Thursday, 6 October 2016

JAMAL BUAT LAPORAN PALSU??


Hanya  sehari selepas pemimpin Gerakan Baju Merah, Jamal Mohd Yunus membuat laporan polis dengan mendakwa Bersih diresapi pengganas IS, Timbalan Menteri Dalam Negeri, Nur Jazlan Mohamed sebaliknya memberi bayangan agar penyiasatan tidak perlu dilakukan.

Katanya, pihak polis tidak ada keperluan melayan segala dakwaan yang dibuat oleh Jamal itu.
Pihak polis tidak semestinya perlu menyiasat dakwaan yang bersifat politik itu, ujar beliau.

Tidak perlu disiasat? Bersifat politik?

Apakah gambaran yang diberi oleh Nur Jazlan itu menunjukkan maklumat dalam laporan polis yang dibuat oleh Jamal adalah tidak benar dan semata-mata berupa serangan politik?

Jika begitu, adakah bermakna Jamal telah membuat laporan palsu dan menyusahkan pihak polis?

Dengan yang demikian, tidakkah pihak polis seharusnya menyiasat Jamal pula? (SH 06/10/2016).

60 comments:

  1. Kalu umno yg buat salah.. Jgn siasat.. Kalu pembangkang kena siasat.. Pening

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekira tidak keberatan... mohon channelkan duit2 tu ke pelajar2 yang dah memohon bantuan pelajaran di peringkat ijazah, master dan phD di dalam dan diluar negara... dah naik sengsara dah tengok nie...

      Delete
    2. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Polis Malaysia adalah satu cawangan atau bahagian UMNO? Dengar cerita ketua bahagian ini suka main talipon waktu kerja, yeke?

    ReplyDelete
  3. Semenjak Baju Merah bangkit semuanya bercakap peranan POLIS.

    Hishammuddin Rais yg kata polis anjing pun pucat lesi bila dihambat geng baju merah dan mulutnya pula kumat kamit panggil polis.

    bagus bagus ..sekarang semua bercakap psal polis.

    Kalau dolu dolu asyik kata polis angjing sekarang semua sudah uturn.

    harap pakatan ini kali jujur la bkn hangat hangat taik unta.

    p/s.. SUDAHLAH kaki kencing semua kaki pakatan nak citer polis kunon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua polis anjing brother oooiii.
      Beberapa kerat aje. tolong faham ya.

      Delete
    2. Kan bagus cakap baik2..ni idak tak abis2 anjing..


      oiii sudah lah nak berlakon baik kunun..kau ingat hishammudin rais dah taubat la ya.

      Delete
    3. Bila di panggil oleh orang lain, Polis tak datang. Bila minta di ambil tindakan ke atas pencerobohan hak orang lain, Polis senyap tak buat apa.. perumpamaan yang selalu digunakan membayangkan taat nya seseorang kepada tuan nya ia lah ?

      BERSIH minta kerjasama Polis.. Panggil Polis ... Teriak Polis.. Polis.. Tapi Polis sudah terima arahan.

      Satu perkara yang patut di puji ialah Polis pantas menangkap mereka yang terlibat atau dipengaruhi oleh IS. Baru ada lilit kepala, Polis dah tangkap. Baru memiliki majallah atau dokumen berkaitan IS, Polis dah tangkap. Baru dapatkan maklumat mengenai IS dengan melayari internet, Polis dah follow.

      Jamal telah memalukan Polis atau mungkin merosakkan perancangan kerajaan mengenai IS selama ini yang di takuti oleh orang ramai. Polis lambat atau langsung tidak ada maklumat mengenai BERSIH diresapi oleh pengganas IS.

      Jamal bodoh. Jika benar BERSIH diresapi oleh pengganas IS, semasa Jamal kacau konvoi BERSIH sudah berlaku huru-hara.

      Tindakan Jamal membuat laporan palsu perlu dikenakan hukuman mengikut akta Polis. Jika tidak.. Jangan marah perumpamaan taat Polis adalah umpama taat Lessie pada tuan nya.

      Delete
    4. anon 1135

      Anda bercakap tentang peranan polis.Tetapi sedarkah anda betapa munafiknya pemimpin2 pembangkang.

      Kalau dolu demo 2011 korang berbangga ditangkap polis..huh masa itu siap maki,keji dan hina polis.

      ingat lagi aku kalau polis rampas baju kuning dikatakan polis takda telor,penakut dan macam2 kata-kata hina.

