Friday, 22 April 2016

KU LI BAKAL DILANTIK TPM KEDUA?


Selesai Jumaat tadi, selepas menikmati sepinggan nasi beriani, saya terlelap seketika dalam kereta. Walaupun tidur di siang hari, tapi saya tidak bermimpi apa-apa.

Untuk itu, tulisan mengenai Tengku Razaleigh kali ini bukan berdasarkan mimpi sebagaimana yang pernah saya tulis sebelum ini.

Saya terjaga apabila seseorang menelefon dan pantas memberitahu bahawa Ahli Parlimen Gua Musang itu akan dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri Kedua dan Menteri Kewangan tidak lama lagi.

Sebab apa?

Si pemanggil memberikan tiga sebab mengapa perlantikan itu dibuat oleh Najib Razak:-

- sebagai 'hadiah'  kerana sudi menurunkan tandatangan sokongan melalui Deklarasi Kelantan.

- untuk mengukuhkan lagi kedudukan Najib bagi berhadapan dengan Tun Mahathir Mohamad.

- mengimbangi kedudukan Zahid Hamidi yang didakwa sudah mula 'pasang angan-angan'  untuk menjadi Perdana Menteri.

Tapi bukankah Tengku Razaleigh nak jadi Perdana Menteri, bukannya Timbalan Perdana Menteri?

Daripada tak jadi apa-apa, dapat jadi Timbalan Perdana Menteri pun kira okay juga, kata pemanggil tadi penuh yakin.

Hmmmmm....(SH 22/04/2016).

46 comments:

  1. Tuan Shahbudin,
    Saya rasa Najib memang nak Ku Li jadi Perdana Menteri. Jadi rancangan Najib untuk tidak menyingkirkan TPM yang ada sekarang secara gopoh, nak tunjuk baiklah konon, dia jadi kan Ku Li sebagai TPM ke2 yang mana tak pernah berlaku sebelum ini. Selepas Ku Li jadi TPM ke2, Najib akan beri jawatan PM kepada Ku Li dengan meminta Zahid menerima keputusan Ku Li menjadi PM menggantikan dia dan Zahid masih menjadi TPM. Cerita selepas itu tunggu dan lihat lah apa akan jadi seterusnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah kau zahid tak serious. Byk sangat komedi yg kau buat. Belajar kau malas. Nak cakap english pun berkerut mula muka nampak macam muka orang sedang meneran taik saja

      Delete
    2. Ambo tengok peler najib nak bagi pm kat ku li molek sgt doh.
      Peler ku li sain deklarasi kelante memey tepak.
      Ambo rakyat nak tengok peler najib dgn peler ku li dalam pru 14 ni lagu mano.
      Ambo ingat peler najib lagi besar drp peler ku li
      Sebab peler najib nok ku li jadi tpm no 2.
      Jadi mari lah kito samo2 tengok peler najib dgn peler ku li lagu mano dehh.

      Delete
    3. Tapi kalu demo tak sabar nak tengok peler najib lagu mano kena tanya rosmah dulu.
      Rosmah memay tahu peler najib lagu mano

      Delete
    4. Anon 16.59
      Cerita ni bagi saya tak leh nak komen cuma boleh,KAH KAH KAH ketawa je le,sama sama spieses TIADA AMANAH, kita kata lah PRU 14 ini BN tumbang apa jadi semua ini,komen saya,rumah kata pergi penjara kata mari sini.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Anon 17:28. Tak faham peler tu apa? Pel*r ke?

      Delete
    7. peler tu maksud pelan atau rancangan.loghat klate boh.jgn salah pehe

      Delete
    8. Laaaa anon 18:34 mu tak fahei peler tu gapo?
      Ambo nak royak kat mu pong payoh dalei ni.
      Ambo pun belum pernah tengok peler najib dgn peler ku li lagu mano untuk meney kan umno nanti tapi demo2 tu masing2 ada peler lah. Besor kecik panjang pendik peler demo2 tu keno lak tunjuk kpd rakyat.Sebab seney nanti rakyak nak pangkoh bila keluar ngundi nanti.

      Delete
    9. Sabar....nanti kawe tu buak la deklarasi peler baru di kote baru...tungguuuuuuuu

      Delete
    10. ...kalau tak kote bharu, kote belud pun boleh

      Delete
    11. Aku rasa ramai yg gelang guling2 baca komen anon yg tulis 'peler' tu. Mula2 aku ingat 'peler' tu kote/anu, rupanya 'pelan'. Merah mata aku ketawa...

      Delete
    12. Betul tu....r-tengku abdul rahman a-tun abdul razak h-tun hussein onn m-tun dr mahathir mohamad a-tun abdullah ahmad badawi n-najib tun abdul razak.Dia akan kembali kepada R-Tengku razaleigh hamzah...in shaa Allah...

