Saturday, 1 October 2016

ZAHID PERLI HISHAM?


Di Johor hari ini, Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi mengingatkan pemimpin-pemimpin UMNO agar tidak terlalu memikirkan kedudukan dalam parti, sebaliknya perlu lebih fokus kepada mencapai kemenangan dalam pilihanraya umum akan datang.
Katanya, beliau sedar ada segelintir daripada mereka yang bercita-cita untuk menempah jawatan tertentu dalam UMNO dan bukannya mengutamakan kemenangan parti.

Ehem, ehem...Zahid perli siapa ni?

Meskipun Zahid bercakap secara umum dan tidak menyasarkan kepada sesiapa, adakah ucapan beliau itu ada kaitan dengan sebuah kajian baru-baru ini yang mendapati pesaingnya, Hishammuddin Hussein lebih popular 1 peratus berbanding dirinya untuk menggantikan Najib Razak, yang sekaligus menyebabkan para penyokong sepupu Perdana Menteri itu mula melonjak keriangan?

Tambahan lagi, Zahid juga menyebut perkara itu di Johor, negeri yang menjadi tapak politik bagi Hishammuddin.
Sebelum ini, apabila ditanya mengenai kajian yang mendapati Hishammuddin lebih popular berbanding dirinya, Zahid turut seakan-akan sinis dengan berkata, "Alhamdulillah, Hisham lebih popular 1 peratus."

Apakah perseteruan antara mereka bakal terus membara? (SH 01/10/2016).

71 comments:

  1. Hantam sajalah labu,elok tu,sama2 gaduh.kasi bungkus itu ameno.Parti dinousour.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak la ko Din!! Mana ada Zahid dengan Hishamuddin ni nak berlaga. Kah kah

      Delete
    2. Dua khurafat politik sedang melanda pemikiran umat melayu-islam Malaysia hari ini.

      Khurafat 1:
      Hanya umno yang pandai dan layak mentadbir/memerintah negara sehingga hari kiamat.

      Khurafat 2:
      Hanya PAS dan Umno yg memperjuangkan dasar islam. Parti parti lain semuanya jebon,barua cina, pengkhianat islam.

      Ya Allah, lindungi lah kami dan selamatkan kami dari terjerumus kedalam kedua dua fahaman khurafat tersebut.

      Delete
    3. Yg masih taksub dgn ostad2 dlm PAS...x kira la title ostad ke haji ke lebai ke kiyai ke al fadhil ke maulana ke...tolong buka mata hati tu luas2. Ilmuan agama TAKKAN SESUKA HATI MEMAKI HAMUN ORANG LAIN walaupun orang itu membuat salah. Tengok mcm simple kn? Tapi benda ni lah yg aku pandang. Ostad kaki maki...memang sikit hormat pun aku xde utk mereka.

      Delete
    4. sejak dr dulu2 lg mmg terdapat ahli2 umno yg berselisih pendapat. malah, bukan saja umno tp dlm mana2 parti politik sekali pun. jadi, apa yg nak dihairankan ttg camp zahid dan camp hisham nie?? apa2pun, terpulanglah pd ahli2 akar umbi utk membuat pilihan!!!

      Delete
    5. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
    6. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Bergaduh cara ameno la...sapa paling banyak dedak dapat paling banyak ayam, tak gitu tuan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa simpan ayam kena c4

      Delete
  3. Sikap antara dua pemimpin UMNO diharap jgn berpanjangan. Ini memberi laluan kpd cina komunis DAP utk memainkn isu agar rakyat tolak UMNO. Ingatlah. Kalau UMNO kalah, negara berada pd zon bahaya. Negara akan menjadi spt Singapore yg mana dipegang oleh sekular liberalisme. Siti Kasim antara org yg suke skali kalau sekular perintah Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa ehh pencacai dedak suka memomok-momokkan org melayu utk membenci DAP dan pakatan harapan..? Ni negara demokrasi ke negara pantat..? Adakah hanya UMNO saja yg layak memerintah msia hingga kiamat..? Takda parti lain ke yg mampu membela melayu..? Org2 mlayu di selangor, kelantan, p.pinang aku tgok aman je hidop..damai je dbwh naungan pakatan harapan..takde pulak aku dgr DAP bunuh org melayu, PKR wujudkn gst 90% di selangor..Be open minded la sikit..jgn gunakan sentimen perkauman utk meraih undi..adoiiii

      Delete
    2. Ape plak 2326? Kenapa kami mengajak org Melayu tolak DAP? Di penang cuba tgok ape yg berlaku skrg? Bnyk tanah rizab Melayu sudah tergadai. Azan sudah tidak dibenarkan. Apatah lg bacaan AL-Quran di masjid. Di selangor, ape citer isu bible bahasa melayu di gereja di PJ? Kamu kata org Melayu idup aman.Kih..kih..kih....kamu dh termakan dedak cina DAP..

      Delete
    3. Tak ada bezalah diantara shima dgn siti kasim.
      Aku tengok sama saja.

      Delete
    4. Dato Hishamuddin Hussein mempertahankan kalimah Allah drp digunakan Kritian. Manakala Siti Kassim pertahankan kalimah Allah boleh digunakan oleh Kristian. Ape lak yg sama nyer????

      Delete
    5. Drpd anon 2326...anon 2333..tanah rizab melayu tergadai di PP..? Habes mcm mana pulak najib gadai tanah2 dan aset2 negara pd negara asing..? Di PP azan dilarang..? Sedangkn Mp Pas bru2 ini pon memohon maaf kpd kerajaan DAP kerana memfitnah bahawa kerajaan negeri tersebut melarang azan di negeri tersebut...citer apa lgi kau nk spin..?

