Friday, 7 October 2016

DUA KES YANG POLIS PERLU SEGERA BERTINDAK


Akhirnya Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar sedar wujudnya laporan polis yang sengaja dibuat oleh pihak-pihak tertentu yang semata-mata bertujuan untuk kepentingan politik sahaja.

"Kita pun nampak trend itu, buat report itu, buat report ini...

"Kita telah ambil keputusan bahawa jika ada pihak yang didapati sengaja menggunakan polis untuk kepentingan politik mereka, kita akan ambil tindakan di bawah Seksyen 182, Kanun Keseksaan atas dakwaan membuat laporan palsu," katanya lagi.

Pihak polis tentunya lebih arif yang mana satu laporan polis yang dibuat secara main-main dan untuk kepentingan politik pihak tertentu dengan laporan yang betul-betul untuk kepentingan umum jika dilihat kecenderungan yang berlaku kebelakangan ini.
Bagaimanapun, untuk memudahkan pihak polis, sekurang-kurangnya ada dua laporan polis yang boleh dipertikaikan kewajarannya dan perlu diambil tindakan.

- pertama, laporan polis yang dibuat oleh Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun terhadap "Tiga Tan Sri"  yang didakwa berkomplot mahu menjatuhkan Perdana Menteri. 

Laporan polis itu kemudian disahkan oleh Khalid sendiri adalah berdasarkan andaian semata-mata.

Dalam erti kata lain, laporan polis yang hanya berdasarkan andaian adalah bersifat politik dan untuk kepentingan tertentu sahaja. Tidak ada fakta dalam andaian, ia boleh jadi hanya berdasarkan mimpi, khayalan, igauan, maklumat tidak sahih atau seumpamanya.

Maknanya, laporan polis itu boleh dianggap main-main dan telah membazirkan sumber polis.

- kedua, laporan polis yang dibuat oleh pemimpin Gerakan Baju Merah, Jamal Md Yunos terhadap Bersih yang didakwanya diresapi IS. 

Timbalan Menteri Dalam Negeri, Nur Jazlan Mohamad ada memberi kenyataan sehari selepas itu bahawa laporan polis tersebut  tidak perlu disiasat kerana lebih bersifat politik.

Malah Nur Jazlan juga menyebut tiada keperluan untuk pihak polis melayan dakwaan Jamal yang bersifat politik itu.

Maka, dalam waktu terdekat ini, sekurang-kurangnya dua kes tersebut adalah perlu diambil tindakan sewajarnya oleh pihak polis kerana ia disahkan sebagai andaian dan bermotif politik oleh Ketua Polis Negara serta Timbalan Menteri Dalam Negeri yang bertanggungjawab terhadap pasukan polis itu sendiri.

Jika tidak, orang yang sama mungkin akan terus bermain-main dengan laporan polis yang hanya bertujuan untuk main-main serta bagi memenuhi kepentingan politik mereka. (SH 07/10/2016).

75 comments:

  1. Aku menyampah betul tengok muka Jamal Pak tongkol....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sayang dgn bigot Jamal ni. Tanpa bigot spt Jamal ni, intelektual Melayu dan hamba2 UMNO BN takkan tercabar dgn sendirinya.

      Yg cerdik di Malaysia tak sampai 1% pun. 99% lagi tu kaki penipu. Polis ni paham2 sajala. Kalo Khalid Bukit Aman ni layak saja kita baca sbg UMNO Bahagian Bukit Aman.

      Ada apa2, boleh lapor kpd Kutua UMNO Bahagian Bukit Aman. Khalas. Di Mesia ni, mana ada wujud polis lagi dah. Bik SPRM dan semua2 jabatan gomen dah convert jadi UMNO Bahagian.

      Nak letak harapan apa lagi???

      Delete
    2. Rakyat yang dah menyampah dengan media massa(balik2 kalah saman fitnah) macam mana pulak?Bila pulak media massa sedar ditunggang-tungging sampai kalah saman fitnah? Dah kalah siapa pulok yg bayar?lagi tu jugakkan...

      Delete
    3. 22:05 komen bodoh hang ni satu hari nanti hang jugak terpaksa ikut prosedor polis atau hang adil sendiri ja la.
      taksub sgt pada politik bahlol hang la.

      Delete
    4. Anon 23:49 justru anda yang bonggok sebab apa yang dia ucapkan benar belaka....!!

      Delete
    5. Anon 23.49 ni mesti polis atau geng polis....terkena batang hidung. Apa yg 22:05 tulis tu adalah reality..

