidak tau siap yang masukan"

    dari sekor ke sekor lagi, kalau dah membohong tu dah tak ingat dosa pahala....semua ni islam...

    memnag kalau dah bangsat tu....sampai bila pun bangsat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senaman Harimau Untuk Menguatkan Tenaga Batin Untuk Lelaki.
      August 15, 2017/ fruuoogg// ilmiah/


      Senaman harimau ini bertujuan untuk menguatkan tenaga batin untuk lelaki. Sesuai bagi mereka yang ada masalah premature ejaculation, juga bagi mereka yang ingin merasa lebih nikmat dalam hubungan seksual. Tetapi tidak semestinya untuk mereka yang sudah berkahwin. Bagi yang belum berkahwin, ianya membantu dalam meningkatkan peredaran darah. Senaman ini dimuatkan dalam buku Permata Yang Hilang.
      Padi Bukit. Duduk bersila dengan menegakkan tulang belakang. Tangan diletakkan di atas lutut. Tarik nafas sedalam yang mungkin. Tahan selama 6 saat. Hembus perlahan-lahan. Semasa menghembus nafas, perut hendaklah dikempiskan. Ulang sehingga 3 kali. Gerakan ini meningkatkan kekuatan otot belakang dan menguatkan stamina ketika di ranjang.
      Nafas Pertapa. Duduk dengan keadaan merapatkan tapak kaki. Tarik kaki rapat ke arah badan. Tegakkan belakang. Tarik nafas sehingga penuh dengan perlahan. Semasa menarik nafas, tekan lutut sehingga mencecah lantai (setakat mampu). Tahan sehingga 6 saat. Hembus nafas perlahan-lahan. Ulang sebanyak 3 kali. Gerakan ini membantu zakar untuk kekal tegang dengan melancarkan peredaran darah di bahagian peha.
      Rentak Urutan. Dari kedudukan sebelum ini, tarik nafas perlahan-lahan. Urut bahagian tepi peha dengan ibu jari, urutan berakhir di hujung batang zakar. Gerakan ini bertujuan untuk mengalir darah ke zakar.
      Tarik Sepadan. Duduk bersila dengan tapak kaki dirapatkan. Kedua tangan memegang ibu jari kaki kanan dan kiri. Tarik nafas perlahan-lahan dan tarik ibu jari kaki itu ke arah badan. Cuba pastikan lutut mencecah lantai. Lepaskan nafas dan kembali ke posisi awal. Gerakan ini membantu meningkatkan kemampuan bahagian-bahagian yang membantu dalam aktiviti seksual.
      Rentak Lentang. Dari posisi sebelum ini, turunkan badan sehingga ke lantai. Tangan masih memegang ibu jari. Kembali ke posisi asal. Gerakan ini menguatkan otot peha, belakang dan pinggang. Ia dapat mengubati lemah tenaga batin.
      Tepis Jengking. Duduk bersila. Tegakkan belakang. Depakan tangan itu separas bahu ke kanan. Bawa tangan ke hadapan sambil menarik nafas. Tukar tangan kiri. Ulang sebanyak 3 kali. Setelah habis gerakan hembus nafas. Gerakan ini membantu dalam meningkat stamina seksual.
      Matahari Naik. Duduk bersila dan tegakkan belakang. Bermula dengan tangan di belakang pinggang. Tekan pinggang dengan bantuan tangan. Tarik nafas dan tahan. Bawa tangan ke hadapan dan ke atas sehingga lurus di atas kepala. Hembuskan nafas. Gerakan ini membantu menguatkan otot-otot bahagian rusuk, tengkuk dan leher.
      Lenjang Gajah. Duduk dengan meluruskan kaki kanan dan melipatkan kaki kiri. Tegakkan belakang. Tarik nafas perlahan-lahan. Letak tangan kanan atas lutut kiri. Capai ibu jari kaki yang lurus dengan tangan satu lagi. Hembus nafas. Ulang 7 kali. Ulang dengan menukar kaki. Gerakan ini memulihkan tenaga batin.
      Cakar Harimau. Tarik nafas perlahan-lahan dan pusingkan badan ke arah kiri degan tangan cuba mencecah sejauh mungkin. Jari kanan harus mencecah lantai. Hembus nafas. Ulang 7 kali. Ulang dengan menukar kaki. Gerakan ini memulihkan tenaga batin.

      Delete
  32. Ternyata cai bingai PH ni golongan mungkar
    Mmg dah kering modal, Matdey punya askar
    Soal hubungan seks pula, cuba buat kelakar
    Dah mati akal, bak kuar citer ubat kuat zakar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...kelakar la kau jora
      Sama dunguuuuuu macam anak keruak kota belut


      Kikiki

      Delete
  33. 2 orang penyokong kuat otai PH dah insaf dan kembali menyokong UMNO.
    Syabbas Macy & Malaysiabaru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 saja? ciput pemakan Taek

      Delete
    2. Hiyaaa keee????? 1228

      Ish ishh ishhh.......cian nya umno......tatut bebeno macy n mesiabaru sokong PAKATAN HARAPAN,

      Hebat! Sungguh HEBAT PAKATAN HARAPAN!

      dalam pada dikepong oleh media sehala arus perdana juga oleh macai2 hamba tebusan umnopas, lepas dikepong dikeroyok ramai2 dibalun dibantai dibantai dan dibantai dihentak kanan kiri depan belakang atas bawah, pendek cerita dari segenap penjuru alam lah.....

      NAMUN.....nampak gayanya.........hermmmmm......

      TAHNIAH PAKATAN HARAPAN, ANDA MENANG BERGAYA dalam pre-elaction di blog Tuan Shahbudin.com sejak mengikutinya bertahun tahun lalu!

      TAHNIAH SEKALI LAGI!

      HIDUP PAKATAN HARAPAN!!!HAPOSKAN GGG SSS TTT!!!

      Delete
  34. Geng najib,

    Is this fake news?