      Delete
    6. Alaa..citer MP Pas konon2 nya mohon maaf kpd DAPigs tu hanyalah rekaan Malaysiakini shj. Tgok ler Berita Utama TV3..Utusan Melayu..baru ler ilmiah..

      Delete
    7. Berapa tanah rizab melayu digadai oleh dap di pulau pinang? Tanah lot mana, kawasan mana, jual pada sapa? Ada bukti je 23.33? Tulis semua bukti.

      Delete
    8. 23.26 nak suruh orang umno open minded? Nasihat sia sia...dia orang ni closed minded bro, belajar tahap form 5 jerr...

      Delete
    9. Kah3..apa bangsat lah 0006...! Satu alam semesta dh tau tv3 suku tu suka spin fakta..stesen pengampu najib...utusan yg hampir bankrap sbb rkyt msia xnk support pon 2×5 je...itu berilmiah ke..?kalau dh pencacai najiblis..sampai bila2 pon bangsat..keh3

      Delete
    10. Cuba perinchikan bagaimana Dap dpt memerintah Kalau untuk mohd najib only kalah dalam pru nanti... Sepanjang pru terdahulu berapa kawasan untuk mohd najib only kalah pada Dap? Kalau tak silap hanya mantan mb johor je yg kalah...itu pun kawasan majoruti bukan melayu

      Delete
    11. Drpd anon 2326..Sbb itulah pentingnya seruan Tan Sri Muhyidin dan Tun M agar satu bentuk pakatan yg kukuh dan bersatu (grand coalition) dibentuk bgi menggantikn kerajaan sedia ada...kesepakatan dlm pembahagian kerusi perlu dilaksana agar proses membentuk kerajaan baru dpt direalisasikn sebagaimana BN menjemput MCA utk dijadikn parti komponen..jgn jadi bebal..jgn jdi bodoh..nk suruh DAP conquer smua kerusi mmg mustahillah..kita tgok next pru..satu lwn satu..!

      Delete
    12. Dari baca utusan, baik baca gila gila. Buat aku happy.

      Delete
    13. Utusan melayu ilmiah? Adoiiii. Setakat bungkus sayur kat market ok la.

      Delete
    14. Segala punca masalah datang dari MO1 & Jho Low,, mereka adalah "the trouble maker" justru itu ini dua ekor wajib di musnahkan sama sekali jika keamanan yang dicari............!!
      Tak ada jalan lain............!!

      Delete
    15. Siapa lagi yang baca Utusan Malaysia? Nak buat bungkus sayur pun orang dah tak guna. Masa musim raya lepas, lemang pun dibungkus dengan suratkhabar tamil dan suratkhabar cina. Maknanya, supply surat khabar terpakai Utusan Malaysia tak ada di pasaran...dengan kata lain, orang tak beli dah Utusan Malaysia. Ini hakikatnya.

      Delete
    16. Surat khabar utusan boleh buat jamong bakar sampah

      Delete
    17. Walopun Utusan dianggap 'sampah' atau pun 'kertas pmbalut najis', namun, ia lbh baik drp Malaysiakini yg sarat dgn nilai Yahudi Zionism...pemikiran zionis Yahudi sedikit sbnyk meresap ke jiwa melayu yg terpegun dgn lafaz2 manis zionis..

      Delete
    18. Sikit2 yahudi.. Sikit2 komunis..

      Carila modal lain wahai penjilat jubor najip sekaliannya

      Delete
  4. Jgn gaduh gaduh..wasatiyah...wasatiyah dah jadi satay

    ReplyDelete
  5. Jangan zahid buat silap je. Hashim pasti ambik peluang. Golongan bangsawan umno memang macam tu. Takkan dia nak bagi senang2 je kat zahid. Kau ambiklah gambar bergurau senda macam sesama baik. Zahid pernah rasa susah tak macam hisham. Dari kecik dah senang. Mana pernah rasa macam kita semua ni. Bayar hutang keliling pinggang, sorok kereta tak boleh bayar, bil letrik dapat surat potong. Hisham ni tah tau tah tidak bayar bil. Semua macai buatkan. Zahid kalau ada cita2 nak jadi boss besar parti yg nak masuk longkang ni, kenalah cari jalan nak hidup. Itulah budaya umno dari dulu. Harap parti baru ni lainlah sikit. Rakyat wajib di bela.

    ReplyDelete
  6. Umno dah nazak. Umno sarat dgn masalah penyakit.
    Patut bersatu ambilalih. Tapi tak berapa bijak bila berkawan dgn DAp

    ReplyDelete
    Replies
    1. 80% bangsa cina di semenanjung telah memberi kepercayaan dan sokongan kepada DAP. Dulu bangsa cina menyokong MCA dan Gerakan.

      Ini bermakna bangsa cina dahulu yang sokong MCA adalah bangsa cina yang menyokong DAP sekarang.

      Dalam politik sokongan setiap individu pemilih adalah penting untuk kemenangan pilihanraya. Jadi mengapa kita meremehkan keujudan DAP yang disokong bangsa cina.

      Lihat di Sarawak, Parti SUPP adalah pati yang mengamalkanideologi komunis dan di peloporo bangsa cina. Ianya menjadi salah satu parti komponen BN Sarawak dan menggabungkan BN di Malaysia.

      Kenapa tak mempersoalkan masalah ini, sebabnya ianya tak jadi masalah pun. Ianya cuma propaganda BN sahaja.

      Delete
  7. jasad dan roh DAP berlawanan dengan perlembagaan negara,terutama didalam perkara kedudukan agama Islam dan hak keistimewaan bangsa melayu.

    tiada seorang yg bersyahadah dan berbangsa Melayu (yg dipandu iman,ilmu dan akal) akan melihat DAP selain ia melihat kepada non muslim yang bersifat kafir harbi, walaupun kini bergerak sebagai parti politik.

