Wednesday, 27 April 2016

"ORANG INI" YANG SEPATUTNYA JADI PRESIDEN PAS

Berikut ialah kenyataan media Timbalan Presiden Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man berhubung kemelut 1MDB yang semakin hari semakin menampakkan memang wujud "kong kali kong" dalam syarikat pelaburan tersebut.

Pastinya Pas akan lebih dihormati dan disanjung tinggi jika "orang ini" yang menjadi Presiden parti Islam itu.

1MDB diisytiharkan ingkar selepas gagal membayar faedah AS$50.3 juta untuk bon berbilion-bilion dolar ang dijamin oleh International Petroleum Investment Corporation (IPIC) – tiada sebarang komen daripada Menteri Kewangan Malaysia yang juga Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak.

Sebuah akhbar Singapura menyatakan bahawa Presiden and Ketua Eksekutif 1MDB Arul Kanda telah memaklumkan kepada PM bahawa kerajaan terdedah kepada hutang lebih AS$6.481 bilion" kepada Abu Dhabi – Menteri Kewangan Malaysia tetap membisu.

Apakah impak keingkaran ini kepada negara, hutang-hutang negara yang lain dan juga nilai Ringgit dalam jangka panjang dan pendek? – Sunyi sepi daripada Menteri Kewangan.

Arul sebelum ini berkata perjanjian penyelesaian hutang 1MDB dengan International Petroleum Investment Co (IPIC) akan melihat pengurangan hutang syarikat sehingga RM16 bilion. Apakah persengketaan antara 1MDB dan IPIC telah menggagalkan pelan rasionalisi yang dipelopori Arul?

Jadi berapakah hutang 1MDB setelah IPIC tidak mahu meneruskan perjanjian itu? Siapakah dan apakah harta 1MDB (apakah Bandar Malaysia dan Tun Razak Exchange) tanah emas milik negara akan dicairkan untuk membayar hutang 1MDB? Siapa yang akan bertanggungjawab? – Menteri Kewangan tidak mengendah.

Yang diwar-warkan hanyalah “kejayaan” Program Transformasi Negara (NTP) yang kesannya tidak dapat dirasai rakyat selain kos sara hidup yang semakin meningkat.

Ini bukti Malaysia mempunyai Menteri Kewangan yang “terhebat.” Sudah sampai masanya rakyat bertanya apakah perlu rakyat terus membayar gaji kepada Menteri Kewangan “terhebat” ini?

Apakah PAC perlu memanggil semula Arul bagi mengetahui pelbagai hutang  1MDB yang masih gagal didedahkan.  Berapakah jumlah sebenar hutang 1MDB?

Kepada saudara Arul, dedahkanlah semua sebelum terlambat. Ini adalah jasa terbesar saudara kepada rakyat Malaysia.

Tuan Ibrahim Tuan Man
Timbalan Presiden PAS
27 April 2016


Di bawah ini pula kenyataan media oleh Mahfuz Omar, Ahli Parlimen Pas Pokok Sena yang diberikan surat tunjuk sebab kerana terlibat dalam Gerakan Selamatkan Malaysia.

Apakah menyelamatkan negara dan menentang kemungkaran sudah menjadi suatu "dosa" dalam Pas?


GOOD MORNING DATUK SERI NAJIB:AWAT TAK BAYAQ HUTANG AS50.3 JUTA DATUK SERI?. ADOI!.MALU HABIH 1MALAYSIA.

1.Good Morning Datuk Seri.Ish awat yang Datuk Seri tak bayaq hutang tu?.Malu kami jadi rakyat Malaysia ni bila diistihar 1MDB yang Datuk Seri berkuasa penuh tiba tiba tak bayaq hutang malu besaq kami.

2.Awat Datuk Seri buat lagu tu.Tak bayaq pasai apa?.tak dak duit ka?.SENGKEK sangat ka?.Awat Datuk seri ni Orang dah tak percaya ka nak berghutang (berhutang) bayaq hutang?.Ni kan dah susah orang istihar Datuk Seri ketegaq (degil) dan engkaq (ingkar).

MACAM MANA LAPAIH NI KEPERCAYAAN OGHANG PADA MALAYSIA?.

