Monday, 18 April 2016

ADIK JAGA INTERGRITI...ABANGNYA?

Seolah-olah menunjukkan cara bagaimana menjaga intergriti,  Pengerusi CIMB Bank, Nazir Razak mengambil keputusan bercuti  secara sukarela bagi membolehkan siasatan bebas dijalankan terhadapnya kerana menerima AS$7 juta daripada abangnya, Najib Razak sebelum pilihanraya 2013 yang lalu.

Wang itu dipercayai diberikan Najib kepada adiknya untuk diagih-agihkan kepada beberapa pihak yang terlibat secara langsung dalam kempen pilihanraya berdasarkan arahan oleh abangnya selaku Presiden UMNO.

Keterlibatannya menerima wang tersebut disahkan oleh Nazir sendiri kepada WSJ di mana beliau percaya ia adalah sumbangan politik daripada dalam negara dan tidak pasti jika ianya daripada sumber yang lain.

Nazir kemudian meluahkan perasaannya bahawa beliau tidak sepatutnya terlibat berbuat demikian.

Ketika mengesahkan cuti sukarelanya, Nazir berkata, bank itu tidak akan dapat beroperasi pada tahap tertinggi jika beliau tidak mengambil tindakan cuti sukarela itu.

Tentunya tabik untuk Nazir!!

Tapi, bagaimana dengan abangnya Najib?

Bukankah jika sedari awal ketika isu 1MDB dan derma RM2,600 juta membelenggu dirinya, beliau turut sedia bercuti secara sukarela sementara pihak-pihak berkuasa menjalankan siasatan, imej negara tidaklah begitu tercemar sebagaimana sekarang?

Nampaknya yang bongsu lebih faham dan amat mementingkan intergriti berbanding anak sulung Tun Razak. (SH 18/04/2016).

54 comments:

  1. Bukan bongsu lebih berintegriti dari abangnya, tapi dia lebih takut akan hakikat hukuman jenayah yang abangnya telah mengamalkan. Sampai ke hujung pangkalan, semua sedar bahwa khazanah negara dan nasib rakyat bukan hak bapak mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya bukan faktor lain adik Najib lebih berintergriti, mungkin semua anak2 Tun Razak berintegriti cam bapa mereka hanya Najib sebab Najib jadi manusia bacul dan sialan disebabkan dia berbinikan ROSMAH. Bila nasi kangkang dah jadi darah daging, tak ada istilah malu dan intergriti. Dlm kepala hanya patuh kpd sipemberi nasi kangkang. Bagi org yg dah termakan nasi kangkang, sipemberi itulah tuannya.

      Delete
    2. Sad but true Dah pigi Mekah tapi kenapa ma c dedah aurat?
      X dpt haji mabrur kot!

      Delete
    3. haram jadah najib takut nak ambil cuti mcm adik dia sebab haram jadah najib dah mencuri duit rakyat. mana berani nak ambil cuti. TAKUT BRO....

      Delete
    4. silap harbulan emak najib rahah akan mati terkejut sebab anak nye najib jadi pencuri.

      Delete
    5. Ini Gurindam Raja Ali Haji fasal yang kelima:

      Jika hendak mengenai orang berbangsa,
      Lihat kepada budi dan bahasa,
      Jika hendak mengenal orang yang berbahagia,
      Sangat memeliharakan yang sia-sia.
      Jika hendak mengenal orang mulia,
      Lihatlah kepada kelakuan dia.
      Jika hendak mengenal orang yang berilmu,
      Bertanya dan belajar tiadalah ia jemu.
      Jika hendak mengenal orang yang berakal,
      Di dalam dunia dia mengambil bekal.
      Jika hendak mengenal orang yang baik perangai,
      Lihat pada ketika bercampur dengan orang ramai.

      Delete
    6. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Budin,
    Bukan setakat Najib saja yg tak berintegriti malah tiada etika beramanah malah seluruh barisan kepimpinan umno yg melindungi Najib pun jelas dan terang mereka tiada integriti dan tak tahu malu,begitu juga dgn menteri menteri yg ada mempertahan dan melindungi penyelewengan najib,kemudian tak tahu malu memaksa rakyat mempercayai pembohongan mereka laku kan dan memaksa pula rakyat move on dari isu skandal kotor penyelewengan najib,budin saya rasa kerajaan yang ada sekarang bukan saja sudah tiada integriti malah sudah tiada maruah sebagai kerajaan kerana mereka dgn tiada tahu malu boleh terus jadi kerajaan dgn ketua yg menyeleweng dan tiada AMANAH.

