Thursday, 21 April 2016

DEKLARASI RAKYAT MULA MENGGUGAT?

Apakah Deklarasi Rakyat sudah mula menggugat dan ada kesannya?

Ini komen Najib Razak mengenai Deklarasi Rakyat...jangan pedulikannya kerana ia hanyalah Deklarasi Mahathir sahaja.

Ahmad Zahid Hamidi percaya deklarasi itu tidak memberi kesan kepada UMNO, bahkan menyifatkan parti akan terus kukuh di bawah kepimpinan Najib.

Annuar Musa merasakan deklarasi itu tidak akan ke mana kerana ia adalah percaturan politik yang silap oleh Tun Mahathir.

Mungkin ada yang seronok turut serta dan tandatangan, tapi itu bukan kaedahnya, tambah beliau.

Abdul Rahman Dahlan berkata, oleh kerana Deklarasi Rakyat itu melibatkan kerjasama Tun Mahathir dengan pembangkang, ia akan menjadikan kedudukan Najib makin kukuh.

Menurut Salleh Said Keruak, deklarasi itu bukan mewakili 30 juta rakyat atau 15 juta pengundi, tetapi hanyalah dokumen kitar semula yang cuba digembar-gemburkan.

Itu adalah antara komen pemimpin-pemimpin UMNO yang secara jelas memperlihatkan mereka tidak gentar atau tidak tergugat dengan deklarasi yang digerakkan oleh Tun Mahathir itu.

Tetapi, mengapa seorang aktivis, Azrul Mohd Khalib yang membuat petisyen dalam talian bagi menyokong Deklarasi Rakyat ditahan polis dan disiasat di bawah Akta Hasutan?

Sudah tergugatkah walaupun sebelum ini deklarasi itu seolah-olah diperlekehkan?

Siapa pula selepas ini?

Maka, sepertimana yang ditulis oleh Zaid Ibrahim semalam, tidak mustahil Tun Mahathir akan turut ditahan sebaik pilihanraya Sarawak berakhir nanti.(SH 21/04/2016).

50 comments:

  1. Najib dah terdesaj dan kacau bilau

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...tapi dia dapat restu parti lebai

      Delete
    2. Parti Wahhabi yg pecah belahkan semangat orang melayu berpuluh tahun demi nafsu berpolitik mereka. Bukan Mat Sabu macam anak angkat Nik Aziz ke? Hadi Awang, sekarang kalau bukan umno yang kafir siapa pula?

      Delete
    3. hadi awang ayoh ping marang?orang dah tak buat kiro doh boss.

      Delete
    4. hadi awang ayoh ping marang?orang dah tak buat kiro doh boss.

      Delete
    5. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Tergugat dan kecut perut gang najib
    Semua nak buat kenyataan
    Akhirnya gang najib berkubur bersana angan angan pokitik..skandal 1mdb

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...kalau dah berkubur, siapa lak nak talkinkan

      Delete
    2. Kita rakyat yg tlg kambuskn tanah tu.

      Delete
    3. Tanah tak nak terima..... berasap kubur.

      Dalam tong lepas tu kasi simen...?

      Delete
  3. Negara kini sudah hilang kebebasan apabila campur tangan ghaib menjadikan sesuatu entiti kerajaan hamba kepada ahli politik.Semakin rakyat di tekan maka semakin kuat perasaan membenci parti pentadbir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah macam negara mafia pulak. Tak ada kebebasan hak rakyat utk betsuara.

      Dlm satu2 negara mestila ada org pro kerajaan dan pro pembangkang. Ada org setuju dan ada yg tak setuju.

      Tapi di Msia ni lain betul caranya. Org yg tak setuju akan disekat dan dikekang habis-habisan. Adalah menjadi satu kesalahan kalau kita tak setuju dgn kerajaan. Begitu ke??

      Masya-Allah, apa kita dah mula nak jadi macam rejim Bashar Asad ke?

      Lagi keras menekan rakyat, lagi dibenci rakyat dan lagi rakyat bangkit.