    The Wall Street Journal (WSJ) has claimed it has reviewed emails allegedly showing attempts by a close ally of US President Donald Trump to negotiate a deal with businessman Low Taek Jho to have the US investigations into 1MDB dropped.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senaman Harimau Untuk Menguatkan Tenaga Batin Untuk Lelaki.
      August 15, 2017/ fruuoogg// ilmiah/


      Senaman harimau ini bertujuan untuk menguatkan tenaga batin untuk lelaki. Sesuai bagi mereka yang ada masalah premature ejaculation, juga bagi mereka yang ingin merasa lebih nikmat dalam hubungan seksual. Tetapi tidak semestinya untuk mereka yang sudah berkahwin. Bagi yang belum berkahwin, ianya membantu dalam meningkatkan peredaran darah. Senaman ini dimuatkan dalam buku Permata Yang Hilang.
      Padi Bukit. Duduk bersila dengan menegakkan tulang belakang. Tangan diletakkan di atas lutut. Tarik nafas sedalam yang mungkin. Tahan selama 6 saat. Hembus perlahan-lahan. Semasa menghembus nafas, perut hendaklah dikempiskan. Ulang sehingga 3 kali. Gerakan ini meningkatkan kekuatan otot belakang dan menguatkan stamina ketika di ranjang.
      Nafas Pertapa. Duduk dengan keadaan merapatkan tapak kaki. Tarik kaki rapat ke arah badan. Tegakkan belakang. Tarik nafas sehingga penuh dengan perlahan. Semasa menarik nafas, tekan lutut sehingga mencecah lantai (setakat mampu). Tahan sehingga 6 saat. Hembus nafas perlahan-lahan. Ulang sebanyak 3 kali. Gerakan ini membantu zakar untuk kekal tegang dengan melancarkan peredaran darah di bahagian peha.
      Rentak Urutan. Dari kedudukan sebelum ini, tarik nafas perlahan-lahan. Urut bahagian tepi peha dengan ibu jari, urutan berakhir di hujung batang zakar. Gerakan ini bertujuan untuk mengalir darah ke zakar.
      Tarik Sepadan. Duduk bersila dengan tapak kaki dirapatkan. Kedua tangan memegang ibu jari kaki kanan dan kiri. Tarik nafas perlahan-lahan dan tarik ibu jari kaki itu ke arah badan. Cuba pastikan lutut mencecah lantai. Lepaskan nafas dan kembali ke posisi awal. Gerakan ini membantu meningkatkan kemampuan bahagian-bahagian yang membantu dalam aktiviti seksual.
      Rentak Lentang. Dari posisi sebelum ini, turunkan badan sehingga ke lantai. Tangan masih memegang ibu jari. Kembali ke posisi asal. Gerakan ini menguatkan otot peha, belakang dan pinggang. Ia dapat mengubati lemah tenaga batin.
      Tepis Jengking. Duduk bersila. Tegakkan belakang. Depakan tangan itu separas bahu ke kanan. Bawa tangan ke hadapan sambil menarik nafas. Tukar tangan kiri. Ulang sebanyak 3 kali. Setelah habis gerakan hembus nafas. Gerakan ini membantu dalam meningkat stamina seksual.
      Matahari Naik. Duduk bersila dan tegakkan belakang. Bermula dengan tangan di belakang pinggang. Tekan pinggang dengan bantuan tangan. Tarik nafas dan tahan. Bawa tangan ke hadapan dan ke atas sehingga lurus di atas kepala. Hembuskan nafas. Gerakan ini membantu menguatkan otot-otot bahagian rusuk, tengkuk dan leher.
      Lenjang Gajah. Duduk dengan meluruskan kaki kanan dan melipatkan kaki kiri. Tegakkan belakang. Tarik nafas perlahan-lahan. Letak tangan kanan atas lutut kiri. Capai ibu jari kaki yang lurus dengan tangan satu lagi. Hembus nafas. Ulang 7 kali. Ulang dengan menukar kaki. Gerakan ini memulihkan tenaga batin.
      Cakar Harimau. Tarik nafas perlahan-lahan dan pusingkan badan ke arah kiri degan tangan cuba mencecah sejauh mungkin. Jari kanan harus mencecah lantai. Hembus nafas. Ulang 7 kali. Ulang dengan menukar kaki. Gerakan ini memulihkan tenaga batin.

      Delete
    2. If the above is fake, why the lawyers did not sur awsj??

      Read below

      Meanwhile, WSJ also reported Broidy and Rosenzweig’s lawyer Chris Clark expressing concern over the daily possessing the emails.

      Delete
  35. KONTROVERSI isu jam tangan mewah milik Timbalan Perdana Menteri Thailand, Jeneral Prawit Wongsuwan masih berlarutan apabila pemimpin ini masih belum memberi penjelasan terperinci berhubung perkara itu.

    Terkini, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Thailand (NACC) mengesahkan pihaknya telah mengemukakan permohonan kali keempat kepada Prawit supaya menjelaskan isu pemilikan sejumlah besar jam tangan mewah itu.

    Setiausaha Agung NACC, Worawit Sukboon berkata, awal minggu ini beliau telah menandatangani surat meminta Prawit menyediakan maklumat berhubung perkara itu selewat-lewatnya akhir bulan ini.

    Surat keempat ini perlu diserahkan kepada Prawit kerana sehingga kini NACC masih tidak menerima maklumat yang diperlukan selepas tiga kali membuat permintaan supaya dijelaskan mengenai pemilikan jam dan pengisytiharan aset terkininya.

    Beliau juga tidak memberi jaminan sama ada pihaknya akan bersetuju jika Prawit mahu melanjutkan tempoh penjelasan melibatkan 25 jam tangan itu.

    "Sebarang keputusan berhubung permintaannya untuk melanjutkan tempoh itu perlu meneliti alasan yang dikemukakannya," kata Worawit.

