Thursday, 21 April 2016

SABOR JELAH....

Ekoran pelbagai isu yang melanda Najib Razak sejak kebelakangan ini, khususnya berkaitan 1MDB dan derma RM2,600 juta, isterinya Rosmah Mansor mengingatkan suaminya bahawa semua itu adalah dugaan Allah dan sentiasalah bersabar dengannya.

"Nasihat saya supaya bersabar banyak-banyak kerana semua ini adalah dugaan Allah. Apa yang mustahak, Allah mengetahui dan memahami perkara yang sebenarnya.

"Apa-apa pun kita harus reda dan berdoa kepada Allah," katanya lagi.

Reda, sabar dan berdoa...

Apabila ditimpa musibah, memang itulah yang selalu kita lakukan dan peringatkan kepada orang lain.

Tetapi, berkaitan masalah yang menimpa Najib ini, sebelum timbulnya isu 1MDB dan wang RM2,600 juta, hal-hal berkaitan Rosmah adalah beban yang selalu menyusahkannya.

Bertahun-tahun lamanya, Rosmah menjadi masalah dan beban kepada Najib dan ia bukan saja diperkatakan di negara kita, malah juga di seluruh dunia.

Berkaitan beg tangan mahal disebabkan Rosmah...

Berkaitan barang kemas mewah disebabkan Rosmah...

Berkaitan pakaian gemerlapan dan berkelip-kelipan disebabkan Rosmah...

Berkaitan berbelanja mewah dan bershopping di sana sini disebabkan Rosmah...

Berkaitan penggunaan jet kerajaan disebabkan Rosmah...

Najib membayar kad kredit berjuta-juta sebagaimana didedahkan media antarabangsa disebabkan Rosmah...

Dan sebenarnya banyak lagi yang menjadi tanggungan Najib adalah disebabkan Rosmah yang melakukannya.

Pendeknya, di mata rakyat, malah ditanggapi oleh ahli UMNO sama, Rosmah adalah sebahagian masalah Najib.

Kalau Dr Zakir Naik atau Tuan Guru Hadi Awang yang meminta Najib bersabar, reda dan banyak-banyak berdoa, mungkin ia tidaklah terlalu menghairankan kita semua.

Namun, hari ini orang yang menimbulkan banyak masalah kepada Najib sendiri memintanya bersabar, reda dan menganggap segala yang berlaku adalah dugaan Allah.

Sabor jelah Najib....(SH 21/04/2016).

59 comments:

  1. Sabaq..pinggang tak ramping...pungkoq makin lebaq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabor je lah, sambil menikmati hidangan nasi kangkang.
      Nasi kangkang memang mujarab untuk membina kesabaran dan kedunguan tahap tertinggi.

      Delete
    2. akan dikenang sebagai perempuan jahat....sabor ajer laa

      Delete
    3. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Budin,
    Sebiji macam Elmelda Marcos menasihat suami diktator Filipina tu,guna ayat pun sama,cuma saya berdoa dan harap sangat sangat nanti Ending pun biar la sama ya kalau boleh teruk lagi biar masuk penjara dua dua pasangan ni.Insya Allah demi keadilan kepada rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keadilan haper bro kalo kita takat berani melalak dlm blog ja. Berdoa sampai pecah anak tekak pun.. tak kemana.

      Powered by Blogger? Kahkahkah..

      Delete
    2. Anon 19.27
      Jangan sakit hati la ,sekurang kurangnya ada juga tempat boleh melalak,habis tak kan nak tembak najib rosmah kut ,kalau kita ikhlas melihat nasib buruk yang rakyat akan tanggung kesan hutang najib buat untuk masuk akaun dia jadi berdoa la supaya kita dapat keadilan bukan susah pun free je janji ikhlas la.

      Delete
    3. Kita melalak dekat blog ni ,sebab tak makan dedak,makan dedak boleh la melalak macam anjing kat mana mana lu suka .he he he jangan marah sebab disini blog happy hour untuk bantai najib sehingga PRU 14.

      Delete
  3. Budin,
    Sebiji macam Elmelda Marcos menasihat suami diktator Filipina tu,guna ayat pun sama,cuma saya berdoa dan harap sangat sangat nanti Ending pun biar la sama ya kalau boleh teruk lagi biar masuk penjara dua dua pasangan ni.Insya Allah demi keadilan kepada rakyat.

