Thursday, 7 April 2016

KALAU SEDEKAH SETIN BISKUT PUN PASTI TAHU SIAPA MENGARAHKANNYA, INIKAN PULA....

Ini satu lagi lawak antarabangsa...

Dalam jawapan bertulis yang diberikan Najib Razak selaku Menteri Kewangan di Parlimen, beliau memberitahu, SRC International tidak mempunyai maklumat mengenai siapa yang memberi arahan untuk menyalurkan RM42 juta daripada dana syarikat itu ke dalam akaun peribadinya.

Jawapan itu diberikan Najib kepada pertanyaan Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin yang meminta Najib mendedahkan siapakah individu dalam SRC International yang mengeluarkan arahan mengenai penyaluran wang sebanyak RM42 juta itu.

Kohkohkoh....

Seluruh dunia dan isinya, termasuk beruk, kera dan monyet di hutan serta lintah dan pacat pun pasti ketawa sekali dengan jawapan Najib kali ini.

Tidakkah ini sesuatu yang pelik dan paling menggelikan hati? Ia bukan melibatkan RM1 atau RM10 tetapi RM42 juta, bagaimana ia boleh tidak diketahui siapa yang memberi arahannya sehingga sekarang?

Kalau ada rumah kebajikan tiba-tiba didapati menerima setin biskut daripada sebuah kedai runcit misalnya, adakah logik siapa yang mengarahkan pemberian itu  tidak diketahui sama sekali?

Sudah tentu, jika ia bukan dilakukan oleh taukenya sendiri, ia mungkin diarahkan oleh isteri, anak atau sesiapa saja yang berkuasa dalam menguruskan kedai tersebut.

Mustahil tin biskut boleh berjalan sendiri ke rumah kebajikan itu. Begitu juga dengan wang RM42 juta, adakah mungkin ia berpindah sendiri secara automatik ke akaun peribadi Najib?

Selain itu, bagaimana pula dengan Najib yang menerima wang tersebut?

Setelah sebelum ini ada menyebut tidak mengetahui wang itu daripada SRC International, kenapa senyap dan diam seribu bahasa saja apabila sumber wang itu didedahkan?

Kalau dah tahu sumbernya daripada SRC International, walaupun tidak diketahui siapa yang mengarahkan pemberiannya, tak teringinkah memulangkan semula wang itu? (SH 07/04/2016).

63 comments:

  1. Jelas dan nyata mangkuk hayun ni seorang yg TAK AMANAH DAN JUJUR. Jika tak tahu pulang kan la balik...sial betul. Tipu lagi,Mmg bercabang betul lidah dia ni...alasan tu pun menteri kabinet kayu boleh terima....adusss...hinanya kamu. Rakyat? Percaya jugak ke? Balun je mamat ni,jgn alang2 biar sampai sg buluh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin itu ada lah hikmahnya apabila Islam menggalakan lelaki mengawini wanita yg kuat agamanya.
      Setidak2 nya boleh menasihat suami sebelum terbabas.
      Tq

      Delete
    2. Mungkin itu ada lah hikmahnya apabila Islam menggalakan lelaki mengawini wanita yg kuat agamanya.
      Setidak2 nya boleh menasihat suami sebelum terbabas.
      Tq

      Delete
    3. Tuan Penasihat Lebai Musang Berjanggut kan ada....demi pepaduang.

      Ke guaner Din?

      Delete
    4. Najib tahu jawapan seumpama itu akan diterima oleh ahli2 parti Umat Melayu No Otak (UMNO) dan ahli2 parti Bangkai Najib (BN).

      Delete
    5. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Patut di pancung dikhalayak ramai najib ni olih presedeng hadi guna hukum hudud..memang haramjadah punya manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...nampaknya tuan penasihat dah jadi khadam. Tak gitu

      Delete
    2. Hadi & Mappadulung:
      "We may cock up a little bit more in public than other people, but that's fine, we don't mind, we've developed thick skins."

      Delete
  3. Jawapan bodoh yang tidak dapat diterima oleh lintah pacat unggas yang tidak berotak seperti haiwan lain akan di oertahan habis-habisan oleh pemakan dedak tahap tegar.

    ReplyDelete
  4. Orang sekarang dah berkawan dengan Jin.

    Tak tahu ke?.

    Bukan setakat boleh bercakap tapi boleh di suruh-suruh.

    ReplyDelete
  5. Tu pasal Najib berbaik dan bagi dedak kat Tuang Presideng sbb takut kena hudud..nak berbaik ngan anwar..takut kena sontot..berbaik ngan Kuli..boleh la geli-geli..kihkihkih..