    Akibat dari rohnya itulah DAP tidak memberi bai'ah kepada PAS untuk diangkat sebagai Nakhoda pakatannya didalam Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat.

    Hatta tidak juga memberi Bai'ah kepada PKR yg roh dan jasadnya juga tidak punyai batas pada agama dan bangsa di dalam Pakatan Harapan. Hmm, lupakan PAN kerana ia lahir di dalam naungan DAP.

    aku "melihat" betapa hebatnya celaan dan fitnah yg dikalungkan kepada PAS didalam media sosial, dan ironinya segala celaan dan fitnah itu dikalung oleh manusia jahil dan sombong yg memuja politikus berhati serigala.

    Barangkali juga datang dari bekas pengikut PAS sendiri.

    Maha Suci Allah .. segala apa yang "diajar" oleh PAS (celaan, gelar aib, fitnah, adu domba) kepada pengikutnya selama berpuluh tahun untuk dikalungkan kepada UMNO dan pemerintah, kini dikembalikan kepada PAS, ibarat belut pulang ke lubuk.

    Sejujurnya PAS wajib kembali bertaut bersama UMNO demi agama bangsa dan negara.













    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak...jeng..jeng...nakhoda lucu sudah muncul kembali...Jom kita gelak ramai2....

      Delete
    2. Heh heh heh ho ho ha ha

      Delete
    3. erm, kamu terlalu "malu" tatkala didatangkan sesuatu yg kamu tidak mampu untuk membantah dengan Haq, melainkan hanya dengan celaan atau "senda gurau" ..

      Aku juga turut terhibur dengan keadaan kamu.. semoga kalian akan akan turut merasa "segan" untuk memuliakan atau bermimpi pada sesuatu yg Bathil sekiranya "teringat" pada apa yg aku cuba sampaikan.

      selamat malam.

      Delete
    4. Nakhoda...kau dah call DOJ? Apa cerita terbaru? Aku dah cari sepelusuk internet cerita kau pasal saman doj dan husam hari tu, tidak ku temu apa yang kau tulis. Segan jugak aku kat kau, yerr lah, kau lebih mengetahui....kih kih kih

      Delete
    5. Lama tak dengar cerita biri biri. Dah kena telan dengan ular sawa kerr?

      Delete
    6. Cerita dongeng nakhoda dan gembala biri2 yg takut dgn bayang-bayangnya sendiri.kahkahkah

      Delete
    7. Erm, bagaimana hendak aku ulangi..

      kes saman sivil yg difail politikus berhati serigala dan akhirnya digugur tanpa sempat melalui proses pendengaran di makamah US,bukanlah bersandar pada respon Red Granit terhadap penarikan balik saman sivil DOJ.

      Kronologinya.. DOJ memohon perintah makamah untuk membekukan akaun dan aset Red Granit - makamah tidak meluluskan - tetapi memerintahkan agar Red Granit mengasingkan keuntungan hasil dari dua filem yg diterbit yg didakwa dibiayai dari sumber "1MDB".

      Ia sama sekali tidak "melibatkan" saman sivil yg difaikan oleh politikus berhati serigala.

      maksudnya.. pengguguran saman politikus berhati serigala itu terbatal atas sebab teknikal (hujah makamah).

      1. Individu@kumpulan kecil tidak boleh memfailkan saman "mewakili" seluruh rakyat sesebuah negara dan memfailkannya di negara asing.

      2. Makamah tidak punyai kuasa menghakimi kes yg tidak pernah berlaku didalam sejarah.

      kerana itulah peguam yg diupah memilih untuk menggugurkan saman sivil itu dan dipersetujui oleh politikus berhati serigala.

      kamu terus ditipu politikus berhati serigala yg "berjanji" akan kembali memfailkan saman sivil.



      Delete
    8. Macai nakhoda yg takut dgn bayang2 sendiri..The boy from Umno who cried wolf..

      KAH KAH KAH!!!

      Delete
    9. Haa...tentu ramai yg merindui Mat Nakhoda setelah 2 hari menyepi diri. Jgn ko kata Mat Nakhoda tak payung...hihihi

      BERULANG2 KALI AKU KATAKAN PADAMU..

      Aku takkan "berhati serigala" dgn mak Mat Nakhoda. Malah aku akan memanjakn nya seperti "biri-biri" yg comel gebu...PERCAYALAH!!!

      Malam ni mak u free tak Mat Nakhoda?

      Delete
    10. selamat petang..

      erm, tiada untung kamu berkata jelek... melainkan ia jelas memperlihatkan betapa jahil dan dungu keadaanmu wahai sahabat.

      aku tidak membawakan "sesuatu" yang baru melainkan hanya untuk mengajak kamu supaya kembali mahu menggunakan akal, ilmu dan iman.

      Tahukah kamu betapa ruginya kamu ?

      Berkali-kali diperbodoh atas segala janji dusta politikus berhati serigala.. hmm aku tumpang simpati..


      Delete
    11. Mat Nakhoda,

      Please elaborate in english. Maybe i can understand

      Delete
    12. yeah, .. sorry my friend i can't help you (betul tak grammar saya ni?).

      syukur lah awak bijak dalam bahasa Inggeris. tapi malang awak "sesat" didalam terang.

      penuh prasangka buruk, gemar mencela , namun melata mendapatkan segala macam nikmat dibawah pemerintahan yg sangat kamu benci sepenuh hati.

      Maha Suci Allah .. dan kepada golongan seperti awak, diperlihatkan kepadamu sesuatu yang Bahtil sebagai Haq, dan yang Haq itu sebagai sesuatu yang Bathil.

      Kerana itu kamu mengikut dan ditunggang seburuk2 pemimpin yg berdusta.

      saya minta maaf sahabat.

