Monday, 17 October 2016

LEGASI KLEPTOKRASI


Selepas kita dihidangkan dengan perkataan kleptokrasi yang tidak pernah didengari sebelum ini, kebelakangan ini timbul pula isu berkaitan legasi.

Semua legasi yang dibina oleh Tun Mahathir Mohamad, yang menjadi kebanggaan rakyat serta sebutan dunia, kini seolah-olah menjadi "habuk yang masuk ke mata" pemimpin-pemimpin UMNO.

Semua legasi beliau bukan saja mula dilihat negatif, malah turut disebut mahu dirobohkan.

Yang bahaya dan memalukan kita, legasi KLCC atau legasi kleptokrasi? (SH 17/10/2016)

88 comments:

  1. Tun Mahathir: Bapa Pemodenan Malaysia
    Tun Abdullah: Bapa Mertua KJ
    Najib: Bapa Kleptokrasi Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kurang ajar punya bangsatwan!!!

      Delete
    2. Kena roboh putrajaya , buat balik dengan nama baru iaitu POTARJAYA :
      PUTRAJAYA - POTARJAYA
      KLCC - KLEPTOKRASI
      CYBERJAYA - CYBERJHOLO
      KLIA - MO123

      Delete
    3. 12.58 bagus juga idea hang bro.

      Ini baru dikatakan legasi kemajuan. Apa yg org dulu buat semua dipecah robohkan. Pastu naikkan bangunan baru atas tanah yg sama dan jangan lupa tepek kat bangunan tu ni "Legasi Saya" bukan legasi "Dia", so.....jangan tak tahu.....

      Bijak2.....Ni idea otak geliga dari org yg genius. Ini akan menjadi contoh kepada negara2 luar bahawa org Msia org yg yg cerdik dan bijak. Nanti banyaklah negara lain akan mencontohi Msia.

      Delete
    4. Aku rasa tak payah wat bangunan baru cuma tambah skit lepas tu ngaku dia yg buat contoh lrt...sambung landasan dan tambah stesen skit..ngaku lrt idea sendiri..bijan bijan x malu ker ko..haha

      Delete
    5. Kawin campur le bro...jadi pan asia..hehe..cer tengok cucu najib nnt, confirm bukan melayu..

      Delete
    6. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Tun menyolam totolan byk ayer, la ni dah nak susut ko ayer tu diyo angin satu bodan Najib tak ikut cakap ... nampak ea kompunan la diyo mudah2an dipanjangkan umo dapek songlap lagi bilion2 melalui "boboi" ... pi la mabok maso ko dah expired sbb sogalo usaha abok pun tarak perengguih betoi nak turunkan cara yg tak somonggah, sabau je le sampai Najib umumkan pru14 ea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engkau ni org apa? Ckp bahasa mcm bahasa rosmah je? Bahasa haramjadah.

      Delete
    2. Ali Along 10:42,

      Bahasa mencerminkan bangsa bro..

      Kalau dah bahasa macam gini, mukanya pasti macam haramjadah kan?

      Hehehe...

      Delete
    3. jangan marah mamat ni tekak dia rosak, anak orang susah merempat dulu, masa kecik mak nya selalu bagi makan jubo ayam sampai tercekik sebab nak save duit ....

      Delete
    4. Itu sepupu semah gemok,datuk dia satu kapal mari. Org ini pun gemok jugak makan duit haram.

      Delete
    5. Anon 10.29,
      Aku tak faham sangat apa yang kau tulis ,semacam haram jadah bahasa kau tu bunyi..tapi kalau rupa bahasa kau tu macam jubor besar rosmah yang tak terkawal kerajaan regim najib...terkenal kliptokrasi.

      Delete
    6. Mamat ni lidah pendek otak senteng..nak luruskan jgk bng basah dia tu....cukup cukup la...dgr nama najib pun org dah mual....

      Delete
    7. Mulut dah penuh dedak..cakap pakai hidung..tu la pasal..

      Delete
    8. Tertelan dedak cap badak tuuuuuu.

