Wednesday 26 October 2016

SOMBONGNYA "BAKAL PM" NI!!


Agaknya pemimpin-pemimpin UMNO sekarang tidak boleh ditegur sama-sekali, baik oleh orang luar mahupun pemimpin dalam parti itu sendiri.

Kalau teguran pemimpin veteran seperti Tengku Razaleigh yang banyak berjasa dan pengalaman pun, ada pemimpin UMNO yang kononnya merupakan "calon bakal Perdana Menteri di masa depan" mengatakan, "jangan dilayan teguran itu", siapa lagi yang boleh memberi pandangan?

Ketika melancarkan sebuah buku Isnin lalu, Tengku Razaleigh antara lain berkata, UMNO perlu melakukan perubahan dalam strategi politiknya kerana ramai yang berpendapat parti itu ketika ini banyak menghampakan rakyat serta tidak lagi bertindak untuk kepentingan negara.

Beliau kemudian menggariskan 10 perkara yang perlu dilakukan oleh UMNO jika ingin terus relevan dan kekal berkuasa.
Apa yang salahnya dengan teguran Ku Li itu? 

Apakah sebagai pemimpin lama, beliau tidak boleh memberi teguran sama sekali?

Dah UMNO tengah nazak dan ditolak di sana sini pun,  masih nak sombong lagi? (SH 26/10/2016).

101 comments:

  1. Kalo tun m yg mengasaskan umno pun diaorang boleh kutuk pasal menegur najib apalah halnya nak dengar teguran ku li...pemimpin umno skang pantang ditegur, semua yg dibuat oleh pemimpin mesti diterima oleh ahli, tengok dan angguk..tegur jd cam tun m, mukhriz, muhyidin, shafie afdal dan lain lain lagi..tiada ruang untuk penambahbaikan dalam umno lagi .yg ada satu cara aje...tumbangkan mereka dlm pru 14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini gua x heran la Budin, ulama2 dan ostat2 pun sama2 kepala batu. Inikan pulak MP UMNO yg dok biasa pelahap berpuluh juta setiap tahun.

      UMNO x akan tumbang. Buat masa sekarang, tiada tanda2 akan tumbang. Org Melayu takut perubahan. Spesis melayu ni malas membaca sebenarnya. Sbb tu otak tak berkembang. Berapa kerat sgt yg jenis membaca umat melayu disekeliling kita? Rasanya boleh.dibilang.dgn jari. Sorila ya..

      Melayu = meleis = malas
      Meleissial = Malassial

      Ini hakikat.. tunggulah 3000 tahun lagi pun, parang terbang masih diimani lagi. Babi terbang pun melayu percaya. Kahkahkah.. Daulat Tuanku sang pemalas.

      Delete
    2. oik ado Cino sosek kat sini, lu gey cibai pang lo gey lou bin ... lancau la.

      Delete
    3. sebab tu ppsmi dibatalkan
      takmau org melayu pandai bahasa inggeris
      supaya melayu hanya baca utusan malaysia saja
      supaya melayu tak paham bila baca akhbar luar dan mudah ditipu dgn spin umno
      umno dah tak memajukan melayu lagi

      Delete
    4. Johari ghani menteri kewangan ke 2 cakap subsidi minyak masak tak ditarik, pagi tadi hamzah zainuddin kpdnkk cakap sebaliknya. Menteri oh menteri umno..nak menipu ke atau memang menteri najib memang bodoh2 belaka??

      Delete
    5. Kalau tak pembohong atau bodoh tu bukanla menteri amno namanya

      Delete
    6. Sokong Mr Tajul !!

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. PAU (PAS AND UMNO) hari ini dipimpin oleh puak puak yg merasai diri mereka maksum, tak boleh dikritik dan ditegur....yang tidak menyokong pemimpin dilebelkan sebagai jebon, barua kafir harbi, pengkhianat, pil kuda, dll.

    Dunia akhir zaman, kezaliman dan kesesatan tidak boleh ditegur dan dikritik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah masih dan sedang memerhati.
      Tunggu saja saat bala menimpa Umno dan Pas.
      Insyaalah.

      Delete
    2. 0651, ada hadis atau mana2 ayat boleh sapot? Dah banyak berjuta kebejatan UMNO berulang2 malah teramat banyak.utk disebutkan, mungkin ada yg sampai sudah bosan menunggu bala tak kunjung tiba.

      Jika tiba pulak, dgn kita yg berasa terselamat sekali kena gagau dek bala.

      Delete
    3. Ekonomi yang makin tenat ni la balak nantikan balak yang besar yang akan datang?

      Delete
    4. Tanda-tanda kemusnahan dan tumbangnya sesebuah organisasi apabila pemimpin tidak boleh dikritik dan ditegur.