    ReplyDelete
  3. Budin,
    Bukan setakat Najib saja yg tak berintegriti malah tiada etika beramanah malah seluruh barisan kepimpinan umno yg melindungi Najib pun jelas dan terang mereka tiada integriti dan tak tahu malu,begitu juga dgn menteri menteri yg ada mempertahan dan melindungi penyelewengan najib,kemudian tak tahu malu memaksa rakyat mempercayai pembohongan mereka laku kan dan memaksa pula rakyat move on dari isu skandal kotor penyelewengan najib,budin saya rasa kerajaan yang ada sekarang bukan saja sudah tiada integriti malah sudah tiada maruah sebagai kerajaan kerana mereka dgn tiada tahu malu boleh terus jadi kerajaan dgn ketua yg menyeleweng dan tiada AMANAH.

    ReplyDelete
  4. Integriti Tun Razak jelas diwarisi oleh salah seorang anak beliau, Nazir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas berapa lama agak naya Nazir buat keputusan
      bercuti setelah berita keterlibatan nya "menolong"
      abang nya "mengagih agihkan" wang Najib ke sasaran
      politik nya.

      Tindakan Tun Razak? dalam situasi begini...dengan cepat dan laju letak jawatan. Dalam 2 kes adik-beradik ini...akan berlarutan hingga ke PRU 2018.
      UMNO akan hilang kuasa...percayalah!

      Delete
    2. aku setuju 200%. umno akan hilang kuasa. umno dah tak boleh harap

      Delete
    3. Sebab dah tahu nak kalahlah yg mereka dok pulun apa saja yg masih ada lagi la ni.
      Kalau tidak, mustahil jawatan MB kedah bertukar tangan dgn orang yg berkelulusan SRP saja.
      Semua Pemimpin UMNO di peringkat persekutuan dah kaya raya.
      Exco exco dan adun negeri kedah yg lain ada apa kalau agihan projek yg mukris buat secara telus 1 exco 1 projek saja. Projek2 lain Mukris agih agihkan kepada kontraktor2 yg lain secara adil.
      Itu yg adun adun Kedah tak puas hati sebab mereka tak dapat komisyen.
      Salah sorang adun kedah sudah bankrupt. Semua orang tahu siapa adun tu.
      Mereka ni tak peduli dah bab integriti sebab yg di atas tu dah cukup cukup kaya.
      Bukan million lagi dah tapi berbillion duit yg depa pulun.
      Kalau UMNO kalah mereka peduli apa. Janji cukup duit untuk hidup senang

      Delete
    4. Jangan risau, PM dan suaminya akan mendapat nasihat dari Parti Lebai Musang Berjanggut demi pepaduang dan masa depang politik melayu.

      Hidup Melayu!!!
      Ke guaner Din???

      Delete
    5. BALASAN BAGI YANG MUNAFIK.

      Delete
  5. Salleh S Keruak penjaga integriti najib huhu

    ReplyDelete
  6. Sekurang-kurangnya, Nazir ingin memulihkan nama baik ayahnya, juga bank CIMB, setelah dicemari oleh abangnya bernama Najib.

    ReplyDelete
  7. Salleh Keruak penaga bontot Najib sebab cita2 nak jadi CM Sabah!!! Konon nya pru 14 dia nak di lantik jadi CM supaya boleh kebas duit Sabah nak jadi Billionaire cam Musa Aman jugak. Itu lah sebab si Salleh Keruak ni sanggup jadi anjing untok Najib. Asal dapat habuan tak lama lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...sesilap jadi banduanaire

      Delete
    2. Hasan Cari Makan cuci apa dengan Laporan PACnya kalau Mazlan Harun kata Hasan Cari Makan punya Laporan PAC (busuk) macam tisu tandas?