      Delete
    9. Jom sama2 kita pastikan beruk macam waghih dalam buangan ni sentiasa dalam kutukan

      Dia memang xakan jadi cerdik sbb dh dibayar utk menjadi bodoh

      Cukup 40 org kutuk dia nanti melingkup la dia tu nnt

      Delete
    10. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  3. Lebai Musang Berjanggut,

    Sudah sudah lah kelentong rakyat dgn slogan istiqamah, politik matang, sejahtera!!!
    Kemungkaran bijaN-1MDB depan mata tak berani nak nasihat, tak payah lah nak main wayang dengan gimik politik bertopengkan agama. Habis merosakkan imej islam yang suci "Islam adalah agama rahmat, bukan agama perpecahan,permusuhan, kafir mengkafir"bila org tak bersetuju dengan pandangan peribadi dan kroni kroni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorang jenis berjanggut yang tidak beriman sebenarnya. Sungguhnya mereka adalah orang-orang yang dinyatakan dalam sabda Rasulullah s.a.w.: “Pada malam hari, saat aku menuju Isra’, aku melihat suatu kaum di mana lidah-lidah mereka dipotong dengan guntingan dari api,” - atau ia (Rasulullah) berkata, “dari besi" - Maka aku (Rasulullah) bertanya, "Siapa mereka itu wahai Jibril? Jibril a.s. menjawab, "Mereka adalah khatib-khatib (pengajar ugama yang berdusta) dari umatmu!”
      (riwayat Abu Ya’la dari sahabat Anas bin Malik radiallahu ‘anhuma).

      Delete
    2. Beriman berkiblat pada politik jer tu sebab berkali2 boleh buat U Turn 360 darjah.

      Delete
  4. Malu...malu betul jadi Melayu. Ada cara nak keluar Melayu tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada Bro...kau gi kerja pakai Chongsam je Hihihi...

      Delete
    2. Nak kluar Melayu mudah ja, sila resign jadi melayu. Hantar surat rasmi, kendian jadilah ko mat bangla pula.

      Delete
  5. Najib dan rejim kerajaan nya terkenal dengan kleptokrasi...takpa la depa nak musnah legasi mahathir tu depa punya pasal la....sebab mahathir pun bukan gila diberi gelaran nama dan macam macam.

    Tapi depa payah la sikit nak padam apa yang tersemat dihati majoriti rakyat iaitu Rosmah kaki boros ,Najib dan kuncu kuncu nya sapu duit 1MDB aka kliptokrasi dan menteri menteri termasuk la Anuar musa dari keterih tu barua najib beriman dengan jawatan dan kedudukan dunia.

    Depa boleh musnah kan segala legasi dan tinggalan apa saja jasa pemimpin pemimpin dahulu tapi sejarah tak pernah melupai segala macam peristiwa yang berlaku...termasuk la kegiatan mereka merompak wang rakyat pada skala besar serta busuk hati memadamkan jasa pemimpin dahulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kata bina satu bangunan buh nama Wisma Kleptokrasi. Jadi satu tinggalan legasi untuk kenangan generasi akan datang.

      Delete
    2. Legasi tinggalan hutang 1MDB tetap KEKAL TERPAHAT di ingatan rakyat hingga ke anak, cucu, cicit dan seterusnya.....

      Delete
    3. Buat la syarikat baru, 1KLENTONG ka. Ganti 1MDB x boleh, sbb yg ni sedang dok merembat dah. Takat 1000 kompeni mcm Zahid punya tu, biasa la. Entah2 ada 100,000 kompeni atas nama sorang menteri saja. Tak mustahil bro.

      Skrg ni, bukan menteri saja mencuri duit rakyat. Anak2, bini menantu dan cucu serta adik beradik menteri juga kawan2 derang sama2 buat kompeni merembat harta rakyat.

      Delete
    4. Tu najip tgh dok plan nak buat tugu klepet

      Delete
  6. Melayu yang pimpin jadi ketua
    penyamun.yang muda makan pil
    merempit curi ayam sekerap cabul
    anak orang.anak luar nikah dan
    buang anak pun ramai.yang pimpin
    parti Islam kaki kelentong.balal
    ditebang merata.ahli wajib wala.
    nak jadi calon wajib baiah.han
    cur melayu.

    ReplyDelete
  7. Lagi kutuk tun Mahathir lagi kuat azam aku nak tgk najib dan macai2 nya jatuh..x sabar nak undi pru14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi aku skeluarga beralih dari BN ke pembangkang. Tak kira simbol pembangkang apa sekalipun yg bertanding di tempat aku....aku n family akan pangkah.