      Delete
    5. Tak boleh ditegur tu bukanlah maksum

      Tu Haramjadah namanya

      Delete
    6. Memang tepat Mr Tajul !!!

      Delete
  3. biasalah jika manusia diasuh oleh penjajah maka sifatnya pun tentu sekali lenturnya kearah penjajah.Inilah sifat yang dibawa balik olih mereka-mereka yang mendapat didikan barat.Ego mesti mau tunjuk adalah salah satu pelajaran yang siasuh.Don't worry be happy,sukur kita terhadap Allah SWT atas pertunjuk yang diberi siapa bakal-bakal pemimpin kita dimasa akan datang,jadi berhati-hati dalam mambuat pecaturan.

    ReplyDelete
  4. Bukan sombong mmg betul apa yang dikatakan, jadi pembangkang takda ka yg sombong kebykkan lagi sombong mcm tak pijak di bumi nyata parti cicilan keberantakkan konon nak lawan dgn parti gergasi - hangpa2 semua mimpi lagi mimpi la sampai mati kering.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 07.17 bangangnya ko tahap gaban.....ada hati nak hina parti2 yg kecik.

      Weiiii.....api yg besar pun mula dari api yg kecik tau tak?? Tengok diri ko sendiri ler.....mula dari budak pastu besar ke tua bangka.

      Jangan lupa sejarah boleh berulang.....kerajaan firaun yg besar pun boleh jatuh....Dinasti Qing di China yg gagah pun tersembam....Hitler dgn bala tentera Nazinya pun ranap.

      Tok sah nak bongkak sangat ler.....kalo setakat dalam Malaysia ni. Duit rakyat pun tak terjaga boleh hilang lesap....sampai la ni pon tak tau kat mana?? Apa cerr...?? Megah sangatlah ko satu dunia dah tau.

      Ko yg tak sedar dah kuyop kena kencing. Esok ko sendiri yg mampos kering.

      Delete
    2. Hisham ni dia sejajar dgn saudaranya Ajibgor ...bukan sombong am, tapi jenisnya bodoh sombong. Omputih kata stupid arrogance!

      Delete
    3. Dalam erti kata lain bodoh nak mampus

      Delete
  5. Majoriti ahli Umno dan Pas skg di anggotai oleh munafiq. Munafiqun lebih bahaya dari yahudi zion.

    ReplyDelete
  6. LU MELLAYU PUNYA OLANG HA....HALI2 GADUH..HALI2 CAKAP BUSAT...
    LU PUNYA OLANG SEMUA MAU JADI MENTELI....CULI WANG....HALI2 CULI.APA BALANG LU OLANG PUN CULI.....

    HALI2 PUSING PUSING CAKAP....

    LU PUNYA BANGSA....TATAK MALU KA..????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tit..tit..tit, hello gang..
      Umno troopers rasis telah dikesan di sini..

      Delete
    2. UMNO punya olang semua Pendatang Haram Jawa, Minang, Bugis, Champa, Aceh, China, Badwie dan Mamak, kalau UMNO lompak luit, Melayu yang kena sumpah.
      Mana ada olang cakap Jawa, Minang, Bugis, Champa, Aceh, China dan Mamak yang lompak
      Sama itu macam JAKIM cakap, hot dog punya lembu punya tapi ANJING dapat nama!

      Delete
    3. Aku sokong sangat pendapat kamu 10:58 melayu di perbodoh dan di perdajalkan dengan dengan gaji gomem yang tak seberapa tetapi melayu bodoh sanggup harta tanah melayu di gondol oleh bangsa imigran,tidak sia-sia legasi Sukarno tinggalkan sebelum ini untuk nganyam Malay-asia.
      Wahai melayu bangun lah kamu dari kelalaian dan kebodohan,perhatikan bangsa apa yang memerintah negara kamu sekalian dari puncuk atas ke bawah??

      Delete
    4. Aku heran ngan org yg mengatakan melayu bodoh...itu bangsa..tak ada kena mengena langsung...pendapat jahil dari pemikiran yg jahat sama seperti donald trump yg melabelkan islam itu terrorisma..padahal yg bodoh dan jahat itu adalah org tu sendiri..tidak ada kena dengan label kamu...

      Delete
  7. 07:27 sojak bilo ko jadi usss taz gallon hek hek hek hek oung2 mcm stat kete panehkan engine ... ustat la tu. ... piraah la mabok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat menyebut org munafik dah kau panggil ustat?