3.Bila Datuk Seri lari dan liat nak bayaq hutang macam mana pulak lepaih ni tahap kepercayaan (credit rating) oghang yang duk bagi hutang kepada Malaysia,depa percaya lagi ka.Saya ni oghang kampung Pokok Sena saja tapi gheti juga sikit sikit bab ni.Bila Datuk Seri buat peghangai dalam kes bayaq hutang,dia akan bagi kesan menyebabkan Credit Rating Malaysia jatuh.Bila credit rating jatuh dia akan bagi kesan besaq kepada sistem kewangan dan ekonomi Malaysia.Cheti dan Along kat Malaysia pun tak percaya dah.Kalau depa bagi hutang pun kadar faedah yang tinggi.Takkan lepaih ni Datuk Seri pakai bergantung pada meniaga bulu ketiak dengan sigheh saja kut.

4.Ghimaih betoi kami kut kampung.Sughuh (suruh) Datuk seri beghundoq (berundur) dari PM tak mau.Bila Datuk Seri duk betunggoi jadi PM dengan kami kami tanggung hutang kelilin pinggang bila mai bab nak bayaq Datuk Seri laghi (lari) ikut pintu belakang,dah jadi macam lagu M.Daud Kilau "HUTANG MINTA HUTANG".

5.Macam ni lah Datuk Seri,baik Datuk Seri beghenti lah dari jadi PM.Duk tang tu lagi bukan ada faedah apa pun pada negara dan rakyat.Jangan duk buat peghangai macam DAUN PISANG KEGHIN  ghentap pun tak putuih.Jangan ketegaq sangat.

#UndurNajib
#ReformNegara
#SelamatkanMalaysia.

DATO'HJ MAHFUZ HJ OMAR
Ahli Parlimen Pokok Sena
 27 Apr 2016

Berdasarkan kedua-dua kenyataan media ini, sediakah ahli-ahli Pas membuka mata dan membawa  segera parti itu kembali ke jalan yang mampu menjadikannya lebih dihormati dan disanjung tinggi? (SH 27/04/2016).

42 comments:

  1. ...tapi nanti tok gundu lebai marang cakap bunyi lain lak. Politik natang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yg kata tak boleh jatuhkan pemimpin. Soalnya kalau pemimpin tu berbuat kemungkaran yg haram, terlibat dgn rasuah, menindas rakyat, membuatkan negara terpaksa memikul hutang yg maha besar, tidakkah menjadi tanggungjawab kita sebagai orang Muslim mencari org yg lebih bertanggungjawab utk menjaga kebajikan rakyat dan negara??

      Ada pulak yg kata selagi tidak terbukti maka org tu belum boleh dipersalahkan lagi. Jadi kenapa tidak dibicarakan secara adil dan telus utk mendapatkan kepastian sama ada bersalah atau tidak?

      Kalau sudah ada kemungkinan berlakunya kemungkaran mestikah kita berdiam diri hanya kerana berpegang prinsip "tidak boleh menjatuhkan seorg pemimpin". Tapi sila tanya diri, pemimpin yg macam mana yg tidak boleh dijatuhkan?

      Bukankah menyelamatkan rakyat dan negara lebih utama?

      Delete
    2. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Sekali manapon lantang dan hebat cemuhan sebahagian dari mereka (pemimpin dan ahli) ke atas Regim namun akhirnya akan tunduk kepada arahan 'ulama-ulama' parti 'ulama'. Mohd Najib Abd Razak bijak, dia 'pegang' Murshidul Am parti 'ulama'. Maka fatwa ukhuwah Islamiah akan keluar tidak lama lagi agar jemaahnya kekal wala' kepada segala keputusan 'syura'. Lagipon parti 'ulama' hanya mahu menjadi penasihat, bukan untuk kuasa. Sebagaimana saranan Dr Zakir Naik, maka tidaklah sukar untuk PAS bekerjasama dengan UMNO, dan itulah yang bakal berlaku. Senyum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tepat ,yang satu buat mungkar dunia dengan pecah amanah dan seleweng harta negara yang satu mungkar akhirat dengan mengajar perkara sesat mengkafir sesama islam dan tak pernah taubat muka buat tebal ja,sebab nak guna agama demi politik(kira jual agama la)

      Yang bahalol sampai kiamat adalah golongan yang mengaku islam dan menyokong kedua dua pemimpin diatas . wallah hualam.

