Sunday, 17 April 2016

MAAFLAH ZAHID, RAKYAT BELUM MAHU MELETAKKAN TITIK NOKTAH LAGI...

Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi meminta semua pihak menerima penjelasan Menteri Luar Arab Saudi, Adel Al Jubeir mengenai derma RM2,600 juta serta menjadikannya satu titik noktah.

"Saya fikir, mesti berjiwa besar menerima penjelasan dan hakikat ini...siapa pun, mantan Perdana Menteri sekali pun terimalah hakikat bahawa penjelasan ini adalah suatu titik noktah," katanya.

Macam merayu-rayu bunyinya nada Zahid kali ini...

Malangnya Zahid, terlalu sedikit yang dapat menerima dan mempercayai penjelasan Adel Al Jubeir mengenai wang yang diterima Najib itu.

Bagi Tun Mahathir,  sebagaimana yang disebutnya semalam, bercakap saja tidak memadai dan ia mestilah disertakan dengan bukti-buktinya sekali.

Iyalah, pindahkan wang RM10 pun ada resitnya, inikan pula ribu-ribu juta jumlahnya!!

Di kalangan rakyat pula, kata-kata Menteri Luar Arab Saudi itu lebih menjadi bahan ketawa dan persendaan semata-mata. Beliau dijadikan bahan persendaan bukan saja kerana sebelum ini pernah mengatakan wang itu adalah pelaburan,  tetapi juga kerana logik kata-katanya hampir tidak ada sama sekali untuk dipercayai.

Di media sosial, kedai kopi, dalam perbualan telefon, borak-borak dengan kawan dan saudara-mara atau apa saja medium interaksi sesama manusia di seluruh penjuru negara dalam sehari dua ini, terlalu sedikit yang dapat mempercayai wang yang diterima Najib itu benar-benar sebagai derma.

Secara umumnya boleh dikatakan, dalam sepuluh orang, barangkali  tujuh atau lapan masih tidak mempercayai, sama ada Najib mahu pun Adel Al Jubeir, berhubung isu wang yang menjadi bahan sensasi di seluruh dunia itu.

Maaflah Zahid, segala-galanya belum ada titik noktahnya lagi...(SH 17/04/2016).

65 comments:

  1. DIDI KOTA BELUD17 April 2016 at 22:45

    Dieee...kami makan nasik.....tak makan kami taik recycle dedak..iiiieeeee....goliden..jijik....ado menteri makan taik cap dedak....agok2 lah dieee weiiiiiiiiiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Bagaimana pula dengan penyiasatan pihak berkuasa Switzerland sebagaimana yang didedahkan oleh WSJ bahawa syarikat filem anak tiri Najib, Red Granite turut mendapat manfaat daripada wang yang disalurkan melalui Aabar BVI?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid, tunjuklah sikit mutu intelek seorang timbalan perdana menteri. Berjuta orang muda Malaysia akan terpesong kalau ambil teladan "penyelesaian" kamu itu yang wenang2.

      Delete
    2. Makin banyak cakap.. makin banyak tak cerdik kan !

      Delete
  3. Tak payahlah Zahid merayu. Salleh Keruak suroh TDM mohon maaf. Azalina dan Khairy suruh rakyat terima kenyataan Pak Arab tu. Senang cerita suruh saja Najib saman Wall Street Journal dan Sarawak Report. Bawa Pak Arab tu jadi saksi dan beri keterangan saperti dia nyatakan semalam. Pasti menang dan dapatt ganti rugi berbilion bilion lagi. Juga pasti UMNO menang dalam PRU 14 nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau aku jadi Mohd Najib yg tulus ikhlas suci murni yg tak curi balak dan bauksit tu, sahih aku saman semua yg fitnah aku. Aku saman biar dapat berbilyon2 duit yg aku tak ambil tu. Baru padan muka dema.

      Baru aku betul2 jadi orang kaya, beli beg Birkin berpuluh2 untuk bini aku. Borong kain baju dekat Jakel dan hadiahkan kepada umat UMNO aku. Tabur dedak satu Malaysia biar semua rakyat sayang aku. Sahih aku akan kekal jadi PM 30 tahun lebih dari Mahathir.

      Nanti hari Thalatha ni aku saman...