      Sah la bodoh waghih buangan ni

      Delete
  8. Nak jatuhkan pemimpin yang ada 2.6b dalam acc nya memang tak mudah, tambahan pula disokong oleh pemakan dan penagih dedak. Lainlah Hadi Awe yang sentiasa menjual produk Islang dan disayang Allah lebih dari manusia lain kerana mulutnya tak lekang dengan wirid anjing dan babi kepada parti lawan. Bila dilihat wajah politiking Melayu yang meminjam nama Islang macam tak percaya pulak mereka ini beragama Islang, kan lebih baik mereka menjadi pengikut Ayoh Ping Kerajaan Langit daripada mencemarkan kesucian Islang dengan perangai dan pemikiran Bani Israel mereka tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 07:43 baik ko tobat ampung di bawah line text oden ni, ko sebahye pun tak tahu sapo ko posombahkang ... copek baik ko tobat ... oden boyi ko tongah jam dari skrg ... ko tahu tak doa den ni mustajab ... mandai yo ko sobot anjing ... apo ko tak sada ko baru sat2 ateh ni menyalak sungupo anjing dah ko jang.

      Delete
    2. Waghih, doa org makan dedak tidak mustajab..insaflah

      Delete
    3. Boto kato kau 08.18.

      Delete
    4. Hebat mana pun ayah pin yg sombong bongkak akhirnya Allah Taala cabut juga nyawanya

      Delete
    5. Ayah Pin tu tak der menda. Yg Firaun dgn tamaddun kerajaan yg besar sampai sekarang boleh tengok tinggalan kerajaan Firaun tu pun jatuh.

      Sampai sekarang tak ada negara yg boleh tiru piramid firaun.....keranda pun salut emas berlian....lebih dari duit magik berbilion-bilion tu.

      Macam tulah punya hebatnya kerajaan Firaun akhirnya mati lemas tengah laut. Tumbang kerana sombong bongkak.

      Setakat manusia biasa ni tak payahlah nak dabik dada. Kalau nyawa pegang sendiri tak per. Takat mana sangatlah sombong bongkak tu boleh sampai??

      Delete
  9. Gargasi, metos makluk yg berbadan besar tetapi tumbang oleh rakyat2 kerdil. Harap badan saja besar tetapi bodoh sombong nak mampos.

    ReplyDelete
  10. Pandangan dari kacamta orang sarawak

    1. Alhamdulillah Umno tak dibenarkan masuk ke sarawak.. pemimpin kami dari dulu lagi tahu muslihat umno.

    2. Nyata umno telah porakperandakan sabah, jiran kami.

    3. Najib...tak payah disebut...MO1, the kleptocratic leader of 40 thieves

    4. Kritikan TR sangat tepat serupa kritikan dari Mahathir. Dua tiga malam yang lalu Mahathir telah dipuji oleh sarawak kerana his futuristic and achievable mission on IT for sarawak

    5. Zahid is never a material for PM. He is weak and a serial liar. He quietly flew in to Singapore to apologize to LKY. He lied to the people of Sabah, khasnya kes lahad datu. He waged a war against mahathir at the height of anwar's hoo haa only to be humbled by mahathir with facts and figures. he is known for his great lies in the case of saudi prince donation......WANT THIS MAN AS OUR PM???????? Certainly not.

    6. The blog today speaks of Hishamuddin, another weak leader in umno. Remember how he embarassed himself by making a trip to China to apologize on the treatment of alleged chinese national by PDRM.....only to be humiliated by the fact that the alleged chinese national is actually a malaysian chinese....kan bodoh piang namanya. He is not assertive, far from effective in the case of MH370... too dependent of CORROBORATION. CORROBORATION an CORROBORATION only to result in MH370 and its passengers vanished in thin air....a material for PM....no way.

    The state government of sarawak under adenan is trying to regain what we have lost in the past vis-a-vis sarawak as a region, NOT A STATE. Sabah is working hard as well following the sarawak approach. With leaders like zahid or hishamuddin, we are better off outside malaysia.

    So umno guys out there, think about malaysians.....not najib and his gang of thieves. only you can make that difference

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:02,

      Porrahhhh Sarawak.. your CORROBORATION has helped UMNO/BN to perpetually stay in power..

      You deserve UMNO/BN as much as you deserve your plundering Taib Mahmud..

      Leave Malaysia? Please do! When?

      Delete
    2. 08.37

      will do. insyaAllah...... taib mahmud's room at univ adelaide has been removed....on step at a time. Remember musa aman's case of his account in switzerland has been unearthed? Taib is a matter of time like your najib the thief.

      so, we are working on it...first a regional sarawak, not a state....after that.....everybody's guess...:))))

      Delete
    3. 08.37...i always thought of national unity, thats what we have been taught in school anyway. But in real life, national unity doesnt exist. Practically, u guys are different from us. The divide is too great to reconcile. Guess what...i am thinking of migrating there. I have been to sarawak many times..love your peoples, your "country"...best of all, tarak orang PAS kat sana, dah meluat dgn ideologi arabesque PAS yg dah meresap dalam umno, pentadbiran awam, sekolah, universiti, glc, malah di kawasan2 perumahan. PAS has won in semenanjung, not politically, but socially. I am thinking for my children, they need to escape all the nonsense that have plagued us all this while.