      Delete
    2. Memang tepat ,yang satu buat mungkar dunia dengan pecah amanah dan seleweng harta negara yang satu mungkar akhirat dengan mengajar perkara sesat mengkafir sesama islam dan tak pernah taubat muka buat tebal ja,sebab nak guna agama demi politik(kira jual agama la)

      Yang bahalol sampai kiamat adalah golongan yang mengaku islam dan menyokong kedua dua pemimpin diatas . wallah hualam.

      Delete
  3. Uang itu raja. Sudah di atur toh hadi / harun din dah
    di kandang UMNO.....serupa binatang di perangkap.

    ReplyDelete
  4. Sayang seribu kali sayang....kepercayaan serta harapan saya terhadap PAS sudah hancur lebur.
    Ganti Presiden stim ketum tu pun tak akan buat saya berubah pedirian. Kita sebagai ahli sepatutnya berpegang pada keutuhan pemimpin yang kuat akhlak serta prinsip, bukan pada mereka yang cakap lain tapi buat lain.

    ReplyDelete
  5. Pada ahki2 PAA, satu Malaysia bankrap dan hancur lebur pun xpa.. janji ada IMAN di dada.

    Berulang2 melakukan kerja yg sama, sambil mengharapkan perubahan berlaku perlahan2, adalah satu tindakan yg bernas dan cool.

    ReplyDelete
  6. Haji Hadi wajar sedar diri dan sentiasa bersuluh dicermin bahawa sudah sampai masanya beliau berundur kerana gaya dan strategi politiknya tidak lagi relevan dengan real politik semasa. Tidak siapa nafikan Hadi hebat dalam kepimpinan dakwah dan agama tetapi politik hari ini memerlukan lebih dari itu. Memang ramai dalam PAS sendiri mengakui kekurangan ini dan mahukan Tuan Ibrahim Tuan Man mengemudi parti itu. Namun kerana masih menghormati seorang yang dianggap bertaraf ulama, ramai yang keberatan untuk mengambil langkah "keras". Hadi sepatutnya sedar perkara ini dan harus bersedia berundur demi masa depan parti PAS agar terus relevan dan boleh diterima ramai. PAS terbabas dari landasan sebenar kerana faktur Hadi dan kesetiaan membuta tuli kelompok tertentu yang beranggapan menolak Hadi umpama menolak Islam walhal skop Islam itu lebih luas dan besar malah hudud hanya cabang cabang dalam agama Islam itu sendiri. Menyedihkan kerana oposisi mampu menumbangkan UMNO BN tetapi kebebalan Hadi dan kegagalannya mengekang serangan dan provoke UMNO BN berkaitan hudud menyebabkan kekecewaan tidak sedikit pendokong parti oposisi di Malaysia. Elok Hadi segera berundur dan beri laluan kepada penggantinya tanpa perlu pertentangan. Tuan Ibrahim Tuan Man ternyata lebih berkalibar dan berkemampuan untuk meletak PAS lebih terkehadapan dan dipercayai majoriti rakyat Malaysia sebagai pengganti kepada UMNO BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng 20:09..wa setuju ngan lu..orang hormatkan PAS pasai PAS dipimpin oleh ulama yg perjuangkan Islam dan steady (istiqomah). Walaupon Hj Hadi kuarkan amanat yg keras keatas umno..ramei yg respek gak ngan dia pasai dia ostard yg alim ilmu agamanya..dia tahu apa yg dia cakap dan buat..ditambah dengan kepimpinan TGNA yg sederhana lagi zuhud..lagi tambah orang punya respek. Tapi itu dulu..start je Hj Hadi pimpin PAS..wa tengok itu respek beransor kurang krn orang dapat rasa ini bukan lagi Hj Hadi yang diorang besa tau..orang punya respek teruih hilang bila nengok dia sudah kena mata kail najib haram jadah tuh..masalahnya...kalo najib haram jadah tu nak gostan balik ke pangkal jalan..dah insaf..sebesar mana pon dosa dan salah dia..sekali dia mengaku dan mintak mahap kpd seluruh rakyat satu Malaya..wa percaya orang boleh mahapkan dia..pasai orang tau dia hanya manusia biasa lagi jahil..tapi kalo Hj Hadi nak gostan balik..berperang balik ngan Umno dan najib..wa ingat..orang takkan percaya buat selama-lamanya kat dia..pasai dialah satu-satunya ulamak yang selama ini paling bersemangat melawan kekufaran Umno..tetiba boleh jilat balik ludah kahak sendiri dan pastu ludah balik katbumno. Sebagai ulama dia paling tahu sirah Nabi..walaupun pernah meterai perjanjian dengan kafir Quraish..tapi Nabi tak pernah tunduk dengan mata kail Quraish supaya berenti menegakkan syiar Islam hatta ditawar dengan bulan dan bintang sekali pon. Wa kesian gak kat Hj Hadi pasai pa dia jadi camtu. Secara tak langsong, dia telah hancorkan PAS. Orang takkan percaya lagi dengan brand PAS sama macam brand umno. Nanti akan timbul pulak slogan baru "Asal Bukan UmPasIk(ABU PI)"..wa cakap luuuu.