    Sebelum ini 18 Januari 2018 adalah tarikh yang ditetapkan kepada pemimpin kanan Thailand itu, bagaimanapun dilanjutkan kepada 16 Februari dan seterusnya hingga 2 Mac 2018.

    Setakat ini, NACC telah memanggil empat saksi untuk memberi keterangan, manakala dua lagi akan berbuat demikian minggu depan.

    Sebelum ini, Prawit yang juga Menteri Pertahanan memaklumkan sedia meletak jawatan daripada kerajaan jika badan pencegahan rasuah negara itu mendapatinya bersalah berhubung dakwaan memiliki jam tangan mewah.

    Prawit masih mendakwa jam tangan yang dipersoalkan itu ialah milik kawan-kawannya yang meminjamkan aksesori mewah untuk beliau pakai sebelum memulangkan jam tangan itu kepada pemilik sah.- BangkokPost

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana seutas jam terus jadi isu negara??? Isu integriti,maruah.


      Kalau kat malaysia...cakap je hadiah dari kawan..settle kes


      Kikiki


      Delete
    2. Petua Menghebatkan Nikmat Jimak

      Bahagian ini berguna sekiranya suami mendapati isteri sering tidak
      menampakkan kenikmatan jimak. Perkara seperti ini biasanya akan
      menjadikan suami isteri rasa dukaeila. Cuba salah satu dari petua berikut,
      semoga beroleh kejayaan:

      1. Ambil beberapa pueuk selasili hijau dan kunyah sehingga lumat.
      Sapukan kunyahan ini pada zakar lebih kurang 2 hingga 5 minit
      sebelum berjimak.

      2. Tumbuk 3 batang kayu manis hingga lumat dan gaulkan dengan
      satu sudu madu lebah asli. Kacau hingga sebati dan Iumurkan
      ramuan ini pada zakm lebihkurang 3 hingga 6 minit sebelum
      jimak. Ramuan yang selebihnya bolehlah disimpan dalam salu
      bekas yang bersih untuk digunakan dihari-hari berikutnya.

      3. Ambil 3 balang kayu manis, 1 sudu minyak hijau atau minyak
      jarak, 1 biji buah pelir ayajn jantan yang baharu disembelih dan
      satu sudu teh madu lebah. Tumbuk ramuan hingga halus dan
      sapukan pada zakar 3 hingga 5 minit sebelum jimak.

      4. Ambil padi, akar peria, cekur, sedikit kapur barus dan hempedu
      ayam hi tarn, asah semuanya dan sapukan pada zakar.

      5. Hempedu pelanduk, kulit kayu manis dan air madu di asah dan
      sapu pada zakar sebelum jimak. Ia dapat mengeluarkan mani isteri
      dengan segera.

      6. Ambil telur zakar ayam jantan, giling dengan sedikit minyak jarak,
      sapukan pada zakar sebelum jimak.

      7. Ambil biji kapas, tumbuk dan ambil isinya dan campurkan dengan
      sedikit minyak jarak, sapu pada zakar sebelum jimak.

      8. Ambil kapur barus, halia, bawang putih, jintan hitam, air buali
      terung parul, jemurkan dan bubuh pada hujung zakar sebelum
      jimak. Ia cepat mengeluarkan mani perempuan.
      9. Ambil hempedu kambing, campur dengan air madu dan minum 3
      pagi sebulan sekali. Ia eepat inengeluarkan mani perempuan.

      10. Hempedu kibash disapu pada zakar. Selepas kering maka bawa
      jimak. Ia menolong meningkatkan kasih isteri.

      11. Lengkuas digiling lumat dengan cuka. Beri isteri minum setiap
      pagi selama 3 pagi serta sapukan pada ari-ari dan punggungnya. Ia
      menyempitkan faiaj.

      12. Telur ayajn hitam, buah manjakani, galiaru, cendana, kueai, dititik
      dengan minyak bijan (lenga). Isteri makan 3 pagi berturut-turut. Ia
      mengecilkan faiaj.

      Delete
  36. Umnobnpas sudah nazak. Suara Rakyat terus dihijab, dihujani wang (Taek)
    Ada 2 cara tamatnya musibah Malingsia.
    - barah umnobnpas meletus pecah dari dalam.
    - Doctor pakar Dunia buat Euthanasia utk matikan sel2 kleptokomunis.

    Cai sekupang sekitol melayu islam pemakan Taek, tentu tak faham Euthanasia.
    Cuba *Giggle translate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mandi wajib merupakan perkataan yang mudah disebut, tetapi jangan terkejut jika dikatakan banyak umat Islam di tanahair kita yang tidak sah mandi wajibnya kerana tidak melakukannya dengan betul.


      Untuk melakukan mandi wajib yang betul, seseorang itu tidak boleh melakukannya dengan hanya mandi secara berdiri atau duduk mencangkung sahaja. Sebaliknya, ia mesti dilakukan dalam kedua2 keadaan bagi membolehkan seseorang itu meratakan air ke seluruh anggota badannya yang zahir.
      Penolong Pengarah Bahagian Dakwah, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Uztaz Haji Mat Jais Kamos, 49, menegaskan, bagaimanapun, berdasarkan pengalamannya sebagai bekas kadi di Pejabat Agama Islam Gombak Timur dan penceramah, didapati banyak umat Islam yang tidak mengetahui perkara ini.

      “Akibatnya, mandi majibnya menjadi tidak sah kerana tidak memenuhi salah satu rukun mandi wajib iaitu meratakan air keseluruh anggota badan yang zahir. Apabila mandi wajib tidak sah, ibadat yang dilakukan oleh seseorang itu juga turut tidak sah. Itulah akibatnya jika tidak melakukan mandi wajib dengan betul,” tegas beliau ketika ditemui di rumahnya di Taman Sri Keramat Kuala Lumpur .

