Wednesday, 20 April 2016

KETIKA WSJ KIAN MENDEDAHKAN KEBENARAN, ADA MENTERI MULA PUJI2 ZAHID HAMIDI


Satu demi satu pendedahan atau maklumat baru mengenai wang RM2,600 juta dibentangkan kepada kita oleh WSJ. Sebagaimana yang disebut dalam blog ini semalam, kita tidak tahu berapa banyak lagi maklumat yang mereka ada dan akan terus didedahkan selepas ini.

Setelah konsisten sejak awal mengaitkannya dengan 1MDB, terbarunya selain mendakwa wang tersebut berpunca daripada syarikat palsu, Aabar BVI, WSJ juga diberitakan dapat "menceroboh text perbualan" antara Jho Low dengan eksekutif tertinggi Ambak berkaitan wang yang dimasukkan itu.
Sama ada WSJ dapat "menceroboh text perbualan"  atau ada orang tertentu yang membocorkannya, logiknya jika ia terbukti benar akhirnya, bagaimana akhirnya semua orang yang berakal dapat menerima hakikat bahawa wang tersebut sebagai derma daripada anak Raja Arab Saudi?

Kenapa jika ia derma daripada Arab Saudi, tetapi ada peranan Jho Low di situ?

Sebab itu, sekali lagi, sebagaimana yang ditulis semalam, kebenaran rasanya sudah semakin dekat menghampiri kita.
Dan inikah yang menyebabkan seorang menteri, Shahidan Kassim mula memuji-muji Zahid Hamidi dalam Facebooknya? (SH 20/04/2016).

49 comments:

  1. Nampak gaya kena cium tangan lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...haram tukar pemimpin, kena tunggu pilihanhanturaya.

      Delete
    2. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Awal lg dah bodek ...umnoo biasalah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...biasalah, dah jelak dengan dedak cop badak.

      Delete
  3. Nafsu serakah memuji menteri
    Terperanjat benda sulit terdedah
    Sedunia tahu dia tak tahu malu
    Kalau gajah mati
    mesti diganti ular

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...kalau ular nak ganti gajah, langkah mayat badak dulu

      Delete
    2. Habis ko ingat hanjing2 tu nengok buta aje? Badak yg kulit liat ni siap kena siat2 dgn rotweller.
      Ha ha

      Delete
  4. Satu persoalan yang timbul setiap kali WSJ mendedahkan berita ialah dari mana WSJ mendapat maklumat.

    Kalau ada sesiapa yang sebut dari Mahathir, mungkin orang itu tidak tahu, tidak rajin membaca, tidak cerdik ataupun golongan pemakan dedak yang terpaksa berkata putih walaupun warnanya jelas hitam.

    Mahathir bukannya orang pertama yang menerima maklumat. Sebenarnya WSJ merupakan salah satu akhbar di dunia yang selalu diberi maklumat oleh orang yang sudah mempunyai maklumat tersebut dan bukan setakat tahu menahu sahaja. Mereka sudah mempunyai maklumat ini di dalam tangan mereka dan mendedahkannya kepada WSJ. WSJ kemudian akan membuat siasatan sendiri terhadap maklumat tersebut sebelum disiar kerana takut mereka akan atau boleh disaman. Di US, jika kalah saman, boleh sampai berjuta-juta Dolar. Ini bukan perkara main-main. Jadi WSJ tidak boleh membuat sebarang laporan tanpa bukti dan maklumat sokongan terhadap laporan tersebut.

    Oleh itu, sampai sekarang tiada pihak yang berani saman WSJ. Walaupun dikatakan laporan WSJ tidak benar, fitnah semata-mata dan membolehkan mereka meraih duit berjuta-juta apabila menang, mereka masih tidak sanggup malah tidak berani hendak saman kerana sudah sedia maklum yang bukan mereka yang akan menang, tetapi WSJ !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro jangan pandai2 kata tak berani saman....ari ni baru ari Rabu....tunggula Selasa depan. Boleh sabar tak...?

