Sunday, 24 April 2016

IGP KHALID, BERSUARALAH!!


Selepas pendedahan oleh Sarawak Report mengenai syarikat senjata api yang didakwa milik anak perempuan Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar, banyak pihak sudah bersuara tentang perkara itu.
Semalam NGO pemantau jenayah, MyWatch tampil menyuarakan agar SPRM menjalankan siasatan sama ada syarikat tersebut memperolehi sebarang kontrak dengan kerajaan atau sebaliknya.

Jika ada, maka telah berlaku konflik kepentingan, kata Pengerusi MyWatch, Sri Sanjeevan.

Hari ini pula, Perkasa mendesak Khalid sendiri menjelaskan sekiranya syarikat anaknya itu mendapat sebarang manfaat daripada kedudukannya sebagai Ketua Polis Negara.
Pertama, Khalid kena jelaskan syarikat anak dia dapat apa-apa kontrak daripada PDRM atau tidak. Kedua, kita nak tahu jangka masa syarikat itu ditubuhkan, semenjak dia jadi KPN atau sebelumnya, kata Ketua Biro Pemantauan dan Integriti Perkasa, Azrul Akmal Saharudin.

Tetapi, mengapa sehingga ini Khalid masih berdiam diri sedangkan dalam isu-isu lain, beliau begitu pantas memberi reaksinya?

Penjelasan Timbalan Ketua Polis Negara, Noor Rashid Ibrahim dalam isu ini langsung tidak memadai kerana jawapan yang perlu didengari ialah daripada Khalid sendiri.

Bersuaralah Khalid, kalau tidak pun...tulislah sesuatu melalui Twitter!! (SH 24/04/2016).

77 comments:

  1. Kena BATANG HIDUNG SENDIRI...buat buat lah PINJAM TELIGGA BADAK..Alaaa pekara ni kecik je tak lah sampai berbillion......yg PENTING KETUA POLIS BERKHIDMAT UTK MEGARA DAN KETUA NEGARA.....jangan pecaya cakap orang luar melainkan orang dalam...biasalah kita manusia tak terlepas dar melakukan kesilapan...bak kata BINI KETUA NEGARA.."BERBANYAK BERSABAR DAN BIARKAN ALLAH YG MENENTUTKAN DAN KITA HARUS PASRAH".

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. 1 - Unta anak Sayidina Umar Al-Khattab yang Gemuk

      Suatu hari Amirul Mukmimin Sayidina Umar r.a berada di pasar. Dia terlihat seekor unta yang sangat gemuk untuk dijual. Unta itu gemuknya lain daripada yang lain yang berada di pasar ketika itu. Dia bertanya, "Unta siapakah ini?"

      "Unta Abdullah Bin Umar." Jawab mereka. Dia terkejut itu unta anaknya sendiri. Medengarkan hal itu, meledaklah kemarahannya seperti bencana sedang tiba. Amirul Mukmin berkata "Wahai Abdullah, hebat, hebat, hebat!"

      Dengan itu dia menghantar utusan untuk mencari Abdullah Bin Umar untuk bertemunya di pasar. Tidak berapa lama selepas itu Abdullah pun tiba dengan tercungap-cungap. Ketika tiba di hadapan ayahandaya, Amirul Mukminin sedang memintal-mintal misainya (ini kelakuan Sayidina Umar apabila dia tak bersetuju akan sesuatu). Sayidina Umar bertanya "Hai Abdullah, bagaimana unta ini menjadi begitu gemuk?"

      "Mulanya unta ini kurus, saya beli dengan wang saya sendiri, kemudian saya hantar ke tempat pengembalaan dan membayar upahnya. Bila unta ini gemuk saya ingin menjualnya untuk mendapat untung"

      Sayidina Umar mencelah lalu menempelak, "Orang di tempat pengembalaan akan berkata ini unta putera Amirul Mukminin, sediakan makanan yang bagus, beri minuman yang cukup, maka kerana itulah unta kamu lebih gemuk dan untung kamu akan berlipat kali ganda!"

      "Hai Abdullah, ambil kembali modal mu dan serahkan keuntungannya kepada Baitulmal sebagai milik kaum Muslimin."

      Inilah ketelitian Sayidina Umar memerintah negara dan tugasnya sebagai seorang ayah. Dia tidak mahu dia dan keluarganya dipandang serong oleh masyarakat walaupun perbuatan Abdullah itu tidak ada salahnya. Abdullah bin Umar juga terkenal dengan sikapnya yang sangat taat dan warak.

      2 - Isteri Sayidenerima hadiah kalung dari Raja Habsyah

      Suatu hari Sayidina Umar Al-Khattab, Amirul Mukminin melihat isterinya memakai seutas kalung. Lalu dia bertanya "Dari manakah kalung ini?"

      "Kalung ini saya perolehi semasa Raja Habsyah datang berkunjung. Dia menghadiahkannya kepada saya." jawab isterinya.