      Delete
    4. 11.33,

      Good idea

      Delete
  11. Bukan tidak mahu mendengar tetapi sudah tidak boleh mendengar nasihat dan pandangan orang. Ku Li agak sudah terlambat kini bukan sahaja kepala ikan tersebut sudah busuk tetapi sudah berjangkit kebadan dan ekor sudah mulai membusuk. Ikan ini sudah tidak boleh dipakai lagi. Jika dipotong kepala nya pun tidak akan menyelamatkan ikan tersebut. Apa yg perlu dan hanya boleh dibuat adalah korek lobang tanah saja supaya tidak ada lagi bau busuk nya. Orang yg tidak mau mendengar nasihat dan pandangan orang akan sentiasa sesat jalan.

    ReplyDelete
  12. I want ahmad bashah as my pm. Alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal ketiak

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha hihihi kikiki,
      First class punya lawak....
      mat maslan as TPM.

      Delete
  13. Pemimpin UMNO skrng bongkak sial tak boleh ditegur tetapi mnjadi bodoh sombong klau sombong cerdik boleh dipkai.pemimpin umno klau nk jd sombong pegila kaji sistem politik kt amerika ada seorang perwira kata Malaysia lg hebat daripada US sbb US ada dua parti kita bnyak parti.apa gunanya parti bnyak klau kita x pegang ekonomi ekonomi kita dikuasai org kafir.lg teruk kita drpd amerika ada dua parti liberal (Democrat) dgn conservatif (Republican) tetapi tetap dimiliki org putih.ini patut org umno bodoh sombong kna bljr dgn depa.ttng oneamdibe sapa yg siasat dulu amerika lg thu kisah scandal ngara kita.hbisla ngara kita selagi ada umno pegang umno brkuasa memonopoli ekonomi kita yg bg kt org asing.waspada dgn parti keris ini

    ReplyDelete
  14. Parti agama di ibaratkan sebagai perempuan tua yang sudah putus khid. Di solek dengan makeup dan bedak dengan di pakaikan pakaian yang mahal, takkan nampak cantik dan gebu. Yang sesuai bagi wanita tua ini adalah bersuamikan Umno yang lebih tua usia dan seangkatan denganya. Sama2 tua dan menghampiri liang lahat.

    ReplyDelete
  15. Agak nya dia fikir kuli nak tegur tokey kut..

    ReplyDelete
  16. Si Din yang hunus keris lepas tu mibta maaf. Ini pemimpin taraf Najib 1MDB. Dia ini Najib akan gunakan untuk selamatkan diri. UMNO memang sedang membusuk. Respons Si Din keris ini menguatkan lagi bukti BODOH SOMBONG pemimpin UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shima @ din kot...dia mana ada batu

      Delete
  17. En Din Keris ni rasanya nak jadi macam Awang Adek kat Kelantan kot. Bekas bakal menteri besar dan bekas bakal PM.

    ReplyDelete
  18. Pas bersama Bn menjelang pru14.... Mampuih la apanama ppbm mati jongkeh nampak ea sobolum pru14 ni sbb tak habis2 lagi asik dok main wayang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti org kampong...elok sangat

      Delete
    2. Takut kau je yg mati jongkeh lepas najip tombang nnt waghih buangan oi

      PAS dh jd perempuan simpanan amno sbb tu xleh kawin dgn bn nnt bini2 tua amno dlm bn tu mengamok

      Mana dilanyak je la pas tu jd penyedap amno dulu kini dan selamanya

      Delete
  19. PAS APPOINTS UK LAWYER TO SUE SARAWAK REPORT

    Counsel will send a letter of demand first before taking the next course of action, says PAS secretary-general.

    Pas bakal masyuk lagi duwit pabila monang kes.
    Siapa kato tak saman. Piraah mabok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengah mabuklah tu bila dapat RM90 juta

      Delete
    2. 11.55...terima kasih kerana menerbitkan semula berita bertarikh 15 august.

      Delete
    3. PAS dah saman ke?

      Delete
    4. Waghih buangan ni memang suka perangat cerita dah basi

      Dasar org mabok memang begitu

      Delete
    5. Waghih nak balek kampong org tak terima. Malu nak duduk ngan org biol.....tu yg meraban sewel jer.

      Delete
  20. Makin ramai tinggalkan najib..lg cepat la najib kena serangan jantung. Drpd nampak cool boleh jadi pemarah. Rosmah pun boleh gugur rambut. Najib jadi lemah bila mentornya, rosmah mampus. Tak mustahil..sbb rosmah lg tua 2 tahun dari najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12:31 tang tu hang suluh kot dah mati kutu ka,
      banggang betul korang dok kata Rosmah berperanan.
      Piraah mabok.