      Delete
  8. Menteri yang ada integriti dan maruah akan menegur najib ataupun meletak jawatan. Seperti sedia maklum menteri2 najib adalah menteri pencacai angkat najis sahaja tarafnya, kerana masih menyokong dan mempertahankan najib sebagi PM. yang tidak sangka Tok Pa pun tumpang semangkok, harap-harap Tok Pa kembali ke pangkal jalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok Pa pun dah tak boleh pakai dah.
      Lupakan saja Tok Pa ni sebab dia pun tumpang nak rasa makan dedak sama.
      Nama baru dia pun Tok Pang@Tumpang

      Delete
  9. Gua respect dan salute nazir razak.pemimpin harus begini bkn kecut telor mcm najibun.mengaku kesalahan dan cuba perbaiki masalah yg dicipta bkn tutup2 mcm seluruh kabinet bangang dan bengong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salute la.. gaji Nazir dekat 1 juta sebulan dari CIMB.. tu blom kaut kiri kanan lagi..depan belakang atas bawah..bonus sana sini.. dah berapa tahun jadi CEO CIMB ni.. 15 tahun bro..skrg rembat lagi sbg chairman CIMB pulak.. bersih 12j x 15 tahun = 180 juta bro.. (providing bonus tahunan guna cover cukai LHDN, itu kalo x lari cukai la).. enjoy tunggang terbalik pun.. baki masih 150 juta..

      Setakat berehat sebulan.. ada dia kesah?

      Do the math bro = aftermath... haha

      Delete
  10. Pandai pandai tupai melompat, akhirnya jatuh...berdebabbb!...juga.

    Adakah petanda sudah terbuka luas untuk Mesia mendapat PM baru?

    ReplyDelete
  11. Kan Najib kaki penyamun dan pengamal rasuah..macm mana nak samakan dia dgn Nazir.

    Apa2 yg Najib nak buat kena dpt authority dari Rosmah dulu. Tindakan Nazir spt perli Najib.. " lu bodoh, dengar ckp bini".

    ReplyDelete
  12. Keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehkah kita percayakan sistem perundangan negara kita lagi??

      Setelah semua siasatan dan keputusan dibuat dgn tidak dikemukan bukti-bukti hitam putih yg sahih dan jelas sebagai bukti.

      Bolehkah satu ayat lisan dijadikan satu bahan bukti sahih tanpa ada soal bicara yg sepatutnya?

      Perundangan apakah ini?

      Delete
  13. Beza adik dan abang bagai langit dan bumi.
    - Adik Buat perkara yang salah lepas tu buat perkara yang betul.
    Abang buat perkara yang salah dan akan buat lagi perkara yang salah untuk betulkan keadaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali komen anda.

      Delete
    2. Itulah bezanya orang yg ada maruah dgn orang yg langsung tak ada maruah.
      Muka tembok

      Delete
    3. Harap integriti Nazir Razak ini berkekalan menjadi darah dagingnya. Jangan kerana wang ringgit maruah tergadai. Nama baik pun melayang.

      Hope he will uphold his principle.

      Delete
  14. Begitulah org yg berintegriti shukur alhamdullillah tetapi ada juga mansia yg tidak ada maruh walau dicemoh dipandang jijik masih selamba je ia harus banyak bertaubat dan bermuhasabah diri

    ReplyDelete
  15. Begitulah org yg berintegriti shukur alhamdullillah tetapi ada juga mansia yg tidak ada maruh walau dicemoh dipandang jijik masih selamba je ia harus banyak bertaubat dan bermuhasabah diri

    ReplyDelete
  16. Senarai nama2 yg perlu dicutikan dan di siasat.
    1. Najib Razak
    2. Apandir
    3. En Azalina
    4. Rahman Belit
    5. Saleh wak2
    6. Khalid baka
    7. Pandikar tak mulia langsung
    8. Shahril uban
    9. Mad 3.85
    10. Botak rengas
    11. AHLI MT
    12.Ketua Bahagian
    .....sapa yg tinggal? Kalau mcm tu ganti/buang je la semua mangkuk2 tingkat ni. Dah jahanam punah duit rakyat kena sedut.....nak tanggung lagi biawak hidup ni semua?
    KATAKAN TIDAK!
    Hehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lucu betul jenama dedak dedak ni. Onon 21:03 kenapa tdk sebut dedak mana untuk makanan binatang apa?