      Delete
    2. Geng mamak,
      Kita menyuruh Najib dan kuncunya menyaman WSJ dan Tun M bukan untuk mengetahui siapa manang atau siapa kalah atau siapa boleh tuntut wang pampasan bejuta juta dollar ,ini yang kuncu kuncu dan penyokong najib dan pegikut setia buta tuli salah , kita hendak najib saman kerana kita nak lihat hujah hujah dan bukit bukit yang akan dikemukakan oleh najib dan juga pihak WSJ yang membuat tuduhan ,itu saja jadi tindakan seperti ini boleh dilakukan dimana saja makamah sama ada dimalaysia atau di US ,pihak WSJ pun dah memberi kenyataan yang mereka tidak berganjak dengan kenyataan dan bukti yang mereka ada dan bersedia disaman dimana mana makamah di dunia .Mana boleh pihak yang membuat tudohan keatas najib nak buat saman kut ,itu pun Tun M dah buat baru baru ini tapi kita takut pihak makamah akan tolak untuk dengar kes atas alasan tiada authority dan locus standi, ini selalu berlaku jadi yang terbaik najib la saman sebab beliau ditudoh dengan bermacam penyelewengan.

      Malangnya Najib dan peguamnya gagal untuk menyaman WSJ malah Tun M sendiri ,bukan kerana mereka tidak diberi peluang atau playing field yang tak adil tapi mereka sendiri memeberi bermacam macam alasan tak masuk akal dan menipu untuk elak tindakan menyaman WSJ,jadi sudah hampir 9 bulan mereka berdiam diri bagi saya najib memang seorang manusia yang tidak boleh dipercayai dan tiada AMANAH ,sesiapa yang mempertahankan mungkar Najib adalah pengkianat negara dan perosak bangsa dan agama. wallah hualam.

      Delete
    3. Deiiiiiiii...
      Berapa banyak selasa daaaa
      Auta juga ada
      Walkernawalik chiiit... byk busuk punya worang

      Delete
    4. Geng mamak,
      Kita menyuruh Najib dan kuncunya menyaman WSJ dan Tun M bukan untuk mengetahui siapa manang atau siapa kalah atau siapa boleh tuntut wang pampasan bejuta juta dollar ,ini yang kuncu kuncu dan penyokong najib dan pegikut setia buta tuli salah , kita hendak najib saman kerana kita nak lihat hujah hujah dan bukit bukit yang akan dikemukakan oleh najib dan juga pihak WSJ yang membuat tuduhan ,itu saja jadi tindakan seperti ini boleh dilakukan dimana saja makamah sama ada dimalaysia atau di US ,pihak WSJ pun dah memberi kenyataan yang mereka tidak berganjak dengan kenyataan dan bukti yang mereka ada dan bersedia disaman dimana mana makamah di dunia .Mana boleh pihak yang membuat tudohan keatas najib nak buat saman kut ,itu pun Tun M dah buat baru baru ini tapi kita takut pihak makamah akan tolak untuk dengar kes atas alasan tiada authority dan locus standi, ini selalu berlaku jadi yang terbaik najib la saman sebab beliau ditudoh dengan bermacam penyelewengan.

      Malangnya Najib dan peguamnya gagal untuk menyaman WSJ malah Tun M sendiri ,bukan kerana mereka tidak diberi peluang atau playing field yang tak adil tapi mereka sendiri memeberi bermacam macam alasan tak masuk akal dan menipu untuk elak tindakan menyaman WSJ,jadi sudah hampir 9 bulan mereka berdiam diri bagi saya najib memang seorang manusia yang tidak boleh dipercayai dan tiada AMANAH ,sesiapa yang mempertahankan mungkar Najib adalah pengkianat negara dan perosak bangsa dan agama. wallah hualam.

      Delete

    5. Sama macam testimoni produk pulih kan tenaga.

      Tapi ini terang-terang testimoni untuk produk dedak.

      Delete
  5. dedak dah kurang... kenalah cari jalan nak tambah stok.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabda Rasulullah s.a.w. bahwa sesungguhnya Allah memberi duniawi kepada orang yang di cintaiNya lagi pun yang tidak di cintaiNya. Akan tetapi tidak diberikan iman kecuali yang di cintaiNya.
      (Riwayat al-Hakim)

      Delete
  6. Bila mau selesai daaa... Kami rakyat semakin terhimpit

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...dah penyek

      Delete
    2. Bukan semakin terhimpit... tapi dah kena lenyek oleh hutang ~50B..

      Rakyat juga kena tanggung...
      Semua budget kat sekolah dan university dah pon kena potong
      Hospital dan Klinik pon dah kena potong
      Saman lalulintas dah semakin bertambah.

      Tapi pemimpin UMNO juga yang kaya raya..

