Wednesday, 5 October 2016

HARAP NAJIB TIDAK TERKEJUT


PPBM dilaporkan akan mengumumkan jumlah keahlian yang berjaya didaftarkannya dalam tempoh dua minggu lagi.

Mukhriz Mahathir sebelum ini mendakwa jumlah keahlian PPBM sudah mencecah angka 500 ribu orang, manakala Anina Saadudin pula mengatakan cetakan borang keahlian peringkat pertama sebanyak 200 ribu sudah habis diedarkan dan memerlulan ia diulang cetak lagi.
Kemudian, pendaftaran secara dalam talian turut sudah berfungsi sepenuhnya. Pendaftaran biasa di seluruh negara juga terus rancak meskipun mendapat pelbagai halangan serta cabaran.

Berapa agaknya jumlah keahlian PPBM yang bakal diumumkan nanti?

200 ribu, 500 ribu atau lebih daripada itu?

Jika Najib Razak pada minggu lalu berbangga mengumumkan pertambahan jumlah keahlian UMNO seramai 6,000 orang, semoganya beliau tidak terkejut apabila PPBM mengumumkan jumlah keahliannya nanti.

Jumlah 6,000 yang dibanggakan Najib itu mungkin masih kecil jika dibandingkan dengan bilangan ahli UMNO sendiri yang keluar parti sejak PPBM diluluskan pendaftarannya.

Blog ini pernah menulis bahawa sekiranya menjelang akhir tahun ini, PPBM dapat mendaftarkan ahli seramai kira-kira 350 ribu atau 10 peratus daripada jumlah keahlian UMNO, ia lebih daripada memadai sebagai isyarat BN sudah menemui titik penamatnya.  (SH 05/10/2016).

82 comments:

  1. Ada mata pandang. Ada telinga dengar aje la. Deklarasi rakyat yg kononnya ada jutaan tandatangan pun menipu. Org yg sama dalam parti bunga jugak. Kahkahkah....Najib pastintak terkejut punya lahhhh.....baik daei segi jumlah ahli dan juga satu lagi penipuan anjing madey kutty...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rumah dah nak runtuh oiiiii. Ketawa lah lagi.... seronokkan hati

      Delete
    2. Borang habis 200,000 tapi keahlian sudah mencecah 500,000. nak kelentong pun biar lah nampak logik.Inilah jug yg di jaja oleh Ezam kepada kroni dia dalam Umno utk menarik mereka bersama PPBM.

      Delete
    3. Apeda bangang punya 10.17

      itu utk borang bertulis..borang online tak termasuk.

      Delete
    4. Nenek anak beranak dah keluar UMNO dan dah daftar sebagai ahli PPBM....
      Kalau engkau nak tuduh menipu tu engkau punya pasal...sbb Najib punya tipu lagi dahsyat sampaikan hutang 50 bilion rakyat kena tanggung.... setakat borang apa ada hal!!
      Keris engkau tu setakat berayun je lah...

      Delete
    5. Anon 10.17
      Awat la hang ni bodo sangat..

      Delete
    6. Keris Berayon,
      Anjing dan mangkok berhayun tu kau ,Deklarasi rakyat sah mencecah 1.5 juta orang kerana itu Tun M dapat mengadap DYMM pada minggu lalu , Jangan lah semacam panik saja bila dikatakan keahlin parti bersatu cecah 500 ribu itu anggaran kita lihat la bila diumum secara resmi nanti baru boleh komen mangkok hayon hoi.. Kau nak sokong pemimpin mungkar songlap wang rakyat masuk akaun sendiri sampai RM 2.6 B yang pemimpin mungkar ini sendiri mengaku itu kau punya pasal la tapi jangan tunjuk bangang di blog ini.

      Delete
    7. En Din....tahniah kerana blog tuan telah dihinggapi oleh macai, langau, pemakan dedak dari parti umno....dari penulisan mereka itu, boleh la kita mengetahui betapa dangkal dan singkatnya akal fikiran mereka....

      Delete
    8. Pencacai angkat taik umno semuanya bodoh2 belaka.
      Mereka bukan tahu pendaftaran online tu apa.
      Mcm mana boss mereka begitulah mereka.
      Bodoh bodoh belaka
      Kalau mencuri merompak mereka tahu lah.

      Delete
    9. orang dah ka bintang marikh dah.dia masih lagi dgn keris berayun yg dah berkarat.umno /pas adalah parti dinousor anytime jer nak kena terajang .

      Delete
    10. Dah keje diorang makan bangkai..jilat pungkok Najib aka Bijan..toksah layan jer..hee..

      Delete
    11. Dia dok berayun kat situlah siang malam. Keris dia tu dah lusuh berkarat bukannya dia tahu. Asyik nak mengata kat orang dia pandailah.
      Lama lama mati beraganlah tu.

      Delete
    12. Keris Berayun atau lebih kepada Mangkok Ayun ?

      Delete
    13. 10.17...ko ni lembap sangat..pendaftaran online dah dibuka...ko cai umno manalah reti online...

      Delete
    14. Tak masuk dah budak tiga suku tu ke blog ni.

      Delete
    15. Hayun telogg

      Delete
    16. yg penting nanti pru14 kita pangkah bersatu

      Delete
    17. Betul le bila tengok pencacai umno nampak bodo Betul

      Delete
    18. hebat bahasa keris berayon ni.. haha. sampai sanggup ketepi jasa Tun M. walau benci dan sehina mana pon seseorang, jgn sampai dihina org sebegitu rupa.. ia melambangkan siapa kita kpd org lain. kalau nak tunjuk contoh yg baik, kene la jaga adab dan pertuturan..