      Delete
    2. Teringat dulu aku selalu tgk slogan ABU - Asalkan Bukan Umno

      Xsangka skg aku pun dan ramai org lagi dah mengamalkannya

      Delete
  8. bias la tu..mesti lah create isu-isu bodoh utk alih tinag gol sekali sekala...rileks..rileks..

    ReplyDelete
  9. Hai Menteri UMNO Salleh Keruak, bukan KLCC saja legasi Tun Mahathir ye, yang lain jangan lupa ye kalau nak roboh, ugut macam tu barulah rakyat tambah hormat dan beri sokongan kan……..
    1. Putrajaya
    2. PLUS Highway
    3. Besraya Highway
    4. NKVE Highway
    5. KESAS Highway
    6. Besarkan Seremban KL Highway
    7. 2nd Link
    8. KLIA
    9. Jambatan PP
    10. Litar Sepang
    11. Kompleks Sukan Bukit Jalil
    12. Putra LRT
    13. Star LRT
    14. Komuter
    15. Monorel
    16. ERL
    17. Pembesaran Pasir Gudang Port
    18. West Port
    19. Tanjung Pelepas Port
    20. Smart Tunel
    21. KL Tower
    22. Daya Bumi
    23. Produa
    24. Modenas
    25. Proton
    26. Masjid Wilayah
    27. Masjid Putra
    28. UTP
    29. UIA
    30. UUM
    31. MMU
    32. Cyberjaya
    33. KLCC
    34. Langkawi
    35. Puluhan Masjid2 baru
    36. Ratusan Surau2 baru
    37. Hospital2 baru
    38. Puluhan Sekolah2 baru
    39. Puluhan Balai Polis baru
    40. Puluhan bangunan Kuaters Guru baru
    41. Puluhan bangunan Kuaters baru utk kakitangan kerajaan.
    42. PICC
    43. Ratusan lagi kejayaan….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama memerintah sebab nak majukan negara, yang baru sekejap memerintah dah nak hancur binasa dibuatnya.Bro, no 10 tukar letar semoh.

      Delete
    2. Yang no 43 tu Newcastle University.

      Nukilan Ringkas Alumni Newcastle University

      Delete
    3. Bank islam ,uia dll

      Delete
    4. 11.47 kalau diroboh dan hancurkan semua senarai tu Malaysia akan jadi padang jarak padang terkukur.

      Duit negara pun licin habis kena buat legasi baru.......dahlah banyak duit kena rembat.....papa kedana negara ni.

      Delete
    5. Buat graduan perasan

      Kau tu produk najip

      Jangan buat Muka tak malu mengaku produk zaman Tun

      Produk zaman pak lah pun tak sebodoh kau

      Delete
  10. Legasi Dato Najib dan Tun Mahathir

    Dato Najib boleh saja menghapuskan legasi Tun Mahathir jika beliau dan kerajaan mahu. KLCC kenapa perlu dihapuskan? Keuntungan pada Petronas sudah semakin merosot bahkan semakin menjunam. Maka, dengan menghapuskan KLCC dapat cover up balik modal dan dana Petronas. KLIA perlu dihapuskan? Ya. KLIA perlu dihapuskan kerana ianya berada pada lokasi yang tidak strategik. Rakyat terpaksa menaiki ERL dengan tambang yang mahal iaitu sebanyak RM 55. Begitu juga, berikutan dengan kenaikan tol yang menyebabkan rakyat tidak mampu membayar tol. Maka, memindahkan KLIA berdekatan dengan pusat bandar KL adalah lebih baik. Putrajaya? Memang seharusnya pentadbiran kerajaan dipindahkan semula ke pusat bandar KL berikutan cost of living di Putrajaya terlalu tinggi sehinggakan kos makan luar pun mahal ibarat harga emas. Dengan dipindahkan semula pentadbiran kerajaan ke KL, masalah pengangkutan dapat diatasi. Rakyat boleh menjimatkan kos pengangkutan. Bahkan jika masih mahal juga atau tidak mampu juga, rakyat boleh berjalan kaki sahaja untuk bekerja. So, apa masalahnya UMNO hendak merobohkan legasi Tun Mahathir??? Cybertrooper PKR dan DAP memang sengaja menghasut rakyat benci kepada kerajaan....Fikir-fikirkanlah....