      Delete
    2. Zahid kau bodoh sorang2 sudahlah
      Tak payah nak pujuk rakyat supaya ikut bodoh mcm kau juga.

      Delete
  4. Heh..heh..kak..kah...kah..baru kejap tadi tengok astro, Filem ' Nujum Pak Belalang.." Ada adegan Aziz Satar dgn Sudin nyanyi lagu.."kami penyamun di dalam INI negeri, kerja menyamun, merompak dan mencuri.." Tiba tiba teringat pulak..heh..heh..

    ReplyDelete

  5. Ini tidak ada kaitan dengan jiwa besar tapi dengan akal. Jiwa besar datangnya dari akal yang bijak dan suka berfikir.

    Perkara yang selalu dikaitkan dengan jiwa besar ialah pada mereka yang sanggup berkorban demi orang ramai. Bukan orang ramai yang berkorban demi untuk seseorang.

    Zahid tidak pula minta Tun Mahathir atau sesiapa supaya mohon maaf. Adakah ini bermakna Tun Mahathir dan mereka yang mempercayai Najib telah melakukan kesalaham, tidak bersalah?

    Zahid seolah-olah dah mati akal. Tak tahu apa lagi nak di buat. Jadi Zahid seolah-olah berkata "sudah tu... sudah lah"

    Kalau ini cara pentadbiran negara dimana apa-apa kesalahan yang telah dilakukan ada lah seperti antara salah faham antara dua orang yang telah lama berkawan baik lalu melupakan apa yang telah berlaku.

    Ini mentadbir negara dan masalah serta kesalahan Perdana Menteri bukan sahaja dengan mantan Perdana Menteri tetapi pada negara dan pada rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid pun kecut teloq.
      Apa-apa terjadi kat Najib
      dia pun sama-sama ke dalam.

      Delete
    2. Zahid kalau kau nak ikut mampos dgn najib itu kau punya pasallah.
      Tak payahlah kau nak ajak rakyat sama.
      Kami bukannya bodoh mcm kau dan kami tak takut ugutan kau pun. Siapa kau?

      Delete
  6. Rakyat ataupun saya sendiri semestinya boleh terima penjelasan wang 2.6 bilion jika transaksi yg jelas dan nyatakan siapakah mahkluk dari bumi Arab yg memderma.Jika ada penjelasan,maka boleh lah tutup kes.
    Tapi kes 1mdb masih belum selesai!!!

    ReplyDelete
  7. Budak budak pun pandai tunjuk resit kalau dituduh inikan tua tua semua tapi pakai air liur. Mati mati mempertahankan 1 + 1 = bukan = 2 tapi 3 suku. Betul betul En. Dedak Bin atang. Inilah Menteri menteri Kaberet Malaysia. Jijik jijik.

    ReplyDelete
  8. Budak budak pun pandai tunjuk resit kalau dituduh inikan tua tua semua tapi pakai air liur. Mati mati mempertahankan 1 + 1 = bukan = 2 tapi 3 suku. Betul betul En. Dedak Bin atang. Inilah Menteri menteri Kaberet Malaysia. Jijik jijik.

    ReplyDelete
  9. Alahai......Tok Arab tu nak dipercayai sangat? Duit ribu juta di tangan Najeb, tak kan hulur 1 juta pun Tok Arab tu tak boleh keluarkan 2 ke 3 baris ayat mengikut skrip orang yang mengupahnya....? Macam nak tipu budak pra sekolah 5 tahun lagaknya.....

    ReplyDelete
  10. Beginilah kalau pemimpin sdh takut kebenaran ....buat apa saja sdh tiada harga....drama masih berlanjut...tajuk... bila hati sdh hitam....apapun akan dicuba..rakyat perlu berhati hati....jagalah keluarga dan anak anak ...susah macam mana pun ,usahakan dapat yg halal....ujian ini ada penghujung...itu pasti...pembangkang pun belum tentu hidup kita berubah kalau usaha tdk di tambah...yg kita rindu adalah sosok sederhana yg sayang pada rakyat...indonesia dah menemukan sosok itu...