      Delete
    2. 1231, kamu ni memang tidak berperikemanusiaan langsung mengata Dato Najib dan Dato Rosmah. Tidak beriman apabila orang menghina pemimpin negara khususnya Amirul Mukminin Najib.

      Teguran Ikhlas Alumni Newcastle University

      Delete
    3. Anon1607
      Mana hg blajaq ni "tidak beriman apabila menghina pemimpin negara khususnya amirul mukminin"
      Cerdik la skit.. Tanya amirul mukminin najib bila nak saman.. Manada amirul mukminin ckp tipu.. Najib bukan amirul mukminin yg islam kendaki.. Sbb syarat utama nak jadi amirul mukminin adalah amanah.. Ckp tipu bukan amanah.. Bila nak saman.. Takda dlm alquran pun ckp hina/tegur pemimpin hilang iman.. Mana blajaq ni

      Delete
    4. Anon 16:28
      Kalo dah menipu namanya najib amirul munafiqun!!

      Delete
    5. Kellies' castle, walaupun ape pun najip mesti dijatuhkan...Aku tak peduli ape ko pertahankan...Lawan tetap lawan!

      Delete
    6. Hadoi..

      Yg waghih buangan dengan bahasa bterabornya ngalahkan bangla baru 3 hari mendarat

      Disokong kuat oleh graduan kakibohong yg buat fatwa sendiri (ni jakim kena siasat ni kot2 dia pengikut ajaran sesat)

      Tu je la level cybertrooper najip. Elok sikit je dari lembu

      Delete
  21. Cai cai MOF bocorkan rayuan NPE utk projek tambahan RM2b ditolak kerajaan dan anak Husni yg sudah bergelar jutawan muda adalah salah satu pengarah proxi dlm syarikat konsesi utama yg tak putus tangan kutip tol jalan penting diKL tu.

    Husni kemudian membalas dia baru bagi sikit, ada lagi 30%, 50%, 70% dan 100% maklumat yg tak lepas lagi.

    Baru jelas nampak perlawanan berebut dedak antara penyamun kecillan dan raja penyamun.

    TSMY dipecat kerana bercakap benar dalam cabinet, lepas kena pecat bersama TDM buat tuduhan siapa M01 yg curi duit rakyat, dua2 cabar macam anak hantar mintak disaman M01.

    Husni tunggu counter offer, TSMY dan TDM tunggu saman. Byk beza istiqamah perjuangan politik tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. podah istiqamah konon. woi Umno dirosak berpuluh tahun masa Mahathir dan Anwar semua2 ni adalah sampah mcm gergaji duwa mata takdah keikhlasan, ni yg kena sebut atas semua belaan mereka berduwa atau team diya jugak, hang tgh nanti byk lagi kambing hitam sdg terketaq2 dok nanti dlm Umno tertanya2 bila lagi atau mungkin lagi akan kena sejak mula dah "pembersihan" istigamah sebenar benar namanya, bukan krona kroni sungguh pun ramai dok makan gaji dibawah sykt tu tapi kenapa mau krona kroni lagi weh.

      Delete
    2. Paling penting mahathir ka. Anwar ka.. Muhyiddin ka... Depa takda 2.6bilion dlm akaun.. Pusing p la kot mana pun... Salah tetap salah..

      Delete
    3. Buat 1622,

      Takyah dilayan sangat beruk belaan najip yg bgelar waghih buangan tu

      Dia modal lain tarak dok cerita benda yg bbelas bpuluh tahun dulu tu pun main reka2 sedap tekak je

      Org bbahas cerita yg blaku skg

      Dia ketinggalan keretapi bpuluh tahun lamanya

      Lg 50 tahun pun dia akan kekal bangang mcmni

      Delete
  22. Jho low berak, najib kena bersihkan..

    ReplyDelete
  23. Umno does not need advice, be it from outside or inside. They are advised by dedakuan experts.

    It is very true, time of giving warnings and advice is past. Time for umno members leaving the party.

    ReplyDelete
  24. Ni lagi co baca yg kata dok bagi China ka apa.

    1) Shafie mendakwa 60% Bandar Malaysia telah dijual kepada China.
    Ini tidak benar. 60% Bandar Malaysia telah dijual dengan nisbah 60:40 kepada konsortium Iskandar Waterfront Holdings (IWH) dan kumpulan China Railway.

    Pemegang-pemegang saham IWH terdiri daripada 40% Kumpulan Prasarana Rakyat Johor (KPRJ - Kerajaan Negeri Johor) dan 60% Credence Resources (Tan Sri Dato' Lim Kang Hoo).

    40% 1MDB atau MOF Inc (di mana saham-saham sepatutnya dipindahkan), 36% IWH dan 24% CREC. Justeru, pemilikan projek tersebut sepatutnya 76% rakyat Malaysia dan 24% China.