      Delete
    19. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
    20. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Dan ketika ini ahli-ahli UMNO yang kecewa banyak melakukan kerja-kerja menjatuhkan Parti Najib. Namun adakah ia memadai ketika kaum India dan sebahagian kecil kaum Cina mula beralih sokongan kepada BN? Malah cadangan persempadan semula kawasan pilihanraya cukup memberi kelebihan kepada UMNO andai berlaku pertandingan tiga penjuru (BN-PKR-PAS, BN-AMANAH-PAS, BN-DAP-PAS dan BN-BERSATU-PAS).

    PKR dan DAP bagai hilang fokus dalam gerak kerja memumpaskan UMNO dan masalah dalaman mereka makin memudaratkan parti. Bagaimanakah pembangkang (Pakatan Harapan-Bersatu-PAS-Parti Sabah) dapat menewaskan BN? Sehingga saat ini ia dilihat sangat mustahil.

    Hanya Allah penyelamat kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...hanya Allah penyelamat kita...dari pemimpin yang tidak amanah.

      Delete
    2. Tepat sekali. Semoga Malaysia selamat dari terus diratah oleh si Bugis Lanun dan konco-konconya

      Delete
    3. E AH,
      Dari sumber yang diketahui dari pihak pendaftar parti bersatu hampir 80% ahli UMNO telah mendaftar diri untuk menjadi ahli Bersatu.Apa pun kita lihat nanti jumlah sebenar keahlian parti ini bila diumum secara resmi nanti.

      Berkenaan pihak kaum Cina dan India yang ada beralih undi kepada BN ini kita tak sangkal kerana setiap PRU memang ada bilangan kecil mereka ini mengundi BN terutama saloran 1 tetapi pada majoriti nya apa yang kita tahu secara bulat adalah penyokong DAP dan PKR kalau disemenanjung
      ini.

      Masalah berkenaan DAP dan PKR itu hanya berlaku diSabah bukan berjankit di semenanjung ..Senario pemimpin DAP dan PKR sabah meninggalkan parti itu adalah atas apa yang berlaku diSarawak dan juga bersabit sentimen kenegerian yang berkait dengan penubuhan parti dari sabah oleh Shafei Afdal.

      Bila parti tempatan negeri Sarawak meneng besar pada pertengah tahun lalu dengan membawa sentemen kenegerian dilihat rakyat beri sokongan lebih kemudian sekarang kerajaan Rejim Najib disebabkan korup dan lemah telah bersedia memberi Autonami kepada pemerintah sarawak sekarang ,ini telah membuka mata rakyat Sabah bahawa mereka teramat rugi dengan bergantung harap parti dari semenanjung sepaerti parti rasuah UMNO pembangkang DAP dan PKR jadi snetimen bertiup kencang sekarang yang rakyat sabah mahukan parti anak tempatan agar boleh mendapat kelebihan seperti sarawak kerana pemimpin yang berada dalam perti semenanjung selalunya telor terikat dengan bos bos mereka disemenanjung terutama parti rasuah UMNO ,kemudian pengaruh Syafei Afdal yang dilihat dizalimi oleh rejim najib bawah umno lagi mempegaruhi sentimen ini oleh itu maka semua pemimpin pembangkang disabah telah melihat sentimen ini adalah satu kaedah untuk menubuh parti tempatan yang dilihat lebih berjaya sekiranya masih berpaut dengan parti semenanjung kerana sentimen dari sarawak sudah menjalar kesabah.

      Delete
  3. Nampak Muhyidin dan Mukriz masih menenggek di pentas orang,kalau ramai ahli buka lah pentas sendiri.Masa kami menubuhkan Keadilan dulu,kami terus je buka pentas sendiri secara terbuka bila menubhkan cawangan di tiap negeri.

    PAS daha perli PPBM ,cawangan belum ada ,jentera entah di mana tapi ada hati nak minta kerusi dari PAS utk tewaskan Umno.Tentu dalam hati Pas ini misti nak guna jentera PAS.Muhyidin ingat Pas bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 19.22,
      Tak payah la nak belagak macam kau ahli PKR...kau punya ayat pun aku boleh kesan yang kau tu cuma langau BN ..isu tenggek pentas tak timbul kerana ini persetujuan bersama dan dijemput bukan kau tu yang diminta untuk beri pentas..ya kau boleh cakap la Bersatu tak ada jentera tapi kau tu ahli Bersatu ka atau langau atas pagar cakap ikut rasa yang bodoh.

      Sudah la kau nak sokong pemimpin mungkar yang suka menipu dan zalim dengan pelbagai cukai atas rakyat itu kau punya pasal tapi jangan tunjuk bodoh di blog ini.

      Delete
    2. Betul..betul..betul..berape punye baghal daa..

      Delete
    3. Umno sudah hampir nazak.......!!

      Delete
    4. takda jentera pun takpa
      tgk pas ada jentrra kuat konon tp menang tak seberapa
      ada yg kalah jugak
      jgn risau kalau sentimen rakyat kuat menolak umno maka tanpa jentera pun umno paa ble tumbang dol.

      Delete
  4. Bro Shahbudin, boleh tak u tulis kemelut PKR d Sabah berikutan keluarnya Datuk Lajim sbg Pengerusi MPN?
    Many thanks bro in advance.