      "Hendaklah ia diserahkan kepada Baitulmal. Kalung ini adalah hak negara." ujar Khalifah dengan nada yang serius.

      Isterinya cuba membalas "Saya kira ia bukan hak negara. Yang memberinya adalah Raja Habsyah, dia bukanlah pegawai kerajaan. Yang menerimanya juga bukan pegawai negeri. Jika begitu kalung ini adalah hak ku sepenuhnya."

      "Ketahuilah bahawa engkau memperolehinya kerana engkau isteri Khalifah Umar. Jika engkau bukan isteri ku, masakan engkau akan mendapat hadiah itu. Lihatlah berapa banyak wanita di Madinah, namun tak seorang pun yang mendapat hadiah yang sebegini"

      Akhirnya kalung itu diserahkan ke Baitulmal dan diisytiharkan sebagai harta negara.

      Delete
    3. Anon 23.11
      TEKAAN saudara tu kita dah boleh AGAK.....selalunya cam tulah jadinya. Bukan tak BIASA kita dengar.....itulah SENARIO Malaysia MASA KINI. Kita semua dah TERBIASA dgn keadaan ni.......tak gitu??

      Delete
    4. Mana dapat cerita merapu tentang Saidina Omar ni

      Delete
    5. Cerita Saidina Umar Al Khattab ni bukan cerita yg dibuat2. Sila rujuk kpd artikel2 agama dan juga kpd ustaz2 atau ahli2 agama. Mereka pasti tahu akan cerita ni.

      Org yg selalu membaca tentang agama akan tahu cerita benar Saidina Umar Al Khattab ni dan juga banyak kisah2 khalifah Islam yg lain. Cerita para sahabat Rasulullah saw patut dijadikan panduan hidup.

      Delete
    6. Luaskan pengetahuan tentang agama, hadis2 sahih, tauhid dan fiqah dulu baru boleh bagi pendapat yang betul.

      Delete
    7. Komen saya 16.33 di atas tu utk Profit 11.25.

      Kpd anon 7.04, terima kasih kerana berkongsi kisah2 agama yg berguna dijadikan contoh teladan hiduo bagi yg mahu mengambil iktibar.

      Delete
    8. Orang yang non muslim memang tak tahu pasal kesah benar yang berkaitan dengan Islam.

      Delete
    9. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Check permit senjata api yg diluluskan melalui syarikata,anak dia..binawe..org berlapaq..depa dok sapu kaw,kaw masuk poket..ale uto la,lu kebab..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...ada parti lebai kesah

      Delete
    2. Kalo pak dia bukan IGP..kerja noreh getah..buleh ka nak apply lesen syarikat senjatapi? Orang kampong yang apply lesen senapang utk musuh tanaman pon susah nak dapat..jangan crita la lesen juai senapang..dasar penyamun!..ooii..orang kampong sakalian..jom kita apply lesen senapang ramai-ramai!!..kalo tang cina yang apply..senang lak kasi luluih..dasar perasuah!!

      Delete

    3. 07.27,

      Setuju dengan komen anda.

      Kalau orang kampung nak apply senjata api, rasa-rasanya memang hampir takda harapan la.

      Kalau orang Cina senang saja dapat,janji ada pelincir sehingga RM30-40k. Ini yang diberitahu kepada saya oleh rakan-rakan petani Cina.

      Sekarang ni musuh ternakan dan tanaman banyak: babi hutan, kera, tupai, biawak, ular dan sebagainya, antara sebabnya kesan daripada pembalakan yang berleluasa.

      Orang kampung dan petani menanggung kerugian manakala orang-orang UMNO (Wakil-wakil rakyat, Ketua bahagian dan AJK) serta towkay-towkay Cina ketawa besar sebab kaut harta rakyat.

      Begitu berleluasa rasuah di negara yang kononnya negara Islam ini.

      Wallahualam.



      Delete
  3. Kamus Dewan Bahasa & Pustaka:

    [Kredibiliti]: Sifat boleh di percayai atau di yakini, kebolehpercayaan:(contoh) Apakah krisis dalam bidang kehakiman ini telah merosotkan ~nya sebagai badan pendukung keadilan dan undang-undang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita harap SISTEM KEHAKIMAN negara tidak terseleweng....sebab jika terpesong maka ROSAKLAH negara ini......dgn demikian kita harap sangat SISTEM PERUNDANGAN dan KEHAKIMAN NEGARA tidak tercemar oleh campurtangan pihak yg berkepentingan dlm apa jua kes dan masalah.

      SISTEM KEHAKIMAN dan PERUNDANGAN NEGARA wajiblah bersifat NUTRAL kerana sistem inilah yg MENDUKUNG KEDAULATAN negara. Kepada sistem ini sajalah tempat rakyat menggantung harapan kpd sebuah KEADILAN......di sinilah letaknya MARUAH rakyat dan negara.