    Nukilan Ilmiah dari Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno la nii pun mahathir yg buat.. Roboh la umno skali.. Najib patut keluar umno.. Tubuh parti permata kaa.. Baru legasi

      Delete
    2. Nukilan jahiliah dari Alumni Newcastle University

      Delete
    3. Anon 11.49,
      Idea kau bukan memaju negara dan memberi menafaat pada rakyat lagi bertambah musibah dan bencana pada rakyat dengan ubah kedudukan sedia ada kau ingat murah barua najib hoi lepas tu bertambah la sesak bila semua pindah masuk KL nak tulis tu elok elok sebab kau tu bodoh...macam jubor rosmah yg besar.

      Delete
    4. Kan betul bukan graduan. Cara berfikirnya tu menunjukkan tahap education dia. Alumni U kellie's castle batu gajah perak. Idea bangang tahap gaban. Gila sakan pak pandir moden.

      Delete
    5. Monyet2 yg dok bertenggek kat Kellie castle tu kalau Hantar sekolah pun lagi pandai dari dia

      Bodoh

      Delete
  11. legasi kroni bailout ... mano poyi ea duit tu, mmg la sambil nyolam minum ayer. siapo nak potikaikan yg ateh tu tapi nak naikkan boboi tu ... tu yg tak betoi .. betoi tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu je la modal waghih buangan ni

      Nampak sangat dah tak ada idea tapi ulang2 je la maklumla dedak dah ambik

      Bodoh

      Delete
  12. Umno la nii pun mahathir yg buat.. Roboh la umno skali.. Najib patut keluar umno.. Tubuh parti permata kaa.. Baru legasi..

    ReplyDelete
  13. Penyokong Najib, Salleh Keruak kata hapuskan legasi saya. Nak tebang KLCC. Saya nak cakap, JPM saya yang buat dulu. Rumah Perdana Menteri tu pun saya buat dulu.

    *Saya kata terang-terang Najib curi duit. Dia belum lagi nak saman saya.* Tindakan Najib ini sangat luar biasa.

    - Dr. Mahathir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tu kelompok syaitan satu emdeebee yang bertopeng manusia mahu hancurkan umat mukmin tamaddun Melayu.

      Delete
    2. 1MDB satu legasi terrrrrsohor satu dunia tau pasal legasi ni.

      Delete
  14. Dahulu si pelukis bernama Zunar sangat hebat "menyampaikan" mesej betapa zalimnya Tun dengan lakaran kartun yang sangat memualkan.

    Salah satunya berkait KLCC - kata politikus berhati Serigala pembinaan KLCC adalah untuk menyedut duit kerajaan sebagai "hadiah" kepada kroninya iaitu Ananda Krishnan.

    Ananda Krishnan muncul individu kedua paling kaya selepas mendapat "hadiah" dari Tun Mahathir melalui pembinaan KLCC. Dan sebagai balasan Ananda Krishnan wajib "menyerahkan" sebahagian dari hasilnya sebagai dana PRU untuk BN - tiada keuntungan untuk rakyat - ini kata-kata si politikus berhati Serigala.

    Masa berlalu kini Zunar yang masih setia dengan "Dedak" pemberian politikus berhati serigala - telah pun "mensucikan" KLCC sebagai salah satu legasi pemerintahan Tun M - ia adalah untuk "keuntungan" rakyat bukan "keuntungan" kroni bernama Ananda Krishnan. hehe

    Tun M telah "bertaubat" dan "kezaliman" bertukar menjadi Legasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib juga tumpang dapat keuntungan dari hasil kroni Tun M, si Ananda Krishnan dan Tokey YTL dengan cara membeli IPP luput tarikh bernilai 12 BILLION. Saya ulang, 12 BILLION beli IPP luput tarikh sedangkan IPP tu FREE of cag, tak perlu bayar 1 sen pun sebab dah luput tarikh. Dua-dua pihak untung - 12 billion bukan sikit duit. Ananda dan YTL mungkin dapat 2-3 billion, Najib dapat 6-7 Billion. Jual pulak kepada RepublikCina 9 Billion, jadi Najib sudah buat duit atas angin 15-17 BILLION!!!!!
      Kitalah yang tanggong HUTANG 15-17 Billion hasil belian IPP luput tarikh Najib untuk 1MDB.
      Pintar tak Najib.........?????

      Delete
    2. 12.36...ZZZzzzzzz......ZZZzzzz.....ZzZZZZZZZZzzzz.....