    ReplyDelete
  11. Pundek punya Pengurusan 1MDB.Transaksi jual beli barang pun ada resit sen sen cukai GST. Tak kan lah transaksi bang bilion bilion tak ada dan tak boleh buktikan. Bukti air liur basi jer yang boleh tunjuk. Memang sah 1MDB ni 1 Malaysia Depa Bodohkan!!!. WAJIB TUMBANGKAN REGIM NAJIB UMNO BN !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat..
      Saya yang kerja swasta, bila outstation, kena bawa balik resit tunjuk untuk klim. Semua resit tu akan difailkan. Baru berapa jer tak sampai pun seribu, ini bilion2 tapi apa resit pun tak ada.
      Cukup bulan dapat gaji, tak sampai sepuluh ribu pun, tapi setiap bulan bank hantar penyata selain resit yang keluar dari mesin atm. Apakah duit bilion2 ni bank tak bagi penyata ka?
      Kalau masih ada orang yang boleh percaya dengan cakap mulut yang berdolak dalik ni, entahlah.... memang tak dapat nak menilai tahap mentaliti orang itu dan tahap kebulor dedak yang melampau.

      Delete
  12. Satelah ditilik dikaji apa yg pak arab biul tu cakap ianya semata mata berdasarkan kapada apa yg didengarnya dan diperkatakan orang lain iaitu berdasarkan kapada hearsay saje, sah tiada pengakuan penjelasan bagi pihak kerajaan arab saudi.. Yang pasti pak arab tu langsung tidak beri data2 sahih, bukti dan penerangan untuk meyakinkankan sememang kerajaan saudi telah menderma, derma untuk siapa, kenapa, bila, mana bukti surat etc. Najib, kenapa kamu tak mahu berundur? Kenapa kamu nak berkuasa lagi?kenapa kamu kelihatan takut? Kami dah meluat tenguk muka dan lakunan kamu. Berani kan diri kamu untuk berundur dan bercakap yang benar demi ugama, bangsa dan negara

    ReplyDelete
  13. Satelah ditilik dikaji apa yg pak arab biul tu cakap ianya semata mata berdasarkan kapada apa yg didengarnya dan diperkatakan orang lain iaitu berdasarkan kapada hearsay saje, sah tiada pengakuan penjelasan bagi pihak kerajaan arab saudi.. Yang pasti pak arab tu langsung tidak beri data2 sahih, bukti dan penerangan untuk meyakinkankan sememang kerajaan saudi telah menderma, derma untuk siapa, kenapa, bila, mana bukti surat etc. Najib, kenapa kamu tak mahu berundur? Kenapa kamu nak berkuasa lagi?kenapa kamu kelihatan takut? Kami dah meluat tenguk muka dan lakunan kamu. Berani kan diri kamu untuk berundur dan bercakap yang benar demi ugama, bangsa dan negara

    ReplyDelete
  14. Wak tengok filem bangla ka?banyakk sedih..lu orang berhenti jadi menteri minta riza aziz jdi ekstra tepi2 leonardo di caprio pun jadilah rakyat mau pemimpin seperti tun,lky,marshal tito,vladimir putin bkn penyanggak la..letak jawatan ramai2 demi rakyat.boleh ka tipum malaysia boleh

    ReplyDelete
  15. PM dan Menteri menteri dedak cakap isu 1mdb dan isu 2.6b sudah di jawap dan dianggap selesai "Everyone must move on" kata mereka. Baiklah kita pun move on TAPI kita MOVE ON dengan menandatangani DEKLARASI RAKYAT.

    ReplyDelete
  16. PM dan Menteri menteri dedak cakap isu 1mdb dan isu 2.6b sudah di jawap dan dianggap selesai "Everyone must move on" kata mereka. Baiklah kita pun move on TAPI kita MOVE ON dengan menandatangani DEKLARASI RAKYAT.

    ReplyDelete
  17. Sudah ada noktah tapi noktah bertindih :::::: kelentong air liur : cakap-cakap tanpa bukti.Eloklah hari selasa dijadikan hari telur semalassia, sebagai dorongan kepada yang tiada telur untuk menyaman wsj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow bagus hari telor semalaysia. Sutuju

      Delete
    2. Wow bagus hari telor semalaysia. Sutuju

      Delete
  18. Orang yang tamak umpama tupai, sepandai2 melompat akhirnya akan terlondeh jua.Berbeza dengan rakyat marhaen belajar sungguh2, sekolah tinggi2 dan akhirnya tetap akan diperbodohkan menteli.kepandaian dan kebijaksanaan akhirnya ditapakkakikan pemakan dedak.