      Delete
    2. Sudah sampai masanya PAS dipimpin oleh org yg mempunyai kelayakan agama dan akademik. Kerana pada zaman ini persaingan dari segi pengetahuan dan pengalaman dlm agama dan akademik sangat penting. Ini disebabkan taraf pemikiran generasi muda sudah terkehadapan berbanding masa dulu2.

      Jadi memang perlu utk PAS mempunyai teraju pemimpin yg berkelulusan tinggi dlm akademik dan juga berpengetahuan tinggi dlm agama.

      Delete
  7. Bayangkan 6.48 billion bajet tambahan untuk ATM...betapa canggih persenjataan kita dikalangan negara ASEAN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak canggih manapun. Dah berpuluh tahun diabaikan dan ketinggalan. Beli sikit hebohnya lebih. Negara lain beli senyap-senyap sahaja. Thailand ada kapal pengangkut kapal terbang (aircraft carrier), Singapura ada lebih 300 jet pejuang, 6 biji kapal selam, Indon dah lama ada helicopter tempur Apache.

      Kita bertelur sebiji riuh sekampung, orang lain diam-diam ubi tetapi berisi. Sebab tu nampak macam kita banyak sangat belanja sebenarnya takpun.

      Delete
  8. Parti ini pun kong kalikong nak buat baik dgn umno buat apa tak tahulah kalau ada dedak dijadikan umpan supaya bisu parti ini akan lebih teruk dlm pru14 nanti kadang2 pemimpinnya cerdik tak boleh diikut bodoh tak boleh diajar sama2lah kita tengok nanti

    ReplyDelete
  9. Perkataan "sepatutnya" adalah tidak betul tu. Dia tanding Tim presiden dan menang, jadi lah dia timb presiden dan tertendang keluar mat sabu yg sekarang ini jadi pecacai Dap. Kerana akhlaq mat sabu yg mulia itu, dia heret bersama dia geng akhlaq mulia lari drpd jamaah dan bersekongkol dgn kafir Dap. Tghha adalah presiden PAS dan kami terima keputusan muktamar walaupun dgn Cai. Cai mat sabu pun ada, tapi kalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahasa ahli parti 'ulama'. Ini yang menjadikan Islam terlalu buruk dan hina di mata bukan Islam

      Delete
    2. La..E-AH, inilah yg nabi dia ajar. Akhlak rasulullah, x boleh dilawan. Kena ghuluw.. Hadi Awang dah dimuliakan melebihi nabi dah skrg ni.

      Delete
    3. Cuma bahasa cai mat sabu molek belaka.

      Delete
  10. Kita bolih nampak banyak pemimpin Pas sekarang termasuk pemudanya lebih banyak berangan nak jadi menteri/timbalan menteri selepas PRU14..