    Hal Husni ni baca sebab musabab

    Yes, found what Malays use to say GALATNYA kalu tak
    Quote below

    Husni’s son, Khalid, his father’s proxy in New Pantai Expressway Sdn Bhd

    Molopong jo ko jang.

    Hangpa sokong lagi mentelah dah kena semua melatah, Shafie Muhyideen pun jugak ... Ada lagi kambing hitam dlm Umno tu silap gaya ada yg kena lagi. Habih tu hang dok kata Umno mau pelihara legasi Mahathr dan Anwar tu krona kroni tu lagi. Woi bangun la woi apsai mau kena kena kencing lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru semalam china railway group buat announcement nak buat biggest underground city kat bandar malaysia : Chanel News Asia. Kalau dia tarak power, takkan dia nak announce, tunggu la majority shareholders announce. Kjaan malaysia pon belum announce apa2. Hakikatnya , cina komunis dari China dah tunjuk power.

      Delete
    2. 13.01...sabar bang sabar. Baru last week kita tau leonardo de caprio bekerjasama dgn DOJ sejak july. Kita tak tau sapa lagi yg sedang bekerjasama dgn DOJ, FBI, swiss, spore, abu dhabi, hong kong. Ni cerita epic ni, sabar sikit yerr.

      Delete
    3. saba ape beb sabaq hangpa & the gang la spai pru14.
      Dah 2 tahun dok main lain lagu lama tang jugak tarak apa2 pun.

      Delete
    4. Cai Zemin the GM of China Railway Group says Bandar Malaysia will be a glittering gem on China's rail corridor.

      13.01 kau faham tak political statement cina komunis ni? Paham tak maksud China's rail corridor?

      Delete
    5. 2 tahun main lagu lama? Kalau kau tau baca wsj, bloomberg, cnbc, bbc...sepanjang 2 tahun ni sentiasa ada lagu baru. Kalau lah kau tau baca....

      Delete
    6. Mewujudkan rangkaian tanpa sempadan dan China pemain utama disebabkan tanah yang besar dan China mempunyai dana untuk pelaksanaan dan kedautan tetap ada kekal terpelihara - China Rail Corridor merakumi semua jajahan negara yang dilalui tren dan bila tidak mesti nama tu juga digunakan pakai sebab atas penghormatan pada negara yang terlibat dan sudah pasti nama lain diguna pakai. Pepehal hanya atas drawing board lagi dan masih dalam perundingan. Apa pulak dikata dijajah pulak ... Zombie la korang.

      Delete
    7. 13.47...fakta ko pon tak betul. Siapa kata china rail corridor ni rangkaian tanpa sempadan? Ko paham ke apa ko tulis ni?

      Apasal china railway group buat announcement tentang projek di malaysia, bukannya kerajaan malaysia? Tak pernah benda cam ni berlaku. Kalau masih dalam perundingan, cam nerrr boleh announce dah?

      Delete
    8. yang saya maksudkan ini dibawah dalam wawasan

      Later Quote:
      China’s rail corridor will link South-East Asia with East Asia, West Asia and South Asia.”


      Delete
    9. ini yang sotong piji dok hasaut bagai kata mau jual pada China apa kita tidak berdaulat lagi ka apa.
      suruh sotong piji tu cagar kotey ka sipap diya ka buat modal meniaga.

      Delete
    10. Cer tengok krona kroni mana yg dpt untung penjualan saham dan pembinaan bandar tu...rasanya rakyat marhaen x merasa kot...

      Delete
    11. 14.34...rakyat ada hak tanya. Bila ketelusan tidak nyata...rakyat tak akan percaya, dan akan terus bertanya. Inilah maksud trust deficit. Awak boleh persendakan rafizi, tapi maaf, orang berpendidikan tak layan awak. Kalau awak tiada jawapan, duduk senyap, tak perlu habis masa dan tenaga.

      Delete
    12. Rangkaian rail tanpa sempadan maksudnya tiada imigresen, spt eurorail di negara EU. China rail corridor ada bukan tanpa sempadan, ada imigresen di antara negara. Harap maklum 13.47

      Delete
    13. menyemberangi sempadan dah tentu melalui imegresen, silap taip tapi ada bagitahu kedaulatan, kalu pihak pembangkang buat mmg nye tiada krona kroni - harap maklum tu pasal awal2 dah bagitahu siapa terjun dlm politik pasti mahu habuannya. Cth saya tolong jualkan produk tuan2 dan puan2 habis tu tarak masyuk ka tolong percuma ja ka. Kena tgk scope gaimana bn kata pkr bagitu juga sebaliknya... sama saja, kita2 ni je la molopong jo ko jang.