    ReplyDelete
  4. menyerah segala gala nya kpd Allah swt adalah tindakan terbaik drpd kita meminta sami hindu membuat 'puja'. itu adalah perbuatan shirik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikhlas dalam abdikan diri kepada Allah Ta'Ala itu WAJIB. Hidup dengan panduan Rasulullah s.a.w. itu SUNNAH. Beramal dengan gaya duniawi itu MAKRUH. Riyadah dengan cara baik dan sihat itu MUBAH. Bawakan diri yang bertentangan dengan kemuliaan teladan Rasulullah s.a.w. itu HARAM.

      Delete
  5. Kah!...Kah!...Kah!...cerita macam Tom dan Jerry,kelakar habis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat kita pada Imelda Marcos yang masyhur dengan 2000 pasang kasut miliknya. Mati-mati menggunakan lidah bercabang untuk tutup kemaluan mereka mengkhianati khazanah negara.

      Delete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

  7. Sabar lah Najib ... dengan dugaan Allah iaitu beristerikan Rosmah.

    ReplyDelete
  8. Allah bukan sahaja Maha Mengetahui. Allah juga Maha Benar.

    Sebagai Isteri, siapa lagi yang tahu bagaimana keadaan Najib?
    Bila Isteri dah cakap macam itu bererti si Isteri sudah nampak Suami nya dalam keadaan putus asa.

    Sabar pun ada macak-macam. Sabar jenis Najib sabar tak buat apa-apa.
    Sabar orang penakut. Sabar takut bini.

    ReplyDelete
  9. Rosmah pun tahu sabar tu separa dari iman. Berbelanja mewah, boros, bermegah dgn barang mahal dan dapat menaiki jet mewah milik negara barangkali sunat dan mendapat pahala baginya. Dan menggelapkan duit awam berbilion bilion RM oleh suaminya itu mungkin makruh baginya berlandaskan Islam Wasatiyah yang dipelopor suaminya. Dan barangkali juga bila suaminya yang dituduh dan dihina serendah2nya oleh media asing dan rakyat negara ini sehingga boleh dianggap bacul dan dayus, apakah Islam Wasatiyah juga saran dan minta bersabar tanpa mengambil apa2 tindakan?. Hebat laki bini dua orang ni. Tapi pelik kerana tuduhan yang lebih remeh terhadap Rosmah oleh Rafizi, cepat pula laki bini ni melatah dan saman. Kes remeh begini tak pula Rosmah boleh bersabar. Nampak sangat bini Najib Razak ni hipokrit dan pembelit besar setara belit lakinya. Memang laki bini ini sama saja...PEMBOHONG BESAR DAN SUPER AUTA. Tindakan saman tak dibuat kepada pihak yang didakwa memfitnah adalah pra bukti LAKI BINI ROSMAH NAJIB NI PENYAMUN BESAR DI MALAYSIA, MENYAMUN ASET AWAM DAN NEGARA.

    ReplyDelete
  10. Suruh najib jual je rosmah kat kedai besi buruk...tu pun kalau keling botol nak le...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keling botol belakang taruh mesti nak punya

      Delete
  11. Sobor je lah janji fulus masyukk..

    ReplyDelete
  12. Kenapalah Najeeb tak jadi kahwin dengan Ziana z dahulu...? Kalau tidak sejuk lah sikit mata rakyat macam Tun Taeb Mamut yang berbinikan anak dara Lubnan tu.....Ini tidak, dah lah ambil Polong Betina yang menjanda 3x, layan macam Queen England, rakyat pula yang menanggung derita. Aduhai pengundi-pengundi UMNU dan walaun-walaun PUS, kenapalah kamu dilahirkan sebagai manusia...? Bukankah lebih baik kamu semua dilahirkan menjadi badak air Afrika....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro 19:53,
      Nak layanpun jgnlah buat dosa. Isteri muda Pehin Seri adalah janda anak dua masa mreka bernikah. Jadi jgn jadi nasi tambah okay. Fakta kna cari sendiri jgn copy paste org lain punye komen..lol. Agak-agaklah. He he he.

      Delete
  13. Sabar tu dah betul dah...tapi mengapa tak sabar jadi bilionaire? Kamu sendiri sebagai surirumah yang tak kena cukai...dari mana wang juta2 masuk akaun peribadi kamu?