    ReplyDelete
  5. Parti Pribumi Bersatu Malaysia dilihat cuba membuat spekulasi bahawa mereka menerima sokongan dan ahli baru, walhal PPBM dalam keadaan tidak menentu dan tidak stabil kerana mengalami masalah dalaman dan kurangnya sokongan ramai. Yang jelas agenda parti ini lebih ke arah mempertahankan politik peribadi seseorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11.19,
      Yang mempertahankan seseorang adalah parti UMNO yang sekarang boleh la dikategori laknat..kerana pemimpin menipu rakyat dengan wang rakyat RM2.6 B kemudian mengzalimi rakyat dengan pelbagai cukai untuk bebankan rakyat jadi itu la sebenarnya kalau kamu masih bodoh.

      Delete
    2. Insya Allah Sdr Mali, ia memang ada dalam pertimbangan saya. Terima kasih.

      Delete
  6. erm,.. dengan berbesar hati saya mengharapkan sekalian politikus berhati serigala akan menjalin ikatan tahaluf siasyi yg benar menurut pada syariat, iaitu dengan melengkapkan hearaki Pakatan Harapan plus PPBM dari tapak hingga ke puncak (presiden-majlis tertinggi-kompenen parti).

    Saya sangat sedih melihat kepada manusia2 jahil lagi menyombong diri yg tidak tahu apa2 dan hanya mengikut sebagaimana ikutnya biri2 yg digembala.

    Cukuplah kamu berkhianat dan berdusta kepada marhean,natijahnya mereka menjadi begitu taasub,sehingga setiap butir dari kata-kata seruanmu menjadi "kebenaran" kepada mereka.

    Kamu isi didalam dada mereka dengan amarah,keluh kesah,adu domba, prasangka buruk dan fitnah,lalu mereka menjadikan lisannya sebagai senjata yang lebih tajam dari mata pedang dan perilaku mereka jauh lebih buruk dari kawanan keldai-

    1. BERSIH 1 sehingga BERSIH 4
    2. Candle Vigil for Anwar Bin Ibrahim
    3. Road tour "Selamatkan Malaysia"
    4. Justice for Teoh Beng Hock
    5. Justice for Lim Guan Eng

    Dan banyak lagi -

    Sesungguhnya jika kamu "menyeru" para pentaasub ini agar terjun dari tebing yg tinggi pun pasti mereka akan menyahutnya sebagai sebuah perjuangan@pengorbanan.

    Kamu juga mengisi didalam dada mereka dengan segala macam janji-janji yang begitu indah laksana hidup di dalam taman syurga dunia.

    Berikan sedikit Ehsan kepada marhean yg mengikut kepadamu.

    Jadilah pemimpin politik yg bersifat khalifah, bukan politikus berhati serigala.







    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11.29,
      Kamu pun aku tengok macam lebih kurang taksub juga dengan parti dan pemimpin kamu ..tak yah la nak bersyariat walhal kamu punya pemimpin pun sudah banyak melanggar syariat dan sudah diambang melakukan dosa teramat besar yang Allah swt amat benci iaitu menipu rakyat dan menzalimi rakyat tampa sedar .

      justeru sekiranya kamu teramat amarah dengan penulisan blog ini maka lebih baik kamu pergi keblog blog yang memuja Tuan kamu itu dan kita boleh tunggu dan lihat siapa yang akan terjerumus ke lembah kehinaan yang dilaknat allh swt nanti.

      Delete
    2. Erm, selamat tengahari sahabat.

      Aku hanya menyeru agar politikus berhati serigala supaya melengkapkan hearaki Pakatan Harapan plus PPBM, atas dakwaan mereka sedang menjalin sebuah tahalluf siasyi.

      Sesungguhnya tiada tahalluf tanpa kuasa pemutus yakni Presiden@Ketua@Nakhodanya, malangnya mereka tidak sanggup memberi bai'ah yg paling utama ini terhadap salah satu pihak dari kalangan mereka.

      Apakah aku hanya mendatangkan fitnah terhadap politikus berhati serigala yang secara jelas lagi terang hanya berdusta kepada marhean (marhean yg mengikut kepada mereka)?.

      Apakah tiada pelajaran dan pedoman di atas pendustaan politikus berhati serigala itu tatkala hancur luluh Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat ?

      Apakah yang menghalang politikus itu dari memberikan bai'ah dan seterusnya melantik kuasa pemutus yakni Presiden didalam Pakatan Harapan plus PPBM ?

      Percayalah kepadaku terhadap apa yang telah aku sampaikan ini, betapa sayangnya aku terhadap agamaku dan bangsaku (dalam soal memberikan bai'ah untuk memilih pemerintah).

      Sekiranya aku bersifat taasub, jahil dan menyombong diri pasti aku mendoakan agar Pakatan Harapan plus PPBM tidak akan punyai kuasa pemutus sebagaimana sifatnya Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat yg telah mati itu.

      Supaya dengannya UMNO dan BN kekal sebagai pemerintah di tanah ini.

      Matinya Barisan Alternatif tanpa Nakhoda,tanpa kuasa.

      Matinya Pakatan Rakyat tanpa Nakhoda,dengan kuasa yang sedikit politikus berhati serigala itu saling berkhianat lantaran mereka tidak pernah meredhai sesama mereka maka tiada bai'ah yg mengikat.

      Jangan kamu memberi alasan betapa UMNO adalah penzalim kerana politikus berhati serigala juga berbuat kezaliman.