      Delete
    13. Rakyat Msia bertanggungjawap utk menguburkan parti jual agama, Pas dan parti jual bangsa, Umno. Dua2 parti ini telah byk menipu serta merosakkan umat Islam dan orang melayu.

      Nakhoda umno ketua penyamun, nakhoda Pas penasihat ketua penyamun.

      Undi Pas = Undi Umno

      Delete
    14. erm, bagaimana pula dengan keadaan kamu yg terlalu dungu tanpa mahu menggunakan akal, ilmu dan iman.

      Mahu meruntuhkan sesuatu tanpa berfikir apa yang mahu "dibina" disebalik runtuhan yg diusahakan.

      Apakah kamu sangka para politikus berhati serigala itu benar-benar sedang "bertahaluf siasyi" sesuai dengan kehendak syariat ?

      alangkah malang golongan yg sombong lagi jahil seperti awak, seolah-olah menanti pada tumbuhnya padi dengan menabur benihnya lalang.

      Kamu boleh terus diperbodoh dan ditunggang atas kerelaan dan berpaut erat pada segala janji dusta politikus berhati serigala.

      Bagaimana kamu harus menjawap tatkala ditanya siapa Nakhodamu didalam Pakatan Harapan ?

      mari aku berikan sedikit contoh umum kepada golongan yg jahil dan sombong seperti awak.

      1. Sebuah pasukan bola sepak tidak akan wujud tanpa jurulatih dan kapten di atas padang.

      2. Kawanan singa liar tidak akan terbentuk sebelum hadirnya raja rimba sebagai ketuanya.

      3. Tiada satu pun kapal yg gah atau sampan yg kecil akan membelah lautan tanpa dikemudi oleh sang Nakhoda.

      4. tiada "tahalluf siasyi" andai tidak diangkat kuasa pemutusnya (ketua@nakhoda).

      Kemudian datang politikus berhati serigala mengkhabarkan "ikatan" yg mereka jalin adalah atas sifat "konsesus" diantara ketua2 puak.

      Dan inilah seburuk2 kepimpinan yg dijanjikan Allahswt kepada golongan yg membuang akal,ilmu dan iman.

      Dan mereka mengikuti sebagaimana ikutnya biri2 kepada si pengembala.

      Sila desak kepada politikus berhati serigala agar melantik Nakhoda didalam bahtera Pakatan Harapan.






      Delete
    15. Honestly, i do not understand what you are trying to convey. Please elabore in english

      Delete
    16. Anon 01:29

      Samada kamu ni macai dungu Umno atau walaun tolol Pas yg tak mahu menggunakan akal, ilmu dan iman.

      Jika kamu percaya hidup dan mati mu krn Allah, jadilah nakhoda kpd diri sendiri bkn bergantung pd mana2 individu atau parti politik.

      Pas parti politik jual agama dan Umno parti politik jual bangsa yg telah lama merosakkan umat Islam serta org Melayu dgn dasar pecah dan perintah. Dua2 parti ini wajib dikuburkan atau jadikan mrk sbg barisan pembangkang yg baru. Pasti negara akan bertambah maju dan aman.

      Delete
    17. Sempena awal muharram ni macai nakhoda jangan takut utk berubah. Usah takut pada bayang2 sendiri.

      Berhijrah lebih baik dari kekal dibodohkan dulu, kini dan selamanya oleh nakhoda parti penyamun Umno dan nakhoda parti auta semalaysia Pas.

      Tiada apa yg boleh mengubah nasib kaum itu kecuali kaum itu sendiri yg boleh mengubahnya.

      Delete
    18. erm, .. sememangnya fitrah kejadian manusia itu adalah bersifat ketua@nakhoda dan sekecil-kecilnya ketua@nakhoda adalah terhadap diri sendiri,itulah seketul daging yg diberi nama sebagai "hati".

      Kini kamu dengan bangganya untuk kekal diperbodoh oleh politikus berhati serigala yg membawakan janji dusta betapa mereka sedang "bertahaluf siasyi".

      Seingat aku andainya diwaktu tertubuhnya Pakatan Rakyat,dan DAP serta PKR memberi bai'ah kepada PAS sebagai nakhodanya .. sebagaimana UMNO diberi bai'ah oleh kompenan BN.

      1. kamu tidak akan saling mencela,memfitnah dan mengadu domba sesama kamu.

      2. kamu tidak akan melihat pengkhianatan dan pendustaan diantara politikus berhati serigala.

      3. kamu tidak akan berlayar sekali lagi di dalam bahtera yang baru.

      4. dan aku tidak akan "muncul" untuk menyampaikan kepada kamu peringatan agar jangan diperbodohkan seumur hidup.

      Kerana sesungguhnya jalinan "tahaluf siasyi" tunjangnya adalah dengan terlantiknya kuasa pemutus yakni ketua@nakhoda.

      Kamu mendakwa dengan segala macam dakwaan,sehingga kamu lupa pada segala "dakwaan" yg mengikat tengkuk para politikus berhati serigala itu.

      Kamu bertanya,mencela,memfitnah dan mengadu domba.. sehingga kamu lupa untuk "bertanya" kepada politikus berhati serigala siapakah pemegang kuasa pemutus (Presiden@Nakhoda) didalam Pakatan Harapan.

      Kamu mahu "UBAH" tanpa ilmu
      Kamu "berjuang" tanpa akal
      Kamu "bersatu" tanpa iman

      Kalian "berhijrah" untuk mengejar segala janji dusta sekalian politikus berhati serigala, ibarat si buta bermimpi keindahan pelangi.