      Kepada geng baju kuning jgn citer polis boleh tak?

      Kalau takut dgn baju merah cakap terus terang boleh tak?

      aku nak tanya berapa juta geng baju kuning nak turun?

      baju merah baru turun mat motor dah gelabah...korang ni ada telo ke?

      Delete
    5. Oooo baju merah baru turun Mat motor yg x sekolah tinggi
      Lepas tu siapa pula akan turun makcik pakcik Felda ke pulok
      Lepas tu jkkk
      Lepas tu geng dedak
      Lepas tu ......

      UMNO bole upah Mat moto je Hik Hik

      Delete
    6. dah kalah akhirnya modal makcik felda..

      kan bodoh tu..

      FELDA 100% kawasan UMNO..jgm sembang FELDA boleh tak?

      Delete
    7. Baju Merah berani sebab Polis tak buat apa-apa. Buat repot palsu pun tak kena siasat.

      Tak nak citer pasal Polis, masa BERSIH, Polis jangan lah menyibuk ambil gambar video. Pergi jauh-jauh.

      Kalau BERSIH tak berjuta yang turun apahal nak kacau-kacau ?

      Kalau tak di arah oleh UMNO, Polis tak kan rampas baju kuning. Jangan buat-buat tak ingat ada pemimpin luar yang datang jumpa Najib sengaja pakai baju warna kuning. Sebab itu lah selepas itu Polis tak rampas baju kuning.

      Gaji Polis dibayar dengan cukai rakyat. Rakyat yang menyokong BERSIH ada hak dijaminkan keselamatan nya. Dulu penyokong BERSIH maki dan marah sebab ada SB dikalangan pendemo yang buat kacau dan terbukti. Untuk jaga imej Polis, kerja jahat ini di buat pulak oleh Baju Merah. Matlamatnya sama kacau dan huru-hara kan perhimpunan BERSIH.

      Dulu Mak cik Pak Cik Felda kena tipu dibawak dengan bas sebab nak bawak makan angin. Bagi duit dan duduk kat satu tempat. Sekarang hutang peneroka dah jadi beribu.. mahu ke lagi Mak cik Pak Cik Felda datang. Harap Mat Moto lah yang baru baligh. Seronok dapat jadi samseng.

      Apalah sangat budak-budak Baju Merah ini .. Perkasa pun main jauh-jauh kena halau dengan BERSIH.

      Delete
    8. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  4. Tuan Budin,
    Jamal ikan bakar adalah ketua bahagian umno yang juga ketua kumpulan baju merah..individu Jamal ini jelas menyerlahkan kepada rakyat malaysia bagaimana tahap akhlak ,tahap pendidikan ,tahap pemikiran pemimpin umno masa depan yang amat hina dan lemah dan boleh mendatangkan bencana kepada rakyat sekiranya parti umno masih dibiar memerintah negara ini.

    Ya saya tahu akan ada langau langau BN mengatakan tindakan Jamal adalah kerana ekoran tindakan provokatif pihak Bersih dan DAP yang menyentuh isu sensitif seperti agama dan sebagainya...bagi saya itu semua alasan jahat dan lemah hanya semata mata untuk mempertahankan seorang pemimpin pendusta dan zalim yang sudah terlalu banyak hidup dalam kemungkaran. Apa yang dibuat Bersih sekarang hanya menuntut dibuat perubahan dengan membersihkan rasuah dari pentadbiran negara dan mereformasi semua agensi kerajaan agar lebih berintegriti sepatutnya bagi pihak yang waras dan berakhlak mulia perkara semacam ini wajib disokong.

    Dengan menuduh bersih menentang hak melayu dan islam ini adalah rektorik untuk menipu orang melayu yang sentiasa mahu hidup mudah dan malas berfikir kritikal.Sebenarnya pemimpin umno lah yang banyak mengadai hak melayu cuba siasat tanah rezab melayu yang telah banyak tergadai kepada taukey cina untuk dapat untung secara rasuah dinegeri negeri yang diperintah umno dan tanah ini sehingga hari ini tidak diganti..kemudian cuba teliti tanah tanah yang dijual oleh 1MDB (alat penyelewengan PM najib )yang asal nya milik pembangunan bumiputra yang telah dijual kepada syarikat milik negara China. Itu belum lagi mungkar yang dinuat oleh ketua ketua bahagian umno yang bersama taukey cina untuk projek kerajaan tujauan cepat kaya. Lihat saja PM bersekongkol dengan cina Jho Low untuk sapu wang 1MDB yang dijamin rakyat melalui kerajaan.