      Tak perlu kamu bersandar pada hujah UMNO dan BN adalah perasuah, kerana politikus berhati serigala juga adalah perasuah.

      Yang membezakan antara UMNO dan BN terhadap Pakatan Harapan plus PPBM sifat tahaluf siasyi yg benar dan yg dusta dan kuncinya adalah pemegang kuasa pemutus.

      sedarlah wahai sahabat.

      Delete
    3. Rakyat msia bertanggungjawap menjatuhkan parti jual agama Pas dan parti jual bangsa Umno krn dua2 parti ini telah byk menipu serta merosakkan umat Islam/org melayu dulu, kini dan selamanya..

      Lebai2 politikus berhati serigala menjual agama semakin ramai dlm Pas mengejar habuan duniawi dan kepentingan diri.

      Undi Pas = Undi Umno

      Delete
    4. Salam 1 Nakhoda,

      Entah kenapa aku turut terpanggil untuk berbicara tentang isu nakhoda. Bagaimana kamu terlalu dungu tidak mahu menggunakan iman,ilmu & akal?

      Tiada seorang pun yg bersyahadah dan berbangsa Melayu (yg dipandu iman,ilmu & akal) akan melihat UMNO sebagai pembela bangsa & agama. Jika neraca pertimbangan wajib memberatkan kepada sebangsa & seakidah dengan kita...walaupun melakukan kesalahan, nescaya tiada banduan di dalam penjara yg berbangsa melayu & beragama islam.

      Jasad & roh perjuangan asal Umno telah lama terkubur sama sekali dek kerana sikap pemimpin2 di dalamnya begitu taksub & rakus dengan pangkat & harta.

      Masihkah kamu mahu berkiblatkn nakhoda "berhati dubuk" seperti yg ada di dalam Umno sekarang?

      Hatta sekawanan biri-biri yg lincah di padang ragut juga memilih yg terbaik di kalangan mereka untuk menjadi nakhoda. Apakah nakhoda yg pecah amanah, rasuah, salah guna kuasa, boros, lemah mentadbir..masih layak diangkat sebagai nakhoda? (Wat malu je ngan kambing hihihi)

      Raja di rimba juga seperti sekawanan singa akan mengantikan nakhoda mereka kepada nakhoda yg baru setelah didapati nakhoda yg lama "lemah" untuk memimpin mereka.

      Bukankah telah aku katakan sejak sekian lama bahawa politikus "berhati dubuk" seperti Umno itu sudah tidak relevan mentadbir negara. Ingatlah bahawasanya Umno & Rasuah berpisah tiada...dulu, kini & selamanya.

      Politikus "berhati dubuk" seperti Umno juga selalu membawa janji2 dusta setiap kali PRU diadakan bagi menawan hati pengundi2 kampung & felda. Bukan sekali dua janji2 Umno tidak ditepati malah telah dicapati.

      Demikianlah niat pokok yg aku selalu nyatakan adakah masih mahu berkiblatkan nakhoda yg korup & lemah serta "berhati dubuk" seperti yg ada sekarang?

      Di mana kewarasan akal mu tatkala kamu bagai rela dipimpin oleh "si buta hati" untuk melintasi "jalan hidup" yg penuh pancaroba?

      Kalian "berhijrah" untuk mengejar segala janji2 dusta sekalian politikus "berhati dubuk", ibarat "si buta hati" bermimpi keindahan syurga.

      Jika aku mengambil neraca pertimbangan seperti kamu wahai sahabat, nescaya aku akan lebih kesat celaan, adu domba, gelar yg aib & fitnah yg akan aku kalungkan kepada parti Umno politikus "berhati dubuk" itu.

      Bukankah selama ini hukum rimba yang menjadi kiblat politikus "berhati dubuk" seperti Umno. Mereka akan saling berkhianat @ dikhianati & berpakat disebalik tabir untuk mendapat lebih banyak kuasa. Contoh yang terbaru adalah pemecatan TSMY tanpa diberi ruang & peluang untuk membela diri sebelum dipecat.

      Dulu,kini & selamanya kamu masih dengan bangganya untuk kekal diperbodoh oleh politikus "berhati dubuk" yg membawakan janji2 dusta setiap kali PRU menjelma tiba.

      Sila desak kepada politikus "berhati dubuk" yg ada di dalam Umno, agar melantik NAKHODA di dalam bahtera berlandaskan nilai2 sifat terpuji yg tidak terpalit dengan salah guna kuasa serta bersih, cekap & amanah.


      Yang benar,
      Bapak Tiri Mat "Nakhoda"



      p/s: maafkanlah anak tiri saya Anon 11:29 kerana dia belum lg "baligh" sepenuhnya.

      Delete
    5. Erm, kelihatan lucu tatkala kamu mengulang kembali tulisan ini,walaupun diedit namun aku menghargainya.

      Sejujurnya aku datang bersama niat,dipandu iktiqad atas sifat kasih dan sayang terhadap agama dan bangsaku.

      Tidak aku mendatangkan fitnah melainkan hanya membawakan "cermin" semoga kamu dapat melihat betapa jeliknya tipu daya yg dikerjakan politikus berhati serigala.

      Kamu tidak mampu menafi melainkan dengan kesatnya kata2 beserta buruknya perilaku.

      Bahteraku lama meredah gelombang,sarat jasa baktinya, tahallufnya HAQ.
      Bahteramu bersilih ganti,penuh petualang, tahalufnya BATHIL.