      Mandi wajib yang juga sebagai mandi junub atau janabah tidak boleh dipandang ringan oleh umat islam. Setiap orang yang melakukannya mestilah mengetahui dan memenuhi rukun2nya. Jika tidak mandi wajib seseorang itu tidak akan sah.

      Rukun mandi wajib ada 3 perkara.
      Pertama, niat.
      Kedua , menghilangkan najis di badan.
      Ketiga , meratakan air keseluruh anggota badan yang zahir. Niat mandi wajib: “Sahaja aku mengangkat hasar besar kerana Allah Taala.” Atau ” Sahaja aku mandi wajib kerana Allah Taala.”

      Niat itu di dalam hati dan ia hendaklah disertakan ketika air sampai ke mana2 bahagian anggota badan. Bagi perempuan yang habis haid, niat mandi wajib ialah: ” Sahaja aku mengangkat hadas haid kerana Allah Taala.” Manakala bagi perempuan yang habis nifas, niat mandi wajibnya ialah: ” Sahaja aku mengangkat hadas nifas kerana Allah Taala”.

      Delete
  37. Pencacai angkat taik pencuri kebanyakkan lemah tenaga batin.tu pasal kongsi otak kuning kepala bapa babi putih jolok taik disini.ini akibat bila banyak sangat makan hasil haramjadah kleptokrasi dan hidup mewah dari asset kejahatan.harap mati cepat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan Risau Bang... Kami ada penyelesaiannya







      Abang Cuba Dulu Extra Peria












      xtra peria 300









      Perkenalkan; Kapsul Herba Extra Peria



      Sejak diperkenalkan pada penghujung 2013, lebih 300,000 botol telah terjual. Ramai rakyat Malaysia telah kami bantu. Extra Peria juga tidak asing lagi dikalangan pengguna dari luar negara seperti China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan Indonesia.










      Diperbuat dari herba-herba semulajadi dan dirumus khas oleh kilang tempatan. Produk keluaran bumiputera ini diyakini halal dan bukan berbentuk ubat tetapi hanya sebagai makanan tambahan sahaja.










      Formulasinya adalah dari resepi nenek-moyang orang melayu yang mengamalkan herba-herba tempatan sebagai cara rawatan luka, rawatan mati pucuk dan untuk mengelakkan terkena kencing manis.

      Jangan Risau Bang... Kami ada penyelesaiannya







      Abang Cuba Dulu Extra Peria












      xtra peria 300









      Perkenalkan; Kapsul Herba Extra Peria



      Sejak diperkenalkan pada penghujung 2013, lebih 300,000 botol telah terjual. Ramai rakyat Malaysia telah kami bantu. Extra Peria juga tidak asing lagi dikalangan pengguna dari luar negara seperti China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan Indonesia.










      Diperbuat dari herba-herba semulajadi dan dirumus khas oleh kilang tempatan. Produk keluaran bumiputera ini diyakini halal dan bukan berbentuk ubat tetapi hanya sebagai makanan tambahan sahaja.










      Formulasinya adalah dari resepi nenek-moyang orang melayu yang mengamalkan herba-herba tempatan sebagai cara rawatan luka, rawatan mati pucuk dan untuk mengelakkan terkena kencing manis.

      Delete
  38. Meracau, merepet, mengamok, sembang gegar,lawak bodoh, adalah sifat2 Denial Syndrone budaya melayu otak selut pemakan Taek yg tersepit.

    Semua diatas, campur gila banyak bini, kote halus, otak biji sawi sifat melayu islam UmnoPas.

    Betul apaaa?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan Risau Bang... Kami ada penyelesaiannya







      Abang Cuba Dulu Extra Peria












      xtra peria 300









      Perkenalkan; Kapsul Herba Extra Peria



      Sejak diperkenalkan pada penghujung 2013, lebih 300,000 botol telah terjual. Ramai rakyat Malaysia telah kami bantu. Extra Peria juga tidak asing lagi dikalangan pengguna dari luar negara seperti China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan Indonesia.










      Diperbuat dari herba-herba semulajadi dan dirumus khas oleh kilang tempatan. Produk keluaran bumiputera ini diyakini halal dan bukan berbentuk ubat tetapi hanya sebagai makanan tambahan sahaja.










      Formulasinya adalah dari resepi nenek-moyang orang melayu yang mengamalkan herba-herba tempatan sebagai cara rawatan luka, rawatan mati pucuk dan untuk mengelakkan terkena kencing manis.

      Jangan Risau Bang... Kami ada penyelesaiannya







      Abang Cuba Dulu Extra Peria












      xtra peria 300









      Perkenalkan; Kapsul Herba Extra Peria



      Sejak diperkenalkan pada penghujung 2013, lebih 300,000 botol telah terjual. Ramai rakyat Malaysia telah kami bantu. Extra Peria juga tidak asing lagi dikalangan pengguna dari luar negara seperti China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan Indonesia.










      Diperbuat dari herba-herba semulajadi dan dirumus khas oleh kilang tempatan. Produk keluaran bumiputera ini diyakini halal dan bukan berbentuk ubat tetapi hanya sebagai makanan tambahan sahaja.










      Formulasinya adalah dari resepi nenek-moyang orang melayu yang mengamalkan herba-herba tempatan sebagai cara rawatan luka, rawatan mati pucuk dan untuk mengelakkan terkena kencing manis.

      Delete
  39. GN = Geng Najis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan Risau Bang... Kami ada penyelesaiannya







      Abang Cuba Dulu Extra Peria












      xtra peria 300









      Perkenalkan; Kapsul Herba Extra Peria



      Sejak diperkenalkan pada penghujung 2013, lebih 300,000 botol telah terjual. Ramai rakyat Malaysia telah kami bantu. Extra Peria juga tidak asing lagi dikalangan pengguna dari luar negara seperti China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan Indonesia.










      Diperbuat dari herba-herba semulajadi dan dirumus khas oleh kilang tempatan. Produk keluaran bumiputera ini diyakini halal dan bukan berbentuk ubat tetapi hanya sebagai makanan tambahan sahaja.