    ReplyDelete
  11. Pas yg tak tau malu.
    Muka tembok.
    Bila dah kena cerai talak tiga dgn Dap baru nak mengendeng ngendeng nak rujuk semula dgn Umno.
    Sanggup jadi cina buta
    Dulu ludah umno.
    Kafirkan umno
    Sekarang apa hukumnya wahai tok guru ulama besar haji Eddie Ah Wang?
    Kafir juga ker bila dah jadi kekasih gelap umno?
    Mustahil dlm gelap tak curi2 cium mulut dgn umno
    Apa pun hukumnya kalau dah nak kahwin sgt tu kahwinlah
    Sebelum kena tangkap basah.

    ReplyDelete
  12. Pasal apa pulak aku nak kena bayar "hutang"? Duit tu aku aku rompak, bukannya pinjam!

    Mana ada penyamun yang selepas rompak pergi "bayar balik" hasil rompakan.

    Pasal aku cerdik la aku ada power, duduk kat opis ni. Kalau aku bodoh macam korang dah lama aku kena tangkap. Ngok!

    ReplyDelete
  13. Disebabkan wang dan pangkat,,Agama di buat mainan belaka....!!!! Semenjak TGNA meninggal dunia memang yang mengganti semua mengarut belaka...!!!

    ReplyDelete
  14. menteri kewangan konfius kot arahan isteri PM supaya bersabar... Org bersabar selalunya dia diam...


    ehhh.. arahan ke? kenyataan isteri PM?

    ReplyDelete
  15. Kalu Tuang Mang Tuang Heng tuh lah..sikek pong ambe dok caye..kalu nok ikok kang..dok layok setaghang jadi MP tuh..sekoda jaddi tok imang sejik..tok bilal boleh la..hok yang mane tingga dalang PAS le ni sume hok yang dok paka ghawa dang bodho-bodho belake..nok wak guane!

    ReplyDelete
  16. Dua orang ni hanya menyalak je. Tok Hadi belum bersuara. Kan Najib best friend tok. Bila tok balik lepas solat nanti, dia akan suruh yang menyalak tu diam ... "Sit boys, sit!!!" Lepas tu, PAs jadi aman lagi. Tok keluar lagi dapat sikit dedak dari best friend...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sang Takfir cukup nakal daripada dulu dengan besara-besaran mengkafirkan orang Melayu yang tak pasrah kepada pegangan wahhabinya. Kalau ikut rancangan nafsu Hadi Awang itu pada awal lagi Malaysia mesti mencontohi pentadbiran keras si Arab Saudi ...

      Delete
    2. Org melayu ni, bukan saja duit yg jadi dedak, agama pun dah jadi dedak jugak sebenarnya.

      Yg jahil xtau apa, x berani jawab apa2, takut jadi kapir bila menjawab. Yg belajar sikik agama, pun x berani komen, takut2 jadi kapir jugak. Di sinilah peranan ulamak, utk membodohkan umat atau mencerdikkan umat, bola di kaki mereka. Nampaknya faktor duit dan projek anak menantu menyebabkan ulamak2 memilih untuk membodohkan umat Islam.

      Delete
  17. Adus banyaknya watak watak di drama 1mdb ni. Episod pertama ada watak mencuri,watak disini sana membeli, watak bersubahat,watak menyokong,watak menutup dan episod kedua pula ada watak pemiutang, watak si berhutang, watak tak mau bayar hutang dan episod ketiga pula munkin watak negara hutang keliling pingang, watak pencuri lari lintang pukang.

    ReplyDelete
  18. Kadang-kadang saya rasa si Hadi dan si Ibraim ni cuma main wayang sahaja.Dalam keadaan Pas berada di persimpangan jalan tak yakin nak pusing kiri atau kanan jadi mereka berdua berbahagi tugas..sorang jadi good guy dan sorang lagi bad guy,..supaya pengikut atau ahli Pas keliru terus berada dalam Pas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata2 dan fatwa Hadi lebih ditunggu ahli2 PAS berbanding Ibrahim. Hadi ibarat Rasullulah, punyai mukjizat segala bagai dan pada mereka, beliau mampu berinteraksi secara langsung dengan Jibril AS, silap haribulan, beliau boleh menalipon Allah SWT untuk mendapatkan sesuatu apa.