      Bahteraku dikelilingi gerombolan non muslim yang meredhai akan kedudukan akidahku serta amanah yg mengikat bangsaku di tanah nenek moyangku -diberi bai'ah secara zahir.

      Bahteramu dihurung gerombolan non muslim yang tidak meredhai kedudukan akidahmu serta amanah yang mengikat bangsamu ditanah nenek moyangmu - tiada bai'ah dari mereka walaupun secara zahir.

      Bahteraku berlayar dengan hadir bersama kuasa pemutus - Kamilah pemegang kuncinya.
      Bahteramu berlayar mengikut angin tanpa haluan- kuncinya dibahagi setiap satu.

      Bahteraku rohnya Islam,jasadnya bangsa.
      Bahteramu rohnya mati,jasadnya tiada.

      Bahteraku diisi pahala dan dosa.
      Bahteramu diisi janji dusta.

      Lalu seburuk-buruk bahteraku ini, ia diikat fitrah, menyusur lautan.
      Semulia-mulia bahteramu itu, ia membatalkan fitrah, menongkah lautan.

      Maka apakah sama keadaan kita ?






      Delete
    6. Tahaluf siyasi 90juta

      Delete
    7. Salam 1 Nakhoda

      Jadilah pemimpin politik yg bersifat khalifah dalam erti kata sebenar. Bukan sekadar atas nama sahaja islam tetapi perlakuan & pertuturan munafik. Jangan juga jadi seperti politkus "berhati dubuk".

      Yang benar,
      Bapak Tiri "Mat Nakhoda"



      p/s: maafkanlah segala khilaf anak tiri saya iaitu Anon 12:54 & Anon 18:08. Sesungguhnya dia belum "baligh" lg sepenuhnya.

      Delete
    8. erm, selamat tengahari sahabat.

      Setiap kali jari telunjukmu "mengatakan" si pemerintah dengan segala macam tuduhan, empat jarimu sendiri "mengembalikan" setiap tuduhan yg sama kepada politikus berhati serigala yg kamu taasubkan itu.

      ironi sungguh,si jahil yg sombong dengan bangga berkata sesuatu yang ia tidak mengetahuinya melainkan sedikit.

      Kini semakin berlalu gegak gempita perihal 1MDB, namun percayalah didalam dada golongan yg jahil telah pun ia "beriman" pada segala khabar dari lidah sikafir yg dilagukan oleh politikus berhati serigala.

      Tanyakan juga kepada sekalian si jahil yang sombong akan segala khabar yg dibawa politikus berhati serigala,
      1. kisah 40k bangla
      2. Kisah Sepina dari makamah France
      3. kisah 16 September
      4. kisah pembunuhan Altantuya
      5. kisah dakwat kekal
      6. kisah cincin 24 juta
      7. kisah Anwar Bin Ibrahim VS liwat
      8. kisah Malaysia bakal bankrup

      Dan 1001 kisah lain yg diolah dan diadun secukup rasa.

      Maka kebanyakan dari golongan yg jahil itu tetap mengigit kuat ia adalah khabar yang "benar".Jangan sesekali kamu cuba menyedarkan mereka, melainkan kamu akan dicela sebagai manusia yg bodoh (sipemakan Dedak).

      Sekalian manusia yg jahil dan sombong itu juga tidak lagi segan silu menghalakan telunjuknya terhadap segala sistem yg berfungsi di Malaysia juga sebagai "sipemakan Dedak", andai ia tidak memberi keuntungan, jauh lebih buruk segala sistem ini akan dicela dengan kata2 kesat dan difitnah sekiranya mendatangkan kerosakan terhadap politikus berhati serigala@partinya.

      satu kisah klasik bagaimana Anwar Bin Ibrahim menjadikan golongan jahil yg begitu taasub kepadanya sebagai HAKIM dan kaki lima sebagai medan Makamah.

      Kini Lim Guan Eng juga memilih untuk menjadikan golongan jahil dan taasub sebagai Sang Hakim dan kaki lima sebagai makamah.

      Lalu aku berfikir apakah politikus berhati serigala itu terlalu genius atau manusia yg jahil dan taasub itu yang terlalu bodoh ?










      Delete
    9. Salam 1 Nakhoda


      Sejujurnya aku datang bersama niat, dipandu iktiqad atas sifat kasih dan sayang ku terhadap anak tiri ku yg masih benak lg jumud iaitu "Mat Nakhoda". Cakap baik2 sudah, maki hamun sudah, rotan kat bontot pun sudah, tetapi masih kekal gelap hati.

      Apalah dosa ibunya melahirkan anak seperti ini ke dunia ini.

      Yang benar,
      Bapak Tiri "Mat Nakhoda"



      p/s: maafkanlah segala khilaf anak tiri saya iaitu Anon 12:53 a.k.a "Mat Nakhoda". Sesungguhnya dia belum lg " baligh " sepenuhnya.

      Delete
    10. erm, selamat petang sahabat.
      Kelihatan awak begitu terganggu tatkala aku membawakan sesuatu yang berlawanan dari apa yang tersimpan di jauh di dalam dadamu.

      Ketika kamu telahpun memberi bai'ah kepada mereka, kemudian aku katakan bai'ah mu itu Bathil.

      Ketika kamu mempercayai mereka sedang "bertahaluf siasyi", maka aku katakan padamu - sesungguhnya mereka hanya berdusta.

      Ketika kamu sangat meredhai mereka (ada dari kalangan kamu telah jatuh ke dalam sifat taasub dan ujub), maka aku katakan bahawa mereka ibarat serigala dan kamu adalah biri2 ternakannya.