      Khalid akan fikir 20kali sebelum bertindak keatas Jamal. Kalau puak lain, dlm 1 saat dia akan tweet supaya ditangkap & remand. Tu lah Khalid...bossnya President Umno, kaki pencuri dan penyamun rakyat.

      Delete
    6. 22.05/23.49..puak2 haram elok duduk diam2 dari bagi komen sampah bangkai..otak kau orang dah tak stable..

      Delete
    7. ok la hang 00:24, 06:57, 09:40 dan jugak 22:05 wajib percaya pada khidmat polis moga Allah memberi perlindungan pada semua kaum kerabat hangpa daripada musibah kebarangkalian bersabit dgn undang2 bernegara dan kesemuanya adalah qada dan qadar ketentuan yang maha esa.

      Delete
    8. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Orang seperti jamal, ali tinju, azwan bro dan ramai lagi yang sewaktu sudah tentu ada dalang (pinjam sekejap kata kata keramat zahid) di belakang mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar anda bijak Kluangman...!

      Delete
    2. Tanpa dalang....siapa lah mereka

      Delete
    3. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  3. Tindakan mereka membuat laporan polis bukanlah untuk kepentingan politik. Mereka membuat laporan kerana kaum cina DAP membangkitkan isu perkauman yang jelas menimbulkan sensitivti kaum di Malaysia. Pihak polis bukanlah menolak dakwaan mereka sepenuhnya spt Jamal, Azwan Pemuda UMNO. Mereka ada bukti. Sebab itulah mereka berani membuat laporan polis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kena mengena dap dgn laporan tiga tan sri.. Dan apa kena mengena dap dgn laporan bersih didakwa diresapi is.. Ketua polis sendiri ckp laporan 3 tan sri adalah tak ada asas.. Dab menteri nur jazlan pun ckp jgn layan jamal bekenaan dakwa bersih diresapi is sbb takda asas..

      Delete
    2. Hahaha..

      Cina DAP telah diresapi oleh IS.

      Bila lah pulak DAP di resepi fahaman Syiah..

      Delete
    3. Anon 22:18, awat hang lembam sangat? Kalau TERBUKTI salah DAP , dah lama dah masuk ke dalam.Janganlah Juai maklumat bangang dengan niat membodohkan rakyat yang Semakin pintar melawan kleptokrasi.Kesian kat hang

      Delete
    4. sy anon 22.18. sy bukan bodoh. sy lulusan University of Newcastle, UK. Tdak mustahil IS boleh meresapi BERSIH. Mereka sanggup berbuat apa shj utk kepentingan peribadi. IS memiliki maklumat hal ehwal peta negara. Jadi, x mustahil mereka blh jual maklumat kpd BERSIH.

      Delete
    5. Balik2 DAP membangkitkan isu perkauman, main hentam keromo jer ko ni cakap ikut sedap mulut jer,ke otak kat kepala lutut? Mana bahaya DAP dgn cina Jo Lhow habaq mai kat aku!

      Delete
    6. Anon 23 : awat hang lembam sangat? Dah berjuta Kali tuduh kafir harbi takan tetiba tuduh diserap is? Kafir harbi bukan beragama islam, sila betulkan saya Kalau kafir harbi tu ada anasir @ unsur/ciri Islam.

      Delete
    7. sy anon 2218, IS bknlah mengikut konsep Islam yg sbnr. Perjuangan IS dibiayai US dan Yahudi Mossad. Maka, tidak mustahil ianya membantu BERSIH yg turut dibiayai dan dikawal bwh Yahudi

      Delete
    8. 22.13,

      You may not be stupid. It does not matter whether you graduated from newcastle univ in the uk. The fact is all these craps of IS infiltrating BERSIH or selling info is a CLEAR EFFORT TO DIVERT THD REAL ISSUE AT HAND.

      I am also a product of a uk univ but all these news about Bersih being "used n abused" are SB's creation........to ensure najib remains in office.

      We have all been educated to think for betterment of our country and people, not to keep dishonest people in office from exploiting the rakyat....come on brother, ignore all these craps of Bersih being infiltrated....

      Delete
    9. Anon 22.18. Mungkin betullah kau kat newcastle dulu. Tapi abis ke tidak. IS di hardcore islam. Apahal pulak dia nak bincang dan kongsi info dengan bersih yg majority bukan islam. Dol betullah kau ni. Takpayah nak claim belajar kat UK beb kalau bagi hujah macam org sekolah tadika kemas

      Delete
    10. Anon 2218. Ko ni mcm maslan 3.89. Konon ngaku cerdik sbb grad dr uk. Bodoh piang. Mmg org umno ni cmtu ke hah? Makin ketara kebodohannya.