      Delete
    14. Rakyat msia ada 76% kepentingan, tapi china railway yg ada 24% kepentingan hanya akan bayar pada tahun 2020. Apa punya deal ni? Tak pernah orang buat deal cam ni. China dah ada kepentingan tanpa buat bayar satu sen pon. Pas tu walau hanya ada 24%, wakil china railway yg dedah detail pembangunan pada media, bukan wakil kerajaan kita. Tak salah kalau kita tanya, siapa in charge sebenarya, 1mdb atau china railway? Dan sesungguhnya ini isu kedaulatan, ini aset negara. Tahun lepas duta besar China pernah turun petaling street, buat press statement terhadap demo baju merah, jelas melanggar protokol diplomasi (walau pun dia betul, cara dia tak diplomatik langsung). China hormat ke kat kita ni?

      Delete
    15. Tanya diri sendiri siapa bagi muka, Bangsa selain Melayu Malaysia paling sensitif kalu kita tidak berlaku adil. cuba Melayu bising senang pulak org kita sendiri tolong sambungkan sentimen Melayu rasis tu pasal saya sokong Jamal lakukan sebab tak mahu lagi kasi muka. (saya meluat asal polis saman mcm2 sokongan Melayu sambungkan lidah - ya Melayu mmg begitu, cuba tunjuk muka masam sikit - inilah yang katakan bagi muka sgt dan bila poltician masuk campur habis dari hal kecil jadi besar terutama hal2 Melayu diperleceh cth sekali dulu murid mkn dlm tandas guru Melayu kena boo serupa juga budak Melayu disuruh mkn rumput kita2 cepat bertolak ansur - cuba bangsa lain dikatakan tidak berlaku adil dan tgk gaimana bangsa lain bersuara. Cuba tgk kes Guan Eng adakah kita nak kacau kita pasrah pada mahkamah cuba kalu kes kematian bangsa lain - riuh rendah depa dok main isu dah tu pulak Melayu juga main peranan) Ini la kita hadapi sekian lama sebab kita amat berlembut. Hangpa cerita hormat sdgkan kita sudah hilang kehormatan sebab yg mainkan sentimen org yg mendokong bangsa asing. Pusing sana pusing sini akhir Umno juga dikambing hitamkan.

      Delete
    16. 17.42...hang pusing apa ni? Sapa kambing hitamkan umno?

      Delete
    17. Skop M'sia baik buruk pemainnya siapa yg kena palit sudah tentu kerajaan dan siapa pemainnya bn jadi kerajaan lah dipersalahkan dgn segala hal terjadi walaupun perlakunya termasuk pembangkang sbb sebahagian entiti rakyat M'sia. Satu ja cth paling dekat anak siapa tu yg mencuri...2.6 angkara siapa dan siapa yg mula2 melakukan betul ka tak betul lain hal ... poin nya akan terus tuding pada ayah/kerajaan bn segala kemelut tu. Jadi dlm hal ini selalunya kerajaan jadi kambing hitam sampai la ni 1mdb tu apa - poinnya tumpu pada Najib & M'sia pasal mewakili kerajaan akhirnya kerajaan juga dipertanggungjawab.Tu pasal PM ada nampak gabra tak melainkan kalu ada bukti ni takda tu pasal muka diya selamba ja, byk la org kata diya tak tahu malu. Malu apa pulak sebab yg dok ceghita ni byk tak betul bangkali sikiiiiit ja yang betul.

      Delete
  25. Sebenarnya sdr.din,dah jadi budaya kita orang MELAYU. memang kita ni pantang kena tegur atau kena marah sikit,mula la kita nak melenting.cuba fikir kenapa kita suka makan di kedai mamak,gunting rambut dikedai india..walaupun kita marah depa kaw kaw pun depa tak react.bayangkan kalau kedai melayu kita..silap haribulan Keluar PARANG TERBANG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu pasal regardless Melayu kena satu hati, ni poyi Ikut lagi la kata mereka2 yg dah kecundang buat apa, Parti yg satu2 ni la lama berjasa kalu tak betul apa salah sama2 perbetulkan. Najib satu ja hal 1mdb dimainkan politik haiwan .. tu ja. Lagi tgk buku akaun bank, harta, bagai ada hilang ka, 1mdb untuk janakan wang semata2 utk rakyat dan disabotaj. faham tu ja jgn ikut org2 yg dah kecewa. Lagi satu hangpa tgk apasai Mahathir boleh berbaik dan diterima Anwar yg dulu musuh. Mau Selamatkan M'sia konon. banggang punya alasan.