      Ketika kamu merasa berada dibawah pemerintahan yang zalim dan rasuah, kemudian aku datang dan bertanyakan nikmat Allahswt yg mana hendak kamu dustakan ?

      Ketika kamu menjadikan lisanmu sebagai pedang yg tajam dengan kata2 celaan, kemudian aku ingatkan kepadamu bahawa setiap celaan yg kamu ungkapkan pasti akan dikembalikan kepadamu - tanyakan kepada PAS kerana mereka sedang "menikmati" hasilnya - jemaah yg diajar dengan kata-kata kesat,kini jemaahnya itu mengembalikan kepada PAS.

      Erm, wahai sahabat, sesungguhnya kamu tidak mampu "membantah" melainkan dengan kata-kata celaan.

      Dan sejujurnya bukan aku yg harus kau persoalkan - tetapi bawakan aku sesuatu yg mampu membatalkan setiap apa yg aku telah sampaikan berkait soal memberi bai'ah@undi kepada pemerintah.

      apapun terima kasih kerana "mencuba".

      Delete
    11. Salam 1 Nakhoda

      Persoalannya, apa kaitannya pemerintah yg zalim dengan nikmat Allah yg mana hendak kamu dustakan???


      Setelah puas ku berfikir...
      Bukan salah ibu "Mat Nakhoda" yg mengandung;
      Salah bapaknya yg "pukul" serong;

      Yang benar,
      Bapak Tiri "Mat Nakhoda"



      p/s: maafkanlah segala khilaf anak tiri saya iaitu Anon 17:31 a.k.a "Mat Nakhoda". Sesungguhnya dia belum lg "baligh" sepenuhnya.

      Delete
    12. erm, sahabat, ini mungkin membantu kamu.

      Kaitan diantara segala nikmat yg kamu nikmati didalam hampir seluruh urusan fardhu kifayahmu,juga segala nikmat yang kamu nikmati di dalam urusan akidahmu adalah salah satu ASBAB nya hasil dari usaha,ilmu,niat dan masa si pemerintah yg menunaikan tuntutan syara' keatas marhean yg berada dibawah pemerintahan nya.

      Oleh kerana golongan seperti kamu yang sangat besar kehendak dan menurut kepada hawa nafsu, maka kamu dustakan ASBAB yg berkait dengan pemerintah yang sangat kamu bencikan.

      kemudian kamu diajar oleh sipenjual beli ilmu yg mentafsir secara khianat - segala nikmat yg masih ada untukmu adalah semata-mata dari hasil usahamu sendiri. Nauzubillah.

      Demikian hujah si jahil yang sombong tatkala ia berteriak dan mencela si pemerintah tetapi tangannya terlalu rakus merebut segala nikmat untuk diri dan keluarganya sambil dengan sombong berkata - ini adalah hak aku -.

      Kamu tidak sedikitpun punyai sifat malu.

      contoh kecil - pemberian BR1M -
      bukan sedikit manusia2 yg jahil dan sombong memanjangkan fitnah betapa BR1M adalah bersifat rasuah, malah ada yg berkata ia adalah Dedak untuk golongan yg bodoh. Anehnya mereka tetap "mengambil" dengan hujah - ia adalah hak aku -

      Lisan kamu sangat berlawanan dari apa yg kamu kerjakan.

      Fahaman kamu bercelaru.






      Delete
    13. Okaylah Mat Nakhoda..aku tanya simple ni..tlg jwb simple..jgn guna ayat "belit" kau tu ya. Takkan kau bersembang dengan family kau seperti ni kan. Persoalannya..

      Apa kaitannya pemerintah yg zalim dengan nikmat Allah yg mana hendak kamu dustakan???

      Aku ni kontraktor..tolong faham kn aku hubungkait soalan di atas tu dengan hidup ku sebagai kontraktor.

      Delete
  7. Sebenarnya Dato Seri Najib memberi tahu bahawa keahlian UMNO meningkat sebanyak 6000 ahli itu bukanlah bilangan yang sebenarnya. Propaganda yg disebarkan media macai madey menggembar gemburkan bilangan ahli mencecah ratusan ribu ahli itu sebenarnya merupakan tindakan yg kurang bijak sekali kerana adalah mustahil sesuatu pihak lawan akan mendedahkan perkara2 dalaman yg sebenarnya. Secara tdak langsung ini akan membocorkan rahsia BERSATU agar UMNO menyusun strategi dgn lebih pantas dan cekap. DSN hanya kata 6000 ahli itu hanyalah sbg rahsia shj. Sbnrnya keahlian baru UMNO sengaja DSN tdk dedahkan agar maklumat itu tdk diketahui pihak lawan utamanya iaitu BERSATU. Kemahiran DSN dan UMNO jauh ke hadapan berbanding BERSATU yg terlalu jujur mendedahkn bilangan ahli....

    @@SAYA SOKONG DATO SERI NAJIB@@@
    @@@@HIDUP UMNO@@@@@@@@@@@@
    @@@@@HIDUP ISLAM@@@@@@@@@@@
    @@@@@HIDUP MELAYU@@@@@@@@@

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11.54,
      Kalau parti rasuah dan zalim macam umno era Najib mungkin betul la tak boleh bocor rahsia kerana terlalu banyak penipuan ..tapi kalau parti BERSATU nak beri maklumat berkenaan jumlah keahliannya itu bukan bocor maklumat itu info memberi gambaran jelas kedudukan parti agar rakyat ada keyakinan dan rakan rakan dalam pembangkang akan lebih bersemangat disamping itu untuk beri tekanan pada rejim najib agar mereka akan lebih panik tenggelam punca.