    ReplyDelete
  19. Sudahlah Zahid jadi bahan ketawa saja lah benda-benda karut macam ini,,rata-rata rakyat dah bosan dan menyampah dengan cerita dongeng rekaan BN dan Umno

    ReplyDelete
  20. Sebelah sini rakyat di tuduh menuduh.
    Sebelah sana menuduh rakyat menuduh.
    Pimai pimai sebelah sana yang menuduh.
    Sungguh mengelirukan macam jawapan jawapan skandal 1mdb dan isu 2.6b yang dikeluarkan oleh siapa makan dedak ..eh salah salah... siapa makan lada dia rasa pedas.

    ReplyDelete
  21. Sebelah sini rakyat di tuduh menuduh.
    Sebelah sana menuduh rakyat menuduh.
    Pimai pimai sebelah sana yang menuduh.
    Sungguh mengelirukan macam jawapan jawapan skandal 1mdb dan isu 2.6b yang dikeluarkan oleh siapa makan dedak ..eh salah salah... siapa makan lada dia rasa pedas.

    ReplyDelete
  22. Untuk memperlihatkan bahawa isu derma ini sudah selesai pemimpin pemimpin UMNO mesti berhenti merayu kepada rakyat untuk menerima hakikat ianya sudah selesai.Mesti berhenti terus dari menyentuh isu ini..tetapi sebaliknya berlaku.Mereka langsung tak ada confidant bahawa rakyat sudah menerimanya.Sebaliknya mereka saban hari ada sahaja yang mengeluarkan kenyataan.Untuk apa mereka risau ..Selepas kenyataan Arab Saudi rakyat yang tinggal yang masih belum percaya munkin 1% atau 2% sahaja lagi!!Jadi macam mat salleh cakap 'please get on with your life'..Umno terlalu banyak kerja lain yang perlu dibuat

    ReplyDelete
  23. tara ku cha cha18 April 2016 at 05:25

    TPM anggap masalah pahlawan bugis tiada lagi setelah isu rm2.6b dinoktahkan rakyat?

    Kenapa lah TPM bengap sangat. Masih tak sedar lagi bahawa sekarang ini masalah pahlawan bugis adalah menimbun-nimbun dan bertindan-tindun?

    Orang-orang di kawasan saya mengistilahkan masalah pahlawan bugis sebagai berjerait, iaitu masalah yang bersifat lebih kusut daripada kusut.

    Istilah lain yang memberi gambaran sama (maaf, saya hanya mampu beri 2/3 dlm bm):
    menegakkan benang yang basah
    sia-sia
    menadah air ditapak tangan

    (Sebenarnya istilah yang saya cipta untuk menggambarkan keadaan pahlawan bugis sekarang kalau saya pinjam kepelbagaian bahasa inggeris adalah banyak. Tak sampai hati saya hendak menyenaraikannya di sini kerana agak "damning" kalau saya buat demikian)

    Mari TPM kita lihat masalah ini dalam kerangka yang betul: bermakana kalau penglihatan itu betul, maka besar kemungkinan penyelesainnya juga adalah betul.

    Kalau tidak, kita tak akan ke mana-mana, bak seekor kucing yang mengejar ekornya sendiri: berpusing-pusing tanpa keruan atau mendapat apa-apa selain keletihan.

    TPM kena ingat bahawa rakyat bertimbang rasa apabila mereka pohon kesahihan sumber RM2.6b itu. Beri bukti yang boleh menyakinkan mereka. Apa yang mereka minta ialah benda-benda yang bukan mustahil untuk dikotakan. Mereka mendesak kerana ada sebab. Mereka punyai "stake" dalam RM2.6b itu, sebab dana itu akan menentukan kemasylahatan kehidupan mereka nanti. Dengan itu desakan mereka itu siuman, jauh sekali dari sifat gila.