      Delete
    11. Pada pemahami akulah.
      Kalau Bersih diresapi Is,
      dah lama Jamal@Tongkol tu mampos.
      Saman Maria jangan tak saman.
      Biar dia mampos nak bayar saman.

      Delete
    12. Hey mamat newcastle, ak rs UMNGOK kut yg dibiayai IS. Org gila x ngaku diri gila.

      Delete
    13. Kepada anon 2218.. Tak kira la hg dari universiti mana skali pun.. Kalu hg islam.. Ikutla cara islam.. Tabayun.. Selidik dulu.. Main hentam ckp "saya tau sbb saya dari universiti".. Tak cukup.. Bersih diresapi is hanya andaian.. Kalu benar mana bukti pertuduhan.. "ckp saya dari universiti" dalam mahkamah tak laku utk dijadikan bukti...

      Delete
    14. Siap bagi tahu belajar Newcastle lagi ...ni mesti macai berhingus cap ayam hahahaha...pukimak!!!

      Delete
    15. Anon 22.18,
      Kamu tu buta hati ka buta perut tak faham apa yang shahbudin tulis di atas asyik asyik Cina ..kamu pekak ke ..aduan polis Jamal bahalol dan Azwan sawan tiada kaitan pun dengan cina DAP tapi dia fitnah tiga Tan sri dan fitnah militan IS meresap dalam Bersih ...bahalol yang budak tatika pun tahu cerita mereka ini datang dari syaitan yang sembelit di jamban

      Delete
  4. Aku sokong anon 22.05 1000%.

    ReplyDelete
  5. Rakyat kata: Bokti yang bukan bokti...

    ReplyDelete
  6. Tarian bontot tu boleh buat repotkah? Mengaibkan bangsa melayu agama islam dan tentara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan bimbang Anon 22:51.
      Sikit lagi Ali@BontonDance
      dan gengnya akan kena penyakit BUASIR.
      Kerana dedak mana dia tahu rasa malu.
      Kadang-kadang aku rasa pelik juga
      Jamal dan Ali ni tak ada anak bini ke.
      Bukankah perbuatan mereka tu
      memalukan keluarga masing-masing...

      Delete
  7. Repot Khairuddin pun ada kepentingan politik kerana melibatkan 1MDB dan Najib. Mungkin lapuran tersebut palsu. KPN patut siasat repot Khairuddin dulu. Yang dua tu dikemudiankan ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah ko tlg geletek kat aku sat! Apa punya komen da.....

      Delete
    2. Hei amblau,,khairuddin buat report polis tentang rasuah 1MBD,,akhirnya dia yang kena tangkap,,apa punya haramjaddah punya undang-undang ni?

      Delete
    3. Laporan khairuddin tentang 1mdb bukan politik.. Ia bekenaan kesalah orang politik.. Kenapa kat luar negara org sibuk pasai laporan yg dibuat khairunddin berjalan adalah laporan itu benar dan berasas.. Dah ada yg didakwa.. Bank ditutup.. Aset disita.. Duit dibeku.. Dimalaysia ada yg dibuang jawatan.. Ada yg ditukar dipecat.. Ada yg cari makan.. Ada yg naik pangkat.. Ada yg diosakan.. Ada yg dpt 'derma'.. Ada yg tak mengaku.. Ada bukti tapi dihalang

      Delete
    4. Itu lah ..

      Yang ada kepentingan politik ialah Najib dan UMNO .. Yang buat repot Khairudin.. oleh kerana menjadi kesalahan buat lapuran yang ada kepentingan Politik .. siasat lah.. Yang penting siasat bukan dakwa atas sebab lain..

      Delete
  8. APA beza laporan polis dengan laporan media massa(laporan media massa yang kalah saman)?