      Delete
    13. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Keruak kaki kipas dapat pangkat apa?
    Masih pasang cita2 dan mengharap nak jadi ketua menteri sabah lagi ker?
    Jadi ketua menteri karabau kota belud boleh lah

    ReplyDelete
  3. nama pun kuli.mmg patut pun angkat t**k

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...ramas. Bukan angkat

      Delete
  4. Keruak kaki kipas dapat pangkat apa?
    Masih pasang cita2 dan mengharap nak jadi ketua menteri sabah lagi ker?
    Jadi ketua menteri karabau kota belud boleh lah

    ReplyDelete
  5. Hahaha..kasor permainan Najib..semua nyangke Kuli yang akan jadi PM..sebenornye dia saje nak jolok wak jahit..kasi kawan tu melatah..alaaah..tengah main kude kepang mane sedor diri..yang benornye due-due akan kene game..aleh-aleh budak Hishamudin gak yang naik..dia nak campak mane sepupu dia tuh..hanye keluarga jer yang boleh selamatkan dia dari ape-ape pendakwaan..ko tengok la nanti..ni mangkok puteh nujum pak belalang yang cakap..kalo tak caye..alamatnye korang pendek omor..

    ReplyDelete
  6. Din, depa bubuh sapa pun kami dah tak kesah dah...tak kelapaq nak dengaq nama umno and Bn langsong...meluat teramat sangat.
    cikgu cikgu pun dah janji tadi yg depa semua akan kaleh sekali nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. x payah tipu la.. cikgu2 sekolah la paling ramai totok umno..

      Sekor dua boleh la

      Delete
    2. cikgu2 sekolah di soggok gaji yang tinggi supaya m3nyokong umno,jangan ingat mereka ni semua akan berpaling tadah,mereka sudah senang lenang dengan keadaan s3karang.

      Delete
  7. Najib buboh sapa pun najib tetap akan kecundang selagi Dr M still alive. Never ever underestimate the old man. He still has a trick or two under his sleeve. The only way is for Najib is to follow what the old man say. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni mamai ka haper? Tgk Najib.. relax ja. Ada hang boleh jentik telor dia? Bagi geli telor dia pun idak. Tuhan yg ko sembah tungging terbalik pun xder berani kacau. Inikan pula jutaan Melayu yg lemau.

      Melayu ni, diajak turun berdemo, sumer diam menikus. Dalam blog, sembang mcm nak pecah kepale.

      Haramjadah betul.

      Delete
    2. Anon 0734 ...mana ada relax, beserabai ada lah. Rambut yang sikit pun tak terurus. Macam mana lak nak jentik atau geli telor dia, dah tak ada. Tuhan yang mana lak yang di sembah tunggang terbalik. Rasanya para penyembah cash is king lah yang dah tunggang terbalik, tak dapat beza antara buruk dan baik. Hanya yang sekatil dengan sang badak je yang menikus. Tak gitu.

      Delete
  8. Najib tiada pilihan jika dia di gantikan dengan Zahid maka dia akan lebih parah lagi BN sebab Najib pun yakin Zahid tak boleh pakai,,jadi dia plan untuk naikkan Tengku 46 dengan harapan masa depan BN lebih cerah,,jika Najib seorang yang cerdik dia tidak akan pilih Tengku,,sebab Tengku suka mainkan orang-orang dari belakang,, saya yakin sangat sangat Najib juga akan kena main cukup-cukup...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Dan orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan, sebahagian mereka menjadi penolong bagi sebahagian yang lain. Mereka menyuruh (& mengerjakan) yang ma`ruf, dan mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka ta`at kepada Allah dan RasulNya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah. Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana." (Quran, 9:71)

      Delete
  9. ...aiseyy...patutnya kasi la ijat lembu baru gempak...anak beranak kaki rembat...puiii

    ReplyDelete
  10. Kesian kerabat sorang ni. Terpaksa jual telurnya demi survival politik. Bertambah2 malang rakyat Malaysia dpt pimpinan tinggi yg tak byk bezanya mcm Najib Razak. Terang2 rakyat makin diperbodohkan oleh regim Najib Razak

    ReplyDelete
  11. Dengan rakyat 30juta berapa ramai nak lantik PM, Menteri. Klau rasa Najib tak mampu pikul tugas resign dan ganti org lain bukan tambah lagi PM. Perabih duit bayar gaji/alaun manusia2 dunggu tak ada faedah lansung kpd rakyat. Menteri2 yg ada pun dah super ramai. Satu kementerian tu sampai ada Menteri Pertama, Menteri Kedua, Timbalan Menteri Pertama, Timbalan Menetri Kedua. Belum penasihat bertaraf menteri lagi dgn lantik 2org duta spt China dan India, USA tak apa2 lagi. Tapi menteri2 tu semua bukan buat kerja dan mungkin tak tau buat kerja pun, tau cuma membodek. Sampai bila rakyat Malaysia diperah tenaga dan kederat membayar cukai yg sebahagian cukai dibayar utk membiyai gaji/alaun manusia2 yg tidak mendatangkan faedah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sgt2..! Statement win..! Kerajaan da brp byk perabih utk benda2 xberfaedah,pembaziran berlaku di merata tempat..apakah perlu ada tpm2..walaupun ini khabar angin,tp xmustahil bole berlaku..kabinet najib semuany lemah belaka.apabila lemah pentadbiran,makin byk wang dikeluarkan bg menutup keburukan kerajaan..apakah sudah tidak ada lg pelapis lain yg lebih berkaliber,berkelayakan utk memangku tugas memimpin negara..sampai bila rakyat nk mendegar cerita bodoh yg selalu dikeluarkan media terutama ny..hmm phm2 je lah..hehe..