    Mana MARUAH kamu? Mana sikap AMANAH kamu? Mana sifat QANAAH kamu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita rakyat pun sabar kena penindasan kamu Ah Jib dan Ah Mah. Orang munafik itu apabila dia cakap dia berbohong, bila dia janji dia tak buat, bila diamanahkan sesuatu dia khianati. Perempuan dan lelaki munafik itu dia berdua muka, bahkan setan bertopeng manusia.

      Delete
  14. Melatihkan diri untuk jadi kaunselor...mana tau bila dah takde apa nak buat ditempat baru nanti.

    ReplyDelete
  15. Saya pohon, boleh komen atau luahkan apa saja tapi elakkanlah guna bahasa lucah atau mencarut. Budi bahasa budaya kita. T kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita kena ingat ada pengkomen menyebut nama Allah dan ada yang guna terjemahan ayat suci, jadi jangan di campur aduk kan dengan perkataan mencarut.

      Kita faham kerana kebanyakan pengkomen memang marah dan meluat dengan situasi tapi sabor jelah...

      Delete
  16. Najib kena penat rosmah dulu kalau nak selesai masalah

    ReplyDelete
  17. Sabar banyak-banyak. Walau apa terjadi, hidup kena teruskan juga. Sambil berdoa sambil berusaha. Mohon moga2 Allah segera selesaikan kemelut yg melanda negara kita sekarang ini. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar si soleh langit bererti
      Tahan si zalim bumi pun ngeri

      Tahan si soleh bumi memuji
      Sabar si zalim langit menggelap

      Delete
    2. Sabar -sabar tapi jgn lupa undi bagi najib boleh ke makamah ye... baru terang sikit cerite.

      Delete
  18. Cuba masa terima jawatan tu tengok kiri kanan siapa yg nak kawan dgn kita. Carilah orang baik2 dan beragama sebagai teman menasihatkan kita. Lihatlah contoh macamana arwahyarham Tun Abd Razak memileh penasihatnya.

    Najib dapat jawatan terus tunjuk lagak konon nak buat pembaharuan, berdegar-degar dgn 1 Malaysianya, buang nasehat pejawat awam, ambil penasihat mabuk orang puteh.

    Rosmah ajar Najib suruh banyak sabar? Kenapa tak dulu nasihatkan suami awak tu berhati-hati pileh teman. Tapi bukankah semua teman Najib tu bersumberkan Rosmah.

    Pandanglah tinggi sangat kat orang asing tu. Padan muka kena tipu dgn budak Cina dan Arab penipu tu. Malu rakyat Malaysia berPM kan Najib. Kalau ikut cara Najib, saya pun boleh jd PM. Semua orang boleh. Bukan susah puñ...

    ReplyDelete
  19. apa bondo amno ni semua udah tak kono

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong tegar najib si Phoooooooooaaatttt zakar shiit tak habis2 nak cari publicity dlm tv3 suku.
      Agaknya dia masih mengharapkan sedikit dedak drp najib yg sebelum ni dia belum dapat2 lagi.
      Ahli majlis tertinggi umno tapi boleh kalah di kawasan sendiri di Batu Pahat.
      Bikin malu saja.

      Delete
  20. kepada suami2 di malaysia ni,kena le jadikan nasihat rosmah tu sebagai penduan,sabau je le dgn perangai2 isteri,walau pun yg banyak memberi masaalah pada suami.....klu ada yg bercadang nak mentalakkan isteri tu,lupakan aje hasrat tuuuuu....sabau je leeee yeeee.....klu ada pihak nak membuat online pasal talak menalak tuuuu....batalkan aje le yeeee......pada suami2....nasihat tentang sabau tu kena le dengau.....jgn di langgau pesanan tuuuu

    ReplyDelete
  21. Ayah aku pernah beri nasihat dahulu elakkan kawin dgn org nogori kerana kalau berlaku apo2 dihalau keluar rumah pakai sependor je kalau begitu fikir2kanlah kita ni lelaki jangan jadi kerbau cucuk hidung kata pepatah melayu

    ReplyDelete
  22. Ayah aku pernah beri nasihat dahulu elakkan kawin dgn org nogori kerana kalau berlaku apo2 dihalau keluar rumah pakai sependor je kalau begitu fikir2kanlah kita ni lelaki jangan jadi kerbau cucuk hidung kata pepatah melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22.42,

      Janganlah oleh kerana seekor dua kerbau atau badak punya angkara, habis kau kondem satu negeri.