    ReplyDelete
  9. erm, selamat malam , seperti biasa para "intelektual" kaki lima membentangkan hujah yg melangkaui imaginasi manusia yg waras dan sihat akalnya.

    lafaznya seringkali berlawanan dengan apa yang dikerjakan.

    inilah kelompok manusia yg meludah ke langit kemudian kekal tanpa mengelak apabila ludahnya itu jatuh ke atas mukanya sendiri.

    dan setiap dari sistem yg wujud di negara ni tidak terlepas dari kesatnya lisan, adu domba dan fitnah yg dimulakan politikus berhati serigala, dipanjangkan "lidah" yg berkhianat lalu tertanam jauh di lubuk hati manusia2 yg jahil dan sombong.

    lihat bagaimana mereka memfitnahkan,mencela pasukan polis, tetapi kemudian mereka datang untuk menagih sesuatu tanpa sedikitpun sifat malu.

    hmm, aku kirimkan salam dan doa agar kamu sedarkan diri sebelum terlambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ewah2x..sang nakhoda sudah kembali.Apakah kambeng sang gembala jatuh sakit atau sang nakhoda sendiri sudah sakit tenat.Kalau didunia tidak bisa berbicara dan hanya layak dilabel sebagai pembicara dikaki Lima tiadalah jua urusan nakhoda berbicara kosong.apakah sang nakhoda berasal dari seorang pelepak kaki Lima yang tahu dan kenal Si "intelektual" kaki Lima? Sungguh sayang sekali sang nakhoda membesar dikalangan Si "intelektual" kaki Lima.

      Delete
    2. Anon 23:46, jangan dipedulikan sangat sang nakhoda bangang tu.APA dia ingat bila berbicara berbunga bahasa dengan kehalusan bahasa sastra bolehlah dia mencelah dengan menyembunyikan kebodohan dia.jangan kongsikan kebodohan makan dedak dengan bahasa yang berbunga2

      Delete
    3. Let me tell you this,,sekarang ini seluruh dunia sudah tahu pekong MO1 & Jho Low,,ini dua ekor memang betul-betul punya crook, apa yang di ceritakan oleh SR,DOJ dan WSJ adalah shahih dan benar berlaku,,itu sebab dari awal lagi MO1 cakap saja nak saman tapi tak buat sebab dia yakin yang dia bersalah jadi macam mana cara nak saman,,Tun M pelawa debat tapi MO1 tak hadir,tak berani nak terima soalan dari wartawan asing,,PAC report tonggang langgang akhirnya di OSA kan,,Bank ICT di Singapura di arah tutup oleh kerajaan Singapura kerana bersubahat menyimpan wang laundering money kepunyaan MO1,,Wahai rakyat Malaysia yang dirahmati Allah,, mari sama sama dengan berlapang dada untuk terima hakikatnya bahawa Najib telah gagal mentakbir Negara dengan baik,beliau banyak sangat-sangat melakukan kemungkaran pada Negara & rakyat Malaysia..!!
      Cukup sampai disini riwayat Umno kita tidak dapat terima untuk melihat Negara semangkin hancur dan musnah,,bukalah minda and say NO to UMNO........!!

      Delete
    4. hmm, mungkin menjadi sedikit ketagihan atau hadir juga perasaan kasihan apabila aku membaca komentar golongan seperti kalian.

      Aku cuba menilai apakah "benar" pada setiap apa yg kamu dakwakan.

      Kemudian aku ajukan pertanyaan .. ternyata disetiap dakwaan,lebih banyak ia mengandungi fitnah dan ikut-ikutan tanpa mengetahui melainkan sedikit.

      Kamu mendakwa sedang menentang sebuah kerajaan yang zalim dan perasuah - hujah pembuktianmu tidak mampu mengatasi hakikat yang sebenar.

      Kamu mendakwa sedang "bekerjasama" namun kemudian aku tanyakan siapa ketuamu - tiada seorangpun dari kalian yang mampu memberi kepastian.

      Aku ingin sekali mengikut kepada kalian, namun setiap kali aku melangkah setapak kehadapan .. aku sehasta lebih, kembali ke belakang.

      Ketika kamu mengigit kuat semua janji politikus berhati serigala, aku mendapati ia hanya sebuah pendustaan.

      Sifat sombong dan jahil kamu membuatkan aku kadangkala tersenyum, kadangkala membuat aku bingung dan kadangkala aku ingin turut kembali mencela atas jalan yg kamu pilih.

      Maha Suci Allahswt .. aku benar-benar berharap agar kamu jangan lagi ditunggang oleh gerombolan non muslim yg tidak memberi bai'ah nya secara zahir.









      Delete
    5. erm, wahai sahabat .. tak habis lagi ker berpaut pada kisah 1MDB ?

      Kini kamu berdebar-debar menunggu akan perkembangan saman sivil DOJ ?

      Aku tumpang simpati andai kiranya "bukti sahih" dari lidah si kafir itu hanya terhenti sekadar melalui saman sivil.