    ReplyDelete
  6. Inikah dia pm malaysia? Taktau pulak kalau Rm 42 juta tu apalah sangat bg pm...Lainlah berbelion...

    ReplyDelete
  7. Sedangkan orang yang tolong sampaikan salamnya kepada kita melaui orang tengah pun kita akan bertaya siapakah orangnya?

    Inikan pula orang yang sanggup bagi derma beribu juta ringit kepada kita.

    Cukup cukup tidak masuk akal langsung penjelasan pahlawan bugis ini.

    ReplyDelete
  8. Mustahil ada orang sanggup menderma berbilion bilion ringgit tanpa sebab. S
    Senang ker nak cari dan himpun duit sebanyak itu?
    Mesti ada hajat dan balasan yang si penderma inginkan.
    Ibarat kata perpatah Melayu "Kalau tidak ada angin masakan pokok bergoyang" Melainkan ada kerbau pendik yang sondol!!!!!!!

    ReplyDelete
  9. Ini bukan kira lawak dah. It's insulting intelligence.

    ReplyDelete
  10. Memang rakyat tak percaya tapi ambo rase orghe parti agama dgn parti umnoh je yang bulih terima jawape si najis tuh!!

    ReplyDelete
  11. PM pembohong besar, pembelit. penyamun dan penipu paling KETARA & TERANG2 di dunia. Sial rakyat Malaysia kerana memiliki pimpinan yang amat tidak bermaruah, bacul, dayus dan munafik begini. Malaysia akan terus merudum dan dirundung malang selagi manusia pembelit ini dikekalkan sebagai PM. UMNO BN WAJIB dijatuhkan kerana satu parti ini telah bersekongkol dengan penyamun dan manusia putar alam.

    ReplyDelete
  12. Ini kira 'bohong sunat' jadi ok kalau tak jawab dengan jujur. Tak caya tanya Hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar bohong sunat dari buat u-turn.

      Delete
  13. Betol2 mencabar minda rakyat Malaysia yg waras...haha.
    Najib..najib...aku sumpah kau jadi katak lg bagus la jib..

    ReplyDelete
  14. Bukan hanya pemberi sedekah saja yang tahu malah tin biskut itu sendiri dlm bentuk r2d2 c/o star wars pun tahu.

    Yang lari ke batam pun tahu kalau belum dijumpai dlm tin dram bersimen. Malah peon cabuk yang isi borang arahan pindah pun tahu.

    Bank gergasi malaysia pun kata nak seribu daya, tak nak seribu dalih, orang mahatipudaya macam-macam la dia kata tak boleh.

    Org jauh kat fbi, swiss, luxembourg, wsj, sr, uae dan ll semua dah tahu, tapi org yang hidu bangkai tiap-tiap hari tak tahu? Mak datuk, nak kelentong siapa kalau bukan umno baru.

    Ahli-ahli mukim bangang yang tak tahu malu macam umno baru saja yang tak tahu.

    ReplyDelete
  15. Najib cuba kelirukan orang ramai seperti hakim membuat keputusan kes pembunuhan Altantuya.... Pembunuh tidak terima arahan, tiada motif membunuh tapi Altantuya mati dibunuh dan diletupkan dengan C4.

    Mungkin disangkanya rakyat Malaysia sama bangangnya dengan ahli UMNO Baru....maka digunakan auta yang sama bertujuan untuk memperbodohkan orang yang bertanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan sangka tuan. Rakyat mmg bodoh dan bangang. Yg cerdik lu dan berapa kerat ja. Lain2 30 juta jenis bangang.

      Kalo x.bangang, turun berdemo la ramai2..

      Delete
  16. Najib telah menjatuhkan integriti sistem bank di Malaysia !

    Bank Negara! apa sudah jadi ?

    ReplyDelete
  17. Assalam Bro,RM 42 juta tu merayau-rayau mencari tuannya.Kebetulan tuannya ialah Najib........

    ReplyDelete
  18. Shah lupa ada lagi yang turut ketawa selain beruk, kera dsb ..... Nuan Nuan yang masih kecil pun boleh faham kebodohan jawapan suami kepada spesis panda yang berbeza !

    ReplyDelete
  19. Suwei betul semua rakyat Malaysia dapat Perdana Menteri yang muka sadin,,di dalam otak dia ingat semua rakyat Mslaysia ini bladyfool dan senang di bodoh-bodohkan dia juga sangka kita semua tak ke sekolah dan tidak berpelajaran.....!!!!

    ReplyDelete
  20. 42juta tu dah dipulangkan ke?