      Sebenarnya kamu itu yang bodoh macam rejim najib aka rosmah ...tapi tak malu nak masuk juga blog ini nak tunjuk kebodohan... elok la kamu tu jadi penyokong pemimpin yang suka penipu dan mendusta kepada rakyat dan berlaku zalim dengan beban cukai bermacam macam kerana penyokong bodoh saja yang menurut pemimpni semacam ini.

      Delete
    2. Strategi apa umno boleh buat? Dedak pon habis. Bagi dedak orang ambik, undi lain2, macam PRU lepas, tu yang turun sampai 48%, kerusi pon lagi leceh dari zaman pak lah. Buat la strategi apa pon, kalau tak laku, orang tak layan

      Delete
    3. Oleh krn dana dedak dah nak kontang..maka sbg strategi jangka pendek rege minyak dinaikkan bermula 1 Oktober dan dinaikkan lagi setiap 1 hb sehingge dekat2 PRU. Jadi kalo tetibe diumumkan rege minyak turun atau tetibe kerajaan bermurah hati bagi bantuan kat rakyat..tu la tande PRU akan diadakan.

      Delete
    4. Sbnrnya harga minyak naik turun tu bknlah terletak pd Datin Rosmah berbelanja atau pun DSN atau UMNO..tetapi ia adlh berikutan harga minyak dunia yg dikawal US yg dipegang oleh Yahudi Zionis. Usaha Yahudi Zionis tdk perlu mohon jd PM di mn2 negara. Cukup sekadar kawal ekonomi. Jd apabila kerajaan jatuh ke tgn pembangkang, sudah tentu pemimpin pembangkang akan menemui jln buntu. Maka, jln yg terbaik adlh meminjam wang drp Bank Dunia yg mn dipegang oleh Zionis Yahudi. Secara tdk langsung, Zionis akan meletakkan pangkalan tenteranya di Malaysia. Perkara ni adlh fakta. Bkn auta. Cumanya org2 sayap madey and the gang msih tdk faham konspirasi ini...

      @@SAYA SOKONG DATO SERI NAJIB@@@
      @@@@HIDUP UMNO@@@@@@@@@@@@
      @@@@@HIDUP ISLAM@@@@@@@@@@@
      @@@@@HIDUP MELAYU@@@@@@@@@

      Delete
    5. Ya lah ya lah. Tidak perlu si dubuk yg bodoh masuk kedalam blog Bro Din menyalak @@saya sokong ini saya sokong itu@@.Kami di blog ini pandai pandai belaka. Kami tau tidak mungkin penyamun tidak sokong perompak.

      Delete
    6. Ya lah ya lah. Tidak perlu si dubuk yg bodoh masuk kedalam blog Bro Din menyalak @@saya sokong ini saya sokong itu@@.Kami di blog ini pandai pandai belaka. Kami tau tidak mungkin penyamun tidak sokong perompak.

      Delete
    7. 14.30 lagi baik ko pegi masuk FB tukang samun sebab dia memang perlukan hashtag2 yang macam ko buat tu dari ko habiskan tenaga menyalak menyodok kat sini.

      Delete
    8. 14.30, kalo ko nak bangang, bangang le sesorang, x payahlah nak mewawarkan kebangangan ko tuh..yg aku x leh terima ialah udah le ko bangang, ko nak ajak org lain ikut bangang ko...guna le otak bro...

      Delete
  8. Tuan Shahbudin, macam mana saya nak mendaftar sebagai ahli PPBM? Terima kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk mendaftar secara biasa, ia boleh dilakukan melalui wakil negeri dan bahagian2 yang sudah dilantik. Maklumat wakil2 berkenaan ada dalam FB PPBM. Pendaftaran secara online pula dibuat di sini - Join BERSATU at www.BERSATU.org

      Delete
    2. Terima kasih Tuan.

      Delete
    3. Jom pakat ramai2 masuk BERSATU.....

      Delete
    4. Jom pakat kalih.

      Delete
  9. hahahhaha kau ni lawak lah anon 11.54.
    Dalam tv...berita pun ada melaporkan. Maknanya TV pun buat berita propaganda supaya rakyat terpengaruh...Huh..patut ada orang cakap..."Jangan lah kau percaya berita TV tu....menipu jer"
    Wahai anon 11:54 dengar lah pantun dariku..

    Buai laju laju,
    Sampai pucuk sena,
    Undi apa bila PRU,
    Tentu BERSATU aku tanda.

    Undi apa bila PRU,
    Tentu BERSATU aku tanda,
    Agar HIDUP BERSATU,
    Rakyat Malaysia terbela.

    ReplyDelete
  10. Apa yg paling penting, semua parti pembangkang boleh bersatu. Ahli sahaja ramai, tapi bertanding sampai 10 penjuru pun tiada maknanya. Tetap bn juga yg memerintah.

    Harap semua pemimpin ketepikan persoalan remeh. Buang ego masing². Cari 1 titik pertemuan. Utamakan kebajikan dan kehendak rakyat.