      Delete
    19. Kamu ini cth manusia yg lemah dan takutkan bayang2 sendiri. Tak percaya pd kuasa Allah memberi dan mengambil balik nikmat yg telah disalahguna pemimpin. Rakyat memilih kerajaan yg memerintah dlm pru utk menjaga kebajikan semua org, memajukan negara dan keharmonian semua kaum yg ada di msia.

      Sistem 2 parti memberi kebaikan pd rakyat bila kerajaan bertukar ganti setiap pru. Cukup2lah nak menonjol kebodohan diri guna isu perkauman dan agama utk menyokong terus nakhoda yg korupsi, zalim dan puak2 yg menjual agama utk kepentingan diri.

      Parti jual bangsa dan agama inilah yg memecah belahkan ummah serta merosakkan perpaduan antara kaum di msia dulu, kini dan selamanya..

      Apa masalahnya kalau umno dan pas menjadi pembangkang yg baru? Setiap 5 thn gunakan kuasa undi yg ada utk memilih kerajaan baru yg lebih amanah, telus dan adil.

      Tiada apa yg boleh mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri yg mengubahnya.

      Delete
    20. selamat pagi sahabat,

      Dengan jalan apa kamu berfikir, wujudnya sistem "2 parti", sedangkan dipihak politikus berhati serigala itu tidak terikat di dalam
      sebuah tahalluf siasyi yang benar, yakni punyai kuasa pemutus (ketua@nakhoda), juga tidak terikat pada undang-undang.

      Kamu khilaf apabila menyangka politikus berhati serigala yg memiliki Bahtera masing2 itu sebagai "SATU". Sifat dan keadaan mereka adalah terasing dan hanya tergantung disebalik pendustaan.

      Bukankah kamu yang diajar supaya tiada redha terhadap Qudrat dan Kehendak Allahswt, dengan segala fitnah betapa UMNO dan BN kekal sebagai pemerintah adalah atas tipu daya, kerana kebodohan si pengundi (pemakan Dedak),SPR adalah alat kepada UMNO dan BN, hatta setiap sistem yang ada didalam negara juga kamu diajar agar mempercayai ia adalah bersifat khianat dan tunduk kepada kehendak dan "konspirasi" pemerintah.

      hmm, apakah kamu "terlupa" pada segala skandal disebalik tabir yg melibatkan para politikus berhati serigala yg menguasai Selangor,penang dan kelantan ?

      Politikus berhati serigala itu juga subur dengan aktiviti rasuah,kronisme,nepotisme,penyelewengan, merebut kekayaan untuk diri dan keluarga.

      Jalin sebuah tahaluf siasyi yg benar-benar menurut pada syariat sebagai mana UMNO menjalin tahalufnya terhadap parti komponen di dalam Barisan Nasional, iaitu punyai hearaki yg lengkap(kuasa pemutus@ketua@Nakhoda) serta diikat pada undang-undang daftar pertubuhan.

      Kemudian kamu bebas untuk memilih untuk mengekalkan pemerintahan yg ada atau menukarkannya kepada pemerintah yg baru sesuai dengan kuasa undi milik mu.





      Delete
    21. Saya ingin bertanya kpd anon nakhoda apa masalahnya kalau Umno dan Pas menjadi barisan pembangkang di masa2 akan dtg dan gabungan PH jadi pemerintah.

      Maaf cakaplah bagi saya Pas tk layak jd ketua samada sbg pemerintah atau pembangkang. Parti jual agama ini tiada prinsip dan bersikap musuh dlm selimut. Ketuanya terbukti seorg lebai pembohong bersiri @ munafik. Pas memalukan Islam.

      Setiap 5 tahun kuasa undi di tangan rakyat utk mengubah pemerintahan.

      Agung, raja2, pm, pdrm, sprm, ag, mufti, ketua angkatan tentera, kakitangan kerajaan 90% org melayu. Knp masih takut dgn bayang2 sendiri?

      Delete
    22. erm, wahai sahabat

      Dimana kewarasan akal tatkala kamu bagai rela untuk dipimpin "sibuta" untuk melintas jalan yang sesak dengan kenderaan ?

      Demikianlah pokok niat apabila aku bertanya kan siapa pemegang kuasa pemutus didalam Pakatan Harapan ?

      PAS sememangnya memilih untuk berkhianat apabila turut berdusta tatkala mengakui wujudnya tahaluf siasyi yg diberi nama Pakatan Rakyat dimasa yg lalu.

      Tahukah kamu terbuangnya PAS dan matinya Pakatan Rakyat adalah bersebabkan "konsesus"@pengkhianatan@pakatan sulit yg sering diperbuat oleh DAP dan PKR dalam banyak perkara@isu, dan seringkali keputusan menjadi 2-1.

      tunjangnya bukan takutkan bayang-bayang sendiri .. ia adalah bersangkut kepada syariat serta amanah yg dipikul bangsa Melayu di tanah nenek moyangnya.

      Hmm, teringat aku diwaktu politikus berhati serigala menubuhkan kerajaan sementara di negeri Perak hampir sahaja proses "penganugerahan" tanah selama 999 tahun dilaksanakan yg kemudiannya dihalang oleh campurtangan Almarhum Sultan Perak yang bijaksana.

      Jangan berpura-pura bodoh dan naif, betapa projek "anugerah tanah" adalah atas kehendak DAP yg menguasai DUN waktu itu atas kedunguan PAS yang menjadi MB boneka.

      Projek anugerah tanah juga diusahakan di Selangor yg kemudian serta-merta "dibekukan" setelah melihat runtuhnya kerajaan mereka di Perak atas campurtangan Sultan.

      Lihatlah bagaimana buasnya bangsa yg asalnya menumpang,diberi hak2 sebagai bangsa yg merdeka secara individu, bebas mengamalkan ajaran nenek moyang dan mempertahankan budayanya, memilih untuk menjadi "penguasa" selama ratusan tahun hanya dengan kuasa sepenggal melalui PRU.