    ReplyDelete
  21. 42juta dlm akaun simpanan...buat buat tak tahu..jika dapat 3%..dah dpt 1.26juta setahun.

    Kalau 3tahun..dah dapat 3.78juta dengan hanya menggoyang telo sambil buat bodoh. Bayangkan jika ia tidak didedahkan....tergamak dia GSTkan rakyat sambil suruh rakyat berjimat sedangkan dia berfoya2 dan bermewah2

    ReplyDelete
  22. Mungkin ada bomoh power yg saja2 je nak kenakan najeeb. Tapi..bukan ke bomoh2 pun sokong najeeb?

    Alasan paling bangang oleh najeeb. Penipu tersohor. Pembawa sial kepada negara ini.

    ReplyDelete
  23. dan cuma golongan tolol dan bangang jer yang percaya ngan cakap-cakap penyamun

    ReplyDelete
  24. Woit najib..42 000 000 nie bole selamatkan berape orang pelacur..kesian diorang wat keje PT..haramjadah najib nie

    ReplyDelete
  25. Amat ketara Najib anggap rakyat Malaysia semua bodoh.

    ReplyDelete
  26. Nama pun derma. Nak pahala lebih tak boleh kasi tahu nama.

    ReplyDelete
  27. Tahniah rakyat malaysia karena dapat pm serta menteri lain dari yg lain...pemimpin aneh tapi nyata....tahniah tahniah tahniah....mungkin sampai kiamat malaysia takkan dpt pm macam ini....lawak super lawak....

    ReplyDelete
  28. Derma dan sumbangan selama ini kan siap dengan gambar2 untuk MENUNJUK2 siapa yang derma atau sumbang. Tulah, ini akibat nak menunjuk2. Tiba2 Ada jugak yang mengaku sembunyi2.

    ReplyDelete
  29. Apa agaknya reaksi Haji Abd Hadi Awang, Nik Abduh Nik Abd Aziz dan Nasrudin Hassan Tantawi mendengar jawapan Mohd Najib Abd Razak tersebut. Atau mereka tidak berada dalam Dewan Rakyat (seperti kebiasaan) ketika jawapan diberikan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...politik natang.

      Delete
  30. Ada sesiapa di sini yg tahu no akaun peribadi najib tak?
    Esok hari jumaat aku pun ingat nak bagi sedekah juga kat dia.

    ReplyDelete
  31. Najib boleh cakap apa2 sahaja walaupun merapu sebab.dia masih mendapat sokongan menteri kabinet

    Kalau najib beri jawapan bumi ini leper pun penjilat2 dan macai2 angguk. Lagipun najib beranggapan rakyat malaysia bodoh. Dia dah membodohkn rakyat sekian lama pun rakyat tak pernah peduli.

    Sebab semua jentera kerajaan adalah made in najib. Malangnya kita ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...kalau dia kata kak sosma langsing pun macai angguk juga.

      Delete
  32. Ada banyak kambing hitam yang boleh disalahkan..

    ReplyDelete
  33. As salam,kami semua rakyat Malaysia nak dengar ulasan/komen dari naib ketua Ulamak Sedunia dan seluruh dunia khususnya rakyat/pemimpin dari negara-negara islam menanti dan ingin mengetahui adakah perbuatan PM Malaysia ini di haruskan ke? Di halalkan Ke?Diharamkan ke? Atas dasar Darurat ekonomi ke?maslahat untuk menyelamatkan ekonomi umat Melayu dari ditindas Bangsa Cina DAP ke? Kami rakyat ni Jahil,tak tahu hukum-hakam? (Halal&Haram),jadi kami perlu rujukan dari pakar2 ilmuan Agama Islam. Tolong beritahu kami apa nasihat yg PM dah dengar dan ikut dari kamu semua tuan penasihat agama?Kami hanya ingin sampaikan pada kamu "Berkatalah Yang Benar walaupun Pahit kepada Pemerintah wahai mereka yg bergelar alim-Ulamak (golongan Agamawan),sebab kami rakyat ada hak atas Negara Malaysia ini.

    ReplyDelete
  34. Daylight robbery. Di Malaysia wang boleh berjalan sendiri dan pandai memilih untuk masuk ke dalam akaun bank personal orang yg ia suka tanpa diketahui oleh si empunya akaun bank itu.
    Seperti kata Tun M, "Pi cakap kat kambing, kambing pun tak percaya..."

    ReplyDelete
  35. Jawapan BODOH.
    SIAPA pula BAGI Nombor Akaun untuk dikreditkan ?