      Delete
    2. Kalu 1mdb takda masalah wahai anon 1337... Kenapa peguam negara diberhentikan.. Kenapa timbalan pm diberenti.. Kenapa bank2 di singapore ditutup.. Kenapa doj buat saman sivil.. Kenapa najib kata dia difitnah oleh wsj duit dlm akaun dan tak saman balik kalu najib betoi tak salah.. Kenapa juga 1mdb kena juai aset pada china kalu 1mdb ada untung.. Kenapa laporan PAC diOSAkan..
      Siapa yg politik haiwan sebenarnya.
      Kenapa tak boleh ditegur kalu salah. Kenapa tak boleh tanya perihal 1mdb dan doj dlm parlimen..
      Siapa ketua negara malaysia sekarang ni yg bertanggungjawap atas semua soalan ni..
      Apa salahnya kalu org yg bermusuh berbaik2 semula.. Itukan ajaran agama.. Agama juga ajar jgn menipu dan mencuri.. Anon 1337 mohon jawap

      Delete
    3. Satu ja jawapan/soalan 1mdb disabotaj - Cuba rewind balik masa Mahathir apa diya la kings of all rubbish system yang diya sendiri ajar sampai Gani Patail tolong sumbatkan Anwar Sodomy 2 - Tell me siapa dalangnya. Gani Patail adalah orang kuat Mahathir buat macam2 onar. Please be honest bro. Now then who's king just like Mahathir leadership for 22 yrs but then 1mdb hangpa dok main2 lagi kaset tu dan rajin2 la baca apa saja berita luaq dok main pusing sana pusing sini sampai la pru14. 1mdb merangkumi semua hal2 yg hangpa tuliskan diatas. sama juga pusing sana pusing sini. Hang mau tanyakan/meragukan hal2 yang tidak ada jawapan dan paksa2 pulak menjawab. Yang hang tanya tu ayah/pm pulak agak2 la beb boleh tanya sampai saat ini pun takda apa2 cuma gossip walaupun sebesar 2.6 bil pun bunyinya. So must realise who's rule and who's being rule. Kalu dah lawan tokey tu ... tokey nak duduk diam ka. Pikir logik sikit bro.

      Delete
  26. Johari ghani menteri kewangan ke 2 cakap subsidi minyak masak tak ditarik, pagi tadi hamzah zainuddin kpdnkk cakap sebaliknya. Menteri oh menteri umno..nak menipu ke atau memang menteri najib bodoh2 belaka??

    ReplyDelete
  27. Najib balik hasil dari China besok announce bagai2 projek mega hangpa boleh ikut sotong piji tu hasut serata pelusuk kampung Mokcik2 Pokcik tahu tak Najib nak bagi/gadai M'sia ni pada China pasai hutang 1mdb. Adui tak caya hang tgk la berok sotong piji tu mulut cibai diya.

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum Tuan Budin,
    Maaf lari tajuk sikit. Mohon kepastian dari para pengomen terutamanya anti jibbo. Telah tersebar luas gambar2 kononnya Melayu/ Indon memikul salib dan berada dlm kelas pengajian Kristian. Dibawah caption menyebut 'sokonglah umno bn' untuk mengelakkan ini berlaku di negara kita! Kemudian satu posting dlm satu group mengatakan ada penafian di internet.
    Ada sesiapa yg boleh tlg poskan penafian ini supaya kita dpt sebarkan kpd msyrakat yg ini kerja cai2 jibbo untuk dptkn sokongan Melayu?
    Tuan Budin pls do something. Kita tahu taktik ini. Kita nk msykt tahu ini hanya helah cai2 jibbo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa punya tgn tu ingat tak Mahatma Gandhi penah bagitahu "sdg hindu dan Islam bekerjasama tetiba ada kepala lembu di tgh jalan" Tak elok la main tuduh2 bro.

      Delete
    2. watpa nak bagitu sdgkan "bodoh2" majoriti Melayu adalah deposit Umno.

      Delete
  29. ' BAKAL PM ' tuh ada 2 kekata missing in-between......' BAKAL TAK JADI PM '....UMNO will be burnnnnnn!!!! Literally.

    ReplyDelete
  30. Hailah umno klu Ku Li pun buat teguran tak di layan apatah lagi ahli umno yg miskin yg ada motor buruk rumah murah je makan pun duit dedak brim merempat merdja nak dengar yg mereka penting undi org melayu mereka dpt kuasa dpt kumpul harta tipu duit rakyat alangkah bodohnya org melayu klu masih nak sokong umno bn tak tahulah ada lebih baik ukut nasihat Tun yg berjuwa rakyat maka pangkah lah DAP PKR Amanah dan sokong TSMY DSSASavah dlm pru 14 klu tidak sampai bilapun org melayu akan dibodoh dihina oleh pemimpin melayu sendiri kesian org melayu

    ReplyDelete
  31. bakal PM selepas anak razak , ni anak husin pulak..
    sila buat ujian saringan dulu bakal PM ni...
    kacip lebih kau ni...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...