      Formulasinya adalah dari resepi nenek-moyang orang melayu yang mengamalkan herba-herba tempatan sebagai cara rawatan luka, rawatan mati pucuk dan untuk mengelakkan terkena kencing manis.

      Jangan Risau Bang... Kami ada penyelesaiannya







      Abang Cuba Dulu Extra Peria












      xtra peria 300









      Perkenalkan; Kapsul Herba Extra Peria



      Sejak diperkenalkan pada penghujung 2013, lebih 300,000 botol telah terjual. Ramai rakyat Malaysia telah kami bantu. Extra Peria juga tidak asing lagi dikalangan pengguna dari luar negara seperti China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan Indonesia.










      Diperbuat dari herba-herba semulajadi dan dirumus khas oleh kilang tempatan. Produk keluaran bumiputera ini diyakini halal dan bukan berbentuk ubat tetapi hanya sebagai makanan tambahan sahaja.










      Formulasinya adalah dari resepi nenek-moyang orang melayu yang mengamalkan herba-herba tempatan sebagai cara rawatan luka, rawatan mati pucuk dan untuk mengelakkan terkena kencing manis.

      Delete
  40. Apparently the Indonesian authorities also confiscated 3.5 Trilliun Rupiah (which is equivalent to US$254 million (yes, many, many zeros behind the number) US$254,100,000.00 is circa Ringgit Malaysia 960,767,500.00. Bayangkan, si Jho lo membawa hampir satu billion ringgit di dalam kapal. Wang ini kalau masuk Malaysia, hancur lebur segala peti undi pilihanraya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selama 180 sudah FBI sudah lock location kapal pirates of carry bn Equnakmati ni. Nor5heast dan Northwest semenanjung shj.
      Ada offload brg mlm2 kah?
      Mrteka tahu.
      Apa berlaku pada kapal tahanan Maritim malaysia yg 'hilang' baru2 ni tu?
      Mrreka tahu.

      Nmpknya ramai juga caisekupang sekitul umnobnpas pemakan Taek , yg akan diberi lawatan malam percuma ke USA.

      Delete
    2. Jangan Risau Bang... Kami ada penyelesaiannya







      Abang Cuba Dulu Extra Peria












      xtra peria 300









      Perkenalkan; Kapsul Herba Extra Peria



      Sejak diperkenalkan pada penghujung 2013, lebih 300,000 botol telah terjual. Ramai rakyat Malaysia telah kami bantu. Extra Peria juga tidak asing lagi dikalangan pengguna dari luar negara seperti China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan Indonesia.










      Diperbuat dari herba-herba semulajadi dan dirumus khas oleh kilang tempatan. Produk keluaran bumiputera ini diyakini halal dan bukan berbentuk ubat tetapi hanya sebagai makanan tambahan sahaja.










      Formulasinya adalah dari resepi nenek-moyang orang melayu yang mengamalkan herba-herba tempatan sebagai cara rawatan luka, rawatan mati pucuk dan untuk mengelakkan terkena kencing manis.

      Jangan Risau Bang... Kami ada penyelesaiannya







      Abang Cuba Dulu Extra Peria












      xtra peria 300









      Perkenalkan; Kapsul Herba Extra Peria



      Sejak diperkenalkan pada penghujung 2013, lebih 300,000 botol telah terjual. Ramai rakyat Malaysia telah kami bantu. Extra Peria juga tidak asing lagi dikalangan pengguna dari luar negara seperti China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan Indonesia.










      Diperbuat dari herba-herba semulajadi dan dirumus khas oleh kilang tempatan. Produk keluaran bumiputera ini diyakini halal dan bukan berbentuk ubat tetapi hanya sebagai makanan tambahan sahaja.










      Formulasinya adalah dari resepi nenek-moyang orang melayu yang mengamalkan herba-herba tempatan sebagai cara rawatan luka, rawatan mati pucuk dan untuk mengelakkan terkena kencing manis.

      Delete
  41. heran kenapa kruak ni nk bela jholow. bukan urusan dia pun. kecuali betul ada kaitan 1mdb. klu tkde kaitan maka sikit pun xrelevan dia jwb.

    tk tengok bukti bkn mkna tkde bukti.

    kruak ada buat usaha cr bukti ke. kerja dia ke cr bukti. klu tkde diam sudahla.

    inilah dia jenis sokong bawa rebah. tkpasal2 org caya bhwa memang jholow dn kapal tu ada kaitan dgn msia iaitu 1mdb.

    kn bgus tutup mulut. buka mulut dh kantoi. betullah umno penuh org bodoh.

    ini dh mnganggu siasatan fbi. sebaiknya kruak dipanggil bg keterangan napa nk bela sgt jholow.. ada mkn dedak ke apa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib ini, orang tua sewel berotak budak budak
      Yang Lebih memualkan kita profesion guru dilacurnya
      Kamu inilah icon penyokong kerajaan yg tidak berotak
      FYI Dalam PRU14 nih umnopasbn tamatlah riwayatnya

      mamposumnopasbn mamposumnopasbn mamposlah!!!

      Delete
    2. Geng Najib! Kamu ini manusia atau orang utan?
      Denagn Sengaja menolak fakta juga kenyataan!
      MO1 PMNajib yang ngaku 1MDB kini satubeban
      Macamana kau kata 1MDB ini PH punya rekaan?

      mamposumnopasbn mamposumnopasbn mamposlahkau!!!

      Delete
    3. Jangan Risau Bang... Kami ada penyelesaiannya







      Abang Cuba Dulu Extra Peria












      xtra peria 300









      Perkenalkan; Kapsul Herba Extra Peria



      Sejak diperkenalkan pada penghujung 2013, lebih 300,000 botol telah terjual. Ramai rakyat Malaysia telah kami bantu. Extra Peria juga tidak asing lagi dikalangan pengguna dari luar negara seperti China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan Indonesia.