      Lama sebelum itu aku hanya mampu tersenyum apabila segala "bukti yang sahih" hanya mampu disabitkan kepada "ikan bilis" dari sejumlah 42billion yg telah dirompak.

      Hey bukankah kamu telah "beriman" bahawa 1MDB itu telah dirompak berbillion ringgit. Apa perlunya lagi kepada bukti yang sahih .. hehe

      Teringat aku bagaimana riuh rendahnya kisah komisen 500juta berkait pembelian kapal selam Scorpene yg kemuncaknya,lidah2 politikus berhati serigala mendakwa Sepina dari makamah France akan memaksa Najib untuk hadir sebagai OKT (orang kena tuduh). hmm , masihkah kamu "beriman" dengan kisah ini ??

      Sudahkah ada kisah yang baru selepas tamatnya gegak gempita 1MDB ?

      Selamat "berjuang" wahai manusia2 yg sombong lagi jahil sifatnya.

      Delete
    6. Salam 1 Nakhoda,

      Entah kenapa aku turut terpanggil untuk berbicara tentang isu nakhoda. Bagaimana kamu terlalu dungu tidak mahu menggunakan iman,ilmu & akal?

      Tiada seorang pun yg bersyahadah dan berbangsa Melayu (yg dipandu iman,ilmu & akal) akan melihat UMNO sebagai pembela bangsa & agama. Jika neraca pertimbangan wajib memberatkan kepada sebangsa & seakidah dengan kita...walaupun melakukan kesalahan, nescaya tiada banduan di dalam penjara yg berbangsa melayu & beragama islam.

      Jasad & roh perjuangan asal Umno telah lama terkubur sama sekali dek kerana sikap pemimpin2 di dalamnya begitu taksub & rakus dengan pangkat & harta.

      Masihkah kamu mahu berkiblatkn nakhoda "berhati dubuk" seperti yg ada di dalam Umno sekarang?

      Hatta sekawanan biri-biri yg lincah di padang ragut juga memilih yg terbaik di kalangan mereka untuk menjadi nakhoda. Apakah nakhoda yg pecah amanah, rasuah, salah guna kuasa, boros, lemah mentadbir..masih layak diangkat sebagai nakhoda? (Wat malu je ngan kambing hihihi)

      Raja di rimba juga seperti sekawanan singa akan mengantikan nakhoda mereka kepada nakhoda yg baru setelah didapati nakhoda yg lama "lemah" untuk memimpin mereka.

      Bukankah telah aku katakan sejak sekian lama bahawa politikus "berhati dubuk" seperti Umno itu sudah tidak relevan mentadbir negara. Ingatlah bahawasanya Umno & Rasuah berpisah tiada...dulu, kini & selamanya.

      Politikus "berhati dubuk" seperti Umno juga selalu membawa janji2 dusta setiap kali PRU diadakan bagi menawan hati pengundi2 kampung & felda. Bukan sekali dua janji2 Umno tidak ditepati malah telah dicapati.

      Demikianlah niat pokok yg aku selalu nyatakan adakah masih mahu berkiblatkan nakhoda yg korup & lemah serta "berhati dubuk" seperti yg ada sekarang?

      Di mana kewarasan akal mu tatkala kamu bagai rela dipimpin oleh "si buta hati" untuk melintasi "jalan hidup" yg penuh pancaroba?

      Kalian "berhijrah" untuk mengejar segala janji2 dusta sekalian politikus "berhati dubuk", ibarat "si buta hati" bermimpi keindahan syurga.

      Jika aku mengambil neraca pertimbangan seperti kamu wahai sahabat, nescaya aku akan lebih kesat celaan, adu domba, gelar yg aib & fitnah yg akan aku kalungkan kepada parti Umno politikus "berhati dubuk" itu.

      Bukankah selama ini hukum rimba yang menjadi kiblat politikus "berhati dubuk" seperti Umno. Mereka akan saling berkhianat @ dikhianati & berpakat disebalik tabir untuk mendapat lebih banyak kuasa. Contoh yang terbaru adalah pemecatan TSMY tanpa diberi ruang & peluang untuk membela diri sebelum dipecat.

      Dulu,kini & selamanya kamu masih dengan bangganya untuk kekal diperbodoh oleh politikus "berhati dubuk" yg membawakan janji2 dusta setiap kali PRU menjelma tiba.

      Sila desak kepada politikus "berhati dubuk" yg ada di dalam Umno, agar melantik NAKHODA di dalam bahtera berlandaskan nilai2 sifat terpuji yg tidak terpalit dengan salah guna kuasa serta bersih, cekap & amanah.