      Delete
  4. Najib & the gang lupa kuasa rakyat melalui majlis raja raja dalam 24 jam singkirla najib

    ReplyDelete
  5. Guling najib& gang hari ini. Majlis raja2 jangan buta dan pekak
    Rakyat pasti bangkit
    Jabgan lupa kuasa rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panggil buat PRU 14 dgn segera.
      Tak payah tunggu 2018.
      Kembalikan kuasa kpd rakyat.
      Biar rakyat yg tentukan kerajaan memerintah.
      Biar rakyat yg tentukan siapa diberi mandat.
      Biar rakyat tentukan pemilihan.
      Kembalikan kuasa rakyat.
      Ada berani??

      Delete
    2. Raja-Raja Me Layu tunggu Tun Mahathir kumpul 20 juta tandatangan rakyat Malaysia menerusi Deklarasi Rakyat untuk mereka bertindak dengan berkata,"Kertas itu tak boleh dipercayai".Daulat Tuaku!

      Delete
  6. Ketua penyamun terus menangkap orang yang tidak bersalah, dia yang menjadi kepala penyamun, dibiarkan bebas oleh polis. Pelaksana arahan ini adalah HARAMJADAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...harussanasini

      Delete
    2. Ikan bilis berani ditangkap tapi bapak jaws dibiarkan terlepas.

      Delete
  7. jika masih ada sultan atau raja yg masih oblivious terhadap sentimen rakyat.... itu amat myedihkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah berharap.....

      Delete
    2. Raja dgn sultan boleh buat apa? Setakat berucap dgn ucapan berjela jela bolehlah.
      Nak tolong rakyat lagu mana?
      Hanya rakyat saja yg dok pandang tinggi kat depa selama ini.
      Ada pernah depa pandang rakyat atau ambil berat hal rakyat?

      Delete
  8. "When we die, our souls still live. If you are a gangster or a bastard or a crook, your soul inhabits a donkey or something terrible."
    - Mohamed Al-Fayed, Egyptian billionaire

    ReplyDelete
  9. Rakyat pun ada hak juga apa nak dirisaukan klu rakyat nak sokong Tun dan deklerasi itu namanya kebebasan apa gunanya anjing2 belaan dan pemakan dedak tu kenalah kerja kuat sikit bukan ke begitu kita doakan kesejahteraan Tun segala yg baik itu akan dimakbulkan allah aaammmmiiiinnnn

    ReplyDelete
  10. Assalam Bro,semua pentol-pentol Najib sedang berkira-kira akan kehilangan jawatan .Oleh sebab itu mereka akan terus merpertahankan Najib dengan apa cara sekalipun kerana kalau tidak mereka akan `miss suru`

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa ya diorang tak takut kehilangan nasib akhirat mereka? ...sampai tersumbat ke jahannam baru tiap2 macai masing2 kesal sendiri saja.

      Delete
  11. IGP KBAB(i) pun sama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...moga Allah beri petunjuk.

      Delete
  12. Mana mau pergi,sauh telah diturunkan dan layar dikembang.Kapal dah tak tentu hala tuju,lagi angin bertiup lagi sauh mencengkam.berpusing2 lah kapal ini ditiup oleh mata angin yang entah datang dari mana arah,semua awak2 dah kalang kabut tak tahu apa nak buat maka tembak saja arah angin yang bertiup itu kerana marah.Kesedehan yang teramat sangat diatas celarunya fikiran seorang kapten dan XO nya tak tahu nak buat apa.Hidup dalam ketakutan mungkin kapal pun dah mulai bocor.Malangnya apa yang terjadi kini mereka salahkan kapten yang telah pencen .

    ReplyDelete
  13. Bagus jugak klu mereka tahan Tun, time tu mmg rakyat akan bangkit; itupun klu melayu tidak lupa jasa tun, tak kecut perut dan masih ade teloq. Klu x.. lebih kurang sama kita mcm Bugis Warrior..klu kita masih merana hidup kt Malaysia ni.. ni semua salah kita sbb kita xbuat apa2.

    ReplyDelete
  14. Semoga Tun sentiasa dilindungi Allah....Najib dan menteri kipas yang sebenar tergugat.....undur/letak jawatan wahai Najib yang tidak amanah..semoga Najib dan mereka bersubahat akan mendapat pembalasan kelak,amin.

    ReplyDelete
  15. Aku rasa aku sign deklarasi tu kat sebulan atas on-line.
    Mengapa ambil masa yang lama, sama lama dengan Menteri Luar Arab ubah kenyataan?

    ReplyDelete
  16. hanya mengigati sesama kita terutama berkenaan isu dari WSJ atau sengakatan darinya..agar kita terus berpegang kepada al-quran dan as- sunah..