      Delete
    2. Anon 2103 ada sorang lagi...
      Phoooooooaaattttttttt zakar shit.

      Delete
    3. Hahahha SETUJU. ramai nau jemaah menteri mangkok jamban yang patut diretiredkan yek.. MALAYSIA AMAN TANPA MANGKOK2 JAMBAN KARAT

      Delete
  17. Dalam satu tandan pisang pasti ada sebuji yang tak boleh dimakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana pulak sebiji.

      Kira lah Najib, Rosmah, anak sendiri, anak tiri, Anuar Musa, Azlina, Appendi,Ku Li, Pak Lah, KJ, Khalid, ramai lagi.

      Yang satu yang kalau nak dimakan hanya lah Nazir.

      Delete
  18. Pembaca mesti fahom yg sulung ade suami n yg bongsu ade isteri...semasa menjadikan seorang bayi, Yang sulung menyelam bersungguh2 tanpa menyedari telornya jatuh yg mengakibatkan syndromenya hingga hari ni, diharap pembaca faham

    ReplyDelete

  19. Dengan adik darah daging sendiri pun Najib sanggup perdayakan, masih lagikah ada orang seperti KJ, Azlina dan yang lain-lain sanggup mempertahankan Najib?

    Jika duit tersebut di berikan kepada CEO lain pasti Najib tidak lepas atau Najib perlu memberi 'derma' kepada CEO tersebut untuk merahsiakan nya.

    Mungkin juga CEO lain tidak mahu terlibat dengan duit politik. Jalan penyelesaian ialah memperdaya adik nya sendiri.

    Pihak mana pula yang menjalankan siasatan ke atas CIMB ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita dah kenal pasti siapa yang cerdik, siapa yang bahalol....

      Delete
  20. Adiknya jaga intergriti manakala Abangnya tunggu mahu mati.......!!

    ReplyDelete
  21. Mana integriti seorang perdana menteri?
    Mana document of proof???
    Jawap dulu soalan Tun Mahathir
    Tunjukan bukti kepada seluruh rakyat Malaysia
    Mana bukti???
    Tak cukup dengan pengakuan tok arab tu.
    Mana bukti?
    Mana bukti???
    Mana bukti?????
    Kau tak faham melayu ke najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Document akan diOSAkan...tapi

      Mulut dedak 1 : bla bla bla bla

      Mulut dedak 2 : bla bla bla bla

      Mulut dedak 3 : bla bla bla bla

      "

      "

      "

      Mulut dedak 2.6 bilion : bla bla bla bla

      Delete
    2. Ada satu perdana menteri
      Rakyat dah heboh mintak bukti
      Bangkitkan pulak soal integriti
      Itu yg jadi susah hati....

      Ada satu perdana menteri
      Tunjuk bijak sana sini
      Mcm lah rakyat tak mengerti
      Hidupnya takut bayang bini....

      Ada satu perdana menteri
      Mengaku konon darah pahlawan
      Masih jugak tak sedar diri
      Asyik menyalahkan pihak lawan

      Ada satu perdana menteri
      Keliling penuh pengampu tuli
      Masih jugak tak sedar diri
      Rupanya telinga jenis kuali

      Ada satu perdana menteri
      Masih jugak tak sedar diri
      Kian hari kian di benci
      Angkara dari perbuatan sendiri

      Ada satu perdana menteri....
      MASIHKAH BELIAU DIPERLUKAN LAGI ???

      Delete
    3. Terrrbaekk bro.....

      Delete
    4. Bra vo... Teruskan beri senyuman kepada kami... TQ.

      Delete
    5. Perlukan dia apa lagi? Perdana Korupsi termakan diri

      Perlukan apalagi? Penyebar dedak mengelapkan hati

      Delete
  22. Ini lah pasangan berjoli2.....

    R ramai
    O orang
    S sedar
    M mengapa
    A aku
    H hebat......sebabnya?

    M mengapa
    O orang
    H hanya
    D dengar?

    N niat
    A aku
    J jelas
    I ikut
    B bini.....
    Apa ada pada nama?
    Mcm2 ada....hehe
    .....tak gitu beb?

    ReplyDelete
  23. Adik jaga integriti, abangnya jaga suami.

    ReplyDelete
  24. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...