      Yang benar,
      Bapak Tiri "Mat Nakhoda"



      p/s: maafkanlah anak tiri saya Anon 23:30 & Anon 01:08 a.k.a "Mat Nakhoda" kerana dia belum lg "baligh" sepenuhnya.

      Delete
    7. erm sahabat, awak terlalu lucu dan aku mengucapkan terima kasih.

      Sayang sekali kamu tidak mempunyai jawapan terhadap apa yg telah aku sampaikan.

      Delete
    8. Sama lah dengan kami semua. Awk pun terlalu lucu di mata kami semua "Mat Nakhoda". Ibarat badut di alam cyber.

      p/s: ramai dah cakap...ayat bunga2 masih tak boleh menutup kebodohan.

      Delete
    9. erm, bukan bahasa yang berbunga menjadi pokok apa yg ingin disampaikan.

      Aku membawakan pertanyaan yang kamu tidak punyai jawapnya, hmm atau kamu terlalu malu untuk mengakui yang kamu hanya menzalimi diri sendiri.

      bukan niat aku untuk mengembalikan segala celaan walaupun aku boleh melakukannya. aku hanya mengajak kamu supaya kembali menggunakan akal,ilmu dan iman.

      kamu begitu mudah diperdaya dengan pendustaan yg berulang-ulang, dibawa politikus berhati serigala. lalu aku terfikir apa keuntungan yg kamu perolehi ?

      sedarlah kisah 1MDB sudah menemui titik noktahnya. secara zahir tiada pembuktian yg mampu dibawa oleh politikus berhati serigala dan lidahnya sikafir itu.

      Sekiranya kalian ada "pembuktian" berkait penyelewengan 1MDB, maka sudilah kiranya dikirimkan kepada FBI untuk difailkan prosiding jenayah kolar biru di US atau ke makamah antarabangsa. ia sebagaimana permohonan DOJ tempoh hari yg meminta mana-mana pihak memberikan kerjasama untuk membawa Najib ke muka pengadilan.

      Aku yakin kalian sememangnya punyai "bukti" itu.

      namun jangan pula kamu meneladani tindakan dua politikus berhati serigala yg terlalu bodoh dengan menamakan "seluruh rakyat Malaysia" sebagai plaintif.

      Mari aku kisahkan sebuah kisah benar yg difilemkan, lakonan Julia Roberts bertajuk - Erin brokovich -

      yang memfailkan saman terhadap syarikat gergasi di U.S dengan mewakili penduduk sebuah pekan.

      Kes hampir digugur apabila sebahagian kecil penduduk enggan menurunkan tandatangan, akhirnya mereka memenangi kes dengan nilai ganti rugi paling besar pernah diperintah makamah dalam sejarah di U.S

      Moralnya - pernahkah dua orang politikus berhati serigala itu berfikir sejenak sebelum memfailkan saman mewakili seluruh rakyat Malaysia ? - ia memerlukan persetujuan dengan pembuktian tandatangan 31juta rakyat Malaysia.

      politikus berhati serigala itu menemui jalan mati, sebelum ia menjejakkan kakinya di jalan itu.













      Delete
    10. Laa..kau terlalu malu?

      ADA AKU KISAH???

      Delete
  10. Nakhoda oh nakhoda, takan hilang bau tangan terpalit tahik hanya dengan memegang bunga yang berbau harum.Cucilah tangan baru pegang bunga - budak belum bersunat pon faham APA tu najis.

    ReplyDelete
  11. Nakhoda....kau pulak U mana? Newcastle atau Kellie'scastle? Kih kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nakhoda Dari u-turn..kih kih kih kih..

      Delete
    2. Nakhoda satu U kut ngan mamat Newcastle (klon maslan). Ntah2 sebilik.

      Delete
    3. Kalo cakap berbunga tu konfirm bukan universiti omputih..banyak sangat qias dan mantiqnya nakhoda ni cuma isinya je xde..tu yang ghuflah tu..