      Delete
    2. 2125, dalam sumer2 komen ko tu, kata kunci utama ialah "SAMPAI BILA".

      Selagi Melayu dok mamai, penakut dan bacul serta tak berani turun beramai2 ke jalanraya, regime UMNO tetap terus berkuasa dan membuli rakyat.

      Hentikan berdoa, hentikan berharap. Persetankan semua ni. Tuhan sudah sebok dgn kerjanya utk kita berdoa dan bergantung harap begini. Takkan kerja kita takat melalak dalam blog aja???

      Mana kerja kita untuk turun ke jalan raya beramai2? Takat sejuta, tak cukup bro. Kurang2 15-25 juta turun. Baru kata lebih 50% tak puas hati. Yg mana rasa dah bengang, buat pelan dan turun la berdemo sebulan ka..dua bulan ka.. mcm Thailand dan Indonesia.. 6-10 bulan berdemo..

      Dok rumah urut telur, camanalah kerajaan nak berubah. Y dmo pulak, baru 5000-600000. Kndian.. 5-6 jam ja demo.. pastu balik.. demo palabutuh mende gini..

      Tuhan sudah buat kerja Dia. Bagi rezeki dan kesihatan..Mana kerja kita?

      Delete
    3. Anon 0753..jgnlah berkata tuhan itu begini dan begitu..tidakkah tuan mengenali diri tuan ape yg tersurat dan apa yg tersirat..jgn kerana dek politik,anda boleh sesuka hati mentafsir perkerjaan tuhan..jgn menyimpang jauh saudara..sabarlah..

      Delete
  12. Ku li oh ku li....harap harap hang tak balun dedak...tua dah, ingat la masa depan anak cucu kita. Tau la hang tarak anak, tapi kita ada...takut anak2 kena bayaq segala hutang dan bunga dan flora hutang sampai 2, 3 generasi pon tak habis.

    ReplyDelete
  13. Itu adalah hak penyamun dan penyangak dia ada kuasa nak lantik pemakan dedak ke anjing belaan ke atas apa jawatan sekalipun biarkan yg penting rakyat sokong Tun utk selamatkan malaysia dan pastikan pru14 bn n umno hanya tinggal sejarah sahaja aammmiiinnn

    ReplyDelete
  14. Itu adalah hak penyamun dan penyangak dia ada kuasa nak lantik pemakan dedak ke anjing belaan ke atas apa jawatan sekalipun biarkan yg penting rakyat sokong Tun utk selamatkan malaysia dan pastikan pru14 bn n umno hanya tinggal sejarah sahaja aammmiiinnn

    ReplyDelete
  15. Ya satu kemunkinan ianya berlaku, Bro Din. Saya rasa bukan ku li saja, apabila sampai PRU 14 semua menteri dedak sudah dilantik jadi TPM sebab semua pandai bodek jadi tidak adil lah dua orang saja dilantik kan. PM kita kan pandai wujudkan jawatan jawatan. Sekarang kabinet circus negara. Selepas lantik semua jadi TPM barulah jadi kabinet circus antarabangsa.

    ReplyDelete
  16. dari mati kosong, dapat jadi Timbalan Perdana Menteri pun kira okay juga - hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nabi s.a.w. pernah bersabda bahwa nabi2 dari dulu hingga ke baginda telah menyampaikan bahwa jika seseorang tidak insaf dan rasa malu dia akan memperbuat apa2 ikut keinginan nafsunya.

      Delete
  17. kuli dah patut hapuskira pun nak dilantik jadi tpm.. apa punya najib..ramai lagi rakyat yang masih bernapas untuk jawatan tpm tu...pakai penuh le budu kat putrajaya.. sign surat atas belakang badan pun boleh..ore ambo belako dehh..

    ReplyDelete
  18. Mimpi lagilah penyokong KuLi. Berpuluh tahun dah berangan. Sampai sudahlah bermimpi. Teruskanlah bermimpi. Benda yg tak mungkin terjadi.

    ReplyDelete
  19. Perhaps KuLi can assist to contain the downturn economic impact from 1MDB episode. Good for the country. Mahathir is only interested to destroy PM Najib . For the future , UMNO should decide. Allah swt will determined.

    ReplyDelete
  20. Mengarut.

    Ku Li akan selamanya bertapa di Gua Musang.

    ReplyDelete
  21. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...