    Dari segi agama tak payah la nak cerita memang banyak kemudahan untuk pembangunan islam tapi terlalu banyak pada zamam Mahathir hingga surau beribadat diwajib pada setiap lebuhraya plus sehingga tiada alasan yang kita tak boleh solat dalam perjalanan jauh tak payah la nak cerita pembangunan islam lain terlalu banyak ...era najib semuanya guna pembangunan yang lepas adalah guna wang songlap 1MDB untuk hantar orang pergi haji ....lepas tu bersama sama PAS sekarang nak guna isu RUU 355 sebagai jalan mudah menyudal agama islam bagi meracun minda orang melayu kalau nak buat dan ikhlas dah lama dah perkara ini boleh di buat kerana kuasa ada ditanagan tapi bila dah tak nampak jalan akhirnya agama islam jadi alat tunggangan.

    Berbalik kapada Jamal ikan bakar kalau begini la rupa pemimpin umno masa depan alamat lingkup la negara,karana dalam islam sebagai Pemimpin Akhlak , bijaksana . Amanah adalah perkara paling penting..kalau dilihat kepada hadis hadis nabi tak disebut pun mesti ahli ilmuan agama ..jadi bila lihat Jamal yang menjadi contoh pemimpin umno masa depan jelas akhlak beliau terlalu hina,kebijaksanaan tiada sama sekali malah terlalu banyak perkara bodoh yang dibuat malah beliau sendiri memiliki kelulusan hasil menipu seperti lain lain pemimpin bidang terjun dalam umno , amanah sudah tentu tiada langsung semua kerja kerja diguna wang yang kita rasa curiga..jadi akhir kata rakyat malaysia wajib sedar umno perlu di tolak kerana memiliki pemimpin lemah dan bermasalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. roslan Othman dikalangan org UMNO dikenali kaki fitnah. ayat bwah ni ayat fitnah..

      "Sebenarnya pemimpin umno lah yang banyak mengadai hak melayu cuba siasat tanah rezab melayu yang telah banyak tergadai kepada taukey cina"


      yg bawah ni pula laporan dari dewan rakyat..


      "Jumlah tanah rizab Melayu meningkat
      Kuala Lumpur: Dakwaan pihak tertentu mengatakan tanah rizab Melayu mengalami penurunan sebelum ini dibuat tanpa merujuk kepada agensi kerajaan berkaitan iaitu Jabatan Ketua Pengarah Tanah & Galian Persekutuan (JKPTG).

      Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Datuk Seri Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata, hakikatnya, tanah rizab Melayu di Semenanjung meningkat 30 peratus kepada 1.93 juta hektar pada 2013 berbanding 1997.

      Katanya, memang benar ada tanah rizab Melayu yang dibangunkan, tetapi ia diganti di tempat lain dan tidak diketahui umum.

      “Justeru, tidak benar dakwaan menyatakan tanah rizab Melayu semakin susut. Saya percaya dakwaan ini dibuat penilaian tanpa merujuk kepada agensi berkaitan dengan tanah.

      “Saya menasihatkan orang ramai mendapatkan maklumat daripada agensi dan jabatan berkaitan dan jangan membuat tuduhan melulu dan mengelirukan rakyat,” katanya ketika menggulung perbahasan Rang Undang-Undang Kanun Tanah Negara (Pindaan) 2016 di Dewan Rakyat, semalam."


      Apa2 hal kawasan jgn ter;ampau bodoh analisis..

      Rasmi: BN menang besar di Sg Besar, Kuala Kangsar - Malaysiakini ...
      https://www.malaysiakini.com/news/345791
      Translate this pageMalaysiakini
      Jun 18, 2016 - Rasmi: BN menang di Sg Besar, majoriti melonjak .... 5pm: Semua pusat pengundian bagi pilihan raya kecil di Sungai Besar dan Kuala ...

      Google la sikit klau nak komen panjang2 roslan oii jgn perbodohkan diri..dah kalah diam2 je la. Tu ggu pru 14.