      Delete
  4. Eh! Tu kan fitnah. Khalid mana ada anak.....mandul beb. Tu khalid lain......hahaha.
    Anda tahu jika anda menipu. Kan boss ajar bila org tanya benda betul jgn jawab,kalau boleh lari je.....hahaha contohi lah boss anda tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro cakap baik2 kang kena tangkap kang susah.....

      Delete
  5. Hullo SPRM! Tunggu apa lagi? Siasat. Jangan tak siasat. Rampas kertas-kertas, komputer, file dari pejabat syarikat! Tunggu lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPRM ni pun gila babi juga. Nak tunggu orang datang buat aduan dulu baru dia boleh siasat.

      Delete
  6. khalid cakap dlm berita tv3suku kalau ada laporan polis kita siasat.Tp bg kes ank aku..aku akan siasat sape yg bocorkn dan pemberi maklumat.besiap siaga tindakan drastik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...tunggu ayahanda kulup repot

      Delete
    2. plzzz ayahanda kulup tunggal..we need your report...bw keris skali nk bt report nanti apply skali utk lesen pum-gun

      Delete
  7. Ada satu nama aigipi, boleh bisnes senjatapi, dengan permit peluru dibagi, kontrak kerajaan adakah sekali..?

    Ada satu nama aigipi, taat setia perdana menteri, tangkap penentang cepat sekali, syarikat senjatapi kenapa tak bunyi..?

    ReplyDelete
  8. Rupa-rupa ini kerja kau. Buat kerja part-time. Apa lah yang anak kau dan ipar kau tahu pasal senjata?

    Ahli UMNO yang menyalak pasal rumah banglow, jangan lah senyap! Sampai cabar berdebat. Apalagi cabar lah Khalid berdebat. Tapi ingat dia ada pistol bukan pistol air, tau.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia pun buat 3D jobs juga....

      Delete
  9. Ini adalah contoh IGP penyapu buruk,, kes Najib dia buat bodoh saja,,ini giliran anak kandung nya buat hal,,tapi percaya tuan tuan sekelian pasti kes ini pun akan berlalu pergi begitu sahaja tanpa apa apa tindakkan,, selagi Najib Berkuasa beginilah keadaan yang bakal kita semua rakyat hadapi,,kalau yang buat hal dari pihak Najib semua tertutup rapi tetapi sebaliknya jika dari pihak pembangkang dan Tun M maka dengan pantas mereka akan di siasat,, rasanya macam dah tak syiok lagi tinggal di bumi Malaysia sekarang.....!!!!! Kecewa dengan kerajaan Najib yang sangat sangat zalim dan tidak berperi kemanusian langsung....!!!! Najib sebaris dengan Abu Jahal,,Abu Lahab,Namrud dan Fir'aun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah janji Allah pada manusia yg mungkar?
      Tentu perasuah pun tahu balasan Allah.
      Tapi kerana hati sudah hitam maka dibuat juga amalan mungkar itu.
      Betapa bodohnya dia sebab tidakkah dia jangkakan betapa besarnya kuasa Allah??
      Sedangkan kuasa Allah meliputi langit dan bumi.

      Dia fikir jalan hidupnya ditentukan oleh dirinya sendiri.
      Dia fikir dialah yg menentukan apa akan terjadi pada esok hari.
      Dia fikir kepandaian dan kepura-purannya boleh menyelamatkan dia.
      Sedangkan Allah Taala lah yg menjadi maha penentu.
      Sungguh malang org begini.
      Bodohnya tak terkira.
      Sedangkan nyawanya pun Allah yg pegang.

      Allah berkuasa mencetuskan semua hati manusia.
      Allahlah yg menggerakkan fikiran, anggota, mulut dan fikiran manusia bagi membuka pekung bangkai yg disembunynikan.
      Bagaimana orang begini boleh terfikir dia boleh mengelak dari kuasa Allah??
      Sungguh jahil dan hitam hatinya hingga tak terfikirkan besarnya kuasa Allah Taala.

      Terlaknatlah kamu wahai mereka yg bertuhankan wang-ringgit, pangkat dan harta.

      Delete
  10. Setuju..kita sama2 berdoa agar kejahatan akan musnah, semoga tanahair tercinta INI akan kembali tenang, Aman Dan sejahtera buat rakyat semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...ajak lah parti lebai berdoa sama.

      Delete
    2. Dari Sang Takfir mari berdoa
      https://www.youtube.com/watch?v=UsEU411cSqM

      Delete
    3. Haha.. berdoa dan berdoa lagi.. berusaha tak mau..

      Melayu ni jenis ngangan dan tunggu segalanya dapat bantuan malaikat.. datang melayang2 dari langit. Kahkahkah.. ale uto la..

      Tegur kang, jadi kapir la pulak..tak percaya tuhan.. sendiri pemalas.. tahu berdoa jer .. buang masa betul.. memang patut la kene sembelih macam kat Bosnia dulu..