      Delete
    3. erm, selamat petang sahabat, berkait pembelian IPP yang hampir tamat tempoh perjanjian diantara TNB dan YTL - sekiranya tidak dibeli, kontrak wajib disambung 20 tahun akan datang - dengan menggunapakai perjanjian harga yang lama.

      Dengan pembelian ini maka ternoktah segala perjanjian yang membelit TNB. Terputus lubuk emas YTL, "hadiah" dari kebijaksanaan@pengkhianatan era Tun Mahathir.

      Stesen janakuasa itu memiliki jangka hayat lebih kurang 10 tahun akan datang.

      Mulanya memang didalam perancangan untuk mengurus sendiri setiap dari IPP berkenaan - yang bakal memberi keuntungan masa hadapan,hasil dari fitnah dan adu domba politikus berhati Serigala terhadap 1MDB ia memberi kesan yang buruk terhadap keyakinan pemiutang.

      Dasar rasionalisasi 1MDB tiada pilihan selain dari menjual aset termasuk IPP yg baru dibeli kepada syarikat dari China.

      Namun MOU yang mengikat bukan bersifat khianat seperti yang diperbuat Tun M dan Kroninya.

      Awak, saya nasihatkan gunakan akal, bukan sedikit natijahnya apabila si jahil menjadi anak panah kepada politikus berhati Serigala.

      Kesian saya melihat bagaimana kamu diperbodoh tanpa belas ehsan.

      kini sudah pertengahan Oktober, menurut "pakar" ekonomi yg kiblatnya memakan Dedak daripada politikus berhati serigala - Malaysia akan bankrup sebelum memasuki akhir September.

      Dan seperti biasa hanya si jahil akan menyahut khabar dari si "pakar" ekonomi sebagai suatu kepastian akan berlaku.

      Hehe, sekalian si jahil itu juga diberi makan Dedak dari politikus berhati serigala - maka penuhlah didalam dadanya segala macam keluh kesah - basah lisannya dengan segala macam celaan,fitnah dan adu domba.

      "si jahil" yang memakan Dedak dari pemerintah - penuh terisi didalam dadanya pertimbangan yang seadil mungkin maka keluh kesahnya masih terbatas - lisannya pula basah dengan kesyukuran atas segala nikmat yang masih ada untuknya.

      Apakah sama keadaan kamu dengan keadaan kaki ??

      Delete
    4. Ini alasan KRUAK ye............KIHKIHKIH.
      KRUK-KRUK KRUAKkkkk...tak pernah dengar, kontrak yang luput boleh hidup semula macam ulat gongok, potong kepala, tumbuh yang baru

      Delete
    5. Anon 17:23.. tanda2 ekonomi Malaysia merudum dh terang lagi jelas. Felda sudah tutup 2-3 kilang. Sudah xbg duit utk maintenance kilang. Duit peneroka dibayar ciput2. Penajaan kepada pelajar2 pintar luar negara juga trut disekat..terpaksa pihak pelajar n NGO mntk sedekah sana sini dgn rakyat. Jadi bgtau saya.. mcm mn bleh claim ekonomi MY kukuh?

      Delete
    6. Nakhoda sewel, selagi rakyat diperah kederat jadi kuli batak bayar GST......dan selagi ada duit kutipan GST tu selagi tulah negara ni tak bangkrap. Sebabnya dah tersedia berjuta2 rakyat dari yg miskin sampai yg kaya jadi kuli bayar GST.

      Walau kos sara hidup tinggi rakyat tetap bayar GST untuk tambah pendapatan dan bayar hutang negara yg beratus bilion tu.

      Delete
    7. Memang pelik cik Minah.. Kontrak yg telah luput tempoh hidup balik dgn sendirinya. Memang kelepet sungguh.

      Delete
    8. This comment has been removed by the author.

      Delete
    9. Nakhoda sewel dengan fakta rekaannya yang maha ajaib

      Dalam erti kata lain kelentong

      Kelentong hukumnya berdosa

      Tapi pemakan dedak mana kenal dosa pahala ni. Mereka yakin yg najip akan memberi syafaat di padang mahsyar nanti dan bidadari2 secantik seramping Rosmah bakal melayani mereka selama2nya

      Delete
  15. Memang benar org melayu ini punya hati busuk dengki khianat klu inilah pemimpin yg malaysia ada makan org melayu bakal menjadi pengemis peminta sedekah dinegara sendiri menekala pemimpin yg perasuah penyamun penyangak pendendam tak punya akhlak akan hidup mewah bersana anak bini keluarga dan keroninya naka org melayulah yg bodoh bukan ke begitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu kala Uthman seleweng baitul mal mahupun piara puak sendiri, dimarahi para sahabat salehin ... ada dalil ketinggalan sejarah zaman.