      Delete
    2. Tanah rizab melayu saja ker? Apa dah jadi kepada tanah wakaf yg kebanyakkan tanah segi tiga emas di tengah bandaraya antaranya seperti kuala lumpur dan pulau pinang.

      Aku nak tanya wan junaidi adakah tanah2 ini makin meningkat atau habis ditelan oleh orang2 tertentu di atas nama pembangunan.
      Kalau tanah2 wakaf ini telah dibangunkan sila buktikan pembangunan tersebut dan kemana dana hasil drp pembangunan ini disalurkan. Siapa yg menfaatkannya?

      Oleh itu jgn sebegitu mudah menuduh rakyat bodoh. Begitu juga dgn tanah rizab melayu yg kononnya telah diganti tetapi di mana ianya diganti menteri sendiri pun tidak tahu.

      Rang undang undang bukanlah undang undang yg mutlak dan belum lagi boleh diguna pakai sebagai undang undang.

      Rakyat berhak untuk mengetahui kenapa ada pindaan undang undang untuk tanah rizab melayu ini. Adakah undang2 yg sedia ada tidak mencukupi dan pindaan undang2 untuk kepentingan siapa?


      Delete
    3. Yg pelingkup zaman Tun M. faham tak ni?
      Nak anlisis pun biar la pakai otak..faham tak ni?
      Zaman Najib tanah rizab melayu meningkat yg melingkup zaman Tun Mahathir. faham ya.

      Ok dengar baik2..la ni Tun Mahathir bkn org UMNO dah kena terajang dgn UMNO.

      Tun Mahathir dah geng Pembangkang.Tan Sri Muhiydeen bakal jadi kepala kantor nya ..Fham tak?

      kalau tak faham tanya lagi..Ingat tau zaman Najib sudah ada peningkatan.

      Delete
    4. Betulkan fakta kamu dulu baru bercakap.
      Seluruh rakyat Malaysia tahu Tun Mahathir sendiri secara sukarela keluar daripada umno.
      Jgn nak buat fitnahlah konon dia ditendang oleh umno.
      Semasa Tun hendak meletak jawatan sebagai perdana menteri berapa ramai pemimpin2 kanan umno termasuk najib yg menanggis.
      Semua pemimpin2 umno yg cium tangan Tun selama 22 tahun dia menjadi perdana menteri.

      Delete
    5. ha ha ha pandai la kau punya analisis..

      ok la camna kalau aku tulis camni..

      3 panglima pomdan Tun Mahathir yg bernama Muhiydeen,mukris dan syfie kena terajang dari UMNO.

      Manakala Tun Mahathir ditendang cara baik kerana kebodohannya didalam memakan perangkap tikus.

      ok tak?

      Delete
    6. Yang paling tepat.. Zaman tun m takda 1mdb.. Subsidi byk.. Kawasan bebas cukai ada.. Lrt. Kereta nasional.. Mas.. Klcc.. Takda gst.. Takda kes ena bom c4.. Takda kes pehuam negara kena berenti kerja sbb sakit.. Takda krs culik berulang di sabah.. Sudah tentu byk menteri yg tak berapa cerdik ada dizaman tun tapi tak sebodoh dizaman najib.. Cuba pejam mata.. Fikir dalam sedalamnya.. Guna akal dan panduan agama utk memilih mana yg syariat ajarkan.. Yg salah tetap salah.. Yg benar tetap benar.. Yg penting utamakan dulu.. Yg boleh kemudian dikemudiankan.. Yg jelas najib bukan seorang pemimpin yg baik utk malaysia ketika ini.. Iya benar tun m pun ada buat salah.. Dibanding salah tun m dgn najib.. Najib lah yg lebih bermasalah..

      Delete
    7. Kepada kaki Ampu Najib,

      Pandai la kamu nak buat cover line tentang tanah rizab melayu meningkat itu, tak la nak putar belit dengan fakta dewan rakyat , itu semua kenyataan cover line ..apa yang dinyatakan oleh En Roslan diatas kenyataan dengan kita boleh lihat dengan mata kepala sendiri ..cuba lihat data pemilikan harta yang dibangunkan diatas tanah rizab melayu bukan taukey cina yang sapu tak yah nak caver line ya ada ganti tapi kawasan yang tiada pontensi.