      Delete
    4. Anon 11.32, you are very annoying. Tak habis-habis suka mengkritik dan menghentam pendapat orang. Kalau kamu dah bagus sangat sila bagi pendapat, cara dan jalan yg patut dibuat dan dijalankan.

      Jangan hanya tahu mengkritik pendapat orang saja. Sila beri pendapat bernas atau langkah macam mana yg perlu dibuat utk menjadikan usaha yg kamu katakan tu menjadi satu jalan yg berkesan.

      Sungguh tak paham dgn pendirian orang begini. Hanya tahu membebel mengkritik org lain tapi tak pulak diberi perincian dan ketelitian yg detail cara mana yg patut kita buat bagi mendapat hasil yg bagus seperti yg dia bisingkan tu.

      You're such an annoying person...!!

      Delete
    5. Ini satu cadangan, berdoa dan teruskan berdoa. Lakukan kerja yang sama sambil mengharapkan perubahan. Ini kerja baik. Macam burung belatuk cari rezeki kat batang pokok.

      Malas guna otak sendiri, memang la terasa annoying bro. Otak sendiri sudah tak biasakan tak reti nak pecah kebuntuan cari penyelesaian.

      Kalo tiba musim kemarau, kita ada penyelesaian kita. Kita buat cara pembenihan awan. Hahaha.. sedih kan??

      Delete
    6. Apa yg ko merapu...?? Merapu boleh datangkan hasil ke??

      Delete
    7. Bermula dengan Bismillah di sudahi dengan Alhamdulillah ia lah berdoa. Berdoa bukan sekadar meminta-minta tetapi menyerahkan semua usaha kita kepada Tuhan. Berjaya atau tidak, Dia yang maha kuasa.

      Delete

  11. Khalid tak payah siasat lah siapa yang bocorkan maklumat. Siapa lagi kalau tak Najib. Sekurang-kurang nya ada juga lah masa untuk Najib bernafas seketika.

    Siapa kah pembeli kalau bukan kerajaan?
    Kalau setakat jual kepada syarikat keselamatan baik pakai yang second hand. Dan syarikat keselmatan yang terbesar kalau tak silap syarikat milik Maznah The Iron Lady. Syarikat Maznah pun cukup dengan berbagai-bagai senjata. Tak mustahil syarikat Maznah yang membekalkan senjata api kepada Syarikat keselamatan yang lain. She is in control. Sekarang tak tahu lah.

    Berhenti lah dan bertanding lah di Pandan.

    ReplyDelete
  12. Sorilah, kalau dah IGP pun ada kepentingan mcm ni, smp nampak sgt berpihak kpd PM, aku rasa kena check Agong gak lah, dan semua sultan-sultan. Semacam ada benda yang fishy saja sebab smp sekarang mendiam,bisu,pekak, buta dgn mslh rakyat. Check aje, x de connection oklah tapi kalau ada x tahulah nak kata apa. Cuma boleh kata, PATUTLAH DIAM... Hmmm.

    Sekadar pendapat.

    Polis out,
    Tentera semenjak scorpene, lps tu ESSCOMM.. Out jugak

    Nampak Sangat Lah.. Tak boleh Cover dah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lol.. baru nak check? Kamon la.. bende ni berzaman dah orang tahu.. yang mahu berfikir melepasi 3-4-5 dan pelbagai dimensi..

      Orang Melayu lah penyebab UMNO dan BN boleh survive. Sbb Melayu memang berfikir satu dimensi. Agama-agama-agama.. segalanya nabi muhammad turun dari langit, melayang2 dan bantu agama Allah.. begitu juga dengan Malaikat.. keimanan mereka mestilah di tahap gaban.. Begitu juga pertolongan Allah.. tak percaya ini, akan jadi kapir.. tak bagi ruang langsung untuk otak sendiri cuba berpikir..

      Bila dah jumud satu dimensi, memanglah UMNO - BN tetap terus memerintah.. Haji Hadi yang berlambak2 kitab baca dan telaah juga mengajar pun, tak mampu berpikir guna otak sendiri.. inikan pulak makcik2 kampung..

      kalo boleh pecahkan otak 15 juta Melayu, encourage mereka guna otak sendiri, gua raser kita dah di tahap mana entah la. Tapi masalahnya, tak sampai 100 orang melau mau berpikir lebih sikik.. logiknya tetap yahudi, kristian, cina, india..blablabla..

      Ibarat Melayu belajar matematik, takat 1+1=2 boleh selesai juma jawapan la.. kalo bagi soalan 1+1/3= melayu terus biol. Itu blom lagi masuk subjek melayu belajar laplace, fourier, regression dan pengamiran dalam statistik.. kahkahkah..

      Lu boleh melalak la dalam blog.. sorilah ya.. bodoh tetap bodoh.. buat kerja yang sama, diulang2, tapi mengharapkan perubahan.. bodoh bangan punya kerja..