      Delete
  7. Berlatarbelakangkan ugama tidak bererti kuat ikut suruhan ugama.... kita dah lihat orang ketepikan ugama demi jawatan.
    ILMU dan AMAL tidak sama.
    yang haram jadi halal.. dan ada pula yang kuat ikut kaum munafik.
    AMAL MAARUF yang selalu di sebut tinggal sebutan sahaja.. seperti ketam mengajar........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua tipu
      Pergi buat umrah berpuluh kali haji pun naik.
      Hati banyak busuk mulut selalu ada tipu
      Masjid ada pigi sembahyang tapi pungkoq masuk angin juga!!! Porahhhhh chiit...tarak guna punya worang tipu sama tuhan juga ada.

      Delete
  8. Mereka mula mencari pembekal dedak baru !!!
    kalau dah pemakan dedak, tetaplah pemakan dedak.

    Malunya aku ahli UMNO. Baik tukar keahlian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambi..lu orang umno tarak masuk lu orang tarak boleh hidup ka
      Kita apa gomen punya kerja kita pun tarak tau.
      Gomen pun tarak pernah kasi tolong sama kita
      Kita kacang putih sama bunga juga ada jual
      Anak pun ada baca
      Sekarang doktor ada jadi accountant pun ada jadi
      Semua sendiri juga ada kerja

      Delete
  9. ...ketua wanita x nak backup ke???..ni pun patut kena kutip gak..dh balun 250j wat sengal je...puiii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ijat n lembu sdg santai @ kondo smbil kira duit..

      Delete
  10. KUCHING: Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP kelihatan bersedia untuk berdepan satu sama lain dalam sekurang-kurangnya dua atau tiga kerusi jika mereka tetap tidak mahu berkompromi dalam pembahagian kerusi sebelum penamaan calon 25 April ini.


    Pengerusi PKR Sarawak Baru Bian berkata, terdapat percanggahan terhadap kira-kira lima kerusi berdasarkan senarai 29 kawasan pilihan raya DAP yang telah diumumkan pada Sabtu.

    Kerusi yang bertindih itu adalah Mambong, Simanggang, Ngemah, Murum dan Mulu.

    Baru berkata, PKR tidak bersedia untuk melepaskan Mambong, Simanggang dan Mulu kerana parti itu percaya calonnya mempunyai peluang yang baik untuk menang.

    “Calon-calon kami telah bekerja keras turun padang untuk beberapa tahun kebelakangan ini. Kami bersedia untuk pertandingan tiga penjuru di dua atau tiga kerusi jika kita tidak dapat mencapai penyelesaian,” katanya kepada The Star pada Ahad.

    Bagaimanapun, katanya, masih ada ruang untuk rundingan dan berharap perkara itu dapat diselesaikan sebelum hari penamaan calon.

    Oleh itu, beliau berkata, PKR akan mengumumkan calonnya selewat-lewatnya minggu ini, mungkin pada hari Sabtu, ketika presiden parti Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dijadualkan berada di Kuching.

    Baru berkata pembahagian kerusi yang dibincangkan di peringkat nasional tidak selari dengan apa yang diputuskan di peringkat negeri – Mstar

    ReplyDelete
  11. Mengapa Ada puak2 yang bersumber berkiblat wsj yahudi laknat..yang percaya bulat2 apa yg wsj kata samalah macam yahudi laknat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahjibgor, zahid dan segala macai telah terpedaya oleh nilai kebendaan dan nafsu tamak haloba dan dengki khianat. Inilah kejayaan gerakan Sekularisme atau di gelarkan Marxism kebudayaan.

      Delete
    2. Yahudi pun hukum penjara bekas Perdana Menteri sendiri kerana rasuah.

      Yahudi tidak ada selera nak dikaitkan dengan pemimpin Malaysia, nombor 2 teratas untuk ranking rasuah.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Malaysian Cybertrooper21 April 2016 at 07:37

      Kalau betul berita yang disampaikan oleh yahudi laknak tu merupakan satu fitnah atau mempunyai unsur-unsur yang tidak betul..... SAMAN LAH!Berapa banyak Selasa dah datang dan pergi, mana saman nya Dol?

      Delete
  12. Tak sabar nak tengok DOMINO EFFECT..... satu tumbang.. semua tumbang.
    hooray......

    ReplyDelete
  13. Iblis dan syaitan lah yang sentiasa memerlukan agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Golongan Serigala yg berbulu ayam itu dah lumrah melaburkan ugama demi keuntungan duniawi mereka. Audzubillahi minnash shaitanir rajiim...

      Delete
    2. "Dan sesungguhnya Iblis memerlukan ugama, lebih drp manusia perlukan tuhan, untuk menanam benih riak, prasangka, kebimbangan, kebencian & perpecahan diantara insan."