      Dan inilah gerombolan bangsa yg kamu angkat sebagai rakan "tahaluf" songsang, dan mereka tidak memberi bai'ah kepadamu atas hak agama dan amanah bangsamu di atas tanah ini.

      Permusuhan terhadap ISLAM oleh rakan tahaluf kamu juga jelas kelihatan, sila rujuk pada roh dan jasad asal penubuhan DAP, PKR dan COMANGO (penyatuan NGO2).

      Dan sesungguhnya aku berlepas diri dari menjadi pengkhianat secara terang lagi nyata, kerana itulah aku memusuhi kalian.




      Delete
    23. Anon nakhoda ini saya agak seorg walaun tolol Pas @ pas ikatan gagasan sejahtera @ pigs. Ketaksuban melampau membuatkan anon penyokong parti ini berfikir guna siku dan lutut.

      Majoriti rakyat tahu Pas mengkhianati perjanjian tahaluf siyasi krn pemimpin2nya kelaparan habuan dunia apabila termakan dedak 90juta duit curi rakyat terbesar di dunia ditabur oleh ketua penyamun Najib. Jgn guna alasan bangsa dan agama utk menutup kejahatan sendiri.

      Pernah dengar nakhoda lebai penipu Pas menafikan tuduhan ini. Kalau ada sila bg link atau bukti penafian lebai2 penipu di sini. Nak saman Sarawak Report pun parti jual agama Pas pengecut.

      Pas parti pemakan dedak haram yg bersubahat dgn parti penyamun Umno merompak harta rakyat.

      Lebih 60thn Umno jd pengkhianat org melayu. Pas pengkhianat umat Islam.

      Saya bertanya apa masalahnya kalau Umno dan Pas jadi pembangkang dan PH jadi pemerintah. 5 thn sekali buatlah check n balance utk memilih good governance.

      Mana2 pihak yg buat salah dan jenayah mesti dihukum tak kira dia pemerintah atau pembangkang, berserban atau berjubah sekalipun tak terkecuali.

      Delete
    24. hmm, sukar untuk aku meneruskan tatkala berdepan dengan kelompok manusia yg jahil dan sombong seperti awak (berkait soal memilih pemerintah).

      Bukankah aku telah nyatakan sejak dari awak bahawa tiada tahaluf siasyi yg terjalin diantara parti-parti politikus berhati serigala kerana mereka hanya memberikan kamu sebuah pendustaan yg diisi janji palsu.

      Baik dari zaman Barisan Alternatif, kemudian diubah nama menjadi Pakatan Rakyat.. dan kini sebagai Pakatan Harapan.

      Hubungan yg dijalin diantara parti-parti ini hanyalah untuk menumbangkan UMNO dan BN.

      Kemudian andai berjaya, hukum rimba akan menjadi kiblat politikus berhati serigala, mereka akan saling berkhianat atau dikhianati@berpakat disebalik tabir untuk mendapat lebih banyak kuasa.

      Tahukah kamu tatkala politikus berhati serigala itu diasak dengan pertanyaan yg paling pokok-siapa memegang kuasa pemutus sebagai Presiden@Ketua@Nakhoda di antara mereka.

      akhirnya mereka menjawap tanpa dapat berselindung "tiada ketua diantara kami", sebaliknya kami akan berunding untuk mencapai konsesus bersama dalam setiap urusan.

      Namun konsesus tanpa kuasa pemutus (ketua@nakhoda) pasti akan bersifat hukum rimba.

      Erm, inikah golongan yang kamu ajak aku untuk memberi bai'ah kepadanya sebagai pemerintah ?

      Minta maaf sahabat.

      Delete
    25. Berapa kali perlu saya tanya. Apa masalahnya kalau Umno dan Pas jd pembangkang dan PH jadi pemerintah. Setiap 5 thn rakyat boleh mengubah kerajaan kerana ada check and balance. Kerajaan yg amanah, telus dan adil iaitu 'good governance'. Komposisi kaum di msia..Melayu 60%, Cina 20% dan lain2.

      Pernah ke tok ketua dan lebai2 parti Islam menafikan tuduhan makan duit curi 90juta. Kalo ada sila bg link atau bukti penafian mrk di sini.

      Dedak diberi ketua penyamun kpd politikus2 penjual agama berhati serigala Pas utk membuat kacau dlm PR.

      Berani ke geng lebai pemakan dedak haram menyaman malu SR? Tuduhan ini adalah berat melibatkan maruah agama dan intergriti pemimpin Islam.

      Mrk inilah politikus2 berhati serigala yg patut ditakuti anon. Penjual2 agama bertopengkn serban dan jubah menipu umat dan ahli2 parti sendiri.

      Pas parti pemakan dedak yg bersubahat dgn parti penyamun Umno merompak harta rakyat.

      Berfikirlah di luar kotak dan tinggalkan katak di bawah tempurung.

      Undi Pas = Undi Umno

      Delete
    26. erm, .. kamu tidak dapat menangkap maksudku bukan?

      Pakatan Harapan adalah seburuk-buruk golongan lantaran sifat yang mengikat parti-parti politik didalam nya bukanlah atas dasar tahaluf siasyi yg tunduk pada syariat - kemudian kamu bertanya berulang-ulang "apa masalah andai mereka diangkat sebagai pemerintah?"

      tidak terhalang sedikitpun andai kamu kekal mahu "beriman" terhadap segala khabar yg dibawa oleh lidah si kafir.

      Pokoknya sudikah kamu berlaku jujur?

      Andai hujah tindakan saman merupakan penentu benar atau fitnah sesuatu khabar yg dibawa. sila nyatakan kepadaku benar atau fitnah khabar yg berlegar terhadap politikus berhati serigala ini ?