      Pasal tanah wakaf di Penang takyah nak belit la tanya apa UMNO buat masa memerintah dulu keatas tanah wakaf ini orang umno lah dan umno yang banyak memegang amanah atas tanah tanah ini kerana atas nama kegunaan islam kerajaan DAP tiada hak dan tanah wakaf ini dah dibangun sejak zaman UMNO perintah dulu tau dak..jadi tanya la siumno yang ada dipenang tu jangan dok jaga perut cari business sendiri sahaja.

      Najib lagi penyamun besar tanah TRX untuk pembangunan ekonomi bumi putra telah tergadai pada syarikat dari negeri cina ada faham fakta.

      Delete
    8. Anak2 muda bkn bodoh memanjang.Isu 1MDB dan deklasi rakyat tak laku semasa prn sarawak dan 2 prk selangor dan perak.

      Ketiga2 Pilihanraya membuktikan sokongan anak2 muda bawah 30an solid kpd UMNO dan BN.

      Zaman sekarang zaman ahli politik kena bekerja bknya hanya suka menyembang.

      Isu 1MDB sudah diserahkan kpd pihak berkuasa dan siasatan sudah selesai.Masalah engkorang cukup percaya pada AG USA. Bagi korang wsj dan SR adalah mahkamah.Segala beritanya mesti benar dan kena taat.


      Yang kesian korang la TRX adalah bandar malaysia yg bakal 10x bagus dari KLCC. Anak2 muda zaman Anwar boleh lah kena kelentong .Ingat ya ini zaman anak muda Najib. Yg kami nak tahu Buat kerja buat kerja buat kerja bkn nya asyik WSJ WSJ WSj..faham tak?

      Delete
    9. Harap trx yg tak siap lagi ja.. Nak tanya geng zaman anak najib... Bila nak saman wsj.. Selasa yg mana..?

      Delete
    10. Hahaha..cyber trooper bijan mengamok sakan..korner bang..kasi korner lagi..hahahaha..

      Delete
    11. Astaga. Cyber trooper bijan, kau ni datang dari planet mana. IQ Kau ni agak rendah. Kau tidak dapat membezakan betul atau salah. Kesian kau ni.Mungkin kau cuma tengok berita tv3 suku,utusan,star,nst atau selalu ikut blog RPK,rockybru.

      Delete
    12. Pasal Tanah Rezab Melayu ini yang salah pemimpin UMNO. Mahathir bersama UMNO dan Najib pulak yang berkuasa dalam UMNO. Sekarang Mahathir dah keluar UMNO, apa Najib buat?

      Jangan kelentong lah tanah rezab melayu di ganti.. penduduk kampung baru minta pampasan dan tanah mereka digantikan dengan satu kawasan di Putrajaya. Sampai sekarang, yang Najib resmi papan tanda konon satu syarikat menjaga kepentingan penduduk kampong baru. Apa perkembangan nya?

      UMNO tunggu emak bapak dia orang mati. Bergaduh lah adik beradik. Tunggu pulak waris anak-anak mati. Cucu-cucu pulak bergaduh.. kerana desakan hidup dan isu berpanjangan, dan ikut darah muda .. mereka pun bersetuju untuk dijual.

      Tanah depan kampong aku, tanah rezab melayu, sekarang milik orang cina dan india. Mana ada di ganti.. tahu-tahu dah bertukar milik.

      Delete
  5. apa boleh buat..
    bapak borek anak rintik..
    boss kencing berdiri..
    anak buah kencing belari..
    apo susah..1mdb kan ado..

    ReplyDelete
  6. Din, tak kan Khalid nak siasat bos sendiri kerana buat lapuran palsu? Cuba tengok di Johor Bahru dan Teluk Intan, baju merah tak takut polis pun, sebaliknya, polis nampaknya tak berani buat apa-apa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha aku suka ..

      Padan muka korang baru tau siapa baju merah.
      Minta semua geng otak kuning diam2 ya.

      Yg turun tu budak moto ja tau..Korang tengok 19hb nanti ..aku yakin la masa itu korang cakap tau?

      1." Minta polis kawal kami psal baju merah jahat2 la."
      2"Polis polis tolong baju merah nak gigit saya."

      Delete
    2. Sepatutnya...
      Polis dan Sprm siasat
      Berapa banyak dedak
      Jamal@Tongkol dan Ali@BontotDance
      sudah dapat sampaikan boleh support
      begitu ramai konco mereka membuat onar...