      Delete
    2. Wa rase aaa..melayu tak bodo..tapi jadi bodo bile ditube ngan dedak..Yang kaki makan dedak pulak kate yang tak makan dedak la yang bodo..rezeki jangan tolak..bale jangan dicari..tu kan dah jadi pepatah tok nyang melayu sejak dulu..masalahnya antare dedak yang mendatangkan bale dengan rezeki yang halal lagi berkat tu yang baaaaaanyak melayu tak leh nak bezakan. Golongan tu la yang sebenornye bodo. Camane pon ramai dah yang cerdik dan tak makan dedak. InsyaAllah.

      Delete
    3. anon 1256 ...bukan main marah lagi. Semua bangsa ada yang cerdik, ada yang kurang cerdik. Ada yang menipu, ada yang minta di tipu. Dan sebagainya. Tapi dalam kemelut m'sia kini, beri lah sikit je masa lagi pada melayu, they will change.

      Delete
    4. Anon 1256,

      Sape yg melalak dlm blog? Kau ke anon 523?

      Ckp hebat mcm kaulah yg byk menyumbang utk bangsa melayu tu sendiri..

      Ni pun perangai melayu yg ko bwk. Bila tau terma-terma matematik yg commom standard add math tingkatan 5 dah nak berlagak bongkak ckp dlm komen org.

      Kalau kau pandai sgt pergilah ajar budak2 melayu yg ko kata "bodoh" tu..

      Ko sorg tak boleh ubah dunia sbb ko bkn nabi atau rasul..

      Ko pun mcm Najib jugak, cuba jadi pandai tapi kebodohan ko yg terbuak buak keluar.

      Sorilah.. Ko ngan Najib sama saja.

      Tq

      Delete
    5. Anon 1256,

      Apa mesej yg kau cuba sampaikan? Melayu bodoh?? Melayu mundur?? Kau pandai??

      Ni lah perangai melayu yg paling buruk sekali. Pasal ko pandai SIKIT dengan terma statistik kau tu, dah nak salahkan 15juta orang?

      Common la bro, ada pepatah "resmi padi, semakin berisi, semakin tunduk". Tapi aku tengok ko lebih mcm lalang, "makin tinggi, makin tegak" dah pandai SIKIT kutuk orang bodoh.

      Adalah pulak komen yg merendah diri pulak mcm anon 1407 dan anon 1408.

      Siapa yg minta lahir jadi melayu, cina, india etc. Jadi bg aku sbb org mcm kaulah sesuatu bangsa tu jadi "bodoh" bak kata kaulah.

      Berapa byk dimensi yg ko pikir pun, ko tetap dalam kotak/acuan/baka melayu. Mgkin ko pandai SIKIT tapi perangai berlagak, bodoh sombong yg ko bwak pulak. Yg kurang pandai, mumgkin merendah diri, sopan dan hormat.

      Jgn salahkan PARTI POLITIK kalau pengaruh ko sempit sje, dalam alam maya dan dalam rumah ko.

      Otak besar, hati sempit ko ni.

      Delete
  13. Ketua Twitter negara dah kena jangkit sindrom bisu 1MDB Najib Razak. Bapa borek anak rintik. Adakah kesetiaan kuat ketua twitter pada Najib Razak ktn udang disebalik batu ini?. SPRM patut terjah dan siasat hal ni. Segalanya berkemungkinan. Tak mustahil bisu Najib terhadap isu 1MDB ada persamaan dgn bisunya ketua twitter dgn isu sykt anaknya ini.

    ReplyDelete
  14. KAKUS, 21 April: Lawatan Calon PAS N60 Kakus Clement Bayang mendapat sambutan yang begitu mesra di kalangan penduduk. Respon demikian dapat dilihat apabila penduduk setempat tidak segan silu bergambar dengan calon sambil mengangkat bendera PAS.

    Perwatakkan mesra dan mudah didekati menjadikan beliau begitu mudah disenangi oleh semua orang daripada pelbagai lapisan masyarakat. Sepanjang lawatan beliau, penduduk banyak menyampaikan permasalahan-permasalahan seperti masalah elektrik yang kerap terputus, pengangguran penduduk tempatan dan pelbagai lagi rintihan daripada penduduk Kakus

    Melalui pendekatan Budaya Politik Matang dan Sejahtera, PAS telah mengemukan 5 tawaran kepada rakyat sebagai satu khidmat kepada rakyat Negeri Sarawak.

    Oleh yang demikian, calon PAS N60 Clement Bayang berazam untuk membawa permasalahan rakyat di DUN Kakus ke Dewan Undangan Negeri dengan lebih gigih jika diberi peluang oleh rakyat dalam pilihanraya kali ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...apa yang kau merepek ni hah?

      Delete
    2. Anon 0820,sila majukan komen anda itu ke harakah daily..terima kasih..

