Friday, 29 April 2016

1.5 JUTA BANGLA MASUK SEMULA?

Apa pulak ni?

Apa agaknya pengumuman penting mengenai pekerja asing yang bakal diumumkan oleh Zahid Hamidi tidak lagi?

Tetapi perhatikan antara ayat-ayat Zahid sebagaimana disiarkan oleh Mstar - "Saya amat mengambil berat tentang isu pekerja asing dan saya sedar banyak sektor yang terjejas. Majikan menggesa kerajaan untuk membuka pintu kepada lebih ramai lagi pekerja asing.

"Kerajaan sedang mendengar dan akan ada pengumuman penting mengenai perkara itu dalam masa terdekat ini," katanya lagi.

Rasanya tidak sukar untuk sesiapa pun memahami maksud tersirat di sebalik ayat-ayat yang dilafazkan Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri itu.
Adakah ini tanda-tanda bahawa kemasukan 1.5 juta pekerja Bangladesh yang diumumkan ditangguhkan  oleh Zahid Hamidi sendiri pada 19 Februari lalu akan dibawa masuk semula?

Sekejapnya ditangguhkan? 

Hmmmmm......(SH 29/04/2016).

33 comments:

  1. Replies
    1. ...huss, dia ada background agama la

      Delete
    2. Ini luit punya hat maa aa , lain belakang kila maa aa.

      Delete
    3. Background agama tapi nombor kereta dan motor besar dia semua 38 ikut kepercayaan ulamak Cina kot...

      Delete
    4. Agama yang dianuti oleh orang Melayu menyimpang daripada apa yang Allah perintahkan di dalam Al-Quran.Cuba baca dan fahami peringatanNya betul-betul dan baik-baik.Oleh sebab itulah Majlis Ulamak tidak berani bersuara menentang Najib.Malah agamawan sangat tebal dan kebal 'khatolik'nya.Lagi kuat agama,background agama dan pelbagai...lagi kuat kebendaannya.

      Delete
    5. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Oh bila lah deklarasi rakyat nak sampai sejuta ni? Mungkin kena pakai bangla kot baru boleh sampai sejuta tandatangan? Apa pendapat En. Shabuddin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deklarasi rakyat tak perlukan bangla......tu sebab cadangan nak bawak masuk bangla bukan datangnya dari pihak deklarasi rakyat. Cukup setakat yg mana dapat diusahakan oleh pihak deklarasi, yg selebihnya bertawakal saja kpd Allah yg maha adil. Kuasa Allah siapa yg boleh halang?

      Tentulah org yg berhajat nak bawak masuk bangla tu sebenarnya yg nak pakai bangla....

      Delete
  3. Ini bisnes Budin.. semua nak makan juta bilyon.. baru perut boleh boyot anak beranak..

    Aku tau la hang dengki kat aku..

    Rakyat kutip sekupang dua.. mampuih pi kat hangpa la.. janji sblm aku dinyahkan, aku kena rembat cukup2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Celaka kita! Kamu terjelma jadi Rakshaksa FULUS?

      Delete
  4. Ikut imam what..bilyon2 ma..

    ReplyDelete
  5. Bagus, Malaysia bawa jagaan Indon.... Hidup Melayu...

    ReplyDelete
  6. Bawalah masuk cepat2 untuk jadi pm dan tpm serta untuk menggantikan menteri2 1MDB yg tak berguna tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...pilih satu buat ganti arul.

      Delete
  7. Standard tu bang din ..bila panas ..diamkan kejap ..buaikan org dengan cerita2 sensasi ..lepas tu diam2 buat balik ..melayu nikan senang dilalaikan. Terlalu banyak duit yg boleh dibuat bang din. Tak boleh dibiarkan macam tu saja. Hahaahahhaa

    ReplyDelete
  8. Bak kata Jamal pak tongko "meniaga manusia lebih baik dari unta" paham paham ler !!

    ReplyDelete
  9. Ikon negara da lama menunggu tak kan bapa nak lihat anak menangis tak dpat brg bangla.dgn segala kuasa akn dikabulkan jua rakyat bole blah.najib lari kazakh komedi ke bangla yg penting fulus la.

    ReplyDelete
  10. Lepas ni PM Malaysia orang bangla or nepal. Sebabnya gaji murah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome to Banglasia.....

      Delete
  11. Semua org tau dan dah jangka perkara ni..

    ReplyDelete
  12. Bangla untuk PRU 14 la budin. Faham2 la.

    ReplyDelete
  13. Ada satu umno menteri, cakap bangla tak masuk mari, rakyat diam relakkan diri, tak lama kemudian masuknya pasti..

    Ada satu kumpulan pencacai, pembela Najib berlagak pandai, memaki hamun mencarut pelbagai, otak nampak zero point five..

    Othman Ahmad dan Abu Bakar, yang lain juga yang beri sedar, sumbangan anda adalah besar, lutut Pee Emm terketar ketar..

    Menghina Tun dijadikan modal, harta Emdibi bukan Tun bedal,memaki mencarut dianya handal, dunia siasat tak daya nak sangkal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terrrbaekkk bro....!!

      Delete
  14. nk bayaq utang la bro.ligat pala otak menteri2 haprak ni. 1 kepala 5k.cuba kalikan RM5k x 1.5juta brapa???!.terbaik dr ladang

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...patutnya masuk poket kerajaan macam S'pore, ini masuk lak poket agen.

      Delete
    2. Bagi kat agent baru dapat kick back. Kasi foment satu Sen pun takda

      Delete
    3. Bagi kat agent baru dapat kick back. Kasi gomen satu Sen pun takda

      Delete
  15. Dia nak bawa masuk pekerja asing ke atau tidak itu dia punya suka tetapi yg bodohnya org melayu masih kah nak sokong bn n umno fikir2kanlah

    ReplyDelete
  16. Dia nak bawa masuk pekerja asing ke atau tidak itu dia punya suka tetapi yg bodohnya org melayu masih kah nak sokong bn n umno fikir2kanlah

    ReplyDelete
  17. Lpas ni semua kena belajar melayu bangla pasal iskarang komedi mau manantu bangla.stesen minyak,kedai makan,pasaraya,kilang dan pembinaan penuh dgn calon menantu komedi.org malaysia yg tak berpelajaran rompak,curi dan ragut,dpat duit lagi duit jamin mahkamah pandai la menteri cerdik kabinet lancau najik..nak peras sampai tak berdayakah.tgk la bersamamu tiga suku org melayu yg hidup susah mana wakil rakyat kan tak buat keja dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...dbp kena kumpul bahasa bangla yang nak di melayukan. Nampaknya bukan saja melayu boleh di arabkan, kelak boleh di banglakan. Hebat.

      Delete
  18. 1.5 juta rakyat asing adalah semata-mata untuk standby buat PRU 14,, undi hantu lah katakan......!!!!!!

    ReplyDelete
  19. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...