    ReplyDelete
  11. Shah saya tidak terkejut jumlahnya akan lebih meningkat lagi tahniah Tun TSMY cuna minta tolong cara mana saya hendak daftar jadi ahlinya Parti Bersatusecara on line tk atas bantuan tuan

    ReplyDelete
  12. Shah saya tidak terkejut jumlahnya akan lebih meningkat lagi tahniah Tun TSMY cuna minta tolong cara mana saya hendak daftar jadi ahlinya Parti Bersatusecara on line tk atas bantuan tuan

    ReplyDelete
  13. saya nak daftar ahli bersatu tapi bagaimana? kalau online bolih?

    ReplyDelete
  14. Tahniah bersatu
    Saya dah daftar online

    Teruskan usaha rakyat malaysia
    Inilah saluran untukk kita berjuang

    Kalau kita cakap kedai kopi habis air liur
    Cakap sebagai ahli parti
    Barulah betul.tegas. tepat.
    Sah nyata kerajaan baru malaysia

    Keris pahang

    ReplyDelete
  15. Minta pandangan Tuan Din tentang bos di KDN mula bersuara tentang perkataan "BERSATU" yg digunakan oleh PPBM. Adakah ROS akan mengikut 'arahan'utk membatalkan pertubuhan PPBM.Adakah petanda mungkin UMNO mula berasa goyah...

    ReplyDelete
  16. Zaman sekarang tak perlu bahagian dan cawangan....ni zaman online...tak lama lagi ceramah pon tak perlu...mesej boleh disampai melalui online...umno ni masih dinasour, masih nak bercawangan. Bersatu ni gerakan rakyat. Macam Bersih, tak ada cawangan, tak ada ceramah, bila announce je....ratusan ribu keluar, bukan setakat di kl, boleh syncronize di peringkat global. Ceramah2 ni buang masa, rapat ramai2, kena himpit2 dengan orang yang bau tengin, lagi bawak sial.

    ReplyDelete
  17. Anon 12:58, jom kita minta ROS batalkan juga UMNO, kerana sekarang mereka sebut dan namakan parti tersebut sebagai UMNONGOK

    ReplyDelete
  18. Nasihat buat penyokong BERSATU khususnya, walaupun UMNO hanya mencecah 6000 ahli baru, namun, UMNO tdak heboh pun satu dunia. Inilah ciri2 tdak takbur dan bongkak yg ada pd UMNO. Tdk spt BERSATU, baru mencecah ratusan ribu, sudah heboh. Ini adlh mewariskan sikap bongkak dan takbur ala2 firaun. Mgkin jiwa madey mahafiraun sudah meresap ke dlm jiwa ahli BERSATU. Benarlah PAS dulu kata madey ni Mahafiraun. Jgn lah sombong sangat BERSATU.

    ReplyDelete
  19. Kecil kecil dilambung buaian
    Sudah besar dilambung ombak
    Situa 91 tahun apa nak hairan
    Atau penyokong umno merasa cuak?

    Tinggi tinggi si matahari
    Anak kerbau mati tertambat
    Mahathir bukan pentingkan diri
    Hanya mahu negara selamat

    Pisang emas dibawa belayar
    Masak sebiji diatas peti
    Parti BERSATU sudah tersebar
    Penyokong umno gigillah sendi

    Buah cempedak diluar pagar
    Ambil galah tolong jolokkan
    Umno BN pasti digegar
    Tun Mahathir punya penangan!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Perut lapar mencari nasi;
      Jangan dilupa sambal terung,
      Maklumat penyelewengan Shahbudin dah kongsi;
      Jangan kau kata Tuan Blog tak payung.

      Delete
    2. Najib main golf dengan obama,
      Lepas main, nak makan bubur,
      Hayat umno sudah tak lama,
      PRU akan datang pastikan berkubur.
      Hidup Bersatu!

      Delete
  20. Rasa-rasanya, kalau betul ada 6,000 borang pendaftaran ahli baru umno, mereka-mereka yg didaftarkan tu tahu ke diorang dah jadi ahli baru umno?

    ReplyDelete
  21. Berapa ramai keahlian tidak berapa penting walau ianya perlu. Masa PRU nanti penentu jatuh atau tidak parti KERIS BOGEL. Selagi semua parti pembangkang tidak boleh bersatu terutama PAS, selagi itulah TIMBANG KATI terus akan mencengkam rakyat dengan alasan mandat rakyat.

    Oleh itu, tumpukan pada perpaduan pembangkang. Ketepikan soal remeh. Tiada peperangan boleh dimenangi hanya dengan kumpulan kita sahaja. Muhammad alfateh sendiri mendapat bantuan dari puak Kristian utk menawan Constantinople.

    Usah saling berbalah hanya nama parti PAS,PKR,PAN,PPBM atau apa sahaja. UMNO sendiri takkan menang jika ia bersendirian. Ia tetap perlukan TIMBANG KATI utk menang. Fikir fikirkan wahai semua pemimpin parti demi rakyat jika benar kamu pejuang rakyat.

    ReplyDelete
  22. Harap tiada trojan horse mendaftar sama sbg spy & parasit dalaman.
    Nantikan juga episod bila nak pilihanraya ada la episod/program kluar beramai ramai ..
    Kita sama sama buat buat terperanjat ok bro ..

    ReplyDelete
  23. Hanya undi di peti je merubahkan kuasa bukannya ahli sebab tidak boleh tahu kebenarannya sedang undi di peti undi pun orang sangsi. Pihak pembangkang akan mewarwarkan kan undi popular ... itu pun kalau dapat mewujudkan "satu pasukan" yang boleh menyakinkan penunton.

    ReplyDelete
  24. apa lu org umno bising bising.ckp x takut.x tergugat.rumah org pun nk sibuk.risau la tu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...