      Kalau nak komen tu beragak-agak la sikit. Gunakan akal yang waras.

      Jangan la sama tahap dengan pemakan dedak.


      Delete
  23. Sabarlah suami ku ini baru testing testing 1,2,3 saja. Kalau lah saya dijelmakan menjadi badak air itulah baru dugaan namanya.

    ReplyDelete
  24. Panglima Perang Islam Wasatiyah katakannnnn...
    Cuma.... Panglima Perang Islam zaman dulu MENUNGGANG kuda, Panglima Perang Wasatiyah kita ni pulak DITUNGGANG oleh badak. Berapa berat punya beban daaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar dia mampos di hindik badak.

      Delete
  25. Makin rakyat meluat dengan mereka berdua makin galak pulak diani keluarkan kenyataan memacam. Sabor jerlah. Tak sabor jugak rasanya nak ngantar akak dan laki akak ke Sg Buloh. Semua rakyat akan iringi dengan hati yang rela.

    ReplyDelete
  26. Rosmah is the trouble maker dalam kehidupan Najib,,dari mula kahwin sampai kini tak henti henti dengan problem, lepas satu satu problem timbul,,nasib baik Najib tak humban Rosmah dari bangunan KLCC

    ReplyDelete
  27. Da kenyang rompak sabar je la kena ludah maki hamun pun apa susah cash is king ahhh?wlupun duit banyak senang ka flom?klu kmu mcm tun hasmah ali tentu najib tak jadi begini tapi sikap ego dan tamak kamu terserlah sejak jadi istri pm.jetsetting,shopping,aksesori dan brg kemas je juta2.sya harap kmu taubat la rosmah sebelum ajal menjemput kmu.terasa kan kmu bole tipu semua tpi allah dan naluri?

    ReplyDelete
  28. Mummy : Kahkahkahkah.... padan muka dia org dapat sakit hati. Puppy, you jgn risau, I akan terus keluarkan kenyataan yg kontroversi dan provokasi. Kikikikiki.... I akan selitkan ayat2 berunsur Islamik, kita kan wasatiyah.

    Puppy : Tapi cayang, nanti rakyat makin marah dgn kita mcm mane?

    Mummy : Ahhhh!!!! You jgn risau, setahu I masih banyak rakyat Malaysia yg berotak lembu, you tengok PRU13, kita kasi dedak sikit tetap dia org akan undi kita... Kahkahkahh... PRU14 nanti kasi lagi dedak utk lembu2 itu gerenti rakyat yg masih berotak lembu akan pilih kita lagi. Rakyat yg dah cerdik kebanyakannya Cina aje, Melayu yg cerdik pun kat bandar2 aje. Apa takut. Sementara belum PRU14 ni I akan sakitkan lagi hati dorang tuh.. Kikikikiki....

    Puppy : Idea you memang bagus cayang.. Kalu ini macam I kenalah terus buat selamba aje kan? Kuikuikui... You mmg pandailah cayang intan payung.. I love you badak comelku.. Muahmuahmuah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Formula yg paling berkesan...pemimpin penyangak + penasihat dan hulubalang pemakan dedak + rakyat yang tak guna otak, mudah termakan janji manis dan mudah lupa = SATU MALAYSIA DI TUNGGANG OLEH BADAK SUMBU......pelik tapi memang terjadi!

      Delete
    2. Formula yg paling berkesan...pemimpin penyangak + penasihat dan hulubalang pemakan dedak + rakyat yang tak guna otak, mudah termakan janji manis dan mudah lupa = SATU MALAYSIA DI TUNGGANG OLEH BADAK SUMBU......pelik tapi memang terjadi!

      Delete
  29. Cash is king
    Badak is queen
    Dah panik mula melenting
    Tak sedar diri tu cukup tengin

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum,,,
    Terserlah sekarang, yang nak bergabung sangat sangat dengan PAS adalah Umno, yang buat buat sibuk pula PAN.Tidak lebih dari itu, keduanya Umno dan PAN sanggup buat pekak badak dengan penjelasan PAS sebagaimana yang terbaru dibuat oleh S/U agungnya, bahawa PAS TIDAK AKAN MENYERTAI BN membawa maksud tiada kerjasama politik antara PAS dan parti parti gabungan BN termasuk Umno.