      Delete
    4. Nakhoda tu sah2la universiti kaki 5

      Tu yg dia sebut galak2 kali tu

      Delete
  12. Kebangangan nakhoda tidak dapat diselindungkan dengan hujah berbunga-bunga.kasihan kalian melihat sang gembala menipu orang Kampung dengan kehadiran serigala yang membaham kambengnya.Lagi-lagilah sang nakhoda melabuhkan sauh sedangkan layar terbentang menahan angin.Pabila bumi terbelah dua barulah sang nakhoda sedar bahawa sang pendekar boges hanya seorang cash is king.Pada masa ITU sang nakhoda keluaran U (u-turn) sedar bahawa dia sebenarnya si goblok ke 3

    ReplyDelete
  13. Mamat newcastle tak buat masters dan phd ke? Kalau nak buat aku cadangkan thesis ni: Kebarangkalian DAP diresapi aliran IS adalah sama dengan kebarangkalian Umno diresapi aliran intelek, dan berpadanan dengan kebarangkalian rakyat biasa menghias nasi goreng tanpa gst dalam kuali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah LA umngok ni.kejap bangang kejap bodo, tiadalah cerdiknya.Sekejap bersih dikatakan cina DAP kafir harbi, sekejap lagi diserapi oleh IS islam extreme dan sebagainya.APA modal pun x laku.jgn lagi geletek aku dengan mengatakan bersih dinaungi oleh syiah atau diketuai yahudi.Yahudi pon mampu hukum pemimpin kleptokrasi dan wanita yahudi turut serta belayar membantah sekatan terhadap Palestine.Lepaih ni jangan pula kaitkan bersih dengan hudud pishadi.dah terdesak sangat kot....

      Delete
  14. 0112, aku rasa lbih sesuai lg kalo mamat ni buat tajuk 'analisa kecerdikan orang Umno'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi mesti ada ijazah dari
      Universiti Malaya (UM)
      macam Azizan Othman.
      Kah... kah... kah...

      Delete
    2. 0214. Mamat U newcastle ada PhD. Bdg teori konspirasi. Dia nyer thesis tajuknya 'Strategi Tun M memecah belahkan pembangkang utk menangkan UMNO'. Dia nyer teori Tun M ni konon2 nya belakon shj musuh dgn najip. Sbb tu dia duk jaja teori konspirasi utk menangkn UMNO.

      Delete
  15. Nakhoda ni agak agak lulus sekolah pondok jerrr

    ReplyDelete
  16. Marilah kita semua sama-sama sedar terdapat juga laporan media massa yang bertujuan kepentingan politik pihak tertentu dan akhirnya kalah saman.

    ReplyDelete
  17. Cadangan yg perlu disampaikan ke majlis DiRaja sempena majlis persidangan majlis DiRaja pd 12 October 2016. Najib dipanggil menyembah duli utk memberi penjelasan tentang permasaalahan kes-kes yg berbangkit melibatkan 1MDB. Menjadikan rakyat MALAYSIA haru biru melibatkan ekonomi kerajaan, kredibiliti negara Di mata Dunia yg kian menjunam, permasaalahan melibatkan ekonomi rakyat Malaysia. Kes-kes yg terkini yg terangkum politik serta kewangan. APA KESAN JANGKA MASA PANJANG NEGARA yg menanti detik perpecahan. Di minta jasa baik encik shahbudin mengupas Dan menyebarkan cadangan menjadi viral sehingga smpi ke pengetahuan majlis DiRaja utk diambil tindakan susulan, NAJIB WAJIB BERTANGGUNG JAWAB

    ReplyDelete
  18. Jamal seperti siri jalan2 cari makan

    ReplyDelete
  19. Mohon kepada en nakoda...
    Tak kisah apa alasan hg sekali pun.. Walau ayat berbunga apa skali pun..
    Bunga matahari ka.. Ros ka apa ka..
    Cuma jawap satu soala ni jaaa...

    Bila encik najib nak saman wsj kerana 'fitnah' tentang duit dlm acc peribadi yg dijanjikan pada rakyat pada hari selasa???????

    Jawap sat encik nakoda berbunga..


    P/s Kalu encik pelajar universiti newcastle nak buat andaian jawapan pun bolejh jawap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu dia dah jawab.

      Jawapannya tak perlu saman kerana WSJ adalah "lidah kafir"

      Ikut fahaman Mat Nakhoda ahli sunnah wal rasuah, kita mesti berat kan sebangsa & seakidah dgn kita.

      Yg Benar,
      Bapak Tiri "Mat Nakhoda"

      Delete
  20. Kesian Pulak Nak Bagitau !8 October 2016 at 09:16

    ramainya mat2 bunga berpuisi indah spt merdunya lagu2 keroncong yg dimainkan dilewat malam hari.

    bersajaklah, berpuisilah, berdendanglah utk kepuasan dan keseronokan hati sendiri walaupun pada hakikatnya Ketua parti cap bunga didlm keadaan terdesak yg amat sangat telah pun menjemput Robert Mugabe (pemimpin satu kelas kemahiran dgnnya dlm mengumpul harta dunia) utk menjadi org tengah memujuk PM Najib berdamai dgnnya.