      Delete
    3. ...ada orang baca lagi kah harakah daily sejak dah berpolitik natang

      Delete
  15. MIRI: Tinggal beberapa jam sahaja lagi untuk penamaan calon, namun PKR dan DAP masih belum pasti dengan peruntukan kerusi yang dipersetujui sesama mereka sebelum ini.

    Bagi Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, beliau yakin PKR akan menghormati persetujuan yang telah dicapai itu.
    Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata, beliau masih percaya kepada kepimpinan PKR untuk mengelakkan pertembungan sesama sendiri dan beliau sendiri akan memastikan DAP juga kekal dengan jaminan mereka.

    "Sila rujuk kenyataan saya dan Lim Kit Siang bahawa kami akan menghormati persetujuan. Kami menyokong PKR di Batu Kitang kerana kami tidak mahu pertembungan tiga penjuru.

    "Kami akan mematuhi perjanjian dan esok ketika penamaan calon, saya yakin PKR juga akan mematuhinya," katanya ketika sidang media di ibu pejabat DAP Miri hari ini.

    Naib Presiden PKR Shamsul Iskandar Mohd Akin pula menggesa DAP agar tidak terus "masuk campur" berhubung kerusi yang berpotensi ditandingi PKR, sebaliknya menggunakan baki masa ini untuk berunding.

    "Kami merayu (DAP) untuk menarik semula tuntutan terhadap kerusi-kerusi yang telah ditandingi PKR dan telah diselaras oleh kami hampir sedekad.

    "Dengan hanya tinggal beberapa jam sebelum penamaan calon, kami menggesa (DAP) untuk kembali ke meja rundingan dan menjamin situasi menang-menang," katanya dalam satu kenyataan.

    Sumber memberitahu FMT bahawa kepimpinan PKR dan DAP Sarawak pada masa ini "sedang dalam perbincangan terakhir" berhubung soal itu.

    Terdahulu, Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali membuat seruan sama terhadap DAP dan mengecam parti itu menekan PKR Sarawak agar tidak meneruskan rancangan mereka untuk bertanding di 40 DUN.

    Hari ini juga Pengerusi DAP Sarawak Chong Chien Jen membuat seruan terakhir kepada PKR dengan menggesa parti itu mematuhi persetujuan yang telah dicapai pemimpin kedua-dua parti, atau berhadapan dengan calon mereka di DUN Batu Kitang.

    Beliau juga mendedahkan perjanjian yang telah ditandatangani Azmin dan Guan Eng berhubung peruntukan kerusi di 13 kawasan.

    Menurut perjanjian itu, PKR bersetuju untuk bertanding di Batu Kitang, Marudi, Layar, Machan dan Belaga, manakala DAP bertanding di Senadin, Mulu, Tasik Biru, Simanggang, Mambong, Bukit Semuja, Ngemah, dan Murum serta melepaskan Batu Kitang kepada PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...tidak, tidak. Prn s'wak takde kena mengena dengan ini cerita!

      Delete
  16. Ikut perangai najib juga,panglima mana pulak ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...panglima minang

      Delete
  17. Panglima kebab bro

    ReplyDelete
  18. Bukan ke malaysia ini dilanda sindrom bisu maka sunyi sepilah dan amanlah negara aaaammmmiiiinnnnnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...kenapa aku suruh cakap, kau tak cakap hah

      Delete
    2. Pengarah ahmad nisfu kata..cakap...cakap...cakap...

      Kenapa kau tak cakap syaitonnnnnn..

      Delete
  19. Jika sesiapa yg nk beli senjata api perlukan kebenaran IGP, di situ saja sudah wujud konflik kepentingan.
    Satu lagi perkara, dulu ada sekali audit senjata pdrm banyak hilang, selamba ja dia cakap tak tahu, mungkin jatuh ke laut. Mungkin dia patut jawab semula dengan jawapan yang boleh diterima pakai.

    ReplyDelete
  20. DIDI KOTA BELUD25 April 2016 at 09:32

    Hahahahahahha...lambat..MALINNOV sudah lancar colt 9 mm....heheheheehehehe...mau apa lagi...hahahhahaha

    ReplyDelete
  21. Kalau IGP tidak jawab dengan penuh integriti, sahlah ada yang tidak kena. Apalah nak jadi dengan Malaysia ni, PM nya dahlah penyamun selamba aje, AG pun bersubahat menutup kes penyamunan Najib, IGP pun dah macam dari keluarga penyamun sebab belum respons lagi, agaknya sedang siasat ke atau sedang siapkan teks jawapan.

    Cepat Khalid, berilah respons kepada soalan2 PERKASA, buktikan anda bermaruah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIB BODOHKAN DIRI, ORANG LAIN JAWAB.
      IGP DIAMKAN DIRI, TIMBALAN JAWAB.
      COME ON IGP.... STAND UP TO YOUR UNFORM... BE BRAVE AND COME FORWARD !