      1. Anwar bin Ibrahim tidak pernah menyaman trio datuk T atas dakwaan dan penyebaran video seks China Doll.

      2. Azmin Ali tidak pernah menyaman atas penyebaran gambar dirinya bersama seorang perempuan yg melakukan perbuatan sumbang di dalam sebuah rumah.

      3. Nurul Izzah tidak pernah menyaman atas penyebaran video oral seksnya bersama professor di sebuah universiti.

      4. DAP tidak pernah menyaman bekas pembantu LGE yg mendakwa DAP mendapat dana untuk PRU ke 13 dari Israel yg disalur melalui kedutaannya di Singapura, walaupun LKS berkata DAP akan memfailkan saman.

      5.LGE tidak pernah menyaman datuk Shabuddin atas pendedahan skandal tanah taman manggis yg membawa pada terbongkarnya kes bungalow terlajak murah with no swimming pool.

      6. DAP tidak pernah menyaman atas dakwaan berlaku penyelewengan pada pemilihan CEC yg sampai sekarang masih tergantung.

      Sesungguhnya begitu banyak khabar yg membelenggu politikus berhati serigala sebagai individu mahupun yg melibatkan partinya.

      jika aku mengambil neraca pertimbangan seperti kamu wahai sahabat.

      Nescaya aku akan lebih kesat celaan, adu domba, gelar yg aib dan fitnah yg akan aku kalungkan kepada parti-parti dan politikus berhati serigala itu.

      Delete
    27. ermmm..Kamu ini cth walaun yg taksub sanggup bersubahat dgn politikus lebai2 Pas berhati serigala, menjual agama menipu umat Islam dan ahli2 parti sendiri.

      Apa beza Harakah dan lidah kafir Sarawak Report? Akhbar parti Islam yg kamu 'beriman' dgn nya pun disaman krn berita memfitnah. Sudah..sudahlah menggadaikan agama utk kepentingan politik sempit pemimpin2 atasan kamu.

      Kedah Ke KL: PANASS!! Siapa Kata Harakah Tak Pernah Kalah Di Saman?!!
      http://kedahkekl.blogspot.my/2013/06/panass-siapa-kata-harakah-tak-pernah.html?m=1

      Individu2 yg kamu tuduh di atas berani ke depan menafikan tuduhan2 tsb. Kalau betul tuduhan ke atas pembangkang bkn palsu, kamu jgn risau dlm masa 24 jam polis akan bertindak.

      Saya nak tanya walaun, ada tak geng lebai2 politikus berhati serigala Pas, pemakan duit haram curi 90juta menafikan sendiri tuduhan tsb? Kalo ada sila bg link atau bukti penafian di sini.

      Tuduhan makan duit curi terbesar di dunia oleh politikus lebai2 berhati serigala adalah sgt serius krn ia melibatkan maruah agama dan intergriti pemimpin Islam.

      Kamu tk perlu ikut cara tuan presiden parti Islam Pas yg suka berkata kesat, melabel, adu domba, gelar yg aib dan fitnah kpd org2 yg tak nak melutut pd dia. Lagi pun kerja2 kafir mengkafir, memaki hamun telah lama dilakukan oleh ostat2 Pas samada dlm masjid atau kempen politik sempit kamu dan mrk.

      Undi Pas = Undi Umno

      Delete
    28. Salam 1 Nakhoda,

      Entah kenapa aku turut terpanggil untuk berbicara tentang isu nakhoda. Bagaimana kamu terlalu dungu tidak mahu menggunakan akal, iman & ilmu?

      Masihkah kamu mahu berkiblatkn nakhoda "berhati dubuk" seperti yg ada di dalam Umno sekarang?

      Hatta sekawanan biri-biri yg lincah di padang ragut juga memilih yg terbaik di kalangan mereka untuk menjadi nakhoda. Apakah nakhoda yg pecah amanah, rasuah, salah guna kuasa, boros, lemah mentadbir..masih layak diangkat sebagai nakhoda? (Wat malu je ngan kambing hihihi)

      Raja di rimba juga seperti sekawanan singa akan mengantikan nakhoda mereka kepada nakhoda yg baru setelah didapati nakhoda yg lama "lemah" untuk mentadbir mereka.

      Bukankah telah aku katakan sejak sekian lama bahawa politikus berhati dubuk seperti Umno itu sudah tidak relevan mentadbir negara. Ingatlah bahawasanya Umno & Rasuah berpisah tiada...dulu, kini & selamanya.

      Politikus berhati dubuk seperti Umno juga selalu membawa janji2 dusta setiap kali PRU diadakan bagi menawan hati pengundi2 kampung & felda. Bukan sekali dua janji umno tidak ditepati malah telah dicapati.

      Demikianlah niat pokok yg aku selalu nyatakan adakah masih mahu berkiblatkan nakhoda yg korup & lemah seperti yg ada sekarang?

      Di mana kewarasan akal mu tatkala kamu bagai rela dipimpin oleh "si buta hati" untuk melintasi "jalan hidup" yg penuh pancaroba?

      Kalian "berhijrah" untuk mengejar segala janji dusta sekalian politikus berhati dubuk, ibarat "si buta hati" bermimpi keindahan syurga.

      Jika aku mengambil neraca pertimbangan seperti kamu wahai sahabat, nescaya aku akan lebih kesat celaan, adu domba, gelar yg aib & fitnah yg akan aku kalungkan kepada parti Umno politikus berhati dubuk itu.

      Bukankah selama ini hukum rimba yang menjadi kiblat politikus berhati dubuk seperti Umno. Mereka akan saling berkhianat atau dikhianati@berpakat disebalik tabir untuk mendapat lebih banyak kuasa. Contoh yang terbaru adalah pemecatan TSMY tanpa diberi ruang membela diri sebelum dipecat.