      Delete
    3. Ada kah baju merah ini komando2 umno dan Jamal pak tongkol sebagai jenderalnya.

      Aku nampak macam tu.

      Delete
    4. Betul tu 11.04. Tu baru budak rempit aku ajak. Tunggu la aku ajak bangla sekali. Tu tak termasuk gelandangan lagi. Janji aku dpt 50sen, nasi bungkus. Minyak motor. 2t pun disponsor. Kalau nasib baik. Minyak engine pun dpt free.

      Delete
    5. Mak aiii la ni percaya plak pada SPRM..


      oooooooo nak muntai lah oiii..geng2 pembangkang tolooooong jgn mintak tolong SPRM boleh tak?

      tadi angkat polis la ni sprm plak lepas ni Peguam Negara la kot.

      P/s..Pasal tu lah pembangkang kalah teruk di sarawak dan 2 pRK selangor dan perak.

      Korang tau kenapa?

      jenis nk cari gaduh dgn semua penjawat awam..bila dh kalah nak bodek balik phtuiii ...

      Delete
    6. Yg awak melalut ni mgape la. Encik budin, lain Kali nak buat tiang goal, Boleh tolong semen Boleh. Takde la kene alih je. Dan sampai ke serawak pulak haa. Org cerita jamal, awak cerita Sarawak. Jamal pun tak bleh masuk Sarawak. Haa, kan aku dah bakar tiang goal Terus. Marah ni.

      Delete
    7. sib baik jamal tak pi sarawak...

      agak klau pi pembangkang dapat telo ja.

      Delete
  7. Dalam hal ini, Bersih juga diresapi dengan pelbagai ideologi-ideologi yang tidak sihat dan telah menyebabkan organisasi ini bertindak sesuka hati. Mereka juga berani bertindak kerana dilindungi oleh parti pakatan pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERSIH bukan lagi cerita pilihanraya...dah takda pun kalau dulu tak abis2 suruh gunakan dakwat dijari bila UMNO dah setuju terkedu.

      BERSIH tau ..PRU 14 UMNO BN akan menang bkn kerana pilihanraya kotor tetapi dah BN buat kerja utk rakyat menang la..Pembangkag tak abis maki polis,SPRM,Aduit dan Ag.itu ja kerjanya

      Delete
    2. Tu pasal selangor Dgn p.p diaorang menang. Pasal jaga rakyat. Cakap la ape pun. Negeri maju Tu. Setakat brim ni, ambik je. Undi Sori. Tapi aku tak dpt. Ini yg Marah ni.

      Delete
    3. Dan Kat selangor masa pru13 dulu. Ada org umno cakap kat aku. Kalau pkr menang, selangor akan huru hara. Yg cakap Tu katak pkr. Hari2 kerja pau org belanja makan. Dan nak Sampai pru14. Still ok. Dia cakap lagi. Kalau umno kalah pru14 Kat selangor. Sampai bile2 la umno tak bleh masuk. Amin.

      Delete
    4. selangor pembangkang menang psal dah maju la..yg majukan UMNO ..yg buat kerja UMNO.

      Kalau kawaasan luar bandar semua UMNO menang bkn psal apa akhlak di kg masih baik.

      Semua masih hormat pada polis ,Ag dan SPRM.
      Di bandar2 bila umno dah bg kaya lupa diri dan asyik maki polis ja .

      Delete
    5. Bukan, luar Bandar maklumat Susah nak Sampai. Cuma TV3 je panduan. Lagi pun kalau umno majukan selangor pun, Tu dah tugas Dia. Sekurang nya dpt merasa apa yg umno tak Pernah tetfikir nak kasi. Brim pun ada tiru sikit2 idea pembangkang. Pernah Baca manifesto selangor. Tak Pernah kan. Dengar ape. TV3. Mak mertua aku org sungkai. Org kuat umno. Tiap2 bulan bini aku kirim duit. Perak umno pegang kan.

      Delete
    6. Siapa kata Br1m tu idea pembangkang??? Tlg at skit ea.. idea tu sblm Najib jd pm lg dah ada. Sjk zmn tunku lg dah bncg psal mende tu. Cuma nmnya bkn ler br1m. Sbbnya br1m ni namanya 1 malaysia. 1 malaysia najib yg bg. Pembangkang ni pandai tiru je.

      Delete
    7. Tgk lagi TV3., tupasal Kat rumah aku ada 3 paper. Sinar metro keadilan. Ada otak, pakai.