      Sebab itulah Hadi kekal relevan pada PAS seperti aruah Ayah Pin yg hebat dan muluk2 gitu. Ahli2 PAS ni sudah terbiasa ghuluw dgn kemukjizatan Haji Hadi.

      Delete
  19. PAS dan Umno dah tak relevan dah utk org Melayu Islam..hanya relevan kpd Melayu cai dan pemakan dedak je..tapi heran gak..mana pi As'Sahibul Samahah Tan Sri Harussani dalam bab-bab mungkar dan mungkir yek? Sonyap yo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harrussani sibuk sekarang jangan di ganggu,jadual beliau mesti penuh dengan Talk di negara2 middle east,Beliau bukan tak nak bersuara di Malaysia ini tetapi risau juga tersalah cakap nama gelaran Tan Sri tertanggal dan periuk nasi hilang.

      Delete
  20. Apa lg bising tu tok ag kata dah tak dok apa nak siasat.bersih semuanya tup tup arun pi sebar berita di singapore.1mdb bayor kpd penjamin ipic katanya tp penjamin ipic kata belum bayor.yg anehnya knpa nak kena bayor pd penjamin bkn org yg beri hutang ke penjamin tu org yg beri hutang sekali.rasanya yg betul adalah dua dua tu syarikat putar alam.jual bon konon tunggulah bon tu dah nak jd bom tunggu nak meletup sj.sekarang bunga bunga api dah keluar mcm gunung berapi nak meletus keluar asap dulu.harap dilindungi org tak bersalah.

    ReplyDelete
  21. satu-satunya syarikat celaka yang ditubuhkan oleh mereka yang celaka untuk mencelakan seluruh rakyat malaysia...

    ReplyDelete
  22. mencelakakan*

    ReplyDelete
  23. Haji Hadi tetap seperti biasa,, tapi lim Guan Eng sekarang dah jadi ulamak pan dan mengalahkan mad awe pan.

    ReplyDelete
  24. syarikat celaka macam kohilal songlap duit sampai sekarang senyap.sama la jugak dengan projek kambing jamnapari,dinar kelantan......etc

    ReplyDelete
  25. Pada pandangan zahir memang kena kalau orang itu menganti kan president bersifat sotong yang sedia ada. Tapi bagaimana dengan seorang lagi itu di mana saya masih ingat memek wajah nya macam tempe masam menyata kan, "TAK MASUK AKAL" bila persolaan 1MDB heboh di perkatakan. Kalau si lebai ini se seorang yang di sukai sudah pasti di menang di PRU ke 13 dahulu. Ini tidak seolah olah orang kampong nya sendiri menolak nya. Apa macam, yang ini tak perlu di tukar ke? Saya tidak sepatut nya mencampurai urusan parti yang mana saya menjadi ahli sejak dari 1983. Di sebab kan sesuatu dan dari banyak ayat ayat Qur'an yang saya tahu akan hukum hakam se seorang yang masih terliur dengan parti tersebut di mana para ketua nya perah melakukan tindakan yang terkeluar dari landasan agama maka saya pun mengundur diri kerana tak mahu bersubahat. Kini perjalanan parti itu kelihatan semakin bercelaru. Bagai mana yang masih di sana, tak ingat nak mufarakah ke bila kelihatan si imam banyak melakukan kesilapan semasa mengimam kan solat?

    ReplyDelete
  26. Inilah bahana mereka yang menjual agama. Sekiranya mereka benar dah lama mereka memerentah. Seorang demi seorang pemimpin mereka meninggal dunia. Tak sedar sedar lagi. Solat hajat konon, doa pun Allah swt tak makbul.
    Eloklah berkawan meno tu, Ada hati nak jadi TPM Tok guru kite

    ReplyDelete
  27. Inilah bahana mereka yang menjual agama. Sekiranya mereka benar dah lama mereka memerentah. Seorang demi seorang pemimpin mereka meninggal dunia. Tak sedar sedar lagi. Solat hajat konon, doa pun Allah swt tak makbul.
    Eloklah berkawan meno tu, Ada hati nak jadi TPM Tok guru kite

    ReplyDelete
  28. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...