      ~ Melayu Insaf

      Delete
  14. Kita peduli apa dgn mereka yg penting semua penyamun penyangak pemakan dedak agar dihukum diatas perbuatan mereka yg menghancur dan memalukan mafuah negara seperti apa yg diusahakan oleh Tun

    ReplyDelete
  15. Kita peduli apa dgn mereka yg penting semua penyamun penyangak pemakan dedak agar dihukum diatas perbuatan mereka yg menghancur dan memalukan mafuah negara seperti apa yg diusahakan oleh Tun

    ReplyDelete
  16. Thank you for sharing in this article
    I can learn a lot and could also be a reference
    I hope to read the next your article updates

    [-] KLG

    ReplyDelete
  17. Rahman dahlan n saleh said dah ber
    buih mulut pertahan najib tapi budak
    ingusan pun tak percaya.dedak najib
    dah basi.makan pun muntah.lepas ni
    nak makan dedak zahid tapi aempat
    ke zahid jadi pm?

    ReplyDelete
  18. UMNO sebenarnya ada maruah sebagai sebuah parti yang berintegriti dn bermaruah, kalau nasihat Tun agar najib letak jawatan. Tetapi oleh kerana pemakan-pemakan dedak sangat kelaparan dedak, maruah parti dan bangsa tolak belakang.

    Nah sekarang, macamana, satu dunia sudah tahu najib razak mencuri duit negara, bukan ratusan, bukan ribuan, bukan jutaan TETAPI berbillion-billion. Mana nak letak nama negara, bangsa dan agama. Pemimpin negara Islam, Malaysia. ADOOH MALUNYA.

    Tun telah menaikkan nama negara Malaysia, bangsa dan juga agama Islam di mata dunia. Tetapi si najib ini dan pemakan-pemakan dedak ini menghancurkanya. Dosa apakah yang mereka lakukan ?

    Kalau si Najib itu berasa ada maruah, letak jawatanlah dengan segera sebelum lebih banyak ditelanjangkan kes 1MDB.

    Sejarah buruk agama, bangsa dan negara telah tercatat di mata dunia. Siapa punya angkara. Namun - masih ada pemakan dedak mempertahankan yang sudah nyata, macam si ali rustam. Pemimpin macam ali ini memang muka tak malu.

    ReplyDelete
  19. WSJ dan SR mendapat maklumat dalaman dari para penyiasat2 1MDB baik dalam negeri dan luaran negeri. Mendiang Kevin Morais mempunyai semua butir2 tentang siasatan 1MDB dan juga siasatan RM2.6billion dan RM42million dan adalah dipercayi sumber yg memberi maklumat kpd SR kerana mempercayai Najib akan dilindungi dari pendakwaan olih Apandi.

    Jadi laporan mereka adalah dari first class informers. Mana munkin bugis pengecut tu berani nak saman.

    ReplyDelete
  20. Shahidan kata Zahid adalah seorang yang sangat berani

    Zahid dikatakan sangat berani kerana Zahid ada dua isteri. Zahid tak takut bini.

    ReplyDelete
  21. Zahid memang berani beliau biasa belasah setengah mati boyfriend anak perempuan nya di Kajang....!!!!

    ReplyDelete
  22. Hahaha si tua kutuk shahidan kassim ni ketara sangat nak protect kelangsungan periuk nasi dia. Dasar parasit asyik nak melintah je pada yang ada kedudukan. Tua kutuk ni dah boleh hidu pemergian Najib tak lama lagi. Bukan main lagi dia puji Zahid Hamidi. Untung-untung taklah senasib dengan mat maslan nasi goreng ridsect.

    ReplyDelete
  23. Mat maslan lagi menteri haprak alias dungu sangat sangat

    ReplyDelete
  24. Diumumkan anugerah Tokoh Pemakan Dedak 2016 kali ini akan membawa pulang sebuah trofi replika ayam dan 3 kontena dedak cap Kuda Kepang sumbangan Bagan Datoh Poultry Industry jatuh kepadaaaa.. Sahidan Ala Kasseeem!! (HA..TEPOK..TEPOK..TEEPOOK LA!!)

    ReplyDelete
  25. Skandal 1mdb dan 2.6b memalukan dan menyusahkan rakyat Malaysia tetapi kenyataan2 menteri umpama menyapu garam pada luka.
    Kenyataan yang keluar dari bankai tetap berbau busuk.

    ReplyDelete
  26. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...