    ReplyDelete
  36. Pi tanya penyamun yg bersama2 menyamun RM42million wang SCRI, mestilah dia jawab dia tidak tahu siapa yg menyamun duit tu.

    Memang sah..dgn jawapn tu, Najib samun duit tu. Arahan masukkan duit tu datang dari dia.

    ReplyDelete
  37. Dia pura-pura jadi macam selenga,,muka dia saja je,seolah olah macam tak ada apa apa yang berlaku,,dia cuba act cool tapi dari raup wajahnya kelihatan seribu ketakutan dan kebimbangan

    ReplyDelete
  38. Hahaha......sdr tau jawabannya....lama juga cari...jangan jangan ....jangan jangan....dia pelihara tu tu tu tuyulllllllllllllll lariiiii

    ReplyDelete
  39. Macam cerita tahyul plak malaysia ni...tambah aneh..tambah seram...tambah karut....sabar rakyat malaysia panas pasti akan berlalu...jaga halal haram saja untuk anak anak...jgn terlibat dalam arena ini...kesian anak serta smua sanak saudara...carilah rezki .percayalah ini ujian untuk kita lalui bersama...ALLAH sayang pada insan yg sabar...

    ReplyDelete
  40. Logik ke ?

    Amat tak logik!

    Mcmana src boleh dapatkan akaun peribadi najip?

    Selagi dua org mamat yg menghilangkan diri tu tak dicari..selagi itulah najip terlepas...

    Alasan tak tahu dan takde rekod adalah alasan paling bangang!

    ReplyDelete
  41. Kalau terima duit banyak tu pun tak tahu kenapalah bangang sangat rakyat malaysia ni pilih pemimpin mangkok tu buat satu dunia ketawa je betapa bodohnya kita pilih org macam tu

    ReplyDelete
  42. Kalau terima duit banyak tu pun tak tahu kenapalah bangang sangat rakyat malaysia ni pilih pemimpin mangkok tu buat satu dunia ketawa je betapa bodohnya kita pilih org macam tu

    ReplyDelete
  43. Kalau bukan dedak macam tin sardin ke biskut ke, biasanya yang serahkan bagi tahu siapa orangnya yang memberi tin sardin atau biskut tersebut Sebab barang halal dan sumber pun halal.

    Tapi kalau dedak, yang makan dedak dan yang tukang edar dedak mana tahu siapa yang punya dedak ? Tak ambik tahu pun.

    ReplyDelete
  44. Mangkuk jamban lagi bernilai dari najib, walaupun mangkuk jamban itu kotor tapi setidak2nya mangkuk jamban itu boleh membersihkan najis yang kotor dan busuk. Sedangkan najib tak ada guna langsung kepada manusia.

    ReplyDelete
  45. Kaki auta taraf dunia.blh bsgi pingat
    permata.banyak sangat polong yang
    dibela.polong curi no akaunnya dan
    masukkan duit.hanya menter2 bangang
    umno dah ahli umno yang bebal yang
    percaya.hj hadi pun percaya kot

    ReplyDelete
  46. Ada satu Najib razak, masuk tembolok merata berak, mintak rakyat sokong sorak, bangga rasa dirinya bijak..

    Ada satu perdana menteri, dalam parlimen berbohong lagi, tepuk tangan umno menteri, rakyat tunggu PRU mari..

    ReplyDelete
  47. Aku rasa nak baling je muka mamat penipu ni dengan taik. Geram sangat dengan manusia penghisap darah rakyat. Kaya raya kau hisap darah kami. Membohong je kerja dia demi menyelamatkan nyawa. Bini ko yang dah macam penguin aku tengok berjalan pun dah tak betul gara- gara terlampau makan harta rakyat!

    ReplyDelete
  48. agamanya islam tapi mencuri menipu. tuan budin tolong Tanya tuan hadi awang tengtang pekara ini.

    ReplyDelete
  49. Ini bukan jumlah empat kupang...RM42 juta Najib oiii.

    ReplyDelete
  50. Dalam SRC tak ada Pengarah Kewangan dan Pengurus Besar Kewangan ke ?

    Mustahil Pengurus Properties yang arahkan SRC melakukan transaksi !

    ReplyDelete
  51. Ya Allah, penyamun tarbus tu ingat kita ni berok matyeh apa mangkok sangat. Cukup-cukuplah bodohkan rakyat jelata. Buat malu orang Pahang jelah Penyamun Bugis nih. Tolonglah nyahkan penyamun tarbus ni bersama dengan kuncu-kuncunya dari bumi makmur ini. Kami naik meluat tahap gaban dah nih. TERIMA KASIH

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...