    Umno buat pekak badak bilamana mengambil kesempatan kehadiran DZN untuk memujuk PAS bergabung dengan mereka sambil terus berdegil tidak mahu mengamalkan Islam 100%.Alasannya tidak ada negara didunia yang mengamalkan Islam 100% dan Umno cuba mengajak DZN bersetuju dengannya.Tapi tari gayung Umno sudah kelihatan sumbangnya dengan gerakan pekak badaknya dengan uslub politik matang yang diamalkan PAS sekarang, politik matang yang membawa maksud PAS bersedia bekerjasama dengan sesiapa saja demi kebaikan rakyat. Asasnya kebaikan rakyat dan dengan asas inilah PAS bersedia bekerjasama dengan Umno bukan bergabung dalam UG atau bergabung dalam kerajaan atau menyertai BN.

    Kesemua kenyataan yang dikeluarkan PAS sebelum ini dibuat atas asas itu, termasuk sedia menasihati kerajaan,bukan untuk menjadi penasihat bertaraf menteri yang pernah digempar gempurkan oleh setengah pihak dulu dan bukan sebagaimana nyanyian macai PAN yang pekak badak itu.

    Macai PAN dan setengah pemimpin mereka masih buat pekak badak terus menyanyikan lagu PAS nak berkawan dengan Umno. PAS mahu tolong beri talian hayat kepada Umno dan terus mengatakan PAS mahu UG dengan Umno.

    Nampak gayanya Umno dan PAN akan terus buat pekak badak sehingga PRU 14 nanti kerana Umno mahukan PAS menyelamatkannya sambil mereka boleh terus mengamalkan Islam yang tidak 100% sementara PAN mencari alasan kalau kalau mereka tewas, PAS akan dipersalahkan kerana kacau daun. he,he,he...........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi kengkawan..meh kite gelakkan Anon 9:26 sebab cube nak menegakkan kote tuang presideng yang dah mati pucok tuh..Sekarang nih takdak sapa dah yang percayekan PAS..jadi la ko dan PAS macam cerite budak gembale kambing dengan serigale..kihkihkihkiok..

      Delete
  31. Wat selambe je mcm ijat lembu..tgk skrg anak beranak enjoy santai dgn lembu2 kat kondo..tanah,banglo n villa berselerak kt kg.janda baik..puiii...

    ReplyDelete
  32. macam mana nak sabar?

    kami kerja kuat 7hari seminggu nak cari rezeki halal. kena cukai lagi. ni income tax ni pun kena 24.5%. among higest bracket right? 24.5% daripada income yang kami dapat secara halal diambil oleh kerajaan.

    tetapi, surirumah yang tak kena cukai, dapatkan rebat lagi untuk suami dia...boleh pulak ada wang berjuta? berbelanja mewah? jika tahu sumbernya memang halal rakyat tak kisah lah. tapi mengapa rakyat disusahkan untuk buncitkan perut orang atasan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Punggong rosmah besar boleh buat baling dart.Biar tepat ke bull eye

      Delete
  33. Apa-apa pun rakyat Malaysia tetap ok, Allah lebih mengetahui mana yang benar, kita berdoa supaya Allah tunjukkan kebenaran, jika Najib salah pasti ia akan tersungkur jua, kita boleh memberi pandangan tapi jangan sampai menghina dan memfitnah,bulan ni dapat BRIM lagi... Alhamdulillah rezeki anak-anak... syukur!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi kacang rampas pokok
      Dedak hanya untuk kelompok
      Rezeki di bagi permainan kanak
      Beban rampasan di tanggung cucu

      Delete
  34. Seperti yg diceritakan oleh P.Ramlee dlm dialoguenya
    "Siapa yg bersalah dalam perkara ini? Bapak kau yg bersalah. Waktu aku mau kahwin dgn kau dia minta hantaran lima ribu. Aku tidak ada wang jadi aku pinjam sama benggali. Sampai anak kuta sudah 3 orang hutang benggali belum habis bayar lagi. Bunga makin naik"
    Bila rosmah nak berlian sebesar penumbuk najib tak mampu nak beli jadi dia guna duit 1MDB. Dia jual Edra. Dia jual khazanah negara kpd China dan lndonesia.Kemudian kata raja arab saudi yg bagi duit sebegitu banyak untuk memerangi penganas ISIS, Syiah dan apa lancau


    ReplyDelete
  35. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...