      Diperbuat dari herba-herba semulajadi dan dirumus khas oleh kilang tempatan. Produk keluaran bumiputera ini diyakini halal dan bukan berbentuk ubat tetapi hanya sebagai makanan tambahan sahaja.










      Formulasinya adalah dari resepi nenek-moyang orang melayu yang mengamalkan herba-herba tempatan sebagai cara rawatan luka, rawatan mati pucuk dan untuk mengelakkan terkena kencing manis.

      Jangan Risau Bang... Kami ada penyelesaiannya







      Abang Cuba Dulu Extra Peria












      xtra peria 300









      Perkenalkan; Kapsul Herba Extra Peria



      Sejak diperkenalkan pada penghujung 2013, lebih 300,000 botol telah terjual. Ramai rakyat Malaysia telah kami bantu. Extra Peria juga tidak asing lagi dikalangan pengguna dari luar negara seperti China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapore dan Indonesia.










      Diperbuat dari herba-herba semulajadi dan dirumus khas oleh kilang tempatan. Produk keluaran bumiputera ini diyakini halal dan bukan berbentuk ubat tetapi hanya sebagai makanan tambahan sahaja.










      Formulasinya adalah dari resepi nenek-moyang orang melayu yang mengamalkan herba-herba tempatan sebagai cara rawatan luka, rawatan mati pucuk dan untuk mengelakkan terkena kencing manis.

      Delete
  42. Benarkah Pengerusi PKR Sarawak Tidak Ada Agenda Kristian ? – Dr Kamarul
    AIDCNews


    Sungguh melucukan sekali bila membaca kenyataan media Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian, mengenai isu kes pemurtadan empat penganut Islam Sarawak yang disiarkan di dalam blog beliau, Suara Sarawak, bertajuk “Apostasy Cases: Setting The Record Straight”.

    Kata Baru Bian, mereka yang menuduh beliau mempunyai agenda Kristian dengan mewakili empat individu ini secara percuma adalah pembohong kerana beliau berbuat demikian atas kapasiti profesional beliau sebagai seorang peguam dan menerima bayaran profesional.

    Kata Baru Bian lagi, beliau akan terus mempertahankan kebebasan beragama di Sarawak selagi mampu selaras dengan tanggungjawab beliau untuk memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan Negeri Sarawak dan Perlembagaan Persekutuan.

    Turut ditunjukkan adalah Sijil Sumpah/Ikrar sebagai ADUN yang beliau lafazkan di hadapan Speaker DUN pada 7 Jun 2016 yang menyebut beliau “akan memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan Negeri Sarawak dan Perlembagaan Persekutuan”.

    Sebenarnya, persoalan sama ada Baru Bian mempunyai agenda Kristian atau tidak tiada kaitan dengan persoalan beliau menerima bayaran profesional di atas khidmat guaman yang beliau berikan kepada empat individu yang mahu menukar agama ke Kristian ini.



    Perkara 152(1) Perlembagaan Persekutuan menyatakan “bahasa kebangsaan ialah bahasa Melayu” dan Perkara 5(6) Perlembagaan PKR menyatakan tujuan dan matlamat perjuangan PKR ialah “mendaulatkan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dan bahasa rasmi”.

    Memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, malah Perlembagaan PKR, kah bila menggunakan bahasa Inggeris sebagai bahasa komunikasi rasmi seperti di dalam kenyataan media rasmi Baru Bian selaku Pengerusi PKR Sarawak ini?

    Begitu juga dengan Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan “Islam ialah agama bagi Persekutuan” dan Perkara 5(5) Perlembagaan PKR yang menyatakan tujuan dan matlamat perjuangan PKR ialah “menghayati Islam sebagai agama Persekutuan”.

    Memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, malah Perlembagaan PKR, kah bila mengeluarkan kenyataan dan melakukan tindakan yang bercanggah dengan penghayatan ke atas Islam sebagai agama bagi Persekutuan

    Tidak mempunyai agenda Kristian kah bila mengakui dilatih dan dilengkap untuk berkhidmat memperjuangkan ajaran Kristian di Malaysia, selain menyeru bekas ahli Felo Kristian Seberang Laut lain supaya pulang ke Malaysia seperti yang dibuat oleh Baru Bian?

    Tidak mempunyai agenda Kristian kah bila menyebut bumi Sarawak akan diberikan kepada orang-orang Kristian sedikit demi sedikit, secubit demi secubit, selaras jaminan Tuhan kepada orang-orang Israel di dalam Kitab Injil seperti yang didakwa oleh Baru Bian?

    Tidak mempunyai agenda Kristian kah bila sering disebut mengenai kewujudan “suara ghaib” yang meramalkan bahawa “Baru Bian akan mengetuai rakyat (Sarawak) seperti Jepthath yang mengetuai rakyat Israel” seperti yang didedahkan sendiri oleh Baru Bian?

    Amat pelik bila Baru Bian mahupun mana-mana pemimpin PKR lain langsung tidak berani untuk mengulas semua pendedahan yang pernah beliau sendiri buat di dalam buku “Long Awakening”, sebuah buku yang hanya boleh diperolehi di kedai-kedai buku Kristian ini.

    #######################################################

    Mula2 agenda LGB, kemudian ni dakyah kristian pulak. patutlah sampai sekaarng senyap sepi aje pimpinan tertinggi PKR, sikit pun takde bersuara berkaitan kedua2 isu ni. jadi betullah di antara prinsip perjuangna mereka ialh memartabatkan LGBT dan memberi kebebasan kepada kristian untuk berkembang biak di negara ni. Sepatutnya mereka ni mempertahankan kedaulaatn dan kesucian islam, bukannya memberi peluang agama lain untuk bertapak kukuh di negara ni. Hari tu dah tular berita dakyah kristian bergerak bebas di Selangor, Penang toksah citerlah kan. Hanay UMNO sajalah yang mampu membentras agenda2 taghut ni dari terus berkembang pesat..pastikan undi anda semua bersama mereka dalam PRU nanti!!!!!!