      Delete
  22. Jika benar berlaku conflict of interest, ini benar2 perbuatan khianat dan tak amanah, apatah lagi jika dilakukan secara sedar. Allah tak suka orang yang buat khianat. Agaknya tak takut dilaknat Allah swt ke?

    ReplyDelete
  23. Salam Tuan, very good topic. Kena terus korek, korek, korek.

    ReplyDelete
  24. Pilihan raya bagi Bumi Kenyalang bermula secara rasmi hari ini, dengan proses pencalonan bermula jam 9 pagi ini.

    Sejumlah 82 kerusi kerusi Dewan Undangan Negeri dipertandingkan, termasuk 11 kerusi baru ekoran pelaksanaan proses terbaru persempadanan semula kawasan pilihan raya di negeri itu.

    Bagi Pakatan Harapan, nampaknya proses pembahagian kerusi belum dapat diselesai, selepas PKR menggesa diadakan rundingan semula pada saat-saat akhir semalam.

    Ia selepas tersebar berita bahawa pengerusi PKR Sarawak Baru Bian mungkin menandatangani surat yang didakwa dikeluarkan oleh Timbalan Presiden Datuk Seri Azmin Ali yang memberi kuasa wakil PKR untuk bertanding di Tasik Biru, Mambong, Simanggang, Bukit Semuja dan Mulu.

    Pengerusi DAP Sarawak Chong Chieng Jen dalam reaksi balasnya menegaskan bahawa mereka akan bertanding di Batu Kitang sekiranya PKR meletakkan calonnya di kelima-lima kerusi berkenaan.

    Begitu juga dengan BN, dengan SUPP, UPP dan SPDP dan TERAS dijangka bertembung dalam gelanggang di Tasik Biru, Batu Kawah dan Bawang Assan.

    Parti-parti yang bertanding mempunyai masa sehingga jam 10 pagi ini untuk mengemukakan pencalonan mereka. Rakyat Sarawak akan keluar mengundi pada 7 Mei ini.

    ReplyDelete
  25. Persoalan ini menjadi semakin rumit apabila pengundi melihat telatah mereka di Sarawak. Setiap hari ugut-mengugut, tuduh-menuduh, tanpa ada penyelesaian damai dan muafakat penuh bagi menjamin pertembungan 1 lawan 1 dengan parti lawan dari Barisan Nasional dapat dicapai sehinggalah ke hari penamaan calon.

    Itu kisahnya di PIlihan Raya Negeri (PRN) Sarawak. Apa agaknya mesej dan persepsi yang akan terbentuk di kalangan pengundi yang bakal membuat keputusan untuk PRU 14 ini?

    Ternyata dalam situasi ini, kepimpinan tertinggi parti yang berada dalam Pakatan Harapan tidak berupaya menyelesaikan pertindihan kerusi ini meskipun mereka dalam banyak program dan ceramah mereka kelihatan begitu berkeyakinan untuk membentuk kerajaan dan mentadbir Putrajaya.

    Perkara ini agak signifikan dengan pendedahan dari Ilham Centre, sebuah badan kaji selidik yang menunjukkan sebahagian dapatan kajiannya dalam sebuah forum di Universiti Malaya baru-baru ini.

    Pengerusi Eksekutifnya, saudara Mohamad Hisomudin Bakar mededahkan bagaimana BN masih mendapat peratusan lebih berbanding Pakatan Harapan iaitu 38% berbanding 26% untuk menerajui kerajaan sekiranya pilihan raya berlaku sekarang.




    Kajian yang dilakukan kepada 1825 responden secara berdepan itu juga menunjukkan peratusan besar mereka yang tidak mahu menjawab (mungkin tidak dapat membuat keputusan) iaitu sebanyak 23% dan 9% tidak mahu mengundi. Ini menunjukkan sebahagian besar pengundi tidak yakin kepada kedua-dua belah pihak untuk membentuk kerajaan yang boleh membuat perubahan.

    Jika keadaan ini kekal sehingga PRU ke 14 nanti, pengulangan episod PRU-13 berkemungkinan berlaku. Pakatan Rakyat pada ketika itu kelihatan hampir pasti (jika dilihat mood ketika itu) memperoleh bilangan kerusi yang mencukupi untuk membentuk kerajaan tetapi keadaan sebaliknya berlaku. BN masih kekal dengan majoriti di peringkat pusat malah merampas Kedah.

    Apa yang menjadi kebimbangan daripada golongan seperti kami, yang sedar akan korupsi , salah guna kuasa, urus tadbir yang mengundang kepada rasuah billion ringgit dan segala macam kerosakan yang dilakukan BN, yang masih mengharapkan akan ada lonjakan daripada pengundi Melayu untuk memberi undi kepada PH, menjadi sebaliknya malah mungkin mengalami sindrom keletihan akibat kecelaruan PH dalam mencapai kata sepakat dalam setiap keputusan penting dan memberi keyakian kepada semua bukan sahaja pengundi malah kepada Raja-Raja Melayu.