    Akhir kalam sebagai nasihat: desakan mereka itu adalah hak, maka jangan sekali-sekali cuba menginjak-injak hak mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..
      Rakyat memberi peluang untuk kerajaan menyatakan kebenaran. Pada peringkat awal, sekiranya sesiapa yang buat silap mengaku dan minta maaf, serta disusuli dengan langkah2 pembetulan maka kemarahan rakyat tak akan sampai kemuncak. Orang melayu mudah memaafkan.
      Tapi apa yang kerajaan lakukan sebaliknya mencabar tahap kewarasan minda rakyat. Kuasa digunakan dengan keangkuhan dan kesombongan. Alasan dan jawapan yang diberi amat menjengkelkan. 2.6b adalah derma (semudah itu jawapan yang diberi).
      Kini rakyat dah bosan dengan karenah najib. Rakyat dah melihat najib teramat jijik dan hina. Begitu juga setiap pemimpin yang mempertahankan najib.

      Delete
  24. Tatangka komen skit2 sudahlah lgi 2× pulak buat semak kat blog je baca komen org lain juga asyik ko je

    ReplyDelete
  25. Zahit...jika awak seorang pemimpin yg jujur amanah berkaliber...dengan jawatan yang awak sandang skrg....boleh tak awak komen dan siasat dari mana datangnya wang juta2 dalam akaun peribadi kak rusma awak tu? Jika awak diam dan buat tatau saja...awak memang tiada kredibiliti ..!

    ReplyDelete
  26. Pemimpin UMNO sekarang ni menhadapi KRISIS KEPERCAYAAN yang paling teruk dalam sejarah kepimpinan dunia.

    Selagi bercakap tanpa bukti (bukan tastimonial), kepimpinan UMNO menggali lagi dalam krisis tersebut.

    STOP TALKING BULLS**... tunjuk bukti!

    ReplyDelete
  27. Dalam dunia kita sekarang ini yang kebuluran,berkaitan dengan kesihatan,masalah penganut Islam di Burma tak pun seorang yang berjiwa penderma dari arab ini murah hati lungguk duit bagi mengatasi masalah2 ini.Yang menghariankan mudah pula bagi kat PM kita bagitu banyak, apa ada udang disebalik batukah.Terlalu pelik bagi yang berfikiran waras.

    ReplyDelete
  28. Zahid oiiii, tuhan tak suka orang yang berbohong. Berapa lama nak hidup dalam pembohongan terhadap Allah. Kesian, kesan akibat pembohongan Dan pengkhianatan Dan mula nampak pada tuturkata Dan wajah engkau, zahid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hal kedustaan ini, dia seumpama korek lobang untuk sembunyikan barang. Malangnya masih ternampak dalil benda yang di-sulitkan. Maka si pendusta terpaksa mengorek lubang yang lebih dalam dan luas untuk menutupi jenayahnya. Akhir sekali dia sendiri yang terkambus oleh tanah di bawah lubang.

      Delete
  29. Bercakap-cakap sahaja tanpa tunjukkan bukti itu adalah tindakkan memperlekehkan rakyat.Tiada manusia dalam mana2 negara didunia ini memerlukan kepimpinan hanya cakap-cakap tanpa bukti?

    ReplyDelete
  30. Bukti keperitan kehidupan rakyat marhaen terpampang depan mata tol naik, gst dan kos sara hidup meningkat dihadapi setiap hari.Kalau nak bukti penyata, bil atau resit 24 jam bila2 masa boleh tunjuk dan tampal kat dahi menteri.kenapa skandal derma dan 1mdb liat sangat nak bagi bukti, semuanya diclearkan dengan cakap-cakap saja.

    ReplyDelete
  31. Buktinya orang2 felda pun Ada yg merungut pendapatan kurang hari ini. bayaran bulanan ada yg lambat terima tak mcm dulu. Peruntukan sekolah2 dipotong. Anak2 di IPTA merungut elaun untuk mereka makan pun nak dikurangkan. Gst lagi, tol, harga barang naik..inilah bukti Najib utamakan rakyat!

    ReplyDelete

  32. Sungguh prihatin dan baik hati TPM aku ni.

    Ketika rakyat bergelut dengan kenaikan harga barang-barang keperluan, GST dan sebagainya, dia minta rakyat terima saja penjelasan kerajaan dengan hati yang senang, riang dan gembira.

    Sementara itu PM dan "First Lady" yang amat dikasihi anak beranak boleh pergi enjoy round the world shopping sampai RM60 juta - RM60,000,000,00 tu. Ini pun rakyat mesti terima dengan hati yang senang dan gembira.