    ReplyDelete
  43. maybe jolo tu proxy kepala bapak kau... terror jugak kruak nih...

    ReplyDelete
  44. BERITA PALSU AKAN JADI TAKTIK DR M, PAKATAN DALAM PRU-14
    Posted by Editor | 2 March 2018 | 4





    Pakatan Harapan yang diketuai Tun Dr Mahathir Mohamad dan didominasi DAP menggunakan berita palsu sebagai senjata politik mereka untuk meraih undi pada pilihan raya umum ke-14, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak.

    “Rakyat Malaysia yang berfikiran waras akan ingat bagaimana Mahathir memulakan serangan berita palsu terhadap 1MDB, apabila menyatakan dengan salah bahawa ‘RM42 bilion telah hilang’, hanya untuk dibuktikan berulang kali bahawa kenyataan itu adalah salah,” katanya menerusi catatan dalam blog sskeruak.blogspot.my hari ini.

    Dalam keadaan mereka yang terdesak, Salleh berkata adalah menyedihkan untuk melihat bekas perdana menteri dan pembangkang kini tanpa berfikir panjang mengitar semula dakwaan tanpa bukti dan menyebarkan berita palsu secara tidak bertanggungjawab.

    Beliau berkata pembangkang sekali lagi mengambil kesempatan berikutan dakwaan tanpa disahkan dan tanpa dibuktikan berhubung sebuah kapal mewah dinamakan ‘The Equanimity.’

    Antara lain, menteri itu berkata kapal itu dikatakan dimiliki Jho Low, dan pembeliannya dibuat menggunakan dana daripada 1MDB, iaitu satu lagi percubaan yang gagal untuk mengelirukan rakyat Malaysia dengan berita palsu.

    “Hakikatnya adalah sumber tuduhan tu terkandung dalam tuntutan sivil Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat, yang sebenarnya telah ditangguhkan sejak Ogos 2017.

    “Sehingga hari ini, selain dakwaan asas yang terkandung dalam tuntutan sivil itu, DoJ belum mengemukakan sebarang bukti kukuh bahawa Jho Low ialah pemilik sebenar kapal mewah itu ataupun ia dibeli menggunakan dana daripada 1MDB,” katanya.

    Tambahan pula, beliau berkata DoJ masih belum membuktikan mana-mana tuduhannya di mahkamah, walaupun hampir dua tahun berlalu sejak persidangan akhbarnya yang sensasi diadakan pada Julai 2016.

    “Pembangkang gagal menyatakan bahawa dakwaan sumber dana dalam tuntutan sivil DoJ adalah daripada Aabar BVI, yang menurut DoJ, dikatakan mempunyai urusan perniagaan dengan Jho Low.

    “Para pengarah Aabar BVI ialah Khadem Al Qubaisy dan Mohammed Al Badawy, bekas petugas kanan dalam kumpulan IPIC.

    “1MDB berulang kali menjelaskan bahawa walaupun ia mempunyai urusan perniagaan dengan Aabar BVI, 1MDB tidak mempunyai sebarang urusan perniagaan dengan Jho Low dan yang lebih penting, 1MDB bukanlah pihak dalam tuntutan sivil DoJ,” kata Salleh. – BERNAMA

    #######################################################

    Mahu tak mahu, kita perlu berbangga kerana ada enteri sperti DSSK yang tak jemu2 untuk memikul amanah yang telah diberikan kepadanya iaitu menjelaskan segala kejeliruan yang timbul akibat dari tersebarnya berita2 palsu serta fitnah yang disebarluaskan oleh Madey dan PH. Lepas tu ditelan bulat2 oleh cai2 PH tanpa sebarang bentuk tapisan langsung. Tak sangka ye betapa berita2 palsu ni boleh memberi impak yang cukup negatif kepada keamanan dan keharmonian kaum di negara ni. Jika tak dibendung dari awal lagi, boleh jahanam Msia dibuatnya. Walaupun DSSK dan agensi2 yang berkaitan bertungkus lumus memberi penerangan panjang lebar berserta bukti , dokumen serta fakta2 yang sahih, namun mereka tetap enggan menerimanya dengan berlapang dada....lebih selesa mendengar berita2 palsu serta fitnah yang tak tentu hujung pangkalnya. DSSK..rakyat marhaein macxam kami ni memohon agar DS dapat mempercepatkan kelulusan Akta anti berita palsu tu...kami amat2 yakin selepas lulusnya nanti, Msia akan menjadi lebih aman dan sejahtera...Pleeeez DS!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. zzzzzzz....zzzzzzzz...zzzzzzzz..

      Delete
  45. PUSINGAN U… Meskipun pernah gelar Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai ‘Mahafiraun’ dan bangkang Tan Sri Muhyiddin Yassin, namun pada hari ini Wan Saiful Wan Jan ‘jilat semula ludah’.

    Inilah yang berlaku apabila beliau tidak semena-mena dilaporkan menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), iaitu salah satu daripada empat parti pembangkang dalam Pakatan Harapan yang belum sah didaftarkan.

    Bukan itu sahaja, tidak sampai sejam diterima menjadi ahli seumur hidup PPBM, beliau ‘bertuah’ telah ditawarkan pula jawatan Timbalan Pengarah Biro Strategik dan Dasar selain menjadi Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi parti.

    Dalam satu sidang akhbar memperkenalkan Wan Saiful di ibu negara pada hari ini, beliau secara terbuka mengakui pernah menggelarkan Mahathir yang kini berusia 92 tahun dan merupakan Pengerusi PPBM sebagai ‘Mahafiraun’.

    Beliau yang juga bekas Ketua Pegawai Eksekutif badan pemikir Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (Ideas) itu bahkan mengakui membangkang Muhyiddin ketika Presiden PPBM itu menjadi Timbalan Perdana Menteri.