    Namun seandainya PRN Sarawak menjadi ukurannya, kita masih belum mencapai kepada maksud tersebut, tetapi bukanlah mustahil untuk merealisasikannya. Apakah PH masih mengharapkan Anwar Ibrahim dapat dibebaskan sebelum PRU dan semua ini akan selesai?.

    Justeru, disarankan kepada kepimpinan tertinggi PH, Majlis Presiden, segeralah membuat ketetapan yang jitu dan tegas dalam membentuk pakatan yang benar-benar boleh membentuk sebuah kerajaan di peringkat persekutuan.

    PH tidak boleh hanya mengharapkan isu-isu yang berkait dengan kelemahan BN semata-mata sebagai modal menarik undi, tetapi mestilah juga membentuk sebuah gerakan yang padu dan diyakini rakyat. Ya, anda mempunyai bakat dan figura-figura yang mampu mengalas amanah dan tanggungjawab sebagai kerajaan tetapi kesepaduan anda adalah perkara pertama yang akan dinilai rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodo piang la maknah kassim ni sekor.org tgh komen isu igp yg hang dok copy paste pasal prn dayak bt apa.baghal.

      Delete
    2. Orang yang asyik hidup menumpang macam ini adalah orang yang tidak bermaruah.

      Presiden nya sudah tidak dipedulikan.

      Delete
  26. ada prosedur nya kalau nak MACC menyiasat. Ikutlah prosedur. Contohnya, buat aduan, beri bukti yang perkara ini ada berkemungkinan salah laku IGP atau pecah amanah IGP atau melanggar mana mana undang undang kerajaan, baru MACC boleh siasat.

    Else, takkan MACC dengar cerita aje, dia siasat. Tak cukup tangan lah bro.

    Bukannya nak membela IGP, tetapi kalau kita kata kita lebih bermaruah dari dia, kita tunjukkan maruah kita dengan ikut lunas undang undang dan prosedurnya.

    Yes I know, ramai yang tak percaya pada sistem yang ada dalam kerajaan kita terlebih lagi, dalam sistem kehakiman, kepolisian dan sebagainya. How? demonstrasi? revolusi? atau pilihanraya?

    saya pilih revolusi pilihanraya.....kearah rationalizing cara cara wakil rakyat (ADUN dan MP di pilih

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPR pun tak boleh di percayai...

      Jangan mimpi lah.

      Delete
  27. Ini semua akibat sara hidup meningkat
    Mana cukup makan harap gaji IGP saja. Sedangkan Mat Maslan pon buat 3 kerja.
    Senangnya KBAB tak payah betsuara. BERSARA saja. Nanti Zahid akam tolong jawap semua persoalan

    ReplyDelete
  28. As Salam IGP,
    Jangan risau, buat aje macam si Najib, dah kebas berbillion2, muka selambe aje. Pergi berguru dengan Najib, cara untuk menebalkan muka kalau perlu.

    ReplyDelete
  29. Tidak dapat dinafikan lagi bahawa kes ini "Conflict of Interest" kerana untuk meluluskankan lesen ini memerlukan tandatangan IGP, Seandainya lesen ini diperolehi sebelum TS khalid menjadi IGP, sewajarnya lesen itu dibatalkan atau diserahkan kepada individu yang tiada kaitan langsung dengan mana mana pegawai kanan PDRM. SPRM tidak boleh boleh memilih bulu, cukuplah negara kita menjadi badut di mata dunia masa kini.

    ReplyDelete
  30. Tidak dapat dinafikan lagi bahawa kes ini "Conflict of Interest" kerana untuk meluluskankan lesen ini memerlukan tandatangan IGP, Seandainya lesen ini diperolehi sebelum TS khalid menjadi IGP, sewajarnya lesen itu dibatalkan atau diserahkan kepada individu yang tiada kaitan langsung dengan mana mana pegawai kanan PDRM. SPRM tidak boleh boleh memilih bulu, cukuplah negara kita menjadi badut di mata dunia masa kini.

    ReplyDelete
  31. lepas ni aku agak la akan ada anak anak diaorang yang dapat lesen buka casino

    ReplyDelete
  32. banyak contra versi.

    ReplyDelete
  33. Bukan ke malaysia ini dilanda sindrom bisu maka sunyi sepilah dan amanlah negara aaaammmmiiiinnnnnn

    ReplyDelete
  34. Aslamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang data dan anak anaknya, ditengah tagihan utang yg menumpuk dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan AKI ZYEH MAULANA hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsu hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Ternyata benar benar terbukti dan 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir dari Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda.” sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau Lihat Di internet KLIK DISINI saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.

    PESUGIHAN MENGUNAKAN MINYAK GHAIB

    PENARIKAN UANG MENGGUNAKAN MUSTIKA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...