      Delete
  8. terbaiklah tuan blog...

    kalau laporan palsu perlu disiasat sebaliknya pula

    ReplyDelete
  9. Saman saja bersih yang berpaksikan pembangkang tu. kaki pecah belahkan keharmonian di malaysia je bersih ni.

    ReplyDelete
  10. Rasanya Jamal pak tongkol yg menganas. Buktinya di teluk intan. Budaya ini sudah menular dalam umno dan direstui. Si Jamal pak tongkol tu bukan sengaja menganas jika bukan kerana sudah dapat habuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak baru ketuk cermin dah kata ganas...nampak sangat geng kuning telor dah takda niii...

      Delete
    2. 13:54 ingin betul mau tau. Manusia jenis apa kamu ni. Macam ET kah atau predator?

      Delete
    3. 13:54 ingin betul mau tau. Manusia jenis apa kamu ni. Macam ET kah atau predator?

      Delete
  11. Ada NGO dinegara seberang berdemo mempertahankan tanahair tanpa terikat dgn parti politik.Mereka dilatih disiplin dan ada ahli berjuta.Ketua dan majlis tertinggi mereka adalah para peguam yg terlatih,mantan2 Jeneral Tentera dan Polis.Tapi jika polis tidak ambil tindakan pada kumpulan yg ingin hura harakan masyarakat dan negara,Ibu pejabat Polis,Komite Pencegah rasuah mereka kepong dan mereka paksa polis ambil tindakan.Mereka pembela negara tanpa terikat pada mana mana parti politik dan dana NGO mereka bukan dari kerajaan tapi dari ahli.

    ReplyDelete
  12. Sedarlah sahabat2 semua ..adanya manusia macam jamal ni salah kita jugak. Sepatutnya jamal mangkuk hayun tak patut kita layan. Pasal dilayanlah dia jadi kurang ajar. Kali ni cuba biarkan dia. Biar dia melalak sorang2. Lama2 diamlah dia ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya salah kita.

      sepatutnta Tun mahathir sebagai negarawan faham sepak terajang politik. Sayang memberi ruang kpd blogger yg tidak cerdik politik akhirnya menyusahkan pakatan.

      Dah sampai masanya Anwar kena ajar kesemuanya dan arahan dibawah satu ketua.

      Delete
  13. Anjing2 dan berok yg makan dedak akan sentiasa berkeliaran perangai ini amat memalukan melayu dan islam org kafir lagi berakhlak berbudi bahasa tetapi jawa2 ni bukan tahu apa pun tak ada maruah langsung

    ReplyDelete
  14. Anjing2 dan berok yg makan dedak akan sentiasa berkeliaran perangai ini amat memalukan melayu dan islam org kafir lagi berakhlak berbudi bahasa tetapi jawa2 ni bukan tahu apa pun tak ada maruah langsung

    ReplyDelete
  15. Baju kuning - students, professionals yang faham masalah negara, majoriti baca cnn, bbc, wsj, cnbc, nyt, etc.

    Baju merah- macai macai umno hasil dari "blue osen" strategi. Kampong habissss. Lepas tu nak tunjuk samseng tahap kampong. Bodoh tak boleh diajar. Bukan diaorang paham pon masalah 1mdb, src, aabar ciplak. Tak payah layan baju merah ni. Abad ke 21, orang bahas pakai otak, bukan otak udang mat rempit

    ReplyDelete
  16. yang tunjuk hero nak gaduh sana sini tu hanya nak cover otak kampong mereka, otak tak berpelajaran. Tak tau berapa sen dia orang dapat. Tapi anak2 pemimpin mereka belajar di international school, boarding school luar negara, U luar negata, ada kabel dapat kerja MNC. Anak2 macai takat UiTM jerrr lerrr, lepas tu hutang PTPTN tak mampu bayar sebab tak dapat kerja bagus, english pon koyak, naik moto dan kereta second hand dari satu generasi ke satu generasi

    ReplyDelete
  17. Kote hang la komen mcm budak2. Akai ada ka 1mdb (rakyat punya) vs petron ++++ (segala kroni)

    ReplyDelete
  18. Jamal dedak basi.otak letak
    kat tumit.

    ReplyDelete
  19. Jamal gangster kampung Dusun.......!!
    Abang kepada Joe Labu .......!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...