      Delete
  16. Mngaji luaq negara pun bodoh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tak lulus kursus ijazah di Nottingham University...

      Delete
    2. Dia adalah lulusan universiti port dick..sons, negeri 9.

      Delete
  17. 23:36

    tu pasal berulang kali cakap 1mdb untuk rakyat telah dan sdg di sobotaj ... pangkal 1m tu dari rakyat utk rakyat ... jadi pakai akai sikit bro.

    ReplyDelete
  18. Kalau nak buang legasi Tun M... Najib wajib keluar UMNO sebab UMNO sekarang ni adalah legasi Tun M selepas diharamkan.

    Ada berani ka...opps teloq dah hilang lama.

    ReplyDelete
  19. eh ko domam ko apo seolah Mahathir sorang je ko perkasakan Melayu Umno. Boboi yg kalah tak dapek do nak tolong dek Najib kan telus tu .. sbb diyo tak nak campur perlawanan rebut jawatan tu dlmm kepimpinan Umno jadi dan kemudian kalah lagi perwakilan dah fed-up dgn diyo habih takkan nak salahkan Najib. Camni la ko berjalan tolongga tunggo kayu .. ko jatuh abih tu ko nak salahkan tunggo kayu tu plak. where got road bro. all the road for rejim mahathir no sign back to umno ngadap jo la ppbm mcm budak merah baru tubit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekao pie mampuih la. Poie masuk lam kain omak kau. Menyomak kek sini yo. Tak do sapo jomput kau datang sini do. Poiela berambuih jauh2.

      Suko ati org la nak sokong sapo. Apolak kau susahan bona2? Tak ngabihan duit kau pun. Sakit ko buntut kau tak dapek berak kalau org tak nak ikut kau. Apo kau nak buek kau punyo pasal....org kau jangan campur. Poie berambuih. Bertingkek2 bangang ea.

      Delete
  20. Oden nak meno'angkan sobab kesian lengok ko'ang kono kanciong yo wak ang dek Mahathir yg dah kayo bomilion milion sampai piut liut pun tak habih mkn ... bak kato o'ang Cino Chak bo liau. Apo kito samo2 bantah niat diyo nak naikkan hanya boboi2 .. amacam setuju tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kayo laie penyamun. 7 keturunan makan tak abih. Tak terbilang dek kayo ea. Kau yg bangang tak tahu. Tengok roto, pakaian bini ea. Beg yo dah beratuih2 ribu. Baru sebijik beg. Kok dicampor sesumo beg2 ea tah berapo juta jadi ea. Tengok tiap majlis sumo ea lain2 beg dibawak. Tu tak masuk yg lelain laie dari kepalo sampai kaki.

      Berapo lak duit rakyat yg kono samun. Kau tak kiro ko berapo duit rakyat yg losap? Apo kau tak risaukan duit rakyat yg ilang tu?? Banyak bebilion yg losap. Mano poie ea?? Sonyap tak ado bunyi2.

      Anak pompuan bini ea sendiri becakap dlm fb pasal omak ea. Kok org lain yg ckp payah yo nak cayo tapi ni anak sendiri.

      Poielah kau menyalak kek kampong kau. Tak do kojo ko? Menganggor ko? Patutla harap makan dodak yo. Somak yo datang sini.

      Kau yg basah kuyop mandi koncing penyamun. Kocik2 tak nak mampuih dah bosar nyusahan org.

      Delete
    2. Mano dio ado kampong laie

      Dah kono kojar keliling kampong

      Mencolinap tolanjang deh tetongah malam

      Tu lah dio waghih dalam buangan..

      Tu yg dio dah kono seman boghuk tu sampai ni jam tak maun ilang eh

      Delete
  21. 13.28 nak cakap noghoghi,
    Mengutuk Mahathir masuk kemari
    Pulak 'anon' nama tak beri
    Entah kojola yang punya diri?