    Persoalannya, mengapa mahu mengadakan gencatan senjata dan berdamai kalau kita dipihak yg selalu mengaku benar dan sentiasa memperoleh kemenangan? Perlulah? Atau tandanya kita sedang berperang dgn perasaan sendiri dan berharap kpd belas ehsan drp musuh yg telah ternyata menang dlm setiap pertempuran yg dilancarkan?

    Bermimpilah yg indah2 selagi nyawa dikandung badan ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 9.16,
      Kenyataan kamu ini macam barua dedak, mugabe pun tak kenal dan tak pernah kenal parti cam bunga kamu saja yang memandai mandai reka cerita yang kamu dapat dari orang yang dapat idea dari dalam jamban

      Delete
    2. Kesian Pulak Nak Bagitau !8 October 2016 at 09:44

      Apa nak herannya, apabila seekor burung kakak tua berkata-kata :

      Atuk Madey kamu sendiri dah cakap :

      "Siapa yg tak sokong aku dia telah makan dedak."

      Anon 909, aku rasa kau yg tak kenal siapa Robert Mugabe dan apa hubungannya dgn Penasihat parti cap bunga tu kan? Dan spt pemimpin pojaanmu dan anaknya yg ingin jadi PM, kau mengatakan org lain yg mereka-reka cerita melalui ihham yg diperolehi dari dlm jamban.

      Sedangkan ilham dari jamban ini adalah cara yg diajar oleh perisikan Israel kpd pemimpin2 PKR bagi mendapatkan ide2 bernas utk menentang kerajaan, ttp akhirnya ide2 tersebut semuanya bertukar menjadi taik2 yg terlalu pekong baunya yg tercium oleh rakyat. Begitu jugaklah yg terjadi pd mat2 bunga kan skrg ni?

      Delete
    3. Dedak jenis apa yg Mat Bunga Muflis dan Harumanis Jamnapari bagi kat DoJ US sampai 'terpaksa' tarik balik saman terhadap Red Granite ye?

      Pasti dua org tu rembat duit yg dibagi suruh beli dedak gred AAA, tapi beli gred utk babi ternakan kot !! Sampai merajuk DoJ tu dibuatnya ..

      Delete
  21. Kepada anon 22.18 si mamat budak U newcastle la sangat...

    Saya ni tak sihat ada batuk2 sekali sekala. Setiap kali batuk terasa sakit kat dada dan urat kepala lebih-lebih lagi waktu malam. Saya mohon sangat2 awak simpan la sikit kebodohan awak tu ya. Saya jadi batuk-batuk pasal gelak sakan lepas baca komen awak & dedaktrooper's yang lain. Korang ni sama spesis macam bos besaq korang jugak kan. Mana ada kemaluan walaupun sikit. Mengaku budak U luar negeri punya nak cover bodoh korang. Cukup2 la.

    Setakat nak beli peta Malaysia, siapa2 pun boleh tak perlu jadi IS pun. Pergi saja kaunter Jabatan Ukur & Pemetaan Malaysia dan beli la peta apa pun asalkan bayar jangan tak bayar.

    Tolong la.... Pelisssss la... Jangan lagi batuk dan sakitkan dada saya dengan komen2 bodoh hampa semua. Simpanlah sikit kemaluan hampa tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Krn komen ni komen terakhir dan merujuk ke komen anon 22:18 diatas, aku pergi baca dan fahamkan apa yg lucunya ..

      Tak jumpa pun apa yg lucu, setakat kemudiannya dia mengaku lulusan dari U di Newcastle.

      Aku bukan nak provok kau, tapi kalau komen mcm tu kau cakap lucu, baik kau pergi check dgn doktor, takut nanti ada sel2 otak yg terputus atau tidak berhubung dgn betul ..

      Peace, No War.

      Delete
    2. 1304, mamat ni sbnrnya x wat lawak ape pun. Dia sendiri rs x lawak apa yg dia habaq. Dia ni nk kata belagak jujur. Alaa....mcm ahmad maslan ler...org duk habaq dia ni x brp cerdik. lpas tu dia kata ler dia ni bkn x cerdik sbb dpt 3.89..sama gak ngan mamat newcastle tu...agak2 nya umno ni dh menternak org otak cmtu kut...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...