      Dulu,kini & selamanya kamu masih dengan bangganya untuk kekal diperbodoh oleh politikus berhati dubuk yg membawakan janji2 dusta setiap kali PRU menjelma tiba.

      Sila desak kepada politikus berhati dubuk agar melantik Nakhoda didalam bahtera berlandaskan nilai2 sifat terpuji yg tidak terpalit dengan salah guna kuasa serta bersih, cekap & amanah.


      Yang benar,
      Bapak Tiri Mat "Nakhoda"

      Delete
    29. Erm, selamat pagi sahabat .. tiada manfaat kamu cuba berkias akan gambaran keadaan politikus berhati serigala lalu "menyamakan" keadaan mereka dengan UMNO dan BN.

      Kamu menjadi tunggangan kepada politikus berhati serigala adalah disebabkan bencinya kamu kepada "kemungkaran" yg berlegar didalam UMNO dan BN.. lucunya kamu "lupa" pada kemungkaran yg mekar subur di dalam Pakatan Harapan plus PPBM.

      Kamu menjadi tunggangan kepada politikus berhati serigala hanya kerana segala janji dan seruan mereka yg menjulang tembus lapisan langit, kukuh mencengkam lapisan bumi.. malangnya kamu "lupa" betapa buasnya mereka laksana kawanan serigala yg membaham daging buruan dengan kuasa yg mereka miliki di Selangor, P.Pinang dan Kelantan.

      hmm, aku pernah menyaksikan sesuatu yang sangat jarang dirakam oleh pembikin filem hidupan liar (National Geographic).. keadaan dimana bangkai seekor badak air yg dikongsi oleh singa dan buaya secara serentak. Masing-masing memperlihatkan wajah yg bengis dengan taring yg tajam sambil melahap daging sebanyak mungkin.

      Lalu aku teringat kepada keadaan politikus berhati serigala itu di Selangor. Mungkin bagi si jahil yg sombong,keadaan demikian lebih baik dari Selangor jatuh ke tangan UMNO dan BN. tetapi bagi mereka yang mahu menggunakan akal,ilmu dan iman, itulah seburuk-buruk pemerintah yang jauh dari redha Allahswt.

      Delete
    30. Cuba jawap dgn jujur jgn putarbelit mcm nakhoda parti jual agama Pas dan parti jual bangsa Umno.

      Ada atau tidak Hadi dan lebai2 politikus berhati serigala menafikan berkongsi 90juta hasil duit curi yg terbesar di dunia yg ditabur ketua penyamun Najib??.

      Kalo ada sila bg link dan bukti penafian di sini.

      Delete
    31. Kepada Nakhoda sewel ni,

      Xyah la nak bersahabat2 kat sini - xada makhluk berakal kat Malaysia ni yg nk bersahabat dengan kau melainkan yg sama merengnya dengan kau.

      Panjang merapu? Dapat dedak lebih ke? Ke mabuk todi dah?

      Jamal tongkol dapat Dato seri dah. Kau nak dapat apa pulak? Duli yg maha mulia?

      Kahkahkah..

      Delete
  8. Assalamualaikum. Emm Ntah la. Nak Kate cine ni jahat. Aku dah dekat 15tahun kerja, dah hampir 4tahun meniaga dikelilingi org Cina, elok je. Aku lagi kat port klang bro. Persaingan kuat. Bengkel kereta memang balance Cina melayu. Tapi bengkel diesel majority org Cina india. Melayu Boleh kira. Tapi elok je ha. Aku nak raya, Ko tlg cover aku, ko nak raya, aku tlg cover ko. Aku tak cukup man power Dan kerja banyak Sgt, aku campak Kat bengkel ko, mcm tu gak sebaliknya. Bersaing Dgn bangsa lain lagi senang, Dlm masa yg sama boleh jadi kawan. Dia org pun tak pandai nak pakai bomoh2 ni. Bersaing cara sihat. Aku heran la masih ada melayu otak mcm ni. Ntah2 ko pun makan gaji dgn Cina. Mane kite tau, pasal org melayu ni banyak suka kutuk belakang2. Tu pasal melayu Susah nak maju. Aku tak suka 2Jenis Cina je. Satu tokey judi Dgn lendir. Satu lagi Along.

    ReplyDelete
  9. Alahai org melayu umno peragai mereka memang busuk sanggup buat apa saja janji dapat kuasa dpt rasuah dpt harta kaki bodek kutuk org itulah org melayu umno kuburkan umno hidup DAP

    ReplyDelete
  10. Alahai org melayu umno peragai mereka memang busuk sanggup buat apa saja janji dapat kuasa dpt rasuah dpt harta kaki bodek kutuk org itulah org melayu umno kuburkan umno hidup DAP

    ReplyDelete
  11. Sapa sapa yang jadi tokey judi,lendir ngan along x kira apa bangsa pun orang x suka bro..tambah kaki rembat duit negara lg org benci..

    ReplyDelete
  12. Kita jgn ambil pusing apa specis umno ini cakap, mereka sudah lupa diri terhadap kuasa yg telah Allah berikan, mereka jadi pengkhianat negara.
    Kita humbang saja kelaut pru akan datang, biar mereka tahu malaysia ini bukan bapak dia punya.
    Kita jadi raja menentukannasib mereka.

    ReplyDelete
  13. Biarlah mereka nak berlaga. Saya mahu umno kalah dlm pru14 nanti.

    ReplyDelete
  14. Peduli setan dua ekor ni nak berlaga.

    Kalau dah amno tu amno la jugak. Seumpama membezakan taik keras dengan taik cair. Dua2 taik juga.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...