    Bagaimanapun, ketika diajukan pemberita soalan cepumas mengenai tindakan pusingan U yang dibuat oleh dirinya sendiri, Wan Saiful kelihatan cuba elak daripada menjawab secara tuntas sehingga mengecewakan pihak media.

    Beliau sebaliknya berdolak-dalik apabila memberitahu konon perlu lebih banyak mempelajari mengenai disiplin dalam urusan kepimpinan parti serpihan UMNO itu yang sehingga kini status mesyuarat agung tahunannya diragui.

    “Apa yang penting di sini, saya orang baharu, jadi saya jangan hendak perasan bagus sangatlah. Ada perkara yang saya perlu belajar. Ada juga perkara akan beri saya peluang untuk memberi penerangan,” kata Wan Saiful.

    Dalam pada itu, sumber memberitahu bahawa keputusan pihak PPBM membawa masuk beliau bertujuan untuk menjadikannya calon parti itu untuk bertanding di kawasan Parlimen Putrajaya pada Pilihan Raya Umum Ke-14.

    Ia sekali gus membuktikan PPBM sebenarnya memang ketandusan calon sendiri untuk diketengahkan sebagai wakil parti selain tidak mempunyai kepimpinan yang kukuh di peringkat akar umbi. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

    ######################################################

    Nampak sangat betapa terdesaknya Madey, Din Pagoh sejak akhir2 ni. Ini semua kerana signal yang diberikan oleh warga Pekan yang telah menolak Madey dan Bersatu baru2 ni. Rakyat dah nampak betapa madey dan majoroti pimpinan Bersatu ni dah lepas tarikh luputnya...expired. Kalau makanan telah tamat tempohnya, mau kena keracunan makanan jika dimakan. Silap2 boleh masuk ICU berhari2 lamanya. Macam tulah jugak diibaratkan pimpinan2 Bersatu yang macam ni..rakyat tak mau berpemimpinkan mereka lagi. Sebab tulah Din Pagoh ni terpaksa mencari winnable candidate dari luar parti tu macam Wan Saiful ni. nak harapkan Sadiq Sigaragar, memang takdelah...Armadanya pun kini dah bocor, ramai exconya dah lari keluar.Boboi blur lagilah..apa pun tak tau. Kejenya..ngikut bontot bapaknya ke sana kemari aje. Ini berbeza dengan bakal2 calon UMNO/BN yang bakal bertanding nanti. Kesemuanya hebat2 belaka dan punyai visi dan misi yang jelas dan memenuhi selera rakyat jelata. Kalau sesapa masih meyimpan niat untuk mengundi calon2 PH lagi, memang tak taulah kan. Nampak sangat mereka ni langsung tak tau berpolitik dalam erti kata yang sebenar2nya !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAK LAMA LAGI MAMAK MATDEY SI TUA RENTA TU MASUK IJN BALIK LER JAWAB NYER TUUUU!!!!

      Delete
  46. SPRM SUDAH KENAL PASTI INDIVIDU TUTUP KES TEROWONG DASAR LAUT
    Posted by Editor | 2 March 2018 | 6







    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sudah mengenal pasti individu kedua yang disyaki menerima sejumlah wang bagi menutup kes projek mega terowong dasar laut bernilai RM6.3 bilion di Pulau Pinang.



    Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Datuk Seri Azam Baki berkata individu kedua itu bukan ahli parlimen dari UMNO.



    Ditanya sama ada ahli politik berkenaan akan dipanggil membantu siasatan kes berkenaan, Azam yang ditemui pemberita selepas pelancaran Gerakan Wanita Antirasuah (GWAR) hari ini berkata: “Bergantung kepada siasatan.”



    Semalam, seorang ahli perniagaan direman 6 hari dipercayai menerima rasuah berjumlah RM19 juta bagi menutup kes projek mega terowong dasar laut bernilai RM6.3 bilion di Pulau Pinang.



    Ahli perniagaan itu dipercayai menerima wang daripada syarikat pembinaan utama projek selepas dikatakan mampu menyelesaikan siasatan yang dilakukan SPRM.

    #######################################################

    Alhamdulillah..rakyat angkat topi kepada SPRM kerana berjaya bertindak dengan begitu cepat, cekap dan profesional. Kes2 macam ni tak boleh dibiarkan ditutup begitu saja..mereka yang terlibat dengan salahguna kuasa tu wajib diambil tindakan yang sewajarnya, mengikut peruntukan undang2 yang sedai ada. Tak kiralah samaada mereka tu berjawatan tinggi dalam kerajaan negeri Penang atau tidak..undang2 tak mengenal tu semua. Jika perlu KMnya disiasat..lakukan dengan kadar segera. Kita tak mahu negara ini dikenali sebagai negara yang mesra rasuah dan salahguna kuasa di mata dunia pulak. Pelik betullah..jika sebut pasal kes2 rasuah dan salahguna kuasa ni , mesti rakyat akan kaitkan dengan Selangor dan Penang, negeri2 lain tak pulak. Kenapa yeee...ada sesapa yang boleh berikan jawapan????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEBAB PENANG DAN SELANGOK KU...FUKATAN HAPRAK YG PUNYA!!!!!

      Delete
    2. Rupenyer rosmah mansur arahkan henti siasatan.cilake kepala bapak rosmah

      Delete
    3. Itu pun geng najib tak tahu...sebab kepala bapak bugis dah terdesak sangat nak rampas selangor.sebab tu pihak luar je nampak salah panglima bugis.cuma pihak berkuasa malaysia ni tak nampak nampak.

      Delete
    4. geng taik najib memang bodoh bnyk makan taik haramjadah mak badak.

      Delete
    5. Dedak pun tak dapat geng najib tu..dapat jilat ketiak rosmah je.itu jadi buta hati tu


      Kikiki

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...