    Mintak-mintak mereka yang hebat ini kekal memerintah negara sehingga akhir zaman.

    Betapa bertuahnya negara ku Malaysia.

    Rakyat semua wajib berterima kasih kepada kerajaan.




    ReplyDelete
  33. Pak arab barua tu pon kau nak caya Zahid? Patut laaz orang ketawakan umno, dan patut la ahli ahli umno makin menyepi, takut diketawakan.

    ReplyDelete
  34. Pak arab barua tu pon kau nak caya Zahid? Patut laaz orang ketawakan umno, dan patut la ahli ahli umno makin menyepi, takut diketawakan.

    ReplyDelete
  35. Menteri luar saudi buat 2 statement berbeza pada presss dalam masa 2 bulan. Statement bersahaja, setiap satu kurang dari 30 saat, bukan kenyataan rasmi. Jelas kerajaan saudi tak kisah pon pasal isu ni. Jelas mereka tak peduli kemarahan rakyat kita pasal isu ni. Jelas mereka telah melongkangkan maruah malaysia. Kepada mereka yang sanjung sangat pak arab, nak pakai macam arab, ikut budaya arab, nah, padan muka. Arab tak peduli pon pada korang. Jelas pak arab anggap korang ni bodoh.

    ReplyDelete
  36. Kalau inilah sikap Raja-Raja Melayu yang diam membisu macam batu dan tunggul,apakah maknanya kewujudan institusi ini?Sekiranya Majlis Raja-Raja tidak ada peranan dalam membetulkan parti pemerintah yang pecah amanah dan durjana,maka apa perlunya lagi rakyat mempunyai raja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh diterima pakai idea ini.

      Delete
  37. Assalamualaikum, Hampir semua parti bukan Islam baik dari pihak kerajaan atau pembangkang biadap dengan Islam, biadap sesudah mengaku menerima perkara 3 perlembagaan yang meletakkan Islam sebagai ugama resmi negara.Mana rasa hormatnya ahli ahli parti bukan Islam ini ketika mengelarkan syaitan kepada pendakwah Islam bertaraf antarabangsa? Mana hormatnya parti parti politik bukan Islam yang begitu berani menentang hukum Islam yang nak dilaksanakan di negara yang mengaku Islam sebagai ugama resminya? bukankah semua itu merupakan perlakuan biadap tanpa memikirkan sedikitpun perasaan umat Islam di negara yang meletakkan Islam sebagai ugama resminya.


    Ada orang hindu begitu biadap dan berani mengelarkan pandakwah Islam sebagai syaitan, biadad dan beraninya dia kerana berpayung dibawah parti politik yang kononnya berjuang untuk keadilan sejagat serta berjuang untuk Malaysia Malaysian.Ada pula parti politik yang berpihak kepada kerajaan turut menuntut agar hudud tidak dilaksanakan di Malaysia kerana Malaysia dihuni oleh berbagai ugama dan keturunan.Apa kejadahnya ugama resmi kalau macam tu?

    Apa yang peliknya, ada kalangan bukan Islam yang tidak berpihak kepada mana mana parti menerima hukum Islam sebagai hukum yang boleh menyelesaikan segala kepincangan dalam negara.Ada kawan kawan bukan Islam menyokong hukum potong tangan untuk pencuri dan perompak dan ada yang tiada masalah dengan hukuman rotan dan rejam kepada penzina.Mereka menerima hakikat bahawa hukuman ini hanya untuk orang Islam sementara untuk orang bukan Islam yang terlibat bersubahat berzina dengan orang Islam, tetap mesti dihukum mengikut undang undang civil yang mesti digubal untuk pesalah penzina bukan Islam.Dalam hal ini kebanyakan kekawan bukan Islam akur bahawa setiap dari mereka tidak harus terlibat untuk berzina dengan orang Islam kerana ugama mereka tidak meletakkan zina sebagai kesalahan jenayah seperti hukum Islam.Dari itu, untuk menghormati Islam, mereka bersetuju tidak harus berzina dengan orang Islam.Itu penerimaan kebanyakan bukan Islam yang tidak berparti atau yang berada bersama dewan perhimpunan PAS tetapi tidak kepada yang berparti baik parti kerajaan atau pembangkang,apabila tiba kepada hukum Islam pendirian mereka sama, menentang habis habisan!