    Legasi Tun tak mudah tamat
    Tiada skandal tak siapa siasat
    Seluruh dunia memandang hormat
    Lurus jalannya tak pernah sesat

    Nak kutuk Tun tiada berfakta
    Jasa Tun tersangatlah besar
    Kononnya pandai semuanya auta
    Menembak Tun jauh tersasar

    Tiada duanya Tun Mahathir
    Tidak keseorangan tidak disingkir
    Dua puluh dua tahun jasa di ukir
    Sayang pendedak tak boleh fikir

    Cakap negeri Bongek ke P.D,
    Kalau P.D sensitif yang ini
    Datang berehat nak pergi mandi
    Tangkap di hotel tercemarlah diri

    Legasi Tun tidakkan tamat
    Ditangan penguasa si pengkhianat
    Rakyat pastikan negara selamat
    Sokong Mahathir tak usah penat

    Pada menteri otak dilutut
    KLCC bukan kota Belud
    Janganlah seronok cakap melalut
    Balik ke Sabah hilang pengikut..





    ReplyDelete
    Replies
    1. I say man fan tun. Ke mana gerangan lama menghilang? Semuga sihat sejahtera hendaknya

      Delete
    2. Itu dia Bro Fan Tun datang
      Lama menghilang sunyi sepi
      Terima kasih kerana datang
      Bagi marak panas berapi

      Kerja senang kerja merompak
      Banyak duit dah kena samun
      Kasi sindir itu perompak
      Kita tahu siapa penyamun

      Welcome back Bro !!

      Delete


    3. Bro Fan Tun,

      Welcome back.

      Lama menghilang.

      Menunaikan fardhu haji ke?

      Delete
    4. Tak apa pergi haji
      Menunaikan ibadat suci
      Yg penting duit sendiri
      Bukan dari wan embdibi...

      Delete
  22. Hidup bersatu. Pi mampus kroni umno.

    ReplyDelete
  23. Mengapa cuma KLCC & PROTON sahaja nak dihapuskan.
    Kenapa tak letopkan sekali PUTERAJAYA, CYBERJAYA,
    KLSI, JAMBATAN-JAMBATAN PULAU PINANG, PELABOHAN
    TG.PELEPAS, Pelabohan Barat Klang, lebohraya, LRT,
    dan UMNO BARU..............???????
    Tak malukah Najib jadi Presiden UMNO BARU yang Tun
    Mahdir tubuhkan pada tahun 1988.............?????
    Saya tak kisah kalau Malaysia jadi PADANG JARAK,
    PADANG TERKUKUR sebab saya nak tengok sejauh mana
    Najib boleh membangunkan Malaysia.
    It takes Tun Mahdir 22 tahun untuk bangunkan Malaysia
    but it takes just 8 tahun untuk Najib musnahkan
    semuanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M bangunkan Msia 22 tahun sebab tak der duit derma dan GST. Jadi tunggu duit pendapatan negara sikit demi sikit, tu yg 22 tahun baru Tun dapat kumpulkan semua infrastruktur yang canggih.

      Kalau sekarang semua legasi Tun M dimusnahkan aku pun tak kesah Cik Minah.....ebab gerenti dalam 2 tahun semua boleh dibina balik dengan segera sebab banyak duit DERMA dan duit KUTIPAN GST.

      Delete
  24. ko doman ko spai lotup molotop plak, ko kesian ko Mahathir kono cantas ea ... apoooo la buek an. diyo dah kayo ko dapek apo nyokong .. dulu maso diyo perentah heboh kato diyo ditaktor bagai. poyi mkn ubek copek kang kot lomah jantung plak kang. Pueh plak o'ang koja ko poyi hospital.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak gayanya waghih dalam buangan ni yg xlama lagi bakal dikejarkan ke spital dek sakit jantung

      Dah cemas la tu amno dah hampir xada yg nk sokong

      Delete
  25. "Legasi" tu diterjemah dari bahasa orang putih kafir.

    Mengapa tak guna bahasa Melayu yang sepadan, "Warisan".

    Tak kan orang Melayu tak bangga bahasa sendiri?

    ReplyDelete
  26. Syabas fan tun. Sungguh indah dan menghiburkan.

    ReplyDelete
  27. Depa salah cakap,mungkin tak runtuh tetapi akan dijual semuanya pada Chaina supaya dapat duit bayar hutang.Agakx bila depa jual proton pada chaina nak bubuh nama apa?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buh nama baru - pelompak.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...