    Allah berfirman,

    يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِن جَآءَكُمْ فَاسِقُُ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَافَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

    “Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. [Al Hujurat : 6].

    terutama pada en shahbudin admin bloq ini..semoga kita beroleh rahmat bersama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-samalah, pandai-pandai berhati-hati jagalah diri sendiri dari takabur, hasad, tamak, dan khianat.

      Delete
    2. Anon 13.14..
      Ayat tu untuk orang macam lu bro.Ngaku pegang al-quran dan sunnah tapi sanggup pertahankan yang bathil dan tipu bangsa sendiri.

      Delete
    3. Anon 13.14..
      Ayat tu untuk orang macam lu bro.Ngaku pegang al-quran dan sunnah tapi sanggup pertahankan yang bathil dan tipu bangsa sendiri.

      Delete
    4. Assalam sedara anon 13:14,

      Memang betul ayat yang sedara pakai itu tiada cacat celanya. Tapi sedara tahu ke dalam al-quran pun ada sebut jika kita bersubahat dengan orang zalim kita pun tergolong sebagai orang zalim?

      Mcm mana kita nak tahu fitnah atau tidak. Najib bg tangkis tanggung WSJ dan SR smash sebijik. Kena muka, kak mah kata sabar abg jib. WSJ dan SR smash lg diam lg. Mcm main ngan kayu pun ada. Cuba Najib smash balik baru lah fight. Kita pun tak ckp mcm ni dlm blog. Aku rasa, kalau dr dulu Najib fight balik, kita semua belakang dia.

      Dari kau mencemar ayat quran dengan fahaman dangkal dan pemahaman otak kau sendiri. Lebih baik kau suruh Najib explain baik2. Cuba cerita terang2. Apa sebenarnya. Benda boleh slow talk bukan buat diam jadi ubi.

      Diam - diam, makin bulat laki bini anak beranak. Kita pulak jadi cicak kobeng kena perah bayar tax. Santan pun 6x perah je sedara.

      Delete
  17. Selepas tanda-tangan deklarasi, memang rakyat tak ambil peduli. Bukan rakyat yang kena pecat.

    Yang kena ambil peduli ialah Najib sendiri sebab dia yang kena tangkap. Memberitahu rakyat tidak perlu peduli menandakan Najib sudah ambil peduli.


    ReplyDelete
  18. Kalau tidak tergugat kenapa ada rancangan nak tangkap Tun Mahathir,,jangan cari kebencian rakyat dan tak hairan lah jika demikian berlaku maka percayalah bumi Malaysia akan bermandi dengan darah...!!

    ReplyDelete
  19. Buat pru pun pembangkang belum tentu menang parti punahsihat pun dah tak nak perentah negara sekadar jadi punahsihat saja

    ReplyDelete
  20. Buat pru pun pembangkang belum tentu menang parti punahsihat pun dah tak nak perentah negara sekadar jadi punahsihat saja

    ReplyDelete
  21. Doakan agar Najib kena serangan jantung dan terus mampos.

    ReplyDelete
  22. Apabila tergugat akhirnya KERAjaan Rosmah akan main kasar jua sebagai plan akhir.

    ReplyDelete
  23. Main kasar apa? Yg pasti dia ni memang kuat main bomoh

    ReplyDelete
  24. Salam,

    Melatah juga PM kita ni. Kempen macam nak PRU besok. Jangan takut PM, PRU 2 tahun lagi.. Tapi berapa lama lagi Najib boleh bertango dengan jawatan PM tu tak tahulah.

    Aku pun dah meluat dengan wassatiyyah si PM ni. Hidup sederhana kepala hotak dia la. Diri sendiri tak sedar jawatan banyak, tamak, gila kuasa. Sederhana apa bendanya.

    Din,
    Cuba bongkar sikit hal PERMATA... Apa keja dorang buat. Budget dari Najib. Asal minta dapat saja budget. La ni ada lagi PERMATA KASIH pulak... Aku rasa WSJ ke SR ke kena siasat la. Nak harap PDRM memang tak la.. PAC dah bentang laporan diorang tak habis siasat lagi. LEMBAM ke LEMBAP tak tahulah.

    TQ

    ReplyDelete
  25. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete
  26. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete
  27. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...