    Kenapa biadap sangat golongan bukan Islam berparti ini? biadap dengan Islam dengan menggunakan berbagai alasan yang setengahnya langsung tidak masuk akal seperti alasan DZN pencetus keganasan ugama sedangkan DZN diterima baik di negaranya sendiri, sebuah negara hindu.

    Apa kejadahnya mereka menerima perkara 3 perlembagaan kalau nak hormati Islampun tak reti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara,bacalah Al-Quran dan fahami maknanya.

      Delete
  38. Setahu aku yg jd pemimpin umno sekrg dah tak berapa cerdik sbb yg cerdik tak sempat nak panjat naik ke atas dah kena cantas.

    Yg berani kerana benar langsung takda chance nak panjat setingkat pun.

    Yang sempat naik macam org lama ni sbb dia dah mula berpolitik pd era masih ada nilai baik dlm umno. Yg berjiwa pejuang tak mahu terlibat rasuah jgn mimpi ada peluang nak panjat jd pemimpin.

    Kipas dan diperguna oleh Najib adalah nilai baik dlm umno yg mesti diperbetulkan.

    Bagus sgt kalau kita angkat org yg dah jatuh mcm TSMY dan DS Syafie supaya mrk tau pemimpin yg ada di atas tu tak berguna utk negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang bodoh komen macam ni lah..

      Delete
    2. orang bodoh komen macam ni lah...
      contoh: Anonymous 18 April 2016 at 10:55

      Delete
  39. Nak tanya dulu ada org politik cakap ramai penderma dari arab yg baik hati lepas tu dah jumpa penderma apa ceritanya lepas tu berjiwa besar berlapang dada mana rakyat nak percaya jadi klu pembodek nak percaya silakan rakyat ada pilihan jgn nak bising2 bukan ke begitu

    ReplyDelete
  40. Nak tanya dulu ada org politik cakap ramai penderma dari arab yg baik hati lepas tu dah jumpa penderma apa ceritanya lepas tu berjiwa besar berlapang dada mana rakyat nak percaya jadi klu pembodek nak percaya silakan rakyat ada pilihan jgn nak bising2 bukan ke begitu

    ReplyDelete
  41. elok mulut2 bangkai jumpa pak arab sendiri kalau nak tau fakta dari A ke Z dari bercakap merapu menambah dosa..rejim kau terima habuan dari yahudi lagi bangsat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon1103 da jumpa pak arab solo dan dan pak arab gang da jelas sejelas jelasnya kan phuiii

      Delete
  42. KENAPA TIDAK TUBUH SURUHANJAYA DIRAJA SAHAJA SIASAT 1MDB, SELESI MASALAH. TETAPI NAJIB DAN PEMAKAN DEDAK TERMASUK MENTERI TIDAK BERANI. SEBAB APA ? BERANI KERANA BENAR TAKUT SALAH. YANG NAK SAMAN WSJ PUNTAK ADA TELOR !!!!

    ReplyDelete
  43. KITA SEDANG TUNGGU, BILA NAJIB HENDAK DIDAKWA MAHKAMAH ATAS TUDUHAN RASUAH RM2.6B DAN KES SRC. BIAR MAHKAMAH YANG BERSIHKANNYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg herannya kenapa takut sangat nak tunjuk bukti black n white yg original? Buat apa nak disimpan bukti sahih tu?

      Delete
  44. As Salam Zahid, kau ni TPM, ada PhD, ada pendidikan agama, macam inikah kualiti kau berpolitik, memalukan. sebabnya satu sahaja, kematangan dan kewarasan kau berfikir telah hilang sebab bersubahat dengan najib dalam jenayah penyelewangan 1MDB. Terbaru, RM14B hilang kerana salah masuk akaun, apa komen kau ? Puuii

    ReplyDelete
  45. Ahli politik Arab dgn Malaysia bergabung jd penipu dan penyangak.. Haramjadah..

    ReplyDelete
  46. Jangan sekali kali kita bebaskan Najib dari sebarang pertuduhan dan salahlaku dalam skandal 1MDB dan wang RM2.6 bilion itu. Rakyat memerlukan jawapan sebenar dan dari mana dan bagaimana wang itu hilang dan di gunakan.

    ReplyDelete
  47. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...